abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150022101
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 06:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We konden best redelijk samenwerken totdat men bedacht dat er een Europese munt moest komen en hiervoor allemaal vreemde gekunstelde maatregelen genomen zijn.
Ik zou stellen dat we nog steeds goed kunnen samenwerken, zelfs met een gezamenlijke munt, maar dan moeten we af van het neo-liberale gedachtengoed. Maar ja, Nederand stemt nog braaf VVD...
pi_150026391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:32 schreef de_ier het volgende:

[..]

Ik zou stellen dat we nog steeds goed kunnen samenwerken, zelfs met een gezamenlijke munt, maar dan moeten we af van het neo-liberale gedachtengoed. Maar ja, Nederand stemt nog braaf VVD...
Ik denk dat het neoliberale gedachten goed niet veel met het afschaffen van wisselkoersen tussen munten te maken heeft. Een gedeelte van de privatisering van diensten is goed, maar een ander gedeelte had je als overheid niet moeten willen privatiseren.

De volgende paragraaf van deze griekse tragedie dient zich alweer aan:

quote:
Griekse minister dwarsboomt beloofde privatiseringen

De Griekse minister van Energie, Panagiotis Lafazanis, gaat de energie- en elektriciteitsbedrijven PPC en ADMIE niet privatiseren.
De bewindsman zegt dit woensdag in de krant Ethnos, ondanks beloften van de Griekse regering om in gang gezette privatiseringen niet terug te draaien.

Lazafanis' mededeling staat haaks op het akkoord dat de links-radicale premier Alexis Tsipras en minister van Financiën Yanis Varoufakis afgelopen week met Europese geldschieters hebben bereikt.

De gedeeltelijke privatisering van de PCC (Publieke Energiemaatschappij) en de ADMIE (Onafhankelijke Energie Transmissie Operateur) was al in gang gezet door de vorige regering van de conservatieve premier Antonis Samaras.

PPC zou zijn aandeel van 66 procent in ADMIE verkopen. Chinese en Italiaanse partijen hebben zich gemeld.

Tsipras' partij Syriza won de verkiezingen in januari met de belofte het beleid van zijn voorganger teniet te doen.
pi_150028659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik denk dat het neoliberale gedachten goed niet veel met het afschaffen van wisselkoersen tussen munten te maken heeft. Een gedeelte van de privatisering van diensten is goed, maar een ander gedeelte had je als overheid niet moeten willen privatiseren.

De volgende paragraaf van deze griekse tragedie dient zich alweer aan:

[..]

ADMIE zou ik ook niet verkopen dat is hun tennet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150029066
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een domme zet om dat te verkopen. Dan komt er een stelletje Chinese of Italiaanse aasgieren aan de knoppen te draaien. Winst is bij hen het belangrijkst, de Griekse burger kan hen aan den reet oxideren.

Daarnaast is een gedwongen verkoop altijd een slecht plan. Dan krijg je niet de beste geïnteresseerden. Deze geïnteresseerden weten ook wel weten dat het een executieverkoop is. De Grieken staan dan met hun rug tegen de muur.
pi_150034663
En Schauble maar stoer doen over Griekenland, nou, Spanje en Italie zullen hun gaten wel gaan opvullen met QE, gelijke potverteerders gelijke kappen immers :)

http://www.nu.nl/economie(...)tel-van-brussel.html

quote:
Frankrijk mag er langer over doen om zijn begrotingstekort terug te dringen onder de Europese norm.
Die norm is 3 procent van het bruto binnenlands product.

De regering in Parijs krijgt uitstel tot 2017, stelde de Europese Commissie in Brussel woensdag voor. Het is niet de eerste keer dat de commissie met de hand over het hart strijkt. In 2013 gaf Brussel de Fransen al twee jaar extra tijd.

Afgelopen jaar was het Franse tekort 4,3 procent. Het begrotingstekort voor 2016 wordt op 4,1 procent geschat.
so long and thanks for all the fish
pi_150034691
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zal het doorgeven. Dank!
  woensdag 25 februari 2015 @ 17:17:40 #107
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_150035367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:18 schreef de_ier het volgende:

[..]

Valt mee, prive schuld in Italie is vet laag. I.t.t. bijvoorbeeld de hypoteeekkoningen in NL.
maar daar staan aflossingen en vastgoed tegenover

de overheidsschild stijgt veel; te hard er is geen inflatie he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_150035605
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar daar staan aflossingen en vastgoed tegenover

de overheidsschild stijgt veel; te hard er is geen inflatie he
Vastgoed is ook geen betrouwbaar product meer helaas.
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_150037135
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:57 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik zal het doorgeven. Dank!
TOP! Waar kan ik de factuur naar toe sturen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150037696
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

TOP! Waar kan ik de factuur naar toe sturen.
Betalen we toch niet :P
pi_150050473
Ik vraag me af of die hele verlenging wel goedgekeurd gaat worden.
pi_150050741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 23:13 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me af of die hele verlenging wel goedgekeurd gaat worden.
Dan heb je niet goed opgelet, dat is al gebeurd.
pi_150051076
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 23:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed opgelet, dat is al gebeurd.
Nee, de eurogroep heeft het goedgekeurd, zonder goedkeuring van de 4 parlementen die moeten stemmen is er geen verlenging.
pi_150051432
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 23:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, de eurogroep heeft het goedgekeurd, zonder goedkeuring van de 4 parlementen die moeten stemmen is er geen verlenging.
Ach, Nederland heeft het al goedgekeurd, met een knuffel voor Distelblom, of vraag je je dat ook nog af?
pi_150098168
De euro is weer flink in waarde gedaald, zeg.
pi_150102999
quote:
Griekse plannen 'bewust vaag'

Gepubliceerd: 27 februari 2015 09:22
Laatste update: 27 februari 2015 09:22

De Griekse hervormingsplannen zijn bewust vaag opgeschreven.
Dat voorkomt dat ze door de parlementen van de eurolanden worden afgewezen, zei de Griekse minister van Financiën Yanis Varoufakis vrijdag op de Griekse televisie.

Het idee heet volgens hem ''productieve onduidelijkheid''. Varoufakis haalt als voorbeeld een gesprek aan dat hij naar eigen zeggen had met een vertegenwoordiger van een niet nader genoemd euroland in Brussel.

Die stelde voor een vaag getal te gebruiken in één van de bezuinigingsvoorstellen, omdat een hoog getal niet realistisch zou zijn, maar een laag getal niet door de parlementen zou komen.

Die parlementen zullen naar verwachting snel duidelijk maken of ze akkoord gaan met de plannen, voor zover ze dat niet al hebben gedaan. Als de plannen het halen, wordt de noodsteun aan Griekenland met vier maanden verlengd.
Wat doet men nu precies in brussel? Lekker pappen en nathouden?
pi_150112127
Dat Varoufakis uit Brussel tips krijgt over hoe hij parlementen in de lidstaten om de tuin moet leiden is i.i.g. nogal zorgelijk.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:28:53 #118
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_150116947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:48 schreef Igen het volgende:
Dat Varoufakis uit Brussel tips krijgt over hoe hij parlementen in de lidstaten om de tuin moet leiden is i.i.g. nogal zorgelijk.
Misschien van de Fransen, om de aandacht af te leiden.
Bedankt Hans.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 19:52:09 #119
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_150121480
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat doet men nu precies in brussel? Lekker pappen en nathouden?
Pappen en nathouden en in juni begint het hele circus weer opnieuw, alleen dan in het kwadraad, want er moet dan een heel nieuw steunpakket komen, waar alle parlementen weer mee in moeten stemmen.
pi_150121561
Griekenland heeft steun aan Frankrijk en Italie alle andere landen steunen Duitsland , Griekenland verliest dus altijd
  maandag 2 maart 2015 @ 14:04:37 #121
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_150213431
Ik begin steeds meer respect en hoop te krijgen voor Yanis Varoufakis. Volgens Steve Keen heeft deze man een intellect wat de meeste economen en politici doet verbleken tot tokkies. En hij heeft in feite dezelfde ideeen als wat financiele hervormingorganisaties als Ons Geld en Positive Money ook aanhangen.

Feyenoord!
pi_150213583
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:04 schreef Japie77 het volgende:
Ik begin steeds meer respect en hoop te krijgen voor Yanis Varoufakis. Volgens Steve Keen heeft deze man een intellect wat de meeste economen en politici doet verbleken tot tokkies. En hij heeft in feite dezelfde ideeen als wat financiele hervormingorganisaties als Ons Geld en Positive Money ook aanhangen.

Vooralsnog is hij politiek internationaal gezien vooral vrij onhandig.
pi_150214427
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vooralsnog is hij politiek internationaal gezien vooral vrij onhandig.
Vooralsnog bewijst hij exact het tegendeel, door een deal te maken met de meest vage voorwaarden van zijn zijde, waar vervoglens heel Europa verlekkerd op inspringt zodat ze niet meer terug kunnen.

Doet het pijn, 99.999?
pi_150214602
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:41 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Vooralsnog bewijst hij exact het tegendeel,
Nou nee. Hij had grote woorden maar kreeg niets voor elkaar.
pi_150214632
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou nee. Hij had grote woorden maar kreeg niets voor elkaar.
Niet zo liegen 99.999.

Hij loodste met een non overeenkomst mooi een accoord binnen, waarbij ie alle speelruimte heeft om het niet in te vullen :) Of ga je nou het acoord ontkennen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')