topic kapen?quote:Op maandag 23 maart 2015 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen we nu eindelijk eens een serieus rijbewijs gaan invoeren voor de bromfiets?
Jaquote:
Discussie veranderd idd heel erg snel.quote:Op maandag 23 maart 2015 08:20 schreef timmmmm het volgende:
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. Dus ja, dan 'mag' het
Maar ik zie dat het in de fipo al over iets anders dan de TT gaat
Het is onzijdig. Net als andere plaatsnamen Chelsea en Paris, om wat te noemen. Ouders hebben hun eigen redenen om kinderen een bepaalde naam te geven die hen dierbaar is.quote:
Mijn scooter gaat 75 km per uur. Maar ik ben 54 jaar en een verantwoordelijke verkeersdeelnemer (mijn moeder ergert zich dat ik voor elke zebra stop als daar een persoon bij staat met "ze zijn nog niet eens aan het oversteken" . Nee, maar je ziet hun intentie toch?) en rijd alleen buiten de bebouwde kom hard. Waar ik overigens goed uit mijn doppen kijk, want ik ben alert op ruiters of rijtuigen, loslopende honden, overstekend wild, losgebroken vee of overstekende schapen. Als ik iets in zicht krijg, pas ik snelheid aan. Ik haal ook dingen van de weg als dat nodig is. Ik ben geen egoïst en zou niet willen dat een ander een ongeluk krijgt terwijl ik zag dat er bv een tak op de weg lag.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:03 schreef Ener-G het volgende:
Examens zijn niks mis mee inmiddels, het is de handhaving waar het aan schort.
Ze moeten veel meer gaan controleren op opgevoerde snorfietsen, als het ding veel harder gaat dan 25km/u -> inleveren en de shredder in. Dat is de enige manier om het in te dammen.
Ik had het specifiek over snorfietsen. En je leest niet, handhaven houdt in dat ze mensen die te hard rijden aan de kant zetten. Als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand, al is dat ook discutabel als je een snorfiets rijdt die 75 gaat.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:15 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Mijn scooter gaat 75 km per uur. Maar ik ben 54 jaar en een verantwoordelijke verkeersdeelnemer (mijn moeder ergert zich dat ik voor elke zebra stop als daar een persoon bij staat met "ze zijn nog niet eens aan het oversteken" . Nee, maar je ziet hun intentie toch?) en rijd alleen buiten de bebouwde kom hard. Waar ik overigens goed uit mijn doppen kijk, want ik ben alert op ruiters of rijtuigen, loslopende honden, overstekend wild, losgebroken vee of overstekende schapen. Als ik iets in zicht krijg, pas ik snelheid aan. Ik haal ook dingen van de weg als dat nodig is. Ik ben geen egoïst en zou niet willen dat een ander een ongeluk krijgt terwijl ik zag dat er bv een tak op de weg lag.
Verantwoordelijkheidsgevoel heeft niks te maken met hoe hard je voertuig kan.
Als je een klootzak of dom bent in het verkeer, ben je dat ook met een langzamer voertuig.
Als je sms´en of app´en belangrijker vindt dan wat dan ook, en je doet dat terwijl je in het verkeer bent ben je geen verantwoordelijke verkeersdeelnemer.
En begin niet over leeftijd te schreeuwen, want ik had vroeger een vriend van 18 die keurig auto reed, afstand hield, snelheid aanpaste, zich goed aan de regels hield etc. Dat kan. Jong is niet meteen automatisch roekeloos.
En ik zeg dat hoge snelheden niet bepaald altijd levensgevaarlijk of roekeloos hoeven te zijn.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:36 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over snorfietsen. En je leest niet, handhaven houdt in dat ze mensen die te hard rijden aan de kant zetten. Als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand, al is dat ook discutabel als je een snorfiets rijdt die 75 gaat.
Het probleem is dat mensen op een snorfiets rijden die 50 kan, en dan rijden ze ook 50, op de fietspaden. Omdat ze officieel maar 25 mogen, mogen ze overal op de fietspaden waar ook gewone fietsers op mogen, in tegenstelling tot bromfietsen, die op bepaalde gedeeltes op de autorijbaan moeten. (of dat gevaarlijk of niet is, is ook een leuk discussiepunt) Snorfietsers die met 50 langs fietsers blazen leveren gevaarlijke situaties op. Vandaar de discussie in bijvoorbeeld Amsterdam om de snorfiets naar de rijbaan te verbannen.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:43 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En ik zeg dat hoge snelheden niet bepaald altijd levensgevaarlijk of roekeloos hoeven te zijn.
75 km per uur haal ik ook nog wel op een racefiets. Die worden ook niet afgenomen.
Dus los van het feit of het om een fiets, snorfiets of brommer gaat, het blijft dat uiteindelijk de berijder ervan er verantwoordelijk op moet zitten. Wat dat betreft vind ik een snelheid die ze kunnen halen ondergeschikt.
De maximum snelheid van de snorfiets ligt oorspronkelijk zo laag vanwege de helmverplichting waar mensen met klederdracht (kap) onderuit wilden komen.
Als ze zonder helm te hard willen, ja, dan straffen. Maar met helm zie ik het verschil niet of je nu op een racefiets , snorfiets of brommer zit.
Ja fietspaden, die heb je hier niet, even niet bij stil gestaan.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:55 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen op een snorfiets rijden die 50 kan, en dan rijden ze ook 50, op de fietspaden. Omdat ze officieel maar 25 mogen, mogen ze overal op de fietspaden waar ook gewone fietsers op mogen, in tegenstelling tot bromfietsen, die op bepaalde gedeeltes op de autorijbaan moeten. (of dat gevaarlijk of niet is, is ook een leuk discussiepunt) Snorfietsers die met 50 langs fietsers blazen leveren gevaarlijke situaties op. Vandaar de discussie in bijvoorbeeld Amsterdam om de snorfiets naar de rijbaan te verbannen.
Daar zitten nogal haken en ogen aan, want een snorfietser heeft geen helm, en oorspronkelijk mag een snorfiets maar 25.
Fietsers die 50 rijden in de stad zijn er niet zo heel veel, op die paar verdwaalde fixie rijders na (maar die zijn ook gewoon levensmoe).
Wat dat betreft snap ik ook niet waarom een bromfiets max 45 mag, en niet 50, zoals het overig verkeer op de rijbaan. Zie ook regelmatig auto's zichtbaar geirriteerd achter een brommer bumperkleven..
ALLE getuigen hebben verklaard dat de bewegingen van die ene agent ofwel onzichtbaar ofwel onduidelijk waren voor andere verkeersdeelnemers. 1 bromfietsers bleef idd staan. Meer uit verbazing dan dat hij het gebeuren goed kon interpreteren.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:43 schreef Nielsch het volgende:
...maar een agent maant hen om te stoppen waarna één van de bromfietsers daar gehoor aan geeft....
Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.quote:Op maandag 23 maart 2015 08:20 schreef timmmmm het volgende:
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. ...
Relevantie?quote:Op maandag 23 maart 2015 13:57 schreef riazop het volgende:
Van de verwarde man in Bergeijk is overigens nooit meer iets vernomen
Als je met 5 autoos op een situatie afstormt en met tot 130 per uur midden door een stad rijdt, mag ik toch aannemen dat er een absolute noodsituatie was.quote:
Dat konden de agenten in kwestie op dat moment helemaal niet weten. Ze krijgen een opdracht om daarheen te gaan met hoogst mogelijke prioriteit en dat is dat.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je met 5 autoos op een situatie afstormt en met tot 130 per uur midden door een stad rijdt, mag ik toch aannemen dat er een absolute noodsituatie was.
Of denk je dat de heertjes het gewoon wel heel spannend vonden, even lekker blèren door de stad met hun waggies?
Een politieagent met zwaailichten en sirenes en alle toeters en bellen mag dat ook gewoon. Ja, het risico is dan dat je iemand aanrijdt, maar er is bewust voor gekozen om agenten ondanks dat risico toch die bevoegdheid te geven.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.
Of omdat hij gewoon geleerd had sirenes= geen kruispunt opgaan.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:55 schreef riazop het volgende:
[..]
ALLE getuigen hebben verklaard dat de bewegingen van die ene agent ofwel onzichtbaar ofwel onduidelijk waren voor andere verkeersdeelnemers. 1 bromfietsers bleef idd staan. Meer uit verbazing dan dat hij het gebeuren goed kon interpreteren.
De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
Ik ga hier geen hatelijke opmerking bij maken over levensverwachting. De ouders gaan al door een hel en rotopmerkingen zijn niet op z´n plek. Maar ik moet me inhouden.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
Fixed.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de advocaat van de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat konden de agenten in kwestie op dat moment helemaal niet weten. Ze krijgen een opdracht om daarheen te gaan met hoogst mogelijke prioriteit en dat is dat.
Dat levert normaliter ook geen gevaar op. Een auto die de weg afzet en het verkeer tegenhoud. En samen dus 5 autos met sirene en lampen.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:
[..]
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Hier zijn binnen de bebouwde kom de nodige wegen waar je 70 km/u mag rijden. Dan is 90 voor een hulpdienst niet eens zo gek.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:
[..]
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Je moet het nog delen door het aantal eitjes dat Memphis nog had. Dus zal ongeveer 100k worden.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
Gekkenwerk, ja hoor. Overdrijven is ook een vak. Als de overige weggebruikers gewoon doen wat ze moeten doen, namelijk opletten en ruimte maken voor voorrangsvoertuigen die met toeters en bellen langs komen rijden, dan is 90 geen enkel probleem. Zeker niet op een vrije busbaan.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:
[..]
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Blijkbaar kan het niet, want er is een dode bij gevallen. Politie kan er niet vanuit gaan dat iedere weggebruiker even goed oplet!quote:Op maandag 23 maart 2015 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gekkenwerk, ja hoor. Overdrijven is ook een vak. Als de overige weggebruikers gewoon doen wat ze moeten doen, namelijk opletten en ruimte maken voor voorrangsvoertuigen die met toeters en bellen langs komen rijden, dan is 90 geen enkel probleem. Zeker niet op een vrije busbaan.
Thank you, captain hindsight!quote:Op maandag 23 maart 2015 18:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Blijkbaar kan het niet, want er is een dode bij gevallen.
Als ze tijdens het behalen van haar rijbewijs (want ze was op een brommer) ook maar een klein beetje had opgelet, dan had ze geweten dat het hebben van groen licht niet betekent dat je als een blinde kip het kruispunt over mag steken.quote:Meisje had waarschijnlijk niks in de gaten, zag een groen licht en fietste door.
Dat sowieso.quote:Trieste zaak!
Bij een kruispunt wel ja. Met 90 door rood rijden is te hard!quote:Op maandag 23 maart 2015 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Thank you, captain hindsight!
[..]
Als ze tijdens het behalen van haar rijbewijs (want ze was op een brommer) ook maar een klein beetje had opgelet, dan had ze geweten dat het hebben van groen licht niet betekent dat je als een blinde kip het kruispunt over mag steken.
Overigens had het niet zien van de auto's in dit geval niks met de snelheid te maken, dus ik maak uit je post op dat jij vindt dat politie-, brandweer- en ziekenwagens onderweg naar een spoedgeval maar gewoon voor het rode stoplicht moeten wachten.
[..]
Rij je zelf auto?quote:Op maandag 23 maart 2015 18:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Bij een kruispunt wel ja. Met 90 door rood rijden is te hard!
Jawel.quote:
Ik lees in het vorige topic dat de snelheid op 92 uit is gekomen, maar waarschijnlijk hoger ligt.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jawel.
Dan mag je zelf ook wel bedenken dat niet ieder kruispunt hetzelfde is en je op verschillende momenten van de dag verschillende gradaties van mate van overzicht op datzelfde kruispunt hebt.
''90 is te hard'' is uiterst krap door de bocht.
Geef je mee dat het wel aan de hoge kant is en er naar gekeken mag worden of hij niet te hard reed op dat moment. 90 is wel flink hard.
Goeie getuige wel. 180 km/u, 200 km/uquote:Op maandag 23 maart 2015 19:09 schreef aloa het volgende:
Ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Hij zegt ook nog "éen van die auto's stopte precies voor haar, en dan steekt ze gewoon over."quote:Op maandag 23 maart 2015 19:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Goeie getuige wel. 180 km/u, 200 km/u
"Dat meiske steekt gewoon over" Ja terwijl er auto's met sirenes en zwaailichten langs komen rijden. Dat noem ik niet "gewoon".
Volgens mij zegt meneer 2: "Hun komen hier keihard aanrijden, hoor ik hier van die mensen."quote:Op maandag 23 maart 2015 19:09 schreef aloa het volgende:
Ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Tweede oogetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Natuurlijk is dat normaal, want:quote:Op maandag 23 maart 2015 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij zegt ook nog "éen van die auto's stopte precies voor haar, en dan steekt ze gewoon over."
Ja, dat is idd normaal als er een auto met sirene en zwaailicht voor je stopt.
"Ja, er stond een wagen met sirene en zwaailicht op het kruispunt om iedereen tegen te houden, maar ik kon er nog langs dus..."quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:48 schreef eight het volgende:
AfgezetDit MOET wel een grap zijn. Een afzetting gebeurt met dranghekken. Hier stond een wagen met zwaailicht op het kruispunt. Iedereen kan voor- of achterlangs het voertuig.
Meneer maakte gebruik van zijn vrijstellingen, dus nee hij reed niet te hard. Maar dat is zeker lastig te begrijpen?quote:Op maandag 23 maart 2015 13:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.
Waarschijnlijk was er dan aangenomen dat hij op vlucht was voor de politie en dus terecht aangereden was.quote:Op maandag 23 maart 2015 19:45 schreef Hamlapje het volgende:
Als het slachtoffer nu eens geen 19-jarige blonde meid geweest zou zijn maar Achmed uit het Utrechtse Kanaleneiland, hoe zou de discussie dan verlopen zijn?
quote:Kruispunten
Het naderen en oversteken van kruispunten gebeurt met aangepaste snelheid. Bij het oprijden van
het kruisingsvlak dient de bestuurder van het voorrangsvoertuig ervan uit te gaan dat andere
weggebruikers hem niet hebben opgemerkt en hem dus mogelijk niet voor laten gaan. Daarom
wordt zonodig gestopt.
Rood licht
Het negeren van een rood verkeerslicht gebeurt met een snelheid van maximaal 20 kilometer per uur
Bij bruggen en spoorwegovergangen wordt het rode licht niet genegeerd en mag niet worden
doorgereden.
Wat nou als het slachtoffer een lelijk meisje van 12 zou zijn dat roomblanke, hoogopgeleide ouders zou hebben?quote:Op maandag 23 maart 2015 19:45 schreef Hamlapje het volgende:
Als het slachtoffer nu eens geen 19-jarige blonde meid geweest zou zijn maar Achmed uit het Utrechtse Kanaleneiland, hoe zou de discussie dan verlopen zijn?
Het had ook Rutte of Wilders kunnen zijn Ali B....ofquote:Op maandag 23 maart 2015 20:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat nou als het slachtoffer een lelijk meisje van 12 zou zijn dat roomblanke, hoogopgeleide ouders zou hebben?
Of als het slachtoffer Quincy was?
Of als het slachtoffer de hond van de buurvrouw van Piet was?
bij de impact werd er 92 tot 99 km/u gereden vlak voor het kruispunt was dat rond de 130 km.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:
[..]
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Nee. De richtlijnen geven nu juist aan dat ie dat NIET mag.quote:Op maandag 23 maart 2015 15:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een politieagent met zwaailichten en sirenes en alle toeters en bellen mag dat ook gewoon.
Deze persoon heeft getuigd dat deze geen idee had wat er aan de hand was en dus uit verbazing bleef staan.quote:Op maandag 23 maart 2015 15:57 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Of omdat hij gewoon geleerd had sirenes= geen kruispunt opgaan.
....
Dan is dat 70 tot 80 km harder dan de richtlijn aangeeft. Kan zijn dat deze speciale eenheid ook andere richtlijnen heeft, maar het feit dat er een jong persoon is doodgereden zegt genoeg over het gevaar van het kruispunt.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:09 schreef riazop het volgende:
[..]
bij de impact werd er 92 tot 99 km/u gereden vlak voor het kruispunt was dat rond de 130 km.
quote:Het in- en uit schakelen van de optische en/of gelu
idssignalen dient op zodanige wijze te geschieden
dat dit geen onvoorziene schrikreacties geeft bij d
e overige weggebruikers. Zeker moet worden
voorkomen dat dit in- of uitschakelen gebeurt vlak
voor of op een kruisingsvlak.
De bestuurder van een voorrangsvoertuig dient zich
bewust te zijn van zijn bijzondere positie en
verantwoordelijkheden. De optische en geluidssignal
en worden gebruikt als vraag om medewerking
van andere weggebruikers en niet als breekijzer. De
bestuurder moet zich rekenschap geven van de
mogelijkheid dat andere weggebruikers hem niet hore
n en/of zien, dan wel zijn richting en/of
snelheid niet goed kunnen inschatten. Dit betekent
dat er rekening gehouden dient te worden met
onvoorziene of onberekenbare reacties van andere we
ggebruikers. Het algehele rijgedrag van de
bestuurder van het voorrangsvoertuig dient beheerst
te zijn.
Je weet dat een richtlijn niet een immer geldende verplichting is?quote:Op maandag 23 maart 2015 20:01 schreef aloa het volgende:
Volgens de richtlijn mocht hij daar maar 20 rijden
[..]
In het kader van de uitoefening van de politietaak is het de individuele politieambtenaar in bijzondere situaties toegestaan om af te wijken van de normen gesteld in de brancherichtlijn. Deze bevoegdheid tot afwijking geldt voor alle politieambtenaren, specialistisch of niet-specialistisch.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:11 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee. De richtlijnen geven nu juist aan dat ie dat NIET mag.
Een collega die met sirene en zwaailichten een kruispunt leeg houd lijkt mij voorzorg genoeg. Dat mensen niet opletten kun je de agent niet verwijten.quote:Op maandag 23 maart 2015 23:20 schreef aloa het volgende:
De
bestuurder moet zich rekenschap geven van de
mogelijkheid dat andere weggebruikers hem niet hore
n en/of zien, dan wel zijn richting en/of
snelheid niet goed kunnen inschatten. Dit betekent
dat er rekening gehouden dient te worden met
onvoorziene of onberekenbare reacties van andere we
ggebruikers. Het algehele rijgedrag van de
bestuurder van het voorrangsvoertuig dient beheerst
te zijn.
ALLE getuigen verklaarden geen idee te hebben wat die agent , als ze hem al zagen, daar deed.quote:Op maandag 23 maart 2015 23:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Een collega die met sirene en zwaailichten een kruispunt leeg houd lijkt mij voorzorg genoeg. Dat mensen niet opletten kun je de agent niet verwijten.
Ah daarom ook de vrijspraak natuurlijk....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:39 schreef riazop het volgende:
[..]
ALLE getuigen verklaarden geen idee te hebben wat die agent , als ze hem al zagen, daar deed.
Sirene en zwaailichten waren er helemaal niet op dat kruispunt op dat moment. Die kwamen met 130 km /u aanrijden op het kruispunt. De blauwe zwaailichten zal niemand gezien hebben. de sirene bewoog zich met zo'n enorme vaart dat ook van die geluidsverplaatsing het niet helder was welke kant deze zich uitbewoog.
Kortom, een volstrekt onduidelijke situatie. Met een GROEN stoplicht , dat wél.
O, jij bent er eentje die serieus denkt dat de rechterhand niet de linkerhand wast in NL?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ah daarom ook de vrijspraak natuurlijk....
Tuurlijk jongen het is allemaal een groot complot, de gerechtelijke macht is volledig verrot en agenten allemaal machtsmisbruikende hufters.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:45 schreef riazop het volgende:
[..]
O, jij bent er eentje die serieus denkt dat de rechterhand niet de linkerhand wast in NL?
Terug naar de kleuterklas zou ik zeggen.
Heb jij er volledig vertrouwen in dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen het is allemaal een groot complot, de gerechtelijke macht is volledig verrot en agenten allemaal machtsmisbruikende hufters.
Nee, maar wel in de overgrote meerderheid. Denk je nou echt dat deze agent het leuk vind om iemand dood te rijden? Verder kan de situatie zo onduidelijk als de pest zijn, maar als er zwaailichten aan staan, zorg je dat het duidelijk wordt, voor je beweegt.quote:
Die noodoproep was fake natuurlijk. Ze hebben alles in scene gezet zodat ze dat meisje dood konden rijden. Sneaky bastards zijn het, hoor, onze agenten en het hele justitiële apparaat erachter.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:32 schreef Lhyanna het volgende:
Nee, maar wel in de overgrote meerderheid. Denk je nou echt dat deze agent het leuk vind om iemand dood te rijden? Verder kan de situatie zo onduidelijk als de pest zijn, maar als er zwaailichten aan staan, zorg je dat het duidelijk wordt, voor je beweegt.
Ja alsof die ooggetuigen gaan roepen dat het de domme schuld is van die meid. Blijft een plaatsgenootje.quote:Op maandag 23 maart 2015 19:09 schreef aloa het volgende:
Ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Tweede oogetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
uiteraard denk ik niet dat deze agent het leuk vind om iemand dood te rijden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:32 schreef Lhyanna het volgende:
[..]
Nee, maar wel in de overgrote meerderheid. Denk je nou echt dat deze agent het leuk vind om iemand dood te rijden? Verder kan de situatie zo onduidelijk als de pest zijn, maar als er zwaailichten aan staan, zorg je dat het duidelijk wordt, voor je beweegt.
Nee, dat heeft hij niet. Het dode kind is volledig zelf schuld aan dit ongeval, dat nooit gebeurd was als ze gewoon had gedaan wat ze moet doen in het verkeer, namelijk opletten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:52 schreef aloa het volgende:
Het is een ongeluk, waarbij deze meneer wel degelijk enig schuld heeft.
Het lijkt me zeer sterk dat het zo onduidelijk was. Het lijkt me ook zeer sterk dat er geen zwaailichten en sirenes op het kruispunt waren en al helemaal sterk dat voor niemand duidelijk was welke kant ze op gingen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:39 schreef riazop het volgende:
[..]
ALLE getuigen verklaarden geen idee te hebben wat die agent , als ze hem al zagen, daar deed.
Sirene en zwaailichten waren er helemaal niet op dat kruispunt op dat moment. Die kwamen met 130 km /u aanrijden op het kruispunt. De blauwe zwaailichten zal niemand gezien hebben. de sirene bewoog zich met zo'n enorme vaart dat ook van die geluidsverplaatsing het niet helder was welke kant deze zich uitbewoog.
Kortom, een volstrekt onduidelijke situatie. Met een GROEN stoplicht , dat wél.
De reden maakt geen hol uit.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Deze persoon heeft getuigd dat deze geen idee had wat er aan de hand was en dus uit verbazing bleef staan.
Een kruispunt opschieten vanuit een zijstraat is altijd gevaarlijk, dat heeft niks met het betreffende kruispunt te maken.quote:Op maandag 23 maart 2015 23:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan is dat 70 tot 80 km harder dan de richtlijn aangeeft. Kan zijn dat deze speciale eenheid ook andere richtlijnen heeft, maar het feit dat er een jong persoon is doodgereden zegt genoeg over het gevaar van het kruispunt.
Een voltstrek onduidelijke situatie en je reactie is "nou ik heb groen dus ik ga maar"?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:39 schreef riazop het volgende:
[..]
ALLE getuigen verklaarden geen idee te hebben wat die agent , als ze hem al zagen, daar deed.
Sirene en zwaailichten waren er helemaal niet op dat kruispunt op dat moment. Die kwamen met 130 km /u aanrijden op het kruispunt. De blauwe zwaailichten zal niemand gezien hebben. de sirene bewoog zich met zo'n enorme vaart dat ook van die geluidsverplaatsing het niet helder was welke kant deze zich uitbewoog.
Kortom, een volstrekt onduidelijke situatie. Met een GROEN stoplicht , dat wél.
Dat is wat die richtlijn ook aangeeft. Bij een kruispunt er niet van uitgaan dat iedereen even attent reageert. Het blijft een jong meisje die misschien met haar gedachte totaal niet bij het verkeer is op dat moment. (wat een groot deel van de jeugd niet heeft).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:44 schreef Alentejana het volgende:
[..]
[..]
Een kruispunt opschieten vanuit een zijstraat is altijd gevaarlijk, dat heeft niks met het betreffende kruispunt te maken.
Als ze er op had gestaan was ze gezien, maar ze ging voor een auto het kruispunt op. Omdat ze groen had en blijkbaar, ondanks de chaos, niet extra attent was.
Zie het als een kind of dier dat de straat op rent. Hoe langzaam je ook rijdt, die schep je echt wel. Omdat je daar geen rekening mee kunt houden.
Anders werd er ook nooit wild aangereden waar wel degelijk ook waarschuwingsborden staan....
[..]
Niet opletten in het verkeer. Vroeg of laat ben je dan aan de beurt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:00 schreef aloa het volgende:
Het blijft een jong meisje die misschien met haar gedachte totaal niet bij het verkeer is op dat moment. (wat een groot deel van de jeugd niet heeft).
Misschien had ze oordoppen in met muziek of iets anders wat haar afsloot van de rest van het verkeer (niet slim idd, als dat zo zou zijn).
Ik zie het steeds vaker. Al fietsend met telefoon in de hand en wat er verder om ze heen gebeurt is niet echt boeiend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niet opletten in het verkeer. Vroeg of laat ben je dan aan de beurt.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan oke is (niet dat je dat zegt). Ben wel van mening dat er naar zulke dingen gekeken mag worden bij een ongeval.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zie het steeds vaker. Al fietsend met telefoon in de hand en wat er verder om ze heen gebeurt is niet echt boeiend.
Wat natuurlijk betekent dat, mochten ze betrokken raken bij een ongeluk, zij zelf alle schuld hebben. Het in hebben van oordoppen of niet alert zijn in het verkeer, betekent niet dat de ander ineens schuld heeft aan het ongeval. Hoe spijtig de gevolgen dan ook zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zie het steeds vaker. Al fietsend met telefoon in de hand en wat er verder om ze heen gebeurt is niet echt boeiend.
Ah ja, want een machinist is ook schuldig als er iemand voor zijn trein springt!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:25 schreef VeX- het volgende:
Die idioot van een agent had niet zo rucksichtlos over het het kruispunt moeten gaan. Daarvoor mag hij de rekening gepresenteerd krijgen.
Moreel deprorabel om de schuld bij het slachtoffer te leggen en niet bij de moordenaar. Typisch Nederlands.
Als jij voor elke serieuze reactie in dit topic een euro zou krijgen zou je nu blut zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:25 schreef VeX- het volgende:
Die idioot van een agent had niet zo rucksichtlos over het het kruispunt moeten gaan. Daarvoor mag hij de rekening gepresenteerd krijgen.
Moreel deprorabel om de schuld bij het slachtoffer te leggen en niet bij de moordenaar. Typisch Nederlands.
Mooi samengevat, volledig met je eens. Daarnaast is ze door de laatste auto aangereden, niet door de eerste, oftewel er zijn al meerdere auto's voorbijgereden uit dezelfde richting. Dan is er toch niet goed opgelet helaas.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:44 schreef Alentejana het volgende:
[..]
De reden maakt geen hol uit.
Als je niet weet hoe of wat, blijf je gewoon staan tot je het wel weet of totdat iemand duidelijkheid schept.
Dat is wat je leert plus een logische reactie.
Totaal onlogisch is om in een chaos te denken:"maar ik heb groen dus ik ga gewoon"
[..]
Een kruispunt opschieten vanuit een zijstraat is altijd gevaarlijk, dat heeft niks met het betreffende kruispunt te maken.
Als ze er op had gestaan was ze gezien, maar ze ging voor een auto het kruispunt op. Omdat ze groen had en blijkbaar, ondanks de chaos, niet extra attent was.
Zie het als een kind of dier dat de straat op rent. Hoe langzaam je ook rijdt, die schep je echt wel. Omdat je daar geen rekening mee kunt houden.
Anders werd er ook nooit wild aangereden waar wel degelijk ook waarschuwingsborden staan....
[..]
Een voltstrek onduidelijke situatie en je reactie is "nou ik heb groen dus ik ga maar"?
Je wacht dan toch tot het wél allemaal duidelijk is?
Bij sirenes ga je gewoon geen kruispunt op, ongeacht waar ze zich bevinden. Je wacht tot je exact weet waar ze zijn en heengaan en tot ze voorbij zijn.
Je hoort echt wel of ze ver weg zijn of dichtbij en of ze jou kant op komen.
Die sirenes zijn er nl om aan tekondigen dat ze er aankomen zodat iedereen plaats kan maken. Weet je wel.
Maar blijkbaar is zulke basisstof al te moeilijk voor sommige mensen of wordt het niet meer geleerd?
Daarom is er nog een speciale richtlijn dat een kruispunten kan worden vrij gemaakt. Daar stond die wagen voor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is wat die richtlijn ook aangeeft. Bij een kruispunt er niet van uitgaan dat iedereen even attent reageert. Het blijft een jong meisje die misschien met haar gedachte totaal niet bij het verkeer is op dat moment. (wat een groot deel van de jeugd niet heeft).
Misschien had ze oordoppen in met muziek of iets anders wat haar afsloot van de rest van het verkeer (niet slim idd, als dat zo zou zijn).
Misschien schiet je een beetje door?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen het is allemaal een groot complot, de gerechtelijke macht is volledig verrot en agenten allemaal machtsmisbruikende hufters.
Toch hebben de 24 getuigen allen verklaard dat ze geen idee hadden wat er aan de hand was op het kruispunt. sommigen wisten zelfs niet dat er iets aan de hand was. Maar die stonden, gelukkig voor hen, voor een ROOD stoplicht.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het lijkt me zeer sterk dat het zo onduidelijk was. Het lijkt me ook zeer sterk dat er geen zwaailichten en sirenes op het kruispunt waren en al helemaal sterk dat voor niemand duidelijk was welke kant ze op gingen....
Dus iemand die oversteekt en wordt doodgereden door een auto die door rood rijdt, moet maar beter opletten?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het dode kind is volledig zelf schuld aan dit ongeval, dat nooit gebeurd was als ze gewoon had gedaan wat ze moet doen in het verkeer, namelijk opletten.
En nogmaals als je niet weet wat er aan de hand is, ga je geen kruispunt op.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Toch hebben de 24 getuigen allen verklaard dat ze geen idee hadden wat er aan de hand was op het kruispunt. sommigen wisten zelfs niet dat er iets aan de hand was. Maar die stonden, gelukkig voor hen, voor een ROOD stoplicht.
SIRENES ZWAAILICHTENquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:05 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus iemand die oversteekt en wordt doodgereden door een auto die door rood rijdt, moet maar beter opletten?
(de discussie krijgt een nieuwe wending)
Als die auto met sirenes en zwaailichten rijdt, achter meerdere andere auto's met sirene en zwaailicht en er ook nog een auto met sirene en zwaailicht het kruispunt staat te blokkeren, dan ja, had die persoon idd beter moeten opletten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:05 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus iemand die oversteekt en wordt doodgereden door een auto die door rood rijdt, moet maar beter opletten?
(de discussie krijgt een nieuwe wending)
Wel als dat een voorrangsvoertuig is. Die signalen gaan namelijk BOVEN een rood of groen stoplicht.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:05 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus iemand die oversteekt en wordt doodgereden door een auto die door rood rijdt, moet maar beter opletten?
(de discussie krijgt een nieuwe wending)
Precies. Gaat dus zeker zo zeer op voor madame 'ik heb groen dus ik kan blind gaan'. Al had zij in dit geval geeneens voorrang, ondanks groen licht.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:31 schreef VeX- het volgende:
Maakt niet uit.
Voorrang hebben is niet altijd voorrang krijgen.
Een van de eerste lessen die je als beginnende automobilist krijgt.
Maar deze agent met voorbeeldfunctie dacht dat hij alles wel aan zn laars kon lappen.
Extra zwaar straffen dus.
Wel knap dat jij weet wat iemand dacht.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:31 schreef VeX- het volgende:
Maar deze agent met voorbeeldfunctie dacht dat hij alles wel aan zn laars kon lappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |