abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2015 @ 19:21:58 #1
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149735628
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle

1 september: Starbuck_
10 september: Jagärtrut

3 oktober: J0ycie88
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag in dm!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149735638
Ik ben ook uit mijn 85E aan het groeien, het gaat nog nèt.... Ik weet niet wat ik wil, want ik ga geen bv geven. Ik denk eerst maar afwachten of ze echt nog groter worden of dat het zo blijft.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 16 februari 2015 @ 19:25:23 #3
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149735797
Ik zou echt dolgelukkig zijn als ik een B cup had. Heb normaal al een C/D en ik vind het niet bij m'n lichaam passen omdat ik slank en smal ben. Daarnaast doorstaan ze ook de potloodtest niet. Ik zeg al jaren dat wanneer ik uitgebigt en uitgezogen ben, ik voor m'n verjaardag nieuwe en verbeterde boobs wil. 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 16-02-2015 19:57:49 ]
pi_149735919
Ik wil een nieuwe buik, een jaar nadat ik bevallen ben. Na 45 kilo gewichtsverlies en 2 zwangerschappen is dat uhm.... tsja...... Blubber?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_149736239
8-10 is misschien zelfs wat ruim, maar als mijn familie komt, is dat 10 keer zoveel, dus dan liever 1 dag gesloopt dan elk weekend tot ze 1 is.
Ik spreek wel met mijn ouders af dat we het 8 weken na de UD doen, das lang zat. Als ze dan morgen al komt, is het uiteindelijk 10 en komt ze 2 weken te laat, zijn het er 6. Mits ze kunnen natuurlijk. Woensdag komen ze.
pi_149736729
@ spring
Daar is op zich ook niks mis mee, maar ik ben niet zo slank van mezelf...En ben klein.. En dan vind ik de verhoudingen wat minder mooi.
En de vorm en stevigheid is totaal niet meer als voorheen :X :7
(al lijkt dat nu weer iets te veranderen)
pi_149737174
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:25 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou echt dolgelukkig zijn als ik een B cup had. Heb normaal al een D/E en ik vind het niet bij m'n lichaam passen omdat ik slank en smal ben. Daarnaast doorstaan ze ook de potloodtest niet. Ik zeg al jaren dat wanneer ik uitgebigt en uitgezogen ben, ik voor m'n verjaardag nieuwe en verbeterde boobs wil. 8-)
+1 al vind mijn man dat echt echt echt niet leuk. Die vind ze geweldig. Dus ik kijk nog even hoe ik uit de strijd kom.

Tekst voor kraamborrel aan het verzinnen. Nog best lastig. Ik wil niet teveel tekst namelijk. Past toch niet.
pi_149738034
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:59 schreef Risu het volgende:

[..]

+1 al vind mijn man dat echt echt echt niet leuk. Die vind ze geweldig. Dus ik kijk nog even hoe ik uit de strijd kom.

Tekst voor kraamborrel aan het verzinnen. Nog best lastig. Ik wil niet teveel tekst namelijk. Past toch niet.
"Komde wè drinkuh? En baby kèkuh?"
pi_149738205
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

"Komde wè drinkuh? En baby kèkuh?"
:D
pi_149738379
OF "Bier & Baby" :D
pi_149738536
Risu, kan je niet zo'n los papiertje voor in het geboortekaartje maken? Zo kregen wij vorig jaar een uitnodiging. Gewoon heel simpel met als tekst iets van 'kom op de baby proosten op xx datum van xx tijd tot xx tijd, gevolgd door het adres.

Ik heb het vandaag op m'n werk bekend gemaakt, en gelukkig alleen maar enthousiaste reacties! Ik voelde me vooraf een beetje bezwaard omdat ik net twee weken terug een contractwijziging had gehad en het me toch voor m'n chef een beetje vervelend lijkt ivm planning en vooral uitval in de zomer, maar zowel m'n directe chef als m'n chef daarboven waren erg enthousiast en blij voor me! En directe collega's natuurlijk ook, maar daar had ik niet anders van verwacht!
pi_149739670
We doen gewoon weer ouderwets een inhaalpost..

Krisvc, zo snel met de plopjes O+ En zo lief!

Mousemicky is die schommelstoel zo exclusief? Balen :(

Mariposas, inderdaad, ik had de overige rondes veel meer zwangerschapssymptomen, of beter gezegd, ik was overal alerter op inderdaad :)
Ik zie al helemaal voor me hoe je op je werk schrikt van getik en dan blijkt dat je kind te zijn die je kleding omhoog trapt :D

Happy hormones ik86, bijna je meubels binnen :D Dat is ook snel gegaan.

Die stoel is ook leuk mevrouwcactus!

Shopaholic, hoe ver ben je nu precies? Het gaat wel extra snel als je meiden zomaar 6 weken te vroeg komen!

Mijn vent ook aan het posten in het topic *; En ja, op dit moment is alles zijn schuld, straks ook, maar was het voorheen ook, wel zo handig, daar heb je een man voor O+ En als hij het niet heeft gedaan zijn het de katten of de hond wel :+

Leuk Gevalletje, wat voor wagentje heb je uitgekozen?

Sara geen last van je rug na al dat biergesleep? :')
Hoe gaat het nu met je? Voel je je al op en top zwanger?

Over de pijn in mijn borsten, toen ik dat bericht tikte, lag ik in bed. Met opstaan kregen ze weer een klapper, en overdag tijdens het lopen voelden ze ook zwaar en gespannen aan, dus dat begint wel erger te worden. Ik besef wel dat dat geen garantie is voor een slechte of goede zwangerschap, maar ik voel mij zo goed, zo niet zwanger, dat het fijn is om iets te voelen.

Pessie doe lekker rustig aan en laat je maar verwennen door je man! :*

Starbuck wat een leuke reacties en lief dat je moeder gelijk iets mee nam! Ik vond het vertellen echt een van de leukste dingen die ik ooit gedaan heb.

Quickie, die enkele 'dat is snel', zul je er altijd tussen hebben, want ik heb ook gemerkt dat iedereen er een mening over heeft en een bepaalde norm qua lengte van relatie, of zelfs in welke volgorde :') Eerst trouwen etc.
En gaat ook heel onbewust, ik ken iemand die in september of oktober gescheiden is, en nu 4 maanden zwanger van haar nieuwe vriend. Ik dacht ook even.. Dat is snel. Om daarna gelijk te denken, leuk voor ze *O* Want ik weet uit ervaring hoe snel dingen kunnen gaan.

Ik denk trouwens niet dat ik blaasontsteking heb. Die 5 keer achter elkaar was erg extreem, maar de rest van de middag/avond geen last meer van gehad. Gebeurd wel vaker, normaal rond mijn menstruatie. Maar ik kijk het wel even aan. Vervelende is dat het collega's opvalt. Een collega zei zelfs, ik weet dat je toch nee zegt tot je 3 maanden bent, maar ben je zwanger? Wel toevallig na je grote dag hoor.
En dan maar met een stalen gezicht ontkennen.. Ik heb gezegd dat ik altijd veel plas als ik ongesteld moet worden. Niets aan gelogen :')

Over cup maat, ik heb nog steeds een magere B ;(

Ehm.. Heb ik nou alles en iedereen gehad?
pi_149741826
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:20 schreef Risu het volgende:

[..]

Schaal van risu komt beetje door mij. Ik had toen ik nog in wohts zat 2 keer erg gevoelige borsten en bleek beide keren zwanger. Ik duide de pijn toen aan met een schaal. Zo van 1.0 is normaal en 2.0 is al gevoeliger, 5.0 is dan omg blijf er vanaf. Eigenlijk kan iedereen daar zijn eigen ingeving in geven want het is nergens op gebaseerd behalve dan je eigen beleving en vergelijking met 'mislukte' pogingen.
O+
met je 3.0 de trap af denderen is testen :9

Hier zeg ik ook steeds.. pfffffffieuwwwwwwwwwww *voelt aan tiet* 2,75 op de schaal van Risu vandaag!

Die term blijven we er gewoon inhouden ;)
Schudden voor gebruik
pi_149742282
Zo,gesloopt! Neefje en nichtje waren hier vandaag vanaf de lunch tot half acht. Spelen, spelen, keten, hard werken in de tuin terwijl nichtje lag te tukken (compostbak leeg scheppen, bemesten, zaadjes in de kweekbakkies) en later na enorm veel speeluurtjes ook nog zelfgemaakte pizza's maken. En alles kost nu net effe meer energie, dus pfff :D

Wel bij gelezen. Wat gingen jullie hard ineens... en ik ben nu weer alles kwijt :')

iets over cupmaten.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer je het beste voedingsbh's kunt aanschaffen.. maar aangezien mijn borsten nog steeds groeien wacht ik er maar even mee tot ze verder zijn ontwikkeld. Anders knellen ze binnen no time.
Zijn er tips/ linkjes voor mij om te kijken strakjes? Ik zit normaal al op 90F en verwacht dat het niet kleiner gaat worden voorlopig :9
Schudden voor gebruik
  maandag 16 februari 2015 @ 21:55:15 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149742825
VoedingsBH kun je ongeveer 3 a 4 weken voor de uitegrekende datum aanschaffen. Koop er eerst 1, zonder beugel (dat is veel fijner 's nachts), als je dan na 2 weken je stuwing hebt gehad koop je een echt mooie (Mammae of Hotmilk of whatever). Hetgene waar ik namelijk het meest spijt van heb op BVgebied is bij mijn eerste dat ik 2 jaar lang in niet al te flatterende BH's heb rondgelopen. Bij de 2de kwam er dus een Mammae :P

Cassandra dat jij dat kunt zeg! Bij mij zien mensen dat soort dingen aan mijn hoofd en ik kan dan niet eromheen praten of iets anders zeggen. Waarschijnlijk blijft je collega nog wel een tijdje achterdochtig :P

Fish, fijn dat ze zo positief waren!

Ik heb geen idee hoe het zit met mijn cup, voor mijn eerste zwangerschap was het 85C dus dat is ruim 5 jaar geleden. Sindsdien van zwanger naar voeden naar zwanger naar voeden en weer zwanger gegaan. Ik draag momenteel een iets te ruime zwangerschapsBH of een iets te krappe BV-BH :') .
pi_149743217
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:55 schreef pessie het volgende:
VoedingsBH kun je ongeveer 3 a 4 weken voor de uitegrekende datum aanschaffen. Koop er eerst 1, zonder beugel (dat is veel fijner 's nachts), als je dan na 2 weken je stuwing hebt gehad koop je een echt mooie (Mammae of Hotmilk of whatever). Hetgene waar ik namelijk het meest spijt van heb op BVgebied is bij mijn eerste dat ik 2 jaar lang in niet al te flatterende BH's heb rondgelopen. Bij de 2de kwam er dus een Mammae :P

Cassandra dat jij dat kunt zeg! Bij mij zien mensen dat soort dingen aan mijn hoofd en ik kan dan niet eromheen praten of iets anders zeggen. Waarschijnlijk blijft je collega nog wel een tijdje achterdochtig :P

Fish, fijn dat ze zo positief waren!

Ik heb geen idee hoe het zit met mijn cup, voor mijn eerste zwangerschap was het 85C dus dat is ruim 5 jaar geleden. Sindsdien van zwanger naar voeden naar zwanger naar voeden en weer zwanger gegaan. Ik draag momenteel een iets te ruime zwangerschapsBH of een iets te krappe BV-BH :') .
Waar kan je dat dan kopen? Dat mammae bijvoorbeeld
Schudden voor gebruik
  maandag 16 februari 2015 @ 22:06:43 #17
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149743470
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Even in een spoiler, weet niet of dit als reclame wordt gezien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door pessie op 16-02-2015 22:15:17 ]
pi_149744665
Ik vind de carriwell voedingsbh's echt heel lekker zitten :) ik had een mammae maar kreeg er dubbele borsten in, superlelijk ;( en had wel de goede maat.
Hoeft niet voor iedereen te gelden natuurlijk. Maar ik vind de carriwell fijn qua ondersteuning ook.
Tralalalaaa
pi_149747285
Bijgelezen maar niet meegetypt, dus helft alweer vergeten.. Eens zien hoever ik kom. Ik vergeet trouwens ook steeds meer woorden, best hinderlijk soms. Vriend was aan het opruimen "waar is dit van?" "Oh ja dat is ehhh, van ehm..." dan weet ik precies wat ik bedoel maar kan het gewoon niet meer uitleggen :?

Haha Sara, zou het nog iemand opgevallen zijn, die biertrucs? :P

Spannend hoor Shop, komt de bevalling ineens snel dichterbij zo!

Zag een paar leuke reacties op het bekendmaken van zwangerschap!

Qua kinderstoel heb ik geen idee. M'n ouders hebben een tijdje terug 1 bij de kringloop gehaald waar ik toen nog werkte, voor als m'n nichtje bij hun was. Is maar paar keer gebruikt omdat ze vaker naar hun toe gaan dan omgekeerd. Dus als het zover is komt ie bij ons te staan.

Hier begonnen met 75C, laatste bh bij Hunkemöller was 85E, maar die zat nog iets losjes (ivm met mogelijk verder groeien nog). Laatst voedingsbh gehaald, weet even maat niet meer (en even geen zin om te checken, heb em nog aan :P zit wat lekkerder en steviger dan m'n andere bh op het moment). Baal alleen wel van de ontzettende striae op m'n borsten, zijn echt flinke rode strepen helemaal rondom m'n tepels, neemt ongeveer m'n hele borst in beslag.. Daarentegen nog geen streep op m'n buik ontdekt!

Tot zover wat ik heb onthouden, nog even een jompel voor 35 weken vandaag van mij en DJMO!

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Leuk Gevalletje, wat voor wagentje heb je uitgekozen
Het is een Mutsy Transit ;)
pi_149747288
@Flying Fish: Nou, wat fijn zeg! Leuk dat ook je leidinggevenden enthousiast waren!

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:55 schreef Cassandra87 het volgende:

Sara geen last van je rug na al dat biergesleep? :')
Hoe gaat het nu met je? Voel je je al op en top zwanger?

Nee hoor, geen last van mijn rug! En vandaag maar gezegd dat mijn collega ziek is geworden en ik dus toch de nachtdienst in moet. (hihihi, heul nie woar! >:) ). Nou, de "heh, wah? Jij an de cola?!" vloog me werkelijk om de oren. Gelukkig had ik een acceptabel alibi.

Op één punt voelt de carnaval wél precies hetzelfde..... Dat randje-misselijke gevoel in de pens als je gaat slapen... :@ *) (Jep, voel me nu dus toch echt wel zwanger!)

Wat me trouwens ook opvalt: wat is iedereen toch aardig zeg! Vooral mannen! Joh, ik geloof dat mannen onderbewust reageren op zo'n wandelend vat met oestrogeen. Dat ik nu onwijs dikke mooie tetten heb speelt misschien ook wel mee :P

+1, ook hier tiet-auw. Normaal stopten ze met pijn doen als ik ongesteld werd. Nu dus niet. Ze passen ook bijna niet meer in mijn BH. Ik kreeg trouwens een kleur tot in mijn nek toen ik binnenkwam in de feesttent. Paar vriendinnen: "Wow, wat heb jij een mooi decolleté in dat jurkje!" Ik voelde me echt onwijs betrapt. Lief vindt het trouwens :9~ . Jammer voor hem: "Can't touch them!"
pi_149749595
Weekwissel *O* 24 weken nu *O* . ik voel haar steeds meer en harder schoppen O+ mijn partner voelt het nu ook *O*
pi_149750486
Jeej Quickie! Wat leuk die levendigheid, ook voor je partner!

Ik denk: laat ik me eens inschrijven bij een verloskundigenpraktijk. Zie ik op de website deze info:

Heb je plannen om op de baarkruk te bevallen, dan is het handig om een plank van ±60x60 cm en een (bier)krat bij de hand te hebben.

:?
Dafuq, moet je die kruk zelf in mekaar gaan timmeren ofzo?

Of is dat zodat de vader zich achter die plank kan verstoppen met een potje bier als ie het niet meer aan kan zien?
pi_149750546
Ik heb niet bij gelezen, sorry. Wil gewoon even mekkeren over mijn bizarre slaap tijden.

Ik heb het zo warmmmmm en zulke kl*te nachtmerries! En het ergste is nog dat ik niet langer op mijn buik kan slapen...

;( :'(

Ok, einde klaagpost. :P
pi_149750689
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 02:51 schreef LuDann het volgende:
Ik heb niet bij gelezen, sorry. Wil gewoon even mekkeren over mijn bizarre slaap tijden.

Ik heb het zo warmmmmm en zulke kl*te nachtmerries! En het ergste is nog dat ik niet langer op mijn buik kan slapen...

;( :'(

Ok, einde klaagpost. :P
Slechte nachtboks!

Al een groot voedingskussen geprobeerd? Daar kun je je been overheen slingeren en dan lijkt het bijna alsof je buik slaapt.
pi_149750810
Hele nacht al last van te warm, en krampen die echt wel van darmen komen want ook aandrang waar ik niks mee kan. (Behalve gas loslaten dan :@ )Nee geen persdrang, dat zou ik wel merken. :P
Las ik toevallig ergens dat ik ook last kon krijgen van nepweeen, die alleen onderin zitten. Nou check, wat vervelend zeg. En mijn bekken heeft het nou ook opgegeven lijkt. Heel fijn idee dat dit niet lang meer gaat duren. Nog max 4 weken, en dat is al ruim genomen. 40 weken is echt precies genoeg, die bevalling maakt me niks bang meer. Morgen dus echt alleen nog maar die klossen halen (en luiers) en dan blijf ik voortaan maar thuis. Ben ook moeeeeee :z
Ik kruip zo nog even terug. Wie weet pak ik nog een uurtje of twee. Half 7 is wel erg vroeg namelijk. (Zeker voor deze werkloze bum) :P
pi_149750819
Ik werd wakker en elke beweging die ik maakte voelde ik mijn borsten pijn doen. Ik zal nooit meer zeggen dat ik niets merk :')
pi_149750828
Morning! 20 weken vandaag en vanmiddag de SEO.

Cassandra, fijn dat je er wat van voelt, minder fijn dat het pijn doet. ;)

QB, yay, 24 weken!

LuDann, met een voedingskussen half op je buik? Hier werkt dat nog prima.

Risu, spannend en vervelend. Ik hoop dat je zo nog even kan tukken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149751035
Slechte nacht? Check.

Koortskopje van 5,5 jaar oud in je bed is wel een soort van garantie voor een mindere nacht.
pi_149751047
Oeh Risu, vervelend die nepweeen! Sterkte.

Cholula: slechte nachtboks terug! 8-)

Voedingskussen helpt wel en is vooral overdag op de bank een livesafer, maar zo 'snachts krijg ik het al na een minuut of 10 snikheet van het ding. Bleggh!

Cassandra: die extreme pijn gaat gelukkig wel over. Tweede trimester wad het bij mij bijna weg, alleen is de boel nog wel gevoelig ("mijn tepels, wat doe je :X" is hier nog wel eens een kreet tijdens de seks, hahaha)

Kris SEO vandaag, spannend! Succes en hopelijk ook veel plezier! :)
pi_149751214
Krisvc, veel plezier! En een klein beetje spannend.. ik heb toen vooral genoten van de vele minuten die ik kijken mocht naar mijn baby :)

Sara, ik hoop dat dat is voor de partner. Zodat hij/zij achter jou kan zitten.

Risu, ik ook heel warm, al twee weken. Dacht eerst dat het kwam van mijn 'lek-matje' in bed. Maar ook zonder dat ding in bed word ik zwetend 3x wakker.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 08:50:42 #31
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_149751621
Mijn baby's stuiteren nu door mijn buik. In het ziekenhuis voor de suikertest. Drankje viel me mee. Alleen dat prikken. Sinds ik zwanger ben, ben ik al een aantal keer niet goed geworden. Vandaag dus weer duizelig! Zal straks goed bij lezen!
pi_149752246
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:55 schreef pessie het volgende:
VoedingsBH kun je ongeveer 3 a 4 weken voor de uitegrekende datum aanschaffen. Koop er eerst 1, zonder beugel (dat is veel fijner 's nachts), als je dan na 2 weken je stuwing hebt gehad koop je een echt mooie (Mammae of Hotmilk of whatever). Hetgene waar ik namelijk het meest spijt van heb op BVgebied is bij mijn eerste dat ik 2 1 jaar lang in niet al te flatterende BH's heb rondgelopen. Bij de 2de kwam er dus een Mammae :P
Dat ja :X Ik dacht steeds, ja ach, hoe lang ga ik nog voeden? Idem voor de kolf. Achteraf gezien waren mooie voedingsbh's ipv die klote Hema/H&M dingen die eigenlijk net niet lekker zaten en een dubbele of iig electrische kolf best het geld waard geweest, gezien de periode dat ik bv heb gegeven. Ik heb nu dus alvast een lijstje *dat ga ik anders doen*.

Sinds deze week ook gevoelige tetten, maar absoluut niet zo erg als bij nr 1. Daar was het echt zwangerschapskwaal nr 1. Zal misschien te maken hebben met groei ook, misschien dat ze daar al aan gewend zijn nu? Ik zie nog niet echt verschil.

Shopaholic, dat syndroom zeg maar klinkt best spannend! Inleiden met 34 weken ook trouwens, wel even iets waar je je op moet instellen idd.

Sara ik moest lachen om je carnavalstruc :D . Denk je dat iemand het door had? Die 0% witbiertjes zijn echt prima te drinken vind ik (niet allemaal, de meesten). Ze zijn op festivals etc ook steeds beter te krijgen, fijn vind ik dat! En het is tegenwoordig ook normaal om alcoholvrij te bestellen, het imago van een maltbiertje was wat minder goed, haha.
Die baarkruktip _O- Zou dat voor de verloskundige zijn of zo?

Oh en iemand had zo'n leuke reactie van familie gehad toen ze vertelde over zwangerschap O+ Echt leuk!
pi_149752332
:W vanaf het vliegveld. Eerst naar Chicago en dan door naar New Orleans. Slecht geslapen vanacht, dus zo eerst maar eens bijslapen in het vliegtuig. En mn broekknoop los, die zit niet lekker....
pi_149752384
Leuk! Goede reis! En lekker slapen idd :D Vlieg je nog met collega's of zie je die daar pas? En nog tijd om te baby(window)shoppen daar?

Je moest toch voor werk en je ging het je collega's al vertellen toch, van je zwangerschap? Of verwissel ik je met iemand anders?
pi_149752419
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 09:38 schreef Mineola het volgende:
Leuk! Goede reis! En lekker slapen idd :D Vlieg je nog met collega's of zie je die daar pas? En nog tijd om te baby(window)shoppen daar?

Je moest toch voor werk en je ging het je collega's al vertellen toch, van je zwangerschap? Of verwissel ik je met iemand anders?
nee, dat ben je. Ik vlieg alleen, vind je wel fijn. En inderdaad een paar collega's vertellen daar!
pi_149752453
Zoo ik ben moe! :o
Gisteren de hele dag bezig geweest voor zoon zn verjaardag, traktatie en gisteravond de kamer versierd. Vanochtend was hij natuurlijk om half 6 al wakker :')
Nu is ie op school, en moet ik eigenlijk aan de stozuig, dweil en konijnenkooiverschoon, maar ik ben zo kapot :o

Vriend heeft nachtdienst, dus slaapt overdag. Moet ik ook nog eens stil doen.
Morgen alleen nog kinderfeestje en dan is het allemaal weer voorbij.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_149752456
Ah zie je, wel de goeie dus!

Ik las dat nl en ik wou toen nog posten dat ik het ook voortijdig heb verteld aan een paar mensen, en dat dat echt fijn was O+ Niet eens om het delen maar gewoon omdat ik geen excuses hoefde te verzinnen als ik me niet lekker voelde, moe was of weer eens geen alcohol wilde. Best fijn, omdat het om een week lang intensief contact ging.
pi_149752578
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

http://www.mamamea.nl/
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149752627
Gefeliciteerd Pinquit!

Ik wilde nog even bedanken voor de tips tegen de somberte. Toen ik het gister had gepost ging het eigenlijk wel weer. :') Maar ik ben gister vroeg in bed gaan liggen met de dekens over mijn hoofd. Precies zoals ik al heel lang wilde. Vanavond weer O+ Ik probeer elke dag een flink stuk te wandelen en de vitamine D pilletjes slik ik samen met het foliumzuur.
De herkenning vond ik ook fijn! Hang in there Skoap! Ik hoop dat het eerder voorbij is dan 18 weken, Spring! Foei. Had je dat bij de eerste ook?
pi_149753910
Zo hé! Wat een reacties over grote borsten! :D
Even het één er ander eruit gehaald...

quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:31 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Wow Cup H :o Is dat zoiets?

[ afbeelding ] :P :P
Haha! gelukkig niet! _O-
Nee hoor, met mijn 1m85 ben ik keurig in verhouding. ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik vind dit eigenlijk niet zo'n aardige post :@

Cup H klinkt groot, maar valt qua beeld wel mee (qua gewicht en ongemak waarschijnlijk niet, ik heb t gelukkig niet gehaald tijdens mijn vorige zwangerschap). Ik zit nu op 80E, en met kleding aan is dat echt gewoon een normaal postuur. Dit plaatje is niet natuurlijk, en past denk ik niet meer in het alfabet, ZZ kwadraat denk ik...
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:52 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Oh sorry :@ was maar als grapje bedoeld :@
Haha, uiteraard :D

quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dat dacht ik wel, maar als je zelf een grote cupmaat hebt vind je dat meestal een stuk minder grappig ;) Alleen al het vinden van een fatsoenlijke voedingsbeha is bijna onmogelijk. Laat staan dat ie dan ook nog mooi is en lekker zit... En dan hebben we het nog niet over kleding die trekt/ je een maat (of 2) groter moet kopen omdat anders de voorgevel er niet in past...

Ik vind zelf die aanbiedingen bij prenatal altijd zo verbazingwekkend, voedingstopjes zonder enige steun tot en met cup D, euh, daar pas ik normaal al niet in... Maar goed, er zijn natuurlijk ook legio vrouwen die blij zijn dat ze dat tijdens hun zwangerschap wel opeens halen.
Je leert er mee leven, zoals ik aangaf ben ik in alles redelijk groot... schoenmaat 44, beenlengte 36 enz.
Ik pas sowieso qua lengte al niet in een S of M, een L of XL gaat prima, daar krijg ik mijn dames keurig in hoor. Ik ben dan wel van de gewone katoenen shirts enzo, die rekken wel mee waar het moet :)
Mijn gewone bh's zijn allemaal van Marlies Dekkers O+ , maar die passen nu niet meer. Hopelijk na de bevalling en borstvoeding wel weer, heb er een fortuin aan uitgegeven...
En nu (al) voedingsBH's van Anita aan, die zitten prima :) Mooi zwart, met beugel, helemaal goed!

quote:
17s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:44 schreef Stippelrientje het volgende:
iets over cupmaten.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer je het beste voedingsbh's kunt aanschaffen.. maar aangezien mijn borsten nog steeds groeien wacht ik er maar even mee tot ze verder zijn ontwikkeld. Anders knellen ze binnen no time.
Zijn er tips/ linkjes voor mij om te kijken strakjes? Ik zit normaal al op 90F en verwacht dat het niet kleiner gaat worden voorlopig :9
Ik moest op een gegeven moment wel (met een maand of 2 al...) Zat gewoon echt niet meer lekker, alles knelde... Toen werd mij aangeraden om maar meteen voedingsBH's te kopen, 2 cupmaten groter, en die zitten nu nog steeds prima!
Deze heb ik: http://www.dewereldvanlin(...)beha-met-beugel.html
Heb er wel een BH verlengstuk bij gekocht, om iets meer lucht te krijgen :)

's nachts draag ik trouwens van die foute BH's die ook wel eens op Tell Sell langskomen, die kosten niks en zitten best comfortabel, houden iig alles op z'n plek :)
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149754518
Ik ga eens proberen een (in willekeurige volgorde) inhaalpost te doen. Toen ik dat gisteren wilde doen viel mijn laptop uit, dus hopelijk nu meer geluk!

Gefeliciteerd Pinquit met je zoon! Vervelend dat je zo moe bent, maar hopelijk kun je wel genieten van zijn feestje! Daarna is de rust weer terug!

Limone en Skoap, wat vervelend dat jullie je zo somber voelen! Probeer lekker wat zon mee te pakken, en inderdaad vitamine D kan ook weleens helpen. Hopelijk gaat het snel over voor jullie! De winter is bijna voorbij!

De schaal van Risu, hahaha daar druk ik mijn borstpijn ook altijd mee uit. Rond mijn NOD was het echt niet te harden, kon ik er niet op liggen ene deden ze al pijn als mijn vriend ernaar keek. Nu zijn ze nog wel gevoelig, en soms erg gevoelig. Maar echt pijn doen ze nu niet. Ze zijn al wel gegroeit, en denk dat ik binnenkort maar een nieuwe BH moet aanschaffen. Ik ben begonnen met een D kijken waar ik eindig.

Cassandra, hier moest/moet ik ook heel veel plassen. Vooral 's nachts. Waar ik er eerder nooit uit hoefde, moet ik er nu minstens 2 keer uit. En dan over de toename van grote boodschappen maar niet te beginnen. Dat is ook opeens heel anders!
Probeer er maar van te genieten dat je niet zo veel kwaaltjes hebt meid. Ik mag ook niet klagen. Als ben ik wel ontzettend moe, maar dat komt ook door de bloeddrukverlagers heb ik steeds meer het idee!
Enne door jou kipnuggets heb ik er gisteren heel de dag trek in gehad. Alleen het scheelde dat ik geen vriend thuis had en ik zelf geen zin had om de auto in te stappen :P

Negenmaandenbeurs. Wanneer ik niet hoef te werken woensdag willen we die dag gaan, anders misschien het weekend. Mijn vriend wil graag gaan. En een dagje met zijn 2e er op uit kan best gezellig zijn ;) Al zie ik ook wel op tegen de drukte!

Starbuck, wat leuke dat jullie het hebben verteld. En wat een leuke reactie!

Selvaria, wat leuk zo'n proefdiner! En wat leuk trouwen met zo'n mooie babybol! En Twist ook las ook! En Ludann. Lijkt me echt bijzonder om dat de naam van je vriend te gaan dragen en dan inderdaad over fam. XXXX kan praten (in het geval dat je zijn naam overneemt natuurlijk).

Mevrouwcactus, wat vervelend dat je het idee hebt dat je verlof nog niet geregeld is. Hopelijk hoef je je er niet te druk om te maken, en wordt het alsnog netjes geregeld door je werkgeven!

Sara, hebben ze niets doorgehad, dat je je eigen bier meezeulde ;)

Jantina, fijn dat het bloedverlies minimaal was. Probeer je er niet te druk om te maken. Hoeft echt niets te betekenen!

Shopaholic, wat komt dat dan dichtbij als ze gaan praten over inleiden bij 34 weken. Hoe ben je er zelf onder. Kun je je erbij neerleggen als dat het geval gaat zijn?

Verder wil ik even een algemene *O* doen voor alle wekenwissels. Een :* voor iedereen die het kan gebruiken en een -O- voor de slechte nachten!

Hier gaat eigenlijk alles prima, op de vermoeidheid na dan. Mijn energie is gewoon compleet verdwenen. En als ik dat moet werken dat word ik wel meegetrokken, dan moet ik ook. Want daar weten ze nog niets, en dan scheelt het dat ik nergens vast werk. Want ik merk echt dat ik ook minder "presteer" op het werk.
Maar thuis, dan begin ik ergens aan en na 5 minuten zak ik alweer in. Dus veel komt nu neer op de schouders van mijn vriend. En dat vind ik erg vervelend. Hij heeft er totaal geen moeite mee, maar ik. Ik ben zwanger, niet invalide!
Maar ja hopelijk neemt vermoeidheid wat af na de 12 weken. En anders is het wel iets waar we gewoon mee moeten gaan dealen..

Verder zijn we al druk met nadenken over hoe we het huis willen omtoveren in baby-proof en hoe we meer opbergruimte kunnen creëren. Dus waarschijnlijk gaan we deze week alvast een vakkenkast kopen voor in de gang. Zodat we daar het een en ander in kunnen opbergen, zodat we in de woonkamer de kasten vrij krijgen zodat de spullen die nu op de keukenkastjes staan achter een deurtje kunnen. En in de slaapkamer wat spullen uit de kasten kunnen halen zodat we over een maand of 2 naar een kleinere kledingkast kunnen kijken. Zodat er wat meer ruimte komt in onze slaapkamer voor een commode en een bedje! Over het bedje zijn we al uit, dat wordt de STUVA van Ikea. Maar de commode nog niet. We dachten aan de STUVA zodat het een eenheid wordt. Maar daar kun je niet zo veel kleertjes e.d. in kwijt. En dat is wel een vereiste. Hebben jullie toevallig tips? De MALM met 4 lades wordt te hoog voor mij hebben we al gezien, al vraag ik me wel af, hoevaal gebruik je een commode om op te verschonen en aan te kleden? (badderen gebeurt bij ons in de woonkamer, geen ruimte voor in de slaapkamer.)

Nu ga ik eens even een ontbijtje maken voor mezelf! (Heerlijk even een paar dagen vrij en niet oproepbaar zijn. O+ )
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149754682
*O* bijslapen is gelukt. Het voelt echt een stuk beter als je niet zo super moe bent De kramp is er nog wel, maar ondertussen wel duidelijk dat het de darmen zijn. Zo te zien doet mijn PDS nog 1 keer even mee. Even ontbijten nu en dan een douchepoging, de warmte zal wel helpen.
Helaas is bekken nog wel prut, maar ja, je kan niet alles hebben. Tripje naar dorp wat ik wilde, doe ik morgen met de auto wel even. Kan ik nu lekker relaxen met series en mijn borduurwerkje. Aah verloftijd, je hoeft niks en niemand die je wat maakt. :s)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:16:07 #43
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149754687
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:08 schreef J0ycie88 het volgende:

Verder zijn we al druk met nadenken over hoe we het huis willen omtoveren in baby-proof en hoe we meer opbergruimte kunnen creëren. Dus waarschijnlijk gaan we deze week alvast een vakkenkast kopen voor in de gang. Zodat we daar het een en ander in kunnen opbergen, zodat we in de woonkamer de kasten vrij krijgen zodat de spullen die nu op de keukenkastjes staan achter een deurtje kunnen. En in de slaapkamer wat spullen uit de kasten kunnen halen zodat we over een maand of 2 naar een kleinere kledingkast kunnen kijken. Zodat er wat meer ruimte komt in onze slaapkamer voor een commode en een bedje! Over het bedje zijn we al uit, dat wordt de STUVA van Ikea. Maar de commode nog niet. We dachten aan de STUVA zodat het een eenheid wordt. Maar daar kun je niet zo veel kleertjes e.d. in kwijt. En dat is wel een vereiste. Hebben jullie toevallig tips? De MALM met 4 lades wordt te hoog voor mij hebben we al gezien, al vraag ik me wel af, hoevaal gebruik je een commode om op te verschonen en aan te kleden? (badderen gebeurt bij ons in de woonkamer, geen ruimte voor in de slaapkamer.)
In het begin zo'n 8 keer per dag, en nu (J. is 2 jaar) nog steeds bij elke luierwisseling, en bij naar/uit bed gaan. Het kan natuurlijk ook ergens anders op, maar bv op bed is echt te belastend voor mijn rug, dus daar begin ik niet aan. Een goede werkhoogte lijkt me echt van belang. Ik weet dat de Hemnes (al dan niet gepimpt ;), ander kleurtje verven, hippe knopjes erop): http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40242629/ ook vaak gebruikt wordt als commode (zelf geen ervaring mee).

En zou je in de Stuva commode (zonder lades, deze dus: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20225334/) geen deurtjes kunnen zetten? Met wat mandjes waar de kleertjes in kunnen kun je best redelijk wat kwijt.

Of anders nog een smalle kledingkast erbij? J. heeft een bigass tweedeurs kledingkast, dus voor mij is de commode zowieso snel te klein, hier liggen er alleen hydrofielen, luiers, rompers en sokken in :@
pi_149754714
Ikea heeft echt superoplossingen voor de klein behuisden onder ons.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:27:54 #45
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149754984
Gefeliciteerd met je zoon Pinquit!

Kris, 20 weken en de echo! Succes en veel plezier *O*

Goede reis Jagar!

Balen dat je zo vermoeid bent Joyce!

Limone, skoap en spring, ik herken de neerslachtigheid ook wel. Hoewel ik niet weet of het alleen aan de zwangerschap ligt, want mn werk gaat ook even wat minder momenteel (zzp-er en de laatste 1,5 maand een stuk minder druk dan de voorgaande enorm drukke maanden). Ik heb zo weinig te doen en dan voel ik me zo nutteloos en kan ik me nergens toe zetten -O- Naja, hopelijk trekt het snel bij!

LuDann, balen dat je zo slecht slaapt. Ik heb geen tips ofzo, ik heb het nog helemaal niet warm.

Groeiende borsten: hier nog niet :+ Zou van mij wel mogen :P Heb nu 70D en hoewel dat best groot klinkt valt dat heel erg mee. Tot een paar maanden terug droeg ik cup B, maar dat bleek dus helemaal niet de juiste maat te zijn voor mij.

Shopaholic, fijn dat de suikertest meeviel.

Ik heb vandaag wisseldag, 12 weken *O* En ik had vanmorgen de nekplooimeting, die zag er heel goed uit. 1,4 mm dacht ik. Verder bewoog de baby heel veel en hebben we ook het hartje gehoord, heel leuk O+ *O*
Semper frakkin fi!
pi_149755019
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:16 schreef mousemicky het volgende:

[..]

In het begin zo'n 8 keer per dag, en nu (J. is 2 jaar) nog steeds bij elke luierwisseling, en bij naar/uit bed gaan. Het kan natuurlijk ook ergens anders op, maar bv op bed is echt te belastend voor mijn rug, dus daar begin ik niet aan. Een goede werkhoogte lijkt me echt van belang. Ik weet dat de Hemnes (al dan niet gepimpt ;), ander kleurtje verven, hippe knopjes erop): http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40242629/ ook vaak gebruikt wordt als commode (zelf geen ervaring mee).

En zou je in de Stuva commode (zonder lades, deze dus: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20225334/) geen deurtjes kunnen zetten? Met wat mandjes waar de kleertjes in kunnen kun je best redelijk wat kwijt.

Of anders nog een smalle kledingkast erbij? J. heeft een bigass tweedeurs kledingkast, dus voor mij is de commode zowieso snel te klein, hier liggen er alleen hydrofielen, luiers, rompers en sokken in :@
Ja de Hemnes zou ook een optie zijn, alleen die is net te breed. De commode komt tussen het voeteneind van het bed en het raam en dat is net een meter.... Gelukkig hebben we nog even de tijd. Maar juist omdat het bij ons allemaal zou klein is wil ik er niet te lang mee wachten omdat het best wat gepuzzel is.

Misschien moeten we toch voor een wat duurdere commode gaan anders. Het bedje is wel ideaal met de lades eronder namelijk voor het beddengoed.
pi_149755274
Mijn borsten zijn wel wat gegroeid (en de eerste weken zó gevoelig, oef, blij dat dat voorbij is), maar passen nog prima in mijn reguliere 80B H&M beha's. Of dit meer zegt over de groei of over hoe goed passend ik mijn beha's doorgaans koop, daar ben ik nog niet over uit. ;)

Gisteren zijn mijn man en vader meubeltjes voor de kinderkamer op gaan halen. We konden een en ander overnemen van vrienden. Het is zo'n leuk spul! Het jeukt helemaal om het kamertje in te gaan richten nu, maar ja, ik mag geen zwaar werk doen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:41:24 #48
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149755318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:29 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja de Hemnes zou ook een optie zijn, alleen die is net te breed. De commode komt tussen het voeteneind van het bed en het raam en dat is net een meter.... Gelukkig hebben we nog even de tijd. Maar juist omdat het bij ons allemaal zou klein is wil ik er niet te lang mee wachten omdat het best wat gepuzzel is.

Misschien moeten we toch voor een wat duurdere commode gaan anders. Het bedje is wel ideaal met de lades eronder namelijk voor het beddengoed.
Misschien gewoon eens gewapend met plattegrond van je kamer en meetlint de Ikea in (en andere wat goedkopere zaken)? En dan niet alleen bij kinderland kijken, maar ook bij de gewone slaapafdeling voor andere ladenkasten?

Ik meen me trouwens te herinneren dat Ikea tot voor kort een soort van bedje + commode in 1 had. Dat leek me ook ideaal als je weinig ruimte hebt, maar die kan ik niet meer vinden op de site? Misschien wel via MP?
pi_149755513
Wij hebben deze:
http://www.babyentiener.nl/suzanne-combibed.html

Ideaal ding! Al liggen er ook kleertjes bij ons in de kast maaar saar heeft gewoon belachelijk veel.... :@
S. 2014
J. 2016
pi_149756014
Wij hebben een commode laten maken omdat we (vooral mijn man) rugpijn kregen bij het verschonen op niet goede hoogte. Misschien ook een idee? Kostte geen drol, trouwens. *)
pi_149756094
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef Starbuck_ het volgende:
Gefeliciteerd met je zoon Pinquit!

Kris, 20 weken en de echo! Succes en veel plezier *O*

Goede reis Jagar!

Balen dat je zo vermoeid bent Joyce!

Limone, skoap en spring, ik herken de neerslachtigheid ook wel. Hoewel ik niet weet of het alleen aan de zwangerschap ligt, want mn werk gaat ook even wat minder momenteel (zzp-er en de laatste 1,5 maand een stuk minder druk dan de voorgaande enorm drukke maanden). Ik heb zo weinig te doen en dan voel ik me zo nutteloos en kan ik me nergens toe zetten -O- Naja, hopelijk trekt het snel bij!

LuDann, balen dat je zo slecht slaapt. Ik heb geen tips ofzo, ik heb het nog helemaal niet warm.

Groeiende borsten: hier nog niet :+ Zou van mij wel mogen :P Heb nu 70D en hoewel dat best groot klinkt valt dat heel erg mee. Tot een paar maanden terug droeg ik cup B, maar dat bleek dus helemaal niet de juiste maat te zijn voor mij.

Shopaholic, fijn dat de suikertest meeviel.

Ik heb vandaag wisseldag, 12 weken *O* En ik had vanmorgen de nekplooimeting, die zag er heel goed uit. 1,4 mm dacht ik. Verder bewoog de baby heel veel en hebben we ook het hartje gehoord, heel leuk O+ *O*
Ohja. Ik werk vanuit huis (eigen bedrijf) en ik herken dat ook wel ja.

Valt in het niet natuurlijk bij bewegende baby! En hartje! En een goede plooi! *O*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:16:50 #52
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149756179
Hier ook somberheid af en toe hoor (en ik werk niet vanuit thuis ;), druk genoeg). Dat je op de bank zit met een sip gezicht en alleen maar zin hebt om te huilen, maar dat toch niet doet, want dan moet ik uitleggen waarom, en dat kan ik ook weer niet...

Zonlicht doet veel voor mij. En warmte. En tijd, vandaag 13 weken, en ik hoop dat t nu beter wordt :Y (want in t tweede trimester voel je je top volgens de verhalen, en daar klamp ik me aan vast!)

OMG, ik ben dus al op 1/3e *O* *O* *O*
pi_149756424
*O* voor de wisselweken en de goede npm van Starbuck!

Misschien is er op marktplaats wel een goede commode te vinden Joyce. Je hebt gelukkig nog de tijd om wat te vinden.

Nadat ik vannacht ruim drie uur wakker heb gelegen heb ik daarna nog heerlijk liggen slapen tot elf uur. Dat verlof bevalt me prima!

Ik begin trouwens echt behoefte te krijgen aan meer zonlicht en warmte. Mijn zusje en vader gaan morgen een paar dagen naar Spanje en ik had zo ontzettend graag mee gewild!
pi_149756581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook somberheid af en toe hoor (en ik werk niet vanuit thuis ;), druk genoeg). Dat je op de bank zit met een sip gezicht en alleen maar zin hebt om te huilen, maar dat toch niet doet, want dan moet ik uitleggen waarom, en dat kan ik ook weer niet...

Zonlicht doet veel voor mij. En warmte. En tijd, vandaag 13 weken, en ik hoop dat t nu beter wordt :Y (want in t tweede trimester voel je je top volgens de verhalen, en daar klamp ik me aan vast!)

OMG, ik ben dus al op 1/3e *O* *O* *O*
13 weken en 1 dag als je de 24e uitgerekend bent ;)

Hier vandaag 13 weken *O*
pi_149756766
Starbruck, fijn dat de termijnecho goed was!

Ik herken helaas het sip zijn ook. Hier helpt het om bezig te blijven of zo nu en dan juist wel even lekker te huilen, ook al is het zonder goede reden. Daar is m'n man gelukkig goed op ingesteld, die laat me huilen en knuffelt me heel hard en zegt vervolgens dat ik een soepkip ben.

Cocci, wekenwissel! *O*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:38:03 #56
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149756771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:13 schreef Limone het volgende:

[..]

Valt in het niet natuurlijk bij bewegende baby! En hartje! En een goede plooi! *O*
Dat maakt wel veel goed idd! :D *O*
Semper frakkin fi!
pi_149757785
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:13 schreef Limone het volgende:
werk ook vanaf huis, dan niet voor mezelf.
Maar mijn collega's zitten in New York, Panama en Odessa.

Ik heb het gelukkig? ;) hartstikke druk, maar vooral het opstaan is het geen waar ik wel echt moeite mee heb de laatste tijd.
pi_149758316
Jäger, heel veel plezier in Amerika! Ik heb me daar heel goed vermaakt met Fisher Price-dingen kopen :D

Over mijn zwangerschapsuitkering: Ja, ze hebben een fout gemaakt. Vandaag P&O gebeld en ik ben ziek gemeld begin januari, in plaats van ziek i.v.m. zwangerschap. Ze hebben dus al 1,5 maand niet voor mij betaald gekregen, gaan nu een boete krijgen en moeten nog maar kijken dat ze het nu op tijd geregeld krijgen. Maar het is niet mijn probleem, ik krijg gewoon betaald en hoef me geen zorgen te maken. Dus ik laat het hen gewoon uitzoeken :) Niet heel slim van ze...

Jeuj voor de goede nacht van Risu!
pi_149759891
Die neerslachtige gevoelens herken ik ook! Hoewel ze de laatste weken gelukkig afwezig zijn. Ik heb zelf een geschiedenis van vele depressies dus ik was even bang dat mijn zwangerschap ook zo'n periode zou zijn. Gelukkig bleef het beperkt tot enkele weekjes en niet eens elke dag.

Moeilijk is om te accepteren dat het er nu eenmaal is. Laat het er gewoon zijn en vecht niet te hard ertegen, het is slechts tijdelijk en gaat weer voorbij :) .
pi_149761113
Even een vraag over vitaminen.
Welke kan ik het beste slikken? We hadden een potje multivitaminen gehaald van de action, maar daar zit ook vitamine A in.
pi_149761256
Ik begreep van de vk een multivitamine voor zwangeren en dan kun je het zo gek maken als je zelf wil. Ik heb de davitamon multivitamine met visolie, aan de prijs maar ik koop zo in de aanbieding.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:05:21 #62
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149761315
Gewoon multivitaminen zonder vitamine A. Plus foliumzuur (los of in vitaminepillen) voor de eerste 12 weken. Makkelijk zijn die zwangerschapsmultivitaminen.

Ik heb het al eerder gezegd, maar merkpillen zijn niet per se beter dan huismerk, verschil is echt verwaarloosbaar. Wel effectiever zijn vloeibare vitaminen, die worden beter geabsorbeerd door je lichaam.
Zelf gebruik ik Etos of HEMA zwangerschaps multivitaminen, maar net in welke winkel ik kom als het potje leeg is.

Maar eigenlijk hoef je alleen maar foliumzuur te slikken als je gewoon een gezond en uitgebalanceerd voedingspatroon hebt. :)
pi_149761530
Ik slik normaal al nooit vitaminen, maar ik neem nu liever het zekere voor het onzekere en anders pies ik ze net zo hard weer uit. :P

Foliumzuur slik ik al een jaar.
Vriend is nu boodschappen doen, dus die neemt van de Etos straks zo'n potje "multivitaminen voor zwangeren" mee. :D
pi_149761689
Ik slik wel vrij veel vitaminen maar dat doe ik al jaren om mijn hormonen stabiel te houden...

Vitamine D, B, Visolie, Vitamine E en nu nog foliumzuur. In die vitamine B die ik slik zit maar de helft van de aangeraden hoeveelheid foliumzuur (vitamine B11)
pi_149761757
Ik slik alleen losse vitaminen. Misschien moet ik visolie daaraan toevoegen? Ik eet nooit vis, voor de rest eet ik goed. Echter... mijn aversie tegen groene groenten speelt weer op. Was het vorige zwangerschap nog spinazie, moest ik net bijna kotsen omdat ik een broccoli zag. ;( :')
pi_149761952
Hier slik ik foliumzuur en de davitamon mama vitamine met visolie.. Op zich eet ik gewoon gezond, maar ik neem liever gewoon het zeker voor het onzekere...

Dames even een vraagje, besef me net dat ik van het weekend 3 plakjes snij leverworst op heb op een verjaardag. Maar dat valt neem ik aan ook onder het verhaal pate? Niet dat ik me nu gelijk druk maak. Maar ik stond er helemaal niet bij stil.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:29:39 #67
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149762111
Joycie, gegeten is gegeten, nu niets meer aan te veranderen. Echt, maak je niet druk, en eet de rest van de week (of maand, als dat voor jou beter voelt ;)) gewoon geen pate/ orgaanvlees ;)

Tijdens mijn vorige zwangerschap mocht salami nog wel, nu blijkbaar niet. Tja, af en toe eet ik een plakje op mijn luxe broodje, zolang het geen 6 boterhammen met salami per dag zijn, zal het allemaal welmee vallen. Ik ben denk ik nogal van het nuchtere type...
pi_149762299
Owja, salami O+

Vind dat de lijst van verboden middelen best lang wordt. ;)
Niet dat het erg is. Ik kan echt wel 9 maanden zonder. Maar ik vraag me weleens af wanneer het punt komt dat er helemaal niets meer overblijft om te eten als zwangere :P

Voor nu maak ik maar alvast een lijstje voor vriendlief/kraam wat hij allemaal mag gaan koken in de kraamweek. In ieder geval een heerlijk biefstukje ;)

Voor welke week moest de kraamzorg nu aangevraagd zijn? 12 weken toch?
pi_149762349
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:20 schreef Limone het volgende:
Ik slik alleen losse vitaminen. Misschien moet ik visolie daaraan toevoegen? Ik eet nooit vis, voor de rest eet ik goed. Echter... mijn aversie tegen groene groenten speelt weer op. Was het vorige zwangerschap nog spinazie, moest ik net bijna kotsen omdat ik een broccoli zag. ;( :')
Groene smoothies eventueel een optie? En dan met appel en evt wat ander fruit om het smakelijk te houden?
pi_149762408
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben deze:
http://www.babyentiener.nl/suzanne-combibed.html

Ideaal ding! Al liggen er ook kleertjes bij ons in de kast maaar saar heeft gewoon belachelijk veel.... :@
Daar heb ik ook al eens naar zitten kijken. Er zijn best wat opties in ieder geval. Maar als ik naar de indeling van onze slaapkamer kijk gaat de voorkeur naar en losse commode met een los bedje.
De kledingkast heb ik net met de pax planner al in elkaar gezet ;)
pi_149762430
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:29 schreef mousemicky het volgende:
Tijdens mijn vorige zwangerschap mocht salami nog wel, nu blijkbaar niet. Tja, af en toe eet ik een plakje op mijn luxe broodje, zolang het geen 6 boterhammen met salami per dag zijn, zal het allemaal welmee vallen. Ik ben denk ik nogal van het nuchtere type...
Salami mag toch niet vanwege listeria of toxoplasmose? Of heb ik dat nou mis?

Ik word er sowieso een beetje moe van wat wel en niet mag als ik heel eerlijk ben.
Het lijkt steeds erger te worden. Nog even een zwangere vrouwen moeten worden opgesloten in een zuurstoftent ;)
pi_149762476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:38 schreef Skoap het volgende:

[..]

Salami mag toch niet vanwege listeria of toxoplasmose? Of heb ik dat nou mis?

Ik word er sowieso een beetje moe van wat wel en niet mag als ik heel eerlijk ben.
Het lijkt steeds erger te worden. Nog even een zwangere vrouwen moeten worden opgesloten in een zuurstoftent ;)
Volgens mij vanwege toxoplasmose, omdat het blijkbaar toch rauw vlees is..
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:48:57 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149762770
Joyce, er wordt geadviseerd om je vitamine A te beperken tot max. 3000 mcg per dag. Een boterham met leverpaté of leverworst bevat zo'n 1200 mcg, dus met die drie plakjes (mits niet een worst die in drieën is gesneden :P) zal je vast niet aan de maximale hoeveelheid per dag zitten.

Kraamzorg, geen idee wanneer je dat moet aanvragen, heb ik met 16 weken maar eens gedaan. Vond het zelf best vroeg en een ver van m'n bed (letterlijk) show.
pi_149762919
Ik schiet maar meteen een volgende vraag in :P
Hoe kies je een verloskundigen praktijk? Heeft iemand wat tips?
Ik las namelijk dat de eerste afspraak bij voorkeur al rond de 8ste week plaatsvindt. :+
Oh en hoe dichtbij moet de verloskundige zitten?

Ik was wat aan het zoeken wat hier in de buurt zit (A'dam omgeving), maar heb geen idee waar ik op moet letten. Daarnaast ken ik ook geen ervaringen van anderen, want ben de eerste in mijn omgeving die zwanger is.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:53:54 #75
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149762927
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:35 schreef J0ycie88 het volgende:
Owja, salami O+

Vind dat de lijst van verboden middelen best lang wordt. ;)
Niet dat het erg is. Ik kan echt wel 9 maanden zonder. Maar ik vraag me weleens af wanneer het punt komt dat er helemaal niets meer overblijft om te eten als zwangere :P

Voor nu maak ik maar alvast een lijstje voor vriendlief/kraam wat hij allemaal mag gaan koken in de kraamweek. In ieder geval een heerlijk biefstukje ;)
Ik kijk nu al zó uit naar dat biefstukje na de bevalling :9~

quote:
Voor welke week moest de kraamzorg nu aangevraagd zijn? 12 weken toch?
Ik hoorde tussen week 12 en 16. Ik hoop dat dat klopt anders ben ik te laat :')

Heeft er iemand tips/goede ervaringen met kraamzorgbureau's in Amsterdam?
Semper frakkin fi!
pi_149763254
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:53 schreef JantinaGr het volgende:
Ik schiet maar meteen een volgende vraag in :P
Hoe kies je een verloskundigen praktijk? Heeft iemand wat tips?
Ik las namelijk dat de eerste afspraak bij voorkeur al rond de 8ste week plaatsvindt. :+
Oh en hoe dichtbij moet de verloskundige zitten?

Ik was wat aan het zoeken wat hier in de buurt zit (A'dam omgeving), maar heb geen idee waar ik op moet letten. Daarnaast ken ik ook geen ervaringen van anderen, want ben de eerste in mijn omgeving die zwanger is.
Tja, ik heb wat websites bekeken en gekeken welke dichtbij zit en makkelijk te bereiken is. Ik ben er vanuit gegaan, net als met kraamzorg, dat al deze praktijken en bureau's aan de wettelijke eisen voldoen, dus daar heb ik me niet druk om gemaakt....
pi_149763265

[ Bericht 100% gewijzigd door _happy_ op 17-02-2015 16:05:48 ]
pi_149763378
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:53 schreef Starbuck_ het volgende:
Ik kijk nu al zó uit naar dat biefstukje na de bevalling

Mijn man is de dag na de bevalling gelijk naar onze favoriete slager gereden en heeft daar echt goddelijke tournedos gekocht... Dat kreeg ik die avond te eten... :9~ :9~
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:11:36 #79
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149763434
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:09 schreef Skoap het volgende:

[..]

Mijn man is de dag na de bevalling gelijk naar onze favoriete slager gereden en heeft daar echt goddelijke tournedos gekocht... Dat kreeg ik die avond te eten... :9~ :9~
Ook goed voor het aansterken na de bevalling natuurlijk :Y) :9~
Semper frakkin fi!
pi_149763674
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:09 schreef Skoap het volgende:

[..]

Zeg dat niet! :9~

Mag salami tegenwoordig ook al niet?! Leverworst mag wel toch, maar zeer beperkt. En idd, je hebt het nu toch al gegeten, je kunt er niks meer aan doen. Gewoon beperken vanaf nu of niet meer doen.

Edit: oh, rauwe ham mag ook al niet van het voedingscentrum. Gister en vandaag nog gegeten, die Coburger. Hmm. Lekker stom zeg, rauw klinkt ook gewoon logisch dat dat niet mag.

Jantina, VK praktijk heb ik gekozen op basis van meest dichtbij. Ik vond het wel een fijn idee als ik er hoogzwanger ook nog prettig heen kan zonder auto :+ Hier werken ze overigens op postcode.

Je zou nog kunnen kijken of ze avondspreekuur hebben en hoe laat ze beginnen, dat kan handig zijn ivm werk.

Oh en ik zag ergens wekenwissels en een goeie nekplooimeting voor Starbuck! Fijn!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 17-02-2015 16:40:00 ]
pi_149763927
Ik heb ook gewoon wat websites bekeken en een praktijk gekozen die goed bereikbaar was en waar ik van de site een goed gevoel kreeg.
pi_149764260
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:21 schreef Mineola het volgende:

[..]

Zeg dat niet! :9~

Mag salami tegenwoordig ook al niet?! Leverworst mag wel toch, maar zeer beperkt. En idd, je hebt het nu toch al gegeten, je kunt er niks meer aan doen. Gewoon beperken vanaf nu of niet meer doen.

Edit: oh, rauwe ham mag ook al niet van het voedingscentrum. Gister en vandaag nog gegeten, die Coburger. Hmm. Lekker stom zeg, rauw klinkt ook gewoon logisch dat dat niet mag.

Jantina, VK praktijk heb ik gekozen op basis van meest dichtbij. Ik vond het wel een fijn idee als ik er hoogzwanger ook nog prettig heen kan zonder auto :+ Hier werken ze overigens op postcode.

Je zou nog kunnen kijken of ze avondspreekuur hebben en hoe laat ze beginnen, dat kan handig zijn ivm werk.

Oh en ik zag ergens wekenwissels en een goeie nekplooimeting voor Starbuck! Fijn!
Bij mij staat op de coburger dat hij gerookt is.. Volgens mij mag dat wel?

[ Bericht 32% gewijzigd door J0ycie88 op 17-02-2015 17:00:24 ]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:43:02 #83
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149764266
Twee jaar geleden had mijn dorp maar 1 verloskundigenpraktijk, en die heb ik toen dus gekozen. Tegenwoordig werken ze samen met andere praktijken en het ziekenhuis waar ik wil bevallen, dus ik heb deze keer niet eens overwogen een andere praktijk te kiezen. Ze hebben gelukkig idd 1 keer per week avondspreekuur, en zitten op 15 min lopen/ 5 min fietsafstand.

Ah, geen salami (en andere gedroogd/ gerookt vlees :() vanwege toxoplasmose dus. Eerlijk gezegd denk ik dat mijn kat en de tuin vol kattenpoep :r van de buurkatten (en van onze eigen kat) dan een groter risico vormen. Gisteren goed puingeruimd (met handschoenen aan) bah!

AnywY, ik doe mijn best me aan de voedingscentrum richtlijnen te houden, maar soms vergeet ik dat dus. Biefstuk lust ik dan weer niet, dus mis ik niet, maar carpaccio, een broodje gerookte zalm met roomkaas en mosterd, filet americain en een donker speciaalbiertje c_/ :Y)
pi_149764626
Ja ergens lunchen is zwanger best een uitdaging! Alle lekkere broodjes mogen niet meer, en salades eet ik buitenshuis niet wegens listeria.

Ah thanks Joycie, ga het thuis even checken (en binnenkort even navragen bij de vk wat het bezwaar van gerookt anders eigenlijk is, ben wel benieuwd!)
pi_149764631
Krisvc .. hoe was je 20-wkn echo?

Hier vk praktijk gekozen op basis van afstand en afgaande op de site die me een goed gevoel gaf.
pi_149764967
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:43 schreef mousemicky het volgende:
maar carpaccio, een broodje gerookte zalm met roomkaas en mosterd, filet americain en een donker speciaalbiertje c_/ :Y)
Oke, ik ben om! Mag ik dan nu bevallen aub? Bedoelen ze dat met 'je krijgt er zoveel voor terug?'

Verder: tieten, check! Borstverkleining gehad op mijn 21e, van 70g naar c/d. Nu gelukkig blijven steken rond de 80e, moet er niet aan denken om weer terug te gaan naar mijn oude maat. Ik las nog ergens iemand met een borstverkleining dacht ik. Ben benieuwd of het wil lukken met borstvoeding straks.

Bijleespost: Ik kan het niet :(. Ik juich voor alles, oke?
pi_149765011
20 weken echo was gelukkig helemaal goed. Kindje is gezond, maar had een iets groter buikje dan gemiddeld. Volgens de echomeneer niks om me druk om te maken. Het lag dubbelgevouwen, met d'r beentjes tegen d'r voorhoofd zowat. *; En nog steeds een meisje.
pi_149765093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:03 schreef Krisvc het volgende:
20 weken echo was gelukkig helemaal goed. Kindje is gezond, maar had een iets groter buikje dan gemiddeld. Volgens de echomeneer niks om me druk om te maken. Het lag dubbelgevouwen, met d'r beentjes tegen d'r voorhoofd zowat. *; En nog steeds een meisje.
Goed zo :D *O*

Ik heb best wel wat Coburger ham op tijdens mijn zwangerschap tot nu toe... Wist niet dat het niet mocht en vond het zo lekker. Want normaal eet ik graag paté, filet american en salami, maar ik wist dat die niet mochten. Dus ging ik op zoek naar vervangers... Mja, we merken het wel straks :D
pi_149765140
quote:
Wat fijn dat alles goed was! En nog steeds een meisje!! *O*
pi_149765351
quote:
O+ *O*
pi_149765425
Ik heb ook wel gezondigd al met eten :@ kaasfondue (met wijn) boterhammen met leverpastei. :@
En ik zou een moord doen voor een goede carpaccio :9 :9 maar daar wacht ik nog maar even mee :D
pi_149765441
Ik ben bang dat ik mijn man bij de eerste weeën richting slager stuur voor een bakje filet americain. Ik begin daar steeds meer zin in te krijgen! En een broodje gerookte zalm inderdaad O+ . Nog maximaal zes weken.... ;)

*O* voor de goede 20weken echo!
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:18:33 #93
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149765481
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:02 schreef ingee het volgende:

[..]

Oke, ik ben om! Mag ik dan nu bevallen aub? Bedoelen ze dat met 'je krijgt er zoveel voor terug?'

Nee, dan bedoelen ze >8 poepluiers per dag en tallozekeren ondergespuugd worden ;)

O ja, en dat je als ze 2 zijn enorm schattige foto's van oma doorgestuurd krijgt van je kind in een boerenkieltje terwijl ie zich prima vermaakt met serpentines en confetti O+

O, *O* *O* *O* voor goede echo's!
pi_149765495
Qua eten mis ik echt heel veel. Ik ben gek op kaasjes en gedroogde worsten van de speciaalzaak. En een goede filet americain, ossenworst, rosbief, cranberry paté. En dan hebben we het nog niet over zalm of sushi. :9 Drank kan me gestolen worden, al heb ik sinds ik zwanger ben zin om dronken te worden terwijl ik al jaren niet meer drink. :')

Ham mocht hier gewoon van de verloskundige.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:21:30 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149765577
Cranberrypate mag toch met mate? (zelfde als leverworst) Ik zou zeggen geniet er af en toe van!
pi_149765721
Oh en een lekker kopje koffie!!! :9
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:34:10 #97
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149766027
Quickie, smaakt de koffie je niet? Want een kopje per dag kan toch geen kwaad? (zegt t voedingscentrum ;))
pi_149766149
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:21 schreef mousemicky het volgende:
Cranberrypate mag toch met mate? (zelfde als leverworst) Ik zou zeggen geniet er af en toe van!
Weet ik, maar ik ben niet zo goed met mate houden, dus ik kan doe het maar gewoon helemaal niet.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:40:53 #99
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149766228
Twee kopjes zelfs! Ik drink het ook gewoon hoor, alleen is de behoefte nogal weg bij mij. Ik drink nu ongeveer 3 kopjes per week waar er er eerst 3-4 per dag drink.
Qua eten hoef ik als vegetariër weinig te missen, alleen in Zwitserland was het erg lastig met al die rauwe melk kazen. Verder is er echt niets dat ik normaal wel zou eten en nu niet mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')