quote:Voor het maken van kaarten hebben we 5 mogelijkheden tot onze beschikking
elk met hun voor- en nadelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuws
• BREAKING - Taxichauffeur die Kris en Lisanne naar de Pianista vervoerde dood in een rivier aangetroffen - veel vragen rondom zijn plotselinge dood - Nieuws op TVN-2 (Spaanstalig)
• Uitgebreide analyse van de fototijden door Perico
• In de herhaling - Sendero El Pianista - Telemetro - 25 juni 2014
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 16-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews, getuigen & zoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mirador en paddocks video Edwin & FriendsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra informatie
• In de herhaling; de dierentuin
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7
• Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
• Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
• Analyses van de foto's
• Overzicht en analyses van de telefoongegevens
• Kaarten en luchtfoto's
• Meer kaarten, vondsten en coördinaten
• Flora, fauna, klimaat, zon en maan
• Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Status HERE-kaart van het gebied (samenwerking van de users in dit topic)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 03-03-2015 19:07:17 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Laatste post:quote:Op maandag 2 maart 2015 19:14 schreef Grijzemassa het volgende:
Deze hadden afgelopen weekend meer geluk
After 10 hours of searching for them (overnight), four lost hikers were rescued on Baru by Sinaproc.
http://boquete.ning.com/forum/topics/rescues-on-baruThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Ook interessant, nog meer nieuwe borden voor de trailsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uiteindelijk ligt de initiele fout/verantwoordelijkheid bij K&L zelf; als zij duidelijk hadden gemaakt aan anderen (Eileen, Sigrid, thuisfront) dat ze de Pianista gingen lopen, waren ze makkelijk gevonden.
En waar blijft dat het bericht van @Rapanui uit het vorige topic? Over Ceibo enzo? Toen was er een kudde inheemsen (excusez les mots) die geïnformeerd was.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ja, je weet gewoon niet meer wat je ervan moet denken...quote:Op maandag 2 maart 2015 17:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar hebben zij dan bewust of onbewust hun taken verzaakt? En waarom, vanmorgen stond er weer een stuk dat ze vermisten hadden gevonden?
Waarom dan niet hun best doen bij K&L?
Ik begin zo onderhand te geloven dat er in die regio elke maand wel een stel toeristen verdwaald. Zij zijn daar dan ondertussen heel gedreven in, zou je denken. Laatste getuigen horen en zoeken. Bij dat laatste stel gaan ze toch ook niet achter de pianista zoeken als er aanwijzingen zijn dat ze richting de vulkaan gingen?![]()
Deze vermisten hebben het telefoonnummer van Sinaproc kunnen bellen om te vertellen waar ze ongeveer waren.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:03 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, je weet gewoon niet meer wat je ervan moet denken...
After 10 hours of searching rescue four people in the Baru Volcano
The National Civil Protection System (SINAPROC) rescued yesterday, Sunday, four young men that were lost during its ascent to the summit of Volcan Baru, Chiriqui. The ages of these people are between 19-26 years old.
Hikers remained missing since last Saturday; It was through a call made by one of the affected emergency number 335 * SINAPROC that were found after 10 hours of searching.
Two of the women had lesions found and dizziness. His two companions showed signs of dehydration and exhaustion, SINAPROC informed through a press release.
Meanwhile, the director of the entity, José Donderis, recommended to the local authorities order the installation of a checkpoint for the sector Paso Ancho, so they can get proper controls entry and exit of visitors.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf
[ Bericht 35% gewijzigd door Grijzemassa op 02-03-2015 20:13:18 ]![]()
quote:Op maandag 2 maart 2015 20:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Deze vermisten hebben het telefoonnummer van Sinaproc kunnen bellen om te vertellen waar ze ongeveer waren.
After 10 hours of searching rescue four people in the Baru Volcano
The National Civil Protection System (SINAPROC) rescued yesterday, Sunday, four young men that were lost during its ascent to the summit of Volcan Baru, Chiriqui. The ages of these people are between 19-26 years old.
Hikers remained missing since last Saturday; It was through a call made by one of the affected emergency number 335 * SINAPROC that were found after 10 hours of searching.
Two of the women had lesions found and dizziness. His two companions showed signs of dehydration and exhaustion, SINAPROC informed through a press release.
Meanwhile, the director of the entity, José Donderis, recommended to the local authorities order the installation of a checkpoint for the sector Paso Ancho, so they can get proper controls entry and exit of visitors.Oké, dat was dan een pluspunt voor hen dat zijzelf Sinaproc hebben kunnen bellen en dat zij dus bereik hadden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf![]()
ja het was bij volcan baru en daar zijn meer plekken met bereikquote:Op maandag 2 maart 2015 20:19 schreef gynaika het volgende:
[..]
Oké, dat was dan een pluspunt voor hen dat zijzelf Sinaproc hebben kunnen bellen en dat zij dus bereik hadden.![]()
Ik denk dat het gsm-contact levensreddend is geweest.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:19 schreef gynaika het volgende:
[..]
Oké, dat was dan een pluspunt voor hen dat zijzelf Sinaproc hebben kunnen bellen en dat zij dus bereik hadden.Make my day!![]()
Misschien geen gringo's maar wel locals.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
80 per dag lijkt me een creatieve manier van interpreteren.
We hebben beelden; die van de motorrijders. Die komen geen enkele gringo tegen op het eerste stuk. Hoe laat dat was weten we niet, maar het lijkt juist heel rustig op die Pianista.
Het is verre van een Inca trail of andere populaire wandeling.
De motorrijders komen 8 mensen tegen op het eerste stuk.
Ik heb het al eerder gezegd maar in iedere reportage die ik heb gezien komen de mensen die filmen of fotograferen andere mensen tegen.
(Telemetro,AFK,Edwin enz enz)![]()
Ja, maar locals wonen daar of wandelen daar met een doel, niet om vakantie te vieren/hiken.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Misschien geen gringo's maar wel locals.
De motorrijders komen 8 mensen tegen op het eerste stuk.
Ik heb het al eerder gezegd maar in iedere reportage die ik heb gezien komen de mensen die filmen of fotograferen andere mensen tegen.
(Telemetro,AFK,Edwin enz enz)
Als er echt 80 mensen "dagelijks" die Pianista zouden lopen, zouden Lisanne en Kris sowieso mensen tegengekomen moeten zijn, toch? Ofwel heen, ofwel "terug" (mensen die op de Mirador omkeerden waar de meiden doorliepen).
Die trails zijn best populair, maar 80 man per dag lijkt me echt een grove overschatting gebaseerd op gecherrypickte nieuwsberichten.The only limit is your own imagination
Niemand heeft ze gezien, dus wie weet hebben ze daar helemaal niet gelopen op die ene dag..quote:Op maandag 2 maart 2015 20:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar locals wonen daar of wandelen daar met een doel, niet om vakantie te vieren/hiken.
Als er echt 80 mensen "dagelijks" die Pianista zouden lopen, zouden Lisanne en Kris sowieso mensen tegengekomen moeten zijn, toch? Ofwel heen, ofwel "terug" (mensen die op de Mirador omkeerden waar de meiden doorliepen).
Die trails zijn best populair, maar 80 man per dag lijkt me echt een grove overschatting gebaseerd op gecherrypickte nieuwsberichten.
Make my day!![]()
Hey jackie!quote:Op maandag 2 maart 2015 20:48 schreef agter het volgende:
[..]
Niemand heeft ze gezien, dus wie weet hebben ze daar helemaal niet gelopen op die ene dag..
Niemand heeft zich gemeld dat ze getuige waren, wil niet zeggen dat ze niet gezien zijn, eh?
The only limit is your own imagination
Ik las dat er verondersteld wordt dat de fam. K. nog steeds op zoek ik naar antwoorden.
Maar doen ze daar op enige wijze actief aan mee?
Is er een kans dat ze rond 1 april met een alles of niets poging komen om de media te activeren en het onderzoek nieuw leven in te blazen?Wie dit leest is gek![]()
Denk ik niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik las dat er verondersteld wordt dat de fam. K. nog steeds op zoek ik naar antwoorden.
Maar doen ze daar op enige wijze actief aan mee?
Is er een kans dat ze rond 1 april met een alles of niets poging komen om de media te activeren en het onderzoek nieuw leven in te blazen?
Ik denk dat ze zich er -noodgedwongen- bij neergelegd hebben. Het bericht in januari van de Panamezen was ook zo ongeveer "dit is het laatste wat we nog (kunnen) doen".
Geen nieuws meer en een cold case.The only limit is your own imagination
Ik verwacht dat de Panamese media zelf de gelegenheid wel zullen aangrijpen om er rond 1 april weer over te gaan schrijven.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Huisjes paddock
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stel je bent de eerste dag ontsnapt aan een dreiging.
Zelfs de hutjes op de paddock geven in geval van vlucht voor mensen misschien geen veilig idee, wanneer ze je erin zien vluchten en je daar volgen omdat je vanwege taalproblemen bijv. niet goed duidelijk kunt maken dat je belaagd wordt/niet bij elkaar hoort.Dit al er mensen wonen. En anders ben je er ook niet veilig.
Ik ben heel benieuwd als jullie daar ter plekke zijn of er dan meer inzicht komt wordt waarom ze wel of niet die hutjes als optie hadden.
(Ervan uitgaande even dat ze 1 april daar waren.)![]()
Je zou haast verwachten (of misschien eerder hopen in 'ons' geval) dat wanneer een groepje mensen dat werkelijk elk detail wat ooit openbaar gemaakt is kent daar ter plekke nog eens gaat zoeken op de één of andere manier benaderd zou worden om ze iets op weg te helpen.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk ik niet.
Ik denk dat ze zich er -noodgedwongen- bij neergelegd hebben. Het bericht in januari van de Panamezen was ook zo ongeveer "dit is het laatste wat we nog (kunnen) doen".
Geen nieuws meer en een cold case.
Of anderzijds ze laten weten dat het niet op prijs wordt gesteld dat het 'opgerakeld' wordt.Wie dit leest is gek![]()
Mja, maar gezien de afwezige communicatie van nu 11 maanden tussen de families en hier (of WS) zie ik niet in dat ze nu opeens wel iets zouden hebben aan die interactie.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je zou haast verwachten (of misschien eerder hopen in 'ons' geval) dat wanneer een groepje mensen dat werkelijk elk detail wat ooit openbaar gemaakt is kent daar ter plekke nog eens gaat zoeken op de één of andere manier benaderd zou worden om ze iets op weg te helpen.
Of anderzijds ze laten weten dat het niet op prijs wordt gesteld dat het 'opgerakeld' wordt.
Ook onze expeditie verwacht ik niet veel van in de zin van iets extra's vinden. Meer de lokale mensen spreken en echt staan daar waar Kris en Lisanne ook stonden en hun keuzes proberen te begrijpen.
Die huisjes zien er op de satellietbeelden heel logisch en toegankelijk uit en als je de nacht moet doorbrengen daar, zou je wel gek zijn om niet in een huisje te gaan, lijkt me.The only limit is your own imagination
De families staan er anders in. Als er doorgegaan wordt met onderzoek zal dat eerder in stilte gaan lijkt mij, anders is dat allemaal veel te confronterend.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is er een kans dat ze rond 1 april met een alles of niets poging komen om de media te activeren en het onderzoek nieuw leven in te blazen?![]()
Beide ouderparen hebben zich er echt niet bij neergelegd. Zij zullen toch mogelijkheden blijven zoeken om de zaak boven water te halen. Als je in zo’n situatie verkeert, zijn daar zeker mogelijkheden voor te vinden. Ik blijf voor hen hopen dat het een keer duidelijk gaat worden.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk ik niet.
Geen nieuws meer en een cold case.![]()
Zullen het van ''toevaltreffers'' moeten hebben.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:39 schreef El_Matador het volgende:
Ook onze expeditie verwacht ik niet veel van in de zin van iets extra's vinden. Meer de lokale mensen spreken en echt staan daar waar Kris en Lisanne ook stonden en hun keuzes proberen te begrijpen.![]()
Ik denk dat ze zich wel neergelegd (moeten) hebben, de familie F. sowieso, zie Martijn's laatste optreden bij Pauw.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:49 schreef gynaika het volgende:
[..]
Beide ouderparen hebben zich er echt niet bij neergelegd. Zij zullen toch mogelijkheden blijven zoeken om de zaak boven water te halen. Als je in zo’n situatie verkeert, zijn daar zeker mogelijkheden voor te vinden. Ik blijf voor hen hopen dat het een keer duidelijk gaat worden.
De familie K. gaat langer en verder door idd, maar ook zij kunnen niks beginnen zonder nieuwe feiten.
Natuurlijk hoop ik met je mee, maar ik ben niet naief; ik denk dat het meer hoop is dan iets anders.The only limit is your own imagination
Ja, zo veel aandacht aan gegeven, kan zeker.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:25 schreef Domnivoor het volgende:
Ik verwacht dat de Panamese media zelf de gelegenheid wel zullen aangrijpen om er rond 1 april weer over te gaan schrijven.![]()
waar zou dit zijn ?
Boquete, Panama hiking to the waterfalls, 3 of them! ... Haeske Raw Family (and friend) on El Pianista Trail
Panama Jungle WW2 Ruins & Giant Snakes
we came across some WW2 gunnery emplacements that housed a labyrinth of tunnels and secret passages
[ Bericht 4% gewijzigd door StaceySinger op 02-03-2015 22:02:47 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Met billboards langs de weg zo groot als autobussen en een vette beloning die uitgeloofd zou worden acht ik de kans erg gering dat ze zijn gezien door getuigen.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey jackie!
Niemand heeft zich gemeld dat ze getuige waren, wil niet zeggen dat ze niet gezien zijn, eh?![]()
quote:Op maandag 2 maart 2015 21:54 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Met billboards langs de weg zo groot als autobussen en een vette beloning die uitgeloofd zou worden acht ik de kans erg gering dat ze zijn gezien door getuigen.quote:Op maandag 2 maart 2015 03:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze zijn op de een of andere manier op de Pianista beland.
Volgens jouw redenatie:
- hebben Kris en Lisanne geen taxi genomen - want geen taxichauf heeft zich gemeld
- niet met de bus gegaan want geen buschauf heeft zich gemeld
- niet een lift gekregen want de liftgever heeft zich niet gemeld
- niet gaan lopen want geen getuigen langs de Pianista die zich hebben gemeld
Hoe zijn ze dan gegaan? Met de helikopter, naast Plinio?The only limit is your own imagination
Naar buiten toe zullen zij waarschijnlijk deze houding aannemen om voor zichzelf een bepaalde rust te creëren.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich wel neergelegd (moeten) hebben, de familie F. sowieso, zie Martijn's laatste optreden bij Pauw.
De familie K. gaat langer en verder door idd, maar ook zij kunnen niks beginnen zonder nieuwe feiten.
Natuurlijk hoop ik met je mee, maar ik ben niet naief; ik denk dat het meer hoop is dan iets anders.
Maar in hun binnenste zit het anders. Volkomen begrijpelijk.![]()
Dat is flauw want je weet dat Jackies theorie is dat een kwaadwillige ze meegenomen heeft.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe zijn ze dan gegaan? Met de helikopter, naast Plinio?
En die kwaadwillige gaat zich niet melden als de chauffeurWie dit leest is gek![]()
Nee, ik gebruik zijn eigen argumentatie. Hij stelt dat ze A niet gedaan hebben omdat er geen getuigen zijn die A bevestigen.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is flauw want je weet dat Jackies theorie is dat een kwaadwillige ze meegenomen heeft.
En die kwaadwillige gaat zich niet melden als de chauffeur
Het is ook geen theorie, maar een hypothese. Een theorie wordt ondersteund door feitelijk bewijs, dat is er nu juist niet voor derden (en wel aanwijzingen ertegen).The only limit is your own imagination
Ik denk alsmaar dat als K&L vanwege een bedreiging (mensen bij hen/dier/of nieuwe mensen tegengekomen) zijn gevlucht, en in geval ze hebben weten te ontsnappen aan dit gevaar, ze niet de volgende dag dezelfde weg hebben durven kiezen. Bang om opgewacht te worden met dezelfde dreiging.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:19 schreef gynaika het volgende:
Oké, dat was dan een pluspunt voor hen dat zijzelf Sinaproc hebben kunnen bellen en dat zij dus bereik hadden.
Stel ze hebben in een hutje ergens overnacht, dan is de eerste zorg s morgens water en mobiel bereik. Vervolgens naar een rivier gegaan en daarna hebben misschien de keuze gemaakt voor een akelige steile helling om bereik te krijgen en alarm te slaan.![]()
Fort Sherman is a former United States Army base in Panama, located on Toro Point at the Caribbean (northern) end of the Panama Canal,quote:Op maandag 2 maart 2015 21:54 schreef StaceySinger het volgende:
waar zou dit zijn ?
Boquete, Panama hiking to the waterfalls, 3 of them! ... Haeske Raw Family (and friend) on El Pianista Trail
Panama Jungle WW2 Ruins & Giant Snakes
we came across some WW2 gunnery emplacements that housed a labyrinth of tunnels and secret passages
Bron is Wikipedia
En de broekjes in de jungle kunnen altijd nóg kleiner![]()
[ Bericht 22% gewijzigd door Nieuwschierig op 02-03-2015 22:28:11 ]Wie dit leest is gek![]()
Ik kan mij heel moeilijk in dit scenario verplaatsen omdat ik ervan overtuigd ben dat K en L deze Pianista-trip niet op eigen houtje hebben gedaan. Met zijn tweeën door zo’n natuurgebied, nee, dat hebben zij echt niet aangedurfd. Bekijk nog eens de video “These Are My Friends” dan kun je je goed inleven.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:10 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ik denk alsmaar dat als K&L vanwege een bedreiging (mensen bij hen/dier/of nieuwe mensen tegengekomen) zijn gevlucht, en in geval ze hebben weten te ontsnappen aan dit gevaar, ze niet de volgende dag dezelfde weg hebben durven kiezen. Bang om opgewacht te worden met dezelfde dreiging.
Stel ze hebben in een hutje ergens overnacht, dan is de eerste zorg s morgens water en mobiel bereik. Vervolgens naar een rivier gegaan en daarna hebben misschien de keuze gemaakt voor een akelige steile helling om bereik te krijgen en alarm te slaan.![]()
Dus foto 509 is gewist omdat hier iemand anders op kan staan?quote:Op maandag 2 maart 2015 22:31 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik kan mij heel moeilijk in dit scenario verplaatsen omdat ik ervan overtuigd ben dat K en L deze Pianista-trip niet op eigen houtje hebben gedaan. Met zijn tweeën door zo’n natuurgebied, nee, dat hebben zij echt niet aangedurfd. Bekijk nog eens de video “These Are My Friends” dan kun je je goed inleven.![]()
http://cat-impi.blogspot.(...)ns-fort-sherman.htmlquote:Op maandag 2 maart 2015 22:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
Fort Sherman is a former United States Army base in Panama, located on Toro Point at the Caribbean (northern) end of the Panama Canal,
Bron is Wikipedia![]()
Ik neig daar ook steeds meer naar, want zij riepen op de taalschool om vooral niet zonder gids te gaan.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:31 schreef gynaika het volgende:
Ik kan mij heel moeilijk in dit scenario verplaatsen omdat ik ervan overtuigd ben dat K en L deze Pianista-trip niet op eigen houtje hebben gedaan. Met zijn tweeën door zo’n natuurgebied, nee, dat hebben zij echt niet aangedurfd. Bekijk nog eens de video “These Are My Friends” dan kun je je goed inleven.
Het is geheel onlogisch als dit wel is gebeurd, tenzij iemand erin is geslaagd hen ervan te overtuigen dat EL Pianista heel makkelijk te doen is.
Dan nog zijn er meer indicaties die duiden op ''in gezelschap van''.
Toch heb ik ook nog het idee, dat ze in gezelschap van derden, zich hebben weten te redden op een bepaald moment, maar alsnog een opeenstapeling van gebeurtenissen hen fataal was.![]()
Nieuwsgierig (sorry die ch staat echt niet):
Het probleem met jackies redenatie is het volgende:
Hij stelt "Kris en Lisanne zijn niet door anderen gezien (gemeld), dus hebben ze m.i. een lift gehad"
Zijn argument daarvoor: "zijn niet gezien door anderen" geldt natuurlijk net zo hard voor het in gezelschap zijn van derden. Er zijn namelijk ook geen getuigenissen die stellen "Kris en Lisanne zijn met derden gezien op de Pianista"
Je kan niet de ontbrekende getuigenissen voor 1 april 11:05-13:01 als argument voor je stelling gebruiken maar diezelfde ontbrekende getuigenissen wegwuiven om de stelling te behouden.
Daarnaast:
- op de foto's die wij hebben staan geen derden
- de ouders (die alle foto's hebben) hebben nooit gerept over derden
- er is geen foto van de meiden samen op de Mirador (een echte foto, geen selfie), wat je wel verwacht als er derden bij zouden zijn (dat vraag je toch even, dat is volkomen normaal)
De enige aanwijzing die we hebben, en ootje stipte dat al aan in het vorige deel, is de ogenschijnlijke snelheid waarmee ze de Pianista hebben gelopen; van 11:05 tot 13:01 is in 1:56.
Maar ook hier; de ouders hebben die korte tijd nooit genoemd als probleem. Dus misschien is het helemaal geen probleem, bijvoorbeeld als Kris en Lisanne ofwel later/hoger op de Pianista zijn afgezet door de taxi/transport wat ze hadden, ofwel ze begonnen wel onderaan, maar de eerste foto is helemaal niet aan het begin gemaakt, maar later ergens.The only limit is your own imagination
Die mogelijkheid zit erin.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus foto 509 is gewist omdat hier iemand anders op kan staan?![]()
quote:Op maandag 2 maart 2015 19:24 schreef Grijzemassa het volgende:
Ook interessant, nog meer nieuwe borden voor de trailsIk snap geen ruk van die plaatjes dus al planten ze het hele bos ermee vol, het zou voor mij niks uitmaken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe zit dat in Panama met camerabeelden. Zijn er bij de banken en op de wegen camera's en zijn die beelden op te vragen of hebben de ouders daar President M. voor nodig en een bewezen misdaad?![]()
Ik wijs nog maar een keertje op de offline gehaalde webpagina waarin de Pianista juist als mogelijkheid om zonder gids te doen werd aanbevolen. Met de routebeschrijving waar het pad na de mirador rechtdoor naar beneden verder gaat.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:40 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Het is geheel onlogisch als dit wel is gebeurd, tenzij iemand erin is geslaagd hen ervan te overtuigen dat EL Pianista heel makkelijk te doen is.![]()
Ja goed dat je dit herhaalt, want Pianista kan als uitzondering gezien zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:54 schreef 11en30 het volgende:
Ik wijs nog maar een keertje op de offline gehaalde webpagina waarin de Pianista juist als mogelijkheid om zonder gids te doen werd aanbevolen. Met de routebeschrijving waar het pad na de mirador rechtdoor naar beneden verder gaat.![]()
Precies. Zo werd het ook een beetje gepresenteerd. Vooral met hun routebeschrijving die daar speciaal voor gemaakt was. En hij was ook goed, met brug en hek en alles. Tot de mirador.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:56 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja goed dat je dit herhaalt, want Pianista kan als uitzondering gezien zijn.![]()
Mwah, als je de route op de kaart bekijkt, is het ook helemaal niet moeilijk; 1 weg naar boven en bij de Start Klim staan er duidelijke pijlen. Uit de fototijden blijkt ook dat Kris en Lisanne niet verdwaald zijn naar de Mirador.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:56 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja goed dat je dit herhaalt, want Pianista kan als uitzondering gezien zijn.
Ik snap best dat je deze pleasant day hike zonder gids loopt.The only limit is your own imagination
ja, ....zuchtquote:Op maandag 2 maart 2015 22:59 schreef 11en30 het volgende:
Precies. Zo werd het ook een beetje gepresenteerd. Vooral met hun routebeschrijving die daar speciaal voor gemaakt was. En hij was ook goed, met brug en hek en alles. Tot de mirador.![]()
Ja nu ga je zijn complete hypothese weer weerleggen maar desondanks is het zo klaar als een klontje dat wanneer ze door Pietje Puk zijn opgepikt en naar halverwege de Pianista zijn gereden ze door geen getuige onderweg zijn gezien en ook dat Pietje Puk zich ook niet meldt als hij ze daarna in zijn geheime grot vasthield.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:43 schreef El_Matador het volgende:
Nieuwsgierig (sorry die ch staat echt niet):
Het probleem met jackies redenatie is het volgende:
Hij stelt "Kris en Lisanne zijn niet door anderen gezien (gemeld), dus hebben ze m.i. een lift gehad"
Zijn argument daarvoor: "zijn niet gezien door anderen" geldt natuurlijk net zo hard voor het in gezelschap zijn van derden. Er zijn namelijk ook geen getuigenissen die stellen "Kris en Lisanne zijn met derden gezien op de Pianista"
Je kan niet de ontbrekende getuigenissen voor 1 april 11:05-13:01 als argument voor je stelling gebruiken maar diezelfde ontbrekende getuigenissen wegwuiven om de stelling te behouden.
Daarnaast:
- op de foto's die wij hebben staan geen derden
- de ouders (die alle foto's hebben) hebben nooit gerept over derden
- er is geen foto van de meiden samen op de Mirador (een echte foto, geen selfie), wat je wel verwacht als er derden bij zouden zijn (dat vraag je toch even, dat is volkomen normaal)
De enige aanwijzing die we hebben, en ootje stipte dat al aan in het vorige deel, is de ogenschijnlijke snelheid waarmee ze de Pianista hebben gelopen; van 11:05 tot 13:01 is in 1:56.
Maar ook hier; de ouders hebben die korte tijd nooit genoemd als probleem. Dus misschien is het helemaal geen probleem, bijvoorbeeld als Kris en Lisanne ofwel later/hoger op de Pianista zijn afgezet door de taxi/transport wat ze hadden, ofwel ze begonnen wel onderaan, maar de eerste foto is helemaal niet aan het begin gemaakt, maar later ergens.
Dat er geen gezamelijke foto is bewijst net zo goed niet dat Pietje daar niet was.Wie dit leest is gek![]()
Ja en ik denk meer aan de betekenis van:quote:Op maandag 2 maart 2015 22:43 schreef El_Matador het volgende:
- één rugtas...(doen ze dat vaker zo?)
- één waterfles (als dat klopt)
- geen extra truitjes (weten we niet zeker), maar je zou denken, kort of lange tocht, áltijd doen.
- één persoon die terugging voor schoenen in hostel (als dat klopt)
- waarom zoveel geld mee?
- waarom zoveel muggenolie (of is er op de kamer teruggevonden) hoeveel is veel?
- halfgeladen telefoons
-
-
noem nog eens wat
-![]()
Ze hebben lang met de barman gepraat. Belangrijk is te weten wat voor vragen ze hem stelde. Bespraken ze de Pianista en toonden K&L aarzeling, ...vragen en nog eens vragen om in hun psyche te kruipen.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:
Ik snap best dat je deze pleasant day hike zonder gids loopt.![]()
Ja, een kleine vertaling Engels er onder zou wonderen doen.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:48 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik snap geen ruk van die plaatjes dus al planten ze het hele bos ermee vol, het zou voor mij niks uitmaken.Make my day!![]()
quote:Op maandag 2 maart 2015 23:29 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ze hebben lang met de barman gepraat.![]()
Welke barman?
Dat niemand ze onderweg gezien heeft (of in elk geval geen getuigenis heeft afgelegd) bewijst toch niets? Niet ten voordele van een hypothetische pick-up truck, niet ten voordele van dat ze wandelend gegaan zouden zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja nu ga je zijn complete hypothese weer weerleggen maar desondanks is het zo klaar als een klontje dat wanneer ze door Pietje Puk zijn opgepikt en naar halverwege de Pianista zijn gereden ze door geen getuige onderweg zijn gezien en ook dat Pietje Puk zich ook niet meldt als hij ze daarna in zijn geheime grot vasthield.
Dat er geen gezamelijke foto is bewijst net zo goed niet dat Pietje daar niet was.
Je kunt daar geen conclusies aan verbinden.Make my day!![]()
Ja, ik hoor dit voor het eerst. Barman? Heb je daar info over?quote:Op maandag 2 maart 2015 23:32 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Dacht al dat je dat zou vragen: was het niet van het restaurant Nelvis??
Dat restaurant zit naast Habla Ya!. Daar zouden ze maandag dan geluncht moeten hebben. Zou kunnen. Wat ze erna gedaan hebben, weten we ook al niet.
De Alto de Lino?
Een massage?
Het dorp in?The only limit is your own imagination
Top.quote:The only limit is your own imagination
Nee niets. Dat beweer ik ook niet. Maar daarom kan het nog wel.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dat niemand ze onderweg gezien heeft (of in elk geval geen getuigenis heeft afgelegd) bewijst toch toch niets?
Alle bewijzen bij elkaar optellend is de enige conclusie dat K. nog gewoon leeft want dat deed ze bij Q1 op de steen.Wie dit leest is gek![]()
Nada - niente - noppesquote:Op maandag 2 maart 2015 23:32 schreef agter het volgende:
Dat niemand ze onderweg gezien heeft (of in elk geval geen getuigenis heeft afgelegd) bewijst toch niets?![]()
Precies. En het probleem wordt groter als je hetzelfde argument zowel voor als tegen gaat gebruiken. Dat is geen eerlijke redenatie.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dat niemand ze onderweg gezien heeft (of in elk geval geen getuigenis heeft afgelegd) bewijst toch niets? Niet ten voordele van een hypothetische pick-up truck, niet ten voordele van dat ze wandelend gegaan zouden zijn.The only limit is your own imagination
Dan kun je ook geen conclusies trekken uit het feit dat buschauffeurs of taxichauffeurs ze niet gezien (of gemeld ) hebben.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nee niets. Dat beweer ik ook niet. Maar daarom kan het nog wel.
Alle bewijzen bij elkaar optellend is de enige conclusie dat K. nog gewoon leeft want dat deed ze bij Q1 op de steen.Make my day!![]()
Niet om het als bewijs voor iets wat later gebeurt te gebruiken. Maar wel om aan te tonen dat ze op de Mirador konden komen zonder gezien te zijn en zonder helikopter. En daar ging het over, toch?quote:Op maandag 2 maart 2015 23:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies. En het probleem wordt groter als je hetzelfde argument zowel voor als tegen gaat gebruiken. Dat is geen eerlijke redenatie.Wie dit leest is gek![]()
1 rugzak lijkt me logisch. Geen truitjes mee (als dat echt zo is idd) vind ik minder logisch maar als ze besloten samen te gaan (het was goed weer) ook weer niet echt.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:21 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja en ik denk meer aan de betekenis van:
- één rugtas...(doen ze dat vaker zo?)
- één waterfles (als dat klopt)
- geen extra truitjes (weten we niet zeker), maar je zou denken, kort of lange tocht, áltijd doen.
- één persoon die terugging voor schoenen in hostel (als dat klopt)
- waarom zoveel geld mee?
- waarom zoveel muggenolie (of is er op de kamer teruggevonden) hoeveel is veel?
- halfgeladen telefoons
-
-
noem nog eens wat
-
1 0,5 liter flesje water lijkt me uitgesloten; sowieso 1 voor ieder, misschien wel meer. Je gaat niet met zijn tweeen op 0.5 liter water de bergen in, een paar uur lang.
Die muggenolie is niet zeker, dat zouden ook andere meiden geweest kunnen zien die "enorme hoeveelheden" daarvan kochten.
Geld vind ik ook veel, maar misschien zat er nog geld in de rugzak of dachten ze wat meer te pinnen om een tijdje vooruit te kunnen.
Half opgeladen telefoons kan ook omdat ze 's ochtends die dingen gebruikten of vergeten waren op te laden die nacht.The only limit is your own imagination
Nee, want er is ook geen getuigenis die ze met derden gezien heeft.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niet om het als bewijs voor iets wat later gebeurt te gebruiken. Maar wel om aan te tonen dat ze op de Mirador konden komen zonder gezien te zijn en zonder helikopter. En daar ging het over, toch?
Ja, het is een mogelijkheid. Maar de mogelijkheid dat ze niet in het gezelschap van derden waren is alleen m.b.t. getuigenissen net zo groot.
Tel daarbij op dat er geen aanwijzingen zijn voor derden (ook geen foto's met "die leuke gids die ons meenam"), en je verhaal wordt nog zwakker.The only limit is your own imagination
Doe ik ook niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:39 schreef agter het volgende:
[..]
Dan kun je ook geen conclusies trekken uit het feit dat buschauffeurs of taxichauffeurs ze niet gezien (of gemeld ) hebben.
Het kan dat ze tot halverwege de Pianista zijn gekomen in een auto zonder dat iemand ze gezien heeft.
Het kan dat diegene ze na Q1 ombracht en zich logischerwijze daarna niet meldde als chauffeur.
Dat deze persoon aan de hand van de foto's niet waarschijnlijk is zegt uiteindelijk ook niets als hij bijvoorbeeld steeds stiekem 100 meter achter ze aan liep om zijn kans af te wachten.Wie dit leest is gek![]()
Dat kan, idd.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Doe ik ook niet.
Het kan dat ze tot halverwege de Pianista zijn gekomen in een auto zonder dat iemand ze gezien heeft.
Het kan dat diegene ze na Q1 ombracht en zich logischerwijze daarna niet meldde als chauffeur.
Dat deze persoon aan de hand van de foto's niet waarschijnlijk is zegt uiteindelijk ook niets als hij bijvoorbeeld steeds stiekem 100 meter achter ze aan liep om zijn kans af te wachten.
Maar dan moet je de nachtfoto's en de telefoon-pogingen verklaren.
Kloppen de foto en gsm-tijden volgens jou?Make my day!![]()
Dat is de vraag, maar het lijkt van wel (schaduwen, geen twijfel bij ouders, de mogelijke foto's van voor 1 april).quote:
Het punt is ook; als ze niet kloppen, dan moeten ze consequent een bepaalde tijd anders staan. Je kan niet zeggen dat _475 niet klopt maar _499 wel. Of stellen dat _491 een uur eerder hoort te zijn en _505 een uur later, allemaal om naar je scenario (niet jij, in het algemeen) toe te rekenen.The only limit is your own imagination
Dan zou ik de hypothese aan moeten hangen dat alle bewijzen nadien vervalst en geplaatst zijn, en dat doe ik niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:52 schreef agter het volgende:
[..]
Dat kan, idd.
Maar dan moet je de nachtfoto's en de telefoon-pogingen verklaren.
Kloppen de foto en gsm-tijden volgens jou?
Sowieso is vragen naar een sluitend bewijs zinloos met de ons bekende gegevens. Dat is nu net het enige waar iedereen het over eens
Wie dit leest is gek![]()
Ach, voor een sofisticated killer (waar we hier dan vanuit gaan), zou een ad random methode de beste methode zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is de vraag, maar het lijkt van wel (schaduwen, geen twijfel bij ouders, de mogelijke foto's van voor 1 april).
Het punt is ook; als ze niet kloppen, dan moeten ze consequent een bepaalde tijd anders staan. Je kan niet zeggen dat _475 niet klopt maar _499 wel. Of stellen dat _491 een uur eerder hoort te zijn en _505 een uur later, allemaal om naar je scenario (niet jij, in het algemeen) toe te rekenen.![]()
Dat zet iedereen op het verkeerde spoor...ieder wat wils voor zijn hypothese.
Maar de foto met de zon en schaduw, dat valt niet opeens 3 uur later te interpreteren, idd.Make my day!![]()
Maar doen de foto's die we hebben dan vermoeden dat er iemand bij ze was die ze eerst vertrouwden en daarna opeens "stiekem 100 m erachter ging lopen"?quote:Op maandag 2 maart 2015 23:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Doe ik ook niet.
Dat deze persoon aan de hand van de foto's niet waarschijnlijk is zegt uiteindelijk ook niets als hij bijvoorbeeld steeds stiekem 100 meter achter ze aan liep om zijn kans af te wachten.
Weer een avondje cirkel-redeneren en herkauwen..geen nieuwe feiten helaas.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan zou ik de hypothese aan moeten hangen dat alle bewijzen nadien vervalst en geplaatst zijn, en dat doe ik niet.
Sowieso is vragen naar een sluitend bewijs zinloos met de ons bekende gegevens. Dat is nu net het enige waar iedereen het over eensMake my day!![]()
Doordat er geen getuigen zijn die Kris en Lisanne hebben gezien nadat ze op 1 april bij de taalschool zijn vertrokken naar hun hostel ben ik eind juni al na gaan denken hoe dat kan.
Geen taxichauffeur,buschauffeur of medepassagier heeft zich namelijk gemeld.
Ook niet nadat het groots in het nieuws kwam in Panama en de te geven beloning van 30.000 dollar.
Je kunt dan denken dat een eventuele getuige zich niet durft te melden uit angst om als verdachte te worden gezien maar dat is natuurlijk gelul. Begin april heb je als taxi-bus chauffeur of als mede passagier geen enkele reden om je niet te melden.
Dus dan kun je denken dat ze wel gezien zijn maar dat de getuige zich gewoon nooit heeft gemeld of dat ze gewoon ook echt niet zijn gezien door wie dan ook.
En dat laatste vind ik het meest voor de hand liggen.
Bovendien,in alle video's van Telemetro, AFK, Edwin en verslagen van mensen die zelfs helemaal naar Bocas gingen komen de mensen op de Pianista of zelfs achter de mirador mensen tegen.
Ik heb ze laatste geteld en kwam op 12 van de 12.
Maar dus niet bij Kris en Lisanne.
Dat niemand zich heeft gemeld die hen heeft gezien na 10 uur op 1 april is geen bewijs dat niemand hen ook daadwerkelijk heeft gezien maar door het te negeren kun je de plank wel eens vreselijk misslaan.
Verder, en dat is misschien nog wel belangrijker, is de tijdspanne van de ochtend van 1 april.
En in die tijdspanne is het verdomd moeilijk om na 10 uur nog bij de taalschool te zijn, daarna teruglopen naar de hostel 500 meter verder (6 minuten lopen) spullen pakken, 6 minuten teruglopen naar de taalschool.
300 meter doorlopen naar de hoofdweg, de nieuwe brug over te steken bij San Fransisco Plaza en dan net mazzel hebt met een langskomende taxi die je dan in 20 minuten naar de Pianista brengt.![]()
Nee, maar dat sluit niet uit dat er zo'n persoon was...quote:Op maandag 2 maart 2015 23:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar doen de foto's die we hebben dan vermoeden dat er iemand bij ze was die ze eerst vertrouwden en daarna opeens "stiekem 100 m erachter ging lopen"?Make my day!![]()
Uitsluiten kunnen we niks, maar de logica ontbreekt volkomen en zelfs de ouders die "criminaliteit" vermoeden, hebben dit nooit te berde gebracht.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:01 schreef agter het volgende:
[..]
Nee, maar dat sluit niet uit dat er zo'n persoon is...
Ik zou echt niet doorgaan met een wandeling als je met een "gids" gaat en die gaat ineens heel raar doen op zo'n wandeling. En ik denk als ik een 21-jarige meid was in een land waar ik de taal niet sprak, nog minder....The only limit is your own imagination
Uiteindelijk weten wij gewoon niet wie zich wel en niet gemeld hebben.
Ik zou daar dus niet zoveel conclusies aan verbinden, tenzij je het politie-dossier hebt.Make my day!![]()
Een gids die niet op de foto wil, die geen foto van hun beiden wil maken...tja.. Geen idee in hoeverre de voelsprieten ontwikkeld waren.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uitsluiten kunnen we niks, maar de logica ontbreekt volkomen en zelfs de ouders die "criminaliteit" vermoeden, hebben dit nooit te berde gebracht.
Ik zou echt niet doorgaan met een wandeling als je met een "gids" gaat en die gaat ineens heel raar doen op zo'n wandeling. En ik denk als ik een 21-jarige meid was in een land waar ik de taal niet sprak, nog minder....Make my day!![]()
We weten niet of ze teruggegaan zijn naar het hostel. We weten alleen dat ze bij de taalschool waren. Ze kunnen ook vanaf daar een taxi pakken naar de Pianista. En die taxi kan ze afzetten op een punt hogerop (zie Retiring; je kan daar gewoon rijden).quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:01 schreef jackie12 het volgende:
Doordat er geen getuigen zijn die Kris en Lisanne hebben gezien nadat ze op 1 april bij de taalschool zijn vertrokken naar hun hostel ben ik eind juni al na gaan denken hoe dat kan.
Geen taxichauffeur,buschauffeur of medepassagier heeft zich namelijk gemeld.
Ook niet nadat het groots in het nieuws kwam in Panama en de te geven beloning van 30.000 dollar.
Je kunt dan denken dat een eventuele getuige zich niet durft te melden uit angst om als verdachte te worden gezien maar dat is natuurlijk gelul. Begin april heb je als taxi-bus chauffeur of als mede passagier geen enkele reden om je niet te melden.
Dus dan kun je denken dat ze wel gezien zijn maar dat de getuige zich gewoon nooit heeft gemeld of dat ze gewoon ook echt niet zijn gezien door wie dan ook.
En dat laatste vind ik het meest voor de hand liggen.
Bovendien,in alle video's van Telemetro, AFK, Edwin en verslagen van mensen die zelfs helemaal naar Bocas gingen komen de mensen op de Pianista of zelfs achter de mirador mensen tegen.
Ik heb ze laatste geteld en kwam op 12 van de 12.
Maar dus niet bij Kris en Lisanne.
Dat niemand zich heeft gemeld die hen heeft gezien na 10 uur op 1 april is geen bewijs dat niemand hen ook daadwerkelijk heeft gezien maar door het te negeren kun je de plank wel eens vreselijk misslaan.
Verder, en dat is misschien nog wel belangrijker, is de tijdspanne van de ochtend van 1 april.
En in die tijdspanne is het verdomd moeilijk om na 10 uur nog bij de taalschool te zijn, daarna teruglopen naar de hostel 500 meter verder (6 minuten lopen) spullen pakken, 6 minuten teruglopen naar de taalschool.
300 meter doorlopen naar de hoofdweg, de nieuwe brug over te steken bij San Fransisco Plaza en dan net mazzel hebt met een langskomende taxi die je dan in 20 minuten naar de Pianista brengt.
Als de ouders bekend zouden maken waar die eerste foto genomen was (van 11:05) hadden we nu veel minder onzekerheid. We hoeven de foto zelf nog niet eens te zien, maar gewoon weten waar dat was.
Taxi van Boquete naar begin Pianista duurt geen 20 minuten trouwens. Binnen 10 min ben je er. Zie het stuk wat de motorrijders (die langzamer reden, stopten onderweg en onverhard reden) deden in 10 minuten. Dat is ongeveer net zoveel als van het hostel naar begin Pianista. En dat is over een verharde autoweg.The only limit is your own imagination
Kris en Lisanne zijn hier flink door de mangel gehaald, maar naief (en zelfs zo naief) zou ik ze niet noemen...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:06 schreef agter het volgende:
[..]
Een gids die niet op de foto wil, die geen foto van hun beiden wil maken...tja.. Geen idee in hoeverre de voelsprieten ontwikkeld waren.
Maar goed, het kan natuurlijk altijd. Er zijn alleen geen aanwijzingen voor, dat maakt het nogal speculatief. En zelfs de ouders die wel aan een misdrijf denken, hebben dat niet zo verklaard (misschien denken ze het wel).The only limit is your own imagination
Nu kunnen we net zo goed een misdaadroman gaan schrijven maar...quote:Op maandag 2 maart 2015 23:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar doen de foto's die we hebben dan vermoeden dat er iemand bij ze was die ze eerst vertrouwden en daarna opeens "stiekem 100 m erachter ging lopen"?
Pietje die ze de vorige avond hebben gesproken en vertrouwden ziet ze langs de weg lopen
Pietje, waar gaan jullie naar toe, meerijden?
L en K: Pianista wandelen, pleasant day hike.
Ik breng jullie naar halfweg OK?
K en L: OK
Tijdens ritje denkt Pietje: lekker broekje, daar wil ik in.
K en L stappen uit, Pietje keert om en rijdt weg ( 200 meter uit het zicht)
Pietje stapt uit en loopt buiten het zicht achter K en L aan tot voorbij Q1...
en de rest van het verhaal is (on)bekendWie dit leest is gek![]()
Ze gingen dus met hun bergschoenen al aan naar de taalschool lekker in een hangmatje liggen??quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We weten niet of ze teruggegaan zijn naar het hostel. We weten alleen dat ze bij de taalschool waren. Ze kunnen ook vanaf daar een taxi pakken naar de Pianista. En die taxi kan ze afzetten op een punt hogerop (zie Retiring; je kan daar gewoon rijden).14 dikke plussen. We zijn het hier een keer eensquote:Als de ouders bekend zouden maken waar die eerste foto genomen was (van 11:05) hadden we nu veel minder onzekerheid. We hoeven de foto zelf nog niet eens te zien, maar gewoon weten waar dat was.Taxi van de taalschool naar het begin van de Pianista duurt 20 minuten. Misschien een paar minuten minder maar minder zeker nietquote:Taxi van Boquete naar begin Pianista duurt geen 20 minuten trouwens. Binnen 10 min ben je er. Zie het stuk wat de motorrijders (die langzamer reden, stopten onderweg en onverhard reden) deden in 10 minuten. Dat is ongeveer net zoveel als van het hostel naar begin Pianista. En dat is over een verharde autoweg.![]()
Het kan, we kunnen niks uitsluiten, maar:quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nu kunnen we net zo goed een misdaadroman gaan schrijven maar...
Pietje die ze de vorige avond hebben gesproken en vertrouwden ziet ze langs de weg lopen
Pietje, waar gaan jullie naar toe, meerijden?
L en K: Pianista wandelen, pleasant day hike.
Ik breng jullie naar halfweg OK?
K en L: OK
Tijdens ritje denkt Pietje: lekker broekje, daar wil ik in.
K en L stappen uit, Pietje keert om en rijdt weg ( 200 meter uit het zicht)
Pietje stapt uit en loopt buiten het zicht achter K en L aan tot voorbij Q1...
en de rest van het verhaal is (on)bekend
- dat moet iemand zijn die ze vertrouwden, een beetje kenden
- hoe groot acht je de kans dat ze precies die Pietje die ochtend tegenkwamen
- waarom hebben de ouders Pietje nooit genoemd?
- Lisanne en Kris pauzeerden op de Mirador, iemand die daar 200 m achter loopt komt daar ook aan. Denk je niet dat die meiden dan gek worden en wegrennen/terug willen? Ze liepen rustig door, fotootjes nemendThe only limit is your own imagination
Kan toch? We weten het niet. Jij stelt dat ze terug zijn gegaan naar het hostel. Ook dat weten we niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ze gingen dus met hun bergschoenen al aan naar de taalschool lekker in een hangmatje liggen??Hoe WEET je dat?quote:Taxi van de taalschool naar het begin van de Pianista duurt 20 minuten. Misschien een paar minuten minder maar minder zeker niet
Kijk naar de kaart dan.The only limit is your own imagination
Pietje bleef natuurlijk wachten tot ze doorliepen, aanvankelijk wachtte hij namelijk tot ze terug zouden keren en in zijn armen zouden lopen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan, we kunnen niks uitsluiten, maar:
- dat moet iemand zijn die ze vertrouwden, een beetje kenden
- hoe groot acht je de kans dat ze precies die Pietje die ochtend tegenkwamen
- waarom hebben de ouders Pietje nooit genoemd?
- Lisanne en Kris pauzeerden op de Mirador, iemand die daar 200 m achter loopt komt daar ook aan. Denk je niet dat die meiden dan gek worden en wegrennen/terug willen? Ze liepen rustig door, fotootjes nemend
Maar toen ze doorliepen ging hij er achteraan.
Tot zover hoofdstuk 1 van Lost in the Jungle.
Er komt geen Hoofdstuk 2 voorlopigWie dit leest is gek![]()
Er zijn verschillende video's te zien op you tube die allemaal niet rechtstreeks van de taalschool naar de Pianista gaan maar je wel achterelkaar kunt plakken.
De taalschool ligt in Alto Boquete. Om naar de Pianista te komen moet je eerst naar Bajo Boquete, vervolgens met een slakkengang door het centrum heel Bajo door en daarna naar boven naar het restaurant Il Pianista waar iedere taxichauffeur hun klanten afzet omdat daar het echte begin van de trail begint.
20 minuten duurt de rit van 9 kilometer![]()
Als ik er ben zal ik het voor je timen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:23 schreef jackie12 het volgende:
Er zijn verschillende video's te zien op you tube die allemaal niet rechtstreeks van de taalschool naar de Pianista gaan maar je wel achterelkaar kunt plakken.
De taalschool ligt in Alto Boquete. Om naar de Pianista te komen moet je eerst naar Bajo Boquete, vervolgens met een slakkengang door het centrum heel Bajo door en daarna naar boven naar het restaurant Il Pianista waar iedere taxichauffeur hun klanten afzet omdat daar het echte begin van de trail begint.
20 minuten duurt de rit van 9 kilometer
Die slakkengang is een aanname.The only limit is your own imagination
Ik plaatste hier vanmiddag de fotoserie van Toni B weer, omdat we misschien de foto's kunnen terug beredeneren, 11:16 11:25 en 11:42. Kunnen we vanaf de Mirador (ons bekende) de route terug vastleggen met de foto momenten van andere Pianista-wandelaars?![]()
vergeet niet de tijd om in gebroken engels/spaans uit te leggen waar je naar toe wilt en daarna de betaling en een vriendelijk afscheid. Je weet niet hoe lang ze hebben gekletst met de taxichauffeur...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik er ben zal ik het voor je timen.
Die slakkengang is een aanname.
ritje van 10 minuten duurt zo 5-10 minuten langer.![]()
Interessant om te beluisteren in het begin erg rommelig.
http://www.ornstein.org/o(...)ver-lisanne-en-kris/![]()
Interessant! Bedankt voor de link,ik ga hem even afkijkenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:50 schreef vronie het volgende:
Als derden in het spel zijn geweest kunnen er natuurlijk wel foto's zijn genomen,maar ook weer gewist zijn om niet herkenbaar te zijnquote:Op maandag 2 maart 2015 23:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, want er is ook geen getuigenis die ze met derden gezien heeft.
Ja, het is een mogelijkheid. Maar de mogelijkheid dat ze niet in het gezelschap van derden waren is alleen m.b.t. getuigenissen net zo groot.
Tel daarbij op dat er geen aanwijzingen zijn voor derden (ook geen foto's met "die leuke gids die ons meenam"), en je verhaal wordt nog zwakker.![]()
Niet vóór de 1e quebrada.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:01 schreef vronie het volgende:
[..]
Als derden in het spel zijn geweest kunnen er natuurlijk wel foto's zijn genomen,maar ook weer gewist zijn om niet herkenbaar te zijn
Ik heb dit (natuurlijk) achter de schermen al geprobeerd maar kom er niet uit.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik plaatste hier vanmiddag de fotoserie van Toni B weer, omdat we misschien de foto's kunnen terug beredeneren, 11:16 11:25 en 11:42. Kunnen we vanaf de Mirador (ons bekende) de route terug vastleggen met de foto momenten van andere Pianista-wandelaars?
Als ik de Pianista zou doen dan eerst foto(s) van het restaurant, daarna foto's van de eerste oversteek (die met dat balkje). Daarna foto van het bruggetje links en daarachter waar MeloD haar foto's ook maakte.
Fototijden:
476 .. 17.--:-- ... 11.--:-- 11.05 uur Restaurant?
477 .. 17.--:-- ... 11.--:--
478.. 17.16:-- ... 11.16:-- 1e oversteek? (is geen 10 minuten lopen vanaf het restaurant)
479.. 17.16:-- ... 11.16:--
480.. 17.25:-- ... 11.25:-- Bruggetje? (is geen 9 minuten lopen vanaf de 1e oversteek)
481.. 17.25:11 ... 11.25:11
482.. 17.25:17 ... 11.25:17
483.. 17.25:21 ... 11.25:21
484.. 17.25:25 ... 11.25:25
485.. 17.25:3- ... 11.25:3-
486.. 17.25:41 ... 11.25:41
487.. 17.42:-- ... 11.42:-- ?
488.. 17.42:14 ... 11.42:14
489.. 17.42:24 ... 11.42:24
490.. 18.02:4- ... 12.02:4-
491* 18.03:08 ... 12.03:08 Kris tussen de struiken/bomen
492.. 18.03.10 ... 12.03.10
493* 18.42:25 ... 12.42:25 Geul pad
494 .. 18.42:27 ... 12.42:27
495.. 19.00:2- ... 13.00:2-
De motorrijders reden 10 minuten met 30/40/50? per uur.
als de 1e foto 11.05 uur van het restaurant blijkt te zijn hoe kunnen K en L dan in Godsnaam binnen 2 uur op de top staan?? (wandelen is 4/5 km per uur)
Na 10 minuten motor is Halfthrottle namelijk nog lang niet bij het bos waar K en L in het bos na een uur al een foto maakten van Kris met flesje.
Of is de eerste foto pas van NA het fotowaardige restaurant/1e en 2e rivieroversteek?
Dan wordt de tijdspanne nog korter tussen taalschool en Pianista!
En waarom dan geen foto's van het begin??
Geef mij foto 11.05 uur en dit topic kan worden gesloten.
[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 03-03-2015 01:49:04 ]![]()
Sorry niet om lullig te doen maar was dit in je dromenquote:![]()
Dit kon ik vinden http://www.duic.nl/nieuws(...)et-twee-jongemannen/![]()
Die $30.000 was alleen voor degene die ervoor kon zorgen dat de dochters weer met hun ouders verenigd konden worden, niet voor een simpele getuige. De formulering liet overigens in het midden of dat levend dan wel dood mocht geschieden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:01 schreef jackie12 het volgende:
Er kunnen andere redenen zijn geweest voor een taxichaufeur om zich niet te melden.![]()
Echte bergschoenen hadden ze niet. Gewoon eenvoudige wandelschoenen klasse A, hooguit A/B. Zeker geen C of D.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ze gingen dus met hun bergschoenen al aan naar de taalschool lekker in een hangmatje liggen??
[..]![]()
Deze chauffeur was hier wel in beeld.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die $30.000 was alleen voor degene die ervoor kon zorgen dat de dochters weer met hun ouders verenigd konden worden, niet voor een simpele getuige. De formulering liet overigens in het midden of dat levend dan wel dood mocht geschieden.
Er kunnen andere redenen zijn geweest voor een taxichaufeur om zich niet te melden.
https://www.google.nl/#q=leonardo+boquete&spell=1
[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 03-03-2015 10:39:50 ]![]()
Die was bijna een volle dag te vroeg.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:03 schreef vronie het volgende:
[..]
Deze chauffeur was hier wel in beeld.
https://www.google.nl/#q=leonardo+boquete&spell=1
[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 03-03-2015 10:40:43 ]Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Kun jij dan eens uitleggen, wat die dronken arbeiders, de perfecte foto's en jouw idee dat K & wel onder begeleiding moeten hebben gelopen, dan wèl met elkaar te maken hebben?quote:
Waardeer toch eens, dat ik nog enige logica in jouw plempsels probeer te vinden, in plaats van zeggen dat ik het uit zijn verband ruk. Als er een verband is, geef jij dat verdomd slecht aan.![]()
God Kristus, je hebt gelijk. Wat een RK kutstad! Nou, dan waren ze zeker weten inderdaad onder begeleiding.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:14 schreef Poekje01 het volgende:
en Boquete is een katholiek georienteerde stad, met Johannes de Doper als beschermheilige van de stad.
Kan echt niet anders, je logica is snoeihard. En we weten nu ook van wie: Johannes de dope-dealer Doper.
Dankzij hem (of zijn dope) maakte Lisanne die perfecte foto's.
En natuurlijk dankzij de (nogal beroerd door die Johannes beschermde Kris. die er vlekkeloos (figuurlijk dan) op te zien i]s.
[ Bericht 1% gewijzigd door JustinCase op 03-03-2015 03:06:37 ]![]()
De bescherming van st. J. de D. geldt alleen binnen de gemeentegrenzen van Boquete. El Pianista valt daar helaas net buiten.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:55 schreef JustinCase het volgende:
[..]
God Kristus, je hebt gelijk. Wat een RK kutstad! Nou, dan waren ze zeker weten inderdaad onder begeleiding.
Kan echt niet anders, je logica is snoeihard. En we weten nu ook van wie: Johannes de dope-dealer Doper.
Dankzij hem (of zijn dope) maakte Lisanne die perfecte foto's.
En natuurlijk dankzij de (nogal beroerd door die Johannes beschermde Kris. die er vlekkeloos (figuurlijk dan) op te zien i]s.![]()
Goede vraag, waar ik ook niet het eenduidige antwoord op heb. De tijden zijn zeker niet onlogisch en ik ga er maar van uit dat ze kloppen.. Hadden we bijvoorbeeld alleen maar al de originele iPhone foto van Kris op de Mirador, om de tijd daar te verifieren.quote:
Een raadsel waar die vandaan komt. Een heikel punt is, dat wij te maken hebben met verkleiningen van originelen, waar ook enkele datavelden uit missen. En als je een geheugenkaart in Windows leest, wordt de byte order van alle EXIF data door elkaar gehusseld, wat de schuld is van Microsoft en Motorola. Hierdoor kunnen mogelijk data in de war raken.![]()
Als man geen probleem misschien maar voor vrouwen ligt het anders. Ik heb het ook niet in de eerste plaats over de moeilijkheidsgraad.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, als je de route op de kaart bekijkt, is het ook helemaal niet moeilijk; 1 weg naar boven en bij de Start Klim staan er duidelijke pijlen. Uit de fototijden blijkt ook dat Kris en Lisanne niet verdwaald zijn naar de Mirador.
Ik snap best dat je deze pleasant day hike zonder gids loopt.![]()
Bang om alleen te gaan? Lijkt me stug.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 07:54 schreef gynaika het volgende:
[..]
Als man geen probleem misschien maar voor vrouwen ligt het anders. Ik heb het ook niet in de eerste plaats over de moeilijkheidsgraad.
Waarom trouwens geen foto van Kris en Lisanne samen op de Mirador, het hoogste waar Lisanne ooit geweest is? Als er een derde mee was zou je die toch verwachten?The only limit is your own imagination
hetzelfde antwoord maar weer, misschien is die er wel. Maar is dat een gewiste foto. Of is die foto door de 3e gemaakt met zijn of haar eigen camera of telefoon *mijn camera maakt prachtige fotos laat mij maar' of 'ik app het je straks wel door'.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 07:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bang om alleen te gaan? Lijkt me stug.
Waarom trouwens geen foto van Kris en Lisanne samen op de Mirador, het hoogste waar Lisanne ooit geweest is? Als er een derde mee was zou je die toch verwachten?![]()
Er zijn geen foto's gewist op de Mirador.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:02 schreef Marrije het volgende:
[..]
hetzelfde antwoord maar weer, misschien is die er wel. Maar is dat een gewiste foto. Of is die foto door de 3e gemaakt met zijn of haar eigen camera of telefoon *mijn camera maakt prachtige fotos laat mij maar' of 'ik app het je straks wel door'.
En nee; Lisanne en Kris hadden 3 (!) camera's bij zich en maar sporadisch whatsapp (alleen met wifi).
Niet logisch dus.The only limit is your own imagination
Misschien is de waarheid ook niet logisch. Meest logische was geweest als ze gewoon savonds waren thuisgekomen. Jouw argumenten, dat zij er 3 bij zich hadden en dat ze sporadisch appten doen niets af aan wat ik opperde, dat kan nog steeds, dat de 3e zei hey ik heb een vette camera, laat mij maar. En als je naar logica zoekt: logisch toch, dat degene die de foto neemt dat met zn eigen camera doet. En dat appje komt wel binnen zodra ze weer op de wifi zitten van de taalschool.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn geen foto's gewist op de Mirador.
En nee; Lisanne en Kris hadden 3 (!) camera's bij zich en maar sporadisch whatsapp (alleen met wifi).
Niet logisch dus.![]()
Nee dat is niet logisch als ze een camera in hun hand hebben (!) en je maar moet afwachten of die foto wel geappt wordt.
Er is geen enkele aanwijzing voor derden en veel ertegen. Dat negeren jij en anderen omdat je een religieus scenario in je hoodd hebt; er MOET sprake zijn van een misdrijf.
Een coherent scenario geef je echter niet, het is al letterlijk 7 maanden hetzelfde geschreeuw zonder onderbouwing.The only limit is your own imagination
Rustig maar, ik heb alleen maar een andere gedachtengangquote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:11 schreef El_Matador het volgende:
Nee dat is niet logisch als ze een camera in hun hand hebben (!) en je maar moet afwachten of die foto wel geappt wordt.
Er is geen enkele aanwijzing voor derden en veel ertegen. Dat negeren jij en anderen omdat je een religieus scenario in je hoodd hebt; er MOET sprake zijn van een misdrijf.
Een coherent scenario geef je echter niet, het is al letterlijk 7 maanden hetzelfde geschreeuw zonder onderbouwing.![]()
Ik ben niet overtuigd van een 3e, maar zou wel heel goed mogelijk zijn. Of die derde dan alleen wat aanwijzingen heeft gegeven of van begin tot het eind erbij was....tja... Kan allemaal. Ik hou de optie in elk geval helemaal open.
Dus je zit ernaast, al schreeuwend over dat er volgens mij sprake moet zijn van een misdrijf.![]()
Een derde vóór de 1e quebrada lijkt me zo goed als uitgesloten.
Anders hadden pa en ma Kremers ook allang aan de bel getrokken daarover.
Na/bij de 1e quebrada is prima mogelijk maar niets wijst op een derde partij ervoor.
En als je zelf foto's van elkaar gaat maken met zowel een camera als iPhone ga je niet een ander een foto met zijn telefoon laten maken.
Daarbij; waarom zou die derde die spullen niet lekker makkelijk meejatten?The only limit is your own imagination
Misschien heeft die 3e een camera om zijn nek hangen ipv telefoon in zijn handen.
Dat laatste kan natuurlijk verschillende redenen hebben, wie weet was het een ongeluk en wilde die 3e daar niets mee te maken hebben (uit angst van opzet beschuldigd te worden) en dus ook geen spullen dat naar hem of haar kan leiden. Zoiets.![]()
Nee, Kris en Lisanne waren erg op zichzelf en maakten flink wat foto's. Een derde die een foto van ze samen maakt mijn zijn telefoon of camera doorbreekt die trend.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:25 schreef Marrije het volgende:
Misschien heeft die 3e een camera om zijn nek hangen ipv telefoon in zijn handen.
Dat laatste kan natuurlijk verschillende redenen hebben, wie weet was het een ongeluk en wilde die 3e daar niets mee te maken hebben (uit angst van opzet beschuldigd te worden) en dus ook geen spullen dat naar hem of haar kan leiden. Zoiets.
Spullen verpats je gelijk, komt niemand achter.
Ik vind het wel stuitend dat je die ouders voor domme sukkels uitmaakt. Ze hebben 35 foto's (+ iPhone, + Samsung?) waar geen spoor van een derde opstaat -anders was dat zeker gemeld in een van de vele interviews- maar jij weet het beter?The only limit is your own imagination
Lees goed: IK heb het nooit over dronken arbeiders gehad. Je gooit postings van verschillende users door elkaar heen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:39 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Kun jij dan eens uitleggen, wat die dronken arbeiders, de perfecte foto's en jouw idee dat K & wel onder begeleiding moeten hebben gelopen, dan wèl met elkaar te maken hebben?
Waardeer toch eens, dat ik nog enige logica in jouw plempsels probeer te vinden, in plaats van zeggen dat ik het uit zijn verband ruk. Als er een verband is, geef jij dat verdomd slecht aan.![]()
Ja nee, een trend doorbreken dat is niet logisch... Dus kan het niet. Dat is makkelijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, Kris en Lisanne waren erg op zichzelf en maakten flink wat foto's. Een derde die een foto van ze samen maakt mijn zijn telefoon of camera doorbreekt die trend.
Spullen verpats je gelijk, komt niemand achter.
Ik vind het wel stuitend dat je die ouders voor domme sukkels uitmaakt. Ze hebben 35 foto's (+ iPhone, + Samsung?) waar geen spoor van een derde opstaat -anders was dat zeker gemeld in een van de vele interviews- maar jij weet het beter?
Komt niemand achter? Als diegene die het heeft gekocht zn mond opentrekt wel.
Zolang er ook nog fotos verwijderd zijn waarvan we niet kunnen achterhalen wat erop stond kan ik dat zeker niet uitsluiten inderdaad.![]()
Die foto's zijn NIET verwijderd rond de Mirador. Die complete serie bestaat nog. Alleen minstens 1 maar mogelijk meer foto's zijn gewist tussen 1 april 13:54 en 8 april ~01:00.
Je hebt echt geen flauw benul hoe die kanalen werken he? Een heler stelt echt geen vragen over de herkomst van een smartfoon en die ligt 3 dagen later bij een nieuwe klant in huis.The only limit is your own imagination
goh ervaringsdeskundige?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:44 schreef El_Matador het volgende:
Die foto's zijn NIET verwijderd rond de Mirador. Die complete serie bestaat nog. Alleen minstens 1 maar mogelijk meer foto's zijn gewist tussen 1 april 13:54 en 8 april ~01:00.
Je hebt echt geen flauw benul hoe die kanalen werken he? Een heler stelt echt geen vragen over de herkomst van een smartfoon en die ligt 3 dagen later bij een nieuwe klant in huis.
Binnen een uur zijn die dingen op afstand al onbruikbaar te maken.![]()
Dat zegt ze nergens, je legt mensen hier weer woorden in de mond. Niet fairquote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het wel stuitend dat je die ouders voor domme sukkels uitmaakt. Ze hebben 35 foto's (+ iPhone, + Samsung?) waar geen spoor van een derde opstaat -anders was dat zeker gemeld in een van de vele interviews- maar jij weet het beter?![]()
Ja, precies. Ik zeg ook niet dat er fotos verwijderd zijn rond de mirador, ik opperde het en toen zei jij dat het niet kan. Daarna hadden we het over fotos wat zou kunnen wijzen op een derde die verwijderd kunnen zijn, wie weet wel fotos na de mirador. Ik begrijp niet waarom je zo tegen me schreeuwt.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:44 schreef El_Matador het volgende:
Je hebt echt geen flauw benul hoe die kanalen werken he? Een heler stelt echt geen vragen over de herkomst van een smartfoon en die ligt 3 dagen later bij een nieuwe klant in huis.
En waarom je nou voor de zoveelste keer al zo neerbuigend doet begrijp ik eigenlijk ook niet. Ik denk alleen maar anders he. Zodra degene die het koopt wel zijn mond opentrekt omdat ie een object van de fotos herkent dan is de verkoper snel achterhaald. Volgens mij kan dat. Volgens jou niet? Ook goed. Wat jij wilt. En ik denk er het mijne van. Maar dat gesneer, dat hoeft om mij niet.![]()
In huis in de Vinex-wijk.quote:[b]Op dinsdag 3 maart 2015 08:44 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/213345]El_Matador Een heler stelt echt geen vragen over de herkomst van een smartfoon en die ligt 3 dagen later bij een nieuwe klant in huis.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Als ik naar mijn eigen fotoserie kijk, is er maar één plek waar ik samen met mijn reisgenoot op sta: een paardenritje. Terwijl er zowel in Panama stad als Bocas een heleboel mooie plekken waren geweest om sámen op te gaan. Maar als je daar niet zo veel waarde aan hecht hoef je niet per se foto's. Het is daarom denk ik van belang te weten hoe het eerdere fotogedrag was: staan ze daar wél regelmatig samen op de foto?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:06 schreef agter het volgende:
[..]
Een gids die niet op de foto wil, die geen foto van hun beiden wil maken...tja.. Geen idee in hoeverre de voelsprieten ontwikkeld waren.![]()
Als we de ons bekende foto’s van Bocas bekijken, zien we dat zij altijd in gezelschap van anderen waren. Waarom dan wel samen juist die Pianista-trip maken?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 07:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom trouwens geen foto van Kris en Lisanne samen op de Mirador, het hoogste waar Lisanne ooit geweest is? Als er een derde mee was zou je die toch verwachten?![]()
Wat bedoel je exact met een “religieus scenario”?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:11 schreef El_Matador het volgende:
Een coherent scenario geef je echter niet, het is al letterlijk 7 maanden hetzelfde geschreeuw zonder onderbouwing.![]()
Omdat ie zo last-minute gedaan is?
En mijn ervaring is dat je in Bocas makkelijker dergelijke contacten legt dan in Panama City of Boquete.![]()
Interessant maar kun je de link plaatsen? Zo kunnen we de google kaarten niet controleren bvdquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:28 schreef StaceySinger het volgende:
in jan 2014 maakte rcastillo_m een een foto
wat is dat voor een boorinstallatie ?
[ afbeelding ]
genomen op deze plek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
als je GE pro hebt > ff zelf opzoekenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:34 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Interessant maar kun je de link plaatsen? Zo kunnen we de doodle kaarten niet controleren bvd
ik heb er een screenshot van gemaakt
9° 7'12.99"N 82°30'4.77"W"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Wat is het probleem om de link te plaatsen?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
als je GE pro hebt > ff zelf opzoeken
ik heb er een screenshot van gemaakt![]()
hier is hetquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:37 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat is het probleem om de link te plaatsen?
9° 7'12.99"N 82°30'4.77"W"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ja oke maar ik wil graag bewijs dat de foto bij die locatie hoortquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
hier is het
9° 7'12.99"N 82°30'4.77"W![]()
PPPFFF >dan ga je naar die coördinaten en dan zie je hetquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:38 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja oke maar ik wil graag bewijs dat de foto bij die locatie hoort"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Heb ik gedaan en zie niks pffff, hier kunnen we niets mee jammerquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
PPPFFF >dan ga je naar die coördinaten en dan zie je het![]()
je ziet hier een witte cirkel met een wandelaar erinquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:41 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Heb ik gedaan en zie niks pffff, hier kunnen we niets mee jammer
daar is die foto genomen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Als je de link plaatst kunnen we zien dat de foto idd bij de locatie hoort, zo weten we dat niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:42 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je ziet hier een witte cirkel met een wandelaar erin
daar is die foto genomen
[ afbeelding ]![]()
je moet in GE gallery aanklikken dan zie je dit WIKILOCquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:44 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als je de link plaatst kunnen we zien dat de foto idd bij de locatie hoort, zo weten we dat niet.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ja allemaal heel interessant maar als je hier een dergelijk belangrijk bericht post, zorg dan dat we kunnen checken dat het klopt. Als die site gevonden hebt kun je toch gewoon de link plaatsen ik snap het probleem niet?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:46 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je moet in GE gallery aanklikken dan zie je dit WIKILOC
[ afbeelding ]![]()
Alsjeblieftquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:44 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als je de link plaatst kunnen we zien dat de foto idd bij de locatie hoort, zo weten we dat niet.
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5913975Make my day!![]()
bij mij opent die link in GE
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5913975
http://www.wikiloc.com/wikiloc/imgServer.do?id=3194284"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Alles wat ik post kloptquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja allemaal heel interessant maar als je hier een dergelijk belangrijk bericht post, zorg dan dat we kunnen checken dat het klopt. Als die site gevonden hebt kun je toch gewoon de link plaatsen ik snap het probleem niet?
juist ,quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe sjouwen ze alle spullen toch die rimboe in?
Blijkbaar kan je daar met een boot komen"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ok danK!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:50 schreef agter het volgende:
[..]
Alsjeblieft
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5913975![]()
Bij de foto staat dat hij in Punta Blanca genomen is, dat is een heel eind verder noordelijk dan het gebied van de vondstenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
juist ,
Blijkbaar kan je daar met een boot komen
https://www.google.nl/map(...)5:0x434020eaddfdbe57![]()
ze zijn daar iets aan het bouwen er liggen houten balken etc
hoelang heeft die klus geduurd ?
waar ik woon gaat je geen moer aanquote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee hoor je woont ook niet in Boquete zoals je eerder beweerde
nog nooit heb ik beweerd dat ik in Boquete woon"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Je zei zelf dat je in Boquete woonde daar vroeg niemand naar. Je zei het omdat je geen link van je bronnen wilde plaatsen maar wel gelijk moest hebgen omdat je daar woondequote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waar ik woon gaat je geen moer aan
nog nooit heb ik beweerd dat ik in Boquete woon![]()
![]()
post de link +screenshot maar waar ik zeg dat ik in Boquete woonquote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je zei zelf dat je in Boquete woonde daar vroeg niemand naar. Je zei het omdat je geen link van je bronnen wilde plaatsen maar wel gelijk moest hebgen omdat je daar woonde
als je dat niet kan dan plz ophouden met je gezwam"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Waarom heb je een usernaam van iemand uit Boquete aangenomen?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:21 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
post de link +screenshot maar waar ik zeg dat ik in Boquete woon
als je dat niet kan dan plz ophouden met je gezwam
Waarom post je berichten van de FB van Lisanne en Kris alsof het jouw bronnen uit Boquete zijn?
A.B. uit Nederland![]()
![]()
goed lezen & met bewijzen komenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:23 schreef Grijzemassa het volgende:
post de link +screenshot maar waar ik zeg dat ik in Boquete woon
kan je dat niet > dan met openbare excuses komen
post de link +screenshot maar waar ik zeg dat ik in Boquete woon"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
niet waarquote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:12 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Bij de foto staat dat hij in Punta Blanca genomen is, dat is een heel eind verder noordelijk dan het gebied van de vondsten
https://www.google.nl/map(...)5:0x434020eaddfdbe57
er staat NABIJ
Chanii
0,72 kilometers - Middelmatig - door rcastillo_m
nabij Punta Blanca, Bocas del Toro (Republic of Panama)
http://nl.wikiloc.com/rou(...)el-toro/punta-blanca"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
er zijn meer hondjes die vikkie hetenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:23 schreef Grijzemassa het volgende:
Waarom heb je een usernaam van iemand uit Boquete aangenomen?
Waarom post je berichten van de FB van Lisanne en Kris alsof het jouw bronnen uit Boquete zijn?
A.B. uit Nederland
De berichten die ik post zijn niet van een FB pagina maar komen uit persoonlijke mail wisseling dus ik doe helemaal niks alsof
smerige beweringen die ik niet pik kom maar met bewijzen en screenshots"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Woon je wel in Z Amerika?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er zijn meer hondjes die vikkie heten
De berichten die ik post zijn niet van een FB pagina maar komen uit persoonlijke mail wisseling dus ik doe helemaal niks alsof
smerige beweringen die ik niet pik kom maar met bewijzen en screenshotsMake my day!![]()
gaan we zitten vissen ?quote:"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Blijkbaar komen hier mensen die drukker zijn met het aanvallen van andere users dan met het oplossen van deze zaak >JSquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:00 schreef agter het volgende:
[..]
Ach, mij boeit het eigenlijk niet zo waar jij woont.
De bij ons bekende gidsen zijn geen cameraschuwe beestjes. Hun gidsenhoofd staat zo'n beetje op elke foto (en video) die daar wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:06 schreef agter het volgende:
[..]
Een gids die niet op de foto wil, die geen foto van hun beiden wil maken...tja.. Geen idee in hoeverre de voelsprieten ontwikkeld waren.![]()
Maar het behoeven toch geen gidsen te zijn?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De bij ons bekende gidsen zijn geen cameraschuwe beestjes. Hun gidsenhoofd staat zo'n beetje op elke foto (en video) die daar wordt gemaakt.![]()
Die berichten zijn van E.V uit David. Hij postte dat op de fb van K en L in juni.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er zijn meer hondjes die vikkie heten
smerige beweringen die ik niet pik kom maar met bewijzen en screenshots
Ik heb zelf mailcontact met hem gehad in die tijd.
Ik weet ook wie jij bent en je woont gewoon in Nederland. Dat gaat verder ook niemand wat aan, alleen is het probleem dat jij regelmatig weigert bronnen te geven voor beweringen en wij jou dan zouden moeten geloven omdat je inside informatie zou hebben. Ik weet dat dat een leugen is.
Dus ik zie liever harde bewijzen dan vage aanwijzingen als je een bericht plaatst.![]()
In het geposte geluidsfragment van Vronie, wordt duidelijk verteld dat daar wel degelijk drugskartels aan het werk zijn.
Bij een aantal personen hier heerst de mening dat daar in het gebied geen criminele activiteiten plaatsvinden, het gebied leent zich bij uitstek voor illegale stokerijen met al die waterbronnen.![]()
hou op met je domme gezwam je beweringen raken kant noch walquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:23 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die berichten zijn van E.V uit David. Hij postte dat op de fb van K en L in juni.
Ik heb zelf mailcontact met hem gehad in die tijd.
Ik weet ook wie jij bent en je woont gewoon in Nederland. Dat gaat verder ook niemand wat aan, alleen is het probleem dat jij regelmatig weigert bronnen te geven voor beweringen en wij jou dan zouden moeten geloven omdat je inside informatie zou hebben. Ik weet dat dat een leugen is.
Dus ik zie liever harde bewijzen dan vage aanwijzingen als je een bericht plaatst.
uit welk land ik kom weet jij niet
en met wie ik allemaal contact & email heb al helemaal niet
Maakt ook verder niet uit maar plaats gewoon duidelijke controleerbare bronnen zodat we hier niet op een "wild goose chase" gaan, that's allquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
hou op met je domme gezwam je beweringen raken kant noch wal
uit welk land ik kom weet jij niet
en met wie ik allemaal contact & email heb al helemaal niet
![]()
![]()
blijf fff OT en laat andere users met rustquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Maakt ook verder niet uit maar plaats gewoon duidelijke controleerbare bronnen zodat we hier niet op een "wild goose chase" gaan, that's all
andere users voor leugenaar uitmaken is ongepast en infaam"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik controleer graag de betrouwbaarheid van beweringen die hier gedaan worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
blijf fff OT en laat andere users met rust
andere users voor leugenaar uitmaken is ongepast en infaam
Om te voorkomen dat ik en anderen veel energie steken in onzinnige zaken.
Jammer als je daar een probleem mee hebt maar daar zit ik niet mee.![]()
Dan moet je als je iemand voor leugenaar uitmaakt OOK met harde bewijzen komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik controleer graag de betrouwbaarheid van beweringen die hier gedaan worden.
Om te voorkomen dat ik en anderen veel energie steken in onzinnige zaken.
Jammer als je daar een probleem mee hebt maar daar zit ik niet mee.
Screenshots of linken.
Wij willen jouw beweringen ook op betrouwbaarheid kunnen toetsen.
Met bewijzen kom je niet als daar om gevraagd wordt."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Je ziet helemaal niet dat ze altijd in gezelschap van anderen waren. Het enige dat ik zie aan de mij bekende foto's van Bocas is, dat ze toen, op die foto's van anderen, in gezelschap van anderen waren.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:25 schreef gynaika het volgende:
[..]
Als we de ons bekende foto's van Bocas bekijken, zien we dat zij altijd in gezelschap van anderen waren.
Ik kijk daar niet zo van op. Er zit zelfs een een zekere logica in.Iets samen doen, met z'n tweetjes, is niet uitzonderlijk voor vriendinnen die samen naar het buitenland gaan.quote:Waarom dan wel samen juist die Pianista-trip maken?![]()
ha dat is een hele goede vraag.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe sjouwen ze alle spullen toch die rimboe in?![]()
Is dat zo? Waarom posten die personen dat dan niet? Als het klopt, lijkt het me relevante info.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij een aantal personen hier heerst de mening dat daar in het gebied geen criminele activiteiten plaatsvinden,![]()
Lees even 100 topics door, komt hier regelmatig aan bod. Met name door een persoon die "in de buurt" woontquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:34 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Is dat zo? Waarom posten die personen dat dan niet? Als het klopt, lijkt het me relevante info.![]()
Ik plaats hier zelf nooit iets zonder de originele link er bij te voegen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dan moet je als je iemand voor leugenaar uitmaakt OOK met harde bewijzen komen.
Screenshots of linken.
Wij willen jouw beweringen ook op betrouwbaarheid kunnen toetsen.
Met bewijzen kom je niet als daar om gevraagd wordt.
Daarom verwacht ik dat ook van anderen, anders vind ik het moeilijk om iets serieus te nemen.![]()
Okiquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:21 schreef Lavenderr het volgende:
Ja ho maar weer met dat persoonlijke gedoe.![]()
Dat is dan ook prima en ben het met je eens.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik plaats hier zelf nooit iets zonder de originele link er bij te voegen.
Daarom verwacht ik dat ook van anderen, anders vind ik het moeilijk om iets serieus te nemen.![]()
Je hamert constant er over dat er op de fotocamera geen foto van hen samen staat.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 07:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom trouwens geen foto van Kris en Lisanne samen op de Mirador, het hoogste waar Lisanne ooit geweest is? Als er een derde mee was zou je die toch verwachten?
Met name dat gegeven haal je aan als "bewijs" dat de meiden alleen waren.
Draai het om; ALS Kris en Lisanne WEL alleen waren boven op de mirador en ze wilden perse een foto van hen samen waarom hebben ze dan geen "selfie" gemaakt zoals ze ook in Bocas deden?
Misschien vonden Kris en Lisanne de top niet zo bijzonder om daar een foto van hen samen te (laten) maken.![]()
Ja, maar als iemand reden heeft om niet op de foto te willen, kan die om dezelfde reden hier onbekend zijn. Ik kan maar weinig redenen opnoemen om niet op foto of video te willen, maar wel bekend te willen staan als gids. Verder dan drie kom ik niet à la minute:quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De bij ons bekende gidsen zijn geen cameraschuwe beestjes. Hun gidsenhoofd staat zo'n beetje op elke foto (en video) die daar wordt gemaakt.
• een rotkop hebben (of naar de verkeerde kapper geweest zijn)
• bijgeloof (dat je geest in zo'n camera wordt gevangen)
• niet door BNW'ers herkend willen worden in "Wie is de Mol"![]()
Onzin, niemand beweert zoiets.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees even 100 topics door, komt hier regelmatig aan bod.O, dan zou het kunnen. Dat er iemand jou PM't uit die buurt. Maar dan kan ik het niet doorlezen.quote:Met name door een persoon die "in de buurt" woont![]()
"Misschien niet zo bijzonder", de hoogste en verste hike van Lisanne ooit.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:43 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je hamert constant er over dat er op de fotocamera geen foto van hen samen staat.
Met name dat gegeven haal je aan als "bewijs" dat de meiden alleen waren.
Draai het om; ALS Kris en Lisanne WEL alleen waren boven op de mirador en ze wilden perse een foto van hen samen waarom hebben ze dan geen "selfie" gemaakt zoals ze ook in Bocas deden?
Misschien vonden Kris en Lisanne de top niet zo bijzonder om daar een foto van hen samen te (laten) maken.
En geen selfie is logisch, daar zie je haast niks op. Juist als er iemand bij is vraag je om een foto samen. Doodnormaal.
Geen foto samen en geen enkele andere aanwijzing -zelfs de ouders reppen er niet over- voor derden.
Het is fantasie, volgehouden door hen die dat graag willen.The only limit is your own imagination
Zat nog eens de foto's te bekijken in de OP. Wat zie ik daar nou liggen naast de schoen van L.? Lijkt wel een pakje Marlboro. 2e foto boven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft iemand hier een betere foto van?![]()
mirador is hier
El sendero comienza en la carretera justo en el Restaurante El Pianista. El principio del sendero es a través de campo abierto entre prados, para a los dos kilómetros internarse en el bosque, se cruzan varios arroyos y el bosque se transforma en selva. Está mal indicado y apenas hay marcas pero si prestas atención puedes ver alguna piedra o árbol con señales de color naranja. el camino no tiene ninguna desviación o bifurcación por lo que es de ida y vuelta y es difícil perderse. Este tramo finaliza en el límite de la provincia de Chiriquí que está en la parte más alta donde se visualiza un poco de Boquete ya que la vegetación no permite dominar una vista totalmente abierta. Ir preparados para la lluvia ya que el tiempo cambia rápidamente.
_______
De route begint op de weg net in Restaurant The Pianist. Het begin van het parcours is door middel van open weilanden tussen de twee kilometer naar het bos, het oversteken van meerdere streams veld en bos wordt jungle. Het is verkeerd en er wordt nauwelijks genoemd merken, maar als je goed oplet kun je een steen of een boom met oranje borden te zien. de weg heeft geen afwijking of vork dus het is rond en is moeilijk te missen. Dit gedeelte eindigt bij de grens van de provincie Chiriqui is aan de top waar enkele Boquete weergegeven als de vegetatie heeft meester niet toe dat een weids uitzicht. Ga voorbereid op de regen als het weer verandert snel."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Is vertaald (google translate?) als: de weg heeft geen afwijking of vork dus het is rond en is moeilijk te missenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:08 schreef StaceySinger het volgende:
el camino no tiene ninguna desviación o bifurcación por lo que es de ida y vuelta y es difícil perderse.
Kleine correctie op google translate: het pad heeft geen afsplitsing -je gaat heen en weer/terug- en het is moeilijk om er te verdwalen![]()
merci !quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:15 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Is vertaald (google translate?) als: de weg heeft geen afwijking of vork dus het is rond en is moeilijk te missen
Kleine correctie op google translate: het pad heeft geen afsplitsing -je gaat heen en weer/terug- en het is moeilijk om er te verdwalen"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Lengte 9,35 kmquote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:08 schreef StaceySinger het volgende:
mirador is hier
[ afbeelding ]
El sendero comienza en la carretera justo en el Restaurante El Pianista. El principio del sendero es a través de campo abierto entre prados, para a los dos kilómetros internarse en el bosque, se cruzan varios arroyos y el bosque se transforma en selva. Está mal indicado y apenas hay marcas pero si prestas atención puedes ver alguna piedra o árbol con señales de color naranja. el camino no tiene ninguna desviación o bifurcación por lo que es de ida y vuelta y es difícil perderse. Este tramo finaliza en el límite de la provincia de Chiriquí que está en la parte más alta donde se visualiza un poco de Boquete ya que la vegetación no permite dominar una vista totalmente abierta. Ir preparados para la lluvia ya que el tiempo cambia rápidamente.
_______
De route begint op de weg net in Restaurant The Pianist. Het begin van het parcours is door middel van open weilanden tussen de twee kilometer naar het bos, het oversteken van meerdere streams veld en bos wordt jungle. Het is verkeerd en er wordt nauwelijks genoemd merken, maar als je goed oplet kun je een steen of een boom met oranje borden te zien. de weg heeft geen afwijking of vork dus het is rond en is moeilijk te missen. Dit gedeelte eindigt bij de grens van de provincie Chiriqui is aan de top waar enkele Boquete weergegeven als de vegetatie heeft meester niet toe dat een weids uitzicht. Ga voorbereid op de regen als het weer verandert snel.
Duur 5 uur 40 min
619 hoogtemeters overbruggen![]()
dit is de linkquote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:19 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Lengte 9,35 km
Duur 5 uur 40 min
619 hoogtemeters overbruggen
http://fr.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Als je de satellietbeelden flink uitvergroot, zie je dat er redelijk vlakbij Punta Blanca flinke bebouwing is en bij het rechte stuk van het water, liggen m.i. veel boomstammen in het water. Bomenkap dus.![]()
daar is ook het hoogste punt
[ Bericht 11% gewijzigd door StaceySinger op 03-03-2015 14:31:58 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik zou "rond" als lus opvatten en niet als heen en weer.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:15 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Is vertaald (google translate?) als: de weg heeft geen afwijking of vork dus het is rond en is moeilijk te missen
Kleine correctie op google translate: het pad heeft geen afsplitsing -je gaat heen en weer/terug- en het is moeilijk om er te verdwalen![]()
Dat is nou juist het punt: "rond" is een onjuiste vertaling. Er staat: ida y vuelta = heen en terug / heen en weer.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:32 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik zou "rond" als lus opvatten en niet als heen en weer.![]()
ida y vuelta = Going and turnquote:"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Als ze op de taalschool online naar informatie gezocht hebben en voor de zekerheid de tekst door een vertaalmachine gehaald hebben? Ik zet deze bij de aanwijzingen voor de overtuiging dat op de mirador rechtdoor en naar beneden het pad vervolgd moet worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:42 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat is nou juist het punt: "rond" is een onjuiste vertaling. Er staat: ida y vuelta = heen en terug / heen en weer.![]()
dubbel lol"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Google says "return", nogal een verschil. En "round" en "lap" als vertaalresultaten maken het helemaal compleet.quote:
Niemand die me tegenhoudt. Ik zet 'm erbij.![]()
![]()
Van de taalschool waarvan de eigenaresse zelf regelmatig de trail loopt, zou ik een duidelijke vertaling of beter nog, een eigen beschrijving ( met valkuilen) verwachten.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Er staat dat je niet kan verdwalen hoewel het pad slecht staat aangegeven. Ida y vuelta = heen en terug. Staat nergens iets van een loop/lus.The only limit is your own imagination
Bij Vuelta zou ik aan ronde denken ( De Vuelta van Spanje - wielrennen)Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Was hem net aan het opzoeken. Dit dus.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:56 schreef Lutalo het volgende:
Bij Vuelta zou ik aan ronde denken ( De Vuelta van Spanje - wielrennen)![]()
Klopt, dat betekent het ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:56 schreef Lutalo het volgende:
Bij Vuelta zou ik aan ronde denken ( De Vuelta van Spanje - wielrennen)
We weten niet hoe goed hun Spaans is maar "ida y vuelta" betekent ook een "retourtje" (met vliegen, bussen etc.).
Geen moeilijk Spaans.The only limit is your own imagination
Een retour hoeft toch ook niet over precies dezelfde weg of vluchtroute terug te gaan.
Als ze die tekst gegoogletranslate hebben of wel eens een sportprogramma bekeken dan komt er dus een lus als beschrijving uit.![]()
Nee, dat zou alleen zo zijn als er alleen vuelta stond. Ida = gang/heenweg, vuelta = ommekeer/terugweg.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:01 schreef 11en30 het volgende:
Een retour hoeft toch ook niet over precies dezelfde weg of vluchtroute terug te gaan.
Als ze die tekst gegoogletranslate hebben of wel eens een sportprogramma bekeken dan komt er dus een lus als beschrijving uit.The only limit is your own imagination
Vuelta - Spanish to English Translation | Spanish Central
www.spanishcentral.com/translate/vuelta
vuelta = turn - feminine noun"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik denk dat "Punta Blanca" een globale plaatsbepaling is, het dichtstbijzijnde dorp. De foto is in elk geval niet in een bebouwde kom gemaakt. Het zou de route van het project naar de rivier kunnen zijn. Erg goed bevaarbaar lijkt de Changuinola daar overigens niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:12 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Bij de foto staat dat hij in Punta Blanca genomen is, dat is een heel eind verder noordelijk dan het gebied van de vondsten
https://www.google.nl/map(...)5:0x434020eaddfdbe57
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
klopt helemaal er staat > NABIJquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:06 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik denk dat "Punta Blanca" een globale plaatsbepaling is, het dichtstbijzijnde dorp. De foto is in elk geval niet in een bebouwde kom gemaakt. Het zou de route van het project naar de rivier kunnen zijn. Erg goed bevaarbaar lijkt de Changuinola daar overigens niet.
[ afbeelding ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
er staat hier (bij de pijl) ook nog een hutje
Stacey, kun je al die hutjes en huizen die je gevonden hebt in een lijstje zetten (DMS of decimale coordinaten)?
Dan plot ik ze op de HEREkaart.The only limit is your own imagination
Google search van diezelfde hut levert verschillende locaties op, waaronder ook Cerro Punta!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:23 schreef StaceySinger het volgende:
er staat hier (bij de pijl) ook nog een hutje
Hoe zeker weten we dat dat hutje dus bij de roze pijl staat?![]()
http://www.panoramio.com/photo/5940290
Hier kom ik uit als ik @Stacy's foto opzoek via Google afbeelding zoeken of hoe heet dat.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
De manier van redeneren; uitgaan van een verhaal en daar de feiten inpassen of weggooien als ze niet in je verhaal passen. Niet zozeer monotheïstisch, meer zoals de Oude Grieken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:37 schreef gynaika het volgende:
@ El Matador
In #108 sprak je over een “religieus scenario”, wat versta je daar exact onder?
Als er kritische geluiden komen tegen de beschuldigingen tegen F., breng je gewoon P. of I. in als criminelen.
"je" is trouwens niet persoonlijk bedoeld maar als "men".The only limit is your own imagination
Mijn computer loopt vast dus ik heb niet het moment, maar richting einde wordt iets gezegd over een tuin gaan bezoeken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:50 schreef vronie het volgende:
http://www.ornstein.org/o(...)ver-lisanne-en-kris/
Er is rondgevraagd door een door deze Ned/Am mensen ingehuurde privédetective.
Ik denk dan meteen aan Boquete garden Inn.
Luister straks nog een keer.![]()
StaDank je wel! Die hutjes zijn belangrijk i.m.o.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:25 schreef El_Matador het volgende:
Stacey, kun je al die hutjes en huizen die je gevonden hebt in een lijstje zetten (DMS of decimale coordinaten)?![]()
misschien jaquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:25 schreef El_Matador het volgende:
Stacey, kun je al die hutjes en huizen die je gevonden hebt in een lijstje zetten (DMS of decimale coordinaten)?
Dan plot ik ze op de HEREkaart.
werd vandaag voor leugenaar uitgemaakt (zonder enige onderbouwing) door een of andere mafkees (grijzemassa of zoiets) en die werd nog gesteund door een mod hier"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ja en zeker ten noorden van de paddocks waar de wolken op HERE hangen. Ootje en Lutalo hebben daar een paar huisjes gevonden maar Stacey heeft er veel meer.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:55 schreef doorgaan het volgende:
Sta
[..]
Dank je wel! Die hutjes zijn belangrijk i.m.o.
De kaart wordt zo wel een mooi samenwerkingsproject.
Maar dat is toch niet relevant voor de kaart of de huisjes? Wil je ze niet delen dan? Anderen delen toch ook dingen die ze vinden?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
misschien ja
werd vandaag voor leugenaar uitgemaakt (zonder enige onderbouwing) door een of andere mafkees (grijzemassa of zoiets) en die werd nog gesteund door een mod hierThe only limit is your own imagination
Op die Cerro Punta site: http://1worldmap.com/Panama/Chiriqui/Cerro-Punta/3712636quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:47 schreef Lutalo het volgende:
http://www.panoramio.com/photo/5940290
Hier kom ik uit als ik @Stacy's foto opzoek via Google afbeelding zoeken of hoe heet dat.
staat die foto ook, maar als je op de foto klikt, verschijnt-ie met de beschrijving En route to Almirante.
Lekker handig allemaal
Dus: en route richting Almirante![]()
best verwarrend weer: pak je vuelta los als woord kom je o.a. op > een rondequote:
maar ida y vuelta hoort bij elkaar in de zin van retourtje: heen en weer (net als bij het o.v.)
Zij zullen dit niet al geweten hebben als ze net met Spaans begonnen, is dat zo trouwens of hadden ze al een basis?![]()
Dat moet je even toelichten.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
misschien ja
werd vandaag voor leugenaar uitgemaakt (zonder enige onderbouwing) door een of andere mafkees (grijzemassa of zoiets) en die werd nog gesteund door een mod hier
Dit is de post waar ik op reageerde, nadat ik eerder geschreven had dat het uit moest zijn met het persoonlijke gedoe.
Op dinsdag 3 maart 2015 12:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Daarom verwacht ik dat ook van anderen, anders vind ik het moeilijk om iets serieus te nemen.
Mijn antwoord:
Dat is dan ook prima en ben het met je eens.![]()
Waar moet ik op drukken om iets te beluisteren?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:52 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Mijn computer loopt vast dus ik heb niet het moment, maar richting einde wordt iets gezegd over een tuin gaan bezoeken.
Er is rondgevraagd door een door deze Ned/Am mensen ingehuurde privédetective.
Ik denk dan meteen aan Boquete garden Inn.
Luister straks nog een keer.![]()
Rechts staan de coordinaten. 9° 4' 29.91" N 82° 28' 49.96" Wquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:01 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Op die Cerro Punta site: http://1worldmap.com/Panama/Chiriqui/Cerro-Punta/3712636
staat die foto ook, maar als je op de foto klikt, verschijnt-ie met de beschrijving En route to Almirante.
Lekker handig allemaal
Dus: en route richting AlmiranteHoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Kijk zo'n topic zoals deze is een bedreiging voor de toeristen industrie aldaar.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet relevant voor de kaart of de huisjes? Wil je ze niet delen dan? Anderen delen toch ook dingen die ze vinden?
Dus er komen hier ook users die gelieerd zijn aan die toeristen club.
Dat zag ik ook al toen ik in Natalee Holloway (in the rebound) ging posten en er waarheden aan het licht kwamen.De ATA op Aruba huurde zelfs mensen in een Task Force team in om de forums te domineren![]()
Als ze iets niet willen is het Minder toeristen."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
En als iemand een user onterecht voor leugenaar uitmaakt grijp je niet in ?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat moet je even toelichten.
Dit is de post waar ik op reageerde, nadat ik eerder geschreven had dat het uit moest zijn met het persoonlijke gedoe.
Op dinsdag 3 maart 2015 12:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Daarom verwacht ik dat ook van anderen, anders vind ik het moeilijk om iets serieus te nemen.
Dat is dan ook prima en ben het met je eens."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ze hadden wel wat ritjes, vaartjes en reisjes achter de rug, ik neem aan dat ze regelmatig de vraag hadden gekregen: ida y vuelta? =Retour?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:08 schreef doorgaan het volgende:
[..]
best verwarrend weer: pak je vuelta los als woord kom je o.a. op > een ronde
maar ida y vuelta hoort bij elkaar in de zin van retourtje: heen en weer (net als bij het o.v.)
Zij zullen dit niet al geweten hebben als ze net met Spaans begonnen, is dat zo trouwens of hadden ze al een basis?![]()
Ik heb gezegd dat het over moest zijn met persoonlijke dingen. Oftewel: ingegrepen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:13 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
En als iemand een user onterecht voor leugenaar uitmaakt grijp je niet in ?
Nu nog graag een bewijs voor het 'steunen' door 'een mod'.![]()
hier maak ik me ook zorgen over in Boquete -
slaven en kinderarbeid
welke ongure gasten/criminelen houden dat in stand ?
290 minderjarigen zijn werkzaam zijn in de koffie plantages in Boquete
ONG rescata a los niños trabajadores
miércoles 25 de febrero de 2015 - 12:00 a.m. Casa Esperanza se propone incorporar este año al sistema educativo más de 290 menores de edad, empleados en los cafetales
http://laestrella.com.pa/(...)rabajadores/23846365"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Na 2 weken Spaanse les moeten ze dit wel begrijpen. Het is echt basis, leer je al als je een buskaartje koopt.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:08 schreef doorgaan het volgende:
[..]
best verwarrend weer: pak je vuelta los als woord kom je o.a. op > een ronde
Zij zullen dit niet al geweten hebben als ze net met Spaans begonnen, is dat zo trouwens of hadden ze al een basis?The only limit is your own imagination
"290 minderjarigen" zeg je.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:16 schreef StaceySinger het volgende:
hier maak ik me ook zorgen over in Boquete -
slaven en kinderarbeid
welke ongure gasten/criminelen houden dat in stand ?
290 minderjarigen zijn werkzaam zijn in de koffie plantages in Boquete
ONG rescata a los niños trabajadores
miércoles 25 de febrero de 2015 - 12:00 a.m. Casa Esperanza se propone incorporar este año al sistema educativo más de 290 menores de edad, empleados en los cafetales
http://laestrella.com.pa/(...)rabajadores/23846365
Ik denk dat er wat dichter bij huis in Nederland ook veel minderjarigen aan het werk zijn.
Heb jij nooit een vakantiebaantje ofzo gehad?Make my day!![]()
http://www.ornstein.org/o(...)ver-lisanne-en-kris/quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:11 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Waar moet ik op drukken om iets te beluisteren?![]()
![]()
Dit topic?? Ik vrees dat je de invloed van ons gekwebbel hier echt overschat. Zeg ik met 4700 posts hier.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Kijk zo'n topic zoals deze is een bedreiging voor de toeristen industrie aldaar.
Dus er komen hier ook users die gelieerd zijn aan die toeristen club.
Dat zag ik ook al toen ik in Natalee Holloway (in the rebound) ging posten en er waarheden aan het licht kwamen.De ATA op Aruba huurde zelfs mensen in een Task Force team in om de forums te domineren![]()
Als ze iets niet willen is het Minder toeristen.
De toeristenindustrie wordt trouwens eerder geschaad door de faalaanpak door Sinaproc, wij brengen dat slechts aan het licht.The only limit is your own imagination
toets dit maar inquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit topic?? Ik vrees dat je de invloed van ons gekwebbel hier echt overschat. Zeg ik met 4700 posts hier.
De toeristenindustrie wordt trouwens eerder geschaad door de faalaanpak door Sinaproc, wij brengen dat slechts aan het licht.
Boquete gevaarlijk
dan komt dit naar voren![]()
NWS / Twee Nederlandse vriendinnen vermist in Panama"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:18 schreef agter het volgende:
[..]
"290 minderjarigen" zeg je.
Ik denk dat er wat dichter bij huis in Nederland ook veel minderjarigen aan het werk zijn.
Heb jij nooit een vakantiebaantje ofzo gehad?
Dit is heel zielig, die kinderen tussen 4 en 14 jaar ah werk in de velden (als ik het in de haast goed heb gelezen). In NL heb je geen vakantiebaan op je 4e.![]()
Nee, dat komt door je eigen internet history.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:22 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
toets dit maar in
Boquete gevaarlijk
dan komt dit naar voren![]()
NWS / Twee Nederlandse vriendinnen vermist in Panama
De meeste Nederlanders zijn nog nooit op FOK! geweest en krijgen andere links bovenaan.The only limit is your own imagination
oh ik dacht dat iedere Nederlander zo'n beetje op Fok zatquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat komt door je eigen internet history.
De meeste Nederlanders zijn nog nooit op FOK! geweest en krijgen andere links bovenaan.
Oké, dank je wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De manier van redeneren; uitgaan van een verhaal en daar de feiten inpassen of weggooien als ze niet in je verhaal passen. Niet zozeer monotheïstisch, meer zoals de Oude Grieken.
Als er kritische geluiden komen tegen de beschuldigingen tegen F., breng je gewoon P. of I. in als criminelen.
"je" is trouwens niet persoonlijk bedoeld maar als "men".![]()
Ze hoefde deze tekst niet te begrijpen want ze hebben dit nooit gelezen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Na 2 weken Spaanse les moeten ze dit wel begrijpen. Het is echt basis, leer je al als je een buskaartje koopt.
Dit is pas geplaatst in augustus 2014, 5 maanden na de verdwijning.
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Wat Kris en Lisanne WEL hoogstwaarschijnlijk gelezen hebben is de map bij de taalschool en daar staat: "though you can turn back at any time"
Als Kris en Lisanne een beetje Engels konden dan wisten ze wat dat betekende en is denken in een lus te lopen nooit van toepassing geweest.![]()
Waarom zouden gebeurtenissen uit het verleden niet kunnen bijdragen tot een inzicht in een bepaald gebeuren, zoals dat van K en L?
Er zijn vaker mensen verdwenen die na korte of lange tijd toch gevonden zijn, helaas dood en begraven door een moordenaar. Wat na onderzoek vastgesteld kon worden.
Een bericht van vandaag:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ukken-gesneden.dhtml![]()
Goed punt en mooi het weer eens eens te zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:42 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ze hoefde deze tekst niet te begrijpen want ze hebben dit nooit gelezen.
Dit is pas geplaatst in augustus 2014, 5 maanden na de verdwijning.
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Wat Kris en Lisanne WEL hoogstwaarschijnlijk gelezen hebben is de map bij de taalschool en daar staat: "though you can turn back at any time"
Als Kris en Lisanne een beetje Engels konden dan wisten ze wat dat betekende en is denken in een lus te lopen nooit van toepassing geweest.The only limit is your own imagination
Op de resten van Kris en Lisanne zijn geen sporen van geweld (dus ook niet "in stukken hakken") gevonden. Dan kan het nog steeds waar zijn, maar aanwijzingen zijn er niet voor.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:45 schreef gynaika het volgende:
Waarom zouden gebeurtenissen uit het verleden niet kunnen bijdragen tot een inzicht in een bepaald gebeuren, zoals dat van K en L?
Er zijn vaker mensen verdwenen die na korte of lange tijd toch gevonden zijn, helaas dood en begraven door een moordenaar. Wat na onderzoek vastgesteld kon worden.
Een bericht van vandaag:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ukken-gesneden.dhtml
Hoe kan het dat Lisannes linkerbeen niet van die sporen kent? Hadden de criminelen precisietools? In de fucking jungle?The only limit is your own imagination
Jullie zijn het eens dat "though you can turn back at any time" betekent dat je niet in een lus kunt lopen?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed punt en mooi het weer eens eens te zijn.![]()
In combinatie met de kaart die Lisanne heeft staan bekijken (waar geen lussen opstaan want die zijn er niet; het is een heen-en-weer-pad) een juiste conclusie.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:58 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Jullie zijn het eens dat "though you can turn back at any time" betekent dat je niet in een lus kunt lopen?The only limit is your own imagination
Heel mooi en duidelijk!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:18 schreef vronie het volgende:
[..]
Wat weten wij eigenlijk over de resultaten betreffende de onderzoeken op de enkele resten van K en L die tot dusver zijn gevonden? Zijn ze betrouwbaar? En verder kunnen we alleen maar gissen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op de resten van Kris en Lisanne zijn geen sporen van geweld (dus ook niet "in stukken hakken") gevonden. Dan kan het nog steeds waar zijn, maar aanwijzingen zijn er niet voor.
Hoe kan het dat Lisannes linkerbeen niet van die sporen kent? Hadden de criminelen precisietools? In de fucking jungle?![]()
Ja, je zou zo ver kunnen gaan dat je patholoog-anatomen meeneemt in je complot maar welke basis heb je daarvoor?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:07 schreef gynaika het volgende:
[..]
Wat weten wij eigenlijk over de resultaten betreffende de onderzoeken op de enkele resten van K en L die tot dusver zijn gevonden? Zijn ze betrouwbaar? En verder kunnen we alleen maar gissen.
Heeft het NFI trouwens de resten ook onderzocht of alleen Panama?The only limit is your own imagination
Voor zover bekend alleen die van L.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
Heeft het NFI trouwens de resten ook onderzocht of alleen Panama?
http://www.blikopnieuws.n(...)is-lisanne-froon-bijQua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Dank. Dus dan moet het complot nog groter worden. Waarom zou het NFI liegen, die hebben daar toch geen belang bij?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:17 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Voor zover bekend alleen die van L.
http://www.blikopnieuws.n(...)is-lisanne-froon-bijThe only limit is your own imagination
Gebeurtenissen uit het verleden kunnen soms bijdragen tot inzicht in hun overlijden. Maar de gebeurtenis die jij als voorbeeld geeft niet, omdat er hoegenaamd geen overeenkomsten zijn. Eigenlijk alleen de aanvankelijke vermissing, en het dood gevonden worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:45 schreef gynaika het volgende:
Een bericht van vandaag:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ukken-gesneden.dhtml
Heeft dus geen enkele zin om dat soort gevallen hier te posten. Niet om ergens achter te komen in elk geval. Hooguit helpt het om bij gebrek aan concrete aanwijzingen toch in de richting van een misdrijf te (blijven) denken.![]()
Volgens mij betekent dat zinnetje iets anders. Iets waar je als advies niets aan hebt, omdat je altijd en overal waar je loopt kunt omkeren en teruglopen. Soms is dat onverantwoord, zoals bij een wadlooptocht naar een eiland als je ver over de helft bent. En eigenlijk bij elke tocht waarbij de omgeving na een bepaalde tijd gevaarlijk wordt.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In combinatie met de kaart die Lisanne heeft staan bekijken (waar geen lussen opstaan want die zijn er niet; het is een heen-en-weer-pad) een juiste conclusie.
Het betekent in elk geval niets over een lus. Niet dat die er is, en ook niet dat die er niet is. En "though" (hoewel) kan de suggestie wekken dat je ook goed terecht komt als je niet omkeert. Staat er bovendien niet bij, dat het bij verder lopen geen dagtocht meer is, dan is het dus behalve nutteloos mogelijk ook nog verwarrend.
EDIT: toevoeging:
Dat "in combinatie met de kaart (enz.)" is natuurlijk onzin. In combinatie met de kaart betekent op die manier elk zinnetje dat er geen lus is, behalve zinnetjes die betekenen dat er wel één is, en dat de kaart dus onvolledig of onjuist is.![]()
Zeer de moeite waard!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:18 schreef vronie het volgende:
[..]
Betrouwbaar vinden is nogal persoonlijk, dat is vooral op BNW duidelijk te merken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:07 schreef gynaika het volgende:
[..]
Wat weten wij eigenlijk over de resultaten betreffende de onderzoeken op de enkele resten van K en L die tot dusver zijn gevonden? Zijn ze betrouwbaar? En verder kunnen we alleen maar gissen.
Zodra je zegt dat het resten van K en of L zijn, ken je al een zekere betrouwbaarheid aan de onderzoeken toe. Een beetje complotdenker kan ook denken dat het alleen maar gezegd is om van het houden van zoektochten af te zijn.![]()
Fallece taxista investigado en caso de las holandesas
El conductor de taxi de Boquete, Leonardo Arturo G, de 34 años de edad, que en su momento fue investigado por haber trasladado a las holandesas Lisanne Froon y Kris Kremers al Sendero El Pianista de Boquete, falleció la tarde del lunes de forma inexplicable en las aguas de Los Cangilones de Gualaca, en la provincia de Chiriquí.
G. había llegado a este sector turístico de Gualaca para llevar a un guía turístico y tres extranjeros, que visitarían el balneario Los Cangilones, uno de los puntos turísticos más importantes de Gualaca.
Aparentemente, G. esperaba a los turistas, pero mientras su guía se bañaba en las aguas del río Estí, y minutos después algunos lugareños vieron su cuerpo flotando en Los Cangilones, alertando a algunos socorristas que había en el lugar.
Cuando los paramédicos trataron de auxiliar a G. brindándole la reanimación cardiopulmonar, ya G. se encontraba sin signos vitales.
Al lugar se trasladaron unidades de la Policía Nacional y de la Personería Municipal de Gualaca, quienes realizaron la diligencia para autorizar el levantamiento del cuerpo, quienes ordenaron el traslado del cuerpo a la Morgue Judicial de David.
Con esta muerte aumentan a cuatro las víctimas por inmersión, transcurrido el año 2015, en la provincia de Chiriquí.
Dood van taxichauffeur onderzocht in het geval van Nederland
Taxichauffeur voor gap, Leonardo Arturo G., 34-jaar-oude, die op dat moment werd onderzocht voor de Nederland Lisanne Froon en Kris Kremers naar de pianist kloof trail hebben overgedragen, maandagmiddag om onverklaarbare redenen in de wateren van de Cangilones van Gualaca, in de provincie Chiriqui overleed.
G. was gekomen om de toeristische sector van Gualaca om een gids en drie buitenlanders, die een bezoek aan Spa Los emmers, een van de belangrijkste toeristische attracties van Gualaca te vervoeren.
Blijkbaar, G. wachtte voor toeristen, maar als uw gids is zwemmen in de wateren van de Río Esti en minuten later dat aantal lokale bevolking zag zijn lichaam drijvend in de emmer, waarschuwen sommige badmeesters die hij had in plaats.
Paramedici geprobeerd om te helpen hem cardiopulmonale reanimatie G., toen G. al zonder vital signs.
De plaats verplaatst eenheden van de nationale politie en de gemeentelijke status van Gualaca, die de diligence voerde zodat de opheffing van het lichaam, degenen die de overdracht van het lichaam aan de justitiële Morgue David besteld.
Met deze dood verhoogd tot vier slachtoffers duik, na het jaar 2015, in de provincie Chiriqui
https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf
[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 03-03-2015 18:16:28 ]![]()
Duidelijk. Iedereen met risico te gaan praten komt te verzuipen. Of moeten we lezen: wordt in water teruggevonden? Of is dit een afrekening met een potentiële derde? Het wordt steeds spannender hier. Ik ben om. Dit is geen toeval meer.![]()
Heftig nieuws.... Dat is DE taxichauffeur.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[...]Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Hopelijk vinden ze gauw aanwijzingen voor de zaak K en L zodat dat hele criminele kutoord verzegeld kan worden en de dader(s) opgespoord. Ik zou zeggen kijk dan meteen ook even onder die twee huisjes op de paddock en check het eerste stukje van de Pianista goed uit.![]()
![]()
Een taxichauf die ook gids is maar in zijn eentje in een rivier verzuipt?
Vage shit.The only limit is your own imagination
Ja, dat laatste. Iets anders (verdrinken bijv.) staat er niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:00 schreef 11en30 het volgende:
Duidelijk. Iedereen met risico te gaan praten komt te verzuipen. Of moeten we lezen: wordt in water teruggevonden?Tja.. de vertaling is nogal krakkemikkig, maar ik haal er wel uit dat het "onverklaarbaar" genoemd wordt. Beetje voorbarig lijkt me dat, als het maandagavond (gisteren dus) gebeurd is. Ze zullen toch wel naar de doodsoorzaak zoeken, neem ik aan.quote:Of is dit een afrekening met een potentiële derde? Het wordt steeds spannender hier. Ik ben om. Dit is geen toeval meer.
Of het toeval is weet ik niet, en ook niet of die man iets te vertellen had, iets wat 'ie nog niet verteld had. Was de genoemde niet een dag eerder?Kan natuurlijk wel, maar hij was daar als taxichauffeur als de vertaling een beetje klopt. Hij vervoerde toch een gids en buitenlandse toeristen naar die plek? Welk buitenland staat er niet bij.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:21 schreef El_Matador het volgende:
Een taxichauf die ook gids is maar in zijn eentje in een rivier verzuipt?
Vage shit.
Herstel: hij was vlgs. het bericht gekomen om ..... te vervoeren.. En hij wachtte schijnbaar op de toeristen. Wie er was gaan zwemmen wordt mij niet duidelijk: de gids evt. tevens taxichauffeur (laat die z'n taxi dan staan als hij er ook als gids heen gaat?). Vervoeren naar de plek waar je kunt zwemmen, vanaf een (andere) plek waar je kunt zwemmen? Inderdaad vaag, warrig zelfs.
[ Bericht 4% gewijzigd door JustinCase op 03-03-2015 18:43:09 ]![]()
Ze zullen de boel eerst onderzoeken voordat ze met feiten gaan komen, ik vermoed in juli eens wat te horen van de advocaat van de familie![]()
Ik lees het nu Justin, scande het Spaans snel door tussen andere activiteiten.
Dit niet verdacht noemen is net zo religieus als wat de mensen doen die jij bekritiseert.The only limit is your own imagination
Of het toeval is weet ik niet, en ook niet of die man iets te vertellen had, iets wat 'ie nog niet verteld had. Was de genoemde niet een dag eerder?
Dat was een andere taxichauffeur, Leonardo M.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Die ligt volgende week in een rivier naar adem te happen dan.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:38 schreef Lutalo het volgende:
Of het toeval is weet ik niet, en ook niet of die man iets te vertellen had, iets wat 'ie nog niet verteld had. Was de genoemde niet een dag eerder?
Dat was een andere taxichauffeur, Leonardo M.The only limit is your own imagination
Nee, dit was de taxichauffeur van K & L. Hij had een dubbele achternaam: Leonardo Arturo G. M.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Ik zeg niet dat het niet verdacht is. Maar ook niet van wel. Er is nog niet eens een doodsoorzaak genoemd, en toch wordt het onverklaarbaar genoemd.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:37 schreef El_Matador het volgende:
Ik lees het nu Justin, scande het Spaans snel door tussen andere activiteiten.
Dit niet verdacht noemen is net zo religieus als wat de mensen doen die jij bekritiseert.
O, ik lees net Lutalo z'n antwoord, dat het niet de chauffeur van een dag eerder was. Tja...![]()
Oh, oké.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:47 schreef Domnivoor het volgende:
Nee, dit was de taxichauffeur van K & L. Hij had een dubbele achternaam: Leonardo Arturo G. M.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Redelijk onverklaarbaar ja om binnen een paar minuten (!) te verzuipen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:48 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet verdacht is. Maar ook niet van wel. Er is nog niet eens een doodsoorzaak genoemd, en toch wordt het onverklaarbaar genoemd.
O, ik lees net Lutalo z'n antwoord, dat het niet de chauffeur van een dag eerder was. Tja...
Lutalo is een zij trouwens.The only limit is your own imagination
Hoe heb je t gevonden...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:54 schreef Grijzemassa het volgende:
El conductor de taxi de Boquete, Leonardo Arturo G, de 34 años de edad, que en su momento fue investigado por haber trasladado a las holandesas Lisanne Froon y Kris Kremers al Sendero El Pianista de Boquete, falleció la tarde del lunes de forma inexplicable en las aguas de Los Cangilones de Gualaca, en la provincia de Chiriquí.
G. había llegado a este sector turístico de Gualaca para llevar a un guía turístico y tres extranjeros, que visitarían el balneario Los Cangilones, uno de los puntos turísticos más importantes de Gualaca.
Aparentemente, G. esperaba a los turistas, pero mientras su guía se bañaba en las aguas del río Estí, y minutos después algunos lugareños vieron su cuerpo flotando en Los Cangilones, alertando a algunos socorristas que había en el lugar.
Cuando los paramédicos trataron de auxiliar a G. brindándole la reanimación cardiopulmonar, ya G. se encontraba sin signos vitales.
Al lugar se trasladaron unidades de la Policía Nacional y de la Personería Municipal de Gualaca, quienes realizaron la diligencia para autorizar el levantamiento del cuerpo, quienes ordenaron el traslado del cuerpo a la Morgue Judicial de David.
Con esta muerte aumentan a cuatro las víctimas por inmersión, transcurrido el año 2015, en la provincia de Chiriquí.
Dood van taxichauffeur onderzocht in het geval van Nederland
Taxichauffeur voor gap, Leonardo Arturo G., 34-jaar-oude, die op dat moment werd onderzocht voor de Nederland Lisanne Froon en Kris Kremers naar de pianist kloof trail hebben overgedragen, maandagmiddag om onverklaarbare redenen in de wateren van de Cangilones van Gualaca, in de provincie Chiriqui overleed.
G. was gekomen om de toeristische sector van Gualaca om een gids en drie buitenlanders, die een bezoek aan Spa Los emmers, een van de belangrijkste toeristische attracties van Gualaca te vervoeren.
Blijkbaar, G. wachtte voor toeristen, maar als uw gids is zwemmen in de wateren van de Río Esti en minuten later dat aantal lokale bevolking zag zijn lichaam drijvend in de emmer, waarschuwen sommige badmeesters die hij had in plaats.
Paramedici geprobeerd om te helpen hem cardiopulmonale reanimatie G., toen G. al zonder vital signs.
De plaats verplaatst eenheden van de nationale politie en de gemeentelijke status van Gualaca, die de diligence voerde zodat de opheffing van het lichaam, degenen die de overdracht van het lichaam aan de justitiële Morgue David besteld.
Met deze dood verhoogd tot vier slachtoffers duik, na het jaar 2015, in de provincie Chiriqui
https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf![]()
![]()
Is er iemand die dit goed kan vertalen?![]()
Verdrinken gaat behoorlijk snel. Maar er staat toch helemaal niet dat hij verdronken is? De verslaggever weet het gewoon niet, er is geen verklaring op het moment dat hij zijn stukje schrijft. Als die er ook niet komt, is het inderdaad verdacht te noemen. Ligt er nog wel aan wat hij wel en niet verteld heeft, maar zo op het eerste gezicht vind ik het verdacht.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Redelijk onverklaarbaar ja om binnen een paar minuten (!) te verzuipen.Ja, dat wist ik wel. Vergissingkje.quote:Lutalo is een zij trouwens.![]()
Haha ja mijn antennes staan continu uit, hier is nog een link maar daar staat precies hetzelfde in hoorquote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Hoe heb je t gevonden...![]()
![]()
Is er iemand die dit goed kan vertalen?
http://www.tvn-2.com/Noti(...)-las-holandesas.aspx![]()
Dus het gaat niet over een gids, maar over een taxichauffeur.
Laten we de dingen niet door elkaar gaan halen.![]()
Gelukkig dat je het op het eerste gezicht verdacht vindt, had ik niet verwacht.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:02 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Verdrinken gaat behoorlijk snel. Maar er staat toch helemaal niet dat hij verdronken is? De verslaggever weet het gewoon niet, er is geen verklaring op het moment dat hij zijn stukje schrijft. Als die er ook niet komt, is het inderdaad verdacht te noemen. Ligt er nog wel aan wat hij wel en niet verteld heeft, maar zo op het eerste gezicht vind ik het verdacht.
[..]
Ja, dat wist ik wel. Vergissingkje.
Er staat niet dat hij ging zwemmen (nadar) maar wel baden (bañar). Dus ergens aan de kant uitgegleden? En dan binnen een paar minuten al dood in de rivier liggen? Lijkt me bijzonder sterk.
Dit is echt een doorbraak en een dikke aanwijzing dat er meer aan de hand kan zijn.
4 mensen in 2015 in Chiriquí verdronken vind ik wel veel trouwens.The only limit is your own imagination
Taxichauffeur, die gids en toeristen ging ophalen. Begrijp ik uit het stukjequote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:05 schreef Lavenderr het volgende:
Laten we de dingen niet door elkaar gaan halen.![]()
Ergens in topic 62 ofzo werd er al gesproken dat veel taxichauffeurs ook als gids fungeren.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:05 schreef Lavenderr het volgende:
Laten we de dingen niet door elkaar gaan halen.
En tja, dat ik toen opperde of het misschien Leonardo (vriend van Plinio) was die als gids fungeerde voor K en L was veel te ver gezocht en keiharde smaad.
Deze verdrinking hoeft ook niets te betekenen maar het is naast Osman wel de 2e die dood in het water wordt gevonden.![]()
Daarom verbieden we je bij deze om ooit nog eens een pauze{tje} te nemen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Haha ja mijn antennes staan continu uit, hier is nog een link maar daar staat precies hetzelfde in hoor
http://www.tvn-2.com/Noti(...)-las-holandesas.aspx![]()
Top Grijzemassa!!![]()
De vierde in Chiriquí dit jaar, dat staat in het artikel:quote:Con esta muerte aumentan a cuatro las víctimas por inmersión, transcurrido el año 2015, en la provincia de Chiriquí.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Klopt, maar gerelateerd aan Kris en Lisanne zijn er nu 3,5-4 mensen in de rivieren omgekomen; Kris en Lisanne, Osman (twijfel of er verband is met K&L) en nu Leonardo.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:13 schreef Domnivoor het volgende:
De vierde in Chiriquí dit jaar, dat staat in het artikel:
[..]
Ik hoop niet dat een stel FOK!kers de volgende zijn...
quote:Op maandag 2 maart 2015 03:05 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Het is heel goed mogelijk dat die chauffeur zich heeft gemeld of dat ze hem hebben opgespoord. Dat wij er niets over gehoord hebben zegt niets, en je kunt er geen enkele conclusie uit trekken.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ik heb 6 diploma's dus als ik straks meer dan 3 dagen niet op FOK ben trek dan aan de belquote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt, maar gerelateerd aan Kris en Lisanne zijn er nu 3,5-4 mensen in de rivieren omgekomen; Kris en Lisanne, Osman (twijfel of er verband is met K&L) en nu Leonardo.
Ik hoop niet dat een stel FOK!kers de volgende zijn...![]()
Nou, ik ben de redelijkheid zelve hoor, dus bij zoiets wil ik dan wel meer weten. Dat wil alleen niet zo lukken, omdat er zo weinig duidelijk is. Zie nu trouwens pas, dat het een FB bericht is, en heb even gezocht of er ook nieuwmedia zijn die het melden. Niet gevonden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig dat je het op het eerste gezicht verdacht vindt, had ik niet verwacht.Dat is helemaal niet sterk, als je niet kunt zwemmen en in diep water komt kan dat zomaar.quote:Er staat niet dat hij ging zwemmen (nadar) maar wel baden (bañar). Dus ergens aan de kant uitgegleden? En dan binnen een paar minuten al dood in de rivier liggen? Lijkt me bijzonder sterk.Bevestiging? Doodsoorzaak? Onderzoek?quote:Dit is echt een doorbraak en een dikke aanwijzing dat er meer aan de hand kan zijn.Ik weet het niet. Het aantal wordt genoemd, dus daar zal wel iets mee bedoeld zijn. Statistisch kan 4 eigenlijk alleen maar veel zijn als er normaal in die 2 maanden hooguit eentje verdrinkt. Bij een gemiddelde van 2 is 4 een normale uitschieter. Als ze alle vier verdronken zijn zonder aannemelijke verklaring, wordt het anders.quote:4 mensen in 2015 in Chiriquí verdronken vind ik wel veel trouwens.![]()
Ben benieuwd of dit ook opgepikt wordt door de Panamese en Nederlandse media en of er nu ook anders naar de zaak van K en L wordt gekeken.
En zo ja, dan weer naar NWS Lavenderr?![]()
Mag jij vinden. Ik vind 4 verdrinkingen in 2 maanden in slechts 1 provincie van een land met ~5 miljoen inwoners veel.
En dat Leonardo M. niet kon zwemmen is net zo goed een aanname als dat hij dat wel kon. Ik acht de kans op het tweede groter.The only limit is your own imagination
TVN-link staat al in de OP.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:36 schreef jackie12 het volgende:
Ben benieuwd of dit ook opgepikt wordt door de Panamese en Nederlandse media en of er nu ook anders naar de zaak van K en L wordt gekeken.
En zo ja, dan weer naar NWS Lavenderr?
En nu begint het juist BNW te worden, wil jij het naar NWS schoppen?
Ik was even in verwarring, omdat deze overleden chauffeur wordt opgevoerd als Leonardo Arturo G. Maar ik zie nu dat zijn moeders naam M. is, volledige naam dus Leonardo Arturo G. M.quote:
Het feit blijft staan dat op het tijdstip dat hij de meiden zou hebben meegenomen, ze al voorbij de Mirador waren...Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Er is een verschil tussen zoeken en zoeken....http://www.tvn-2.com/Noti(...)-las-holandesas.aspxquote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:34 schreef JustinCase het volgende:
Nou, ik ben de redelijkheid zelve hoor, dus bij zoiets wil ik dan wel meer weten. Dat wil alleen niet zo lukken, omdat er zo weinig duidelijk is. Zie nu trouwens pas, dat het een FB bericht is, en heb even gezocht of er ook nieuwmedia zijn die het melden. Niet gevonden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 03-03-2015 19:44:26 ]![]()
4 verdrinkingen in 2 maanden?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:37 schreef El_Matador het volgende:
Mag jij vinden. Ik vind 4 verdrinkingen in 2 maanden in slechts 1 provincie van een land met ~5 miljoen inwoners veel.
En dat Leonardo M. niet kon zwemmen is net zo goed een aanname als dat hij dat wel kon. Ik acht de kans op het tweede groter.
Wie nog meer dan?
Edit: oh, vorig jaar april bedoel je natuurlijk.
Make my day!![]()
Ik zou graag willen dat zoveel mogelijk mensen meelezen en meedenken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
TVN-link staat al in de OP.
En nu begint het juist BNW te worden, wil jij het naar NWS schoppen?
Nieuwe gedachtes, impulsen enz. Word je alleen maar rijker en wijzer van.
Daarom NWS
Oh en Panama heeft zelfs nog minder dan 5 miljoen inwoners namelijk 3,5 miljoen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Panama_(land)
(nu voetbaltrainen, bah)![]()
Dit lijkt me tijdlijn-waardig, ook als het een 'gewone' verdrinking is.quote:Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
eens, hoort erin.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:41 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit lijkt me tijdlijn-waardig, ook als het een 'gewone' verdrinking is.
Jij bent de tijdlijnman, open jij het nieuwe topic?Nee, dit jaar, staat in het artikelquote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:39 schreef agter het volgende:
[..]
4 verdrinkingen in 2 maanden?
Wie nog meer dan?
Edit: oh, vorig jaar april bedoel je natuurlijk.The only limit is your own imagination
Vorig jaar zijn er ook behoorlijk wat mensen verdronken in Chiriquí. Dat werd gemeld op WS. 4 verdrinkingen is niet opvallend. Maar dit specifieke geval natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:37 schreef El_Matador het volgende:
Mag jij vinden. Ik vind 4 verdrinkingen in 2 maanden in slechts 1 provincie van een land met ~5 miljoen inwoners veel.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
okéquote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
eens, hoort erin.
Jij bent de tijdlijnman, open jij het nieuwe topic?
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: