Weet ik ook nog wel... SpeedyGJ had toen nog gezeik gekregen daarmee.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:27 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha ja dat weet ik nog! Men kocht een buienradar code a 1,30 euro en kon dan 24 u buienradar kijken. Diegene plaatste dan om de 5 of 10 minuten een radarbeeld van Nederland met de stand van zaken. Nederland was nog geel op die radar. Wat is het toch allemaal veranderd
Die is hier net langs geschampt.quote:
En als toetje net nog een rommeltje in de verte...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:29 schreef Tinos85 het volgende:
Hier in Haarlem hebben we een paar druppeltjes gehad. Helaas..
Haha ja idd, ruzie met Gerrit Hiemstra, gelukkig kwamen buienradar en nog wat Duitse radars al snel online.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Weet ik ook nog wel... SpeedyGJ had toen nog gezeik gekregen daarmee.
Was op weeronline.nl.
Hij doet het nietquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:30 schreef Sasami het volgende:
[ afbeelding ]
De flits was een toevalstreffer. Foto gemaakt met de telefoon dus slechte kwaliteit.
Maar het ging me om de donkere wolk op de grond naast de flits, we vermoeden
dat het een beginnende hoosje was. Iemand een idee wat het kon zijn? Ik heb er ook een filmpje van.. Maar ook slechte kwaliteit.
Breda ook. En dat al sinds een uur of zeven. Ongekend dit.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:31 schreef DemonRage het volgende:
In de omgeving van Eindhoven nog steeds hier en daar een flits.
dit blijft een, zeker achteraf gezien, legendarische quote:quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:27 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha ja dat weet ik nog! Men kocht een buienradar code a 1,30 euro en kon dan 24 u buienradar kijken. Diegene plaatste dan om de 5 of 10 minuten een radarbeeld van Nederland met de stand van zaken. Nederland was nog geel op die radar. Wat is het toch allemaal veranderd
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:54 schreef Oom_Agent het volgende:
Boven de Alpen, Zuid Frankrijk en Spanje zie je de onstabiele lucht die morgen bij ons ligt al hangen. Er zijn daar flinke onweerscomplexen ontstaan. (zie link)
http://wind.met.fu-berlin(...)h=10&playmode=Endlos
Morgen wordt weer een zeer spannende dag. De dag begint mooi, met een stralend blauwe lucht en een temperatuur die om 12:00 al rond de 25 graden ligt. Rond die tijd zal het al zeer benauwd, klam, aanvoelen en de lucht meer en meer een witte waas krijgen en zullen er her en der wolkjes verticaal flink de lucht ingroeien, die snel tot zware buien uitgroeien.
Het zal me niet verbazen als er weer schade wordt aangericht door de grote hagelstenen. Deze kunnen zo groot worden omdat ze door de flinke onstabiliteit en dus zeer snelle opwaartse luchtstromen ( met een snelheid van rond de 240 km/u) steeds opnieuw naar de top van de wolk (hoogte 15 a 16 kilometer, -65 Celcius) worden getransporteerd. Bij elke opwaartse reis van de hagelsteen in de wolk, komt er een klein laagje ijs bij. Dit gaat net zolang door totdat de hagelsteen zo zwaar is dat de opstijgende lucht het verliest van de zwaartekracht. Sommige hagelstenen zijn weleens 15 keer door een wolk geslingerd. (15 lagen ijs, in Amerika zelfs 20 tot 25 lagen)
[ afbeelding ]
De Duitse weerdienst waarschuwt sinds vanavond 19:00 uur met een "Vorwarnung fur Unwetter"
Deze waarschwuwing geldt van zaterdag 14:00 uur tot zondagavond 22:00 uur.
[..]
(Sonnabend is een gedeelte van de zaterdagmiddag / avond in het Duits)
Maar goed, morgen gaan de vierdaagsefeesten in Nijmegen van start, met veel eettentjes, podia en een reuzenrad ! Morgen wordt het, ook voor de rest van Nederland een spannende dag, die eerst nog zo rustig, onopvallend en vredelievend begint. Maar de echte weerkenners zullen in de ochtenduren de eerste veranderingen kunnen waarnemen.![]()
[ afbeelding ]
Ja sluierbewolking en miezer zijn nou niet echt de meest boeiende onderwerpen om over te pratenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:28 schreef bondage het volgende:
Het leuke is dat je dmv deze reeks ook precies kunt zien wanneer het interessant weer was.
[ afbeelding ]
Klopt. Maar ik gebruik het wel eens om terug te kijken en jaren te vergelijken betreft het weer.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja sluierbewolking en miezer zijn nou niet echt de meest boeiende onderwerpen om over te praten
hier wat weerlicht, maar super genoten van het warme weer! Kinderen lekker in het park, en met de ouders lekker borrelen. De juf was nogal aangeschoten aan het eind, heerlijk zo'n dagquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:33 schreef Rabieluh het volgende:
Het was niet super maar toch heb ik genoten van de bliksems.
Haha ja de dag die zo zonnig, zomers en vredelievend begon zei ik toen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
dit blijft een, zeker achteraf gezien, legendarische quote:
[..]
Wowquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:36 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha ja de dag die zo zonnig, zomers en vredelievend begon zei ik toen.
En later op de dag:
[ afbeelding ]
Die kwam toen van west naar oost over het land als ik me goed herinner. Ik stond rond 18.30 bij een vriend aan de stokken van zijn partytent en had het gevoel los te komen van de grond. Diepgroen, kolkend, de eerste keer dat ik zo duidelijk een shelfcloud gezien heb.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:36 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha ja de dag die zo zonnig, zomers en vredelievend begon zei ik toen.
En later op de dag:
[ afbeelding ]
Herkenbaarquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die kwam toen van west naar oost over het land als ik me goed herinner. Ik stond rond 18.30 bij een vriend aan de stokken van zijn partytent en had het gevoel los te komen van de grond. Diepgroen, kolkend, de eerste keer dat ik zo duidelijk een shelfcloud gezien heb.
Volgens mijn buienalarm komt er nog veel meer aanquote:
Er begint nu toch echt een moment te komen dat ik mijn timelapse wil maken, en nog steeds actieve buien helpen daar niet meequote:
Schijnt ook chaos te zijn geweest met Avondvierdaagse. Kinderen in paniek door het onweerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:49 schreef bondage het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)r-stroomuitval-assen
En brand: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)winkelpand-zuidlarenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Schijnt ook chaos te zijn geweest met Avondvierdaagse. Kinderen in paniek door het onweer
Die paniek begint meestal bij de ouders...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Schijnt ook chaos te zijn geweest met Avondvierdaagse. Kinderen in paniek door het onweer
Ik hoor net op het nieuws dat het meeste is geweest en de buien wegtrekken. Ik zie echter vanuit België hevige onweersbuien het land binnentrekken.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:57 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Volgens mijn buienalarm komt er nog veel meer aanhet flits wel in de buurt, maar echt ver weg (geen donder te horen, of heel lichtjes...) (roermond)
Mazzel dat mijn kinderen niet meedoen. Je moet als ouder meelopen, en laat ik nu net de schurft hebben aan lichaamsbewegingquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:01 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Die paniek begint meestal bij de ouders...
Die komen hierheen ja... Begint aardig te flitsen en rommelen nu...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:03 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik hoor net op het nieuws dat het meeste is geweest en de buien wegtrekken. Ik zie echter vanuit België hevige onweersbuien het land binnentrekken.
Ik las idd een stukje over de avondvierdaagse, waarom de kinderen niet mee mochten doen... Zat te twijfelen tussen de Speld of jijquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mazzel dat mijn kinderen niet meedoen. Je moet als ouder meelopen, en laat ik nu net de schurft hebben aan lichaamsbeweging
Ben benieuwd wat het noorden hiervan mee gaat krijgen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:04 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Die komen hierheen ja... Begint aardig te flitsen en rommelen nu...
[ afbeelding ]
Daar is het ook aangepast
Dan is het kut... Ik ging vroeger altijd buiten zitten kijken naar onweer.. en nu ik 8 hoog woon, probeer ik wel eens een flits te vangen... Maar zo vaak onweert het nietquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:11 schreef MotherFoker het volgende:
Dit is gewoon kut als je bang bent voor onweer, godverdomme, tijdens het eten ik helemaal in paniek, en maar leuk doorlachen hoor, fuck you.
Vroeger vond ik het geweldig ja, maar ik heb een jaar of 6 gehad dat we naar huis wilde, en ik met de boot aan het varen was, midden op open water stopte de motor ermee, en begon het te onweren. En ook gewoon omdat in Walibi in 2012 ik ook een stortbui kreeg en we niet binnen konden staan dus het was buiten wachten.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:12 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan is het kut... Ik ging vroeger altijd buiten zitten kijken naar onweer.. en nu ik 8 hoog woon, probeer ik wel eens een flits te vangen... Maar zo vaak onweert het niet
tis kut als je overal bang voor bentquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:11 schreef MotherFoker het volgende:
Dit is gewoon kut als je bang bent voor onweer, godverdomme, tijdens het eten ik helemaal in paniek, en maar leuk doorlachen hoor, fuck you.
Niks, hij trekt of oostwaards, of dooft uit.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:10 schreef bondage het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat het noorden hiervan mee gaat krijgen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:15 schreef Isane het volgende:
De buiten in Belgie kunnen wel eens over twente komen
Ik vind het nu al mooi. Vrij rustig, maar het onweer is goed te zien in noordelijk richting. Er zijn al de nodige blikseminslagen in de buurt met boerderijbranden tot gevolgquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:15 schreef Isane het volgende:
De buiten in Belgie kunnen wel eens over twente komen
iddquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vind het nu al mooi. Vrij rustig, maar het onweer is goed te zien in noordelijk richting. Er zijn al de nodige blikseminslagen in de buurt met boerderijbranden tot gevolg
Er komt meer. Vanuit het zuiden zie ik weer nieuw spul aankomenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:17 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Die zijn ook vanuit Oldenzaal goed zichtbaar! Heerlijke foto
!
Ik heb geen bootquote:
Ergens zou ik dat niet zo heel erg vinden. Het rommelt nu overigens opnieuw in de verte, lijkt ook nog eea aan te komen, echter minder intens dan de vorige bui.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks, hij trekt of oostwaards, of dooft uit.
zo hoog komt het water straksquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:19 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik heb geen bootHangt zo slordig op 8 hoog...
De zondvloedquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zo hoog komt het water straks
29 mega meter
En het rommelt weer in Assenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:10 schreef bondage het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat het noorden hiervan mee gaat krijgen.
Misschien toch maar een boot regelen....quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zo hoog komt het water straks
29 mega meter
ik ben altijd geboeid geweest door onweer. Machtig spectakel. Tot het moment dat ik een jaar of 8 was het helemaal los ging, enhet eng werd. Ik stapte mijn bed uit om naar beneden naar mijn ouders te gaan, en toen een enorme knal. En ook geen licht meer.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:11 schreef MotherFoker het volgende:
Holy shit, vorig jaar in Italië lekker warm weer en plots onweer, laatste dag viel ook nog overal de stroom uit.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:23 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik ben altijd geboeid geweest door onweer. Machtig spectakel. Tot het moment dat ik een jaar of 8 was het helemaal los ging, enhet eng werd. Ik stapte mijn bed uit om naar beneden naar mijn ouders te gaan, en toen een enorme knal. En ook geen licht meer.
Toen schrok ik best wel.....
De buurman was al wakker en zag een vuurbal over de oprit het bedrijf in rollen. De bedrijfscomputer, peperduur doen, compleet doorgebrand.
Maar het blijft machtig om te zien.
er zit wat dynamiek in, heeft niet perse warmte nodig.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:23 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik zie ook weer nieuwe rode pitten ontstaan op buienradar.
hebben we in het zuiden van Frankrijk bij mijn schoonouders ook vaak. Blikseminslag vlakbij: hoofdschakelaar knalt eruit. Op zich goed, maar het gebeurde dit jaar toen ze 3 maanden weg waren. Dan ruikt je vriezer niet meer zo lekker...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:24 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Holy shit, vorig jaar in Italië lekker warm weer en plots onweer, laatste dag viel ook nog overal de stroom uit.
Ze komen en ze gaan, lastig te zeggen of het nog heviger wordt op deze manier. Inmiddels regent het hier weer en zo nu en dan wat bliksem in de verte.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:25 schreef Againzender het volgende:
[..]
er zit wat dynamiek in, heeft niet perse warmte nodig.
Oeeei, was wel grappig, iedereen zat in de Lobby lag de wifi er ook nog uit. xDquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
hebben we in het zuiden van Frankrijk bij mijn schoonouders ook vaak. Blikseminslag vlakbij: hoofdschakelaar knalt eruit. Op zich goed, maar het gebeurde dit jaar toen ze 3 maanden weg waren. Dan ruikt je vriezer niet meer zo lekker...
Je mag er eentje van mij lenen hoorquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:26 schreef Basekid_NZ het volgende:
Grrr geen enkele foto gelukt, stomme stad. Volgende keer de bosrand opzoeken.
mooi!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je mag er eentje van mij lenen hoor![]()
[ afbeelding ]
Very nice! geschoten met constant burst speed ofzo?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je mag er eentje van mij lenen hoor![]()
[ afbeelding ]
Nee Bulb. Dus op statief, sluiter openzetten en wachten maar.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:29 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Very nice! geschoten met constant burst speed ofzo?
Ah ja, dat werkt welquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee Bulb. Dus op statief, sluiter openzetten en wachten maar.
Ik ben ook nog niet verder gekomen dan dit...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:26 schreef Basekid_NZ het volgende:
Grrr geen enkele foto gelukt, stomme stad. Volgende keer de bosrand opzoeken.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:43 schreef ACT-F het volgende:
'Ontwikkeld'Het was zo fel dat ik de belichting naar beneden moest bijstellen:
[ afbeelding ]
Pand is volledig verwoest.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Grote brand in Zuidlaren. Pand waarin woning(en?) en het Kruidvat zijn gevestigd. Waarschijnlijk blikseminslag.
Dag Frutsquote:
Wifi met versterkerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Internet in een schuilkelder is voor mij wel uniek ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |