abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149962913
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Het lijstje schijnt over en weer gestuurd te worden, zodat Griekenland het nog een beetje kan bijschaven zodat de kans maximaal is dat ook iedereen straks akkoord gaat.

[..]

Ik ben benieuwd hoeveel van de oorspronkelijke plannen er overblijft; hoeveel water bij de wijn Tsipras & co. nog zullen doen.

Het doel van dit over-en-weer-spelletje lijkt me i.i.g. dat de regering van Tsipras vandaag keer op keer op keer een beetje moet toegeven en inleveren. Waarschijnlijk omdat het dan is zoals met de kikker die je in koud water gooit en vervolgens niks merkt als je het water aan de kook brengt.

Maar hoe dan in Griekenland binnenlands op het resultaat gereageerd zal gaan worden?
Nou ja, het is eerder hoe men binnen de EU denkt dat eenzijdige knevelarij werkt. Vergeet niet dat een hoop met unanimiteit van stemmen aangenomen moet worden binnen de EU. Hoe luidt de tekst van het volkslied ook alweer 'alle menschen sollte bruder sein'? Mij lijkt dat ze een serie toekomstige stormen oogsten als ze de kikker de strot af proberen te bijten. Leuk korte termijn, lost niks op lange termijn. Ik zou mijn broer althans niet slowcooken :)
so long and thanks for all the fish
pi_149963002
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:07 schreef Igen het volgende:

[..]
Maar hoe dan in Griekenland binnenlands op het resultaat gereageerd zal gaan worden?
Later dit jaar nog een keer verkiezingen gok ik.
pi_149963134
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Later dit jaar nog een keer verkiezingen gok ik.
Ja, ik zou heel goed kunnen dat bij de statenverkeizingen duidelijk blijkt hoe Nederland over Europa denkt, maar geloof niet dat ons minder minder minder heids kabinet daar op dit moment consequenties uit trekt.
pi_149963231
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:18 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, ik zou heel goed kunnen dat bij de statenverkeizingen duidelijk blijkt hoe Nederland over Europa denkt, maar geloof niet dat ons minder minder minder heids kabinet daar op dit moment consequenties uit trekt.
Hoe zou die afkeuring van Europa er bij de statenverkiezingen dan uit gaan zien volgens jou?

Hetgeen overigens weinig te maken heeft met hoe Griekenland binnenlands op de uitkomsten van de onderhandelingen zal reageren...
pi_149963545
quote:
7s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zou die afkeuring van Europa er bij de statenverkiezingen dan uit gaan zien volgens jou?

Hetgeen overigens weinig te maken heeft met hoe Griekenland binnenlands op de uitkomsten van de onderhandelingen zal reageren...
Oh sorry, nou zie ik pas dat je er een enkele regel uit een post pakt en daar velgevallig op reageert met een dooddoener :) Ex-kus.
pi_149964033
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Oh sorry, nou zie ik pas dat je er een enkele regel uit een post pakt en daar velgevallig op reageert met een dooddoener :) Ex-kus.
De rest van de post ging ook duidelijk over Griekenland. Hoe je daar die afkeur van Europa tijdens de statenverkiezingen bij verzint (hoe gaat die er trouwens uitzien volgens jou?) is me een raadsel.
pi_149964278
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De rest van de post ging ook duidelijk over Griekenland. Hoe je daar die afkeur van Europa tijdens de statenverkiezingen bij verzint (hoe gaat die er trouwens uitzien volgens jou?) is me een raadsel.
Ja, dat zeg ik, er was gewoon een hele post waar je op kon reageren. Toch weer die grijsgedraaide plaat. Zo moeilijk is dat toch niet, er komen geen nieuwe verkiezingen in Griekenland, dus over welke verkiezingen had je het dan? De enige verkiezingen die op de rol staan zijn Nederland en de UK. Waarbij nota bene de Noren (!) al waarschuwen voor een Ukexit. :D

http://www.ibtimes.co.uk/(...)tain-imitate-1432418

Het bangmaken begint alweer :D

Bangmaken, dreigen en knevelen. Het edele grondwerk van de EU dat ons bij elkaar houdt <3
pi_149964883
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:44 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik, er was gewoon een hele post waar je op kon reageren. Toch weer die grijsgedraaide plaat. Zo moeilijk is dat toch niet, er komen geen nieuwe verkiezingen in Griekenland, dus over welke verkiezingen had je het dan? De enige verkiezingen die op de rol staan zijn Nederland en de UK. Waarbij nota bene de Noren (!) al waarschuwen voor een Ukexit. :D

http://www.ibtimes.co.uk/(...)tain-imitate-1432418

Het bangmaken begint alweer :D

Bangmaken, dreigen en knevelen. Het edele grondwerk van de EU dat ons bij elkaar houdt <3
Ik verwacht dat wanneer de nieuwe Griekse regering geen resultaten weet te boeken ze dan geen lang leven geschonken zal zijn. Zo lastig was dat toch ook weer niet?
pi_149964914
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik verwacht dat wanneer de nieuwe Griekse regering geen resultaten weet te boeken ze dan geen lang leven geschonken zal zijn. Zo lastig was dat toch ook weer niet?
En kun je die stelling ook onderbouwen?

Bijvoorbeeld wie nieuwe verkiezingen gaat uitschrijven?
pi_149965364
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:58 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En kun je die stelling ook onderbouwen?

Bijvoorbeeld wie nieuwe verkiezingen gaat uitschrijven?
De Griekse politiek blinkt nu niet bepaald uit in stabiliteit de laatste jaren. Daarbij is de grootste partij daar nu een zeer snel gegroeide verzameling van allerlei losse partijtjes met oorspronkelijk elk een eigen achterban. Daarin gaat gemor en gedoe ontstaan als de regering vast blijkt te lopen.
Dan zouden mij nieuwe verkiezingen niet verbazen.

En ga jij nu je verhaal over de anti-Europa stem bij de Statenverkiezingen onderbouwen?
pi_149965419
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Griekse politiek blinkt nu niet bepaald uit in stabiliteit de laatste jaren. Daarbij is de grootste partij daar nu een zeer snel gegroeide verzameling van allerlei losse partijtjes met oorspronkelijk elk een eigen achterban. Daarin gaat gemor en gedoe ontstaan als de regering vast blijkt te lopen.
Dan zouden mij nieuwe verkiezingen niet verbazen.

En ga jij nu je verhaal over de anti-Europa stem bij de Statenverkiezingen onderbouwen?
Ah, wishfull thinking en framing dus. Wel een beetje destructief.

Let maar op UKIP in de UK en PVV in Nederland. Alhoewel dat natuurlijk wel weer weggewuift zal worden :)
pi_149965643
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:09 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ah, wishfull thinking en framing dus. Wel een beetje destructief.
Nee, zeker niet. De laatste regeringen zijn er niet erg stabiel gebleken. Een nieuwe regering heeft dan wel even krediet maar ze moeten het wel waar gaan maken. Lukt dat niet dan is nieuwe instabiliteit niet onaannemelijk.

Maar waarom denk jij dat ze in geval van het niet voor elkaar krijgen van de gewenste en beloofde hervormingen dat geen effect op de stabiliteit van de regering zal hebben?

quote:
Let maar op UKIP in de UK en PVV in Nederland. Alhoewel dat natuurlijk wel weer weggewuift zal worden :)
De PVV scoorde de vorige keer al vrij aardig bij de Statenverkiezingen en zal moeite moeten doen dat weer te halen. Maar waarom zou een stem op de PVV een stem tegen Europa zijn? Het is tot nu toe in de campagnes nog niet heel erg een onderwerp. De SP en PVV zetten zich wel sterk af tegen het kabinet maar meer vanwege alle bezuinigingen dan vanwege Europa heb ik het idee.
pi_149965788
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. De laatste regeringen zijn er niet erg stabiel gebleken. Een nieuwe regering heeft dan wel even krediet maar ze moeten het wel waar gaan maken. Lukt dat niet dan is nieuwe instabiliteit niet onaannemelijk.

Maar waarom denk jij dat ze in geval van het niet voor elkaar krijgen van de gewenste en beloofde hervormingen dat geen effect op de stabiliteit van de regering zal hebben?
Dat weet jij toch ook wel, omdat een vijand verbroedert. En het spel na deze week nog maar begint.

quote:
De PVV scoorde de vorige keer al vrij aardig bij de Statenverkiezingen en zal moeite moeten doen dat weer te halen. Maar waarom zou een stem op de PVV een stem tegen Europa zijn? Het is tot nu toe in de campagnes nog niet heel erg een onderwerp. De SP en PVV zetten zich wel sterk af tegen het kabinet maar meer vanwege alle bezuinigingen dan vanwege Europa heb ik het idee.
Ik heb een ander idee, wel is het de vraag of ze competent genoeg zijn om uit te leggen dat alle bombastisch en spastisch spel rondom Griekenland een detail is in vergelijking tot QE en het gevolg daarvan op het inkomen en pensioenkapitaal van Nederland. Ik weet ook niet of genoeg mensen al willen toegeven aan het feit dat we jaarlijks een bedrag a la Griekenland afschrijven.
pi_149977150
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:43 schreef Reya het volgende:
Wat heeft 'gratis water' exact met de eurocrisis te maken? :?
Niks, het geeft wel een goed idee van hoe serieus je iemand in de discussie moet nemen.
pi_149993200
Voila, http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0LS0V520150224

Volgens mij kunnen beide partijen net doen alsof ze hun gelijk gehaald hebben. Iedereen doet gewoon wat ie wil uitvoeren en laat liggen wat ie niet wil uitvoeren. En over vier maanden een nieuwe afspraak. :) Dank u voor die miljarde.
pi_149995608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:01 schreef crashbangboom het volgende:

Volgens mij kunnen beide partijen net doen alsof ze hun gelijk gehaald hebben. Iedereen doet gewoon wat ie wil uitvoeren en laat liggen wat ie niet wil uitvoeren. En over vier maanden een nieuwe afspraak. :) Dank u voor die miljarde.
En namens de euro dromers dank u voor het nog niet uitvoeren van de grexit. :P

Wat fijn toch halfzachte afspraken we hebben gezien hoe goed dat al werkte bij het verdrag van maastricht.
pi_149996225
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:01 schreef crashbangboom het volgende:

Dat is een beetje hoe politiek in zijn algemeenheid werkt. Je maakt wat afspraken met elkaar en gaat vervolgens zo hard mogelijk proberen om je niet aan de afspraken te houden die je eigenlijk niet zo zinnen. Hell, niet alleen in de politiek, in zo'n beetje elke organisatie zie je dat traineren een bijzonder effectief middel is om niet te hoeven doen wat je niet zint :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149996935
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is een beetje hoe politiek in zijn algemeenheid werkt. Je maakt wat afspraken met elkaar en gaat vervolgens zo hard mogelijk proberen om je niet aan de afspraken te houden die je eigenlijk niet zo zinnen. Hell, niet alleen in de politiek, in zo'n beetje elke organisatie zie je dat traineren een bijzonder effectief middel is om niet te hoeven doen wat je niet zint :D
En tegelijk de tegenpartij gelukkig te maken, want zo kan de EU nog even mooi weer spelen naar de burgers. Het komt terug hoor. Met rente. Elke keer een beetje meer :D (wat er terug moet komen dan).
pi_150017328
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

krijgen ze niet , de EU zal dit landje met zich mee moeten zeulen net als Nederland Drenthe met zich neemt

Ook geen ramp, maar het is de grote vraag wat ze zullen doen als Italie zo gaat doen , dat zit er aan te komen he
Valt mee, prive schuld in Italie is vet laag. I.t.t. bijvoorbeeld de hypoteeekkoningen in NL.
pi_150017404
Die Yanis Varoufakis is echt niet uit om herkozen te worden, dus hij zal wel een plan hebben.

Wel jammer dat het keer op keer blijkt in de geschiedenis dat Europeanen gewoon niet kunnen samenwerken. Kutvolk zijn we met z'n alle.
pi_150018545
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:24 schreef de_ier het volgende:
Die Yanis Varoufakis is echt niet uit om herkozen te worden, dus hij zal wel een plan hebben.

Wel jammer dat het keer op keer blijkt in de geschiedenis dat Europeanen gewoon niet kunnen samenwerken. Kutvolk zijn we met z'n alle.
We konden best redelijk samenwerken totdat men bedacht dat er een Europese munt moest komen en hiervoor allemaal vreemde gekunstelde maatregelen genomen zijn.
pi_150020235
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:24 schreef de_ier het volgende:

Mwah, tis maar net waar je naar kijkt. Neem de ESA met de Rosetta missie en de landing van Philae. Sterk staaltje internationale Europese samenwerking :D
pi_150020529
Welke moderator verbetert even die storende enkelvoudsvorm in de TT?
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:02:40 #99
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_150021310
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 01:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Niks, het geeft wel een goed idee van hoe serieus je iemand in de discussie moet nemen.
Ja want owee als iets gratis is. Dat kan natuurlijk niet. Je moet het burgers niet te gemakkelijk maken..... ;)
Feyenoord!
pi_150021522
Hele leuke opsomming door Michael Hudson.

Hij stelt dat de noord-Europese landen eigenlijk helemaal niet willen dat Varoufakis achter de Griekse belastingontduikers aan gaat, want die belastingontduikers hebben hun geld allemaal op rekeningen van noord-Europese banken staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')