abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juli 2015 @ 15:17:37 #276
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154086327
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Diverse media berichten over deze gebeurtenis. Van neutrale berichten (RTV Rijnmond, Politie.nl) tot gekleurde berichten (GeenStijl, JOOP).
en jij spreekt over "kansenparel", een term die typisch in racistische context gebruikt wordt...
are we infinite or am I alone
  zondag 5 juli 2015 @ 15:18:31 #277
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154086384
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:17 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat kan allemaal in NWS.
Prima dat het mag maar is allemaal nogal hypocriet.
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2015 @ 15:18:57 #278
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154086413
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

- Knulletje wordt samen met zijn grote stoere broer aangehouden
- Zusje doet hysterisch, filmt het en liegt bewust over de leeftijd van haar broertje
- Zusje deelt beelden op internet met de oproep om ze te verspreiden
- De geroofde waar wordt bij het fouilleren aangetroffen bij één van de verdachten
- Knulletje wordt vrijgelaten, want minderjarig en ook geen verdachte meer
- Oudere broer komt op vrije voeten, maar blijft verdachte
- De reacties zijn vrijwel uitsluitend gericht op het neersabelen van de politie. Kritische vragen over het gedrag van de broers worden door de zus als 'leugens' weggewimpeld.
Maar je klinkt meer als een oude man die loopt te zeiken over het gebrek aan respect bij de jeugd van tegenwoordig. Snap niet dat je daarvoor per se de afkomst er zo met de haren bij moet blijven trekken.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 5 juli 2015 @ 15:19:53 #279
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154086449
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar je klinkt meer als een oude man die loopt te zeiken over het gebrek aan respect bij de jeugd van tegenwoordig. Snap niet dat je daarvoor per se de afkomst er zo met de haren bij moet blijven trekken.
Die is relevant vanwege het 'wij zij' denken. Alleen doe je dan net zo hard mee.
pi_154086468
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat zei ik gisteren ook al. Nu wordt het joch inzet gemaakt van een fikse stookpartij richting Marokkanen. Net zoals de zus hem inzet maakte van haar schrik. Elfletterig is geen haar beter.
Ik heb het nauwelijks over dat joch gehad; je moet beter lezen. Ik heb alleen gezegd dat zijn aanhouding gegeven het signalement terecht was. Verder is de jongen kalm gebleven en heeft hij zelfs z'n hysterische zus tot kalmte gemaand.

Centraal staat het leugenachtige, hysterische gedrag van de zus en de massale bijval die ze krijgt. En sorry, ik kan het ook niet helpen dat het overwegend Marokkanen zijn die zich zo opstellen.

Er zijn ook wel tegengeluiden hoor. Zo staat er op haar Facebook een foto van het broertje met een andere jongen. Iemand herkent die jongen en zegt dat hij hem les heeft gegeven. Iemand met een Marokkaans uitziende naam reageert:
quote:
Wat voor lessen heb je gegeven? Beroving met geweld of schietles?
Waarop de zus zegt: waarom adem jij?

Maar het leeuwendeel van de reacties bestaat uit bijval voor de zus. En nul zelfreflectie.
pi_154086479
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

en jij spreekt over "kansenparel", een term die typisch in racistische context gebruikt wordt...
Niet waar, dat geldt ook voor Sjonnie met zijn petje van het kamp.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 15:23:39 #282
137949 Disana
pi_154086591
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb het nauwelijks over dat joch gehad; je moet beter lezen. Ik heb alleen gezegd dat zijn aanhouding gegeven het signalement terecht was. Verder is de jongen kalm gebleven en heeft hij zelfs z'n hysterische zus tot kalmte gemaand.

Centraal staat het leugenachtige, hysterische gedrag van de zus en de massale bijval die ze krijgt. En sorry, ik kan het ook niet helpen dat het overwegend Marokkanen zijn die zich zo opstellen.

Er zijn ook wel tegengeluiden hoor. Zo staat er op haar Facebook een foto van het broertje met een andere jongen. Iemand herkent die jongen en zegt dat hij hem les heeft gegeven. Iemand met een Marokkaans uitziende naam reageert:

[..]

Waarop de zus zegt: waarom adem jij?

Maar het leeuwendeel van de reacties bestaat uit bijval voor de zus. En nul zelfreflectie.
Bij jou zit juist alles vast op dat joch. Je noemt hem kansenparel en verwijt de zus dat ze zijn leeftijd fout had, iets wat ik volkomen onbenullig vind. Je gebruikt hem om een statement tegen Marokkanen in Nederland te maken, terwijl allang is gebleken dat hij niets fout heeft gedaan. Nergens zie ik je voor dat laatste je schaamte tonen.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:24:27 #283
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154086622
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Mwa, google voor kansenparel, eerste pagina voor zover ik kan zien allemaal artikels over licht of donker getinte personen.
are we infinite or am I alone
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 15:24:29 #284
137949 Disana
pi_154086623
quote:

[..]

Ik denk dat mensen met onderbuikgevoelens prima weten wie Elfletterig met dat woord bedoelt.
pi_154086703
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij wenst de afkomst er bij te betrekken.
Klopt. Ik zou een relevant deel van de realiteit negeren als ik dat aspect bewust wegliet. De torenhoge criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is namelijk een onderwerp dat al jaren speelt. We zien jochies van 13-14 jaar die al crimineel zijn. Ze leren het vak van oudere broers (!) of buurjongens. Wanneer de politie ze oppakt, krijgen ze flutstrafjes. Binnen no-time staan ze weer op straat en kunnen ze ongestoord verder gaan met hun criminele carrière. Ze groeien uit tot beroepscriminelen.

En dit verzin ik niet, dit is gewoon de realiteit. Lees bijvoorbeeld dit artikel: http://www.parool.nl/paro(...)dige-crimineel.dhtml

De criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is ongeveer 5 keer zo hoog als onder autochtone jongeren. Dit gegeven en alles wat ik net schreef, speelt mee in mijn keuze om dit topic te openen. En om in te zoomen op hoe de omgeving het criminele gedrag vergoelijkt.
pi_154086778
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Kansenparel is vooral een sarcastische term. Het is bovendien een lekker kort woord dat snel duidelijk maakt in welke hoek we de afkomst moeten zoeken.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:30:17 #287
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154086829
Lekker mee doen aan het wij zij denken waarvan je hun beschuldigt en wat je zo'n groot probleem vindt.

De hypocrisie is lachwekkend!
pi_154086996
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:23 schreef Disana het volgende:
Bij jou zit juist alles vast op dat joch. Je noemt hem kansenparel en verwijt de zus dat ze zijn leeftijd fout had, iets wat ik volkomen onbenullig vind. Je gebruikt hem om een statement tegen Marokkanen in Nederland te maken, terwijl allang is gebleken dat hij niets fout heeft gedaan. Nergens zie ik je voor dat laatste je schaamte tonen.
Ik heb al uitgelegd wat de insteek van het topic is. En dat dus NIET alles vast zit op dat joch, maar veel meer op hoe er wordt gereageerd op een volkomen legitieme aanhouding.

En nee, ik verwijt de zus niet dat ze zijn leeftijd fout had. Ik verwijt de zus dat ze willens en wetens loog over de leeftijd van haar broer om de aanhouding erger te doen lijken dan hij is. Ze maakte geen vergissing, ze loog bewust. Dat hebben we eerder in dit topic al vastgesteld, met nota bene Joop.nl als bron. Ik snap niet waar jouw neiging vandaan komt om dat weer af te zwakken naar "zijn leeftijd fout hebben".

Dat de jongen niet wordt vervolgd, betekent niet dat zijn aanhouding onterecht was. Die was volkomen terecht, gezien het signalement dat de politie had en gezien het mogelijke wapenbezit.

Ik gebruik ook niet de jongen, maar alle reacties die de zus krijgt (alle bijval) om een statement te maken. Die reacties staan niet voor niets in de OP.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 15:38:49 #289
137949 Disana
pi_154087119
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb al uitgelegd wat de insteek van het topic is. En dat dus NIET alles vast zit op dat joch, maar veel meer op hoe er wordt gereageerd op een volkomen legitieme aanhouding.

En nee, ik verwijt de zus niet dat ze zijn leeftijd fout had. Ik verwijt de zus dat ze willens en wetens loog over de leeftijd van haar broer om de aanhouding erger te doen lijken dan hij is. Ze maakte geen vergissing, ze loog bewust. Dat hebben we eerder in dit topic al vastgesteld, met nota bene Joop.nl als bron. Ik snap niet waar jouw neiging vandaan komt om dat weer af te zwakken naar "zijn leeftijd fout hebben".

Dat de jongen niet wordt vervolgd, betekent niet dat zijn aanhouding onterecht was. Die was volkomen terecht, gezien het signalement dat de politie had en gezien het mogelijke wapenbezit.

Ik gebruik ook niet de jongen, maar alle reacties die de zus krijgt (alle bijval) om een statement te maken. Die reacties staan niet voor niets in de OP.
Dat is allemaal heel mooi, maar ik zie je nergens schrijven dat je te snel geoordeeld hebt over de rol van de jongen. Je gaat gewoon door over hoe mensen van zijn afkomst niet deugen.
pi_154087174
quote:

[..]

Bij Elf niet. Die noemt dit een kansenparel enkel vanwege de afkomst.
pi_154087190
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Lekker mee doen aan het wij zij denken waarvan je hun beschuldigt en wat je zo'n groot probleem vindt.

De hypocrisie is lachwekkend!
Zolang Marokkanen in Nederland zich massaal zo gedragen heb ik daar geen enkele moeite mee. Termen als "racist" en "xenofoob" vliegen je dan om de oren, maar ik weet van mezelf dat ik geen racist of xenofoob ben. Ik haat mensen niet om hun afkomst. Ik haat mensen niet om het feit dat ze buitenlander zijn. Het is mij puur te doen om gedrag. En onder Marokkanen zien we helaas nogal veel verknipt, ziek, gewelddadig gedrag.

Of het nu gaat om de rellen in de Schilderswijk of om het zoveelste incident in een zwembad; keer op keer presteren Marokkanen het om zichzelf negatief in het nieuws te brengen. Er zijn talloze groepen migranten in Nederland die zich wél normaal gedragen en die veel, veel minder problemen veroorzaken. Vertel mij anders eens hoe dat komt.

Ik zal net zo lang tegen dit soort tuig ageren als nodig is. Niet omdat ze Marokkaan zijn, maar vanwege hun gedrag. En ja, daarbij is het nodig om de afkomst te noemen. Dat is nodig om het probleem en de omvang ervan te duiden. Dat er goede Marokkanen zijn die lijden onder de negatieve beeldvorming, is bijzonder vervelend. Dat is iets wat ik uit den treure op dit forum heb aangegeven. Maar ook deze goedwillende Marokkanen hebben er baat bij dat de rotte appels hard worden aangepakt en waar nodig verwijderd.
pi_154087235
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. Ik zou een relevant deel van de realiteit negeren als ik dat aspect bewust wegliet. De torenhoge criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is namelijk een onderwerp dat al jaren speelt. We zien jochies van 13-14 jaar die al crimineel zijn. Ze leren het vak van oudere broers (!) of buurjongens. Wanneer de politie ze oppakt, krijgen ze flutstrafjes. Binnen no-time staan ze weer op straat en kunnen ze ongestoord verder gaan met hun criminele carrière. Ze groeien uit tot beroepscriminelen.

En dit verzin ik niet, dit is gewoon de realiteit. Lees bijvoorbeeld dit artikel: http://www.parool.nl/paro(...)dige-crimineel.dhtml

De criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is ongeveer 5 keer zo hoog als onder autochtone jongeren. Dit gegeven en alles wat ik net schreef, speelt mee in mijn keuze om dit topic te openen. En om in te zoomen op hoe de omgeving het criminele gedrag vergoelijkt.
Allemaal irrelevant geneuzel die in de betreffende situatie helemaal niet ter zake doet.
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2015 @ 15:43:01 #293
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154087277
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:40 schreef Elfletterig het volgende:
Er zijn talloze groepen migranten in Nederland die zich wél normaal gedragen en die veel, veel minder problemen veroorzaken. Vertel mij anders eens hoe dat komt.
Zoals Chinezen die zich volledig afsluiten van de maatschappij en in hun eigen wereldje leven maar geen overlast voor autochtonen veroorzaken bedoel je?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_154087312
quote:

[..]

Zolang Marokkanen in Nederland zich massaal zo gedragen heb ik daar geen enkele moeite mee. Termen als "racist" en "xenofoob" vliegen je dan om de oren, maar ik weet van mezelf dat ik geen racist of xenofoob ben.
In dit topic bewijs je anders voor de zoveelste keer het tegendeel. Hoe leuk of hoe lang het verhaal ook is wat je er om heen schrijft.
pi_154087342
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is allemaal heel mooi, maar ik zie je nergens schrijven dat je te snel geoordeeld hebt over de rol van de jongen. Je gaat gewoon door over hoe mensen van zijn afkomst niet deugen.
Ik heb niet gezegd dat mensen van zijn afkomst niet deugen. Je doet nu net alsof ik de mening uitdraag dat iemand die Marokkaan is per definitie niet deugt. Deze subtiele, venijnige verdraaiing van mijn woorden wens ik met klem te bestrijden.

Verder is er gaandeweg dit topic informatie bijgekomen. Toen ik het topic opende, was de situatie nog dat beide broers waren aangehouden. Later werd duidelijk dat de jongste broer geen verdachte meer is. Prima, fijn voor hem, gelukkig maar. Ik heb daarna gezegd dat de aanhouding nog steeds terecht was, gegeven de situatie en het signalement.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:44:47 #296
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154087350
quote:

[..]

Zolang Marokkanen in Nederland zich massaal zo gedragen heb ik daar geen enkele moeite mee. Termen als "racist" en "xenofoob" vliegen je dan om de oren, maar ik weet van mezelf dat ik geen racist of xenofoob ben. Ik haat mensen niet om hun afkomst. Ik haat mensen niet om het feit dat ze buitenlander zijn. Het is mij puur te doen om gedrag. En onder Marokkanen zien we helaas nogal veel verknipt, ziek, gewelddadig gedrag.

Of het nu gaat om de rellen in de Schilderswijk of om het zoveelste incident in een zwembad; keer op keer presteren Marokkanen het om zichzelf negatief in het nieuws te brengen. Er zijn talloze groepen migranten in Nederland die zich wél normaal gedragen en die veel, veel minder problemen veroorzaken. Vertel mij anders eens hoe dat komt.

Ik zal net zo lang tegen dit soort tuig ageren als nodig is. Niet omdat ze Marokkaan zijn, maar vanwege hun gedrag. En ja, daarbij is het nodig om de afkomst te noemen. Dat is nodig om het probleem en de omvang ervan te duiden. Dat er goede Marokkanen zijn die lijden onder de negatieve beeldvorming, is bijzonder vervelend. Dat is iets wat ik uit den treure op dit forum heb aangegeven. Maar ook deze goedwillende Marokkanen hebben er baat bij dat de rotte appels hard worden aangepakt en waar nodig verwijderd.
pi_154087376
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die is relevant vanwege het 'wij zij' denken. Alleen doe je dan net zo hard mee.
Maar gelukkig noemt Elf zichzelf geen racist of xenofoob en hebben voornamelijk Marokkanen een gebrek aan zelfreflectie. Mooie wereld.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 15:47:24 #298
137949 Disana
pi_154087438
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat mensen van zijn afkomst niet deugen. Je doet nu net alsof ik de mening uitdraag dat iemand die Marokkaan is per definitie niet deugt. Deze subtiele, venijnige verdraaiing van mijn woorden wens ik met klem te bestrijden.

Verder is er gaandeweg dit topic informatie bijgekomen. Toen ik het topic opende, was de situatie nog dat beide broers waren aangehouden. Later werd duidelijk dat de jongste broer geen verdachte meer is. Prima, fijn voor hem, gelukkig maar. Ik heb daarna gezegd dat de aanhouding nog steeds terecht was, gegeven de situatie en het signalement.
Je noemde hem kansenparel nog voor je van de hoed en de rand wist.
pi_154087519
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat laatste hebben we al uitvoerig besproken. De politie handelde volkomen legitiem, op basis van een afgegeven signalement. In die auto zaten twee personen, die mogelijk vuurwapengevaarlijk waren. Terecht dat de aanhouding zo is uitgevoerd. Op de beelden is trouwens te zien dat de 14-jarige jongen er heel kalm onder blijft. Hij moet zelfs z'n hysterische zus tot rust manen.

De afkomst is wel degelijk relevant. Ten eerste omdat jongeren met de bewuste afkomst doorgaans zo'n 5 keer vaker crimineel zijn dan autochtone jongeren. Ten tweede omdat het hele gebeuren zich midden in de nacht, tijdens de ramadan, afspeelt. Jongens van 14 horen 's nachts in bed te liggen. Ik wijs je erop dat afkomst / religie door de hysterische zus zélf in het spel wordt gebracht. Ze wijst er namelijk fijntjes op dat de 'voorbeeldige' broers net naar binnen wilden gaan voor een gebed.

En verder speelt afkomst een grote rol in hoe er op deze zaak wordt gereageerd. De politie is blank, dus is de vijand, de minderwaardige mens. We hebben dat deze week ook nog weer kunnen zien in Den Haag, aan de hand van Twitter-berichten die ik heb geplaatst. Het tuig wil wél luisteren naar buurtvaders in gele hesjes van de moskee, maar niet naar de politie. Want dat zijn kuffars.

In de OP is elk moreel besef bij de reageerders afwezig. Ik wens dat te koppelen aan de afkomst van deze broers en het leeuwendeel van de kliek die ze bijvalt.
Helemaal juist.
pi_154087559
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik verwijs naar de post hierboven. Daarnaast wil ik nog het leugenachtige gedrag van de zus aan de kaak stellen en ik wil blootleggen hoe er in dergelijke kringen wordt gedacht. Uit alles blijkt dat ze zich tegen de Nederlandse samenleving keren.

Ik stook niks op. Ik leg iets bloot, ik stel vast. Ik prik er doorheen en trek conclusies. En dan kun je de realiteit wel degraderen tot "mening", maar daar verandert die realiteit niet van.
En wederom de spijker op de kop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')