Ja. De file werd bewust veroorzaakt door de politie, dat gaf de politie zelf aan. Dom en roekeloos!quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je bedoelt misschien het incident met een benzinedief die op de snelweg werd achtervolgd waarbij hij op een file klapte.. dat vond ik nog extremer eigenlijk.. mensenlevens op het spel zetten voor een tank benzine. dan liggen je prioriteiten niet helemaal goed.
Voor zo ver ik heb begrepen ging het hier om een verwarde man die dreigde een paar mensen dood te schieten. (Heb dat uit de media, dus schiet me er niet op afquote:Op woensdag 25 maart 2015 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben geneigd om dat met je eens te zijn, ook al is de weg enigszins afgezet met bewaking van collega's.
Ik vraag me echter vooral af in welke mate het legitiem is om met zo'n extreme haast te rijden om een AT te laten uitrukken tenzij het echt om leven en dood gaat en elke seconde telt wat niet vaak het geval is. Dit incident doet me denken aan een ander verkeersslachtoffer van een AT-team toen ze doodleuk een file veroorzaakten. Was dat nu echt nodig? Ze hadden die persoon ook op een ander moment en op een andere plaats kunnen arresteren zonder de veiligheid van onschuldige omstanders te compromitteren en zonder zoveel overlast te veroorzaken. Dan loop je maar een beetje meer risico, daar worden ze voor betaald en daarvoor krijgen ze extreme geweldsmiddelen.
Daar ben ik het wel weer mee eens.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja. De file werd bewust veroorzaakt door de politie, dat gaf de politie zelf aan. Dom en roekeloos!
1. Het is het niet waard voor benzinediefstal. Als 1 relatief klein misdrijf veelvuldig wordt gepleegd...
Het middel was dus zwaar buitenproportioneel
2. Ze hadden die man ook best kunnen aanhouden op een conventionele manier door hem een tijdlang te volgen. Hoe moeilijk is het om wat burgerauto's in te zetten die het van de politie overnemen na een tijdje, hem laten denken dat er geen politie achter hem zit en op het moment dat hij uit zijn auto stapt hem klemrijden.
Blijkbaar was er formeel nog niet toestemming gegeven voor de inzet van het team.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben geneigd om dat met je eens te zijn, ook al is de weg enigszins afgezet met bewaking van collega's.
Ik vraag me echter vooral af in welke mate het legitiem is om met zo'n extreme haast te rijden om een AT te laten uitrukken tenzij het echt om leven en dood gaat en elke seconde telt wat niet vaak het geval is. Dit incident doet me denken aan een ander verkeersslachtoffer van een AT-team toen ze doodleuk een file veroorzaakten. Was dat nu echt nodig? Ze hadden die persoon ook op een ander moment en op een andere plaats kunnen arresteren zonder de veiligheid van onschuldige omstanders te compromitteren en zonder zoveel overlast te veroorzaken. Dan loop je maar een beetje meer risico, daar worden ze voor betaald en daarvoor krijgen ze extreme geweldsmiddelen.
quote:Dat er nog geen formele toestemming was voor de inzet van het arrestatieteam, maakt volgens de aanklager niet uit.
http://www.dichtbij.nl/ei(...)antlaan-dossier.aspx
Volgens welke rare kronkel maakt het niet uit dat er geen toestemming is gegeven?quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Blijkbaar was er formeel nog niet toestemming gegeven voor de inzet van het team.
[..]
Omdat een verkeersdeelnemer op ieder moment gehoor moet geven aan de aanwijzingen van agenten in functie. Ook als er nog ergens een formuliertje niet is gefaxt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens welke rare kronkel maakt het niet uit dat er geen toestemming is gegeven?
Mochten ze op die manier rijden terwijl er geen toestemming was gegeven? Ik heb een hekel aan onnodige bureacratie maar hier gaat het niet zo zeer om het formuliertje maar om de toestemming van de bevoegde persoon.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat een verkeersdeelnemer op ieder moment gehoor moet geven aan de aanwijzingen van agenten in functie. Ook als er nog ergens een formuliertje niet is gefaxt.
Maakt niet uit voor de zaak van de dode fietser. Daarvoor is alleen relevant of op dat moment de veiligheid van het kruispunt was gewaarborgd, en dat lijkt zo te zijn als er een auto als blok fungeert om het verkeer stil te zetten voor een naderende stoet loeiende politie-auto's. Maar met de nadruk op lijkt want ik was er niet bij. Als dat voor elkaar was, had de bromfietsster moeten stoppen en omdat ze dat niet deed was ze volledig zelf verantwoordelijk voor dat ongeval.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mochten ze op die manier rijden terwijl er geen toestemming was gegeven?
quote:Verdachte mocht er niet zonder meer op vertrouwen dat er dus geen verkeer de kruising op zou kunnen komen, maar hij mocht in redelijkheid wel menen dat de aanwezigheid daar van de politieauto met loeiende sirenes en het blauwe zwaailicht andere verkeersdeelnemers eens te meer alert maakte en hen ervan zou weerhouden om op dat moment de busbanen over te steken."
"Verdachte heeft evengoed bij het naderen van het kruispunt gevaarpunten gescand en conform zijn opleiding en ervaringen voortdurend de verkeerssituatie beoordeeld en willen beoordelen. Dat hij het meisje daarbij kennelijk toch over het hoofd heeft gezien is méér dan vreselijk en heeft veel leed en verdriet veroorzaakt bij de nabestaanden. Dat realiseert het OM zich terdege."
Dezelfde moeder die vond dat mensen haar dochter niet als onverantwoordelijk mochten zien nadat getuigen verklaarden dat ze met haar telefoon aan het spelen was?quote:De moeder van het slachtoffer meent dat de verantwoordelijke moet worden aangewezen. "Het is tijd voor de waarheid", zei ze in haar slachtofferverklaring.
Ok.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:04 schreef Janneke141 het volgende:
Als blijkt dat er (nog) geen toestemming was gegeven voor een dergelijke priorit kan de agent berispt worden voor het negeren van een dienstorder of het overtreden van de verkeersregels, maar niet voor de dood van het meisje. Staat los van elkaar.
Het probleem is wel dat niemand kan vaststellen of dat hij heeft gedaan wat hij beweert te hebben gedaan. Ik ben geneigd om aan te nemen dat die bromfietser ook een flinke fout maakte maar ik bedenk me dan dat je in plaats van zo iemand ook een zwakbegaafde, zwakzinnige of jong kind kan hebben die zoiets doet. Voor mij valt en staat het met hoe zorgvuldig het kruispunt was afgezet.quote:
Een politieauto met sirene, zwaailichten en een gebarende agent is voldoendequote:Op donderdag 26 maart 2015 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat niemand kan vaststellen of dat hij heeft gedaan wat hij beweert te hebben gedaan. Ik ben geneigd om aan te nemen dat die bromfietser ook een flinke fout maakte maar ik bedenk me dan dat je in plaats van zo iemand ook een zwakbegaafde, zwakzinnige of jong kind kan hebben die zoiets doet. Voor mij valt en staat het met hoe zorgvuldig het kruispunt was afgezet.
Ik wou dat ik kon zeggen dat het me verbaast.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:14 schreef znarch het volgende:
Dezelfde moeder die vond dat mensen haar dochter niet als onverantwoordelijk mochten zien nadat getuigen verklaarden dat ze met haar telefoon aan het spelen was?![]()
![]()
Jawel, alleen is het niet de realiteit dat dat altijd het geval is en kunnen die personen daar weinig aan doen. Daarbij komt dat we vaak slecht voor zwakzinnigen en kinderen en zo zorgen maar dat is een hele andere discussie.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:19 schreef znarch het volgende:
Jij wil alleen niet horen dat zwakzinnigen en kinderen niet zelfstandig aan het verkeer horen deel te nemen.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:23 schreef VeX- het volgende:
Dus er was niet eens toestemming verleend aan het arrestatieteam maar ze hebben op eigen houtje besloten te opereren?
Ze wisten dus feitelijk niet eens of er wel noodzaak was zon zwaar middel in te zetten.
Dat is een zeer kwalijke zaak en tekenend voor de willekeur en machtswellust waarmee de politie hier te werk is gegaan.
Geen toestemming voor de inzet van het team.
Geen naleving van veiligheidsvoorschriften.
Ze lapten de regels gewoon aan hun laars en het is simpelweg hun schuld dat het meisje dood is.
quote:De moeder van het slachtoffer meent dat de verantwoordelijke moet worden aangewezen. "Het is tijd voor de waarheid", zei ze in haar slachtofferverklaring.
Correct want dan zou haar dochter zelf verantwoordelijk zijn en dat is natuurlijk niet de waarheid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:14 schreef znarch het volgende:
Dezelfde moeder die vond dat mensen haar dochter niet als onverantwoordelijk mochten zien nadat getuigen verklaarden dat ze met haar telefoon aan het spelen was?![]()
![]()
Bizar, wat een hypocriete moeder.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:14 schreef znarch het volgende:
Goede samenvatting
[..]
[..]
![]()
Misschien maar niet minder hypocriet dan al die mensen die haar (dochter) veroordelen terwijl zijzelf of hun kind het ook doet.quote:
Mee eens ja. Gewoon niet meer bellen in het verkeer en ook niet handsfree. Handsfree is blijkbaar net zo gevaarlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien maar niet minder hypocriet dan al die mensen die haar (dochter) veroordelen terwijl zijzelf of hun kind het ook doet.
Gewoon eens kappen met die onzin. Voer maar eens een wet in dat je helemaal niet met een telefoon bezig mag zijn in het verkeer, of dat je nu rijdt of fietst/wandelt, of dat het handsfree is of niet. Voldoende zware straffen er op om de lage pakkans in Nederland te compenseren. Opgelost!
Een onderzoek kwam uit op 80% van het gevaar, meer dan genoeg! Het is heel erg simpel: mensen kunnen niet twee niet-automatische taken verrichten. Misschien dat een man van Krypton het kan maar een mens kan het niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Mee eens ja. Gewoon niet meer bellen in het verkeer en ook niet handsfree. Handsfree is blijkbaar net zo gevaarlijk.
Nee! Iemand die met haar telefoontje bezig was terwijl ze lui op de bromfiets zat.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 00:59 schreef Mani89 het volgende:
Ach natuurlijk, weer zo'n domme snol die aan het appen was tijdens het fietsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |