abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150555162
-5% in een week, als die trend doorzet met een huidige koers van 1.05 is pariteit volgende week bereikt.

Zijn er nog mensen hier aan het gokken op een Deense Kroon die de koppeling loslaat?

[ Bericht 26% gewijzigd door Sparqq op 12-03-2015 06:09:19 ]
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:43:58 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150557363
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 22:38 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is wel opgemerkt, en er zijn ook onderhandelingen over.
O ja, waar dan? Ik heb dat nergens gezien.

Er zijn wel discussies over hoe om te gaan met de verliezen maar dat was het punt niet. Het punt is dat staatsleningen kopen met negatieve yield pure monetaire financiering is, hetgeen uitdrukkelijk verboden is. Je "print" immers die negatieve yield ten gunste van de overheid, die bij maturity gegarandeerd minder hoeft terug te betalen dan het oorspronkelijk geleende bedrag. Het gaat hier dus niet om accidentele verliezen voor de centrale bank: de subsidie aan de staat is by design. Dit lijkt me duidelijk genoeg voor Europese rechters (of het Bundesgericht voor mijn part) om het hele programma per direct af te schieten. Ik zie niet hoe je zou kunnen verdedigen dat dit geen monetaire financiering van de overheid is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:10:14 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150564170
Ransquawk:

quote:
** The ECB are said to raise the ELA by EUR 600mln for banks in Greece
------------------------------------------------------------

Update details:

- This comes after the sources comments yesterday indicated that there is some opposition at the ECB regarding an increase of ELA funding for Greece, however, they are reluctant to cut off emergency funding.
Voor wie niet weet wat ELA is: Emergency Liquidity Assistance.
Dat is de laatste lifeline voor banken die leeglopen omdat veel mensen nu (uiteraard) hun spaargeld uit Griekse banken halen. De ELA kraan dichtdraaien zou snel leiden tot eerst capital controls in Griekenland en niet veel later een Grexit.
Mijn reisverslagen
pi_150569254
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

O ja, waar dan? Ik heb dat nergens gezien.

Er zijn wel discussies over hoe om te gaan met de verliezen maar dat was het punt niet. Het punt is dat staatsleningen kopen met negatieve yield pure monetaire financiering is, hetgeen uitdrukkelijk verboden is. Je "print" immers die negatieve yield ten gunste van de overheid, die bij maturity gegarandeerd minder hoeft terug te betalen dan het oorspronkelijk geleende bedrag. Het gaat hier dus niet om accidentele verliezen voor de centrale bank: de subsidie aan de staat is by design. Dit lijkt me duidelijk genoeg voor Europese rechters (of het Bundesgericht voor mijn part) om het hele programma per direct af te schieten. Ik zie niet hoe je zou kunnen verdedigen dat dit geen monetaire financiering van de overheid is.
Ik kan het me niet meer precies herinneren, maar in de Duitse pers wordt er wel degelijk gesproken over dit probleem en dat het wenselijk zou zijn dat landen met een positieve yield eigenlijk een deel van de winst zouden moeten delen met landen die inmiddels met een negatieve yield worden geconfronteerd.

Overigens begint dat refreintje van dat het BGH hier iets aan gaat doen wat sleets te worden. Er is nauwelijks een rechtsgrond om tegen het programma te klagen (zelfs de Bundesbank vindt dat) en daarnaast zou een resoluut stoppen van een programma dat op hoofdlijnen past binnen het monetaire beleid van een centrale bank en dat slechts secundair als staatsfinanciering zou kunnen worden aangeduid op grond van uitzonderlijke marktomstandigheden onder in ogenschouw nemen van de gevolgen van zo'n besluit uitermate klein.

Ofwel; ook het BGH zal wel weten dat geen enkel accoord mag worden uitgelegd als een zelfmoordpact.
pi_150569286
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:10 schreef SeLang het volgende:
Ransquawk:

[..]

Voor wie niet weet wat ELA is: Emergency Liquidity Assistance.
Dat is de laatste lifeline voor banken die leeglopen omdat veel mensen nu (uiteraard) hun spaargeld uit Griekse banken halen. De ELA kraan dichtdraaien zou snel leiden tot eerst capital controls in Griekenland en niet veel later een Grexit.
Vertaling; de ECB bekijkt inmiddels per week of Griekenland nog aan de voorwaarden voldoet.
  donderdag 12 maart 2015 @ 18:31:18 #256
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_150571347
http://nos.nl/artikel/202(...)5-miljard-waard.html

quote:
Ik weet niet meer hoeveel er op de spaarrekening staat. Dat moet ik aan mijn vrouw vragen.
Aldus onze Minister van Financiën. Hij heeft niet eens zijn eigen financiële zaken op orde. Hoe kan hij de financiële zaken van Nederland op orde krijgen, laat staan zorgen dat Griekenland zich aan de regels houdt?
Bedankt Hans.
pi_150572334
quote:
9s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:31 schreef bascross het volgende:
http://nos.nl/artikel/202(...)5-miljard-waard.html

[..]

Aldus onze Minister van Financiën. Hij heeft niet eens zijn eigen financiële zaken op orde. Hoe kan hij de financiële zaken van Nederland op orde krijgen, laat staan zorgen dat Griekenland zich aan de regels houdt?
Misschien regelt zijn vrouw dat gewoon.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:03:10 #258
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_150572430
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, dat is het probleem.
Bedankt Hans.
pi_150572496
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:03 schreef bascross het volgende:

[..]

Ja, dat is het probleem.
Lekker boeiend.

Of hap ik nu?
pi_150572627
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kan zijn vrouw ook de onderhandelingen regelen?
pi_150574864
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:43 schreef SeLang het volgende:

Ik zie niet hoe je zou kunnen verdedigen dat dit geen monetaire financiering van de overheid is.
Het voor de hand liggende excuus is natuurlijk dat de ECB helemaal geen schuld van staten opkoopt (want ze kopen ze via-via in de markt) en dus ook niet de yield bij uitgifte bepaalt.

Overigens zie ik het meer als subsidie aan de banken, die met het zeer beperkte aanbod waarschijnlijk precies weten welke obligaties de ECB nu wel van ze 'moet' kopen.
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:07:10 #262
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_150575313
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:37 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wat is Grieks voor 'eerst m'n fiets terug'?
Θέλω ποδήλατό μου πίσω
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:21:22 #263
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_150575941
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_150579395
Staat in 2018 de Amerikaanse rente op 5,25% en de euro op 40 dollarcent ?
pi_150582510
Alsof de Amerikaanse economie er zo sterk voorstaat.
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:36:25 #266
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_150583206
quote:
9s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:04 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Lekker boeiend.

Of hap ik nu?
Mensen die de financiële zaken niet gescheiden houden neem ik niet serieus, zeker niet als de beste man Minister van Financiën is.
Bedankt Hans.
pi_150586765
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:36 schreef bascross het volgende:

[..]

Mensen die de financiële zaken niet gescheiden houden neem ik niet serieus, zeker niet als de beste man Minister van Financiën is.
Het is ook een slim antwoord. Mocht in de media iets verschijnen over zijn privézaken, kan hij mooi verwijzen naar zijn vrouw.
pi_150588919
quote:
Alsof dat met wat anders te maken heeft dan de visserijpolitiek.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 20:37:49 #269
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150611896
Dit is echt grappig (of eigenlijk niet ;( )

Slechtst performing currencies vs US$ year to date:

Best performing currencies vs US$:

Je had dus je gammele euro's dus moeten omwisselen in een betrouwbare solide munt zoals de Malawian kwacha of de Somali shilling.
Mijn reisverslagen
pi_150612543
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 20:37 schreef SeLang het volgende:
Dit is echt grappig (of eigenlijk niet ;( )

Slechtst performing currencies vs US$ year to date:

[ afbeelding ]

Best performing currencies vs US$:

[ afbeelding ]

Je had dus je gammele euro's dus moeten omwisselen in een betrouwbare solide munt zoals de Malawian kwacha of de Somali shilling.
Waarom heeft Suriname een dollar en geen gulden danwel euro? :(

Desi for president of the ECB!
so long and thanks for all the fish
pi_150613487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 20:51 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waarom heeft Suriname een dollar en geen gulden danwel euro? :(

Desi for president of the ECB!
Omdat de Surinaamse Gulden onderhevig is geweest aan hyperinflatie.

Overigens raar om de waardevermindering van de euro als een 'falen' te zien terwijl het gewoon een onmiddellijk (en gewenst) effect is van beleidskeuzes
pi_150613551
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Overigens raar om de waardevermindering van de euro als een 'falen' te zien terwijl het gewoon een onmiddellijk (en gewenst) effect is van beleidskeuzes
_O-

Het beleid faalt dan ook grotesk.

Tenzij het beleid is de burgers van NL dik te verneuken, dan is het ^O^
pi_150613913
Als de economie in de Eurozone weer gaat groeien en de rente ook gaat stijgen, zal de waardedaling van de euro wel worden geremd. Overigens vind ik het ondenkbaar dat we onder de 0,90$ grens komen, dan is toch wel echt een bodem bereikt.
pi_150614037
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:18 schreef Childofthe90s het volgende:
Als de economie in de Eurozone weer gaat groeien en de rente ook gaat stijgen, zal de waardedaling van de euro wel worden geremd. Overigens vind ik het ondenkbaar dat we onder de 0,90$ grens komen, dan is toch wel echt een bodem bereikt.
Ach, de vorige ronde was de euro ook de favourite punch bag.
pi_150614061
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:18 schreef Childofthe90s het volgende:
Niet als het aan capo Draghi en de knoflookcrew ligt. Kapot moet die koopkracht en dat vermogen, maar het maar over naar Italie en Spanje terwijl Griekenland als onbeduidende bliksemafleider gebruikt wordt. Elk jaar twee Griekenlands, jaar op jaar.

Alles voor het paradijs van HiZ c.s. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')