SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ Bericht 99% gewijzigd door Nattekat op 05-06-2015 21:34:11 ]
Omdat FOK!quote:
Leiden idem. Het is ook al helemaal klaar met de instabiliteit hier.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan Den Haag nog wat verwachten?
Het is echt weer een afknapper hier
Zonder zelf op.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
Op een beetje fatsoenlijke dag is het pas na 22:00 schemer dacht ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Er gebeurt nu wat boven Arnhem. Maar ik weet niet zeker of het nou zo donker is van de wolken of van de avond
Waldnetquote:Gasleiding vliegt in brand na blikseminslag
HURDEGARYP - Aan de Gaelekamp in Hurdegaryp is vrijdagavond even na 20.00 uur een gasleiding in een stoep in brand gevlogen door een blikseminslag. De vlammen sloegen metershoog uit een stoep.
De gasleiding moest eerst worden afgesloten voordat het vuur gedoofd kon worden. De brandweer hield in de tussentijd de omliggende woningen nat om overslag van vuur te voorkomen.
Wolken, het is net nacht al idd.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Er gebeurt nu wat boven Arnhem. Maar ik weet niet zeker of het nou zo donker is van de wolken of van de avond
Zie het vanuit de tuin inderdaad langs trekken. Met de nadruk op Langsquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:36 schreef Frutsel het volgende:
ut gaat dr vooralsnog kangs Malo. foto's op twitter gezet
staat wel in linkje bij posts en/of profiel dacht ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:38 schreef MaLo het volgende:
x
[..]
Zie het vanuit de tuin inderdaad langs trekken. Met de nadruk op Langs. Ben benieuwd naar je twitter?
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:33 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zonder zelf op.ik moest nog lachen ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar verder valt het wel meequote:
een ontploffende gasleiding door blikseminslag zie je inderdaad elke dagquote:
Ik kan het zo niet vindenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
staat wel in linkje bij posts en/of profiel dacht ik.
Bij jou ook al? Ik bracht net mijn jongste op bed. Was *flits* en gelijk BOEM! Stroomuitval, modem deed ook niets meerquote:
Jup, en bij ondeugend blijkbaar ook. Ik merkte het niet totdat ik ineens geen internet meer had en de server aan het herstarten was.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:44 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bij jou ook al? Ik bracht net mijn jongste op bed. Was *flits* en gelijk BOEM! Stroomuitval, modem deed ook niets meer
En ondeugend woont nog wel in Oud-Zuid geloof ikquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:45 schreef bondage het volgende:
[..]
Jup, en bij ondeugend blijkbaar ook. Ik merkte het niet totdat ik ineens geen internet meer had en de server aan het herstarten was.
winters tafereeltjequote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:37 schreef AchJa het volgende:
Dit lees je dan weer niet vaak...
[..]
Waldnet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier ook alles 2 seconden..en meteen weer terug.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:44 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bij jou ook al? Ik bracht net mijn jongste op bed. Was *flits* en gelijk BOEM! Stroomuitval, modem deed ook niets meer
Zoiets volgens mij. Het was ook een uitzonderlijk zware klap en de inslag was niet ver weg.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
En ondeugend woont nog wel in Oud-Zuid geloof ik
Beetje wind... hopelijk krijgen we nog meer.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:42 schreef Logician2.0 het volgende:
Er komt hier iets aan
Zo lijkt het ieg
twitter.com/frutseltjuhquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:44 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden. Maar het waait hier nu opeens wel hard
Dat heb ik gemerkt inderdaadquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:51 schreef Nattekat het volgende:
Ondertussen wordt wel heel het noorden weggevaagd:
[ afbeelding ]
Inderdaad zeg, en de wind is ook gewoon warmquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
twitter.com/frutseltjuh
blijft dus droog. Bizarre omstandigheden. veel wind. pikzwart en droog en nu weer licht.
Hier duurde de stroomuitval ong. 2 seconden, maar bij RTV Drenthe is nog een stroomstoring. TV werkt hier ook nog niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:45 schreef bondage het volgende:
[..]
Jup, en bij ondeugend blijkbaar ook. Ik merkte het niet totdat ik ineens geen internet meer had en de server aan het herstarten was.
gaat lekker tekeer in het noordoosten dus?quote:
Hier in Assen ging het behoorlijk aan. Heb ook filmpje gemaakt, zal straks ff kijken of het wat is.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
gaat lekker tekeer in het noordoosten dus?
nog geen druppel flits of boem gehad in het oosten. wel pikzwarte lucht die nu weer weg isquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
gaat lekker tekeer in het noordoosten dus?
* Djeez leeft nog. Maar was voor ons niet zo erg voorspeld toch?quote:
verwachting, geen voorspellingquote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
* Djeez leeft nog. Maar was voor ons niet zo erg voorspeld toch?
Voorspeld geen idee maar ik zag het wel al aankomen op buienradar.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
* Djeez leeft nog. Maar was voor ons niet zo erg voorspeld toch?
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:58 schreef Againzender het volgende:
De samenvatting vanuit Amsterdam voor vandaag: warm. Veel mensen die dat niet trokken (val dan ook eens af en stop met roken)
Maar ook kinderen die niet tegen deze plotseling hete dag konden. Het viel ze nogal rauw op hun dak.
Ik hoopte op knallend onweer, maar wist ook wel dat alles net even goed moest vallen.
Waarschuwingen KNMI volkomen terecht. Gezien de modellen had het echt erg link kunnen worden, en buiten de randstad gaat het er ook wel redelijk heftig aan toe geloof ik.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:03 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]Againzender !!!! haha, nog steeds bij de ontploffende reeks op fok. Hier in Nijmegen een gezapig regentje en af en toe een flits en nabije inslag. Nog niet het echte werk. Balen dat die cel net na Amsterdam onplofte. Maar goed de zomer duurt nog ff !! wie weet ploft het een keer goed in Amsterdam
kom gewoon weer vaker Oomquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:03 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]Againzender !!!! haha, nog steeds bij de ontploffende reeks op fok. Hier in Nijmegen een gezapig regentje en af en toe een flits en nabije inslag. Nog niet het echte werk. Balen dat die cel net na Amsterdam onplofte. Maar goed de zomer duurt nog ff !! wie weet ploft het een keer goed in Amsterdam
Paars? Dat zie je (in ieder geval ik) niet zo vaak.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:06 schreef Revanches het volgende:
Hier in Noord-Groningen ging het flink los![]()
overal paarse flitsen, enorme dreunen. Wat een genot. Zelfs nog een horizontale flits kunnen fotograferen.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat jij de persoon bent die deze reeks ooit begonnen bent, mijn dank hiervoorquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:03 schreef Oom_Agent het volgende:
haha idd ja!! 17 juli 2015 doen we t nog een keer overquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:06 schreef Againzender het volgende:
[..]Oom_Agent!! We zien wel, 17 juli 2004 zaten we eerste rang
quote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:07 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat jij de persoon bent die deze reeks ooit begonnen bent, mijn dank hiervoor!
Ook namens mij bedankt. Vind dit een van de leukste topics van Fokquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:12 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]graag gedaan !! Het blijft toch fascinerend die zwarte luchten en bijverschijnselen na een stralende dag
nicequote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:10 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]yep ga het proberen. Hoe vaker ik kom des te meer onweer
of andersom
dan zit ik in Frankrijk, maar wel op de plek waar ik de enige keer in mijn leven bang ben geweest voor het weerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:09 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
haha idd ja!! 17 juli 2015 doen we t nog een keer over
je zit dan ook in het leukste forum van fokquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:12 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ook namens mij bedankt. Vind dit een van de leukste topics van Fok.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:12 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ook namens mij bedankt. Vind dit een van de leukste topics van Fok.
Inderdaad. En er zit hier veel kennis. Vind het leuk hoe hier kennis en ervaring / waarnemingen worden uitgewisseldquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:16 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]ja he, het weer treft ons allemaal. Op die dag in 2002 was er noodweer in aantocht en ik zag geen een topic die daar aandacht aan schonk. Tegenwoordig gebruikt Helga van Leur zelfs de uitspraak de atmosfeer staat op ontploffen. Dan denk ik, hmmmm.......kijkt ze ook op FOK!
rond 23.15 uur komt dr pas regen denk ikquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:22 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Raar is altijd lekker
De wind is wel weer aan het optrekken, maar thats it so far..
Ik zit sinds 2002 op fok, al jaren niet meer actief. Maar voor dit topic keer ik telkens weer terugquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:21 schreef MaLo het volgende:
[..]
Inderdaad. En er zit hier veel kennis. Vind het leuk hoe hier kennis en ervaring / waarnemingen worden uitgewisseld.
Ah dan knal ik er zo nog lekker een serietje tegen aanquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
rond 23.15 uur komt dr pas regen denk ik
dat topic was volgens mij voor mij de reden om mij te registreren op het forum. Da kon ik wat melden. In die tijd was er ook geen buienradar, dit topic was echt je radar destijds. Zie 17-7-2004quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:16 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]ja he, het weer treft ons allemaal. Op die dag in 2002 was er noodweer in aantocht en ik zag geen een topic die daar aandacht aan schonk. Tegenwoordig gebruikt Helga van Leur zelfs de uitspraak de atmosfeer staat op ontploffen. Dan denk ik, hmmmm.......kijkt ze ook op FOK!
Ik vind de foto's vooral erg leuk.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:21 schreef MaLo het volgende:
[..]
Inderdaad. En er zit hier veel kennis. Vind het leuk hoe hier kennis en ervaring / waarnemingen worden uitgewisseld.
De eerste DASOO meet?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:19 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik ben gevleid dat we al op deel 778 zitten!!! Deel 1000 zal wel vol met onweer zitten, zware storm of een dikke sneeuwstorm. We houden een feestje bij deel 1000![]()
Met zijn allen chasenquote:
Haha ja dat weet ik nog! Men kocht een buienradar code a 1,30 euro en kon dan 24 u buienradar kijken. Diegene plaatste dan om de 5 of 10 minuten een radarbeeld van Nederland met de stand van zaken. Nederland was nog geel op die radar. Wat is het toch allemaal veranderdquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:24 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat topic was volgens mij voor mij de reden om mij te registreren op het forum. Da kon ik wat melden. In die tijd was er ook geen buienradar, dit topic was echt je radar destijds. Zie 17-7-2004
Onze eigen TIVquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Met zijn allen chasen
Edit: dat is alleen altijd nogal kort dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |