Toch ik heb gisteren een filmpje gezien erover, die instructeur overtuigd zich ervan dat de kruising ook daadwerkelijk stilligt en gaat van het gas af tijdens het aan rijden.quote:Op zaterdag 4 april 2015 17:57 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Bij een situatie met zwaailichten en sirenes vervallen alle bestaande voorrangsregels en stoplichtseinen, de prioriteitswagens hebben dan altijd voorrang.
Als er een situatie is met zwaailichten en sirenes ga je aan de kant, zeker geen kruispunt of rotonde op en let je extra op tekens die door hulpverleners of politie gegeven worden.
Of dat nu is bij een kruispunt of het passeren van een ongeval, of wat dan ook.
Voor mij wel ja, maar ik ben dan ook regelmatig op de weg te vinden.quote:Op zaterdag 4 april 2015 17:53 schreef DW457 het volgende:
Filmpje is al eens gepost hier, maar dit valt toch moeilijk te missen en is behoorlijk herkenbaar als politie. Kijk trouwens ook even hoe de kruising geblokkeerd wordt.
De rechter heeft hem hiervoor veroordeeld:quote:Op zaterdag 4 april 2015 17:57 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Bij een situatie met zwaailichten en sirenes vervallen alle bestaande voorrangsregels en stoplichtseinen, de prioriteitswagens hebben dan altijd voorrang.
Als er een situatie is met zwaailichten en sirenes ga je aan de kant, zeker geen kruispunt of rotonde op en let je extra op tekens die door hulpverleners of politie gegeven worden.
Of dat nu is bij een kruispunt of het passeren van een ongeval, of wat dan ook.
Jij je zin en verander het woordje politieauto met t woord voorrangsvoertuig. Het heeft blauwe knipperende lampen en t maakt herrie...volgens mij moet dat voldoende zijn om zo'n ding te herkennen, niet?quote:Op zaterdag 4 april 2015 18:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor mij wel ja, maar ik ben dan ook regelmatig op de weg te vinden.
Kan de meeste kentekens ook wel ervan, maar in de volksmond ziet een politie wagen er toch anders uit niet?
https://www.google.nl/sea(...)w3IGQCA&ved=0CAUQ_AU
Precies!quote:Op zaterdag 4 april 2015 18:16 schreef aloa het volgende:
[..]
De rechter heeft hem hiervoor veroordeeld:
De rechtbank oordeelde echter dat de man zich wel degelijk schuldig heeft gemaakt aan aanmerkelijk onvoorzichtig rijgedrag. Bij het oprijden van de kruising nam hij de verkeersveiligheid van anderen onvoldoende in acht. Hij heeft er volgens de rechtbank onvoldoende rekening mee gehouden dat andere verkeersdeelnemers hem mogelijk niet opmerkten en hem niet voor lieten gaan.
De rechtbank oordeelde dat de man zijn snelheid onvoldoende heeft aangepast. Volgens landelijke richtlijnen moeten kruispunten met gepaste snelheid worden benaderd en mag in zo’n situatie met maximaal 20 km/uur door een rood verkeerslicht worden gereden en mag de maximumsnelheid met maximaal 40 km/uur worden overschreden. De man reed echter met ruim 90 km/uur door het rode licht op de busbaan en reed met diezelfde snelheid een drukke kruising op in de bebouwde kom. Hij was daardoor onvoldoende in staat te anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers. Dat hij onvoldoende rekening hield met de verkeersveiligheid, bleek ook uit zijn verklaring dat hij niet op zijn snelheid en het rode licht heeft gelet.
Ik hoor tegenwoordig zoveel geluiden als ik daar overal aandacht aan moet schenken heb ik wat te doen zeg, maar ik woon dan ook ergens waar het dicht bevolkt is he, en ik denk dat een sirene in groningen of friesland al een sensatie zou kunnnen wezen?quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:01 schreef DW457 het volgende:
[..]
Jij je zin en verander het woordje politieauto met t woord voorrangsvoertuig. Het heeft blauwe knipperende lampen en t maakt herrie...volgens mij moet dat voldoende zijn om zo'n ding te herkennen, niet?
Hier in Groningen stad stoppen de vrouwen met boerenkool maken en de mannen met koeien melken en trekken ze allemaal de klompen aan om ernaar te kijken ja.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik hoor tegenwoordig zoveel geluiden als ik daar overal aandacht aan moet schenken heb ik wat te doen zeg, maar ik woon dan ook ergens waar het dicht bevolkt is he, en ik denk dat een sirene in groningen of friesland al een sensatie zou kunnnen wezen?
Ik ben er vaak genoeg geweest en weet hoe uitgestekt het landschap daar is he!quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:43 schreef Groby het volgende:
[..]
Hier in Groningen stad stoppen de vrouwen met boerenkool maken en de mannen met koeien melken en trekken ze allemaal de klompen aan om ernaar te kijken ja.
Ook ik woon in 1 van de G4 steden en de sirenes trekken toch wel de aandacht en zijn overheersend genoeg hiervoor. Wat je zegt slaat dus nergens op.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ben er vaak genoeg geweest en weet hoe uitgestekt het landschap daar is he!
Er zijn natuurlijk gebieden waar het wat dichter tegen elkaar ligt, maar niet als hier, kilimeters boederijen uitelkaar dus daar en in Friesland.
Wel heerlijk toch?
Sensatie is overdreven, maar je zult ze minder vaak horen dan in een grote stad. Al hoor je ze in b.v. Leeuwarden ook regelmatig voorbij komen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik hoor tegenwoordig zoveel geluiden als ik daar overal aandacht aan moet schenken heb ik wat te doen zeg, maar ik woon dan ook ergens waar het dicht bevolkt is he, en ik denk dat een sirene in groningen of friesland al een sensatie zou kunnnen wezen?
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat, los van welk om het even verantwoordelijkheden de man had en wellicht heeft nagelaten, waarvoor gestraft, het meisje gewoon geen voorrang had in deze situatie en een stomme fout maakte.quote:Op zaterdag 4 april 2015 18:16 schreef aloa het volgende:
[..]
De rechter heeft hem hiervoor veroordeeld:
De rechtbank oordeelde echter dat de man zich wel degelijk schuldig heeft gemaakt aan aanmerkelijk onvoorzichtig rijgedrag. Bij het oprijden van de kruising nam hij de verkeersveiligheid van anderen onvoldoende in acht. Hij heeft er volgens de rechtbank onvoldoende rekening mee gehouden dat andere verkeersdeelnemers hem mogelijk niet opmerkten en hem niet voor lieten gaan.
De rechtbank oordeelde dat de man zijn snelheid onvoldoende heeft aangepast. Volgens landelijke richtlijnen moeten kruispunten met gepaste snelheid worden benaderd en mag in zo’n situatie met maximaal 20 km/uur door een rood verkeerslicht worden gereden en mag de maximumsnelheid met maximaal 40 km/uur worden overschreden. De man reed echter met ruim 90 km/uur door het rode licht op de busbaan en reed met diezelfde snelheid een drukke kruising op in de bebouwde kom. Hij was daardoor onvoldoende in staat te anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers. Dat hij onvoldoende rekening hield met de verkeersveiligheid, bleek ook uit zijn verklaring dat hij niet op zijn snelheid en het rode licht heeft gelet.
Het gaat erom of de agent straffeloos een jong meisje mag doodrijden (zie TT). Volgens de rechter mag dat niet en daarom een voorwaardelijke straf.quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:56 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat, los van welk om het even verantwoordelijkheden de man had en wellicht heeft nagelaten, waarvoor gestraft, het meisje gewoon geen voorrang had in deze situatie en een stomme fout maakte.
Als ze gewoon haar oren, ogen en verstand had gebruikt, en de verkeersregels kende omtrent situaties met sirenes en zwaailichten, was ze blijven staan.
De overtredingen die hij heeft begaan zijn voorwaardelijk gestraft. Niet de dood van het meisje. Het is geen moord ofzo.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Het gaat erom of de agent straffeloos een jong meisje mag doodrijden (zie TT). Volgens de rechter mag dat niet en daarom een voorwaardelijke straf.
Een sirene en een opvallende politie wagen trekt hier ook de aandacht hoor, maar zo een onopvallende wagen kan ik me best bij voorstellen dat die niet opvalt.quote:Op zaterdag 4 april 2015 20:23 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ook ik woon in 1 van de G4 steden en de sirenes trekken toch wel de aandacht en zijn overheersend genoeg hiervoor. Wat je zegt slaat dus nergens op.
quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Een sirene en een opvallende politie wagen trekt hier ook de aandacht hoor, maar zo een onopvallende wagen kan ik me best bij voorstellen dat die niet opvalt.
Het meisje had inderdaad ook beter kunnen opletten, maar dan nog ben ik van mening dat ze niet als (cowboys) over de straat hoeven te gaan!
Dit valt echt wel op. Maar goed, dat ga ik jou natuurlijk nooit wijsmaken. Het feit dat jij ze cowboys noemt zegt al genoeg.quote:Op zaterdag 4 april 2015 17:53 schreef DW457 het volgende:
Filmpje is al eens gepost hier, maar dit valt toch moeilijk te missen en is behoorlijk herkenbaar als politie. Kijk trouwens ook even hoe de kruising geblokkeerd wordt.
Ik noem ze niet allemaal zo he, zie p de vries opnames.quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:20 schreef DW457 het volgende:
[..]
[..]
Dit valt echt wel op. Maar goed, dat ga ik jou natuurlijk nooit wijsmaken. Het feit dat jij ze cowboys noemt zegt al genoeg.
Das een beetje appels met peren vergelijken, is t niet? De politie is een organisatie welke wordt gerunt door mensen. Deze mensen zijn niet perfect en dus worden er ook wel eens inschattingsfouten gemaakt. Hier springen de telegraaf lezers dan maar al te graag bovenop en wordt even voor het gemak vergeten wat de politie allemaal wel goed doet en hoeveel levens er al zijn gered door deze mensen. Maar ja, dat heeft nauwelijks nieuwswaarde en dus zal dat altijd ondernelucht blijven.quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik noem ze niet allemaal zo he, zie p de vries opnames.
Of iets anders een ander geval, die file welke gecreeerd werd voor die benzine dief toen?
Zou je dat een cowboy actie noemen dan?
Is dat niet hun beroep om dingen goed te doen, als ik te vaak dingen verkeerd doe kan ik vertrekken en zegt mijn baas bekijk het maar!quote:Op zondag 5 april 2015 01:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Das een beetje appels met peren vergelijken, is t niet? De politie is een organisatie welke wordt gerunt door mensen. Deze mensen zijn niet perfect en dus worden er ook wel eens inschattingsfouten gemaakt. Hier springen de telegraaf lezers dan maar al te graag bovenop en wordt even voor het gemak vergeten wat de politie allemaal wel goed doet en hoeveel levens er al zijn gered door deze mensen. Maar ja, dat heeft nauwelijks nieuwswaarde en dus zal dat altijd ondernelucht blijven.
Tuurlijk, maar je mist mijn punt een beetje. Het zal ook wel eens misgaan, dat zal altijd gebeuren. Iets met mens zijn enzo.quote:Op zondag 5 april 2015 01:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is dat niet hun beroep om dingen goed te doen, als ik te vaak dingen verkeerd doe kan ik vertrekken en zegt mijn baas bekijk het maar!
En inderdaad dat heeft geen nieuwswaarde ik kom ook niet in het nieuws als ik iets goed doe, maar zie het wel als mijn taak om dingen goed te doen!
Daar heb je wel vaker moeite mee he, met lezen...quote:Op zaterdag 4 april 2015 17:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat de blockende auto ook sirene aanhad.
Wat is er dan nou met die verwarde man gebeurt met dat pistool?quote:Op zondag 5 april 2015 10:35 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Daar heb je wel vaker moeite mee he, met lezen...
Inderdaad gelukkig maar dat er geen doofstomme en blinde op de oversteekplaats gestaan heeft.quote:Op zondag 5 april 2015 07:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je mist mijn punt een beetje. Het zal ook wel eens misgaan, dat zal altijd gebeuren. Iets met mens zijn enzo.
Je hebt inderdaad wat te doen in het verkeer, en dat is aandacht schenken aan alles wat er om je heen gebeurt op de weg en daar op anticiperen of reageren. Dat is namelijk je kerntaak wanneer je als weggebruiker aan het verkeer deelneemt. Excuses als je dan geen tijd meer overhoudt voor al het andere wat je blijkbaar doen wilt...quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik hoor tegenwoordig zoveel geluiden als ik daar overal aandacht aan moet schenken heb ik wat te doen zeg
Ik had het nog niet eens over deelnemen aan het verkeer in dit geval, wat hier allemaal voorbij kart in de straat.quote:Op zondag 5 april 2015 14:48 schreef manifold het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad wat te doen in het verkeer, en dat is aandacht schenken aan alles wat er om je heen gebeurt op de weg en daar op anticiperen of reageren. Dat is namelijk je kerntaak wanneer je als weggebruiker aan het verkeer deelneemt. Excuses als je dan geen tijd meer overhoudt voor al het andere wat je blijkbaar doen wilt...
Is dit album van jouw?quote:Op zondag 5 april 2015 07:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je mist mijn punt een beetje. Het zal ook wel eens misgaan, dat zal altijd gebeuren. Iets met mens zijn enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |