abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 3 maart 2015 @ 12:39:24 #176
249559 crew  Lavenderr
pi_150245260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:36 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik plaats hier zelf nooit iets zonder de originele link er bij te voegen.
Daarom verwacht ik dat ook van anderen, anders vind ik het moeilijk om iets serieus te nemen.
Dat is dan ook prima en ben het met je eens.
pi_150245390
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 07:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bang om alleen te gaan? Lijkt me stug.

Waarom trouwens geen foto van Kris en Lisanne samen op de Mirador, het hoogste waar Lisanne ooit geweest is? Als er een derde mee was zou je die toch verwachten?
Je hamert constant er over dat er op de fotocamera geen foto van hen samen staat.
Met name dat gegeven haal je aan als "bewijs" dat de meiden alleen waren.

Draai het om; ALS Kris en Lisanne WEL alleen waren boven op de mirador en ze wilden perse een foto van hen samen waarom hebben ze dan geen "selfie" gemaakt zoals ze ook in Bocas deden?

Misschien vonden Kris en Lisanne de top niet zo bijzonder om daar een foto van hen samen te (laten) maken.
pi_150245526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:05 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De bij ons bekende gidsen zijn geen cameraschuwe beestjes. Hun gidsenhoofd staat zo'n beetje op elke foto (en video) die daar wordt gemaakt.
Ja, maar als iemand reden heeft om niet op de foto te willen, kan die om dezelfde reden hier onbekend zijn. Ik kan maar weinig redenen opnoemen om niet op foto of video te willen, maar wel bekend te willen staan als gids. Verder dan drie kom ik niet à la minute:

• een rotkop hebben (of naar de verkeerde kapper geweest zijn)
• bijgeloof (dat je geest in zo'n camera wordt gevangen)
• niet door BNW'ers herkend willen worden in "Wie is de Mol"
pi_150246381
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lees even 100 topics door, komt hier regelmatig aan bod.
Onzin, niemand beweert zoiets.
quote:
Met name door een persoon die "in de buurt" woont
O, dan zou het kunnen. Dat er iemand jou PM't uit die buurt. Maar dan kan ik het niet doorlezen.
pi_150247441
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:43 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Je hamert constant er over dat er op de fotocamera geen foto van hen samen staat.
Met name dat gegeven haal je aan als "bewijs" dat de meiden alleen waren.

Draai het om; ALS Kris en Lisanne WEL alleen waren boven op de mirador en ze wilden perse een foto van hen samen waarom hebben ze dan geen "selfie" gemaakt zoals ze ook in Bocas deden?

Misschien vonden Kris en Lisanne de top niet zo bijzonder om daar een foto van hen samen te (laten) maken.
"Misschien niet zo bijzonder", de hoogste en verste hike van Lisanne ooit. :')

En geen selfie is logisch, daar zie je haast niks op. Juist als er iemand bij is vraag je om een foto samen. Doodnormaal.

Geen foto samen en geen enkele andere aanwijzing -zelfs de ouders reppen er niet over- voor derden.

Het is fantasie, volgehouden door hen die dat graag willen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150247865
Zat nog eens de foto's te bekijken in de OP. Wat zie ik daar nou liggen naast de schoen van L.? Lijkt wel een pakje Marlboro. 2e foto boven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft iemand hier een betere foto van?
pi_150248021
mirador is hier

El sendero comienza en la carretera justo en el Restaurante El Pianista. El principio del sendero es a través de campo abierto entre prados, para a los dos kilómetros internarse en el bosque, se cruzan varios arroyos y el bosque se transforma en selva. Está mal indicado y apenas hay marcas pero si prestas atención puedes ver alguna piedra o árbol con señales de color naranja. el camino no tiene ninguna desviación o bifurcación por lo que es de ida y vuelta y es difícil perderse. Este tramo finaliza en el límite de la provincia de Chiriquí que está en la parte más alta donde se visualiza un poco de Boquete ya que la vegetación no permite dominar una vista totalmente abierta. Ir preparados para la lluvia ya que el tiempo cambia rápidamente.

_______
De route begint op de weg net in Restaurant The Pianist. Het begin van het parcours is door middel van open weilanden tussen de twee kilometer naar het bos, het oversteken van meerdere streams veld en bos wordt jungle. Het is verkeerd en er wordt nauwelijks genoemd merken, maar als je goed oplet kun je een steen of een boom met oranje borden te zien. de weg heeft geen afwijking of vork dus het is rond en is moeilijk te missen. Dit gedeelte eindigt bij de grens van de provincie Chiriqui is aan de top waar enkele Boquete weergegeven als de vegetatie heeft meester niet toe dat een weids uitzicht. Ga voorbereid op de regen als het weer verandert snel.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150248258
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:08 schreef StaceySinger het volgende:
el camino no tiene ninguna desviación o bifurcación por lo que es de ida y vuelta y es difícil perderse.
Is vertaald (google translate?) als: de weg heeft geen afwijking of vork dus het is rond en is moeilijk te missen

Kleine correctie op google translate: het pad heeft geen afsplitsing -je gaat heen en weer/terug- en het is moeilijk om er te verdwalen
pi_150248302
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:15 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Is vertaald (google translate?) als: de weg heeft geen afwijking of vork dus het is rond en is moeilijk te missen

Kleine correctie op google translate: het pad heeft geen afsplitsing -je gaat heen en weer/terug- en het is moeilijk om er te verdwalen
merci !
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150248392
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:08 schreef StaceySinger het volgende:
mirador is hier
[ afbeelding ]

El sendero comienza en la carretera justo en el Restaurante El Pianista. El principio del sendero es a través de campo abierto entre prados, para a los dos kilómetros internarse en el bosque, se cruzan varios arroyos y el bosque se transforma en selva. Está mal indicado y apenas hay marcas pero si prestas atención puedes ver alguna piedra o árbol con señales de color naranja. el camino no tiene ninguna desviación o bifurcación por lo que es de ida y vuelta y es difícil perderse. Este tramo finaliza en el límite de la provincia de Chiriquí que está en la parte más alta donde se visualiza un poco de Boquete ya que la vegetación no permite dominar una vista totalmente abierta. Ir preparados para la lluvia ya que el tiempo cambia rápidamente.

_______
De route begint op de weg net in Restaurant The Pianist. Het begin van het parcours is door middel van open weilanden tussen de twee kilometer naar het bos, het oversteken van meerdere streams veld en bos wordt jungle. Het is verkeerd en er wordt nauwelijks genoemd merken, maar als je goed oplet kun je een steen of een boom met oranje borden te zien. de weg heeft geen afwijking of vork dus het is rond en is moeilijk te missen. Dit gedeelte eindigt bij de grens van de provincie Chiriqui is aan de top waar enkele Boquete weergegeven als de vegetatie heeft meester niet toe dat een weids uitzicht. Ga voorbereid op de regen als het weer verandert snel.
Lengte 9,35 km
Duur 5 uur 40 min
619 hoogtemeters overbruggen
pi_150248467
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:19 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Lengte 9,35 km
Duur 5 uur 40 min
619 hoogtemeters overbruggen
dit is de link

http://fr.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
pi_150248526
Als je de satellietbeelden flink uitvergroot, zie je dat er redelijk vlakbij Punta Blanca flinke bebouwing is en bij het rechte stuk van het water, liggen m.i. veel boomstammen in het water. Bomenkap dus.
pi_150248627
daar is ook het hoogste punt

[ Bericht 11% gewijzigd door StaceySinger op 03-03-2015 14:31:58 ]
pi_150248804
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:15 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik zou "rond" als lus opvatten en niet als heen en weer.
pi_150249134
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:32 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik zou "rond" als lus opvatten en niet als heen en weer.
Dat is nou juist het punt: "rond" is een onjuiste vertaling. Er staat: ida y vuelta = heen en terug / heen en weer.
pi_150249231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:42 schreef RapaNui het volgende:
ida y vuelta
ida y vuelta = Going and turn
pi_150249289
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:42 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat is nou juist het punt: "rond" is een onjuiste vertaling. Er staat: ida y vuelta = heen en terug / heen en weer.
Als ze op de taalschool online naar informatie gezocht hebben en voor de zekerheid de tekst door een vertaalmachine gehaald hebben? Ik zet deze bij de aanwijzingen voor de overtuiging dat op de mirador rechtdoor en naar beneden het pad vervolgd moet worden.
pi_150249328
dubbel lol
pi_150249407
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ida y vuelta = Going and turn
Google says "return", nogal een verschil. En "round" en "lap" als vertaalresultaten maken het helemaal compleet.

Niemand die me tegenhoudt. Ik zet 'm erbij. :7
pi_150249460
Van de taalschool waarvan de eigenaresse zelf regelmatig de trail loopt, zou ik een duidelijke vertaling of beter nog, een eigen beschrijving ( met valkuilen) verwachten.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150249536
Er staat dat je niet kan verdwalen hoewel het pad slecht staat aangegeven. Ida y vuelta = heen en terug. Staat nergens iets van een loop/lus.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150249576
Bij Vuelta zou ik aan ronde denken ( De Vuelta van Spanje - wielrennen)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150249603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:56 schreef Lutalo het volgende:
Was hem net aan het opzoeken. Dit dus.
pi_150249629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:56 schreef Lutalo het volgende:
Klopt, dat betekent het ook.

We weten niet hoe goed hun Spaans is maar "ida y vuelta" betekent ook een "retourtje" (met vliegen, bussen etc.).

Geen moeilijk Spaans.

pi_150249705
Een retour hoeft toch ook niet over precies dezelfde weg of vluchtroute terug te gaan.

Als ze die tekst gegoogletranslate hebben of wel eens een sportprogramma bekeken dan komt er dus een lus als beschrijving uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')