Voor nu wel inderdaad. Ze conformeren zich aan het staande beleid. Maar om nationaal te overleven moeten ze wel een keer iets binnen gaan halen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:15 schreef Hexagon het volgende:
Ze zullen er nu wel uitkomen denk ik
Gezichtsverlies hequote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom doen alle regeringsleiders dan zo moeilijk over een Grexit? Waarom willen ze Griekenland dan zo graag in de EU houden?
Het voordeel dat ze hebben is dat ze de handen vrij hebben om de belastingontduikende corrupte elite van Griekenland eens onder handen te nemen. Syriza is immers geen onderdeel van dat systeem geweest.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor nu wel inderdaad. Ze conformeren zich aan het staande beleid. Maar om nationaal te overleven moeten ze wel een keer iets binnen gaan halen.
Dat staat Nederland nooit toe, onze boterham, wat doe je.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het voordeel dat ze hebben is dat ze de handen vrij hebben om de belastingontduikende corrupte elite van Griekenland eens onder handen te nemen. Syriza is immers geen onderdeel van dat systeem geweest.
Want wij verdienen geld aan corrupte rijke Grieken?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:42 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat staat Nederland nooit toe, onze boterham, wat doe je.
Ja, een bloeiende bedrijfstak, fiscale constructies. Je maakt een afspraak met de Nederlandse fiscus dat zij 5% van de buit krijgen en je dan dekken.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want wij verdienen geld aan corrupte rijke Grieken?
Misschien ben ik wat cynisch maar ik vraag me af hoeveel tijd ze nodig hebben om hun eigen corrupte systeem op te zetten of te versmelten met het oudequote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het voordeel dat ze hebben is dat ze de handen vrij hebben om de belastingontduikende corrupte elite van Griekenland eens onder handen te nemen. Syriza is immers geen onderdeel van dat systeem geweest.
Eerlijk gezegd ben ik bang dit cynisme te moeten delen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien ben ik wat cynisch maar ik vraag me af hoeveel tijd ze nodig hebben om hun eigen corrupte systeem op te zetten of te versmelten met het oude.
Belastingontduiking en corruptie is daar volgens mij zowat onderdeel van de cultuur en niet alleen bij de elite.
krijgen ze niet , de EU zal dit landje met zich mee moeten zeulen net als Nederland Drenthe met zich neemtquote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien ben ik wat cynisch maar ik vraag me af hoeveel tijd ze nodig hebben om hun eigen corrupte systeem op te zetten of te versmelten met het oude.
Belastingontduiking en corruptie is daar volgens mij zowat onderdeel van de cultuur en niet alleen bij de elite.
Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niemand weet precies wat de gevolgen zijn voor de resterende zestien eurolanden en de waarde van de euro, simpelweg omdat nooit eerder een land de euro teruggaf. Sommige economen verwachten dat investeerders na het vertrek van Griekenland de jacht op de andere zwakke eurolanden openen: Portugal, Ierland, Spanje, mogelijk Italië. Dat maakt een implosie van de eurozone mogelijk.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gezichtsverlies he
mssar dat het een financiële wereldramp zou zijn nee, het licht gaat echt niet uit hoor
Niet uit zijn hart maar het lijkt wel vrij diep ingesleten in de cultuur aldaar. En een dergelijke cultuur ombuigen is helaas niet iets wat je zomaar realiseert. Je kan je afvragen of de regering sterk genoeg is om de instituties aldaar echt te veranderen. Of gokken de mensen daar er op dat met een tijdje het hoofd laag houden de regering wel weer valt en de nieuwe wind overwaait.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Is de Griek vanuit z'n hart een corrupte belastingontduiker?
Of is het meer zoiets van, als de overheid collectief bezit aan vriendjes verpatst en rijke stinkerds bij hun bedrijf een belastingtarief van rond de nul aanbiedt, waarom zou ik dan wel belasting betalen?
Niet alleen de Griek, vrijwel ieder mens is vooral met zijn eigenbelang bezig. Ik geloof niet dat daar significante verschillen tussen zitten die veroorzaakt worden door etniciteit, wel door cultuur.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Is de Griek vanuit z'n hart een corrupte belastingontduiker?
Dat is bij mensen die de boel besodemieteren vaak de manier om het goed te praten idd: "iedereen doet het, dus ik ook.", of "ik word door 'hen' genaaid, dus naai ik ze terug".quote:Of is het meer zoiets van, als de overheid collectief bezit aan vriendjes verpatst en rijke stinkerds bij hun bedrijf een belastingtarief van rond de nul aanbiedt, waarom zou ik dan wel belasting betalen?
Dat is geen ontduiking verders verdienen wij vrij weinig aan die dorpjes waar niemand zijn waterrekening betaald. Al blijft het laakbaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:44 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, een bloeiende bedrijfstak, fiscale constructies. Je maakt een afspraak met de Nederlandse fiscus dat zij 5% van de buit krijgen en je dan dekken.
In principe is het natuurlijk helemaal terecht dat mensen hun waterrekening niet betalen. Water is van ons allemaal. Net zoals dat het raar is dat mensen moeten betalen voor een stukje grond.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is geen ontduiking verders verdienen wij vrij weinig aan die dorpjes waar niemand zijn waterrekening betaald. Al blijft het laakbaar natuurlijk.
Overigens hoop ik idd dat ze als nieuwe partij in deze 4 maanden gaan laten zien wat ze willen en kunnen. En idd de corruptie aanpakken. Maar zoals HiZ zegt hebben ze beloftes gemaakt die daar niet helemaal mee stroken.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
In principe is het natuurlijk helemaal terecht dat mensen hun waterrekening niet betalen. Water is van ons allemaal. Net zoals dat het raar is dat mensen moeten betalen voor een stukje grond.
En dat staat in verhouding tot het bedrag wat je moet betalen voor een waterrekening denk je?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]![]()
Schoon water kost echter energie, grondstoffen en bijbehorende infra om te maken en transporteren.
Als ze water uit de zee willen drinken gaan ze wat mij betreft hun gang.
Maar dit gaat toch een keer gebeuren , de schulden lopen nog steeds flink op vooral Italiëquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niemand weet precies wat de gevolgen zijn voor de resterende zestien eurolanden en de waarde van de euro, simpelweg omdat nooit eerder een land de euro teruggaf.
Sommige economen verwachten dat investeerders na het vertrek van Griekenland de jacht op de andere zwakke eurolanden openen: Portugal, Ierland, Spanje, mogelijk Italië. Dat maakt een implosie van de eurozone mogelijk.
Wat voor simpele ziel ben jijquote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En dat staat in verhouding tot het bedrag wat je moet betalen voor een waterrekening denk je?
Die infra ligt er al lang, transporteren ook niet trouwens, gaat gewoon door een buis hoor.
Ok dus je me beledigd me en legt niks uit wat je punt ondersteund. En je probeerd me te overtuigen of wat precies?quote:Op zondag 22 februari 2015 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat voor simpele ziel ben jij.
Dit kun je niet menen.
Ja dat staat behoorlijk in verhouding 85 (inc belastingen) per 1000 liter waarbij de belastingen de helft voor zijn rekening neemt.
Verder kosten die pompen en het onderhoud natuurlijk ook niets.
Verder kosten die pompen en het onderhoud natuurlijk ook nietsquote:Op zondag 22 februari 2015 13:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok dus je me beledigd me en legt niks uit wat je punt ondersteund. En je probeerd me te overtuigen of wat precies?
Wat let je om regenwater op te vangen en dat lekker te drinken? Moet je alleen niet klagen als het een tijdje niet regent en je dorst krijgt he?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En dat staat in verhouding tot het bedrag wat je moet betalen voor een waterrekening denk je?
Die infra ligt er al lang, transporteren ook niet trouwens, gaat gewoon door een buis hoor.
Ah weer een belediging. Ik heb nergens gezegd dat een waterleidingnet onderhouden niks kost. Maar of jij denkt dat het in verhouding staat tot wat men betaald. Ik zet daar vraagtekens bij.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Verder kosten die pompen en het onderhoud natuurlijk ook niets.
Ls jij denkt dat een waterleidingnet onderhouden niets kost dan ben je gewoon niet wijs.
Dan zou het je sieren om wat aannames van je bereken methodieken hier neer te zetten en niet in je slachtoffer rol te kruipen.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah weer een belediging. Ik heb nergens gezegd dat een waterleidingnet onderhouden niks kost. Maar of jij denkt dat het in verhouding staat tot wat men betaald. Ik zet daar vraagtekens bij.
Ik kruip niet in een slachtofferrol, ik wijs iemand feitelijk op zijn manier van communiceren.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zou het je sieren om wat aannames van je bereken methodieken hier neer te zetten en niet in je slachtoffer rol te kruipen.
On topic geef je berekening en assumpties voor die waterprijs anders noem ik je dadelijk ook simpele ziel.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik kruip niet in een slachtofferrol, ik wijs iemand feitelijk op zijn manier van communiceren.
Lol. Alsof ik op dreigementen ga reageren.....quote:Op zondag 22 februari 2015 13:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
On topic geef je berekening en assumpties voor die waterprijs anders noem ik je dadelijk ook simpele ziel.
quote:
Onrust binnen de Griekse gelederen en Syriza omdat de recente onderhandelingen te soft zijn bevonden. Ergo, zolang er geen definitief eind komt aan de trojka en austerity dan is extreem-links niet extreem genoeg.quote:
Dat zeg je impliciet wel want je snapt niet dat mensen er voor moeten betalen.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah weer een belediging. Ik heb nergens gezegd dat een waterleidingnet onderhouden niks kost. Maar of jij denkt dat het in verhouding staat tot wat men betaald. Ik zet daar vraagtekens bij.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
In principe is het natuurlijk helemaal terecht dat mensen hun waterrekening niet betalen. Water is van ons allemaal. Net zoals dat het raar is dat mensen moeten betalen voor een stukje grond.
Wat hadden ze dan gedacht dat iedereen ja en amen ging zeggen tegen: jullie krijgen je geld niet meer terug.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:59 schreef Arkai het volgende:
[..]
[..]
Onrust binnen de Griekse gelederen en Syriza omdat de recente onderhandelingen te soft zijn bevonden. Ergo, zolang er geen definitief eind komt aan de trojka en austerity dan is extreem-links niet extreem genoeg.
Nee hoor ik vind gewoon dat water in principe een basisrecht is als je geboren word op deze planeet. Net zoals eten en onderdak. Dat je overal maar voor moet betalen is gewoon slavernij. En ik hoop op een tijd dat mensen geen slaven meer zullen zijn.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zeg je impliciet wel want je snapt niet dat mensen er voor moeten betalen.
[..]
Lol wat een ongelofelijk kromme gedachte. Alsof alles maar geld waard moet zijn. De oude natuurvolken deden het volgens mij prima. Verspilling komt juist omdat mensen het contact met de natuur verloren zijn en te weinig bewustzijn hebben. Moet je kijken hoeveel voedsel er verspild word, en daar moet je ook voor betalen.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:36 schreef HiZ het volgende:
Gratis water leidt alleen maar tot enorme verspilling.
Ja hoor.. whatever... kijk voor de grap eens uit je raam en hou dan op met geouwehoer over terug naar de natuur.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lol wat een ongelofelijk kromme gedachte. Alsof alles maar geld waard moet zijn. De oude natuurvolken deden het volgens mij prima. Verspilling komt juist omdat mensen het contact met de natuur verloren zijn en te weinig bewustzijn hebben. Moet je kijken hoeveel voedsel er verspild word, en daar moet je ook voor betalen.
Je kunt mensen geen recht op onderdak, een maaltijd en een glas water geven zonder andere mensen te verplichten hen dat alles geven, m.a.w. zonder anderen tot slavernij te veroordelen..quote:Op zondag 22 februari 2015 23:28 schreef Japie77 het volgende:
Nee hoor ik vind gewoon dat water in principe een basisrecht is als je geboren word op deze planeet. Net zoals eten en onderdak. Dat je overal maar voor moet betalen is gewoon slavernij. En ik hoop op een tijd dat mensen geen slaven meer zullen zijn.
Je kan ook contact hebben met de natuur terwijl je geniet van de voordelen van de technologie. Ik heb het over respect voor de aarde en haar natuur zodat je niet (zoals jij noemde) haar grondstoffen zo makkelijk verspild. Het kappen van enorme oerwouden voor geld, of het dumpen van enorme hoeveelheden gif in zee duiden niet op respect voor de natuur.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja hoor.. whatever... kijk voor de grap eens uit je raam en hou dan op met geouwehoer over terug naar de natuur.
LOL, ik realiseer me net dat je dat betoog lekker op een laptop hebt zitten uittypen. Ook zo'n fijn apparaat dat je dichter bij de natuur brengt natuurlijk.
En hoe zie je dat? De grondstoffen zijn gewoon aanwezig dus daar ligt het niet aan. Een waterzuiveringsinstallatie kan in de toekomst door robots gebouwd worden en onderhouden dus daar zie ik het probleem ook niet. Je kan tegenwoordig al huizen printen met 3d printers.quote:Op maandag 23 februari 2015 01:41 schreef dvr het volgende:
[..]
Je kunt mensen geen recht op onderdak, een maaltijd en een glas water geven zonder andere mensen te verplichten hen dat alles geven, m.a.w. zonder anderen tot slavernij te veroordelen..
Daarom voorzien westerse overheden daar dan ook in. Dat komt echter niet voor niets want de ingenieurs van die zuiveringsinstallatie moeten ook betaald worden.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor ik vind gewoon dat water in principe een basisrecht is als je geboren word op deze planeet. Net zoals eten en onderdak. Dat je overal maar voor moet betalen is gewoon slavernij. En ik hoop op een tijd dat mensen geen slaven meer zullen zijn.
Het is geen basisrecht als je er gewoon voor moet betalen. Jij bent dus oke met slavernij?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daarom voorzien westerse overheden daar dan ook in. Dat komt echter niet voor niets want de ingenieurs van die zuiveringsinstallatie moeten ook betaald worden.
Als je terug naar de natuur wilt dan laat je afkoppelen en ga 6 maal daags je water uit het lokale beekje halen.
Waarom zou je voor een basis recht niet hoeven te betalen?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is geen basisrecht als je er gewoon voor moet betalen. Jij bent dus oke met slavernij?
Om jou netjes je 'basisrechten' aan te reiken op je luie bank, moeten veel mensen toch echt vroeg hun bed uit.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is geen basisrecht als je er gewoon voor moet betalen. Jij bent dus oke met slavernij?
Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven. Het is slavernij zonder dat mensen echt doorhebben dat het slavernij is omdat je niet letterlijk kettingen aan je voeten hebt.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je voor een basis recht niet hoeven te betalen?
Ik zie ook niet helemaal in hoe dat slavernij is. Jij bent degene die mensen voor niets wilt laten werken.
Schaamteloos leven op kosten van anderen is misschien het ezelsbruggetje..quote:Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
Wat heeft 'gratis water' exact met de eurocrisis te maken?
Dan doen zoveel mensen, zou ik bijna zeggen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schaamteloos leven op kosten van anderen is misschien het ezelsbruggetje..
Je wilt maar niet snappen dat voor eten, drinken en onderdak altijd gewerkt moet worden. Als het niet door jou is, dan door anderen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven. Het is slavernij zonder dat mensen echt doorhebben dat het slavernij is omdat je niet letterlijk kettingen aan je voeten hebt.
Omdat als je voor iets moet betalen je niet vrij bent.
Geen bal. Al was er in Ierland wel protest omdat in het kader van de bezuinigingen daar in bepaalde gebieden het drinkwater niet meer gratis zou zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
Eh, niet om het een of ander, maar honderdduizenden jaren voordat de slavernij überhaupt werd uitgevonden was de natuurtoestand van de mensheid ook al dat je moest werken om te overleven.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven.
Heeft niks met elkaar te maken. Een recht is nou juist iets waar niks tegenover staat. Het recht op een menswaardig bestaan. En by the way, de gedachte dat jij voor een ander werkt is natuurlijk vrij raar want dan kan je eerder bij miljonairs gaan klagen aangezien de welvaart naar boven stroomt en voor elke euro die iemand verdient, hele rijke mensen wat af snoepen zonder daar ook maar iets voor te hoeven doen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Om jou netjes je 'basisrechten' aan te reiken op je luie bank, moeten veel mensen toch echt vroeg hun bed uit.
Bij basisrechten horen basisplichten.
Of zorgen dat iemand anders dat doet.. Ofwel uit liefde, ofwel omdat hij gedwongen wordt.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, niet om het een of ander, maar honderdduizenden jaren voordat de slavernij überhaupt werd uitgevonden was de natuurtoestand van de mensheid ook al dat je moest werken om te overleven.
Heb je mijn voorbeeld niet gelezen over wat robots en 3d printers kunnen tegenwoordig?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je wilt maar niet snappen dat voor eten, drinken en onderdak altijd gewerkt moet worden. Als het niet door jou is, dan door anderen.
Ja precies. En we zijn nu honderduizenden jaren verder en het is nog steeds zo. Hoog tijd voor een ander systeem lijkt mij. Wat meer beschaving.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, niet om het een of ander, maar honderdduizenden jaren voordat de slavernij überhaupt werd uitgevonden was de natuurtoestand van de mensheid ook al dat je moest werken om te overleven.
Regel jij even dat die dingen alle basisvoorzieningen regelen dan? Want dat is nu nog lang niet zo, en over 10 jaar ook nog niet.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je mijn voorbeeld niet gelezen over wat robots en 3d printers kunnen tegenwoordig?
Hoever ben je al met je bijdrage aan de robottoekomst? Of moeten anderen dat ook al voor je regelen?quote:Op maandag 23 februari 2015 12:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja precies. En we zijn nu honderduizenden jaren verder en het is nog steeds zo. Hoog tijd voor een ander systeem lijkt mij. Wat meer beschaving.
Dat zou prima kunnen in 5 jaar. Mensen moeten alleen een omslag maken in hun denken. Dat moet beginnen bij de politiek. Dat gelul over mensen aan het werk terwijl er nauwelijks werk is en heel veel banen sowieso overgenomen gaan worden door robots is gewoon zo zinloos.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Regel jij even dat die dingen alle basisvoorzieningen regelen dan? Want dat is nu nog lang niet zo, en over 10 jaar ook nog niet.
Wat is dat nou voor rare opmerking. Wat doe jij dan voor de toekomst? FYI ik ben zeker bezig met dingen voor de toekomst, zowel op lokaal niveau als landelijk niveau.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoever ben je al met je bijdrage aan de robottoekomst? Of moeten anderen dat ook al voor je regelen?
Dit is een soort mini-QE. Te veel posts voor te weinig nieuwe ontwikkelingen leidt tot inflatie van het postniveau. Het is dus wachten tot mensen verzadigd raken met bs zodat er natuurlijkerwijs deflatie optreedt of je verstoort de markt door een moderator posts te laten onttrekken aan het systeem.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
Hehe.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dit is een soort mini-QE. Te veel posts voor te weinig nieuwe ontwikkelingen leidt tot inflatie van het postniveau. Het is dus wachten tot mensen verzadigd raken met bs zodat er natuurlijkerwijs deflatie optreedt of je verstoort de markt door een moderator posts te laten onttrekken aan het systeem.
Nog niet wat jij wilt plus wie maakt die robots.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je mijn voorbeeld niet gelezen over wat robots en 3d printers kunnen tegenwoordig?
Dat is niet anders in de natuur,n waarom denk je dat je spieren hebt?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven. Het is slavernij zonder dat mensen echt doorhebben dat het slavernij is omdat je niet letterlijk kettingen aan je voeten hebt.
Omdat als je voor iets moet betalen je niet vrij bent.
Tja als iemand anders naar de wereld kijkt als jou spoort hij niet......Wie spoort er dan niet vraag ik me af.....quote:Op maandag 23 februari 2015 15:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nog niet wat jij wilt plus wie maakt die robots.
Maar zoals eerder gezegd spoor je niet ik had alleen niet door dat het zo erg was.
Oh ik vind je utopie wel mooi maar het staat los van de werkelijkheid. Niets komt vanzelf ook niet als het een recht is.quote:Op maandag 23 februari 2015 16:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja als iemand anders naar de wereld kijkt als jou spoort hij niet......Wie spoort er dan niet vraag ik me af.....
Het is nogal offtopic idd.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:49 schreef crashbangboom het volgende:
Kunnen jullie niet beter ergens een kamer nemen?
Whehe.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dit is een soort mini-QE. Te veel posts voor te weinig nieuwe ontwikkelingen leidt tot inflatie van het postniveau. Het is dus wachten tot mensen verzadigd raken met bs zodat er natuurlijkerwijs deflatie optreedt of je verstoort de markt door een moderator posts te laten onttrekken aan het systeem.
Was gisteren toch al verstuurd? http://www.nu.nl/economie(...)ingen-verstuurd.htmlquote:Op maandag 23 februari 2015 18:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Whehe.
En om het dan on-topic te houden: Het is idd wachten op nieuws. Er wordt iets gefluisterd van een bezuiniging van 800 miljoen door smokkel tegen te gaan, 2,5 miljard door rijke Grieken extra te gaan belasten en nog eens 2,5 miljard door belastingontduiking tegen te gaan. Vanavond moeten de Grieken hun huiswerk inleveren.
Maar wanneer het groene licht (of niet, maar dat lijkt me eigenlijk uitgesloten) komt is me niet helemaal duidelijk? Edit: Ah, eind deze week. http://www.faz.net/aktuel(...)-durch-13444525.html
Het lijstje schijnt over en weer gestuurd te worden, zodat Griekenland het nog een beetje kan bijschaven zodat de kans maximaal is dat ook iedereen straks akkoord gaat.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Was gisteren toch al verstuurd? http://www.nu.nl/economie(...)ingen-verstuurd.html
Ik ben benieuwd hoeveel van de oorspronkelijke plannen er overblijft; hoeveel water bij de wijn Tsipras & co. nog zullen doen.quote:En natuurlijk krijgen we dan weer een herhaling van zetten, Dietschland die alleen snijden tot voorbij het bot effectief vindt, Nederland waarvan de fiscus zich de tandjes schrikt, stel je voor dat meer landen de centen hier te lande komen halen, en de Grieken die dit een betere oplossing vinden dan hun bevolking op te knopen.
Tsja.
Ben nieuwsgierig of de Grieken al een lijstje met BV's en stichtingen hebben
Nou ja, het is eerder hoe men binnen de EU denkt dat eenzijdige knevelarij werkt. Vergeet niet dat een hoop met unanimiteit van stemmen aangenomen moet worden binnen de EU. Hoe luidt de tekst van het volkslied ook alweer 'alle menschen sollte bruder sein'? Mij lijkt dat ze een serie toekomstige stormen oogsten als ze de kikker de strot af proberen te bijten. Leuk korte termijn, lost niks op lange termijn. Ik zou mijn broer althans niet slowcookenquote:Op maandag 23 februari 2015 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Het lijstje schijnt over en weer gestuurd te worden, zodat Griekenland het nog een beetje kan bijschaven zodat de kans maximaal is dat ook iedereen straks akkoord gaat.
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel van de oorspronkelijke plannen er overblijft; hoeveel water bij de wijn Tsipras & co. nog zullen doen.
Het doel van dit over-en-weer-spelletje lijkt me i.i.g. dat de regering van Tsipras vandaag keer op keer op keer een beetje moet toegeven en inleveren. Waarschijnlijk omdat het dan is zoals met de kikker die je in koud water gooit en vervolgens niks merkt als je het water aan de kook brengt.
Maar hoe dan in Griekenland binnenlands op het resultaat gereageerd zal gaan worden?
Later dit jaar nog een keer verkiezingen gok ik.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar hoe dan in Griekenland binnenlands op het resultaat gereageerd zal gaan worden?
Ja, ik zou heel goed kunnen dat bij de statenverkeizingen duidelijk blijkt hoe Nederland over Europa denkt, maar geloof niet dat ons minder minder minder heids kabinet daar op dit moment consequenties uit trekt.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Later dit jaar nog een keer verkiezingen gok ik.
Hoe zou die afkeuring van Europa er bij de statenverkiezingen dan uit gaan zien volgens jou?quote:Op maandag 23 februari 2015 19:18 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, ik zou heel goed kunnen dat bij de statenverkeizingen duidelijk blijkt hoe Nederland over Europa denkt, maar geloof niet dat ons minder minder minder heids kabinet daar op dit moment consequenties uit trekt.
Oh sorry, nou zie ik pas dat je er een enkele regel uit een post pakt en daar velgevallig op reageert met een dooddoenerquote:Op maandag 23 februari 2015 19:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe zou die afkeuring van Europa er bij de statenverkiezingen dan uit gaan zien volgens jou?
Hetgeen overigens weinig te maken heeft met hoe Griekenland binnenlands op de uitkomsten van de onderhandelingen zal reageren...
De rest van de post ging ook duidelijk over Griekenland. Hoe je daar die afkeur van Europa tijdens de statenverkiezingen bij verzint (hoe gaat die er trouwens uitzien volgens jou?) is me een raadsel.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Oh sorry, nou zie ik pas dat je er een enkele regel uit een post pakt en daar velgevallig op reageert met een dooddoenerEx-kus.
Ja, dat zeg ik, er was gewoon een hele post waar je op kon reageren. Toch weer die grijsgedraaide plaat. Zo moeilijk is dat toch niet, er komen geen nieuwe verkiezingen in Griekenland, dus over welke verkiezingen had je het dan? De enige verkiezingen die op de rol staan zijn Nederland en de UK. Waarbij nota bene de Noren (!) al waarschuwen voor een Ukexit.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De rest van de post ging ook duidelijk over Griekenland. Hoe je daar die afkeur van Europa tijdens de statenverkiezingen bij verzint (hoe gaat die er trouwens uitzien volgens jou?) is me een raadsel.
Ik verwacht dat wanneer de nieuwe Griekse regering geen resultaten weet te boeken ze dan geen lang leven geschonken zal zijn. Zo lastig was dat toch ook weer niet?quote:Op maandag 23 februari 2015 19:44 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, er was gewoon een hele post waar je op kon reageren. Toch weer die grijsgedraaide plaat. Zo moeilijk is dat toch niet, er komen geen nieuwe verkiezingen in Griekenland, dus over welke verkiezingen had je het dan? De enige verkiezingen die op de rol staan zijn Nederland en de UK. Waarbij nota bene de Noren (!) al waarschuwen voor een Ukexit.
http://www.ibtimes.co.uk/(...)tain-imitate-1432418
Het bangmaken begint alweer
Bangmaken, dreigen en knevelen. Het edele grondwerk van de EU dat ons bij elkaar houdt <3
En kun je die stelling ook onderbouwen?quote:Op maandag 23 februari 2015 19:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat wanneer de nieuwe Griekse regering geen resultaten weet te boeken ze dan geen lang leven geschonken zal zijn. Zo lastig was dat toch ook weer niet?
De Griekse politiek blinkt nu niet bepaald uit in stabiliteit de laatste jaren. Daarbij is de grootste partij daar nu een zeer snel gegroeide verzameling van allerlei losse partijtjes met oorspronkelijk elk een eigen achterban. Daarin gaat gemor en gedoe ontstaan als de regering vast blijkt te lopen.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:58 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En kun je die stelling ook onderbouwen?
Bijvoorbeeld wie nieuwe verkiezingen gaat uitschrijven?
Ah, wishfull thinking en framing dus. Wel een beetje destructief.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De Griekse politiek blinkt nu niet bepaald uit in stabiliteit de laatste jaren. Daarbij is de grootste partij daar nu een zeer snel gegroeide verzameling van allerlei losse partijtjes met oorspronkelijk elk een eigen achterban. Daarin gaat gemor en gedoe ontstaan als de regering vast blijkt te lopen.
Dan zouden mij nieuwe verkiezingen niet verbazen.
En ga jij nu je verhaal over de anti-Europa stem bij de Statenverkiezingen onderbouwen?
Nee, zeker niet. De laatste regeringen zijn er niet erg stabiel gebleken. Een nieuwe regering heeft dan wel even krediet maar ze moeten het wel waar gaan maken. Lukt dat niet dan is nieuwe instabiliteit niet onaannemelijk.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:09 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ah, wishfull thinking en framing dus. Wel een beetje destructief.
De PVV scoorde de vorige keer al vrij aardig bij de Statenverkiezingen en zal moeite moeten doen dat weer te halen. Maar waarom zou een stem op de PVV een stem tegen Europa zijn? Het is tot nu toe in de campagnes nog niet heel erg een onderwerp. De SP en PVV zetten zich wel sterk af tegen het kabinet maar meer vanwege alle bezuinigingen dan vanwege Europa heb ik het idee.quote:Let maar op UKIP in de UK en PVV in Nederland. Alhoewel dat natuurlijk wel weer weggewuift zal worden
Dat weet jij toch ook wel, omdat een vijand verbroedert. En het spel na deze week nog maar begint.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. De laatste regeringen zijn er niet erg stabiel gebleken. Een nieuwe regering heeft dan wel even krediet maar ze moeten het wel waar gaan maken. Lukt dat niet dan is nieuwe instabiliteit niet onaannemelijk.
Maar waarom denk jij dat ze in geval van het niet voor elkaar krijgen van de gewenste en beloofde hervormingen dat geen effect op de stabiliteit van de regering zal hebben?
Ik heb een ander idee, wel is het de vraag of ze competent genoeg zijn om uit te leggen dat alle bombastisch en spastisch spel rondom Griekenland een detail is in vergelijking tot QE en het gevolg daarvan op het inkomen en pensioenkapitaal van Nederland. Ik weet ook niet of genoeg mensen al willen toegeven aan het feit dat we jaarlijks een bedrag a la Griekenland afschrijven.quote:De PVV scoorde de vorige keer al vrij aardig bij de Statenverkiezingen en zal moeite moeten doen dat weer te halen. Maar waarom zou een stem op de PVV een stem tegen Europa zijn? Het is tot nu toe in de campagnes nog niet heel erg een onderwerp. De SP en PVV zetten zich wel sterk af tegen het kabinet maar meer vanwege alle bezuinigingen dan vanwege Europa heb ik het idee.
Niks, het geeft wel een goed idee van hoe serieus je iemand in de discussie moet nemen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
En namens de euro dromers dank u voor het nog niet uitvoeren van de grexit.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:01 schreef crashbangboom het volgende:
Voila, http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0LS0V520150224
Volgens mij kunnen beide partijen net doen alsof ze hun gelijk gehaald hebben. Iedereen doet gewoon wat ie wil uitvoeren en laat liggen wat ie niet wil uitvoeren. En over vier maanden een nieuwe afspraak.Dank u voor die miljarde.
Dat is een beetje hoe politiek in zijn algemeenheid werkt. Je maakt wat afspraken met elkaar en gaat vervolgens zo hard mogelijk proberen om je niet aan de afspraken te houden die je eigenlijk niet zo zinnen. Hell, niet alleen in de politiek, in zo'n beetje elke organisatie zie je dat traineren een bijzonder effectief middel is om niet te hoeven doen wat je niet zintquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:01 schreef crashbangboom het volgende:
Voila, http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0LS0V520150224
Volgens mij kunnen beide partijen net doen alsof ze hun gelijk gehaald hebben. Iedereen doet gewoon wat ie wil uitvoeren en laat liggen wat ie niet wil uitvoeren. En over vier maanden een nieuwe afspraak.Dank u voor die miljarde.
En tegelijk de tegenpartij gelukkig te maken, want zo kan de EU nog even mooi weer spelen naar de burgers. Het komt terug hoor. Met rente. Elke keer een beetje meerquote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is een beetje hoe politiek in zijn algemeenheid werkt. Je maakt wat afspraken met elkaar en gaat vervolgens zo hard mogelijk proberen om je niet aan de afspraken te houden die je eigenlijk niet zo zinnen. Hell, niet alleen in de politiek, in zo'n beetje elke organisatie zie je dat traineren een bijzonder effectief middel is om niet te hoeven doen wat je niet zint
Valt mee, prive schuld in Italie is vet laag. I.t.t. bijvoorbeeld de hypoteeekkoningen in NL.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
krijgen ze niet , de EU zal dit landje met zich mee moeten zeulen net als Nederland Drenthe met zich neemt
Ook geen ramp, maar het is de grote vraag wat ze zullen doen als Italie zo gaat doen , dat zit er aan te komen he
We konden best redelijk samenwerken totdat men bedacht dat er een Europese munt moest komen en hiervoor allemaal vreemde gekunstelde maatregelen genomen zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:24 schreef de_ier het volgende:
Die Yanis Varoufakis is echt niet uit om herkozen te worden, dus hij zal wel een plan hebben.
Wel jammer dat het keer op keer blijkt in de geschiedenis dat Europeanen gewoon niet kunnen samenwerken. Kutvolk zijn we met z'n alle.
Mwah, tis maar net waar je naar kijkt. Neem de ESA met de Rosetta missie en de landing van Philae. Sterk staaltje internationale Europese samenwerkingquote:Op woensdag 25 februari 2015 01:24 schreef de_ier het volgende:
Die Yanis Varoufakis is echt niet uit om herkozen te worden, dus hij zal wel een plan hebben.
Wel jammer dat het keer op keer blijkt in de geschiedenis dat Europeanen gewoon niet kunnen samenwerken. Kutvolk zijn we met z'n alle.
Ja want owee als iets gratis is. Dat kan natuurlijk niet. Je moet het burgers niet te gemakkelijk maken.....quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niks, het geeft wel een goed idee van hoe serieus je iemand in de discussie moet nemen.
Ik zou stellen dat we nog steeds goed kunnen samenwerken, zelfs met een gezamenlijke munt, maar dan moeten we af van het neo-liberale gedachtengoed. Maar ja, Nederand stemt nog braaf VVD...quote:Op woensdag 25 februari 2015 06:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We konden best redelijk samenwerken totdat men bedacht dat er een Europese munt moest komen en hiervoor allemaal vreemde gekunstelde maatregelen genomen zijn.
Ik denk dat het neoliberale gedachten goed niet veel met het afschaffen van wisselkoersen tussen munten te maken heeft. Een gedeelte van de privatisering van diensten is goed, maar een ander gedeelte had je als overheid niet moeten willen privatiseren.quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:32 schreef de_ier het volgende:
[..]
Ik zou stellen dat we nog steeds goed kunnen samenwerken, zelfs met een gezamenlijke munt, maar dan moeten we af van het neo-liberale gedachtengoed. Maar ja, Nederand stemt nog braaf VVD...
quote:Griekse minister dwarsboomt beloofde privatiseringen
De Griekse minister van Energie, Panagiotis Lafazanis, gaat de energie- en elektriciteitsbedrijven PPC en ADMIE niet privatiseren.
De bewindsman zegt dit woensdag in de krant Ethnos, ondanks beloften van de Griekse regering om in gang gezette privatiseringen niet terug te draaien.
Lazafanis' mededeling staat haaks op het akkoord dat de links-radicale premier Alexis Tsipras en minister van Financiën Yanis Varoufakis afgelopen week met Europese geldschieters hebben bereikt.
De gedeeltelijke privatisering van de PCC (Publieke Energiemaatschappij) en de ADMIE (Onafhankelijke Energie Transmissie Operateur) was al in gang gezet door de vorige regering van de conservatieve premier Antonis Samaras.
PPC zou zijn aandeel van 66 procent in ADMIE verkopen. Chinese en Italiaanse partijen hebben zich gemeld.
Tsipras' partij Syriza won de verkiezingen in januari met de belofte het beleid van zijn voorganger teniet te doen.
ADMIE zou ik ook niet verkopen dat is hun tennet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het neoliberale gedachten goed niet veel met het afschaffen van wisselkoersen tussen munten te maken heeft. Een gedeelte van de privatisering van diensten is goed, maar een ander gedeelte had je als overheid niet moeten willen privatiseren.
De volgende paragraaf van deze griekse tragedie dient zich alweer aan:
[..]
Het is natuurlijk een domme zet om dat te verkopen. Dan komt er een stelletje Chinese of Italiaanse aasgieren aan de knoppen te draaien. Winst is bij hen het belangrijkst, de Griekse burger kan hen aan den reet oxideren.quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ADMIE zou ik ook niet verkopen dat is hun tennet.
quote:Frankrijk mag er langer over doen om zijn begrotingstekort terug te dringen onder de Europese norm.
Die norm is 3 procent van het bruto binnenlands product.
De regering in Parijs krijgt uitstel tot 2017, stelde de Europese Commissie in Brussel woensdag voor. Het is niet de eerste keer dat de commissie met de hand over het hart strijkt. In 2013 gaf Brussel de Fransen al twee jaar extra tijd.
Afgelopen jaar was het Franse tekort 4,3 procent. Het begrotingstekort voor 2016 wordt op 4,1 procent geschat.
Ik zal het doorgeven. Dank!quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ADMIE zou ik ook niet verkopen dat is hun tennet.
maar daar staan aflossingen en vastgoed tegenoverquote:Op woensdag 25 februari 2015 01:18 schreef de_ier het volgende:
[..]
Valt mee, prive schuld in Italie is vet laag. I.t.t. bijvoorbeeld de hypoteeekkoningen in NL.
Vastgoed is ook geen betrouwbaar product meer helaas.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar daar staan aflossingen en vastgoed tegenover
de overheidsschild stijgt veel; te hard er is geen inflatie he
TOP! Waar kan ik de factuur naar toe sturen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven. Dank!
Betalen we toch nietquote:Op woensdag 25 februari 2015 18:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
TOP! Waar kan ik de factuur naar toe sturen.
Dan heb je niet goed opgelet, dat is al gebeurd.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:13 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me af of die hele verlenging wel goedgekeurd gaat worden.
Nee, de eurogroep heeft het goedgekeurd, zonder goedkeuring van de 4 parlementen die moeten stemmen is er geen verlenging.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:20 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet, dat is al gebeurd.
Ach, Nederland heeft het al goedgekeurd, met een knuffel voor Distelblom, of vraag je je dat ook nog af?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, de eurogroep heeft het goedgekeurd, zonder goedkeuring van de 4 parlementen die moeten stemmen is er geen verlenging.
Wat doet men nu precies in brussel? Lekker pappen en nathouden?quote:Griekse plannen 'bewust vaag'
Gepubliceerd: 27 februari 2015 09:22
Laatste update: 27 februari 2015 09:22
De Griekse hervormingsplannen zijn bewust vaag opgeschreven.
Dat voorkomt dat ze door de parlementen van de eurolanden worden afgewezen, zei de Griekse minister van Financiën Yanis Varoufakis vrijdag op de Griekse televisie.
Het idee heet volgens hem ''productieve onduidelijkheid''. Varoufakis haalt als voorbeeld een gesprek aan dat hij naar eigen zeggen had met een vertegenwoordiger van een niet nader genoemd euroland in Brussel.
Die stelde voor een vaag getal te gebruiken in één van de bezuinigingsvoorstellen, omdat een hoog getal niet realistisch zou zijn, maar een laag getal niet door de parlementen zou komen.
Die parlementen zullen naar verwachting snel duidelijk maken of ze akkoord gaan met de plannen, voor zover ze dat niet al hebben gedaan. Als de plannen het halen, wordt de noodsteun aan Griekenland met vier maanden verlengd.
Misschien van de Fransen, om de aandacht af te leiden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:48 schreef Igen het volgende:
Dat Varoufakis uit Brussel tips krijgt over hoe hij parlementen in de lidstaten om de tuin moet leiden is i.i.g. nogal zorgelijk.
Pappen en nathouden en in juni begint het hele circus weer opnieuw, alleen dan in het kwadraad, want er moet dan een heel nieuw steunpakket komen, waar alle parlementen weer mee in moeten stemmen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat doet men nu precies in brussel? Lekker pappen en nathouden?
Vooralsnog is hij politiek internationaal gezien vooral vrij onhandig.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:04 schreef Japie77 het volgende:
Ik begin steeds meer respect en hoop te krijgen voor Yanis Varoufakis. Volgens Steve Keen heeft deze man een intellect wat de meeste economen en politici doet verbleken tot tokkies. En hij heeft in feite dezelfde ideeen als wat financiele hervormingorganisaties als Ons Geld en Positive Money ook aanhangen.
Vooralsnog bewijst hij exact het tegendeel, door een deal te maken met de meest vage voorwaarden van zijn zijde, waar vervoglens heel Europa verlekkerd op inspringt zodat ze niet meer terug kunnen.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vooralsnog is hij politiek internationaal gezien vooral vrij onhandig.
Nou nee. Hij had grote woorden maar kreeg niets voor elkaar.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Vooralsnog bewijst hij exact het tegendeel,
Niet zo liegen 99.999.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou nee. Hij had grote woorden maar kreeg niets voor elkaar.
Nee, enkel de speelruimte die jij claimt.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:48 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Niet zo liegen 99.999.
Hij loodste met een non overeenkomst mooi een accoord binnen, waarbij ie alle speelruimte heeft om het niet in te vullenOf ga je nou het acoord ontkennen?
Laat maar eens zien wat in die overeenkomst anders dan een inspanningsverplichting isquote:Op maandag 2 maart 2015 14:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, enkel de speelruimte die jij claimt.
Hopsakee laat europa maar weer 30 tot 50 miljard er tegen aan gooien.quote:Eurolanden werken aan nieuwe steun voor Griekenland'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 02 maart 2015 17:01
Laatste update: 02 maart 2015 17:01
De eurolanden werken aan een nieuw steunprogramma voor Griekenland ter waarde van 30 à 50 miljard euro.
Dat zegt de Spaanse minister van Economische zaken Luis de Guindos maandag tijdens een bijeenkomst in Pamplona.
Volgens De Guindos kan het nieuwe programma meer flexibele voorwaarden bevatten voor de leningen dan de huidige steun. Griekenland kwam onlangs een tijdelijke verlenging van het huidige steunprogramma overeen met de andere eurolanden. Het steunprogramma liep oorspronkelijk zaterdag om middernacht af en is nu verlengd tot en met 30 juni.
Het lijkt echter al wel duidelijk dat Griekenland ook na die tijd financieel niet op eigen benen kan staan. Het is de vraag welke vorm de nieuwe steun krijgt, aangezien de nieuwe Griekse regering zich hevig verzet tegen de strenge bezuinigingen die tot op heden aan de noodleningen zijn gekoppeld
Stoer van 99.999, he. Hij zal ze wel niet betalenquote:Op maandag 2 maart 2015 17:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hopsakee laat europa maar weer 30 tot 50 miljard er tegen aan gooien.
Dank voor de let op!quote:Op maandag 2 maart 2015 18:08 schreef Pierson87 het volgende:
Waarom ben jij zo fel tegen QE, crash?
Let op: dit is een serieuze vraag.
Annaal went voor de financiers, kennelijk. Elke keer een beetje oprekken, en de eurofielen en haters merken niksquote:Volgens De Guindos kan het nieuwe programma meer flexibele voorwaarden bevatten voor de leningen dan de huidige steun.
Laat gaan Griekenland, neem je verlies.quote:
Nu gaat de EU water bij de wijn doen. Dat moet zo weinig water zijn dat de Noordelijke landen en de andere zwakke broeders tevreden zijn en Syriza het als een winst kan presenteren. Iets dat natuurlijk niet lukt, dus wordt er langzaam doorgemodderd, zonder echte oplossingen.quote:'Eurolanden werken aan nieuwe steun voor Griekenland'
De eurolanden werken aan een nieuw steunprogramma voor Griekenland ter waarde van 30 à 50 miljard euro.
Dat zegt de Spaanse minister van Economische zaken Luis de Guindos maandag tijdens een bijeenkomst in Pamplona.
Volgens De Guindos kan het nieuwe programma meer flexibele voorwaarden bevatten voor de leningen dan de huidige steun. Griekenland kwam onlangs een tijdelijke verlenging van het huidige steunprogramma overeen met de andere eurolanden. Het steunprogramma liep oorspronkelijk zaterdag om middernacht af en is nu verlengd tot en met 30 juni.
Het lijkt echter al wel duidelijk dat Griekenland ook na die tijd financieel niet op eigen benen kan staan. Het is de vraag welke vorm de nieuwe steun krijgt, aangezien de nieuwe Griekse regering zich hevig verzet tegen de strenge bezuinigingen die tot op heden aan de noodleningen zijn gekoppeld. Nu.nl
Maar inflatie is zo goed voor de EU. Vooral de combi stagnerende economie, een lage eurokoers, inflatie, en lage rente (zelfmoord van de pensioenvermogens en spaarsaldi). Met als toetje een impliciete fiscale transfer naar Italie en Spanje.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:04 schreef Pierson87 het volgende:
De euro zakt steeds verder weg. En toch is 't goed nieuws.
Helaas niet voor de olieprijs. Overheid ook weer blij. Deflatie is zgn. slecht.
STIERENPOEP!!!!
Dan wordt het goedkoper voor de amerikanen om naar europa op vakantie te gaan. Alleen vanwege de vrijgave van softdrugs in de VS en het steeds strengere beleid van nederland zullen ze wel naar andere landen gaan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:23 schreef Sparqq het volgende:
Ik dacht/hoopte dat we de bodem wel gevonden hadden op 1.12 maar ik denk dat we nu wel door naar de 1.0 gaan.
Bedankt Ivo.quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan wordt het goedkoper voor de amerikanen om naar europa op vakantie te gaan. Alleen vanwege de vrijgave van softdrugs in de VS en het steeds strengere beleid van nederland zullen ze wel naar andere landen gaan.
Het opkopen van de staatsschulden is gaat maandag beginnen.quote:Euro zakt naar laagste peil sinds 2003
Foto: AFP
Gepubliceerd: 05 maart 2015 15:17
Laatste update: 05 maart 2015 18:36
De waarde van de euro is donderdagmiddag gezakt naar het laagste niveau sinds september 2003.
Handelaren reageerden op uitspraken van ECB-president Mario Draghi, die onder meer bekendmaakte dat de Europese Centrale Bank maandag begint met de eind vorige maand aangekondigde opkoop van staatsobligaties.
De euro bereikte rond 15.00 uur een voorlopig dieptepunt van 1,1007 dollar, tegen ruim 1,11 dollar aan het begin van de persconferentie van Draghi een halfuur eerder. De euro was begin september 2003 voor het laatst minder dan 1,10 dollar waard.
De waarde van de euro staat al maanden onder druk. In mei vorig jaar piekte de Europese munt nog op circa 1,40 dollar. De daling komt vooral door het uiteenlopende monetaire beleid in de eurozone en de Verenigde Staten.
Federal Reserve
Terwijl de ECB extra maatregelen neemt om de kwakkelende economie en de lage inflatie te stimuleren, is zijn Amerikaanse evenknie, de Federal Reserve, juist bezig het steunbeleid af te bouwen. Dat leidt naar verwachting later dit jaar tot de eerste renteverhoging sinds de uitbraak van de financiële crisis.
De goedkopere euro kan de eurolanden vooruithelpen, doordat hun producten aantrekkelijker worden op markten waar in andere valuta's wordt afgerekend. Bovendien wordt de import duurder, waardoor de bijzonder lage inflatie enigszins kan worden gestimuleerd.
Inderdaad, kutbeleid van ECB. Ik ga dan regelmatig naar Engeland, maar dat wordt op deze manier ook kostbaar. Hoop dat al die ECB figuren sterven. Kost me klauwen vol geld nu. Moet per pond inmiddels 10 tot 12 cent extra betalenquote:Op donderdag 5 maart 2015 09:23 schreef Sparqq het volgende:
Ik dacht/hoopte dat we de bodem wel gevonden hadden op 1.12 maar ik denk dat we nu wel door naar de 1.0 gaan.
Maar volgens de ECB ga je nu wel plotseling MEER uitgeven. Want inflatie is goed voor de bestedingen.....quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:59 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Inderdaad, kutbeleid van ECB. Ik ga dan regelmatig naar Engeland, maar dat wordt op deze manier ook kostbaar. Hoop dat al die ECB figuren sterven. Kost me klauwen vol geld nu. Moet per pond inmiddels 10 tot 12 cent extra betalen
Euro komt er op lange termijn sterker uit door deze depreciatie, daarnaast werd het ook wel eens tijd om het interne evenwicht te herstellen. Lijkt me in ieder geval een goede stap om de economie een boost te geven.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:05 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Maar volgens de ECB ga je nu wel plotseling MEER uitgeven. Want inflatie is goed voor de bestedingen.....
Het is goed voor de winst van bedrijven die exporteren. Voor de burgers is het bukken voor Europa.
Ik ben blij dat ik destijds 6000 pond heb besteld bij de bank, toen de koers op 1.25/1.26 per pond stond. Anders was ik nu al 12 cent meer kwijt per pond. Pinnen doe ik dus ook niet meer in Engeland, alles maar cash. Scheelt mij te veel.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:05 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Maar volgens de ECB ga je nu wel plotseling MEER uitgeven. Want inflatie is goed voor de bestedingen.....
Het is goed voor de winst van bedrijven die exporteren. Voor de burgers is het bukken voor Europa.
nee dat geloof ik niet de valuta oorlog is begonnenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:15 schreef Blester het volgende:
[..]
Euro komt er op lange termijn sterker uit door deze depreciatie,
Hoe herstel je het interne evenwicht door de euro als geheel door het putje te jagen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:15 schreef Blester het volgende:
[..]
Euro komt er op lange termijn sterker uit door deze depreciatie, daarnaast werd het ook wel eens tijd om het interne evenwicht te herstellen. Lijkt me in ieder geval een goede stap om de economie een boost te geven.
Wisselkoersdaling zorgt voor meer export, dus meer inkomen, meer belastingen etc. etc. zoals je weet. Als je de hoop in de economie hebt verloren (net als miljoenen andere Nederlanders) dan kijk je hier wellicht anders tegenaan. Ik denk ik ieder geval wel dat depreciatie in de huidige economische fase niet verkeerd is.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:37 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hoe herstel je het interne evenwicht door de euro als geheel door het putje te jagen.
Hoe geeft je de economie een boost door een aanslag op de burgers haar koopkracht, pensioenen en spaargelden te doen?
Op welke termijn verwacht je dit?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat geloof ik niet de valuta oorlog is begonnen
Polen zal nu zeker niet de Euro gaan gebruiken, die wordt daar al als mislukt beschouwd
er zullen landen gaan afvallen , naast grieken;land zal ook Italie de euro gaan verlaten
Het gaat mis, net als de Emu slang mislukt is, Europa is niet een land en zal dat nooit wordenquote:
Ja, dat het onmogelijk is roep je al jaren en dat de Euro al jaren onmogelijk is en afgeschaft zou zijn ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat mis, net als de Emu slang mislukt is, Europa is niet een land en zal dat nooit worden
zonder politieke en fiscale unie, een munt onmogelijk
[ afbeelding ]
Het wordt langer in stand gehouden door de ECB , de EMU was meer onderwerp van speculanten en hedgefondsen, de EMU weed gewoon afgeslacht door hedgefondsenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, dat het onmogelijk is roep je al jaren en dat de Euro al jaren onmogelijk is en afgeschaft zou zijn ook.
Maar heb je ook een termijn in gedacht wanneer dit eindelijk echt zal gaan gebeuren?
Interessant plaatje maar de wereld is sinds 2003 nogal veranderd (qua schulden stukken dramatischer geworden bv) heb je ook recentere data hierover?
Maar wanneer gaat de boel volgens jou nou klappen?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het wordt langer in stand gehouden door de ECB , de EMU was meer onderwerp van speculanten en hedgefondsen, de EMU weed gewoon afgeslacht door hedgefondsen
Dat is met de Euro onmogelijk, maar het zijn de zelfde problemen, namelijk dat de EU NIET de USA is , geen politiek en fiscale unie zoals Nederland is
|Waar Drente het ook niet zelfstandig zou redden
Duitsland moet gewoon 100 miljard per jaar dokken voor de Zuidelijke landen, dan gaan we het redden
en de zeggenschap over nationale begrotingen en fiscus moet centraal liggen, en ,Dat gaat NOOIT gebeuren
http://www.europa-nu.nl/i(...)_begrotingstekort_en
ach klappenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wanneer gaat de boel volgens jou nou klappen?
Maar je claimt dat Italie en Griekenland uit de Euro gaan stappen. Wanneer gaan ze dit dan doen?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach klappen
ik verwacht dat de euro wel in stand kan blijven met landen als Nederland , Belgie, Duitsland, Oostenrijk, en Polen mist er een sterke politiek fiscale unie ontstaat , daar hangt alles van af
Geen sterke politiek fiscale unie, dan is er geen bestaansrecht voor de Euro
twee jaar, drie maand en 16 dagenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar je claimt dat Italie en Griekenland uit de Euro gaan stappen. Wanneer gaan ze dit dan doen?
Ok, en waarom verwacht je het dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
twee jaar, drie maand en 16 dagen
Wat denk je van nieuwe markten aanboren? VS heeft een flink importoverschot, daar liggen dus nog tal van kansen voor Nederland. Waarom Amerika liever koopt bij de achterban i.p.v. Europa?, juist ja: de Euro is enorm duur. Daar komt nu dus ook verandering in. Als dit doorzet zijn er nog tal van nieuwe kansen voor Nederland naar mijn mening.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:13 schreef arjan1112 het volgende:
70% van de nederlandse export is al naar Duitsland
hoeveel procent zal de export naar de hele eurozone zijn 95% ?
Dan heb je toch geen zak aan een goedkope euro
Uitslag zal wel weer zijn:quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:48 schreef SeLang het volgende:
Burgerinitiatief om een parlementaire enquete af te dwingen over de invoering van de euro:
https://www.peuro.nl/
Ik heb hem al ondertekend.
men had inderdaad gewacht dat een politiek - fiscale unie snel zou volgen , maar de politieke leiders hebben daar helemaal geen zin inquote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:07 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Uitslag zal wel weer zijn:
"Dit hadden we niet kunnen voorzien"
"Met de kennis van nu, hebben we anders gedaan..."
Wisselkoersdaling leidt tot meer inkomen voor een select groepje multinationals. Zoals je weet, betalen die weinig tot geen belasting. Het leidt tot minder inkomen en koopkracht voor burgers en mkb, vanwege hogere invoerprijzen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:10 schreef Blester het volgende:
[..]
Wisselkoersdaling zorgt voor meer export, dus meer inkomen, meer belastingen etc. etc. zoals je weet. Als je de hoop in de economie hebt verloren (net als miljoenen andere Nederlanders) dan kijk je hier wellicht anders tegenaan. Ik denk ik ieder geval wel dat depreciatie in de huidige economische fase niet verkeerd is.
Als onstabiele landen ervoor kiezen om niet in de EMU te komen door een depreciatie, dan zijn we ze toch liever kwijt dan rijk?
Het is nog steeds te hopen voor iedereen dat die euro uit elkaar valt. Hoe sneller, hoe minder de schade is. Helaas is de schade nu al enorm, door het wanbeleid van de afgelopen jaren.quote:Op zondag 8 maart 2015 05:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men had inderdaad gewacht dat een politiek - fiscale unie snel zou volgen , maar de politieke leiders hebben daar helemaal geen zin in
vooral lokale monopolies zoals hier de zorgverzekeraars en de banken zouden dan macht verliezen
Dus geen politiek - fiscale unie en dus is het eventueel einde van de euro mogelijk
Ik ben wel benieuwd naar dat boek.quote:......
Het eurosysteem is altijd een instrument geweest om een Politieke Unie af te dwingen. Het had niets te maken met economische realiteiten. Dat breekt de eurozone zuur op, met als gevolg dat Europa in een scenario zit met lage economische groei en hoge werkloosheid......
Derk Jan Eppink presenteert op 8 maart tijdens 'De Volkskrant op Zondag' zijn boek 'Het Rijk der kleine Koningen' dat een blik werpt achter de schermen van het Europees Parlement; uitgegeven door Nieuw Amsterdam.
De oorzaak is dat er in tegenstelling tot de verwachting van iederquote:Op zondag 8 maart 2015 08:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het is nog steeds te hopen voor iedereen dat die euro uit elkaar valt. Hoe sneller, hoe minder de schade is. Helaas is de schade nu al enorm, door het wanbeleid van de afgelopen jaren.
klopt wat daar staatquote:Op zondag 8 maart 2015 09:38 schreef Basp1 het volgende:
Mooi opinie stukje over de ivoren toren van onze Europese bestuurders:
http://www.volkskrant.nl/(...)erkwanselt~a3889478/
[..]
Ik ben wel benieuwd naar dat boek.
Ik ook, hoewel ik er niet veel van verwacht.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:48 schreef SeLang het volgende:
Burgerinitiatief om een parlementaire enquete af te dwingen over de invoering van de euro:
https://www.peuro.nl/
Ik heb hem al ondertekend.
En dat terwijl de man baas is van een departement dat wereldwijde 'tax evasion' coordineertquote:Following a speech at Delft University in Holland, Eurogrpup head Jeroen Dijsselbloem was confronted by a calmly-spoken, rational-thinking Greek student, who explained the misery and insanity of what the EU is doing to Greece... "1000s of Greek have committed suicide because of your policies... you keep on giving loans to Greece to pay back the same loans... its like going one loan shark to another loan shark to get more loans to pay back another loan shark."
“You continue to give loans to Greece to pay other loans. You know the situation very well. For the last five years you promote austerity here and in Holland. […] And at the same time, you allow the press to claim that every Dutchman has given 700 euros directly to the Greeks through the bailout packages, ” said the student
Dijsselbloem replied that “Brussels is not responsible for the problems of Greece, the responsibility is up to the society and the Greek government. Europe is trying to help,” and added: “You blame us. In Greece there was a corruption problem before the crisis. If the new government wants to fight tax evasion I will support it
Voor een verenigd Europa zouden we eerst eens de lokale tax evasions binnen de EU moeten verbannen voordat we het over de mores van andere landen willen hebben. Maar goed dat willen de europesche bestuurders blijkbaar niet, het is blijkbaar interessanter om zich met triviale zaken als kromme komkommers oid bezig te houden. Net zoals we als EU eigenlijk de asielzoekers evenwichtig over Europa zouden moeten verdelen. Alles procentueel na gelang het inwonertal.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:28 schreef crashbangboom het volgende:
Voor wie iets begrijpt van non verbale taal: hier staat een aperte leugenaar
[..]
En dat terwijl de man baas is van een departement dat wereldwijde 'tax evasion' coordineert
Het grappige is dat het terugbetalen van Griekse leningen uit Griekse fiscale meeropbrengsten waarschijnlijk meer opbrengt dan de belastingspread die we hier ontvangen uit belastingontduikers. Sterker nog, die analyse zou zomaar bekend kunnen zijn in Den Haag.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor een verenigd Europa zouden we eerst eens de lokale tax evasions binnen de EU moeten verbannen voordat we het over de mores van andere landen willen hebben. Maar goed dat willen de europesche bestuurders blijkbaar niet, het is blijkbaar interessanter om zich met triviale zaken als kromme komkommers oid bezig te houden. Net zoals we als EU eigenlijk de asielzoekers evenwichtig over Europa zouden moeten verdelen. Alles procentueel na gelang het inwonertal.
Dan zou dit toch al bij onderhandelingsronde 1 met Varoufakis gebeurt moeten zijn. Zolang de euro politici zich in alle bochten blijven wringen om Grieken bij dit gebeuren te houden is volgens mij de kans 0%.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:05 schreef SeLang het volgende:
Zo, ik heb me weer even bijgelezen na de vakantie.
Ik zou zeggen dat de kans op een Grexit in 2015 ongeveer 80% is.
Grexit of Graccident?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:05 schreef SeLang het volgende:
Zo, ik heb me weer even bijgelezen na de vakantie.
Ik zou zeggen dat de kans op een Grexit in 2015 ongeveer 80% is.
Graccident, omdat Griekenland in de euro wil blijven. Maar niet tegen elke prijs.quote:
Mee eens dat die overweging zeker zal meespelen. Ik denk alleen niet dat het doorslaggevend is. Daarnaast begint volgens mij de overtuiging te groeien dat Griekenland een gebed zonder einde is. Je kunt opnieuw met geld voor Griekenland over de brug komen maar de nieuwe Griekse regering heeft gewoon hard bevochten hervormingen weer teruggedraaid. Op die manier heeft het gewoon helemaal geen zin meer, hoe graag je ze ook binnenboord zou houden.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:40 schreef JimmyJames het volgende:
@SeLang Het enige wat ik een beetje mis in je betoog, is het geopolitieke verhaal. Het lijkt me zonneklaar dat de Grieken zich zullen wenden tot hun Russische "vrienden" als Europa ze de rug toekeert. En Rusland zal hier maar al te graag op willen inspelen met 'gunstige' leningen en 'goedkope' energie om hun invloedssfeer uit te breiden. Dit zal ongetwijfeld minder zwaar wegen dan economische factoren, maar ik denk zeker dat het meespeelt in het besluitvormingsproces.
Ik denk dat je de Griekse regering overschat. Tot nu toe binden ze iedere keer weer in nadat ze het hoog hebben opgespeeld. Die gaan dus gewoon door met bezuinigen maar met iets andere nuances en prioriteiten. En dan houden ze ook de EU-steun wel.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mee eens dat die overweging zeker zal meespelen. Ik denk alleen niet dat het doorslaggevend is. Daarnaast begint volgens mij de overtuiging te groeien dat Griekenland een gebed zonder einde is. Je kunt opnieuw met geld voor Griekenland over de brug komen maar de nieuwe Griekse regering heeft gewoon hard bevochten hervormingen weer teruggedraaid. Op die manier heeft het gewoon helemaal geen zin meer, hoe graag je ze ook binnenboord zou houden.
Dat is toch ook veel productiever? Laat ze uittreden, scheldt een deel van de schuld kwijt, zodat ze er enigzins normaal uitkunnen. Is dat niet handiger dan dat beide partijen elkaar en haar burgers voor de gek houden, en er telkens meer geld in te pompen, onder de volstrekt misplaatste spin dat het nog ooit eens terugbetaald wordt. Iedereen weet dat dat niet gaat gebeuren, maar niemand wil politiek de rekening nemen, en dus laten we de rekening maar gewoon telkens hoger oplopen. Nutteloze symboolpolitiek.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:42 schreef Iwanius het volgende:
Hoe dan ook: Ik heb sterk het gevoel al een sedert vorig jaar dat Griekenland hoe dan ook exit gaat zeker als je vanmorgen wederom de dreigende taal van hun minister van Defensie hoort die de EU met terroristen bedreigt door alle vluchtelingen die bij de Grieken aankloppen linea recta door te sturen naar Europa.
De brutaliteit! Eerst zoveel miljarden van ons geld krijgen om te kunnen blijven voortbestaan en vervolgens nog meer willen en niet willen terugbetalen laat staan wat jaartjes op een houtje willen bijten i.v.m. bezuinigingen, en als dat uitblijft (meer geld van Europa) vervolgens gaan dreigen.
of we moeten Griekenland behandelen als Drenthe, die provincie kost ieder jaar geld , ,maar hoort bij Nederlandquote:Op maandag 9 maart 2015 15:58 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat is toch ook veel productiever? Laat ze uittreden, scheldt een deel van de schuld kwijt, zodat ze er enigzins normaal uitkunnen. Is dat niet handiger dan dat beide partijen elkaar en haar burgers voor de gek houden, en er telkens meer geld in te pompen, onder de volstrekt misplaatste spin dat het nog ooit eens terugbetaald wordt. Iedereen weet dat dat niet gaat gebeuren, maar niemand wil politiek de rekening nemen, en dus laten we de rekening maar gewoon telkens hoger oplopen. Nutteloze symboolpolitiek.
Waarom iedereen toch dat waanidee aanhangt dat een zwakke munt op één of andere manier tot welvaart leidt is me een raadsel.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:15 schreef homme7 het volgende:
Door de wardedaling van de Euro zullen vooral de noordelijke landen van profiteren
Ik denk omdat die onzin ook voortdurend in de media wordt verkondigd.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:52 schreef SeLang het volgende:
Waarom iedereen toch dat waanidee aanhangt dat een zwakke munt op één of andere manier tot welvaart leidt is me een raadsel.
Je hebt mijn gedachtes perfect verwoord.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Graccident, omdat Griekenland in de euro wil blijven. Maar niet tegen elke prijs.
De machthebbers in Griekenland zijn voor een groot deel communisten die denken dat ze nog in de jaren '70 leven, terwijl aan de EU kant Griekenland nauwelijks meer een zorg is. Het draaiboek voor een Grexit ligt allang klaar. Hun grote zorg is nu Podemos in Spanje, die ruim bovenaan staat in de peilingen (verkiezingen eind dit jaar). Daarom denk ik dat Griekenland "geofferd" gaat worden. Ze trekken een lijn in het zand, want grote concessies aan Griekenland versterken de positie van Podemos (en aanverwante partijen elders). Het is in het belang van de euro elite dat Griekenland ofwel de bevelen uit Brussel opvolgt ofwel brandend ten onder gaat.
Ironisch genoeg heeft de scherpe toename van anti-EU sentimenten en protestbewegingen zoals Podemos de positie van Griekenland verzwakt. Ze hebben nu veel minder leverage dan zeg 1 jaar geleden. Toen werd een Grexit nog als een ramp gezien door de euro-elite terwijl het momenteel als "the lesser of two evils" wordt gezien (denk ik). Want toegeven aan Griekenland garandeert bijna dat je volgend jaar hetzelfde verhaal krijgt in Spanje en dan is het gewoon afgelopen met de euro.
Ik denk niet dat de Griekse regering zover kan inbinden als Brussel wil want dat zouden ze niet overleven. Dus droogt de geldstroom op en wordt Griekenland gedwongen om een eigen geldpers aan te zetten, wat een euro-exit impliceert. En dan geven ze Duitsland de schuld.
Maar goed, ik kan er helemaal naast zitten. Ik weet niet wat er binnenskamers allemaal wordt besproken. Misschien maakt een van beide kanten plotseling een u-turn. Maar dit is de indruk die ik krijg op basis van wat ik de afgelopen dagen hier en daar heb gelezen.
Graccident verwijst toch naar het artikel in der Spiegel "het per ongeluk uittreden van Griekenland uit de EU". Hoe kan zo iets eigenlijk per ongeluk gebeuren?quote:
In geval van grote paniek bij Griekenland (of de rest van de EU) is zo'n scenario best denkbaar.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:09 schreef Rengar het volgende:
[..]
Graccident verwijst toch naar het artikel in der Spiegel "het per ongeluk uittreden van Griekenland uit de EU". Hoe kan zo iets eigenlijk per ongeluk gebeuren?
Maar het is toch altijd Griekenland of de EU die bepaald dat ze eruit moeten. Dan is het toch niet meer 'per ongeluk'?quote:Op maandag 9 maart 2015 19:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In geval van grote paniek bij Griekenland (of de rest van de EU) is zo'n scenario best denkbaar.
Niet dat het overdreven realistisch is, maar dat is een Grexit vooralsnog natuurlijk ook niet.
Op het moment dat ze problemen krijgen met funding (= heel snel als er geen overeenstemming komt) dan worden ze gedwongen om zelf een geldpers aan te zetten en dan is het exit euro.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:15 schreef Rengar het volgende:
[..]
Maar het is toch altijd Griekenland of de EU die bepaald dat ze eruit moeten. Dan is het toch niet meer 'per ongeluk'?
Ahaa, ik begrijp het. Toch vind ik dat per ongeluk niet echt de juiste benaming hierbij is.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Op het moment dat ze problemen krijgen met funding (= heel snel als er geen overeenstemming komt) dan worden ze gedwongen om zelf een geldpers aan te zetten en dan is het exit euro.
De Grieken kunnen zelf bepalen of ze uit de euro stappen. De EU kan ze er niet letterlijk uitgooien maar ze er wel effectief uit duwen door de geldkraan dicht te draaien zodat Griekenland weer een eigen munt moet gaan uitgeven.
twitter:L0gg0l twitterde op maandag 09-03-2015 om 22:20:03BOOOM RT @minefornothing: GREEK GOVERNMENT HAS HALTED PAYMENTS TO SUPPLIERS http://t.co/7zRxmML8x2 reageer retweet
Ja dat vraag ik me ook af; dat de Spanjaarden een groeibeleid willen? Volgens mij is dat helemaal niet zo problematisch in de huidige constellatie waarin Juncker zo'n mooi groeiplan op poten probeert te zetten.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:26 schreef arjan1112 het volgende:
Spanje heeft in 2012 100 miljard steun gevraagd om haar noodlijdende banken te redden, daarvan was maar 40 miljard nodig en dat steunprogramma is in 2013 afgelopen
Waarom zou het dan een probleem zijn als Podemos de verkiezingen wint ?
Als de keuze is tussen in de afgrond springen of er invallen dan is het keuze element verwaarloosbaar.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:15 schreef Rengar het volgende:
[..]
Maar het is toch altijd Griekenland of de EU die bepaald dat ze eruit moeten. Dan is het toch niet meer 'per ongeluk'?
Ehm... dus lagere koopkracht leidt tot meer vraag?quote:Mr Draghi said he expected domestic demand to improve over the course of the year, as the effects of the bond-buying programme began to be felt,
Huh? En nu zijn lagere prijzen opeens weer wel goed?quote:He added he expected the lower oil price to be helpful over the next few months.
Dit lijkt me een nogal valse tegenstelling van je. Valt me ook wel wat van je tegen dat je die flauwigheid zo blijft herhalen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:37 schreef SeLang het volgende:
Huh? En nu zijn lagere prijzen opeens weer wel goed?
Wat is het nu? Het is één van de twee. Kies maar.
Deflatie is slecht wanneer je in een zelfversterkende spiraal komt. Niet wanneer het net als nu 0,1% is.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit lijkt me een nogal valse tegenstelling van je. Valt me ook wel wat van je tegen dat je die flauwigheid zo blijft herhalen.
Deflatie wordt als slecht beschouwd, dat wil niet zeggen dat iedere prijsdaling slecht is, zeer zeker niets zelfs.
Ik denk dat scandinavische aandelen beter zijn dan. Een non euro etf.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:03 schreef Klokov het volgende:
Zijn er hier mensen die speculatief beleggen in Griekse aandelen?
Scandinavische economieen zijn verwoven met die van de Eurozone. Een Grexit gaat heus niet aan Scandinavie voorbij. Je kan dan beter non-Euro ETF's van pakweg, Canada, Singapore, Japan of Australie kopen naar mijn mening.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat scandinavische aandelen beter zijn dan. Een non euro etf.
Het ging mij meer om de valuta schommeling tov de euro.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:38 schreef Penguinz het volgende:
[..]
Scandinavische economieen zijn verwoven met die van de Eurozone. Een Grexit gaat heus niet aan Scandinavie voorbij. Je kan dan beter non-Euro ETF's van pakweg, Canada, Singapore, Japan of Australie kopen naar mijn mening.
Ah, excuus. Die kunnen flink schommelen inderdaad. Ik heb een flinke smakkerd gemaakt op de NOK/EUR toen de olieprijzen begonnen te dalen vorig jaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het ging mij meer om de valuta schommeling tov de euro.
Leg eens uit waarom deflatie zo slecht is?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit lijkt me een nogal valse tegenstelling van je. Valt me ook wel wat van je tegen dat je die flauwigheid zo blijft herhalen.
Deflatie wordt als slecht beschouwd, dat wil niet zeggen dat iedere prijsdaling slecht is, zeer zeker niets zelfs.
voo rmensen met schulden, want die willen graag meer schulden makenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:06 schreef bascross het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom deflatie zo slecht is?
Klopt, we bestrijden de kredietcrisis met het maken van nieuwe schulden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voo rmensen met schulden, want die willen graag meer schulden maken
j maar de EU commissie heeft dirt jaar weer 5% meer nodig en de bevolking wordt 5 % meer afgeknepen, die mag extra schulden makenquote:Op woensdag 11 maart 2015 00:48 schreef Pierson87 het volgende:
[..]
Klopt, we bestrijden de kredietcrisis met het maken van nieuwe schulden.
Uitermate slim!
Vast en zeker om de interne vakantie bestedingen in de EU te versterken, buiten EU vakanties worden dan erg duur.quote:Op woensdag 11 maart 2015 07:13 schreef Sparqq het volgende:
De Deutsche Bank heeft een verwachting van 0.85, dus we hebben nog wel even te gaan.
http://blogs.wsj.com/mone(...)-says-deutsche-bank/
Ik ben blij dat ik geen Zwitsers ski-resort run. Die gaan een grote klap krijgen ten faveure van Oostenrijk/Frankrijk ect.quote:Op woensdag 11 maart 2015 07:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vast en zeker om de interne vakantie bestedingen in de EU te versterken, buiten EU vakanties worden dan erg duur.
Niet dat ik in de praktijk hierop ga gokken, maar ik zou de andere kant van die trade nemen. Ik denk dat men momenteel te negatief is over de toekomst euro wisselkoers.quote:Op woensdag 11 maart 2015 07:13 schreef Sparqq het volgende:
De Deutsche Bank heeft een verwachting van 0.85, dus we hebben nog wel even te gaan.
http://blogs.wsj.com/mone(...)-says-deutsche-bank/
twitter:russian_market twitterde op woensdag 11-03-2015 om 10:38:07It's getting better with Greece every minute. Now #Athens threatens with seizure of German real-estates in Greece: http://t.co/iSCd0QtU0c reageer retweet
Interessant stukje:quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:russian_market twitterde op woensdag 11-03-2015 om 10:38:07It's getting better with Greece every minute. Now #Athens threatens with seizure of German real-estates in Greece: http://t.co/iSCd0QtU0c reageer retweet
Er is dus een verdrag uit 1960 hierover, maar Tsipras wil blijkbaar ook dat verdrag openbreken omdat dat verdrag, waar Griekenland zelf mee heeft ingestemd, toch niet genoeg de Griekse belangen zou behartigen.quote:Der linksradikale Ministerpräsident Alexis Tsipras sagte am Dienstag im Parlament in Athen, ein Reparationsabkommen mit Deutschland aus dem Jahr 1960 habe zentrale Forderungen der Griechen nicht abgedeckt.
Willen ze echt weer Duitse soldaten door de straten hebbenquote:Op woensdag 11 maart 2015 10:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Interessant stukje:
[..]
Er is dus een verdrag uit 1960 hierover, maar Tsipras wil blijkbaar ook dat verdrag openbreken omdat dat verdrag, waar Griekenland zelf mee heeft ingestemd, toch niet genoeg de Griekse belangen zou behartigen.
Dit soort dingen zijn de reden waarom ik steeds meer verwacht dat de EU Griekenland niet meer tegemoet gaat komen: de Griekse regering gedraagt zich als een opstandige puber. Daar ga je gewoon geen deals meer mee sluiten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:46 schreef Igen het volgende:
Er is dus een verdrag uit 1960 hierover, maar Tsipras wil blijkbaar ook dat verdrag openbreken omdat dat verdrag, waar Griekenland zelf mee heeft ingestemd, toch niet genoeg de Griekse belangen zou behartigen.
http://www.cnbc.com/id/102494922quote:"Our purchases reduce returns on safer assets," he said. "This encourages investors to shift to riskier, higher-yielding assets. Pension funds, banks and other market participants that we buy securities from are likely to substitute these for other long-term assets, thereby eventually pushing up prices more broadly."
Market reaction since the launch of the bond-buying program on Monday was evidence that asset-purchasing can work for the euro zone, Draghi added. He said this policy was unconventional but "not unorthodox," and stated that it could shield countries from contagion from Greece.
Het heeft inderdaad niets met monetair beleid te maken. De ECB heeft tov een half jaar geleden ook een 180 graden draai gemaakt van sane naar insane.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:11 schreef crashbangboom het volgende:
Sterker nog, Draghi komt uit de kast
[..]
http://www.cnbc.com/id/102494922
Alleen zijn zijn beweringen over het effect van QE op de werkelijke economie lachwekkend, of hij moet substantiel hogere importprijzen bedoelen.
Gewoon 0,8% headline inflatie.quote:Inflation rate in the 18 countries sharing the euro dropped by 1.1 percent in January when compared with December, keeping the annual inflation rate at 0.8 percent for a second month in a row, the EU's statistics office Eurostat said.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA1N0JL20140224
UK inflatie is dus nog een stuk lager dan in de eurozone maar Carney is erg duidelijk over hoe we dat moeten zien. Let wel: Carney is een Keynsiaanse über-QE-printer die eerder als centrale bank baas in Canada daar de grootste (huizen)-bubble allertijden opblies en als BoE chairman het ultra losse monetaire beleid voort heeft gezet. En zelfs die vindt het onverstandig om het monetair beleid verder te versoepelen.quote:'Extremely foolish' to cut rates, says Mark Carney
Mark Carney has said it would be "extremely foolish" for the Bank of England to cut interest rates to try to combat low inflation.
The Bank of England governor reiterated comments made in February that the drop in prices was temporary and largely caused by the sharp fall in oil prices.
Mr Carney said he expected inflation to fall to around zero and stay there for much of the rest of the year.
UK inflation fell to 0.3% in January, marking its lowest rate on record.
http://www.bbc.co.uk/news/business-31825746
Dit is overigens misdadig immoreel beleid. Als bepaalde partijen in assets met laag risico beleggen dan heeft dat over het algemeen een reden, namelijk dat die partijen zich geen grote verliezen kunnen permitteren. Wil je echt een omaatje van 80jr die afhankelijk is van haar spaargeld in junkbonds jagen of in aandelen die volgend jaar misschien nog maar de helft waard zijn?quote:"Our purchases reduce returns on safer assets," he said. "This encourages investors to shift to riskier, higher-yielding assets.
Het antwoord is ja.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is overigens misdadig immoreel beleid. Als bepaalde partijen in assets met laag risico beleggen dan heeft dat over het algemeen een reden, namelijk dat die partijen zich geen grote verliezen kunnen permitteren. Wil je echt een omaatje van 80jr die afhankelijk is van haar spaargeld in junkbonds jagen of in aandelen die volgend jaar misschien nog maar de helft waard zijn?
quote:** ECB's Nowotny says that negative bond yields can not remain for a long period of time
Says:
- It is premature to discuss amending the amount of monthly bond purchases.
Nou ja, het gaat toch via de locale centrale banken? Duitsland en Nederland kunnen toch prima zeggen, we kopen niks op, er is niks om te kopen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:49 schreef SeLang het volgende:
Na 2,5 dagen QE is er al speculatie over tapering van de aankopen omdat het programma domweg niet uitvoerbaar is (zoals voorspeld)
http://www.zerohedge.com/(...)-two-days-q%E2%82%AC
Ransquawk:
[..]
Volgens mij zijn die verplicht om te kopen (binnen de regels). Maar binnen die regels lopen ze inderdaad vast, aangezien ze niets mogen kopen dat beneden de -0,2% yield. In de praktijk kunnen ze dus nooit die ¤1,2T target halen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat toch via de locale centrale banken? Duitsland en Nederland kunnen toch prima zeggen, we kopen niks op, er is niks om te kopen?
Volgens mij ontwricht je het hele systeem als yields zo diep negatief zijn. Hoe kan een bank dan nog rente bieden? En negatieve rente op spaartegoeden betekent geld in de matras! Oftewel de hele bankfunding droogt op. Ze deden dit toch om (zogenaamd) deflatie tegen te gaan?quote:PS: negative 3%, volgens Morgan Stanley?Zou -0.2% of -3% dan wat uitmaken
Wat hebben die gerookt?
Dan koopt de Italiaanse centrale bank toch gewoon 500% van de Italiaanse schuld op?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:29 schreef SeLang het volgende:
Ik zit eigenlijk te wachten op een berichtje vanuit het Deutsche Bundesgericht dat het allemaal zwaar illegaal is en dat de Bundesbank hier verder niet meer aan mee mag doen
Duitsland is zo'n beetje het meest pro-EU/ pro-euro land dat er is en tevens financier van dit hele circus. Dan moet je vooral gaan lopen wroeten in de open zenuw van WO-IIquote:news broke that Greek Justice Minister Nikos Paraskevopoulos said he is ready to sign an older court ruling that will enable the foreclosure of German assets in Greece in order to compensate the relatives of victims of Nazi crimes during the Second World War.
Wat is Grieks voor 'eerst m'n fiets terug'?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Duitsland is zo'n beetje het meest pro-EU/ pro-euro land dat er is en tevens financier van dit hele circus. Dan moet je vooral gaan lopen wroeten in de open zenuw van WO-II
Ik heb een beter idee: Nederland en Duitsland gaan voor ¤1T extra 10-jr leningen uitgeven tegen -0,19999%. De ontvangen cash proppen ze in voor tien jaar in een matras en lossen daarna af. ---> ¤20 miljard gratis geldquote:Op woensdag 11 maart 2015 14:34 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan koopt de Italiaanse centrale bank toch gewoon 500% van de Italiaanse schuld op?
Ik weet het nog beter, ik wil wel 1T uitgeven, altijd eens voor Dagobert Duck willen spelen, en als bonus nog met 2 miljard per jaar gesponsord worden. Jippie. Kom je ook zwemmen, SeLang?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb een beter idee: Nederland en Duitsland gaan voor ¤1T extra 10-jr leningen uitgeven tegen -0,19999%. De ontvangen cash proppen ze in voor tien jaar in een matras en lossen daarna af. ---> ¤20 miljard gratis geld
Je vergeet de hordes Duitse toeristen die daar geld spenderen. Die voelen zich ook erg gastvrij ontvangen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Duitsland is zo'n beetje het meest pro-EU/ pro-euro land dat er is en tevens financier van dit hele circus. Dan moet je vooral gaan lopen wroeten in de open zenuw van WO-II
Volgens Draghi zijn non EU toeristen beter voor de al uitpuilende handelsbalans.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je vergeet de hordes Duitse toeristen die daar geld spenderen. Die voelen zich ook erg gastvrij ontvangen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat Duitse toeristen in Griekenland worden afgetuigd. Ik zou als Nederlander maar oppassen, het verschil horen die Grieken niet tussen Duits en Nederlands.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je vergeet de hordes Duitse toeristen die daar geld spenderen. Die voelen zich ook erg gastvrij ontvangen.
Ik zou voor deze gaan, als je toch onverhoopt naar Griekenland afreist: http://www.amazon.de/SAS-(...)eywords=sas+handbookquote:Op woensdag 11 maart 2015 17:48 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste keer zijn dat Duitse toeristen in Griekenland worden afgetuigd. Ik zou als Nederlander maar oppassen, het verschil horen die Grieken niet tussen Duits en Nederlands.
Als je toch boekt voor Griekenland, zorg dan dat je wat extra dagen hebt om terug te komen als half Griekenland besluit te gaan staken. Goede reis en annuleringsverzekering, flink wat cash in USD en dit handboek; http://www.bol.com/nl/p/r(...)jn/9200000022070866/ Dan komt het helemaal goed.
Daar kun je niks over zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:05 schreef Sparqq het volgende:
Als Griekenland uit de Euro stapt omdat ze de printer aan (moeten) zetten, wat gebeurt er met hun positie binnen de EU? Worden ze eruit gezet? Grens dicht? Nieuwe handels verdragen?
Heeft de EU en Schengen een link met de munt unie? Lijkt mij dat vrij verkeer gewoon blijft bestaan, en dat dit een leuke nieuwe inkomstenbron voor Griekenland kan vormen. Austerity for the win!quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar kun je niks over zeggen.
Theoretisch zal je geloof ik de situatie krijgen dat iedereen z'n cash-euro's gauw naar het buitenland wil brengen en dat Griekenland dus ook uit de EU en Schengen zou moeten stappen om de open grenzen en het vrij verkeer van kapitaal te blokkeren. Maar er kan ongetwijfeld wel wat geregeld worden als de rest van Europa het ook wil.
Geen woord nog over de kapitaalvlucht uit de euro / eurozone die je momenteel rustig als paniek kunt omschrijven, maar dat is ook officieel niet het domein van de ECB.quote:** ECB's Nowotny says slightly concerned that QE may be too successful as bond yields go further into negative territory
Ik denk dat we dat volgende week wel gaan merken adhv de FOMC meeting. Die zullen niet achter willen blijven, op het gevaar van totale outpricing. QE4 FTW!quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:15 schreef SeLang het volgende:
Het terugkrabbelen begint, nog geen 3 dagen na het starten van QE
[..]
Geen woord nog over de kapitaalvlucht uit de euro / eurozone die je momenteel rustig als paniek kunt omschrijven, maar dat is ook officieel niet het domein van de ECB.
Echt bizar dat ze slechts 2 jaar na de "whatever it takes" bazooka om de euro te redden nu met volle kracht proberen de euro de grond in te stampen terwijl we hoogstwaarschijnlijk slechts maanden verwijderd zijn van een daadwerkelijke breakup, te beginnen met de Grexit. Ik denk dat de rest van de wereld dit met verbazing aanschouwt...
ja wie een jaar geleden gevlucht was in de dollar had het beter gedaanquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:15 schreef SeLang het volgende:
Het terugkrabbelen begint, nog geen 3 dagen na het starten van QE
[..]
Geen woord nog over de kapitaalvlucht uit de euro / eurozone die je momenteel rustig als paniek kunt omschrijven, maar dat is ook officieel niet het domein van de ECB.
Dat mag nog wel even wachten, ik moet eerst nog op vakantie naar de VSquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja wie een jaar geleden gevlucht was in de dollar had het beter gedaan
en het si nog nie te laat de euro kan wel naar 70cent tegen de dollar komen
Dat bedoel ik dus met paniek. Er is in korte tijd 25% vanaf gegaan en massa's mensen (waaronder hier op Fok!) denken dat er "gewoon" nog een keer 35% af gaat. Alsof het één of andere penny-stock is in plaats van de currency van de grootste economie ter wereld.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:41 schreef michaelmoore het volgende:
en het si nog nie te laat de euro kan wel naar 70cent tegen de dollar komen
gaat en dure vakantie wordenquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat mag nog wel even wachten, ik moet eerst nog op vakantie naar de VS.
Het is wel opgemerkt, en er zijn ook onderhandelingen over. Met natuurlijk de grappige ondertoon dat dit het directe gevolg is van de 'noordelijke' eis dat er geen pooling van het risico zou gaan komen. Het gaat trouwens sowieso over niet zulke grote bedragen, die uiteindelijk de winst van een aantal centrale banken wat zal verlagen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die verplicht om te kopen (binnen de regels). Maar binnen die regels lopen ze inderdaad vast, aangezien ze niets mogen kopen dat beneden de -0,2% yield. In de praktijk kunnen ze dus nooit die ¤1,2T target halen.
(overigens is imo zelfs kopen van negatieve yields illegaal - hoe is dat geen monetaire financiering?Waarom heeft nog niemand in de media dit opgemerkt?)
[..]
Volgens mij ontwricht je het hele systeem als yields zo diep negatief zijn. Hoe kan een bank dan nog rente bieden? En negatieve rente op spaartegoeden betekent geld in de matras! Oftewel de hele bankfunding droogt op. Ze deden dit toch om (zogenaamd) deflatie tegen te gaan?
Nou ja, we hebben natuurlijk wel de absurde overshoot aan het begin van de eeuw gehad. Overigens was het eind jaren 90 mijn stellige mening dat de schommelingen tussen de 'grote valuta' na de invoering van de euro groter zouden worden. Gewoon omdat er minder uitwijkmogelijkheden overbleven.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met paniek. Er is in korte tijd 25% vanaf gegaan en massa's mensen (waaronder hier op Fok!) denken dat er "gewoon" nog een keer 35% af gaat. Alsof het één of andere penny-stock is in plaats van de currency van de grootste economie ter wereld.
O ja, waar dan? Ik heb dat nergens gezien.quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is wel opgemerkt, en er zijn ook onderhandelingen over.
Voor wie niet weet wat ELA is: Emergency Liquidity Assistance.quote:** The ECB are said to raise the ELA by EUR 600mln for banks in Greece
------------------------------------------------------------
Update details:
- This comes after the sources comments yesterday indicated that there is some opposition at the ECB regarding an increase of ELA funding for Greece, however, they are reluctant to cut off emergency funding.
Ik kan het me niet meer precies herinneren, maar in de Duitse pers wordt er wel degelijk gesproken over dit probleem en dat het wenselijk zou zijn dat landen met een positieve yield eigenlijk een deel van de winst zouden moeten delen met landen die inmiddels met een negatieve yield worden geconfronteerd.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
O ja, waar dan? Ik heb dat nergens gezien.
Er zijn wel discussies over hoe om te gaan met de verliezen maar dat was het punt niet. Het punt is dat staatsleningen kopen met negatieve yield pure monetaire financiering is, hetgeen uitdrukkelijk verboden is. Je "print" immers die negatieve yield ten gunste van de overheid, die bij maturity gegarandeerd minder hoeft terug te betalen dan het oorspronkelijk geleende bedrag. Het gaat hier dus niet om accidentele verliezen voor de centrale bank: de subsidie aan de staat is by design. Dit lijkt me duidelijk genoeg voor Europese rechters (of het Bundesgericht voor mijn part) om het hele programma per direct af te schieten. Ik zie niet hoe je zou kunnen verdedigen dat dit geen monetaire financiering van de overheid is.
Vertaling; de ECB bekijkt inmiddels per week of Griekenland nog aan de voorwaarden voldoet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:10 schreef SeLang het volgende:
Ransquawk:
[..]
Voor wie niet weet wat ELA is: Emergency Liquidity Assistance.
Dat is de laatste lifeline voor banken die leeglopen omdat veel mensen nu (uiteraard) hun spaargeld uit Griekse banken halen. De ELA kraan dichtdraaien zou snel leiden tot eerst capital controls in Griekenland en niet veel later een Grexit.
Aldus onze Minister van Financiën. Hij heeft niet eens zijn eigen financiële zaken op orde. Hoe kan hij de financiële zaken van Nederland op orde krijgen, laat staan zorgen dat Griekenland zich aan de regels houdt?quote:Ik weet niet meer hoeveel er op de spaarrekening staat. Dat moet ik aan mijn vrouw vragen.
Misschien regelt zijn vrouw dat gewoon.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:31 schreef bascross het volgende:
http://nos.nl/artikel/202(...)5-miljard-waard.html
[..]
Aldus onze Minister van Financiën. Hij heeft niet eens zijn eigen financiële zaken op orde. Hoe kan hij de financiële zaken van Nederland op orde krijgen, laat staan zorgen dat Griekenland zich aan de regels houdt?
Ja, dat is het probleem.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien regelt zijn vrouw dat gewoon.
Kan zijn vrouw ook de onderhandelingen regelen?quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien regelt zijn vrouw dat gewoon.
Het voor de hand liggende excuus is natuurlijk dat de ECB helemaal geen schuld van staten opkoopt (want ze kopen ze via-via in de markt) en dus ook niet de yield bij uitgifte bepaalt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:43 schreef SeLang het volgende:
Ik zie niet hoe je zou kunnen verdedigen dat dit geen monetaire financiering van de overheid is.
Θέλω ποδήλατό μου πίσωquote:Op woensdag 11 maart 2015 14:37 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Wat is Grieks voor 'eerst m'n fiets terug'?
Mensen die de financiële zaken niet gescheiden houden neem ik niet serieus, zeker niet als de beste man Minister van Financiën is.quote:
Het is ook een slim antwoord. Mocht in de media iets verschijnen over zijn privézaken, kan hij mooi verwijzen naar zijn vrouw.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:36 schreef bascross het volgende:
[..]
Mensen die de financiële zaken niet gescheiden houden neem ik niet serieus, zeker niet als de beste man Minister van Financiën is.
Waarom heeft Suriname een dollar en geen gulden danwel euro?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:37 schreef SeLang het volgende:
Dit is echt grappig (of eigenlijk niet)
Slechtst performing currencies vs US$ year to date:
[ afbeelding ]
Best performing currencies vs US$:
[ afbeelding ]
Je had dus je gammele euro's dus moeten omwisselen in een betrouwbare solide munt zoals de Malawian kwacha of de Somali shilling.
Omdat de Surinaamse Gulden onderhevig is geweest aan hyperinflatie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Waarom heeft Suriname een dollar en geen gulden danwel euro?
Desi for president of the ECB!
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Overigens raar om de waardevermindering van de euro als een 'falen' te zien terwijl het gewoon een onmiddellijk (en gewenst) effect is van beleidskeuzes
Ach, de vorige ronde was de euro ook de favourite punch bag.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:18 schreef Childofthe90s het volgende:
Als de economie in de Eurozone weer gaat groeien en de rente ook gaat stijgen, zal de waardedaling van de euro wel worden geremd. Overigens vind ik het ondenkbaar dat we onder de 0,90$ grens komen, dan is toch wel echt een bodem bereikt.
Niet als het aan capo Draghi en de knoflookcrew ligt. Kapot moet die koopkracht en dat vermogen, maar het maar over naar Italie en Spanje terwijl Griekenland als onbeduidende bliksemafleider gebruikt wordt. Elk jaar twee Griekenlands, jaar op jaar.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:18 schreef Childofthe90s het volgende:
Als de economie in de Eurozone weer gaat groeien en de rente ook gaat stijgen, zal de waardedaling van de euro wel worden geremd. Overigens vind ik het ondenkbaar dat we onder de 0,90$ grens komen, dan is toch wel echt een bodem bereikt.
Ach, alsof ook maar iemand ook maar een idee heeft waar je het over hebt met je afwisselende verheerlijking en bagatellisering.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ach, de vorige ronde was de euro ook de favourite punch bag.
Is het nog een beetje leuk daar in de 20e eeuw?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:21 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Niet als het aan capo Draghi en de knoflookcrew ligt. Kapot moet die koopkracht en dat vermogen, maar het maar over naar Italie en Spanje terwijl Griekenland als onbeduidende bliksemafleider gebruikt wordt. Elk jaar twee Griekenlands, jaar op jaar.
Alles voor het paradijs van HiZ c.s.
Het zal wel meevallen met die koopkrachtdaling. Het grootste deel van de import komt nog altijd uit de Eurozone.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:21 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Niet als het aan capo Draghi en de knoflookcrew ligt. Kapot moet die koopkracht en dat vermogen, maar het maar over naar Italie en Spanje terwijl Griekenland als onbeduidende bliksemafleider gebruikt wordt. Elk jaar twee Griekenlands, jaar op jaar.
Alles voor het paradijs van HiZ c.s.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Is het nog een beetje leuk daar in de 20e eeuw?
Wat de externe exposure ook weer? 15% of zo? Ik verbaas me altijd over de hysterie met betrekking tot de externe waarde van de euro.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het zal wel meevallen met die koopkrachtdaling. Het grootste deel van de import komt nog altijd uit de Eurozone.
Pardon?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het zal wel meevallen met die koopkrachtdaling. Het grootste deel van de import komt nog altijd uit de Eurozone.
Ow, maak er dan maar 2 euro per dollar van, als het toch niet uitmaaktquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat de externe exposure ook weer? 15% of zo? Ik verbaas me altijd over de hysterie met betrekking tot de externe waarde van de euro.
We hebben aanzienlijk lagere koersen t.o.v. de dollar gezien dan vandaag de dag. Zonder noemenswaardige effecten op de inflatie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ow, maak er dan maar 2 euro per dollar van, als het toch niet uitmaaktMaakt toch niet uit, nietwaar? Schop Capo Draghi met alle knoflooklikkers dan maar gewoon terug in hun hol. Met alle hysterie
Kun je dat ook onderbouwen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
We hebben aanzienlijk lagere koersen t.o.v. de dollar gezien dan vandaag de dag. Zonder noemenswaardige effecten op de inflatie.
Ja, maar dat ga ik niet doen. Om de simpele reden dat je het zelf net zo makkelijk kunt googelen. Ga je nu weer zeuren dat ik het niet onderbouw ?quote:
Als buitenlandse producten duurder worden, gaan consumenten ook eerder op zoek naar Europese substituten. Ik voorspel een zeer goed seizoen voor de Europese boeren.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:26 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Pardon?
Jij mag 40 mrd per jaar een peuleshil vinden, ik denk dat ietsje anders over.
Nee, ik ga zeuren dat je zomaar wat roeptoetert (TM).quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, maar dat ga ik niet doen. Om de simpele reden dat je het zelf net zo makkelijk kunt googelen. Ga je nu weer zeuren dat ik het niet onderbouw ?
Capo Draghi en zijn vriendjes zijn kennelijk nog een grotere zeepbelquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:40 schreef MouzurX het volgende:
Hoe kan het nou eigenlijk dat de dollar nu 'zoveel' waard is? Ze hebben jaren geld bij zitten printen. Nu begint de ecb dat ook te doen en ineens pariteit?
Is de dollar niet gewoon net als de Amerikaanse economie een grote zeepbel?
Het gaat al een tijdje (zeer) goed met de Amerikaanse economie, terwijl Europa en met name de Eurozone nauwelijks groei laat zien, niet zo gek dus dat beleggers hun euro's inwisselen voor dollars.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:40 schreef MouzurX het volgende:
Hoe kan het nou eigenlijk dat de dollar nu 'zoveel' waard is? Ze hebben jaren geld bij zitten printen. Nu begint de ecb dat ook te doen en ineens pariteit?
Is de dollar niet gewoon net als de Amerikaanse economie een grote zeepbel?
Jammer dat de inflatie in de hele werleld opliep. Wat probeer je te bewijzen met posten a la Duke (TM) ?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:42 schreef HiZ het volgende:
heb je de cijfertjes bekeken dat je nu zo lekker op de man gaat proberen te spelen?
Jammer hé, dat de inflatie in de eurozone op blijkt te lopen in dezelfde periode dat de dollar op zijn gat lag ten opzichte van de euro?
Dat is echt amateuristisch vergeleken wat de EU thans ten faveure van de knoflooklanden nu jat. Maken wij ons druk over een paar miljard bezuinigingen, of eenmalig 20 mrd aandeel in een Griekse default, terwijl we 40 mrd per jaar inboeten. Kan jou geen reet schelen, de rest van Nederland wel.quote:Verder interesseert het me geen reet wat pensioenfondsen wel of niet doen. Het sprookje van het opbouwen van pensioen als betere optie geeft geen cent meer zekerheid dan het eerste beste omslagstelsel. Integendeel; uit de praktijk blijkt dat de grote geldpotten van de pensioenfondsen uiteindelijk altijd en overal te aantrekkelijk zijn voor overheden die even krap zitten.
Het echte jatten uit de pensioenfondsen heeft plaatsgevonden in de jaren vóór de crisis.
Ik denk dat 1,5% meer rendement op Amerikaanse obligaties ook wel eens een reden zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het gaat al een tijdje (zeer) goed met de Amerikaanse economie, terwijl Europa en met name de Eurozone nauwelijks groei laat zien, niet zo gek dus dat beleggers hun euro's inwisselen voor dollars.
Een lage koers levert alleen inflatie op relatief aan de externe exposure. Hoe lager de exposure hoe kleiner het effect.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:48 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Jammer dat de inflatie in de hele werleld opliep. Wat probeer je te bewijzen met posten a la Duke (TM) ?
Zo moeilijk is toch niet te begrijpen dat een lage valutakoers inflatie in de hand werkt, en dus koopkracht uitholt. Anders moet je eens babbelen met je knuffel Draghi, want die geeft aan dat dat de reden is om de euro te bebasen, anders hebben we geen inflatie.
[..]
Dat is echt amateuristisch vergeleken wat de EU thans ten faveure van de knoflooklanden nu jat. Maken wij ons druk over een paar miljard bezuinigingen, of eenmalig 20 mrd aandeel in een Griekse default, terwijl we 40 mrd per jaar inboeten. Kan jou geen reet schelen, de rest van Nederland wel.
Ik denk dat dat alleen te maken heeft met Draghi om een transfer naar italie en spanje te bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat 1,5% meer rendement op Amerikaanse obligaties ook wel eens een reden zou kunnen zijn.
Nou, dat was toch niet zo moeilijk om toe te geven dat je stelling nergens op sloeg?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een lage koers levert alleen inflatie op relatief aan de externe exposure. Hoe lager de exposure hoe kleiner het effect.
Uit het simpele feit dat er bij sommige landen sprake is van een negatieve yield en bij andere niet blijkt al dat die transfer NIET plaatsvindt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:50 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik denk dat dat alleen te maken heeft met Draghi om een transfer naar italie en spanje te bewerkstelligen.
Ik denk bovendien dat je de grafieken van zes maanden terug ook wel kunt vinden
De reden is om de EU nachtmerrie te redden en een transfer te forceren. Not cool
Nee, jouw ideeën hebben niks te maken met de realiteit waarin de eurozone een relatief geringe externe exposure heeft.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:52 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nou, dat was toch niet zo moeilijk om toe te geven dat je stelling nergens op sloeg?
Dus een lagere koers levert inflatie op. Geen nieuws, volgens Draghi is dat het hele doel van QE. Maar het echte doel is een transfer van waarde binnen de EU.
Pardon? Mag jij uitleggen wanneer de pensioenen werderom gekort worden, omdat pensioenfondsen en verzekeraars volstrekt onderdekt raken....quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Uit het simpele feit dat er bij sommige landen sprake is van een negatieve yield en bij andere niet blijkt al dat die transfer NIET plaatsvindt.
Niet mijn ideeen, die van lieveling Draghi. Je kunt niet doorlopend beide zijden van het argument kiezen, naar gelang het uitkomt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, jouw ideeën hebben niks te maken met de realiteit waarin de eurozone een relatief geringe externe exposure heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |