ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Schade lijkt mee te vallen. Plan V zal wel afgevoerd worden. Discussie waarom die trein niet gewoon over de Betuweroute reed waar die lijn voor is aangelegd laait weer op. Prorail zet de helft van de wissels buitendienst en de komende zes weken is er nauwelijks treinverkeer mogelijk
Op vrijdag 6 maart 2015 17:01 schreef boriq het volgende: lijkt een seinstoring te zijn tussen Den Haag en Rotterdam. Twee sprinters Den Haag - Breda zijn er al uitgeknikkert.
Op vrijdag 6 maart 2015 17:27 schreef Bitlord het volgende: Schade lijkt mee te vallen. Plan V zal wel afgevoerd worden. Discussie waarom die trein niet gewoon over de Betuweroute reed waar die lijn voor is aangelegd laait weer op.
Ja waarom reed ie niet over de Betuweroute dan?
quote:
Prorail zet de helft van de wissels buitendienst en de komende zes weken is er nauwelijks treinverkeer mogelijk
Terecht als het protest zou zijn bij het kantoor van NS, niet als je reizigers dupeert. Nu is deze actie om te kotsen. Is al vaak vertraging door verschillende oorzaken, en dan nu moedwillig vertraging maken. Ga bij het hoofdkantoor klagen. Klant betaald al woekerprijzen voor een ritje in het OV, kan NS daar mooi een aantal beveiligerers voor inhuren en die meesturen met de conducteurs/trices.
Of misschien geen conducteurs meer hebben? Lijkt me sowieso een achterhaald concept.
Goed dat ze het erbij zetten, kweekt hopelijk wat begrip
Niet dat ik agressie jegens rijdend personeel wil goedpraten, maar het is uiteraard wel weer tekenend dat de rol die de klantonvriendelijke maatregelen van het management zouden kunnen spelen volledig wordt genegeerd.
En inderdaad, actievoeren zonder reiziger pesten is ook al zo'n item wat onbespreekbaar lijkt te zijn.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op vrijdag 6 maart 2015 15:20 schreef derLudolf het volgende: Er stond zojuist zowaar een trein op spoor 4 in Zwolle. Volgens de gele borden hoort dat geen trein te komen.
Staat wel vaker materieel te niksen en zo nu en dan vertrekt er wel eens de stopper naar Utrecht vandaan. Bijvoorbeeld als er ander materieel ingezet wordt in die trein
Op vrijdag 6 maart 2015 17:46 schreef Litpho het volgende: Niet dat ik agressie jegens rijdend personeel wil goedpraten, maar het is uiteraard wel weer tekenend dat de rol die de klantonvriendelijke maatregelen van het management zouden kunnen spelen volledig wordt genegeerd.
En inderdaad, actievoeren zonder reiziger pesten is ook al zo'n item wat onbespreekbaar lijkt te zijn.
Het zijn toch ook de reizigers die het geweld plegen tegen het personeel? En meestal doen andere reizigers niets als er geweld wordt gepleegd tegen het treinpersoneel.
Dus niet zo vreemd dat ook de reiziger op deze manier mee krijgt dat het personeel het zat is.
Handige plek ook, want zo blokkeer je het belangrijke Hoofddorp Opstel voor een groot deel.
Ik ben het wel met het doel van de actie eens. Camera's in de treinen zouden een deel van de agressie kunnen voorkomen, maar tegenhouden kun je het helaas nooit helemaal.
Het zijn toch ook de reizigers die het geweld plegen tegen het personeel? En meestal doen andere reizigers niets als er geweld wordt gepleegd tegen het treinpersoneel.
Dus niet zo vreemd dat ook de reiziger op deze manier mee krijgt dat het personeel het zat is.
Tsja, als zo'n oog-om-oog, tand-om-tand redenering de modus operandi is, is het hek van de dam. "De reiziger" is het gedrag van "de NS" namelijk ook meer dan kotszat. Dat rechtvaardigt dan dus gewoon elke agressie tegen personeel.
Het zijn toch ook de reizigers die het geweld plegen tegen het personeel? En meestal doen andere reizigers niets als er geweld wordt gepleegd tegen het treinpersoneel.
Het is inderdaad conform huidige NS policy om elke reiziger te behandelen als een potentiële crimineel, je hebt gelijk.
Punt is natuurlijk wel dat dit niet een demonstratie is om begrip te kweken bij de reizigers, maar voor meer support van het management. Wellicht toch aardig om de reizigers dáár buiten te laten.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Tsja, als zo'n oog-om-oog, tand-om-tand redenering de modus operandi is, is het hek van de dam. "de reiziger" is het gedrag van "de NS" namelijk ook meer dan kotszat. Dat rechtvaardigt dan dus gewoon elke agressie tegen personeel.
Gaat de reiziger ook bij het hoofdkantoor van de NS protesteren dan?
Agressie tegen uitvoerend personeel is nooit goed te praten. Wil je wat veranderen dan zul je het hogerop in de organisatie moeten zoeken, bij degenen die achter de bureaus de plannen bedenken.
Op vrijdag 6 maart 2015 17:51 schreef Litpho het volgende: Punt is natuurlijk wel dat dit niet een demonstratie is om begrip te kweken bij de reizigers, maar voor meer support van het management. Wellicht toch aardig om de reizigers dáár buiten te laten.
Zouden ze de indruk hebben dat het management ene flikker geeft om het lot van de reiziger of zo?
Op vrijdag 6 maart 2015 17:52 schreef Dr_Flash het volgende: Zouden ze de indruk hebben dat het management ene flikker geeft om het lot van de reiziger of zo?
Het management is toch alleen geïnteresseerd in winstgroei? Al het andere is maar bijzaak.
Het management is toch alleen geïnteresseerd in winstgroei? Al het andere is maar bijzaak.
Ja en als je op het spoor gaat staan groeit de winst niet. Wat dat betreft snap ik het wel, maar ga dan net ff aan de andere kant van schiphol staan waar ík niet langs hoef
Ja en als je op het spoor gaat staan groeit de winst niet. Wat dat betreft snap ik het wel, maar ga dan net ff aan de andere kant van schiphol staan waar ík niet langs hoef
Hee maar vriendjes, het is vrijdagmiddag, ik zit me gewoon nu alweer op te winden over heel die klotezooi en ik heb nog geeneens een biertje op. Ik moet gaan anders gaat het helemaal mis hier
De direktieparkeerplaats 48 uur blokkeren haalt ook het nieuws wel. Het "we hopen op uw begrip" klinkt voor de vaste reiziger intussen al net zo hol als de gebruikelijke excuses voor de overlast bij "normale" verstoringen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op vrijdag 6 maart 2015 17:56 schreef Dr_Flash het volgende: ja precies. Dan kunnen ze dus weten dat het nogal pointless en contraproductief is om reizigers te gaan duperen.
Aan reizigers op dit moment geen gebrek, misschien zelfs iets te veel op sommige momenten. Misschien komt het dan wel beter uit voor ze als het nét iets minder reizigers worden.
Oorzaak Tussen Utrecht C. en 's-Hertogenbosch rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden. Er rijden bussen tussen Utrecht C. en 's-Hertogenbosch. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting 07 maart rond 4:30 uur verholpen.