Daarom denk ik dat ze verstopt waren.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:23 schreef El_Matador het volgende:
Als we bij de feiten van die reddingstochten zelf blijven, blijft er van al die mooie berichten niets over.
In een huisje? Of waar?quote:
Ja en zou je ook verwachten dat ze dan heel snel noodnummer proberen te bellen.quote:
Een goede administratie van afgesproken/geboekte tours bij de taalscholen zou al veel helpe: wie heeft welke tour bij welke gids op welke dag zou in een geval als dit helpen.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:36 schreef El_Matador het volgende:
Zie Ingrid L., Feliciano G., ze hebben al direct gewezen op wel Pianista en niet Baru, Quetzales of aan het zwembad hangen.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:
Dat is op de paddocks. Als je daar in nood bent en je moet de nacht daar doorbrengen, pak je een huisje. Je gaat niet in de open lucht liggen zeker niet met zo weinig om het lijf.
Als we nu zouden weten waar, dan zou deze zaak al opgelost zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In een huisje? Of waar?
.....
Zonder Sinaproc was er niets anders gegaan, zonder F. duidelijk wel.
Goed punt.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:51 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Een goede administratie van afgesproken/geboekte tours bij de taalscholen zou al veel helpe: wie heeft welke tour bij welke gids op welke dag zou in een geval als dit helpen.
Is er dan iets gebeurd dan kan de taalschool daarmee zwaaien naar instanties als Sinaproc e.a.
Zo van nee, zoeken bij V. Baru is zinloos, want ik heb hier zwart op wit dat Volcan B. is geboekt met gids F. op zaterdag a.s. met twee deelnemers; Kris en Lisanne.
Het lijkt allemaal wat rommelig te gaan.
Ik kom niet verder dan: grote paniek.....en eerst ver uit de buurt van iets .... als je blijft hollen en je komt op de paddock en ziet niet meteen die hutjes, dan hol je dus door...quote:Op maandag 2 maart 2015 16:23 schreef El_Matador het volgende:
Ze waren al om ~15:00 op de paddocks. Waarom dan zolang wachten met de eerste noodoproep?
De gidsen hebben bar weinig invloed op Sinaproc; anders waren ze nooit rond de Baru gaan zoeken.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:52 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Als we nu zouden weten waar, dan zou deze zaak al opgelost zijn.
Zoals je weet, zijn Sinaproc en de gidsen erg met elkaar verweven. Maar, om niet steeds in herhaling te vallen, kunnen we óók stellen: K&L hebben gefaald. Ze hebben zich niet laten vinden.
Iemand die verdwaald is en die verlangt terug te keren naar de bewoonde wereld, doet zijn/haar best om gevonden te worden. Hoe doe je dat het beste? Door op het pad te blijven. Ook als je te ver bent doorgelopen, dan blijf je op het pad. Hoe minder hike ervaring je hebt, des te meer blijf je op het pad.
Die huisjes lijken erg duidelijk op de kaarten. Open gebied en je ziet die huizen van grote afstand.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:59 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan: grote paniek.....en eerst ver uit de buurt van iets .... als je blijft hollen en je komt op de paddock en ziet niet meteen die hutjes, dan hol je dus door...
Daar zijn dus die kaarten voor, om vanaf onze zolderkamertjes te kunnen zien hoe het gebied eruitziet.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:04 schreef ootjekatootje het volgende:
maar dat staat allemaal los van hetgeen er die middag in de bergen gebeurt is.
Dat er corrupte boeven tussen zitten sluit ik niet uit. En ik sluit ook niet uit dat er búiten Sinaproc corrupte boeven zijn. Dat doe jij wel. De enige boeven die er zijn, zitten bij Sinaproc. Alsof de rest van de Panamese bevolking zo heilig is.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:59 schreef El_Matador het volgende:
Ik vraag me echt af waarom jij en matteo die corrupte boevenbende blijven verdedigen.
quote:Op maandag 2 maart 2015 15:20 schreef RapaNui het volgende:
De berichtgeving over de lokaties Ceibo/a en sendero La Playita door IL op 5 april, heeft mijn aandacht getrokken. Hun verre ligging en het feit dat ze specifiek zijn genoemd in dat gesprek tussen IL en Sinaproc, heeft mij het eea op een rijtje doen zetten:
Op 5 april, vóór 9 uur ’s ochtends lokale tijd maakt IL melding van haar gesprek met Sinaproc over Ceibo en sendero Playita. Men zou diezelfde dag nog vanaf daar beginnen te zoeken.
Nu een spoiler, anders wordt het te lang:Op het moment dat ze ergens daar geweest zouden moeten zijn, worden ze niet gevonden: 2 mensen + rugzak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nergens anders worden deze twee locaties (Ceibo/a en Playita) bij naam genoemd. Maar het is wel duidelijk dat de inheemse bevolking goed op de hoogte was van de verdwijning en dat die meegeholpen heeft in de zoekacties. Bovenstaande berichtgevingen zijn in lijn met elkaar en met:
http://nos.nl/artikel/633809-panama-de-zoektocht-tot-nu-toe.html
...Daarnaast hielpen er ook zo'n vijftig vrijwilligers en inheemse stammen. De zoektocht werd uitgebreid tot aan de kustregio voor de eilandengroep Bocas del Toro. Ook sliepen er vijftien hulpverleners in het gebied, zodat ze 's ochtends direct door konden zoeken.
Maanden later wordt, terwijl er niet gezocht wordt, een rugzak gevonden.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:10 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat er corrupte boeven tussen zitten sluit ik niet uit. En ik sluit ook niet uit dat er búiten Sinaproc corrupte boeven zijn. Dat doe jij wel. De enige boeven die er zijn, zitten bij Sinaproc. Alsof de rest van de Panamese bewoners zo heilig zijn.
Serendipityquote:Op maandag 2 maart 2015 17:12 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Op het moment dat ze ergens daar geweest zouden moeten zijn, worden ze niet gevonden: 2 mensen + rugzak.
Maanden later wordt, terwijl er niet gezocht wordt, een rugzak gevonden.
Ja ik probeer me even te verplaatsen in een situatie dat je vlucht en op een open paddock komt,quote:Op maandag 2 maart 2015 17:02 schreef El_Matador het volgende:
Dat is iets om ter plekke te bekijken maar vooralsnog lijken die huisjes niet te missen.
Ja, blijf ik ook maar naar kijken...maar geloof niet dat er een reactie eerder op was.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Had hier nu iemand gezien op de foto's dat de telefoon van Kris in haar broek zat?
De mensen van Sinaproc (degenen die 'het veld' ingestuurd worden) zijn geen hardwerkende goudeerlijke mensen?quote:Wel dat er bergen aanwijzingen zijn dat Sinaproc gefaald heeft
Er zijn natuurlijk boeven in Panama. Maar goudeerlijke hardwerkende gidsen zonder belang bij dit soort dingen, reken ik daar niet toe,
Ze hebben nauw samengewerkt in deze zoektochten. Dat is een feit. Ik zie niet wat Sinaproc te winnen heeft door niet te luisteren naar lokale gidsen die kennis en ervaring hebben in de gebieden in kwestie. Als een gids gezegd zou hebben: we moeten naar A, denk je dat Sinaproc gezegd zou hebben: nee we gaan naar B. Waarom dan? Omdat wij dat zo vinden.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Wel dat er bergen aanwijzingen zijn dat Sinaproc gefaald heeft en dat op amateurisme gooien niet klopt, juist door jouw argument dat ze naar de gidsen zouden (niet gebeurd dus niet waar) luisteren.
Er zijn natuurlijk boeven in Panama. Maar goudeerlijke hardwerkende gidsen zonder belang bij dit soort dingen, reken ik daar niet toe, zeker niet zonder een spoortje bewijs en -belangrijker- geen enkele verdenking door de ouders, Dick S. en anderen die veel meer weten dan wij.
Zij wel, maar die worden geleid, die zijn niet vrij om beslissingen te nemen.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:22 schreef Lutalo het volgende:
[..]
De mensen van Sinaproc (degenen die 'het veld' ingestuurd worden) zijn geen hardwerkende goudeerlijke mensen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |