+1 al vind mijn man dat echt echt echt niet leuk. Die vind ze geweldig. Dus ik kijk nog even hoe ik uit de strijd kom.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:25 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou echt dolgelukkig zijn als ik een B cup had. Heb normaal al een D/E en ik vind het niet bij m'n lichaam passen omdat ik slank en smal ben. Daarnaast doorstaan ze ook de potloodtest niet. Ik zeg al jaren dat wanneer ik uitgebigt en uitgezogen ben, ik voor m'n verjaardag nieuwe en verbeterde boobs wil.
"Komde wè drinkuh? En baby kèkuh?"quote:Op maandag 16 februari 2015 19:59 schreef Risu het volgende:
[..]
+1 al vind mijn man dat echt echt echt niet leuk. Die vind ze geweldig. Dus ik kijk nog even hoe ik uit de strijd kom.
Tekst voor kraamborrel aan het verzinnen. Nog best lastig. Ik wil niet teveel tekst namelijk. Past toch niet.
quote:Op maandag 16 februari 2015 20:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
"Komde wè drinkuh? En baby kèkuh?"
quote:Op maandag 16 februari 2015 14:20 schreef Risu het volgende:
[..]
Schaal van risu komt beetje door mij. Ik had toen ik nog in wohts zat 2 keer erg gevoelige borsten en bleek beide keren zwanger. Ik duide de pijn toen aan met een schaal. Zo van 1.0 is normaal en 2.0 is al gevoeliger, 5.0 is dan omg blijf er vanaf. Eigenlijk kan iedereen daar zijn eigen ingeving in geven want het is nergens op gebaseerd behalve dan je eigen beleving en vergelijking met 'mislukte' pogingen.
Waar kan je dat dan kopen? Dat mammae bijvoorbeeldquote:Op maandag 16 februari 2015 21:55 schreef pessie het volgende:
VoedingsBH kun je ongeveer 3 a 4 weken voor de uitegrekende datum aanschaffen. Koop er eerst 1, zonder beugel (dat is veel fijner 's nachts), als je dan na 2 weken je stuwing hebt gehad koop je een echt mooie (Mammae of Hotmilk of whatever). Hetgene waar ik namelijk het meest spijt van heb op BVgebied is bij mijn eerste dat ik 2 jaar lang in niet al te flatterende BH's heb rondgelopen. Bij de 2de kwam er dus een Mammae![]()
Cassandra dat jij dat kunt zeg! Bij mij zien mensen dat soort dingen aan mijn hoofd en ik kan dan niet eromheen praten of iets anders zeggen. Waarschijnlijk blijft je collega nog wel een tijdje achterdochtig
Fish, fijn dat ze zo positief waren!
Ik heb geen idee hoe het zit met mijn cup, voor mijn eerste zwangerschap was het 85C dus dat is ruim 5 jaar geleden. Sindsdien van zwanger naar voeden naar zwanger naar voeden en weer zwanger gegaan. Ik draag momenteel een iets te ruime zwangerschapsBH of een iets te krappe BV-BH.
Even in een spoiler, weet niet of dit als reclame wordt gezien?quote:Op maandag 16 februari 2015 22:01 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Waar kan je dat dan kopen? Dat mammae bijvoorbeeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door pessie op 16-02-2015 22:15:17 ]
Het is een Mutsy Transitquote:Op maandag 16 februari 2015 20:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Leuk Gevalletje, wat voor wagentje heb je uitgekozen
Nee hoor, geen last van mijn rug! En vandaag maar gezegd dat mijn collega ziek is geworden en ik dus toch de nachtdienst in moet. (hihihi, heul nie woar!quote:Op maandag 16 februari 2015 20:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Sara geen last van je rug na al dat biergesleep?
Hoe gaat het nu met je? Voel je je al op en top zwanger?
Slechte nachtboks!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:51 schreef LuDann het volgende:
Ik heb niet bij gelezen, sorry. Wil gewoon even mekkeren over mijn bizarre slaap tijden.
Ik heb het zo warmmmmm en zulke kl*te nachtmerries! En het ergste is nog dat ik niet langer op mijn buik kan slapen...![]()
Ok, einde klaagpost.![]()
Dat jaquote:Op maandag 16 februari 2015 21:55 schreef pessie het volgende:
VoedingsBH kun je ongeveer 3 a 4 weken voor de uitegrekende datum aanschaffen. Koop er eerst 1, zonder beugel (dat is veel fijner 's nachts), als je dan na 2 weken je stuwing hebt gehad koop je een echt mooie (Mammae of Hotmilk of whatever). Hetgene waar ik namelijk het meest spijt van heb op BVgebied is bij mijn eerste dat ik 2 1 jaar lang in niet al te flatterende BH's heb rondgelopen. Bij de 2de kwam er dus een Mammae![]()
nee, dat ben je. Ik vlieg alleen, vind je wel fijn. En inderdaad een paar collega's vertellen daar!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:38 schreef Mineola het volgende:
Leuk! Goede reis! En lekker slapen iddVlieg je nog met collega's of zie je die daar pas? En nog tijd om te baby(window)shoppen daar?
Je moest toch voor werk en je ging het je collega's al vertellen toch, van je zwangerschap? Of verwissel ik je met iemand anders?
http://www.mamamea.nl/quote:Op maandag 16 februari 2015 22:01 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Waar kan je dat dan kopen? Dat mammae bijvoorbeeld
Haha! gelukkig niet!quote:Op maandag 16 februari 2015 17:31 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Wow Cup HIs dat zoiets?
[ afbeelding ]![]()
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet zo'n aardige post
Cup H klinkt groot, maar valt qua beeld wel mee (qua gewicht en ongemak waarschijnlijk niet, ik heb t gelukkig niet gehaald tijdens mijn vorige zwangerschap). Ik zit nu op 80E, en met kleding aan is dat echt gewoon een normaal postuur. Dit plaatje is niet natuurlijk, en past denk ik niet meer in het alfabet, ZZ kwadraat denk ik...
Haha, uiteraardquote:Op maandag 16 februari 2015 18:52 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Oh sorrywas maar als grapje bedoeld
Je leert er mee leven, zoals ik aangaf ben ik in alles redelijk groot... schoenmaat 44, beenlengte 36 enz.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel, maar als je zelf een grote cupmaat hebt vind je dat meestal een stuk minder grappigAlleen al het vinden van een fatsoenlijke voedingsbeha is bijna onmogelijk. Laat staan dat ie dan ook nog mooi is en lekker zit... En dan hebben we het nog niet over kleding die trekt/ je een maat (of 2) groter moet kopen omdat anders de voorgevel er niet in past...
Ik vind zelf die aanbiedingen bij prenatal altijd zo verbazingwekkend, voedingstopjes zonder enige steun tot en met cup D, euh, daar pas ik normaal al niet in... Maar goed, er zijn natuurlijk ook legio vrouwen die blij zijn dat ze dat tijdens hun zwangerschap wel opeens halen.
Ik moest op een gegeven moment wel (met een maand of 2 al...) Zat gewoon echt niet meer lekker, alles knelde... Toen werd mij aangeraden om maar meteen voedingsBH's te kopen, 2 cupmaten groter, en die zitten nu nog steeds prima!quote:Op maandag 16 februari 2015 21:44 schreef Stippelrientje het volgende:
iets over cupmaten.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer je het beste voedingsbh's kunt aanschaffen.. maar aangezien mijn borsten nog steeds groeien wacht ik er maar even mee tot ze verder zijn ontwikkeld. Anders knellen ze binnen no time.
Zijn er tips/ linkjes voor mij om te kijken strakjes? Ik zit normaal al op 90F en verwacht dat het niet kleiner gaat worden voorlopig
In het begin zo'n 8 keer per dag, en nu (J. is 2 jaar) nog steeds bij elke luierwisseling, en bij naar/uit bed gaan. Het kan natuurlijk ook ergens anders op, maar bv op bed is echt te belastend voor mijn rug, dus daar begin ik niet aan. Een goede werkhoogte lijkt me echt van belang. Ik weet dat de Hemnes (al dan niet gepimptquote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:08 schreef J0ycie88 het volgende:
Verder zijn we al druk met nadenken over hoe we het huis willen omtoveren in baby-proof en hoe we meer opbergruimte kunnen creëren. Dus waarschijnlijk gaan we deze week alvast een vakkenkast kopen voor in de gang. Zodat we daar het een en ander in kunnen opbergen, zodat we in de woonkamer de kasten vrij krijgen zodat de spullen die nu op de keukenkastjes staan achter een deurtje kunnen. En in de slaapkamer wat spullen uit de kasten kunnen halen zodat we over een maand of 2 naar een kleinere kledingkast kunnen kijken. Zodat er wat meer ruimte komt in onze slaapkamer voor een commode en een bedje! Over het bedje zijn we al uit, dat wordt de STUVA van Ikea. Maar de commode nog niet. We dachten aan de STUVA zodat het een eenheid wordt. Maar daar kun je niet zo veel kleertjes e.d. in kwijt. En dat is wel een vereiste. Hebben jullie toevallig tips? De MALM met 4 lades wordt te hoog voor mij hebben we al gezien, al vraag ik me wel af, hoevaal gebruik je een commode om op te verschonen en aan te kleden? (badderen gebeurt bij ons in de woonkamer, geen ruimte voor in de slaapkamer.)
Ja de Hemnes zou ook een optie zijn, alleen die is net te breed. De commode komt tussen het voeteneind van het bed en het raam en dat is net een meter.... Gelukkig hebben we nog even de tijd. Maar juist omdat het bij ons allemaal zou klein is wil ik er niet te lang mee wachten omdat het best wat gepuzzel is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:16 schreef mousemicky het volgende:
[..]
In het begin zo'n 8 keer per dag, en nu (J. is 2 jaar) nog steeds bij elke luierwisseling, en bij naar/uit bed gaan. Het kan natuurlijk ook ergens anders op, maar bv op bed is echt te belastend voor mijn rug, dus daar begin ik niet aan. Een goede werkhoogte lijkt me echt van belang. Ik weet dat de Hemnes (al dan niet gepimpt, ander kleurtje verven, hippe knopjes erop): http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40242629/ ook vaak gebruikt wordt als commode (zelf geen ervaring mee).
En zou je in de Stuva commode (zonder lades, deze dus: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20225334/) geen deurtjes kunnen zetten? Met wat mandjes waar de kleertjes in kunnen kun je best redelijk wat kwijt.
Of anders nog een smalle kledingkast erbij? J. heeft een bigass tweedeurs kledingkast, dus voor mij is de commode zowieso snel te klein, hier liggen er alleen hydrofielen, luiers, rompers en sokken in![]()
Misschien gewoon eens gewapend met plattegrond van je kamer en meetlint de Ikea in (en andere wat goedkopere zaken)? En dan niet alleen bij kinderland kijken, maar ook bij de gewone slaapafdeling voor andere ladenkasten?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:29 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja de Hemnes zou ook een optie zijn, alleen die is net te breed. De commode komt tussen het voeteneind van het bed en het raam en dat is net een meter.... Gelukkig hebben we nog even de tijd. Maar juist omdat het bij ons allemaal zou klein is wil ik er niet te lang mee wachten omdat het best wat gepuzzel is.
Misschien moeten we toch voor een wat duurdere commode gaan anders. Het bedje is wel ideaal met de lades eronder namelijk voor het beddengoed.
Ohja. Ik werk vanuit huis (eigen bedrijf) en ik herken dat ook wel ja.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef Starbuck_ het volgende:
Gefeliciteerd met je zoon Pinquit!
Kris, 20 weken en de echo! Succes en veel plezier
Goede reis Jagar!
Balen dat je zo vermoeid bent Joyce!
Limone, skoap en spring, ik herken de neerslachtigheid ook wel. Hoewel ik niet weet of het alleen aan de zwangerschap ligt, want mn werk gaat ook even wat minder momenteel (zzp-er en de laatste 1,5 maand een stuk minder druk dan de voorgaande enorm drukke maanden). Ik heb zo weinig te doen en dan voel ik me zo nutteloos en kan ik me nergens toe zettenNaja, hopelijk trekt het snel bij!
LuDann, balen dat je zo slecht slaapt. Ik heb geen tips ofzo, ik heb het nog helemaal niet warm.
Groeiende borsten: hier nog nietZou van mij wel mogen
Heb nu 70D en hoewel dat best groot klinkt valt dat heel erg mee. Tot een paar maanden terug droeg ik cup B, maar dat bleek dus helemaal niet de juiste maat te zijn voor mij.
Shopaholic, fijn dat de suikertest meeviel.
Ik heb vandaag wisseldag, 12 wekenEn ik had vanmorgen de nekplooimeting, die zag er heel goed uit. 1,4 mm dacht ik. Verder bewoog de baby heel veel en hebben we ook het hartje gehoord, heel leuk
![]()
13 weken en 1 dag als je de 24e uitgerekend bentquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook somberheid af en toe hoor (en ik werk niet vanuit thuis, druk genoeg). Dat je op de bank zit met een sip gezicht en alleen maar zin hebt om te huilen, maar dat toch niet doet, want dan moet ik uitleggen waarom, en dat kan ik ook weer niet...
Zonlicht doet veel voor mij. En warmte. En tijd, vandaag 13 weken, en ik hoop dat t nu beter wordt(want in t tweede trimester voel je je top volgens de verhalen, en daar klamp ik me aan vast!)
OMG, ik ben dus al op 1/3e![]()
![]()
![]()
Dat maakt wel veel goed idd!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:13 schreef Limone het volgende:
[..]
Ohja. Ik werk vanuit huis (eigen bedrijf) en ik herken dat ook wel ja.
Valt in het niet natuurlijk bij bewegende baby! En hartje! En een goede plooi!
werk ook vanaf huis, dan niet voor mezelf.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:13 schreef Limone het volgende:
Ohja. Ik werk vanuit huis (eigen bedrijf) en ik herken dat ook wel ja.
Groene smoothies eventueel een optie? En dan met appel en evt wat ander fruit om het smakelijk te houden?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:20 schreef Limone het volgende:
Ik slik alleen losse vitaminen. Misschien moet ik visolie daaraan toevoegen? Ik eet nooit vis, voor de rest eet ik goed. Echter... mijn aversie tegen groene groenten speelt weer op. Was het vorige zwangerschap nog spinazie, moest ik net bijna kotsen omdat ik een broccoli zag.![]()
Daar heb ik ook al eens naar zitten kijken. Er zijn best wat opties in ieder geval. Maar als ik naar de indeling van onze slaapkamer kijk gaat de voorkeur naar en losse commode met een los bedje.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben deze:
http://www.babyentiener.nl/suzanne-combibed.html
Ideaal ding! Al liggen er ook kleertjes bij ons in de kast maaar saar heeft gewoon belachelijk veel....
Salami mag toch niet vanwege listeria of toxoplasmose? Of heb ik dat nou mis?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:29 schreef mousemicky het volgende:
Tijdens mijn vorige zwangerschap mocht salami nog wel, nu blijkbaar niet. Tja, af en toe eet ik een plakje op mijn luxe broodje, zolang het geen 6 boterhammen met salami per dag zijn, zal het allemaal welmee vallen. Ik ben denk ik nogal van het nuchtere type...
Volgens mij vanwege toxoplasmose, omdat het blijkbaar toch rauw vlees is..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:38 schreef Skoap het volgende:
[..]
Salami mag toch niet vanwege listeria of toxoplasmose? Of heb ik dat nou mis?
Ik word er sowieso een beetje moe van wat wel en niet mag als ik heel eerlijk ben.
Het lijkt steeds erger te worden. Nog even een zwangere vrouwen moeten worden opgesloten in een zuurstoftent
Ik kijk nu al zó uit naar dat biefstukje na de bevallingquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:35 schreef J0ycie88 het volgende:
Owja, salami![]()
Vind dat de lijst van verboden middelen best lang wordt.![]()
Niet dat het erg is. Ik kan echt wel 9 maanden zonder. Maar ik vraag me weleens af wanneer het punt komt dat er helemaal niets meer overblijft om te eten als zwangere
Voor nu maak ik maar alvast een lijstje voor vriendlief/kraam wat hij allemaal mag gaan koken in de kraamweek. In ieder geval een heerlijk biefstukje
Ik hoorde tussen week 12 en 16. Ik hoop dat dat klopt anders ben ik te laatquote:Voor welke week moest de kraamzorg nu aangevraagd zijn? 12 weken toch?
Tja, ik heb wat websites bekeken en gekeken welke dichtbij zit en makkelijk te bereiken is. Ik ben er vanuit gegaan, net als met kraamzorg, dat al deze praktijken en bureau's aan de wettelijke eisen voldoen, dus daar heb ik me niet druk om gemaakt....quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:53 schreef JantinaGr het volgende:
Ik schiet maar meteen een volgende vraag in![]()
Hoe kies je een verloskundigen praktijk? Heeft iemand wat tips?
Ik las namelijk dat de eerste afspraak bij voorkeur al rond de 8ste week plaatsvindt.![]()
Oh en hoe dichtbij moet de verloskundige zitten?
Ik was wat aan het zoeken wat hier in de buurt zit (A'dam omgeving), maar heb geen idee waar ik op moet letten. Daarnaast ken ik ook geen ervaringen van anderen, want ben de eerste in mijn omgeving die zwanger is.
Mijn man is de dag na de bevalling gelijk naar onze favoriete slager gereden en heeft daar echt goddelijke tournedos gekocht... Dat kreeg ik die avond te eten...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:53 schreef Starbuck_ het volgende:
Ik kijk nu al zó uit naar dat biefstukje na de bevalling
Ook goed voor het aansterken na de bevalling natuurlijkquote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:09 schreef Skoap het volgende:
[..]
Mijn man is de dag na de bevalling gelijk naar onze favoriete slager gereden en heeft daar echt goddelijke tournedos gekocht... Dat kreeg ik die avond te eten...![]()
Zeg dat niet!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:09 schreef Skoap het volgende:
[..]
Mijn man is de dag na de bevalling gelijk naar onze favoriete slager gereden en heeft daar echt goddelijke tournedos gekocht... Dat kreeg ik die avond te eten...![]()
Bij mij staat op de coburger dat hij gerookt is.. Volgens mij mag dat wel?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:21 schreef Mineola het volgende:
[..]
Zeg dat niet!![]()
Mag salami tegenwoordig ook al niet?! Leverworst mag wel toch, maar zeer beperkt. En idd, je hebt het nu toch al gegeten, je kunt er niks meer aan doen. Gewoon beperken vanaf nu of niet meer doen.
Edit: oh, rauwe ham mag ook al niet van het voedingscentrum. Gister en vandaag nog gegeten, die Coburger. Hmm. Lekker stom zeg, rauw klinkt ook gewoon logisch dat dat niet mag.
Jantina, VK praktijk heb ik gekozen op basis van meest dichtbij. Ik vond het wel een fijn idee als ik er hoogzwanger ook nog prettig heen kan zonder autoHier werken ze overigens op postcode.
Je zou nog kunnen kijken of ze avondspreekuur hebben en hoe laat ze beginnen, dat kan handig zijn ivm werk.
Oh en ik zag ergens wekenwissels en een goeie nekplooimeting voor Starbuck! Fijn!
Oke, ik ben om! Mag ik dan nu bevallen aub? Bedoelen ze dat met 'je krijgt er zoveel voor terug?'quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:43 schreef mousemicky het volgende:
maar carpaccio, een broodje gerookte zalm met roomkaas en mosterd, filet americain en een donker speciaalbiertje![]()
Goed zoquote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:03 schreef Krisvc het volgende:
20 weken echo was gelukkig helemaal goed. Kindje is gezond, maar had een iets groter buikje dan gemiddeld. Volgens de echomeneer niks om me druk om te maken. Het lag dubbelgevouwen, met d'r beentjes tegen d'r voorhoofd zowat.En nog steeds een meisje.
Wat fijn dat alles goed was! En nog steeds een meisje!!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:03 schreef Krisvc het volgende:
20 weken echo was gelukkig helemaal goed. Kindje is gezond, maar had een iets groter buikje dan gemiddeld. Volgens de echomeneer niks om me druk om te maken. Het lag dubbelgevouwen, met d'r beentjes tegen d'r voorhoofd zowat.En nog steeds een meisje.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:03 schreef Krisvc het volgende:
Nee, dan bedoelen ze >8 poepluiers per dag en tallozekeren ondergespuugd wordenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:02 schreef ingee het volgende:
[..]
Oke, ik ben om! Mag ik dan nu bevallen aub? Bedoelen ze dat met 'je krijgt er zoveel voor terug?'
Weet ik, maar ik ben niet zo goed met mate houden, dus ik kan doe het maar gewoon helemaal niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:21 schreef mousemicky het volgende:
Cranberrypate mag toch met mate? (zelfde als leverworst) Ik zou zeggen geniet er af en toe van!
Ik durf t toch niet zo goed, bovendien drink ik ook al zwarte thee . van koffie wil ik nog wel eens hartkloppingen krijgen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:34 schreef mousemicky het volgende:
Quickie, smaakt de koffie je niet? Want een kopje per dag kan toch geen kwaad? (zegt t voedingscentrum)
Mijn huidige parktijk is ook klein en de eerste keer is het super goed bevallen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:07 schreef pessie het volgende:
Ik vind het ook heel fijn als het een kleinere praktijk is
Ik ben toen ik 6 weken was ook sushi gaan eten met mijn broertje, maar die had echt niet door dat ik wel hele specifieke sushi koos hoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:52 schreef J0ycie88 het volgende:
Wij gaan over 2,5 week sushi eten. Dat staan al heel lang gepland! Samen met vrienden een nicht + man van mijn vriend. Dan ben ik 10 weken zwanger en willen we het ook vertellen. Dat is iets makkelijk kiezen vanaf de kaart en hun hebben het toch wel door als ik bepaalde dingen niet eet![]()
Gelukkig is er tegenwoordig ook heel veel open op zondagquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:23 schreef coccinelle het volgende:
Ik hoop zo dat ik niet beval op een zondag! Mijn man heeft mij een meergranen triangel met heel veel filet american beloofd zodra ik bevallen ben. Is het al augustus?
Maar de hormonen doen wel rare dingen hoor! Zo was ik eerst van het hartige en nu heb ik na een paar chipjes al genoeg gehad en moet ik kokhalzen van borrelnootjes. Vlees is ook heel erg goor. Zoet daarintegenVolgens mij heb ik mijzelf serieus al een gat in mijn kies gegeten aan snoep. Yoghurtgums, banaantjes en perzikken, I love it! Vanmiddag een heel zak yoghurtgums naar binnen gewerkt.
Hier helaas nietquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:25 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Gelukkig is er tegenwoordig ook heel veel open op zondag
Haha, ja precies! Ik weet dat het goed vers wel kan, maar bij een all you can eat sushi restaurant neem ik toch maar geen risico. Genoeg ander lekkers idd!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:22 schreef Mariposas het volgende:
Rauwe vis kun je gewoon eten, mits goed vers. Maar als een restaurant het al heeft over veilige sushi zou ik het ook niet vertrouwen.
Hmm, hier 1e zwangerschap ook pco (daarna was het over!) en ook overgewicht maar hoefde geen glucosetolerantietest. .. liep nog wel bij een gyn ook. Ik heb geen idee verder maar dit is mijn ervaringquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:36 schreef Minarosa het volgende:
Fijn, goede SEO voor kris en NPM voor Starbuck!
Ik eet af en toe ook een boterham met paté, mits met mate is dat idd oké volgens het Voedingscentrum en daar houd ik me maar aan. Verder mis ik vooral af en toe een speciaalbiertje
De baby wordt echt zo snel sterkerIk voel hem elke paar dagen harder schoppen.
Weet iemand toevallig (obv wetenschappelijke bron) of het verband tussen PCO en zwangerschapsdiabetes een causaal/direct verband is of gaat het erom dat PCO vaak samengaat met overgewicht en daarom geassocieerd wordt met zwangerschapssuiker?
(Ik heb PCO, bijna geen kenmerken alleen lange cycli. Ook normaal gewicht (BMI 20/21 pre-zwangerschap) en hoorde van de verloskundige dat ik waarschijnlijk de glucosetolerantietest moet doen. Voelt vrij onzinnig en kost (werk)tijd, ik vroeg me daarom af hoe die relatie PCO-diabetes in elkaar zit)
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:40 schreef Mereltje het volgende:
Hoi! Ik kom me ook weer voorzichtig melden. Vorig jaar januari miskraam gehad met lange nasleep. Vandaag zou ik een vruchtbaarheidsonderzoek gaan doen, maar dat was niet meer nodigVandaag op verzoek een vroege echo gehad en een knipper! Eind september uitgerekend, over twee weken termijnecho. Nu dus 8,5 week zwanger. En ik zag al flink wat meer meiden die in september zijn uitgerekend.
Pessie ook zwanger van de 3e! We gingen gelijk op met de eerste..en Fannetje zie ik ook... En nog wel een paar bekende namen (Mc Laura, Vlindur, Spring)
Cholula samen ongeveer gelijkertijd een miskraam en nu kunnen we toch nog even samen posten.
Wat ontzettend gaaf zeg!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:40 schreef Mereltje het volgende:
Hoi! Ik kom me ook weer voorzichtig melden. Vorig jaar januari miskraam gehad met lange nasleep. Vandaag zou ik een vruchtbaarheidsonderzoek gaan doen, maar dat was niet meer nodigVandaag op verzoek een vroege echo gehad en een knipper! Eind september uitgerekend, over twee weken termijnecho. Nu dus 8,5 week zwanger. En ik zag al flink wat meer meiden die in september zijn uitgerekend.
Pessie ook zwanger van de 3e! We gingen gelijk op met de eerste..en Fannetje zie ik ook... En nog wel een paar bekende namen (Mc Laura, Vlindur, Spring)
Cholula samen ongeveer gelijkertijd een miskraam en nu kunnen we toch nog even samen posten.
Dus het is blijkbaar niet standaard bij PCO, ongeacht gewicht? Goed om te weten. Ga het morgen navragen bij verloskundige. Ik hoop ook dat het na deze zwangerschap over is, zou zo fijn zijn met het oog op broertje/zusje voor deze babyquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Hmm, hier 1e zwangerschap ook pco (daarna was het over!) en ook overgewicht maar hoefde geen glucosetolerantietest. .. liep nog wel bij een gyn ook. Ik heb geen idee verder maar dit is mijn ervaring
Dank jullie.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Wat ontzettend gaaf zeg!
Gefeliciteerd!
Ik moest laatst nog aan je denken!
juli 2010 kindjesquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Wat ontzettend gaaf zeg!
Gefeliciteerd!
Ik moest laatst nog aan je denken!
Nee wij zijn compleet met zijn viertjes, ik doe dus deze keer niet met je meequote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:55 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Dank jullie.
En jij/jullie nog een wens voor een derde?
Wij hebben dus 2 meiden van 2,5 en 4,5 jaar. Stiekum hoop ik nu op een jongetje, maar 3 meiden is natuurlijk ook fantastisch. Tot het einde zal het een verassing blijven want vriend wil het geslacht niet weten.
Exact hetzelfde!! Vlees hoef ik echt niet meer, ik probeer altijd wel een klein stukje te eten maar ik vind het ronduit viesquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:23 schreef coccinelle het volgende:
Ik hoop zo dat ik niet beval op een zondag! Mijn man heeft mij een meergranen triangel met heel veel filet american beloofd zodra ik bevallen ben. Is het al augustus?
Maar de hormonen doen wel rare dingen hoor! Zo was ik eerst van het hartige en nu heb ik na een paar chipjes al genoeg gehad en moet ik kokhalzen van borrelnootjes. Vlees is ook heel erg goor. Zoet daarintegenVolgens mij heb ik mijzelf serieus al een gat in mijn kies gegeten aan snoep. Yoghurtgums, banaantjes en perzikken, I love it! Vanmiddag een heel zak yoghurtgums naar binnen gewerkt.
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:40 schreef Mereltje het volgende:
Dat precies had ik ook! Maar ook hartig broodbeleg vond ik goorquote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:18 schreef mousemicky het volgende:
Gefeliciteerd Mereltje!
Ik heb bijna geen trek in avondeten (wat dan ook). Dwing mezelf om een klein beetje te eten, goede voorbeeld voor zoon enzo, maar bweuh. Ik eet liever kruimelvlaaiGelukkig wel graag fruit, en yoghurt met muesli, da's nog enigszins gezond.
En brood, vers oerbrood
Verschilt per gemeentequote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:54 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Dus het is blijkbaar niet standaard bij PCO, ongeacht gewicht? Goed om te weten. Ga het morgen navragen bij verloskundige. Ik hoop ook dat het na deze zwangerschap over is, zou zo fijn zijn met het oog op broertje/zusje voor deze babyMaar eerst deze maar eens volgroeid laten worden
Verschilt per verloskundige/arts/huisartsquote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Verschilt per gemeente
Je zit in Den Haag toch?
Hier is t standaard glucosetest bij:
bmi >30
eerstegraads familielid met diabetes
PCO
turkse of marokkaanse afkomst
eerdere zwangerschapsdiabetes
en nog iets geloof ik.
http://nvog-documenten.nl(...)php?richtlijn_id=863quote:De werkgroep is van mening dat dit alleen gebeurt bij vrouwen met risicofactoren. De risicofactoren zijn:
GDM in voorgeschiedenis
een BMI > 30 (kg/m2) bij de eerste prenatale controle
een eerder kind met een geboortegewicht > P95 of > 4500 gram
eerstegraads familielid met diabetes
bepaalde etnische groepen waarin diabetes veel voorkomt (Zuid-Aziaten, o.a Hindoestanen,
Afro-Caribiërs, vrouwen uit het Midden-Oosten, Marokko en Egypte)
onverklaarde intra-uteriene vruchtdood in de voorgeschiedenis
polycysteus-ovariumsyndroom
https://www.nice.org.uk/guidance/cg63/chapter/1-guidancequote:1.2.2.1 Screening for gestational diabetes using risk factors is recommended in a healthy population. At the booking appointment, the following risk factors for gestational diabetes should be determined:
* body mass index above 30 kg/m2
* previous macrosomic baby weighing 4.5 kg or above
* previous gestational diabetes
* family history of diabetes (first-degree relative with diabetes)
* family origin with a high prevalence of diabetes:
* South Asian (specifically women whose country of family origin is India, Pakistan or |
Bangladesh), black Caribbean, Middle Eastern (specifically women whose country of family
origin is Saudi Arabia, United Arab Emirates, Iraq, Jordan, Syria, Oman, Qatar, Kuwait, Lebanon
or Egypt).
(ook uit de NICE guidelines... en dit stukje wordt nogal eens vergeten door artsen en verloskundigen.)quote:1.2.2.2 In order to make an informed decision about screening and testing for gestational diabetes, women should be informed that:
in most women, gestational diabetes will respond to changes in diet and exercise
some women (between 10% and 20%) will need oral hypoglycaemic agents or insulin therapy if diet and exercise are not effective in controlling gestational diabetes
if gestational diabetes is not detected and controlled there is a small risk of birth complications such as shoulder dystocia
a diagnosis of gestational diabetes may lead to increased monitoring and interventions during both pregnancy and labour.
Thanks! Heel fijn. Zoiets zocht ik inderdaad. Dus er zijn voldoende aanwijzingen om een verband tussen PCO en zwangerschapsdiabetes te veronderstellen, onafhankelijk van gewicht. Dan ga ik 'm maar gewoon doenquote:
Daar merk ik nu fysiek wat tegenstand.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:36 schreef Skoap het volgende:
[..]
Groene smoothies eventueel een optie? En dan met appel en evt wat ander fruit om het smakelijk te houden?
heb ik ook wel last van hoor, maar dat maakt niet uit toch? Soms geef ik een saaie update over mezelf, of haak ik ergens op in waar ik op in kan haken .. is toch voor iedereen anders .. het is geen verplichting om iedere dag een mega bijleespost te plaatsten hoorquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:42 schreef faptist het volgende:
Hai meiden. Sorry dat ik zo weinig mee schrijf de laatste tijd, maar ik heb een beetje het idee buiten de boot te vallen hier, omdat de meeste fanatieke schrijfsters nog zo pril zwanger zijn of gewoon in een totaal andere fase zitten.
Ik ben nu 34 weken en merk gewoon steeds vaker dat ik niet weet hoe te reageren op jullie posts.
Zeker geen desinteresse, maar ik zit nu gewoon in een andere belevingswereld,denk ik.
Lees en leef nog wel braaf mee, maar dan heb ik het toch maar even gezegd. Voel me anders zo'n lijstvuller..![]()
Liefs!
Dat maakt niet uit, de alcohol verdampt.quote:
terugporren!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:32 schreef -Spring het volgende:
Oh, wat leuk, merel! Gefeliciteerd!
Er zit hier iemand al de hele avond continu, non stop, op precíes hetzelfde plekje op mn blaas te porren. Ik word er gewoon een beetje kriegel van.
Alcohol verdampt nooit helemaal, na twee uur koken is 75% eruit oid...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:15 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, de alcohol verdampt.
Eensquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
heb ik ook wel last van hoor, maar dat maakt niet uit toch? Soms geef ik een saaie update over mezelf, of haak ik ergens op in waar ik op in kan haken .. is toch voor iedereen anders .. het is geen verplichting om iedere dag een mega bijleespost te plaatsten hoor
thnx. Saillant detail: ze hebben vandaag op Jan z'n school een kick-off van het eoa waarbij de drie prinsesjes ook aanwezig zijn en ze mogen ook carnaval vieren ... #spagaatquote:Op woensdag 18 februari 2015 07:15 schreef pinquit het volgende:
Oeff, heftig djmo. Wordt een uitdaging om alles zo veel mogelijk schoon te houden![]()
Succes vandaag
Ok, wist ik niet. Maar goed, in mijn geval is het geen enkel probleem. Ik neem geen enkel risico. Al die dingen die nu beter niet mogen gebruik ik uiteindelijk maar 2 keer 9 maanden van mijn leven niet. Niet echt een opgavequote:Op woensdag 18 februari 2015 06:25 schreef Adnap het volgende:
Uitleg over alcohol, koken, verdampen etc
Pff, hou je t zelf zo nog wel vol allemaal?quote:Op woensdag 18 februari 2015 07:13 schreef DJMO het volgende:
baggernacht check.
nu een kotsend kind met diarree dat zielig op de bank hangt. Please don't let it be noro
een ander doet het niet voor mequote:Op woensdag 18 februari 2015 07:42 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Pff, hou je t zelf zo nog wel vol allemaal?
Dat dus idd, het is niet voor niks dat alcoholisten die bepaalde medicatie gebruiken ook geen geflambeerde of in bier gestoofde toestanden mogenquote:Op woensdag 18 februari 2015 06:25 schreef Adnap het volgende:
Vraag:
Hoe lang moet je alcohol in voedsel koken voordat het verdampt?
Antwoord:
Voor het gedeeltelijk verdampen van alcohol is belangrijk dat het gerecht een kookpunt bereikt. Maar nog belangrijker is het aantal minuten dat het gerecht kookt of pruttelt, want alcohol verdampt nooit helemaal bij het koken. Hieronder treft u een schema aan met verdampingspercentages en de manier van koken. Ook geldt: hoe meer alcohol u in het gerecht doet, hoe meer alcohol er achter blijft.
Manier van koken
verdamppercentage
Even laten koken
15%
Flamberen
25%
15 minuten laten pruttelen
60%
1 uur laten koken
75%
In alle gevallen blijft er alcohol in het gerecht achter. Daarnaast verdampt sterke drank niet sneller dan bier of wijn.
Bron trimbos instituut.
Dit is ook de reden dat wij op school niet met alcohol koken. Geen 18 dus geen druppel
Dat doet me terugdenken aan een paar jaar geleden toen BE een post maakte waarin ze van minuut tot minuut haar nacht beschreefquote:Op woensdag 18 februari 2015 09:38 schreef Cholula het volgende:
Ik reageer ook niet overal op. Het gaat allemaal van een leien dakje.
Ik begrijp best dat het voor sommigen heel zwaar is, maar soms krijg ik het idee dat er een beetje gezwolgen wordt in het negatieve. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat het alleen maar over vrolijke zaken mag gaan maar soms is de balans een beetje zoek.
Wat betreft nieuw zwangeren VS llm's dat hoort erbij denk ik. Dat zie je in wohts en ook in het babytopic zal dat blijven denk ik. Voor mij voelt het als eergisteren dat ik positief testte en ik kan de onzekerheid en vragen zo weer terug halen.
Dat idd. Ik post hier toevallig de laatste week behoorlijk veel, maar dat komt omdat er voor mij best veel dingen zijn waarop ik kan en wil reagerenquote:Op woensdag 18 februari 2015 09:48 schreef Limone het volgende:
Ik vind dit typisch een topic waar jezelf veel invloed kan hebben op het verloop. Als je wil dat het topic een andere richting opgaat, post dan in de andere richting. Als je niet reageert verandert er niet zo veel, hè.
Dit inderdaad. En prille vragen lijken nog zo dichtbij! Alsof mijn verrassingsstreepje gisteren wasquote:Op woensdag 18 februari 2015 09:38 schreef Cholula het volgende:
Ik reageer ook niet overal op. Het gaat allemaal van een leien dakje.
Ik begrijp best dat het voor sommigen heel zwaar is, maar soms krijg ik het idee dat er een beetje gezwolgen wordt in het negatieve. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat het alleen maar over vrolijke zaken mag gaan maar soms is de balans een beetje zoek.
Wat betreft nieuw zwangeren VS llm's dat hoort erbij denk ik. Dat zie je in wohts en ook in het babytopic zal dat blijven denk ik. Voor mij voelt het als eergisteren dat ik positief testte en ik kan de onzekerheid en vragen zo weer terug halen.
*ontlurkt*quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:03 schreef Mineola het volgende:
En. Ik wil leuke (grote) hydrofielen deze keer, die hadden ze twee jaar geleden nog niet.
Waar koop ik die? Behalve bij Aden and Anais (best duur) of Hema (nogal genderspecifiek).
Google weet dit uiteraard ook wel maar ik hou van leuke tips
Lekker inwikkelen als je van de douche/bad naar aankleedkussen sleept.quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Waar zou je die grotere hydrofielen voor gebruiken? Dat vraag ik me af.
Oh die lijken me handig! Nog steeds best prijzig. Maar goed, laatste keer baby enzoquote:Op woensdag 18 februari 2015 10:14 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
*ontlurkt*
Jollein heeft ook grote hydrofielen en aantrekkelijker geprijsd dan A&A. http://shop.jollein.com/soort-product/verzorging/hydrofiel.html.
Thanks! Dat zijn leuke idd!quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:14 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
*ontlurkt*
Jollein heeft ook grote hydrofielen en aantrekkelijker geprijsd dan A&A. http://shop.jollein.com/soort-product/verzorging/hydrofiel.html.
Voor hetzelfde als waar je normale hydrofielen voor gebruikt, maar dan heb je een grotere lapquote:Op woensdag 18 februari 2015 10:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Ah daar kan ik ook wel eens kijken idd, bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:22 schreef _happy_ het volgende:
Oh! Ze hadden die grote hydrofielen bij de Kruidvat in de aanbieding vorige week... wellicht ligt er nog ergens eentje in een bak. Heb er zelf 2 meegenomen, leken mij wel handig...
Onder het hoofdje in het ledikantje. Daar zijn gewone hydrofielen net te klein voor. Anders kun je elke 2 dagen het onderlaken verschonenquote:Op woensdag 18 februari 2015 10:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Die ga ik dan maar op het lijstje erbij schrijvenquote:Op woensdag 18 februari 2015 10:23 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Lekker inwikkelen als je van de douche/bad naar aankleedkussen sleept.
Op het boxkleed leggen op warme dagen
Er zelf mee knuffelen en kroelen
dat zijn gewoon dingen die ik effe in twee tellen verzin
Ik gebruik ze ook in het ledikantje onder het hoofdje van mijn spugertje. Dan kun je de zijkanten goed instoppen zodat ze die niet los kunnen trekken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:23 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Lekker inwikkelen als je van de douche/bad naar aankleedkussen sleept.
Op het boxkleed leggen op warme dagen
Er zelf mee knuffelen en kroelen
dat zijn gewoon dingen die ik effe in twee tellen verzin
Ja is zeker luxe, alleen komt dat omdat ik nu als inval werk en ik dus niet elke week de woensdag werk. En na de bevalling omdat ik geen werk heb danquote:Op woensdag 18 februari 2015 10:40 schreef mousemicky het volgende:
Grote hydrofielen, check. Inderdaad een van de weinige dingen die ik bij J niet had, en nu wel wil. En een buntingbag denk ik. Want je moet toch ergens te veel geld aan uitgeven. Mijn ouders en vriend ouders kennende willen ze toch een groter kado geven, dus dan kan dat mooi een bijdrage daaraan worden, of aan een supermooie Mei Tai
![]()
Joycie, wat een luxe, samen een dag vrij door de week. Dat zou ik ook fijn vinden, maar dat zou qua kosten wat te gek (lees: onbetaalbaar) worden (dan hebben we een andere dag opvang extra nodig). Maar: ik werk in het onderwijs, dus heb genoeg vakantieweken om extra bij de kindjes (OMG, het zijn er straks gewoon 2![]()
![]()
) te zijn...
LLM .. laatste loodje mamaquote:Op woensdag 18 februari 2015 10:53 schreef JantinaGr het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een lim is?
dat had ik er nooit uitgehaald.. wat een rare term trouwensquote:Op woensdag 18 februari 2015 10:56 schreef mousemicky het volgende:
LLM = laatste loodjes moederAls je dus nog maar een paar weekjes hoeft voor de bevalling
Ik vind t trouwens een jeukterm...
Gebruik gewoon "hoogzwangere", dekt de lading volgens mijquote:Op woensdag 18 februari 2015 11:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. Zullen we m maar in de ban doen dan
quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:47 schreef Roosje84 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 18 februari 2015 10:23 schreef pessie het volgende:
[..]
Oh die lijken me handig! Nog steeds best prijzig. Maar goed, laatste keer baby enzo(Ik geloof dat ik dat de vorige keer ook zei
)
Herkenbaar. Ik heb het deze keer ook wel 'verkocht' thuis door te zeggen dat E2 ook wat nieuws verdient en dan niet enkel kleding.
Voordeel van twee jongens en nu een dochter. Al gaat die natuurlijk bij jou niet/minder op want jij hebt al een koningskoppel toch?
quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:03 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Gebruik gewoon "hoogzwangere", dekt de lading volgens mij
Dan weet ik er nog wel een paarquote:Op woensdag 18 februari 2015 11:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. Zullen we m maar in de ban doen dan
Kom maar op met die pareltjes danquote:
Hear hear!quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Ach, dat LLM moet je ook maar een beetje als een gebbetje zien hoor, genoeg die het niet doen, en daarvoor word je ook de OP niet uitgekickt.![]()
En wat jeuktermen betreft, iedereen heeft zo ze voorkeuren of graag gebruikte termen. Ik stoor me in elk geval er niet echt aan op Fok, de meeste jeuktermen als hubby en me ongi, me tuttie, etc, komen op zwangerschapspagina en babybytes etc voor.
Vind hier ook eigenlijk niet zoveel klagende mensen zitten, als ik soms op andere sites wel eens lees waar mensen boos om worden, zgn onder het mom van 'zwangerschapshormonen'...je bent gewoon een kutwijf denk ik dan, verschuil niet alles achter hormonen.
Dat vind ik een van de irritantste dingen van zwangerschap: vrouwen die van alles en nog wat wijten aan hun "hormonen". En dan vooral als het gaat om heel basic dingen zoals een keertje onredelijk zijn. Iedereen is dat wel eens, zwanger of niet, en als je vindt dat je "last hebt van je hormonen" kun je toch proberen om een beetje op jezelf te letten. Alsof je dan opeens met niemand meer rekening hoeft te houden. Het irriteert me ook als iemand bij mij iets volstrekt willekeurigs (mail vergeten te beantwoorden) wijt aan "hormonen". Dan spelen ze pas echt opquote:Op woensdag 18 februari 2015 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Vind hier ook eigenlijk niet zoveel klagende mensen zitten, als ik soms op andere sites wel eens lees waar mensen boos om worden, zgn onder het mom van 'zwangerschapshormonen'...je bent gewoon een kutwijf denk ik dan, verschuil niet alles achter hormonen.
idd! Je bent nog steeds je eigen ikje hoor, en je hebt ook nog steeds hersenen. Ondanks dat je in blijde verwachting bent van je allesiequote:Op woensdag 18 februari 2015 11:37 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Dat vind ik een van de irritantste dingen van zwangerschap: vrouwen die van alles en nog wat wijten aan hun "hormonen".
Nog maximaal 2 weken!quote:
Persen!quote:
Wachten tot je mag persen?!quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:25 schreef ingee het volgende:
Ja wat is het nou? Wachten of persen? Tegenstrijdige adviezen hier
Babykamer is ook van Ikea hier, vind ik eigenlijk nog mooier dan de dure kant en klare kamertjes die ik gezien heb in de grote babywinkels. Maar goed, het hele huis is zowat Ikea, alleen de buitenkant niet.
Doe dan maar persenquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:25 schreef ingee het volgende:
Ja wat is het nou? Wachten of persen? Tegenstrijdige adviezen hier
Babykamer is ook van Ikea hier, vind ik eigenlijk nog mooier dan de dure kant en klare kamertjes die ik gezien heb in de grote babywinkels. Maar goed, het hele huis is zowat Ikea, alleen de buitenkant niet.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Ach, dat LLM moet je ook maar een beetje als een gebbetje zien hoor, genoeg die het niet doen, en daarvoor word je ook de OP niet uitgekickt.![]()
En wat jeuktermen betreft, iedereen heeft zo ze voorkeuren of graag gebruikte termen. Ik stoor me in elk geval er niet echt aan op Fok, de meeste jeuktermen als hubby en me ongi, me tuttie, etc, komen op zwangerschapspagina en babybytes etc voor.
Slapen!quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms ook wat laks ben hierin hoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:38 schreef Skoap het volgende:
[..]
Salami mag toch niet vanwege listeria of toxoplasmose? Of heb ik dat nou mis?
Ik word er sowieso een beetje moe van wat wel en niet mag als ik heel eerlijk ben.
Het lijkt steeds erger te worden. Nog even een zwangere vrouwen moeten worden opgesloten in een zuurstoftent
Wij gaan op zaterdag, vriend wil graag mee (de gekquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:25 schreef FlyingFish het volgende:
Gaat iedereen op woensdag de 25e naar de 9 maandenbeurs? Ik heb vrijkaartjes via m'n schoonzusje dus we gaan wel even langs, maar geen zin in enorme drukte (of nouja, nog drukker dan de andere dagen). We dachten dat de woensdag juist het rustigst zou zijn, maar als iedereen hier al op woensdag gaat is dat iig niet zomisschien toch maar op vrijdag gaan dan...
Ik heb gisteren na veel vijven en zessen ook de Kraamvogel uitgekozenquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:36 schreef LuDann het volgende:
@ Starbuck, ik heb de Kraamvogels als bureau, zit ook in die regio. Alleen nog geen ervaring mee.
Kraamzorg stond hier in mijn ''zorgplan''; moest ik voor de 16 weken hebben aangevraagd, dus braaf gedaan.
Wij gaan op zaterdag, vriend wil graag mee (de gek) en kan anders niet met zijn werk.
Jaa, dit wordt het!quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:28 schreef Minarosa het volgende:
[..]
In een warm vest buiten uit de wind een boek lezen in de zon? Heerlijk weer!
Ik ben zooooo blij dat mijn ouders een Jamin hebben... Ik maak er grof misbruik van.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:04 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Exact hetzelfde!! Vlees hoef ik echt niet meer, ik probeer altijd wel een klein stukje te eten maar ik vind het ronduit vies. Ik haal nu liever van die vegetarische vleesvervangers
![]()
Oh en snoep! Laatst een enorme grote zak met van dat echte kindersnoep gehaald bij de Jamin, nou t was zo op!![]()
Kan ik me goed voorstellen hoor! Tis een beetje pech hebben wat dat betreft denk ik... Er zijn een stuk meer ''verse'' zwangeren.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:42 schreef faptist het volgende:
Hai meiden. Sorry dat ik zo weinig mee schrijf de laatste tijd, maar ik heb een beetje het idee buiten de boot te vallen hier, omdat de meeste fanatieke schrijfsters nog zo pril zwanger zijn of gewoon in een totaal andere fase zitten.
Ik ben nu 34 weken en merk gewoon steeds vaker dat ik niet weet hoe te reageren op jullie posts.
Zeker geen desinteresse, maar ik zit nu gewoon in een andere belevingswereld,denk ik.
Lees en leef nog wel braaf mee, maar dan heb ik het toch maar even gezegd. Voel me anders zo'n lijstvuller..![]()
Liefs!
Maar die van Nikooos zijn zo leuk.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:24 schreef Stippelrientje het volgende:
Als er maar van de glitterstickers afgebleven gaat worden
quote:
Dat heb je ook in elke Babydump etc. Ik vond de 9 maanden beurs helemaal niks aan... druk, druk, druk en weinig bijzonderhedenquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:44 schreef Starbuck_ het volgende:
[..]
Ik heb gisteren na veel vijven en zessen ook de Kraamvogel uitgekozen
Ik twijfel over die 9maandenbeurs. Ik vind de toegangsprijs best duur. Ik ben ook wel eens naar een trouwbeurs geweest en dat was vrij suf. Maar toch lijkt het me wel handig om bijvoorbeeld allemaal kinderwagens bij elkaar te zien enzo.
Ja, daar heb je wel gelijk in! Thanks voor de inputquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat heb je ook in elke Babydump etc. Ik vond de 9 maanden beurs helemaal niks aan... druk, druk, druk en weinig bijzonderheden
kruidvat voordeel pas? dan even checken want dan kan je 2 gratis toegangskaartjes regelen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:44 schreef Starbuck_ het volgende:
[..]
Ik heb gisteren na veel vijven en zessen ook de Kraamvogel uitgekozen
Ik twijfel over die 9maandenbeurs. Ik vind de toegangsprijs best duur. Ik ben ook wel eens naar een trouwbeurs geweest en dat was vrij suf. Maar toch lijkt het me wel handig om bijvoorbeeld allemaal kinderwagens bij elkaar te zien enzo.
Ja, klopt, maar alleen niet voor de kaarten in het weekend.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:58 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
kruidvat voordeel pas? dan even checken want dan kan je 2 gratis toegangskaartjes regelen.
die moeten dan ook blijvenquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:45 schreef LuDann het volgende:
Welkom Mereltje! Gefeliciteerd!
[..]
[..]
Maar die van Nikooos zijn zo leuk.
wat?quote:![]()
Seksen, boven een pot hete koffie gaan hangen, springen en aan je tepels poeren, dat zijn de dingen die je moet doen ingee!.
Tegelijk? Maar... hoe?quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:45 schreef LuDann het volgende:
Seksen, boven een pot hete koffie gaan hangen, springen en aan je tepels poeren, dat zijn de dingen die je moet doen ingee!.
Amerikaanse tips zijn echt hilarisch!quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:00 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
die moeten dan ook blijven![]()
[..]
[..]
wat?hahaha
Oh dat scheelt dan weer welquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:58 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
kruidvat voordeel pas? dan even checken want dan kan je 2 gratis toegangskaartjes regelen.
ik ga donderdag samen met mijn hoogzwangere zusje het wagen tussen de massaquote:Op woensdag 18 februari 2015 13:02 schreef Starbuck_ het volgende:
[..]
Oh dat scheelt dan weer wel
Ik had dus ooit zo'n pas maar die ben ik kwijt
Dus ik ga maar even een nieuwe halen
bijzonderquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:58 schreef LuDann het volgende:
Ik kom net terug van een afspraak bij de klinisch verloskundige. De reden dat mijn buik zo enorm is voor mijn termijn is verklaard; mijn baarmoeder zit een stuk hoger/is een stuk groter dan 'normaal' voor mijn termijn.
Ik snapte dus al geen bal van dit soort plaatjes omdat ik mijn baarmoeder al een stuk hoger dacht te voelen.
[ afbeelding ]
Ik ben vandaag 15+5 en mijn baarmoeder zit waar de 20 weken streep zit aangegeven op dit plaatje.
De reden hiervan is trouwens dat ik het Syndroom van Ehlers-Danlos heb. De baby is verder wel gewoon op schema en kwaad kan het niet geloof ik (de VK deed niet ongerust ofzo, alleen een aantekening in mijn dossier).
En dat verklaart dus ook dat ik (ondanks dat ik vaak het tegendeel beweerde als iemand het vroeg) de baby dus wel al voel. Ik dacht namelijk dat ik het gewoon door de war haalde met mijn darmen ofzo, dacht dat het veel te vroeg was daarvoor. De VK vroeg of ik al beweging had gevoeld en nadat ze aan mijn buik had gevoeld zei ze dat ze dat ze het erg vreemd vond dat ik nog niets gevoeld had, dus toen biechtte ik het maar op.
![]()
Als ik een beetje duw op mijn buik kan ik precies voelen waar de baby zit, kleine duwtjes/schopjues voel ik ook al en zelfs D. heeft al 'iets' gevoeld, precies op een plek waar ik op dat moment beweging voelde.
Echt spontane beweging voel ik overigens meestal alleen als ik op mijn buik lig, hoewel ik vanmiddag wel een kleine trap oid in mijn zij voelde.
Lang verhaald, sorry.Maar ik voel dus echt al baby sinds een paar weken en geen darmen.
oooohhhh zoet!!!quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:59 schreef Ggirl het volgende:
Nou wauw.. Het lijkt nu toch wel 'echt'.
Gisteren controle bij de VK en omdat onze 'doerak' (zo heet het arme schaap sinds het fiasco bij de npm) zijn hartje niet liet luisteren 'n onverwacht toffe echo gehad waarop gezwaaid werd en echt 'n gezichtje met oogjes en jukbeenderen te zien was. (Waar we ook nog eens n Heule toffe foto van meekregen 😎)
Ingeschreven voor kraamzorg, doorgegeven bij de zorgverzekering dat ik zwanger ben en voor de rest heel veel in bed gelegen.. Sinds vriendje me afgelopen week wat bacillen geschonken heeft heb ik mijn vrije dagen in bed doorgebracht en als toetje nog een fijne koortslip gekregen ook nog!
En dan wil ik gisteren ff snel in m'n pauze iets halen voor m'n lip, vraag ik bij de kruidvat wat ik mag gebruiken ivm de zwangerschap krijg ik als antwoord 'zie ik er uit alsof ik daar verstand van heb mevr'? Klaarblijkelijk niet maar je hebt wel ass. Apotheker op je naambordje staan trut... 😈
En toen heb ik lekker niks gekocht!
Zo, en nu ga ik bijlezen over UD's en grote hydrofielen enzo..
Wat ik begreep van de geneticus is alle bindweefsel rekbaarder etc, dus ik denk het wel!quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:04 schreef ingee het volgende:
LuDann: is je baarmoeder ook extra rekbaar dan of begrijp ik dat verkeerd?
Ik weet er het fijne niet van, maar dat zou wel logisch zijn ja. Mijn bindweefsel geeft veel meer mee en in je baarmoeder zit ook bindweefsel dus ja, zou kunnen dat dat het is.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:04 schreef ingee het volgende:
LuDann: is je baarmoeder ook extra rekbaar dan of begrijp ik dat verkeerd?
Ik ben gewoon heel ''speciaal''quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:10 schreef McLaura het volgende:
Ingee: http://www.huffingtonpost(...)video_n_6686864.html
Ja, dat dus!quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:10 schreef Fuente het volgende:
[..]
Wat ik begreep van de geneticus is alle bindweefsel rekbaarder etc, dus ik denk het wel!
Heb je Netflix?quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:19 schreef mousemicky het volgende:
McLaura, die video is hilarischIk denk niet dat ik nog zo soepeltjes zal bewegen als ik zo'n grote buik heb....
Iemand nog ander entertainment? Ik verveel me kapot, moet wachten op de UPS 'pakket' bezorger die tuinspullen komt brengen, maar die natuurlijk geen tijdindicatie geeft....
Aha, nu weet ik waarschijnlijk ook waarom mijn buik al zo enorm is. Mijn baarmoeder voel ik tussen de 16 en 18 van jouw plaatje. Af en toe dénk ik de baby te voelen (net voorbij nummer 12), maar ik weet niet of het een verbeelding, darm of de baby is. Het hartje hoor ik tussen 14-16, dus ik denk wel dat mijn baby al voorbij mijn schaambot zit.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:16 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik weet er het fijne niet van, maar dat zou wel logisch zijn ja. Mijn bindweefsel geeft veel meer mee en in je baarmoeder zit ook bindweefsel dus ja, zou kunnen dat dat het is.
Het enige wat ik wist is dat dames met EDS doorgaans een grotere buik hebben (en ook al eerder dus) maar ik wist niet dat dat kwam omdat de baarmoeder dus al groter/hoger was.
Maar alle afwijkende dingen worden bij mij op EDS gegooid hoor, geen idee of dit bij anderen ook voor kan komen.
Positiebroeken had ik hier ook al rond de 8 weken aan ja, toen hielpen de elastiekjes tussen je broeksknop en broeksgat écht niet meer.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:24 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Aha, nu weet ik waarschijnlijk ook waarom mijn buik al zo enorm is. Mijn baarmoeder voel ik tussen de 16 en 18 van jouw plaatje. Af en toe dénk ik de baby te voelen (net voorbij nummer 12), maar ik weet niet of het een verbeelding, darm of de baby is. Het hartje hoor ik tussen 14-16, dus ik denk wel dat mijn baby al voorbij mijn schaambot zit.
Positiebroeken draag ik al vanaf 6 weken, en sinds vorige week ook regelmatig positietops aangezien mijn buik onder sommigen uitpiept.
Is wel een erg leuke serie, ''Call the Midwife" op Netflix. Zelfs mijn vriend heeft alle seizoenen meegekeken, haha. En anders misschien iets knutselen voor de baby? Ik ben bezig met een schilderij voor op de babykamer.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:24 schreef mousemicky het volgende:
Nee, geen netflix... En ik wil eigenlijk ook niet te veel TV kijken, vind ik zo passief![]()
Misschien had ik J. niet naar het KDV moeten brengen nu ik vakantie heb, zodat ie me bezig kan houden, maar vond een dag verplicht binnenblijven ook zo sneu voor m (en hij vindt t leuk om met de andere kindjes te spelen)
Pff, goeie vraag! Ik heb geen idee, ik zal het eens vragen (hoewel ze veel dingen niet weten, ik moet nog naar een gyn die gespecialiseerd is in EDS).quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:26 schreef JantinaGr het volgende:
Fijn dat je nu weet wat het is LuDann en dat het geen kwaad kan natuurlijk. Betekent dat dan ook dat je baarmoeder sneller op het hoogste punt is, of is er straks een periode dat het langer op 1 plek blijft en uiteindelijk weer gelijk uitkomt met de reguliere termijnen?
quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:10 schreef McLaura het volgende:
Ingee: http://www.huffingtonpost(...)video_n_6686864.html
9gag is ook leuk trouwens. Maar ook weer erg passief.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:24 schreef mousemicky het volgende:
Nee, geen netflix... En ik wil eigenlijk ook niet te veel TV kijken, vind ik zo passief![]()
Misschien had ik J. niet naar het KDV moeten brengen nu ik vakantie heb, zodat ie me bezig kan houden, maar vond een dag verplicht binnenblijven ook zo sneu voor m (en hij vindt t leuk om met de andere kindjes te spelen)
Oh ja, vergeten! De mijlpaal der mijlpalen!quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:31 schreef LuDann het volgende:
[..]
Positiebroeken had ik hier ook al rond de 8 weken aan ja, toen hielpen de elastiekjes tussen je broeksknop en broeksgat écht niet meer.![]()
Heb jij ook een bindweefselaandoening?
[..]
Is wel een erg leuke serie, ''Call the Midwife" op Netflix. Zelfs mijn vriend heeft alle seizoenen meegekeken, haha. En anders misschien iets knutselen voor de baby? Ik ben bezig met een schilderij voor op de babykamer.
[..]
Pff, goeie vraag! Ik heb geen idee, ik zal het eens vragen (hoewel ze veel dingen niet weten, ik moet nog naar een gyn die gespecialiseerd is in EDS).
Maar, vrouwen met EDS bevallen veelal vroegtijdig, dus misschien heeft het daar iets mee te maken. Kan ook komen omdat de boel wat weker is natuurlijk, maar wie weet. Bevalling is trouwens ook doorgaans binnen een uur of 4 gepiept.
kunnen je ouders je zoontje niet ophalen en eventueel helpen met je koffer in te pakken danwel voor je man te zorgen?quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:45 schreef Skoap het volgende:
Stressssssssssss
Mijn man en ik werken voor hetzelfde bedrijf en hij is ziek... We hebben een mega deadline voor volgende week zaterdag en vrijdag zouden we ook nog eens naar Panama vertrekken.
Nu moet ik waarschijnlijk alleen naar Panama, afhankelijk van hoe ziek mijn man vrijdag natuurlijk nog is. De deadline gaan we amper nog halen en ik ben thuis ook nog eens extra druk omdat ik voor mijn man & zoontje moet zorgen. Ik zie echt ff niet hoe ik nu ook nog eens mijn koffer in moet pakken & mijn zoontje bij mijn ouders kan inleveren (35 min heen & 35 min terug, dus in totaal ook wel 1,5 uur doorloop tijd) AAARRRGGGHHHH
Naja alles komt goed of zo![]()
![]()
Oja en ik heb morgen ook echo, maar ik vrees dat ik daar alleen heen moet, wat ik toch wel jammer vind bij de de eerste echo.
Ow, vervelend! Ik hoop dat alles goed komt!quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:45 schreef Skoap het volgende:
Stressssssssssss
Mijn man en ik werken voor hetzelfde bedrijf en hij is ziek... We hebben een mega deadline voor volgende week zaterdag en vrijdag zouden we ook nog eens naar Panama vertrekken.
Nu moet ik waarschijnlijk alleen naar Panama, afhankelijk van hoe ziek mijn man vrijdag natuurlijk nog is. De deadline gaan we amper nog halen en ik ben thuis ook nog eens extra druk omdat ik voor mijn man & zoontje moet zorgen. Ik zie echt ff niet hoe ik nu ook nog eens mijn koffer in moet pakken & mijn zoontje bij mijn ouders kan inleveren (35 min heen & 35 min terug, dus in totaal ook wel 1,5 uur doorloop tijd) AAARRRGGGHHHH
![]()
Oja en ik heb morgen ook echo, maar ik vrees dat ik daar alleen heen moet, wat ik toch wel jammer vind bij de de eerste echo.
Ik maak me in zoverre druk dat ik bang ben dat ik op 12 mei (ben dan 7 maanden) toch nog een stukje moeilijker in mijn trouwjurk ga passen dan vermoed.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:47 schreef Krisvc het volgende:
Ingee, wat een speciale dag!
LuDann, bijzonder. En een verklaring voor de enorme buik. Maakte je daar druk om?
Hier af en toe venijnige steekjes in darmregionen. Misschien een beetje te hard gelopen in de pauze net.
EDS3 boksquote:
over je kat plassen is een zwangerschapstest..quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Inge, gefeliciteerd met deze belangrijke mijlpaal. Ik dacht dat je een ananas in je doos moest duwen en over je kat heen moest plassen, maar die laatste tip kan ook ergens anders voor zijn. Daarnaast veel Chinees eten, wandelen, seksen en hete pepers eten. Succes
Ja en vaker met meer toeters en bellen en bijv bloedverlies en andere ongeinquote:Op woensdag 18 februari 2015 13:31 schreef LuDann het volgende:
[..]
Positiebroeken had ik hier ook al rond de 8 weken aan ja, toen hielpen de elastiekjes tussen je broeksknop en broeksgat écht niet meer.![]()
Heb jij ook een bindweefselaandoening?
[..]
Is wel een erg leuke serie, ''Call the Midwife" op Netflix. Zelfs mijn vriend heeft alle seizoenen meegekeken, haha. En anders misschien iets knutselen voor de baby? Ik ben bezig met een schilderij voor op de babykamer.
[..]
Pff, goeie vraag! Ik heb geen idee, ik zal het eens vragen (hoewel ze veel dingen niet weten, ik moet nog naar een gyn die gespecialiseerd is in EDS).
Maar, vrouwen met EDS bevallen veelal vroegtijdig, dus misschien heeft het daar iets mee te maken. Kan ook komen omdat de boel wat weker is natuurlijk, maar wie weet. Bevalling is trouwens ook doorgaans binnen een uur of 4 gepiept.
Laat mij nou maar even in die waan.quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja en vaker met meer toeters en bellen en bijv bloedverlies en andere ongeint is nie allemaal rozengeur
![]()
Je baarmoeder is een spier, geen bindweefsel overigens.
Hoe ver ben je nu precies? En je baarmoeder zit nu aan de onderrand van je navel?quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:28 schreef LuDann het volgende:
[..]
Laat mij nou maar even in die waan.Ik ga bevallen in een zucht en alles ruikt naar roosjes en ik zal er uitzien als een fotomodel op het kraambed.
![]()
Is je baarmoeder alleen maar spier, ja? Weet jij misschien dan hoe het kan komen dat mijn baarmoeder dan groter is voor mijn termijn? En komt het ook gewoon eens ''zomaar'' voor?
Ik hoef niet zwanger te zijn om over mijn kat te plassen. Territorium markeren, jeweetz.quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
over je kat plassen is een zwangerschapstest..
Je hebt toch in WOHTS gezeten? Dan moet je dat weten![]()
Maar het kan ook zijn dat het is weggezakt, want dat is al een poosje geleden natuurlijk
Ben nu 15+5 en klinisch VK zei dat baarmoeder inderdaad tot bij mijn navel zat ongeveer. Ze had het over een aantal vingersquote:Op woensdag 18 februari 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoe ver ben je nu precies? En je baarmoeder zit nu aan de onderrand van je navel?
Ik heb je buik niet gevoeld dus mja.
Vanaf nu volg ik jouw voedingsadvies, dat bevalt me veel beterquote:Op woensdag 18 februari 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:
Overigens, over die voedingsadviezen... als je antistoffen hebt tegen toxoplasmose hoef je dus niet je biefstuk door te bakken.
Het voedingscentrum is het enige bizarre instituut dat een ellenlange lijst aan allerlei adviezen oplegt, zonder verdere onderbouwing. Er is nu zelfs een onderzoek wat aanbeveelt dat verloskundigen vrouwen voorlichting moeten geven over contact met peuters en kleine kinderen om een CMV besmetting te voorkomen. CMV kan leiden tot aangeboren doofheid, dus in die zin heel nuttig. De adviezen? Je kind niet meer op de mond kussen, weinig contact en veel handen wassen, niet eten van hetzelfde bestek etcetera. Ehm...![]()
Salami en rauwe ham etcetera is bewerkt en zou geen toxoplasmose meer mogen bevatten. Net zoals "rauwmelkse" kaas in NL bewerkt is en het geen listeria meer zou mogen bevatten.
Wat mij betreft dus geen enkel probleem. Net zoals dat je echt heus echt gewoon bammetjes met leverworst enzo kan eten.
Sushi van een sushi tent kan ook gewoon, als je het zelf maakt, listeria ontwikkelt zich in de verpakking van de gerookte vis soorten, in dat vocht wat erin zit. Als je verse gerookte zalm haalt, is er geen enkel probleem.
En de adviezen over kaneel enzowelke josti ooit bedacht heeft dat daar een advies over opgeschreven moet worden??
ja hoor, heel veel eigenlijkquote:Op woensdag 18 februari 2015 14:33 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ben nu 15+5 en klinisch VK zei dat baarmoeder inderdaad tot bij mijn navel zat ongeveer. Ze had het over een aantal vingersWeet niet meer hoeveel vingers.
Baby kon ze al erg goed voelen.
Maar komt het ook wel eens voor bij mensen zonder bijzondere medische voorgeschiedenis naar jouw weten?
Niet allemaal tegelijk naar binnen schuiven hè?!quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:35 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Vanaf nu volg ik jouw voedingsadvies, dat bevalt me veel beter![]()
. * mousemicky rent zo naar de supermarkt om salami, gerookte ham en pate te kopen!
Dat kaneeladvies heb ik trouwens altijd al belachelijk gevonden. Hoe kun je nu appeltaart eten zonder kaneel? En hoe kun je nu zwanger zijn en geen appeltaart eten![]()
De pakketmeneer is e i n d e l i j k geweest, I'm free!
Ze verwijzen vervolgens wel naar het voedingscentrumquote:Voeding
Tijdens de zwangerschap is het belangrijk om vers, gezond en gevarieerd te eten. De ‘schijf van
vijf ’ kan u hierbij helpen. Eten voor twee is niet nodig. Lijnen tijdens de zwangerschap is niet
verstandig.
Als u zwanger bent en u wilt vasten, bespreek dit dan met uw verloskundig hulpverlener. U kunt
het vasten uitstellen.
Als u geen vlees of vis eet, is het tijdens de zwangerschap belangrijk erop te letten dat u genoeg
B-vitamines en ijzer binnenkrijgt. B-vitamines zitten vooral in volkoren producten, aardappelen, peulvruchten, eieren en zuivelproducten. Peulvruchten en eieren zijn ook belangrijke
bronnen van ijzer, net als vleesvervangers.
- Eet geen kazen die van rauwe melk (‘au lait cru’) zijn gemaakt. In rauwe melk kan de listeria-
bacterie groeien. Besmetting met deze bacterie kan gevolgen hebben voor uw kind.
Gepasteuriseerde melk of kazen van gepasteuriseerde melk kunt u zonder risico gebruiken.
- Eet geen rauw of rosé gebakken vlees (zoals filet Américain of rosbief ).
- Was rauwe groenten en fruit goed. In onvoldoende verhit vlees en in ongewassen groenten en fruit
komen soms ziekteverwekkers voor die onder andere toxoplasmose veroorzaken.
- Eet liever geen lever en hooguit éénmaal per dag een product waar lever in is verwerkt. In lever zit
veel vitamine A. Te veel vitamine A heeft schadelijke gevolgen voor het ongeboren kind.
Laat ik "normaal gebruik" eraan toevoegen danquote:
Als dat wel zo zou zijn zou 'ie z'n titel kindervriend in moeten leveren.quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Laat ik "normaal gebruik" eraan toevoegen dan![]()
![]()
en nouja, ik zie echt geen zwangeren dood neervallen rond sinterklaas-tijd. En ik vermoed dat er toch een behoorlijk aantal is die een meer dan verstandige hoeveelheid kruidnoten bijvoorbeeld naar binnen steken
quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:45 schreef Skoap het volgende:
Stressssssssssss
![]()
geen aanwijzingen dat het kwaad kan.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Hoe zot dat eigenlijk met je haren verven tijdens de zwangerschap... mijn vriend vind net weer grijze haren bij mij
Ze had het over een paar vingers boven mijn navel. Maar goed om te weten dat het niet EDS gerelateerd hoeft te zijn (want ze gooien wel heel erg snel alles daarop).quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja hoor, heel veel eigenlijkzeker als het je eerste kindje is.
Ze bedoelt wellicht bijvoorbeeld 2 vingers onder de navel of 3 vingers onder de navel ofzo? Als je je hand plat op je buik legt onder je navel dan dus het aantal vingers. T is een manier van uitdrukken. Niet heel betrouwbaar want ik heb dikkere vingers dan een andere verloskundige bijvoorbeeld en doorgaans een stuk dunnere vingers dan een man. Maar soit![]()
Bij een eerste kind heeft je baarmoeder nog wel eens de neiging smal en hoog te groeien en later pas wat meer in de breedte uit te dijen. Bij een tweede of volgend kind zie je vooral vaak dat je baarmoeder denkt van yaaaaaaay ik mag weer! *ONTPLOF*dat stagneert doorgaans ook wel weer ergens rond de 24 weken
![]()
maar goed, ik denk niet dat het iets met je EDS te maken heeft eerlijk gezegd. Of het vaker voorkomt bij mensen met EDS? geen idee. Het zegt iig niets en het klinkt voor mij, zonder je buik gevoeld te hebben, voornamelijk alsof je een eerste-kindjes-buik hebt. Een baarmoeder van 16 weken "hoort" gemiddeld genomen ongeveer halverwege tussen je schaambotje en je navel te komen. In jouw geval klinkt het of het een paar cm hoger zit, dat kan
Mag gewoon hoor, volgens mij. Ik heb in ieder geval 2 weken terug mijn haren laten verven. Schijnt heel soms wat raar uit te kunnen pakken en je moet zorgen dat je in een goed geventileerde ruimte zit.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Hoe zot dat eigenlijk met je haren verven tijdens de zwangerschap... mijn vriend vind net weer grijze haren bij mij
Dit herinner ik me idd van mijn eigen vk. Ik hou idd die RIVM folder aan, die heb ik ook gehad. Ben niet zo onder de indruk van het Voedingscentrum en hun adviezen, ook op andere fronten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:
Salami en rauwe ham etcetera is bewerkt en zou geen toxoplasmose meer mogen bevatten. Net zoals "rauwmelkse" kaas in NL bewerkt is en het geen listeria meer zou mogen bevatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |