ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Schade lijkt mee te vallen. Plan V zal wel afgevoerd worden. Discussie waarom die trein niet gewoon over de Betuweroute reed waar die lijn voor is aangelegd laait weer op. Prorail zet de helft van de wissels buitendienst en de komende zes weken is er nauwelijks treinverkeer mogelijk
Op vrijdag 6 maart 2015 17:01 schreef boriq het volgende: lijkt een seinstoring te zijn tussen Den Haag en Rotterdam. Twee sprinters Den Haag - Breda zijn er al uitgeknikkert.
Op vrijdag 6 maart 2015 17:27 schreef Bitlord het volgende: Schade lijkt mee te vallen. Plan V zal wel afgevoerd worden. Discussie waarom die trein niet gewoon over de Betuweroute reed waar die lijn voor is aangelegd laait weer op.
Ja waarom reed ie niet over de Betuweroute dan?
quote:
Prorail zet de helft van de wissels buitendienst en de komende zes weken is er nauwelijks treinverkeer mogelijk
Terecht als het protest zou zijn bij het kantoor van NS, niet als je reizigers dupeert. Nu is deze actie om te kotsen. Is al vaak vertraging door verschillende oorzaken, en dan nu moedwillig vertraging maken. Ga bij het hoofdkantoor klagen. Klant betaald al woekerprijzen voor een ritje in het OV, kan NS daar mooi een aantal beveiligerers voor inhuren en die meesturen met de conducteurs/trices.
Of misschien geen conducteurs meer hebben? Lijkt me sowieso een achterhaald concept.
Goed dat ze het erbij zetten, kweekt hopelijk wat begrip
Niet dat ik agressie jegens rijdend personeel wil goedpraten, maar het is uiteraard wel weer tekenend dat de rol die de klantonvriendelijke maatregelen van het management zouden kunnen spelen volledig wordt genegeerd.
En inderdaad, actievoeren zonder reiziger pesten is ook al zo'n item wat onbespreekbaar lijkt te zijn.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op vrijdag 6 maart 2015 15:20 schreef derLudolf het volgende: Er stond zojuist zowaar een trein op spoor 4 in Zwolle. Volgens de gele borden hoort dat geen trein te komen.
Staat wel vaker materieel te niksen en zo nu en dan vertrekt er wel eens de stopper naar Utrecht vandaan. Bijvoorbeeld als er ander materieel ingezet wordt in die trein
Op vrijdag 6 maart 2015 17:46 schreef Litpho het volgende: Niet dat ik agressie jegens rijdend personeel wil goedpraten, maar het is uiteraard wel weer tekenend dat de rol die de klantonvriendelijke maatregelen van het management zouden kunnen spelen volledig wordt genegeerd.
En inderdaad, actievoeren zonder reiziger pesten is ook al zo'n item wat onbespreekbaar lijkt te zijn.
Het zijn toch ook de reizigers die het geweld plegen tegen het personeel? En meestal doen andere reizigers niets als er geweld wordt gepleegd tegen het treinpersoneel.
Dus niet zo vreemd dat ook de reiziger op deze manier mee krijgt dat het personeel het zat is.
Handige plek ook, want zo blokkeer je het belangrijke Hoofddorp Opstel voor een groot deel.
Ik ben het wel met het doel van de actie eens. Camera's in de treinen zouden een deel van de agressie kunnen voorkomen, maar tegenhouden kun je het helaas nooit helemaal.
Het zijn toch ook de reizigers die het geweld plegen tegen het personeel? En meestal doen andere reizigers niets als er geweld wordt gepleegd tegen het treinpersoneel.
Dus niet zo vreemd dat ook de reiziger op deze manier mee krijgt dat het personeel het zat is.
Tsja, als zo'n oog-om-oog, tand-om-tand redenering de modus operandi is, is het hek van de dam. "De reiziger" is het gedrag van "de NS" namelijk ook meer dan kotszat. Dat rechtvaardigt dan dus gewoon elke agressie tegen personeel.
Het zijn toch ook de reizigers die het geweld plegen tegen het personeel? En meestal doen andere reizigers niets als er geweld wordt gepleegd tegen het treinpersoneel.
Het is inderdaad conform huidige NS policy om elke reiziger te behandelen als een potentiële crimineel, je hebt gelijk.
Punt is natuurlijk wel dat dit niet een demonstratie is om begrip te kweken bij de reizigers, maar voor meer support van het management. Wellicht toch aardig om de reizigers dáár buiten te laten.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Tsja, als zo'n oog-om-oog, tand-om-tand redenering de modus operandi is, is het hek van de dam. "de reiziger" is het gedrag van "de NS" namelijk ook meer dan kotszat. Dat rechtvaardigt dan dus gewoon elke agressie tegen personeel.
Gaat de reiziger ook bij het hoofdkantoor van de NS protesteren dan?
Agressie tegen uitvoerend personeel is nooit goed te praten. Wil je wat veranderen dan zul je het hogerop in de organisatie moeten zoeken, bij degenen die achter de bureaus de plannen bedenken.
Op vrijdag 6 maart 2015 17:51 schreef Litpho het volgende: Punt is natuurlijk wel dat dit niet een demonstratie is om begrip te kweken bij de reizigers, maar voor meer support van het management. Wellicht toch aardig om de reizigers dáár buiten te laten.
Zouden ze de indruk hebben dat het management ene flikker geeft om het lot van de reiziger of zo?
Op vrijdag 6 maart 2015 17:52 schreef Dr_Flash het volgende: Zouden ze de indruk hebben dat het management ene flikker geeft om het lot van de reiziger of zo?
Het management is toch alleen geīnteresseerd in winstgroei? Al het andere is maar bijzaak.
Het management is toch alleen geīnteresseerd in winstgroei? Al het andere is maar bijzaak.
Ja en als je op het spoor gaat staan groeit de winst niet. Wat dat betreft snap ik het wel, maar ga dan net ff aan de andere kant van schiphol staan waar ík niet langs hoef
Ja en als je op het spoor gaat staan groeit de winst niet. Wat dat betreft snap ik het wel, maar ga dan net ff aan de andere kant van schiphol staan waar ík niet langs hoef
Hee maar vriendjes, het is vrijdagmiddag, ik zit me gewoon nu alweer op te winden over heel die klotezooi en ik heb nog geeneens een biertje op. Ik moet gaan anders gaat het helemaal mis hier
De direktieparkeerplaats 48 uur blokkeren haalt ook het nieuws wel. Het "we hopen op uw begrip" klinkt voor de vaste reiziger intussen al net zo hol als de gebruikelijke excuses voor de overlast bij "normale" verstoringen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op vrijdag 6 maart 2015 17:56 schreef Dr_Flash het volgende: ja precies. Dan kunnen ze dus weten dat het nogal pointless en contraproductief is om reizigers te gaan duperen.
Aan reizigers op dit moment geen gebrek, misschien zelfs iets te veel op sommige momenten. Misschien komt het dan wel beter uit voor ze als het nét iets minder reizigers worden.
Oorzaak Tussen Utrecht C. en 's-Hertogenbosch rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden. Er rijden bussen tussen Utrecht C. en 's-Hertogenbosch. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting 07 maart rond 4:30 uur verholpen.
Ik denk trouwens dat er iemand zit te slapen bij de NS:
quote:
Tussen Houten en Culemborg is een defect aan het spoor geconstateerd. Hierdoor rijden treinen op dit moment langzamer dan normaal. Dit levert 1 ü 2 minuten extra reistijd op. Om het spoor te kunnen repareren rijden er vannacht na 1.30 uur geen nachttreinen tussen Utrecht en Den Bosch. Er rijden bussen. U bent 30 tot 60 minuten langer onderweg. Als de reparatie voorspoedig verloopt rijden zaterdagmorgen de treinen weer normaal. Maak gebruik van de bussen. De reisplanner wordt nog bijgewerkt. Plan uw reis kort voor vertrek.
Lijkt er wel op ja, er valt niets uit tussen Utrecht en Den Bosch/Tiel volgens ovtijden en rijdendetreinen. Ook volgens de reisplanner van NS valt er niets uit er staat alleen "Let op, storing: Utrecht C.-'s-Hertogenbosch"
Waarom zijn conducteurs eigenlijk nog nodig in Nederland? Lopen we zo ver achter qua technologie dat dit nog nodig is? Ik zelf ben regelmatig in Engeland, voornamelijk in Londen, maar ook wel eens buiten Londen. Als ik daar met de trein reis, kom ik werkelijk waar nooit een conducteur tegen.
Enige plek waar ik mensen van de spoorwegmaatschappij zie is bij de poortjes naar de treinen toe. Nooit in de treinen. Waarom kan dat hier niet?
Tsja, als zo'n oog-om-oog, tand-om-tand redenering de modus operandi is, is het hek van de dam. "De reiziger" is het gedrag van "de NS" namelijk ook meer dan kotszat. Dat rechtvaardigt dan dus gewoon elke agressie tegen personeel.
Specifiek voor de nimby's dus? Staat dat ook in de milieuvergunning ofzo?
Volgens mij komt het van beide kanten, maar grotendeels door de nimby's Enerzijds die nimby's in de twee flats aan weerszijden van het station, hebben veel van zich laten horen in de jaren voor de verbouwing. Anderzijds zal het natuurlijk ook wel wat diesel besparen en dus geld
Volgens mij komt het van beide kanten, maar grotendeels door de nimby's Enerzijds die nimby's in de twee flats aan weerszijden van het station, hebben veel van zich laten horen in de jaren voor de verbouwing. Anderzijds zal het natuurlijk ook wel wat diesel besparen en dus geld
Hmm kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen, ik woon zelf op de 3e verdieping van een flat, dichtbij een kruispunt waar veel wijkverkeer langskomt. Bij mooi weer en open ramen kan ik de langskomende bus, koeltransporten etc. duidelijk horen. Dat soort geluiden klinken op zich wel erg door. Tot voor kort had ik ook erg veel last van motorrijders, maar dat is tegenwoordig veel minder.
Ik hoop overigens niet dat dit als soort van ode aan de nimby's beschouwd wordt.
Hmm kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen, ik woon zelf op de 3e verdieping van een flat, dichtbij een kruispunt waar veel wijkverkeer langskomt. Bij mooi weer en open ramen kan ik de langskomende bus, koeltransporten etc. duidelijk horen. Dat soort geluiden klinken op zich wel erg door. Tot voor kort had ik ook erg veel last van motorrijders, maar dat is tegenwoordig veel minder.
Ik hoop overigens niet dat dit als soort van ode aan de nimby's beschouwd wordt.
Mijn opa en oma woonden ook aan een grote doorgaande straat, na een uur of twee was je er wel aan gewend maar ik kan begrijpen dat tientallen jaren constant een dieselmotor horen brommen vervelend is. Al staan de twee flats (De Eendracht aan de noordkant en de Ruyterborgh aan de zuidzijde) in Enschede wel bekend als de eckte eckte nimby's
Wat een zeikerds hier. Dit jaar zijn al 700(!) meldingen van agressie tegen personeel gemaakt. Ondertussen is de spoorwegpolitie volledig uitgedund en bijna nergens meer paraat op de stations. En ga er maar van uit dat er al wel eens bij de NS-directie is geklaagd hoor.
Volledig terecht deze actie.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 6 maart 2015 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Wat een zeikerds hier. Dit jaar zijn al 700(!) meldingen van agressie tegen personeel gemaakt. Ondertussen is de spoorwegpolitie volledig uitgedund en bijna nergens meer paraat op de stations. En ga er maar van uit dat er al wel eens bij de NS-directie is geklaagd hoor.
Volledig terecht deze actie.
SpoPo bestaat al jaren niet meer. Bij de privatisering is dat personeel overgeheveld naar de rijkspolitie. Na alle reorganisaties zijn ze onderdeel, voor zover het nog een apart onderdeel is van de Nationale Politie onder de hoede van Opstelten.
Op vrijdag 6 maart 2015 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Wat een zeikerds hier. Dit jaar zijn al 700(!) meldingen van agressie tegen personeel gemaakt. Ondertussen is de spoorwegpolitie volledig uitgedund en bijna nergens meer paraat op de stations. En ga er maar van uit dat er al wel eens bij de NS-directie is geklaagd hoor.
Volledig terecht deze actie.
Overbodig personeel kan je ook gewoon wegbezuinigen. Conducteurs hebben geen meerwaarde. Tenminste in de huidige vorm in de trein kaartjes controleren.
Overbodig personeel kan je ook gewoon wegbezuinigen. Conducteurs hebben geen meerwaarde. Tenminste in de huidige vorm in de trein kaartjes controleren.
Dus omdat jij vindt dat conducteurs overbodig zijn, is het niet erg dat ze mishandeld worden en hoef je daar dus ook niet tegen te protesteren?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Dus omdat jij vindt dat conducteurs overbodig zijn, is het niet erg dat ze mishandeld worden en hoef je daar dus ook niet tegen te protesteren?
Het is altijd erg als er iemand mishandeld wordt, of het nou een willekeurige kroegganger is, een agent, of een conductrice, dat maakt in mijn ogen niet uit. Om dan vervolgens klanten zo dwars te zitten (voor de prijs die je betaald bij de NS zou je als koning behandeld moeten worden) is ronduit asociaal. Ga lekker bij de bazen klagen op het hoofdkantoor.
Op vrijdag 6 maart 2015 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Wat een zeikerds hier. Dit jaar zijn al 700(!) meldingen van agressie tegen personeel gemaakt. Ondertussen is de spoorwegpolitie volledig uitgedund en bijna nergens meer paraat op de stations. En ga er maar van uit dat er al wel eens bij de NS-directie is geklaagd hoor.
Volledig terecht deze actie.
En? Gaat deze actie wél helpen? En waarom zou een publieksvriendelijke actie datzelfde effect niet kunnen bereiken?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
En? Gaat deze actie wél helpen? En waarom zou een publieksvriendelijke actie datzelfde effect niet kunnen bereiken?
Ik vermoed omdat er al genoeg signalen naar de directie zijn zijn gegaan zķnder daarmee de reiziger lastig te vallen. En blijkbaar sorteert die manier geen effect.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
SpoPo bestaat al jaren niet meer. Bij de privatisering is dat personeel overgeheveld naar de rijkspolitie. Na alle reorganisaties zijn ze onderdeel, voor zover het nog een apart onderdeel is van de Nationale Politie onder de hoede van Opstelten.
Nou ja, Landelijke Eenheid dienst Infrastructuur dan. Potato potato, mijn punt was duidelijk, ongeacht de naam of titel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
SpoPo bestaat al jaren niet meer. Bij de privatisering is dat personeel overgeheveld naar de rijkspolitie. Na alle reorganisaties zijn ze onderdeel, voor zover het nog een apart onderdeel is van de Nationale Politie onder de hoede van Opstelten.
Dat klopt al is er nog wel een bureau bij Amsterdam centraal.
Nou ja, Landelijke Eenheid dienst Infrastructuur dan. Potato potato, mijn punt was duidelijk, ongeacht de naam of titel.
Wel een verschil, vroeger was de spoorwegpolitie in dienst van de NS. Nu hebben ze te lijden onder de nukken van MinJus zoals de bezuiningsmaatregel die als Nationale Politie wordt verkocht.
Ik vermoed omdat er al genoeg signalen naar de directie zijn zijn gegaan zķnder daarmee de reiziger lastig te vallen. En blijkbaar sorteert die manier geen effect.
Gegeven dat al die signalen niet opgepikt lijken te zijn door de media, is het gek om aan te nemen dat dat allemaal "beleefde" acties geweest zijn zoals een klachtenbox of een vergaderpunt van de OR. Geen bezetting van de directieparkeerplaats of demonstratie voor het ministerie van I&M?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op vrijdag 6 maart 2015 19:57 schreef Litpho het volgende: Gegeven dat al die signalen niet opgepikt lijken te zijn door de media, is het gek om aan te nemen dat dat allemaal "beleefde" acties geweest zijn zoals een klachtenbox of een vergaderpunt van de OR. Geen bezetting van de directieparkeerplaats of demonstratie voor het ministerie van I&M?
Eigenlijk heeft de conducteur in de huidige vorm nauwelijks een functie. Vrijwel iedereen heeft een kaartje en loopt met een smartphone rond. Reisinformatie wordt op displays getoond en je kunt ook een medereiziger raadplegen. Daarnaast weet je nooit zeker of een conducteur langskomt. En het is raar dat conductrice Marjon van 40 in der uppie tegenover een potentiele groep van dronkaards komt te staan. Het vertrekproces kan, net zoals bij alle voorstadstreinen en metros door de machinist worden gedaan. Verder heb je door twee man personeel een grotere kans dat er onvoldoende personeel is.
Vliegende teams zijn voor personeel fijner en zorgen voor een net zo grote kaartjeskoopbereidheid (in m.i.)
Op vrijdag 6 maart 2015 21:49 schreef Basekid_NZ het volgende: Gatverdamme iemand naast me zit gewoon al 20min aan haar nagels te kluiven. Echt super ranzig
Op vrijdag 6 maart 2015 21:49 schreef Basekid_NZ het volgende: Gatverdamme iemand naast me zit gewoon al 20min aan haar nagels te kluiven. Echt super ranzig
Overigens vind ik (persoonlijke mening) dat reizigers dat onderling maar uit moeten vechten, dat hoort geen taak van de chauffeur te zijn.... Tot nu toe overigens nog nooit meegemaakt dat iemand niet kon zitten met zo'n kaartje
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Overigens vind ik (persoonlijke mening) dat reizigers dat onderling maar uit moeten vechten, dat hoort geen taak van de chauffeur te zijn.... Tot nu toe overigens nog nooit meegemaakt dat iemand niet kon zitten met zo'n kaartje
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
Dat zou inderdaad kunnen, maar de enige reden waarom ze die 'zitplaatsgarantie' afgeven is omdat de bussen na 9:00 praktisch leeg zijn en je die 'garantie' dus gerust kunt geven.
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
Die 65 plus korting is met de vermogende babyboomers eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Leeftijdsdiscriminatie dat juist jongeren die minder geld te besteden hebben niet zulke kaarten/ abonnementen kunnen afsluiten.
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
Die 65 plus korting is met de vermogende babyboomers eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Leeftijdsdiscriminatie dat juist jongeren die minder geld te besteden hebben niet zulke kaarten/ abonnementen kunnen afsluiten.
maar zij hebben wel weer ons land opgebouwd en we moeten alles wat wij hebben aan hen danken
Overigens vind ik (persoonlijke mening) dat reizigers dat onderling maar uit moeten vechten, dat hoort geen taak van de chauffeur te zijn.... Tot nu toe overigens nog nooit meegemaakt dat iemand niet kon zitten met zo'n kaartje
Is die garantie iets van de medereiziger, of iets van syntus? Ik zou als medereiziger zeggen "chauffeur, je roept maar een extra bus op bij je werkgever als er blijkbaar geen zitplaatsen meer aanwezig zijn, en je als bedrijf wel een garantie hebt afgegeven, ik heb als volle mep betaler geen garanties afgegeven aan mensen die na mij zijn ingestapt" Als extra hierbij, zou je als chauffeur dat kaartje wel mogen verkopen als je in je spiegel ziet dat er geen zitplaats meer vrij is? Je verkoopt dan namelijk iets met garantie, iets waarvan je op dat moment al weet dat je die garantie zelf niet na kunt komen
Is die garantie iets van de medereiziger, of iets van syntus? Ik zou als medereiziger zeggen "chauffeur, je roept maar een extra bus op bij je werkgever als er blijkbaar geen zitplaatsen meer aanwezig zijn, en je als bedrijf wel een garantie hebt afgegeven, ik heb als volle mep betaler geen garanties afgegeven aan mensen die na mij zijn ingestapt" Als extra hierbij, zou je als chauffeur dat kaartje wel mogen verkopen als je in je spiegel ziet dat er geen zitplaats meer vrij is? Je verkoopt dan namelijk iets met garantie, iets waarvan je op dat moment al weet dat je die garantie zelf niet na kunt komen
In de praktijk staat er altijd wel iemand op van de 38 mensen die zitten (incl. klapzitjes). Het is meer om ze zover te krijgen om met de bus te gaan, want het argument 'ik heb geen zitplaats' is hiermee weggenomen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 7 maart 2015 12:20 schreef dennistd het volgende: Voor zover ik weet wel Er was alleen iets met een normale Go Pass die pas vanaf Essen geldig is i.c.m. een kaartje Roosendaal-Essen dacht ik.
Ze zijn de weg kwijt in Hengeloooo, hij staat nu op spoor 11
Nog even over die losse EETC-loc die op spoor 11 in Hengelo terecht kwam: dit blijkt met opzet gedaan te zijn omdat de machinist koffie wou halen en toch zijn pad moest afwachten...
quote:
lb (za 07 mrt 2015 12:17:40 http://somda.nl/forum/16217/p530396/): Klopt was op verzoek van de machinist zelf. Op spoor 11 sta je niemand in de weg voor het halen van een bak koffie en het wachten op een pad naar de Watergraafsmeer aldus de machinist.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 7 maart 2015 12:20 schreef dennistd het volgende: Voor zover ik weet wel Er was alleen iets met een normale Go Pass die pas vanaf Essen geldig is i.c.m. een kaartje Roosendaal-Essen dacht ik.
Ik denk inderdaad dat als je een Go pass tot essen combineert met een ticket de grens over je in de problemen komt.
Nog even over die losse EETC-loc die op spoor 11 in Hengelo terecht kwam: dit blijkt met opzet gedaan te zijn omdat de machinist koffie wou halen en toch zijn pad moest afwachten...
[..]
Moest hij dan niet eerst keren op de vrije baan om er te komen of kwam hij uit Bad Bentheim? En vanaf 11 ri. de Watergraafsmeer zou je toch ook op de vrije baan moeten keren?
Arriva 303 'Wiederline' by Durk Houtsma., on Flickr Scheemda, 6 Maart 2015. Bestickering ter promotie voor het treinverkeer op de zogenaamde Wiederline tussen Groningen en Leer (Ostfriesland), Duitsland
Arriva 303 'Wiederline' by Durk Houtsma., on Flickr Scheemda, 6 Maart 2015. Bestickering ter promotie voor het treinverkeer op de zogenaamde Wiederline tussen Groningen en Leer (Ostfriesland), Duitsland
Creativiteit bestaat soms nog: Een Benelux die bij Den Haag strandde door een aanrijding met een persoon werd bij Den Haag HS de Binckhorstboog opgestuurd richting Gouda, en is zo via Breukelen naar Amsterdam gesneld. Uiteindelijk werd alles via Breukelen geleid, dus ongetwijfeld al bij Rotterdam cq Amsterdam gelijk "goed" gestuurd voor de omleiding.
Op zaterdag 7 maart 2015 15:17 schreef greavy het volgende: Ik zie NS er ook wel voor aan "sorry, aanrijding. Stap maar uit en zoek het maar uit." te gaan roepen...
Jouw pessimisme is synoniem voor je spoorbeleving..
Als er een trein 8 minuten vertraging heeft opgelopen omdat er iemand een scheet liet, heffen ze de trein al op "door een te grote vertraging" En dat terwijl je van Eindhoven naar Venlo moet.
Nou, ik vind dat Greavy het nu wel heel erg zwart bekijkt..
Hij beschrijft wat ik nog steeds vaak genoeg in de praktijk zie gebeuren
In sommige situaties kun je ook niet anders, als Barendrecht plat ligt kun je een Benelux die onderweg is van Roosendaal naar Dordrecht niet meer omleiden. In veel situatie kan het echter wel maar doet men het niet.
Hij beschrijft wat ik nog steeds vaak genoeg in de praktijk zie gebeuren
In sommige situaties kun je ook niet anders, als Barendrecht plat ligt kun je een Benelux die onderweg is van Roosendaal naar Dordrecht niet meer omleiden. In veel situatie kan het echter wel maar doet men het niet.
Ben wel eens in Den Bosch uit de Benelux gestapt. Was een stremming bij Lombardijen, waardoor zowel de Benelux als Thalys via de Brabantroute om moesten rijden.
Moest hij dan niet eerst keren op de vrije baan om er te komen of kwam hij uit Bad Bentheim? En vanaf 11 ri. de Watergraafsmeer zou je toch ook op de vrije baan moeten keren?
Kwam vanaf Bentheim en dat spoor is ook alleen maar vanuit die richting bereikbaar. Richting de Meer moest de loc inderdaad keren op de vrije baan.
Een tramtunnel die in Antwerpen al 40 jaar geleden is gebouwd zal medio april in dienst treden. Als je wilt kan je daar nog doorheen huppelen: http://www.tramstad.be/tunnelwandeling/
Het is weer zover. Vechtdal-LINT 34 van Arriva is kapot.
quote:
Tussen Almelo en Mariënberg rijden minder stoptreinen door een defecte trein. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
Heeft het toch langer volgehouden dan we in eerste instantie dachten na de vorige keer
Ben wel eens in Den Bosch uit de Benelux gestapt. Was een stremming bij Lombardijen, waardoor zowel de Benelux als Thalys via de Brabantroute om moesten rijden.
Ik heb een keer Den Haag HS - Roosendaal via Blijdorpboog - Utrecht - Den Bosch gedaan, zonder tussenstops. Gaafste rit ooit
Vanwege de eerdere wisselstoring bij Zwolle stonden er om :14 drie treinen op assen ipv twee. Nu weet ik waarom spoor 1 nooit gebruikt wordt: een virm4 kon net niet langs het perron staan en het perron is te laag. Lekker de trein in geklommen vandaag. Geen foto helaas, heb een ouder echtpaar de trein in geholpen.
De meester in kwestie keek ook wat raar toen hij langs het perron reedt.
Heeft het toch langer volgehouden dan we in eerste instantie dachten na de vorige keer
Volgens ovradar rijden de 33 én de 34 (inmiddels) beide weer. Ze zouden bijna in Daarlerveen kruisen volgens de kaart. Volgens ovtijden zijn alleen de ritten van 14:23, 15:23 en 16:23 uit Mariënberg komen te vervallen. De 17:23 uit Mariënberg naar Almelo is de 34 weer op vertrokken.
[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 07-03-2015 17:33:41 ]
Volgens ovradar rijden de 33 én de 34 (inmiddels) beide weer. Ze zouden bijna in Daarlerveen kruisen volgens de kaart. Volgens ovtijden zijn alleen de ritten van 14:23, 15:23 en 16:23 uit Mariënberg komen te vervallen. De 17:23 uit Mariënberg naar Almelo is de 34 weer op vertrokken.
Op zaterdag 7 maart 2015 17:19 schreef ZwarteKater het volgende: Vanwege de eerdere wisselstoring bij Zwolle stonden er om :14 drie treinen op assen ipv twee. Nu weet ik waarom spoor 1 nooit gebruikt wordt: een virm4 kon net niet langs het perron staan en het perron is te laag. Lekker de trein in geklommen vandaag. Geen foto helaas, heb een ouder echtpaar de trein in geholpen.
De meester in kwestie keek ook wat raar toen hij langs het perron reedt.
2 mei, tenzij de Deutsche Bahn besluit om Gronau eruit te gooien die dag. Maar voor zover ik via DB Netze de werkzaamheden kan bekijken is dat niet het geval.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Was overigens wel een redelijk vooruitstrevend project (heette TAU), ze hebben proefgereden met automatische metro's. Om precies te zijn deze dingen: Er staat zelfs nog een exemplaar in het transportmuseum in Luik.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2015 22:45:29 ]
Was overigens wel een redelijk vooruitstrevend project (heette TAU), ze hebben proefgereden met automatische metro's. Om precies te zijn deze dingen: [ afbeelding ] Er staat zelfs nog een exemplaar in het transportmuseum in Luik.
Wat een weerzinwekkend ding is het, verschrikkelijk
Amsterdam heeft trouwens ook zijn eigen ongebruikte station onder station Weesperplein. Door allerlei ontwikkelingen kan het echter niet meer als metrostation worden ingezet.
En misschien wel het best bewaarde geheim van Rotterdam: Station Rotterdam Lombardijen heeft ķķk een metrostration, bedoelt voor de metro van Rotterdam Zuidplein naar Ridderkerk.
[ Bericht 34% gewijzigd door Fred op 08-03-2015 00:08:17 ]
Ook vandaag de gehele dag nog beperkt treinverkeer rondom Tilburg. IC Roosendaal-Zwolle stopt tussen Tilburg en Breda extra op tussengelegen stations, want de Sprinter Utrecht-Breda vv rijdt niet tussen Den Bosch en Breda.
NS meldt echter alleen:
Aanpassing treinverkeer Tilburg
Bij Tilburg wordt nog gewerkt aan herstel van het spoor na de aanrijding van eergisteren. Vanaf 07.00 uur kunnen we weer beperkt treinen rijden. De reisplanners zijn aangepast tot 13.00 uur. Wanneer het gehele treinverkeer kan worden opgestart is nog niet duidelijk.
Laatste bericht geplaatst om: 07:00 uur.
[ Bericht 34% gewijzigd door greavy op 08-03-2015 08:01:35 ]
Op zondag 8 maart 2015 07:39 schreef greavy het volgende: Ook vandaag de gehele dag nog beperkt treinverkeer rondom Tilburg. IC Roosendaal-Zwolle stopt tussen Tilburg en Breda extra op tussengelegen stations, want de Sprinter Utrecht-Breda vv rijdt niet tussen Den Bosch en Breda.
Aanpassing treinverkeer Tilburg
Bij Tilburg wordt nog gewerkt aan herstel van het spoor na de aanrijding van eergisteren. Vanaf 07.00 uur kunnen we weer beperkt treinen rijden. De reisplanners zijn aangepast tot 13.00 uur. Wanneer het gehele treinverkeer kan worden opgestart is nog niet duidelijk.
Laatste bericht geplaatst om: 07:00 uur.
En de trein Venlo denhaag rijdt dus ook niet. Is het nu zo moeilijk voor de NS om alles te vermelden?
De wijzigingen via een kort lijstje (want zoveel verschillende treinseries zijn het niet) even vermelden zou geen kwaad kunnen, inderdaad. Als onwetende reiziger zou ik niet gelijk begrijpen dat de intercity extra stopt, wat dus wel gebeurt.
Terecht als het protest zou zijn bij het kantoor van NS, niet als je reizigers dupeert. Nu is deze actie om te kotsen. Is al vaak vertraging door verschillende oorzaken, en dan nu moedwillig vertraging maken. Ga bij het hoofdkantoor klagen. Klant betaald al woekerprijzen voor een ritje in het OV, kan NS daar mooi een aantal beveiligerers voor inhuren en die meesturen met de conducteurs/trices.
Of misschien geen conducteurs meer hebben? Lijkt me sowieso een achterhaald concept.
Ik was laatst in Newcastle. Ik heb daar met de metro gereisd. Daar controleren ze niet in de metro maar staat er bijna per incheck poortje een beveiliger. Je kon ook nog eens alles aan ze vragen en er werd enorm streng gecontroleerd. Zo stapte ik over op een metro station en vroeg een controleur naar mijn vervoersbewijs. Zou zoiets in Nederland niet mogelijk zijn?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2015 08:32:10 ]
een grote gevulde bus ging hier net door de stationsstraat... even spieken op ns.nl en ja. geen treinverkeer Alkmaar-Haarlem/Zaandam. dat hadden ze ook niet voorspeld. wegens herstelwerkzaamheden, tot 11:30 geen treinverkeer
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 7 maart 2015 23:42 schreef FredvZ het volgende: Amsterdam heeft trouwens ook zijn eigen ongebruikte station onder station Weesperplein. Door allerlei ontwikkelingen kan het echter niet meer als metrostation worden ingezet.
Dat is nu een datacenter geloof ik?
Onder Amsterdam CS ligt nog ergens een stuk metrotunnel om de Ringlijn aan te sluiten op de IJ-metro of zo. Gaat nooit meer gebruikt worden want het past totaal niet in het plaatje NoordZuidlijn en IJ-tram.
quote:
En misschien wel het best bewaarde geheim van Rotterdam: Station Rotterdam Lombardijen heeft ķķk een metrostration, bedoelt voor de metro van Rotterdam Zuidplein naar Ridderkerk.
En die kende ik nog niet!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
In Enschede stond de stopper naar Zwolle er ook al toen ik uit de auto stapte. Sterker nog: hij stond er als het goed is ook al toen ik de deur uitging
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Siemens heeft nog steeds interesse in een fusie van hun transportactiviteiten met die van Alstom, zo schrijft BFMtv. Met deze fusie zou Siemens/Alstom beter opgewassen zijn tegen de steeds groter wordende concurrentie uit Azië: China's twee treinenfabrikanten (CNR en CSR) zijn vorig jaar gefuseerd en Hitachi heeft z'n pijlen gericht op Europa.
Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef dennistd het volgende: De pret is al weer over: iemand had zonder toestemming de hekken opengezet... Na ongeveer anderhalf uur is het viaduct leeggehaald door de politie.
Jammer de bammer.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef dennistd het volgende: De pret is al weer over: iemand had zonder toestemming de hekken opengezet... Na ongeveer anderhalf uur is het viaduct leeggehaald door de politie.
Ik was laatst in Newcastle. Ik heb daar met de metro gereisd. Daar controleren ze niet in de metro maar staat er bijna per incheck poortje een beveiliger. Je kon ook nog eens alles aan ze vragen en er werd enorm streng gecontroleerd. Zo stapte ik over op een metro station en vroeg een controleur naar mijn vervoersbewijs. Zou zoiets in Nederland niet mogelijk zijn?
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsen
ja alleen van de 400 stations hebben er ongeveer 80 poortjes en van die 80 gaan de gemeentes op de achterste poten staan als ze op slot gaan omdat arme inwoners dan om 'moeten' lopen/fietsen
Er kunnen speciale looppaden aangelegd worden rond de poorten. Kan je nog steeds doorsteken naar de andere kant en je kan niet meer naar de treinen toe. Het vergt investeringen, maar je houdt tevreden burgers en zwartrijders zullen worden teruggedrongen + veiligheid van personeel wordt verbeterd.
In Engeland kan je ook gewoon door stations heen lopen van de ene naar de andere kant, echter als je naar de treinen of underground wilt, kom je poortjes tegen waar je niet zomaar langs komt.
Het is vrij eenvoudig om zonder kaartje langs die poortjes te komen als je wilt, zeker als er geen toezicht bij elke passage komt (wat niet gaat gebeuren). Je kan bijvoorbeeld redelijk makkelijk achter iemand aanlopen, dan gaat het alarm weliswaar loeien maar als niemand daarop ingrijpt gebeurt er niets. Je kan ook inchecken door het poortje gaan en dan direct weer uitchecken. Het zal allemaal zwartrijden een stuk moeilijker maken en het gaat een hoop zwartrijders tegenhouden (vooral het type profiteur dat het rekensommetje heeft gemaakt hoe vaak HC's langskomen maar ermee kapt als iedereen merkt dat je zwartrijd) maar een tuig-muur is het niet.
Het zal er iig op neer komen dat je én controles in de trein krijgt en het gezeur met je kaartje presenteren aan zo'n fucking poortje.
Op zondag 8 maart 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende: In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
Sowieso is het ontwerp van de Londense poortjes een miljoenmiljard keer beter dan van die klotedingen die NS en RET zich hebben laten aansmeren
Ik erger mee dood aan de poortjes op Amsterdam Amstel. Daar zijn per kant acht poortjes, vier van de NS en vier van het gvb. Voor de laatstgenoemde is het wel genoeg, maar er stappen daar zoveel mensen uit de trein dat het dringen is voor de poortjes
Op zondag 8 maart 2015 20:20 schreef Viezze het volgende: Ik erger mee dood aan de poortjes op Amsterdam Amstel. Daar zijn per kant acht poortjes, vier van de NS en vier van het gvb. Voor de laatstgenoemde is het wel genoeg, maar er stappen daar zoveel mensen uit de trein dat het dringen is voor de poortjes
Aan de kant van de HvA zijn er maar twee afgesloten, de kant van de bussen is er een open volgens mij. Maar vaak staat dat deurtje in het midden gewoon open
Op zondag 8 maart 2015 20:28 schreef Viezze het volgende: Ja dat deurtje staat soms open maar dat is ook geen zekerheid. Zal eens opletten of er altijd 1 open staat.
Er zijn altijd wel minstens een aan beide kanten open
Op zondag 8 maart 2015 20:26 schreef Viezze het volgende: Ze zijn helemaal afgesloten toch? En je moet alsnog in de rij wachten, of je moet voor gaan kruipen
Maar allemaal leuk en aardig, binnen afzienbare tijd zullen ze de laatste alsnog afsluiten lijkt me. En als ze de poortjes nou verplaatsen, maar nee want dan lopen ze inkomsten mis in de winkels
Op zondag 8 maart 2015 20:32 schreef Viezze het volgende: Maar allemaal leuk en aardig, binnen afzienbare tijd zullen ze de laatste alsnog afsluiten lijkt me. En als ze de poortjes nou verplaatsen, maar nee want dan lopen ze inkomsten mis in de winkels
Ik zet mijn fiets altijd aan de Amstel kant neer (kant HvA) dus om koffie of iets dergelijks bij AH te kopen moet ik als de poortjes dicht zijn eerst twee poortjes door en dan weer 1 poortje terug.
Ik kom altijd aan de andere kant. Maar ik bedoelde dat ze de poortjes daar meer richting de ingangen zouden moeten plaatsen, dan kan je er meer kwijt en men verspreidt zich dan wat beter.
Op zondag 8 maart 2015 20:47 schreef Viezze het volgende: Ik kom altijd aan de andere kant. Maar ik bedoelde dat ze de poortjes daar meer richting de ingangen zouden moeten plaatsen, dan kan je er meer kwijt en men verspreidt zich dan wat beter.
Naar 1 incheckpaal zou nog beter zijn natuurlijk
Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.
FF raampjestreinen gefotografeerd vandaag. NSR 1763 + DD-AR 7310 by Durk Houtsma., on Flickr 8 Maart 2015 - Te Hattemerbroek passeert de Sprinter naar Utrecht Centraal met loc 1763 op kop.
NSR 1758 + IC-Berlijn 148 by Durk Houtsma., on Flickr 8 Maart 2015 - Bij Kampen Zuid passeert IC-Berlijn 148 naar Amsterdam met circa 35 minuten vertraging de fotograaf, veroorzaakt door een storing tussen Stendal en Wolfsburg in Duitsland. Vervolgens reed er in Duitsland nog een RE voor, en in Nederland kwamen er diverse Sprinters voor te rijden... Zo werd de vertraging van +15 vanaf Wolfsburg alleen maar groter.
NSR 1751 + IC-Berlijn 146 by Durk Houtsma., on Flickr 8 Maart 2015 - Na Kampen Zuid werd een stuk richting Dronten opgeschoven, en werd op de Hondweg IC-Berlijn 146 naar het Amsterdamse op de foto gezet. Deze had hier nog circa 10 minuten vertraging, maar had eveneens tussen Stendal en Wolfsburg vertraging opgelopen door een storing. Nu zaten er echter weinig treinen in de weg, maar mocht hij nog wel achter Syntus aan tussen Oldenzaal en Hengelo, en daarna vrij baan richting Zwolle en Almere zonder hinderende Sprinters.
Andere kant heeft 3 uitgangen, naar oude busstation, naar de tram en naar fietsenstalling en een hal vol met winkeltjes. Ik zie geen andere mogelijkheid voor poortjes aan die kant.
Dat weet ik, maar vlak voor die uitgangen kan je toch een batterij poortjes neerzetten?
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations.. Over de poortjes heen klimmen was in Newcastle ook niet echt mogelijk. Tevens zou niemand dat durven met drie grote bewakers.
Was hier eigenlijk al voorbij gekomen dat er vandaag weer een HC (op de Benelux) met de dood bedreigd was omdat diegene geen kaartje had en een UvB/boete weigerde? S&V heeft die persoon in Roosendaal uit de trein gehaald en aan de politie overgedragen.
Er lag wel ATB, maar geen VV neem ik aan. Die Sprinter rijdt daar al niet zo snel meer (seinbeeld geel al inmiddels?), omdat-ie daar natuurlijk naar het jukspoor gaat.
Op zondag 8 maart 2015 21:16 schreef greavy het volgende: Dinsdagochtend legt standplaats Zutphen grotendeels het werk neer voor een werkoverleg. Gaat al uitgebreid rond op Twitter.
Op zondag 8 maart 2015 21:30 schreef greavy het volgende: Er lag wel ATB, maar geen VV neem ik aan. Die Sprinter rijdt daar al niet zo snel meer (seinbeeld geel al inmiddels?), omdat-ie daar natuurlijk naar het jukspoor gaat.
Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.
Zal dit invloed hebben op treinverkeer langs Zutphen? Anders ga ik wel via Utrecht naar Wageningen
Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.
[ link | afbeelding ]NSR 1758 + IC-Berlijn 148 by Durk Houtsma., on Flickr 8 Maart 2015 - Bij Kampen Zuid passeert IC-Berlijn 148 naar Amsterdam met circa 35 minuten vertraging de fotograaf, veroorzaakt door een storing tussen Stendal en Wolfsburg in Duitsland. Vervolgens reed er in Duitsland nog een RE voor, en in Nederland kwamen er diverse Sprinters voor te rijden... Zo werd de vertraging van +15 vanaf Wolfsburg alleen maar groter.
[ link | afbeelding ]NSR 1751 + IC-Berlijn 146 by Durk Houtsma., on Flickr 8 Maart 2015 - Na Kampen Zuid werd een stuk richting Dronten opgeschoven, en werd op de Hondweg IC-Berlijn 146 naar het Amsterdamse op de foto gezet. Deze had hier nog circa 10 minuten vertraging, maar had eveneens tussen Stendal en Wolfsburg vertraging opgelopen door een storing. Nu zaten er echter weinig treinen in de weg, maar mocht hij nog wel achter Syntus aan tussen Oldenzaal en Hengelo, en daarna vrij baan richting Zwolle en Almere zonder hinderende Sprinters.
Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?
Ga daar maar wel vanuit. En als je pech hebt, ook ergens bij Maastricht als een Zutphense machinist manco is ofzo. Maar misschien ook niet hoor, als men ergens een reserve over heeft.
Dat hangt af van hoeveel andere standplaatsen meedoen aan de oproep.
Het was tussen Tilburg en Tilburg universiteit toch? Daar tijden ze sowieso al niet zo snel als ik het me goed herinner.
Ja, hij moet daar wissels over enzo. Volgens mij geeft het sein bij uitrijden van Tilburg geel-6 aan, wat dan na het doorwisselen geel wordt. Het dwergseintje bij de wissels voor station Tbu is sowieso geel, maar ik dacht eerder al geel zou hebben. Althans, normaal. Nu zal hij wel rood gehad hebben.
Mooie plaatjes! Stopt die ic berlijn ook in Zwolle? Of stopt ie gewoon op alle IC stations?
Nope. De stops: - Amsterdam - Almere Centrum - Zwolle (enkel richting Duitsland) en dan vanaf Deventer weer op de "normale" tijd en stops verder Vanuit Duitsland t/m Deventer in het normale pad, en dan zonder stop op Zwolle richting Amsterdam.
Het kost wel enorm veel meer personeel denk ik zo. Maar ik zie hier wel een toekomst in. Al beginnen ze het te testen op de wat grotere stations.. Over de poortjes heen klimmen was in Newcastle ook niet echt mogelijk. Tevens zou niemand dat durven met drie grote bewakers.
In dat geval zou je ervoor kunnen beslissen om alleen de grote stations personeel neer te zetten. In Londen is ook niet op ieder station personeel te vinden, alleen bij de grote of kleine maar drukke stations. Daarnaast ook alle stations die om een centraal station heen liggen, anders heb je kans dat ze een station eerder uitstappen.
Degene die dan zwart rijden worden gepakt bij het uitstappen. Of ze moeten uitstappen op kleinere stations en heel veel omwegen nemen.
Al met al denk ik dat de huidige manier van controleren niet effectief is en wellicht ook onveilig.
Nope. De stops: - Amsterdam - Almere Centrum - Zwolle (enkel richting Duitsland) en dan vanaf Deventer weer op de "normale" tijd en stops verder Vanuit Duitsland t/m Deventer in het normale pad, en dan zonder stop op Zwolle richting Amsterdam.
Oké. Welk spoor in Zwolle vertrekt deze dan? Dat zal wel spoor 7, 9 of 10 zijn denk ik? Of zijn er voldoende wissels om van bv 3 helemaal de kant van Wijhe op de gaan? Zetten ze dan ook tijdelijk van die bieden neer met rijtuigen volgorde etc.
borden met rijtuigvolgorde zetten ze er niet neer. Treinen vertrokken van spoor 10. 07:58, 09:58, 11:58, 13:58, 15:58 en 17:58 richting Duitsland. Volgens mij reed er later geen meer. Welk spoor ze richting Amsterdam namen weet ik niet, want toen stopten ze weer niet in Zwolle
Op zondag 8 maart 2015 21:52 schreef greavy het volgende: borden met rijtuigvolgorde zetten ze er niet neer. Treinen vertrokken van spoor 10. 07:58, 09:58, 11:58, 13:58, 15:58 en 17:58 richting Duitsland. Volgens mij reed er later geen meer. Welk spoor ze richting Amsterdam namen weet ik niet, want toen stopten ze weer niet in Zwolle
Aha, mits op tijd gaat dus prima samen met de trein naar Roosendaal.
Richting Duitsland waren ze steeds wel op tijd. De 148, die oorspronkelijk om 13:44 uit Deventer moest vertrekken naar Zwolle (zonder stop) en Hanzelijn naar Amsterdam, had +38 uit Deventer. Die zat daardoor achter de IC naar Zwolle, en liep de vertraging iets op. Inlopen richting Amsterdam lukte ook niet, want er zaten her en der sprinters enzo in de weg.
De 146, oorspronkelijk om 15:44 uit Deventer richting Amsterdam via Zwolle(zonder stop) en Hanzelijn had +18 in Hengelo, +14 uit Deventer. Die zal een goed pad hebben kunnen krijgen, want werd in Zwolle vķķr de IC naar Den Haag van 16:15 via de Hanzelijn gebonjourd, en had daardoor in Almere nog maar +7 ofzo.
Wat mij betreft zou dat inderdaad een verbetering zijn. Geen geweld tegenover NS personeel in de trein meer, en zwartreizen ga je ook een heel stuk tegen.
In Londen doen ze het ook zo bij de ingang naar het station. 10 poortjes het station in, en 10 poortjes het station uit. Bij de poortjes naar binnen 2 medewerkers voor vragen. Verder kijken ze of er niemand over de poortjes heen gaat. Dit gebeurd echter weinig omdat de poortjes redelijk hoog zijn.
In mijn ogen zou dit een hele verbetering zijn voor de veiligheid van het personeel, maar ook het irritatiegehalte onder reizigers verlagen. Ik persoonlijk irriteer me dood als ik op een lange treinreis voor de 3e keer mijn ov kaart moet pakken om het te laten controleren.
In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).
Maar goed, het zou mij niets verbazen als de poortjes binnen oa. NS ook verkocht zijn als "dan kunnen we zwartrijders weren én bezuinigen op personeel", dus dat zie ik hier niet snel gebeuren.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
In Londen hoef je voor de meeste perronoverstaps ook niet in- en uit te checken. Om maar te zwijgen over het "als je op een dag het dagtarief reist, houdt de meter op met lopen" stukje klantvriendelijkheid wat TLS en consorten maar te moeilijk vinden (lees: het casht wel lekker).
Maar goed, het zou mij niets verbazen als de poortjes binnen oa. NS ook verkocht zijn als "dan kunnen we zwartrijders weren én bezuinigen op personeel", dus dat zie ik hier niet snel gebeuren.
Zou mij inderdaad ook niks verbazen. Hier sturen ze liever personeel de trein in om vervolgens met mishandeling opgescheept te zitten.
Maar ach, er veranderd toch niks, over 5 jaar zullen we ongetwijfeld nog steeds met dit probleem zitten. Er zal ook niet geinvesteerd worden in goede poorten. Laat de zwartrijders maar personeel in elkaar slaan. Daar lijkt het op bij de NS top.
Wel bijzonder dat er nu na een jaar of tien "ineens" allemaal dingen "blijken" waar kennelijk nooit over nagedacht is, maar die een kind kan verzinnen Om te janken, zoveel onkunde bij elkaar
Op zondag 8 maart 2015 22:21 schreef mar456 het volgende: Hebben ze in Utrecht Centraal ook al poortjes gepland of blijven ze daar bij die mooie paaltjes ( )?
Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen.
Dat dag-/weekmaximum in Londen werkt trouwens alleen als je je aan de regeltjes houdt. Het Oystersysteem kent een maximale reisduur (afhankelijk van de zones 90 tot 120 minuten), als je dat niet haalt wordt het maximale tarief ingehouden (Ŗ 5,10) en dat telt niet mee voor de daily cap.
Als je om welke reden dan ook langer over de reis doet (bijvoorbeeld omdat je een uurtje op een perron rondhangt om wat treinen te fotograferen) dan ben je je geld kwijt.
En nee, dat staat niet in de foldertjes. Alleen ergens diep verstopt op de website van TfL.
Pluspuntje: de helpdesk van TfL was uitermate bereid om het teveel betaalde geld terug te storten.
Daar komen ook poortjes, en een passage over de stationshal heen.
Dat dag-/weekmaximum in Londen werkt trouwens alleen als je je aan de regeltjes houdt. Het Oystersysteem kent een maximale reisduur (afhankelijk van de zones 90 tot 120 minuten), als je dat niet haalt wordt het maximale tarief ingehouden (Ŗ 5,10) en dat telt niet mee voor de daily cap.
Als je om welke reden dan ook langer over de reis doet (bijvoorbeeld omdat je een uurtje op een perron rondhangt om wat treinen te fotograferen) dan ben je je geld kwijt.
En nee, dat staat niet in de foldertjes. Alleen ergens diep verstopt op de website van TfL.
Pluspuntje: de helpdesk van TfL was uitermate bereid om het teveel betaalde geld terug te storten.
dat dat in nl ontbreekt is kotswaardig. Mijn treinreis werd ineens 40% duurder met de ov chip. Leeuwarden > Zoetermeer met tussenstap in Amsterdam
Dit is wel grappig: in Engeland, waar poortjes op station al langer gemeengoed zijn, heeft de Office of Rail Regulation de opdracht gegeven om de poortjes te verwijderen na een paar incidenten waarbij de stations overvol waren. De poortjes zouden voor onveilige situaties zorgen omdat mensen in zo'n situatie niet snel genoeg naar buiten kunnen.
Op maandag 9 maart 2015 00:28 schreef James1988 het volgende: Dit is wel grappig: in Engeland, waar poortjes op station al langer gemeengoed zijn, heeft de Office of Rail Regulation de opdracht gegeven om de poortjes te verwijderen na een paar incidenten waarbij de stations overvol waren. De poortjes zouden voor onveilige situaties zorgen omdat mensen in zo'n situatie niet snel genoeg naar buiten kunnen.
quote:
He called for train companies and Network Rail to move to an “open system”, where passengers can access station platforms without having to queue behind barriers.
Such an open system is used on the Japanese rail network, which is notorious for its overcrowded stations and trains.
Is dat dan ook veranderd sinds 2011 of ben ik toen in een totaal ander land geweest dat toevallig ook "Japan" heet?
Dat perrontekort in Enschede als de Pimpel rijdt lijkt nu compleet te zijn opgelost, gepland is nu ook dat de sprinter naar Apeldoorn van :58 op spoor 3 gepland staan samen met de sprinter naar Zwolle van :04 die er dan achter staat, zodat de sprinter uit Zwolle gewoon op spoor 4 binnen kan komen.
Klinkt alsof iemand succesvol heeft weten te lobbyen?
Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.
Als ik het stuk van de volkskrant lees hebben de juristen tijd gehad om de beschuldiginen te weerleggen, het blijkt dat NS Abelio dezelfde tarieven rekent voor diensten op het station dan Veolia.
De conducteur waarschuwde de trein, machinist deed niks
Naar het schijnt riep men in Breda op de perrons om "blijf even weg van de voorkant van de trein omwille van je gehoor". Die heb ik dan net even gemist, want toen ik om 08:56 aankwam op het station heb ik geen omroep meer gehoord.
Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal . Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
Op maandag 9 maart 2015 09:26 schreef boriq het volgende: om 9:00 niets gehoord op Heino Hbf, maar later (tegen 9:15) waren we wel aan het tyfoonen op Zwolle Goederen
Met vertraging, geheel in stijl
Rond 9:15 hingen ze op Zwolle ook af en toe even aan de typhoon.
Op maandag 9 maart 2015 09:49 schreef greavy het volgende: Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal . Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
Worden die randdebielen niet aangepakt dan door omstanders? Zeker na de afgelopen dagen zou ik die daders toch en paar rake klappen geven.
Op maandag 9 maart 2015 09:49 schreef greavy het volgende: Vanochtend heeft er weer een conducteur met geweld te maken gehad te Utrecht Centraal . Heeft onder andere een bloedneus, als ik zo de tweets van machinisten en conducteurs op twitter mag geloven.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Telegraaf meldt 't nu ook al: Klikje Conducteur bloedneus geslagen
UTRECHT - Een conducteur is zo hard geslagen dat hij er een bloedneus aan over heeft gehouden. Dat gebeurde maandagochtend vroeg op Utrecht CS, zo bevestigt de NS.
De aanleiding voor het geweld is onbekend. De dader is voor zover bekend niet opgepakt. De conducteur zal aangifte doen.
Doodsbedreiging Zondag is een conducteur op het traject Antwerpen - Rotterdam bedreigd door een zwartrijder. De NS-medewerker werd onder meer met de dood bedreigd. De zwartrijder is opgepakt door de politie in Roosendaal. Zaterdag was het raak in Helmond. Daar werd een conducteur geschopt en bespuugd door een zwartrijder. De politie heeft de man aangehouden. De NS voert maandag actie tegen het geweld dat het personeel ondervindt tijdens hun werk.
Worden die randdebielen niet aangepakt dan door omstanders? Zeker na de afgelopen dagen zou ik die daders toch en paar rake klappen geven.
En dan aangeklaagd worden en 40 uur taakstraf krijgen van één of andere pacifistische ongestelde vrouwelijke kutrechter?
Ik zou er ook wat aan doen, maar je weet eigenlijk op voorhand al dat je nat gaat..
Het wordt tijd voor van die KP-figuren in de trein, die zulke tiepjes gewoon effe afschoppen in een lege coupé; oldskool -> niet praten, maar gewoon meteen een paar butsen in die Mag-Lite maken. Ik las op de FP gisteren ook al iets over pepperspray, maar ik weet niet of je daar je overige passagiers zo gelukkig mee gaat maken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Arriva was er geloof ik niet van overtuigd dat het Abellio-bod echt "het beste bod" is omdat het verschil met hun bod zo ontzettend groot is. Arriva is inmiddels al zo'n 10 jaar bezig met OV-aanbestedingen in Nederland terwijl Abellio Nederland nog maar net komt kijken, dus ik kan me voorstellen dat Arriva zich afvraagt of het allemaal wel klopt.
Arriva was er geloof ik niet van overtuigd dat het Abellio-bod echt "het beste bod" is omdat het verschil met hun bod zo ontzettend groot is. Arriva is inmiddels al zo'n 10 jaar bezig met OV-aanbestedingen in Nederland terwijl Abellio Nederland nog maar net komt kijken, dus ik kan me voorstellen dat Arriva zich afvraagt of het allemaal wel klopt.
Nouja ook in de zin dat het aanbod van Abellio vele malen beter is dan dat van Arriva en er dus een goed aanbod gehandhaafd blijft.
Verder verloopt de aanbesteding volgens Europese regels, en Abellio heeft in het buitenland wel zat ervaring met het doen van tenders dus wat dat betreft zal het een kwestie van ervaring en expertise zijn.
Nouja ook in de zin dat het aanbod van Abellio vele malen beter is dan dat van Arriva en er dus een goed aanbod gehandhaafd blijft.
Als Abellio ook daadwerkelijk kan leveren. (Dat voorbehoud geldt overigens ook voor Arriva en Veolia, geen Abellio-haat hier)
quote:
Verder verloopt de aanbesteding volgens Europese regels, en Abellio heeft in het buitenland wel zat ervaring met het doen van tenders dus wat dat betreft zal het een kwestie van ervaring en expertise zijn.
Toch blijft het apart dat Abellio zoveel punten extra wist te scoren ten opzichte van Arriva. Ten tijde van de aanbesteding van Brabant (ook een grote concessie) waren de biedingen van Arriva en Veolia nagenoeg gelijk.
Ik ben benieuwd waar het verschil in Limburg dan vandaan komt.
Op maandag 9 maart 2015 11:27 schreef James1988 het volgende: Meeliften op een contract van NSR lijkt me niet (dat is een ander bedrijf), een lopend raamwerkcontract met Stadler kan natuurlijk wel.
Als Abellio ook daadwerkelijk kan leveren. (Dat voorbehoud geldt overigens ook voor Arriva en Veolia, geen Abellio-haat hier)
[..]
Toch blijft het apart dat Abellio zoveel punten extra wist te scoren ten opzichte van Arriva. Ten tijde van de aanbesteding van Brabant (ook een grote concessie) waren de biedingen van Arriva en Veolia nagenoeg gelijk.
Ik ben benieuwd waar het verschil in Limburg dan vandaan komt.
ik ben ook benieuwd, want het verschil is erg groot. De provincie Limburg heeft lijkt me wel gekeken of de door Abellio ingediende business case realistisch is.
ik ben ook benieuwd, want het verschil is erg groot. De provincie Limburg heeft lijkt me wel gekeken of de door Abellio ingediende business case realistisch is.
Want NS heeft geen ervaring met teveel bieden om per se een concessie te winnen.. En Limburg heeft geen ervaring in later financieel bij te moeten springen omdat men te goedkoop inschreef...
En dan aangeklaagd worden en 40 uur taakstraf krijgen van één of andere pacifistische ongestelde vrouwelijke kutrechter?
Ik zou er ook wat aan doen, maar je weet eigenlijk op voorhand al dat je nat gaat..
Het wordt tijd voor van die KP-figuren in de trein, die zulke tiepjes gewoon effe afschoppen in een lege coupé; oldskool -> niet praten, maar gewoon meteen een paar butsen in die Mag-Lite maken. Ik las op de FP gisteren ook al iets over pepperspray, maar ik weet niet of je daar je overige passagiers zo gelukkig mee gaat maken.
Waarschijnlijk wel ja, maar aan moeten zien hoe iemand in elkaar getimmerd wordt is ook zo iets