Zij maakte een inschattingsfout door niet op te letten en over een afgezet kruispunt te crossen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:59 schreef aloa het volgende:
[..]
In dit geval niet alleen bij degene die niet oplette. Meisje let niet goed op of heeft geen flauw idee wat er gebeurt (kan van alles zijn), politie maakt een inschattingsfout door met meer dan 90 km over een kruispunt te scheuren en door rood te rijden.
Ook in dit geval ligt de schuld volkomen bij het meisje. Je moet bij de pinken zijn en als je niet weet wat er gebeurt dan wacht je tot je het wel weet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:59 schreef aloa het volgende:
[..]
In dit geval niet alleen bij degene die niet oplette. Meisje let niet goed op of heeft geen flauw idee wat er gebeurt (kan van alles zijn), politie maakt een inschattingsfout door met meer dan 90 km over een kruispunt te scheuren en door rood te rijden.
De politie maakte geen inschattingsfout, dat heeft de rechter inmiddels ook bevestigd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:59 schreef aloa het volgende:
[..]
In dit geval niet alleen bij degene die niet oplette. Meisje let niet goed op of heeft geen flauw idee wat er gebeurt (kan van alles zijn), politie maakt een inschattingsfout door met meer dan 90 km over een kruispunt te scheuren en door rood te rijden.
Omdat de politie altijd fout zit en men stokken zoekt om mee te slaan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:05 schreef tofastTG het volgende:
[..]
De politie maakte geen inschattingsfout, dat heeft de rechter inmiddels ook bevestigd.
Waarom is dat zo moeilijk te accepteren voor enkelen?
Nou dat snap ik ook wel, ze zijn verontwaardigd dat er zo plots en zo bruut een einde aan het leven van een jong meisje is gemaakt en zoeken graag schuld buiten haarzelf. Dat is redelijk menselijk, in eerste instantie, maar op een gegeven moment moet je rationeel worden en dan begrijp je dat de schuld niet bij de aanrijder lag.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:05 schreef tofastTG het volgende:
[..]
De politie maakte geen inschattingsfout, dat heeft de rechter inmiddels ook bevestigd.
Waarom is dat zo moeilijk te accepteren voor enkelen?
Hij rekende er op dat verkeer werd tegen gehouden door die auto die op het kruispunt gestopt was. En het blijft dat als iedereen zwaailichten en sirenes respecteert zoals het hoort, er niks gebeurt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:24 schreef InverHouse het volgende:
Een rechter zal ook niet snel een agent van een speciale eenheid veroordelen. Ik vind het persoonlijk wel een te hoge snelheid om een kruispunt over te gaan.
Het gaat hier vooral om agenten die hun eigen richtlijn negeren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:48 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Als burgers sirenes gaat negeren is het Russisch roulette, zou je bedoelen.
Door één auto met zwaailicht op een kruispunt te zetten is het veilig om met 92 km dat kruispunt te passeren ?quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:33 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Hij rekende er op dat verkeer werd tegen gehouden door die auto die op het kruispunt gestopt was. En het blijft dat als iedereen zwaailichten en sirenes respecteert zoals het hoort, er niks gebeurt.
Hij reed volgens onderzoek 92 ter plekke.
Goede vraag. Waarom gingen ze niet in botsautootjes of in helicopters!!! OPEN JE OGEN MENSEN!quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef aloa het volgende:
Waarom reden ze eigenlijk door Eindhoven heen en niet om de stad heen, via de snelweg. (ben totaal niet bekend in deze streek).
quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Goede vraag. Waarom gingen ze niet in botsautootjes of in helicopters!!! OPEN JE OGEN MENSEN!
In pricipe wel, als mensen maar gewoon zwaailichten en sirene respecteren zoals je dat leert, he.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:44 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Door één auto met zwaailicht op een kruispunt te zetten is het veilig om met 92 km dat kruispunt te passeren ?
Je kunt ook tot in den treuren blijven janken over sirenes, punt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:55 schreef Alentejana het volgende:
[..]
In pricipe wel, als mensen maar gewoon zwaailichten en sirene respecteren zoals je dat leert, he.
Zelfs zonder vrijgemaakt kruispunt moet je gewoon door kunnen karren als je zwaalicht en sirene voert.
Kijk ook eens naar die filmpjes hoe normaal gereageerd wordt. Vooral door de mensen die het kruispunt al opgingen, en die duidelijk groen hadden. Die stoppen gewoon. Doorrijden is echt een heel, heel rare reacte op zwaailichten en sirenes.
Dan ligt de schuld bij je zelf. Ook als je langzaam rijdt kun je iemand die voor je de weg op schiet niet vermijden.
Maar goed als je bij het signaal van de spoorwegovergang zonder slagbomen over gaat steken en de trein schept je, is dat zeker ook de schuld van de machinist?
Je kunt tot in den treuren blijven janken over snelheden, zij is gewoon fout geweest door te gaan rijden, punt.
Sinds wanneer heeft een rechter de wijsheid in pacht? Genoeg rechterlijke dwalingen geweest in de loop der jaren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:05 schreef tofastTG het volgende:
[..]
De politie maakte geen inschattingsfout, dat heeft de rechter inmiddels ook bevestigd.
Waarom is dat zo moeilijk te accepteren voor enkelen?
Hallo, die sirenes maken dat het om een PRIORITEIT gaat. Dat andere regels niet meer gelden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Je kunt ook tot in den treuren blijven janken over sirenes, punt.
Hij keek uit zijn doppen, zag een meisje tegen de regels in het kruispunt opschieten en kon haar niet vermijden. Geen schuld. Logische uitspraak.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook al heb je zwaailichten en een sirene dan nog mag je wel uit de je doppen kijken.. Het enkele feit dat het andere verkeer voorrang moet geven is geen vrijbrief om maar niet meer op te letten.. daarom vind ik de uitspraak van de rechter niet goed
Seriously...quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:55 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Hallo, die sirenes maken dat het om een PRIORITEIT gaat. Dat andere regels niet meer gelden.
Dat de auto zich luid en duidelijk heeft aangekondigt en dat je dan aan de kant dient te gaan of te stoppen en in elk geval niet een kruispunt of rotonde omgaat.
Dat is het NUT van die dingen, anders kunnen ze dat er wel aflaten als ze evengoed voorzichtig moeten gaan zitten doen in het verkeer, he.
Los daarvan stond er ook nog eens een auto voor haar neus om verkeer te stoppen en waren er al auto´s voor met hoge snelheid en volgens ooggetuigen een onoverzichtelijke situatie. Dan ga je gewoon oversteken, en krijgt degene die achter die rits aanrijdt en voorrang heeft en jou niet meer kan ontwijken de schuld, want snelheid. Seriously?
quote:De bestuurder van een voorrangsvoertuig dient zich bewust te zijn van zijn bijzondere positie en
verantwoordelijkheden. De optische en geluidssignalen worden gebruikt als vraag om medewerking
van andere weggebruikers en niet als breekijzer. De bestuurder moet zich rekenschap geven van de
mogelijkheid dat andere weggebruikers hem niet horen en/of zien, dan wel zijn richting en/of
snelheid niet goed kunnen inschatten. Dit betekent dat er rekening gehouden dient te worden met
onvoorziene of onberekenbare reacties van andere weggebruikers. Het algehele rijgedrag van de
bestuurder van het voorrangsvoertuig dient beheerst te zijn.
Kruispunten
Het naderen en oversteken van kruispunten gebeurt met aangepaste snelheid. Bij het oprijden van
het kruisingsvlak dient de bestuurder van het voorrangsvoertuig ervan uit te gaan dat andere
weggebruikers hem niet hebben opgemerkt en hem dus mogelijk niet voor laten gaan. Daarom
wordt zonodig gestopt.
Rood licht
Het negeren van een rood verkeerslicht gebeurt met een snelheid van maximaal 20 kilometer per uur
Bij bruggen en spoorwegovergangen wordt het rode licht niet genegeerd en mag niet worden
doorgereden.
Eindelijk iemand die het snaptquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Seriously...![]()
Nogmaals... 92 over een kruispunt en door rood is veel te hard.
[..]
Als je in je kist ligt zal je nog vinden dat de politie, tegen haar richtlijnen in, met 130 door de stad mag rijden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:04 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ook in dit geval ligt de schuld volkomen bij het meisje. ..
Volgens mij moet de rechter zich nog uitspreken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook al heb je zwaailichten en een sirene dan nog mag je wel uit de je doppen kijken.. Het enkele feit dat het andere verkeer voorrang moet geven is geen vrijbrief om maar niet meer op te letten.. daarom vind ik de uitspraak van de rechter niet goed
Dat justitie de agent verdedigt begrijp ik, politie-agenten en openbare aanklagers zijn goede collega's die gezamelijk optrekken voor hetzelfde doel (iemand veroordeeld krijgen). Het kan zomaar dat de rechter die iets meer afstand heeft hier anders over denkt. Wat hij ook oordeelt, ik hoop dat hij onafhankelijk oordeelt en niet a priori al besluit om hem onschuldig te verklaren omdat het om een agent gaat die in functie was.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij moet de rechter zich nog uitspreken.
In de OP staat namelijk dat de officier van justitie vrijspraak vraagt.
Ik ben geneigd om dat met je eens te zijn, ook al is de weg enigszins afgezet met bewaking van collega's.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Seriously...![]()
Nogmaals... 92 over een kruispunt en door rood is veel te hard.
Je bedoelt misschien het incident met een benzinedief die op de snelweg werd achtervolgd waarbij hij op een file klapte.. dat vond ik nog extremer eigenlijk.. mensenlevens op het spel zetten voor een tank benzine. dan liggen je prioriteiten niet helemaal goed.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit incident doet me denken aan een ander verkeersslachtoffer van een AT-team toen ze doodleuk een file veroorzaakten. Was dat nu echt nodig? Ze hadden die persoon ook op een ander moment en op een andere plaats kunnen arresteren zonder de veiligheid van onschuldige omstanders te compromitteren en zonder zoveel overlast te veroorzaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |