abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151327459
ED_Regio twitterde op vrijdag 03-04-2015 om 13:42:04 Agent toch veroordeeld in zaak dood Memphis van Veen http://t.co/CtH4bAgV44 reageer retweet
  Milf vrijdag 3 april 2015 @ 13:55:07 #177
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_151327532
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:52 schreef Houtenbeen het volgende:
ED_Regio twitterde op vrijdag 03-04-2015 om 13:42:04 Agent toch veroordeeld in zaak dood Memphis van Veen http://t.co/CtH4bAgV44 reageer retweet
Ongelofelijk
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_151328013
Wat een gekleurd artikel. Er wordt wel ingegaan op de reden van de veroordeling en wat de agent in kwestie volgens de rechtbank verkeerd heeft gedaan, maar er wordt niet ingegaan op de "omstandigheden om af te wijken van de forse taakstraf en rijontzegging". Ik ben wel heel benieuwd naar die omstandigheden.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:18:28 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151328211
Nou, hopelijk rijden agenten voortaan met een gangetje van 30 naar een spoedgeval. Eens kijken of de samenleving dan weer staat te juichen.

Ik zou als agent in ieder geval bedanken voor de eer om bestraft te worden voor het uitvoeren van mijn werk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151328375
DIe agenten kunnen echt totaal niet rijden.
Tijd dat ze een coureurs opleiding krijgen.
Ook die auto;s zijn totaal niet geschikt om mee te scheuren, veels te lange remweg.

Als dit een degelijke chauffeur was geweest had die gewoon overzicht gehad over het kruispunt, iets gast terug nemen of even remmen als iemand niet oplet is dan gewoon mogelijk en worden dit soort zaken voorkomen.

Terechte veroordeling en mag van mij wel een stuk hoger.
pi_151328377
Echt weer zo'n typische D66 rechter.
pi_151328426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:23 schreef Scorpie het volgende:
Echt weer zo'n typische D66 rechter.
Precies veel harder aanpakken dit.
pi_151328488
Belachelijk! Hopelijk heeft deze rechter binnenkort met spoed een ambulance nodig... die zich dan netjes aan de snelheidslimiet houdt...
pi_151328663
Ik snap echt niet hoe je iemand dood kunt rijden om een melding van een verwarde man ?
Als je daar 1min later aankomt is het hek van de dam ?

Agentjes denken dat ze alles kunnen maken met dat zwaailicht aan, maar hun moeten ook wel degelijk opletten.

Net als met die giga domme actie om een nep file te plaatsen voor een benzine diefstal van 50 euro.
Gaat ook een beetje om welke risicos/maatregelen neem je voor welke melding.

Staat er iemand met een AR-15 te zwaaien, oke neem iets meer risico.
Heb je een vage melding van een man die de weg kwijt is die met een sateprikker zwaait, minder risico.
pi_151328763
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:12 schreef DW457 het volgende:
Wat een gekleurd artikel. Er wordt wel ingegaan op de reden van de veroordeling en wat de agent in kwestie volgens de rechtbank verkeerd heeft gedaan, maar er wordt niet ingegaan op de "omstandigheden om af te wijken van de forse taakstraf en rijontzegging". Ik ben wel heel benieuwd naar die omstandigheden.
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBOBR:2015:1932
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:46:18 #186
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_151329112
Meisje in kwestie was een kamper, de rechter zal helemaal vrijspreken wel niet aangedurfd hebben.
pi_151329281
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:31 schreef eddehaas het volgende:
I
Net als met die giga domme actie om een nep file te plaatsen voor een benzine diefstal van 50 euro.

Geef toe, die 50 euro zijn wél terug.
pi_151329305
Goh, popo mag dan toch niet met 130 door een stad rijden ? Verrassend hoor.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:58:13 #189
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151329450
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:46 schreef Nobu het volgende:
Meisje in kwestie was een kamper, de rechter zal helemaal vrijspreken wel niet aangedurfd hebben.
Ah dat verklaart een hoop.
pi_151329619
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:46 schreef Nobu het volgende:
Meisje in kwestie was een kamper,
Dan zou ik als ik die agent was ook niet meer op de fiets op straat komen.

(verklaart ook waarom de agent er op stond zo anoniem mogelijk te blijven tijdens zijn rechtzaak, net als zijn collegae)
pi_151329636
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:31 schreef eddehaas het volgende:
Ik snap echt niet hoe je iemand dood kunt rijden om een melding van een verwarde man ?
Als je daar 1min later aankomt is het hek van de dam ?

Agentjes denken dat ze alles kunnen maken met dat zwaailicht aan, maar hun moeten ook wel degelijk opletten.

Gaat ook een beetje om welke risicos/maatregelen neem je voor welke melding.

Staat er iemand met een AR-15 te zwaaien, oke neem iets meer risico.
Heb je een vage melding van een man die de weg kwijt is die met een sateprikker zwaait, minder risico.
Man man man. De melding waar dit arrestatieteam op af is gegaan:
quote:
De dienstdoende sectiecommandant van het Aanhoudings- en Ondersteuningsteam Zuid, hierna te noemen PNL 221, heeft verklaard dat na een melding op 15 maart 2013 omstreeks 12:30 uur door de hoofd officier van dienst van de politie Oost-Brabant van een levensbedreigende situatie in Bergeijk, door hem een team bestaande uit vijf personen, waaronder hijzelf, is geformeerd voor de inzet van een arrestatieteam (AOT) bij die levensbedreigende situatie. De AOT-leden worden aangeduid als PNL 211, PNL 213, PNL 221, PNL 217 en PNL 206.
Aan het AOT-team werd door de sectiecommandant de aanwijzing gegeven dat met spoed naar Bergeijk zou worden gegaan.
Bovendien, niet op ieder bureau zit een AT. AT's rukken uit vanaf 5 a 6 locaties... Langzaam of snel rijden scheelt dus meer dan een minuutje.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_151329768
Lekker stupide... als een onherkenbare politieauto met toeters en bellen op een kruispunt op 5 meter afstand van je verkeer staat te blokkeren en dan alsnog lekker oversteken.

quote:
De sectiecommandant zag dat er een gat zat tussen zijn voertuig en het voertuig van PNL 206, omdat die aan het bijtrekken was. PNL 221 besloot de kruising te blokken zodat het duidelijk was dat het verkeer niet ging rijden en de twee nog achter hem rijdende AOT-leden, waaronder verdachte, door konden rijden. PNL 221 stelde zich op tussen de busbaan en de hoofdbaan aan de zijde van de kruising van de Noord Brabantlaan met de Welschapsedijk. Hij zag twee scooters staan met een jongen en daarachter één met een meisje (het latere slachtoffer), die zich opgesteld hadden op de fietsoversteekplaats tussen de hoofdrijbaan en de busbaan. Zij kwamen uit de richting van de Welschapsedijk en gingen in de richting van de Zeelsterstraat. De afstand tussen de scooters en zijn voertuig was ongeveer vijf meter. Hij zag dat de jongen aanstalten maakte om weg te rijden, gas gaf, maar uiteindelijk toch remde. 7.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_151330227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:23 schreef eddehaas het volgende:
DIe agenten kunnen echt totaal niet rijden.
Tijd dat ze een coureurs opleiding krijgen.
.
Niet om het een of ander, maar in de tijd dat mij ex bij de politie zat kregen ze gewoon een toegespitste vervolg rijopleiding. Ik denk niet dat het veranderd is.
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:02:24 #194
148823 znarch
ondertitel
pi_151331336
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:26 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar in de tijd dat mij ex bij de politie zat kregen ze gewoon een toegespitste vervolg rijopleiding. Ik denk niet dat het veranderd is.
Als je als agent ATer wil worden krijg je nog een extra rijopleiding voor dit soort dingen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_151331467
Aach ik kan natuurlijk ook gevallen waar de agenten alleen uit nieuwsgierigheid een kijkje komen nemen, of dat in dit geval zo geweest is laat ik buiten beschouwing, maar ik heb het wel gezien.
Deze las ik net bij het AD.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)mphis-doodreed.dhtml

Ik kan me niet voorstellen dat om 1 verwarde man zoveel wagens ter plaatse moeten komen?
Brandweeer moet bezuinigen etc etc en hier komt in een keer de ,naar mijn idee,het hele politie korps op af?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2015 16:09:46 ]
pi_151331660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:06 schreef john2406 het volgende:
Aach ik kan natuurlijk ook gevallen waar de agenten alleen uit nieuwsgierigheid een kijkje komen nemen, of dat in dit geval zo geweest is laat ik buiten beschouwing, maar ik heb het wel gezien.
Deze las ik net bij het AD.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)mphis-doodreed.dhtml

Ik kan me niet voorstellen dat om 1 verwarde man zoveel wagens ter plaatse moeten komen?
Brandweeer moet bezuinigen etc etc en hier komt in een keer de ,naar mijn idee,het hele politie korps op af?
Als ze al niet voor een gewapende man die agenten en omstanders dreigt dood te schieten mogen uitrukken, waarvoor dan nog wel?
pi_151331702
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:14 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Als ze al niet voor een gewapende man die agenten en omstanders dreigt dood te schieten mogen uitrukken, waarvoor dan nog wel?
Lees deze eens dan.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)fataal-ongeluk.dhtml

En dan met name dit stuk.

Dat er nog geen formele toestemming was voor de inzet van het arrestatieteam was, maakt volgens de aanklager niet uit.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2015 16:16:52 ]
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:17:57 #198
148823 znarch
ondertitel
pi_151331750
http://www.dumpert.nl/med(...)_arrestatieteam.html

Toevallig vandaag op dumpert. Die gasten moeten soms 180 km rijden. Gek he dat ze dan wat harder rijden.

Hele afelevering

[ Bericht 36% gewijzigd door znarch op 03-04-2015 16:24:14 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_151331779
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Lees deze eens dan.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)fataal-ongeluk.dhtml

En dan met name dit stuk.

Dat er nog geen formele toestemming was voor de inzet van het arrestatieteam was, maakt volgens de aanklager niet uit.
Is lezen weer eens moeilijk?

Een stukje uit de uitspraak:
De dienstdoende sectiecommandant van het Aanhoudings- en Ondersteuningsteam Zuid, hierna te noemen PNL 221, heeft verklaard dat na een melding op 15 maart 2013 omstreeks 12:30 uur door de hoofd officier van dienst van de politie Oost-Brabant van een levensbedreigende situatie in Bergeijk, door hem een team bestaande uit vijf personen, waaronder hijzelf, is geformeerd voor de inzet van een arrestatieteam (AOT) bij die levensbedreigende situatie. De AOT-leden worden aangeduid als PNL 211, PNL 213, PNL 221, PNL 217 en PNL 206.
Aan het AOT-team werd door de sectiecommandant de aanwijzing gegeven dat met spoed naar Bergeijk zou worden gegaan.
pi_151331787
van die verwarde man is nooit meer iets vernomen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')