Dat niemand ze onderweg gezien heeft (of in elk geval geen getuigenis heeft afgelegd) bewijst toch niets? Niet ten voordele van een hypothetische pick-up truck, niet ten voordele van dat ze wandelend gegaan zouden zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja nu ga je zijn complete hypothese weer weerleggen maar desondanks is het zo klaar als een klontje dat wanneer ze door Pietje Puk zijn opgepikt en naar halverwege de Pianista zijn gereden ze door geen getuige onderweg zijn gezien en ook dat Pietje Puk zich ook niet meldt als hij ze daarna in zijn geheime grot vasthield.
Dat er geen gezamelijke foto is bewijst net zo goed niet dat Pietje daar niet was.
Ja, ik hoor dit voor het eerst. Barman? Heb je daar info over?quote:Op maandag 2 maart 2015 23:32 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Dacht al dat je dat zou vragen: was het niet van het restaurant Nelvis??
Top.quote:
Nee niets. Dat beweer ik ook niet. Maar daarom kan het nog wel.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dat niemand ze onderweg gezien heeft (of in elk geval geen getuigenis heeft afgelegd) bewijst toch toch niets?
Nada - niente - noppesquote:Op maandag 2 maart 2015 23:32 schreef agter het volgende:
Dat niemand ze onderweg gezien heeft (of in elk geval geen getuigenis heeft afgelegd) bewijst toch niets?
Precies. En het probleem wordt groter als je hetzelfde argument zowel voor als tegen gaat gebruiken. Dat is geen eerlijke redenatie.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dat niemand ze onderweg gezien heeft (of in elk geval geen getuigenis heeft afgelegd) bewijst toch niets? Niet ten voordele van een hypothetische pick-up truck, niet ten voordele van dat ze wandelend gegaan zouden zijn.
Dan kun je ook geen conclusies trekken uit het feit dat buschauffeurs of taxichauffeurs ze niet gezien (of gemeld ) hebben.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nee niets. Dat beweer ik ook niet. Maar daarom kan het nog wel.
Alle bewijzen bij elkaar optellend is de enige conclusie dat K. nog gewoon leeft want dat deed ze bij Q1 op de steen.
Niet om het als bewijs voor iets wat later gebeurt te gebruiken. Maar wel om aan te tonen dat ze op de Mirador konden komen zonder gezien te zijn en zonder helikopter. En daar ging het over, toch?quote:Op maandag 2 maart 2015 23:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies. En het probleem wordt groter als je hetzelfde argument zowel voor als tegen gaat gebruiken. Dat is geen eerlijke redenatie.
1 rugzak lijkt me logisch. Geen truitjes mee (als dat echt zo is idd) vind ik minder logisch maar als ze besloten samen te gaan (het was goed weer) ook weer niet echt.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:21 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja en ik denk meer aan de betekenis van:
- één rugtas...(doen ze dat vaker zo?)
- één waterfles (als dat klopt)
- geen extra truitjes (weten we niet zeker), maar je zou denken, kort of lange tocht, áltijd doen.
- één persoon die terugging voor schoenen in hostel (als dat klopt)
- waarom zoveel geld mee?
- waarom zoveel muggenolie (of is er op de kamer teruggevonden) hoeveel is veel?
- halfgeladen telefoons
-
-
noem nog eens wat
-
Nee, want er is ook geen getuigenis die ze met derden gezien heeft.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niet om het als bewijs voor iets wat later gebeurt te gebruiken. Maar wel om aan te tonen dat ze op de Mirador konden komen zonder gezien te zijn en zonder helikopter. En daar ging het over, toch?
Doe ik ook niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:39 schreef agter het volgende:
[..]
Dan kun je ook geen conclusies trekken uit het feit dat buschauffeurs of taxichauffeurs ze niet gezien (of gemeld ) hebben.
Dat kan, idd.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Doe ik ook niet.
Het kan dat ze tot halverwege de Pianista zijn gekomen in een auto zonder dat iemand ze gezien heeft.
Het kan dat diegene ze na Q1 ombracht en zich logischerwijze daarna niet meldde als chauffeur.
Dat deze persoon aan de hand van de foto's niet waarschijnlijk is zegt uiteindelijk ook niets als hij bijvoorbeeld steeds stiekem 100 meter achter ze aan liep om zijn kans af te wachten.
Dat is de vraag, maar het lijkt van wel (schaduwen, geen twijfel bij ouders, de mogelijke foto's van voor 1 april).quote:
Dan zou ik de hypothese aan moeten hangen dat alle bewijzen nadien vervalst en geplaatst zijn, en dat doe ik niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:52 schreef agter het volgende:
[..]
Dat kan, idd.
Maar dan moet je de nachtfoto's en de telefoon-pogingen verklaren.
Kloppen de foto en gsm-tijden volgens jou?
Ach, voor een sofisticated killer (waar we hier dan vanuit gaan), zou een ad random methode de beste methode zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is de vraag, maar het lijkt van wel (schaduwen, geen twijfel bij ouders, de mogelijke foto's van voor 1 april).
Het punt is ook; als ze niet kloppen, dan moeten ze consequent een bepaalde tijd anders staan. Je kan niet zeggen dat _475 niet klopt maar _499 wel. Of stellen dat _491 een uur eerder hoort te zijn en _505 een uur later, allemaal om naar je scenario (niet jij, in het algemeen) toe te rekenen.
Maar doen de foto's die we hebben dan vermoeden dat er iemand bij ze was die ze eerst vertrouwden en daarna opeens "stiekem 100 m erachter ging lopen"?quote:Op maandag 2 maart 2015 23:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Doe ik ook niet.
Het kan dat ze tot halverwege de Pianista zijn gekomen in een auto zonder dat iemand ze gezien heeft.
Het kan dat diegene ze na Q1 ombracht en zich logischerwijze daarna niet meldde als chauffeur.
Dat deze persoon aan de hand van de foto's niet waarschijnlijk is zegt uiteindelijk ook niets als hij bijvoorbeeld steeds stiekem 100 meter achter ze aan liep om zijn kans af te wachten.
Weer een avondje cirkel-redeneren en herkauwen..geen nieuwe feiten helaas.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan zou ik de hypothese aan moeten hangen dat alle bewijzen nadien vervalst en geplaatst zijn, en dat doe ik niet.
Sowieso is vragen naar een sluitend bewijs zinloos met de ons bekende gegevens. Dat is nu net het enige waar iedereen het over eens
Nee, maar dat sluit niet uit dat er zo'n persoon was...quote:Op maandag 2 maart 2015 23:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar doen de foto's die we hebben dan vermoeden dat er iemand bij ze was die ze eerst vertrouwden en daarna opeens "stiekem 100 m erachter ging lopen"?
Uitsluiten kunnen we niks, maar de logica ontbreekt volkomen en zelfs de ouders die "criminaliteit" vermoeden, hebben dit nooit te berde gebracht.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:01 schreef agter het volgende:
[..]
Nee, maar dat sluit niet uit dat er zo'n persoon is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |