abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151012906
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:59 schreef aloa het volgende:

[..]

In dit geval niet alleen bij degene die niet oplette. Meisje let niet goed op of heeft geen flauw idee wat er gebeurt (kan van alles zijn), politie maakt een inschattingsfout door met meer dan 90 km over een kruispunt te scheuren en door rood te rijden.
Zij maakte een inschattingsfout door niet op te letten en over een afgezet kruispunt te crossen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_151012999
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:59 schreef aloa het volgende:

[..]

In dit geval niet alleen bij degene die niet oplette. Meisje let niet goed op of heeft geen flauw idee wat er gebeurt (kan van alles zijn), politie maakt een inschattingsfout door met meer dan 90 km over een kruispunt te scheuren en door rood te rijden.
Ook in dit geval ligt de schuld volkomen bij het meisje. Je moet bij de pinken zijn en als je niet weet wat er gebeurt dan wacht je tot je het wel weet.
De wagen was de vijfde in een rij. En er stond een wagen om het kruispunt vrij te houden. Natuurlijk denkt hij dan door te kunnen karren als hij zwaailicht en sirene voert!
Dat heeft iks met inschattingsfouten te maken.

Hoe denk je dat de verzekering er over denkt als je gaat oversteken terwijl er een chaos was met zwaailichten. Dan telt "maar ik had groen" echt niet hoor.
pi_151013010
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:59 schreef aloa het volgende:

[..]

In dit geval niet alleen bij degene die niet oplette. Meisje let niet goed op of heeft geen flauw idee wat er gebeurt (kan van alles zijn), politie maakt een inschattingsfout door met meer dan 90 km over een kruispunt te scheuren en door rood te rijden.
De politie maakte geen inschattingsfout, dat heeft de rechter inmiddels ook bevestigd.
Waarom is dat zo moeilijk te accepteren voor enkelen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_151013164
quote:
13s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De politie maakte geen inschattingsfout, dat heeft de rechter inmiddels ook bevestigd.
Waarom is dat zo moeilijk te accepteren voor enkelen?
Omdat de politie altijd fout zit en men stokken zoekt om mee te slaan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_151013237
quote:
13s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De politie maakte geen inschattingsfout, dat heeft de rechter inmiddels ook bevestigd.
Waarom is dat zo moeilijk te accepteren voor enkelen?
Nou dat snap ik ook wel, ze zijn verontwaardigd dat er zo plots en zo bruut een einde aan het leven van een jong meisje is gemaakt en zoeken graag schuld buiten haarzelf. Dat is redelijk menselijk, in eerste instantie, maar op een gegeven moment moet je rationeel worden en dan begrijp je dat de schuld niet bij de aanrijder lag.
pi_151013574
Een rechter zal ook niet snel een agent van een speciale eenheid veroordelen. Ik vind het persoonlijk wel een te hoge snelheid om een kruispunt over te gaan.
pi_151013888
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:24 schreef InverHouse het volgende:
Een rechter zal ook niet snel een agent van een speciale eenheid veroordelen. Ik vind het persoonlijk wel een te hoge snelheid om een kruispunt over te gaan.
Hij rekende er op dat verkeer werd tegen gehouden door die auto die op het kruispunt gestopt was. En het blijft dat als iedereen zwaailichten en sirenes respecteert zoals het hoort, er niks gebeurt.
Hij reed volgens onderzoek 92 ter plekke.
pi_151015792
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:48 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Als burgers sirenes gaat negeren is het Russisch roulette, zou je bedoelen.
Het gaat hier vooral om agenten die hun eigen richtlijn negeren.
pi_151016280
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:33 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hij rekende er op dat verkeer werd tegen gehouden door die auto die op het kruispunt gestopt was. En het blijft dat als iedereen zwaailichten en sirenes respecteert zoals het hoort, er niks gebeurt.
Hij reed volgens onderzoek 92 ter plekke.
Door één auto met zwaailicht op een kruispunt te zetten is het veilig om met 92 km dat kruispunt te passeren ?
pi_151016404
Waarom reden ze eigenlijk door Eindhoven heen en niet om de stad heen, via de snelweg. (ben totaal niet bekend in deze streek).
pi_151016463
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef aloa het volgende:
Waarom reden ze eigenlijk door Eindhoven heen en niet om de stad heen, via de snelweg. (ben totaal niet bekend in deze streek).
Goede vraag. Waarom gingen ze niet in botsautootjes of in helicopters!!! OPEN JE OGEN MENSEN!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_151016535
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Goede vraag. Waarom gingen ze niet in botsautootjes of in helicopters!!! OPEN JE OGEN MENSEN!
:')
pi_151018608
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:44 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Door één auto met zwaailicht op een kruispunt te zetten is het veilig om met 92 km dat kruispunt te passeren ?
In pricipe wel, als mensen maar gewoon zwaailichten en sirene respecteren zoals je dat leert, he.
Zelfs zonder vrijgemaakt kruispunt moet je gewoon door kunnen karren als je zwaalicht en sirene voert.

Kijk ook eens naar die filmpjes hoe normaal gereageerd wordt. Vooral door de mensen die het kruispunt al opgingen, en die duidelijk groen hadden. Die stoppen gewoon. Doorrijden is echt een heel, heel rare reacte op zwaailichten en sirenes.
Dan ligt de schuld bij je zelf. Ook als je langzaam rijdt kun je iemand die voor je de weg op schiet niet vermijden.

Maar goed als je bij het signaal van de spoorwegovergang zonder slagbomen over gaat steken en de trein schept je, is dat zeker ook de schuld van de machinist?

Je kunt tot in den treuren blijven janken over snelheden, zij is gewoon fout geweest door te gaan rijden, punt.
pi_151018771
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:55 schreef Alentejana het volgende:

[..]

In pricipe wel, als mensen maar gewoon zwaailichten en sirene respecteren zoals je dat leert, he.
Zelfs zonder vrijgemaakt kruispunt moet je gewoon door kunnen karren als je zwaalicht en sirene voert.

Kijk ook eens naar die filmpjes hoe normaal gereageerd wordt. Vooral door de mensen die het kruispunt al opgingen, en die duidelijk groen hadden. Die stoppen gewoon. Doorrijden is echt een heel, heel rare reacte op zwaailichten en sirenes.
Dan ligt de schuld bij je zelf. Ook als je langzaam rijdt kun je iemand die voor je de weg op schiet niet vermijden.

Maar goed als je bij het signaal van de spoorwegovergang zonder slagbomen over gaat steken en de trein schept je, is dat zeker ook de schuld van de machinist?

Je kunt tot in den treuren blijven janken over snelheden, zij is gewoon fout geweest door te gaan rijden, punt.
Je kunt ook tot in den treuren blijven janken over sirenes, punt.
pi_151020452
quote:
13s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De politie maakte geen inschattingsfout, dat heeft de rechter inmiddels ook bevestigd.
Waarom is dat zo moeilijk te accepteren voor enkelen?
Sinds wanneer heeft een rechter de wijsheid in pacht? Genoeg rechterlijke dwalingen geweest in de loop der jaren.
pi_151020505
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:01 schreef aloa het volgende:

[..]

Je kunt ook tot in den treuren blijven janken over sirenes, punt.
Hallo, die sirenes maken dat het om een PRIORITEIT gaat. Dat andere regels niet meer gelden.
Dat de auto zich luid en duidelijk heeft aangekondigt en dat je dan aan de kant dient te gaan of te stoppen en in elk geval niet een kruispunt of rotonde omgaat.

Dat is het NUT van die dingen, anders kunnen ze dat er wel aflaten als ze evengoed voorzichtig moeten gaan zitten doen in het verkeer, he.

Los daarvan stond er ook nog eens een auto voor haar neus om verkeer te stoppen en waren er al auto´s voor met hoge snelheid en volgens ooggetuigen een onoverzichtelijke situatie. Dan ga je gewoon oversteken, en krijgt degene die achter die rits aanrijdt en voorrang heeft en jou niet meer kan ontwijken de schuld, want snelheid. Seriously?
pi_151020617
Ook al heb je zwaailichten en een sirene dan nog mag je wel uit de je doppen kijken.. Het enkele feit dat het andere verkeer voorrang moet geven is geen vrijbrief om maar niet meer op te letten.. daarom vind ik de uitspraak van de rechter niet goed
pi_151020667
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook al heb je zwaailichten en een sirene dan nog mag je wel uit de je doppen kijken.. Het enkele feit dat het andere verkeer voorrang moet geven is geen vrijbrief om maar niet meer op te letten.. daarom vind ik de uitspraak van de rechter niet goed
Hij keek uit zijn doppen, zag een meisje tegen de regels in het kruispunt opschieten en kon haar niet vermijden. Geen schuld. Logische uitspraak.

Zij hield zich niet aan de regels.
pi_151021020
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:55 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hallo, die sirenes maken dat het om een PRIORITEIT gaat. Dat andere regels niet meer gelden.
Dat de auto zich luid en duidelijk heeft aangekondigt en dat je dan aan de kant dient te gaan of te stoppen en in elk geval niet een kruispunt of rotonde omgaat.

Dat is het NUT van die dingen, anders kunnen ze dat er wel aflaten als ze evengoed voorzichtig moeten gaan zitten doen in het verkeer, he.

Los daarvan stond er ook nog eens een auto voor haar neus om verkeer te stoppen en waren er al auto´s voor met hoge snelheid en volgens ooggetuigen een onoverzichtelijke situatie. Dan ga je gewoon oversteken, en krijgt degene die achter die rits aanrijdt en voorrang heeft en jou niet meer kan ontwijken de schuld, want snelheid. Seriously?
Seriously... :)

Nogmaals... 92 over een kruispunt en door rood is veel te hard.

quote:
De bestuurder van een voorrangsvoertuig dient zich bewust te zijn van zijn bijzondere positie en
verantwoordelijkheden. De optische en geluidssignalen worden gebruikt als vraag om medewerking
van andere weggebruikers en niet als breekijzer. De bestuurder moet zich rekenschap geven van de
mogelijkheid dat andere weggebruikers hem niet horen en/of zien, dan wel zijn richting en/of
snelheid niet goed kunnen inschatten. Dit betekent dat er rekening gehouden dient te worden met
onvoorziene of onberekenbare reacties van andere weggebruikers. Het algehele rijgedrag van de
bestuurder van het voorrangsvoertuig dient beheerst te zijn.
Kruispunten
Het naderen en oversteken van kruispunten gebeurt met aangepaste snelheid. Bij het oprijden van
het kruisingsvlak dient de bestuurder van het voorrangsvoertuig ervan uit te gaan dat andere
weggebruikers hem niet hebben opgemerkt en hem dus mogelijk niet voor laten gaan. Daarom
wordt zonodig gestopt.

Rood licht
Het negeren van een rood verkeerslicht gebeurt met een snelheid van maximaal 20 kilometer per uur
Bij bruggen en spoorwegovergangen wordt het rode licht niet genegeerd en mag niet worden
doorgereden.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 15:12:11 ]
pi_151021251
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:11 schreef aloa het volgende:

[..]

Seriously... :)

Nogmaals... 92 over een kruispunt en door rood is veel te hard.

[..]

Eindelijk iemand die het snapt
pi_151034516
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ook in dit geval ligt de schuld volkomen bij het meisje. ..
Als je in je kist ligt zal je nog vinden dat de politie, tegen haar richtlijnen in, met 130 door de stad mag rijden.

Hoe heet zoiets in de psychologie?
pi_151037672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook al heb je zwaailichten en een sirene dan nog mag je wel uit de je doppen kijken.. Het enkele feit dat het andere verkeer voorrang moet geven is geen vrijbrief om maar niet meer op te letten.. daarom vind ik de uitspraak van de rechter niet goed
Volgens mij moet de rechter zich nog uitspreken.

In de OP staat namelijk dat de officier van justitie vrijspraak vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 22:07:44 ]
pi_151038383
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij moet de rechter zich nog uitspreken.

In de OP staat namelijk dat de officier van justitie vrijspraak vraagt.
Dat justitie de agent verdedigt begrijp ik, politie-agenten en openbare aanklagers zijn goede collega's die gezamelijk optrekken voor hetzelfde doel (iemand veroordeeld krijgen). Het kan zomaar dat de rechter die iets meer afstand heeft hier anders over denkt. Wat hij ook oordeelt, ik hoop dat hij onafhankelijk oordeelt en niet a priori al besluit om hem onschuldig te verklaren omdat het om een agent gaat die in functie was.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151038542
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:11 schreef aloa het volgende:

[..]

Seriously... :)

Nogmaals... 92 over een kruispunt en door rood is veel te hard.
Ik ben geneigd om dat met je eens te zijn, ook al is de weg enigszins afgezet met bewaking van collega's.
Ik vraag me echter vooral af in welke mate het legitiem is om met zo'n extreme haast te rijden om een AT te laten uitrukken tenzij het echt om leven en dood gaat en elke seconde telt wat niet vaak het geval is. Dit incident doet me denken aan een ander verkeersslachtoffer van een AT-team toen ze doodleuk een file veroorzaakten. Was dat nu echt nodig? Ze hadden die persoon ook op een ander moment en op een andere plaats kunnen arresteren zonder de veiligheid van onschuldige omstanders te compromitteren en zonder zoveel overlast te veroorzaken. Dan loop je maar een beetje meer risico, daar worden ze voor betaald en daarvoor krijgen ze extreme geweldsmiddelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151039010
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit incident doet me denken aan een ander verkeersslachtoffer van een AT-team toen ze doodleuk een file veroorzaakten. Was dat nu echt nodig? Ze hadden die persoon ook op een ander moment en op een andere plaats kunnen arresteren zonder de veiligheid van onschuldige omstanders te compromitteren en zonder zoveel overlast te veroorzaken.
Je bedoelt misschien het incident met een benzinedief die op de snelweg werd achtervolgd waarbij hij op een file klapte.. dat vond ik nog extremer eigenlijk.. mensenlevens op het spel zetten voor een tank benzine. dan liggen je prioriteiten niet helemaal goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')