abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2015 @ 17:36:07 #276
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150221313
Maar hebben zij dan bewust of onbewust hun taken verzaakt? En waarom, vanmorgen stond er weer een stuk dat ze vermisten hadden gevonden?

Waarom dan niet hun best doen bij K&L?

Ik begin zo onderhand te geloven dat er in die regio elke maand wel een stel toeristen verdwaald. Zij zijn daar dan ondertussen heel gedreven in, zou je denken. Laatste getuigen horen en zoeken. Bij dat laatste stel gaan ze toch ook niet achter de pianista zoeken als er aanwijzingen zijn dat ze richting de vulkaan gingen?
pi_150221458
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:34 schreef StaceySinger het volgende:
In het begin gingen bewoners uit Boquete zelf zoeken
op paarden en pony's zelfs
na enige tijd mochten ze "het" gebied niet meer betreden
Ze (k&L) zijn s'middags ook nog op een pleintje in B waargenomen
Politie ging bij restaurants en winkeliers langs om bewakings/video beelden op te vragen
hoor je ook niks meer over
En er moeten toch mensen zijn die ze zijn tegengekomen op die wandeling ?
er gaan per dag 80 mensen die P trail lopen
80 per dag lijkt me een creatieve manier van interpreteren.

We hebben beelden; die van de motorrijders. Die komen geen enkele gringo tegen op het eerste stuk. Hoe laat dat was weten we niet, maar het lijkt juist heel rustig op die Pianista.

Het is verre van een Inca trail of andere populaire wandeling.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 2 maart 2015 @ 17:40:45 #278
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150221472
80 mensen per dag, dat zijn er aardig veel....
Binnen 10 uur dus 8 per uur gemiddeld en dan heen en weer terug.

Indien die meiden daar op het pad een ongeval hadden gehad, dan zouden ze toch wel gehoord/gevonden/geholpen zijn?

Die dame die in haar tuin aan het werken was, hoe betrouwbaar die getuige dan ook is. Hoeveel personen zag zij die dag ophoog lopen?
pi_150221496
quote:
18s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:29 schreef El_Matador het volgende:
Als dat zo zou zijn, zouden ze NOOIT een dag verliezen door bij de Baru te zoeken ...
Daar is een denkfout: ze hebben geen dag verloren. Ze hebben die dag op verschillende plekken/paden gezocht, waaronder ook Baru.

Een organisatie die zijn taak niet uitvoert moet zeker worden aangepakt. Het wrange is dat Sinaproc haar taak wel heeft uitgevoerd, 10 dagen lang.

Maar nogmaals, ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord op de vraag: Als Sinaproc de enige boosdoener aansprakelijke zou zijn en in aanmerking komt voor een berisping/sanctie/straf, zou Sinaproc belang hebben bij een cover up?
pi_150221546
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar hebben zij dan bewust of onbewust hun taken verzaakt? En waarom, vanmorgen stond er weer een stuk dat ze vermisten hadden gevonden?

Waarom dan niet hun best doen bij K&L?

Ik begin zo onderhand te geloven dat er in die regio elke maand wel een stel toeristen verdwaald. Zij zijn daar dan ondertussen heel gedreven in, zou je denken. Laatste getuigen horen en zoeken. Bij dat laatste stel gaan ze toch ook niet achter de pianista zoeken als er aanwijzingen zijn dat ze richting de vulkaan gingen?
Hoe (on)bewust het ging en welke motieven er waren kunnen we moeilijk weten. De feiten spreken voor zich.

Uiteindelijk ligt de initiele fout/verantwoordelijkheid bij K&L zelf; als zij duidelijk hadden gemaakt aan anderen (Eileen, Sigrid, thuisfront) dat ze de Pianista gingen lopen, waren ze makkelijk gevonden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 2 maart 2015 @ 17:44:28 #281
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150221596
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe (on)bewust het ging en welke motieven er waren kunnen we moeilijk weten. De feiten spreken voor zich.

Uiteindelijk ligt de initiele fout/verantwoordelijkheid bij K&L zelf; als zij duidelijk hadden gemaakt aan anderen (Eileen, Sigrid, thuisfront) dat ze de Pianista gingen lopen, waren ze makkelijk gevonden.
teveel aannames...
pi_150221655
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:41 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Daar is een denkfout: ze hebben geen dag verloren. Ze hebben die dag op verschillende plekken/paden gezocht, waaronder ook Baru.

Een organisatie die zijn taak niet uitvoert moet zeker worden aangepakt. Het wrange is dat Sinaproc haar taak wel heeft uitgevoerd, 10 dagen lang.

Maar nogmaals, ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord op de vraag: Als Sinaproc de enige boosdoener aansprakelijke zou zijn en in aanmerking komt voor een berisping/sanctie/straf, zou Sinaproc belang hebben bij een cover up?
Tuurlijk hebben ze daar belang bij. Zij hebben overduidelijk gefaald en niet zo'n beetje ook.

Niet alleen begin april maar ook na de vondst van de rugzak.

Waarom ging Sinaproc niet met een agentje of 2 die vondsten veilig stellen maar moest F. dat met zijn maten doen? Dat is hun taak toch niet? Puur goodwill.

pi_150221746
Tom Z.

The police came by this afternoon asking for video footage, so they are investigating. Said they were last seen Wednesday morning here on the Peatonal on the main plaza.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 02-03-2015 17:59:24 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150221867
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben ze daar belang bij. Zij hebben overduidelijk gefaald en niet zo'n beetje ook.

Niet alleen begin april maar ook na de vondst van de rugzak.

Waarom ging Sinaproc niet met een agentje of 2 die vondsten veilig stellen maar moest F. dat met zijn maten doen? Dat is hun taak toch niet? Puur goodwill.
Na de vondst is het een beslissing van Pittí geweest om het aan de inheemsen over te laten.

Wat zou jij denken als blijkt dat K&L helemaal niet zo ver bij de kabelbruggen hebben vertoefd, maar bijvoorbeeld ongeveer op 1 uur loopafstand vanaf de 1eQ?
pi_150222229
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:51 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Na de vondst is het een beslissing van Pittí geweest om het aan de inheemsen over te laten.
En daarna publiekelijk klagen dat "die domme indianen met hun tengels aan de vondsten zaten".

Dat wijf is volkomen onbetrouwbaar, ook door haar "verklaring" voor de dood van de meiden; "joah, in de rivier gevallen en verdronken". Er zijn geen sporen van geweld aangetroffen op de weinige gevonden botten, en dus geen onderbouwing voor "van de kabelbrug vallen".

quote:
Wat zou jij denken als blijkt dat K&L helemaal niet zo ver bij de kabelbruggen hebben vertoefd, maar bijvoorbeeld ongeveer op 1 uur loopafstand vanaf de 1eQ?
Ik zou dus denken dat ze daar zouden vertoeven inderdaad, maar klaarblijkelijk was dat niet zo, anders had F. ze op 3 april gevonden. Of zij hem.

pi_150222361
hier nog wat kritiek van een van m'n contacten uit Boquete

Het feit dat een van de zoekgroepen een zacht geroep heeft gehoord is geen of nauwelijks aandacht aan besteed,Dat van die spijkerbroek wordt geroepen dat het verdacht is dat die op een andere plaats is gevonden.Maar niemand zegt op welke coordinaten zodat iemand met ervaring er een logisch verhaal van kan maken en de plaats op te sporen waar ze overleden/verongelukt zijn te localiseren. Ze blijven wel uit de nek roepen en tegelijkertijd als een kip zonder kop langs de rivier Changuinola resten te zoeken terwijl daar diverse malen gezocht is en het aannemelijk is dat de bron van de resten in een zijrivier ligt.
6 weken geleden zei tegen je dat ze op een plaats een basiskamp moesten inrichten en van daaruit de zijdalen controleren. Hebben ze niets mee gedaan. Ook heb ik ze gewaarschuwd dat dat stuwmeer niet te doorzoeken valt omdat voor de ingebruikname de begroeiing niet is gerooid en duikers verstrikt raken in de rotzooi onder water.En het water op zich is troebel in de regentijd.Ik heb ze gezegd om netten te spannen om resten op te vangen toen ze zoeken moesten staken vanwege het slechte weer,Is ook niet gebeurd. Ik kan beter tegen een rotsblok praten om hem uit de weg te krijgen dan tegen die mensen zeggen dat ze dat ding uit de weg moeten halen om verder te zoeken. begin er erg pissig over te worden zo langzamerhand
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150222790
quote:
12s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

teveel aannames...
Lijkt me niet. Als er direct duidelijk was dat ze ALLEEN op de Pianista konden zijn (door duidelijke communicatie van hun eigen kant), waren de zoektochten heel anders verlopen en waren ze -zeker gezien hun in leven zijn van minstens 7 maar mogelijk 10+ dagen- allang gevonden.

Nu was het:

- een beetje zoeken bij de Baru
- een beetje zoeken bij de Quetzales
- een beetje zoeken op de Pianista (hoe precies is nog steeds niet duidelijk door die brakke kaart van Sinaproc)
- en weet ik veel waar ze nog meer gezocht hebben dat totaal geen verband had met de Pianista

Was het duidelijk dat er Pianista in het spel was, en alleen Pianista:

- zoeken op de Pianista
- zoeken achter de CD, de Pianista volgend
- met helikopters en flares en megafoons en alle dingen zoeken alleen achter de CD bij de Pianista

Lijkt me niet teveel aannames, maar logisch redeneren.

pi_150222870
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:06 schreef StaceySinger het volgende:
hier nog wat kritiek van een van m'n contacten uit Boquete

Het feit dat een van de zoekgroepen een zacht geroep heeft gehoord is geen of nauwelijks aandacht aan besteed,Dat van die spijkerbroek wordt geroepen dat het verdacht is dat die op een andere plaats is gevonden.Maar niemand zegt op welke coordinaten zodat iemand met ervaring er een logisch verhaal van kan maken en de plaats op te sporen waar ze overleden/verongelukt zijn te localiseren. Ze blijven wel uit de nek roepen en tegelijkertijd als een kip zonder kop langs de rivier Changuinola resten te zoeken terwijl daar diverse malen gezocht is en het aannemelijk is dat de bron van de resten in een zijrivier ligt.
6 weken geleden zei tegen je dat ze op een plaats een basiskamp moesten inrichten en van daaruit de zijdalen controleren. Hebben ze niets mee gedaan. Ook heb ik ze gewaarschuwd dat dat stuwmeer niet te doorzoeken valt omdat voor de ingebruikname de begroeiing niet is gerooid en duikers verstrikt raken in de rotzooi onder water.En het water op zich is troebel in de regentijd.Ik heb ze gezegd om netten te spannen om resten op te vangen toen ze zoeken moesten staken vanwege het slechte weer,Is ook niet gebeurd. Ik kan beter tegen een rotsblok praten om hem uit de weg te krijgen dan tegen die mensen zeggen dat ze dat ding uit de weg moeten halen om verder te zoeken. begin er erg pissig over te worden zo langzamerhand
He leuk, de "bron" van deze tekst ken ik nog van de FB pagina Lisanne F en Kris K

Daar postte hij dit vlak nadat de rugtas gevonden was en hij had toen al gelijk.
pi_150223110
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:55 schreef El_Matador het volgende:
En dat laatste is het punt. Het is Panama. Van een NLse organisatie mag je meer structuur verwachten maar het is nog steeds een NLse organisatie in Panama.
Ja, en van deze lessen mag iets geleerd worden.
pi_150223213
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:32 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja, en van deze lessen mag iets geleerd worden.
Ik neem ook aan dat die taalschool dat doet, dit is slechte publiciteit voor ze geweest.

Nog iets trouwens; ik denk dat er een gerede kans is dat dat vrijwilligerswerk een week werd uitgesteld door iets wat hier geplaatst werd; het was Semana Santa. De week voor Pasen. Dan ligt het hier gewoon nogal stil. Kris en Lisanne hielden daar geen rekening mee en vooral Lisanne ging erdoor over de rooie, niet bekend met de Latijns-Amerikaanse cultuur.

pi_150223273
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:20 schreef El_Matador het volgende:
Lijkt me niet. Als er direct duidelijk was dat ze ALLEEN op de Pianista konden zijn (door duidelijke communicatie van hun eigen kant), waren de zoektochten heel anders verlopen en waren ze -zeker gezien hun in leven zijn van minstens 7 maar mogelijk 10+ dagen- allang gevonden.

Een afspraak om elkaar niet in de steek te laten, kan mede toe geleid hebben dat ze niet gevonden zijn.
pi_150223318
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:37 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Een afspraak om elkaar niet in de steek te laten, kan mede toe geleid hebben dat ze niet gevonden zijn.
Bij elkaar blijven is inderdaad wat je zou doen om het drama niet te groot te maken. Maar ook dan; ze kunnen makkelijk gevonden worden. Als ze gewoon bij begin paddocks waren gebleven, waren ze niet te missen geweest, op 3 april al toen F. daar liep. Tot waar hij is geweest weten we niet, dat wil ik hem zelf vragen.

maandag 2 maart 2015 @ 18:41:41 #293
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150223378
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik neem ook aan dat die taalschool dat doet, dit is slechte publiciteit voor ze geweest.

Nog iets trouwens; ik denk dat er een gerede kans is dat dat vrijwilligerswerk een week werd uitgesteld door iets wat hier geplaatst werd; het was Semana Santa. De week voor Pasen. Dan ligt het hier gewoon nogal stil. Kris en Lisanne hielden daar geen rekening mee en vooral Lisanne ging erdoor over de rooie, niet bekend met de Latijns-Amerikaanse cultuur.
Ja Pasen, een hele goede reden om geen vrijwilligerswerk te doen.

Dat had I al een heel jaar in de planning kunnen hebben.... Toch laat ze meiden hiervoor komen, ook op vrijdag wordt beaamt door de taalschool dat dit vrijwilligerswerk "gewoon" doorgaat. Wat wederom duidelijk laat zien dat Ingrid een bijzondere manier heeft van hun toko's runnen.
pi_150223479
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:02 schreef El_Matador het volgende:
Ik zou dus denken dat ze daar zouden vertoeven inderdaad, maar klaarblijkelijk was dat niet zo, anders had F. ze op 3 april gevonden. Of zij hem.
Als het een val betreft hoog van een trail..(kloof met rivier)..met dichte begroeiing onder het bovengelegen pad en steilte dan kan ook F. ze niet zomaar vinden. Zeker niet als eentje in een gat gevallen zou zijn met daaroverheen vallende begroeiing en/of zefs lijkend op een overhangende rots. Je moet dan echt abseilen en de jungle stukje voor stukje..daar onderzoeken. Stel een is gevallen, dan moet de ander die weer zien te vinden en erbij zien te komen. Die kan vervolgens ook nauwelijks meer terug richting een pad en doet alles aan om bij vriendin te komen, geheel uit zicht van alles en iedereen die zoekt. Enige mogelijkheden om dan de aandacht te trekken zijn geluid maken of een geur verspreiden in een al verzwakte staat.
pi_150223493
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja Pasen, een hele goede reden om geen vrijwilligerswerk te doen.

Dat had I al een heel jaar in de planning kunnen hebben.... Toch laat ze meiden hiervoor komen, ook op vrijdag wordt beaamt door de taalschool dat dit vrijwilligerswerk "gewoon" doorgaat. Wat wederom duidelijk laat zien dat Ingrid een bijzondere manier heeft van hun toko's runnen.
Wellicht dat zij ook niet zo op de hoogte was? Het is ook moeilijk als jein Costa Rica woont, af en toe naar Bocas gaat maar Boquete veel minder frequent bezoekt.

Zaken regel je hier face to face. Via email is echt een Europese manier van doen, dat is hier veel minder sterk.

Maar goed, het is allemaal niet zo van belang omdat het Kris en Lisanne niets kostte dat het werk niet doorging. Alleen "moesten" (nou, wat erg zeg) ze dan een week leuke dingen gaan doen, wat ze -achteraf- hun dood heeft gebracht.

Maar dat Ingrid aanrekenen is buiten alle proporties.

pi_150223561
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:38 schreef El_Matador het volgende:
Bij elkaar blijven is inderdaad wat je zou doen om het drama niet te groot te maken. Maar ook dan; ze kunnen makkelijk gevonden worden. Als ze gewoon bij begin paddocks waren gebleven, waren ze niet te missen geweest, op 3 april al toen F. daar liep. Tot waar hij is geweest weten we niet, dat wil ik hem zelf vragen.
Ja, er moet wel een bijzondere reden zijn geweest. Goed om F. dat te vragen.
pi_150223596
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:45 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Als het een val betreft hoog van een trail..(kloof met rivier)..met dichte begroeiing onder het bovengelegen pad en steilte dan kan ook F. ze niet zomaar vinden. Zeker niet als eentje in een gat gevallen zou zijn met daaroverheen vallende begroeiing en/of zefs lijkend op een overhangende rots. Je moet dan echt abseilen en de jungle stukje voor stukje..daar onderzoeken. Stel een is gevallen, dan moet de ander die weer zien te vinden en erbij zien te komen. Die kan vervolgens ook nauwelijks meer terug richting een pad en doet alles aan om bij vriendin te komen, geheel uit zicht van alles en iedereen die zoekt. Enige mogelijkheden om dan de aandacht te trekken zijn geluid maken of een geur verspreiden in een al verzwakte staat.
Klopt, maar de oproepen wijzen erop dat ze waarschijnlijk mobiel waren.

Ook de nachtfoto's wijzen niet op "in een gat gevallen en daar niet uit kunnen komen".

Een zeer ernstige blessure in het begin (door val, struikeling, boom op je kop, whatever) spreekt tegen alle feiten die we hebben. Anders waren ze nooit zover naar het noorden gekomen, wat veel verder is dan de weg naar huis.

Op 1 april konden ze niet met daglicht bij de rivier (Chang 8) gekomen zijn. Dus of 's nachts, wat onwaarschijnlijk lijkt of de volgende dagen. Waarom in godsnaam? Totaal onbekend gebied, afdalend (!) naar het noorden, terwijl ze juist weer moesten klimmen (!) naar het zuiden.

De logica daarvan ontbreekt totaal en dat leidt mensen -in mijn ogen niet onterecht- tot het vermoeden van derden in hun gezelschap.

maandag 2 maart 2015 @ 19:09:30 #298
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_150224367
Laten we hier inderdaad I buiten de discussie houden, onze meningen hierover verschillen en dat mag.
Pasen is een goede reden voor het cancellen van het vrijwilligerswerk die week.
pi_150224476
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Laten we hier inderdaad I buiten de discussie houden, onze meningen hierover verschillen en dat mag.
Pasen is een goede reden voor het cancellen van het vrijwilligerswerk die week.
Ik zie het als mogelijkheid inderdaad. Het zou een week uitstel goed kunnen verklaren.

Hier zijn witte donderdag en goede Vrijdag vrije dagen, ik neem aan in Panama ook. Om Kris en Lisanne dan voor 3 dagen te laten opdraven is ook weer zowat, wellicht had de verantwoordelijke voor hun begeleiding die hele week vrij?

pi_150224579
Deze hadden afgelopen weekend meer geluk

After 10 hours of searching for them (overnight), four lost hikers were rescued on Baru by Sinaproc.

http://boquete.ning.com/forum/topics/rescues-on-baru
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')