abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150388931
70% van de nederlandse export is al naar Duitsland

hoeveel procent zal de export naar de hele eurozone zijn 95% ?

Dan heb je toch geen zak aan een goedkope euro
pi_150389999
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat geloof ik niet de valuta oorlog is begonnen

Polen zal nu zeker niet de Euro gaan gebruiken, die wordt daar al als mislukt beschouwd

er zullen landen gaan afvallen , naast grieken;land zal ook Italie de euro gaan verlaten
Op welke termijn verwacht je dit?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 18:00:03 #153
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_150390362
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op welke termijn verwacht je dit?
Het gaat mis, net als de Emu slang mislukt is, Europa is niet een land en zal dat nooit worden
zonder politieke en fiscale unie, een munt onmogelijk

http://workforall.net/ModeleSocial.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_150390402
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het gaat mis, net als de Emu slang mislukt is, Europa is niet een land en zal dat nooit worden
zonder politieke en fiscale unie, een munt onmogelijk

[ afbeelding ]
Ja, dat het onmogelijk is roep je al jaren en dat de Euro al jaren onmogelijk is en afgeschaft zou zijn ook.
Maar heb je ook een termijn in gedacht wanneer dit eindelijk echt zal gaan gebeuren?

Interessant plaatje maar de wereld is sinds 2003 nogal veranderd (qua schulden stukken dramatischer geworden bv) heb je ook recentere data hierover?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2015 18:02:18 ]
  zaterdag 7 maart 2015 @ 18:06:31 #155
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_150390562
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, dat het onmogelijk is roep je al jaren en dat de Euro al jaren onmogelijk is en afgeschaft zou zijn ook.
Maar heb je ook een termijn in gedacht wanneer dit eindelijk echt zal gaan gebeuren?

Interessant plaatje maar de wereld is sinds 2003 nogal veranderd (qua schulden stukken dramatischer geworden bv) heb je ook recentere data hierover?
Het wordt langer in stand gehouden door de ECB , de EMU was meer onderwerp van speculanten en hedgefondsen, de EMU weed gewoon afgeslacht door hedgefondsen

Dat is met de Euro onmogelijk, maar het zijn de zelfde problemen, namelijk dat de EU NIET de USA is , geen politiek en fiscale unie zoals Nederland is
|Waar Drente het ook niet zelfstandig zou redden

Duitsland moet gewoon 100 miljard per jaar dokken voor de Zuidelijke landen, dan gaan we het redden
en de zeggenschap over nationale begrotingen en fiscus moet centraal liggen, en ,Dat gaat NOOIT gebeuren

http://www.europa-nu.nl/i(...)_begrotingstekort_en
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_150390717
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het wordt langer in stand gehouden door de ECB , de EMU was meer onderwerp van speculanten en hedgefondsen, de EMU weed gewoon afgeslacht door hedgefondsen

Dat is met de Euro onmogelijk, maar het zijn de zelfde problemen, namelijk dat de EU NIET de USA is , geen politiek en fiscale unie zoals Nederland is
|Waar Drente het ook niet zelfstandig zou redden

Duitsland moet gewoon 100 miljard per jaar dokken voor de Zuidelijke landen, dan gaan we het redden
en de zeggenschap over nationale begrotingen en fiscus moet centraal liggen, en ,Dat gaat NOOIT gebeuren

http://www.europa-nu.nl/i(...)_begrotingstekort_en
Maar wanneer gaat de boel volgens jou nou klappen?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 18:29:39 #157
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_150391160
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wanneer gaat de boel volgens jou nou klappen?
ach klappen

ik verwacht dat de euro wel in stand kan blijven met landen als Nederland , Belgie, Duitsland, Oostenrijk, en Polen mist er een sterke politiek fiscale unie ontstaat , daar hangt alles van af

Geen sterke politiek fiscale unie, dan is er geen bestaansrecht voor de Euro
pi_150391273
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ach klappen

ik verwacht dat de euro wel in stand kan blijven met landen als Nederland , Belgie, Duitsland, Oostenrijk, en Polen mist er een sterke politiek fiscale unie ontstaat , daar hangt alles van af

Geen sterke politiek fiscale unie, dan is er geen bestaansrecht voor de Euro
Maar je claimt dat Italie en Griekenland uit de Euro gaan stappen. Wanneer gaan ze dit dan doen?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 18:45:39 #159
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_150391664
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar je claimt dat Italie en Griekenland uit de Euro gaan stappen. Wanneer gaan ze dit dan doen?
twee jaar, drie maand en 16 dagen
pi_150391849
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

twee jaar, drie maand en 16 dagen
Ok, en waarom verwacht je het dan?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:30:54 #161
340341 Blester
Membre très utile
pi_150396033
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:13 schreef arjan1112 het volgende:
70% van de nederlandse export is al naar Duitsland

hoeveel procent zal de export naar de hele eurozone zijn 95% ?

Dan heb je toch geen zak aan een goedkope euro
Wat denk je van nieuwe markten aanboren? VS heeft een flink importoverschot, daar liggen dus nog tal van kansen voor Nederland. Waarom Amerika liever koopt bij de achterban i.p.v. Europa?, juist ja: de Euro is enorm duur. Daar komt nu dus ook verandering in. Als dit doorzet zijn er nog tal van nieuwe kansen voor Nederland naar mijn mening.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:48:07 #162
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150396720
Burgerinitiatief om een parlementaire enquete af te dwingen over de invoering van de euro:

https://www.peuro.nl/

Ik heb hem al ondertekend.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_150400711
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:48 schreef SeLang het volgende:
Burgerinitiatief om een parlementaire enquete af te dwingen over de invoering van de euro:

Uitslag zal wel weer zijn:

"Dit hadden we niet kunnen voorzien"
"Met de kennis van nu, hebben we anders gedaan..."
  zondag 8 maart 2015 @ 05:07:52 #164
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_150410993
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:07 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Uitslag zal wel weer zijn:

"Dit hadden we niet kunnen voorzien"
"Met de kennis van nu, hebben we anders gedaan..."
men had inderdaad gewacht dat een politiek - fiscale unie snel zou volgen , maar de politieke leiders hebben daar helemaal geen zin in

vooral lokale monopolies zoals hier de zorgverzekeraars en de banken zouden dan macht verliezen
Dus geen politiek - fiscale unie en dus is het eventueel einde van de euro mogelijk
pi_150411755
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:10 schreef Blester het volgende:

[..]

Wisselkoersdaling zorgt voor meer export, dus meer inkomen, meer belastingen etc. etc. zoals je weet. Als je de hoop in de economie hebt verloren (net als miljoenen andere Nederlanders) dan kijk je hier wellicht anders tegenaan. Ik denk ik ieder geval wel dat depreciatie in de huidige economische fase niet verkeerd is.

Als onstabiele landen ervoor kiezen om niet in de EMU te komen door een depreciatie, dan zijn we ze toch liever kwijt dan rijk? :)
Wisselkoersdaling leidt tot meer inkomen voor een select groepje multinationals. Zoals je weet, betalen die weinig tot geen belasting. Het leidt tot minder inkomen en koopkracht voor burgers en mkb, vanwege hogere invoerprijzen.

Je hoeft maar naar Japan te kijken of depreciatie werkt of niet. Maakt niet uit hoeveel QE ze daar doen, bextedingen lopen terug en terug, en de bestedingen van burgers lopen door de afgenomen koopkracht terug en terug, laat staan de zombi pensioenfondsen.

En dat willen we allemaal om een verkapte fiscale transfer naar Italie en Spanje te vermommen?
so long and thanks for all the fish
  zondag 8 maart 2015 @ 08:35:51 #166
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_150411837
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 05:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

men had inderdaad gewacht dat een politiek - fiscale unie snel zou volgen , maar de politieke leiders hebben daar helemaal geen zin in

vooral lokale monopolies zoals hier de zorgverzekeraars en de banken zouden dan macht verliezen
Dus geen politiek - fiscale unie en dus is het eventueel einde van de euro mogelijk
Het is nog steeds te hopen voor iedereen dat die euro uit elkaar valt. Hoe sneller, hoe minder de schade is. Helaas is de schade nu al enorm, door het wanbeleid van de afgelopen jaren.
pi_150412453
Mooi opinie stukje over de ivoren toren van onze Europese bestuurders:

http://www.volkskrant.nl/(...)erkwanselt~a3889478/
quote:
......

Het eurosysteem is altijd een instrument geweest om een Politieke Unie af te dwingen. Het had niets te maken met economische realiteiten. Dat breekt de eurozone zuur op, met als gevolg dat Europa in een scenario zit met lage economische groei en hoge werkloosheid......

Derk Jan Eppink presenteert op 8 maart tijdens 'De Volkskrant op Zondag' zijn boek 'Het Rijk der kleine Koningen' dat een blik werpt achter de schermen van het Europees Parlement; uitgegeven door Nieuw Amsterdam.

Ik ben wel benieuwd naar dat boek.
  zondag 8 maart 2015 @ 10:38:56 #168
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_150413146
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 08:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het is nog steeds te hopen voor iedereen dat die euro uit elkaar valt. Hoe sneller, hoe minder de schade is. Helaas is de schade nu al enorm, door het wanbeleid van de afgelopen jaren.
De oorzaak is dat er in tegenstelling tot de verwachting van ieder
geen politiek-fiscale samenbundeling van staten is en ook nooit zal komen

de nationale monopolies van banken en zorgverzekeraars houden dit tegen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 08-03-2015 10:48:15 ]
  zondag 8 maart 2015 @ 10:40:49 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_150413178
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 09:38 schreef Basp1 het volgende:
Mooi opinie stukje over de ivoren toren van onze Europese bestuurders:

http://www.volkskrant.nl/(...)erkwanselt~a3889478/

[..]

Ik ben wel benieuwd naar dat boek.
klopt wat daar staat
  zondag 8 maart 2015 @ 14:53:36 #170
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_150419014
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:48 schreef SeLang het volgende:

Ik ook, hoewel ik er niet veel van verwacht.
Bedankt Hans.
pi_150426002
Voor wie iets begrijpt van non verbale taal: hier staat een aperte leugenaar

quote:
Following a speech at Delft University in Holland, Eurogrpup head Jeroen Dijsselbloem was confronted by a calmly-spoken, rational-thinking Greek student, who explained the misery and insanity of what the EU is doing to Greece... "1000s of Greek have committed suicide because of your policies... you keep on giving loans to Greece to pay back the same loans... its like going one loan shark to another loan shark to get more loans to pay back another loan shark."

“You continue to give loans to Greece to pay other loans. You know the situation very well. For the last five years you promote austerity here and in Holland. […] And at the same time, you allow the press to claim that every Dutchman has given 700 euros directly to the Greeks through the bailout packages, ” said the student

Dijsselbloem replied that “Brussels is not responsible for the problems of Greece, the responsibility is up to the society and the Greek government. Europe is trying to help,” and added: “You blame us. In Greece there was a corruption problem before the crisis. If the new government wants to fight tax evasion I will support it
En dat terwijl de man baas is van een departement dat wereldwijde 'tax evasion' coordineert :D
pi_150428355
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:28 schreef crashbangboom het volgende:
Voor wie iets begrijpt van non verbale taal: hier staat een aperte leugenaar

[..]

En dat terwijl de man baas is van een departement dat wereldwijde 'tax evasion' coordineert :D
Voor een verenigd Europa zouden we eerst eens de lokale tax evasions binnen de EU moeten verbannen voordat we het over de mores van andere landen willen hebben. Maar goed dat willen de europesche bestuurders blijkbaar niet, het is blijkbaar interessanter om zich met triviale zaken als kromme komkommers oid bezig te houden. Net zoals we als EU eigenlijk de asielzoekers evenwichtig over Europa zouden moeten verdelen. Alles procentueel na gelang het inwonertal.
pi_150428722
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 19:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor een verenigd Europa zouden we eerst eens de lokale tax evasions binnen de EU moeten verbannen voordat we het over de mores van andere landen willen hebben. Maar goed dat willen de europesche bestuurders blijkbaar niet, het is blijkbaar interessanter om zich met triviale zaken als kromme komkommers oid bezig te houden. Net zoals we als EU eigenlijk de asielzoekers evenwichtig over Europa zouden moeten verdelen. Alles procentueel na gelang het inwonertal.
Het grappige is dat het terugbetalen van Griekse leningen uit Griekse fiscale meeropbrengsten waarschijnlijk meer opbrengt dan de belastingspread die we hier ontvangen uit belastingontduikers. Sterker nog, die analyse zou zomaar bekend kunnen zijn in Den Haag.

Maar de enige economie waar Distelblom aan denkt is zijn carriere na dit hoofdstuk.
  zondag 8 maart 2015 @ 20:05:23 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150430323
Zo, ik heb me weer even bijgelezen na de vakantie.
Ik zou zeggen dat de kans op een Grexit in 2015 ongeveer 80% is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_150432006
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 20:05 schreef SeLang het volgende:
Zo, ik heb me weer even bijgelezen na de vakantie.
Ik zou zeggen dat de kans op een Grexit in 2015 ongeveer 80% is.
Dan zou dit toch al bij onderhandelingsronde 1 met Varoufakis gebeurt moeten zijn. Zolang de euro politici zich in alle bochten blijven wringen om Grieken bij dit gebeuren te houden is volgens mij de kans 0%.

Weer een mooie reis gemaakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')