abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150937174
Een lid van een arrestatieteam van de politie stond vandaag anoniem en onherkenbaar voor de strafrechter in Den Bosch omdat hij in 2013 op een kruising in Eindhoven de 18-jarige Memphis van Veen heeft doodgereden. De politieman bestuurde een van de vijf auto's van het arrestatieteam dat op weg was naar een melding over een verwarde man in Bergeijk.

De auto's reden met licht- en geluidsignalen door Eindhoven. De verdachte agent reed 90 km/uur waar 50 was toegestaan. De aanrijding was niet meer te voorkomen toen het meisje groen licht kreeg en de kruising op reed.

Verweer van de verdachte: Het meisje lette niet op.

De officier vraagt vrijspraak.

Nederland 2015
http://www.dichtbij.nl/ei(...)r-in-strafbank-.aspx

De titel klopt niet! Het ging om een bromfietsbestuurder. Wegens automatisch volgen niet aangepast.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150937228
Kunnen we nu eindelijk eens een serieus rijbewijs gaan invoeren voor de bromfiets? Het is een voertuig wat vaak behoorlijk wat vermogen heeft en het wordt in het algemeen niet door de meeste gezonde Nederlanders bestuurd, velen die daarmee rijden gebruiken dit als alternatief voor de fiets, dat is niet bepaald bevorderlijk voor je conditie en je gezondheid. Als een zoutzak zitten op een apparaat wat 45+ km/u rijdt (meestal harder, al dan niet met geel plaatje) en dit in combinatie met een slechte rijvaardigheid en een slechte attitude die je bij veel bromfietsbestuurders ziet is vragen om extra risico's. Uit de verkeersstatistieken blijkt duidelijk dat bij deze groep verkeersdeelnemers onevenredig veel ongelukken gebeuren. Misschien kan een fatsoenlijk rijbewijs waar je wel wat voor moet presteren voor zowel de bromfiets als de snorfiets (hetzelfde rijexamen wegens massale ontduiking!) wel wat oplossen.
Dat verklaart trouwens waarom 9 op 10 bromfietsen met een snorfietsplaatje wel 45+ km/u rijdt: allemaal kindjes die zelfs dat rijbewijs voor de bromfiets niet willen halen. Daarom beter maar ook verplichten voor de snorfiets aangezien de politie in Nederland toch niet bereid is om zoiets te handhaven.
#NoDAPL
  maandag 23 maart 2015 @ 01:24:12 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150937251
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen we nu eindelijk eens een serieus rijbewijs gaan invoeren voor de bromfiets?
topic kapen?
are we infinite or am I alone
pi_150937270
Ja.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_150937314
Wat is mis met het huidige bromfiets examen? Meer slachtoffers lijkt me vooral te wijten aan de hoeveelheid jonge bestuurders. Die veroorzaken immers ook de meerderheid van de autoongelukken.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_150937356
Overigens, je moet dat examen ook gewoon doen voor een snorfiets. Althans voor de 25km/u scooters die jij volgens mij bedoeld.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_150938079
Memphis een vrouwennaam?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 23 maart 2015 @ 08:20:14 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_150939108
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. Dus ja, dan 'mag' het

Maar ik zie dat het in de fipo al over iets anders dan de TT gaat :')
Laffe huichelaar
  maandag 23 maart 2015 @ 08:21:37 #9
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_150939136
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 03:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Memphis een vrouwennaam?
Ja :'). Johnny en Anita zijn pa en ma.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_150939138
Bromfiets examens zijn juist een paar jaar geleden veranderd, met een verplicht praktijkexamendeel.
  maandag 23 maart 2015 @ 08:24:11 #11
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_150939159
Je loopt een beetje achter op de feiten TS.
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
pi_150939203
Nee dat "mag" natuurlijk niet, echter vind ik dan ook weer niet dat in dit geval de agent strafrechtelijk vervolgd moet worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150939442
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:20 schreef timmmmm het volgende:
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. Dus ja, dan 'mag' het

Maar ik zie dat het in de fipo al over iets anders dan de TT gaat :')
Discussie veranderd idd heel erg snel.
pi_150939465
Persoonlijk vind ik het behalen van een rijbewijs voor een brommer al veel te streng geworden. Ik ben dan ook van de generatie waar je zonder rijbewijs brommer mocht rijden. de vrijheid en plezier die ik had is nu helemaal verdwenen en net als de auto ben je een makkelijk object geworden om boetes uit te schrijven en de staatskas bij te vullen.
pi_150939688
Examens zijn niks mis mee inmiddels, het is de handhaving waar het aan schort.
Ze moeten veel meer gaan controleren op opgevoerde snorfietsen, als het ding veel harder gaat dan 25km/u -> inleveren en de shredder in. Dat is de enige manier om het in te dammen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_150939710
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 03:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Memphis een vrouwennaam?
Het is onzijdig. Net als andere plaatsnamen Chelsea en Paris, om wat te noemen. Ouders hebben hun eigen redenen om kinderen een bepaalde naam te geven die hen dierbaar is.

Wat betreft het brommerrijbewijs: Ik heb het gewoon kunnen kopen omdat ik van voor een bepaald jaartal was. Ik was toen al bijna 40 ofzo.

Wij kregen op school gedegen verkeersles en zelfs een auto rijbewijs examen was een peuleschil daardoor.
Als er geen verkeersles meer wordt gegeven op school, wordt het hoog tijd om dat weer in te voeren.

Iedereen hoort te weten dat sirenes= aan de kant en geen kruispunt of rotonde opgaan.
Ik sta gewoon versteld dat iemand dat heeft genegeerd.

Dat is toch verdorie zo duidelijk en simpel als wat? Alle andere regels komen dan een moment te vervallen, dus ook of je voorrang hebt of groen licht.

Net zo simpel als oversteken, links en rechts en weer links kijken.
Blijkbaar heeft ze dat ook gewoon niet gedaan.

Dat zijn toch basisdingen die je van kinds af aan mee krijgt, of hoe zit het?

Is dit som een gevolg van de vrijheden van kinderen in woonerven ofzo? Waar ik eens toegeschreeuwd kreeg toen ik vroeg of een kind dat midden op straat zat even aan de kant kon :"Nee jij moet aan de kant want dit is een woonerf!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 23-03-2015 09:20:27 ]
pi_150939886
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:03 schreef Ener-G het volgende:
Examens zijn niks mis mee inmiddels, het is de handhaving waar het aan schort.
Ze moeten veel meer gaan controleren op opgevoerde snorfietsen, als het ding veel harder gaat dan 25km/u -> inleveren en de shredder in. Dat is de enige manier om het in te dammen.
Mijn scooter gaat 75 km per uur. Maar ik ben 54 jaar en een verantwoordelijke verkeersdeelnemer (mijn moeder ergert zich dat ik voor elke zebra stop als daar een persoon bij staat met "ze zijn nog niet eens aan het oversteken" . Nee, maar je ziet hun intentie toch?) en rijd alleen buiten de bebouwde kom hard. Waar ik overigens goed uit mijn doppen kijk, want ik ben alert op ruiters of rijtuigen, loslopende honden, overstekend wild, losgebroken vee of overstekende schapen. Als ik iets in zicht krijg, pas ik snelheid aan. Ik haal ook dingen van de weg als dat nodig is. Ik ben geen egoïst en zou niet willen dat een ander een ongeluk krijgt terwijl ik zag dat er bv een tak op de weg lag.

Verantwoordelijkheidsgevoel heeft niks te maken met hoe hard je voertuig kan.
Als je een klootzak of dom bent in het verkeer, ben je dat ook met een langzamer voertuig.

Als je sms´en of app´en belangrijker vindt dan wat dan ook, en je doet dat terwijl je in het verkeer bent ben je geen verantwoordelijke verkeersdeelnemer.

En begin niet over leeftijd te schreeuwen, want ik had vroeger een vriend van 18 die keurig auto reed, afstand hield, snelheid aanpaste, zich goed aan de regels hield etc. Dat kan. Jong is niet meteen automatisch roekeloos.
pi_150940327
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:15 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Mijn scooter gaat 75 km per uur. Maar ik ben 54 jaar en een verantwoordelijke verkeersdeelnemer (mijn moeder ergert zich dat ik voor elke zebra stop als daar een persoon bij staat met "ze zijn nog niet eens aan het oversteken" . Nee, maar je ziet hun intentie toch?) en rijd alleen buiten de bebouwde kom hard. Waar ik overigens goed uit mijn doppen kijk, want ik ben alert op ruiters of rijtuigen, loslopende honden, overstekend wild, losgebroken vee of overstekende schapen. Als ik iets in zicht krijg, pas ik snelheid aan. Ik haal ook dingen van de weg als dat nodig is. Ik ben geen egoïst en zou niet willen dat een ander een ongeluk krijgt terwijl ik zag dat er bv een tak op de weg lag.

Verantwoordelijkheidsgevoel heeft niks te maken met hoe hard je voertuig kan.
Als je een klootzak of dom bent in het verkeer, ben je dat ook met een langzamer voertuig.

Als je sms´en of app´en belangrijker vindt dan wat dan ook, en je doet dat terwijl je in het verkeer bent ben je geen verantwoordelijke verkeersdeelnemer.

En begin niet over leeftijd te schreeuwen, want ik had vroeger een vriend van 18 die keurig auto reed, afstand hield, snelheid aanpaste, zich goed aan de regels hield etc. Dat kan. Jong is niet meteen automatisch roekeloos.
Ik had het specifiek over snorfietsen. En je leest niet, handhaven houdt in dat ze mensen die te hard rijden aan de kant zetten. Als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand, al is dat ook discutabel als je een snorfiets rijdt die 75 gaat.

En leeftijd zegt inderdaad niets, ik kom ook geregeld mensen van 50+ tegen die als een idioot aan het rijden zijn op hun snorfiets.

Maar als je zegt dat je alert op ruiters bent kom je vast niet in de grote steden. Daar speelt het probleem juist.

Anyhoo, genoeg offtopic.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_150940477
Dus, als ik het goed begrijp:

Twee bromfietsers naderen een kruising, waar de politie inmiddels een blok heeft gezet (stilstaande politie-auto zodat de rest kan passeren), en op dat moment komen er 4 politiewagens met zwaailichten en sirene voorbij. De bromfietsers - die dit schouwspel gezien en gehoord moeten hebben - willen optrekken maar een agent maant hen om te stoppen waarna één van de bromfietsers daar gehoor aan geeft. De andere besluit om tegen beter weten in toch door te rijden en wordt geraakt door de laatste politiewagen.

Sorry, maar dan verdien je als bromfietser ook gewoon de Darwin Award.
pi_150940486
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:36 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik had het specifiek over snorfietsen. En je leest niet, handhaven houdt in dat ze mensen die te hard rijden aan de kant zetten. Als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand, al is dat ook discutabel als je een snorfiets rijdt die 75 gaat.
En ik zeg dat hoge snelheden niet bepaald altijd levensgevaarlijk of roekeloos hoeven te zijn.
75 km per uur haal ik ook nog wel op een racefiets. Die worden ook niet afgenomen.
Dus los van het feit of het om een fiets, snorfiets of brommer gaat, het blijft dat uiteindelijk de berijder ervan er verantwoordelijk op moet zitten. Wat dat betreft vind ik een snelheid die ze kunnen halen ondergeschikt.

De maximum snelheid van de snorfiets ligt oorspronkelijk zo laag vanwege de helmverplichting waar mensen met klederdracht (kap) onderuit wilden komen.
Als ze zonder helm te hard willen, ja, dan straffen. Maar met helm zie ik het verschil niet of je nu op een racefiets , snorfiets of brommer zit.
pi_150940730
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:43 schreef Alentejana het volgende:

[..]

En ik zeg dat hoge snelheden niet bepaald altijd levensgevaarlijk of roekeloos hoeven te zijn.
75 km per uur haal ik ook nog wel op een racefiets. Die worden ook niet afgenomen.
Dus los van het feit of het om een fiets, snorfiets of brommer gaat, het blijft dat uiteindelijk de berijder ervan er verantwoordelijk op moet zitten. Wat dat betreft vind ik een snelheid die ze kunnen halen ondergeschikt.

De maximum snelheid van de snorfiets ligt oorspronkelijk zo laag vanwege de helmverplichting waar mensen met klederdracht (kap) onderuit wilden komen.
Als ze zonder helm te hard willen, ja, dan straffen. Maar met helm zie ik het verschil niet of je nu op een racefiets , snorfiets of brommer zit.
Het probleem is dat mensen op een snorfiets rijden die 50 kan, en dan rijden ze ook 50, op de fietspaden. Omdat ze officieel maar 25 mogen, mogen ze overal op de fietspaden waar ook gewone fietsers op mogen, in tegenstelling tot bromfietsen, die op bepaalde gedeeltes op de autorijbaan moeten. (of dat gevaarlijk of niet is, is ook een leuk discussiepunt) Snorfietsers die met 50 langs fietsers blazen leveren gevaarlijke situaties op. Vandaar de discussie in bijvoorbeeld Amsterdam om de snorfiets naar de rijbaan te verbannen.

Daar zitten nogal haken en ogen aan, want een snorfietser heeft geen helm, en oorspronkelijk mag een snorfiets maar 25.

Fietsers die 50 rijden in de stad zijn er niet zo heel veel, op die paar verdwaalde fixie rijders na (maar die zijn ook gewoon levensmoe :P).

Wat dat betreft snap ik ook niet waarom een bromfiets max 45 mag, en niet 50, zoals het overig verkeer op de rijbaan. Zie ook regelmatig auto's zichtbaar geirriteerd achter een brommer bumperkleven..
pi_150940922
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:55 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen op een snorfiets rijden die 50 kan, en dan rijden ze ook 50, op de fietspaden. Omdat ze officieel maar 25 mogen, mogen ze overal op de fietspaden waar ook gewone fietsers op mogen, in tegenstelling tot bromfietsen, die op bepaalde gedeeltes op de autorijbaan moeten. (of dat gevaarlijk of niet is, is ook een leuk discussiepunt) Snorfietsers die met 50 langs fietsers blazen leveren gevaarlijke situaties op. Vandaar de discussie in bijvoorbeeld Amsterdam om de snorfiets naar de rijbaan te verbannen.

Daar zitten nogal haken en ogen aan, want een snorfietser heeft geen helm, en oorspronkelijk mag een snorfiets maar 25.

Fietsers die 50 rijden in de stad zijn er niet zo heel veel, op die paar verdwaalde fixie rijders na (maar die zijn ook gewoon levensmoe :P).

Wat dat betreft snap ik ook niet waarom een bromfiets max 45 mag, en niet 50, zoals het overig verkeer op de rijbaan. Zie ook regelmatig auto's zichtbaar geirriteerd achter een brommer bumperkleven..
Ja fietspaden, die heb je hier niet, even niet bij stil gestaan.
De helm heb ik al genoemd. Maar ik heb zoiets van : als je de snorfiets als brommer gaat gebruiken kwa snelheid, dan ook kwa regels, dus met helm en op de rijbaan. Dan is weer niks aan de hand.

Mensen die een snorfiets willen vanwege geen helm willen, zullen langzaam moeten gaan. Dat ben ik met je eens. Heb dan ook uiteindelijk geen medelijden met gepakt worden voor hardrijden. En ben het wat dat betreft dus toch ook met je eens.

Wat de brommers betreft, ja die 45 snap ik ook niet met brommers op de rijbaan, dat moeten ze gewoon aanpassen.

Maar hoofdmoot is wel gewoon verantwoordelijk gedrag.

Niet om het een of ander, maar snorfietsen kunnen inmiddels toch wel gewoon afgeschaft nu er electrische fietsen zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door Alentejana op 23-03-2015 10:25:37 ]
pi_150946959
quote:
6s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:43 schreef Nielsch het volgende:
...maar een agent maant hen om te stoppen waarna één van de bromfietsers daar gehoor aan geeft....
ALLE getuigen hebben verklaard dat de bewegingen van die ene agent ofwel onzichtbaar ofwel onduidelijk waren voor andere verkeersdeelnemers. 1 bromfietsers bleef idd staan. Meer uit verbazing dan dat hij het gebeuren goed kon interpreteren.
pi_150947032
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:20 schreef timmmmm het volgende:
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. ...
Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.
pi_150947077
Van de verwarde man in Bergeijk is overigens nooit meer iets vernomen
  maandag 23 maart 2015 @ 13:59:46 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150947163
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:57 schreef riazop het volgende:
Van de verwarde man in Bergeijk is overigens nooit meer iets vernomen
Relevantie?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150947248
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Relevantie?
Als je met 5 autoos op een situatie afstormt en met tot 130 per uur midden door een stad rijdt, mag ik toch aannemen dat er een absolute noodsituatie was.

Of denk je dat de heertjes het gewoon wel heel spannend vonden, even lekker blèren door de stad met hun waggies?
  maandag 23 maart 2015 @ 14:03:21 #28
346939 Janneke141
pi_150947300
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:01 schreef riazop het volgende:

[..]

Als je met 5 autoos op een situatie afstormt en met tot 130 per uur midden door een stad rijdt, mag ik toch aannemen dat er een absolute noodsituatie was.

Of denk je dat de heertjes het gewoon wel heel spannend vonden, even lekker blèren door de stad met hun waggies?
Dat konden de agenten in kwestie op dat moment helemaal niet weten. Ze krijgen een opdracht om daarheen te gaan met hoogst mogelijke prioriteit en dat is dat.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:33:32 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_150950295
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.
Een politieagent met zwaailichten en sirenes en alle toeters en bellen mag dat ook gewoon. Ja, het risico is dan dat je iemand aanrijdt, maar er is bewust voor gekozen om agenten ondanks dat risico toch die bevoegdheid te geven.

Dus ja, dit mag een agent gewoon straffeloos doen. Ik denk dat de agent de eerste is die zal zeggen dat de uitkomst verschrikkelijk is en dat dit niet had moeten gebeuren, maar ik hoop ook van harte dat hij volgende keer precies hetzelfde zal doen als deze keer, volgens protocol reageren op een melding.
Laffe huichelaar
pi_150951056
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:55 schreef riazop het volgende:

[..]

ALLE getuigen hebben verklaard dat de bewegingen van die ene agent ofwel onzichtbaar ofwel onduidelijk waren voor andere verkeersdeelnemers. 1 bromfietsers bleef idd staan. Meer uit verbazing dan dat hij het gebeuren goed kon interpreteren.
Of omdat hij gewoon geleerd had sirenes= geen kruispunt opgaan.
Het maakt echt niet uit of een situatie overzichtelijk is of niet en of er nou een mannetje staat te zwaaien of niet. Sirenes= plaats maken en geen kruispunt op gaan.
Hoe chaotisch of onduidelijk het ook is.
Als er sirenes zijn, gelden andere regels als groen licht hebben gewoon niet meer.
Daar zijn ze voor uit gevonden. Prioriteit signaal.

En juist als iets onduidelijk is blijf je toch staan tot je zeker weet dat er geen sirene meer in de buurt is?

De ooggetuigen zijn geschokt en verontwaardigd, dat is logish, het is afschuwelijk om zoiets mee te maken, maar dat maakt het juist zo onbetrouwbaar wat ze denken gezien te hebben.

Logica komt bij mensen vandaan die er niks mee te maken hebben.

Als hij langzaam had gereden, had hij haar misschien kunnen vermijden of zachter geraakt en had ze een bekeuring aan haar broek gehad.
Maar als ze het kruispunt niet op was gegaan, was er niks gebeurd.

Hij zal voor het hardrijden wel gestraft (hoewel dat echt niet zo hard was als ooggetuigen beweren,, technisch onderzoek wijst 92 km /u aan) maar haar stommiteit om een kruispunt op te gaan als er sirenes zijn en er onduidelijkheid is (als dat al zo is), is niet zijn schuld.

Waarom een zondebok zoeken? Dit was haar eigen keuze en verantwoording.
pi_150951172
Een BvL-topic! Even volgen!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_150951295
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
  maandag 23 maart 2015 @ 16:08:17 #33
346939 Janneke141
pi_150951421
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
pi_150951804
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
Ik ga hier geen hatelijke opmerking bij maken over levensverwachting. De ouders gaan al door een hel en rotopmerkingen zijn niet op z´n plek. Maar ik moet me inhouden.
pi_150953650
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de advocaat van de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
Fixed.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150955350
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat konden de agenten in kwestie op dat moment helemaal niet weten. Ze krijgen een opdracht om daarheen te gaan met hoogst mogelijke prioriteit en dat is dat.
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
  maandag 23 maart 2015 @ 18:19:30 #37
148823 znarch
ondertitel
pi_150955757
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:

[..]

maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Dat levert normaliter ook geen gevaar op. Een auto die de weg afzet en het verkeer tegenhoud. En samen dus 5 autos met sirene en lampen.

Dit meisje had ook onder een trein gekomen. Als je zo slecht oplet maakt het niet meer uit hoe hard, zacht of wat dan ook.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 23 maart 2015 @ 18:19:52 #38
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_150955767
quote:

[..]

Hier zijn binnen de bebouwde kom de nodige wegen waar je 70 km/u mag rijden. Dan is 90 voor een hulpdienst niet eens zo gek.
In het vorige topic staat ook een foto van het betreffende kruispunt, en het is nu niet bepaald onoverzichtelijk te noemen.
pi_150955826
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je moet het nog delen door het aantal eitjes dat Memphis nog had. Dus zal ongeveer 100k worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 23 maart 2015 @ 18:27:07 #40
346939 Janneke141
pi_150955993
quote:

[..]

Gekkenwerk, ja hoor. Overdrijven is ook een vak. Als de overige weggebruikers gewoon doen wat ze moeten doen, namelijk opletten en ruimte maken voor voorrangsvoertuigen die met toeters en bellen langs komen rijden, dan is 90 geen enkel probleem. Zeker niet op een vrije busbaan.
pi_150956167
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gekkenwerk, ja hoor. Overdrijven is ook een vak. Als de overige weggebruikers gewoon doen wat ze moeten doen, namelijk opletten en ruimte maken voor voorrangsvoertuigen die met toeters en bellen langs komen rijden, dan is 90 geen enkel probleem. Zeker niet op een vrije busbaan.
Blijkbaar kan het niet, want er is een dode bij gevallen. Politie kan er niet vanuit gaan dat iedere weggebruiker even goed oplet!
Meisje had waarschijnlijk niks in de gaten, zag een groen licht en fietste door.

Trieste zaak!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 18:32:04 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 18:33:06 #42
346939 Janneke141
pi_150956217
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Blijkbaar kan het niet, want er is een dode bij gevallen.
Thank you, captain hindsight!
quote:
Meisje had waarschijnlijk niks in de gaten, zag een groen licht en fietste door.
Als ze tijdens het behalen van haar rijbewijs (want ze was op een brommer) ook maar een klein beetje had opgelet, dan had ze geweten dat het hebben van groen licht niet betekent dat je als een blinde kip het kruispunt over mag steken.
Overigens had het niet zien van de auto's in dit geval niks met de snelheid te maken, dus ik maak uit je post op dat jij vindt dat politie-, brandweer- en ziekenwagens onderweg naar een spoedgeval maar gewoon voor het rode stoplicht moeten wachten.
quote:
Trieste zaak!
Dat sowieso.
pi_150956332
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Thank you, captain hindsight!

[..]

Als ze tijdens het behalen van haar rijbewijs (want ze was op een brommer) ook maar een klein beetje had opgelet, dan had ze geweten dat het hebben van groen licht niet betekent dat je als een blinde kip het kruispunt over mag steken.
Overigens had het niet zien van de auto's in dit geval niks met de snelheid te maken, dus ik maak uit je post op dat jij vindt dat politie-, brandweer- en ziekenwagens onderweg naar een spoedgeval maar gewoon voor het rode stoplicht moeten wachten.

[..]

Bij een kruispunt wel ja. Met 90 door rood rijden is te hard!

Ze hoeven niet te wachten uiteraard.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 18:37:01 ]
pi_150956354
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:36 schreef aloa het volgende:

[..]

Bij een kruispunt wel ja. Met 90 door rood rijden is te hard!
Rij je zelf auto?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_150956370
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Rij je zelf auto?
Ja jij ook?
pi_150956458
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:37 schreef aloa het volgende:

[..]

Ja jij ook?
Jawel.

Dan mag je zelf ook wel bedenken dat niet ieder kruispunt hetzelfde is en je op verschillende momenten van de dag verschillende gradaties van mate van overzicht op datzelfde kruispunt hebt.

''90 is te hard'' is uiterst krap door de bocht.
Geef je mee dat het wel aan de hoge kant is en er naar gekeken mag worden of hij niet te hard reed op dat moment. 90 is wel flink hard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_150956781
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jawel.

Dan mag je zelf ook wel bedenken dat niet ieder kruispunt hetzelfde is en je op verschillende momenten van de dag verschillende gradaties van mate van overzicht op datzelfde kruispunt hebt.

''90 is te hard'' is uiterst krap door de bocht.
Geef je mee dat het wel aan de hoge kant is en er naar gekeken mag worden of hij niet te hard reed op dat moment. 90 is wel flink hard.
Ik lees in het vorige topic dat de snelheid op 92 uit is gekomen, maar waarschijnlijk hoger ligt.
pi_150957001
ZWAAILICHTEN! SIRENES!
Dan weet je als burger dat er met hoge snelheid gereden wordt en let je extra op waar het vandaan komt en waar ze heengaan en of ze langs jou moeten...
En dan nog niet opletten?
Ik wil niet lullig doen, maar dat is nou vragen om ongelukken.
pi_150957456
Ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Tweede oogetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
pi_150957643
Die zijn geschokt. Die hebben een meisje zien verongelukken, geloof je nu echt dat daar iets zinnigs uitkomt? Ik geloof in onderzoek (waaruit is gebleken dat er 92 werd gereden, nooit 180) en logica. Niet in hysterische mensen.

Als er 50 gereden was, had hij ook niet kunnen remmen.
Zij kon hem wel aan zien komen, maar hij verwacht niet dat er iemand van een zijstraat ineens het kruispunt opkomt terwijl er zwaailicht en sirene wordt gevoerd door een hele rits auto´s.
Dan ben je altijd te laat.
Ze was niet op het kruispunt, en van verre te zien, ze ging er vlak voor de auto op. Zij is de veroorzaker van dit ongeluk.
Dat de auto wellicht te hard reed is misschien verwijtbaar op zich, ik ken de regels daarvoor niet uit mijn hoofd, maar zij veroorzaakte het ongeluk.

Ik vraag me af hoe men ertegenover had gestaan als het een oude man in een auto was geweest die het had overleefd, ipv een meisje op de brommer die is verongelukt en als de politie het loodje had gelegd.

Dan riep iedereen waarschijnlijk da "die ouwe gek" niet zomaar voor die politewagen het kruispunt op had moeten gaan.
pi_150957821
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:09 schreef aloa het volgende:
Goeie getuige wel. 180 km/u, 200 km/u

"Dat meiske steekt gewoon over" Ja terwijl er auto's met sirenes en zwaailichten langs komen rijden. Dat noem ik niet "gewoon".
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150957964
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Goeie getuige wel. 180 km/u, 200 km/u

"Dat meiske steekt gewoon over" Ja terwijl er auto's met sirenes en zwaailichten langs komen rijden. Dat noem ik niet "gewoon".
Hij zegt ook nog "éen van die auto's stopte precies voor haar, en dan steekt ze gewoon over."
Ja, dat is idd normaal als er een auto met sirene en zwaailicht voor je stopt.
  maandag 23 maart 2015 @ 19:23:57 #53
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_150958072
quote:
Volgens mij zegt meneer 2: "Hun komen hier keihard aanrijden, hoor ik hier van die mensen."

Mooie ooggetuige.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 23 maart 2015 @ 19:27:22 #54
345170 Roger_Epiales
pi_150958242
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij zegt ook nog "éen van die auto's stopte precies voor haar, en dan steekt ze gewoon over."
Ja, dat is idd normaal als er een auto met sirene en zwaailicht voor je stopt.
Natuurlijk is dat normaal, want:
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:48 schreef eight het volgende:
Afgezet :? Dit MOET wel een grap zijn. Een afzetting gebeurt met dranghekken. Hier stond een wagen met zwaailicht op het kruispunt. Iedereen kan voor- of achterlangs het voertuig.
"Ja, er stond een wagen met sirene en zwaailicht op het kruispunt om iedereen tegen te houden, maar ik kon er nog langs dus..."
Feel free to insult me.
pi_150958900
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Meneer maakte gebruik van zijn vrijstellingen, dus nee hij reed niet te hard. Maar dat is zeker lastig te begrijpen?
  maandag 23 maart 2015 @ 19:45:24 #56
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_150959024
Als het slachtoffer nu eens geen 19-jarige blonde meid geweest zou zijn maar Achmed uit het Utrechtse Kanaleneiland, hoe zou de discussie dan verlopen zijn?
pi_150959614
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:45 schreef Hamlapje het volgende:
Als het slachtoffer nu eens geen 19-jarige blonde meid geweest zou zijn maar Achmed uit het Utrechtse Kanaleneiland, hoe zou de discussie dan verlopen zijn?
Waarschijnlijk was er dan aangenomen dat hij op vlucht was voor de politie en dus terecht aangereden was.
pi_150959721
Volgens de richtlijn mocht hij daar maar 20 rijden

quote:
Kruispunten
Het naderen en oversteken van kruispunten gebeurt met aangepaste snelheid. Bij het oprijden van
het kruisingsvlak dient de bestuurder van het voorrangsvoertuig ervan uit te gaan dat andere
weggebruikers hem niet hebben opgemerkt en hem dus mogelijk niet voor laten gaan. Daarom
wordt zonodig gestopt.

Rood licht
Het negeren van een rood verkeerslicht gebeurt met een snelheid van maximaal 20 kilometer per uur
Bij bruggen en spoorwegovergangen wordt het rode licht niet genegeerd en mag niet worden
doorgereden.

pi_150960253
quote:
Wat nou als het slachtoffer een lelijk meisje van 12 zou zijn dat roomblanke, hoogopgeleide ouders zou hebben?
Of als het slachtoffer Quincy was?
Of als het slachtoffer de hond van de buurvrouw van Piet was?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150960435
quote:
99s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat nou als het slachtoffer een lelijk meisje van 12 zou zijn dat roomblanke, hoogopgeleide ouders zou hebben?
Of als het slachtoffer Quincy was?
Of als het slachtoffer de hond van de buurvrouw van Piet was?
Het had ook Rutte of Wilders kunnen zijn Ali B....of :D
pi_150966516
quote:

[..]

bij de impact werd er 92 tot 99 km/u gereden vlak voor het kruispunt was dat rond de 130 km.
pi_150966642
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Een politieagent met zwaailichten en sirenes en alle toeters en bellen mag dat ook gewoon.
Nee. De richtlijnen geven nu juist aan dat ie dat NIET mag.
pi_150966707
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:57 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Of omdat hij gewoon geleerd had sirenes= geen kruispunt opgaan.
....
Deze persoon heeft getuigd dat deze geen idee had wat er aan de hand was en dus uit verbazing bleef staan.
pi_150969867
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:09 schreef riazop het volgende:

[..]

bij de impact werd er 92 tot 99 km/u gereden vlak voor het kruispunt was dat rond de 130 km.
Dan is dat 70 tot 80 km harder dan de richtlijn aangeeft. Kan zijn dat deze speciale eenheid ook andere richtlijnen heeft, maar het feit dat er een jong persoon is doodgereden zegt genoeg over het gevaar van het kruispunt.

quote:
Het in- en uit schakelen van de optische en/of gelu
idssignalen dient op zodanige wijze te geschieden
dat dit geen onvoorziene schrikreacties geeft bij d
e overige weggebruikers. Zeker moet worden
voorkomen dat dit in- of uitschakelen gebeurt vlak
voor of op een kruisingsvlak.
De bestuurder van een voorrangsvoertuig dient zich
bewust te zijn van zijn bijzondere positie en
verantwoordelijkheden. De optische en geluidssignal
en worden gebruikt als vraag om medewerking
van andere weggebruikers en niet als breekijzer. De
bestuurder moet zich rekenschap geven van de
mogelijkheid dat andere weggebruikers hem niet hore
n en/of zien, dan wel zijn richting en/of
snelheid niet goed kunnen inschatten. Dit betekent
dat er rekening gehouden dient te worden met
onvoorziene of onberekenbare reacties van andere we
ggebruikers. Het algehele rijgedrag van de
bestuurder van het voorrangsvoertuig dient beheerst
te zijn.
pi_150970467
Gewoon dom van dat meisje lijkt me.
pi_150970560
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:01 schreef aloa het volgende:
Volgens de richtlijn mocht hij daar maar 20 rijden

[..]

Je weet dat een richtlijn niet een immer geldende verplichting is?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_150970829
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:11 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee. De richtlijnen geven nu juist aan dat ie dat NIET mag.
In het kader van de uitoefening van de politietaak is het de individuele politieambtenaar in bijzondere situaties toegestaan om af te wijken van de normen gesteld in de brancherichtlijn. Deze bevoegdheid tot afwijking geldt voor alle politieambtenaren, specialistisch of niet-specialistisch.

:W
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_150970878
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:20 schreef aloa het volgende:
De
bestuurder moet zich rekenschap geven van de
mogelijkheid dat andere weggebruikers hem niet hore
n en/of zien, dan wel zijn richting en/of
snelheid niet goed kunnen inschatten. Dit betekent
dat er rekening gehouden dient te worden met
onvoorziene of onberekenbare reacties van andere we
ggebruikers. Het algehele rijgedrag van de
bestuurder van het voorrangsvoertuig dient beheerst
te zijn.

Een collega die met sirene en zwaailichten een kruispunt leeg houd lijkt mij voorzorg genoeg. Dat mensen niet opletten kun je de agent niet verwijten.
pi_150971948
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Een collega die met sirene en zwaailichten een kruispunt leeg houd lijkt mij voorzorg genoeg. Dat mensen niet opletten kun je de agent niet verwijten.
ALLE getuigen verklaarden geen idee te hebben wat die agent , als ze hem al zagen, daar deed.

Sirene en zwaailichten waren er helemaal niet op dat kruispunt op dat moment. Die kwamen met 130 km /u aanrijden op het kruispunt. De blauwe zwaailichten zal niemand gezien hebben. de sirene bewoog zich met zo'n enorme vaart dat ook van die geluidsverplaatsing het niet helder was welke kant deze zich uitbewoog.
Kortom, een volstrekt onduidelijke situatie. Met een GROEN stoplicht , dat wél.
pi_150971972
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:39 schreef riazop het volgende:

[..]

ALLE getuigen verklaarden geen idee te hebben wat die agent , als ze hem al zagen, daar deed.

Sirene en zwaailichten waren er helemaal niet op dat kruispunt op dat moment. Die kwamen met 130 km /u aanrijden op het kruispunt. De blauwe zwaailichten zal niemand gezien hebben. de sirene bewoog zich met zo'n enorme vaart dat ook van die geluidsverplaatsing het niet helder was welke kant deze zich uitbewoog.
Ah daarom ook de vrijspraak natuurlijk....
pi_150972036
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:41 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ah daarom ook de vrijspraak natuurlijk....
O, jij bent er eentje die serieus denkt dat de rechterhand niet de linkerhand wast in NL?

Terug naar de kleuterklas zou ik zeggen.
pi_150972052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:45 schreef riazop het volgende:

[..]

O, jij bent er eentje die serieus denkt dat de rechterhand niet de linkerhand wast in NL?

Terug naar de kleuterklas zou ik zeggen.
Tuurlijk jongen het is allemaal een groot complot, de gerechtelijke macht is volledig verrot en agenten allemaal machtsmisbruikende hufters.
pi_150973746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen het is allemaal een groot complot, de gerechtelijke macht is volledig verrot en agenten allemaal machtsmisbruikende hufters.
Heb jij er volledig vertrouwen in dan?
pi_150973819
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Heb jij er volledig vertrouwen in dan?
Nee, maar wel in de overgrote meerderheid. Denk je nou echt dat deze agent het leuk vind om iemand dood te rijden? Verder kan de situatie zo onduidelijk als de pest zijn, maar als er zwaailichten aan staan, zorg je dat het duidelijk wordt, voor je beweegt.
pi_150974393
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:32 schreef Lhyanna het volgende:
Nee, maar wel in de overgrote meerderheid. Denk je nou echt dat deze agent het leuk vind om iemand dood te rijden? Verder kan de situatie zo onduidelijk als de pest zijn, maar als er zwaailichten aan staan, zorg je dat het duidelijk wordt, voor je beweegt.
Die noodoproep was fake natuurlijk. Ze hebben alles in scene gezet zodat ze dat meisje dood konden rijden. Sneaky bastards zijn het, hoor, onze agenten en het hele justitiële apparaat erachter.
pi_150975199
quote:
Ja alsof die ooggetuigen gaan roepen dat het de domme schuld is van die meid. Blijft een plaatsgenootje.

Oftewel weinig objectief.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_150976754
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:32 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

uiteraard denk ik niet dat deze agent het leuk vind om iemand dood te rijden.

Het is een ongeluk, waarbij deze meneer wel degelijk enig schuld heeft. Verkeerde inschatting gemaakt (veel te hard gereden op een plek waar het niet kon).
Het is niet zo dat het meisje geen enkele schuld heeft, die had misschien ook beter op moeten letten...maar daar heeft ze nu weinig meer aan.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:11:58 #78
346939 Janneke141
pi_150977312
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:52 schreef aloa het volgende:
Het is een ongeluk, waarbij deze meneer wel degelijk enig schuld heeft.
Nee, dat heeft hij niet. Het dode kind is volledig zelf schuld aan dit ongeval, dat nooit gebeurd was als ze gewoon had gedaan wat ze moet doen in het verkeer, namelijk opletten.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:33:01 #79
345170 Roger_Epiales
pi_150978069
quote:

[..]

Het lijkt me zeer sterk dat het zo onduidelijk was. Het lijkt me ook zeer sterk dat er geen zwaailichten en sirenes op het kruispunt waren en al helemaal sterk dat voor niemand duidelijk was welke kant ze op gingen.
Ze zou nl aangereden zijn door de laatste wagen in het treintje, dat wil zeggen dat er al enkele wagens, met sirene en zwaailicht, voor haar langs gereden moeten zijn.
Feel free to insult me.
pi_150980806
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Deze persoon heeft getuigd dat deze geen idee had wat er aan de hand was en dus uit verbazing bleef staan.
De reden maakt geen hol uit.
Als je niet weet hoe of wat, blijf je gewoon staan tot je het wel weet of totdat iemand duidelijkheid schept.
Dat is wat je leert plus een logische reactie.

Totaal onlogisch is om in een chaos te denken:"maar ik heb groen dus ik ga gewoon"

quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:20 schreef aloa het volgende:

[..]

Dan is dat 70 tot 80 km harder dan de richtlijn aangeeft. Kan zijn dat deze speciale eenheid ook andere richtlijnen heeft, maar het feit dat er een jong persoon is doodgereden zegt genoeg over het gevaar van het kruispunt.

Een kruispunt opschieten vanuit een zijstraat is altijd gevaarlijk, dat heeft niks met het betreffende kruispunt te maken.
Als ze er op had gestaan was ze gezien, maar ze ging voor een auto het kruispunt op. Omdat ze groen had en blijkbaar, ondanks de chaos, niet extra attent was.

Zie het als een kind of dier dat de straat op rent. Hoe langzaam je ook rijdt, die schep je echt wel. Omdat je daar geen rekening mee kunt houden.
Anders werd er ook nooit wild aangereden waar wel degelijk ook waarschuwingsborden staan....
quote:

[..]

Een voltstrek onduidelijke situatie en je reactie is "nou ik heb groen dus ik ga maar"?
Je wacht dan toch tot het wél allemaal duidelijk is?
Bij sirenes ga je gewoon geen kruispunt op, ongeacht waar ze zich bevinden. Je wacht tot je exact weet waar ze zijn en heengaan en tot ze voorbij zijn.
Je hoort echt wel of ze ver weg zijn of dichtbij en of ze jou kant op komen.
Die sirenes zijn er nl om aan tekondigen dat ze er aankomen zodat iedereen plaats kan maken. Weet je wel.

Maar blijkbaar is zulke basisstof al te moeilijk voor sommige mensen of wordt het niet meer geleerd?
pi_150981436
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:44 schreef Alentejana het volgende:

[..]

[..]

Een kruispunt opschieten vanuit een zijstraat is altijd gevaarlijk, dat heeft niks met het betreffende kruispunt te maken.
Als ze er op had gestaan was ze gezien, maar ze ging voor een auto het kruispunt op. Omdat ze groen had en blijkbaar, ondanks de chaos, niet extra attent was.

Zie het als een kind of dier dat de straat op rent. Hoe langzaam je ook rijdt, die schep je echt wel. Omdat je daar geen rekening mee kunt houden.
Anders werd er ook nooit wild aangereden waar wel degelijk ook waarschuwingsborden staan....

[..]

Dat is wat die richtlijn ook aangeeft. Bij een kruispunt er niet van uitgaan dat iedereen even attent reageert. Het blijft een jong meisje die misschien met haar gedachte totaal niet bij het verkeer is op dat moment. (wat een groot deel van de jeugd niet heeft).
Misschien had ze oordoppen in met muziek of iets anders wat haar afsloot van de rest van het verkeer (niet slim idd, als dat zo zou zijn).
pi_150981654
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:00 schreef aloa het volgende:
Het blijft een jong meisje die misschien met haar gedachte totaal niet bij het verkeer is op dat moment. (wat een groot deel van de jeugd niet heeft).
Misschien had ze oordoppen in met muziek of iets anders wat haar afsloot van de rest van het verkeer (niet slim idd, als dat zo zou zijn).
Niet opletten in het verkeer. Vroeg of laat ben je dan aan de beurt.
pi_150982071
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet opletten in het verkeer. Vroeg of laat ben je dan aan de beurt.
Ik zie het steeds vaker. Al fietsend met telefoon in de hand en wat er verder om ze heen gebeurt is niet echt boeiend.
pi_150982118
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:16 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik zie het steeds vaker. Al fietsend met telefoon in de hand en wat er verder om ze heen gebeurt is niet echt boeiend.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan oke is (niet dat je dat zegt). Ben wel van mening dat er naar zulke dingen gekeken mag worden bij een ongeval.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150982215
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:16 schreef aloa het volgende:

[..]

Wat natuurlijk betekent dat, mochten ze betrokken raken bij een ongeluk, zij zelf alle schuld hebben. Het in hebben van oordoppen of niet alert zijn in het verkeer, betekent niet dat de ander ineens schuld heeft aan het ongeval. Hoe spijtig de gevolgen dan ook zijn.

Dit is gewoon een tragisch ongeval, waarbij de agent in mijn ogen terecht is vrijgesproken.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:25:34 #86
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_150982359
Die idioot van een agent had niet zo rucksichtlos over het het kruispunt moeten gaan. Daarvoor mag hij de rekening gepresenteerd krijgen.

Moreel deprorabel om de schuld bij het slachtoffer te leggen en niet bij de moordenaar. Typisch Nederlands.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_150982454
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:25 schreef VeX- het volgende:
Die idioot van een agent had niet zo rucksichtlos over het het kruispunt moeten gaan. Daarvoor mag hij de rekening gepresenteerd krijgen.

Moreel deprorabel om de schuld bij het slachtoffer te leggen en niet bij de moordenaar. Typisch Nederlands.
Ah ja, want een machinist is ook schuldig als er iemand voor zijn trein springt!
pi_150982458
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:25 schreef VeX- het volgende:

Als jij voor elke serieuze reactie in dit topic een euro zou krijgen zou je nu blut zijn.
pi_150982566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:44 schreef Alentejana het volgende:

[..]

De reden maakt geen hol uit.
Als je niet weet hoe of wat, blijf je gewoon staan tot je het wel weet of totdat iemand duidelijkheid schept.
Dat is wat je leert plus een logische reactie.

Totaal onlogisch is om in een chaos te denken:"maar ik heb groen dus ik ga gewoon"

[..]

[..]

Een voltstrek onduidelijke situatie en je reactie is "nou ik heb groen dus ik ga maar"?
Je wacht dan toch tot het wél allemaal duidelijk is?
Bij sirenes ga je gewoon geen kruispunt op, ongeacht waar ze zich bevinden. Je wacht tot je exact weet waar ze zijn en heengaan en tot ze voorbij zijn.
Je hoort echt wel of ze ver weg zijn of dichtbij en of ze jou kant op komen.
Die sirenes zijn er nl om aan tekondigen dat ze er aankomen zodat iedereen plaats kan maken. Weet je wel.

Maar blijkbaar is zulke basisstof al te moeilijk voor sommige mensen of wordt het niet meer geleerd?
Mooi samengevat, volledig met je eens. Daarnaast is ze door de laatste auto aangereden, niet door de eerste, oftewel er zijn al meerdere auto's voorbijgereden uit dezelfde richting. Dan is er toch niet goed opgelet helaas.
pi_150983133
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:00 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat is wat die richtlijn ook aangeeft. Bij een kruispunt er niet van uitgaan dat iedereen even attent reageert. Het blijft een jong meisje die misschien met haar gedachte totaal niet bij het verkeer is op dat moment. (wat een groot deel van de jeugd niet heeft).
Daarom is er nog een speciale richtlijn dat een kruispunten kan worden vrij gemaakt. Daar stond die wagen voor.

En verklaar eens waarom ze door de VIJFDE wagen is geraakt?

En inderdaad is afsluiten van je buitenwereld in het verkeer is voor iedereen nogal een afrader, want gevaarlijk. Dan loop je het vroeg op laat op. Dat is nou vragen om ongelukken.
Je hoort in het verkeer attent te zijn op wat er om je heen gebeurt en je moet anticiperen.
Als zwakke deelnemer in het verkeer - voetganger, ruiter, (brom)fietser moet je EXTRA attent zijn omdat je nu eenmaal makkelijk het onderspit delft bij ongevallen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Alentejana op 24-03-2015 13:53:44 ]
pi_150985635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

Misschien schiet je een beetje door?

Ik zie geen complot , jij wel?

Maar de gerechtelijke macht functioneert suboptimaal en semi-onafhankelijk en er zijn agenten die dusdanige fouten maken dat ze niet in het korps thuishoren en straf verdienen.
pi_150985785
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:33 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Het lijkt me zeer sterk dat het zo onduidelijk was. Het lijkt me ook zeer sterk dat er geen zwaailichten en sirenes op het kruispunt waren en al helemaal sterk dat voor niemand duidelijk was welke kant ze op gingen....
Toch hebben de 24 getuigen allen verklaard dat ze geen idee hadden wat er aan de hand was op het kruispunt. sommigen wisten zelfs niet dat er iets aan de hand was. Maar die stonden, gelukkig voor hen, voor een ROOD stoplicht.
pi_150985887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het dode kind is volledig zelf schuld aan dit ongeval, dat nooit gebeurd was als ze gewoon had gedaan wat ze moet doen in het verkeer, namelijk opletten.
Dus iemand die oversteekt en wordt doodgereden door een auto die door rood rijdt, moet maar beter opletten?

(de discussie krijgt een nieuwe wending)
pi_150985903
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:03 schreef riazop het volgende:

[..]

Toch hebben de 24 getuigen allen verklaard dat ze geen idee hadden wat er aan de hand was op het kruispunt. sommigen wisten zelfs niet dat er iets aan de hand was. Maar die stonden, gelukkig voor hen, voor een ROOD stoplicht.
En nogmaals als je niet weet wat er aan de hand is, ga je geen kruispunt op.
Sirenes en zwaailichten= aan de kant, geen klruispunt op rotone op gaan.
Wat is daar zo lastig aan?
pi_150985931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:05 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus iemand die oversteekt en wordt doodgereden door een auto die door rood rijdt, moet maar beter opletten?

SIRENES ZWAAILICHTEN

+ Toestemming om door rood te rijden.

Geen vergelijkbare situatie.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 15:10:20 #96
345170 Roger_Epiales
pi_150986094
quote:

[..]

Als die auto met sirenes en zwaailichten rijdt, achter meerdere andere auto's met sirene en zwaailicht en er ook nog een auto met sirene en zwaailicht het kruispunt staat te blokkeren, dan ja, had die persoon idd beter moeten opletten.
Feel free to insult me.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 15:14:34 #97
346939 Janneke141
pi_150986256
quote:

[..]

Wel als dat een voorrangsvoertuig is. Die signalen gaan namelijk BOVEN een rood of groen stoplicht.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:31:36 #98
94080 VeX-
pi_150990711
Maakt niet uit.

Voorrang hebben is niet altijd voorrang krijgen.

Een van de eerste lessen die je als beginnende automobilist krijgt.

Maar deze agent met voorbeeldfunctie dacht dat hij alles wel aan zn laars kon lappen.

Extra zwaar straffen dus.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:24:37 #99
345170 Roger_Epiales
pi_150992031
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:31 schreef VeX- het volgende:
Maakt niet uit.

Maar deze agent met voorbeeldfunctie dacht dat hij alles wel aan zn laars kon lappen.

Precies. Gaat dus zeker zo zeer op voor madame 'ik heb groen dus ik kan blind gaan'. Al had zij in dit geval geeneens voorrang, ondanks groen licht.
Feel free to insult me.
pi_150992183
quote:
Wel knap dat jij weet wat iemand dacht.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:33:14 #101
94080 VeX-
pi_150992248
De agent is degene die de gevaarlijke situatie creeerde door met zulke belachelijke snelheid het kruispunt te passeren.

Hij heeft de aanmerkelijke kans dat hij een aanrijding zou veroorzaken bewust op de koop toe genomen.

De verantwoordelijkheid ligt dan ook vooral bij hem.
pi_150992536
quote:
Maakt niet uit.

Trolololololol
pi_150992558
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:33 schreef VeX- het volgende:
De agent is degene die de gevaarlijke situatie creeerde door met zulke belachelijke snelheid het kruispunt te passeren.

Hij heeft de aanmerkelijke kans dat hij een aanrijding zou veroorzaken bewust op de koop toe genomen.

De verantwoordelijkheid ligt dan ook vooral bij hem.
Trolololololol
pi_150996326
quote:
Achmed uit kanaleneiland weet exact wanneer de politie eraan komt.... die was allang weggeweest.

Wat een achterlijk vraag...
Whatever...
pi_150997668
quote:
Maakt niet uit.

Ik ben het alleen met de eerste 2 zinnen eens.. Verder zou ik die agent niet willen beschuldigen van het alles aan zijn laars lappen maar wel van nalatigheid.. hij dacht waarschijnlijk 'ik doe tatutatutatu dus ik hoef niet meer op te letten'
En zwaar straffen hoeft van mij ook niet.. daar krijg je dat meisje niet mee terug he
pi_150998364
quote:
Maakt niet uit.

De eerste les in de verkeersles op de lagere school is dat je aan de kant moet voor sirenes en geen kruispunt op gaat.
Zelfs als fietser.

Bij haar was dat dus groen hebben is niet altijd veilig door kunnen rijden...

Je moet altijd uit je doppen kijken.

Die auto die haar raakte was de VIJFDE in een rits.

In zogenaamd een grote chaos.

Dan ga jij gewoon als bromfietser maar een kruispunt op, terwijl je geen overzicht hebt van wat er aan de hand is?
pi_150999526
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
En zwaar straffen hoeft van mij ook niet.. daar krijg je dat meisje niet mee terug he
Het nut van een zware gevangenisstraf zal zijn dat de kans hoger wordt dat popo zich "normaal" en voorzichtig op bv kruispunten gedraagt.

En daar wordt Nederland een veiliger land van ja.
pi_150999692
Zouden die politiemannetjes het ook gewoon niet heel lekker hebben gevonden, met 130 door de stad?

En waarom hebben alle rijdende agenten zich beroepen op hun zwijgrecht? Omdat het niet verstandig was om het publiek en dus de rechtbank te confronteren met het macho, hijgerige en dus onprofessionele sfeertje dat in deze teams heerst?
pi_150999930
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:14 schreef riazop het volgende:
Zouden die politiemannetjes het ook gewoon niet heel lekker hebben gevonden, met 130 door de stad?

En waarom hebben alle rijdende agenten zich beroepen op hun zwijgrecht? Omdat het niet verstandig was om het publiek en dus de rechtbank te confronteren met het macho, hijgerige en dus onprofessionele sfeertje dat in deze teams heerst?
:') ik hoop dat leden van het AT zich lekker aan het snelheidslimiet houden als jij gegijzeld word. Leden van het AT zijn, gezien hun werkzaamheden, altijd anoniem.

Ps. Het is niet ongebruikelijk dat AT's >100km moet afleggen. ;)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:22:43 #110
148823 znarch
ondertitel
pi_151000113
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:14 schreef riazop het volgende:

"popo" "politiemannetjes" ;(

Is het voor jou niet veel gezelliger op je favoriete haat aan de politie/acab faceboek groep ofzo? :?
pi_151002387
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef znarch het volgende:

[..]

"popo" "politiemannetjes" ;(

Is het voor jou niet veel gezelliger op je favoriete haat aan de politie/acab faceboek groep ofzo? :?
De loverboy is denk boos omdat zijn sletje is plat gereden en nu zonder inkomsten zit.
pi_151005935
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:19 schreef tofastTG het volgende:

[..]

:') ik hoop dat leden van het AT zich lekker aan het snelheidslimiet houden als jij gegijzeld word.
Gijzeling?

Er was sprake van een "verwarde" man in Bergeyk in een weiland.
pi_151006132
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:36 schreef riazop het volgende:
Gijzeling?

Wat boeit het naar welke oproep ze onderweg zijn? Volgens jou moeten ze altijd kunnen anticiperen op ander verkeer, ongeacht of ze optische en geluidssignalen hebben. Het boeit niet of ze onderweg zijn naar een gijzeling of naar een verwarde man.
pi_151007268
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:36 schreef riazop het volgende:

[..]

Gijzeling?

Ja en dus?
pi_151010704
Ik vraag me af waarom de wagens sirenes en zwaailichten voeren als burgers daar toch niet op hoeven te letten en prioriteitswagens zelf als normale verkeersdeelnemer ontzettend op moeten gaan zitten letten of er niet iemand een vrijgemaakt kruispunt op gaat...
pi_151010807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:34 schreef Alentejana het volgende:
Ik vraag me af waarom de wagens sirenes en zwaailichten voeren als burgers daar toch niet op hoeven te letten en prioriteitswagens zelf als normale verkeersdeelnemer ontzettend op moeten gaan zitten letten of er niet iemand een vrijgemaakt kruispunt op gaat...
Die zwaailichten vind ik overdag niet echt opvallen, vooral in een drukke stad niet. De sirenes zou iedereen moeten horen. Maar menig autorijder heeft muziek aan, voert een telefoongesprek of wat dan ook en hoort het gewoon niet.
Wat uiteraard niet zo zou moeten zijn.
pi_151010977
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:40 schreef aloa het volgende:
Die zwaailichten vind ik overdag niet echt opvallen, vooral in een drukke stad niet. De sirenes zou iedereen moeten horen. Maar menig autorijder heeft muziek aan, voert een telefoongesprek of wat dan ook en hoort het gewoon niet.
Daarvoor is enkel en alleen die autorijder verantwoordelijk.
pi_151011137
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daarvoor is enkel en alleen die autorijder verantwoordelijk.
In dit geval wel ja.
pi_151011205
Bekijk het eens vanuit een ander perspectief, namelijk die van de hulpverleners. Dan zie je hoe mensen eigenlijk reageren op optische- en geluidssingnalen.

pi_151012075
Dan zie je toch ook duidelijk dat iedereen aan de kant gaat of stopt, ook al hebben ze groen of waren ze al aan het oversteken? Zo hoort het.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:40 schreef aloa het volgende:

[..]

Uiteraard niet en als een lul of kut zich afsluit voor het verkeer, dan loopt hij of zij het vroeger of later op en dan moet je niet meteen met de vinger naar de ander wijzen die luid en duidelijk heeft aangegeven dat hij er aan kwam en er op rekent dat mensen normaal bij de pinken zijn in het verkeer, zoals dat hoort, en aan de kant gaan of stoppen voor prioriteitwagens die zwaailicht en sirene voeren.

En als het nou 1 is, maar 5! Dat maakt echt wel een kabaal. En een auto voor je die je probeert tegen te houden. Hoe erg moet je dan in je eigen wereldje zijn dat je dan nog denkt: ach, het is wel een beetje rommeling hier, maar het is groen dus ik ga maar?

quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef aloa het volgende:

[..]

In dit geval wel ja.
In élk geval! Hier het toevallig een meiske op een scooter dat zich blijkbaar afsloot voor de buitenwereld en besloot de sirenes te negeren, wat niet hoort, en dus (zelf)verantwoordelijk was voor het ongeval.
Ik ben blij dat je daar eindelijk achter bent...
pi_151012301
5 autoos met 130 door een stad heen is Russisch roulette.

En dat alleen maar omdat het spannend is...
pi_151012554
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:38 schreef riazop het volgende:
5 autoos met 130 door een stad heen is Russisch roulette.

En dat alleen maar omdat het spannend is...
Als burgers sirenes gaat negeren is het Russisch roulette, zou je bedoelen.
pi_151012671
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:29 schreef Alentejana het volgende:
Dan zie je toch ook duidelijk dat iedereen aan de kant gaat of stopt, ook al hebben ze groen of waren ze al aan het oversteken? Zo hoort het.

[..]

Uiteraard niet en als een lul of kut zich afsluit voor het verkeer, dan loopt hij of zij het vroeger of later op en dan moet je niet meteen met de vinger naar de ander wijzen die luid en duidelijk heeft aangegeven dat hij er aan kwam en er op rekent dat mensen normaal bij de pinken zijn in het verkeer, zoals dat hoort, en aan de kant gaan of stoppen voor prioriteitwagens die zwaailicht en sirene voeren.

En als het nou 1 is, maar 5! Dat maakt echt wel een kabaal. En een auto voor je die je probeert tegen te houden. Hoe erg moet je dan in je eigen wereldje zijn dat je dan nog denkt: ach, het is wel een beetje rommeling hier, maar het is groen dus ik ga maar?

[..]

In élk geval! Hier het toevallig een meiske op een scooter dat zich blijkbaar afsloot voor de buitenwereld en besloot de sirenes te negeren, wat niet hoort, en dus (zelf)verantwoordelijk was voor het ongeval.
Ik ben blij dat je daar eindelijk achter bent...
Mensen zijn geen robots. In het verkeer kan je er niet van uit gaan, dat iedereen even goed oplet. Mensen maken fouten, waardoor ongelukken ontstaan.
pi_151012728
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef aloa het volgende:

[..]

Mensen zijn geen robots. In het verkeer kan je er niet van uit gaan, dat iedereen even goed oplet. Mensen maken fouten, waardoor ongelukken ontstaan.
Dat ontken ik niet. Alleen ligt de fout, verantwoording, de schuld, bij degene die niet oplet.
En niet bij degene die de persoon die niet oplette niet meer kon vermijden.
pi_151012845
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:54 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat ontken ik niet. Alleen ligt de fout, verantwoording, de schuld, bij degene die niet oplet.
En niet bij degene die de persoon die niet oplette niet meer kon vermijden.
In dit geval niet alleen bij degene die niet oplette. Meisje let niet goed op of heeft geen flauw idee wat er gebeurt (kan van alles zijn), politie maakt een inschattingsfout door met meer dan 90 km over een kruispunt te scheuren en door rood te rijden.
pi_151012906
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:59 schreef aloa het volgende:

[..]

In dit geval niet alleen bij degene die niet oplette. Meisje let niet goed op of heeft geen flauw idee wat er gebeurt (kan van alles zijn), politie maakt een inschattingsfout door met meer dan 90 km over een kruispunt te scheuren en door rood te rijden.
Zij maakte een inschattingsfout door niet op te letten en over een afgezet kruispunt te crossen.
pi_151012999
quote:

[..]

Ook in dit geval ligt de schuld volkomen bij het meisje. Je moet bij de pinken zijn en als je niet weet wat er gebeurt dan wacht je tot je het wel weet.
De wagen was de vijfde in een rij. En er stond een wagen om het kruispunt vrij te houden. Natuurlijk denkt hij dan door te kunnen karren als hij zwaailicht en sirene voert!
Dat heeft iks met inschattingsfouten te maken.

Hoe denk je dat de verzekering er over denkt als je gaat oversteken terwijl er een chaos was met zwaailichten. Dan telt "maar ik had groen" echt niet hoor.
pi_151013010
quote:

[..]

De politie maakte geen inschattingsfout, dat heeft de rechter inmiddels ook bevestigd.
Waarom is dat zo moeilijk te accepteren voor enkelen?
pi_151013164
quote:
13s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De politie maakte geen inschattingsfout, dat heeft de rechter inmiddels ook bevestigd.
Omdat de politie altijd fout zit en men stokken zoekt om mee te slaan.
pi_151013237
quote:

[..]

Nou dat snap ik ook wel, ze zijn verontwaardigd dat er zo plots en zo bruut een einde aan het leven van een jong meisje is gemaakt en zoeken graag schuld buiten haarzelf. Dat is redelijk menselijk, in eerste instantie, maar op een gegeven moment moet je rationeel worden en dan begrijp je dat de schuld niet bij de aanrijder lag.
pi_151013574
Een rechter zal ook niet snel een agent van een speciale eenheid veroordelen. Ik vind het persoonlijk wel een te hoge snelheid om een kruispunt over te gaan.
pi_151013888
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:24 schreef InverHouse het volgende:
Een rechter zal ook niet snel een agent van een speciale eenheid veroordelen. Ik vind het persoonlijk wel een te hoge snelheid om een kruispunt over te gaan.
Hij rekende er op dat verkeer werd tegen gehouden door die auto die op het kruispunt gestopt was. En het blijft dat als iedereen zwaailichten en sirenes respecteert zoals het hoort, er niks gebeurt.
Hij reed volgens onderzoek 92 ter plekke.
pi_151015792
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:48 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Als burgers sirenes gaat negeren is het Russisch roulette, zou je bedoelen.
Het gaat hier vooral om agenten die hun eigen richtlijn negeren.
pi_151016280
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:33 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hij rekende er op dat verkeer werd tegen gehouden door die auto die op het kruispunt gestopt was. En het blijft dat als iedereen zwaailichten en sirenes respecteert zoals het hoort, er niks gebeurt.
Hij reed volgens onderzoek 92 ter plekke.
Door één auto met zwaailicht op een kruispunt te zetten is het veilig om met 92 km dat kruispunt te passeren ?
pi_151016404
Waarom reden ze eigenlijk door Eindhoven heen en niet om de stad heen, via de snelweg. (ben totaal niet bekend in deze streek).
pi_151016463
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef aloa het volgende:
Waarom reden ze eigenlijk door Eindhoven heen en niet om de stad heen, via de snelweg. (ben totaal niet bekend in deze streek).
Goede vraag. Waarom gingen ze niet in botsautootjes of in helicopters!!! OPEN JE OGEN MENSEN!
pi_151016535
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Goede vraag. Waarom gingen ze niet in botsautootjes of in helicopters!!! OPEN JE OGEN MENSEN!
:')
pi_151018608
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:44 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Door één auto met zwaailicht op een kruispunt te zetten is het veilig om met 92 km dat kruispunt te passeren ?
In pricipe wel, als mensen maar gewoon zwaailichten en sirene respecteren zoals je dat leert, he.
Zelfs zonder vrijgemaakt kruispunt moet je gewoon door kunnen karren als je zwaalicht en sirene voert.

Kijk ook eens naar die filmpjes hoe normaal gereageerd wordt. Vooral door de mensen die het kruispunt al opgingen, en die duidelijk groen hadden. Die stoppen gewoon. Doorrijden is echt een heel, heel rare reacte op zwaailichten en sirenes.
Dan ligt de schuld bij je zelf. Ook als je langzaam rijdt kun je iemand die voor je de weg op schiet niet vermijden.

Maar goed als je bij het signaal van de spoorwegovergang zonder slagbomen over gaat steken en de trein schept je, is dat zeker ook de schuld van de machinist?

Je kunt tot in den treuren blijven janken over snelheden, zij is gewoon fout geweest door te gaan rijden, punt.
pi_151018771
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:55 schreef Alentejana het volgende:

[..]

In pricipe wel, als mensen maar gewoon zwaailichten en sirene respecteren zoals je dat leert, he.
Zelfs zonder vrijgemaakt kruispunt moet je gewoon door kunnen karren als je zwaalicht en sirene voert.

Kijk ook eens naar die filmpjes hoe normaal gereageerd wordt. Vooral door de mensen die het kruispunt al opgingen, en die duidelijk groen hadden. Die stoppen gewoon. Doorrijden is echt een heel, heel rare reacte op zwaailichten en sirenes.
Dan ligt de schuld bij je zelf. Ook als je langzaam rijdt kun je iemand die voor je de weg op schiet niet vermijden.

Maar goed als je bij het signaal van de spoorwegovergang zonder slagbomen over gaat steken en de trein schept je, is dat zeker ook de schuld van de machinist?

Je kunt tot in den treuren blijven janken over snelheden, zij is gewoon fout geweest door te gaan rijden, punt.
Je kunt ook tot in den treuren blijven janken over sirenes, punt.
pi_151020452
quote:

[..]

Sinds wanneer heeft een rechter de wijsheid in pacht? Genoeg rechterlijke dwalingen geweest in de loop der jaren.
pi_151020505
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:01 schreef aloa het volgende:

[..]

Je kunt ook tot in den treuren blijven janken over sirenes, punt.
Hallo, die sirenes maken dat het om een PRIORITEIT gaat. Dat andere regels niet meer gelden.
Dat de auto zich luid en duidelijk heeft aangekondigt en dat je dan aan de kant dient te gaan of te stoppen en in elk geval niet een kruispunt of rotonde omgaat.

Dat is het NUT van die dingen, anders kunnen ze dat er wel aflaten als ze evengoed voorzichtig moeten gaan zitten doen in het verkeer, he.

Los daarvan stond er ook nog eens een auto voor haar neus om verkeer te stoppen en waren er al auto´s voor met hoge snelheid en volgens ooggetuigen een onoverzichtelijke situatie. Dan ga je gewoon oversteken, en krijgt degene die achter die rits aanrijdt en voorrang heeft en jou niet meer kan ontwijken de schuld, want snelheid. Seriously?
pi_151020617
Ook al heb je zwaailichten en een sirene dan nog mag je wel uit de je doppen kijken.. Het enkele feit dat het andere verkeer voorrang moet geven is geen vrijbrief om maar niet meer op te letten.. daarom vind ik de uitspraak van de rechter niet goed
pi_151020667
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook al heb je zwaailichten en een sirene dan nog mag je wel uit de je doppen kijken.. Het enkele feit dat het andere verkeer voorrang moet geven is geen vrijbrief om maar niet meer op te letten.. daarom vind ik de uitspraak van de rechter niet goed
Hij keek uit zijn doppen, zag een meisje tegen de regels in het kruispunt opschieten en kon haar niet vermijden. Geen schuld. Logische uitspraak.

Zij hield zich niet aan de regels.
pi_151021020
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:55 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hallo, die sirenes maken dat het om een PRIORITEIT gaat. Dat andere regels niet meer gelden.
Dat de auto zich luid en duidelijk heeft aangekondigt en dat je dan aan de kant dient te gaan of te stoppen en in elk geval niet een kruispunt of rotonde omgaat.

Dat is het NUT van die dingen, anders kunnen ze dat er wel aflaten als ze evengoed voorzichtig moeten gaan zitten doen in het verkeer, he.

Los daarvan stond er ook nog eens een auto voor haar neus om verkeer te stoppen en waren er al auto´s voor met hoge snelheid en volgens ooggetuigen een onoverzichtelijke situatie. Dan ga je gewoon oversteken, en krijgt degene die achter die rits aanrijdt en voorrang heeft en jou niet meer kan ontwijken de schuld, want snelheid. Seriously?
Seriously... :)

Nogmaals... 92 over een kruispunt en door rood is veel te hard.

quote:
De bestuurder van een voorrangsvoertuig dient zich bewust te zijn van zijn bijzondere positie en
verantwoordelijkheden. De optische en geluidssignalen worden gebruikt als vraag om medewerking
van andere weggebruikers en niet als breekijzer. De bestuurder moet zich rekenschap geven van de
mogelijkheid dat andere weggebruikers hem niet horen en/of zien, dan wel zijn richting en/of
snelheid niet goed kunnen inschatten. Dit betekent dat er rekening gehouden dient te worden met
onvoorziene of onberekenbare reacties van andere weggebruikers. Het algehele rijgedrag van de
bestuurder van het voorrangsvoertuig dient beheerst te zijn.
Kruispunten
Het naderen en oversteken van kruispunten gebeurt met aangepaste snelheid. Bij het oprijden van
het kruisingsvlak dient de bestuurder van het voorrangsvoertuig ervan uit te gaan dat andere
weggebruikers hem niet hebben opgemerkt en hem dus mogelijk niet voor laten gaan. Daarom
wordt zonodig gestopt.

Rood licht
Het negeren van een rood verkeerslicht gebeurt met een snelheid van maximaal 20 kilometer per uur
Bij bruggen en spoorwegovergangen wordt het rode licht niet genegeerd en mag niet worden
doorgereden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 15:12:11 ]
pi_151021251
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:11 schreef aloa het volgende:

[..]

[..]

Eindelijk iemand die het snapt
pi_151034516
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ook in dit geval ligt de schuld volkomen bij het meisje. ..
Als je in je kist ligt zal je nog vinden dat de politie, tegen haar richtlijnen in, met 130 door de stad mag rijden.

Hoe heet zoiets in de psychologie?
pi_151037672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgens mij moet de rechter zich nog uitspreken.

In de OP staat namelijk dat de officier van justitie vrijspraak vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 22:07:44 ]
pi_151038383
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij moet de rechter zich nog uitspreken.

In de OP staat namelijk dat de officier van justitie vrijspraak vraagt.
Dat justitie de agent verdedigt begrijp ik, politie-agenten en openbare aanklagers zijn goede collega's die gezamelijk optrekken voor hetzelfde doel (iemand veroordeeld krijgen). Het kan zomaar dat de rechter die iets meer afstand heeft hier anders over denkt. Wat hij ook oordeelt, ik hoop dat hij onafhankelijk oordeelt en niet a priori al besluit om hem onschuldig te verklaren omdat het om een agent gaat die in functie was.
#NoDAPL
pi_151038542
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:11 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik ben geneigd om dat met je eens te zijn, ook al is de weg enigszins afgezet met bewaking van collega's.
Ik vraag me echter vooral af in welke mate het legitiem is om met zo'n extreme haast te rijden om een AT te laten uitrukken tenzij het echt om leven en dood gaat en elke seconde telt wat niet vaak het geval is. Dit incident doet me denken aan een ander verkeersslachtoffer van een AT-team toen ze doodleuk een file veroorzaakten. Was dat nu echt nodig? Ze hadden die persoon ook op een ander moment en op een andere plaats kunnen arresteren zonder de veiligheid van onschuldige omstanders te compromitteren en zonder zoveel overlast te veroorzaken. Dan loop je maar een beetje meer risico, daar worden ze voor betaald en daarvoor krijgen ze extreme geweldsmiddelen.
#NoDAPL
pi_151039010
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit incident doet me denken aan een ander verkeersslachtoffer van een AT-team toen ze doodleuk een file veroorzaakten. Was dat nu echt nodig? Ze hadden die persoon ook op een ander moment en op een andere plaats kunnen arresteren zonder de veiligheid van onschuldige omstanders te compromitteren en zonder zoveel overlast te veroorzaken.
Je bedoelt misschien het incident met een benzinedief die op de snelweg werd achtervolgd waarbij hij op een file klapte.. dat vond ik nog extremer eigenlijk.. mensenlevens op het spel zetten voor een tank benzine. dan liggen je prioriteiten niet helemaal goed.
pi_151039377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je bedoelt misschien het incident met een benzinedief die op de snelweg werd achtervolgd waarbij hij op een file klapte.. dat vond ik nog extremer eigenlijk.. mensenlevens op het spel zetten voor een tank benzine. dan liggen je prioriteiten niet helemaal goed.
Ja. De file werd bewust veroorzaakt door de politie, dat gaf de politie zelf aan. Dom en roekeloos!
1. Het is het niet waard voor benzinediefstal. Als 1 relatief klein misdrijf veelvuldig wordt gepleegd...
Het middel was dus zwaar buitenproportioneel
2. Ze hadden die man ook best kunnen aanhouden op een conventionele manier door hem een tijdlang te volgen. Hoe moeilijk is het om wat burgerauto's in te zetten die het van de politie overnemen na een tijdje, hem laten denken dat er geen politie achter hem zit en op het moment dat hij uit zijn auto stapt hem klemrijden.
#NoDAPL
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:08:08 #152
345170 Roger_Epiales
pi_151040301
quote:

[..]

Ik ben geneigd om dat met je eens te zijn, ook al is de weg enigszins afgezet met bewaking van collega's.
Ik vraag me echter vooral af in welke mate het legitiem is om met zo'n extreme haast te rijden om een AT te laten uitrukken tenzij het echt om leven en dood gaat en elke seconde telt wat niet vaak het geval is. Dit incident doet me denken aan een ander verkeersslachtoffer van een AT-team toen ze doodleuk een file veroorzaakten. Was dat nu echt nodig? Ze hadden die persoon ook op een ander moment en op een andere plaats kunnen arresteren zonder de veiligheid van onschuldige omstanders te compromitteren en zonder zoveel overlast te veroorzaken. Dan loop je maar een beetje meer risico, daar worden ze voor betaald en daarvoor krijgen ze extreme geweldsmiddelen.
Voor zo ver ik heb begrepen ging het hier om een verwarde man die dreigde een paar mensen dood te schieten. (Heb dat uit de media, dus schiet me er niet op af ;) )

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja. De file werd bewust veroorzaakt door de politie, dat gaf de politie zelf aan. Dom en roekeloos!
1. Het is het niet waard voor benzinediefstal. Als 1 relatief klein misdrijf veelvuldig wordt gepleegd...
Het middel was dus zwaar buitenproportioneel
2. Ze hadden die man ook best kunnen aanhouden op een conventionele manier door hem een tijdlang te volgen. Hoe moeilijk is het om wat burgerauto's in te zetten die het van de politie overnemen na een tijdje, hem laten denken dat er geen politie achter hem zit en op het moment dat hij uit zijn auto stapt hem klemrijden.
Daar ben ik het wel weer mee eens.
Dat geval was echt buiten alle proporties. Natuurlijk moet de politie boeven vangen (roepen we ze maar al te graag toe, ten slotte) maar dit ging wel erg ver.
Feel free to insult me.
pi_151046534
quote:

[..]

Blijkbaar was er formeel nog niet toestemming gegeven voor de inzet van het team.

quote:
Dat er nog geen formele toestemming was voor de inzet van het arrestatieteam, maakt volgens de aanklager niet uit.

http://www.dichtbij.nl/ei(...)antlaan-dossier.aspx
pi_151061924
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:39 schreef aloa het volgende:

[..]

Blijkbaar was er formeel nog niet toestemming gegeven voor de inzet van het team.

[..]

Volgens welke rare kronkel maakt het niet uit dat er geen toestemming is gegeven? :?
#NoDAPL
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:56:53 #155
346939 Janneke141
pi_151061974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens welke rare kronkel maakt het niet uit dat er geen toestemming is gegeven? :?
Omdat een verkeersdeelnemer op ieder moment gehoor moet geven aan de aanwijzingen van agenten in functie. Ook als er nog ergens een formuliertje niet is gefaxt.
pi_151062128
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat een verkeersdeelnemer op ieder moment gehoor moet geven aan de aanwijzingen van agenten in functie. Ook als er nog ergens een formuliertje niet is gefaxt.
Mochten ze op die manier rijden terwijl er geen toestemming was gegeven? Ik heb een hekel aan onnodige bureacratie maar hier gaat het niet zo zeer om het formuliertje maar om de toestemming van de bevoegde persoon.
#NoDAPL
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:04:06 #157
346939 Janneke141
pi_151062228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mochten ze op die manier rijden terwijl er geen toestemming was gegeven?
Maakt niet uit voor de zaak van de dode fietser. Daarvoor is alleen relevant of op dat moment de veiligheid van het kruispunt was gewaarborgd, en dat lijkt zo te zijn als er een auto als blok fungeert om het verkeer stil te zetten voor een naderende stoet loeiende politie-auto's. Maar met de nadruk op lijkt want ik was er niet bij. Als dat voor elkaar was, had de bromfietsster moeten stoppen en omdat ze dat niet deed was ze volledig zelf verantwoordelijk voor dat ongeval.

Als blijkt dat er (nog) geen toestemming was gegeven voor een dergelijke priorit kan de agent berispt worden voor het negeren van een dienstorder of het overtreden van de verkeersregels, maar niet voor de dood van het meisje. Staat los van elkaar.
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:14:14 #158
148823 znarch
ondertitel
pi_151064104
Goede samenvatting
quote:
Verdachte mocht er niet zonder meer op vertrouwen dat er dus geen verkeer de kruising op zou kunnen komen, maar hij mocht in redelijkheid wel menen dat de aanwezigheid daar van de politieauto met loeiende sirenes en het blauwe zwaailicht andere verkeersdeelnemers eens te meer alert maakte en hen ervan zou weerhouden om op dat moment de busbanen over te steken."

"Verdachte heeft evengoed bij het naderen van het kruispunt gevaarpunten gescand en conform zijn opleiding en ervaringen voortdurend de verkeerssituatie beoordeeld en willen beoordelen. Dat hij het meisje daarbij kennelijk toch over het hoofd heeft gezien is méér dan vreselijk en heeft veel leed en verdriet veroorzaakt bij de nabestaanden. Dat realiseert het OM zich terdege."
quote:
De moeder van het slachtoffer meent dat de verantwoordelijke moet worden aangewezen. "Het is tijd voor de waarheid", zei ze in haar slachtofferverklaring.
Dezelfde moeder die vond dat mensen haar dochter niet als onverantwoordelijk mochten zien nadat getuigen verklaarden dat ze met haar telefoon aan het spelen was? 8)7 |:(
pi_151064108
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:04 schreef Janneke141 het volgende:
Als blijkt dat er (nog) geen toestemming was gegeven voor een dergelijke priorit kan de agent berispt worden voor het negeren van een dienstorder of het overtreden van de verkeersregels, maar niet voor de dood van het meisje. Staat los van elkaar.
Ok.
#NoDAPL
pi_151064172
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:14 schreef znarch het volgende:
Goede samenvatting

[..]

Het probleem is wel dat niemand kan vaststellen of dat hij heeft gedaan wat hij beweert te hebben gedaan. Ik ben geneigd om aan te nemen dat die bromfietser ook een flinke fout maakte maar ik bedenk me dan dat je in plaats van zo iemand ook een zwakbegaafde, zwakzinnige of jong kind kan hebben die zoiets doet. Voor mij valt en staat het met hoe zorgvuldig het kruispunt was afgezet.
#NoDAPL
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:19:32 #161
148823 znarch
ondertitel
pi_151064260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het probleem is wel dat niemand kan vaststellen of dat hij heeft gedaan wat hij beweert te hebben gedaan. Ik ben geneigd om aan te nemen dat die bromfietser ook een flinke fout maakte maar ik bedenk me dan dat je in plaats van zo iemand ook een zwakbegaafde, zwakzinnige of jong kind kan hebben die zoiets doet. Voor mij valt en staat het met hoe zorgvuldig het kruispunt was afgezet.
Een politieauto met sirene, zwaailichten en een gebarende agent is voldoende

Jij wil alleen niet horen dat zwakzinnigen en kinderen niet zelfstandig aan het verkeer horen deel te nemen.
pi_151064334
quote:
Dezelfde moeder die vond dat mensen haar dochter niet als onverantwoordelijk mochten zien nadat getuigen verklaarden dat ze met haar telefoon aan het spelen was? 8)7 |:(
Ik wou dat ik kon zeggen dat het me verbaast.
Het enige wat me in dat verband verbaast is dat ik tot nu toe nog niet IRL iemand heb zien verongelukken doordat die met zijn telefoon aan het spelen is in het verkeer. Ik hoop eerlijk gezegd altijd maar dat ze eens tegen een boom rijden of in een sloot rijden of zo en op die manier een lesje leren zodat andere mensen hier niet het slachtoffer van worden.

Om de een of andere voor mij onduidelijke reden denken veel mensen dat zij wel perfect kunnen blijven fietsen, rijden, ... terwijl ze met dat telefoontje bezig zijn terwijl iedereen bij anderen kan vaststellen dat dit absoluut niet het geval is. Kijk naar hoe fietsers slingeren en hoe voetgangers tegen mensen oplopen als die niet uitwijken (leuk als er twee slimmeriken zijn die dat doen en uit de tegengestelde richting komen _O-), dat is nog met een lage snelheid. Het is niet moeilijk om je in te beelden wat er gebeurt als je dat doet terwijl je op een bromfiets of in een auto zit.
#NoDAPL
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:23:17 #163
94080 VeX-
pi_151064388
Dus er was niet eens toestemming verleend aan het arrestatieteam maar ze hebben op eigen houtje besloten te opereren?

Ze wisten dus feitelijk niet eens of er wel noodzaak was zon zwaar middel in te zetten.

Dat is een zeer kwalijke zaak en tekenend voor de willekeur en machtswellust waarmee de politie hier te werk is gegaan.

Geen toestemming voor de inzet van het team.

Geen naleving van veiligheidsvoorschriften.

Ze lapten de regels gewoon aan hun laars en het is simpelweg hun schuld dat het meisje dood is.
pi_151064407
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:19 schreef znarch het volgende:
Jij wil alleen niet horen dat zwakzinnigen en kinderen niet zelfstandig aan het verkeer horen deel te nemen.
Jawel, alleen is het niet de realiteit dat dat altijd het geval is en kunnen die personen daar weinig aan doen. Daarbij komt dat we vaak slecht voor zwakzinnigen en kinderen en zo zorgen maar dat is een hele andere discussie.
#NoDAPL
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:24:42 #165
148823 znarch
ondertitel
pi_151064436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:23 schreef VeX- het volgende:
Dus er was niet eens toestemming verleend aan het arrestatieteam maar ze hebben op eigen houtje besloten te opereren?

Ze wisten dus feitelijk niet eens of er wel noodzaak was zon zwaar middel in te zetten.

Dat is een zeer kwalijke zaak en tekenend voor de willekeur en machtswellust waarmee de politie hier te werk is gegaan.

Geen toestemming voor de inzet van het team.

Geen naleving van veiligheidsvoorschriften.

Ze lapten de regels gewoon aan hun laars en het is simpelweg hun schuld dat het meisje dood is.
_O- _O-
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:52:35 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_151065306
Eigen verantwoordelijkheid is echt iets van de jaren 90 merk ik -O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:54:36 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_151065362
quote:
De moeder van het slachtoffer meent dat de verantwoordelijke moet worden aangewezen. "Het is tijd voor de waarheid", zei ze in haar slachtofferverklaring.
quote:
Correct want dan zou haar dochter zelf verantwoordelijk zijn en dat is natuurlijk niet de waarheid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_151067058
quote:
Goede samenvatting

[..]

[..]

Bizar, wat een hypocriete moeder.
pi_151068795
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bizar, wat een hypocriete moeder.
Misschien maar niet minder hypocriet dan al die mensen die haar (dochter) veroordelen terwijl zijzelf of hun kind het ook doet. ;)
Gewoon eens kappen met die onzin. Voer maar eens een wet in dat je helemaal niet met een telefoon bezig mag zijn in het verkeer, of dat je nu rijdt of fietst/wandelt, of dat het handsfree is of niet. Voldoende zware straffen er op om de lage pakkans in Nederland te compenseren. Opgelost!
#NoDAPL
pi_151069868
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien maar niet minder hypocriet dan al die mensen die haar (dochter) veroordelen terwijl zijzelf of hun kind het ook doet. ;)
Gewoon eens kappen met die onzin. Voer maar eens een wet in dat je helemaal niet met een telefoon bezig mag zijn in het verkeer, of dat je nu rijdt of fietst/wandelt, of dat het handsfree is of niet. Voldoende zware straffen er op om de lage pakkans in Nederland te compenseren. Opgelost!
Mee eens ja. Gewoon niet meer bellen in het verkeer en ook niet handsfree. Handsfree is blijkbaar net zo gevaarlijk.

Maar dat gaat toch niet gebeuren. (denk ik)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 20:34:38 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:30:01 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151079487
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef aloa het volgende:

[..]

Mee eens ja. Gewoon niet meer bellen in het verkeer en ook niet handsfree. Handsfree is blijkbaar net zo gevaarlijk.
Een onderzoek kwam uit op 80% van het gevaar, meer dan genoeg! Het is heel erg simpel: mensen kunnen niet twee niet-automatische taken verrichten. Misschien dat een man van Krypton het kan maar een mens kan het niet. ;)
Hooguit kan je bij een intelligent iemand hebben dat hij in staat is om zijn rijgedrag aan te passen (meer afstand nemen, bij kruispunten en maneouvres 100% van de aandacht bij het verkeer etc.), zo iemand zou dan regelmatig niets meekrijgen van het gesprek. Om nu erop te vertrouwen dat de modale burger dit aankan is bepaald niet verstandig.
Hetzelfde geldt trouwens voor gesprekken die je in de auto hebt, doe er als autobmobilist niet of spaarzaam aan mee en laat als passagier de automobilist zichzelf op het verkeer richten.
#NoDAPL
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:59:36 #172
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_151079972
Ach natuurlijk, weer zo'n domme snol die aan het appen was tijdens het fietsen. Volledig eigen schuld en ik hoop dat er lering uit getrokken wordt op een of andere manier, zodat haar dood niet helemaal zinloos is geweest.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:05:13 #173
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151080058
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:59 schreef Mani89 het volgende:
Ach natuurlijk, weer zo'n domme snol die aan het appen was tijdens het fietsen.
Nee! Iemand die met haar telefoontje bezig was terwijl ze lui op de bromfiets zat.
#NoDAPL
pi_151081963
Ik ben ook een tegenstander van telefoons in het verkeer (erger me er enorm aan). Handsfree zie ik liever ook niet, want t is wetenschappelijk aangetoond (o.a. Door t SWOV) dat je veel slechter presteert als je aan t bellen bent. Probleem alleen is, hoe zou je zoiets handhaven als je ook handsfree bellen verbied?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2015 07:57:23 ]
pi_151084316
Gut, al bijna twee hele topics gevuld over een lekker dingetje die niet heeft zitten opletten?
Was dit topic ook gestart als het ging om een vadsige, onverzorgde 40-er?
Mijn mening is ook: "Darwin Award", het zou me niks verbazen als ze de oordopjes van haar telefoon inhad.
De familie zou vergoeding moeten betalen aan de politie voor de ravage en trauma's die ze heeft veroorzaakt.
Racist
pi_151327459
ED_Regio twitterde op vrijdag 03-04-2015 om 13:42:04 Agent toch veroordeeld in zaak dood Memphis van Veen http://t.co/CtH4bAgV44 reageer retweet
  Milf vrijdag 3 april 2015 @ 13:55:07 #177
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_151327532
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:52 schreef Houtenbeen het volgende:
ED_Regio twitterde op vrijdag 03-04-2015 om 13:42:04 Agent toch veroordeeld in zaak dood Memphis van Veen http://t.co/CtH4bAgV44 reageer retweet
Ongelofelijk
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_151328013
Wat een gekleurd artikel. Er wordt wel ingegaan op de reden van de veroordeling en wat de agent in kwestie volgens de rechtbank verkeerd heeft gedaan, maar er wordt niet ingegaan op de "omstandigheden om af te wijken van de forse taakstraf en rijontzegging". Ik ben wel heel benieuwd naar die omstandigheden.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:18:28 #179
346939 Janneke141
pi_151328211
Nou, hopelijk rijden agenten voortaan met een gangetje van 30 naar een spoedgeval. Eens kijken of de samenleving dan weer staat te juichen.

Ik zou als agent in ieder geval bedanken voor de eer om bestraft te worden voor het uitvoeren van mijn werk.
pi_151328375
DIe agenten kunnen echt totaal niet rijden.
Tijd dat ze een coureurs opleiding krijgen.
Ook die auto;s zijn totaal niet geschikt om mee te scheuren, veels te lange remweg.

Als dit een degelijke chauffeur was geweest had die gewoon overzicht gehad over het kruispunt, iets gast terug nemen of even remmen als iemand niet oplet is dan gewoon mogelijk en worden dit soort zaken voorkomen.

Terechte veroordeling en mag van mij wel een stuk hoger.
pi_151328377
Echt weer zo'n typische D66 rechter.
pi_151328426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:23 schreef Scorpie het volgende:
Echt weer zo'n typische D66 rechter.
Precies veel harder aanpakken dit.
pi_151328488
Belachelijk! Hopelijk heeft deze rechter binnenkort met spoed een ambulance nodig... die zich dan netjes aan de snelheidslimiet houdt...
pi_151328663
Ik snap echt niet hoe je iemand dood kunt rijden om een melding van een verwarde man ?
Als je daar 1min later aankomt is het hek van de dam ?

Agentjes denken dat ze alles kunnen maken met dat zwaailicht aan, maar hun moeten ook wel degelijk opletten.

Net als met die giga domme actie om een nep file te plaatsen voor een benzine diefstal van 50 euro.
Gaat ook een beetje om welke risicos/maatregelen neem je voor welke melding.

Staat er iemand met een AR-15 te zwaaien, oke neem iets meer risico.
Heb je een vage melding van een man die de weg kwijt is die met een sateprikker zwaait, minder risico.
pi_151328763
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:12 schreef DW457 het volgende:
Wat een gekleurd artikel. Er wordt wel ingegaan op de reden van de veroordeling en wat de agent in kwestie volgens de rechtbank verkeerd heeft gedaan, maar er wordt niet ingegaan op de "omstandigheden om af te wijken van de forse taakstraf en rijontzegging". Ik ben wel heel benieuwd naar die omstandigheden.
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBOBR:2015:1932
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:46:18 #186
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_151329112
Meisje in kwestie was een kamper, de rechter zal helemaal vrijspreken wel niet aangedurfd hebben.
pi_151329281
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:31 schreef eddehaas het volgende:
I
Net als met die giga domme actie om een nep file te plaatsen voor een benzine diefstal van 50 euro.

Geef toe, die 50 euro zijn wél terug.
pi_151329305
Goh, popo mag dan toch niet met 130 door een stad rijden ? Verrassend hoor.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:58:13 #189
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151329450
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:46 schreef Nobu het volgende:
Meisje in kwestie was een kamper, de rechter zal helemaal vrijspreken wel niet aangedurfd hebben.
Ah dat verklaart een hoop.
pi_151329619
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:46 schreef Nobu het volgende:
Meisje in kwestie was een kamper,
Dan zou ik als ik die agent was ook niet meer op de fiets op straat komen.

(verklaart ook waarom de agent er op stond zo anoniem mogelijk te blijven tijdens zijn rechtzaak, net als zijn collegae)
pi_151329636
quote:
Ik snap echt niet hoe je iemand dood kunt rijden om een melding van een verwarde man ?

Agentjes denken dat ze alles kunnen maken met dat zwaailicht aan, maar hun moeten ook wel degelijk opletten.

Heb je een vage melding van een man die de weg kwijt is die met een sateprikker zwaait, minder risico.
Man man man. De melding waar dit arrestatieteam op af is gegaan:
quote:
De dienstdoende sectiecommandant van het Aanhoudings- en Ondersteuningsteam Zuid, hierna te noemen PNL 221, heeft verklaard dat na een melding op 15 maart 2013 omstreeks 12:30 uur door de hoofd officier van dienst van de politie Oost-Brabant van een levensbedreigende situatie in Bergeijk, door hem een team bestaande uit vijf personen, waaronder hijzelf, is geformeerd voor de inzet van een arrestatieteam (AOT) bij die levensbedreigende situatie. De AOT-leden worden aangeduid als PNL 211, PNL 213, PNL 221, PNL 217 en PNL 206.
Aan het AOT-team werd door de sectiecommandant de aanwijzing gegeven dat met spoed naar Bergeijk zou worden gegaan.
Bovendien, niet op ieder bureau zit een AT. AT's rukken uit vanaf 5 a 6 locaties... Langzaam of snel rijden scheelt dus meer dan een minuutje.
pi_151329768
Lekker stupide... als een onherkenbare politieauto met toeters en bellen op een kruispunt op 5 meter afstand van je verkeer staat te blokkeren en dan alsnog lekker oversteken.

quote:
De sectiecommandant zag dat er een gat zat tussen zijn voertuig en het voertuig van PNL 206, omdat die aan het bijtrekken was. PNL 221 besloot de kruising te blokken zodat het duidelijk was dat het verkeer niet ging rijden en de twee nog achter hem rijdende AOT-leden, waaronder verdachte, door konden rijden. PNL 221 stelde zich op tussen de busbaan en de hoofdbaan aan de zijde van de kruising van de Noord Brabantlaan met de Welschapsedijk. Hij zag twee scooters staan met een jongen en daarachter één met een meisje (het latere slachtoffer), die zich opgesteld hadden op de fietsoversteekplaats tussen de hoofdrijbaan en de busbaan. Zij kwamen uit de richting van de Welschapsedijk en gingen in de richting van de Zeelsterstraat. De afstand tussen de scooters en zijn voertuig was ongeveer vijf meter. Hij zag dat de jongen aanstalten maakte om weg te rijden, gas gaf, maar uiteindelijk toch remde. 7.
pi_151330227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:23 schreef eddehaas het volgende:
DIe agenten kunnen echt totaal niet rijden.
Tijd dat ze een coureurs opleiding krijgen.
.
Niet om het een of ander, maar in de tijd dat mij ex bij de politie zat kregen ze gewoon een toegespitste vervolg rijopleiding. Ik denk niet dat het veranderd is.
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:02:24 #194
148823 znarch
ondertitel
pi_151331336
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:26 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar in de tijd dat mij ex bij de politie zat kregen ze gewoon een toegespitste vervolg rijopleiding. Ik denk niet dat het veranderd is.
Als je als agent ATer wil worden krijg je nog een extra rijopleiding voor dit soort dingen.
pi_151331467
Aach ik kan natuurlijk ook gevallen waar de agenten alleen uit nieuwsgierigheid een kijkje komen nemen, of dat in dit geval zo geweest is laat ik buiten beschouwing, maar ik heb het wel gezien.
Deze las ik net bij het AD.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)mphis-doodreed.dhtml

Ik kan me niet voorstellen dat om 1 verwarde man zoveel wagens ter plaatse moeten komen?
Brandweeer moet bezuinigen etc etc en hier komt in een keer de ,naar mijn idee,het hele politie korps op af?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2015 16:09:46 ]
pi_151331660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:06 schreef john2406 het volgende:
Aach ik kan natuurlijk ook gevallen waar de agenten alleen uit nieuwsgierigheid een kijkje komen nemen, of dat in dit geval zo geweest is laat ik buiten beschouwing, maar ik heb het wel gezien.
Deze las ik net bij het AD.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)mphis-doodreed.dhtml

Ik kan me niet voorstellen dat om 1 verwarde man zoveel wagens ter plaatse moeten komen?
Brandweeer moet bezuinigen etc etc en hier komt in een keer de ,naar mijn idee,het hele politie korps op af?
Als ze al niet voor een gewapende man die agenten en omstanders dreigt dood te schieten mogen uitrukken, waarvoor dan nog wel?
pi_151331702
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:14 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Als ze al niet voor een gewapende man die agenten en omstanders dreigt dood te schieten mogen uitrukken, waarvoor dan nog wel?
Lees deze eens dan.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)fataal-ongeluk.dhtml

En dan met name dit stuk.

Dat er nog geen formele toestemming was voor de inzet van het arrestatieteam was, maakt volgens de aanklager niet uit.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2015 16:16:52 ]
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:17:57 #198
148823 znarch
ondertitel
pi_151331750
http://www.dumpert.nl/med(...)_arrestatieteam.html

Toevallig vandaag op dumpert. Die gasten moeten soms 180 km rijden. Gek he dat ze dan wat harder rijden.

Hele afelevering

[ Bericht 36% gewijzigd door znarch op 03-04-2015 16:24:14 ]
pi_151331779
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Lees deze eens dan.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)fataal-ongeluk.dhtml

En dan met name dit stuk.

Dat er nog geen formele toestemming was voor de inzet van het arrestatieteam was, maakt volgens de aanklager niet uit.
Is lezen weer eens moeilijk?

Een stukje uit de uitspraak:
De dienstdoende sectiecommandant van het Aanhoudings- en Ondersteuningsteam Zuid, hierna te noemen PNL 221, heeft verklaard dat na een melding op 15 maart 2013 omstreeks 12:30 uur door de hoofd officier van dienst van de politie Oost-Brabant van een levensbedreigende situatie in Bergeijk, door hem een team bestaande uit vijf personen, waaronder hijzelf, is geformeerd voor de inzet van een arrestatieteam (AOT) bij die levensbedreigende situatie. De AOT-leden worden aangeduid als PNL 211, PNL 213, PNL 221, PNL 217 en PNL 206.
Aan het AOT-team werd door de sectiecommandant de aanwijzing gegeven dat met spoed naar Bergeijk zou worden gegaan.
pi_151331787
van die verwarde man is nooit meer iets vernomen...
pi_151331791
RTLnieuws twitterde op vrijdag 03-04-2015 om 16:17:28 De agent die Memphis (18) doodreed, is veroordeeld. Volgens de advocaat van Memphis' familie 'is dit nog niet klaar' http://t.co/626ufbV1Z7 reageer retweet
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:22:15 #202
117098 Hathor
Effe niet
pi_151331864
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:19 schreef Houtenbeen het volgende:
RTLnieuws twitterde op vrijdag 03-04-2015 om 16:17:28 De agent die Memphis (18) doodreed, is veroordeeld. Volgens de advocaat van Memphis' familie 'is dit nog niet klaar' http://t.co/626ufbV1Z7 reageer retweet
Nee natuurlijk niet, die willen nu geld zien ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_151331879
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:17 schreef znarch het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_arrestatieteam.html

Toevallig vandaag op dumpert. Die gasten moeten soms 180 km rijden. Gek he dat ze dan wat harder rijden.
Heb je het filmpje bekeken ze hebben wel veel tijd voor dat filmpje dan he, maarja dat halen ze met 180 km aan tijd wel in dan he!
Ik zie ook maar niet eentje rennen sterker nog voor het instappen draaid deze zich nog om om tekst en uitleg te geven.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2015 16:28:14 ]
pi_151332033
Voorwaardelijke straf...

Daarom vindt de rechtbank een voorwaardelijke rijontzegging van zes maanden met een proeftijd van twee jaar op zijn plaats.
pi_151332414
quote:

Programma van p de vries nooit gezien, die volgde agenten zonder zwaailicht en volgens mij lapten die ook de meeste verkeersregels aan hun laars?

Zomaar een greep uit youtube zullen er vast wel meer opstaan zoek maar zou ik zeggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2015 16:51:34 ]
  vrijdag 3 april 2015 @ 22:55:00 #206
94080 VeX-
pi_151345863
quote:
Mooi. Goed dat die agent gestraft wordt.

Het was vrij duidelijk dat hij de regels had genegeerd en nu krijgt hij terecht de rekening gepresenteerd.

Ik had niet anders verwacht. :)
pi_151346288
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:55 schreef VeX- het volgende:

[..]

Het was vrij duidelijk dat hij de regels had genegeerd en nu krijgt hij terecht de rekening gepresenteerd.

Ik had niet anders verwacht. :)
Trol :') :N
pi_151349886
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:55 schreef VeX- het volgende:

[..]

Voorwaardelijke straf is GEEN straf
pi_151350333
quote:
Terecht.. 80% van dit topic beweert dat je een troll bent als je partij kiest voor dat meisje maar de rechter is dus toch zo gek nog niet.. Valt me weer mee.
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:43:36 #210
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_151350366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:23 schreef eddehaas het volgende:
en worden dit soort zaken voorkomen.
Stupiditeit (van het slachtoffer) is niet te voorkomen.
  zaterdag 4 april 2015 @ 02:00:49 #211
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_151350527
quote:
quote:
De aanrijding heeft fatale gevolgen gehad. [slachtoffer], een jonge vrouw in de bloei van haar leven,
En de relevantie is?

Wat een belachelijke gekleurde tekst in een uitspraak van een 'onafhankelijke' rechter, het gaat om een mens van vrouwelijk geslacht die de voorrangsregels genegeerd heeft, niet meer en niet minder.
pi_151350555
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Programma van p de vries nooit gezien, die volgde agenten zonder zwaailicht en volgens mij lapten die ook de meeste verkeersregels aan hun laars?

Zomaar een greep uit youtube zullen er vast wel meer opstaan zoek maar zou ik zeggen.
Ja dit is echt typisch.
Moet is opgehouden zijn dat ze zicht boven de wet wanen.

Volgens mij gaan er elk jaar mee mensen dood door de politie dan dat er mensen doodgaan omdat de politie 2min te laat zou zijn.

Ook die autos zijn niet geschikt om er zo mee te gaan scheuren, 130 waar je 50 mag, dat verwacht je gewoon niet. Vaak is het ook niet overzichtelijk waar ze vandaan komen.

Ik zat eens bij iemand in de auto en die sirene was wel n beetje te horen maar dan is het moeilijk in te schatten hoe ver weg die is. Die gast kwam van de tegemoet komende baan, helaas gingen die lui op zijn weghelft niet aan de kant, dit was geen probleem voor de diender want die haalt gewoon doodleuk in, in een onoverzichtelijke bocht met 130. Kon nog maar net ontweken worden...
Volgens mij vinden ze het gewoon leuk om even "legaal" te scheuren..
pi_151350643
https://jdreport.com/te-i(...)or-dodelijk-ongeval/

Je kunt even googelen en je vindt toch wel een aantal gevallen per jaar.

Kan iemand de balans even opmaken ??

Hoeveel dodelijke slachtoffers vanwege te laat arriveren politie ?
En hoeveel rijden ze zelf dood ?

Nee dat zullen de hoge heren uit den haag wel niet willen uitrekenen, want joh die cijfers zijn zo scheef als wat!
pi_151350765
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:07 schreef eddehaas het volgende:

Nee dat zullen de hoge heren uit den haag wel niet willen uitrekenen, want joh die cijfers zijn zo scheef als wat!
Wie zou dat dan mogen uitrekenen wil je de nieuwe minister van justitie hiermee al opzadelen?
pi_151350810
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie zou dat dan mogen uitrekenen wil je de nieuwe minister van justitie hiermee al opzadelen?
Dat lijkt me een goed plan heeft die ook wat te doen.
Of misschien de oud minister ? die heeft toch tijd zat, dan duurt het alleen wel 5jaar dus ik zou voor eerste kiezen.

Ik kan het echt ook wel voor je bepalen door goed denk werk.

Aantal doden door politie gemiddeld per jaar: 1-5 (onderzoek google)
Aantal doden doordat politie te laat was: nihiel (geen zaak gevonden, ik daag je uit er een te vinden), komt ook echt echt heel weinig voor.

Probleem uiteraard is ook dat als ze ergens aankomen de dader allang door heeft dat ze er aankomen, immers die sirene hoort de dader ook. Dus als er iemand plannen heeft met een AK47 dan weet die precies hoe laat het is.

Ik zou even gaan nadenken hoeveel mensen breng ik in gevaar met mn debiele rijgedrag.
En hoeveel mensen kan ik potentieel redden van de dood en hoe groot is die kans.
pi_151350835
Ook wel typisch dat je nauwelijks zaken vindt van ambulance wagens die mensen doodrijden of de brandweer. Vaak de zaken waar het wel op de seconde aankomt. gek he ?!
pi_151350849
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:29 schreef eddehaas het volgende:
Ook wel typisch dat je nauwelijks zaken vindt van ambulance wagens die mensen doodrijden of de brandweer. Vaak de zaken waar het wel op de seconde aankomt. gek he ?!
Laat ik nou pas gelezen hebben dat ze op de brandweer wouden gaan bezuinigen, daar sloeg ik al bij voor laat ze bekeuringen uitschrijven dan betaald het zich toch weer terug.
pi_151350873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:27 schreef eddehaas het volgende:

[..]

Of misschien de oud minister ? die heeft toch tijd zat, dan duurt het alleen wel 5jaar dus ik zou voor eerste kiezen.

5 jaar maar, hoe lang was dat bonnetje zoek?
pi_151350906
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Laat ik nou pas gelezen hebben dat ze op de brandweer wouden gaan bezuinigen, daar sloeg ik al bij voor laat ze bekeuringen uitschrijven dan betaald het zich toch weer terug.
Dat heeft toch niets met het doodrijden van mensen te maken ?
pi_151350933
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:37 schreef eddehaas het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets met het doodrijden van mensen te maken ?
Moet dat dan?
Voor mij niet maar dat ze juist die mensen korten willen ik vind het erg, oftopic trouwens.
pi_151351815
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:29 schreef eddehaas het volgende:
Hoger zwaarder trager het is gewoon natuurkunde.
.
pi_151351929
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:07 schreef eddehaas het volgende:

Je kunt even googelen en je vindt toch wel een aantal gevallen per jaar.

Kan iemand de balans even opmaken ??

Hoeveel dodelijke slachtoffers vanwege te laat arriveren politie ?
En hoeveel rijden ze zelf dood ?

Euh, je vergeet de 'potentiele' slachtoffers die door de politie gered worden door wél op tijd te arriveren? Dat aantal zou wel eens flink hoog kunnen zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_151354134
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:04 schreef riazop het volgende:

[..]

Voorwaardelijke straf is GEEN straf
Dat idd...een aantal denkt hier volgens mij dat de man de gevangenis in moet ofzo :7
pi_151355176
ZIJ heeft toch (ook) de regels genegeerd, maar dat telt niet ofzo?
pi_151355358
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:48 schreef Alentejana het volgende:
ZIJ heeft toch (ook) de regels genegeerd, maar dat telt niet ofzo?
Vreemd genoeg speelt dat idd niet mee in de overwegingen van de rechter.
pi_151355482
Wordt de rest van die colonne nu ook vervolgd? Die hebben nl. dezelfde overtreding begaan als de agent die nu schuldig wordt bevonden.
pi_151356094
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vreemd genoeg speelt dat idd niet mee in de overwegingen van de rechter.
Nou ja, er is blijkbaar een regel overtreden en dat kan ook niet echt weggepoetst, en voorwaardelijke straf is een prima uitspraak om herhaling te voorkomen.

Ik denk niet dat de familie er meer uit kan halen door in beroep te gaan.
pi_151357764
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Euh, je vergeet de 'potentiele' slachtoffers die door de politie gered worden door wél op tijd te arriveren? Dat aantal zou wel eens flink hoog kunnen zijn.
Kom maar met cijfers dan! Geloof er niks van dat politie zoveel mensen red door op tijd te komen, het is eerder dat als ze dan op tijd er zijn dat de boel dan gigantisch escaleert.
pi_151357786
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 08:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Hoger zwaarder trager het is gewoon natuurkunde.
Klopt!
pi_151358249
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:05 schreef Wombcat het volgende:
Wordt de rest van die colonne nu ook vervolgd? Die hebben nl. dezelfde overtreding begaan als de agent die nu schuldig wordt bevonden.
Ja en vooral die gestopt is om het kruispunt te blokken. Die had eerst het hele kruispunt met hekken pionnen en lint moeten afzetten, daar hebben ze gewoon spullen voor.
.
pi_151358415
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 15:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja en vooral die gestopt is om het kruispunt te blokken. Die had eerst het hele kruispunt met hekken pionnen en lint moeten afzetten, daar hebben ze gewoon spullen voor.
:')

pi_151358613
.
pi_151359219
Wanneer mag je eigenlijk zon sirene voeren ? vanaf welke melding ?
Iemand steelt een lolly van 50 cent, iedereen erop af en overige weggebruikers in gevaar brengen om dit onrecht te bestrijden ?
pi_151360619
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 15:21 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ging uit van het algemeen niveau van dit topic, die ligt bizar laag dus dat ik jouw opmerking semi serieus nam kwam door de stupiditeit van de posts hier :)
pi_151360745
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 16:27 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik ging uit van het algemeen niveau van dit topic, die ligt bizar laag dus dat ik jouw opmerking semi serieus nam kwam door de stupiditeit van de posts hier :)
Ik heb volgens mij ook nog geen mening gepost over de meeste recente ontwikkeling.

Voor de duidelijkheid, veroordeling is schandalig. Kruising was geblockt, iedereen wachtte, behalve dit domme kipje. Dagelijks zie ik hier Holleeder ook op identieke wijze naar de rechtbank vervoert worden.
.
pi_151362593
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 16:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, veroordeling is schandalig. Kruising was geblockt, iedereen wachtte, behalve dit domme kipje. Dagelijks zie ik hier Holleeder ook op identieke wijze naar de rechtbank vervoert worden.
Kruising zal geblockt zijn geweest dat neem ik best aan, heb je de situatie bekeken een auto blokt de kruising en dan zijn gelijk fietspaden en oversteekplaatsen geblokt?
  zaterdag 4 april 2015 @ 17:37:15 #237
346939 Janneke141
pi_151362646
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kruising zal geblockt zijn geweest dat neem ik best aan, heb je de situatie bekeken een auto blokt de kruising en dan zijn gelijk fietspaden en oversteekplaatsen geblokt?
Dat je er langs kan is nog geen reden om het ook te doen. Een politieauto met sirene midden op een kruispunt is reden genoeg om even af te wachten. Althans, voor iedereen met meer dan twee hercencellen.
pi_151362688
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb, stond er één politieauto met zwaailicht.
pi_151362690
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat je er langs kan is nog geen reden om het ook te doen. Een politieauto met sirene midden op een kruispunt is reden genoeg om even af te wachten. Althans, voor iedereen met meer dan twee hercencellen.
Ik lees nergens dat de blockende auto ook sirene aanhad.
  zaterdag 4 april 2015 @ 17:38:35 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151362701
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dan nog snap ik niet hoe je het voor elkaar krijgt om tegen auto 5 aan te rijden als er al 4 voorbij zijn gekomen met zwaailicht en sirene, en de voorste auto het kruispunt dus ook nog eens geblokt heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 4 april 2015 @ 17:38:57 #241
346939 Janneke141
pi_151362709
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zwaailichten dan. Maakt voor het verhaal natuurlijk niet uit.
  zaterdag 4 april 2015 @ 17:39:14 #242
346939 Janneke141
pi_151362718
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan nog snap ik niet hoe je het voor elkaar krijgt om tegen auto 5 aan te rijden als er al 4 voorbij zijn gekomen met zwaailicht en sirene, en de voorste auto het kruispunt dus ook nog eens geblokt heeft.
Nou ja, ze had groen hè :P
pi_151362748
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:38 schreef aloa het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb, stond er één politieauto met zwaailicht.
Zichtbaar als politie auto of een gewone auto gemaskerd als politie auto, die volgens mij zelfs geen zichtbaar zwaailicht op het dak hebben, maar achter de gril of achter de ruit?
pi_151362796
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zwaailichten dan. Maakt voor het verhaal natuurlijk niet uit.
Moeten ze niet voor ontheffing beide dingen voeren zwaailicht en sirene dus?
  zaterdag 4 april 2015 @ 17:42:15 #245
346939 Janneke141
pi_151362820
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Moeten ze niet voor ontheffing beide dingen voeren zwaailicht en sirene dus?
Niet relevant, je moet als verkeersdeelnemer gewoon stoppen.
pi_151362827
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zichtbaar als politie auto of een gewone auto gemaskerd als politie auto, die volgens mij zelfs geen zichtbaar zwaailicht op het dak hebben, maar achter de gril of achter de ruit?
Volgens de verhalen hier, was het overduidelijk politie met heel duidelijk hoorbare sirenes en met zwaailichten.
pi_151362840
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens wat ik gelezen heb was er een flinke afstand tussen de laatste twee auto s?
pi_151362909
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet relevant, je moet als verkeersdeelnemer gewoon stoppen.
Dan is er natuurlijk nog een regel oftewel regel die voor mij geld voorrang hebben en voorrang krijgen daar zit een flink stuk tussen niet?
pi_151363141
Filmpje is al eens gepost hier, maar dit valt toch moeilijk te missen en is behoorlijk herkenbaar als politie. Kijk trouwens ook even hoe de kruising geblokkeerd wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2015 17:54:16 ]
pi_151363260
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan is er natuurlijk nog een regel oftewel regel die voor mij geld voorrang hebben en voorrang krijgen daar zit een flink stuk tussen niet?
Bij een situatie met zwaailichten en sirenes vervallen alle bestaande voorrangsregels en stoplichtseinen, de prioriteitswagens hebben dan altijd voorrang.

Als er een situatie is met zwaailichten en sirenes ga je aan de kant, zeker geen kruispunt of rotonde op en let je extra op tekens die door hulpverleners of politie gegeven worden.
Of dat nu is bij een kruispunt of het passeren van een ongeval, of wat dan ook.
pi_151363482
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:57 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Bij een situatie met zwaailichten en sirenes vervallen alle bestaande voorrangsregels en stoplichtseinen, de prioriteitswagens hebben dan altijd voorrang.

Als er een situatie is met zwaailichten en sirenes ga je aan de kant, zeker geen kruispunt of rotonde op en let je extra op tekens die door hulpverleners of politie gegeven worden.
Toch ik heb gisteren een filmpje gezien erover, die instructeur overtuigd zich ervan dat de kruising ook daadwerkelijk stilligt en gaat van het gas af tijdens het aan rijden.
Pas als hij zich ervan overtuigd heeft gaat deze weer op het gas!
En dat was de instructeur die deze mensen opleid. Teminste daar gaf hij zich vooruit in dat filmpje of het op tv was of op het net weet ik niet meer.

Bij kruisingen van gelijke rangorde heb ik van rechts ook voorrang, toch als er een fietser komt overtuig ik me ervan dat ik die voorrang krijg, en meestal niet dus, zou eens willen weten wat er met me gebeuren zou als ik eentje zou aanrijden.
Ik vergaf het me trouwens nooit daarvan gezien!
pi_151363519
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:53 schreef DW457 het volgende:
Filmpje is al eens gepost hier, maar dit valt toch moeilijk te missen en is behoorlijk herkenbaar als politie. Kijk trouwens ook even hoe de kruising geblokkeerd wordt.

Voor mij wel ja, maar ik ben dan ook regelmatig op de weg te vinden.
Kan de meeste kentekens ook wel ervan, maar in de volksmond ziet een politie wagen er toch anders uit niet?

https://www.google.nl/sea(...)w3IGQCA&ved=0CAUQ_AU

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2015 18:08:27 ]
pi_151363759
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:57 schreef Alentejana het volgende:

[..]

De rechter heeft hem hiervoor veroordeeld:

De rechtbank oordeelde echter dat de man zich wel degelijk schuldig heeft gemaakt aan aanmerkelijk onvoorzichtig rijgedrag. Bij het oprijden van de kruising nam hij de verkeersveiligheid van anderen onvoldoende in acht. Hij heeft er volgens de rechtbank onvoldoende rekening mee gehouden dat andere verkeersdeelnemers hem mogelijk niet opmerkten en hem niet voor lieten gaan.

De rechtbank oordeelde dat de man zijn snelheid onvoldoende heeft aangepast. Volgens landelijke richtlijnen moeten kruispunten met gepaste snelheid worden benaderd en mag in zo’n situatie met maximaal 20 km/uur door een rood verkeerslicht worden gereden en mag de maximumsnelheid met maximaal 40 km/uur worden overschreden. De man reed echter met ruim 90 km/uur door het rode licht op de busbaan en reed met diezelfde snelheid een drukke kruising op in de bebouwde kom. Hij was daardoor onvoldoende in staat te anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers. Dat hij onvoldoende rekening hield met de verkeersveiligheid, bleek ook uit zijn verklaring dat hij niet op zijn snelheid en het rode licht heeft gelet.
pi_151365069
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 18:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor mij wel ja, maar ik ben dan ook regelmatig op de weg te vinden.
Kan de meeste kentekens ook wel ervan, maar in de volksmond ziet een politie wagen er toch anders uit niet?

https://www.google.nl/sea(...)w3IGQCA&ved=0CAUQ_AU
Jij je zin en verander het woordje politieauto met t woord voorrangsvoertuig. Het heeft blauwe knipperende lampen en t maakt herrie...volgens mij moet dat voldoende zijn om zo'n ding te herkennen, niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2015 19:02:02 ]
  zaterdag 4 april 2015 @ 19:03:54 #255
94080 VeX-
pi_151365174
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 18:16 schreef aloa het volgende:

[..]

De rechtbank oordeelde echter dat de man zich wel degelijk schuldig heeft gemaakt aan aanmerkelijk onvoorzichtig rijgedrag. Bij het oprijden van de kruising nam hij de verkeersveiligheid van anderen onvoldoende in acht. Hij heeft er volgens de rechtbank onvoldoende rekening mee gehouden dat andere verkeersdeelnemers hem mogelijk niet opmerkten en hem niet voor lieten gaan.

De rechtbank oordeelde dat de man zijn snelheid onvoldoende heeft aangepast. Volgens landelijke richtlijnen moeten kruispunten met gepaste snelheid worden benaderd en mag in zo’n situatie met maximaal 20 km/uur door een rood verkeerslicht worden gereden en mag de maximumsnelheid met maximaal 40 km/uur worden overschreden. De man reed echter met ruim 90 km/uur door het rode licht op de busbaan en reed met diezelfde snelheid een drukke kruising op in de bebouwde kom. Hij was daardoor onvoldoende in staat te anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers. Dat hij onvoldoende rekening hield met de verkeersveiligheid, bleek ook uit zijn verklaring dat hij niet op zijn snelheid en het rode licht heeft gelet.
Precies!

En dit is waarom er rechters zijn. :)

Zodat leken zich niet massaal laten leiden door de waan van de dag en hun onderbuik. Wat dat betreft is dit topic een uitstekend voorbeeld.
pi_151366342
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 19:01 schreef DW457 het volgende:

[..]

Jij je zin en verander het woordje politieauto met t woord voorrangsvoertuig. Het heeft blauwe knipperende lampen en t maakt herrie...volgens mij moet dat voldoende zijn om zo'n ding te herkennen, niet?
Ik hoor tegenwoordig zoveel geluiden als ik daar overal aandacht aan moet schenken heb ik wat te doen zeg, maar ik woon dan ook ergens waar het dicht bevolkt is he, en ik denk dat een sirene in groningen of friesland al een sensatie zou kunnnen wezen?
  zaterdag 4 april 2015 @ 19:43:42 #257
351676 Groby
Dank Memer
pi_151366415
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 19:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik hoor tegenwoordig zoveel geluiden als ik daar overal aandacht aan moet schenken heb ik wat te doen zeg, maar ik woon dan ook ergens waar het dicht bevolkt is he, en ik denk dat een sirene in groningen of friesland al een sensatie zou kunnnen wezen?
Hier in Groningen stad stoppen de vrouwen met boerenkool maken en de mannen met koeien melken en trekken ze allemaal de klompen aan om ernaar te kijken ja.
It’s coming home
pi_151366505
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 19:43 schreef Groby het volgende:

[..]

Hier in Groningen stad stoppen de vrouwen met boerenkool maken en de mannen met koeien melken en trekken ze allemaal de klompen aan om ernaar te kijken ja.
Ik ben er vaak genoeg geweest en weet hoe uitgestekt het landschap daar is he!
Er zijn natuurlijk gebieden waar het wat dichter tegen elkaar ligt, maar niet als hier, kilimeters boederijen uitelkaar dus daar en in Friesland.
Wel heerlijk toch?
pi_151367708
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 19:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ben er vaak genoeg geweest en weet hoe uitgestekt het landschap daar is he!
Er zijn natuurlijk gebieden waar het wat dichter tegen elkaar ligt, maar niet als hier, kilimeters boederijen uitelkaar dus daar en in Friesland.
Wel heerlijk toch?
Ook ik woon in 1 van de G4 steden en de sirenes trekken toch wel de aandacht en zijn overheersend genoeg hiervoor. Wat je zegt slaat dus nergens op.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2015 20:24:21 ]
pi_151370388
quote:

[..]

Sensatie is overdreven, maar je zult ze minder vaak horen dan in een grote stad. Al hoor je ze in b.v. Leeuwarden ook regelmatig voorbij komen.
pi_151371466
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 18:16 schreef aloa het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat, los van welk om het even verantwoordelijkheden de man had en wellicht heeft nagelaten, waarvoor gestraft, het meisje gewoon geen voorrang had in deze situatie en een stomme fout maakte.
Als ze gewoon haar oren, ogen en verstand had gebruikt, en de verkeersregels kende omtrent situaties met sirenes en zwaailichten, was ze blijven staan.
pi_151371631
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 21:56 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat, los van welk om het even verantwoordelijkheden de man had en wellicht heeft nagelaten, waarvoor gestraft, het meisje gewoon geen voorrang had in deze situatie en een stomme fout maakte.
Als ze gewoon haar oren, ogen en verstand had gebruikt, en de verkeersregels kende omtrent situaties met sirenes en zwaailichten, was ze blijven staan.
Het gaat erom of de agent straffeloos een jong meisje mag doodrijden (zie TT). Volgens de rechter mag dat niet en daarom een voorwaardelijke straf.
pi_151374053
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:00 schreef aloa het volgende:

[..]

Het gaat erom of de agent straffeloos een jong meisje mag doodrijden (zie TT). Volgens de rechter mag dat niet en daarom een voorwaardelijke straf.
De overtredingen die hij heeft begaan zijn voorwaardelijk gestraft. Niet de dood van het meisje. Het is geen moord ofzo.
De dood van het meisje is een gevolg van haar stommiteit.

En ik reageerde gewoon even op iemand, die heb ik ook gequote enzo. Algemene dingetjes.
Ik ga echt niet weer de discussie aan.
pi_151374688
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:23 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ook ik woon in 1 van de G4 steden en de sirenes trekken toch wel de aandacht en zijn overheersend genoeg hiervoor. Wat je zegt slaat dus nergens op.
Een sirene en een opvallende politie wagen trekt hier ook de aandacht hoor, maar zo een onopvallende wagen kan ik me best bij voorstellen dat die niet opvalt.
Het meisje had inderdaad ook beter kunnen opletten, maar dan nog ben ik van mening dat ze niet als (cowboys) over de straat hoeven te gaan!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2015 23:18:48 ]
pi_151374768
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 23:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een sirene en een opvallende politie wagen trekt hier ook de aandacht hoor, maar zo een onopvallende wagen kan ik me best bij voorstellen dat die niet opvalt.
Het meisje had inderdaad ook beter kunnen opletten, maar dan nog ben ik van mening dat ze niet als (cowboys) over de straat hoeven te gaan!
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:53 schreef DW457 het volgende:

Dit valt echt wel op. Maar goed, dat ga ik jou natuurlijk nooit wijsmaken. Het feit dat jij ze cowboys noemt zegt al genoeg.
pi_151374896
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 23:20 schreef DW457 het volgende:

[..]

[..]

Dit valt echt wel op. Maar goed, dat ga ik jou natuurlijk nooit wijsmaken. Het feit dat jij ze cowboys noemt zegt al genoeg.
Ik noem ze niet allemaal zo he, zie p de vries opnames.

Of iets anders een ander geval, die file welke gecreeerd werd voor die benzine dief toen?
Zou je dat een cowboy actie noemen dan?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2015 23:32:53 ]
pi_151377593
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 23:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik noem ze niet allemaal zo he, zie p de vries opnames.

Of iets anders een ander geval, die file welke gecreeerd werd voor die benzine dief toen?
Zou je dat een cowboy actie noemen dan?
Das een beetje appels met peren vergelijken, is t niet? De politie is een organisatie welke wordt gerunt door mensen. Deze mensen zijn niet perfect en dus worden er ook wel eens inschattingsfouten gemaakt. Hier springen de telegraaf lezers dan maar al te graag bovenop en wordt even voor het gemak vergeten wat de politie allemaal wel goed doet en hoeveel levens er al zijn gered door deze mensen. Maar ja, dat heeft nauwelijks nieuwswaarde en dus zal dat altijd ondernelucht blijven.
pi_151377702
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 01:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Das een beetje appels met peren vergelijken, is t niet? De politie is een organisatie welke wordt gerunt door mensen. Deze mensen zijn niet perfect en dus worden er ook wel eens inschattingsfouten gemaakt. Hier springen de telegraaf lezers dan maar al te graag bovenop en wordt even voor het gemak vergeten wat de politie allemaal wel goed doet en hoeveel levens er al zijn gered door deze mensen. Maar ja, dat heeft nauwelijks nieuwswaarde en dus zal dat altijd ondernelucht blijven.
Is dat niet hun beroep om dingen goed te doen, als ik te vaak dingen verkeerd doe kan ik vertrekken en zegt mijn baas bekijk het maar!
En inderdaad dat heeft geen nieuwswaarde ik kom ook niet in het nieuws als ik iets goed doe, maar zie het wel als mijn taak om dingen goed te doen!
pi_151379538
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 01:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is dat niet hun beroep om dingen goed te doen, als ik te vaak dingen verkeerd doe kan ik vertrekken en zegt mijn baas bekijk het maar!
En inderdaad dat heeft geen nieuwswaarde ik kom ook niet in het nieuws als ik iets goed doe, maar zie het wel als mijn taak om dingen goed te doen!
Tuurlijk, maar je mist mijn punt een beetje. Het zal ook wel eens misgaan, dat zal altijd gebeuren. Iets met mens zijn enzo.
pi_151381321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Daar heb je wel vaker moeite mee he, met lezen...
pi_151385066
quote:
9s.gif Op zondag 5 april 2015 10:35 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Daar heb je wel vaker moeite mee he, met lezen...
Wat is er dan nou met die verwarde man gebeurt met dat pistool?
pi_151387060
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 07:42 schreef DW457 het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar je mist mijn punt een beetje. Het zal ook wel eens misgaan, dat zal altijd gebeuren. Iets met mens zijn enzo.
Inderdaad gelukkig maar dat er geen doofstomme en blinde op de oversteekplaats gestaan heeft.
En jammer dat we mensen zijn he, alleen als het bij mij eens fout gaat probeer ik er natuurlijk onderuit te komen, maar ik betwijfel of me dat lukt?
pi_151387696
quote:

[..]

Ik hoor tegenwoordig zoveel geluiden als ik daar overal aandacht aan moet schenken heb ik wat te doen zeg
Je hebt inderdaad wat te doen in het verkeer, en dat is aandacht schenken aan alles wat er om je heen gebeurt op de weg en daar op anticiperen of reageren. Dat is namelijk je kerntaak wanneer je als weggebruiker aan het verkeer deelneemt. Excuses als je dan geen tijd meer overhoudt voor al het andere wat je blijkbaar doen wilt...
pi_151387875
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 14:48 schreef manifold het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad wat te doen in het verkeer, en dat is aandacht schenken aan alles wat er om je heen gebeurt op de weg en daar op anticiperen of reageren. Dat is namelijk je kerntaak wanneer je als weggebruiker aan het verkeer deelneemt. Excuses als je dan geen tijd meer overhoudt voor al het andere wat je blijkbaar doen wilt...
Ik had het nog niet eens over deelnemen aan het verkeer in dit geval, wat hier allemaal voorbij kart in de straat.
Dat mag helemaal niet op straat met of zonder uitlaat, en zijn er zelfs die blauw achter de gril hebben en zo een soort sirene als hun erop.
Geen hond die het controleerd hier, ja ik kan bellen ervoor,maar waarom om me uit te laten lachen en hun werk te doen?
Komop zeg, het blauw op straat is naar mijn mening weg, ik mag het mezelf uitzoeken dus.
Alleen als er boeven gevangen moeten worden vragen ze de hulp van dezelfde mensen mij dus, die ze net voor een onozeld vergrijp bekeurd hebben.
Ja dan was ik fout ik weet, maar ik vind deze dus ook fout, in welke mate weet ik niet trouwens.
Dat dus wat betreft we zijn mensen en maken allemaal fouten, alleen waarom worden die van mij zo zwaar bestraft?
pi_151394106
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 07:42 schreef DW457 het volgende:

[..]

Is dit album van jouw?

http://dw457.zoom.nl/
pi_151396555
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 18:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is dit album van jouw?

http://dw457.zoom.nl/
Die was ik helemaal vergeten, maar idd. Hoezo? Vind t wel vleiend dat je zo erg heb zitten zoeken op mijn naam dat je dat album hebt gevonden :D

Wel leuk om die oude foto's weer eens te zien :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2015 19:55:34 ]
pi_151397101
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 19:53 schreef DW457 het volgende:

[..]

Die was ik helemaal vergeten, maar idd. Hoezo? Vind t wel vleiend dat je zo erg heb zitten zoeken op mijn naam dat je dat album hebt gevonden :D

Wel leuk om die oude foto's weer eens te zien :)
Kan ik dat gezicht van een uitzending van blik op de weg misschien?

Dat DW457 zegt ja eigenlijk al genoeg niet?

Die goldenpower is dat op de schietbaan geschoten die foto?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2015 20:21:53 ]
pi_151397714
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 20:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan ik dat gezicht van een uitzending van blik op de weg misschien?

Dat DW457 zegt ja eigenlijk al genoeg niet?

Zoveel zoekwerk was het trouwens niet hoor, meeste posten alles onder hun zelfde nick, paranoide als ik ben doe ik dat dus nooit.

Die goldenpower is dat op de schietbaan geschoten die foto?
Lijkt me stug, die kerel (maat van me) heeft geen rijbewijs :P

Wat zegt die DW457 dan? Ben wel benieuwd.

Golden power is idd geschoten :+

Paranoïde ben je zeker :P
pi_151397881
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 20:23 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat zegt die DW457 dan? Ben wel benieuwd.

Is toch een pennning nr niet?
pi_151402566
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 20:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is toch een pennning nr niet?
Nope.

Maarrehm, wat heeft dit met deze discussie te maken...? Niet dat ik dit niet interessant vind, maar toch.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2015 22:01:40 ]
pi_151409856
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 21:58 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nope.

Maarrehm, wat heeft dit met deze discussie te maken...? Niet dat ik dit niet interessant vind, maar toch.
Wat dat ermee te doen heeft eigenlijk niks behalve dat ik vind dat je ze hoog hebt zittten die heren, net alsof je er onderdeel van uitmaakt?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2015 02:59:20 ]
pi_151410273
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 02:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat dat ermee te doen heeft eigenlijk niks behalve dat ik vind dat je ze hoog hebt zittten die heren, net alsof je er onderdeel van uitmaakt?

Wat je dus eigenlijk zegt is dat het vreemd is dat ik respect heb voor hulpverleners zoals de politie? Zelfs zo vreemd dat ik er wel deel van uit moet maken omdat je als gewone burger geen respect kan hebben voor de politie? Dat is wel een beetje raar, vind je zelf ook niet?

Voor de goede orde: ik ben geen politieman.
pi_151410334
Waar in Memphis heeft dit plaatsgevonden? Ik ken de stad namelijk een beetje.
  maandag 6 april 2015 @ 04:18:57 #284
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_151410374
Ik ben het wel eens met die uitspraak van de rechter. Je hoort niet met 90 km/h een kruispunt op te rijden. Of je nou zwaailichten en sirene voert of niet, het is gewoon onverantwoord. Er zijn genoeg mensen die muziek aan hebben en het daardoor misschien niet meteen horen. Of pas horen wanneer ze al vrij dichtbij zijn. En op dat moment misschien net de andere kant op kijken. 90 km/h is hard hoor, dan zijn ze in no-time naast je als jij stilstaat. En zeker als je in een onopvallende politiewagen rijdt is dat iets waar je rekening mee moet houden, dat mensen je minder snel zien.

Stel, dat meisje had haar mp3 speler aan en had 'm wat luider staan omdat ze toevallig naar haar favoriete nummer luistert. Ze ziet een politiewagen stoppen en krijgt groen. Hoort niet dat er nog iets aankomt en ziet ook niet dat er achter die politiewagen nog onopvallende politiewagen langskomt met 90 km/h. Tja... daar heb je het al. En dit is nou niet een heel uitzonderlijke situatie lijkt me. Dit kan gewoon in het echt gebeuren door een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Maar goed, de agent heeft een voorwaardelijke straf gekregen voor zijn onverantwoorde rijgedrag, dus voor mij is daarmee de kous af.
pi_151410474
Waar in Memphis heeft dit ongeluk plaatsgevonden?
pi_151411218
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 05:39 schreef SuicideErrorist het volgende:
Waar in Memphis heeft dit ongeluk plaatsgevonden?
Memphis is de naam van t meisje.
pi_151413827
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 04:18 schreef AdoraBelle het volgende:
Maar goed, de agent heeft een voorwaardelijke straf gekregen voor zijn onverantwoorde rijgedrag, dus voor mij is daarmee de kous af.
Voorwaardelijke straf is geen straf.

De kous is nog lang niet af dus. Om te beginnen mogen ze die agent weleens financieel uitkleden. Iemand doodrijden MAG NIET gratis zijn.
pi_151415764
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 12:15 schreef riazop het volgende:

[..]

De kous is nog lang niet af dus. Om te beginnen mogen ze die agent weleens financieel uitkleden. Iemand doodrijden MAG NIET gratis zijn.
Dus als jij iemand doodrijdt door een tragisch ongeval moet je ook volledig uitgekleed worden en moet de maatschappij er alles aan doen om je leven tot een hel te maken? Zelfs al draag je het gewicht van het doodrijden van iemand die je hoort te beschermen met je mee?
pi_151420115
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 03:52 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat je dus eigenlijk zegt is dat het vreemd is dat ik respect heb voor hulpverleners zoals de politie? Zelfs zo vreemd dat ik er wel deel van uit moet maken omdat je als gewone burger geen respect kan hebben voor de politie? Dat is wel een beetje raar, vind je zelf ook niet?

Ik heb voor sommige inderdaad ook respect, zou ik voor deze ook gehad hebben, ware het niet dat de gps gegevens naar mijn mening aangeven dat ze niet aangaven wat ze behoren aan te geven?
Volgens mij 20 km te hard, weet ik niet zeker trouwens, hoeveel geld zou dat voor mij zijn binnen de bebouwde kom?
Kassa riep ik dus tegen deze, misschien die andere auto s ook die ervoor waren dan zou ik daar ook roepen kassa.
Niet de burger bekeuren voor 3km te hard en zelf, hoe noemde ik het een ,cowboy, actie en dat ook nog ongestraft?
Maar wie ben ik, laat het ik eens anders stellen, ik weet niet of jij vader bent maar stel je bent het, wat zou je zeggen als het jouw dochter geweest was.
Leef je eens in in het slachtoffer in dit geval, of haar familie!

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2015 16:30:21 ]
pi_151420308
quote:
5s.gif Op maandag 6 april 2015 13:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dus als jij iemand doodrijdt door een tragisch ongeval moet je ook volledig uitgekleed worden en moet de maatschappij er alles aan doen om je leven tot een hel te maken? Zelfs al draag je het gewicht van het doodrijden van iemand die je hoort te beschermen met je mee?
Van iemand, volgens mij behoren ze iedereen te beschermen, en niet voor de ene te beschermen de andere in levensgevaar te brengen.
Bij die benzine dief is toen ook iemand dood gebleven toch dacht ik me te herinneren.
Sorry maar het meeste respect voor deze heren, de goede buitenbeschouwing gelaten, is bij mij weg.
pi_151420468
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 12:15 schreef riazop het volgende:

[..]

Nou nou dat gaat wel erg ver niet?
Een kantoorbaan zou ik zeggen teminste voor de eerste misschien lange tijd zou ik voorslaan!
pi_151421725
quote:
5s.gif Op maandag 6 april 2015 13:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als je iemand op zo 'n manier doodrijdt moet je hard gestraft worden idd.

En dan hopen dat het afschrikwekkend werkt voor andere idioten.
  maandag 6 april 2015 @ 17:18:54 #293
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151422331
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 04:18 schreef AdoraBelle het volgende:
Stel, dat meisje had haar mp3 speler aan en had 'm wat luider staan omdat ze toevallig naar haar favoriete nummer luistert.
Daar hoef je wat mij betreft geen rekening mee te houden!
Dat iemand doof kan zijn wel.
Als je zo extreem onnozel handelt dat je naar muziek luistert terwijl je aan het fietsen bent en dit dan ook nog eens in combinatie met het niet extra voorzichtig rijden en kijken aangezien je niets van het overige verkeer waarneemt met je gehoor dan verdien je het om onder een auto te komen. In alle oprechtheid, het is hoog tijd dat ze het eens gaan verbieden (en handhaven) om muziekspelers of telefoons te gebruiken in het verkeer. Ook voor fietsers. Ouders mogen wat beter opvoeden!
#NoDAPL
pi_151422995
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 17:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar hoef je wat mij betreft geen rekening mee te houden!
Dat iemand doof kan zijn wel.
Als je zo extreem onnozel handelt dat je naar muziek luistert terwijl je aan het fietsen bent en dit dan ook nog eens in combinatie met het niet extra voorzichtig rijden en kijken aangezien je niets van het overige verkeer waarneemt met je gehoor dan verdien je het om onder een auto te komen. In alle oprechtheid, het is hoog tijd dat ze het eens gaan verbieden (en handhaven) om muziekspelers of telefoons te gebruiken in het verkeer. Ook voor fietsers. Ouders mogen wat beter opvoeden!
Dit inderdaad maar volgens mij, temiste zo las ik het, horen ze 20 km langzamer een kruising over te steken.
En dat is in dit geval niet gebeurt toch?
En als ik mijn auto verkeerd parkeer en er rijdt eentje tegen op krijg ik een bekeuring voor verkeerd parkeren maar de gene die ertegen oprijd betaald de schade toch?
Ik denk zelfs als me iemand een fiets voor de wielen gooit dat ik dan fout ben ik rijd immers een fiets aan niet?
  maandag 6 april 2015 @ 17:43:19 #295
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151423239
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 17:35 schreef john2406 het volgende:
Ik denk zelfs als me iemand een fiets voor de wielen gooit dat ik dan fout ben ik rijd immers een fiets aan niet?
Nee, maar je zal moeten bewijzen dat jij niet fout was om niet schuldig te worden bevonden. Een soort van omgekeerde bewijslast om de meer kwetsbare verkeersdeelnemers te beschermen en dit is dan weer nodig omdat veel automobilisten de verantwoordelijkheid van het autorijden niet aankunnen en daarom wat extra stimulans nodig hebben om voorzichtig te handelen.
#NoDAPL
pi_151423458
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, maar je zal moeten bewijzen dat jij niet fout was om niet schuldig te worden bevonden. Een soort van omgekeerde bewijslast om de meer kwetsbare verkeersdeelnemers te beschermen en dit is dan weer nodig omdat veel automobilisten de verantwoordelijkheid van het autorijden niet aankunnen en daarom wat extra stimulans nodig hebben om voorzichtig te handelen.
Kijk en daar kom je ergens bij uit wat ik denk wat hier gebeurd is, verantwoordelijkheid van deze mensen, of is het dan kleppen langs de ogen en door, verstand op nul?
Want er staat immers een verwarde man met een pistool, wat trouwens ook een plastic pistool zou kunnen wezen, net zo als in die NOS studio niet?
Wat is er trouwens met die man gebeurd is die van alleen vertrokken?
pi_151424002
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 03:52 schreef DW457 het volgende:

[..]

Laat ook maar sommige denken volgens mij dat het heilige zijn?

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2015 18:13:52 ]
pi_151444309
Niemand denkt dat het heiligen zijn. Er wordt alleen maar gedacht door sommigen dat het gewoon mensen zijn die in opdracht met spoed ergens heengaan en dat dan ook gewoon doen met sirenes en zwaailichten om aan te kondigen dat ze komen en waarvan elke burger heeft geleerd (ooit in elk geval) dat te respecteren en ze ruim baan en voorrang te geven.
Waarom denk je dat zwaailichten en sirenes bestaan?

Even voor het einde van dit topic: Hier in Portugal is eergisteren een jongen van 10 jaar aangereden door brandweer de naar en bosbrand uitrukte. Dit was om half twaalf ´savonds dus je vraagt je af wat dat kind dan alleen in een bos moet, maar zelfs dat is niet benaderd door de journalist, behalve dan dat "hij om onbekende redenen op de verkeerde plek was".
Het wordt weergegeven als een feit. Kind is met een open beenbreuk naar het ziekenhuis gegaan en verder geen heisa over of de brandweer wel of niet verantwoordelijk is en op had moeten letten blabla.
Ook gewoon 0 comments op de pagina van de krant.
Waarom kan dat in Nederland niet?
Omdat er een afkeer, die blijkbaar goed gevoed wordt, bestaat tegen hulpverleners. Stel je voor dat iemand iets meer mag of kan in het verkeer dan jij de gewone burger, dát kan niet hoor. 8)7

Als ze voor een aanstormende trein was overgestoken en gegrepen, was er dan ook zo gereageerd naar de machinist?
Dat meisje stak over zonder acht te slaan op een heleboel dingen die aangaven dat het niet kon.
Maar de politie heeft het gedaan, Want "ging te hard" . Als er een loslopend paard was geweest was ze daar ook gewoon onder gekomen. Iemand die niet oplet in het verkeer, loopt het op.

Natuurlijk, als je de wetten er naast legt kun je het hebben over te hard gereden, maar de hoofdschuldige is het meisje zelf.
Dit is echt een typisch staaltje zondebok zoeken geweest.

Het is ook deel van het rouwproces om laaiend te worden en schuld te zoeken, je kunt het de ouders en getuigen niet eens kwalijk nemen, maar de rest? Kom op zeg.
pi_151444572
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:40 schreef Alentejana het volgende:
Niemand denkt dat het heiligen zijn. Er wordt alleen maar gedacht door sommigen dat het gewoon mensen zijn die in opdracht met spoed ergens heengaan en dat dan ook gewoon doen met sirenes en zwaailichten om aan te kondigen dat ze komen en waarvan elke burger heeft geleerd (ooit in elk geval) dat te respecteren en ze ruim baan en voorrang te geven.
Waarom denk je dat zwaailichten en sirenes bestaan?

Even voor het einde van dit topic: Hier in Portugal is eergisteren een jongen van 10 jaar aangereden door brandweer de naar en bosbrand uitrukte. Dit was om half twaalf ´savonds dus je vraagt je af wat dat kind dan alleen in een bos moet, maar zelfs dat is niet benaderd door de journalist, behalve dan dat "hij om onbekende redenen op de verkeerde plek was".
Het wordt weergegeven als een feit. Kind is met een open beenbreuk naar het ziekenhuis gegaan en verder geen heisa over of de brandweer wel of niet verantwoordelijk is en op had moeten letten blabla.
Ook gewoon 0 comments op de pagina van de krant.
Waarom kan dat in Nederland niet?
Omdat er een afkeer, die blijkbaar goed gevoed wordt, bestaat tegen hulpverleners. Stel je voor dat iemand iets meer mag of kan in het verkeer dan jij de gewone burger, dát kan niet hoor. 8)7

Als ze voor een aanstormende trein was overgestoken en gegrepen, was er dan ook zo gereageerd naar de machinist?
Dat meisje stak over zonder acht te slaan op een heleboel dingen die aangaven dat het niet kon.
Maar de politie heeft het gedaan, Want "ging te hard" . Als er een loslopend paard was geweest was ze daar ook gewoon onder gekomen. Iemand die niet oplet in het verkeer, loopt het op.

Natuurlijk, als je de wetten er naast legt kun je het hebben over te hard gereden, maar de hoofdschuldige is het meisje zelf.
Dit is echt een typisch staaltje zondebok zoeken geweest.

Het is ook deel van het rouwproces om laaiend te worden en schuld te zoeken, je kunt het de ouders en getuigen niet eens kwalijk nemen, maar de rest? Kom op zeg.
Oke daar geef ik je dan gelijk in, maar de wet is overtreden en of ze dan van de politie zijn of niet die overtreding behoord gestraft te worden!
Niemand zal kunnen beweren als deze van het gas af gegaan was zou het misschien niet zijn gebeurd.
Maar het kan ook niet uitgesloten worden niet?
Voor de witte of voor de zwarte, niet de burger bestraffen en zelf, waarschijnlijk paniek, de wet overtreden. Als dat teminste vastgelegd in de wet is, maar uit het nieuws maak ik op dat het zo is he!
Maar dan nog wat doet zo iemand bij die instantie die is toch dan naar mijn idee nog niet compabel om zijn achterkant af te poetsen?
Zo moeilijk is dat toch niet bij het aanrijden van een kruising vaart minderen of wat?
En dan niet 3 km minder he, maar de voorgeschreven km dat moet ik ja ook bij wegwerkzaamheden niet?
En wat betreft die jongen erg genoeg niet?
Dat meisje zou misschien blij zijn geweest als ze er met een beenbreuk vanaf gekomen was.
En nou denk ik dat Portugal wel een ander land is als hier, maar dat is voor mij maar gissen.

Een vraagje word in Portugal ook zo zwaar bestraft richting de burger als hier?
Hier is het zo, teminste uit eigen ervaring grijpen ze iedere kans om te schrijven, daarboven op komt nog een keer administratie kosten.
Ja op het moment is het minder ze willen immers meer loon en schrijven daardoor minder, maar of dat daadwerkelijk zo is weet ik ook niet?
http://www.omroepbrabant.(...)acties+voor+cao.aspx
En nou vind ik dat helemaal niet zo verkeerd bekeuren hoor, maar toch niet voor 4 km te hard zeg, hoe vlug zit iemand niet over die 50 km heen?
Tenzij iemand al 45 km gaat rijden, ja dan moet een patroule wagen al stunten uit halen om door het verkeer te komen niet?
Noem eens een paar bedragen van overtredingen b.v.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2015 12:26:59 ]
pi_151446551
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Oke daar geef ik je dan gelijk in, maar de wet is overtreden en of ze dan van de politie zijn of niet die overtreding behoord gestraft te worden!
Of ze politie zijn of niet maakt wél uit, want in dit geval waren ze met prioriteit op dat kruispunt en daarmee zijn ze niet echt in burgeromstandigheden. Er is dan ook naar behoren gestraft, nl voorwaardelijk om herhaling te voorkomen.

quote:
Niemand zal kunnen beweren als deze van het gas af gegaan was zou het misschien niet zijn gebeurd.
dat lijkt er anders wel op, want de nadruk wordt geleg op het feit dat hij te hard ging.

quote:
Zo moeilijk is dat toch niet bij het aanrijden van een kruising vaart minderen of wat?
dat deed hij, maar hij was ook aan het aansluiten op de voorgangers en een wagen blokkeerde het kruispunt dus het leek veilig genoeg om dat even te doen, lijkt mij.

quote:
En wat betreft die jongen erg genoeg niet?
Ja, maar toch een eigen schuld dikke bult positie.

quote:
Een vraagje word in Portugal ook zo zwaar bestraft richting de burger als hier?
Hier is het zo, teminste uit eigen ervaring grijpen ze iedere kans om te schrijven, daarboven op komt nog een keer administratie kosten.
Ja er wordt hier net zo zwaar bestraft bij overtredingen.
En er is niks mis met burgers zwaar straffen. Je kiest om overtredingen te maken. Als je je aan de regels houdt, valt er niks te bekeuren.
En nog eens wat, als je je vriendelijk en beleefd opstelt krijg je het nog wel eens voor elkaar om er onder uit te komen. Het zijn uiteindelijk ook gewoon mensen.

Maar waarom wil je vergelijkingen maken? Er is geen vergelijk tussen een prioriteits wagen en burger in het verkeer...
Waarom dat gevoel van "als ik iets niet mag mogen zij het ook niet", of "als ik wordt gestraft, moeten zij even zwaar gestraft? Daar gaat het dus mank in redenering.

Voor het bellen in de auto krijg je 120 euro boete. 81 waar je 80 mag, 120 euro boete...
Ook hier klaagt het volk, maar ze zijn gewoon achterlijk, onverantwoordelijk, agressief en ruig in het verkeer, dus uiteraard valt er veel te schrijven.
Hier was laatst een Facebook post gewijd aan hoe gemeen het was dat politie zich verdekt opstelde om bekeuringen uit te kunnen delen. Wat dacht je van gewoon niet te hard rijden? Dan valt er niks uit te delen.
De politie en brandweer komt ook gewoon opdraven om mensen uit de nood te helpen die zichzelf daar door eigenwijsheid in gebracht hebben (bij een overstroming een afgesloten weg op gaan en dan er toch niet door blijken te kunnen, en ook niet meer terug).
Maar daar heeft niemand het over.
pi_151450458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:11 schreef Alentejana het volgende:

Maar waarom wil je vergelijkingen maken? Er is geen vergelijk tussen een prioriteits wagen en burger in het verkeer...
Waarom dat gevoel van "als ik iets niet mag mogen zij het ook niet", of "als ik wordt gestraft, moeten zij even zwaar gestraft? Daar gaat het dus mank in redenering.

Volgens mij lees je selectief, of ik druk me niet goed uit, bij deze nadere uitleg dus!
Ik heb het niet erover als ik het niet mag da zei ook niet!
Dat zou ja scheef zijn en niet zo een beetje ook niet, ik heb het over regels die nageleefd behoren te worden.
Die gelden voor hun net zo goed als voor mij, als ik de fout in ga dan word ik bestraft dan zei dus ook, en dus ook voor de afwijkende regels die voor hun gelden daar heb ik het over.
En ik wil niks goed of slecht praten, ik vindt dus ook dat deze gestraft is, en wat jij beweerd volgen van die andere auto,hiermee beweer je dus dat die anderen ook fout waren.
Volgens mij klopt dat ook wel, maar dat is toch maar goed gegaan niet?
En zelfs als het bij mij zou goedgaan op het nippertje denk ik dat ik een art 5 aan mijn broek zou kunnen krijgen?
En lees het topic eens door volgens mij zijn erbij die de straf die deze heeft gekregen ontrecht vinden, en dus zonder straf verder zou kunnen?
Kan je dingen vertellen maar dat doe ik maar liever niet, ze nemen maar aan dat het goed is hoe ze het doen, er kraaid immers toch geen haan naar.

Telefoon hoeveel is dat hier nog eens en dan alleen maar al in de hand geloof 230 euro excl administratie kosten.
Vroeger durfde ik nog wel een cassetebandje in mijn hand tegen mijn oor te houden, moest je eens kijken hoe ze keken als er in de hele auto geen telefoon te vinden was?
Hoef ik tegenwoordig niet meer te proberen, geloof ik, teminste als ik alleen in de auto zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2015 15:58:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')