Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven. Het is slavernij zonder dat mensen echt doorhebben dat het slavernij is omdat je niet letterlijk kettingen aan je voeten hebt.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je voor een basis recht niet hoeven te betalen?
Ik zie ook niet helemaal in hoe dat slavernij is. Jij bent degene die mensen voor niets wilt laten werken.
Schaamteloos leven op kosten van anderen is misschien het ezelsbruggetje..quote:Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
Wat heeft 'gratis water' exact met de eurocrisis te maken?
Dan doen zoveel mensen, zou ik bijna zeggen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schaamteloos leven op kosten van anderen is misschien het ezelsbruggetje..
Je wilt maar niet snappen dat voor eten, drinken en onderdak altijd gewerkt moet worden. Als het niet door jou is, dan door anderen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven. Het is slavernij zonder dat mensen echt doorhebben dat het slavernij is omdat je niet letterlijk kettingen aan je voeten hebt.
Omdat als je voor iets moet betalen je niet vrij bent.
Geen bal. Al was er in Ierland wel protest omdat in het kader van de bezuinigingen daar in bepaalde gebieden het drinkwater niet meer gratis zou zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
Eh, niet om het een of ander, maar honderdduizenden jaren voordat de slavernij überhaupt werd uitgevonden was de natuurtoestand van de mensheid ook al dat je moest werken om te overleven.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven.
Heeft niks met elkaar te maken. Een recht is nou juist iets waar niks tegenover staat. Het recht op een menswaardig bestaan. En by the way, de gedachte dat jij voor een ander werkt is natuurlijk vrij raar want dan kan je eerder bij miljonairs gaan klagen aangezien de welvaart naar boven stroomt en voor elke euro die iemand verdient, hele rijke mensen wat af snoepen zonder daar ook maar iets voor te hoeven doen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Om jou netjes je 'basisrechten' aan te reiken op je luie bank, moeten veel mensen toch echt vroeg hun bed uit.
Bij basisrechten horen basisplichten.
Of zorgen dat iemand anders dat doet.. Ofwel uit liefde, ofwel omdat hij gedwongen wordt.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, niet om het een of ander, maar honderdduizenden jaren voordat de slavernij überhaupt werd uitgevonden was de natuurtoestand van de mensheid ook al dat je moest werken om te overleven.
Heb je mijn voorbeeld niet gelezen over wat robots en 3d printers kunnen tegenwoordig?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je wilt maar niet snappen dat voor eten, drinken en onderdak altijd gewerkt moet worden. Als het niet door jou is, dan door anderen.
Ja precies. En we zijn nu honderduizenden jaren verder en het is nog steeds zo. Hoog tijd voor een ander systeem lijkt mij. Wat meer beschaving.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, niet om het een of ander, maar honderdduizenden jaren voordat de slavernij überhaupt werd uitgevonden was de natuurtoestand van de mensheid ook al dat je moest werken om te overleven.
Regel jij even dat die dingen alle basisvoorzieningen regelen dan? Want dat is nu nog lang niet zo, en over 10 jaar ook nog niet.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je mijn voorbeeld niet gelezen over wat robots en 3d printers kunnen tegenwoordig?
Hoever ben je al met je bijdrage aan de robottoekomst? Of moeten anderen dat ook al voor je regelen?quote:Op maandag 23 februari 2015 12:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja precies. En we zijn nu honderduizenden jaren verder en het is nog steeds zo. Hoog tijd voor een ander systeem lijkt mij. Wat meer beschaving.
Dat zou prima kunnen in 5 jaar. Mensen moeten alleen een omslag maken in hun denken. Dat moet beginnen bij de politiek. Dat gelul over mensen aan het werk terwijl er nauwelijks werk is en heel veel banen sowieso overgenomen gaan worden door robots is gewoon zo zinloos.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Regel jij even dat die dingen alle basisvoorzieningen regelen dan? Want dat is nu nog lang niet zo, en over 10 jaar ook nog niet.
Wat is dat nou voor rare opmerking. Wat doe jij dan voor de toekomst? FYI ik ben zeker bezig met dingen voor de toekomst, zowel op lokaal niveau als landelijk niveau.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoever ben je al met je bijdrage aan de robottoekomst? Of moeten anderen dat ook al voor je regelen?
Dit is een soort mini-QE. Te veel posts voor te weinig nieuwe ontwikkelingen leidt tot inflatie van het postniveau. Het is dus wachten tot mensen verzadigd raken met bs zodat er natuurlijkerwijs deflatie optreedt of je verstoort de markt door een moderator posts te laten onttrekken aan het systeem.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
Hehe.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dit is een soort mini-QE. Te veel posts voor te weinig nieuwe ontwikkelingen leidt tot inflatie van het postniveau. Het is dus wachten tot mensen verzadigd raken met bs zodat er natuurlijkerwijs deflatie optreedt of je verstoort de markt door een moderator posts te laten onttrekken aan het systeem.
Nog niet wat jij wilt plus wie maakt die robots.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je mijn voorbeeld niet gelezen over wat robots en 3d printers kunnen tegenwoordig?
Dat is niet anders in de natuur,n waarom denk je dat je spieren hebt?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een slaaf is niet vrij omdat hij moet werken om te overleven. Het is slavernij zonder dat mensen echt doorhebben dat het slavernij is omdat je niet letterlijk kettingen aan je voeten hebt.
Omdat als je voor iets moet betalen je niet vrij bent.
Tja als iemand anders naar de wereld kijkt als jou spoort hij niet......Wie spoort er dan niet vraag ik me af.....quote:Op maandag 23 februari 2015 15:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nog niet wat jij wilt plus wie maakt die robots.
Maar zoals eerder gezegd spoor je niet ik had alleen niet door dat het zo erg was.
Oh ik vind je utopie wel mooi maar het staat los van de werkelijkheid. Niets komt vanzelf ook niet als het een recht is.quote:Op maandag 23 februari 2015 16:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja als iemand anders naar de wereld kijkt als jou spoort hij niet......Wie spoort er dan niet vraag ik me af.....
Het is nogal offtopic idd.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:49 schreef crashbangboom het volgende:
Kunnen jullie niet beter ergens een kamer nemen?
Whehe.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:50 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dit is een soort mini-QE. Te veel posts voor te weinig nieuwe ontwikkelingen leidt tot inflatie van het postniveau. Het is dus wachten tot mensen verzadigd raken met bs zodat er natuurlijkerwijs deflatie optreedt of je verstoort de markt door een moderator posts te laten onttrekken aan het systeem.
Was gisteren toch al verstuurd? http://www.nu.nl/economie(...)ingen-verstuurd.htmlquote:Op maandag 23 februari 2015 18:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Whehe.
En om het dan on-topic te houden: Het is idd wachten op nieuws. Er wordt iets gefluisterd van een bezuiniging van 800 miljoen door smokkel tegen te gaan, 2,5 miljard door rijke Grieken extra te gaan belasten en nog eens 2,5 miljard door belastingontduiking tegen te gaan. Vanavond moeten de Grieken hun huiswerk inleveren.
Maar wanneer het groene licht (of niet, maar dat lijkt me eigenlijk uitgesloten) komt is me niet helemaal duidelijk? Edit: Ah, eind deze week. http://www.faz.net/aktuel(...)-durch-13444525.html
Het lijstje schijnt over en weer gestuurd te worden, zodat Griekenland het nog een beetje kan bijschaven zodat de kans maximaal is dat ook iedereen straks akkoord gaat.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Was gisteren toch al verstuurd? http://www.nu.nl/economie(...)ingen-verstuurd.html
Ik ben benieuwd hoeveel van de oorspronkelijke plannen er overblijft; hoeveel water bij de wijn Tsipras & co. nog zullen doen.quote:En natuurlijk krijgen we dan weer een herhaling van zetten, Dietschland die alleen snijden tot voorbij het bot effectief vindt, Nederland waarvan de fiscus zich de tandjes schrikt, stel je voor dat meer landen de centen hier te lande komen halen, en de Grieken die dit een betere oplossing vinden dan hun bevolking op te knopen.
Tsja.
Ben nieuwsgierig of de Grieken al een lijstje met BV's en stichtingen hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |