quote:Voor het maken van kaarten hebben we 5 mogelijkheden tot onze beschikking
elk met hun voor- en nadelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuws
• BREAKING - Taxichauffeur die Kris en Lisanne naar de Pianista vervoerde dood in een rivier aangetroffen - veel vragen rondom zijn plotselinge dood - Nieuws op TVN-2 (Spaanstalig)
• Uitgebreide analyse van de fototijden door Perico
• In de herhaling - Sendero El Pianista - Telemetro - 25 juni 2014
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 16-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews, getuigen & zoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mirador en paddocks video Edwin & FriendsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra informatie
• In de herhaling; de dierentuin
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7
• Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
• Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
• Analyses van de foto's
• Overzicht en analyses van de telefoongegevens
• Kaarten en luchtfoto's
• Meer kaarten, vondsten en coördinaten
• Flora, fauna, klimaat, zon en maan
• Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Status HERE-kaart van het gebied (samenwerking van de users in dit topic)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 03-03-2015 19:07:17 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Laatste post:quote:Op maandag 2 maart 2015 19:14 schreef Grijzemassa het volgende:
Deze hadden afgelopen weekend meer geluk
After 10 hours of searching for them (overnight), four lost hikers were rescued on Baru by Sinaproc.
http://boquete.ning.com/forum/topics/rescues-on-baruThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Ook interessant, nog meer nieuwe borden voor de trailsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uiteindelijk ligt de initiele fout/verantwoordelijkheid bij K&L zelf; als zij duidelijk hadden gemaakt aan anderen (Eileen, Sigrid, thuisfront) dat ze de Pianista gingen lopen, waren ze makkelijk gevonden.
En waar blijft dat het bericht van @Rapanui uit het vorige topic? Over Ceibo enzo? Toen was er een kudde inheemsen (excusez les mots) die geïnformeerd was.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ja, je weet gewoon niet meer wat je ervan moet denken...quote:Op maandag 2 maart 2015 17:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar hebben zij dan bewust of onbewust hun taken verzaakt? En waarom, vanmorgen stond er weer een stuk dat ze vermisten hadden gevonden?
Waarom dan niet hun best doen bij K&L?
Ik begin zo onderhand te geloven dat er in die regio elke maand wel een stel toeristen verdwaald. Zij zijn daar dan ondertussen heel gedreven in, zou je denken. Laatste getuigen horen en zoeken. Bij dat laatste stel gaan ze toch ook niet achter de pianista zoeken als er aanwijzingen zijn dat ze richting de vulkaan gingen?![]()
Deze vermisten hebben het telefoonnummer van Sinaproc kunnen bellen om te vertellen waar ze ongeveer waren.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:03 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, je weet gewoon niet meer wat je ervan moet denken...
After 10 hours of searching rescue four people in the Baru Volcano
The National Civil Protection System (SINAPROC) rescued yesterday, Sunday, four young men that were lost during its ascent to the summit of Volcan Baru, Chiriqui. The ages of these people are between 19-26 years old.
Hikers remained missing since last Saturday; It was through a call made by one of the affected emergency number 335 * SINAPROC that were found after 10 hours of searching.
Two of the women had lesions found and dizziness. His two companions showed signs of dehydration and exhaustion, SINAPROC informed through a press release.
Meanwhile, the director of the entity, José Donderis, recommended to the local authorities order the installation of a checkpoint for the sector Paso Ancho, so they can get proper controls entry and exit of visitors.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf
[ Bericht 35% gewijzigd door Grijzemassa op 02-03-2015 20:13:18 ]![]()
quote:Op maandag 2 maart 2015 20:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Deze vermisten hebben het telefoonnummer van Sinaproc kunnen bellen om te vertellen waar ze ongeveer waren.
After 10 hours of searching rescue four people in the Baru Volcano
The National Civil Protection System (SINAPROC) rescued yesterday, Sunday, four young men that were lost during its ascent to the summit of Volcan Baru, Chiriqui. The ages of these people are between 19-26 years old.
Hikers remained missing since last Saturday; It was through a call made by one of the affected emergency number 335 * SINAPROC that were found after 10 hours of searching.
Two of the women had lesions found and dizziness. His two companions showed signs of dehydration and exhaustion, SINAPROC informed through a press release.
Meanwhile, the director of the entity, José Donderis, recommended to the local authorities order the installation of a checkpoint for the sector Paso Ancho, so they can get proper controls entry and exit of visitors.Oké, dat was dan een pluspunt voor hen dat zijzelf Sinaproc hebben kunnen bellen en dat zij dus bereik hadden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.facebook.com/proyeccionsocialradio?fref=nf![]()
ja het was bij volcan baru en daar zijn meer plekken met bereikquote:Op maandag 2 maart 2015 20:19 schreef gynaika het volgende:
[..]
Oké, dat was dan een pluspunt voor hen dat zijzelf Sinaproc hebben kunnen bellen en dat zij dus bereik hadden.![]()
Ik denk dat het gsm-contact levensreddend is geweest.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:19 schreef gynaika het volgende:
[..]
Oké, dat was dan een pluspunt voor hen dat zijzelf Sinaproc hebben kunnen bellen en dat zij dus bereik hadden.Make my day!![]()
Misschien geen gringo's maar wel locals.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
80 per dag lijkt me een creatieve manier van interpreteren.
We hebben beelden; die van de motorrijders. Die komen geen enkele gringo tegen op het eerste stuk. Hoe laat dat was weten we niet, maar het lijkt juist heel rustig op die Pianista.
Het is verre van een Inca trail of andere populaire wandeling.
De motorrijders komen 8 mensen tegen op het eerste stuk.
Ik heb het al eerder gezegd maar in iedere reportage die ik heb gezien komen de mensen die filmen of fotograferen andere mensen tegen.
(Telemetro,AFK,Edwin enz enz)![]()
Ja, maar locals wonen daar of wandelen daar met een doel, niet om vakantie te vieren/hiken.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Misschien geen gringo's maar wel locals.
De motorrijders komen 8 mensen tegen op het eerste stuk.
Ik heb het al eerder gezegd maar in iedere reportage die ik heb gezien komen de mensen die filmen of fotograferen andere mensen tegen.
(Telemetro,AFK,Edwin enz enz)
Als er echt 80 mensen "dagelijks" die Pianista zouden lopen, zouden Lisanne en Kris sowieso mensen tegengekomen moeten zijn, toch? Ofwel heen, ofwel "terug" (mensen die op de Mirador omkeerden waar de meiden doorliepen).
Die trails zijn best populair, maar 80 man per dag lijkt me echt een grove overschatting gebaseerd op gecherrypickte nieuwsberichten.The only limit is your own imagination
Niemand heeft ze gezien, dus wie weet hebben ze daar helemaal niet gelopen op die ene dag..quote:Op maandag 2 maart 2015 20:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar locals wonen daar of wandelen daar met een doel, niet om vakantie te vieren/hiken.
Als er echt 80 mensen "dagelijks" die Pianista zouden lopen, zouden Lisanne en Kris sowieso mensen tegengekomen moeten zijn, toch? Ofwel heen, ofwel "terug" (mensen die op de Mirador omkeerden waar de meiden doorliepen).
Die trails zijn best populair, maar 80 man per dag lijkt me echt een grove overschatting gebaseerd op gecherrypickte nieuwsberichten.
Make my day!![]()
Hey jackie!quote:Op maandag 2 maart 2015 20:48 schreef agter het volgende:
[..]
Niemand heeft ze gezien, dus wie weet hebben ze daar helemaal niet gelopen op die ene dag..
Niemand heeft zich gemeld dat ze getuige waren, wil niet zeggen dat ze niet gezien zijn, eh?
The only limit is your own imagination
Ik las dat er verondersteld wordt dat de fam. K. nog steeds op zoek ik naar antwoorden.
Maar doen ze daar op enige wijze actief aan mee?
Is er een kans dat ze rond 1 april met een alles of niets poging komen om de media te activeren en het onderzoek nieuw leven in te blazen?Wie dit leest is gek![]()
Denk ik niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik las dat er verondersteld wordt dat de fam. K. nog steeds op zoek ik naar antwoorden.
Maar doen ze daar op enige wijze actief aan mee?
Is er een kans dat ze rond 1 april met een alles of niets poging komen om de media te activeren en het onderzoek nieuw leven in te blazen?
Ik denk dat ze zich er -noodgedwongen- bij neergelegd hebben. Het bericht in januari van de Panamezen was ook zo ongeveer "dit is het laatste wat we nog (kunnen) doen".
Geen nieuws meer en een cold case.The only limit is your own imagination
Ik verwacht dat de Panamese media zelf de gelegenheid wel zullen aangrijpen om er rond 1 april weer over te gaan schrijven.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Huisjes paddock
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stel je bent de eerste dag ontsnapt aan een dreiging.
Zelfs de hutjes op de paddock geven in geval van vlucht voor mensen misschien geen veilig idee, wanneer ze je erin zien vluchten en je daar volgen omdat je vanwege taalproblemen bijv. niet goed duidelijk kunt maken dat je belaagd wordt/niet bij elkaar hoort.Dit al er mensen wonen. En anders ben je er ook niet veilig.
Ik ben heel benieuwd als jullie daar ter plekke zijn of er dan meer inzicht komt wordt waarom ze wel of niet die hutjes als optie hadden.
(Ervan uitgaande even dat ze 1 april daar waren.)![]()
Je zou haast verwachten (of misschien eerder hopen in 'ons' geval) dat wanneer een groepje mensen dat werkelijk elk detail wat ooit openbaar gemaakt is kent daar ter plekke nog eens gaat zoeken op de één of andere manier benaderd zou worden om ze iets op weg te helpen.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk ik niet.
Ik denk dat ze zich er -noodgedwongen- bij neergelegd hebben. Het bericht in januari van de Panamezen was ook zo ongeveer "dit is het laatste wat we nog (kunnen) doen".
Geen nieuws meer en een cold case.
Of anderzijds ze laten weten dat het niet op prijs wordt gesteld dat het 'opgerakeld' wordt.Wie dit leest is gek![]()
Mja, maar gezien de afwezige communicatie van nu 11 maanden tussen de families en hier (of WS) zie ik niet in dat ze nu opeens wel iets zouden hebben aan die interactie.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je zou haast verwachten (of misschien eerder hopen in 'ons' geval) dat wanneer een groepje mensen dat werkelijk elk detail wat ooit openbaar gemaakt is kent daar ter plekke nog eens gaat zoeken op de één of andere manier benaderd zou worden om ze iets op weg te helpen.
Of anderzijds ze laten weten dat het niet op prijs wordt gesteld dat het 'opgerakeld' wordt.
Ook onze expeditie verwacht ik niet veel van in de zin van iets extra's vinden. Meer de lokale mensen spreken en echt staan daar waar Kris en Lisanne ook stonden en hun keuzes proberen te begrijpen.
Die huisjes zien er op de satellietbeelden heel logisch en toegankelijk uit en als je de nacht moet doorbrengen daar, zou je wel gek zijn om niet in een huisje te gaan, lijkt me.The only limit is your own imagination
De families staan er anders in. Als er doorgegaan wordt met onderzoek zal dat eerder in stilte gaan lijkt mij, anders is dat allemaal veel te confronterend.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is er een kans dat ze rond 1 april met een alles of niets poging komen om de media te activeren en het onderzoek nieuw leven in te blazen?![]()
Beide ouderparen hebben zich er echt niet bij neergelegd. Zij zullen toch mogelijkheden blijven zoeken om de zaak boven water te halen. Als je in zo’n situatie verkeert, zijn daar zeker mogelijkheden voor te vinden. Ik blijf voor hen hopen dat het een keer duidelijk gaat worden.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk ik niet.
Geen nieuws meer en een cold case.![]()
Zullen het van ''toevaltreffers'' moeten hebben.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:39 schreef El_Matador het volgende:
Ook onze expeditie verwacht ik niet veel van in de zin van iets extra's vinden. Meer de lokale mensen spreken en echt staan daar waar Kris en Lisanne ook stonden en hun keuzes proberen te begrijpen.![]()
Ik denk dat ze zich wel neergelegd (moeten) hebben, de familie F. sowieso, zie Martijn's laatste optreden bij Pauw.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:49 schreef gynaika het volgende:
[..]
Beide ouderparen hebben zich er echt niet bij neergelegd. Zij zullen toch mogelijkheden blijven zoeken om de zaak boven water te halen. Als je in zo’n situatie verkeert, zijn daar zeker mogelijkheden voor te vinden. Ik blijf voor hen hopen dat het een keer duidelijk gaat worden.
De familie K. gaat langer en verder door idd, maar ook zij kunnen niks beginnen zonder nieuwe feiten.
Natuurlijk hoop ik met je mee, maar ik ben niet naief; ik denk dat het meer hoop is dan iets anders.The only limit is your own imagination
Ja, zo veel aandacht aan gegeven, kan zeker.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:25 schreef Domnivoor het volgende:
Ik verwacht dat de Panamese media zelf de gelegenheid wel zullen aangrijpen om er rond 1 april weer over te gaan schrijven.![]()
waar zou dit zijn ?
Boquete, Panama hiking to the waterfalls, 3 of them! ... Haeske Raw Family (and friend) on El Pianista Trail
Panama Jungle WW2 Ruins & Giant Snakes
we came across some WW2 gunnery emplacements that housed a labyrinth of tunnels and secret passages
[ Bericht 4% gewijzigd door StaceySinger op 02-03-2015 22:02:47 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: