abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151039377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je bedoelt misschien het incident met een benzinedief die op de snelweg werd achtervolgd waarbij hij op een file klapte.. dat vond ik nog extremer eigenlijk.. mensenlevens op het spel zetten voor een tank benzine. dan liggen je prioriteiten niet helemaal goed.
Ja. De file werd bewust veroorzaakt door de politie, dat gaf de politie zelf aan. Dom en roekeloos!
1. Het is het niet waard voor benzinediefstal. Als 1 relatief klein misdrijf veelvuldig wordt gepleegd...
Het middel was dus zwaar buitenproportioneel
2. Ze hadden die man ook best kunnen aanhouden op een conventionele manier door hem een tijdlang te volgen. Hoe moeilijk is het om wat burgerauto's in te zetten die het van de politie overnemen na een tijdje, hem laten denken dat er geen politie achter hem zit en op het moment dat hij uit zijn auto stapt hem klemrijden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:08:08 #152
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151040301
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben geneigd om dat met je eens te zijn, ook al is de weg enigszins afgezet met bewaking van collega's.
Ik vraag me echter vooral af in welke mate het legitiem is om met zo'n extreme haast te rijden om een AT te laten uitrukken tenzij het echt om leven en dood gaat en elke seconde telt wat niet vaak het geval is. Dit incident doet me denken aan een ander verkeersslachtoffer van een AT-team toen ze doodleuk een file veroorzaakten. Was dat nu echt nodig? Ze hadden die persoon ook op een ander moment en op een andere plaats kunnen arresteren zonder de veiligheid van onschuldige omstanders te compromitteren en zonder zoveel overlast te veroorzaken. Dan loop je maar een beetje meer risico, daar worden ze voor betaald en daarvoor krijgen ze extreme geweldsmiddelen.
Voor zo ver ik heb begrepen ging het hier om een verwarde man die dreigde een paar mensen dood te schieten. (Heb dat uit de media, dus schiet me er niet op af ;) )

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja. De file werd bewust veroorzaakt door de politie, dat gaf de politie zelf aan. Dom en roekeloos!
1. Het is het niet waard voor benzinediefstal. Als 1 relatief klein misdrijf veelvuldig wordt gepleegd...
Het middel was dus zwaar buitenproportioneel
2. Ze hadden die man ook best kunnen aanhouden op een conventionele manier door hem een tijdlang te volgen. Hoe moeilijk is het om wat burgerauto's in te zetten die het van de politie overnemen na een tijdje, hem laten denken dat er geen politie achter hem zit en op het moment dat hij uit zijn auto stapt hem klemrijden.
Daar ben ik het wel weer mee eens.
Dat geval was echt buiten alle proporties. Natuurlijk moet de politie boeven vangen (roepen we ze maar al te graag toe, ten slotte) maar dit ging wel erg ver.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151046534
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben geneigd om dat met je eens te zijn, ook al is de weg enigszins afgezet met bewaking van collega's.
Ik vraag me echter vooral af in welke mate het legitiem is om met zo'n extreme haast te rijden om een AT te laten uitrukken tenzij het echt om leven en dood gaat en elke seconde telt wat niet vaak het geval is. Dit incident doet me denken aan een ander verkeersslachtoffer van een AT-team toen ze doodleuk een file veroorzaakten. Was dat nu echt nodig? Ze hadden die persoon ook op een ander moment en op een andere plaats kunnen arresteren zonder de veiligheid van onschuldige omstanders te compromitteren en zonder zoveel overlast te veroorzaken. Dan loop je maar een beetje meer risico, daar worden ze voor betaald en daarvoor krijgen ze extreme geweldsmiddelen.
Blijkbaar was er formeel nog niet toestemming gegeven voor de inzet van het team.

quote:
Dat er nog geen formele toestemming was voor de inzet van het arrestatieteam, maakt volgens de aanklager niet uit.

http://www.dichtbij.nl/ei(...)antlaan-dossier.aspx
pi_151061924
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:39 schreef aloa het volgende:

[..]

Blijkbaar was er formeel nog niet toestemming gegeven voor de inzet van het team.

[..]

Volgens welke rare kronkel maakt het niet uit dat er geen toestemming is gegeven? :?
#NoDAPL
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:56:53 #155
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151061974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens welke rare kronkel maakt het niet uit dat er geen toestemming is gegeven? :?
Omdat een verkeersdeelnemer op ieder moment gehoor moet geven aan de aanwijzingen van agenten in functie. Ook als er nog ergens een formuliertje niet is gefaxt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151062128
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat een verkeersdeelnemer op ieder moment gehoor moet geven aan de aanwijzingen van agenten in functie. Ook als er nog ergens een formuliertje niet is gefaxt.
Mochten ze op die manier rijden terwijl er geen toestemming was gegeven? Ik heb een hekel aan onnodige bureacratie maar hier gaat het niet zo zeer om het formuliertje maar om de toestemming van de bevoegde persoon.
#NoDAPL
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:04:06 #157
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151062228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mochten ze op die manier rijden terwijl er geen toestemming was gegeven?
Maakt niet uit voor de zaak van de dode fietser. Daarvoor is alleen relevant of op dat moment de veiligheid van het kruispunt was gewaarborgd, en dat lijkt zo te zijn als er een auto als blok fungeert om het verkeer stil te zetten voor een naderende stoet loeiende politie-auto's. Maar met de nadruk op lijkt want ik was er niet bij. Als dat voor elkaar was, had de bromfietsster moeten stoppen en omdat ze dat niet deed was ze volledig zelf verantwoordelijk voor dat ongeval.

Als blijkt dat er (nog) geen toestemming was gegeven voor een dergelijke priorit kan de agent berispt worden voor het negeren van een dienstorder of het overtreden van de verkeersregels, maar niet voor de dood van het meisje. Staat los van elkaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:14:14 #158
148823 znarch
ondertitel
pi_151064104
Goede samenvatting
quote:
Verdachte mocht er niet zonder meer op vertrouwen dat er dus geen verkeer de kruising op zou kunnen komen, maar hij mocht in redelijkheid wel menen dat de aanwezigheid daar van de politieauto met loeiende sirenes en het blauwe zwaailicht andere verkeersdeelnemers eens te meer alert maakte en hen ervan zou weerhouden om op dat moment de busbanen over te steken."

"Verdachte heeft evengoed bij het naderen van het kruispunt gevaarpunten gescand en conform zijn opleiding en ervaringen voortdurend de verkeerssituatie beoordeeld en willen beoordelen. Dat hij het meisje daarbij kennelijk toch over het hoofd heeft gezien is méér dan vreselijk en heeft veel leed en verdriet veroorzaakt bij de nabestaanden. Dat realiseert het OM zich terdege."
quote:
De moeder van het slachtoffer meent dat de verantwoordelijke moet worden aangewezen. "Het is tijd voor de waarheid", zei ze in haar slachtofferverklaring.
Dezelfde moeder die vond dat mensen haar dochter niet als onverantwoordelijk mochten zien nadat getuigen verklaarden dat ze met haar telefoon aan het spelen was? 8)7 |:(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_151064108
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:04 schreef Janneke141 het volgende:
Als blijkt dat er (nog) geen toestemming was gegeven voor een dergelijke priorit kan de agent berispt worden voor het negeren van een dienstorder of het overtreden van de verkeersregels, maar niet voor de dood van het meisje. Staat los van elkaar.
Ok.
#NoDAPL
pi_151064172
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:14 schreef znarch het volgende:
Goede samenvatting

[..]

Het probleem is wel dat niemand kan vaststellen of dat hij heeft gedaan wat hij beweert te hebben gedaan. Ik ben geneigd om aan te nemen dat die bromfietser ook een flinke fout maakte maar ik bedenk me dan dat je in plaats van zo iemand ook een zwakbegaafde, zwakzinnige of jong kind kan hebben die zoiets doet. Voor mij valt en staat het met hoe zorgvuldig het kruispunt was afgezet.
#NoDAPL
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:19:32 #161
148823 znarch
ondertitel
pi_151064260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het probleem is wel dat niemand kan vaststellen of dat hij heeft gedaan wat hij beweert te hebben gedaan. Ik ben geneigd om aan te nemen dat die bromfietser ook een flinke fout maakte maar ik bedenk me dan dat je in plaats van zo iemand ook een zwakbegaafde, zwakzinnige of jong kind kan hebben die zoiets doet. Voor mij valt en staat het met hoe zorgvuldig het kruispunt was afgezet.
Een politieauto met sirene, zwaailichten en een gebarende agent is voldoende

Jij wil alleen niet horen dat zwakzinnigen en kinderen niet zelfstandig aan het verkeer horen deel te nemen.
pi_151064334
quote:
Dezelfde moeder die vond dat mensen haar dochter niet als onverantwoordelijk mochten zien nadat getuigen verklaarden dat ze met haar telefoon aan het spelen was? 8)7 |:(
Ik wou dat ik kon zeggen dat het me verbaast.
Het enige wat me in dat verband verbaast is dat ik tot nu toe nog niet IRL iemand heb zien verongelukken doordat die met zijn telefoon aan het spelen is in het verkeer. Ik hoop eerlijk gezegd altijd maar dat ze eens tegen een boom rijden of in een sloot rijden of zo en op die manier een lesje leren zodat andere mensen hier niet het slachtoffer van worden.

Om de een of andere voor mij onduidelijke reden denken veel mensen dat zij wel perfect kunnen blijven fietsen, rijden, ... terwijl ze met dat telefoontje bezig zijn terwijl iedereen bij anderen kan vaststellen dat dit absoluut niet het geval is. Kijk naar hoe fietsers slingeren en hoe voetgangers tegen mensen oplopen als die niet uitwijken (leuk als er twee slimmeriken zijn die dat doen en uit de tegengestelde richting komen _O-), dat is nog met een lage snelheid. Het is niet moeilijk om je in te beelden wat er gebeurt als je dat doet terwijl je op een bromfiets of in een auto zit.
#NoDAPL
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:23:17 #163
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_151064388
Dus er was niet eens toestemming verleend aan het arrestatieteam maar ze hebben op eigen houtje besloten te opereren?

Ze wisten dus feitelijk niet eens of er wel noodzaak was zon zwaar middel in te zetten.

Dat is een zeer kwalijke zaak en tekenend voor de willekeur en machtswellust waarmee de politie hier te werk is gegaan.

Geen toestemming voor de inzet van het team.

Geen naleving van veiligheidsvoorschriften.

Ze lapten de regels gewoon aan hun laars en het is simpelweg hun schuld dat het meisje dood is.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_151064407
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:19 schreef znarch het volgende:
Jij wil alleen niet horen dat zwakzinnigen en kinderen niet zelfstandig aan het verkeer horen deel te nemen.
Jawel, alleen is het niet de realiteit dat dat altijd het geval is en kunnen die personen daar weinig aan doen. Daarbij komt dat we vaak slecht voor zwakzinnigen en kinderen en zo zorgen maar dat is een hele andere discussie.
#NoDAPL
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:24:42 #165
148823 znarch
ondertitel
pi_151064436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:23 schreef VeX- het volgende:
Dus er was niet eens toestemming verleend aan het arrestatieteam maar ze hebben op eigen houtje besloten te opereren?

Ze wisten dus feitelijk niet eens of er wel noodzaak was zon zwaar middel in te zetten.

Dat is een zeer kwalijke zaak en tekenend voor de willekeur en machtswellust waarmee de politie hier te werk is gegaan.

Geen toestemming voor de inzet van het team.

Geen naleving van veiligheidsvoorschriften.

Ze lapten de regels gewoon aan hun laars en het is simpelweg hun schuld dat het meisje dood is.
_O- _O-
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:52:35 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_151065306
Eigen verantwoordelijkheid is echt iets van de jaren 90 merk ik -O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:54:36 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_151065362
quote:
De moeder van het slachtoffer meent dat de verantwoordelijke moet worden aangewezen. "Het is tijd voor de waarheid", zei ze in haar slachtofferverklaring.
quote:
Correct want dan zou haar dochter zelf verantwoordelijk zijn en dat is natuurlijk niet de waarheid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_151067058
quote:
Goede samenvatting

[..]

[..]

Bizar, wat een hypocriete moeder.
pi_151068795
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bizar, wat een hypocriete moeder.
Misschien maar niet minder hypocriet dan al die mensen die haar (dochter) veroordelen terwijl zijzelf of hun kind het ook doet. ;)
Gewoon eens kappen met die onzin. Voer maar eens een wet in dat je helemaal niet met een telefoon bezig mag zijn in het verkeer, of dat je nu rijdt of fietst/wandelt, of dat het handsfree is of niet. Voldoende zware straffen er op om de lage pakkans in Nederland te compenseren. Opgelost!
#NoDAPL
pi_151069868
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien maar niet minder hypocriet dan al die mensen die haar (dochter) veroordelen terwijl zijzelf of hun kind het ook doet. ;)
Gewoon eens kappen met die onzin. Voer maar eens een wet in dat je helemaal niet met een telefoon bezig mag zijn in het verkeer, of dat je nu rijdt of fietst/wandelt, of dat het handsfree is of niet. Voldoende zware straffen er op om de lage pakkans in Nederland te compenseren. Opgelost!
Mee eens ja. Gewoon niet meer bellen in het verkeer en ook niet handsfree. Handsfree is blijkbaar net zo gevaarlijk.

Maar dat gaat toch niet gebeuren. (denk ik)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 20:34:38 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:30:01 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151079487
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef aloa het volgende:

[..]

Mee eens ja. Gewoon niet meer bellen in het verkeer en ook niet handsfree. Handsfree is blijkbaar net zo gevaarlijk.
Een onderzoek kwam uit op 80% van het gevaar, meer dan genoeg! Het is heel erg simpel: mensen kunnen niet twee niet-automatische taken verrichten. Misschien dat een man van Krypton het kan maar een mens kan het niet. ;)
Hooguit kan je bij een intelligent iemand hebben dat hij in staat is om zijn rijgedrag aan te passen (meer afstand nemen, bij kruispunten en maneouvres 100% van de aandacht bij het verkeer etc.), zo iemand zou dan regelmatig niets meekrijgen van het gesprek. Om nu erop te vertrouwen dat de modale burger dit aankan is bepaald niet verstandig.
Hetzelfde geldt trouwens voor gesprekken die je in de auto hebt, doe er als autobmobilist niet of spaarzaam aan mee en laat als passagier de automobilist zichzelf op het verkeer richten.
#NoDAPL
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:59:36 #172
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_151079972
Ach natuurlijk, weer zo'n domme snol die aan het appen was tijdens het fietsen. Volledig eigen schuld en ik hoop dat er lering uit getrokken wordt op een of andere manier, zodat haar dood niet helemaal zinloos is geweest.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:05:13 #173
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151080058
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:59 schreef Mani89 het volgende:
Ach natuurlijk, weer zo'n domme snol die aan het appen was tijdens het fietsen.
Nee! Iemand die met haar telefoontje bezig was terwijl ze lui op de bromfiets zat.
#NoDAPL
pi_151081963
Ik ben ook een tegenstander van telefoons in het verkeer (erger me er enorm aan). Handsfree zie ik liever ook niet, want t is wetenschappelijk aangetoond (o.a. Door t SWOV) dat je veel slechter presteert als je aan t bellen bent. Probleem alleen is, hoe zou je zoiets handhaven als je ook handsfree bellen verbied?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2015 07:57:23 ]
pi_151084316
Gut, al bijna twee hele topics gevuld over een lekker dingetje die niet heeft zitten opletten?
Was dit topic ook gestart als het ging om een vadsige, onverzorgde 40-er?
Mijn mening is ook: "Darwin Award", het zou me niks verbazen als ze de oordopjes van haar telefoon inhad.
De familie zou vergoeding moeten betalen aan de politie voor de ravage en trauma's die ze heeft veroorzaakt.
Racist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')