SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ Bericht 99% gewijzigd door Nattekat op 05-06-2015 21:34:11 ]
Omdat FOK!quote:
Leiden idem. Het is ook al helemaal klaar met de instabiliteit hier.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan Den Haag nog wat verwachten?
Het is echt weer een afknapper hier
Zonder zelf op.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
Op een beetje fatsoenlijke dag is het pas na 22:00 schemer dacht ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Er gebeurt nu wat boven Arnhem. Maar ik weet niet zeker of het nou zo donker is van de wolken of van de avond
Waldnetquote:Gasleiding vliegt in brand na blikseminslag
HURDEGARYP - Aan de Gaelekamp in Hurdegaryp is vrijdagavond even na 20.00 uur een gasleiding in een stoep in brand gevlogen door een blikseminslag. De vlammen sloegen metershoog uit een stoep.
De gasleiding moest eerst worden afgesloten voordat het vuur gedoofd kon worden. De brandweer hield in de tussentijd de omliggende woningen nat om overslag van vuur te voorkomen.
Wolken, het is net nacht al idd.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Er gebeurt nu wat boven Arnhem. Maar ik weet niet zeker of het nou zo donker is van de wolken of van de avond
Zie het vanuit de tuin inderdaad langs trekken. Met de nadruk op Langsquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:36 schreef Frutsel het volgende:
ut gaat dr vooralsnog kangs Malo. foto's op twitter gezet
staat wel in linkje bij posts en/of profiel dacht ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:38 schreef MaLo het volgende:
x
[..]
Zie het vanuit de tuin inderdaad langs trekken. Met de nadruk op Langs. Ben benieuwd naar je twitter?
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:33 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zonder zelf op.ik moest nog lachen ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar verder valt het wel meequote:
een ontploffende gasleiding door blikseminslag zie je inderdaad elke dagquote:
Ik kan het zo niet vindenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
staat wel in linkje bij posts en/of profiel dacht ik.
Bij jou ook al? Ik bracht net mijn jongste op bed. Was *flits* en gelijk BOEM! Stroomuitval, modem deed ook niets meerquote:
Jup, en bij ondeugend blijkbaar ook. Ik merkte het niet totdat ik ineens geen internet meer had en de server aan het herstarten was.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:44 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bij jou ook al? Ik bracht net mijn jongste op bed. Was *flits* en gelijk BOEM! Stroomuitval, modem deed ook niets meer
En ondeugend woont nog wel in Oud-Zuid geloof ikquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:45 schreef bondage het volgende:
[..]
Jup, en bij ondeugend blijkbaar ook. Ik merkte het niet totdat ik ineens geen internet meer had en de server aan het herstarten was.
winters tafereeltjequote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:37 schreef AchJa het volgende:
Dit lees je dan weer niet vaak...
[..]
Waldnet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier ook alles 2 seconden..en meteen weer terug.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:44 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bij jou ook al? Ik bracht net mijn jongste op bed. Was *flits* en gelijk BOEM! Stroomuitval, modem deed ook niets meer
Zoiets volgens mij. Het was ook een uitzonderlijk zware klap en de inslag was niet ver weg.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
En ondeugend woont nog wel in Oud-Zuid geloof ik
Beetje wind... hopelijk krijgen we nog meer.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:42 schreef Logician2.0 het volgende:
Er komt hier iets aan
Zo lijkt het ieg
twitter.com/frutseltjuhquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:44 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden. Maar het waait hier nu opeens wel hard
Dat heb ik gemerkt inderdaadquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:51 schreef Nattekat het volgende:
Ondertussen wordt wel heel het noorden weggevaagd:
[ afbeelding ]
Inderdaad zeg, en de wind is ook gewoon warmquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
twitter.com/frutseltjuh
blijft dus droog. Bizarre omstandigheden. veel wind. pikzwart en droog en nu weer licht.
Hier duurde de stroomuitval ong. 2 seconden, maar bij RTV Drenthe is nog een stroomstoring. TV werkt hier ook nog niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:45 schreef bondage het volgende:
[..]
Jup, en bij ondeugend blijkbaar ook. Ik merkte het niet totdat ik ineens geen internet meer had en de server aan het herstarten was.
gaat lekker tekeer in het noordoosten dus?quote:
Hier in Assen ging het behoorlijk aan. Heb ook filmpje gemaakt, zal straks ff kijken of het wat is.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
gaat lekker tekeer in het noordoosten dus?
nog geen druppel flits of boem gehad in het oosten. wel pikzwarte lucht die nu weer weg isquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
gaat lekker tekeer in het noordoosten dus?
* Djeez leeft nog. Maar was voor ons niet zo erg voorspeld toch?quote:
verwachting, geen voorspellingquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
* Djeez leeft nog. Maar was voor ons niet zo erg voorspeld toch?
Voorspeld geen idee maar ik zag het wel al aankomen op buienradar.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
* Djeez leeft nog. Maar was voor ons niet zo erg voorspeld toch?
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:58 schreef Againzender het volgende:
De samenvatting vanuit Amsterdam voor vandaag: warm. Veel mensen die dat niet trokken (val dan ook eens af en stop met roken)
Maar ook kinderen die niet tegen deze plotseling hete dag konden. Het viel ze nogal rauw op hun dak.
Ik hoopte op knallend onweer, maar wist ook wel dat alles net even goed moest vallen.
Waarschuwingen KNMI volkomen terecht. Gezien de modellen had het echt erg link kunnen worden, en buiten de randstad gaat het er ook wel redelijk heftig aan toe geloof ik.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:03 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]Againzender !!!! haha, nog steeds bij de ontploffende reeks op fok. Hier in Nijmegen een gezapig regentje en af en toe een flits en nabije inslag. Nog niet het echte werk. Balen dat die cel net na Amsterdam onplofte. Maar goed de zomer duurt nog ff !! wie weet ploft het een keer goed in Amsterdam
kom gewoon weer vaker Oomquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:03 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]Againzender !!!! haha, nog steeds bij de ontploffende reeks op fok. Hier in Nijmegen een gezapig regentje en af en toe een flits en nabije inslag. Nog niet het echte werk. Balen dat die cel net na Amsterdam onplofte. Maar goed de zomer duurt nog ff !! wie weet ploft het een keer goed in Amsterdam
Paars? Dat zie je (in ieder geval ik) niet zo vaak.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:06 schreef Revanches het volgende:
Hier in Noord-Groningen ging het flink los![]()
overal paarse flitsen, enorme dreunen. Wat een genot. Zelfs nog een horizontale flits kunnen fotograferen.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat jij de persoon bent die deze reeks ooit begonnen bent, mijn dank hiervoorquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:03 schreef Oom_Agent het volgende:
haha idd ja!! 17 juli 2015 doen we t nog een keer overquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:06 schreef Againzender het volgende:
[..]Oom_Agent!! We zien wel, 17 juli 2004 zaten we eerste rang
quote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:07 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat jij de persoon bent die deze reeks ooit begonnen bent, mijn dank hiervoor!
Ook namens mij bedankt. Vind dit een van de leukste topics van Fokquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:12 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]graag gedaan !! Het blijft toch fascinerend die zwarte luchten en bijverschijnselen na een stralende dag
nicequote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:10 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]yep ga het proberen. Hoe vaker ik kom des te meer onweer
of andersom
dan zit ik in Frankrijk, maar wel op de plek waar ik de enige keer in mijn leven bang ben geweest voor het weerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:09 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
haha idd ja!! 17 juli 2015 doen we t nog een keer over
je zit dan ook in het leukste forum van fokquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:12 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ook namens mij bedankt. Vind dit een van de leukste topics van Fok.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:12 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ook namens mij bedankt. Vind dit een van de leukste topics van Fok.
Inderdaad. En er zit hier veel kennis. Vind het leuk hoe hier kennis en ervaring / waarnemingen worden uitgewisseldquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:16 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]ja he, het weer treft ons allemaal. Op die dag in 2002 was er noodweer in aantocht en ik zag geen een topic die daar aandacht aan schonk. Tegenwoordig gebruikt Helga van Leur zelfs de uitspraak de atmosfeer staat op ontploffen. Dan denk ik, hmmmm.......kijkt ze ook op FOK!
rond 23.15 uur komt dr pas regen denk ikquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:22 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Raar is altijd lekker
De wind is wel weer aan het optrekken, maar thats it so far..
Ik zit sinds 2002 op fok, al jaren niet meer actief. Maar voor dit topic keer ik telkens weer terugquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:21 schreef MaLo het volgende:
[..]
Inderdaad. En er zit hier veel kennis. Vind het leuk hoe hier kennis en ervaring / waarnemingen worden uitgewisseld.
Ah dan knal ik er zo nog lekker een serietje tegen aanquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
rond 23.15 uur komt dr pas regen denk ik
dat topic was volgens mij voor mij de reden om mij te registreren op het forum. Da kon ik wat melden. In die tijd was er ook geen buienradar, dit topic was echt je radar destijds. Zie 17-7-2004quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:16 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]ja he, het weer treft ons allemaal. Op die dag in 2002 was er noodweer in aantocht en ik zag geen een topic die daar aandacht aan schonk. Tegenwoordig gebruikt Helga van Leur zelfs de uitspraak de atmosfeer staat op ontploffen. Dan denk ik, hmmmm.......kijkt ze ook op FOK!
Ik vind de foto's vooral erg leuk.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:21 schreef MaLo het volgende:
[..]
Inderdaad. En er zit hier veel kennis. Vind het leuk hoe hier kennis en ervaring / waarnemingen worden uitgewisseld.
De eerste DASOO meet?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:19 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik ben gevleid dat we al op deel 778 zitten!!! Deel 1000 zal wel vol met onweer zitten, zware storm of een dikke sneeuwstorm. We houden een feestje bij deel 1000![]()
Met zijn allen chasenquote:
Haha ja dat weet ik nog! Men kocht een buienradar code a 1,30 euro en kon dan 24 u buienradar kijken. Diegene plaatste dan om de 5 of 10 minuten een radarbeeld van Nederland met de stand van zaken. Nederland was nog geel op die radar. Wat is het toch allemaal veranderdquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:24 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat topic was volgens mij voor mij de reden om mij te registreren op het forum. Da kon ik wat melden. In die tijd was er ook geen buienradar, dit topic was echt je radar destijds. Zie 17-7-2004
Onze eigen TIVquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Met zijn allen chasen
Edit: dat is alleen altijd nogal kort dag
Weet ik ook nog wel... SpeedyGJ had toen nog gezeik gekregen daarmee.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:27 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha ja dat weet ik nog! Men kocht een buienradar code a 1,30 euro en kon dan 24 u buienradar kijken. Diegene plaatste dan om de 5 of 10 minuten een radarbeeld van Nederland met de stand van zaken. Nederland was nog geel op die radar. Wat is het toch allemaal veranderd
Die is hier net langs geschampt.quote:
En als toetje net nog een rommeltje in de verte...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:29 schreef Tinos85 het volgende:
Hier in Haarlem hebben we een paar druppeltjes gehad. Helaas..
Haha ja idd, ruzie met Gerrit Hiemstra, gelukkig kwamen buienradar en nog wat Duitse radars al snel online.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Weet ik ook nog wel... SpeedyGJ had toen nog gezeik gekregen daarmee.
Was op weeronline.nl.
Hij doet het nietquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:30 schreef Sasami het volgende:
[ afbeelding ]
De flits was een toevalstreffer. Foto gemaakt met de telefoon dus slechte kwaliteit.
Maar het ging me om de donkere wolk op de grond naast de flits, we vermoeden
dat het een beginnende hoosje was. Iemand een idee wat het kon zijn? Ik heb er ook een filmpje van.. Maar ook slechte kwaliteit.
Breda ook. En dat al sinds een uur of zeven. Ongekend dit.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:31 schreef DemonRage het volgende:
In de omgeving van Eindhoven nog steeds hier en daar een flits.
dit blijft een, zeker achteraf gezien, legendarische quote:quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:27 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha ja dat weet ik nog! Men kocht een buienradar code a 1,30 euro en kon dan 24 u buienradar kijken. Diegene plaatste dan om de 5 of 10 minuten een radarbeeld van Nederland met de stand van zaken. Nederland was nog geel op die radar. Wat is het toch allemaal veranderd
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:54 schreef Oom_Agent het volgende:
Boven de Alpen, Zuid Frankrijk en Spanje zie je de onstabiele lucht die morgen bij ons ligt al hangen. Er zijn daar flinke onweerscomplexen ontstaan. (zie link)
http://wind.met.fu-berlin(...)h=10&playmode=Endlos
Morgen wordt weer een zeer spannende dag. De dag begint mooi, met een stralend blauwe lucht en een temperatuur die om 12:00 al rond de 25 graden ligt. Rond die tijd zal het al zeer benauwd, klam, aanvoelen en de lucht meer en meer een witte waas krijgen en zullen er her en der wolkjes verticaal flink de lucht ingroeien, die snel tot zware buien uitgroeien.
Het zal me niet verbazen als er weer schade wordt aangericht door de grote hagelstenen. Deze kunnen zo groot worden omdat ze door de flinke onstabiliteit en dus zeer snelle opwaartse luchtstromen ( met een snelheid van rond de 240 km/u) steeds opnieuw naar de top van de wolk (hoogte 15 a 16 kilometer, -65 Celcius) worden getransporteerd. Bij elke opwaartse reis van de hagelsteen in de wolk, komt er een klein laagje ijs bij. Dit gaat net zolang door totdat de hagelsteen zo zwaar is dat de opstijgende lucht het verliest van de zwaartekracht. Sommige hagelstenen zijn weleens 15 keer door een wolk geslingerd. (15 lagen ijs, in Amerika zelfs 20 tot 25 lagen)
[ afbeelding ]
De Duitse weerdienst waarschuwt sinds vanavond 19:00 uur met een "Vorwarnung fur Unwetter"
Deze waarschwuwing geldt van zaterdag 14:00 uur tot zondagavond 22:00 uur.
[..]
(Sonnabend is een gedeelte van de zaterdagmiddag / avond in het Duits)
Maar goed, morgen gaan de vierdaagsefeesten in Nijmegen van start, met veel eettentjes, podia en een reuzenrad ! Morgen wordt het, ook voor de rest van Nederland een spannende dag, die eerst nog zo rustig, onopvallend en vredelievend begint. Maar de echte weerkenners zullen in de ochtenduren de eerste veranderingen kunnen waarnemen.![]()
[ afbeelding ]
Ja sluierbewolking en miezer zijn nou niet echt de meest boeiende onderwerpen om over te pratenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:28 schreef bondage het volgende:
Het leuke is dat je dmv deze reeks ook precies kunt zien wanneer het interessant weer was.
[ afbeelding ]
Klopt. Maar ik gebruik het wel eens om terug te kijken en jaren te vergelijken betreft het weer.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja sluierbewolking en miezer zijn nou niet echt de meest boeiende onderwerpen om over te praten
hier wat weerlicht, maar super genoten van het warme weer! Kinderen lekker in het park, en met de ouders lekker borrelen. De juf was nogal aangeschoten aan het eind, heerlijk zo'n dagquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:33 schreef Rabieluh het volgende:
Het was niet super maar toch heb ik genoten van de bliksems.
Haha ja de dag die zo zonnig, zomers en vredelievend begon zei ik toen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
dit blijft een, zeker achteraf gezien, legendarische quote:
[..]
Wowquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:36 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha ja de dag die zo zonnig, zomers en vredelievend begon zei ik toen.
En later op de dag:
[ afbeelding ]
Die kwam toen van west naar oost over het land als ik me goed herinner. Ik stond rond 18.30 bij een vriend aan de stokken van zijn partytent en had het gevoel los te komen van de grond. Diepgroen, kolkend, de eerste keer dat ik zo duidelijk een shelfcloud gezien heb.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:36 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha ja de dag die zo zonnig, zomers en vredelievend begon zei ik toen.
En later op de dag:
[ afbeelding ]
Herkenbaarquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die kwam toen van west naar oost over het land als ik me goed herinner. Ik stond rond 18.30 bij een vriend aan de stokken van zijn partytent en had het gevoel los te komen van de grond. Diepgroen, kolkend, de eerste keer dat ik zo duidelijk een shelfcloud gezien heb.
Volgens mijn buienalarm komt er nog veel meer aanquote:
Er begint nu toch echt een moment te komen dat ik mijn timelapse wil maken, en nog steeds actieve buien helpen daar niet meequote:
Schijnt ook chaos te zijn geweest met Avondvierdaagse. Kinderen in paniek door het onweerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:49 schreef bondage het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)r-stroomuitval-assen
En brand: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)winkelpand-zuidlarenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Schijnt ook chaos te zijn geweest met Avondvierdaagse. Kinderen in paniek door het onweer
Die paniek begint meestal bij de ouders...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Schijnt ook chaos te zijn geweest met Avondvierdaagse. Kinderen in paniek door het onweer
Ik hoor net op het nieuws dat het meeste is geweest en de buien wegtrekken. Ik zie echter vanuit België hevige onweersbuien het land binnentrekken.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:57 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Volgens mijn buienalarm komt er nog veel meer aanhet flits wel in de buurt, maar echt ver weg (geen donder te horen, of heel lichtjes...) (roermond)
Mazzel dat mijn kinderen niet meedoen. Je moet als ouder meelopen, en laat ik nu net de schurft hebben aan lichaamsbewegingquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:01 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Die paniek begint meestal bij de ouders...
Die komen hierheen ja... Begint aardig te flitsen en rommelen nu...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:03 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik hoor net op het nieuws dat het meeste is geweest en de buien wegtrekken. Ik zie echter vanuit België hevige onweersbuien het land binnentrekken.
Ik las idd een stukje over de avondvierdaagse, waarom de kinderen niet mee mochten doen... Zat te twijfelen tussen de Speld of jijquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mazzel dat mijn kinderen niet meedoen. Je moet als ouder meelopen, en laat ik nu net de schurft hebben aan lichaamsbeweging
Ben benieuwd wat het noorden hiervan mee gaat krijgen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:04 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Die komen hierheen ja... Begint aardig te flitsen en rommelen nu...
[ afbeelding ]
Daar is het ook aangepast
Dan is het kut... Ik ging vroeger altijd buiten zitten kijken naar onweer.. en nu ik 8 hoog woon, probeer ik wel eens een flits te vangen... Maar zo vaak onweert het nietquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:11 schreef MotherFoker het volgende:
Dit is gewoon kut als je bang bent voor onweer, godverdomme, tijdens het eten ik helemaal in paniek, en maar leuk doorlachen hoor, fuck you.
Vroeger vond ik het geweldig ja, maar ik heb een jaar of 6 gehad dat we naar huis wilde, en ik met de boot aan het varen was, midden op open water stopte de motor ermee, en begon het te onweren. En ook gewoon omdat in Walibi in 2012 ik ook een stortbui kreeg en we niet binnen konden staan dus het was buiten wachten.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:12 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan is het kut... Ik ging vroeger altijd buiten zitten kijken naar onweer.. en nu ik 8 hoog woon, probeer ik wel eens een flits te vangen... Maar zo vaak onweert het niet
tis kut als je overal bang voor bentquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:11 schreef MotherFoker het volgende:
Dit is gewoon kut als je bang bent voor onweer, godverdomme, tijdens het eten ik helemaal in paniek, en maar leuk doorlachen hoor, fuck you.
Niks, hij trekt of oostwaards, of dooft uit.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:10 schreef bondage het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat het noorden hiervan mee gaat krijgen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:15 schreef Isane het volgende:
De buiten in Belgie kunnen wel eens over twente komen
Ik vind het nu al mooi. Vrij rustig, maar het onweer is goed te zien in noordelijk richting. Er zijn al de nodige blikseminslagen in de buurt met boerderijbranden tot gevolgquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:15 schreef Isane het volgende:
De buiten in Belgie kunnen wel eens over twente komen
iddquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vind het nu al mooi. Vrij rustig, maar het onweer is goed te zien in noordelijk richting. Er zijn al de nodige blikseminslagen in de buurt met boerderijbranden tot gevolg
Er komt meer. Vanuit het zuiden zie ik weer nieuw spul aankomenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:17 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Die zijn ook vanuit Oldenzaal goed zichtbaar! Heerlijke foto
!
Ik heb geen bootquote:
Ergens zou ik dat niet zo heel erg vinden. Het rommelt nu overigens opnieuw in de verte, lijkt ook nog eea aan te komen, echter minder intens dan de vorige bui.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks, hij trekt of oostwaards, of dooft uit.
zo hoog komt het water straksquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:19 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik heb geen bootHangt zo slordig op 8 hoog...
De zondvloedquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zo hoog komt het water straks
29 mega meter
En het rommelt weer in Assenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:10 schreef bondage het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat het noorden hiervan mee gaat krijgen.
Misschien toch maar een boot regelen....quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zo hoog komt het water straks
29 mega meter
ik ben altijd geboeid geweest door onweer. Machtig spectakel. Tot het moment dat ik een jaar of 8 was het helemaal los ging, enhet eng werd. Ik stapte mijn bed uit om naar beneden naar mijn ouders te gaan, en toen een enorme knal. En ook geen licht meer.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:11 schreef MotherFoker het volgende:
Holy shit, vorig jaar in Italië lekker warm weer en plots onweer, laatste dag viel ook nog overal de stroom uit.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:23 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik ben altijd geboeid geweest door onweer. Machtig spectakel. Tot het moment dat ik een jaar of 8 was het helemaal los ging, enhet eng werd. Ik stapte mijn bed uit om naar beneden naar mijn ouders te gaan, en toen een enorme knal. En ook geen licht meer.
Toen schrok ik best wel.....
De buurman was al wakker en zag een vuurbal over de oprit het bedrijf in rollen. De bedrijfscomputer, peperduur doen, compleet doorgebrand.
Maar het blijft machtig om te zien.
er zit wat dynamiek in, heeft niet perse warmte nodig.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:23 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik zie ook weer nieuwe rode pitten ontstaan op buienradar.
hebben we in het zuiden van Frankrijk bij mijn schoonouders ook vaak. Blikseminslag vlakbij: hoofdschakelaar knalt eruit. Op zich goed, maar het gebeurde dit jaar toen ze 3 maanden weg waren. Dan ruikt je vriezer niet meer zo lekker...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:24 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Holy shit, vorig jaar in Italië lekker warm weer en plots onweer, laatste dag viel ook nog overal de stroom uit.
Ze komen en ze gaan, lastig te zeggen of het nog heviger wordt op deze manier. Inmiddels regent het hier weer en zo nu en dan wat bliksem in de verte.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:25 schreef Againzender het volgende:
[..]
er zit wat dynamiek in, heeft niet perse warmte nodig.
Oeeei, was wel grappig, iedereen zat in de Lobby lag de wifi er ook nog uit. xDquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
hebben we in het zuiden van Frankrijk bij mijn schoonouders ook vaak. Blikseminslag vlakbij: hoofdschakelaar knalt eruit. Op zich goed, maar het gebeurde dit jaar toen ze 3 maanden weg waren. Dan ruikt je vriezer niet meer zo lekker...
Je mag er eentje van mij lenen hoorquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:26 schreef Basekid_NZ het volgende:
Grrr geen enkele foto gelukt, stomme stad. Volgende keer de bosrand opzoeken.
mooi!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je mag er eentje van mij lenen hoor![]()
[ afbeelding ]
Very nice! geschoten met constant burst speed ofzo?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je mag er eentje van mij lenen hoor![]()
[ afbeelding ]
Nee Bulb. Dus op statief, sluiter openzetten en wachten maar.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:29 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Very nice! geschoten met constant burst speed ofzo?
Ah ja, dat werkt welquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee Bulb. Dus op statief, sluiter openzetten en wachten maar.
Ik ben ook nog niet verder gekomen dan dit...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:26 schreef Basekid_NZ het volgende:
Grrr geen enkele foto gelukt, stomme stad. Volgende keer de bosrand opzoeken.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:43 schreef ACT-F het volgende:
'Ontwikkeld'Het was zo fel dat ik de belichting naar beneden moest bijstellen:
[ afbeelding ]
Pand is volledig verwoest.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Grote brand in Zuidlaren. Pand waarin woning(en?) en het Kruidvat zijn gevestigd. Waarschijnlijk blikseminslag.
Dag Frutsquote:
Wifi met versterkerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Internet in een schuilkelder is voor mij wel uniek ja.
hey lekkertjequote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Dag Fruts![]()
Echt; net vanuit Zwolle naar huis gereden, pure hel. Plus de hele avond gepest door jongens op werk die het leuk vonden dat ik steeds schrok. Ga weg met dat weer!
Ook voor de rot berg is het gewoon kut, alles rondom Oldenzaal, niks eropquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:56 schreef Frutsel het volgende:
hier goed op de radar te zien dat wederom de zwaarste buien ten noorden en ten zuiden langstrekken.
tis wat met die tankenberg
graaf dat ding es weg danquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:58 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ook voor de rot berg is het gewoon kut, alles rondom Oldenzaal, niks erop!
Geheel en al correct jong!!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hey lekkertje
heb dr vanavond nog bij stil gestaan dat je dr geen hol aan zou vinden
Afsteken en afduwenquote:
Het zijn wel pechvogels. Ze zaten nog maar kort in dat pand en zijn dit jaar ook al een keer overvallen.quote:
Wel jammer dat de wind zo staat dat ik mijn raam niet open kan laten staanquote:
Hetzelfde in Roermondquote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:17 schreef -CRASH- het volgende:
Gerommel in alle windrichtingen van Venlo...
Maar noppes over Venlo![]()
quote:
Niet veel bliksem gezien, wel een beetje valwind bij ons...quote:
Roermond hetzelfde... 2 goede klappen, 10 druppels water..quote:Op zaterdag 6 juni 2015 09:45 schreef Dhalsim het volgende:
Nou, hier in Weert is het echt een anti-climax geweest...beetje geflits, wat gedonder in de verte.
twitter:NOS twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 10:32:36Bij het Duitse muziekfestival Rock am Ring zijn door een blikseminslag 27 mensen gewond geraakt: http://t.co/rnV9h2SWZU reageer retweet
Wees blij dat je een wallcloud heb gezien.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 09:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goh wat een misser weer![]()
Terwijl nog geen 30km verderop volle bak water en noodweer is geweest. Zelfs een gunstnado in Drachten!
Die cel kwam van NH en week naar rechts, kwam richting Dokkum maar schijnbaar week die toch nog wat meer af en uiteindelijk voor mijn neus voorbij trok.
Wallcloud die aanwezig was heb ik vaag op foto, ook de webcam heeft em te pakken, alleen jammer van de enorme neerslaggordijn waardoor die wallcloud maar een paar seconden zichtbaar is in de timelaps die ik zo meteen ga uploaden.
Hier beetje onweer, geen knallen of inslagen, beetje regen van 1.4mm waar je amper nat van wordt. Zag het de hele dag al aankomen, maar die paar dondertjes hadden we meer te danken aan die supercel, als die niet langs trok hadden we helemaal niks gehad.
Mooi blij dat ik iig niet op onweer heb gehoopt, maar de frustratie is er uiteraard wel.
Max stoot 40.2km/h en de temperatuur 29.1 graden om 10 over 5, daarna zakte het vrij snel in waardoor de buien eigenlijk geen voeding meer kregen. Uiteraard was het feest in Groningen weer helemaal compleet. Balans ligt hier gewoon niet goed in Nederlandnog 18 jaar en dan vertrek ik hier uit het noorden
Er staat minderquote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Niet meer dan 10MB? Ach binnen 1sec binnen joh geen probleem
Regen pas eind van de komende week weer en verder zon alll the way.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 09:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vandaag rustig in de atmosfeer?
idd lekker buitenquote:
Yup. Kruidvat en een appartement. Ik zat bij mijn ouders, die wonen er zo'n 100 meter vanaf. Het was een hele felle flits, gevolgd door een keiharde knal en een paar minuten later hoorden we de brandweer al. Het is echt bizar snel gegaan. In anderhalf uur tijd is het nieuwe gedeelte van dat pand volledig uitgefikt, ondanks de snelle inzet van de brandweer.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Grote brand in Zuidlaren. Pand waarin woning(en?) en het Kruidvat zijn gevestigd. Waarschijnlijk blikseminslag.
Nee hoor, alleen de achterzijde. Het oude voorstuk staat nog.quote:
Ik was op het werk, zag dat ding ook. Geen telefoon bij me. Bekend probleem. Ik heb wel genoten. dat weer wel.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 01:07 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik heb echt nog nooit zo'n mooie shelfcloud gezien als vandaag boven Tilburg, jammer genoeg geen mobiel/fototoestel bij maar collega's wel-> foto's komen dus nog wel
is dat van gisteren?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was de blikseminslag bij Rock am Ring
Gisteren/vannacht maar 4 mm gevallen, de droogte duurt voort.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:27 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Regen pas eind van de komende week weer en verder zon alll the way.
Jeps, tot Oktober svp zoals vandaagquote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:59 schreef MaLo het volgende:
Vandaag was het een heerlijk dagje! In de zon behoorlijk warm maar echt prima weer om de hele dag buiten te zijn.
Ik hartje dit weer
Dit was natuurlijk voorspelbaar, zoals altijd.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:00 schreef Fred0w het volgende:
Deze kaart ziet er wel interessant uit, het westen kreeg nagenoeg geen onweer m.u.v Noord Holland.
Mooi gemaakt.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:08 schreef Nattekat het volgende:
Mijn gifje was maar 2,7MB; dus hierbij:
[ afbeelding ]
Zie de tijd rechtsboven
Ow... hij is stuk
Gefixt
Vraag me toch af wat er bij Europoort in de lucht hing dat die bui daar zo genadeloos hard werd gestoptquote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Zie de tijd rechtsboven
Ow... hij is stuk
Gefixt
quote:
Het Leidsche Schildquote:Op zondag 7 juni 2015 03:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vraag me toch af wat er bij Europoort in de lucht hing dat die bui daar zo genadeloos hard werd gestopt.
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Zie de tijd rechtsboven
Ow... hij is stuk
Gefixt
Niet miepen maar bakkenquote:Op zondag 7 juni 2015 11:11 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh, niet gedacht dat ik dit zou zeggen, maar vandaag blijf ik even uit de zon.
33 graden en blazende zonkracht heeft ervoor gezorgd dat ik ergens wel weer verlang naar wat meer gematigde temperaturen.
En daarmee bedoel ik een graad of 21 en niet de gebruikelijke 15 graden die ik waarschijnlijk voorgeschoteld krijg bij thuiskomst
Vandaag wordt het 21 graden hierquote:Op zondag 7 juni 2015 11:11 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh, niet gedacht dat ik dit zou zeggen, maar vandaag blijf ik even uit de zon.
33 graden en blazende zonkracht heeft ervoor gezorgd dat ik ergens wel weer verlang naar wat meer gematigde temperaturen.
En daarmee bedoel ik een graad of 21 en niet de gebruikelijke 15 graden die ik waarschijnlijk voorgeschoteld krijg bij thuiskomst
Landinwaarts was het gisteren beter weer. Vandaag wolken..quote:Op zondag 7 juni 2015 11:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vandaag is het lekkerder dan gister. Nu veel minder wind
Ziet er gaaf uit!quote:Op zondag 7 juni 2015 16:05 schreef bondage het volgende:
Eindelijk tijd gehad om een filmpje van het onweer hier in Assen op Youtube te droppen.
Moest tennissen vandaag, warm dat het was op de baan! Had me goed ingesmeerd, de zon brandt als een malle vandaag. En nu lekker in de tuin patatjes eten 😀. Een goede weer-dag!quote:Op zondag 7 juni 2015 14:30 schreef Stefanovich het volgende:
Gisteren alleen maar zon gehad en 23 graden of zo hier in Twente en vandaag voelt het nog warmer aanWel wat bewolking maar de zon wint het grotendeels
Mijn buurman had de vuurbal gefilmd achter ons huis, bij de speeltuin. Was toen met die knal waarna de stroom eruit vloog in Assenquote:Op zondag 7 juni 2015 16:05 schreef bondage het volgende:
Eindelijk tijd gehad om een filmpje van het onweer hier in Assen op Youtube te droppen.
Jup, klonk ook erg gaafquote:Op zondag 7 juni 2015 17:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ziet er gaaf uit!
Wij hadden afgelopen nacht hier ook opeens midden in de nacht loeihard onweer. Ik schrok er wakker van. Ben niet opgestaan om te gaan kijken of foto's proberen te maken want ik was te moe en nog een beetje dronken van de limoncello
Ah, nice. Dit was trouwens niet de bliksem die de stroom deed uitvallen, die kwam een paar minuten later.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:48 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn buurman had de vuurbal gefilmd achter ons huis, bij de speeltuin. Was toen met die knal waarna de stroom eruit vloog in Assen
Ik zit in Italiëquote:Op zondag 7 juni 2015 19:52 schreef bondage het volgende:
[..]
Jup, klonk ook erg gaafDe resulterende boem deed de betonnen vloer trillen. Was wel erg dichtbij zo
![]()
Afgelopen nacht hebben we toch geen onweer gehad?
Dat is in Limburgquote:Op zondag 7 juni 2015 21:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nou, geweldig, dan zit ik op Pinkpop...
Hier wil ik wel voor tekenenquote:
Wordt Friesland toch nog eens afgezonkenquote:
Heb je het filmpje zelf al gezien dan?quote:Op zondag 7 juni 2015 19:48 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn buurman had de vuurbal gefilmd achter ons huis, bij de speeltuin. Was toen met die knal waarna de stroom eruit vloog in Assen
Graag geen buitenlands weer in dit topic AUB dankjewelquote:
Boehoe waarden onder de 20 wat is dit kutland dit dat.quote:Op maandag 8 juni 2015 09:57 schreef Dven het volgende:
In NL kan men weer langzaamaan naar boven kijken
[ afbeelding ]
Echt grappig jijquote:Op maandag 8 juni 2015 09:57 schreef Dven het volgende:
In NL kan men weer langzaamaan naar boven kijken
[ afbeelding ]
Het moet donderen, bliksemen en meters bier regenen.quote:Op maandag 8 juni 2015 11:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zaterdag naar Guusje Meeuwis dan hoeft het van mij niet bloedheet te zijn.
Komen prima daagjes aan tochquote:
Dat is te ver vooruit, komt nog wel goedquote:Op maandag 8 juni 2015 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Had het meer over wat er na vrijdag gebeurt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |