abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150937174
Een lid van een arrestatieteam van de politie stond vandaag anoniem en onherkenbaar voor de strafrechter in Den Bosch omdat hij in 2013 op een kruising in Eindhoven de 18-jarige Memphis van Veen heeft doodgereden. De politieman bestuurde een van de vijf auto's van het arrestatieteam dat op weg was naar een melding over een verwarde man in Bergeijk.

De auto's reden met licht- en geluidsignalen door Eindhoven. De verdachte agent reed 90 km/uur waar 50 was toegestaan. De aanrijding was niet meer te voorkomen toen het meisje groen licht kreeg en de kruising op reed.

Verweer van de verdachte: Het meisje lette niet op.

De officier vraagt vrijspraak.

Nederland 2015
http://www.dichtbij.nl/ei(...)r-in-strafbank-.aspx


De titel klopt niet! Het ging om een bromfietsbestuurder. Wegens automatisch volgen niet aangepast.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150937228
Kunnen we nu eindelijk eens een serieus rijbewijs gaan invoeren voor de bromfiets? Het is een voertuig wat vaak behoorlijk wat vermogen heeft en het wordt in het algemeen niet door de meeste gezonde Nederlanders bestuurd, velen die daarmee rijden gebruiken dit als alternatief voor de fiets, dat is niet bepaald bevorderlijk voor je conditie en je gezondheid. Als een zoutzak zitten op een apparaat wat 45+ km/u rijdt (meestal harder, al dan niet met geel plaatje) en dit in combinatie met een slechte rijvaardigheid en een slechte attitude die je bij veel bromfietsbestuurders ziet is vragen om extra risico's. Uit de verkeersstatistieken blijkt duidelijk dat bij deze groep verkeersdeelnemers onevenredig veel ongelukken gebeuren. Misschien kan een fatsoenlijk rijbewijs waar je wel wat voor moet presteren voor zowel de bromfiets als de snorfiets (hetzelfde rijexamen wegens massale ontduiking!) wel wat oplossen.
Dat verklaart trouwens waarom 9 op 10 bromfietsen met een snorfietsplaatje wel 45+ km/u rijdt: allemaal kindjes die zelfs dat rijbewijs voor de bromfiets niet willen halen. Daarom beter maar ook verplichten voor de snorfiets aangezien de politie in Nederland toch niet bereid is om zoiets te handhaven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 23 maart 2015 @ 01:24:12 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150937251
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen we nu eindelijk eens een serieus rijbewijs gaan invoeren voor de bromfiets?
topic kapen?
are we infinite or am I alone
pi_150937270
Ja.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_150937314
Wat is mis met het huidige bromfiets examen? Meer slachtoffers lijkt me vooral te wijten aan de hoeveelheid jonge bestuurders. Die veroorzaken immers ook de meerderheid van de autoongelukken.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_150937356
Overigens, je moet dat examen ook gewoon doen voor een snorfiets. Althans voor de 25km/u scooters die jij volgens mij bedoeld.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_150938079
Memphis een vrouwennaam?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 23 maart 2015 @ 08:20:14 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_150939108
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. Dus ja, dan 'mag' het

Maar ik zie dat het in de fipo al over iets anders dan de TT gaat :')
Laffe huichelaar
  maandag 23 maart 2015 @ 08:21:37 #9
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_150939136
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 03:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Memphis een vrouwennaam?
Ja :'). Johnny en Anita zijn pa en ma.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_150939138
Bromfiets examens zijn juist een paar jaar geleden veranderd, met een verplicht praktijkexamendeel.
  maandag 23 maart 2015 @ 08:24:11 #11
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_150939159
Je loopt een beetje achter op de feiten TS.
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
pi_150939203
Nee dat "mag" natuurlijk niet, echter vind ik dan ook weer niet dat in dit geval de agent strafrechtelijk vervolgd moet worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150939442
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:20 schreef timmmmm het volgende:
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. Dus ja, dan 'mag' het

Maar ik zie dat het in de fipo al over iets anders dan de TT gaat :')
Discussie veranderd idd heel erg snel.
pi_150939465
Persoonlijk vind ik het behalen van een rijbewijs voor een brommer al veel te streng geworden. Ik ben dan ook van de generatie waar je zonder rijbewijs brommer mocht rijden. de vrijheid en plezier die ik had is nu helemaal verdwenen en net als de auto ben je een makkelijk object geworden om boetes uit te schrijven en de staatskas bij te vullen.
pi_150939688
Examens zijn niks mis mee inmiddels, het is de handhaving waar het aan schort.
Ze moeten veel meer gaan controleren op opgevoerde snorfietsen, als het ding veel harder gaat dan 25km/u -> inleveren en de shredder in. Dat is de enige manier om het in te dammen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_150939710
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 03:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Memphis een vrouwennaam?
Het is onzijdig. Net als andere plaatsnamen Chelsea en Paris, om wat te noemen. Ouders hebben hun eigen redenen om kinderen een bepaalde naam te geven die hen dierbaar is.

Wat betreft het brommerrijbewijs: Ik heb het gewoon kunnen kopen omdat ik van voor een bepaald jaartal was. Ik was toen al bijna 40 ofzo.

Wij kregen op school gedegen verkeersles en zelfs een auto rijbewijs examen was een peuleschil daardoor.
Als er geen verkeersles meer wordt gegeven op school, wordt het hoog tijd om dat weer in te voeren.

Iedereen hoort te weten dat sirenes= aan de kant en geen kruispunt of rotonde opgaan.
Ik sta gewoon versteld dat iemand dat heeft genegeerd.

Dat is toch verdorie zo duidelijk en simpel als wat? Alle andere regels komen dan een moment te vervallen, dus ook of je voorrang hebt of groen licht.

Net zo simpel als oversteken, links en rechts en weer links kijken.
Blijkbaar heeft ze dat ook gewoon niet gedaan.

Dat zijn toch basisdingen die je van kinds af aan mee krijgt, of hoe zit het?

Is dit som een gevolg van de vrijheden van kinderen in woonerven ofzo? Waar ik eens toegeschreeuwd kreeg toen ik vroeg of een kind dat midden op straat zat even aan de kant kon :"Nee jij moet aan de kant want dit is een woonerf!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 23-03-2015 09:20:27 ]
pi_150939886
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:03 schreef Ener-G het volgende:
Examens zijn niks mis mee inmiddels, het is de handhaving waar het aan schort.
Ze moeten veel meer gaan controleren op opgevoerde snorfietsen, als het ding veel harder gaat dan 25km/u -> inleveren en de shredder in. Dat is de enige manier om het in te dammen.
Mijn scooter gaat 75 km per uur. Maar ik ben 54 jaar en een verantwoordelijke verkeersdeelnemer (mijn moeder ergert zich dat ik voor elke zebra stop als daar een persoon bij staat met "ze zijn nog niet eens aan het oversteken" . Nee, maar je ziet hun intentie toch?) en rijd alleen buiten de bebouwde kom hard. Waar ik overigens goed uit mijn doppen kijk, want ik ben alert op ruiters of rijtuigen, loslopende honden, overstekend wild, losgebroken vee of overstekende schapen. Als ik iets in zicht krijg, pas ik snelheid aan. Ik haal ook dingen van de weg als dat nodig is. Ik ben geen egoïst en zou niet willen dat een ander een ongeluk krijgt terwijl ik zag dat er bv een tak op de weg lag.

Verantwoordelijkheidsgevoel heeft niks te maken met hoe hard je voertuig kan.
Als je een klootzak of dom bent in het verkeer, ben je dat ook met een langzamer voertuig.

Als je sms´en of app´en belangrijker vindt dan wat dan ook, en je doet dat terwijl je in het verkeer bent ben je geen verantwoordelijke verkeersdeelnemer.

En begin niet over leeftijd te schreeuwen, want ik had vroeger een vriend van 18 die keurig auto reed, afstand hield, snelheid aanpaste, zich goed aan de regels hield etc. Dat kan. Jong is niet meteen automatisch roekeloos.
pi_150940327
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:15 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Mijn scooter gaat 75 km per uur. Maar ik ben 54 jaar en een verantwoordelijke verkeersdeelnemer (mijn moeder ergert zich dat ik voor elke zebra stop als daar een persoon bij staat met "ze zijn nog niet eens aan het oversteken" . Nee, maar je ziet hun intentie toch?) en rijd alleen buiten de bebouwde kom hard. Waar ik overigens goed uit mijn doppen kijk, want ik ben alert op ruiters of rijtuigen, loslopende honden, overstekend wild, losgebroken vee of overstekende schapen. Als ik iets in zicht krijg, pas ik snelheid aan. Ik haal ook dingen van de weg als dat nodig is. Ik ben geen egoïst en zou niet willen dat een ander een ongeluk krijgt terwijl ik zag dat er bv een tak op de weg lag.

Verantwoordelijkheidsgevoel heeft niks te maken met hoe hard je voertuig kan.
Als je een klootzak of dom bent in het verkeer, ben je dat ook met een langzamer voertuig.

Als je sms´en of app´en belangrijker vindt dan wat dan ook, en je doet dat terwijl je in het verkeer bent ben je geen verantwoordelijke verkeersdeelnemer.

En begin niet over leeftijd te schreeuwen, want ik had vroeger een vriend van 18 die keurig auto reed, afstand hield, snelheid aanpaste, zich goed aan de regels hield etc. Dat kan. Jong is niet meteen automatisch roekeloos.
Ik had het specifiek over snorfietsen. En je leest niet, handhaven houdt in dat ze mensen die te hard rijden aan de kant zetten. Als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand, al is dat ook discutabel als je een snorfiets rijdt die 75 gaat.

En leeftijd zegt inderdaad niets, ik kom ook geregeld mensen van 50+ tegen die als een idioot aan het rijden zijn op hun snorfiets.

Maar als je zegt dat je alert op ruiters bent kom je vast niet in de grote steden. Daar speelt het probleem juist.

Anyhoo, genoeg offtopic.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_150940477
Dus, als ik het goed begrijp:

Twee bromfietsers naderen een kruising, waar de politie inmiddels een blok heeft gezet (stilstaande politie-auto zodat de rest kan passeren), en op dat moment komen er 4 politiewagens met zwaailichten en sirene voorbij. De bromfietsers - die dit schouwspel gezien en gehoord moeten hebben - willen optrekken maar een agent maant hen om te stoppen waarna één van de bromfietsers daar gehoor aan geeft. De andere besluit om tegen beter weten in toch door te rijden en wordt geraakt door de laatste politiewagen.

Sorry, maar dan verdien je als bromfietser ook gewoon de Darwin Award.
pi_150940486
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:36 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik had het specifiek over snorfietsen. En je leest niet, handhaven houdt in dat ze mensen die te hard rijden aan de kant zetten. Als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand, al is dat ook discutabel als je een snorfiets rijdt die 75 gaat.
En ik zeg dat hoge snelheden niet bepaald altijd levensgevaarlijk of roekeloos hoeven te zijn.
75 km per uur haal ik ook nog wel op een racefiets. Die worden ook niet afgenomen.
Dus los van het feit of het om een fiets, snorfiets of brommer gaat, het blijft dat uiteindelijk de berijder ervan er verantwoordelijk op moet zitten. Wat dat betreft vind ik een snelheid die ze kunnen halen ondergeschikt.

De maximum snelheid van de snorfiets ligt oorspronkelijk zo laag vanwege de helmverplichting waar mensen met klederdracht (kap) onderuit wilden komen.
Als ze zonder helm te hard willen, ja, dan straffen. Maar met helm zie ik het verschil niet of je nu op een racefiets , snorfiets of brommer zit.
pi_150940730
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:43 schreef Alentejana het volgende:

[..]

En ik zeg dat hoge snelheden niet bepaald altijd levensgevaarlijk of roekeloos hoeven te zijn.
75 km per uur haal ik ook nog wel op een racefiets. Die worden ook niet afgenomen.
Dus los van het feit of het om een fiets, snorfiets of brommer gaat, het blijft dat uiteindelijk de berijder ervan er verantwoordelijk op moet zitten. Wat dat betreft vind ik een snelheid die ze kunnen halen ondergeschikt.

De maximum snelheid van de snorfiets ligt oorspronkelijk zo laag vanwege de helmverplichting waar mensen met klederdracht (kap) onderuit wilden komen.
Als ze zonder helm te hard willen, ja, dan straffen. Maar met helm zie ik het verschil niet of je nu op een racefiets , snorfiets of brommer zit.
Het probleem is dat mensen op een snorfiets rijden die 50 kan, en dan rijden ze ook 50, op de fietspaden. Omdat ze officieel maar 25 mogen, mogen ze overal op de fietspaden waar ook gewone fietsers op mogen, in tegenstelling tot bromfietsen, die op bepaalde gedeeltes op de autorijbaan moeten. (of dat gevaarlijk of niet is, is ook een leuk discussiepunt) Snorfietsers die met 50 langs fietsers blazen leveren gevaarlijke situaties op. Vandaar de discussie in bijvoorbeeld Amsterdam om de snorfiets naar de rijbaan te verbannen.

Daar zitten nogal haken en ogen aan, want een snorfietser heeft geen helm, en oorspronkelijk mag een snorfiets maar 25.

Fietsers die 50 rijden in de stad zijn er niet zo heel veel, op die paar verdwaalde fixie rijders na (maar die zijn ook gewoon levensmoe :P).

Wat dat betreft snap ik ook niet waarom een bromfiets max 45 mag, en niet 50, zoals het overig verkeer op de rijbaan. Zie ook regelmatig auto's zichtbaar geirriteerd achter een brommer bumperkleven..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_150940922
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:55 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen op een snorfiets rijden die 50 kan, en dan rijden ze ook 50, op de fietspaden. Omdat ze officieel maar 25 mogen, mogen ze overal op de fietspaden waar ook gewone fietsers op mogen, in tegenstelling tot bromfietsen, die op bepaalde gedeeltes op de autorijbaan moeten. (of dat gevaarlijk of niet is, is ook een leuk discussiepunt) Snorfietsers die met 50 langs fietsers blazen leveren gevaarlijke situaties op. Vandaar de discussie in bijvoorbeeld Amsterdam om de snorfiets naar de rijbaan te verbannen.

Daar zitten nogal haken en ogen aan, want een snorfietser heeft geen helm, en oorspronkelijk mag een snorfiets maar 25.

Fietsers die 50 rijden in de stad zijn er niet zo heel veel, op die paar verdwaalde fixie rijders na (maar die zijn ook gewoon levensmoe :P).

Wat dat betreft snap ik ook niet waarom een bromfiets max 45 mag, en niet 50, zoals het overig verkeer op de rijbaan. Zie ook regelmatig auto's zichtbaar geirriteerd achter een brommer bumperkleven..
Ja fietspaden, die heb je hier niet, even niet bij stil gestaan.
De helm heb ik al genoemd. Maar ik heb zoiets van : als je de snorfiets als brommer gaat gebruiken kwa snelheid, dan ook kwa regels, dus met helm en op de rijbaan. Dan is weer niks aan de hand.

Mensen die een snorfiets willen vanwege geen helm willen, zullen langzaam moeten gaan. Dat ben ik met je eens. Heb dan ook uiteindelijk geen medelijden met gepakt worden voor hardrijden. En ben het wat dat betreft dus toch ook met je eens.

Wat de brommers betreft, ja die 45 snap ik ook niet met brommers op de rijbaan, dat moeten ze gewoon aanpassen.

Maar hoofdmoot is wel gewoon verantwoordelijk gedrag.

Niet om het een of ander, maar snorfietsen kunnen inmiddels toch wel gewoon afgeschaft nu er electrische fietsen zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door Alentejana op 23-03-2015 10:25:37 ]
pi_150946959
quote:
6s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:43 schreef Nielsch het volgende:
...maar een agent maant hen om te stoppen waarna één van de bromfietsers daar gehoor aan geeft....
ALLE getuigen hebben verklaard dat de bewegingen van die ene agent ofwel onzichtbaar ofwel onduidelijk waren voor andere verkeersdeelnemers. 1 bromfietsers bleef idd staan. Meer uit verbazing dan dat hij het gebeuren goed kon interpreteren.
pi_150947032
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:20 schreef timmmmm het volgende:
Die agent doet niks fout natuurlijk, heeft zich aan alle regels gehouden. ...
Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.
pi_150947077
Van de verwarde man in Bergeijk is overigens nooit meer iets vernomen
  maandag 23 maart 2015 @ 13:59:46 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150947163
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:57 schreef riazop het volgende:
Van de verwarde man in Bergeijk is overigens nooit meer iets vernomen
Relevantie?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150947248
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Relevantie?
Als je met 5 autoos op een situatie afstormt en met tot 130 per uur midden door een stad rijdt, mag ik toch aannemen dat er een absolute noodsituatie was.

Of denk je dat de heertjes het gewoon wel heel spannend vonden, even lekker blèren door de stad met hun waggies?
  maandag 23 maart 2015 @ 14:03:21 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150947300
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:01 schreef riazop het volgende:

[..]

Als je met 5 autoos op een situatie afstormt en met tot 130 per uur midden door een stad rijdt, mag ik toch aannemen dat er een absolute noodsituatie was.

Of denk je dat de heertjes het gewoon wel heel spannend vonden, even lekker blèren door de stad met hun waggies?
Dat konden de agenten in kwestie op dat moment helemaal niet weten. Ze krijgen een opdracht om daarheen te gaan met hoogst mogelijke prioriteit en dat is dat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 23 maart 2015 @ 15:33:32 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_150950295
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee. Hij reed te hard. Véél te hard zelfs. Dan neem je bewust het risico dat je iemand doodrijdt onderweg.
Een politieagent met zwaailichten en sirenes en alle toeters en bellen mag dat ook gewoon. Ja, het risico is dan dat je iemand aanrijdt, maar er is bewust voor gekozen om agenten ondanks dat risico toch die bevoegdheid te geven.

Dus ja, dit mag een agent gewoon straffeloos doen. Ik denk dat de agent de eerste is die zal zeggen dat de uitkomst verschrikkelijk is en dat dit niet had moeten gebeuren, maar ik hoop ook van harte dat hij volgende keer precies hetzelfde zal doen als deze keer, volgens protocol reageren op een melding.
Laffe huichelaar
pi_150951056
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:55 schreef riazop het volgende:

[..]

ALLE getuigen hebben verklaard dat de bewegingen van die ene agent ofwel onzichtbaar ofwel onduidelijk waren voor andere verkeersdeelnemers. 1 bromfietsers bleef idd staan. Meer uit verbazing dan dat hij het gebeuren goed kon interpreteren.
Of omdat hij gewoon geleerd had sirenes= geen kruispunt opgaan.
Het maakt echt niet uit of een situatie overzichtelijk is of niet en of er nou een mannetje staat te zwaaien of niet. Sirenes= plaats maken en geen kruispunt op gaan.
Hoe chaotisch of onduidelijk het ook is.
Als er sirenes zijn, gelden andere regels als groen licht hebben gewoon niet meer.
Daar zijn ze voor uit gevonden. Prioriteit signaal.

En juist als iets onduidelijk is blijf je toch staan tot je zeker weet dat er geen sirene meer in de buurt is?

De ooggetuigen zijn geschokt en verontwaardigd, dat is logish, het is afschuwelijk om zoiets mee te maken, maar dat maakt het juist zo onbetrouwbaar wat ze denken gezien te hebben.

Logica komt bij mensen vandaan die er niks mee te maken hebben.

Als hij langzaam had gereden, had hij haar misschien kunnen vermijden of zachter geraakt en had ze een bekeuring aan haar broek gehad.
Maar als ze het kruispunt niet op was gegaan, was er niks gebeurd.

Hij zal voor het hardrijden wel gestraft (hoewel dat echt niet zo hard was als ooggetuigen beweren,, technisch onderzoek wijst 92 km /u aan) maar haar stommiteit om een kruispunt op te gaan als er sirenes zijn en er onduidelijkheid is (als dat al zo is), is niet zijn schuld.

Waarom een zondebok zoeken? Dit was haar eigen keuze en verantwoording.
pi_150951172
Een BvL-topic! Even volgen!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_150951295
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
  maandag 23 maart 2015 @ 16:08:17 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150951421
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150951804
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
Ik ga hier geen hatelijke opmerking bij maken over levensverwachting. De ouders gaan al door een hel en rotopmerkingen zijn niet op z´n plek. Maar ik moet me inhouden.
pi_150953650
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Is het al bekend hoeveel schadevergoeding de advocaat van de familie van het meisje van die "veel te hard rijdende kutpolitie" gaan eisen?
Fixed.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150955350
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat konden de agenten in kwestie op dat moment helemaal niet weten. Ze krijgen een opdracht om daarheen te gaan met hoogst mogelijke prioriteit en dat is dat.
maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
  maandag 23 maart 2015 @ 18:19:30 #37
148823 znarch
ondertitel
pi_150955757
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:

[..]

maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Dat levert normaliter ook geen gevaar op. Een auto die de weg afzet en het verkeer tegenhoud. En samen dus 5 autos met sirene en lampen.

Dit meisje had ook onder een trein gekomen. Als je zo slecht oplet maakt het niet meer uit hoe hard, zacht of wat dan ook.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 23 maart 2015 @ 18:19:52 #38
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_150955767
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:

[..]

maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Hier zijn binnen de bebouwde kom de nodige wegen waar je 70 km/u mag rijden. Dan is 90 voor een hulpdienst niet eens zo gek.
In het vorige topic staat ook een foto van het betreffende kruispunt, en het is nu niet bepaald onoverzichtelijk te noemen.
pi_150955826
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De snelheid van de politieauto maal de levensverwachting van het meisje maal het aantal views van dit topic maakt 3,9 miljoen. Dat lijkt me een redelijk bedrag.
Je moet het nog delen door het aantal eitjes dat Memphis nog had. Dus zal ongeveer 100k worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 23 maart 2015 @ 18:27:07 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150955993
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:07 schreef aloa het volgende:

[..]

maar dat mag geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers. 90 door de bebouwde kom is gekkenwerk.
Gekkenwerk, ja hoor. Overdrijven is ook een vak. Als de overige weggebruikers gewoon doen wat ze moeten doen, namelijk opletten en ruimte maken voor voorrangsvoertuigen die met toeters en bellen langs komen rijden, dan is 90 geen enkel probleem. Zeker niet op een vrije busbaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150956167
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gekkenwerk, ja hoor. Overdrijven is ook een vak. Als de overige weggebruikers gewoon doen wat ze moeten doen, namelijk opletten en ruimte maken voor voorrangsvoertuigen die met toeters en bellen langs komen rijden, dan is 90 geen enkel probleem. Zeker niet op een vrije busbaan.
Blijkbaar kan het niet, want er is een dode bij gevallen. Politie kan er niet vanuit gaan dat iedere weggebruiker even goed oplet!
Meisje had waarschijnlijk niks in de gaten, zag een groen licht en fietste door.

Trieste zaak!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 18:32:04 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 18:33:06 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150956217
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Blijkbaar kan het niet, want er is een dode bij gevallen.
Thank you, captain hindsight!
quote:
Meisje had waarschijnlijk niks in de gaten, zag een groen licht en fietste door.
Als ze tijdens het behalen van haar rijbewijs (want ze was op een brommer) ook maar een klein beetje had opgelet, dan had ze geweten dat het hebben van groen licht niet betekent dat je als een blinde kip het kruispunt over mag steken.
Overigens had het niet zien van de auto's in dit geval niks met de snelheid te maken, dus ik maak uit je post op dat jij vindt dat politie-, brandweer- en ziekenwagens onderweg naar een spoedgeval maar gewoon voor het rode stoplicht moeten wachten.
quote:
Trieste zaak!
Dat sowieso.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150956332
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Thank you, captain hindsight!

[..]

Als ze tijdens het behalen van haar rijbewijs (want ze was op een brommer) ook maar een klein beetje had opgelet, dan had ze geweten dat het hebben van groen licht niet betekent dat je als een blinde kip het kruispunt over mag steken.
Overigens had het niet zien van de auto's in dit geval niks met de snelheid te maken, dus ik maak uit je post op dat jij vindt dat politie-, brandweer- en ziekenwagens onderweg naar een spoedgeval maar gewoon voor het rode stoplicht moeten wachten.

[..]


Bij een kruispunt wel ja. Met 90 door rood rijden is te hard!

Ze hoeven niet te wachten uiteraard.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 18:37:01 ]
pi_150956354
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:36 schreef aloa het volgende:

[..]

Bij een kruispunt wel ja. Met 90 door rood rijden is te hard!
Rij je zelf auto?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_150956370
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Rij je zelf auto?
Ja jij ook?
pi_150956458
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:37 schreef aloa het volgende:

[..]

Ja jij ook?
Jawel.

Dan mag je zelf ook wel bedenken dat niet ieder kruispunt hetzelfde is en je op verschillende momenten van de dag verschillende gradaties van mate van overzicht op datzelfde kruispunt hebt.

''90 is te hard'' is uiterst krap door de bocht.
Geef je mee dat het wel aan de hoge kant is en er naar gekeken mag worden of hij niet te hard reed op dat moment. 90 is wel flink hard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_150956781
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jawel.

Dan mag je zelf ook wel bedenken dat niet ieder kruispunt hetzelfde is en je op verschillende momenten van de dag verschillende gradaties van mate van overzicht op datzelfde kruispunt hebt.

''90 is te hard'' is uiterst krap door de bocht.
Geef je mee dat het wel aan de hoge kant is en er naar gekeken mag worden of hij niet te hard reed op dat moment. 90 is wel flink hard.
Ik lees in het vorige topic dat de snelheid op 92 uit is gekomen, maar waarschijnlijk hoger ligt.
pi_150957001
ZWAAILICHTEN! SIRENES!
Dan weet je als burger dat er met hoge snelheid gereden wordt en let je extra op waar het vandaan komt en waar ze heengaan en of ze langs jou moeten...
En dan nog niet opletten?
Ik wil niet lullig doen, maar dat is nou vragen om ongelukken.
pi_150957456
Ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
Tweede oogetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven:
pi_150957643
Die zijn geschokt. Die hebben een meisje zien verongelukken, geloof je nu echt dat daar iets zinnigs uitkomt? Ik geloof in onderzoek (waaruit is gebleken dat er 92 werd gereden, nooit 180) en logica. Niet in hysterische mensen.

Als er 50 gereden was, had hij ook niet kunnen remmen.
Zij kon hem wel aan zien komen, maar hij verwacht niet dat er iemand van een zijstraat ineens het kruispunt opkomt terwijl er zwaailicht en sirene wordt gevoerd door een hele rits auto´s.
Dan ben je altijd te laat.
Ze was niet op het kruispunt, en van verre te zien, ze ging er vlak voor de auto op. Zij is de veroorzaker van dit ongeluk.
Dat de auto wellicht te hard reed is misschien verwijtbaar op zich, ik ken de regels daarvoor niet uit mijn hoofd, maar zij veroorzaakte het ongeluk.

Ik vraag me af hoe men ertegenover had gestaan als het een oude man in een auto was geweest die het had overleefd, ipv een meisje op de brommer die is verongelukt en als de politie het loodje had gelegd.

Dan riep iedereen waarschijnlijk da "die ouwe gek" niet zomaar voor die politewagen het kruispunt op had moeten gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')