abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149785214
Kris een goede SEO! *O*

Mereltje: welkom! *O*

Ik lees mee vanaf het vakantieadres maar internet is bagger...
pi_149785301
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

een ander doet het niet voor me ;)
Dat begrijp ik.. Maar als ik t soms lees wat je schrijft.. Denk ik pfuuuu! :*
pi_149785399
:* voor het leed. Arme zieke. Er zijn er meerdere ziek, het heerst. En dan ga ik straks lekker naar een huis vol zieken, hmmm bacteriën snuiven. Gelukkig is het mij tot nu toe steeds bespaard gebleven, maar ik heb dan ook een krankzinnig goed imuunsysteem. Wereld ligt op bed en ik huppel gewoon door. Vorige keer dat ik ziek was, was buikgriep in 2009, 2 weekjes en het duurde korter dan de rest van het huis. (Oei, misschien ben ik toch wel aan de beurt binnenkort)
pi_149785470
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 06:25 schreef Adnap het volgende:
Vraag:

Hoe lang moet je alcohol in voedsel koken voordat het verdampt?
Antwoord:

Voor het gedeeltelijk verdampen van alcohol is belangrijk dat het gerecht een kookpunt bereikt. Maar nog belangrijker is het aantal minuten dat het gerecht kookt of pruttelt, want alcohol verdampt nooit helemaal bij het koken. Hieronder treft u een schema aan met verdampingspercentages en de manier van koken. Ook geldt: hoe meer alcohol u in het gerecht doet, hoe meer alcohol er achter blijft.

Manier van koken

verdamppercentage

Even laten koken

15%

Flamberen

25%

15 minuten laten pruttelen

60%

1 uur laten koken

75%

In alle gevallen blijft er alcohol in het gerecht achter. Daarnaast verdampt sterke drank niet sneller dan bier of wijn.

Bron trimbos instituut.

Dit is ook de reden dat wij op school niet met alcohol koken. Geen 18 dus geen druppel
Dat dus idd, het is niet voor niks dat alcoholisten die bepaalde medicatie gebruiken ook geen geflambeerde of in bier gestoofde toestanden mogen :Y

Verder is het aan jezelf wat je ermee doet, als je op een maaltijd voor 4 personen 1 glas wijn van 100 cc erin gooit, dan is er 25 cc wijn voor jou, blijft er uiteindelijk van die 25 cc na een uur stoven nog 6,25 cc over. Das 1/16e deel van een glas, grofweg een slok zou ik zeggen, maar das wel na het allerlangste stoven enzo. Niet veel, maar er zit zéker nog alcohol in.
:)
  woensdag 18 februari 2015 @ 09:30:39 #180
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149785765
Faptist, ik reageer alleen op wat ik onthou, mijn vorige zwangerschap hadden we Omen die elke dag een bijleespost maakte, een soort samenvatting van de dag O+ heel handig. Ik ben zelf nu ruim 29 weken dus zoveel verschil hebben we niet ;)

Bedankt voor de info over alcohol! Ik drink überhaupt niet en kook ook nooit met wijn. Thee, koffie en cola drink ik wel :')

En Mignonne, jij weet echt waar je moet zoeken!
pi_149785944
Ik reageer ook niet overal op. Het gaat allemaal van een leien dakje.

Ik begrijp best dat het voor sommigen heel zwaar is, maar soms krijg ik het idee dat er een beetje gezwolgen wordt in het negatieve. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat het alleen maar over vrolijke zaken mag gaan maar soms is de balans een beetje zoek.

Wat betreft nieuw zwangeren VS llm's dat hoort erbij denk ik. Dat zie je in wohts en ook in het babytopic zal dat blijven denk ik. Voor mij voelt het als eergisteren dat ik positief testte en ik kan de onzekerheid en vragen zo weer terug halen.
pi_149786159
Ik vind dit typisch een topic waar jezelf veel invloed kan hebben op het verloop. Als je wil dat het topic een andere richting opgaat, post dan in de andere richting. Als je niet reageert verandert er niet zo veel, hè. :P
pi_149786263
Helemaal mee eens.
pi_149786312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:38 schreef Cholula het volgende:

Ik begrijp best dat het voor sommigen heel zwaar is, maar soms krijg ik het idee dat er een beetje gezwolgen wordt in het negatieve. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat het alleen maar over vrolijke zaken mag gaan maar soms is de balans een beetje zoek.

Wat betreft nieuw zwangeren VS llm's dat hoort erbij denk ik. Dat zie je in wohts en ook in het babytopic zal dat blijven denk ik. Voor mij voelt het als eergisteren dat ik positief testte en ik kan de onzekerheid en vragen zo weer terug halen.
Dat doet me terugdenken aan een paar jaar geleden toen BE een post maakte waarin ze van minuut tot minuut haar nacht beschreef :D _O- hilarisch!

het ging toen werkelijk alleen maar over hoe beroerd men geslapen had en er werd ook flink tegen elkaar opgeboden met wie er langer wakker had gelegen en wie er vaker uit was geweest :D volgens mij was de lucht daarna wel geklaard.
:)
pi_149786320
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:48 schreef Limone het volgende:
Ik vind dit typisch een topic waar jezelf veel invloed kan hebben op het verloop. Als je wil dat het topic een andere richting opgaat, post dan in de andere richting. Als je niet reageert verandert er niet zo veel, hè. :P
Dat idd. Ik post hier toevallig de laatste week behoorlijk veel, maar dat komt omdat er voor mij best veel dingen zijn waarop ik kan en wil reageren :) En dat wekt dan ook weer andere reacties in de hand. Dat veel posten kan over een week weer heel anders zijn, mijzelf kennende :P

En wat ook geldt, voor verse zwangeren gebeurt er die eerste weken natuurlijk een hoop. Onzekerheid of het goed gaat, eerste vk bezoekjes, relatief veel echo's, etc. Zo tussen 20-35 weken zijn er wat minder 'spannende dingen', behalve verlof dan.

Moraal van t verhaal, post gewoon lekker wanneer en waarover je zin hebt!
pi_149786416
En. Ik wil leuke (grote) hydrofielen deze keer, die hadden ze twee jaar geleden nog niet O+

Waar koop ik die? Behalve bij Aden and Anais (best duur) of Hema (nogal genderspecifiek).
Google weet dit uiteraard ook wel maar ik hou van leuke tips :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 18-02-2015 11:06:02 ]
pi_149786421
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:38 schreef Cholula het volgende:

Dit inderdaad. En prille vragen lijken nog zo dichtbij! Alsof mijn verrassingsstreepje gisteren was O+. Tegelijkertijd vind ik het ook fijn om de verhalen van llm's te lezen om een idee te krijgen van wat me te wachten staat. Gewoon posten en laten posten, toch.
pi_149786610
Ik vind het fijn om hier mee te lezen en te posten. Juist ook door het verschil in prille zwangerschappen, dames die de 12 weken gepasseerd zijn maar ook de llm!

Maar overal op reageren lukt gewoon niet. Mij niet althans. Ik probeer het soms te doen hoor. En ik denk niet dat dat komt door desinteresse, maar puur omdat je toch een beetje filtert en het een je wat meer bijblijft als het ander. Zeker als er zoveel wordt geschreven!

Vind het wel heel erg zonde dat sommige het gevoel hebben hier niet thuis te horen. Want dat is niet het geval!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149786639
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:03 schreef Mineola het volgende:
En. Ik wil leuke (grote) hydrofielen deze keer, die hadden ze twee jaar geleden nog niet O+ .

Waar koop ik die? Behalve bij Aden and Anais (best duur) of Hema (nogal genderspecifiek).
Google weet dit uiteraard ook wel maar ik hou van leuke tips :P
*ontlurkt*

Jollein heeft ook grote hydrofielen en aantrekkelijker geprijsd dan A&A. http://shop.jollein.com/soort-product/verzorging/hydrofiel.html.
pi_149786713
Even een *O* voor Mereltje!! Gefeliciteerd!
pi_149786717
Even positief tegenbericht dan maar?

Ik kan me niet op m'n werk concentreren omdat ik verliefd alle schopjes aan het aanvoelen ben. *; Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Het zonnetje schijnt en ik voel me geweldig. w/
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149786786
Waar zou je die grotere hydrofielen voor gebruiken? Dat vraag ik me af.
pi_149786823
Positief: 33 weken! *O*

Is het dan de bedoeling om op alles te reageren? Dat gaat mij echt niet lukken :D
Ben natuurlijk relatief nieuw hier, lees al wel een tijdje mee en reageer zo af en toe.
Moet wel elke keer onmeunig ( ;) ) bijlezen, misschien als ik over 1,5 verlof heb dat ik alles wat beter bij kan houden.

@eten: Let nu goed op, heb 1 kans om het goed te doen :)
Ik kan nu al wel uitkijken naar een witbiertje in de lentezon O+

*O* Voor alle goede berichtjes!

Oh! Ze hadden die grote hydrofielen bij de Kruidvat in de aanbieding vorige week... wellicht ligt er nog ergens eentje in een bak. Heb er zelf 2 meegenomen, leken mij wel handig...
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149786841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Lekker inwikkelen als je van de douche/bad naar aankleedkussen sleept.
Op het boxkleed leggen op warme dagen
Er zelf mee knuffelen en kroelen

dat zijn gewoon dingen die ik effe in twee tellen verzin :9
Schudden voor gebruik
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:23:46 #195
259886 pessie
pi_149786856
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:14 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

*ontlurkt*

Jollein heeft ook grote hydrofielen en aantrekkelijker geprijsd dan A&A. http://shop.jollein.com/soort-product/verzorging/hydrofiel.html.
Oh die lijken me handig! Nog steeds best prijzig. Maar goed, laatste keer baby enzo :P (Ik geloof dat ik dat de vorige keer ook zei :') )

Haha Kris! Lekker genieten van die voetjes O+

Ik schrijf pas een paar dagen mee, denk dat ik wat gemist heb. En ik heb zelf niet zoveel zin om continu over de mindere kanten te schrijven/praten. Als mensen rechtstreeks vragen hoe het gaat vertel ik het wel (ik ga ervan uit dat mensen dan niet alleen "goed hoor" willen horen).
Ik vind het zelf ook wel leuk om, als wat doorgewinterde moeder, tips te geven over handigheidjes aan de ik-word-voor-het-eerst-mama moeders. Al heeft iedereen andere handigheidjes.
pi_149786909
Dat lijkt me zoiets magisch als je de baby echt begint te voelen. Daar kan ik op momenten echt naar uitkijken.
Alleen dat duurt nog een week of 13 ;)

Vanavond gaan we gezellig naar de bios. Eens kijken of 50 Shades echt zo tegenvalt! En ik denk daarvoor even gezellig wat eten met vrienden. Zometeen even met mijn vriend winkelen.
Van de woensdag kan ik zo genieten als we samen lekker vrij zijn!
En ook zo lekker dat dat zo blijft als de baby er is. Lekker een door de weeks dagje als gezin samen!
pi_149786919
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:14 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

*ontlurkt*

Thanks! Dat zijn leuke idd!

quote:
Voor hetzelfde als waar je normale hydrofielen voor gebruikt, maar dan heb je een grotere lap :P Maar je zal uiteraard ook prima zonder kunnen.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:22 schreef _happy_ het volgende:
Oh! Ze hadden die grote hydrofielen bij de Kruidvat in de aanbieding vorige week... wellicht ligt er nog ergens eentje in een bak. Heb er zelf 2 meegenomen, leken mij wel handig...
Ah daar kan ik ook wel eens kijken idd, bedankt voor de tip!

Kris O+ Dat klinkt heerlijk!

Mereltje, gefeliciteerd!
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:26:25 #198
259886 pessie
pi_149786920
quote:
Onder het hoofdje in het ledikantje. Daar zijn gewone hydrofielen net te klein voor. Anders kun je elke 2 dagen het onderlaken verschonen
pi_149786963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:23 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Lekker inwikkelen als je van de douche/bad naar aankleedkussen sleept.
Op het boxkleed leggen op warme dagen
Er zelf mee knuffelen en kroelen

dat zijn gewoon dingen die ik effe in twee tellen verzin :9
Die ga ik dan maar op het lijstje erbij schrijven ;)
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:40:03 #200
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149787193
Grote hydrofielen, check. Inderdaad een van de weinige dingen die ik bij J niet had, en nu wel wil. En een buntingbag denk ik. Want je moet toch ergens te veel geld aan uitgeven :9. Mijn ouders en vriend ouders kennende willen ze toch een groter kado geven, dus dan kan dat mooi een bijdrage daaraan worden, of aan een supermooie Mei Tai O+

Joycie, wat een luxe, samen een dag vrij door de week. Dat zou ik ook fijn vinden, maar dat zou qua kosten wat te gek (lees: onbetaalbaar) worden (dan hebben we een andere dag opvang extra nodig). Maar: ik werk in het onderwijs, dus heb genoeg vakantieweken om extra bij de kindjes (OMG, het zijn er straks gewoon 2 O+ O+ O+ ) te zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')