Voor nu wel inderdaad. Ze conformeren zich aan het staande beleid. Maar om nationaal te overleven moeten ze wel een keer iets binnen gaan halen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:15 schreef Hexagon het volgende:
Ze zullen er nu wel uitkomen denk ik
Gezichtsverlies hequote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom doen alle regeringsleiders dan zo moeilijk over een Grexit? Waarom willen ze Griekenland dan zo graag in de EU houden?
Het voordeel dat ze hebben is dat ze de handen vrij hebben om de belastingontduikende corrupte elite van Griekenland eens onder handen te nemen. Syriza is immers geen onderdeel van dat systeem geweest.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor nu wel inderdaad. Ze conformeren zich aan het staande beleid. Maar om nationaal te overleven moeten ze wel een keer iets binnen gaan halen.
Dat staat Nederland nooit toe, onze boterham, wat doe je.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het voordeel dat ze hebben is dat ze de handen vrij hebben om de belastingontduikende corrupte elite van Griekenland eens onder handen te nemen. Syriza is immers geen onderdeel van dat systeem geweest.
Want wij verdienen geld aan corrupte rijke Grieken?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:42 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat staat Nederland nooit toe, onze boterham, wat doe je.
Ja, een bloeiende bedrijfstak, fiscale constructies. Je maakt een afspraak met de Nederlandse fiscus dat zij 5% van de buit krijgen en je dan dekken.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want wij verdienen geld aan corrupte rijke Grieken?
Misschien ben ik wat cynisch maar ik vraag me af hoeveel tijd ze nodig hebben om hun eigen corrupte systeem op te zetten of te versmelten met het oudequote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het voordeel dat ze hebben is dat ze de handen vrij hebben om de belastingontduikende corrupte elite van Griekenland eens onder handen te nemen. Syriza is immers geen onderdeel van dat systeem geweest.
Eerlijk gezegd ben ik bang dit cynisme te moeten delen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien ben ik wat cynisch maar ik vraag me af hoeveel tijd ze nodig hebben om hun eigen corrupte systeem op te zetten of te versmelten met het oude.
Belastingontduiking en corruptie is daar volgens mij zowat onderdeel van de cultuur en niet alleen bij de elite.
krijgen ze niet , de EU zal dit landje met zich mee moeten zeulen net als Nederland Drenthe met zich neemtquote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien ben ik wat cynisch maar ik vraag me af hoeveel tijd ze nodig hebben om hun eigen corrupte systeem op te zetten of te versmelten met het oude.
Belastingontduiking en corruptie is daar volgens mij zowat onderdeel van de cultuur en niet alleen bij de elite.
Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niemand weet precies wat de gevolgen zijn voor de resterende zestien eurolanden en de waarde van de euro, simpelweg omdat nooit eerder een land de euro teruggaf. Sommige economen verwachten dat investeerders na het vertrek van Griekenland de jacht op de andere zwakke eurolanden openen: Portugal, Ierland, Spanje, mogelijk Italiė. Dat maakt een implosie van de eurozone mogelijk.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gezichtsverlies he
mssar dat het een financiėle wereldramp zou zijn nee, het licht gaat echt niet uit hoor
Niet uit zijn hart maar het lijkt wel vrij diep ingesleten in de cultuur aldaar. En een dergelijke cultuur ombuigen is helaas niet iets wat je zomaar realiseert. Je kan je afvragen of de regering sterk genoeg is om de instituties aldaar echt te veranderen. Of gokken de mensen daar er op dat met een tijdje het hoofd laag houden de regering wel weer valt en de nieuwe wind overwaait.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Is de Griek vanuit z'n hart een corrupte belastingontduiker?
Of is het meer zoiets van, als de overheid collectief bezit aan vriendjes verpatst en rijke stinkerds bij hun bedrijf een belastingtarief van rond de nul aanbiedt, waarom zou ik dan wel belasting betalen?
Niet alleen de Griek, vrijwel ieder mens is vooral met zijn eigenbelang bezig. Ik geloof niet dat daar significante verschillen tussen zitten die veroorzaakt worden door etniciteit, wel door cultuur.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Is de Griek vanuit z'n hart een corrupte belastingontduiker?
Dat is bij mensen die de boel besodemieteren vaak de manier om het goed te praten idd: "iedereen doet het, dus ik ook.", of "ik word door 'hen' genaaid, dus naai ik ze terug".quote:Of is het meer zoiets van, als de overheid collectief bezit aan vriendjes verpatst en rijke stinkerds bij hun bedrijf een belastingtarief van rond de nul aanbiedt, waarom zou ik dan wel belasting betalen?
Dat is geen ontduiking verders verdienen wij vrij weinig aan die dorpjes waar niemand zijn waterrekening betaald. Al blijft het laakbaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:44 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, een bloeiende bedrijfstak, fiscale constructies. Je maakt een afspraak met de Nederlandse fiscus dat zij 5% van de buit krijgen en je dan dekken.
In principe is het natuurlijk helemaal terecht dat mensen hun waterrekening niet betalen. Water is van ons allemaal. Net zoals dat het raar is dat mensen moeten betalen voor een stukje grond.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is geen ontduiking verders verdienen wij vrij weinig aan die dorpjes waar niemand zijn waterrekening betaald. Al blijft het laakbaar natuurlijk.
Overigens hoop ik idd dat ze als nieuwe partij in deze 4 maanden gaan laten zien wat ze willen en kunnen. En idd de corruptie aanpakken. Maar zoals HiZ zegt hebben ze beloftes gemaakt die daar niet helemaal mee stroken.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
In principe is het natuurlijk helemaal terecht dat mensen hun waterrekening niet betalen. Water is van ons allemaal. Net zoals dat het raar is dat mensen moeten betalen voor een stukje grond.
En dat staat in verhouding tot het bedrag wat je moet betalen voor een waterrekening denk je?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]![]()
Schoon water kost echter energie, grondstoffen en bijbehorende infra om te maken en transporteren.
Als ze water uit de zee willen drinken gaan ze wat mij betreft hun gang.
Maar dit gaat toch een keer gebeuren , de schulden lopen nog steeds flink op vooral Italiėquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niemand weet precies wat de gevolgen zijn voor de resterende zestien eurolanden en de waarde van de euro, simpelweg omdat nooit eerder een land de euro teruggaf.
Sommige economen verwachten dat investeerders na het vertrek van Griekenland de jacht op de andere zwakke eurolanden openen: Portugal, Ierland, Spanje, mogelijk Italiė. Dat maakt een implosie van de eurozone mogelijk.
Wat voor simpele ziel ben jijquote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En dat staat in verhouding tot het bedrag wat je moet betalen voor een waterrekening denk je?
Die infra ligt er al lang, transporteren ook niet trouwens, gaat gewoon door een buis hoor.
Ok dus je me beledigd me en legt niks uit wat je punt ondersteund. En je probeerd me te overtuigen of wat precies?quote:Op zondag 22 februari 2015 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat voor simpele ziel ben jij.
Dit kun je niet menen.
Ja dat staat behoorlijk in verhouding 85 (inc belastingen) per 1000 liter waarbij de belastingen de helft voor zijn rekening neemt.
Verder kosten die pompen en het onderhoud natuurlijk ook niets.
Verder kosten die pompen en het onderhoud natuurlijk ook nietsquote:Op zondag 22 februari 2015 13:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok dus je me beledigd me en legt niks uit wat je punt ondersteund. En je probeerd me te overtuigen of wat precies?
Wat let je om regenwater op te vangen en dat lekker te drinken? Moet je alleen niet klagen als het een tijdje niet regent en je dorst krijgt he?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En dat staat in verhouding tot het bedrag wat je moet betalen voor een waterrekening denk je?
Die infra ligt er al lang, transporteren ook niet trouwens, gaat gewoon door een buis hoor.
Ah weer een belediging. Ik heb nergens gezegd dat een waterleidingnet onderhouden niks kost. Maar of jij denkt dat het in verhouding staat tot wat men betaald. Ik zet daar vraagtekens bij.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Verder kosten die pompen en het onderhoud natuurlijk ook niets.
Ls jij denkt dat een waterleidingnet onderhouden niets kost dan ben je gewoon niet wijs.
Dan zou het je sieren om wat aannames van je bereken methodieken hier neer te zetten en niet in je slachtoffer rol te kruipen.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah weer een belediging. Ik heb nergens gezegd dat een waterleidingnet onderhouden niks kost. Maar of jij denkt dat het in verhouding staat tot wat men betaald. Ik zet daar vraagtekens bij.
Ik kruip niet in een slachtofferrol, ik wijs iemand feitelijk op zijn manier van communiceren.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zou het je sieren om wat aannames van je bereken methodieken hier neer te zetten en niet in je slachtoffer rol te kruipen.
On topic geef je berekening en assumpties voor die waterprijs anders noem ik je dadelijk ook simpele ziel.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik kruip niet in een slachtofferrol, ik wijs iemand feitelijk op zijn manier van communiceren.
Lol. Alsof ik op dreigementen ga reageren.....quote:Op zondag 22 februari 2015 13:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
On topic geef je berekening en assumpties voor die waterprijs anders noem ik je dadelijk ook simpele ziel.
quote:
Onrust binnen de Griekse gelederen en Syriza omdat de recente onderhandelingen te soft zijn bevonden. Ergo, zolang er geen definitief eind komt aan de trojka en austerity dan is extreem-links niet extreem genoeg.quote:
Dat zeg je impliciet wel want je snapt niet dat mensen er voor moeten betalen.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah weer een belediging. Ik heb nergens gezegd dat een waterleidingnet onderhouden niks kost. Maar of jij denkt dat het in verhouding staat tot wat men betaald. Ik zet daar vraagtekens bij.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
In principe is het natuurlijk helemaal terecht dat mensen hun waterrekening niet betalen. Water is van ons allemaal. Net zoals dat het raar is dat mensen moeten betalen voor een stukje grond.
Wat hadden ze dan gedacht dat iedereen ja en amen ging zeggen tegen: jullie krijgen je geld niet meer terug.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:59 schreef Arkai het volgende:
[..]
[..]
Onrust binnen de Griekse gelederen en Syriza omdat de recente onderhandelingen te soft zijn bevonden. Ergo, zolang er geen definitief eind komt aan de trojka en austerity dan is extreem-links niet extreem genoeg.
Nee hoor ik vind gewoon dat water in principe een basisrecht is als je geboren word op deze planeet. Net zoals eten en onderdak. Dat je overal maar voor moet betalen is gewoon slavernij. En ik hoop op een tijd dat mensen geen slaven meer zullen zijn.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zeg je impliciet wel want je snapt niet dat mensen er voor moeten betalen.
[..]
Lol wat een ongelofelijk kromme gedachte. Alsof alles maar geld waard moet zijn. De oude natuurvolken deden het volgens mij prima. Verspilling komt juist omdat mensen het contact met de natuur verloren zijn en te weinig bewustzijn hebben. Moet je kijken hoeveel voedsel er verspild word, en daar moet je ook voor betalen.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:36 schreef HiZ het volgende:
Gratis water leidt alleen maar tot enorme verspilling.
Ja hoor.. whatever... kijk voor de grap eens uit je raam en hou dan op met geouwehoer over terug naar de natuur.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lol wat een ongelofelijk kromme gedachte. Alsof alles maar geld waard moet zijn. De oude natuurvolken deden het volgens mij prima. Verspilling komt juist omdat mensen het contact met de natuur verloren zijn en te weinig bewustzijn hebben. Moet je kijken hoeveel voedsel er verspild word, en daar moet je ook voor betalen.
Je kunt mensen geen recht op onderdak, een maaltijd en een glas water geven zonder andere mensen te verplichten hen dat alles geven, m.a.w. zonder anderen tot slavernij te veroordelen..quote:Op zondag 22 februari 2015 23:28 schreef Japie77 het volgende:
Nee hoor ik vind gewoon dat water in principe een basisrecht is als je geboren word op deze planeet. Net zoals eten en onderdak. Dat je overal maar voor moet betalen is gewoon slavernij. En ik hoop op een tijd dat mensen geen slaven meer zullen zijn.
Je kan ook contact hebben met de natuur terwijl je geniet van de voordelen van de technologie. Ik heb het over respect voor de aarde en haar natuur zodat je niet (zoals jij noemde) haar grondstoffen zo makkelijk verspild. Het kappen van enorme oerwouden voor geld, of het dumpen van enorme hoeveelheden gif in zee duiden niet op respect voor de natuur.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja hoor.. whatever... kijk voor de grap eens uit je raam en hou dan op met geouwehoer over terug naar de natuur.
LOL, ik realiseer me net dat je dat betoog lekker op een laptop hebt zitten uittypen. Ook zo'n fijn apparaat dat je dichter bij de natuur brengt natuurlijk.
En hoe zie je dat? De grondstoffen zijn gewoon aanwezig dus daar ligt het niet aan. Een waterzuiveringsinstallatie kan in de toekomst door robots gebouwd worden en onderhouden dus daar zie ik het probleem ook niet. Je kan tegenwoordig al huizen printen met 3d printers.quote:Op maandag 23 februari 2015 01:41 schreef dvr het volgende:
[..]
Je kunt mensen geen recht op onderdak, een maaltijd en een glas water geven zonder andere mensen te verplichten hen dat alles geven, m.a.w. zonder anderen tot slavernij te veroordelen..
Daarom voorzien westerse overheden daar dan ook in. Dat komt echter niet voor niets want de ingenieurs van die zuiveringsinstallatie moeten ook betaald worden.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor ik vind gewoon dat water in principe een basisrecht is als je geboren word op deze planeet. Net zoals eten en onderdak. Dat je overal maar voor moet betalen is gewoon slavernij. En ik hoop op een tijd dat mensen geen slaven meer zullen zijn.
Het is geen basisrecht als je er gewoon voor moet betalen. Jij bent dus oke met slavernij?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daarom voorzien westerse overheden daar dan ook in. Dat komt echter niet voor niets want de ingenieurs van die zuiveringsinstallatie moeten ook betaald worden.
Als je terug naar de natuur wilt dan laat je afkoppelen en ga 6 maal daags je water uit het lokale beekje halen.
Waarom zou je voor een basis recht niet hoeven te betalen?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is geen basisrecht als je er gewoon voor moet betalen. Jij bent dus oke met slavernij?
Om jou netjes je 'basisrechten' aan te reiken op je luie bank, moeten veel mensen toch echt vroeg hun bed uit.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is geen basisrecht als je er gewoon voor moet betalen. Jij bent dus oke met slavernij?
Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven. Het is slavernij zonder dat mensen echt doorhebben dat het slavernij is omdat je niet letterlijk kettingen aan je voeten hebt.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je voor een basis recht niet hoeven te betalen?
Ik zie ook niet helemaal in hoe dat slavernij is. Jij bent degene die mensen voor niets wilt laten werken.
Schaamteloos leven op kosten van anderen is misschien het ezelsbruggetje..quote:Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
Wat heeft 'gratis water' exact met de eurocrisis te maken?
Dan doen zoveel mensen, zou ik bijna zeggen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schaamteloos leven op kosten van anderen is misschien het ezelsbruggetje..
Je wilt maar niet snappen dat voor eten, drinken en onderdak altijd gewerkt moet worden. Als het niet door jou is, dan door anderen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven. Het is slavernij zonder dat mensen echt doorhebben dat het slavernij is omdat je niet letterlijk kettingen aan je voeten hebt.
Omdat als je voor iets moet betalen je niet vrij bent.
Geen bal. Al was er in Ierland wel protest omdat in het kader van de bezuinigingen daar in bepaalde gebieden het drinkwater niet meer gratis zou zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
Eh, niet om het een of ander, maar honderdduizenden jaren voordat de slavernij überhaupt werd uitgevonden was de natuurtoestand van de mensheid ook al dat je moest werken om te overleven.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven.
Heeft niks met elkaar te maken. Een recht is nou juist iets waar niks tegenover staat. Het recht op een menswaardig bestaan. En by the way, de gedachte dat jij voor een ander werkt is natuurlijk vrij raar want dan kan je eerder bij miljonairs gaan klagen aangezien de welvaart naar boven stroomt en voor elke euro die iemand verdient, hele rijke mensen wat af snoepen zonder daar ook maar iets voor te hoeven doen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Om jou netjes je 'basisrechten' aan te reiken op je luie bank, moeten veel mensen toch echt vroeg hun bed uit.
Bij basisrechten horen basisplichten.
Of zorgen dat iemand anders dat doet.. Ofwel uit liefde, ofwel omdat hij gedwongen wordt.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, niet om het een of ander, maar honderdduizenden jaren voordat de slavernij überhaupt werd uitgevonden was de natuurtoestand van de mensheid ook al dat je moest werken om te overleven.
Heb je mijn voorbeeld niet gelezen over wat robots en 3d printers kunnen tegenwoordig?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je wilt maar niet snappen dat voor eten, drinken en onderdak altijd gewerkt moet worden. Als het niet door jou is, dan door anderen.
Ja precies. En we zijn nu honderduizenden jaren verder en het is nog steeds zo. Hoog tijd voor een ander systeem lijkt mij. Wat meer beschaving.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, niet om het een of ander, maar honderdduizenden jaren voordat de slavernij überhaupt werd uitgevonden was de natuurtoestand van de mensheid ook al dat je moest werken om te overleven.
Regel jij even dat die dingen alle basisvoorzieningen regelen dan? Want dat is nu nog lang niet zo, en over 10 jaar ook nog niet.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je mijn voorbeeld niet gelezen over wat robots en 3d printers kunnen tegenwoordig?
Hoever ben je al met je bijdrage aan de robottoekomst? Of moeten anderen dat ook al voor je regelen?quote:Op maandag 23 februari 2015 12:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja precies. En we zijn nu honderduizenden jaren verder en het is nog steeds zo. Hoog tijd voor een ander systeem lijkt mij. Wat meer beschaving.
Dat zou prima kunnen in 5 jaar. Mensen moeten alleen een omslag maken in hun denken. Dat moet beginnen bij de politiek. Dat gelul over mensen aan het werk terwijl er nauwelijks werk is en heel veel banen sowieso overgenomen gaan worden door robots is gewoon zo zinloos.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Regel jij even dat die dingen alle basisvoorzieningen regelen dan? Want dat is nu nog lang niet zo, en over 10 jaar ook nog niet.
Wat is dat nou voor rare opmerking. Wat doe jij dan voor de toekomst? FYI ik ben zeker bezig met dingen voor de toekomst, zowel op lokaal niveau als landelijk niveau.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoever ben je al met je bijdrage aan de robottoekomst? Of moeten anderen dat ook al voor je regelen?
Dit is een soort mini-QE. Te veel posts voor te weinig nieuwe ontwikkelingen leidt tot inflatie van het postniveau. Het is dus wachten tot mensen verzadigd raken met bs zodat er natuurlijkerwijs deflatie optreedt of je verstoort de markt door een moderator posts te laten onttrekken aan het systeem.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
Hehe.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dit is een soort mini-QE. Te veel posts voor te weinig nieuwe ontwikkelingen leidt tot inflatie van het postniveau. Het is dus wachten tot mensen verzadigd raken met bs zodat er natuurlijkerwijs deflatie optreedt of je verstoort de markt door een moderator posts te laten onttrekken aan het systeem.
Nog niet wat jij wilt plus wie maakt die robots.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je mijn voorbeeld niet gelezen over wat robots en 3d printers kunnen tegenwoordig?
Dat is niet anders in de natuur,n waarom denk je dat je spieren hebt?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven. Het is slavernij zonder dat mensen echt doorhebben dat het slavernij is omdat je niet letterlijk kettingen aan je voeten hebt.
Omdat als je voor iets moet betalen je niet vrij bent.
Tja als iemand anders naar de wereld kijkt als jou spoort hij niet......Wie spoort er dan niet vraag ik me af.....quote:Op maandag 23 februari 2015 15:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nog niet wat jij wilt plus wie maakt die robots.
Maar zoals eerder gezegd spoor je niet ik had alleen niet door dat het zo erg was.
Oh ik vind je utopie wel mooi maar het staat los van de werkelijkheid. Niets komt vanzelf ook niet als het een recht is.quote:Op maandag 23 februari 2015 16:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja als iemand anders naar de wereld kijkt als jou spoort hij niet......Wie spoort er dan niet vraag ik me af.....
Het is nogal offtopic idd.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:49 schreef crashbangboom het volgende:
Kunnen jullie niet beter ergens een kamer nemen?
Whehe.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dit is een soort mini-QE. Te veel posts voor te weinig nieuwe ontwikkelingen leidt tot inflatie van het postniveau. Het is dus wachten tot mensen verzadigd raken met bs zodat er natuurlijkerwijs deflatie optreedt of je verstoort de markt door een moderator posts te laten onttrekken aan het systeem.
Was gisteren toch al verstuurd? http://www.nu.nl/economie(...)ingen-verstuurd.htmlquote:Op maandag 23 februari 2015 18:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Whehe.
En om het dan on-topic te houden: Het is idd wachten op nieuws. Er wordt iets gefluisterd van een bezuiniging van 800 miljoen door smokkel tegen te gaan, 2,5 miljard door rijke Grieken extra te gaan belasten en nog eens 2,5 miljard door belastingontduiking tegen te gaan. Vanavond moeten de Grieken hun huiswerk inleveren.
Maar wanneer het groene licht (of niet, maar dat lijkt me eigenlijk uitgesloten) komt is me niet helemaal duidelijk? Edit: Ah, eind deze week. http://www.faz.net/aktuel(...)-durch-13444525.html
Het lijstje schijnt over en weer gestuurd te worden, zodat Griekenland het nog een beetje kan bijschaven zodat de kans maximaal is dat ook iedereen straks akkoord gaat.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Was gisteren toch al verstuurd? http://www.nu.nl/economie(...)ingen-verstuurd.html
Ik ben benieuwd hoeveel van de oorspronkelijke plannen er overblijft; hoeveel water bij de wijn Tsipras & co. nog zullen doen.quote:En natuurlijk krijgen we dan weer een herhaling van zetten, Dietschland die alleen snijden tot voorbij het bot effectief vindt, Nederland waarvan de fiscus zich de tandjes schrikt, stel je voor dat meer landen de centen hier te lande komen halen, en de Grieken die dit een betere oplossing vinden dan hun bevolking op te knopen.
Tsja.
Ben nieuwsgierig of de Grieken al een lijstje met BV's en stichtingen hebben
Nou ja, het is eerder hoe men binnen de EU denkt dat eenzijdige knevelarij werkt. Vergeet niet dat een hoop met unanimiteit van stemmen aangenomen moet worden binnen de EU. Hoe luidt de tekst van het volkslied ook alweer 'alle menschen sollte bruder sein'? Mij lijkt dat ze een serie toekomstige stormen oogsten als ze de kikker de strot af proberen te bijten. Leuk korte termijn, lost niks op lange termijn. Ik zou mijn broer althans niet slowcookenquote:Op maandag 23 februari 2015 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Het lijstje schijnt over en weer gestuurd te worden, zodat Griekenland het nog een beetje kan bijschaven zodat de kans maximaal is dat ook iedereen straks akkoord gaat.
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel van de oorspronkelijke plannen er overblijft; hoeveel water bij de wijn Tsipras & co. nog zullen doen.
Het doel van dit over-en-weer-spelletje lijkt me i.i.g. dat de regering van Tsipras vandaag keer op keer op keer een beetje moet toegeven en inleveren. Waarschijnlijk omdat het dan is zoals met de kikker die je in koud water gooit en vervolgens niks merkt als je het water aan de kook brengt.
Maar hoe dan in Griekenland binnenlands op het resultaat gereageerd zal gaan worden?
Later dit jaar nog een keer verkiezingen gok ik.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar hoe dan in Griekenland binnenlands op het resultaat gereageerd zal gaan worden?
Ja, ik zou heel goed kunnen dat bij de statenverkeizingen duidelijk blijkt hoe Nederland over Europa denkt, maar geloof niet dat ons minder minder minder heids kabinet daar op dit moment consequenties uit trekt.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Later dit jaar nog een keer verkiezingen gok ik.
Hoe zou die afkeuring van Europa er bij de statenverkiezingen dan uit gaan zien volgens jou?quote:Op maandag 23 februari 2015 19:18 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, ik zou heel goed kunnen dat bij de statenverkeizingen duidelijk blijkt hoe Nederland over Europa denkt, maar geloof niet dat ons minder minder minder heids kabinet daar op dit moment consequenties uit trekt.
Oh sorry, nou zie ik pas dat je er een enkele regel uit een post pakt en daar velgevallig op reageert met een dooddoenerquote:Op maandag 23 februari 2015 19:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe zou die afkeuring van Europa er bij de statenverkiezingen dan uit gaan zien volgens jou?
Hetgeen overigens weinig te maken heeft met hoe Griekenland binnenlands op de uitkomsten van de onderhandelingen zal reageren...
De rest van de post ging ook duidelijk over Griekenland. Hoe je daar die afkeur van Europa tijdens de statenverkiezingen bij verzint (hoe gaat die er trouwens uitzien volgens jou?) is me een raadsel.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Oh sorry, nou zie ik pas dat je er een enkele regel uit een post pakt en daar velgevallig op reageert met een dooddoenerEx-kus.
Ja, dat zeg ik, er was gewoon een hele post waar je op kon reageren. Toch weer die grijsgedraaide plaat. Zo moeilijk is dat toch niet, er komen geen nieuwe verkiezingen in Griekenland, dus over welke verkiezingen had je het dan? De enige verkiezingen die op de rol staan zijn Nederland en de UK. Waarbij nota bene de Noren (!) al waarschuwen voor een Ukexit.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De rest van de post ging ook duidelijk over Griekenland. Hoe je daar die afkeur van Europa tijdens de statenverkiezingen bij verzint (hoe gaat die er trouwens uitzien volgens jou?) is me een raadsel.
Ik verwacht dat wanneer de nieuwe Griekse regering geen resultaten weet te boeken ze dan geen lang leven geschonken zal zijn. Zo lastig was dat toch ook weer niet?quote:Op maandag 23 februari 2015 19:44 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, er was gewoon een hele post waar je op kon reageren. Toch weer die grijsgedraaide plaat. Zo moeilijk is dat toch niet, er komen geen nieuwe verkiezingen in Griekenland, dus over welke verkiezingen had je het dan? De enige verkiezingen die op de rol staan zijn Nederland en de UK. Waarbij nota bene de Noren (!) al waarschuwen voor een Ukexit.
http://www.ibtimes.co.uk/(...)tain-imitate-1432418
Het bangmaken begint alweer
Bangmaken, dreigen en knevelen. Het edele grondwerk van de EU dat ons bij elkaar houdt <3
En kun je die stelling ook onderbouwen?quote:Op maandag 23 februari 2015 19:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat wanneer de nieuwe Griekse regering geen resultaten weet te boeken ze dan geen lang leven geschonken zal zijn. Zo lastig was dat toch ook weer niet?
De Griekse politiek blinkt nu niet bepaald uit in stabiliteit de laatste jaren. Daarbij is de grootste partij daar nu een zeer snel gegroeide verzameling van allerlei losse partijtjes met oorspronkelijk elk een eigen achterban. Daarin gaat gemor en gedoe ontstaan als de regering vast blijkt te lopen.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:58 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En kun je die stelling ook onderbouwen?
Bijvoorbeeld wie nieuwe verkiezingen gaat uitschrijven?
Ah, wishfull thinking en framing dus. Wel een beetje destructief.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De Griekse politiek blinkt nu niet bepaald uit in stabiliteit de laatste jaren. Daarbij is de grootste partij daar nu een zeer snel gegroeide verzameling van allerlei losse partijtjes met oorspronkelijk elk een eigen achterban. Daarin gaat gemor en gedoe ontstaan als de regering vast blijkt te lopen.
Dan zouden mij nieuwe verkiezingen niet verbazen.
En ga jij nu je verhaal over de anti-Europa stem bij de Statenverkiezingen onderbouwen?
Nee, zeker niet. De laatste regeringen zijn er niet erg stabiel gebleken. Een nieuwe regering heeft dan wel even krediet maar ze moeten het wel waar gaan maken. Lukt dat niet dan is nieuwe instabiliteit niet onaannemelijk.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:09 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ah, wishfull thinking en framing dus. Wel een beetje destructief.
De PVV scoorde de vorige keer al vrij aardig bij de Statenverkiezingen en zal moeite moeten doen dat weer te halen. Maar waarom zou een stem op de PVV een stem tegen Europa zijn? Het is tot nu toe in de campagnes nog niet heel erg een onderwerp. De SP en PVV zetten zich wel sterk af tegen het kabinet maar meer vanwege alle bezuinigingen dan vanwege Europa heb ik het idee.quote:Let maar op UKIP in de UK en PVV in Nederland. Alhoewel dat natuurlijk wel weer weggewuift zal worden
Dat weet jij toch ook wel, omdat een vijand verbroedert. En het spel na deze week nog maar begint.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. De laatste regeringen zijn er niet erg stabiel gebleken. Een nieuwe regering heeft dan wel even krediet maar ze moeten het wel waar gaan maken. Lukt dat niet dan is nieuwe instabiliteit niet onaannemelijk.
Maar waarom denk jij dat ze in geval van het niet voor elkaar krijgen van de gewenste en beloofde hervormingen dat geen effect op de stabiliteit van de regering zal hebben?
Ik heb een ander idee, wel is het de vraag of ze competent genoeg zijn om uit te leggen dat alle bombastisch en spastisch spel rondom Griekenland een detail is in vergelijking tot QE en het gevolg daarvan op het inkomen en pensioenkapitaal van Nederland. Ik weet ook niet of genoeg mensen al willen toegeven aan het feit dat we jaarlijks een bedrag a la Griekenland afschrijven.quote:De PVV scoorde de vorige keer al vrij aardig bij de Statenverkiezingen en zal moeite moeten doen dat weer te halen. Maar waarom zou een stem op de PVV een stem tegen Europa zijn? Het is tot nu toe in de campagnes nog niet heel erg een onderwerp. De SP en PVV zetten zich wel sterk af tegen het kabinet maar meer vanwege alle bezuinigingen dan vanwege Europa heb ik het idee.
Niks, het geeft wel een goed idee van hoe serieus je iemand in de discussie moet nemen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
En namens de euro dromers dank u voor het nog niet uitvoeren van de grexit.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:01 schreef crashbangboom het volgende:
Voila, http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0LS0V520150224
Volgens mij kunnen beide partijen net doen alsof ze hun gelijk gehaald hebben. Iedereen doet gewoon wat ie wil uitvoeren en laat liggen wat ie niet wil uitvoeren. En over vier maanden een nieuwe afspraak.Dank u voor die miljarde.
Dat is een beetje hoe politiek in zijn algemeenheid werkt. Je maakt wat afspraken met elkaar en gaat vervolgens zo hard mogelijk proberen om je niet aan de afspraken te houden die je eigenlijk niet zo zinnen. Hell, niet alleen in de politiek, in zo'n beetje elke organisatie zie je dat traineren een bijzonder effectief middel is om niet te hoeven doen wat je niet zintquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:01 schreef crashbangboom het volgende:
Voila, http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0LS0V520150224
Volgens mij kunnen beide partijen net doen alsof ze hun gelijk gehaald hebben. Iedereen doet gewoon wat ie wil uitvoeren en laat liggen wat ie niet wil uitvoeren. En over vier maanden een nieuwe afspraak.Dank u voor die miljarde.
En tegelijk de tegenpartij gelukkig te maken, want zo kan de EU nog even mooi weer spelen naar de burgers. Het komt terug hoor. Met rente. Elke keer een beetje meerquote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is een beetje hoe politiek in zijn algemeenheid werkt. Je maakt wat afspraken met elkaar en gaat vervolgens zo hard mogelijk proberen om je niet aan de afspraken te houden die je eigenlijk niet zo zinnen. Hell, niet alleen in de politiek, in zo'n beetje elke organisatie zie je dat traineren een bijzonder effectief middel is om niet te hoeven doen wat je niet zint
Valt mee, prive schuld in Italie is vet laag. I.t.t. bijvoorbeeld de hypoteeekkoningen in NL.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
krijgen ze niet , de EU zal dit landje met zich mee moeten zeulen net als Nederland Drenthe met zich neemt
Ook geen ramp, maar het is de grote vraag wat ze zullen doen als Italie zo gaat doen , dat zit er aan te komen he
We konden best redelijk samenwerken totdat men bedacht dat er een Europese munt moest komen en hiervoor allemaal vreemde gekunstelde maatregelen genomen zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:24 schreef de_ier het volgende:
Die Yanis Varoufakis is echt niet uit om herkozen te worden, dus hij zal wel een plan hebben.
Wel jammer dat het keer op keer blijkt in de geschiedenis dat Europeanen gewoon niet kunnen samenwerken. Kutvolk zijn we met z'n alle.
Mwah, tis maar net waar je naar kijkt. Neem de ESA met de Rosetta missie en de landing van Philae. Sterk staaltje internationale Europese samenwerkingquote:Op woensdag 25 februari 2015 01:24 schreef de_ier het volgende:
Die Yanis Varoufakis is echt niet uit om herkozen te worden, dus hij zal wel een plan hebben.
Wel jammer dat het keer op keer blijkt in de geschiedenis dat Europeanen gewoon niet kunnen samenwerken. Kutvolk zijn we met z'n alle.
Ja want owee als iets gratis is. Dat kan natuurlijk niet. Je moet het burgers niet te gemakkelijk maken.....quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niks, het geeft wel een goed idee van hoe serieus je iemand in de discussie moet nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |