topic kapen?quote:Op maandag 23 maart 2015 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen we nu eindelijk eens een serieus rijbewijs gaan invoeren voor de bromfiets?
Jaquote:
Discussie veranderd idd heel erg snel.quote:Op maandag 23 maart 2015 08:20 schreef timmmmm het volgende:
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. Dus ja, dan 'mag' het
Maar ik zie dat het in de fipo al over iets anders dan de TT gaat
Het is onzijdig. Net als andere plaatsnamen Chelsea en Paris, om wat te noemen. Ouders hebben hun eigen redenen om kinderen een bepaalde naam te geven die hen dierbaar is.quote:
Mijn scooter gaat 75 km per uur. Maar ik ben 54 jaar en een verantwoordelijke verkeersdeelnemer (mijn moeder ergert zich dat ik voor elke zebra stop als daar een persoon bij staat met "ze zijn nog niet eens aan het oversteken" . Nee, maar je ziet hun intentie toch?) en rijd alleen buiten de bebouwde kom hard. Waar ik overigens goed uit mijn doppen kijk, want ik ben alert op ruiters of rijtuigen, loslopende honden, overstekend wild, losgebroken vee of overstekende schapen. Als ik iets in zicht krijg, pas ik snelheid aan. Ik haal ook dingen van de weg als dat nodig is. Ik ben geen egoïst en zou niet willen dat een ander een ongeluk krijgt terwijl ik zag dat er bv een tak op de weg lag.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:03 schreef Ener-G het volgende:
Examens zijn niks mis mee inmiddels, het is de handhaving waar het aan schort.
Ze moeten veel meer gaan controleren op opgevoerde snorfietsen, als het ding veel harder gaat dan 25km/u -> inleveren en de shredder in. Dat is de enige manier om het in te dammen.
Ik had het specifiek over snorfietsen. En je leest niet, handhaven houdt in dat ze mensen die te hard rijden aan de kant zetten. Als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand, al is dat ook discutabel als je een snorfiets rijdt die 75 gaat.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:15 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Mijn scooter gaat 75 km per uur. Maar ik ben 54 jaar en een verantwoordelijke verkeersdeelnemer (mijn moeder ergert zich dat ik voor elke zebra stop als daar een persoon bij staat met "ze zijn nog niet eens aan het oversteken" . Nee, maar je ziet hun intentie toch?) en rijd alleen buiten de bebouwde kom hard. Waar ik overigens goed uit mijn doppen kijk, want ik ben alert op ruiters of rijtuigen, loslopende honden, overstekend wild, losgebroken vee of overstekende schapen. Als ik iets in zicht krijg, pas ik snelheid aan. Ik haal ook dingen van de weg als dat nodig is. Ik ben geen egoïst en zou niet willen dat een ander een ongeluk krijgt terwijl ik zag dat er bv een tak op de weg lag.
Verantwoordelijkheidsgevoel heeft niks te maken met hoe hard je voertuig kan.
Als je een klootzak of dom bent in het verkeer, ben je dat ook met een langzamer voertuig.
Als je sms´en of app´en belangrijker vindt dan wat dan ook, en je doet dat terwijl je in het verkeer bent ben je geen verantwoordelijke verkeersdeelnemer.
En begin niet over leeftijd te schreeuwen, want ik had vroeger een vriend van 18 die keurig auto reed, afstand hield, snelheid aanpaste, zich goed aan de regels hield etc. Dat kan. Jong is niet meteen automatisch roekeloos.
En ik zeg dat hoge snelheden niet bepaald altijd levensgevaarlijk of roekeloos hoeven te zijn.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:36 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over snorfietsen. En je leest niet, handhaven houdt in dat ze mensen die te hard rijden aan de kant zetten. Als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand, al is dat ook discutabel als je een snorfiets rijdt die 75 gaat.
Het probleem is dat mensen op een snorfiets rijden die 50 kan, en dan rijden ze ook 50, op de fietspaden. Omdat ze officieel maar 25 mogen, mogen ze overal op de fietspaden waar ook gewone fietsers op mogen, in tegenstelling tot bromfietsen, die op bepaalde gedeeltes op de autorijbaan moeten. (of dat gevaarlijk of niet is, is ook een leuk discussiepunt) Snorfietsers die met 50 langs fietsers blazen leveren gevaarlijke situaties op. Vandaar de discussie in bijvoorbeeld Amsterdam om de snorfiets naar de rijbaan te verbannen.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:43 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En ik zeg dat hoge snelheden niet bepaald altijd levensgevaarlijk of roekeloos hoeven te zijn.
75 km per uur haal ik ook nog wel op een racefiets. Die worden ook niet afgenomen.
Dus los van het feit of het om een fiets, snorfiets of brommer gaat, het blijft dat uiteindelijk de berijder ervan er verantwoordelijk op moet zitten. Wat dat betreft vind ik een snelheid die ze kunnen halen ondergeschikt.
De maximum snelheid van de snorfiets ligt oorspronkelijk zo laag vanwege de helmverplichting waar mensen met klederdracht (kap) onderuit wilden komen.
Als ze zonder helm te hard willen, ja, dan straffen. Maar met helm zie ik het verschil niet of je nu op een racefiets , snorfiets of brommer zit.
Ja fietspaden, die heb je hier niet, even niet bij stil gestaan.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:55 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen op een snorfiets rijden die 50 kan, en dan rijden ze ook 50, op de fietspaden. Omdat ze officieel maar 25 mogen, mogen ze overal op de fietspaden waar ook gewone fietsers op mogen, in tegenstelling tot bromfietsen, die op bepaalde gedeeltes op de autorijbaan moeten. (of dat gevaarlijk of niet is, is ook een leuk discussiepunt) Snorfietsers die met 50 langs fietsers blazen leveren gevaarlijke situaties op. Vandaar de discussie in bijvoorbeeld Amsterdam om de snorfiets naar de rijbaan te verbannen.
Daar zitten nogal haken en ogen aan, want een snorfietser heeft geen helm, en oorspronkelijk mag een snorfiets maar 25.
Fietsers die 50 rijden in de stad zijn er niet zo heel veel, op die paar verdwaalde fixie rijders na (maar die zijn ook gewoon levensmoe).
Wat dat betreft snap ik ook niet waarom een bromfiets max 45 mag, en niet 50, zoals het overig verkeer op de rijbaan. Zie ook regelmatig auto's zichtbaar geirriteerd achter een brommer bumperkleven..
ALLE getuigen hebben verklaard dat de bewegingen van die ene agent ofwel onzichtbaar ofwel onduidelijk waren voor andere verkeersdeelnemers. 1 bromfietsers bleef idd staan. Meer uit verbazing dan dat hij het gebeuren goed kon interpreteren.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:43 schreef Nielsch het volgende:
...maar een agent maant hen om te stoppen waarna één van de bromfietsers daar gehoor aan geeft....
Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.quote:Op maandag 23 maart 2015 08:20 schreef timmmmm het volgende:
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. ...
Relevantie?quote:Op maandag 23 maart 2015 13:57 schreef riazop het volgende:
Van de verwarde man in Bergeijk is overigens nooit meer iets vernomen
Als je met 5 autoos op een situatie afstormt en met tot 130 per uur midden door een stad rijdt, mag ik toch aannemen dat er een absolute noodsituatie was.quote:
Dat konden de agenten in kwestie op dat moment helemaal niet weten. Ze krijgen een opdracht om daarheen te gaan met hoogst mogelijke prioriteit en dat is dat.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je met 5 autoos op een situatie afstormt en met tot 130 per uur midden door een stad rijdt, mag ik toch aannemen dat er een absolute noodsituatie was.
Of denk je dat de heertjes het gewoon wel heel spannend vonden, even lekker blèren door de stad met hun waggies?
Een politieagent met zwaailichten en sirenes en alle toeters en bellen mag dat ook gewoon. Ja, het risico is dan dat je iemand aanrijdt, maar er is bewust voor gekozen om agenten ondanks dat risico toch die bevoegdheid te geven.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.
Of omdat hij gewoon geleerd had sirenes= geen kruispunt opgaan.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:55 schreef riazop het volgende:
[..]
ALLE getuigen hebben verklaard dat de bewegingen van die ene agent ofwel onzichtbaar ofwel onduidelijk waren voor andere verkeersdeelnemers. 1 bromfietsers bleef idd staan. Meer uit verbazing dan dat hij het gebeuren goed kon interpreteren.
De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
Ik ga hier geen hatelijke opmerking bij maken over levensverwachting. De ouders gaan al door een hel en rotopmerkingen zijn niet op z´n plek. Maar ik moet me inhouden.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
Fixed.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de advocaat van de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat konden de agenten in kwestie op dat moment helemaal niet weten. Ze krijgen een opdracht om daarheen te gaan met hoogst mogelijke prioriteit en dat is dat.
Dat levert normaliter ook geen gevaar op. Een auto die de weg afzet en het verkeer tegenhoud. En samen dus 5 autos met sirene en lampen.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:
[..]
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Hier zijn binnen de bebouwde kom de nodige wegen waar je 70 km/u mag rijden. Dan is 90 voor een hulpdienst niet eens zo gek.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:
[..]
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Je moet het nog delen door het aantal eitjes dat Memphis nog had. Dus zal ongeveer 100k worden.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
Gekkenwerk, ja hoor. Overdrijven is ook een vak. Als de overige weggebruikers gewoon doen wat ze moeten doen, namelijk opletten en ruimte maken voor voorrangsvoertuigen die met toeters en bellen langs komen rijden, dan is 90 geen enkel probleem. Zeker niet op een vrije busbaan.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:
[..]
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Blijkbaar kan het niet, want er is een dode bij gevallen. Politie kan er niet vanuit gaan dat iedere weggebruiker even goed oplet!quote:Op maandag 23 maart 2015 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gekkenwerk, ja hoor. Overdrijven is ook een vak. Als de overige weggebruikers gewoon doen wat ze moeten doen, namelijk opletten en ruimte maken voor voorrangsvoertuigen die met toeters en bellen langs komen rijden, dan is 90 geen enkel probleem. Zeker niet op een vrije busbaan.
Thank you, captain hindsight!quote:Op maandag 23 maart 2015 18:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Blijkbaar kan het niet, want er is een dode bij gevallen.
Als ze tijdens het behalen van haar rijbewijs (want ze was op een brommer) ook maar een klein beetje had opgelet, dan had ze geweten dat het hebben van groen licht niet betekent dat je als een blinde kip het kruispunt over mag steken.quote:Meisje had waarschijnlijk niks in de gaten, zag een groen licht en fietste door.
Dat sowieso.quote:Trieste zaak!
Bij een kruispunt wel ja. Met 90 door rood rijden is te hard!quote:Op maandag 23 maart 2015 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Thank you, captain hindsight!
[..]
Als ze tijdens het behalen van haar rijbewijs (want ze was op een brommer) ook maar een klein beetje had opgelet, dan had ze geweten dat het hebben van groen licht niet betekent dat je als een blinde kip het kruispunt over mag steken.
Overigens had het niet zien van de auto's in dit geval niks met de snelheid te maken, dus ik maak uit je post op dat jij vindt dat politie-, brandweer- en ziekenwagens onderweg naar een spoedgeval maar gewoon voor het rode stoplicht moeten wachten.
[..]
Rij je zelf auto?quote:Op maandag 23 maart 2015 18:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Bij een kruispunt wel ja. Met 90 door rood rijden is te hard!
Jawel.quote:
Ik lees in het vorige topic dat de snelheid op 92 uit is gekomen, maar waarschijnlijk hoger ligt.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jawel.
Dan mag je zelf ook wel bedenken dat niet ieder kruispunt hetzelfde is en je op verschillende momenten van de dag verschillende gradaties van mate van overzicht op datzelfde kruispunt hebt.
''90 is te hard'' is uiterst krap door de bocht.
Geef je mee dat het wel aan de hoge kant is en er naar gekeken mag worden of hij niet te hard reed op dat moment. 90 is wel flink hard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |