abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2015 @ 19:21:58 #1
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149735628
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle

1 september: Starbuck_
10 september: Jagärtrut

3 oktober: J0ycie88
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag in dm!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149735638
Ik ben ook uit mijn 85E aan het groeien, het gaat nog nèt.... Ik weet niet wat ik wil, want ik ga geen bv geven. Ik denk eerst maar afwachten of ze echt nog groter worden of dat het zo blijft.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 16 februari 2015 @ 19:25:23 #3
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149735797
Ik zou echt dolgelukkig zijn als ik een B cup had. Heb normaal al een C/D en ik vind het niet bij m'n lichaam passen omdat ik slank en smal ben. Daarnaast doorstaan ze ook de potloodtest niet. Ik zeg al jaren dat wanneer ik uitgebigt en uitgezogen ben, ik voor m'n verjaardag nieuwe en verbeterde boobs wil. 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 16-02-2015 19:57:49 ]
pi_149735919
Ik wil een nieuwe buik, een jaar nadat ik bevallen ben. Na 45 kilo gewichtsverlies en 2 zwangerschappen is dat uhm.... tsja...... Blubber?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_149736239
8-10 is misschien zelfs wat ruim, maar als mijn familie komt, is dat 10 keer zoveel, dus dan liever 1 dag gesloopt dan elk weekend tot ze 1 is.
Ik spreek wel met mijn ouders af dat we het 8 weken na de UD doen, das lang zat. Als ze dan morgen al komt, is het uiteindelijk 10 en komt ze 2 weken te laat, zijn het er 6. Mits ze kunnen natuurlijk. Woensdag komen ze.
pi_149736729
@ spring
Daar is op zich ook niks mis mee, maar ik ben niet zo slank van mezelf...En ben klein.. En dan vind ik de verhoudingen wat minder mooi.
En de vorm en stevigheid is totaal niet meer als voorheen :X :7
(al lijkt dat nu weer iets te veranderen)
pi_149737174
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:25 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou echt dolgelukkig zijn als ik een B cup had. Heb normaal al een D/E en ik vind het niet bij m'n lichaam passen omdat ik slank en smal ben. Daarnaast doorstaan ze ook de potloodtest niet. Ik zeg al jaren dat wanneer ik uitgebigt en uitgezogen ben, ik voor m'n verjaardag nieuwe en verbeterde boobs wil. 8-)
+1 al vind mijn man dat echt echt echt niet leuk. Die vind ze geweldig. Dus ik kijk nog even hoe ik uit de strijd kom.

Tekst voor kraamborrel aan het verzinnen. Nog best lastig. Ik wil niet teveel tekst namelijk. Past toch niet.
pi_149738034
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:59 schreef Risu het volgende:

[..]

+1 al vind mijn man dat echt echt echt niet leuk. Die vind ze geweldig. Dus ik kijk nog even hoe ik uit de strijd kom.

Tekst voor kraamborrel aan het verzinnen. Nog best lastig. Ik wil niet teveel tekst namelijk. Past toch niet.
"Komde wè drinkuh? En baby kèkuh?"
pi_149738205
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

"Komde wè drinkuh? En baby kèkuh?"
:D
pi_149738379
OF "Bier & Baby" :D
pi_149738536
Risu, kan je niet zo'n los papiertje voor in het geboortekaartje maken? Zo kregen wij vorig jaar een uitnodiging. Gewoon heel simpel met als tekst iets van 'kom op de baby proosten op xx datum van xx tijd tot xx tijd, gevolgd door het adres.

Ik heb het vandaag op m'n werk bekend gemaakt, en gelukkig alleen maar enthousiaste reacties! Ik voelde me vooraf een beetje bezwaard omdat ik net twee weken terug een contractwijziging had gehad en het me toch voor m'n chef een beetje vervelend lijkt ivm planning en vooral uitval in de zomer, maar zowel m'n directe chef als m'n chef daarboven waren erg enthousiast en blij voor me! En directe collega's natuurlijk ook, maar daar had ik niet anders van verwacht!
pi_149739670
We doen gewoon weer ouderwets een inhaalpost..

Krisvc, zo snel met de plopjes O+ En zo lief!

Mousemicky is die schommelstoel zo exclusief? Balen :(

Mariposas, inderdaad, ik had de overige rondes veel meer zwangerschapssymptomen, of beter gezegd, ik was overal alerter op inderdaad :)
Ik zie al helemaal voor me hoe je op je werk schrikt van getik en dan blijkt dat je kind te zijn die je kleding omhoog trapt :D

Happy hormones ik86, bijna je meubels binnen :D Dat is ook snel gegaan.

Die stoel is ook leuk mevrouwcactus!

Shopaholic, hoe ver ben je nu precies? Het gaat wel extra snel als je meiden zomaar 6 weken te vroeg komen!

Mijn vent ook aan het posten in het topic *; En ja, op dit moment is alles zijn schuld, straks ook, maar was het voorheen ook, wel zo handig, daar heb je een man voor O+ En als hij het niet heeft gedaan zijn het de katten of de hond wel :+

Leuk Gevalletje, wat voor wagentje heb je uitgekozen?

Sara geen last van je rug na al dat biergesleep? :')
Hoe gaat het nu met je? Voel je je al op en top zwanger?

Over de pijn in mijn borsten, toen ik dat bericht tikte, lag ik in bed. Met opstaan kregen ze weer een klapper, en overdag tijdens het lopen voelden ze ook zwaar en gespannen aan, dus dat begint wel erger te worden. Ik besef wel dat dat geen garantie is voor een slechte of goede zwangerschap, maar ik voel mij zo goed, zo niet zwanger, dat het fijn is om iets te voelen.

Pessie doe lekker rustig aan en laat je maar verwennen door je man! :*

Starbuck wat een leuke reacties en lief dat je moeder gelijk iets mee nam! Ik vond het vertellen echt een van de leukste dingen die ik ooit gedaan heb.

Quickie, die enkele 'dat is snel', zul je er altijd tussen hebben, want ik heb ook gemerkt dat iedereen er een mening over heeft en een bepaalde norm qua lengte van relatie, of zelfs in welke volgorde :') Eerst trouwen etc.
En gaat ook heel onbewust, ik ken iemand die in september of oktober gescheiden is, en nu 4 maanden zwanger van haar nieuwe vriend. Ik dacht ook even.. Dat is snel. Om daarna gelijk te denken, leuk voor ze *O* Want ik weet uit ervaring hoe snel dingen kunnen gaan.

Ik denk trouwens niet dat ik blaasontsteking heb. Die 5 keer achter elkaar was erg extreem, maar de rest van de middag/avond geen last meer van gehad. Gebeurd wel vaker, normaal rond mijn menstruatie. Maar ik kijk het wel even aan. Vervelende is dat het collega's opvalt. Een collega zei zelfs, ik weet dat je toch nee zegt tot je 3 maanden bent, maar ben je zwanger? Wel toevallig na je grote dag hoor.
En dan maar met een stalen gezicht ontkennen.. Ik heb gezegd dat ik altijd veel plas als ik ongesteld moet worden. Niets aan gelogen :')

Over cup maat, ik heb nog steeds een magere B ;(

Ehm.. Heb ik nou alles en iedereen gehad?
pi_149741826
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:20 schreef Risu het volgende:

[..]

Schaal van risu komt beetje door mij. Ik had toen ik nog in wohts zat 2 keer erg gevoelige borsten en bleek beide keren zwanger. Ik duide de pijn toen aan met een schaal. Zo van 1.0 is normaal en 2.0 is al gevoeliger, 5.0 is dan omg blijf er vanaf. Eigenlijk kan iedereen daar zijn eigen ingeving in geven want het is nergens op gebaseerd behalve dan je eigen beleving en vergelijking met 'mislukte' pogingen.
O+
met je 3.0 de trap af denderen is testen :9

Hier zeg ik ook steeds.. pfffffffieuwwwwwwwwwww *voelt aan tiet* 2,75 op de schaal van Risu vandaag!

Die term blijven we er gewoon inhouden ;)
Schudden voor gebruik
pi_149742282
Zo,gesloopt! Neefje en nichtje waren hier vandaag vanaf de lunch tot half acht. Spelen, spelen, keten, hard werken in de tuin terwijl nichtje lag te tukken (compostbak leeg scheppen, bemesten, zaadjes in de kweekbakkies) en later na enorm veel speeluurtjes ook nog zelfgemaakte pizza's maken. En alles kost nu net effe meer energie, dus pfff :D

Wel bij gelezen. Wat gingen jullie hard ineens... en ik ben nu weer alles kwijt :')

iets over cupmaten.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer je het beste voedingsbh's kunt aanschaffen.. maar aangezien mijn borsten nog steeds groeien wacht ik er maar even mee tot ze verder zijn ontwikkeld. Anders knellen ze binnen no time.
Zijn er tips/ linkjes voor mij om te kijken strakjes? Ik zit normaal al op 90F en verwacht dat het niet kleiner gaat worden voorlopig :9
Schudden voor gebruik
  maandag 16 februari 2015 @ 21:55:15 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149742825
VoedingsBH kun je ongeveer 3 a 4 weken voor de uitegrekende datum aanschaffen. Koop er eerst 1, zonder beugel (dat is veel fijner 's nachts), als je dan na 2 weken je stuwing hebt gehad koop je een echt mooie (Mammae of Hotmilk of whatever). Hetgene waar ik namelijk het meest spijt van heb op BVgebied is bij mijn eerste dat ik 2 jaar lang in niet al te flatterende BH's heb rondgelopen. Bij de 2de kwam er dus een Mammae :P

Cassandra dat jij dat kunt zeg! Bij mij zien mensen dat soort dingen aan mijn hoofd en ik kan dan niet eromheen praten of iets anders zeggen. Waarschijnlijk blijft je collega nog wel een tijdje achterdochtig :P

Fish, fijn dat ze zo positief waren!

Ik heb geen idee hoe het zit met mijn cup, voor mijn eerste zwangerschap was het 85C dus dat is ruim 5 jaar geleden. Sindsdien van zwanger naar voeden naar zwanger naar voeden en weer zwanger gegaan. Ik draag momenteel een iets te ruime zwangerschapsBH of een iets te krappe BV-BH :') .
pi_149743217
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:55 schreef pessie het volgende:
VoedingsBH kun je ongeveer 3 a 4 weken voor de uitegrekende datum aanschaffen. Koop er eerst 1, zonder beugel (dat is veel fijner 's nachts), als je dan na 2 weken je stuwing hebt gehad koop je een echt mooie (Mammae of Hotmilk of whatever). Hetgene waar ik namelijk het meest spijt van heb op BVgebied is bij mijn eerste dat ik 2 jaar lang in niet al te flatterende BH's heb rondgelopen. Bij de 2de kwam er dus een Mammae :P

Cassandra dat jij dat kunt zeg! Bij mij zien mensen dat soort dingen aan mijn hoofd en ik kan dan niet eromheen praten of iets anders zeggen. Waarschijnlijk blijft je collega nog wel een tijdje achterdochtig :P

Fish, fijn dat ze zo positief waren!

Ik heb geen idee hoe het zit met mijn cup, voor mijn eerste zwangerschap was het 85C dus dat is ruim 5 jaar geleden. Sindsdien van zwanger naar voeden naar zwanger naar voeden en weer zwanger gegaan. Ik draag momenteel een iets te ruime zwangerschapsBH of een iets te krappe BV-BH :') .
Waar kan je dat dan kopen? Dat mammae bijvoorbeeld
Schudden voor gebruik
  maandag 16 februari 2015 @ 22:06:43 #17
259886 pessie
pi_149743470
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Even in een spoiler, weet niet of dit als reclame wordt gezien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door pessie op 16-02-2015 22:15:17 ]
pi_149744665
Ik vind de carriwell voedingsbh's echt heel lekker zitten :) ik had een mammae maar kreeg er dubbele borsten in, superlelijk ;( en had wel de goede maat.
Hoeft niet voor iedereen te gelden natuurlijk. Maar ik vind de carriwell fijn qua ondersteuning ook.
Tralalalaaa
pi_149747285
Bijgelezen maar niet meegetypt, dus helft alweer vergeten.. Eens zien hoever ik kom. Ik vergeet trouwens ook steeds meer woorden, best hinderlijk soms. Vriend was aan het opruimen "waar is dit van?" "Oh ja dat is ehhh, van ehm..." dan weet ik precies wat ik bedoel maar kan het gewoon niet meer uitleggen :?

Haha Sara, zou het nog iemand opgevallen zijn, die biertrucs? :P

Spannend hoor Shop, komt de bevalling ineens snel dichterbij zo!

Zag een paar leuke reacties op het bekendmaken van zwangerschap!

Qua kinderstoel heb ik geen idee. M'n ouders hebben een tijdje terug 1 bij de kringloop gehaald waar ik toen nog werkte, voor als m'n nichtje bij hun was. Is maar paar keer gebruikt omdat ze vaker naar hun toe gaan dan omgekeerd. Dus als het zover is komt ie bij ons te staan.

Hier begonnen met 75C, laatste bh bij Hunkemöller was 85E, maar die zat nog iets losjes (ivm met mogelijk verder groeien nog). Laatst voedingsbh gehaald, weet even maat niet meer (en even geen zin om te checken, heb em nog aan :P zit wat lekkerder en steviger dan m'n andere bh op het moment). Baal alleen wel van de ontzettende striae op m'n borsten, zijn echt flinke rode strepen helemaal rondom m'n tepels, neemt ongeveer m'n hele borst in beslag.. Daarentegen nog geen streep op m'n buik ontdekt!

Tot zover wat ik heb onthouden, nog even een jompel voor 35 weken vandaag van mij en DJMO!

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Leuk Gevalletje, wat voor wagentje heb je uitgekozen
Het is een Mutsy Transit ;)
pi_149747288
@Flying Fish: Nou, wat fijn zeg! Leuk dat ook je leidinggevenden enthousiast waren!

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:55 schreef Cassandra87 het volgende:

Sara geen last van je rug na al dat biergesleep? :')
Hoe gaat het nu met je? Voel je je al op en top zwanger?

Nee hoor, geen last van mijn rug! En vandaag maar gezegd dat mijn collega ziek is geworden en ik dus toch de nachtdienst in moet. (hihihi, heul nie woar! >:) ). Nou, de "heh, wah? Jij an de cola?!" vloog me werkelijk om de oren. Gelukkig had ik een acceptabel alibi.

Op één punt voelt de carnaval wél precies hetzelfde..... Dat randje-misselijke gevoel in de pens als je gaat slapen... :@ *) (Jep, voel me nu dus toch echt wel zwanger!)

Wat me trouwens ook opvalt: wat is iedereen toch aardig zeg! Vooral mannen! Joh, ik geloof dat mannen onderbewust reageren op zo'n wandelend vat met oestrogeen. Dat ik nu onwijs dikke mooie tetten heb speelt misschien ook wel mee :P

+1, ook hier tiet-auw. Normaal stopten ze met pijn doen als ik ongesteld werd. Nu dus niet. Ze passen ook bijna niet meer in mijn BH. Ik kreeg trouwens een kleur tot in mijn nek toen ik binnenkwam in de feesttent. Paar vriendinnen: "Wow, wat heb jij een mooi decolleté in dat jurkje!" Ik voelde me echt onwijs betrapt. Lief vindt het trouwens :9~ . Jammer voor hem: "Can't touch them!"
pi_149749595
Weekwissel *O* 24 weken nu *O* . ik voel haar steeds meer en harder schoppen O+ mijn partner voelt het nu ook *O*
pi_149750486
Jeej Quickie! Wat leuk die levendigheid, ook voor je partner!

Ik denk: laat ik me eens inschrijven bij een verloskundigenpraktijk. Zie ik op de website deze info:

Heb je plannen om op de baarkruk te bevallen, dan is het handig om een plank van ±60x60 cm en een (bier)krat bij de hand te hebben.

:?
Dafuq, moet je die kruk zelf in mekaar gaan timmeren ofzo?

Of is dat zodat de vader zich achter die plank kan verstoppen met een potje bier als ie het niet meer aan kan zien?
pi_149750546
Ik heb niet bij gelezen, sorry. Wil gewoon even mekkeren over mijn bizarre slaap tijden.

Ik heb het zo warmmmmm en zulke kl*te nachtmerries! En het ergste is nog dat ik niet langer op mijn buik kan slapen...

;( :'(

Ok, einde klaagpost. :P
pi_149750689
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 02:51 schreef LuDann het volgende:
Ik heb niet bij gelezen, sorry. Wil gewoon even mekkeren over mijn bizarre slaap tijden.

Ik heb het zo warmmmmm en zulke kl*te nachtmerries! En het ergste is nog dat ik niet langer op mijn buik kan slapen...

;( :'(

Ok, einde klaagpost. :P
Slechte nachtboks!

Al een groot voedingskussen geprobeerd? Daar kun je je been overheen slingeren en dan lijkt het bijna alsof je buik slaapt.
pi_149750810
Hele nacht al last van te warm, en krampen die echt wel van darmen komen want ook aandrang waar ik niks mee kan. (Behalve gas loslaten dan :@ )Nee geen persdrang, dat zou ik wel merken. :P
Las ik toevallig ergens dat ik ook last kon krijgen van nepweeen, die alleen onderin zitten. Nou check, wat vervelend zeg. En mijn bekken heeft het nou ook opgegeven lijkt. Heel fijn idee dat dit niet lang meer gaat duren. Nog max 4 weken, en dat is al ruim genomen. 40 weken is echt precies genoeg, die bevalling maakt me niks bang meer. Morgen dus echt alleen nog maar die klossen halen (en luiers) en dan blijf ik voortaan maar thuis. Ben ook moeeeeee :z
Ik kruip zo nog even terug. Wie weet pak ik nog een uurtje of twee. Half 7 is wel erg vroeg namelijk. (Zeker voor deze werkloze bum) :P
pi_149750819
Ik werd wakker en elke beweging die ik maakte voelde ik mijn borsten pijn doen. Ik zal nooit meer zeggen dat ik niets merk :')
pi_149750828
Morning! 20 weken vandaag en vanmiddag de SEO.

Cassandra, fijn dat je er wat van voelt, minder fijn dat het pijn doet. ;)

QB, yay, 24 weken!

LuDann, met een voedingskussen half op je buik? Hier werkt dat nog prima.

Risu, spannend en vervelend. Ik hoop dat je zo nog even kan tukken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149751035
Slechte nacht? Check.

Koortskopje van 5,5 jaar oud in je bed is wel een soort van garantie voor een mindere nacht.
pi_149751047
Oeh Risu, vervelend die nepweeen! Sterkte.

Cholula: slechte nachtboks terug! 8-)

Voedingskussen helpt wel en is vooral overdag op de bank een livesafer, maar zo 'snachts krijg ik het al na een minuut of 10 snikheet van het ding. Bleggh!

Cassandra: die extreme pijn gaat gelukkig wel over. Tweede trimester wad het bij mij bijna weg, alleen is de boel nog wel gevoelig ("mijn tepels, wat doe je :X" is hier nog wel eens een kreet tijdens de seks, hahaha)

Kris SEO vandaag, spannend! Succes en hopelijk ook veel plezier! :)
pi_149751214
Krisvc, veel plezier! En een klein beetje spannend.. ik heb toen vooral genoten van de vele minuten die ik kijken mocht naar mijn baby :)

Sara, ik hoop dat dat is voor de partner. Zodat hij/zij achter jou kan zitten.

Risu, ik ook heel warm, al twee weken. Dacht eerst dat het kwam van mijn 'lek-matje' in bed. Maar ook zonder dat ding in bed word ik zwetend 3x wakker.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 08:50:42 #31
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_149751621
Mijn baby's stuiteren nu door mijn buik. In het ziekenhuis voor de suikertest. Drankje viel me mee. Alleen dat prikken. Sinds ik zwanger ben, ben ik al een aantal keer niet goed geworden. Vandaag dus weer duizelig! Zal straks goed bij lezen!
pi_149752246
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:55 schreef pessie het volgende:
VoedingsBH kun je ongeveer 3 a 4 weken voor de uitegrekende datum aanschaffen. Koop er eerst 1, zonder beugel (dat is veel fijner 's nachts), als je dan na 2 weken je stuwing hebt gehad koop je een echt mooie (Mammae of Hotmilk of whatever). Hetgene waar ik namelijk het meest spijt van heb op BVgebied is bij mijn eerste dat ik 2 1 jaar lang in niet al te flatterende BH's heb rondgelopen. Bij de 2de kwam er dus een Mammae :P
Dat ja :X Ik dacht steeds, ja ach, hoe lang ga ik nog voeden? Idem voor de kolf. Achteraf gezien waren mooie voedingsbh's ipv die klote Hema/H&M dingen die eigenlijk net niet lekker zaten en een dubbele of iig electrische kolf best het geld waard geweest, gezien de periode dat ik bv heb gegeven. Ik heb nu dus alvast een lijstje *dat ga ik anders doen*.

Sinds deze week ook gevoelige tetten, maar absoluut niet zo erg als bij nr 1. Daar was het echt zwangerschapskwaal nr 1. Zal misschien te maken hebben met groei ook, misschien dat ze daar al aan gewend zijn nu? Ik zie nog niet echt verschil.

Shopaholic, dat syndroom zeg maar klinkt best spannend! Inleiden met 34 weken ook trouwens, wel even iets waar je je op moet instellen idd.

Sara ik moest lachen om je carnavalstruc :D . Denk je dat iemand het door had? Die 0% witbiertjes zijn echt prima te drinken vind ik (niet allemaal, de meesten). Ze zijn op festivals etc ook steeds beter te krijgen, fijn vind ik dat! En het is tegenwoordig ook normaal om alcoholvrij te bestellen, het imago van een maltbiertje was wat minder goed, haha.
Die baarkruktip _O- Zou dat voor de verloskundige zijn of zo?

Oh en iemand had zo'n leuke reactie van familie gehad toen ze vertelde over zwangerschap O+ Echt leuk!
pi_149752332
:W vanaf het vliegveld. Eerst naar Chicago en dan door naar New Orleans. Slecht geslapen vanacht, dus zo eerst maar eens bijslapen in het vliegtuig. En mn broekknoop los, die zit niet lekker....
pi_149752384
Leuk! Goede reis! En lekker slapen idd :D Vlieg je nog met collega's of zie je die daar pas? En nog tijd om te baby(window)shoppen daar?

Je moest toch voor werk en je ging het je collega's al vertellen toch, van je zwangerschap? Of verwissel ik je met iemand anders?
pi_149752419
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 09:38 schreef Mineola het volgende:
Leuk! Goede reis! En lekker slapen idd :D Vlieg je nog met collega's of zie je die daar pas? En nog tijd om te baby(window)shoppen daar?

Je moest toch voor werk en je ging het je collega's al vertellen toch, van je zwangerschap? Of verwissel ik je met iemand anders?
nee, dat ben je. Ik vlieg alleen, vind je wel fijn. En inderdaad een paar collega's vertellen daar!
pi_149752453
Zoo ik ben moe! :o
Gisteren de hele dag bezig geweest voor zoon zn verjaardag, traktatie en gisteravond de kamer versierd. Vanochtend was hij natuurlijk om half 6 al wakker :')
Nu is ie op school, en moet ik eigenlijk aan de stozuig, dweil en konijnenkooiverschoon, maar ik ben zo kapot :o

Vriend heeft nachtdienst, dus slaapt overdag. Moet ik ook nog eens stil doen.
Morgen alleen nog kinderfeestje en dan is het allemaal weer voorbij.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_149752456
Ah zie je, wel de goeie dus!

Ik las dat nl en ik wou toen nog posten dat ik het ook voortijdig heb verteld aan een paar mensen, en dat dat echt fijn was O+ Niet eens om het delen maar gewoon omdat ik geen excuses hoefde te verzinnen als ik me niet lekker voelde, moe was of weer eens geen alcohol wilde. Best fijn, omdat het om een week lang intensief contact ging.
pi_149752578
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

http://www.mamamea.nl/
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149752627
Gefeliciteerd Pinquit!

Ik wilde nog even bedanken voor de tips tegen de somberte. Toen ik het gister had gepost ging het eigenlijk wel weer. :') Maar ik ben gister vroeg in bed gaan liggen met de dekens over mijn hoofd. Precies zoals ik al heel lang wilde. Vanavond weer O+ Ik probeer elke dag een flink stuk te wandelen en de vitamine D pilletjes slik ik samen met het foliumzuur.
De herkenning vond ik ook fijn! Hang in there Skoap! Ik hoop dat het eerder voorbij is dan 18 weken, Spring! Foei. Had je dat bij de eerste ook?
pi_149753910
Zo hé! Wat een reacties over grote borsten! :D
Even het één er ander eruit gehaald...

quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:31 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Wow Cup H :o Is dat zoiets?

[ afbeelding ] :P :P
Haha! gelukkig niet! _O-
Nee hoor, met mijn 1m85 ben ik keurig in verhouding. ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik vind dit eigenlijk niet zo'n aardige post :@

Cup H klinkt groot, maar valt qua beeld wel mee (qua gewicht en ongemak waarschijnlijk niet, ik heb t gelukkig niet gehaald tijdens mijn vorige zwangerschap). Ik zit nu op 80E, en met kleding aan is dat echt gewoon een normaal postuur. Dit plaatje is niet natuurlijk, en past denk ik niet meer in het alfabet, ZZ kwadraat denk ik...
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:52 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Oh sorry :@ was maar als grapje bedoeld :@
Haha, uiteraard :D

quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dat dacht ik wel, maar als je zelf een grote cupmaat hebt vind je dat meestal een stuk minder grappig ;) Alleen al het vinden van een fatsoenlijke voedingsbeha is bijna onmogelijk. Laat staan dat ie dan ook nog mooi is en lekker zit... En dan hebben we het nog niet over kleding die trekt/ je een maat (of 2) groter moet kopen omdat anders de voorgevel er niet in past...

Ik vind zelf die aanbiedingen bij prenatal altijd zo verbazingwekkend, voedingstopjes zonder enige steun tot en met cup D, euh, daar pas ik normaal al niet in... Maar goed, er zijn natuurlijk ook legio vrouwen die blij zijn dat ze dat tijdens hun zwangerschap wel opeens halen.
Je leert er mee leven, zoals ik aangaf ben ik in alles redelijk groot... schoenmaat 44, beenlengte 36 enz.
Ik pas sowieso qua lengte al niet in een S of M, een L of XL gaat prima, daar krijg ik mijn dames keurig in hoor. Ik ben dan wel van de gewone katoenen shirts enzo, die rekken wel mee waar het moet :)
Mijn gewone bh's zijn allemaal van Marlies Dekkers O+ , maar die passen nu niet meer. Hopelijk na de bevalling en borstvoeding wel weer, heb er een fortuin aan uitgegeven...
En nu (al) voedingsBH's van Anita aan, die zitten prima :) Mooi zwart, met beugel, helemaal goed!

quote:
17s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:44 schreef Stippelrientje het volgende:
iets over cupmaten.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer je het beste voedingsbh's kunt aanschaffen.. maar aangezien mijn borsten nog steeds groeien wacht ik er maar even mee tot ze verder zijn ontwikkeld. Anders knellen ze binnen no time.
Zijn er tips/ linkjes voor mij om te kijken strakjes? Ik zit normaal al op 90F en verwacht dat het niet kleiner gaat worden voorlopig :9
Ik moest op een gegeven moment wel (met een maand of 2 al...) Zat gewoon echt niet meer lekker, alles knelde... Toen werd mij aangeraden om maar meteen voedingsBH's te kopen, 2 cupmaten groter, en die zitten nu nog steeds prima!
Deze heb ik: http://www.dewereldvanlin(...)beha-met-beugel.html
Heb er wel een BH verlengstuk bij gekocht, om iets meer lucht te krijgen :)

's nachts draag ik trouwens van die foute BH's die ook wel eens op Tell Sell langskomen, die kosten niks en zitten best comfortabel, houden iig alles op z'n plek :)
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149754518
Ik ga eens proberen een (in willekeurige volgorde) inhaalpost te doen. Toen ik dat gisteren wilde doen viel mijn laptop uit, dus hopelijk nu meer geluk!

Gefeliciteerd Pinquit met je zoon! Vervelend dat je zo moe bent, maar hopelijk kun je wel genieten van zijn feestje! Daarna is de rust weer terug!

Limone en Skoap, wat vervelend dat jullie je zo somber voelen! Probeer lekker wat zon mee te pakken, en inderdaad vitamine D kan ook weleens helpen. Hopelijk gaat het snel over voor jullie! De winter is bijna voorbij!

De schaal van Risu, hahaha daar druk ik mijn borstpijn ook altijd mee uit. Rond mijn NOD was het echt niet te harden, kon ik er niet op liggen ene deden ze al pijn als mijn vriend ernaar keek. Nu zijn ze nog wel gevoelig, en soms erg gevoelig. Maar echt pijn doen ze nu niet. Ze zijn al wel gegroeit, en denk dat ik binnenkort maar een nieuwe BH moet aanschaffen. Ik ben begonnen met een D kijken waar ik eindig.

Cassandra, hier moest/moet ik ook heel veel plassen. Vooral 's nachts. Waar ik er eerder nooit uit hoefde, moet ik er nu minstens 2 keer uit. En dan over de toename van grote boodschappen maar niet te beginnen. Dat is ook opeens heel anders!
Probeer er maar van te genieten dat je niet zo veel kwaaltjes hebt meid. Ik mag ook niet klagen. Als ben ik wel ontzettend moe, maar dat komt ook door de bloeddrukverlagers heb ik steeds meer het idee!
Enne door jou kipnuggets heb ik er gisteren heel de dag trek in gehad. Alleen het scheelde dat ik geen vriend thuis had en ik zelf geen zin had om de auto in te stappen :P

Negenmaandenbeurs. Wanneer ik niet hoef te werken woensdag willen we die dag gaan, anders misschien het weekend. Mijn vriend wil graag gaan. En een dagje met zijn 2e er op uit kan best gezellig zijn ;) Al zie ik ook wel op tegen de drukte!

Starbuck, wat leuke dat jullie het hebben verteld. En wat een leuke reactie!

Selvaria, wat leuk zo'n proefdiner! En wat leuk trouwen met zo'n mooie babybol! En Twist ook las ook! En Ludann. Lijkt me echt bijzonder om dat de naam van je vriend te gaan dragen en dan inderdaad over fam. XXXX kan praten (in het geval dat je zijn naam overneemt natuurlijk).

Mevrouwcactus, wat vervelend dat je het idee hebt dat je verlof nog niet geregeld is. Hopelijk hoef je je er niet te druk om te maken, en wordt het alsnog netjes geregeld door je werkgeven!

Sara, hebben ze niets doorgehad, dat je je eigen bier meezeulde ;)

Jantina, fijn dat het bloedverlies minimaal was. Probeer je er niet te druk om te maken. Hoeft echt niets te betekenen!

Shopaholic, wat komt dat dan dichtbij als ze gaan praten over inleiden bij 34 weken. Hoe ben je er zelf onder. Kun je je erbij neerleggen als dat het geval gaat zijn?

Verder wil ik even een algemene *O* doen voor alle wekenwissels. Een :* voor iedereen die het kan gebruiken en een -O- voor de slechte nachten!

Hier gaat eigenlijk alles prima, op de vermoeidheid na dan. Mijn energie is gewoon compleet verdwenen. En als ik dat moet werken dat word ik wel meegetrokken, dan moet ik ook. Want daar weten ze nog niets, en dan scheelt het dat ik nergens vast werk. Want ik merk echt dat ik ook minder "presteer" op het werk.
Maar thuis, dan begin ik ergens aan en na 5 minuten zak ik alweer in. Dus veel komt nu neer op de schouders van mijn vriend. En dat vind ik erg vervelend. Hij heeft er totaal geen moeite mee, maar ik. Ik ben zwanger, niet invalide!
Maar ja hopelijk neemt vermoeidheid wat af na de 12 weken. En anders is het wel iets waar we gewoon mee moeten gaan dealen..

Verder zijn we al druk met nadenken over hoe we het huis willen omtoveren in baby-proof en hoe we meer opbergruimte kunnen creëren. Dus waarschijnlijk gaan we deze week alvast een vakkenkast kopen voor in de gang. Zodat we daar het een en ander in kunnen opbergen, zodat we in de woonkamer de kasten vrij krijgen zodat de spullen die nu op de keukenkastjes staan achter een deurtje kunnen. En in de slaapkamer wat spullen uit de kasten kunnen halen zodat we over een maand of 2 naar een kleinere kledingkast kunnen kijken. Zodat er wat meer ruimte komt in onze slaapkamer voor een commode en een bedje! Over het bedje zijn we al uit, dat wordt de STUVA van Ikea. Maar de commode nog niet. We dachten aan de STUVA zodat het een eenheid wordt. Maar daar kun je niet zo veel kleertjes e.d. in kwijt. En dat is wel een vereiste. Hebben jullie toevallig tips? De MALM met 4 lades wordt te hoog voor mij hebben we al gezien, al vraag ik me wel af, hoevaal gebruik je een commode om op te verschonen en aan te kleden? (badderen gebeurt bij ons in de woonkamer, geen ruimte voor in de slaapkamer.)

Nu ga ik eens even een ontbijtje maken voor mezelf! (Heerlijk even een paar dagen vrij en niet oproepbaar zijn. O+ )
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149754682
*O* bijslapen is gelukt. Het voelt echt een stuk beter als je niet zo super moe bent De kramp is er nog wel, maar ondertussen wel duidelijk dat het de darmen zijn. Zo te zien doet mijn PDS nog 1 keer even mee. Even ontbijten nu en dan een douchepoging, de warmte zal wel helpen.
Helaas is bekken nog wel prut, maar ja, je kan niet alles hebben. Tripje naar dorp wat ik wilde, doe ik morgen met de auto wel even. Kan ik nu lekker relaxen met series en mijn borduurwerkje. Aah verloftijd, je hoeft niks en niemand die je wat maakt. :s)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:16:07 #43
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149754687
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:08 schreef J0ycie88 het volgende:

Verder zijn we al druk met nadenken over hoe we het huis willen omtoveren in baby-proof en hoe we meer opbergruimte kunnen creëren. Dus waarschijnlijk gaan we deze week alvast een vakkenkast kopen voor in de gang. Zodat we daar het een en ander in kunnen opbergen, zodat we in de woonkamer de kasten vrij krijgen zodat de spullen die nu op de keukenkastjes staan achter een deurtje kunnen. En in de slaapkamer wat spullen uit de kasten kunnen halen zodat we over een maand of 2 naar een kleinere kledingkast kunnen kijken. Zodat er wat meer ruimte komt in onze slaapkamer voor een commode en een bedje! Over het bedje zijn we al uit, dat wordt de STUVA van Ikea. Maar de commode nog niet. We dachten aan de STUVA zodat het een eenheid wordt. Maar daar kun je niet zo veel kleertjes e.d. in kwijt. En dat is wel een vereiste. Hebben jullie toevallig tips? De MALM met 4 lades wordt te hoog voor mij hebben we al gezien, al vraag ik me wel af, hoevaal gebruik je een commode om op te verschonen en aan te kleden? (badderen gebeurt bij ons in de woonkamer, geen ruimte voor in de slaapkamer.)
In het begin zo'n 8 keer per dag, en nu (J. is 2 jaar) nog steeds bij elke luierwisseling, en bij naar/uit bed gaan. Het kan natuurlijk ook ergens anders op, maar bv op bed is echt te belastend voor mijn rug, dus daar begin ik niet aan. Een goede werkhoogte lijkt me echt van belang. Ik weet dat de Hemnes (al dan niet gepimpt ;), ander kleurtje verven, hippe knopjes erop): http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40242629/ ook vaak gebruikt wordt als commode (zelf geen ervaring mee).

En zou je in de Stuva commode (zonder lades, deze dus: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20225334/) geen deurtjes kunnen zetten? Met wat mandjes waar de kleertjes in kunnen kun je best redelijk wat kwijt.

Of anders nog een smalle kledingkast erbij? J. heeft een bigass tweedeurs kledingkast, dus voor mij is de commode zowieso snel te klein, hier liggen er alleen hydrofielen, luiers, rompers en sokken in :@
pi_149754714
Ikea heeft echt superoplossingen voor de klein behuisden onder ons.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:27:54 #45
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149754984
Gefeliciteerd met je zoon Pinquit!

Kris, 20 weken en de echo! Succes en veel plezier *O*

Goede reis Jagar!

Balen dat je zo vermoeid bent Joyce!

Limone, skoap en spring, ik herken de neerslachtigheid ook wel. Hoewel ik niet weet of het alleen aan de zwangerschap ligt, want mn werk gaat ook even wat minder momenteel (zzp-er en de laatste 1,5 maand een stuk minder druk dan de voorgaande enorm drukke maanden). Ik heb zo weinig te doen en dan voel ik me zo nutteloos en kan ik me nergens toe zetten -O- Naja, hopelijk trekt het snel bij!

LuDann, balen dat je zo slecht slaapt. Ik heb geen tips ofzo, ik heb het nog helemaal niet warm.

Groeiende borsten: hier nog niet :+ Zou van mij wel mogen :P Heb nu 70D en hoewel dat best groot klinkt valt dat heel erg mee. Tot een paar maanden terug droeg ik cup B, maar dat bleek dus helemaal niet de juiste maat te zijn voor mij.

Shopaholic, fijn dat de suikertest meeviel.

Ik heb vandaag wisseldag, 12 weken *O* En ik had vanmorgen de nekplooimeting, die zag er heel goed uit. 1,4 mm dacht ik. Verder bewoog de baby heel veel en hebben we ook het hartje gehoord, heel leuk O+ *O*
Semper frakkin fi!
pi_149755019
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:16 schreef mousemicky het volgende:

[..]

In het begin zo'n 8 keer per dag, en nu (J. is 2 jaar) nog steeds bij elke luierwisseling, en bij naar/uit bed gaan. Het kan natuurlijk ook ergens anders op, maar bv op bed is echt te belastend voor mijn rug, dus daar begin ik niet aan. Een goede werkhoogte lijkt me echt van belang. Ik weet dat de Hemnes (al dan niet gepimpt ;), ander kleurtje verven, hippe knopjes erop): http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40242629/ ook vaak gebruikt wordt als commode (zelf geen ervaring mee).

En zou je in de Stuva commode (zonder lades, deze dus: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20225334/) geen deurtjes kunnen zetten? Met wat mandjes waar de kleertjes in kunnen kun je best redelijk wat kwijt.

Of anders nog een smalle kledingkast erbij? J. heeft een bigass tweedeurs kledingkast, dus voor mij is de commode zowieso snel te klein, hier liggen er alleen hydrofielen, luiers, rompers en sokken in :@
Ja de Hemnes zou ook een optie zijn, alleen die is net te breed. De commode komt tussen het voeteneind van het bed en het raam en dat is net een meter.... Gelukkig hebben we nog even de tijd. Maar juist omdat het bij ons allemaal zou klein is wil ik er niet te lang mee wachten omdat het best wat gepuzzel is.

Misschien moeten we toch voor een wat duurdere commode gaan anders. Het bedje is wel ideaal met de lades eronder namelijk voor het beddengoed.
pi_149755274
Mijn borsten zijn wel wat gegroeid (en de eerste weken zó gevoelig, oef, blij dat dat voorbij is), maar passen nog prima in mijn reguliere 80B H&M beha's. Of dit meer zegt over de groei of over hoe goed passend ik mijn beha's doorgaans koop, daar ben ik nog niet over uit. ;)

Gisteren zijn mijn man en vader meubeltjes voor de kinderkamer op gaan halen. We konden een en ander overnemen van vrienden. Het is zo'n leuk spul! Het jeukt helemaal om het kamertje in te gaan richten nu, maar ja, ik mag geen zwaar werk doen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:41:24 #48
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149755318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:29 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja de Hemnes zou ook een optie zijn, alleen die is net te breed. De commode komt tussen het voeteneind van het bed en het raam en dat is net een meter.... Gelukkig hebben we nog even de tijd. Maar juist omdat het bij ons allemaal zou klein is wil ik er niet te lang mee wachten omdat het best wat gepuzzel is.

Misschien moeten we toch voor een wat duurdere commode gaan anders. Het bedje is wel ideaal met de lades eronder namelijk voor het beddengoed.
Misschien gewoon eens gewapend met plattegrond van je kamer en meetlint de Ikea in (en andere wat goedkopere zaken)? En dan niet alleen bij kinderland kijken, maar ook bij de gewone slaapafdeling voor andere ladenkasten?

Ik meen me trouwens te herinneren dat Ikea tot voor kort een soort van bedje + commode in 1 had. Dat leek me ook ideaal als je weinig ruimte hebt, maar die kan ik niet meer vinden op de site? Misschien wel via MP?
pi_149755513
Wij hebben deze:
http://www.babyentiener.nl/suzanne-combibed.html

Ideaal ding! Al liggen er ook kleertjes bij ons in de kast maaar saar heeft gewoon belachelijk veel.... :@
S. 2014
J. 2016
pi_149756014
Wij hebben een commode laten maken omdat we (vooral mijn man) rugpijn kregen bij het verschonen op niet goede hoogte. Misschien ook een idee? Kostte geen drol, trouwens. *)
pi_149756094
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef Starbuck_ het volgende:
Gefeliciteerd met je zoon Pinquit!

Kris, 20 weken en de echo! Succes en veel plezier *O*

Goede reis Jagar!

Balen dat je zo vermoeid bent Joyce!

Limone, skoap en spring, ik herken de neerslachtigheid ook wel. Hoewel ik niet weet of het alleen aan de zwangerschap ligt, want mn werk gaat ook even wat minder momenteel (zzp-er en de laatste 1,5 maand een stuk minder druk dan de voorgaande enorm drukke maanden). Ik heb zo weinig te doen en dan voel ik me zo nutteloos en kan ik me nergens toe zetten -O- Naja, hopelijk trekt het snel bij!

LuDann, balen dat je zo slecht slaapt. Ik heb geen tips ofzo, ik heb het nog helemaal niet warm.

Groeiende borsten: hier nog niet :+ Zou van mij wel mogen :P Heb nu 70D en hoewel dat best groot klinkt valt dat heel erg mee. Tot een paar maanden terug droeg ik cup B, maar dat bleek dus helemaal niet de juiste maat te zijn voor mij.

Shopaholic, fijn dat de suikertest meeviel.

Ik heb vandaag wisseldag, 12 weken *O* En ik had vanmorgen de nekplooimeting, die zag er heel goed uit. 1,4 mm dacht ik. Verder bewoog de baby heel veel en hebben we ook het hartje gehoord, heel leuk O+ *O*
Ohja. Ik werk vanuit huis (eigen bedrijf) en ik herken dat ook wel ja.

Valt in het niet natuurlijk bij bewegende baby! En hartje! En een goede plooi! *O*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:16:50 #52
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149756179
Hier ook somberheid af en toe hoor (en ik werk niet vanuit thuis ;), druk genoeg). Dat je op de bank zit met een sip gezicht en alleen maar zin hebt om te huilen, maar dat toch niet doet, want dan moet ik uitleggen waarom, en dat kan ik ook weer niet...

Zonlicht doet veel voor mij. En warmte. En tijd, vandaag 13 weken, en ik hoop dat t nu beter wordt :Y (want in t tweede trimester voel je je top volgens de verhalen, en daar klamp ik me aan vast!)

OMG, ik ben dus al op 1/3e *O* *O* *O*
pi_149756424
*O* voor de wisselweken en de goede npm van Starbuck!

Misschien is er op marktplaats wel een goede commode te vinden Joyce. Je hebt gelukkig nog de tijd om wat te vinden.

Nadat ik vannacht ruim drie uur wakker heb gelegen heb ik daarna nog heerlijk liggen slapen tot elf uur. Dat verlof bevalt me prima!

Ik begin trouwens echt behoefte te krijgen aan meer zonlicht en warmte. Mijn zusje en vader gaan morgen een paar dagen naar Spanje en ik had zo ontzettend graag mee gewild!
pi_149756581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook somberheid af en toe hoor (en ik werk niet vanuit thuis ;), druk genoeg). Dat je op de bank zit met een sip gezicht en alleen maar zin hebt om te huilen, maar dat toch niet doet, want dan moet ik uitleggen waarom, en dat kan ik ook weer niet...

Zonlicht doet veel voor mij. En warmte. En tijd, vandaag 13 weken, en ik hoop dat t nu beter wordt :Y (want in t tweede trimester voel je je top volgens de verhalen, en daar klamp ik me aan vast!)

OMG, ik ben dus al op 1/3e *O* *O* *O*
13 weken en 1 dag als je de 24e uitgerekend bent ;)

Hier vandaag 13 weken *O*
pi_149756766
Starbruck, fijn dat de termijnecho goed was!

Ik herken helaas het sip zijn ook. Hier helpt het om bezig te blijven of zo nu en dan juist wel even lekker te huilen, ook al is het zonder goede reden. Daar is m'n man gelukkig goed op ingesteld, die laat me huilen en knuffelt me heel hard en zegt vervolgens dat ik een soepkip ben.

Cocci, wekenwissel! *O*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:38:03 #56
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149756771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:13 schreef Limone het volgende:

[..]

Valt in het niet natuurlijk bij bewegende baby! En hartje! En een goede plooi! *O*
Dat maakt wel veel goed idd! :D *O*
Semper frakkin fi!
pi_149757785
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:13 schreef Limone het volgende:
werk ook vanaf huis, dan niet voor mezelf.
Maar mijn collega's zitten in New York, Panama en Odessa.

Ik heb het gelukkig? ;) hartstikke druk, maar vooral het opstaan is het geen waar ik wel echt moeite mee heb de laatste tijd.
pi_149758316
Jäger, heel veel plezier in Amerika! Ik heb me daar heel goed vermaakt met Fisher Price-dingen kopen :D

Over mijn zwangerschapsuitkering: Ja, ze hebben een fout gemaakt. Vandaag P&O gebeld en ik ben ziek gemeld begin januari, in plaats van ziek i.v.m. zwangerschap. Ze hebben dus al 1,5 maand niet voor mij betaald gekregen, gaan nu een boete krijgen en moeten nog maar kijken dat ze het nu op tijd geregeld krijgen. Maar het is niet mijn probleem, ik krijg gewoon betaald en hoef me geen zorgen te maken. Dus ik laat het hen gewoon uitzoeken :) Niet heel slim van ze...

Jeuj voor de goede nacht van Risu!
pi_149759891
Die neerslachtige gevoelens herken ik ook! Hoewel ze de laatste weken gelukkig afwezig zijn. Ik heb zelf een geschiedenis van vele depressies dus ik was even bang dat mijn zwangerschap ook zo'n periode zou zijn. Gelukkig bleef het beperkt tot enkele weekjes en niet eens elke dag.

Moeilijk is om te accepteren dat het er nu eenmaal is. Laat het er gewoon zijn en vecht niet te hard ertegen, het is slechts tijdelijk en gaat weer voorbij :) .
pi_149761113
Even een vraag over vitaminen.
Welke kan ik het beste slikken? We hadden een potje multivitaminen gehaald van de action, maar daar zit ook vitamine A in.
pi_149761256
Ik begreep van de vk een multivitamine voor zwangeren en dan kun je het zo gek maken als je zelf wil. Ik heb de davitamon multivitamine met visolie, aan de prijs maar ik koop zo in de aanbieding.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:05:21 #62
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149761315
Gewoon multivitaminen zonder vitamine A. Plus foliumzuur (los of in vitaminepillen) voor de eerste 12 weken. Makkelijk zijn die zwangerschapsmultivitaminen.

Ik heb het al eerder gezegd, maar merkpillen zijn niet per se beter dan huismerk, verschil is echt verwaarloosbaar. Wel effectiever zijn vloeibare vitaminen, die worden beter geabsorbeerd door je lichaam.
Zelf gebruik ik Etos of HEMA zwangerschaps multivitaminen, maar net in welke winkel ik kom als het potje leeg is.

Maar eigenlijk hoef je alleen maar foliumzuur te slikken als je gewoon een gezond en uitgebalanceerd voedingspatroon hebt. :)
pi_149761530
Ik slik normaal al nooit vitaminen, maar ik neem nu liever het zekere voor het onzekere en anders pies ik ze net zo hard weer uit. :P

Foliumzuur slik ik al een jaar.
Vriend is nu boodschappen doen, dus die neemt van de Etos straks zo'n potje "multivitaminen voor zwangeren" mee. :D
pi_149761689
Ik slik wel vrij veel vitaminen maar dat doe ik al jaren om mijn hormonen stabiel te houden...

Vitamine D, B, Visolie, Vitamine E en nu nog foliumzuur. In die vitamine B die ik slik zit maar de helft van de aangeraden hoeveelheid foliumzuur (vitamine B11)
pi_149761757
Ik slik alleen losse vitaminen. Misschien moet ik visolie daaraan toevoegen? Ik eet nooit vis, voor de rest eet ik goed. Echter... mijn aversie tegen groene groenten speelt weer op. Was het vorige zwangerschap nog spinazie, moest ik net bijna kotsen omdat ik een broccoli zag. ;( :')
pi_149761952
Hier slik ik foliumzuur en de davitamon mama vitamine met visolie.. Op zich eet ik gewoon gezond, maar ik neem liever gewoon het zeker voor het onzekere...

Dames even een vraagje, besef me net dat ik van het weekend 3 plakjes snij leverworst op heb op een verjaardag. Maar dat valt neem ik aan ook onder het verhaal pate? Niet dat ik me nu gelijk druk maak. Maar ik stond er helemaal niet bij stil.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:29:39 #67
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149762111
Joycie, gegeten is gegeten, nu niets meer aan te veranderen. Echt, maak je niet druk, en eet de rest van de week (of maand, als dat voor jou beter voelt ;)) gewoon geen pate/ orgaanvlees ;)

Tijdens mijn vorige zwangerschap mocht salami nog wel, nu blijkbaar niet. Tja, af en toe eet ik een plakje op mijn luxe broodje, zolang het geen 6 boterhammen met salami per dag zijn, zal het allemaal welmee vallen. Ik ben denk ik nogal van het nuchtere type...
pi_149762299
Owja, salami O+

Vind dat de lijst van verboden middelen best lang wordt. ;)
Niet dat het erg is. Ik kan echt wel 9 maanden zonder. Maar ik vraag me weleens af wanneer het punt komt dat er helemaal niets meer overblijft om te eten als zwangere :P

Voor nu maak ik maar alvast een lijstje voor vriendlief/kraam wat hij allemaal mag gaan koken in de kraamweek. In ieder geval een heerlijk biefstukje ;)

Voor welke week moest de kraamzorg nu aangevraagd zijn? 12 weken toch?
pi_149762349
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:20 schreef Limone het volgende:
Ik slik alleen losse vitaminen. Misschien moet ik visolie daaraan toevoegen? Ik eet nooit vis, voor de rest eet ik goed. Echter... mijn aversie tegen groene groenten speelt weer op. Was het vorige zwangerschap nog spinazie, moest ik net bijna kotsen omdat ik een broccoli zag. ;( :')
Groene smoothies eventueel een optie? En dan met appel en evt wat ander fruit om het smakelijk te houden?
pi_149762408
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben deze:
http://www.babyentiener.nl/suzanne-combibed.html

Ideaal ding! Al liggen er ook kleertjes bij ons in de kast maaar saar heeft gewoon belachelijk veel.... :@
Daar heb ik ook al eens naar zitten kijken. Er zijn best wat opties in ieder geval. Maar als ik naar de indeling van onze slaapkamer kijk gaat de voorkeur naar en losse commode met een los bedje.
De kledingkast heb ik net met de pax planner al in elkaar gezet ;)
pi_149762430
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:29 schreef mousemicky het volgende:
Tijdens mijn vorige zwangerschap mocht salami nog wel, nu blijkbaar niet. Tja, af en toe eet ik een plakje op mijn luxe broodje, zolang het geen 6 boterhammen met salami per dag zijn, zal het allemaal welmee vallen. Ik ben denk ik nogal van het nuchtere type...
Salami mag toch niet vanwege listeria of toxoplasmose? Of heb ik dat nou mis?

Ik word er sowieso een beetje moe van wat wel en niet mag als ik heel eerlijk ben.
Het lijkt steeds erger te worden. Nog even een zwangere vrouwen moeten worden opgesloten in een zuurstoftent ;)
pi_149762476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:38 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik word er sowieso een beetje moe van wat wel en niet mag als ik heel eerlijk ben.
Het lijkt steeds erger te worden. Nog even een zwangere vrouwen moeten worden opgesloten in een zuurstoftent ;)
Volgens mij vanwege toxoplasmose, omdat het blijkbaar toch rauw vlees is..
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:48:57 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149762770
Joyce, er wordt geadviseerd om je vitamine A te beperken tot max. 3000 mcg per dag. Een boterham met leverpaté of leverworst bevat zo'n 1200 mcg, dus met die drie plakjes (mits niet een worst die in drieën is gesneden :P) zal je vast niet aan de maximale hoeveelheid per dag zitten.

Kraamzorg, geen idee wanneer je dat moet aanvragen, heb ik met 16 weken maar eens gedaan. Vond het zelf best vroeg en een ver van m'n bed (letterlijk) show.
pi_149762919
Ik schiet maar meteen een volgende vraag in :P
Hoe kies je een verloskundigen praktijk? Heeft iemand wat tips?
Ik las namelijk dat de eerste afspraak bij voorkeur al rond de 8ste week plaatsvindt. :+
Oh en hoe dichtbij moet de verloskundige zitten?

Ik was wat aan het zoeken wat hier in de buurt zit (A'dam omgeving), maar heb geen idee waar ik op moet letten. Daarnaast ken ik ook geen ervaringen van anderen, want ben de eerste in mijn omgeving die zwanger is.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:53:54 #75
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149762927
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:35 schreef J0ycie88 het volgende:
Owja, salami O+

Vind dat de lijst van verboden middelen best lang wordt. ;)
Niet dat het erg is. Ik kan echt wel 9 maanden zonder. Maar ik vraag me weleens af wanneer het punt komt dat er helemaal niets meer overblijft om te eten als zwangere :P

Voor nu maak ik maar alvast een lijstje voor vriendlief/kraam wat hij allemaal mag gaan koken in de kraamweek. In ieder geval een heerlijk biefstukje ;)
Ik kijk nu al zó uit naar dat biefstukje na de bevalling :9~

quote:
Voor welke week moest de kraamzorg nu aangevraagd zijn? 12 weken toch?
Ik hoorde tussen week 12 en 16. Ik hoop dat dat klopt anders ben ik te laat :')

Heeft er iemand tips/goede ervaringen met kraamzorgbureau's in Amsterdam?
Semper frakkin fi!
pi_149763254
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:53 schreef JantinaGr het volgende:
Ik schiet maar meteen een volgende vraag in :P
Hoe kies je een verloskundigen praktijk? Heeft iemand wat tips?
Ik las namelijk dat de eerste afspraak bij voorkeur al rond de 8ste week plaatsvindt. :+
Oh en hoe dichtbij moet de verloskundige zitten?

Ik was wat aan het zoeken wat hier in de buurt zit (A'dam omgeving), maar heb geen idee waar ik op moet letten. Daarnaast ken ik ook geen ervaringen van anderen, want ben de eerste in mijn omgeving die zwanger is.
Tja, ik heb wat websites bekeken en gekeken welke dichtbij zit en makkelijk te bereiken is. Ik ben er vanuit gegaan, net als met kraamzorg, dat al deze praktijken en bureau's aan de wettelijke eisen voldoen, dus daar heb ik me niet druk om gemaakt....
pi_149763265

[ Bericht 100% gewijzigd door _happy_ op 17-02-2015 16:05:48 ]
pi_149763378
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:53 schreef Starbuck_ het volgende:
Ik kijk nu al zó uit naar dat biefstukje na de bevalling

Mijn man is de dag na de bevalling gelijk naar onze favoriete slager gereden en heeft daar echt goddelijke tournedos gekocht... Dat kreeg ik die avond te eten... :9~ :9~
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:11:36 #79
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149763434
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:09 schreef Skoap het volgende:

[..]

Mijn man is de dag na de bevalling gelijk naar onze favoriete slager gereden en heeft daar echt goddelijke tournedos gekocht... Dat kreeg ik die avond te eten... :9~ :9~
Ook goed voor het aansterken na de bevalling natuurlijk :Y) :9~
Semper frakkin fi!
pi_149763674
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:09 schreef Skoap het volgende:

[..]

Zeg dat niet! :9~

Mag salami tegenwoordig ook al niet?! Leverworst mag wel toch, maar zeer beperkt. En idd, je hebt het nu toch al gegeten, je kunt er niks meer aan doen. Gewoon beperken vanaf nu of niet meer doen.

Edit: oh, rauwe ham mag ook al niet van het voedingscentrum. Gister en vandaag nog gegeten, die Coburger. Hmm. Lekker stom zeg, rauw klinkt ook gewoon logisch dat dat niet mag.

Jantina, VK praktijk heb ik gekozen op basis van meest dichtbij. Ik vond het wel een fijn idee als ik er hoogzwanger ook nog prettig heen kan zonder auto :+ Hier werken ze overigens op postcode.

Je zou nog kunnen kijken of ze avondspreekuur hebben en hoe laat ze beginnen, dat kan handig zijn ivm werk.

Oh en ik zag ergens wekenwissels en een goeie nekplooimeting voor Starbuck! Fijn!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 17-02-2015 16:40:00 ]
pi_149763927
Ik heb ook gewoon wat websites bekeken en een praktijk gekozen die goed bereikbaar was en waar ik van de site een goed gevoel kreeg.
pi_149764260
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:21 schreef Mineola het volgende:

[..]

Zeg dat niet! :9~

Mag salami tegenwoordig ook al niet?! Leverworst mag wel toch, maar zeer beperkt. En idd, je hebt het nu toch al gegeten, je kunt er niks meer aan doen. Gewoon beperken vanaf nu of niet meer doen.

Edit: oh, rauwe ham mag ook al niet van het voedingscentrum. Gister en vandaag nog gegeten, die Coburger. Hmm. Lekker stom zeg, rauw klinkt ook gewoon logisch dat dat niet mag.

Jantina, VK praktijk heb ik gekozen op basis van meest dichtbij. Ik vond het wel een fijn idee als ik er hoogzwanger ook nog prettig heen kan zonder auto :+ Hier werken ze overigens op postcode.

Je zou nog kunnen kijken of ze avondspreekuur hebben en hoe laat ze beginnen, dat kan handig zijn ivm werk.

Oh en ik zag ergens wekenwissels en een goeie nekplooimeting voor Starbuck! Fijn!
Bij mij staat op de coburger dat hij gerookt is.. Volgens mij mag dat wel?

[ Bericht 32% gewijzigd door J0ycie88 op 17-02-2015 17:00:24 ]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:43:02 #83
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149764266
Twee jaar geleden had mijn dorp maar 1 verloskundigenpraktijk, en die heb ik toen dus gekozen. Tegenwoordig werken ze samen met andere praktijken en het ziekenhuis waar ik wil bevallen, dus ik heb deze keer niet eens overwogen een andere praktijk te kiezen. Ze hebben gelukkig idd 1 keer per week avondspreekuur, en zitten op 15 min lopen/ 5 min fietsafstand.

Ah, geen salami (en andere gedroogd/ gerookt vlees :() vanwege toxoplasmose dus. Eerlijk gezegd denk ik dat mijn kat en de tuin vol kattenpoep :r van de buurkatten (en van onze eigen kat) dan een groter risico vormen. Gisteren goed puingeruimd (met handschoenen aan) bah!

AnywY, ik doe mijn best me aan de voedingscentrum richtlijnen te houden, maar soms vergeet ik dat dus. Biefstuk lust ik dan weer niet, dus mis ik niet, maar carpaccio, een broodje gerookte zalm met roomkaas en mosterd, filet americain en een donker speciaalbiertje c_/ :Y)
pi_149764626
Ja ergens lunchen is zwanger best een uitdaging! Alle lekkere broodjes mogen niet meer, en salades eet ik buitenshuis niet wegens listeria.

Ah thanks Joycie, ga het thuis even checken (en binnenkort even navragen bij de vk wat het bezwaar van gerookt anders eigenlijk is, ben wel benieuwd!)
pi_149764631
Krisvc .. hoe was je 20-wkn echo?

Hier vk praktijk gekozen op basis van afstand en afgaande op de site die me een goed gevoel gaf.
pi_149764967
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:43 schreef mousemicky het volgende:
maar carpaccio, een broodje gerookte zalm met roomkaas en mosterd, filet americain en een donker speciaalbiertje c_/ :Y)
Oke, ik ben om! Mag ik dan nu bevallen aub? Bedoelen ze dat met 'je krijgt er zoveel voor terug?'

Verder: tieten, check! Borstverkleining gehad op mijn 21e, van 70g naar c/d. Nu gelukkig blijven steken rond de 80e, moet er niet aan denken om weer terug te gaan naar mijn oude maat. Ik las nog ergens iemand met een borstverkleining dacht ik. Ben benieuwd of het wil lukken met borstvoeding straks.

Bijleespost: Ik kan het niet :(. Ik juich voor alles, oke?
pi_149765011
20 weken echo was gelukkig helemaal goed. Kindje is gezond, maar had een iets groter buikje dan gemiddeld. Volgens de echomeneer niks om me druk om te maken. Het lag dubbelgevouwen, met d'r beentjes tegen d'r voorhoofd zowat. *; En nog steeds een meisje.
pi_149765093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:03 schreef Krisvc het volgende:
20 weken echo was gelukkig helemaal goed. Kindje is gezond, maar had een iets groter buikje dan gemiddeld. Volgens de echomeneer niks om me druk om te maken. Het lag dubbelgevouwen, met d'r beentjes tegen d'r voorhoofd zowat. *; En nog steeds een meisje.
Goed zo :D *O*

Ik heb best wel wat Coburger ham op tijdens mijn zwangerschap tot nu toe... Wist niet dat het niet mocht en vond het zo lekker. Want normaal eet ik graag paté, filet american en salami, maar ik wist dat die niet mochten. Dus ging ik op zoek naar vervangers... Mja, we merken het wel straks :D
pi_149765140
quote:
Wat fijn dat alles goed was! En nog steeds een meisje!! *O*
pi_149765351
quote:
O+ *O*
pi_149765425
Ik heb ook wel gezondigd al met eten :@ kaasfondue (met wijn) boterhammen met leverpastei. :@
En ik zou een moord doen voor een goede carpaccio :9 :9 maar daar wacht ik nog maar even mee :D
pi_149765441
Ik ben bang dat ik mijn man bij de eerste weeën richting slager stuur voor een bakje filet americain. Ik begin daar steeds meer zin in te krijgen! En een broodje gerookte zalm inderdaad O+ . Nog maximaal zes weken.... ;)

*O* voor de goede 20weken echo!
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:18:33 #93
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149765481
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:02 schreef ingee het volgende:

[..]

Oke, ik ben om! Mag ik dan nu bevallen aub? Bedoelen ze dat met 'je krijgt er zoveel voor terug?'

Nee, dan bedoelen ze >8 poepluiers per dag en tallozekeren ondergespuugd worden ;)

O ja, en dat je als ze 2 zijn enorm schattige foto's van oma doorgestuurd krijgt van je kind in een boerenkieltje terwijl ie zich prima vermaakt met serpentines en confetti O+

O, *O* *O* *O* voor goede echo's!
pi_149765495
Qua eten mis ik echt heel veel. Ik ben gek op kaasjes en gedroogde worsten van de speciaalzaak. En een goede filet americain, ossenworst, rosbief, cranberry paté. En dan hebben we het nog niet over zalm of sushi. :9 Drank kan me gestolen worden, al heb ik sinds ik zwanger ben zin om dronken te worden terwijl ik al jaren niet meer drink. :')

Ham mocht hier gewoon van de verloskundige.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:21:30 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149765577
Cranberrypate mag toch met mate? (zelfde als leverworst) Ik zou zeggen geniet er af en toe van!
pi_149765721
Oh en een lekker kopje koffie!!! :9
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:34:10 #97
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149766027
Quickie, smaakt de koffie je niet? Want een kopje per dag kan toch geen kwaad? (zegt t voedingscentrum ;))
pi_149766149
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:21 schreef mousemicky het volgende:
Cranberrypate mag toch met mate? (zelfde als leverworst) Ik zou zeggen geniet er af en toe van!
Weet ik, maar ik ben niet zo goed met mate houden, dus ik kan doe het maar gewoon helemaal niet.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:40:53 #99
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149766228
Twee kopjes zelfs! Ik drink het ook gewoon hoor, alleen is de behoefte nogal weg bij mij. Ik drink nu ongeveer 3 kopjes per week waar er er eerst 3-4 per dag drink.
Qua eten hoef ik als vegetariër weinig te missen, alleen in Zwitserland was het erg lastig met al die rauwe melk kazen. Verder is er echt niets dat ik normaal wel zou eten en nu niet mag.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:42:08 #100
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149766267
Wat fijn Kris! *O*

Ik heb ook wel zin in wijn na de bevalling moet ik zeggen :@ En biefstuk dus :9 Verder mis ik niks.
Alleen wijn is ook weer niet handig met borstvoeding natuurlijk, dus wie weet wanneer ik dat eindelijk weer eens mag.
Semper frakkin fi!
pi_149766303
Ooooohhhh.... Zalm!!! Sushi... Mmmmmmm

Nog een paar weken doorbikkelen!
pi_149766430
Tsjah, dat eten. Salami wist ik niet eens, dus dat heb ik tot nu toe gewoon gegeten. Leverworst eet ik 1 a 2 keer per week op brood en in die hoeveelheid kan het echt geen kwaad. Koffie drink ik alleen op mijn werk (en dan 1 maal).
Wat ik echt vreselijk mis is een glaasje wijn :') Filet americain heb ik dan juist ineens helemaal geen zin meer zin, net zoals zalm etc.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_149766442
Ik heb vandaag al meer gedaan als de afgelopen dagen. Nog kan ik er niet trots op zijn maar heb de was uitgezocht. Een begin gemaakt aan puinruimen in de slaapkamer. De woonkamer opgeruimd. En wil zo nog de afwas doen voor mijn vriend thuis komt.

Maar zit nu eerst uit te puffen aan tafel..
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:49:08 #104
259886 pessie
pi_149766466
Kris goed nieuws!

En nog een goede nekplooimeting!

En ik luister niet naar het voedingscentrum, mijn verloskundige heeft aan het begin weer het boekje met adviezen meegegeven waar ook instaat wat je beter niet kunt eten, daar is niets aan verandert sinds 5 jaar geleden volgens mij. Volg ik dus best trouw op. Daar staat niet in dat ik geen sla mag eten, dus we gaan nog steeds soms uit eten en ik eet de salade ook gewoon lekker op. Maar goed, ik ga wel naar plekken waar ik kan zien wat ze bereiden en kan dan wel beoordelen hoe veilig het is.

Die rauwmelkse kazen gaan trouwens alleen over zachte kazen, harde nederlandse boerenkaas mag in principe wel.
pi_149766569
Wij gaan over 2,5 week sushi eten. Dat staan al heel lang gepland! Samen met vrienden een nicht + man van mijn vriend. Dan ben ik 10 weken zwanger en willen we het ook vertellen. Dat is iets makkelijk kiezen vanaf de kaart en hun hebben het toch wel door als ik bepaalde dingen niet eet ;)

Ik kijk ontzettend uit naar dat moment. Wil het echt van de daken schreeuwen haha ;) En dan moet je nagaan dat we het onze ouders al hebben verteld. En 2 vrienden (stelletjes) het weten. Dus we kunnen er al wel in real life over praten. Maar dat geheim houden is echt niets voor mij ;)
pi_149766616
En ik lees helemaal over de goede NPM van Starbuck heen! *O*
pi_149766646
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:34 schreef mousemicky het volgende:
Quickie, smaakt de koffie je niet? Want een kopje per dag kan toch geen kwaad? (zegt t voedingscentrum ;))
Ik durf t toch niet zo goed, bovendien drink ik ook al zwarte thee . van koffie wil ik nog wel eens hartkloppingen krijgen.
pi_149767233
O, om nog even op dat sip zijn terug te komen, ik merk dat het weer daar ook heel veel invloed op heeft. En januari en februari zijn nou eenmaal grauwe klotemaanden. Op een dag als vandaag merk ik dat het, door de zon, allemaal ook meteen een stuk beter voelt.
pi_149767601
Een goede seo voor Kris en een mooie nekplooi voor Starbuck *O*

Gaat iedereen op woensdag de 25e naar de 9 maandenbeurs? Ik heb vrijkaartjes via m'n schoonzusje dus we gaan wel even langs, maar geen zin in enorme drukte (of nouja, nog drukker dan de andere dagen). We dachten dat de woensdag juist het rustigst zou zijn, maar als iedereen hier al op woensdag gaat is dat iig niet zo :D misschien toch maar op vrijdag gaan dan...

En de verloskundige hier heb ik gekozen op basis van locatie, informatie op de website en samenstelling van het team. Had 3 opties, de een leek me nogal truttig iig qua teksten op de website, de andere bestond uit een klein team van alleen maar jonge vrouwen, en de derde bestond uit een mix van jong en wat ouder en met een man erbij. En als bonus hadden zij een eigen echo-ruimte. Het is dus nummer 3 geworden.
pi_149768740
Broodje rosbief. :9
pi_149768834
Weer even een ego-post hoor.

Net met vriend naar de sites gekeken van de verloskundigen praktijken die hier echt dicht in de buurt zitten. Dat zijn er 3. Eentje is al afgevallen door hun lelijke site, hun zakelijke informatievoorziening en de foto die ik zag van de mannelijke verloskundige (deelt zijn praktijk met z'n vrouw).

Dus eigenlijk 2 opties. Eentje zit in het ziekenhuis (nadeel parkeren kost geld :P ) en heeft een groot team van 7 vrouwelijke verloskundigen. Net wat vragen naar gemaild. Ze hebben bijvoorbeeld niet op de site staan wanneer je afspraken kunt maken. 's avonds vind ik wel belangrijk.

Een ander is een kleinere praktijk met 4 vrouwelijke verloskundigen. Elke avond en zelfs in het weekend kun je afspraken maken. Ze hebben ook gewoon een eigen echopraktijk. En gratis parkeren op eigen terrein. :) En bij 8 weken gaan ze luisteren naar het hartje. Terwijl die andere praktijk zegt: "Wij kunnen een hartje pas luisteren vanaf 12 weken zwangerschap. Hou er dus rekening mee dat je dit nog niet zult horen bij het intakegesprek."

Op dit moment gaat m'n voorkeur uit naar de laatste, dat mag duidelijk zijn. ;)
pi_149769185
Kris en Starbuck *O*

JantinaGr mijn voorkeur zou dan idd ook duidelijk uitgaan naar de laatste VK praktijk.
Volgens mij kan hartje luisteren vanaf 8 weken alleen met een echo... Vandaar dat ze dat zo zullen zeggen bij die andere praktijk, dan zullen ze daar wel geen echo's maken die zullen dan wel via het ziekenhuis lopen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:07:24 #113
259886 pessie
pi_149769231
Jantina, bij 8 weken is het hartje doorgaans niet te horen via een apparaat anders dan het echo-apparaat. Daarbij is het voor de baby erg vervelend als er zo vroeg al geluidsgolven door de baarmoeder gaan. Verreweg de meeste verloskundigen zullen niet zo vrioeg al proberen een hartje te luisteren, meestal vinden ze niets (dit is bij 12 weken al moeilijk namelijk) en dan zit moeder in angst "omdat ze niets gehoord heeft".
Ikzelf heb niet zoveel keuze in praktijken, voor thuisbevallen heb ik de "keuze" uit 1 praktijk. Gelukkig is ie de vorige keer zeer goed bevallen. Ik vind het ook heel fijn als het een kleinere praktijk is
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:10:47 #114
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149769372
Klopt inderdaad, hartje luisteren met doppler zullen ze niet zo snel doen. De kans is groot dat ze 'm niet kunnen vinden, zit nog teveel achter je schaambot. Volkomen normaal, maar geen hartje = paniek bij de moeder natuurlijk. Maar op de echo zie je een knipper en soms laten ze het ook horen idd.

De laatste die je beschrijft zou idd ook mijn voorkeur hebben, jantina!
Zelf ben ik gegaan voor een praktijk dichtbij (5 min fietsen) en de uitstraling. Eigen echoapparaat vond ik ok een erge pre maar eigenlijk alleen voor de termijnecho daar een echo gehad, voor de rest moet ik naar gespecialiseerde echoscopisten. Verwacht er ook geen echo meer te krijgen dus echt een bonus is het uiteindelijk niet.

[ Bericht 41% gewijzigd door Mariposas op 17-02-2015 19:18:50 ]
pi_149769472
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:07 schreef pessie het volgende:
Ik vind het ook heel fijn als het een kleinere praktijk is
Mijn huidige parktijk is ook klein en de eerste keer is het super goed bevallen.
En nu al weer. Ik vertelde van mijn onredelijke angst over dat het vast mis gaat en enzovoort...
En ze zei heel lief dat het heel vaak voorkomt bij tweede zwangerschappen en dat het in mijn geval dat je wel 2 streepjes heb gehad met het dan als nog (snel) fout ging het helemaal logisch is.

En dat ik altijd mocht bellen als ik me rot/onzeker voelde. Ik vond dat echt zo lief.
pi_149769549
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:52 schreef J0ycie88 het volgende:
Wij gaan over 2,5 week sushi eten. Dat staan al heel lang gepland! Samen met vrienden een nicht + man van mijn vriend. Dan ben ik 10 weken zwanger en willen we het ook vertellen. Dat is iets makkelijk kiezen vanaf de kaart en hun hebben het toch wel door als ik bepaalde dingen niet eet ;)
Ik ben toen ik 6 weken was ook sushi gaan eten met mijn broertje, maar die had echt niet door dat ik wel hele specifieke sushi koos hoor. ;) het was wel ergens waar ze veilige sushi al hadden aangegeven op de kaart, dus het kon heel discreet.

Ik mis 'echte' sushi trouwens wel heel erg. Net als cider, gerookte zalm, biefstuk en rosé eendenborst...
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:22:00 #117
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149769794
Rauwe vis kun je gewoon eten, mits goed vers. Maar als een restaurant het al heeft over veilige sushi zou ik het ook niet vertrouwen. :D
pi_149769852
Ik hoop zo dat ik niet beval op een zondag! Mijn man heeft mij een meergranen triangel met heel veel filet american beloofd zodra ik bevallen ben :Y) . Is het al augustus?

Maar de hormonen doen wel rare dingen hoor! Zo was ik eerst van het hartige en nu heb ik na een paar chipjes al genoeg gehad en moet ik kokhalzen van borrelnootjes. Vlees is ook heel erg goor. Zoet daarintegen O+ Volgens mij heb ik mijzelf serieus al een gat in mijn kies gegeten aan snoep. Yoghurtgums, banaantjes en perzikken, I love it! Vanmiddag een heel zak yoghurtgums naar binnen gewerkt.
pi_149769857
Jantina, afgaande op de informatie die je hier geeft. Zou mijn voorkeur ook bij de derde liggen. Door de flexibele tijden voor de afspraken, de eigen apparatuur, en ook qua aantal verloskundige. Niet te groot, maar ook niet heel klein.

Hier helaas niet kunnen kiezen uit verloskundige/gyn.. Dat vind ik ergens wel jammer. Maar waar ik eerst een heel kil gevoel had bij de gyn, vond ik dat de 2e afspraak al veel minder. Maar nu heb ik mijn volgende afspraak bij de klinisch verloskundige dus ben benieuwd wie ik dan tref.

Luna, in dit geval gaan ze zich echt heel erg afvragen waarom ik geen sashimi neem ;) Dus is echt geen optie. En daarbij, willen we het dan ook wel vertellen :)
Hier vertrouw ik het restaurant op zich wel qua versheid van de vis. Maar toch zoek ik het "gevaar" niet op. Genoeg sushi's en gerechtjes die wel gekookt/gefrituurd of vegetarisch zijn :)
pi_149769893
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:23 schreef coccinelle het volgende:
Ik hoop zo dat ik niet beval op een zondag! Mijn man heeft mij een meergranen triangel met heel veel filet american beloofd zodra ik bevallen ben :Y) . Is het al augustus?

Maar de hormonen doen wel rare dingen hoor! Zo was ik eerst van het hartige en nu heb ik na een paar chipjes al genoeg gehad en moet ik kokhalzen van borrelnootjes. Vlees is ook heel erg goor. Zoet daarintegen O+ Volgens mij heb ik mijzelf serieus al een gat in mijn kies gegeten aan snoep. Yoghurtgums, banaantjes en perzikken, I love it! Vanmiddag een heel zak yoghurtgums naar binnen gewerkt.
Gelukkig is er tegenwoordig ook heel veel open op zondag ;)
pi_149770072
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:25 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Gelukkig is er tegenwoordig ook heel veel open op zondag ;)
Hier helaas niet :'(
pi_149770117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:22 schreef Mariposas het volgende:
Rauwe vis kun je gewoon eten, mits goed vers. Maar als een restaurant het al heeft over veilige sushi zou ik het ook niet vertrouwen. :D
Haha, ja precies! Ik weet dat het goed vers wel kan, maar bij een all you can eat sushi restaurant neem ik toch maar geen risico. Genoeg ander lekkers idd!
pi_149770262
Jantina, ik zou voor de laatste gaan.

Hier ook n kleine praktijk met 3 verloskundigen en eigen apparatuur.

Het harte was hier trouwens met ruim 7 weken niet te horen.

Ik heb verder nog niet alles gelezen, gaat zo snel hier. Wij hebben morgen de termijn echo! Dan kan ik hopelijk ook in t lijstje!
pi_149770324
Fijn, goede SEO voor kris en NPM voor Starbuck!

Ik eet af en toe ook een boterham met paté, mits met mate is dat idd oké volgens het Voedingscentrum en daar houd ik me maar aan. Verder mis ik vooral af en toe een speciaalbiertje :9

De baby wordt echt zo snel sterker :D Ik voel hem elke paar dagen harder schoppen.

Weet iemand toevallig (obv wetenschappelijke bron) of het verband tussen PCO en zwangerschapsdiabetes een causaal/direct verband is of gaat het erom dat PCO vaak samengaat met overgewicht en daarom geassocieerd wordt met zwangerschapssuiker?

(Ik heb PCO, bijna geen kenmerken alleen lange cycli. Ook normaal gewicht (BMI 20/21 pre-zwangerschap) en hoorde van de verloskundige dat ik waarschijnlijk de glucosetolerantietest moet doen. Voelt vrij onzinnig en kost (werk)tijd, ik vroeg me daarom af hoe die relatie PCO-diabetes in elkaar zit)
pi_149770359
Volgens de vk mag rauwe ham wel. Staat hier in t boekje. Salami mag niet.

Toen ik van zoon was bevallen heb ik tig broodjes filet american op in de kraamweek! Ik MOEST dat hebben. De kraamhulp vond t wel lollig!

Smeerworst mag toch ook gewoon, 1 a 2 keer per week.

Kris en Starbuck *O*

[ Bericht 30% gewijzigd door gestreeptestoel op 17-02-2015 19:46:31 ]
pi_149770468
Hoi! Ik kom me ook weer voorzichtig melden. Vorig jaar januari miskraam gehad met lange nasleep. Vandaag zou ik een vruchtbaarheidsonderzoek gaan doen, maar dat was niet meer nodig :D Vandaag op verzoek een vroege echo gehad en een knipper! Eind september uitgerekend, over twee weken termijnecho. Nu dus 8,5 week zwanger. En ik zag al flink wat meer meiden die in september zijn uitgerekend.

Pessie ook zwanger van de 3e! We gingen gelijk op met de eerste..en Fannetje zie ik ook... En nog wel een paar bekende namen (Mc Laura, Vlindur, Spring)

Cholula samen ongeveer gelijkertijd een miskraam en nu kunnen we toch nog even samen posten.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:40:39 #127
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_149770484
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:36 schreef Minarosa het volgende:
Fijn, goede SEO voor kris en NPM voor Starbuck!

Ik eet af en toe ook een boterham met paté, mits met mate is dat idd oké volgens het Voedingscentrum en daar houd ik me maar aan. Verder mis ik vooral af en toe een speciaalbiertje :9

De baby wordt echt zo snel sterker :D Ik voel hem elke paar dagen harder schoppen.

Weet iemand toevallig (obv wetenschappelijke bron) of het verband tussen PCO en zwangerschapsdiabetes een causaal/direct verband is of gaat het erom dat PCO vaak samengaat met overgewicht en daarom geassocieerd wordt met zwangerschapssuiker?

(Ik heb PCO, bijna geen kenmerken alleen lange cycli. Ook normaal gewicht (BMI 20/21 pre-zwangerschap) en hoorde van de verloskundige dat ik waarschijnlijk de glucosetolerantietest moet doen. Voelt vrij onzinnig en kost (werk)tijd, ik vroeg me daarom af hoe die relatie PCO-diabetes in elkaar zit)
Hmm, hier 1e zwangerschap ook pco (daarna was het over!) en ook overgewicht maar hoefde geen glucosetolerantietest. .. liep nog wel bij een gyn ook. Ik heb geen idee verder maar dit is mijn ervaring :+
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:46:31 #128
259886 pessie
pi_149770704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:40 schreef Mereltje het volgende:
Hoi! Ik kom me ook weer voorzichtig melden. Vorig jaar januari miskraam gehad met lange nasleep. Vandaag zou ik een vruchtbaarheidsonderzoek gaan doen, maar dat was niet meer nodig :D Vandaag op verzoek een vroege echo gehad en een knipper! Eind september uitgerekend, over twee weken termijnecho. Nu dus 8,5 week zwanger. En ik zag al flink wat meer meiden die in september zijn uitgerekend.

Pessie ook zwanger van de 3e! We gingen gelijk op met de eerste..en Fannetje zie ik ook... En nog wel een paar bekende namen (Mc Laura, Vlindur, Spring)

Cholula samen ongeveer gelijkertijd een miskraam en nu kunnen we toch nog even samen posten.
:o Wat onwijs tof zeg dat je weer zwanger bent! Van harte gefeliciteerd! *O*
pi_149770855
Gefeliciteerd Mereltje! Wat fijn dat je ook al een knipper hebt gezien! :)
pi_149770865
quote:

Wat ontzettend gaaf zeg!
Gefeliciteerd!

Ik moest laatst nog aan je denken!
pi_149770899
Mereltje, welkom! *O*
pi_149770979
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hmm, hier 1e zwangerschap ook pco (daarna was het over!) en ook overgewicht maar hoefde geen glucosetolerantietest. .. liep nog wel bij een gyn ook. Ik heb geen idee verder maar dit is mijn ervaring :+
Dus het is blijkbaar niet standaard bij PCO, ongeacht gewicht? Goed om te weten. Ga het morgen navragen bij verloskundige. Ik hoop ook dat het na deze zwangerschap over is, zou zo fijn zijn met het oog op broertje/zusje voor deze baby :+ Maar eerst deze maar eens volgroeid laten worden :7
pi_149771001
Welkom Mereltje, proficiat! *O*
pi_149771018
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:50 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Wat ontzettend gaaf zeg!
Gefeliciteerd!

Dank jullie.

En jij/jullie nog een wens voor een derde?

Wij hebben dus 2 meiden van 2,5 en 4,5 jaar. Stiekum hoop ik nu op een jongetje, maar 3 meiden is natuurlijk ook fantastisch. Tot het einde zal het een verassing blijven want vriend wil het geslacht niet weten.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:57:11 #135
259886 pessie
pi_149771093
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:50 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Wat ontzettend gaaf zeg!
Gefeliciteerd!

juli 2010 kindjes O+
pi_149771241
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:55 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Dank jullie.

En jij/jullie nog een wens voor een derde?

Wij hebben dus 2 meiden van 2,5 en 4,5 jaar. Stiekum hoop ik nu op een jongetje, maar 3 meiden is natuurlijk ook fantastisch. Tot het einde zal het een verassing blijven want vriend wil het geslacht niet weten.
Nee wij zijn compleet met zijn viertjes, ik doe dus deze keer niet met je mee ;)

En Pessie, juli 2010 was best een goed jaar ja :D (en juli 2012 ook wel trouwens ;))
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:01:25 #137
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149771243
Gefeliciteerd met je knipper, Mereltje! *O* Als je in de OP wilt, laat het maar weten!
pi_149771335
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:23 schreef coccinelle het volgende:

Exact hetzelfde!! Vlees hoef ik echt niet meer, ik probeer altijd wel een klein stukje te eten maar ik vind het ronduit vies :r. Ik haal nu liever van die vegetarische vleesvervangers :Y)
Oh en snoep! Laatst een enorme grote zak met van dat echte kindersnoep gehaald bij de Jamin, nou t was zo op! :D :@
pi_149771371
quote:

Gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_149771509
Gefeliciteerd Mereltje en wat fijn van de knipper *O*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:18:40 #141
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149771822
Gefeliciteerd Mereltje!

Ik heb bijna geen trek in avondeten (wat dan ook). Dwing mezelf om een klein beetje te eten, goede voorbeeld voor zoon enzo, maar bweuh. Ik eet liever kruimelvlaai :Y) Gelukkig wel graag fruit, en yoghurt met muesli, da's nog enigszins gezond. :Y En brood, vers oerbrood _O_
pi_149771877
quote:

*O*
pi_149771904
quote:

*O* Jaaaa daar ben je! Ik heb aan je gedacht vandaag! Zo fijn dat je je weer hier mag melden! O+
pi_149772315
Welkom Mereltje! *O*

Goede SEO voor Kris! *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 februari 2015 @ 20:30:01 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149772325
gefeliciteerd Mereltje!

mijn jongste weet niet wat hij wil .. buikpijn, oorpijn, voelt warm aan, wil naar bed, plassen, tegen mama aanliggen, toch maar naar bed... #vermoeiend
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149772413
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:18 schreef mousemicky het volgende:
Gefeliciteerd Mereltje!

Ik heb bijna geen trek in avondeten (wat dan ook). Dwing mezelf om een klein beetje te eten, goede voorbeeld voor zoon enzo, maar bweuh. Ik eet liever kruimelvlaai :Y) Gelukkig wel graag fruit, en yoghurt met muesli, da's nog enigszins gezond. :Y En brood, vers oerbrood _O_
Dat precies had ik ook! Maar ook hartig broodbeleg vond ik goor :X. Alle zoete meuk daarentegen :9... Maar ja, goede voorbeeld geven idd.

Mereltje, gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149772508
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:54 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Dus het is blijkbaar niet standaard bij PCO, ongeacht gewicht? Goed om te weten. Ga het morgen navragen bij verloskundige. Ik hoop ook dat het na deze zwangerschap over is, zou zo fijn zijn met het oog op broertje/zusje voor deze baby :+ Maar eerst deze maar eens volgroeid laten worden :7
Verschilt per gemeente ;)

Je zit in Den Haag toch?

Hier is t standaard glucosetest bij:
bmi >30
eerstegraads familielid met diabetes
PCO
turkse of marokkaanse afkomst
eerdere zwangerschapsdiabetes

en nog iets geloof ik.
Kwak
pi_149774331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Verschilt per gemeente ;)

Je zit in Den Haag toch?

Hier is t standaard glucosetest bij:
bmi >30
PCO
turkse of marokkaanse afkomst
eerdere zwangerschapsdiabetes

en nog iets geloof ik.
Verschilt per verloskundige/arts/huisarts ;)

@minarosa, lange rant, sorry ;) scroll maar door voor wie het niet boeiend vindt.
Je verloskundige zou prima in staat moeten zijn om de wetenschap erbij te trekken en een onderbouwing te geven, dus idd even navragen.

De vakgroep gynaecologen/nvog schrijft voor te testen dmv een ogtt bij de volgende groepen:

quote:
De werkgroep is van mening dat dit alleen gebeurt bij vrouwen met risicofactoren. De risicofactoren zijn:

GDM in voorgeschiedenis
een BMI > 30 (kg/m2) bij de eerste prenatale controle
een eerder kind met een geboortegewicht > P95 of > 4500 gram
bepaalde etnische groepen waarin diabetes veel voorkomt (Zuid-Aziaten, o.a Hindoestanen,
Afro-Caribiërs, vrouwen uit het Midden-Oosten, Marokko en Egypte)
onverklaarde intra-uteriene vruchtdood in de voorgeschiedenis
polycysteus-ovariumsyndroom
http://nvog-documenten.nl(...)php?richtlijn_id=863

De NICE guidelines (medische guidelines uit de UK), hebben het over de volgende risicogroepen:
quote:
1.2.2.1 Screening for gestational diabetes using risk factors is recommended in a healthy population. At the booking appointment, the following risk factors for gestational diabetes should be determined:

* body mass index above 30 kg/m2
* previous macrosomic baby weighing 4.5 kg or above
* previous gestational diabetes
* family history of diabetes (first-degree relative with diabetes)
* family origin with a high prevalence of diabetes:
* South Asian (specifically women whose country of family origin is India, Pakistan or |
Bangladesh), black Caribbean, Middle Eastern (specifically women whose country of family
origin is Saudi Arabia, United Arab Emirates, Iraq, Jordan, Syria, Oman, Qatar, Kuwait, Lebanon
or Egypt).
https://www.nice.org.uk/guidance/cg63/chapter/1-guidance

Dit onderzoek laat een verband zien tussen een verhoogd risico op gdm en infetiliteit als gevolg van problemen met de eierstokken: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23956097.
Datzelfde verband wordt ook gelegd als het gaat om verhoogde kans op diabetes type 2 (dus in zn algemeenheid, buiten de zw.schap), in dit onderzoek is gecorrigeerd voor leeftijd, bmi, leefstijlgewoontes en zelfs voor burgerlijke staat :D : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25596853

Echter dit onderzoek hier laat weer zien dat het grootste risico op het ontwikkelen van gdm ontstaat bij een combinatie van de factoren verhoogd bmi (>39), verhoogde buikomtrek (needless to say zonder baby erin :P ) en aanwezigheid van pcos: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25288096

Dit is een vrij grote meta-analyse die ook een verband laat zien tussen pcos en oa gdm: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23800002 maar niet in elke studie is gecorrigeerd voor confounders als bmi.

In deze studie wordt een duidelijk verband gelegd waaruit blijkt dat PCOS een individuele risicofactor is voor gdm en hypertensie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24371816
Dit artikel trekt dezelfde conclusie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24081730

Concluderend... het lijkt erop dat het verband tussen pcos en gdm dus idd wel causaal is en niet per se altijd het gevolg van overgewicht. Echter, de richtlijnen erover wereldwijd variëren nogal en er zijn veel verschillen tussen de verschillende studies te vinden, zelfs als beiden corrigeerden voor bmi etcetera. PCOS is primair een aandoening van het hormoon-stelsel, wat diabetes ook is. Mensen met diabetes en/of pcos hebben bijvoorbeeld ook hogere kans op ontwikkelen van schildklier-aandoeningen.

My two cents, ik vind het aannemelijk dat pcos idd een risico-factor is voor het ontwikkelen van gdm, en je verloskundige volgt (heel strak :D ) het boekje door je te willen screenen want er zijn zelfs veel artsen die dat niet doen, ondanks pcos bekend enzo. Het allerbelangrijkste om mee te nemen voor jezelf is dit stukje denk ik:

quote:
1.2.2.2 In order to make an informed decision about screening and testing for gestational diabetes, women should be informed that:

in most women, gestational diabetes will respond to changes in diet and exercise

some women (between 10% and 20%) will need oral hypoglycaemic agents or insulin therapy if diet and exercise are not effective in controlling gestational diabetes

if gestational diabetes is not detected and controlled there is a small risk of birth complications such as shoulder dystocia

a diagnosis of gestational diabetes may lead to increased monitoring and interventions during both pregnancy and labour.
(ook uit de NICE guidelines... en dit stukje wordt nogal eens vergeten door artsen en verloskundigen.)
:)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:13:11 #149
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149774452
Gefeliciteerd Mereltje *O*
Semper frakkin fi!
pi_149774894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:10 schreef mignonne het volgende:
informatief verhaal
Thanks! Heel fijn. Zoiets zocht ik inderdaad. Dus er zijn voldoende aanwijzingen om een verband tussen PCO en zwangerschapsdiabetes te veronderstellen, onafhankelijk van gewicht. Dan ga ik 'm maar gewoon doen ;)
pi_149775383
Gefeliciteerd Mereltje! *O*

Salami was mijn craving vorige zwangerschap en toen mocht het ook niet. Maar ik had de afspraak met mijzelf dat ik dan alleen bifi of zijn billige broertjes zou eten, want de kans dat daar nog echt vlees in zit is niet zo groot. :') :D
pi_149775544
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:36 schreef Skoap het volgende:

[..]

Groene smoothies eventueel een optie? En dan met appel en evt wat ander fruit om het smakelijk te houden?
Daar merk ik nu fysiek wat tegenstand. :') Terwijl ik het in normale toestand wel zou drinken. De aversie beperkt zich tot nu toe tot alleen broccoli, dat is een mazzeltje voor zijn groene vriendjes! *O*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:42:31 #153
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149775903
Hai meiden. Sorry dat ik zo weinig mee schrijf de laatste tijd, maar ik heb een beetje het idee buiten de boot te vallen hier, omdat de meeste fanatieke schrijfsters nog zo pril zwanger zijn of gewoon in een totaal andere fase zitten.

Ik ben nu 34 weken en merk gewoon steeds vaker dat ik niet weet hoe te reageren op jullie posts.
Zeker geen desinteresse, maar ik zit nu gewoon in een andere belevingswereld,denk ik.
Lees en leef nog wel braaf mee, maar dan heb ik het toch maar even gezegd. Voel me anders zo'n lijstvuller.. :o

Liefs!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 februari 2015 @ 21:47:50 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149776135
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:42 schreef faptist het volgende:
Hai meiden. Sorry dat ik zo weinig mee schrijf de laatste tijd, maar ik heb een beetje het idee buiten de boot te vallen hier, omdat de meeste fanatieke schrijfsters nog zo pril zwanger zijn of gewoon in een totaal andere fase zitten.

Ik ben nu 34 weken en merk gewoon steeds vaker dat ik niet weet hoe te reageren op jullie posts.
Zeker geen desinteresse, maar ik zit nu gewoon in een andere belevingswereld,denk ik.
Lees en leef nog wel braaf mee, maar dan heb ik het toch maar even gezegd. Voel me anders zo'n lijstvuller.. :o

Liefs!
heb ik ook wel last van hoor, maar dat maakt niet uit toch? Soms geef ik een saaie update over mezelf, of haak ik ergens op in waar ik op in kan haken .. is toch voor iedereen anders .. het is geen verplichting om iedere dag een mega bijleespost te plaatsten hoor :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149776526
Mereltje, wat tof! Gefeliciteerd!
pi_149776956
Mereltje, wat leuk dat jij ook aansluit! Gefeliciteerd! *O*

Mag salami niet? Bij m'n dochter heb ik dat zooooveel gegeten :o En nu ook wel wat. Nou ja, ik heb er niks mee opgelopen geloof ik.
pi_149777456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:16 schreef Quickie_Brat het volgende:
kaasfondue (met wijn)
Dat maakt niet uit, de alcohol verdampt.
pi_149778241
Oh, wat leuk, merel! Gefeliciteerd!

Er zit hier iemand al de hele avond continu, non stop, op precíes hetzelfde plekje op mn blaas te porren. Ik word er gewoon een beetje kriegel van. :o
pi_149778398
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:32 schreef -Spring het volgende:
Oh, wat leuk, merel! Gefeliciteerd!

Er zit hier iemand al de hele avond continu, non stop, op precíes hetzelfde plekje op mn blaas te porren. Ik word er gewoon een beetje kriegel van. :o
terugporren! :(
pi_149778414
wel heel zachtjes dan O+
pi_149778872
Daar ben ik normaal wel van, maar dit zit achter mn schaambot. :Y)
pi_149779314
Hier wordt ik aan alle kanten gepord... Ook ineens hoog, meestal doet hij dat alleen richting blaas en rond navelhoogte en nu dus zo'n beetje overal. Maar behalve dan die in m'n blaas niet irritant gelukkig O+

Vandaag op het werk aangegeven dat het zorggebeuren toch te zwaar wordt, dus morgen ook maar even overleggen met de gyn wat zij er van zegt en bedenken wat ik nog wel kan betekenen op de afdeling.
Beetje jammer alleen dat mijn teamleider op het moment vakantie heeft, ik heb namelijk het idee dat zij al wel wat taken voor mij bedacht heeft.
pi_149780569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:15 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, de alcohol verdampt.
Alcohol verdampt nooit helemaal, na twee uur koken is 75% eruit oid...
Kwak
pi_149780712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

heb ik ook wel last van hoor, maar dat maakt niet uit toch? Soms geef ik een saaie update over mezelf, of haak ik ergens op in waar ik op in kan haken .. is toch voor iedereen anders .. het is geen verplichting om iedere dag een mega bijleespost te plaatsten hoor :*
Eens :)
pi_149784051
Slechte nacht, terwijl ik die nachtrust zo goed kan gebruiken :{ Lig al een uur misselijk wakker :')
Soms is het moeilijk om vast te houden aan t gevoel dat het allemaal voor t goeie doel is, vooral 's nachts.. :+
  woensdag 18 februari 2015 @ 04:43:19 #166
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_149784109
Hier ook een slechte nacht :( heb al een paar dagen continue een keiharde buik en ben ee gewoon misselijk van nu... Vanavond naar de vk .

En welkom mereltje!!

Over dat eten. Ik was de eerste 2x superstreng met alles. Bij twijfel meteen googlen, zelfs geen cola of thee ( nouja alleen rooibos). Maar deze keer toch best wat cola gehad tegen de misselijkheid hoor. Het veranderd soms zo snel met de richtlijnen dat ik niet eens meer weet wat ik nou wel of niet mag.
  woensdag 18 februari 2015 @ 06:25:58 #167
386633 Adnap
I love Life !
pi_149784294
Vraag:

Hoe lang moet je alcohol in voedsel koken voordat het verdampt?
Antwoord:

Voor het gedeeltelijk verdampen van alcohol is belangrijk dat het gerecht een kookpunt bereikt. Maar nog belangrijker is het aantal minuten dat het gerecht kookt of pruttelt, want alcohol verdampt nooit helemaal bij het koken. Hieronder treft u een schema aan met verdampingspercentages en de manier van koken. Ook geldt: hoe meer alcohol u in het gerecht doet, hoe meer alcohol er achter blijft.

Manier van koken

verdamppercentage

Even laten koken

15%

Flamberen

25%

15 minuten laten pruttelen

60%

1 uur laten koken

75%

In alle gevallen blijft er alcohol in het gerecht achter. Daarnaast verdampt sterke drank niet sneller dan bier of wijn.

Bron trimbos instituut.

Dit is ook de reden dat wij op school niet met alcohol koken. Geen 18 dus geen druppel
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_149784398
Eind vd dag weet ik eindelijk ook een uitgerekende datum! Als t goed is ben ik ongeveer 9,5 week zwanger

:* voor de slechte slapers!

Ik heb wel aardig geslapen, maar droom van die rare dingen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 07:13:23 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149784486
baggernacht check.

nu een kotsend kind met diarree dat zielig op de bank hangt. Please don't let it be noro :'(

pi_149784496
Oeff, heftig djmo. Wordt een uitdaging om alles zo veel mogelijk schoon te houden :o
Succes vandaag :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 07:17:04 #171
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149784500
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 07:15 schreef pinquit het volgende:
Oeff, heftig djmo. Wordt een uitdaging om alles zo veel mogelijk schoon te houden :o
Succes vandaag :*
thnx. Saillant detail: ze hebben vandaag op Jan z'n school een kick-off van het eoa waarbij de drie prinsesjes ook aanwezig zijn en ze mogen ook carnaval vieren ... #spagaat :')

pi_149784600
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 06:25 schreef Adnap het volgende:
Uitleg over alcohol, koken, verdampen etc
Ok, wist ik niet. Maar goed, in mijn geval is het geen enkel probleem. Ik neem geen enkel risico. Al die dingen die nu beter niet mogen gebruik ik uiteindelijk maar 2 keer 9 maanden van mijn leven niet. Niet echt een opgave ;)
pi_149784625
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 07:13 schreef DJMO het volgende:
baggernacht check.

nu een kotsend kind met diarree dat zielig op de bank hangt. Please don't let it be noro :'(
Pff, hou je t zelf zo nog wel vol allemaal?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 08:39:17 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149785066
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 07:42 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Pff, hou je t zelf zo nog wel vol allemaal?
een ander doet het niet voor me ;)

pi_149785083
Wauw, een keertje goed geslapen. Weinig last. Wat een verschil, zo kan ik nog wel een week of 2.
Straks naar de gyn. Kijken of hij ook stickers heeft. :)
pi_149785214
Kris een goede SEO! *O*

Mereltje: welkom! *O*

Ik lees mee vanaf het vakantieadres maar internet is bagger...
pi_149785301
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

een ander doet het niet voor me ;)
Dat begrijp ik.. Maar als ik t soms lees wat je schrijft.. Denk ik pfuuuu! :*
pi_149785399
:* voor het leed. Arme zieke. Er zijn er meerdere ziek, het heerst. En dan ga ik straks lekker naar een huis vol zieken, hmmm bacteriën snuiven. Gelukkig is het mij tot nu toe steeds bespaard gebleven, maar ik heb dan ook een krankzinnig goed imuunsysteem. Wereld ligt op bed en ik huppel gewoon door. Vorige keer dat ik ziek was, was buikgriep in 2009, 2 weekjes en het duurde korter dan de rest van het huis. (Oei, misschien ben ik toch wel aan de beurt binnenkort)
pi_149785470
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 06:25 schreef Adnap het volgende:
Vraag:

Hoe lang moet je alcohol in voedsel koken voordat het verdampt?
Antwoord:

Voor het gedeeltelijk verdampen van alcohol is belangrijk dat het gerecht een kookpunt bereikt. Maar nog belangrijker is het aantal minuten dat het gerecht kookt of pruttelt, want alcohol verdampt nooit helemaal bij het koken. Hieronder treft u een schema aan met verdampingspercentages en de manier van koken. Ook geldt: hoe meer alcohol u in het gerecht doet, hoe meer alcohol er achter blijft.

Manier van koken

verdamppercentage

Even laten koken

15%

Flamberen

25%

15 minuten laten pruttelen

60%

1 uur laten koken

75%

In alle gevallen blijft er alcohol in het gerecht achter. Daarnaast verdampt sterke drank niet sneller dan bier of wijn.

Bron trimbos instituut.

Dit is ook de reden dat wij op school niet met alcohol koken. Geen 18 dus geen druppel
Dat dus idd, het is niet voor niks dat alcoholisten die bepaalde medicatie gebruiken ook geen geflambeerde of in bier gestoofde toestanden mogen :Y

Verder is het aan jezelf wat je ermee doet, als je op een maaltijd voor 4 personen 1 glas wijn van 100 cc erin gooit, dan is er 25 cc wijn voor jou, blijft er uiteindelijk van die 25 cc na een uur stoven nog 6,25 cc over. Das 1/16e deel van een glas, grofweg een slok zou ik zeggen, maar das wel na het allerlangste stoven enzo. Niet veel, maar er zit zéker nog alcohol in.
  woensdag 18 februari 2015 @ 09:30:39 #180
259886 pessie
pi_149785765
Faptist, ik reageer alleen op wat ik onthou, mijn vorige zwangerschap hadden we Omen die elke dag een bijleespost maakte, een soort samenvatting van de dag O+ heel handig. Ik ben zelf nu ruim 29 weken dus zoveel verschil hebben we niet ;)

Bedankt voor de info over alcohol! Ik drink überhaupt niet en kook ook nooit met wijn. Thee, koffie en cola drink ik wel :')

En Mignonne, jij weet echt waar je moet zoeken!
pi_149785944
Ik reageer ook niet overal op. Het gaat allemaal van een leien dakje.

Ik begrijp best dat het voor sommigen heel zwaar is, maar soms krijg ik het idee dat er een beetje gezwolgen wordt in het negatieve. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat het alleen maar over vrolijke zaken mag gaan maar soms is de balans een beetje zoek.

Wat betreft nieuw zwangeren VS llm's dat hoort erbij denk ik. Dat zie je in wohts en ook in het babytopic zal dat blijven denk ik. Voor mij voelt het als eergisteren dat ik positief testte en ik kan de onzekerheid en vragen zo weer terug halen.
pi_149786159
Ik vind dit typisch een topic waar jezelf veel invloed kan hebben op het verloop. Als je wil dat het topic een andere richting opgaat, post dan in de andere richting. Als je niet reageert verandert er niet zo veel, hè. :P
pi_149786263
Helemaal mee eens.
pi_149786312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:38 schreef Cholula het volgende:

Ik begrijp best dat het voor sommigen heel zwaar is, maar soms krijg ik het idee dat er een beetje gezwolgen wordt in het negatieve. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat het alleen maar over vrolijke zaken mag gaan maar soms is de balans een beetje zoek.

Wat betreft nieuw zwangeren VS llm's dat hoort erbij denk ik. Dat zie je in wohts en ook in het babytopic zal dat blijven denk ik. Voor mij voelt het als eergisteren dat ik positief testte en ik kan de onzekerheid en vragen zo weer terug halen.
Dat doet me terugdenken aan een paar jaar geleden toen BE een post maakte waarin ze van minuut tot minuut haar nacht beschreef :D _O- hilarisch!

het ging toen werkelijk alleen maar over hoe beroerd men geslapen had en er werd ook flink tegen elkaar opgeboden met wie er langer wakker had gelegen en wie er vaker uit was geweest :D volgens mij was de lucht daarna wel geklaard.
pi_149786320
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:48 schreef Limone het volgende:
Ik vind dit typisch een topic waar jezelf veel invloed kan hebben op het verloop. Als je wil dat het topic een andere richting opgaat, post dan in de andere richting. Als je niet reageert verandert er niet zo veel, hè. :P
Dat idd. Ik post hier toevallig de laatste week behoorlijk veel, maar dat komt omdat er voor mij best veel dingen zijn waarop ik kan en wil reageren :) En dat wekt dan ook weer andere reacties in de hand. Dat veel posten kan over een week weer heel anders zijn, mijzelf kennende :P

En wat ook geldt, voor verse zwangeren gebeurt er die eerste weken natuurlijk een hoop. Onzekerheid of het goed gaat, eerste vk bezoekjes, relatief veel echo's, etc. Zo tussen 20-35 weken zijn er wat minder 'spannende dingen', behalve verlof dan.

Moraal van t verhaal, post gewoon lekker wanneer en waarover je zin hebt!
pi_149786416
En. Ik wil leuke (grote) hydrofielen deze keer, die hadden ze twee jaar geleden nog niet O+

Waar koop ik die? Behalve bij Aden and Anais (best duur) of Hema (nogal genderspecifiek).
Google weet dit uiteraard ook wel maar ik hou van leuke tips :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 18-02-2015 11:06:02 ]
pi_149786421
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:38 schreef Cholula het volgende:

Dit inderdaad. En prille vragen lijken nog zo dichtbij! Alsof mijn verrassingsstreepje gisteren was O+. Tegelijkertijd vind ik het ook fijn om de verhalen van llm's te lezen om een idee te krijgen van wat me te wachten staat. Gewoon posten en laten posten, toch.
pi_149786610
Ik vind het fijn om hier mee te lezen en te posten. Juist ook door het verschil in prille zwangerschappen, dames die de 12 weken gepasseerd zijn maar ook de llm!

Maar overal op reageren lukt gewoon niet. Mij niet althans. Ik probeer het soms te doen hoor. En ik denk niet dat dat komt door desinteresse, maar puur omdat je toch een beetje filtert en het een je wat meer bijblijft als het ander. Zeker als er zoveel wordt geschreven!

Vind het wel heel erg zonde dat sommige het gevoel hebben hier niet thuis te horen. Want dat is niet het geval!
pi_149786639
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:03 schreef Mineola het volgende:
En. Ik wil leuke (grote) hydrofielen deze keer, die hadden ze twee jaar geleden nog niet O+ .

Waar koop ik die? Behalve bij Aden and Anais (best duur) of Hema (nogal genderspecifiek).
Google weet dit uiteraard ook wel maar ik hou van leuke tips :P
*ontlurkt*

Jollein heeft ook grote hydrofielen en aantrekkelijker geprijsd dan A&A. http://shop.jollein.com/soort-product/verzorging/hydrofiel.html.
pi_149786713
Even een *O* voor Mereltje!! Gefeliciteerd!
pi_149786717
Even positief tegenbericht dan maar?

Ik kan me niet op m'n werk concentreren omdat ik verliefd alle schopjes aan het aanvoelen ben. *; Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Het zonnetje schijnt en ik voel me geweldig. w/
pi_149786786
Waar zou je die grotere hydrofielen voor gebruiken? Dat vraag ik me af.
pi_149786823
Positief: 33 weken! *O*

Is het dan de bedoeling om op alles te reageren? Dat gaat mij echt niet lukken :D
Ben natuurlijk relatief nieuw hier, lees al wel een tijdje mee en reageer zo af en toe.
Moet wel elke keer onmeunig ( ;) ) bijlezen, misschien als ik over 1,5 verlof heb dat ik alles wat beter bij kan houden.

@eten: Let nu goed op, heb 1 kans om het goed te doen :)
Ik kan nu al wel uitkijken naar een witbiertje in de lentezon O+

*O* Voor alle goede berichtjes!

Oh! Ze hadden die grote hydrofielen bij de Kruidvat in de aanbieding vorige week... wellicht ligt er nog ergens eentje in een bak. Heb er zelf 2 meegenomen, leken mij wel handig...
pi_149786841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Lekker inwikkelen als je van de douche/bad naar aankleedkussen sleept.
Op het boxkleed leggen op warme dagen
Er zelf mee knuffelen en kroelen

dat zijn gewoon dingen die ik effe in twee tellen verzin :9
Schudden voor gebruik
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:23:46 #195
259886 pessie
pi_149786856
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:14 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

*ontlurkt*

Jollein heeft ook grote hydrofielen en aantrekkelijker geprijsd dan A&A. http://shop.jollein.com/soort-product/verzorging/hydrofiel.html.
Oh die lijken me handig! Nog steeds best prijzig. Maar goed, laatste keer baby enzo :P (Ik geloof dat ik dat de vorige keer ook zei :') )

Haha Kris! Lekker genieten van die voetjes O+

Ik schrijf pas een paar dagen mee, denk dat ik wat gemist heb. En ik heb zelf niet zoveel zin om continu over de mindere kanten te schrijven/praten. Als mensen rechtstreeks vragen hoe het gaat vertel ik het wel (ik ga ervan uit dat mensen dan niet alleen "goed hoor" willen horen).
Ik vind het zelf ook wel leuk om, als wat doorgewinterde moeder, tips te geven over handigheidjes aan de ik-word-voor-het-eerst-mama moeders. Al heeft iedereen andere handigheidjes.
pi_149786909
Dat lijkt me zoiets magisch als je de baby echt begint te voelen. Daar kan ik op momenten echt naar uitkijken.
Alleen dat duurt nog een week of 13 ;)

Vanavond gaan we gezellig naar de bios. Eens kijken of 50 Shades echt zo tegenvalt! En ik denk daarvoor even gezellig wat eten met vrienden. Zometeen even met mijn vriend winkelen.
Van de woensdag kan ik zo genieten als we samen lekker vrij zijn!
En ook zo lekker dat dat zo blijft als de baby er is. Lekker een door de weeks dagje als gezin samen!
pi_149786919
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:14 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

*ontlurkt*

Thanks! Dat zijn leuke idd!

quote:
Voor hetzelfde als waar je normale hydrofielen voor gebruikt, maar dan heb je een grotere lap :P Maar je zal uiteraard ook prima zonder kunnen.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:22 schreef _happy_ het volgende:
Oh! Ze hadden die grote hydrofielen bij de Kruidvat in de aanbieding vorige week... wellicht ligt er nog ergens eentje in een bak. Heb er zelf 2 meegenomen, leken mij wel handig...
Ah daar kan ik ook wel eens kijken idd, bedankt voor de tip!

Kris O+ Dat klinkt heerlijk!

Mereltje, gefeliciteerd!
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:26:25 #198
259886 pessie
pi_149786920
quote:
Onder het hoofdje in het ledikantje. Daar zijn gewone hydrofielen net te klein voor. Anders kun je elke 2 dagen het onderlaken verschonen
pi_149786963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:23 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Die ga ik dan maar op het lijstje erbij schrijven ;)
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:40:03 #200
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149787193
Grote hydrofielen, check. Inderdaad een van de weinige dingen die ik bij J niet had, en nu wel wil. En een buntingbag denk ik. Want je moet toch ergens te veel geld aan uitgeven :9. Mijn ouders en vriend ouders kennende willen ze toch een groter kado geven, dus dan kan dat mooi een bijdrage daaraan worden, of aan een supermooie Mei Tai O+

Joycie, wat een luxe, samen een dag vrij door de week. Dat zou ik ook fijn vinden, maar dat zou qua kosten wat te gek (lees: onbetaalbaar) worden (dan hebben we een andere dag opvang extra nodig). Maar: ik werk in het onderwijs, dus heb genoeg vakantieweken om extra bij de kindjes (OMG, het zijn er straks gewoon 2 O+ O+ O+ ) te zijn...
pi_149787297
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:23 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik gebruik ze ook in het ledikantje onder het hoofdje van mijn spugertje. Dan kun je de zijkanten goed instoppen zodat ze die niet los kunnen trekken.
In een normaal ledikantje houd je maar 10 cm over om in te stoppen.

/spuit 11

[ Bericht 7% gewijzigd door Roosje84 op 18-02-2015 10:49:35 ]
pi_149787313
De gewone hydrofielen ook gewoon prima in t ledikantje gebruikt. Ook in de wagenbak en om mee af te drogen.

Na t douchen deed ik bij zoon een badcape om.

En iedereen moet gewoon lekker typen wanneer en waarover je zelf wil. Daar horen ook de slapeloze nachten,
kotsverhalen etc bij ;)
pi_149787391
[quote]0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:23 schreef pessie het volgende:

[..]

Oh die lijken me handig! Nog steeds best prijzig. Maar goed, laatste keer baby enzo :P (Ik geloof dat ik dat de vorige keer ook zei :') )

Herkenbaar :). Ik heb het deze keer ook wel 'verkocht' thuis door te zeggen dat E2 ook wat nieuws verdient en dan niet enkel kleding.
Voordeel van twee jongens en nu een dochter. Al gaat die natuurlijk bij jou niet/minder op want jij hebt al een koningskoppel toch?
pi_149787399
Joycie, lekker dat jullie samen een dag vrij hebben zeg!

Dat hebben wij als t goed is ook tot ongeveer aan de bevalling. Man is bijna altijd de vrijdag middag vrij.
pi_149787495
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:40 schreef mousemicky het volgende:
Grote hydrofielen, check. Inderdaad een van de weinige dingen die ik bij J niet had, en nu wel wil. En een buntingbag denk ik. Want je moet toch ergens te veel geld aan uitgeven :9. Mijn ouders en vriend ouders kennende willen ze toch een groter kado geven, dus dan kan dat mooi een bijdrage daaraan worden, of aan een supermooie Mei Tai O+

Joycie, wat een luxe, samen een dag vrij door de week. Dat zou ik ook fijn vinden, maar dat zou qua kosten wat te gek (lees: onbetaalbaar) worden (dan hebben we een andere dag opvang extra nodig). Maar: ik werk in het onderwijs, dus heb genoeg vakantieweken om extra bij de kindjes (OMG, het zijn er straks gewoon 2 O+ O+ O+ ) te zijn...
Ja is zeker luxe, alleen komt dat omdat ik nu als inval werk en ik dus niet elke week de woensdag werk. En na de bevalling omdat ik geen werk heb dan ;) En ook is het zo dat mijn vriend 2 nachten van huis is dus gewoon dik 50-55 uur in 4 dagen maakt. De nachten alleen zullen best pittig worden denk ik. Maar mij hoor je niet klagen want zo'n dag samen vrij zal alles goed maken!
Qua financiën ben ik wel benieuwd hoe het zal worden op een gegeven moment maar daar zullen we tegen die tijd naar moeten kijken.
pi_149787524
Kan iemand mij vertellen wat een lim is?
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:56:12 #207
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149787587
LLM = laatste loodjes moeder :) Als je dus nog maar een paar weekjes hoeft voor de bevalling ;)

Ik vind t trouwens een jeukterm...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 10:57:38 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149787612
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:53 schreef JantinaGr het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een lim is?
LLM .. laatste loodje mama ;)

De basisschool heeft ons goed (mij in ieder geval) goed voor de gek gehouden met hun koninklijk bezoek _O- vijf kinderen verkleed als het koninklijk gezin om de kickoff van een of ander project te vieren :D

Puppy ligt op de bank te slapen, dus ik ga aan de kook en schoonmaak hier :Y

pi_149787620
Aha!! En ik las las lim en niet llm. :P
pi_149787650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:56 schreef mousemicky het volgende:
LLM = laatste loodjes moeder :) Als je dus nog maar een paar weekjes hoeft voor de bevalling ;)

Ik vind t trouwens een jeukterm...
dat had ik er nooit uitgehaald.. wat een rare term trouwens :D
Schudden voor gebruik
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:01:40 #211
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149787704
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:59 schreef Stippelrientje het volgende:
wat een rare term trouwens :D
Vind ik ook hoor. Zullen we m maar in de ban doen dan ;)
pi_149787741
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:01 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Gebruik gewoon "hoogzwangere", dekt de lading volgens mij :D
pi_149787930
meldplicht mama :9
Schudden voor gebruik
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:15:02 #214
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149788007
Meldplicht vind ik ook al zoiets eigenlijk... Waarom plicht? Dat voelt een beetje net alsof je elke dag je statusupdate op facebook moet verversen met 'nog steeds niets...'

Ik vind Fok! leuk hoor, en dit topic gezellig, en lezen over verse babies is natuurlijk tof, maar voel me geenszins verplicht om mezelf hier tzt elke dag te melden... En echt, jullie horen het als uk er dan eenmaal is (ja, is nog ver ver weg), maar hoogstwaarschijnlijk niet als eerste ;)

Ik denk dat ik in een recalcitrante bui ben ;)
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:15:06 #215
259886 pessie
pi_149788010
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:47 schreef Roosje84 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 18 februari 2015 10:23 schreef pessie het volgende:

[..]

Herkenbaar :). Ik heb het deze keer ook wel 'verkocht' thuis door te zeggen dat E2 ook wat nieuws verdient en dan niet enkel kleding.
Voordeel van twee jongens en nu een dochter. Al gaat die natuurlijk bij jou niet/minder op want jij hebt al een koningskoppel toch?
:D Ach, ik weet wat het wordt en ik weet dat ik daar niet zoveel kleding voor heb. En verder hebben onze kinderen allemaal hun eigen handdoeken met applicatie (dus krijgt beeb3 dat ook nieuw), eigen washandjes (uiteraard ook nieuw) en hydrofielen verslijten ook wel eens. Zeker omdat de middelste een spuugbaby was en ik 2x per week een 90 graden hydrofielen was deed :') . En mijn moeder is van mening dat je voor elk kind toch iets nieuw doet, heeft zij gedaan met 7, dan kan ik dat best met 3 Dan maakt zij dat ook voor mijn derde :P .
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:03 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Gebruik gewoon "hoogzwangere", dekt de lading volgens mij :D
:D Denk ik ook ja! Het is meer dat LLM echt wordt genoemd vanaf week 37 en er dan ook de "meldplicht" komt. Althans, zo had ik het begrepen.
pi_149788055
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:01 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dan weet ik er nog wel een paar ;)
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:20:51 #217
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149788136
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:17 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dan weet ik er nog wel een paar ;)
Kom maar op met die pareltjes dan ;).

Ik hou helemaal niet van couchie couchie jeuktermen, ben redelijk nuchter ingesteld van mezelf, en als ik dan ook nog in een recalcitrante bui ben, is niets meer goed...

Side effect van een studie taalwetenschap misschien, maar ik hou van spelen met taal, maar tegen taalmisbruik kan ik (in zwangere hormonale toestand) dan al helemaal niet goed.
pi_149788201
meldplicht is ook niet iets wat je moet voelen als verplichting...

Als jij een week niets van je wil laten horen.. prima toch?
Gewoon doen waar je zelf zin in hebt.
Schudden voor gebruik
pi_149788215
Als er maar van de glitterstickers afgebleven gaat worden :{w
Schudden voor gebruik
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:25:05 #220
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149788218
Was ik ook van plan hoor, t is t woord zelf wat me tegenstaat ;)

Maar ik realiseer me dat dat ook aan mij kan liggen hoor...
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:29:41 #221
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149788309
Ach, dat LLM moet je ook maar een beetje als een gebbetje zien hoor, genoeg die het niet doen, en daarvoor word je ook de OP niet uitgekickt. ;)
En wat jeuktermen betreft, iedereen heeft zo ze voorkeuren of graag gebruikte termen. Ik stoor me in elk geval er niet echt aan op Fok, de meeste jeuktermen als hubby en me ongi, me tuttie, etc, komen op zwangerschapspagina en babybytes etc voor.
Vind hier ook eigenlijk niet zoveel klagende mensen zitten, als ik soms op andere sites wel eens lees waar mensen boos om worden, zgn onder het mom van 'zwangerschapshormonen'... 8)7 je bent gewoon een kutwijf denk ik dan, verschuil niet alles achter hormonen. :)
pi_149788455
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Ach, dat LLM moet je ook maar een beetje als een gebbetje zien hoor, genoeg die het niet doen, en daarvoor word je ook de OP niet uitgekickt. ;)
En wat jeuktermen betreft, iedereen heeft zo ze voorkeuren of graag gebruikte termen. Ik stoor me in elk geval er niet echt aan op Fok, de meeste jeuktermen als hubby en me ongi, me tuttie, etc, komen op zwangerschapspagina en babybytes etc voor.
Vind hier ook eigenlijk niet zoveel klagende mensen zitten, als ik soms op andere sites wel eens lees waar mensen boos om worden, zgn onder het mom van 'zwangerschapshormonen'... 8)7 je bent gewoon een kutwijf denk ik dan, verschuil niet alles achter hormonen. :)
Hear hear!

De termen waar ik jeuk van krijg zijn de -lief samenstellingen: Manlief, dochterlief, zoonlief, omalief, hondlief, goudvislief. En dan nog erger, de afkortingen daarvan.

Maar hé, wat je zegt: iedereen heeft zo zijn voorkeuren. En wat dingessie Minarosa zei: posten en laten posten. Als je het een jeukwoord vindt, gebruik je het toch lekker niet. :6
pi_149788474
quote:
Dat vind ik een van de irritantste dingen van zwangerschap: vrouwen die van alles en nog wat wijten aan hun "hormonen". En dan vooral als het gaat om heel basic dingen zoals een keertje onredelijk zijn. Iedereen is dat wel eens, zwanger of niet, en als je vindt dat je "last hebt van je hormonen" kun je toch proberen om een beetje op jezelf te letten. Alsof je dan opeens met niemand meer rekening hoeft te houden. Het irriteert me ook als iemand bij mij iets volstrekt willekeurigs (mail vergeten te beantwoorden) wijt aan "hormonen". Dan spelen ze pas echt op >:)

Wel een intern contradictoire post van mij :P
pi_149788513
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:37 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Dat vind ik een van de irritantste dingen van zwangerschap: vrouwen die van alles en nog wat wijten aan hun "hormonen".
idd! Je bent nog steeds je eigen ikje hoor, en je hebt ook nog steeds hersenen. Ondanks dat je in blijde verwachting bent van je allesie :P
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:39:36 #225
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149788531
OMG, die termen die jij daar noemt zijn idd nog vele malen erger. Hier valt t idd allemaal wel mee, over t algemeen heel beschaafde mensen op OUD. Anders was ik waarschijnlijk allang weg geweest.

Ik heb tijdens de zwangerschap van J. wel eens gelezen op babybrabbel en consorten, wat een ellende en verdriet daar. Volgens mij mag je daar alleen posten als je iq niet boven de 80 punten uit komt (of je moet doen alsof). De vragen die ik langs zag komen 8)7 Heb er dus maar nooit wat gepost...

Alhoewel, ik zit al >10 jaar op Fok, maar heb toen dus blijkbaar ook nooit bedacht eens op OUD te gaan kijken, da's ook niet echt heel snugger wel ;)
pi_149789134
Ik heb het gehaald! UD! :)
En nu?
pi_149789257
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:06 schreef ingee het volgende:
En nu?
Wachten! :9
pi_149789275
quote:
En nu?
Nog maximaal 2 weken!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 12:13:26 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149789311
quote:
En nu?
Persen!

pi_149789440
Spannend! Of uh... zenuwslopend? :')
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:21:20 #231
409579 LuDann
All the way
pi_149789504
Oke, poging tot inhaalpost, loop behoorlijk achter!

Risu, fijn dat je een nacht goede slaap hebt gehad. :Y Ikea heeft inderdaad goede oplossingen voor kleinbehuisden, maar verder ook gewoon supermakkelijke dingen. Zo willen wij graag deze commode. Is om te bouwen tot een bureautje. Jammer dat die niet pas bij Joycie.

Dit is ook een compact all-in-one meubel (google op paso doble):

pi_149789612
Ja wat is het nou? Wachten of persen? Tegenstrijdige adviezen hier :(

Babykamer is ook van Ikea hier, vind ik eigenlijk nog mooier dan de dure kant en klare kamertjes die ik gezien heb in de grote babywinkels. Maar goed, het hele huis is zowat Ikea, alleen de buitenkant niet.
pi_149789661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:25 schreef ingee het volgende:

Babykamer is ook van Ikea hier, vind ik eigenlijk nog mooier dan de dure kant en klare kamertjes die ik gezien heb in de grote babywinkels. Maar goed, het hele huis is zowat Ikea, alleen de buitenkant niet.
Wachten tot je mag persen?! :9
pi_149789685
quote:
En nu?
skippyballen :9
Schudden voor gebruik
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:28:32 #235
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149789697
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:25 schreef ingee het volgende:

Doe dan maar persen :% :7

Ik verwacht hier ook veel IKEA voor de babykamer :D
We hebben al wel 2 wiegjes aangeboden gekregen om te lenen (van mijn zus en zijn zus) dus die hoeven we lig niet meer te kopen :)
Semper frakkin fi!
pi_149789701
Stuva ledikant en Sundvik (?) commode, die heeft een inklapbare bovenkant, dus kan lang mee als kast.
pi_149789710
quote:
En nu?
In een warm vest buiten uit de wind een boek lezen in de zon? Heerlijk weer!
pi_149789849
quote:
_O_
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:34:57 #239
259886 pessie
pi_149789885
quote:
En nu?
Slapen!
;)

Manlief kon vanmiddag thuiswerken *; iemand krijgt nu kriebels volgens mij O-) dus ik ga zo even heerlijk plat!
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:36:11 #240
409579 LuDann
All the way
pi_149789918
Somberheid is hier normaal gesproken altijd aanwezig in de winter (SAD noemen ze het, je hebt er lichttherapie voor die ik doorgaans doe). Deze winter geen last (voor het eerst sinds mijn 7e, haha).

Erg vervelend, Limone, Skoap en Spring, sterkte en hopen dat het snel beter gaat. :)

Starbuck goede npm! *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:38 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms ook wat laks ben hierin hoor. :@ Ik heb antistoffen tegen toxosplasmose in mijn bloed en listeria komt zo ontzettend weinig voor...

Sushi eet ik (alleen niet de versie met gerookte of rauwe vis, wel die met garnalen of surumi), salami doe ik ook niet moeilijk over. Biefstuk eet ik goed doorbakken en kaneel mag ook gewoon van de gyn. Veruit de meeste kazen mogen ook in Nederland, is allemaal gepasteuriseerd.

@ Starbuck, ik heb de Kraamvogels als bureau, zit ook in die regio. Alleen nog geen ervaring mee. :P

Kraamzorg stond hier in mijn ''zorgplan''; moest ik voor de 16 weken hebben aangevraagd, dus braaf gedaan.

Krisc goede SEO! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:25 schreef FlyingFish het volgende:

Gaat iedereen op woensdag de 25e naar de 9 maandenbeurs? Ik heb vrijkaartjes via m'n schoonzusje dus we gaan wel even langs, maar geen zin in enorme drukte (of nouja, nog drukker dan de andere dagen). We dachten dat de woensdag juist het rustigst zou zijn, maar als iedereen hier al op woensdag gaat is dat iig niet zo :D misschien toch maar op vrijdag gaan dan...
Wij gaan op zaterdag, vriend wil graag mee (de gek :P ) en kan anders niet met zijn werk.
pi_149790019
En toch (ja ik ga gewoon eigenwijs doen) heb ik best wel wat van die hormonen gemerkt.
Het begon met een belachelijke jankbui op het werk om niks, dacht werkelijk even overspannen te raken en toen de volgende dag toch maar even een testje gedaan :).
Verder: schoonmoederergernissen (oke, dat ligt meer aan mij dan m'n hormonen) en een hele hysterische ruzie met vriend over gekookt eten (dat doen we normaal echt nooit).
Plus de standaard tranen over de wangen bij elke geboorte die ik zie op tv.
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:44:06 #242
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149790114
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:36 schreef LuDann het volgende:

@ Starbuck, ik heb de Kraamvogels als bureau, zit ook in die regio. Alleen nog geen ervaring mee. :P

Kraamzorg stond hier in mijn ''zorgplan''; moest ik voor de 16 weken hebben aangevraagd, dus braaf gedaan.

Wij gaan op zaterdag, vriend wil graag mee (de gek :P ) en kan anders niet met zijn werk.
Ik heb gisteren na veel vijven en zessen ook de Kraamvogel uitgekozen :)

Ik twijfel over die 9maandenbeurs. Ik vind de toegangsprijs best duur. Ik ben ook wel eens naar een trouwbeurs geweest en dat was vrij suf. Maar toch lijkt het me wel handig om bijvoorbeeld allemaal kinderwagens bij elkaar te zien enzo.
Semper frakkin fi!
pi_149790156
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:28 schreef Minarosa het volgende:

[..]

In een warm vest buiten uit de wind een boek lezen in de zon? Heerlijk weer!
Jaa, dit wordt het!
pi_149790163
Ik hoop ook altijd wat meer positieve energie in dit topic te pompen want ik voel me op en top de laatste tijd! Alles groeit goed en ik heb niet of nauwelijks last van kwaaltjes (het mag eigenlijk geen naam hebben) en mijn omgeving 'positieft' lekker met me mee, werkelijk nog een enkele negatieve opmerking / ervaring gehad. *;

Hormonen zijn mij wat betreft stemming gelukkig ook nog stwees vreemd, moet er niet aan denken ineens in zo'n tang te veranderen waarover ik op andere websites wel eens lees. Een zwangerschap is niet per definitie een excuus om maar elke keer de bitch uit te gaan hangen en/of je zin door te drijven.

Vandaag weer een sticker van de vk gehad, ondanks stuitligging, maar ons aapje heeft nog genoeg tijd om te draaien. :s) Hoop dat ie dat wel snel doet, want dat getapdans op mijn blaas is behoorlijk irritant. Gelukkig weten mijn leerlingen er wel goed mee om te gaan als ik weer eens naar het toilet moet tijdens de les, "toe maar mevrouw, wij houden het wel even in de gaten". :D

Gisteren trouwauto bekeken en gereserveerd, wat een sjieke bak! _O_
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:45:57 #245
409579 LuDann
All the way
pi_149790165
Welkom Mereltje! Gefeliciteerd! *O*
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:04 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Exact hetzelfde!! Vlees hoef ik echt niet meer, ik probeer altijd wel een klein stukje te eten maar ik vind het ronduit vies :r. Ik haal nu liever van die vegetarische vleesvervangers :Y)
Oh en snoep! Laatst een enorme grote zak met van dat echte kindersnoep gehaald bij de Jamin, nou t was zo op! :D :@
Ik ben zooooo blij dat mijn ouders een Jamin hebben... Ik maak er grof misbruik van. :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:42 schreef faptist het volgende:

Liefs!
Kan ik me goed voorstellen hoor! Tis een beetje pech hebben wat dat betreft denk ik... Er zijn een stuk meer ''verse'' zwangeren.

Beterschap voor de kleine van DJMO!

quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:24 schreef Stippelrientje het volgende:
Als er maar van de glitterstickers afgebleven gaat worden :{w
Maar die van Nikooos zijn zo leuk. -O-
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

Persen!
_O-

Seksen, boven een pot hete koffie gaan hangen, springen en aan je tepels poeren, dat zijn de dingen die je moet doen ingee!. :+
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:46:11 #246
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_149790173
quote:
11s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:44 schreef Starbuck_ het volgende:

[..]

Ik twijfel over die 9maandenbeurs. Ik vind de toegangsprijs best duur. Ik ben ook wel eens naar een trouwbeurs geweest en dat was vrij suf. Maar toch lijkt het me wel handig om bijvoorbeeld allemaal kinderwagens bij elkaar te zien enzo.
Dat heb je ook in elke Babydump etc. Ik vond de 9 maanden beurs helemaal niks aan... druk, druk, druk en weinig bijzonderheden
pi_149790175
Gefeliciteerd Ingee! Gekke dag vond ik dat. Maar! Het duurt nu niet lang meer... *O*
pi_149790217
UD voor ingee *O* Speciaal moment lijkt me dat! Sowieso snel babyknuffelen. O+
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:54:11 #249
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149790396
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:46 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat heb je ook in elke Babydump etc. Ik vond de 9 maanden beurs helemaal niks aan... druk, druk, druk en weinig bijzonderheden
Ja, daar heb je wel gelijk in! Thanks voor de input :)
Semper frakkin fi!
pi_149790528
quote:
11s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:44 schreef Starbuck_ het volgende:

[..]

kruidvat voordeel pas? dan even checken want dan kan je 2 gratis toegangskaartjes regelen.
Schudden voor gebruik
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:58:25 #251
409579 LuDann
All the way
pi_149790542
Ik kom net terug van een afspraak bij de klinisch verloskundige. De reden dat mijn buik zo enorm is voor mijn termijn is verklaard; mijn baarmoeder zit een stuk hoger/is een stuk groter dan 'normaal' voor mijn termijn.

Ik snapte dus al geen bal van dit soort plaatjes omdat ik mijn baarmoeder al een stuk hoger dacht te voelen.

Ik ben vandaag 15+5 en mijn baarmoeder zit waar de 20 weken streep zit aangegeven op dit plaatje.

De reden hiervan is trouwens dat ik het Syndroom van Ehlers-Danlos heb. De baby is verder wel gewoon op schema en kwaad kan het niet geloof ik (de VK deed niet ongerust ofzo, alleen een aantekening in mijn dossier).

En dat verklaart dus ook dat ik (ondanks dat ik vaak het tegendeel beweerde als iemand het vroeg ;) ) de baby dus wel al voel. Ik dacht namelijk dat ik het gewoon door de war haalde met mijn darmen ofzo, dacht dat het veel te vroeg was daarvoor. De VK vroeg of ik al beweging had gevoeld en nadat ze aan mijn buik had gevoeld zei ze dat ze dat ze het erg vreemd vond dat ik nog niets gevoeld had, dus toen biechtte ik het maar op. :+

Als ik een beetje duw op mijn buik kan ik precies voelen waar de baby zit, kleine duwtjes/schopjues voel ik ook al en zelfs D. heeft al 'iets' gevoeld, precies op een plek waar ik op dat moment beweging voelde.

Echt spontane beweging voel ik overigens meestal alleen als ik op mijn buik lig, hoewel ik vanmiddag wel een kleine trap oid in mijn zij voelde.

Lang verhaald, sorry. :') Maar ik voel dus echt al baby sinds een paar weken en geen darmen. :+
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:58:56 #252
409579 LuDann
All the way
pi_149790554
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:58 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

kruidvat voordeel pas? dan even checken want dan kan je 2 gratis toegangskaartjes regelen.
Ja, klopt, maar alleen niet voor de kaarten in het weekend. :Y
pi_149790570
Nou wauw.. Het lijkt nu toch wel 'echt'.

Gisteren controle bij de VK en omdat onze 'doerak' (zo heet het arme schaap sinds het fiasco bij de npm) zijn hartje niet liet luisteren 'n onverwacht toffe echo gehad waarop gezwaaid werd en echt 'n gezichtje met oogjes en jukbeenderen te zien was. (Waar we ook nog eens n Heule toffe foto van meekregen 😎)

Ingeschreven voor kraamzorg, doorgegeven bij de zorgverzekering dat ik zwanger ben en voor de rest heel veel in bed gelegen.. Sinds vriendje me afgelopen week wat bacillen geschonken heeft heb ik mijn vrije dagen in bed doorgebracht en als toetje nog een fijne koortslip gekregen ook nog!

En dan wil ik gisteren ff snel in m'n pauze iets halen voor m'n lip, vraag ik bij de kruidvat wat ik mag gebruiken ivm de zwangerschap krijg ik als antwoord 'zie ik er uit alsof ik daar verstand van heb mevr'? Klaarblijkelijk niet maar je hebt wel ass. Apotheker op je naambordje staan trut... 😈

En toen heb ik lekker niks gekocht!

Zo, en nu ga ik bijlezen over UD's en grote hydrofielen enzo..
pi_149790578
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:45 schreef LuDann het volgende:
Welkom Mereltje! Gefeliciteerd! *O*

[..]

[..]

Maar die van Nikooos zijn zo leuk. -O-
die moeten dan ook blijven :D
[..]
quote:
_O-

Seksen, boven een pot hete koffie gaan hangen, springen en aan je tepels poeren, dat zijn de dingen die je moet doen ingee!. :+
wat? :D hahaha :D
Schudden voor gebruik
pi_149790600
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:45 schreef LuDann het volgende:

Tegelijk? Maar... hoe?
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:01:09 #256
409579 LuDann
All the way
pi_149790603
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:00 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

die moeten dan ook blijven :D
[..]

[..]

wat? :D hahaha :D
Amerikaanse tips zijn echt hilarisch! :D _O-
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:02:11 #257
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149790634
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:58 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Oh dat scheelt dan weer wel :D
Ik had dus ooit zo'n pas maar die ben ik kwijt :r
Dus ik ga maar even een nieuwe halen :)
Semper frakkin fi!
pi_149790673
quote:
11s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:02 schreef Starbuck_ het volgende:

[..]

Oh dat scheelt dan weer wel :D
Ik had dus ooit zo'n pas maar die ben ik kwijt :r
Dus ik ga maar even een nieuwe halen :)
ik ga donderdag samen met mijn hoogzwangere zusje het wagen tussen de massa :D
Schudden voor gebruik
pi_149790684
LuDann: is je baarmoeder ook extra rekbaar dan of begrijp ik dat verkeerd?
pi_149790687
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:58 schreef LuDann het volgende:
Ik kom net terug van een afspraak bij de klinisch verloskundige. De reden dat mijn buik zo enorm is voor mijn termijn is verklaard; mijn baarmoeder zit een stuk hoger/is een stuk groter dan 'normaal' voor mijn termijn.

Ik snapte dus al geen bal van dit soort plaatjes omdat ik mijn baarmoeder al een stuk hoger dacht te voelen.

[ afbeelding ]

Ik ben vandaag 15+5 en mijn baarmoeder zit waar de 20 weken streep zit aangegeven op dit plaatje.

De reden hiervan is trouwens dat ik het Syndroom van Ehlers-Danlos heb. De baby is verder wel gewoon op schema en kwaad kan het niet geloof ik (de VK deed niet ongerust ofzo, alleen een aantekening in mijn dossier).

En dat verklaart dus ook dat ik (ondanks dat ik vaak het tegendeel beweerde als iemand het vroeg ;) ) de baby dus wel al voel. Ik dacht namelijk dat ik het gewoon door de war haalde met mijn darmen ofzo, dacht dat het veel te vroeg was daarvoor. De VK vroeg of ik al beweging had gevoeld en nadat ze aan mijn buik had gevoeld zei ze dat ze dat ze het erg vreemd vond dat ik nog niets gevoeld had, dus toen biechtte ik het maar op. :+

Als ik een beetje duw op mijn buik kan ik precies voelen waar de baby zit, kleine duwtjes/schopjues voel ik ook al en zelfs D. heeft al 'iets' gevoeld, precies op een plek waar ik op dat moment beweging voelde.

Echt spontane beweging voel ik overigens meestal alleen als ik op mijn buik lig, hoewel ik vanmiddag wel een kleine trap oid in mijn zij voelde.

Lang verhaald, sorry. :') Maar ik voel dus echt al baby sinds een paar weken en geen darmen. :+
bijzonder O+
Schudden voor gebruik
pi_149790700
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:59 schreef Ggirl het volgende:
Nou wauw.. Het lijkt nu toch wel 'echt'.

Gisteren controle bij de VK en omdat onze 'doerak' (zo heet het arme schaap sinds het fiasco bij de npm) zijn hartje niet liet luisteren 'n onverwacht toffe echo gehad waarop gezwaaid werd en echt 'n gezichtje met oogjes en jukbeenderen te zien was. (Waar we ook nog eens n Heule toffe foto van meekregen 😎)

Ingeschreven voor kraamzorg, doorgegeven bij de zorgverzekering dat ik zwanger ben en voor de rest heel veel in bed gelegen.. Sinds vriendje me afgelopen week wat bacillen geschonken heeft heb ik mijn vrije dagen in bed doorgebracht en als toetje nog een fijne koortslip gekregen ook nog!

En dan wil ik gisteren ff snel in m'n pauze iets halen voor m'n lip, vraag ik bij de kruidvat wat ik mag gebruiken ivm de zwangerschap krijg ik als antwoord 'zie ik er uit alsof ik daar verstand van heb mevr'? Klaarblijkelijk niet maar je hebt wel ass. Apotheker op je naambordje staan trut... 😈

En toen heb ik lekker niks gekocht!

Zo, en nu ga ik bijlezen over UD's en grote hydrofielen enzo..
oooohhhh zoet!!! O+
Schudden voor gebruik
pi_149790784
pi_149790790
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:04 schreef ingee het volgende:
Wat ik begreep van de geneticus is alle bindweefsel rekbaarder etc, dus ik denk het wel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:16:13 #264
409579 LuDann
All the way
pi_149790906
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:04 schreef ingee het volgende:
Ik weet er het fijne niet van, maar dat zou wel logisch zijn ja. Mijn bindweefsel geeft veel meer mee en in je baarmoeder zit ook bindweefsel dus ja, zou kunnen dat dat het is.

Het enige wat ik wist is dat dames met EDS doorgaans een grotere buik hebben (en ook al eerder dus) maar ik wist niet dat dat kwam omdat de baarmoeder dus al groter/hoger was.

Maar alle afwijkende dingen worden bij mij op EDS gegooid hoor, geen idee of dit bij anderen ook voor kan komen.
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:17:37 #265
409579 LuDann
All the way
pi_149790929
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:04 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

bijzonder O+
Ik ben gewoon heel ''speciaal'' :+
quote:
:D _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:10 schreef Fuente het volgende:

[..]

Wat ik begreep van de geneticus is alle bindweefsel rekbaarder etc, dus ik denk het wel!
Ja, dat dus!
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:19:32 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149790960
McLaura, die video is hilarisch _O_ Ik denk niet dat ik nog zo soepeltjes zal bewegen als ik zo'n grote buik heb....

Iemand nog ander entertainment? Ik verveel me kapot, moet wachten op de UPS 'pakket' bezorger die tuinspullen komt brengen, maar die natuurlijk geen tijdindicatie geeft....
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:22:26 #267
409579 LuDann
All the way
pi_149791034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:19 schreef mousemicky het volgende:
McLaura, die video is hilarisch _O_ Ik denk niet dat ik nog zo soepeltjes zal bewegen als ik zo'n grote buik heb....

Iemand nog ander entertainment? Ik verveel me kapot, moet wachten op de UPS 'pakket' bezorger die tuinspullen komt brengen, maar die natuurlijk geen tijdindicatie geeft....
Heb je Netflix?
pi_149791078
Hmm ik heb ook n koortslip. Smeer al n paar dagen met Zovirax. Heb er eigenlijk niet bij stil gestaan of dat wel of niet mag.
pi_149791085
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:16 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik weet er het fijne niet van, maar dat zou wel logisch zijn ja. Mijn bindweefsel geeft veel meer mee en in je baarmoeder zit ook bindweefsel dus ja, zou kunnen dat dat het is.

Het enige wat ik wist is dat dames met EDS doorgaans een grotere buik hebben (en ook al eerder dus) maar ik wist niet dat dat kwam omdat de baarmoeder dus al groter/hoger was.

Maar alle afwijkende dingen worden bij mij op EDS gegooid hoor, geen idee of dit bij anderen ook voor kan komen.
Aha, nu weet ik waarschijnlijk ook waarom mijn buik al zo enorm is. Mijn baarmoeder voel ik tussen de 16 en 18 van jouw plaatje. Af en toe dénk ik de baby te voelen (net voorbij nummer 12), maar ik weet niet of het een verbeelding, darm of de baby is. Het hartje hoor ik tussen 14-16, dus ik denk wel dat mijn baby al voorbij mijn schaambot zit.
Positiebroeken draag ik al vanaf 6 weken, en sinds vorige week ook regelmatig positietops aangezien mijn buik onder sommigen uitpiept. oO<
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:24:48 #270
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149791101
Nee, geen netflix... En ik wil eigenlijk ook niet te veel TV kijken, vind ik zo passief :@

Misschien had ik J. niet naar het KDV moeten brengen nu ik vakantie heb, zodat ie me bezig kan houden, maar vond een dag verplicht binnenblijven ook zo sneu voor m (en hij vindt t leuk om met de andere kindjes te spelen) :+
pi_149791146
Fijn dat je nu weet wat het is LuDann en dat het geen kwaad kan natuurlijk. Betekent dat dan ook dat je baarmoeder sneller op het hoogste punt is, of is er straks een periode dat het langer op 1 plek blijft en uiteindelijk weer gelijk uitkomt met de reguliere termijnen?
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:31:55 #272
409579 LuDann
All the way
pi_149791285
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:24 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Aha, nu weet ik waarschijnlijk ook waarom mijn buik al zo enorm is. Mijn baarmoeder voel ik tussen de 16 en 18 van jouw plaatje. Af en toe dénk ik de baby te voelen (net voorbij nummer 12), maar ik weet niet of het een verbeelding, darm of de baby is. Het hartje hoor ik tussen 14-16, dus ik denk wel dat mijn baby al voorbij mijn schaambot zit.
Positiebroeken draag ik al vanaf 6 weken, en sinds vorige week ook regelmatig positietops aangezien mijn buik onder sommigen uitpiept. oO<
Positiebroeken had ik hier ook al rond de 8 weken aan ja, toen hielpen de elastiekjes tussen je broeksknop en broeksgat écht niet meer. :+

Heb jij ook een bindweefselaandoening? :)
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:24 schreef mousemicky het volgende:
Nee, geen netflix... En ik wil eigenlijk ook niet te veel TV kijken, vind ik zo passief :@

Misschien had ik J. niet naar het KDV moeten brengen nu ik vakantie heb, zodat ie me bezig kan houden, maar vond een dag verplicht binnenblijven ook zo sneu voor m (en hij vindt t leuk om met de andere kindjes te spelen) :+
Is wel een erg leuke serie, ''Call the Midwife" op Netflix. Zelfs mijn vriend heeft alle seizoenen meegekeken, haha. En anders misschien iets knutselen voor de baby? Ik ben bezig met een schilderij voor op de babykamer.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:26 schreef JantinaGr het volgende:
Fijn dat je nu weet wat het is LuDann en dat het geen kwaad kan natuurlijk. Betekent dat dan ook dat je baarmoeder sneller op het hoogste punt is, of is er straks een periode dat het langer op 1 plek blijft en uiteindelijk weer gelijk uitkomt met de reguliere termijnen?
Pff, goeie vraag! Ik heb geen idee, ik zal het eens vragen (hoewel ze veel dingen niet weten, ik moet nog naar een gyn die gespecialiseerd is in EDS).

Maar, vrouwen met EDS bevallen veelal vroegtijdig, dus misschien heeft het daar iets mee te maken. Kan ook komen omdat de boel wat weker is natuurlijk, maar wie weet. Bevalling is trouwens ook doorgaans binnen een uur of 4 gepiept. :P
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:34:31 #274
409579 LuDann
All the way
pi_149791352
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:24 schreef mousemicky het volgende:

9gag is ook leuk trouwens. Maar ook weer erg passief. :+
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:36:05 #275
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149791390
quote:
En nu?
Oh ja, vergeten! De mijlpaal der mijlpalen! *O*
And now we wait. c_/
pi_149791656
Stressssssssssss
Mijn man en ik werken voor hetzelfde bedrijf en hij is ziek... We hebben een mega deadline voor volgende week zaterdag en vrijdag zouden we ook nog eens naar Panama vertrekken.

Nu moet ik waarschijnlijk alleen naar Panama, afhankelijk van hoe ziek mijn man vrijdag natuurlijk nog is. De deadline gaan we amper nog halen en ik ben thuis ook nog eens extra druk omdat ik voor mijn man & zoontje moet zorgen. Ik zie echt ff niet hoe ik nu ook nog eens mijn koffer in moet pakken & mijn zoontje bij mijn ouders kan inleveren (35 min heen & 35 min terug, dus in totaal ook wel 1,5 uur doorloop tijd) AAARRRGGGHHHH

Naja alles komt goed of zo :') 8)7

Oja en ik heb morgen ook echo, maar ik vrees dat ik daar alleen heen moet, wat ik toch wel jammer vind bij de de eerste echo.
pi_149791690
Ingee, wat een speciale dag!

LuDann, bijzonder. En een verklaring voor de enorme buik. Maakte je daar druk om?

Hier af en toe venijnige steekjes in darmregionen. Misschien een beetje te hard gelopen in de pauze net.
pi_149791847
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:31 schreef LuDann het volgende:

[..]

Positiebroeken had ik hier ook al rond de 8 weken aan ja, toen hielpen de elastiekjes tussen je broeksknop en broeksgat écht niet meer. :+

[..]

Is wel een erg leuke serie, ''Call the Midwife" op Netflix. Zelfs mijn vriend heeft alle seizoenen meegekeken, haha. En anders misschien iets knutselen voor de baby? Ik ben bezig met een schilderij voor op de babykamer.

[..]

Pff, goeie vraag! Ik heb geen idee, ik zal het eens vragen (hoewel ze veel dingen niet weten, ik moet nog naar een gyn die gespecialiseerd is in EDS).

Maar, vrouwen met EDS bevallen veelal vroegtijdig, dus misschien heeft het daar iets mee te maken. Kan ook komen omdat de boel wat weker is natuurlijk, maar wie weet. Bevalling is trouwens ook doorgaans binnen een uur of 4 gepiept. :P
:Y EDS3
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 13:53:31 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149791888
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:45 schreef Skoap het volgende:
Stressssssssssss
Mijn man en ik werken voor hetzelfde bedrijf en hij is ziek... We hebben een mega deadline voor volgende week zaterdag en vrijdag zouden we ook nog eens naar Panama vertrekken.

Nu moet ik waarschijnlijk alleen naar Panama, afhankelijk van hoe ziek mijn man vrijdag natuurlijk nog is. De deadline gaan we amper nog halen en ik ben thuis ook nog eens extra druk omdat ik voor mijn man & zoontje moet zorgen. Ik zie echt ff niet hoe ik nu ook nog eens mijn koffer in moet pakken & mijn zoontje bij mijn ouders kan inleveren (35 min heen & 35 min terug, dus in totaal ook wel 1,5 uur doorloop tijd) AAARRRGGGHHHH

Oja en ik heb morgen ook echo, maar ik vrees dat ik daar alleen heen moet, wat ik toch wel jammer vind bij de de eerste echo.
kunnen je ouders je zoontje niet ophalen en eventueel helpen met je koffer in te pakken danwel voor je man te zorgen?

woensdag 18 februari 2015 @ 13:58:31 #280
409579 LuDann
All the way
pi_149792093
quote:
Stressssssssssss

Ow, vervelend! Ik hoop dat alles goed komt!
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:47 schreef Krisvc het volgende:
Ingee, wat een speciale dag!

LuDann, bijzonder. En een verklaring voor de enorme buik. Maakte je daar druk om?

Hier af en toe venijnige steekjes in darmregionen. Misschien een beetje te hard gelopen in de pauze net.
Ik maak me in zoverre druk dat ik bang ben dat ik op 12 mei (ben dan 7 maanden) toch nog een stukje moeilijker in mijn trouwjurk ga passen dan vermoed. :')

En verder... tja, heb het maar losgelaten allemaal, ik zie het wel hoor. Ik hoop dat het geen vroeggeboorte wordt, dat ik op tijd in het ziekenhuis aankom, niet in een rolstoel hoef, dat die bekkenband vanwege BI nog even kan wachten... Op een gegeven moment moet je het maar gewoon allemaal van je af zetten want anders zit je jezelf alleen maar gek te maken. En ik heb prima begeleiding, wordt echt heel nauw in de gaten gehouden.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:52 schreef coccinelle het volgende:

[..]

:Y EDS3
EDS3 boks 8-)

Heb jij last van bepaalde dingen die je kunt relateren aan je EDS icm zwangerschap? En heb je een ''ernstige'' vorm doorgaans of valt het mee? Ik heb dus EDS3 met overlap naar klassiek. 100 % afgekeurd maar ik studeer wel.
pi_149792382
Inge, gefeliciteerd met deze belangrijke mijlpaal. Ik dacht dat je een ananas in je doos moest duwen en over je kat heen moest plassen, maar die laatste tip kan ook ergens anders voor zijn. Daarnaast veel Chinees eten, wandelen, seksen en hete pepers eten. Succes ^O^
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:19:09 #282
409579 LuDann
All the way
pi_149792808
Ingee:

http://www.babycentre.co.(...)n-labour-an-overview

Je zal het er maar druk mee krijgen zo te zien. 8-)
pi_149792920
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Inge, gefeliciteerd met deze belangrijke mijlpaal. Ik dacht dat je een ananas in je doos moest duwen en over je kat heen moest plassen, maar die laatste tip kan ook ergens anders voor zijn. Daarnaast veel Chinees eten, wandelen, seksen en hete pepers eten. Succes ^O^
over je kat plassen is een zwangerschapstest..
Je hebt toch in WOHTS gezeten? Dan moet je dat weten :P

Maar het kan ook zijn dat het is weggezakt, want dat is al een poosje geleden natuurlijk ;)
Schudden voor gebruik
pi_149792983
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:31 schreef LuDann het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja en vaker met meer toeters en bellen en bijv bloedverlies en andere ongein ;) t is nie allemaal rozengeur :P

Je baarmoeder is een spier, geen bindweefsel overigens.
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:28:17 #285
409579 LuDann
All the way
pi_149793134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja en vaker met meer toeters en bellen en bijv bloedverlies en andere ongein ;) t is nie allemaal rozengeur :P

Je baarmoeder is een spier, geen bindweefsel overigens.
Laat mij nou maar even in die waan. ;) Ik ga bevallen in een zucht en alles ruikt naar roosjes en ik zal er uitzien als een fotomodel op het kraambed. 8-)

Is je baarmoeder alleen maar spier, ja? Weet jij misschien dan hoe het kan komen dat mijn baarmoeder dan groter is voor mijn termijn? En komt het ook gewoon eens ''zomaar'' voor?
pi_149793194
Overigens, over die voedingsadviezen... als je antistoffen hebt tegen toxoplasmose hoef je dus niet je biefstuk door te bakken.
Het voedingscentrum is het enige bizarre instituut dat een ellenlange lijst aan allerlei adviezen oplegt, zonder verdere onderbouwing. Er is nu zelfs een onderzoek wat aanbeveelt dat verloskundigen vrouwen voorlichting moeten geven over contact met peuters en kleine kinderen om een CMV besmetting te voorkomen. CMV kan leiden tot aangeboren doofheid, dus in die zin heel nuttig. De adviezen? Je kind niet meer op de mond kussen, weinig contact en veel handen wassen, niet eten van hetzelfde bestek etcetera. Ehm... :')

Salami en rauwe ham etcetera is bewerkt en zou geen toxoplasmose meer mogen bevatten. Net zoals "rauwmelkse" kaas in NL bewerkt is en het geen listeria meer zou mogen bevatten.
Wat mij betreft dus geen enkel probleem. Net zoals dat je echt heus echt gewoon bammetjes met leverworst enzo kan eten.
Sushi van een sushi tent kan ook gewoon, als je het zelf maakt, listeria ontwikkelt zich in de verpakking van de gerookte vis soorten, in dat vocht wat erin zit. Als je verse gerookte zalm haalt, is er geen enkel probleem.

En de adviezen over kaneel enzo :') welke josti ooit bedacht heeft dat daar een advies over opgeschreven moet worden??
pi_149793217
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:28 schreef LuDann het volgende:

[..]

Laat mij nou maar even in die waan. ;) Ik ga bevallen in een zucht en alles ruikt naar roosjes en ik zal er uitzien als een fotomodel op het kraambed. 8-)

Is je baarmoeder alleen maar spier, ja? Weet jij misschien dan hoe het kan komen dat mijn baarmoeder dan groter is voor mijn termijn? En komt het ook gewoon eens ''zomaar'' voor?
Hoe ver ben je nu precies? En je baarmoeder zit nu aan de onderrand van je navel?
Ik heb je buik niet gevoeld dus mja.
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:31:01 #288
409579 LuDann
All the way
pi_149793227
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:22 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

over je kat plassen is een zwangerschapstest..
Je hebt toch in WOHTS gezeten? Dan moet je dat weten :P

Maar het kan ook zijn dat het is weggezakt, want dat is al een poosje geleden natuurlijk ;)
Ik hoef niet zwanger te zijn om over mijn kat te plassen. Territorium markeren, jeweetz. :7

Ik heb de laatste tijd zo'n last van flauwe humor en de slappe lach, is dat herkenbaar voor iemand of ben ik gewoon een beetje raar? :@
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:33:33 #289
409579 LuDann
All the way
pi_149793309
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoe ver ben je nu precies? En je baarmoeder zit nu aan de onderrand van je navel?
Ik heb je buik niet gevoeld dus mja.
Ben nu 15+5 en klinisch VK zei dat baarmoeder inderdaad tot bij mijn navel zat ongeveer. Ze had het over een aantal vingers :? Weet niet meer hoeveel vingers. :P Baby kon ze al erg goed voelen.

Maar komt het ook wel eens voor bij mensen zonder bijzondere medische voorgeschiedenis naar jouw weten?
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:35:52 #290
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149793379
quote:
Overigens, over die voedingsadviezen... als je antistoffen hebt tegen toxoplasmose hoef je dus niet je biefstuk door te bakken.
Het voedingscentrum is het enige bizarre instituut dat een ellenlange lijst aan allerlei adviezen oplegt, zonder verdere onderbouwing. Er is nu zelfs een onderzoek wat aanbeveelt dat verloskundigen vrouwen voorlichting moeten geven over contact met peuters en kleine kinderen om een CMV besmetting te voorkomen. CMV kan leiden tot aangeboren doofheid, dus in die zin heel nuttig. De adviezen? Je kind niet meer op de mond kussen, weinig contact en veel handen wassen, niet eten van hetzelfde bestek etcetera. Ehm... :')

Salami en rauwe ham etcetera is bewerkt en zou geen toxoplasmose meer mogen bevatten. Net zoals "rauwmelkse" kaas in NL bewerkt is en het geen listeria meer zou mogen bevatten.
Wat mij betreft dus geen enkel probleem. Net zoals dat je echt heus echt gewoon bammetjes met leverworst enzo kan eten.
Sushi van een sushi tent kan ook gewoon, als je het zelf maakt, listeria ontwikkelt zich in de verpakking van de gerookte vis soorten, in dat vocht wat erin zit. Als je verse gerookte zalm haalt, is er geen enkel probleem.

En de adviezen over kaneel enzo :') welke josti ooit bedacht heeft dat daar een advies over opgeschreven moet worden??
Vanaf nu volg ik jouw voedingsadvies, dat bevalt me veel beter ^O^ _O_ . * mousemicky rent zo naar de supermarkt om salami, gerookte ham en pate te kopen!

Dat kaneeladvies heb ik trouwens altijd al belachelijk gevonden. Hoe kun je nu appeltaart eten zonder kaneel? En hoe kun je nu zwanger zijn en geen appeltaart eten :?

De pakketmeneer is e i n d e l i j k geweest, I'm free!
pi_149793473
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:33 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ben nu 15+5 en klinisch VK zei dat baarmoeder inderdaad tot bij mijn navel zat ongeveer. Ze had het over een aantal vingers :? Weet niet meer hoeveel vingers. :P Baby kon ze al erg goed voelen.

Maar komt het ook wel eens voor bij mensen zonder bijzondere medische voorgeschiedenis naar jouw weten?
ja hoor, heel veel eigenlijk ;) zeker als het je eerste kindje is.
Ze bedoelt wellicht bijvoorbeeld 2 vingers onder de navel of 3 vingers onder de navel ofzo? Als je je hand plat op je buik legt onder je navel dan dus het aantal vingers. T is een manier van uitdrukken. Niet heel betrouwbaar want ik heb dikkere vingers dan een andere verloskundige bijvoorbeeld en doorgaans een stuk dunnere vingers dan een man. Maar soit ;)

Bij een eerste kind heeft je baarmoeder nog wel eens de neiging smal en hoog te groeien en later pas wat meer in de breedte uit te dijen. Bij een tweede of volgend kind zie je vooral vaak dat je baarmoeder denkt van yaaaaaaay ik mag weer! *ONTPLOF* :') dat stagneert doorgaans ook wel weer ergens rond de 24 weken :P

maar goed, ik denk niet dat het iets met je EDS te maken heeft eerlijk gezegd. Of het vaker voorkomt bij mensen met EDS? geen idee. Het zegt iig niets en het klinkt voor mij, zonder je buik gevoeld te hebben, voornamelijk alsof je een eerste-kindjes-buik hebt. Een baarmoeder van 16 weken "hoort" gemiddeld genomen ongeveer halverwege tussen je schaambotje en je navel te komen. In jouw geval klinkt het of het een paar cm hoger zit, dat kan :)
pi_149793493
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:35 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Vanaf nu volg ik jouw voedingsadvies, dat bevalt me veel beter ^O^ _O_ . * mousemicky rent zo naar de supermarkt om salami, gerookte ham en pate te kopen!

Dat kaneeladvies heb ik trouwens altijd al belachelijk gevonden. Hoe kun je nu appeltaart eten zonder kaneel? En hoe kun je nu zwanger zijn en geen appeltaart eten :?

De pakketmeneer is e i n d e l i j k geweest, I'm free!
Niet allemaal tegelijk naar binnen schuiven hè?! :o :r :+
pi_149793763
om er nog even over door te gaan, en dan ben ik klaar :+
dit stuk (p13) komt uit de folder van het RIVM die jullie in principe gehad horen te hebben. Het is wat mij betreft het meest duidelijke, heldere en best onderbouwde voedingsadvies.

quote:
Voeding
Tijdens de zwangerschap is het belangrijk om vers, gezond en gevarieerd te eten. De ‘schijf van
vijf ’ kan u hierbij helpen. Eten voor twee is niet nodig. Lijnen tijdens de zwangerschap is niet
verstandig.

Als u zwanger bent en u wilt vasten, bespreek dit dan met uw verloskundig hulpverlener. U kunt
het vasten uitstellen.

Als u geen vlees of vis eet, is het tijdens de zwangerschap belangrijk erop te letten dat u genoeg
B-vitamines en ijzer binnenkrijgt. B-vitamines zitten vooral in volkoren producten, aardappelen, peulvruchten, eieren en zuivelproducten. Peulvruchten en eieren zijn ook belangrijke
bronnen van ijzer, net als vleesvervangers.

- Eet geen kazen die van rauwe melk (‘au lait cru’) zijn gemaakt. In rauwe melk kan de listeria-
bacterie groeien. Besmetting met deze bacterie kan gevolgen hebben voor uw kind.
Gepasteuriseerde melk of kazen van gepasteuriseerde melk kunt u zonder risico gebruiken.
- Eet geen rauw of rosé gebakken vlees (zoals filet Américain of rosbief ).
- Was rauwe groenten en fruit goed. In onvoldoende verhit vlees en in ongewassen groenten en fruit
komen soms ziekteverwekkers voor die onder andere toxoplasmose veroorzaken.
- Eet liever geen lever en hooguit éénmaal per dag een product waar lever in is verwerkt. In lever zit
veel vitamine A. Te veel vitamine A heeft schadelijke gevolgen voor het ongeboren kind.
Ze verwijzen vervolgens wel naar het voedingscentrum :') magoe. Dit zijn in ieder geval de adviezen waarvan echt bekend is dat ze zinvol zijn en waarmee afwijkingen etcetera voorkomen kunnen worden. Naast het advies om niet te roken/drinken/snuiven en wel foliumzuur te nemen.
Als een zwangere moeite heeft met alle adviezen en door de bomen het bos niet meer ziet wijs ik ze altijd op die folder. Dát zijn de regels waarvan ik graag zie dat je die volgt. Of je wel eens een dropje teveel in je murf stopt of een kop zoethoutthee teveel drinkt, mwah... Maar zo'n veelheid van regels zorgt wel voor verwarring én zorgt ervoor dat vrouwen minder bereid zijn ze op te volgen.
pi_149793772
Dus cinnamon challenge mag gewoon?

Ik ben redelijk hypermobiel met een scoliose erbij, had verwacht dat m'n bekken het vrij snel zou begeven, maar het gaat perfect eigenlijk!
Nou heb ik normaal ook geen klachten gelukkig, alleen lichaamsdelen die alle kanten op buigen, maar geen last ofzo.
pi_149793815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:48 schreef ingee het volgende:
Dus cinnamon challenge mag gewoon?

Laat ik "normaal gebruik" eraan toevoegen dan :D :P

en nouja, ik zie echt geen zwangeren dood neervallen rond sinterklaas-tijd. En ik vermoed dat er toch een behoorlijk aantal is die een meer dan verstandige hoeveelheid kruidnoten bijvoorbeeld naar binnen steken :P
pi_149793941
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Laat ik "normaal gebruik" eraan toevoegen dan :D :P

en nouja, ik zie echt geen zwangeren dood neervallen rond sinterklaas-tijd. En ik vermoed dat er toch een behoorlijk aantal is die een meer dan verstandige hoeveelheid kruidnoten bijvoorbeeld naar binnen steken :P
Als dat wel zo zou zijn zou 'ie z'n titel kindervriend in moeten leveren.
pi_149794240
quote:
Stressssssssssss

:( Niet fijn, als alles tegelijk tegen zit.
pi_149794439
Hoe zit dat eigenlijk met je haren verven tijdens de zwangerschap... mijn vriend vind net weer grijze haren bij mij :(
pi_149794552
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Hoe zot dat eigenlijk met je haren verven tijdens de zwangerschap... mijn vriend vind net weer grijze haren bij mij :(
geen aanwijzingen dat het kwaad kan.
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:27:38 #300
409579 LuDann
All the way
pi_149794831
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja hoor, heel veel eigenlijk ;) zeker als het je eerste kindje is.
Ze bedoelt wellicht bijvoorbeeld 2 vingers onder de navel of 3 vingers onder de navel ofzo? Als je je hand plat op je buik legt onder je navel dan dus het aantal vingers. T is een manier van uitdrukken. Niet heel betrouwbaar want ik heb dikkere vingers dan een andere verloskundige bijvoorbeeld en doorgaans een stuk dunnere vingers dan een man. Maar soit ;)

Bij een eerste kind heeft je baarmoeder nog wel eens de neiging smal en hoog te groeien en later pas wat meer in de breedte uit te dijen. Bij een tweede of volgend kind zie je vooral vaak dat je baarmoeder denkt van yaaaaaaay ik mag weer! *ONTPLOF* :') dat stagneert doorgaans ook wel weer ergens rond de 24 weken :P

maar goed, ik denk niet dat het iets met je EDS te maken heeft eerlijk gezegd. Of het vaker voorkomt bij mensen met EDS? geen idee. Het zegt iig niets en het klinkt voor mij, zonder je buik gevoeld te hebben, voornamelijk alsof je een eerste-kindjes-buik hebt. Een baarmoeder van 16 weken "hoort" gemiddeld genomen ongeveer halverwege tussen je schaambotje en je navel te komen. In jouw geval klinkt het of het een paar cm hoger zit, dat kan :)
Ze had het over een paar vingers boven mijn navel. Maar goed om te weten dat het niet EDS gerelateerd hoeft te zijn (want ze gooien wel heel erg snel alles daarop).

Het komt overigens wel vaker voor bij mensen met EDS (mijn masterscriptie gaat over EDS, dus heb redelijk wat parate kennis daarover).

Verder ben ik harstikke trots op mijn buik. 8-) *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Hoe zot dat eigenlijk met je haren verven tijdens de zwangerschap... mijn vriend vind net weer grijze haren bij mij :(
Mag gewoon hoor, volgens mij. Ik heb in ieder geval 2 weken terug mijn haren laten verven. Schijnt heel soms wat raar uit te kunnen pakken en je moet zorgen dat je in een goed geventileerde ruimte zit.
pi_149794843
quote:
Dit herinner ik me idd van mijn eigen vk. Ik hou idd die RIVM folder aan, die heb ik ook gehad. Ben niet zo onder de indruk van het Voedingscentrum en hun adviezen, ook op andere fronten.

Wat betreft vis en sushi neem ik zelf liever geen risico dus die sushi tenten doe ik gewoon niet, zelf maken vind ik teveel moeite :P. Ik vraag me wel steeds af wat 'verse gerookte zalm of makreel' is. Ik zit niet zo in die business, maar die visboer doet dat toch niet zelf neem ik aan, die koopt dat toch ook ergens in? :@ En het idee van gerookt is juist dat je het lang kan bewaren dus ik vind dat te schimmig om het risico te nemen eigenlijk. Misschien onnodig hoor!

Net als met salades in de horeca. Ik weet gewoon niet hoe lang dat al in de koeling ligt, wanneer het gesneden is etc, dus ik sla t gewoon over.

Dus ik ben op sommige punten nogal (overdreven) voorzichtig. Ja ach, t is maar voor een maand of acht en er zijn een hoop meer lekkere dingen, ik kom niks te kort :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')