abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150203334
Jackie, nogmaals; we weten niet of er bij de 2e quebrada foto's zijn gemaakt of niet.

We weten 2 dingen:
- we hebben geen foto's van de 2e quebrada
- minstens 1 maar mogelijk veel meer foto's zijn gewist

Taxichaufs die zich niet melden snap ik prima. Zet het VINEX-Nederland nu eens uit je hoofd, in Panama werkt het allemaal wat anders.

Ik zou als taxichauf me achteraf ook zeker niet melden. Voor je het weet word je ergens op een internetforum op 8000 km afstand beschuldigd van betrokkenheid bij moord/dood door schuld.

Dat is, als Poseidon, Afrodite, Hermes en Charon zijn afgewerkt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150203429
quote:
18s.gif Op maandag 2 maart 2015 02:27 schreef El_Matador het volgende:
Jackie, nogmaals; we weten niet of er bij de 2e quebrada foto's zijn gemaakt of niet.

We weten 2 dingen:
- we hebben geen foto's van de 2e quebrada
- minstens 1 maar mogelijk veel meer foto's zijn gewist

Taxichaufs die zich niet melden snap ik prima. Zet het VINEX-Nederland nu eens uit je hoofd, in Panama werkt het allemaal wat anders.

Ik zou als taxichauf me achteraf ook zeker niet melden. Voor je het weet word je ergens op een internetforum op 8000 km afstand beschuldigd van betrokkenheid bij moord/dood door schuld.

Dat is, als Poseidon, Afrodite, Hermes en Charon zijn afgewerkt.
Vinex-Nederland????? Is dat weer zo'n kneuserige opmerking van je om users zoals ik weg te zetten als kortzichtige domme sukkels die niet weten wat er in de wereld te koop is? _O- _O-
Niet bij mij El Matador!! hahaha, vent hou op

IEDERE taxichauffeur zou zich op 3,4,5,6,7,8,9,10.11.12.13.14.15.16.april enz enz melden als hij of zij de taxichauffeur was van Kris en Lisanne op 1 april.
GEEN ENKELE REDEN is er te bedenken dat die taxichauffeur zich niet zou melden in de dagen na de verdwijning.
De gemiddelde mens (hier Panamees) wilde dat de meiden gevonden zouden worden,zo ook de eventuele taxichauffeur. (hij zou juist "trots" zijn om bij de verdwijning te kunnen helpen)

Dat die taxichauffeur zich nooit gemeld heeft is omdat ze nooit een taxi hebben genomen.
  maandag 2 maart 2015 @ 03:05:28 #203
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150203507
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 02:15 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Welle taxichauffeur?

[..]

Dus ook nog een onbekende taxichauffeur die hen tips geeft maar zich later niet meldt als getuige?

[..]

Je gaat hier uit van een stilzwijgende vooronderstelling die ik tegenkom in veel reacties van jou en anderen, en die volgens mij onjuist is.
Ik bedoel de stilzwijgende vooronderstelling dat de politie/justitie in Panama alle informatie rond de zaak openbaar heeft gemaakt. Maar dat is natuurlijk niet zo: van het recherchewerk dat ze hebben gedaan weten we vrijwel niets. Het is heel goed mogelijk dat die chauffeur zich heeft gemeld of dat ze hem hebben opgespoord. Dat wij er niets over gehoord hebben zegt niets, en je kunt er geen enkele conclusie uit trekken.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150203553
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 02:45 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Vinex-Nederland????? Is dat weer zo'n kneuserige opmerking van je om users zoals ik weg te zetten als kortzichtige domme sukkels die niet weten wat er in de wereld te koop is? _O- _O-
Niet bij mij El Matador!! hahaha, vent hou op

IEDERE taxichauffeur zou zich op 3,4,5,6,7,8,9,10.11.12.13.14.15.16.april enz enz melden als hij of zij de taxichauffeur was van Kris en Lisanne op 1 april.
GEEN ENKELE REDEN is er te bedenken dat die taxichauffeur zich niet zou melden in de dagen na de verdwijning.
De gemiddelde mens (hier Panamees) wilde dat de meiden gevonden zouden worden,zo ook de eventuele taxichauffeur. (hij zou juist "trots" zijn om bij de verdwijning te kunnen helpen)

Dat die taxichauffeur zich nooit gemeld heeft is omdat ze nooit een taxi hebben genomen.
Ze zijn op de een of andere manier op de Pianista beland. Leuk, dat geschreeuw maar het heeft weinig zin. Erken je nu trouwens dat je "geen foto's bij Q2"-opmerking de prullenbak in kan?

Volgens jouw redenatie:
- hebben Kris en Lisanne geen taxi genomen - want geen taxichauf heeft zich gemeld
- niet met de bus gegaan want geen buschauf heeft zich gemeld
- niet een lift gekregen want de liftgever heeft zich niet gemeld
- niet gaan lopen want geen getuigen langs de Pianista die zich hebben gemeld

Hoe zijn ze dan gegaan? Met de helikopter, naast Plinio?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 2 maart 2015 @ 06:23:40 #205
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150204198
quote:

[..]

Welle taxichauffeur?

[..]

1. Dus ook nog een onbekende taxichauffeur die hen tips geeft maar zich later niet meldt als getuige?

[..]

2. Mijn redenatie is ook heel eenvoudig; Als Kris en Lisanne na foto 13.54 uur waren doorgelopen dan hadden zij bij de 2e quebrada nog niet het idee dat ze verkeerd liepen.
Maar geen foto's van die veel mooiere 2 quebrada maar wel in de 3 uur daarvoor 30 foto's.
(maar dan wel 2 uur en 3 kwartier wachten met bellen naar het noodnummer??)

Meiden waren niet verdwaald.Het enige wat die richting op wijst zijn de (geplaatste) kleren en resten.
Ad 1. Dat is slechts een illustratie, maar niet essentieel in mijn scenario. De essentie was dat ze dachten dat ze richting Boquete liepen.

Ad 2. Mijn scenario is eenvoudig omdat ik maar een veronderstelling doe, waar de rest uit voortvloeit. Voor jouw scenario zijn er allerlei (vreemde) veronderstellingen nodig.
  maandag 2 maart 2015 @ 06:26:53 #206
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150204202
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 02:24 schreef jackie12 het volgende:
2 vragen:

1- Kris had een vriendje. Lisanne ook?
2- Naar wat ik begreep zijn de ouders van Kris en Lisanne gelovig.
Hoe gelovig waren Kris en Lisanne? gingen ze naar de kerk,baden ze voor het eten enz?
1. Nee.

2. Onbekend.

De relevantie van beide zaken is mij overigens onduidelijk.
  maandag 2 maart 2015 @ 06:34:31 #207
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150204211
quote:

Maar geen foto's van die veel mooiere 2 quebrada maar wel in de 3 uur daarvoor 30 foto's.

Die 30 foto's zijn niet vrijgegeven zeker?

Hoe weet je dat het er 30 zijn?
pi_150205027
Over criminaliteit en gangrelated overvallen en berovingen in de regio Chiriqui in 2015,
let op wat een lokale bewoner schrijft over 2 corrupte agenten. die nog steeds "on the force zijn"
en een man van 80 die ze letterlijk lieten stikken.

... er waren alleen al 9 doden te betreuren tgv. overvallen en criminaliteit in Chiriqui in de eerste 25 dagen van 2015. De stijging van de criminaliteit wordt toegeschreven aan de groei in criminele bendes.

Dan ook een stukje van een (arme) bewoner die schrijft in een reactie wat de flux van (veelal) US expats betekende de afgelopen jaren voor de (arme) Panamezen: kosten van levensonderhoud zijn enorm gestegen: dat drijft kansarmen de criminaliteit in. En ja... ook daar kosten hoeren geld. Ook voor koffieplukkers.

Dus als Ingrid L. beweert dat 'criminaliteit in Boquete en omgeving, in zulke mate niet voorkomt'
tonen praktijkervaringen en cijfers een ander en reeler plaatje.

http://www.chiriquichatte(...)-caution/#more-30937

"Verkeerde bewlissingen" schrijft ze op haar FB pagina "zorgen vaak voor de beste verhalen".
Sja, de een houdt van dit soort verhalen, de ander van dat soort verhalen, is heel subjectief natuurlijk.

Ik ben benieuwd:

a) wanneer de taalschool haar internationale studenten gaat waarschuwen wanneer ze in de omgeving
een "Pleasant day hike" willen gaan maken
b) dit soort gegevens in de informatiemap en op bulletin borden van de school komt te hangen.

Vreemd? Nee hoor, in Amsterdam op het Rembrandtplein en Stationsplein zie ik bijna elke dag electronische borden waarschuwen tegen straatdealers die vergiftigde witte heroine verkopen in A'dam (als zijnde coke) waardoor al 3 toeristen zijn overleden en 17 onwel geworden en in het ziekenhuis belandden.

http://www.nu.nl/binnenla(...)ne-in-amsterdam.html

electronische borden in Boquete? mmm.... gaat wellicht wat ver... als leiding je oogkleppen afdoen kan m.i. levens redden van argeloze studenten.

Criminelen deinzen namelijk nergens voor terug. Zij leven al op een bodem van een put, en kunnen niet verder zakken op de ladder van integriteit en fatsoen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 02-03-2015 09:00:34 ]
pi_150205103
quote:
goede borden van Sinaproc?
pi_150205242
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 17:28 schreef Lutalo het volgende:

[..]

:) :) :)

't Durp heeft een vrouwelijke (a) en mannelijke (o) benaming.

Vraag blijft natuurlijk: wat moet dat durp, zo ver weg, in een bericht over Kris en Lisanne?
mensen die verdwalen schijnen door paniek bevangen een enorme hoeveelheid adrenaline aan te maken in hun lichaam, waardoor ze vaak veel en veel verder lopen dan iedereen in SAR teams voor mogelijk houdt.

Aangezien L en K twee frisse jonge spruiten waren plus in een goede lichamelijke conditie die gewend waren aan het vele lopen wat je doet in de bedieningsploeg van een restaurant (in Amersfoort) zijn ze naar alle waarschijnlijk een heel eind richting vindplaatsen gelopen...
pi_150205499
quote:

[..]

Welle taxichauffeur?

[..]

Dus ook nog een onbekende taxichauffeur die hen tips geeft maar zich later niet meldt als getuige?

[..]

Mijn redenatie is ook heel eenvoudig; Als Kris en Lisanne na foto 13.54 uur waren doorgelopen dan hadden zij bij de 2e quebrada nog niet het idee dat ze verkeerd liepen.
(maar dan wel 2 uur en 3 kwartier wachten met bellen naar het noodnummer??)

Meiden waren niet verdwaald.Het enige wat die richting op wijst zijn de (geplaatste) kleren en resten.
Dat Kris en Lisanne, onervaren hikers, onbekend in het gebied, minimaal voorbereid, toch in korte tijd vlekkeloos deze Pianista-trip hebben gedaan, dat blijft voor mij persoonlijk een aanwijzing dat zij onder begeleiding waren.

Ook de perfecte foto’s gemaakt op de Mirador ondersteunen daarin mijn gedachten.
pi_150205819
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 03:05 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Je gaat hier uit van een stilzwijgende vooronderstelling die ik tegenkom in veel reacties van jou en anderen, en die volgens mij onjuist is.
Ik bedoel de stilzwijgende vooronderstelling dat de politie/justitie in Panama alle informatie rond de zaak openbaar heeft gemaakt. Maar dat is natuurlijk niet zo: van het recherchewerk dat ze hebben gedaan weten we vrijwel niets. Het is heel goed mogelijk dat die chauffeur zich heeft gemeld of dat ze hem hebben opgespoord. Dat wij er niets over gehoord hebben zegt niets, en je kunt er geen enkele conclusie uit trekken.
Ben het met je eens dat we over weinig informatie beschikken wat wel of niet naar buiten is gebracht.
pi_150209805
weet iemand waar precies dit bord te vinden is?
pi_150209961
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:59 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

mensen die verdwalen schijnen door paniek bevangen een enorme hoeveelheid adrenaline aan te maken in hun lichaam, waardoor ze vaak veel en veel verder lopen dan iedereen in SAR teams voor mogelijk houdt.

Aangezien L en K twee frisse jonge spruiten waren plus in een goede lichamelijke conditie die gewend waren aan het vele lopen wat je doet in de bedieningsploeg van een restaurant (in Amersfoort) zijn ze naar alle waarschijnlijk een heel eind richting vindplaatsen gelopen...
Maar Ceibo ligt niet alleen ver noordelijk, maar ook nog 's een endje westelijk.
Als ze zo ver, in de eerste dagen, gelopen zijn zijn ze niemand tegengekomen, niemand aangesproken, noppes, nada?
Het spijkerbroekje zou, heel eventueel, per ongeluk kunnen zijn blijven liggen bij een wasbeurt.
Verder dan de eerste menselijke gevonden remains, zijn ze niet gekomen, lijkt me er onwaarschijnlijk.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 2 maart 2015 @ 12:31:50 #216
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150210499
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:16 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Maar Ceibo ligt niet alleen ver noordelijk, maar ook nog 's een endje westelijk.
Als ze zo ver, in de eerste dagen, gelopen zijn zijn ze niemand tegengekomen, niemand aangesproken, noppes, nada?
Het spijkerbroekje zou, heel eventueel, per ongeluk kunnen zijn blijven liggen bij een wasbeurt.
Verder dan de eerste menselijke gevonden remains, zijn ze niet gekomen, lijkt me er onwaarschijnlijk.
daarom blijft het hier draaien in een rondje, ze hadden in goede conditie samen redelijk snel de locatie van het broekje van Kris kunnen bereiken. Ik ben het namelijk eens met Poekje dat mensen die verdwaald zijn veel harder en sneller lopen dan een gemiddelde wandelaar.

Vanaf dit moment zijn er dus 2 verschillende vragen:
1 als ze gezond en alleen waren, waarom verliezen ze dan 1 broek? En waarom is die broek dan niet eerder gevonden?
2 als ze niet gezond waren, waarom heeft niemand ze dan gevonden nabij de locatie van de broek?
  maandag 2 maart 2015 @ 12:37:04 #217
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150210678
Waarom zijn die honden uit Panama niet eerder ingezet, die waren in de eerste week al beschikbaar gesteld door oa de VS en een Panamees team. Ze hadden gedragen kledingstukken in het hostel kunnen gebruiken.

Waarom mocht die niet/kon dit niet? F en P en andere gidsen had veel ervaring met de Pianista en die Panamese honden zijn wel wat gewend qua weersomstandigheden. Wat ik begreep is dat dit F ook enorm irriteerde.

Ze wisten dat er aanwijzingen waren in de richting van de ons bekende Pianista.
pi_150211312
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:46 schreef Poekje01 het volgende:

[.....]

als leiding je oogkleppen afdoen kan m.i. levens redden van argeloze studenten.

Criminelen deinzen namelijk nergens voor terug. Zij leven al op een bodem van een put, en kunnen niet verder zakken op de ladder van integriteit en fatsoen.
Wat is het nut van dit soort kretologie?
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 09:15 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat Kris en Lisanne, onervaren hikers, onbekend in het gebied, minimaal voorbereid, toch in korte tijd vlekkeloos deze Pianista-trip hebben gedaan, dat blijft voor mij persoonlijk een aanwijzing dat zij onder begeleiding waren.

Ook de perfecte foto’s gemaakt op de Mirador ondersteunen daarin mijn gedachten.
Wat is er ondersteunend voor jouw idee, aan die foto´s? Ze zijn perfect, en die begeleider was dus fotograaf? De eerder gemaakte foto's waren maar zo-zo? Of juist de latere, waar wel vlekken te zien zijn. Maar dan vind ik dat die begeleiding overdrijft, want dat hoort er juist bij.
pi_150211501
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 09:34 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat we over weinig informatie beschikken wat wel of niet naar buiten is gebracht.
Gorraay zegt vooral - erg duidelijk en geheel terecht - dat het te weinig is voor Jackie's conclusies. Dat er een heleboel als feit geponeerd wordt, wat helemaal niet bekend is.

Ben jij het dáármee eens?
pi_150211695
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom zijn die honden uit Panama niet eerder ingezet, die waren in de eerste week al beschikbaar gesteld door oa de VS en een Panamees team. Ze hadden gedragen kledingstukken in het hostel kunnen gebruiken.

Waarom mocht die niet/kon dit niet? F en P en andere gidsen had veel ervaring met de Pianista en die Panamese honden zijn wel wat gewend qua weersomstandigheden. Wat ik begreep is dat dit F ook enorm irriteerde.

Ze wisten dat er aanwijzingen waren in de richting van de ons bekende Pianista.
precies, niemand die dat snapt. Ik heb de vraag inmiddels voorgelegd aan Adelita Coriat van La Estrella.
  maandag 2 maart 2015 @ 13:09:26 #221
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150211743
De ouders gaan uit van een misdrijf, dit is meerdere malen door ze in de media verteld. Dat zij als weinige wel op de hoogte zijn van de beschikbare informatie , maakt dat ik vind dat jackie terecht een scenario kan maken vanuit een misdrijf.
pi_150211836
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

daarom blijft het hier draaien in een rondje, ze hadden in goede conditie samen redelijk snel de locatie van het broekje van Kris kunnen bereiken. Ik ben het namelijk eens met Poekje dat mensen die verdwaald zijn veel harder en sneller lopen dan een gemiddelde wandelaar.

Vanaf dit moment zijn er dus 2 verschillende vragen:
1 als ze gezond en alleen waren, waarom verliezen ze dan 1 broek?
Die verlies je normaal alleen als er anderen bij zijn?
Het is trouwens inderdaad "als" ze toen nog zo gezond waren, wat de vraag is. Want gezond vertrekken is één ding, na een tijd in een regenwoud kan dat behoorlijk veranderd zijn. Zo heel gezond is die omgeving niet, met de uitrusting en kleding die zij hadden.
quote:
En waarom is die broek dan niet eerder gevonden?
Heeft dat ook al met gezond of alleen zijn te maken?
quote:
2 als ze niet gezond waren, waarom heeft niemand ze dan gevonden nabij de locatie van de broek?
"Een ongezond mens is altijd in de buurt van een kledingstuk, of heeft het aan", is dat je uitgangspunt?
pi_150211908
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:57 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Wat is het nut van dit soort kretologie?

[..]

Wat is er ondersteunend voor jouw idee, aan die foto´s? Ze zijn perfect, en die begeleider was dus fotograaf? De eerder gemaakte foto's waren maar zo-zo? Of juist de latere, waar wel vlekken te zien zijn. Maar dan vind ik dat die begeleiding overdrijft, want dat hoort er juist bij.
het toont aan dat er (sexueel) motief kan worden gevonden bij dronken seizoensarbeiders. Als je het bronartikel had gelezen, en je eindelijk eens wat zou verdiepen in de feiten rondom deze zaak, ipv gelijk wat te typen, had je kunnen lezen dat tijdens feestdagen de criminaliteit toeneemt.

2-5 april Pasen (2014) met Goede Vrijdag als feestdag op 3/4

viel in die range in Panama. In het weekend viel uitbetaaldag op maandag 31/3.

bron: www.nbbs.nl/landinformatie/panama/

en Boquete is een katholiek georienteerde stad, met Johannes de Doper als beschermheilige van de stad.

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 02-03-2015 13:38:08 ]
pi_150212062
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:
De ouders gaan uit van een misdrijf, dit is meerdere malen door ze in de media verteld. Dat zij als weinige wel op de hoogte zijn van de beschikbare informatie , maakt dat ik vind dat jackie terecht een scenario kan maken vanuit een misdrijf.
1 die "de ouders" van jou, zijn er 1 a 2 van de 4. Die hebben inderdaad dat vermoeden ooit geuit. Let wel, niet als uitgangspunt, dus wat je zegt klopt beslist niet.
2 Wat Jackie aan scenario's maakt was helemaal het punt niet.
Gorraay had het over het uitgaan van allerlei zaken als vaststaand. Zaken die in werkelijkheid onbekend zijn.
  maandag 2 maart 2015 @ 13:20:36 #225
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150212136
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:14 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

het toont aan dat er (sexueel) motief kan worden gevonden bij dronken seizoensarbeiders. Als je het bronartikel had gelezen, en je eindelijk eens wat zou verdiepen in de feiten rondom deze zaak, ipv gelijk wat stoms te typen, had je kunnen lezen dat tijdens feestdagen de criminaliteit toeneemt. 1 april valt in die range in Panama.
Het probleem is dat sommige hier alleen delen van een post quoten en zo consequent de post uit zijn verband trekken. Met als enige doel users hier, te kakken te zetten en discussies en gesprekken stil te leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')