abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149756094
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef Starbuck_ het volgende:
Gefeliciteerd met je zoon Pinquit!

Kris, 20 weken en de echo! Succes en veel plezier *O*

Goede reis Jagar!

Balen dat je zo vermoeid bent Joyce!

Limone, skoap en spring, ik herken de neerslachtigheid ook wel. Hoewel ik niet weet of het alleen aan de zwangerschap ligt, want mn werk gaat ook even wat minder momenteel (zzp-er en de laatste 1,5 maand een stuk minder druk dan de voorgaande enorm drukke maanden). Ik heb zo weinig te doen en dan voel ik me zo nutteloos en kan ik me nergens toe zetten -O- Naja, hopelijk trekt het snel bij!

LuDann, balen dat je zo slecht slaapt. Ik heb geen tips ofzo, ik heb het nog helemaal niet warm.

Groeiende borsten: hier nog niet :+ Zou van mij wel mogen :P Heb nu 70D en hoewel dat best groot klinkt valt dat heel erg mee. Tot een paar maanden terug droeg ik cup B, maar dat bleek dus helemaal niet de juiste maat te zijn voor mij.

Shopaholic, fijn dat de suikertest meeviel.

Ik heb vandaag wisseldag, 12 weken *O* En ik had vanmorgen de nekplooimeting, die zag er heel goed uit. 1,4 mm dacht ik. Verder bewoog de baby heel veel en hebben we ook het hartje gehoord, heel leuk O+ *O*
Ohja. Ik werk vanuit huis (eigen bedrijf) en ik herken dat ook wel ja.

Valt in het niet natuurlijk bij bewegende baby! En hartje! En een goede plooi! *O*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:16:50 #52
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149756179
Hier ook somberheid af en toe hoor (en ik werk niet vanuit thuis ;), druk genoeg). Dat je op de bank zit met een sip gezicht en alleen maar zin hebt om te huilen, maar dat toch niet doet, want dan moet ik uitleggen waarom, en dat kan ik ook weer niet...

Zonlicht doet veel voor mij. En warmte. En tijd, vandaag 13 weken, en ik hoop dat t nu beter wordt :Y (want in t tweede trimester voel je je top volgens de verhalen, en daar klamp ik me aan vast!)

OMG, ik ben dus al op 1/3e *O* *O* *O*
pi_149756424
*O* voor de wisselweken en de goede npm van Starbuck!

Misschien is er op marktplaats wel een goede commode te vinden Joyce. Je hebt gelukkig nog de tijd om wat te vinden.

Nadat ik vannacht ruim drie uur wakker heb gelegen heb ik daarna nog heerlijk liggen slapen tot elf uur. Dat verlof bevalt me prima!

Ik begin trouwens echt behoefte te krijgen aan meer zonlicht en warmte. Mijn zusje en vader gaan morgen een paar dagen naar Spanje en ik had zo ontzettend graag mee gewild!
pi_149756581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook somberheid af en toe hoor (en ik werk niet vanuit thuis ;), druk genoeg). Dat je op de bank zit met een sip gezicht en alleen maar zin hebt om te huilen, maar dat toch niet doet, want dan moet ik uitleggen waarom, en dat kan ik ook weer niet...

Zonlicht doet veel voor mij. En warmte. En tijd, vandaag 13 weken, en ik hoop dat t nu beter wordt :Y (want in t tweede trimester voel je je top volgens de verhalen, en daar klamp ik me aan vast!)

OMG, ik ben dus al op 1/3e *O* *O* *O*
13 weken en 1 dag als je de 24e uitgerekend bent ;)

Hier vandaag 13 weken *O*
pi_149756766
Starbruck, fijn dat de termijnecho goed was!

Ik herken helaas het sip zijn ook. Hier helpt het om bezig te blijven of zo nu en dan juist wel even lekker te huilen, ook al is het zonder goede reden. Daar is m'n man gelukkig goed op ingesteld, die laat me huilen en knuffelt me heel hard en zegt vervolgens dat ik een soepkip ben.

Cocci, wekenwissel! *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:38:03 #56
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149756771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:13 schreef Limone het volgende:

[..]

Valt in het niet natuurlijk bij bewegende baby! En hartje! En een goede plooi! *O*
Dat maakt wel veel goed idd! :D *O*
Semper frakkin fi!
pi_149757785
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:13 schreef Limone het volgende:
werk ook vanaf huis, dan niet voor mezelf.
Maar mijn collega's zitten in New York, Panama en Odessa.

Ik heb het gelukkig? ;) hartstikke druk, maar vooral het opstaan is het geen waar ik wel echt moeite mee heb de laatste tijd.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149758316
Jäger, heel veel plezier in Amerika! Ik heb me daar heel goed vermaakt met Fisher Price-dingen kopen :D

Over mijn zwangerschapsuitkering: Ja, ze hebben een fout gemaakt. Vandaag P&O gebeld en ik ben ziek gemeld begin januari, in plaats van ziek i.v.m. zwangerschap. Ze hebben dus al 1,5 maand niet voor mij betaald gekregen, gaan nu een boete krijgen en moeten nog maar kijken dat ze het nu op tijd geregeld krijgen. Maar het is niet mijn probleem, ik krijg gewoon betaald en hoef me geen zorgen te maken. Dus ik laat het hen gewoon uitzoeken :) Niet heel slim van ze...

Jeuj voor de goede nacht van Risu!
pi_149759891
Die neerslachtige gevoelens herken ik ook! Hoewel ze de laatste weken gelukkig afwezig zijn. Ik heb zelf een geschiedenis van vele depressies dus ik was even bang dat mijn zwangerschap ook zo'n periode zou zijn. Gelukkig bleef het beperkt tot enkele weekjes en niet eens elke dag.

Moeilijk is om te accepteren dat het er nu eenmaal is. Laat het er gewoon zijn en vecht niet te hard ertegen, het is slechts tijdelijk en gaat weer voorbij :) .
pi_149761113
Even een vraag over vitaminen.
Welke kan ik het beste slikken? We hadden een potje multivitaminen gehaald van de action, maar daar zit ook vitamine A in.
pi_149761256
Ik begreep van de vk een multivitamine voor zwangeren en dan kun je het zo gek maken als je zelf wil. Ik heb de davitamon multivitamine met visolie, aan de prijs maar ik koop zo in de aanbieding.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:05:21 #62
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149761315
Gewoon multivitaminen zonder vitamine A. Plus foliumzuur (los of in vitaminepillen) voor de eerste 12 weken. Makkelijk zijn die zwangerschapsmultivitaminen.

Ik heb het al eerder gezegd, maar merkpillen zijn niet per se beter dan huismerk, verschil is echt verwaarloosbaar. Wel effectiever zijn vloeibare vitaminen, die worden beter geabsorbeerd door je lichaam.
Zelf gebruik ik Etos of HEMA zwangerschaps multivitaminen, maar net in welke winkel ik kom als het potje leeg is.

Maar eigenlijk hoef je alleen maar foliumzuur te slikken als je gewoon een gezond en uitgebalanceerd voedingspatroon hebt. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149761530
Ik slik normaal al nooit vitaminen, maar ik neem nu liever het zekere voor het onzekere en anders pies ik ze net zo hard weer uit. :P

Foliumzuur slik ik al een jaar.
Vriend is nu boodschappen doen, dus die neemt van de Etos straks zo'n potje "multivitaminen voor zwangeren" mee. :D
pi_149761689
Ik slik wel vrij veel vitaminen maar dat doe ik al jaren om mijn hormonen stabiel te houden...

Vitamine D, B, Visolie, Vitamine E en nu nog foliumzuur. In die vitamine B die ik slik zit maar de helft van de aangeraden hoeveelheid foliumzuur (vitamine B11)
pi_149761757
Ik slik alleen losse vitaminen. Misschien moet ik visolie daaraan toevoegen? Ik eet nooit vis, voor de rest eet ik goed. Echter... mijn aversie tegen groene groenten speelt weer op. Was het vorige zwangerschap nog spinazie, moest ik net bijna kotsen omdat ik een broccoli zag. ;( :')
pi_149761952
Hier slik ik foliumzuur en de davitamon mama vitamine met visolie.. Op zich eet ik gewoon gezond, maar ik neem liever gewoon het zeker voor het onzekere...

Dames even een vraagje, besef me net dat ik van het weekend 3 plakjes snij leverworst op heb op een verjaardag. Maar dat valt neem ik aan ook onder het verhaal pate? Niet dat ik me nu gelijk druk maak. Maar ik stond er helemaal niet bij stil.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:29:39 #67
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149762111
Joycie, gegeten is gegeten, nu niets meer aan te veranderen. Echt, maak je niet druk, en eet de rest van de week (of maand, als dat voor jou beter voelt ;)) gewoon geen pate/ orgaanvlees ;)

Tijdens mijn vorige zwangerschap mocht salami nog wel, nu blijkbaar niet. Tja, af en toe eet ik een plakje op mijn luxe broodje, zolang het geen 6 boterhammen met salami per dag zijn, zal het allemaal welmee vallen. Ik ben denk ik nogal van het nuchtere type...
pi_149762299
Owja, salami O+

Vind dat de lijst van verboden middelen best lang wordt. ;)
Niet dat het erg is. Ik kan echt wel 9 maanden zonder. Maar ik vraag me weleens af wanneer het punt komt dat er helemaal niets meer overblijft om te eten als zwangere :P

Voor nu maak ik maar alvast een lijstje voor vriendlief/kraam wat hij allemaal mag gaan koken in de kraamweek. In ieder geval een heerlijk biefstukje ;)

Voor welke week moest de kraamzorg nu aangevraagd zijn? 12 weken toch?
pi_149762349
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:20 schreef Limone het volgende:
Ik slik alleen losse vitaminen. Misschien moet ik visolie daaraan toevoegen? Ik eet nooit vis, voor de rest eet ik goed. Echter... mijn aversie tegen groene groenten speelt weer op. Was het vorige zwangerschap nog spinazie, moest ik net bijna kotsen omdat ik een broccoli zag. ;( :')
Groene smoothies eventueel een optie? En dan met appel en evt wat ander fruit om het smakelijk te houden?
pi_149762408
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben deze:
http://www.babyentiener.nl/suzanne-combibed.html

Ideaal ding! Al liggen er ook kleertjes bij ons in de kast maaar saar heeft gewoon belachelijk veel.... :@
Daar heb ik ook al eens naar zitten kijken. Er zijn best wat opties in ieder geval. Maar als ik naar de indeling van onze slaapkamer kijk gaat de voorkeur naar en losse commode met een los bedje.
De kledingkast heb ik net met de pax planner al in elkaar gezet ;)
pi_149762430
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:29 schreef mousemicky het volgende:
Tijdens mijn vorige zwangerschap mocht salami nog wel, nu blijkbaar niet. Tja, af en toe eet ik een plakje op mijn luxe broodje, zolang het geen 6 boterhammen met salami per dag zijn, zal het allemaal welmee vallen. Ik ben denk ik nogal van het nuchtere type...
Salami mag toch niet vanwege listeria of toxoplasmose? Of heb ik dat nou mis?

Ik word er sowieso een beetje moe van wat wel en niet mag als ik heel eerlijk ben.
Het lijkt steeds erger te worden. Nog even een zwangere vrouwen moeten worden opgesloten in een zuurstoftent ;)
pi_149762476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:38 schreef Skoap het volgende:

[..]

Salami mag toch niet vanwege listeria of toxoplasmose? Of heb ik dat nou mis?

Ik word er sowieso een beetje moe van wat wel en niet mag als ik heel eerlijk ben.
Het lijkt steeds erger te worden. Nog even een zwangere vrouwen moeten worden opgesloten in een zuurstoftent ;)
Volgens mij vanwege toxoplasmose, omdat het blijkbaar toch rauw vlees is..
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:48:57 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149762770
Joyce, er wordt geadviseerd om je vitamine A te beperken tot max. 3000 mcg per dag. Een boterham met leverpaté of leverworst bevat zo'n 1200 mcg, dus met die drie plakjes (mits niet een worst die in drieën is gesneden :P) zal je vast niet aan de maximale hoeveelheid per dag zitten.

Kraamzorg, geen idee wanneer je dat moet aanvragen, heb ik met 16 weken maar eens gedaan. Vond het zelf best vroeg en een ver van m'n bed (letterlijk) show.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149762919
Ik schiet maar meteen een volgende vraag in :P
Hoe kies je een verloskundigen praktijk? Heeft iemand wat tips?
Ik las namelijk dat de eerste afspraak bij voorkeur al rond de 8ste week plaatsvindt. :+
Oh en hoe dichtbij moet de verloskundige zitten?

Ik was wat aan het zoeken wat hier in de buurt zit (A'dam omgeving), maar heb geen idee waar ik op moet letten. Daarnaast ken ik ook geen ervaringen van anderen, want ben de eerste in mijn omgeving die zwanger is.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:53:54 #75
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149762927
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:35 schreef J0ycie88 het volgende:
Owja, salami O+

Vind dat de lijst van verboden middelen best lang wordt. ;)
Niet dat het erg is. Ik kan echt wel 9 maanden zonder. Maar ik vraag me weleens af wanneer het punt komt dat er helemaal niets meer overblijft om te eten als zwangere :P

Voor nu maak ik maar alvast een lijstje voor vriendlief/kraam wat hij allemaal mag gaan koken in de kraamweek. In ieder geval een heerlijk biefstukje ;)
Ik kijk nu al zó uit naar dat biefstukje na de bevalling :9~

quote:
Voor welke week moest de kraamzorg nu aangevraagd zijn? 12 weken toch?
Ik hoorde tussen week 12 en 16. Ik hoop dat dat klopt anders ben ik te laat :')

Heeft er iemand tips/goede ervaringen met kraamzorgbureau's in Amsterdam?
Semper frakkin fi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')