abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150937174
Een lid van een arrestatieteam van de politie stond vandaag anoniem en onherkenbaar voor de strafrechter in Den Bosch omdat hij in 2013 op een kruising in Eindhoven de 18-jarige Memphis van Veen heeft doodgereden. De politieman bestuurde een van de vijf auto's van het arrestatieteam dat op weg was naar een melding over een verwarde man in Bergeijk.

De auto's reden met licht- en geluidsignalen door Eindhoven. De verdachte agent reed 90 km/uur waar 50 was toegestaan. De aanrijding was niet meer te voorkomen toen het meisje groen licht kreeg en de kruising op reed.

Verweer van de verdachte: Het meisje lette niet op.

De officier vraagt vrijspraak.

Nederland 2015
http://www.dichtbij.nl/ei(...)r-in-strafbank-.aspx


De titel klopt niet! Het ging om een bromfietsbestuurder. Wegens automatisch volgen niet aangepast.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150937228
Kunnen we nu eindelijk eens een serieus rijbewijs gaan invoeren voor de bromfiets? Het is een voertuig wat vaak behoorlijk wat vermogen heeft en het wordt in het algemeen niet door de meeste gezonde Nederlanders bestuurd, velen die daarmee rijden gebruiken dit als alternatief voor de fiets, dat is niet bepaald bevorderlijk voor je conditie en je gezondheid. Als een zoutzak zitten op een apparaat wat 45+ km/u rijdt (meestal harder, al dan niet met geel plaatje) en dit in combinatie met een slechte rijvaardigheid en een slechte attitude die je bij veel bromfietsbestuurders ziet is vragen om extra risico's. Uit de verkeersstatistieken blijkt duidelijk dat bij deze groep verkeersdeelnemers onevenredig veel ongelukken gebeuren. Misschien kan een fatsoenlijk rijbewijs waar je wel wat voor moet presteren voor zowel de bromfiets als de snorfiets (hetzelfde rijexamen wegens massale ontduiking!) wel wat oplossen.
Dat verklaart trouwens waarom 9 op 10 bromfietsen met een snorfietsplaatje wel 45+ km/u rijdt: allemaal kindjes die zelfs dat rijbewijs voor de bromfiets niet willen halen. Daarom beter maar ook verplichten voor de snorfiets aangezien de politie in Nederland toch niet bereid is om zoiets te handhaven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 23 maart 2015 @ 01:24:12 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150937251
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen we nu eindelijk eens een serieus rijbewijs gaan invoeren voor de bromfiets?
topic kapen?
are we infinite or am I alone
pi_150937270
Ja.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_150937314
Wat is mis met het huidige bromfiets examen? Meer slachtoffers lijkt me vooral te wijten aan de hoeveelheid jonge bestuurders. Die veroorzaken immers ook de meerderheid van de autoongelukken.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_150937356
Overigens, je moet dat examen ook gewoon doen voor een snorfiets. Althans voor de 25km/u scooters die jij volgens mij bedoeld.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_150938079
Memphis een vrouwennaam?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 23 maart 2015 @ 08:20:14 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_150939108
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. Dus ja, dan 'mag' het

Maar ik zie dat het in de fipo al over iets anders dan de TT gaat :')
Laffe huichelaar
  maandag 23 maart 2015 @ 08:21:37 #9
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_150939136
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 03:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Memphis een vrouwennaam?
Ja :'). Johnny en Anita zijn pa en ma.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_150939138
Bromfiets examens zijn juist een paar jaar geleden veranderd, met een verplicht praktijkexamendeel.
  maandag 23 maart 2015 @ 08:24:11 #11
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_150939159
Je loopt een beetje achter op de feiten TS.
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
pi_150939203
Nee dat "mag" natuurlijk niet, echter vind ik dan ook weer niet dat in dit geval de agent strafrechtelijk vervolgd moet worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150939442
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:20 schreef timmmmm het volgende:
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. Dus ja, dan 'mag' het

Maar ik zie dat het in de fipo al over iets anders dan de TT gaat :')
Discussie veranderd idd heel erg snel.
pi_150939465
Persoonlijk vind ik het behalen van een rijbewijs voor een brommer al veel te streng geworden. Ik ben dan ook van de generatie waar je zonder rijbewijs brommer mocht rijden. de vrijheid en plezier die ik had is nu helemaal verdwenen en net als de auto ben je een makkelijk object geworden om boetes uit te schrijven en de staatskas bij te vullen.
pi_150939688
Examens zijn niks mis mee inmiddels, het is de handhaving waar het aan schort.
Ze moeten veel meer gaan controleren op opgevoerde snorfietsen, als het ding veel harder gaat dan 25km/u -> inleveren en de shredder in. Dat is de enige manier om het in te dammen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_150939710
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 03:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Memphis een vrouwennaam?
Het is onzijdig. Net als andere plaatsnamen Chelsea en Paris, om wat te noemen. Ouders hebben hun eigen redenen om kinderen een bepaalde naam te geven die hen dierbaar is.

Wat betreft het brommerrijbewijs: Ik heb het gewoon kunnen kopen omdat ik van voor een bepaald jaartal was. Ik was toen al bijna 40 ofzo.

Wij kregen op school gedegen verkeersles en zelfs een auto rijbewijs examen was een peuleschil daardoor.
Als er geen verkeersles meer wordt gegeven op school, wordt het hoog tijd om dat weer in te voeren.

Iedereen hoort te weten dat sirenes= aan de kant en geen kruispunt of rotonde opgaan.
Ik sta gewoon versteld dat iemand dat heeft genegeerd.

Dat is toch verdorie zo duidelijk en simpel als wat? Alle andere regels komen dan een moment te vervallen, dus ook of je voorrang hebt of groen licht.

Net zo simpel als oversteken, links en rechts en weer links kijken.
Blijkbaar heeft ze dat ook gewoon niet gedaan.

Dat zijn toch basisdingen die je van kinds af aan mee krijgt, of hoe zit het?

Is dit som een gevolg van de vrijheden van kinderen in woonerven ofzo? Waar ik eens toegeschreeuwd kreeg toen ik vroeg of een kind dat midden op straat zat even aan de kant kon :"Nee jij moet aan de kant want dit is een woonerf!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 23-03-2015 09:20:27 ]
pi_150939886
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:03 schreef Ener-G het volgende:
Examens zijn niks mis mee inmiddels, het is de handhaving waar het aan schort.
Ze moeten veel meer gaan controleren op opgevoerde snorfietsen, als het ding veel harder gaat dan 25km/u -> inleveren en de shredder in. Dat is de enige manier om het in te dammen.
Mijn scooter gaat 75 km per uur. Maar ik ben 54 jaar en een verantwoordelijke verkeersdeelnemer (mijn moeder ergert zich dat ik voor elke zebra stop als daar een persoon bij staat met "ze zijn nog niet eens aan het oversteken" . Nee, maar je ziet hun intentie toch?) en rijd alleen buiten de bebouwde kom hard. Waar ik overigens goed uit mijn doppen kijk, want ik ben alert op ruiters of rijtuigen, loslopende honden, overstekend wild, losgebroken vee of overstekende schapen. Als ik iets in zicht krijg, pas ik snelheid aan. Ik haal ook dingen van de weg als dat nodig is. Ik ben geen egoïst en zou niet willen dat een ander een ongeluk krijgt terwijl ik zag dat er bv een tak op de weg lag.

Verantwoordelijkheidsgevoel heeft niks te maken met hoe hard je voertuig kan.
Als je een klootzak of dom bent in het verkeer, ben je dat ook met een langzamer voertuig.

Als je sms´en of app´en belangrijker vindt dan wat dan ook, en je doet dat terwijl je in het verkeer bent ben je geen verantwoordelijke verkeersdeelnemer.

En begin niet over leeftijd te schreeuwen, want ik had vroeger een vriend van 18 die keurig auto reed, afstand hield, snelheid aanpaste, zich goed aan de regels hield etc. Dat kan. Jong is niet meteen automatisch roekeloos.
pi_150940327
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:15 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Mijn scooter gaat 75 km per uur. Maar ik ben 54 jaar en een verantwoordelijke verkeersdeelnemer (mijn moeder ergert zich dat ik voor elke zebra stop als daar een persoon bij staat met "ze zijn nog niet eens aan het oversteken" . Nee, maar je ziet hun intentie toch?) en rijd alleen buiten de bebouwde kom hard. Waar ik overigens goed uit mijn doppen kijk, want ik ben alert op ruiters of rijtuigen, loslopende honden, overstekend wild, losgebroken vee of overstekende schapen. Als ik iets in zicht krijg, pas ik snelheid aan. Ik haal ook dingen van de weg als dat nodig is. Ik ben geen egoïst en zou niet willen dat een ander een ongeluk krijgt terwijl ik zag dat er bv een tak op de weg lag.

Verantwoordelijkheidsgevoel heeft niks te maken met hoe hard je voertuig kan.
Als je een klootzak of dom bent in het verkeer, ben je dat ook met een langzamer voertuig.

Als je sms´en of app´en belangrijker vindt dan wat dan ook, en je doet dat terwijl je in het verkeer bent ben je geen verantwoordelijke verkeersdeelnemer.

En begin niet over leeftijd te schreeuwen, want ik had vroeger een vriend van 18 die keurig auto reed, afstand hield, snelheid aanpaste, zich goed aan de regels hield etc. Dat kan. Jong is niet meteen automatisch roekeloos.
Ik had het specifiek over snorfietsen. En je leest niet, handhaven houdt in dat ze mensen die te hard rijden aan de kant zetten. Als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand, al is dat ook discutabel als je een snorfiets rijdt die 75 gaat.

En leeftijd zegt inderdaad niets, ik kom ook geregeld mensen van 50+ tegen die als een idioot aan het rijden zijn op hun snorfiets.

Maar als je zegt dat je alert op ruiters bent kom je vast niet in de grote steden. Daar speelt het probleem juist.

Anyhoo, genoeg offtopic.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_150940477
Dus, als ik het goed begrijp:

Twee bromfietsers naderen een kruising, waar de politie inmiddels een blok heeft gezet (stilstaande politie-auto zodat de rest kan passeren), en op dat moment komen er 4 politiewagens met zwaailichten en sirene voorbij. De bromfietsers - die dit schouwspel gezien en gehoord moeten hebben - willen optrekken maar een agent maant hen om te stoppen waarna één van de bromfietsers daar gehoor aan geeft. De andere besluit om tegen beter weten in toch door te rijden en wordt geraakt door de laatste politiewagen.

Sorry, maar dan verdien je als bromfietser ook gewoon de Darwin Award.
pi_150940486
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:36 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik had het specifiek over snorfietsen. En je leest niet, handhaven houdt in dat ze mensen die te hard rijden aan de kant zetten. Als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand, al is dat ook discutabel als je een snorfiets rijdt die 75 gaat.
En ik zeg dat hoge snelheden niet bepaald altijd levensgevaarlijk of roekeloos hoeven te zijn.
75 km per uur haal ik ook nog wel op een racefiets. Die worden ook niet afgenomen.
Dus los van het feit of het om een fiets, snorfiets of brommer gaat, het blijft dat uiteindelijk de berijder ervan er verantwoordelijk op moet zitten. Wat dat betreft vind ik een snelheid die ze kunnen halen ondergeschikt.

De maximum snelheid van de snorfiets ligt oorspronkelijk zo laag vanwege de helmverplichting waar mensen met klederdracht (kap) onderuit wilden komen.
Als ze zonder helm te hard willen, ja, dan straffen. Maar met helm zie ik het verschil niet of je nu op een racefiets , snorfiets of brommer zit.
pi_150940730
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:43 schreef Alentejana het volgende:

[..]

En ik zeg dat hoge snelheden niet bepaald altijd levensgevaarlijk of roekeloos hoeven te zijn.
75 km per uur haal ik ook nog wel op een racefiets. Die worden ook niet afgenomen.
Dus los van het feit of het om een fiets, snorfiets of brommer gaat, het blijft dat uiteindelijk de berijder ervan er verantwoordelijk op moet zitten. Wat dat betreft vind ik een snelheid die ze kunnen halen ondergeschikt.

De maximum snelheid van de snorfiets ligt oorspronkelijk zo laag vanwege de helmverplichting waar mensen met klederdracht (kap) onderuit wilden komen.
Als ze zonder helm te hard willen, ja, dan straffen. Maar met helm zie ik het verschil niet of je nu op een racefiets , snorfiets of brommer zit.
Het probleem is dat mensen op een snorfiets rijden die 50 kan, en dan rijden ze ook 50, op de fietspaden. Omdat ze officieel maar 25 mogen, mogen ze overal op de fietspaden waar ook gewone fietsers op mogen, in tegenstelling tot bromfietsen, die op bepaalde gedeeltes op de autorijbaan moeten. (of dat gevaarlijk of niet is, is ook een leuk discussiepunt) Snorfietsers die met 50 langs fietsers blazen leveren gevaarlijke situaties op. Vandaar de discussie in bijvoorbeeld Amsterdam om de snorfiets naar de rijbaan te verbannen.

Daar zitten nogal haken en ogen aan, want een snorfietser heeft geen helm, en oorspronkelijk mag een snorfiets maar 25.

Fietsers die 50 rijden in de stad zijn er niet zo heel veel, op die paar verdwaalde fixie rijders na (maar die zijn ook gewoon levensmoe :P).

Wat dat betreft snap ik ook niet waarom een bromfiets max 45 mag, en niet 50, zoals het overig verkeer op de rijbaan. Zie ook regelmatig auto's zichtbaar geirriteerd achter een brommer bumperkleven..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_150940922
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:55 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen op een snorfiets rijden die 50 kan, en dan rijden ze ook 50, op de fietspaden. Omdat ze officieel maar 25 mogen, mogen ze overal op de fietspaden waar ook gewone fietsers op mogen, in tegenstelling tot bromfietsen, die op bepaalde gedeeltes op de autorijbaan moeten. (of dat gevaarlijk of niet is, is ook een leuk discussiepunt) Snorfietsers die met 50 langs fietsers blazen leveren gevaarlijke situaties op. Vandaar de discussie in bijvoorbeeld Amsterdam om de snorfiets naar de rijbaan te verbannen.

Daar zitten nogal haken en ogen aan, want een snorfietser heeft geen helm, en oorspronkelijk mag een snorfiets maar 25.

Fietsers die 50 rijden in de stad zijn er niet zo heel veel, op die paar verdwaalde fixie rijders na (maar die zijn ook gewoon levensmoe :P).

Wat dat betreft snap ik ook niet waarom een bromfiets max 45 mag, en niet 50, zoals het overig verkeer op de rijbaan. Zie ook regelmatig auto's zichtbaar geirriteerd achter een brommer bumperkleven..
Ja fietspaden, die heb je hier niet, even niet bij stil gestaan.
De helm heb ik al genoemd. Maar ik heb zoiets van : als je de snorfiets als brommer gaat gebruiken kwa snelheid, dan ook kwa regels, dus met helm en op de rijbaan. Dan is weer niks aan de hand.

Mensen die een snorfiets willen vanwege geen helm willen, zullen langzaam moeten gaan. Dat ben ik met je eens. Heb dan ook uiteindelijk geen medelijden met gepakt worden voor hardrijden. En ben het wat dat betreft dus toch ook met je eens.

Wat de brommers betreft, ja die 45 snap ik ook niet met brommers op de rijbaan, dat moeten ze gewoon aanpassen.

Maar hoofdmoot is wel gewoon verantwoordelijk gedrag.

Niet om het een of ander, maar snorfietsen kunnen inmiddels toch wel gewoon afgeschaft nu er electrische fietsen zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door Alentejana op 23-03-2015 10:25:37 ]
pi_150946959
quote:
6s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:43 schreef Nielsch het volgende:
...maar een agent maant hen om te stoppen waarna één van de bromfietsers daar gehoor aan geeft....
ALLE getuigen hebben verklaard dat de bewegingen van die ene agent ofwel onzichtbaar ofwel onduidelijk waren voor andere verkeersdeelnemers. 1 bromfietsers bleef idd staan. Meer uit verbazing dan dat hij het gebeuren goed kon interpreteren.
pi_150947032
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:20 schreef timmmmm het volgende:
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. ...
Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.
pi_150947077
Van de verwarde man in Bergeijk is overigens nooit meer iets vernomen
  maandag 23 maart 2015 @ 13:59:46 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150947163
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:57 schreef riazop het volgende:
Van de verwarde man in Bergeijk is overigens nooit meer iets vernomen
Relevantie?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150947248
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Relevantie?
Als je met 5 autoos op een situatie afstormt en met tot 130 per uur midden door een stad rijdt, mag ik toch aannemen dat er een absolute noodsituatie was.

Of denk je dat de heertjes het gewoon wel heel spannend vonden, even lekker blèren door de stad met hun waggies?
  maandag 23 maart 2015 @ 14:03:21 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150947300
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:01 schreef riazop het volgende:

[..]

Als je met 5 autoos op een situatie afstormt en met tot 130 per uur midden door een stad rijdt, mag ik toch aannemen dat er een absolute noodsituatie was.

Of denk je dat de heertjes het gewoon wel heel spannend vonden, even lekker blèren door de stad met hun waggies?
Dat konden de agenten in kwestie op dat moment helemaal niet weten. Ze krijgen een opdracht om daarheen te gaan met hoogst mogelijke prioriteit en dat is dat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 23 maart 2015 @ 15:33:32 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_150950295
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.
Een politieagent met zwaailichten en sirenes en alle toeters en bellen mag dat ook gewoon. Ja, het risico is dan dat je iemand aanrijdt, maar er is bewust voor gekozen om agenten ondanks dat risico toch die bevoegdheid te geven.

Dus ja, dit mag een agent gewoon straffeloos doen. Ik denk dat de agent de eerste is die zal zeggen dat de uitkomst verschrikkelijk is en dat dit niet had moeten gebeuren, maar ik hoop ook van harte dat hij volgende keer precies hetzelfde zal doen als deze keer, volgens protocol reageren op een melding.
Laffe huichelaar
pi_150951056
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:55 schreef riazop het volgende:

[..]

ALLE getuigen hebben verklaard dat de bewegingen van die ene agent ofwel onzichtbaar ofwel onduidelijk waren voor andere verkeersdeelnemers. 1 bromfietsers bleef idd staan. Meer uit verbazing dan dat hij het gebeuren goed kon interpreteren.
Of omdat hij gewoon geleerd had sirenes= geen kruispunt opgaan.
Het maakt echt niet uit of een situatie overzichtelijk is of niet en of er nou een mannetje staat te zwaaien of niet. Sirenes= plaats maken en geen kruispunt op gaan.
Hoe chaotisch of onduidelijk het ook is.
Als er sirenes zijn, gelden andere regels als groen licht hebben gewoon niet meer.
Daar zijn ze voor uit gevonden. Prioriteit signaal.

En juist als iets onduidelijk is blijf je toch staan tot je zeker weet dat er geen sirene meer in de buurt is?

De ooggetuigen zijn geschokt en verontwaardigd, dat is logish, het is afschuwelijk om zoiets mee te maken, maar dat maakt het juist zo onbetrouwbaar wat ze denken gezien te hebben.

Logica komt bij mensen vandaan die er niks mee te maken hebben.

Als hij langzaam had gereden, had hij haar misschien kunnen vermijden of zachter geraakt en had ze een bekeuring aan haar broek gehad.
Maar als ze het kruispunt niet op was gegaan, was er niks gebeurd.

Hij zal voor het hardrijden wel gestraft (hoewel dat echt niet zo hard was als ooggetuigen beweren,, technisch onderzoek wijst 92 km /u aan) maar haar stommiteit om een kruispunt op te gaan als er sirenes zijn en er onduidelijkheid is (als dat al zo is), is niet zijn schuld.

Waarom een zondebok zoeken? Dit was haar eigen keuze en verantwoording.
pi_150951172
Een BvL-topic! Even volgen!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_150951295
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
  maandag 23 maart 2015 @ 16:08:17 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150951421
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150951804
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
Ik ga hier geen hatelijke opmerking bij maken over levensverwachting. De ouders gaan al door een hel en rotopmerkingen zijn niet op z´n plek. Maar ik moet me inhouden.
pi_150953650
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de advocaat van de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
Fixed.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150955350
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat konden de agenten in kwestie op dat moment helemaal niet weten. Ze krijgen een opdracht om daarheen te gaan met hoogst mogelijke prioriteit en dat is dat.
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
  maandag 23 maart 2015 @ 18:19:30 #37
148823 znarch
ondertitel
pi_150955757
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:

[..]

maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Dat levert normaliter ook geen gevaar op. Een auto die de weg afzet en het verkeer tegenhoud. En samen dus 5 autos met sirene en lampen.

Dit meisje had ook onder een trein gekomen. Als je zo slecht oplet maakt het niet meer uit hoe hard, zacht of wat dan ook.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 23 maart 2015 @ 18:19:52 #38
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_150955767
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:

[..]

maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Hier zijn binnen de bebouwde kom de nodige wegen waar je 70 km/u mag rijden. Dan is 90 voor een hulpdienst niet eens zo gek.
In het vorige topic staat ook een foto van het betreffende kruispunt, en het is nu niet bepaald onoverzichtelijk te noemen.
pi_150955826
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
Je moet het nog delen door het aantal eitjes dat Memphis nog had. Dus zal ongeveer 100k worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 23 maart 2015 @ 18:27:07 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150955993
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:

[..]

maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Gekkenwerk, ja hoor. Overdrijven is ook een vak. Als de overige weggebruikers gewoon doen wat ze moeten doen, namelijk opletten en ruimte maken voor voorrangsvoertuigen die met toeters en bellen langs komen rijden, dan is 90 geen enkel probleem. Zeker niet op een vrije busbaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150956167
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gekkenwerk, ja hoor. Overdrijven is ook een vak. Als de overige weggebruikers gewoon doen wat ze moeten doen, namelijk opletten en ruimte maken voor voorrangsvoertuigen die met toeters en bellen langs komen rijden, dan is 90 geen enkel probleem. Zeker niet op een vrije busbaan.
Blijkbaar kan het niet, want er is een dode bij gevallen. Politie kan er niet vanuit gaan dat iedere weggebruiker even goed oplet!
Meisje had waarschijnlijk niks in de gaten, zag een groen licht en fietste door.

Trieste zaak!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 18:32:04 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 18:33:06 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150956217
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Blijkbaar kan het niet, want er is een dode bij gevallen.
Thank you, captain hindsight!
quote:
Meisje had waarschijnlijk niks in de gaten, zag een groen licht en fietste door.
Als ze tijdens het behalen van haar rijbewijs (want ze was op een brommer) ook maar een klein beetje had opgelet, dan had ze geweten dat het hebben van groen licht niet betekent dat je als een blinde kip het kruispunt over mag steken.
Overigens had het niet zien van de auto's in dit geval niks met de snelheid te maken, dus ik maak uit je post op dat jij vindt dat politie-, brandweer- en ziekenwagens onderweg naar een spoedgeval maar gewoon voor het rode stoplicht moeten wachten.
quote:
Trieste zaak!
Dat sowieso.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150956332
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Thank you, captain hindsight!

[..]

Als ze tijdens het behalen van haar rijbewijs (want ze was op een brommer) ook maar een klein beetje had opgelet, dan had ze geweten dat het hebben van groen licht niet betekent dat je als een blinde kip het kruispunt over mag steken.
Overigens had het niet zien van de auto's in dit geval niks met de snelheid te maken, dus ik maak uit je post op dat jij vindt dat politie-, brandweer- en ziekenwagens onderweg naar een spoedgeval maar gewoon voor het rode stoplicht moeten wachten.

[..]


Bij een kruispunt wel ja. Met 90 door rood rijden is te hard!

Ze hoeven niet te wachten uiteraard.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 18:37:01 ]
pi_150956354
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:36 schreef aloa het volgende:

[..]

Bij een kruispunt wel ja. Met 90 door rood rijden is te hard!
Rij je zelf auto?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_150956370
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Rij je zelf auto?
Ja jij ook?
pi_150956458
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:37 schreef aloa het volgende:

[..]

Ja jij ook?
Jawel.

Dan mag je zelf ook wel bedenken dat niet ieder kruispunt hetzelfde is en je op verschillende momenten van de dag verschillende gradaties van mate van overzicht op datzelfde kruispunt hebt.

''90 is te hard'' is uiterst krap door de bocht.
Geef je mee dat het wel aan de hoge kant is en er naar gekeken mag worden of hij niet te hard reed op dat moment. 90 is wel flink hard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_150956781
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jawel.

Dan mag je zelf ook wel bedenken dat niet ieder kruispunt hetzelfde is en je op verschillende momenten van de dag verschillende gradaties van mate van overzicht op datzelfde kruispunt hebt.

''90 is te hard'' is uiterst krap door de bocht.
Geef je mee dat het wel aan de hoge kant is en er naar gekeken mag worden of hij niet te hard reed op dat moment. 90 is wel flink hard.
Ik lees in het vorige topic dat de snelheid op 92 uit is gekomen, maar waarschijnlijk hoger ligt.
pi_150957001
ZWAAILICHTEN! SIRENES!
Dan weet je als burger dat er met hoge snelheid gereden wordt en let je extra op waar het vandaan komt en waar ze heengaan en of ze langs jou moeten...
En dan nog niet opletten?
Ik wil niet lullig doen, maar dat is nou vragen om ongelukken.
pi_150957456
Ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Tweede oogetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
pi_150957643
Die zijn geschokt. Die hebben een meisje zien verongelukken, geloof je nu echt dat daar iets zinnigs uitkomt? Ik geloof in onderzoek (waaruit is gebleken dat er 92 werd gereden, nooit 180) en logica. Niet in hysterische mensen.

Als er 50 gereden was, had hij ook niet kunnen remmen.
Zij kon hem wel aan zien komen, maar hij verwacht niet dat er iemand van een zijstraat ineens het kruispunt opkomt terwijl er zwaailicht en sirene wordt gevoerd door een hele rits auto´s.
Dan ben je altijd te laat.
Ze was niet op het kruispunt, en van verre te zien, ze ging er vlak voor de auto op. Zij is de veroorzaker van dit ongeluk.
Dat de auto wellicht te hard reed is misschien verwijtbaar op zich, ik ken de regels daarvoor niet uit mijn hoofd, maar zij veroorzaakte het ongeluk.

Ik vraag me af hoe men ertegenover had gestaan als het een oude man in een auto was geweest die het had overleefd, ipv een meisje op de brommer die is verongelukt en als de politie het loodje had gelegd.

Dan riep iedereen waarschijnlijk da "die ouwe gek" niet zomaar voor die politewagen het kruispunt op had moeten gaan.
pi_150957821
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:09 schreef aloa het volgende:
Ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Goeie getuige wel. 180 km/u, 200 km/u

"Dat meiske steekt gewoon over" Ja terwijl er auto's met sirenes en zwaailichten langs komen rijden. Dat noem ik niet "gewoon".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150957964
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Goeie getuige wel. 180 km/u, 200 km/u

"Dat meiske steekt gewoon over" Ja terwijl er auto's met sirenes en zwaailichten langs komen rijden. Dat noem ik niet "gewoon".
Hij zegt ook nog "éen van die auto's stopte precies voor haar, en dan steekt ze gewoon over."
Ja, dat is idd normaal als er een auto met sirene en zwaailicht voor je stopt.
  maandag 23 maart 2015 @ 19:23:57 #53
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_150958072
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:09 schreef aloa het volgende:
Ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Tweede oogetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Volgens mij zegt meneer 2: "Hun komen hier keihard aanrijden, hoor ik hier van die mensen."

Mooie ooggetuige.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 23 maart 2015 @ 19:27:22 #54
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_150958242
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij zegt ook nog "éen van die auto's stopte precies voor haar, en dan steekt ze gewoon over."
Ja, dat is idd normaal als er een auto met sirene en zwaailicht voor je stopt.
Natuurlijk is dat normaal, want:
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:48 schreef eight het volgende:
Afgezet :? Dit MOET wel een grap zijn. Een afzetting gebeurt met dranghekken. Hier stond een wagen met zwaailicht op het kruispunt. Iedereen kan voor- of achterlangs het voertuig.
"Ja, er stond een wagen met sirene en zwaailicht op het kruispunt om iedereen tegen te houden, maar ik kon er nog langs dus..."
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_150958900
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.
Meneer maakte gebruik van zijn vrijstellingen, dus nee hij reed niet te hard. Maar dat is zeker lastig te begrijpen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  maandag 23 maart 2015 @ 19:45:24 #56
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_150959024
Als het slachtoffer nu eens geen 19-jarige blonde meid geweest zou zijn maar Achmed uit het Utrechtse Kanaleneiland, hoe zou de discussie dan verlopen zijn?
pi_150959614
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:45 schreef Hamlapje het volgende:
Als het slachtoffer nu eens geen 19-jarige blonde meid geweest zou zijn maar Achmed uit het Utrechtse Kanaleneiland, hoe zou de discussie dan verlopen zijn?
Waarschijnlijk was er dan aangenomen dat hij op vlucht was voor de politie en dus terecht aangereden was.
pi_150959721
Volgens de richtlijn mocht hij daar maar 20 rijden

quote:
Kruispunten
Het naderen en oversteken van kruispunten gebeurt met aangepaste snelheid. Bij het oprijden van
het kruisingsvlak dient de bestuurder van het voorrangsvoertuig ervan uit te gaan dat andere
weggebruikers hem niet hebben opgemerkt en hem dus mogelijk niet voor laten gaan. Daarom
wordt zonodig gestopt.

Rood licht
Het negeren van een rood verkeerslicht gebeurt met een snelheid van maximaal 20 kilometer per uur
Bij bruggen en spoorwegovergangen wordt het rode licht niet genegeerd en mag niet worden
doorgereden.

pi_150960253
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:45 schreef Hamlapje het volgende:
Als het slachtoffer nu eens geen 19-jarige blonde meid geweest zou zijn maar Achmed uit het Utrechtse Kanaleneiland, hoe zou de discussie dan verlopen zijn?
Wat nou als het slachtoffer een lelijk meisje van 12 zou zijn dat roomblanke, hoogopgeleide ouders zou hebben?
Of als het slachtoffer Quincy was?
Of als het slachtoffer de hond van de buurvrouw van Piet was?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150960435
quote:
99s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat nou als het slachtoffer een lelijk meisje van 12 zou zijn dat roomblanke, hoogopgeleide ouders zou hebben?
Of als het slachtoffer Quincy was?
Of als het slachtoffer de hond van de buurvrouw van Piet was?
Het had ook Rutte of Wilders kunnen zijn Ali B....of :D
pi_150966516
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:

[..]

maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
bij de impact werd er 92 tot 99 km/u gereden vlak voor het kruispunt was dat rond de 130 km.
pi_150966642
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Een politieagent met zwaailichten en sirenes en alle toeters en bellen mag dat ook gewoon.
Nee. De richtlijnen geven nu juist aan dat ie dat NIET mag.
pi_150966707
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:57 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Of omdat hij gewoon geleerd had sirenes= geen kruispunt opgaan.
....
Deze persoon heeft getuigd dat deze geen idee had wat er aan de hand was en dus uit verbazing bleef staan.
pi_150969867
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:09 schreef riazop het volgende:

[..]

bij de impact werd er 92 tot 99 km/u gereden vlak voor het kruispunt was dat rond de 130 km.
Dan is dat 70 tot 80 km harder dan de richtlijn aangeeft. Kan zijn dat deze speciale eenheid ook andere richtlijnen heeft, maar het feit dat er een jong persoon is doodgereden zegt genoeg over het gevaar van het kruispunt.

quote:
Het in- en uit schakelen van de optische en/of gelu
idssignalen dient op zodanige wijze te geschieden
dat dit geen onvoorziene schrikreacties geeft bij d
e overige weggebruikers. Zeker moet worden
voorkomen dat dit in- of uitschakelen gebeurt vlak
voor of op een kruisingsvlak.
De bestuurder van een voorrangsvoertuig dient zich
bewust te zijn van zijn bijzondere positie en
verantwoordelijkheden. De optische en geluidssignal
en worden gebruikt als vraag om medewerking
van andere weggebruikers en niet als breekijzer. De
bestuurder moet zich rekenschap geven van de
mogelijkheid dat andere weggebruikers hem niet hore
n en/of zien, dan wel zijn richting en/of
snelheid niet goed kunnen inschatten. Dit betekent
dat er rekening gehouden dient te worden met
onvoorziene of onberekenbare reacties van andere we
ggebruikers. Het algehele rijgedrag van de
bestuurder van het voorrangsvoertuig dient beheerst
te zijn.
pi_150970467
Gewoon dom van dat meisje lijkt me.
pi_150970560
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:01 schreef aloa het volgende:
Volgens de richtlijn mocht hij daar maar 20 rijden

[..]

Je weet dat een richtlijn niet een immer geldende verplichting is?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_150970829
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:11 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee. De richtlijnen geven nu juist aan dat ie dat NIET mag.
In het kader van de uitoefening van de politietaak is het de individuele politieambtenaar in bijzondere situaties toegestaan om af te wijken van de normen gesteld in de brancherichtlijn. Deze bevoegdheid tot afwijking geldt voor alle politieambtenaren, specialistisch of niet-specialistisch.

:W
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_150970878
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:20 schreef aloa het volgende:
De
bestuurder moet zich rekenschap geven van de
mogelijkheid dat andere weggebruikers hem niet hore
n en/of zien, dan wel zijn richting en/of
snelheid niet goed kunnen inschatten. Dit betekent
dat er rekening gehouden dient te worden met
onvoorziene of onberekenbare reacties van andere we
ggebruikers. Het algehele rijgedrag van de
bestuurder van het voorrangsvoertuig dient beheerst
te zijn.

Een collega die met sirene en zwaailichten een kruispunt leeg houd lijkt mij voorzorg genoeg. Dat mensen niet opletten kun je de agent niet verwijten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_150971948
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Een collega die met sirene en zwaailichten een kruispunt leeg houd lijkt mij voorzorg genoeg. Dat mensen niet opletten kun je de agent niet verwijten.
ALLE getuigen verklaarden geen idee te hebben wat die agent , als ze hem al zagen, daar deed.

Sirene en zwaailichten waren er helemaal niet op dat kruispunt op dat moment. Die kwamen met 130 km /u aanrijden op het kruispunt. De blauwe zwaailichten zal niemand gezien hebben. de sirene bewoog zich met zo'n enorme vaart dat ook van die geluidsverplaatsing het niet helder was welke kant deze zich uitbewoog.
Kortom, een volstrekt onduidelijke situatie. Met een GROEN stoplicht , dat wél.
pi_150971972
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:39 schreef riazop het volgende:

[..]

ALLE getuigen verklaarden geen idee te hebben wat die agent , als ze hem al zagen, daar deed.

Sirene en zwaailichten waren er helemaal niet op dat kruispunt op dat moment. Die kwamen met 130 km /u aanrijden op het kruispunt. De blauwe zwaailichten zal niemand gezien hebben. de sirene bewoog zich met zo'n enorme vaart dat ook van die geluidsverplaatsing het niet helder was welke kant deze zich uitbewoog.
Kortom, een volstrekt onduidelijke situatie. Met een GROEN stoplicht , dat wél.
Ah daarom ook de vrijspraak natuurlijk....
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_150972036
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:41 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ah daarom ook de vrijspraak natuurlijk....
O, jij bent er eentje die serieus denkt dat de rechterhand niet de linkerhand wast in NL?

Terug naar de kleuterklas zou ik zeggen.
pi_150972052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:45 schreef riazop het volgende:

[..]

O, jij bent er eentje die serieus denkt dat de rechterhand niet de linkerhand wast in NL?

Terug naar de kleuterklas zou ik zeggen.
Tuurlijk jongen het is allemaal een groot complot, de gerechtelijke macht is volledig verrot en agenten allemaal machtsmisbruikende hufters.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_150973746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen het is allemaal een groot complot, de gerechtelijke macht is volledig verrot en agenten allemaal machtsmisbruikende hufters.
Heb jij er volledig vertrouwen in dan?
pi_150973819
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Heb jij er volledig vertrouwen in dan?
Nee, maar wel in de overgrote meerderheid. Denk je nou echt dat deze agent het leuk vind om iemand dood te rijden? Verder kan de situatie zo onduidelijk als de pest zijn, maar als er zwaailichten aan staan, zorg je dat het duidelijk wordt, voor je beweegt.
pi_150974393
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:32 schreef Lhyanna het volgende:
Nee, maar wel in de overgrote meerderheid. Denk je nou echt dat deze agent het leuk vind om iemand dood te rijden? Verder kan de situatie zo onduidelijk als de pest zijn, maar als er zwaailichten aan staan, zorg je dat het duidelijk wordt, voor je beweegt.
Die noodoproep was fake natuurlijk. Ze hebben alles in scene gezet zodat ze dat meisje dood konden rijden. Sneaky bastards zijn het, hoor, onze agenten en het hele justitiële apparaat erachter.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150975199
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:09 schreef aloa het volgende:
Ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Tweede oogetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Ja alsof die ooggetuigen gaan roepen dat het de domme schuld is van die meid. Blijft een plaatsgenootje.

Oftewel weinig objectief.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_150976754
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:32 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Nee, maar wel in de overgrote meerderheid. Denk je nou echt dat deze agent het leuk vind om iemand dood te rijden? Verder kan de situatie zo onduidelijk als de pest zijn, maar als er zwaailichten aan staan, zorg je dat het duidelijk wordt, voor je beweegt.
uiteraard denk ik niet dat deze agent het leuk vind om iemand dood te rijden.

Het is een ongeluk, waarbij deze meneer wel degelijk enig schuld heeft. Verkeerde inschatting gemaakt (veel te hard gereden op een plek waar het niet kon).
Het is niet zo dat het meisje geen enkele schuld heeft, die had misschien ook beter op moeten letten...maar daar heeft ze nu weinig meer aan.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:11:58 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150977312
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:52 schreef aloa het volgende:
Het is een ongeluk, waarbij deze meneer wel degelijk enig schuld heeft.
Nee, dat heeft hij niet. Het dode kind is volledig zelf schuld aan dit ongeval, dat nooit gebeurd was als ze gewoon had gedaan wat ze moet doen in het verkeer, namelijk opletten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:33:01 #79
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_150978069
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:39 schreef riazop het volgende:

[..]

ALLE getuigen verklaarden geen idee te hebben wat die agent , als ze hem al zagen, daar deed.

Sirene en zwaailichten waren er helemaal niet op dat kruispunt op dat moment. Die kwamen met 130 km /u aanrijden op het kruispunt. De blauwe zwaailichten zal niemand gezien hebben. de sirene bewoog zich met zo'n enorme vaart dat ook van die geluidsverplaatsing het niet helder was welke kant deze zich uitbewoog.
Kortom, een volstrekt onduidelijke situatie. Met een GROEN stoplicht , dat wél.
Het lijkt me zeer sterk dat het zo onduidelijk was. Het lijkt me ook zeer sterk dat er geen zwaailichten en sirenes op het kruispunt waren en al helemaal sterk dat voor niemand duidelijk was welke kant ze op gingen.
Ze zou nl aangereden zijn door de laatste wagen in het treintje, dat wil zeggen dat er al enkele wagens, met sirene en zwaailicht, voor haar langs gereden moeten zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_150980806
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Deze persoon heeft getuigd dat deze geen idee had wat er aan de hand was en dus uit verbazing bleef staan.
De reden maakt geen hol uit.
Als je niet weet hoe of wat, blijf je gewoon staan tot je het wel weet of totdat iemand duidelijkheid schept.
Dat is wat je leert plus een logische reactie.

Totaal onlogisch is om in een chaos te denken:"maar ik heb groen dus ik ga gewoon"

quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:20 schreef aloa het volgende:

[..]

Dan is dat 70 tot 80 km harder dan de richtlijn aangeeft. Kan zijn dat deze speciale eenheid ook andere richtlijnen heeft, maar het feit dat er een jong persoon is doodgereden zegt genoeg over het gevaar van het kruispunt.

Een kruispunt opschieten vanuit een zijstraat is altijd gevaarlijk, dat heeft niks met het betreffende kruispunt te maken.
Als ze er op had gestaan was ze gezien, maar ze ging voor een auto het kruispunt op. Omdat ze groen had en blijkbaar, ondanks de chaos, niet extra attent was.

Zie het als een kind of dier dat de straat op rent. Hoe langzaam je ook rijdt, die schep je echt wel. Omdat je daar geen rekening mee kunt houden.
Anders werd er ook nooit wild aangereden waar wel degelijk ook waarschuwingsborden staan....
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:39 schreef riazop het volgende:

[..]

ALLE getuigen verklaarden geen idee te hebben wat die agent , als ze hem al zagen, daar deed.

Sirene en zwaailichten waren er helemaal niet op dat kruispunt op dat moment. Die kwamen met 130 km /u aanrijden op het kruispunt. De blauwe zwaailichten zal niemand gezien hebben. de sirene bewoog zich met zo'n enorme vaart dat ook van die geluidsverplaatsing het niet helder was welke kant deze zich uitbewoog.
Kortom, een volstrekt onduidelijke situatie. Met een GROEN stoplicht , dat wél.
Een voltstrek onduidelijke situatie en je reactie is "nou ik heb groen dus ik ga maar"?
Je wacht dan toch tot het wél allemaal duidelijk is?
Bij sirenes ga je gewoon geen kruispunt op, ongeacht waar ze zich bevinden. Je wacht tot je exact weet waar ze zijn en heengaan en tot ze voorbij zijn.
Je hoort echt wel of ze ver weg zijn of dichtbij en of ze jou kant op komen.
Die sirenes zijn er nl om aan tekondigen dat ze er aankomen zodat iedereen plaats kan maken. Weet je wel.

Maar blijkbaar is zulke basisstof al te moeilijk voor sommige mensen of wordt het niet meer geleerd?
pi_150981436
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:44 schreef Alentejana het volgende:

[..]

[..]

Een kruispunt opschieten vanuit een zijstraat is altijd gevaarlijk, dat heeft niks met het betreffende kruispunt te maken.
Als ze er op had gestaan was ze gezien, maar ze ging voor een auto het kruispunt op. Omdat ze groen had en blijkbaar, ondanks de chaos, niet extra attent was.

Zie het als een kind of dier dat de straat op rent. Hoe langzaam je ook rijdt, die schep je echt wel. Omdat je daar geen rekening mee kunt houden.
Anders werd er ook nooit wild aangereden waar wel degelijk ook waarschuwingsborden staan....

[..]

Dat is wat die richtlijn ook aangeeft. Bij een kruispunt er niet van uitgaan dat iedereen even attent reageert. Het blijft een jong meisje die misschien met haar gedachte totaal niet bij het verkeer is op dat moment. (wat een groot deel van de jeugd niet heeft).
Misschien had ze oordoppen in met muziek of iets anders wat haar afsloot van de rest van het verkeer (niet slim idd, als dat zo zou zijn).
pi_150981654
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:00 schreef aloa het volgende:
Het blijft een jong meisje die misschien met haar gedachte totaal niet bij het verkeer is op dat moment. (wat een groot deel van de jeugd niet heeft).
Misschien had ze oordoppen in met muziek of iets anders wat haar afsloot van de rest van het verkeer (niet slim idd, als dat zo zou zijn).
Niet opletten in het verkeer. Vroeg of laat ben je dan aan de beurt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150982071
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet opletten in het verkeer. Vroeg of laat ben je dan aan de beurt.
Ik zie het steeds vaker. Al fietsend met telefoon in de hand en wat er verder om ze heen gebeurt is niet echt boeiend.
pi_150982118
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:16 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik zie het steeds vaker. Al fietsend met telefoon in de hand en wat er verder om ze heen gebeurt is niet echt boeiend.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan oke is (niet dat je dat zegt). Ben wel van mening dat er naar zulke dingen gekeken mag worden bij een ongeval.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150982215
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:16 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik zie het steeds vaker. Al fietsend met telefoon in de hand en wat er verder om ze heen gebeurt is niet echt boeiend.
Wat natuurlijk betekent dat, mochten ze betrokken raken bij een ongeluk, zij zelf alle schuld hebben. Het in hebben van oordoppen of niet alert zijn in het verkeer, betekent niet dat de ander ineens schuld heeft aan het ongeval. Hoe spijtig de gevolgen dan ook zijn.

Dit is gewoon een tragisch ongeval, waarbij de agent in mijn ogen terecht is vrijgesproken.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:25:34 #86
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_150982359
Die idioot van een agent had niet zo rucksichtlos over het het kruispunt moeten gaan. Daarvoor mag hij de rekening gepresenteerd krijgen.

Moreel deprorabel om de schuld bij het slachtoffer te leggen en niet bij de moordenaar. Typisch Nederlands.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_150982454
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:25 schreef VeX- het volgende:
Die idioot van een agent had niet zo rucksichtlos over het het kruispunt moeten gaan. Daarvoor mag hij de rekening gepresenteerd krijgen.

Moreel deprorabel om de schuld bij het slachtoffer te leggen en niet bij de moordenaar. Typisch Nederlands.
Ah ja, want een machinist is ook schuldig als er iemand voor zijn trein springt!
pi_150982458
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:25 schreef VeX- het volgende:
Die idioot van een agent had niet zo rucksichtlos over het het kruispunt moeten gaan. Daarvoor mag hij de rekening gepresenteerd krijgen.

Moreel deprorabel om de schuld bij het slachtoffer te leggen en niet bij de moordenaar. Typisch Nederlands.
Als jij voor elke serieuze reactie in dit topic een euro zou krijgen zou je nu blut zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150982566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:44 schreef Alentejana het volgende:

[..]

De reden maakt geen hol uit.
Als je niet weet hoe of wat, blijf je gewoon staan tot je het wel weet of totdat iemand duidelijkheid schept.
Dat is wat je leert plus een logische reactie.

Totaal onlogisch is om in een chaos te denken:"maar ik heb groen dus ik ga gewoon"

[..]

Een kruispunt opschieten vanuit een zijstraat is altijd gevaarlijk, dat heeft niks met het betreffende kruispunt te maken.
Als ze er op had gestaan was ze gezien, maar ze ging voor een auto het kruispunt op. Omdat ze groen had en blijkbaar, ondanks de chaos, niet extra attent was.

Zie het als een kind of dier dat de straat op rent. Hoe langzaam je ook rijdt, die schep je echt wel. Omdat je daar geen rekening mee kunt houden.
Anders werd er ook nooit wild aangereden waar wel degelijk ook waarschuwingsborden staan....

[..]

Een voltstrek onduidelijke situatie en je reactie is "nou ik heb groen dus ik ga maar"?
Je wacht dan toch tot het wél allemaal duidelijk is?
Bij sirenes ga je gewoon geen kruispunt op, ongeacht waar ze zich bevinden. Je wacht tot je exact weet waar ze zijn en heengaan en tot ze voorbij zijn.
Je hoort echt wel of ze ver weg zijn of dichtbij en of ze jou kant op komen.
Die sirenes zijn er nl om aan tekondigen dat ze er aankomen zodat iedereen plaats kan maken. Weet je wel.

Maar blijkbaar is zulke basisstof al te moeilijk voor sommige mensen of wordt het niet meer geleerd?
Mooi samengevat, volledig met je eens. Daarnaast is ze door de laatste auto aangereden, niet door de eerste, oftewel er zijn al meerdere auto's voorbijgereden uit dezelfde richting. Dan is er toch niet goed opgelet helaas.
pi_150983133
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:00 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat is wat die richtlijn ook aangeeft. Bij een kruispunt er niet van uitgaan dat iedereen even attent reageert. Het blijft een jong meisje die misschien met haar gedachte totaal niet bij het verkeer is op dat moment. (wat een groot deel van de jeugd niet heeft).
Misschien had ze oordoppen in met muziek of iets anders wat haar afsloot van de rest van het verkeer (niet slim idd, als dat zo zou zijn).
Daarom is er nog een speciale richtlijn dat een kruispunten kan worden vrij gemaakt. Daar stond die wagen voor.

En verklaar eens waarom ze door de VIJFDE wagen is geraakt?

En inderdaad is afsluiten van je buitenwereld in het verkeer is voor iedereen nogal een afrader, want gevaarlijk. Dan loop je het vroeg op laat op. Dat is nou vragen om ongelukken.
Je hoort in het verkeer attent te zijn op wat er om je heen gebeurt en je moet anticiperen.
Als zwakke deelnemer in het verkeer - voetganger, ruiter, (brom)fietser moet je EXTRA attent zijn omdat je nu eenmaal makkelijk het onderspit delft bij ongevallen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Alentejana op 24-03-2015 13:53:44 ]
pi_150985635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen het is allemaal een groot complot, de gerechtelijke macht is volledig verrot en agenten allemaal machtsmisbruikende hufters.
Misschien schiet je een beetje door?

Ik zie geen complot , jij wel?

Maar de gerechtelijke macht functioneert suboptimaal en semi-onafhankelijk en er zijn agenten die dusdanige fouten maken dat ze niet in het korps thuishoren en straf verdienen.
pi_150985785
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:33 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Het lijkt me zeer sterk dat het zo onduidelijk was. Het lijkt me ook zeer sterk dat er geen zwaailichten en sirenes op het kruispunt waren en al helemaal sterk dat voor niemand duidelijk was welke kant ze op gingen....
Toch hebben de 24 getuigen allen verklaard dat ze geen idee hadden wat er aan de hand was op het kruispunt. sommigen wisten zelfs niet dat er iets aan de hand was. Maar die stonden, gelukkig voor hen, voor een ROOD stoplicht.
pi_150985887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het dode kind is volledig zelf schuld aan dit ongeval, dat nooit gebeurd was als ze gewoon had gedaan wat ze moet doen in het verkeer, namelijk opletten.
Dus iemand die oversteekt en wordt doodgereden door een auto die door rood rijdt, moet maar beter opletten?

(de discussie krijgt een nieuwe wending)
pi_150985903
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:03 schreef riazop het volgende:

[..]

Toch hebben de 24 getuigen allen verklaard dat ze geen idee hadden wat er aan de hand was op het kruispunt. sommigen wisten zelfs niet dat er iets aan de hand was. Maar die stonden, gelukkig voor hen, voor een ROOD stoplicht.
En nogmaals als je niet weet wat er aan de hand is, ga je geen kruispunt op.
Sirenes en zwaailichten= aan de kant, geen klruispunt op rotone op gaan.
Wat is daar zo lastig aan?
pi_150985931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:05 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus iemand die oversteekt en wordt doodgereden door een auto die door rood rijdt, moet maar beter opletten?

(de discussie krijgt een nieuwe wending)
SIRENES ZWAAILICHTEN

+ Toestemming om door rood te rijden.

Geen vergelijkbare situatie.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 15:10:20 #96
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_150986094
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:05 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus iemand die oversteekt en wordt doodgereden door een auto die door rood rijdt, moet maar beter opletten?

(de discussie krijgt een nieuwe wending)
Als die auto met sirenes en zwaailichten rijdt, achter meerdere andere auto's met sirene en zwaailicht en er ook nog een auto met sirene en zwaailicht het kruispunt staat te blokkeren, dan ja, had die persoon idd beter moeten opletten.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 15:14:34 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150986256
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:05 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus iemand die oversteekt en wordt doodgereden door een auto die door rood rijdt, moet maar beter opletten?

(de discussie krijgt een nieuwe wending)
Wel als dat een voorrangsvoertuig is. Die signalen gaan namelijk BOVEN een rood of groen stoplicht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:31:36 #98
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_150990711
Maakt niet uit.

Voorrang hebben is niet altijd voorrang krijgen.

Een van de eerste lessen die je als beginnende automobilist krijgt.

Maar deze agent met voorbeeldfunctie dacht dat hij alles wel aan zn laars kon lappen.

Extra zwaar straffen dus.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:24:37 #99
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_150992031
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:31 schreef VeX- het volgende:
Maakt niet uit.

Voorrang hebben is niet altijd voorrang krijgen.

Een van de eerste lessen die je als beginnende automobilist krijgt.

Maar deze agent met voorbeeldfunctie dacht dat hij alles wel aan zn laars kon lappen.

Extra zwaar straffen dus.
Precies. Gaat dus zeker zo zeer op voor madame 'ik heb groen dus ik kan blind gaan'. Al had zij in dit geval geeneens voorrang, ondanks groen licht.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_150992183
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:31 schreef VeX- het volgende:
Maar deze agent met voorbeeldfunctie dacht dat hij alles wel aan zn laars kon lappen.
Wel knap dat jij weet wat iemand dacht.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')