Bron: http://www.at5.nl/artikel(...)n-over-hun-toekomst#quote:Volgens Al Furqan worden moslims in Nederland gestigmatiseerd. Vrijdagavond organiseerde de studentenvereniging een debat over de toekomst van de geloofsgroep in dit land.
In het Mirror Center in de Ter Gouwstraat in Oost spraken onder andere Okay Pala, woordvoerder van moslimgroep Hizb-ut-Tahrir en antropoloog Martijn de Koning, die onderzoek doet naar moslims in Nederland, het zaaltje aanwezigen toe. 'De laatste tijd hebben we schrikbarende ontwikkelingen gezien in Nederland en Europa als het gaat om de islam. Er zijn moskeen in de brand gestoken en moslims belaagd na de aanslag in Parijs', schrijft de organisatie in de aankondiging van het debat.
Volgens Pala worden moslims stelselmatig beledigd en gekrenkt: 'Maar wat zegt de Nederlandse staat wederom? Die schaart het onder vrijheid van meningsuiting'. Volgens Pala zijn moslims de dupe van de angst- en haatcultuur die in Nederland heerst. Volgens antropoloog de Koning hebben moslims vooral het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt. 'Dat moslims minder mogen dan niet-moslims. Zo worden moslims die zich uitlaten over niet-moslims eerder opgepakt dan mensen die hun mening uiten over moslims'.
Verbied cartoons
Volgens Pala wordt daarmee de vrijheid van meningsuiting beperkt, in die zin dat deze niet consistent wordt doorgevoerd. Als het aan hem ligt, zou er veel strenger opgetreden moeten worden tegen beledigende uitingen jegens moslims, zoals bijvoorbeeld cartoons waarop de profeet wordt afgebeeld. 'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
In oktober vorig jaar ging een debat in jongerencentrum Argan in Nieuw-West op verzoek van burgemeester Eberhard van der Laan niet door, uit onvrede met de aanwezigheid van Okay Pala, omdat zijn organisatie zich niet zou distantiren van IS. Volgens Pala berustte dat op een misverstand, Hizb-ut-Tahrir zou in meerdere publicaties wel degelijk afstand hebben genomen van de terreurbeweging. Dat zei hij in het AT5-programma De Stelling van Amsterdam.
Dat is wel een beetje waar het probleem zit denk ik.quote:'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Als je problemen niet direct kunt aanpakken, zijn er wellicht manieren om ze indirect aan te pakken. Wat mij betreft mogen slecht gentegreerde moslims best een keer merken dat hun Nederlandse nationaliteit geen vanzelfsprekendheid is.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:23 schreef Zienswijze het volgende:
Het probleem bij jouw aanpak is dat je een hoogopgeleide niet-criminele religieuze extremist die prima binnen de lettertjes van de wet blijft, niet aan kan pakken.
Ja, je zet de straatcriminelen het land uit maar zij plegen geen aanslagen. De jihadronselaar zet je het land uit maar die pleegt meestal ook geen aanslagen (die recrutreert slechts).
Prima kerel. Dan leef je toch niet met ons samen? Niemand eist dat van je. Als die religieuze principes van je zo zwaar wegen, handel daar dan naar. Geef je Nederlandse nationaliteit op, ga wonen in een islamitisch land. Doe-hoei.quote:'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Deze meneer gaat niet weg; het lijkt erop alsof je de ernst van de situatie niet begrijpt.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoogopgeleid zijn zegt me geen ene fuck in dit soort discussies. Je kunt prima hoogopgeleid zijn en toch bizarre tot ziekelijke opvattingen hebben. Ik woon in een land waar het recht op vrije meningsuiting een groot goed is. Een heel groot goed. Ik heb het recht om de door hem vereerde gewelddadige pedofiel te bekritiseren of te bespotten, als ik daar zin in heb. Ik heb het recht om flinke kritiek op zijn religie (en andere religies) te uiten en om religieuze hypocrisie aan de kaak te stellen.
Als deze hoogopgeleide meneer dat niet kan verkroppen, kan hij vertrekken naar een land waar kritiek op religie niet wordt geduld. Het barst van de landen waar de islam gelijkstaat aan de wet. Veel plezier daar.
Potentieel terroristje in de dop dus.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Deze meneer gaat niet weg; het lijkt erop alsof je de ernst van de situatie niet begrijpt.
Hij ziet het beledigen van de profeet (vzmh) als onderdrukking.
Als je onderdrukt wordt dan heb je nu eenmaal bijna de opdracht om verzet te bieden.
Tenzij er een verbod komt op het beledigen van de profeet (vzmh).
En deze meneer behoort tot de goed gentegreerde uitstekend opgeleide en genformeerde voorhoede van moslims in dit land.
En nogmaals, hij gaat niet weg.
Juist.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:40 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die menen dat ze in Nederland onderdrukt worden mogen wel een tijdje in een land gaan wonen waar ze daadwerkelijk het woord onderdrukking kennen.
Ik zou ook graag zien dan de Nederlandse staat omver geworpen wordt.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:41 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Mag deze meneer dan niet vastgezet worden? Want hij wil de Nederlandse staat omver werpen.
Dat ik de ernst van de situatie niet zou begrijpen, is met stip op #1 het raarste verwijt dat mij ooit is gemaakt in een moslim-discussie. Ik begrijp de ernst van de problemen heel goed. Precies daarom wil ik dat we krachtig paal en perk stellen aan religieus extremisme.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Deze meneer gaat niet weg; het lijkt erop alsof je de ernst van de situatie niet begrijpt.
Als je onderdrukt wordt dan heb je nu eenmaal bijna de opdracht om verzet te bieden.
En deze meneer behoort tot de goed gentegreerde uitstekend opgeleide en genformeerde voorhoede van moslims in dit land.
Zolang hij dat op democratische wijze via debatten en politiek wil doen is dat niet verboden.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:41 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Mag deze meneer dan niet vastgezet worden? Want hij wil de Nederlandse staat omver werpen.
het ligt eraan wat je ervoor terug wiltquote:Op zondag 15 februari 2015 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou ook graag zien dan de Nederlandse staat omver geworpen wordt.
En nu; uitzetting?
Een enkeltje IS territorium voor meneer lijkt mij de beste optie voor beide partijen.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En nu; uitzetting?
Religieus extremist, vermomd als een man die een soort redelijkheid en fatsoen uitstraalt. Ondertussen zijn de opvattingen behoorlijk radicaal en als je vat verder kijkt naar de club waarvan hij woordvoerder is, wordt nog eens heel goed duidelijk dat we zulke bewegingen veel krachtiger moeten bestrijden. Mensen die Nederland willen omvormen tot een islamitische staat zijn per definitie staatsgevaarlijk en moeten ook als zodanig worden behandeld. Tegenspreken, tegenwerken, waar nodig radicale figuren / haatzaaiers uitzetten.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Potentieel terroristje in de dop dus.
Geen sharia en al helemaal geen EUsuperstaat.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
het ligt eraan wat je ervoor terug wilt
Waarom dan want het mag toch gewoon in Nederland om daar op een politieke manier naar te streven. Het is de islamitische variant van de SGP.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
Als die religieuze principes van je zo zwaar wegen, handel daar dan naar. Geef je Nederlandse nationaliteit op, ga wonen in een islamitisch land.
SGP verkiezingsprogramma 2010.quote:Versus ongeloof
Het christelijk-historische denken botst allereerst op het denken van doctrinaire seculieren,
die de klassieke opvatting over de verhouding van kerk en staat vervormen tot een scheiding van geloof en samenleving.
Kijk daar zit het verschil in , je mag blijvenquote:Op zondag 15 februari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen sharia en al helemaal geen EUsuperstaat.
Of vastgebonden op een stoel verplicht worden tot het schrijven van een essay over de onderdrukking van religieuze minderheden in moslimlanden.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:40 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die menen dat ze in Nederland onderdrukt worden mogen wel een tijdje in een land gaan wonen waar ze daadwerkelijk het woord onderdrukking kennen.
Die meneer gaat niet weg. Je begrijpt nog steeds niet dat groepen extremistische moslims het hier prima vinden om te leven. En dan niet omdat Pechtold zo'n leuk kapsel heeft maar om hier in Europa de islam te verspreiden d.m.v. dawah. Net zoals westerse missionarissen in Afrika blijven om die andere haatzaaiende zandbakideologie genaamd het christendom daar te verspreiden. Dus met enkel "ga maar lekker weg" schiet je niets mee op.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je problemen niet direct kunt aanpakken, zijn er wellicht manieren om ze indirect aan te pakken. Wat mij betreft mogen slecht gentegreerde moslims best een keer merken dat hun Nederlandse nationaliteit geen vanzelfsprekendheid is.
Verder is er nog zoiets als het vrije woord. Het figuur waarover we in de OP lezen, kunnen we ook met woorden bestrijden, door hem een spiegel voor te houden en door duidelijk te maken dat vrijheid van meningsuiting in de westerse samenleving een groot goed is.
De man geeft expliciet zlf dit aan:
[..]
Prima kerel. Dan leef je toch niet met ons samen? Niemand eist dat van je. Als die religieuze principes van je zo zwaar wegen, handel daar dan naar. Geef je Nederlandse nationaliteit op, ga wonen in een islamitisch land. Doe-hoei.
Dat wordt lastig, maar dank je.quote:
Elke religieuze radicaal die we uitzetten is n extra plek voor vluchtelingen die elders hun leven niet zeker zijn en hier wl willen integreren.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
het ligt eraan wat je ervoor terug wilt
Dit.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Christendom en islam zijn op dit punt totaal niet te vergelijken. Mocht je dat toch willen: de opvattingen van gematigde moslims en conservatieve christenen komen ongeveer overeen. Nog een verschil is dat het christendom van oudsher onderdeel is van onze cultuur en mede vorm heeft gegeven aan wat Nederland nu is. Dat geldt niet voor de islam.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom dan want het mag toch gewoon in Nederland om daar op een politieke manier naar te streven. Het is de islamitische variant van de SGP.
[..]
SGP verkiezingsprogramma 2010.
Ja, antropoloog Martijn de Koning zit erbij en het is een aardige jongen, maar je kunt van hem op zijn minst toch zeggen dat-ie geen kritische distantie neemt van zijn object van studie. Heb hem dat ook paar keer gezegd, maar die boodschap komt niet echt over. Voor de rest gaat A- Furqan vooral in debat met andere moslims.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit.
Je kan beter met hem het debat aangaan.
Tuurlijk. Juist vrijheid (van meningsuiting) verdedigen en niet te grabbel gooien omdat je bang bent voor een raar haatbaardje.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit.
Naast dat het argument koehandel is, hoe weet je dat die vluchteling wl zal integreren?quote:Op zondag 15 februari 2015 19:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Elke religieuze radicaal die we uitzetten is n extra plek voor vluchtelingen die elders hun leven niet zeker zijn en hier wl willen integreren.
Dat werkt in slechts een enkel geval. Met in debat blijven gaan lachen ze je uit en spugen ze op je naviteit. In de zandbak werkt debat ook niet echt, want die lui zijn niet voor rede vatbaar.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
Confronteer hem met zijn eigen logica. Houd hem de spiegel voor. En blijf met hem in debat.
Nogmaals: de man hoeft van mij niet weg. Hij moet zelf weten of hij weggaat. Wat jou schijnt te ontgaan, is dat we hier vrijheid van meningsuiting hebben. Mensen die in dit land wonen, hebben het recht om zich kritisch uit te laten over (bijvoorbeeld) de profeet Mohammed en ook de islam of over religie in algemene zin. Net zoals deze pipo zich ook over allerlei onderwerpen kritisch mag uitlaten.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die meneer gaat niet weg. Je begrijpt nog steeds niet dat groepen extremistische moslims het hier prima vinden om te leven. En dan niet omdat Pechtold zo'n leuk kapsel heeft maar om hier in Europa de islam te verspreiden d.m.v. dawah. Net zoals westerse missionarissen in Afrika blijven om die andere haatzaaiende zandbakideologie genaamd het christendom daar te verspreiden. Dus met enkel "ga maar lekker weg" schiet je niets mee op.
Jij denkt verder nog steeds dan slecht-geintegreerde moslims een 1 op 1 verband met radicalisme hebben. Dat is geheel niet zo; er zijn zat moslimextremisten die heel goed de taal spreken en hoogopgeleid zijn.
Je kan het het beste aanpakken, zoals je zelf zegt, hem met woorden te bestrijden. "Prima, jij wilt een kalifaat met mindere rechten voor niet-moslims? Prima, dan heb je volgens je eigen logica ook geen probleem als de PVV mindere rechten voor moslims zou introduceren." Confronteer hem met zijn eigen logica. Houd hem de spiegel voor. En blijf met hem in debat.
Slecht gentegreerde moslims?! Serieus?quote:Op zondag 15 februari 2015 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je problemen niet direct kunt aanpakken, zijn er wellicht manieren om ze indirect aan te pakken. Wat mij betreft mogen slecht gentegreerde moslims best een keer merken dat hun Nederlandse nationaliteit geen vanzelfsprekendheid is.
Verder is er nog zoiets als het vrije woord. Het figuur waarover we in de OP lezen, kunnen we ook met woorden bestrijden, door hem een spiegel voor te houden en door duidelijk te maken dat vrijheid van meningsuiting in de westerse samenleving een groot goed is.
De man geeft expliciet zlf dit aan:
[..]
Prima kerel. Dan leef je toch niet met ons samen? Niemand eist dat van je. Als die religieuze principes van je zo zwaar wegen, handel daar dan naar. Geef je Nederlandse nationaliteit op, ga wonen in een islamitisch land. Doe-hoei.
Christendom is helemaal niet van oudsher onderdeel van onze cultuur tenzij jouw geschiedenis maar tot 2000 jaar geleden gaat. Verder is dat natuurlijk totaal niet relevant, de geschiedenis is op geen enkele manier van belang voor wat er in de toekomst moet gebeuren. We hebben ook al jaren gewerkt aan vrijheid van meningsuiting en religie en ik zie geen reden om te denken dat dat standpunt niet goed is omdat er wat moslims een andere mening hebben.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Christendom en islam zijn op dit punt totaal niet te vergelijken. Mocht je dat toch willen: de opvattingen van gematigde moslims en conservatieve christenen komen ongeveer overeen. Nog een verschil is dat het christendom van oudsher onderdeel is van onze cultuur en mede vorm heeft gegeven aan wat Nederland nu is. Dat geldt niet voor de islam.
We hebben de afgelopen 40-50 jaar juist gewerkt aan een scheiding van kerk en staat. We willen juist af van groepen gelovigen die hun normen aan de hele samenleving willen opdringen. Overigens kunnen christelijke partijen ook niet zomaar alles maken.
Daar ben ik het mee eens. De harde aanpak is echter ook een lastige. Geen enkele jihadist komt genezen uit de gevangenis.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat werkt in slechts een enkel geval. Met in debat blijven gaan lachen ze je uit en spugen ze op je naviteit. In de zandbak werkt debat ook niet echt, want die lui zijn niet voor rede vatbaar.
De tijd zal het leren. Wat is het alternatief dan? De poorten in Nederland maar ongebreideld openzetten voor allerlei groepen migranten die niet alleen slecht integreren, maar ook nog eens hun eigen normen en waarden gaan opdringen?quote:Op zondag 15 februari 2015 19:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Naast dat het argument koehandel is, hoe weet je dat die vluchteling wl zal integreren?
Het is zowel de harde als de zachte aanpak. Het is dus en-en in plaats van of-of.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat werkt in slechts een enkel geval. Met in debat blijven gaan lachen ze je uit en spugen ze op je naviteit. In de zandbak werkt debat ook niet echt, want die lui zijn niet voor rede vatbaar.
Oh kijk eens aan. Waar was jij toen het westen de eigen normen en waarden opdrong aan elk volk op deze aardbol? Soms met een zoetje maar vaker met geweld?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De tijd zal het leren. Wat is het alternatief dan? De poorten in Nederland maar ongebreideld openzetten voor allerlei groepen migranten die niet alleen slecht integreren, maar ook nog eens hun eigen normen en waarden gaan opdringen?
De poorten sluiten voor immigranten, alleen mensen die echt iets toevoegen binnenlaten.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De tijd zal het leren. Wat is het alternatief dan? De poorten in Nederland maar ongebreideld openzetten voor allerlei groepen migranten die niet alleen slecht integreren, maar ook nog eens hun eigen normen en waarden gaan opdringen?
Daarom... en die gewelddadige shit halen we ook naar Europa als er niet snel wat gedaan wordt aan dat intolerante volk binnen de Europese landsgrenzen. Er zijn al enkele dodelijke aanslagen geweest. What's next?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. De harde aanpak is echter ook een lastige. Geen enkele jihadist komt genezen uit de gevangenis.
In menig deel van het Midden-Oosten is het inmiddels zo dat ze alleen de taal van het absolute geweld nog spreken.
Je kunt niet met dergelijke lieden in debat, want de Koran is het woord van god en er bestaat geen twijfel over het woord van god. Om hem te overtuigen moet je hem er eerst van overtuigen dat niet alles of eigenlijk niets wat in dat boek staat de absolute waarheid is. Onmogelijk als de grondslag van het hele geloof omvat dat wat er in dat boek staat de absolute waarheid betreft.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit.
Weten we dat nou nog niet dan?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is zowel de harde als de zachte aanpak. Het is dus en-en in plaats van of-of.
Laat publiek op tv de gematigde moslims met de extremistische moslim in debat gaan. Als de islam werkelijk zo vredelievend is wint de gematigde moslim op basis van Koranverzen en staat die haatzaaier voor lul. Er valt dus weinig voor die haatzaaier te lachen als blijkt dat hij op basis van zijn Koran ongelijk zou hebben. Heeft echter de haatzaaier op basis van de Koran gelijk en kan de gematigde moslim moeilijk weerstand bieden, dan weten we direct dat we een levensgevaarlijk probleem hebben. Verder spijker je Korankennis bij onze politici bij zouden we eens eindelijk een fatsoenlijke Tweede Kamerdebat zullen krijgen.
Wat een onzin. Je kunt niet alleen in debat over de vraag of god wel bestaat maar ook over de uitleg van de koran en andere islamitische teksten. Juist onder moslims is dat laatste debat ook heel erg gaande en zijn er vele meningen.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Je kunt niet met dergelijke lieden in debat, want de Koran is het woord van god en er bestaat geen twijfel over het woord van god. Om hem te overtuigen moet je hem er eerst van overtuigen dat niet alles of eigenlijk niets wat in dat boek staat de absolute waarheid is. Onmogelijk als de grondslag van het hele geloof omvat dat wat er in dat boek staat de absolute waarheid betreft.
Een christen kan je met een beetje moeite nog wel wijs maken dat mogelijkerwijs de monnik die in de 16e eeuw de 20e editie van het boekje schreef een paar foutjes heeft gemaakt. Immers is wat er in het boek staat (in tegenstelling tot bij de Islam) de 'overlevering' van het woord van god en/of jezus door de eeuwen heen, niet het woord van god zelf. Het stokt hooguit bij discussies over de Paus e.d., immers is de Paus een dienaar uitgekozen door god, waar dan weer geen compromis over te sluiten valt.
Ik ook niet. Ik ben op diverse thema's links of links van het midden, maar als het aankomt op onderwerpen als strafrecht en de slechte integratie van groepen migranten, dan ben ik toch echt rechts. Omdat links op dit punt gelijkstaat aan tenenkrommende naviteit.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daarom... en die gewelddadige shit halen we ook naar Europa als er niet snel wat gedaan wordt aan dat intolerante volk binnen de Europese landsgrenzen. Er zijn al enkele dodelijke aanslagen geweest. What's next?
Nooit gedacht dat ik ooit zo rechts zou gaan klinken.
Ze zijn het er echter allemaal over eens dat wat er in dat boek staat, het woord van god is.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kunt niet alleen in debat over de vraag of god wel bestaat maar ook over de uitleg van de koran en andere islamitische teksten. Juist onder moslims is dat laatste debat ook heel erg gaande en zijn er vele meningen.
paar jaar de cel inquote:Op zondag 15 februari 2015 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En nu; uitzetting?
En dan word je met je leven bedreigd en zelfs vermoord.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tuurlijk. Juist vrijheid (van meningsuiting) verdedigen en niet te grabbel gooien omdat je bang bent voor een raar haatbaardje.
Satire is een ander prachtig Westers wapen.
Want...?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:25 schreef selen het volgende:
Morgen met niqaab reizen (ov), dat wordt leuk
Zelfs daar zijn al vragen over omdat de koran pas is geschreven na de dood van Mohammed. Het is wel zo dat dit inderdaad het uitgangspunt is. Gelukkig staat dat dus de discussie niet in de weg, de mens is immers meer dat alleen dat wat hij gelooft.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze zijn het er echter allemaal over eens dat wat er in dat boek staat, het woord van god is.
God(Allah) is almachtig, Mohammed is zijn profeet en de Koran is het woord van god. Dat gelooft iedere moslim daar kun je geen speld tussen krijgen.
Nou sommige mensen beweren dat het niet mag, maar ik kon geen enkel bewijs vinden behalve een bekrompen nrc artikel.quote:
Abou Jahjah heeft ooit gezegd dat Belgen en Nederlanders die zich niet willen aanpassen aan de multiculturele samenleving maar moeten emigreren. Ik denk Pala in dezelfde hoek zit. Dus verbod op belediging van de profeet (vzmh) en de Nederlanders die dat niet bevalt kunnen oprotten, of anders......quote:Op zondag 15 februari 2015 20:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar je draagt 'm toch hopelijk vanwege je geloof...?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:29 schreef selen het volgende:
[..]
Nou sommige mensen beweren dat het niet mag, maar ik kon geen enkel bewijs vinden behalve een bekrompen nrc artikel.
Ja, hehe.. met carnavalquote:Op zondag 15 februari 2015 20:29 schreef selen het volgende:
[..]
Nou sommige mensen beweren dat het niet mag, maar ik kon geen enkel bewijs vinden behalve een bekrompen nrc artikel.
Het christendom is niet onderdeel van onze eeuwenoude cultuur maar de germaanse tradities zijn onderdeel van onze eeuwenoude cultuur. Groepen moslims vinden dat er met 2 maten gemeten wordt en met 1 ding kan ik hen gelijk geven: als je buitenlandse zandbakgodsdiensten wil inperken moet je niet het christendom en het jodendom allerlei (culturele) voordeeltjes gunnen. Alle zandbakgodsiensten zijn gelijk en de inhoud van hun boeken staan haaks op onze Nederlandse normen en waarden.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Christendom en islam zijn op dit punt totaal niet te vergelijken. Mocht je dat toch willen: de opvattingen van gematigde moslims en conservatieve christenen komen ongeveer overeen. Nog een verschil is dat het christendom van oudsher onderdeel is van onze cultuur en mede vorm heeft gegeven aan wat Nederland nu is. Dat geldt niet voor de islam.
We hebben de afgelopen 40-50 jaar juist gewerkt aan een scheiding van kerk en staat. We willen juist af van groepen gelovigen die hun normen aan de hele samenleving willen opdringen. Overigens kunnen christelijke partijen ook niet zomaar alles maken.
En waarom kom je dat hier melden? Omdat je trots bent op je eigen onderdrukking? Of gewoon omdat je graag wilt provoceren?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:25 schreef selen het volgende:
Debat met religieuze extremisten als Pala heeft geen enkele zin. Gezien het gevaar voor de staatsveiligheid dat deze man vormt is iets als administratieve detentie een beter plan.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die meneer gaat niet weg. Je begrijpt nog steeds niet dat groepen extremistische moslims het hier prima vinden om te leven. En dan niet omdat Pechtold zo'n leuk kapsel heeft maar om hier in Europa de islam te verspreiden d.m.v. dawah. Net zoals westerse missionarissen in Afrika blijven om die andere haatzaaiende zandbakideologie genaamd het christendom daar te verspreiden. Dus met enkel "ga maar lekker weg" schiet je niets mee op.
Jij denkt verder nog steeds dan slecht-geintegreerde moslims een 1 op 1 verband met radicalisme hebben. Dat is geheel niet zo; er zijn zat moslimextremisten die heel goed de taal spreken en hoogopgeleid zijn.
Je kan het het beste aanpakken, zoals je zelf zegt, hem met woorden te bestrijden. "Prima, jij wilt een kalifaat met mindere rechten voor niet-moslims? Prima, dan heb je volgens je eigen logica ook geen probleem als de PVV mindere rechten voor moslims zou introduceren." Confronteer hem met zijn eigen logica. Houd hem de spiegel voor. En blijf met hem in debat.
Ik ben bang dat het deze kant op zal gaan.....quote:Op zondag 15 februari 2015 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Abou Jahjah heeft ooit gezegd dat Belgen en Nederlanders die zich niet willen aanpassen aan de multiculturele samenleving maar moeten emigreren. Ik denk Pala in dezelfde hoek zit. Dus verbod op belediging van de profeet (vzmh) en de Nederlanders die dat niet bevalt kunnen oprotten, of anders......
Die moderne onzin hoort hier al helemaal niet thuis als je naar de geschiedenis kijkt, dat is pas de laatste tientallen jaren ontstaan.quote:
Carnaval....quote:Op zondag 15 februari 2015 20:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar je draagt 'm toch hopelijk vanwege je geloof...?
Half Nederland denkt dat "het wel allemaal meevalt" hoor. Gisteren las ik nog doodleuk op dit forum dat de islam het doden vam onschuldige mensen verbiedt. Wat deed hun stichter de profeet dan? Hij was geweldloos?quote:
uhhhh... ongeveer 500 jaar oud het humanisme...quote:Op zondag 15 februari 2015 20:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die moderne onzin hoort hier al helemaal niet thuis als je naar de geschiedenis kijkt, dat is pas de laatste tientallen jaren ontstaan.
Je kan - hoe graag je het zou willen - niet mensen op basis van gedachten in detentie zetten.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Debat met religieuze extremisten als Pala heeft geen enkele zin. Gezien het gevaar voor de staatsveiligheid dat deze man vormt is iets als administratieve detentie een beter plan.
Onder de echte kenners is dan weer heel erg weinig verschil van mening. De sharia staat als een huis, en men is het zeer eens over alle hoofdpunten.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kunt niet alleen in debat over de vraag of god wel bestaat maar ook over de uitleg van de koran en andere islamitische teksten. Juist onder moslims is dat laatste debat ook heel erg gaande en zijn er vele meningen.
Ja maar dat is niet hetzelfde humanisme als het moderne seculiere humanisme van bijv. Jaap van Praag.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
uhhhh... ongeveer 500 jaar oud het humanisme...
Oorspronkelijk verstond men onder humanisme:
een teruggrijpen op voornamelijk de Griekse oudheid als cultuur- en vormingsideaal.
een levensbeschouwing die zich niet beroept op een goddelijke openbaring, maar vertrouwt op het vermogen van de mens om zelf zijn leven zin te geven, zich baserend op westerse universele waarden zoals menselijke waardigheid, mondigheid, vrijheid, tolerantie en verantwoordelijkheid.
Tuurlijk kan je met hem in debat gaan. Hij is geen monster.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Je kunt niet met dergelijke lieden in debat, want de Koran is het woord van god en er bestaat geen twijfel over het woord van god. Om hem te overtuigen moet je hem er eerst van overtuigen dat niet alles of eigenlijk niets wat in dat boek staat de absolute waarheid is. Onmogelijk als de grondslag van het hele geloof omvat dat wat er in dat boek staat de absolute waarheid betreft.
Een christen kan je met een beetje moeite nog wel wijs maken dat mogelijkerwijs de monnik die in de 16e eeuw de 20e editie van het boekje schreef een paar foutjes heeft gemaakt. Immers is wat er in de Bijbel staat (in tegenstelling tot bij de Islam) de 'overlevering' van het woord van god en/of jezus door de eeuwen heen, niet het woord van god zelf. Het stokt hooguit bij discussies over de Paus e.d., immers is de Paus een dienaar uitgekozen door god, waar dan weer geen compromis over te sluiten valt.
Uiteraard.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar je draagt 'm toch hopelijk vanwege je geloof...?
Waarom zou ik dat niet 'mogen melden' dan?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En waarom kom je dat hier melden? Omdat je trots bent op je eigen onderdrukking? Of gewoon omdat je graag wilt provoceren?
Fijn voor ze. En ik, als athest geloof niet in het bestaan van een God / Allah en volgens de overleving die nota bene in de Koran zelf is opgeschreven, moeten we Mohammed kenmerken als een gewelddadige pedofiel. Niet bepaald iemand om te vereren, lijkt me zo.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze zijn het er echter allemaal over eens dat wat er in dat boek staat, het woord van god is.
God(Allah) is almachtig, Mohammed is zijn profeet en de Koran is het woord van god. Dat gelooft iedere moslim daar kun je geen speld tussen krijgen.
Net zoals iedere Christen gelooft dat Jezus de zoon van god is.
Het kwam een beetje provocerend over. (Althans op mij.)quote:Op zondag 15 februari 2015 20:47 schreef selen het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat niet 'mogen melden' dan?
De naamgeving misschien ja. Nooit van heidenen gehoord?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die moderne onzin hoort hier al helemaal niet thuis als je naar de geschiedenis kijkt, dat is pas de laatste tientallen jaren ontstaan.
Laten we het zo zeggen: wat is jouw REDEN om dit te melden?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:47 schreef selen het volgende:
[..]
Staat dat er, dat het niet mag? Nee, dat staat er niet. Ik vroeg waarom je dat komt melden. Waar ben je precies zo trots op? Je draagt een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking dat volgens de koran helemaal niet verplicht is.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:47 schreef selen het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk wel dat je in een samenleving (met nadruk op 'samen') wel rekening dient te houden met andermans gevoelens? Dat wil zeggen dat als Mohammed voor de islamieten heilig is dat je dan niet die profeet blijft bespotten omdat dat toegestaan is?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:48 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die daar niet mee kunnen leven, hebben pech. En in sommige gevallen ook nog de mogelijkheid om te vertrekken naar landen waar een andere wind waait.
Net alsof er overal billboards staan met beledigende teksten?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk wel dat je in een samenleving (met nadruk op 'samen') wel rekening dient te houden met andermans gevoelens? Dat wil zeggen dat als Mohammed voor de islamieten heilig is dat je dan niet die profeet blijft bespotten omdat dat toegestaan is?
Of ben jij van de dat-bepaal-ik-allemaal-zelf-wel-generatie? Die zich geen HOL aantrekt van anderen en zich al heleml niet laat corrigeren?
Ja, laten we hier ook een dictatuurtje maken.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:41 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Mag deze meneer dan niet vastgezet worden? Aangezien hij de Nederlandse staat omver wil werpen.
Ja, dat is het vervelende h, je hebt te maken met andere mensen. Tenzij je in een hutje op de hei gaat wonen. Maar daar heb jij kennelijk niet voor gekozen. Dus zul je rekening moeten houden met anderen.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:56 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Net alsof er overal billboards staan met beledigende teksten?
Tsjongejonge zeg telkens dat gezeik over dat we rekening moeten houden met de moslims omdat ze zich door alles beledigd voelen. Ik voel me ook door heel veel dingen beledigd, maar zoals Hans Teeuwen al mooi aan gaf: daar bouw je een schild voor op.
Ik mag alles doen wat is toegestaan. Op het moment dat ik de behoefte voel om Mohammed te bespotten of om stevige kritiek op religie te uiten, dan mag ik dat gewoon doen. Overigens is er bar weinig voor nodig om Mohammed te bespotten. Volgens de overlevering was zijn gedrag dermate discutabel dat de "feiten" eigenlijk al voor zichzelf spreken.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk wel dat je in een samenleving (met nadruk op 'samen') wel rekening dient te houden met andermans gevoelens? Dat wil zeggen dat als Mohammed voor de islamieten heilig dat je dan niet die profeet blijft bespotten omdat dat toegestaan is?
Of ben jij van de dat-bepaal-ik-allemaal-zelf-wel-generatie? Die zich geen HOL aantrekt van anderen en zich al heleml niet laat corrigeren?
Ja dat waren allen die niet katholiek waren toch?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De naamgeving misschien ja. Nooit van heidenen gehoord?
Mensen die niet gelovig zijn, zijn al eeuwen aanwezig. Daarom wordt Nederland ook wel aangeduid als een land met een joods-christelijke, humanistische traditie. Allerlei heidense elementen zijn opgenomen in christelijke feesten. De kerstboom en het eten van paaseieren zijn goede voorbeelden.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat waren allen die niet katholiek waren toch?
Je reageert niet op mijn eerste zin.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dat is het vervelende h, je hebt te maken met andere mensen. Tenzij je in een hutje op de hei gaat wonen. Maar daar heb jij kennelijk niet voor gekozen. Dus zul je rekening moeten houden met anderen.
Ja, dat is even schrikken h?
Hier gaan mijn tenen al helemaal van krullen. Ik ruik een mentaliteit van iemand die zijn rechten zo verrekte goed weet maar zijn plichten niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik mag alles doen wat is toegestaan.
Volgens mij niet, de heidenen geloofden in andere goden Wodan, Frija en anderen. Mogelijk dat het trechterbeker volk niet in goden geloofde maar die kans lijkt mij ook klein.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:00 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die niet gelovig zijn, zijn al eeuwen aanwezig.
quote:Op zondag 15 februari 2015 21:00 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je reageert niet op mijn eerste zin.
Je hebt het continu over al die beledigingen die moslims te verduren krijgen.
Waar/wanneer dan? En zij kunnen deze niet ontwijken net als ieder ander?
Nee, die staan er niet nee.quote:Net alsof er overal billboards staan met beledigende teksten?
Mijn tenen gaan dan juist weer krullen van mensen die net doen alsof ik een soort eerbied voor de islam (of andere religies) moet opbrengen. Even een wake-up-call: die mensen zijn echt niet meer waard of belangrijker dan ik ben.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier gaan mijn tenen al helemaal van krullen. Ik ruik een mentaliteit van iemand die zijn rechten zo verrekte goed weet maar zijn plichten niet.
Oeiiii, dan heb je aan mij de verkeerde hoor.
Mijn hemel.
Accepteer nou maar dat de islam in Nederland is. Ik heb er ook moeite mee! Zeker! Maar het is een feit. En het houdt ook in dat je rekening met anderen houdt, net zoals jij ook verwacht dat mensen rekening met ju houden. Als jouw buren je gek maken met hun heavy metal om 3 uur 's nachts dan baal jij k.
Op die fiets.
Staan de kranten vol met beledigingen?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
[..]
Nee, die staan er niet nee.
Tot hier toe zijn we het compleet eens!quote:Op zondag 15 februari 2015 21:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn tenen gaan dan juist weer krullen van mensen die net doen alsof ik een soort eerbied voor de islam (of andere religies) moet opbrengen. Even een wake-up-call: die mensen zijn echt niet meer waard of belangrijker dan ik ben.
Het is als athest heel hard nodig om voor je rechten op te komen en om te ageren tegen de praktijken van gelovigen die via wet- en regelgeving hun normen en waarden aan iedereen willen opdringen. Ik zal dat altijd, zo lang ik leef, aan de kaak blijven stellen. Wen er maar vast aan.
Ik heb nergens gezegd dat ik geen islam in Nederland accepteer. Er zijn in Nederland mensen die in de islam geloven. Er zijn ook christenen, hindoes, boeddhisten, athesten en aanhangers van het vliegend spaghettimonster. Geen enkele groep is belangrijker dan de andere.
Als jij je ergert aan het gedrag van je buren omdat jij er niet door kunt slapen en je gaat verhaal halen, zou jij het leuk vinden als die riepen: "Hey, als het je hier niet bevalt, dan rot je toch op. Het is een vrij land, ik mag hier doen en laten wat ik wil. Hey, dit is het westen h. En nu optyfen."quote:Je vergelijking gaat trouwens ook nog eens mank. Midden in de nacht keiharde muziek aanzetten, is geen recht dat ik opeis of meen te hebben. Evenmin is het iets waaraan ik me schuldig maak. Opkomen voor essentile rechten, zoals het recht op vrije meningsuiting, is heel wat anders dan het goedpraten van overtredingen.
Vrijheid van meningsuiting geldt toch alleen voor meningen die je aanstaan?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:06 schreef Elfletterig het volgende:
Opkomen voor essentile rechten, zoals het recht op vrije meningsuiting, is heel wat anders dan het goedpraten van overtredingen.
Volgens mij kom je niet op voor de vrijheid van meningsuiting door te zeggen dat iemand die het wil beperken maar moet oprotten. Dat is eerder het aantasten van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:06 schreef Elfletterig het volgende:
Opkomen voor essentile rechten, zoals het recht op vrije meningsuiting, is heel wat anders dan het goedpraten van overtredingen.
Van geluidsoverlast heb je ook ondubbelzinnig last. Wat voor last hebben moslims van schaars geklede vrouwen, van vrijheid van meningsuiting of van homoseksualiteit?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tot hier toe zijn we het compleet eens!
[..]
Als jij je ergert aan het gedrag van je buren omdat jij er niet door kunt slapen en je gaat verhaal halen, zou jij het leuk vinden als die riepen: "Hey, als het je hier niet bevalt, dan rot je toch op. Het is een vrij land, ik mag hier doen en laten wat ik wil. Hey, dit is het westen h. En nu optyfen."
Zou jij dat aangenaam vinden? Sociaal?
Als hij die mensen gedwongen uitzet, is het een beperking van die vrijheid. Als hij suggereert dat die mensen wellicht beter kunnen verkassen naar een ander land, is dat geenszins een beperking. Net zo min als het een beperking van de vrijheid van meningsuiting is om tegen iemand die afgeeft op McDonalds te zeggen dat hij dan beter naar de Burger King kan gaan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij kom je niet op voor de vrijheid van meningsuiting door te zeggen dat iemand die het wil beperken maar moet oprotten. Dat is eerder het aantasten van de vrijheid van meningsuiting.
Alleen al het feit dat een profeet, die voor nderen heilig is, een pedofiel wordt genoemd.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:06 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Staan de kranten vol met beledigingen?
Begint het journaal iedere dag met een cartoon van mohammed?
Had iemand ooit van die cartoons gehoord van charlie? Ik niet.
Ik zie ze niet hoor, die beledigingen.
Ja Wilders praat continu over de Islam, echter er zijn wel meer politici waar ik de TV van uit wil zetten.
Domme opmerking dit. Als ik verhaal ga halen vanwege keiharde muziek, dan doen mijn buren iets dat niet mag, namelijk geluidsoverlast veroorzaken. Mensen die kritiek op religie uiten, doen iets dat wl mag. En daarnaast ook nog iets dat de "gedupeerde" gewoon kan negeren.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Als jij je ergert aan het gedrag van je buren omdat jij er niet door kunt slapen en je gaat verhaal halen, zou jij het leuk vinden als die riepen: "Hey, als het je hier niet bevalt, dan rot je toch op. Het is een vrij land, ik mag hier doen en laten wat ik wil. Hey, dit is het westen h. En nu optyfen."
Zou jij dat aangenaam vinden? Sociaal?
Op de n of andere manier kan ik moeilijk met jou discussiren. Je vraagstellingen zijn heel beleefd maar je bedoelt dat helemaal niet volgens mij. En dat vind ik verwarrend.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Van geluidsoverlast heb je ook ondubbelzinnig last. Wat voor last hebben moslims van schaars geklede vrouwen, van vrijheid van meningsuiting of van homoseksualiteit?
Rekening houden met andere mensen is ok.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dat is het vervelende h, je hebt te maken met andere mensen. Tenzij je in een hutje op de hei gaat wonen. Maar daar heb jij kennelijk niet voor gekozen. Dus zul je rekening moeten houden met anderen.
Vrijheid van meningsuiting geldt voor alle meningen, behoudens de grenzen die de wet stelt. Moslims en christenen mogen van alles vinden en roepen. Ook veel dingen die van mij wel een paar tandjes minder mogen, maar die ze wettelijk gezien toch mogen roepen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting geldt toch alleen voor meningen die je aanstaan?
Geluidsoverlast is heel subjectief hoor.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Domme opmerking dit. Als ik verhaal ga halen vanwege keiharde muziek, dan doen mijn buren iets dat niet mag, namelijk geluidsoverlast veroorzaken. Mensen die kritiek op religie uiten, doen iets dat wl mag. En daarnaast ook nog iets dat de "gedupeerde" gewoon kan negeren.
Bah. Onder de mantel van 'alles mag ik' je ook alles permitteren.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En nu komt de grote schok voor je: ik eis dezelfde rechten op. Ik wil mijn ongezouten mening over de islam, het christendom, Mohammed, Jezus, Jozef, Mozes, Judas en de hele bende gewoon kunnen geven. Het zijn essentile, zwaarbevochten rechten die in een boel minder-beschaafde, -ontwikkelde landen lang niet zo vanzelfsprekend zijn.
Bij de vrijheid van meningsuiting hoort het debat om tot een goed standpunt te komen. Als je een debat ontloopt met dergelijke dooddoeners dan tast je in mijn ogen wel de vrijheid van meningsuiting aan, je ontneemt de ander immers de kans te debatteren.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als hij die mensen gedwongen uitzet, is het een beperking van die vrijheid. Als hij suggereert dat die mensen wellicht beter kunnen verkassen naar een ander land, is dat geenszins een beperking. Net zo min als het een beperking van de vrijheid van meningsuiting is om tegen iemand die afgeeft op McDonalds te zeggen dat hij dan beter naar de Burger King kan gaan.
Dit inderdaad. Daarmee hoort deze "discussie" ook gewoon afgesloten te zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Welke plichten heb je het dan over?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Geluidsoverlast is heel subjectief hoor.
Mijn punt is dat je een ander niet het bos in moet sturen als iemand je vraagt ergens rekening mee te houden. Zo simpel is het gewoon. Je hebt niet per definitie overal rcht op. Dat is een fabeltje.
Dat is een debiele opvatting. Volstrekt debiel.
Kom eens met je plichten aanzetten. Laten we het dr eens over hebben.
Jouw plichten ten opzichte van de samenleving. Waarin draag jij je steentje bij...?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Welke plichten heb je het dan over?
Als ik geen zin heb om met iemand te debatteren omdat ze een plaat voor hun kop hebben, dan tast ik ze niet aan in hun vrijheid van meningsuiting, maar maak ik gebruik van het mijne. De vrijheid om je mening te uiten is dezelfde vrijheid die je ook ervaart om dit niet te doen. Je tast hiermee niemand aan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij de vrijheid van meningsuiting hoort het debat om tot een goed standpunt te komen. Als je een debat ontloopt met dergelijke dooddoeners dan tast je in mijn ogen wel de vrijheid van meningsuiting aan, je ontneemt de ander immers de kans te debatteren.
Nou zo interpreteer jij dat, maar ik doe dit uit respect voor God. Ik zou bij wijze van spreken vrouwen zonder hoofddoek als hoeren kunnen zien die hun lichaam aan andere mannen willen laten zien. Ik zou 'ze' kunnen zien als immorele personen die geen normen en waarden hebben.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Staat dat er, dat het niet mag? Nee, dat staat er niet. Ik vroeg waarom je dat komt melden. Waar ben je precies zo trots op? Je draagt een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking dat volgens de koran helemaal niet verplicht is.
Wat is de reden dat je in Nederland bent? Kun je mij dat eens uitleggen? Ik snap het namelijk niet.
Je zit idiote vergelijkingen te maken en verwacht daar dan een serieuze reactie op. Ik heb twee pogingen gedaan, maar het wil niet doordringen. Jammer dan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Geluidsoverlast is heel subjectief hoor.
Mijn punt is dat je een ander niet het bos in moet sturen als iemand je vraagt ergens rekening mee te houden. Zo simpel is het gewoon. Je hebt niet per definitie overal rcht op. Dat is een fabeltje.
Dat is een debiele opvatting. Volstrekt debiel.
Kom eens met je plichten aanzetten. Laten we het dr eens over hebben.
Waar slaat dit nu weer op?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jouw plichten ten opzichte van de samenleving. Waarin draag jij je steentje bij...?
1) als mijn moeder geld heeft voor seks, kun je haar best een hoer noemen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat een profeet, die voor nderen heilig is, een pedofiel wordt genoemd.
En dan zonder enige terughoudendheid. Gewoon een pedofiel.
Zoiets zeg je als je cht niets anders meer weet, niet te allen tijde. Want dit is behoorlijk heftig. Of het waar is of niet.
Ik zeg toch ook niet over jouw moeder dat ze een h**r is? Of heb je daar geen enkel probleem mee omdat dit een vrij land is?
Ook in een vrij land heb je je aan fatsoensnormen te houden.
Hier heb jij overigens geen HOUT voor gedaan. Maar dat terzijde.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zijn essentile, zwaarbevochten rechten die in een boel minder-beschaafde, -ontwikkelde landen lang niet zo vanzelfsprekend zijn.
Goede inhoudelijke weerlegging. Nu snap ik precies waarom het hetzelfde is om iemand een nacht lang uit z'n slaap te houden en een tekening te maken.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op de n of andere manier kan ik moeilijk met jou discussiren. Je vraagstellingen zijn heel beleefd maar je bedoelt dat helemaal niet volgens mij. En dat vind ik verwarrend.
Wil je echt dat ik op zo'n domme vraag een antwoord geef? Je bent bekend met zaken als de Grondwet (artikel 1) en het Wetboek van Strafrecht?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Bah. Onder de mantel van 'alles mag ik' je ook alles permitteren.
Ik ga eens een hele rare vraag stellen: heb jij ook ergens plichten...? Of flip jij nu...?
Zolang je deze gedachten niet (gewelddadig) wenst op te dringen aan anderen en er naar streeft om jouw respect helemaal voor jouzelf in praktijk te brengen, zal het mij een worst zijn wat je vind of doet.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef selen het volgende:
[..]
Nou zo interpreteer jij dat, maar ik doe dit uit respect voor God. Ik zou bij wijze van spreken vrouwen zonder hoofddoek als hoeren kunnen zien die hun lichaam aan andere mannen willen laten zien. Ik zou 'ze' kunnen zien als immorele personen die geen normen en waarden hebben.
En ik ben in Nederland geboren, waarom ben jij hier?
Als ik vraag om een beetje respect voor gelovigen, dan flip je ook al.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je zit idiote vergelijkingen te maken en verwacht daar dan een serieuze reactie op. Ik heb twee pogingen gedaan, maar het wil niet doordringen. Jammer dan.
Verder getuigt je opmerking van een boel kortzichtigheid. Voor je het weet, doen gelovigen niks anders meer dan anderen vragen om "rekening te houden" met ze. Alsof wij daar slaafs en vol eerbied steeds gehoor aan moeten geven.
Wel als je elke opmerking van mensen gaat afdoen met "dan rot je maar op" omdat de opmerking je niet bevalt. Je kunt pas na het debat concluderen dat je van mening blijft verschillen maar dan nog hoort dat geaccepteerd te worden en hoort de opmerking dat de ander dan maar moet vertrekken niet. De vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je accepteert dat je het niet eens bent en toch samen kunt leven. Anders zou je een mening sanctioneren en is er geen vrijheid meer die mening te hebben.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef Drinky het volgende:
[..]
Als ik geen zin heb om met iemand te debatteren omdat ze een plaat voor hun kop hebben, dan tast ik ze niet aan in hun vrijheid van meningsuiting, maar maak ik gebruik van het mijne. De vrijheid om je mening te uiten is dezelfde vrijheid die je ook ervaart om dit niet te doen. Je tast hiermee niemand aan.
Hoezo? Die ander kan er perfect op inhaken, bijvoorbeeld door aan te tonen dat het verbieden van bepaalde uitingen niet onwesters is. Daarnaast is het veelal een reactie op een andere debatvernietigende dooddoener, namelijk: "jij mag dat niet zeggen want ik voel mij daardoor beledigd."quote:Op zondag 15 februari 2015 21:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij de vrijheid van meningsuiting hoort het debat om tot een goed standpunt te komen. Als je een debat ontloopt met dergelijke dooddoeners dan tast je in mijn ogen wel de vrijheid van meningsuiting aan, je ontneemt de ander immers de kans te debatteren.
Welk respect betoon je door jezelf te verhullen?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef selen het volgende:
[..]
Nou zo interpreteer jij dat, maar ik doe dit uit respect voor God. Ik zou bij wijze van spreken vrouwen zonder hoofddoek als hoeren kunnen zien die hun lichaam aan andere mannen willen laten zien. Ik zou 'ze' kunnen zien als immorele personen die geen normen en waarden hebben.
In deze discussie over de islam zijn er mensen die lopen te blaten dat ze alles mogen. Alles mag.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:24 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op?
We hebben een discussie over de islam fanaten en het hebben van rechten en het uitdragen hier van en jij komt met plichten aankakken.
Zeg nu eens wat voor plichten je op het oog hebt aangaande deze discussie?
Nou nee, de functie van de boerka en niqaab is toch echt heel duidelijk dat vrouwen geen lusten opwekken bij de man. Je kunt prima respect voor God / Allah hebben, zonder zo'n gedrocht.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef selen het volgende:
[..]
Waar staat die plicht precies beschreven?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In deze discussie over de islam zijn er mensen die lopen te blaten dat ze alles mogen. Alles mag.
Oh ja...?
Nou, ik zal je iets heel raars vertellen: je hebt recht op veel, maar je hebt ook de plicht om je n te passen aan anderen. Maar zodra ik het over plichten heb, flippen er mensen hier. Vandaar dat ik daar naar ga vragen.
Ik begrijp dat ik jouw moeder gewoon intens kan beledigen en dat jou dat weinig zou boeien.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1) als mijn moeder geld heeft voor seks, kun je haar best een hoer noemen.
2) je moet het in de context zien: moslims zeggen dat Mohammed ht voorbeeld voor moreel gedrag was. Als hij dan seks heeft met een negenjarige, is dat een beetje raar. Ofwel is hij toch niet zo'n goed voorbeeld, ofwel is seks met minderjarigen moreel goed. Kortom: hij wordt geen pedo genoemd om moslims kwaad te maken, maar om een nogal groot gat in hun religie aan te wijzen.
3) zelfs als mijn moeder geen seks zou hebben voor geld, zou het me vrij weinig kunnen boeien als jij haar een hoer noemt. Ik weet wel beter dan me iets aan te trekken van het gebazel van labiele domoren. Misschien moet jij daar ook eens mee stoppen. En je moslimvriendjes ook.
Ik spreek vaak met mijn Turkse buurman.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:18 schreef johnson555 het volgende:
Internethelden zijn al aanwezig zie ik, spreken die ooit een moslim aan of Is t alleen keyboard warrior?
Ik snap 'm nie... ?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke weerlegging. Nu snap ik precies waarom het hetzelfde is om iemand een nacht lang uit z'n slaap te houden en een tekening te maken.
(dat was sarcasme)
Je kunt niet eens een voorbeeld noemen begrijp ik....? Of is mijn vraag al stuitend genoeg?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wil je echt dat ik op zo'n domme vraag een antwoord geef? Je bent bekend met zaken als de Grondwet (artikel 1) en het Wetboek van Strafrecht?
Als dat is wat je hebt onthouden van die post, moet je ook even punt 2 lezen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ik jouw moeder gewoon intens kan beledigen en dat jou dat weinig zou boeien.
Ja, omdat het altijd weer dezelfde eenrichtingsweg is. Gelovigen die respect opeisen (niet vragen, maar opeisen), terwijl dat respect omgekeerd bijzonder gebrekkig is.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als ik vraag om een beetje respect voor gelovigen, dan flip je ook al.
Niemand zegt hier dat je alles mag. Dat kan je natuurlijk proberen en dan komt de NL wetgeving in aktie.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In deze discussie over de islam zijn er mensen die lopen te blaten dat ze alles mogen. Alles mag.
Oh ja...?
Nou, ik zal je iets heel raars vertellen: je hebt recht op veel, maar je hebt ook de plicht om je n te passen aan anderen. Maar zodra ik het over plichten heb, flippen er mensen hier. Vandaar dat ik daar naar ga vragen.
Ng erger, het moet ergens staan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar staat die plicht precies beschreven?
Je vraag is niet stuitend, je vraag is bijzonder dom, want je hoort het antwoord gewoon te weten. En het belerende toontje is trouwens ook bizar. Stel je dezelfde vragen trouwens ook aan de religieuze fanatici die in de OP staan genoemd?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt niet eens een voorbeeld noemen begrijp ik....? Of is mijn vraag al stuitend genoeg?
Wat is er mis met mijn conclusie? Je schreef het zelf.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als dat is wat je hebt onthouden van die post, moet je ook even punt 2 lezen.
Weet je wat ook een essentile plicht is? Tolereren dat anderen dingen zeggen die voor jou beledigend kunnen zijn. Sterker nog, die plicht is zo essentieel dat 'ie is opgenomen in de grondwet.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ng erger, het moet ergens staan.
Op een oude buurvrouw letten, dat staat nergens als plicht vermeld. Toch is het een ding wat je gewoon zou kunnen doen. Naastenliefde, de plicht om iets voor een ander te doen ook al schiet je er zelf geen bal mee op.
Het hoeft niet ergens beschreven te staan, om waardevol te zijn. Essentieel zelfs.
Oh dat ben ik met je eens. Absoluut! Laat daar geen misverstand over bestaan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Het is niet zo dat gelovig-zijn automatisch betekent dat je meer respect moet krijgen dan mensen die niet gelovig zijn.
Mensen die niet gelovig zijn, zijn meestal immoreel. Geloof is er juist om immorele praktijken te voorkomen (zoals alcohol, drugs, prostitutie, homoseksualiteit/pedoseksualiteit). Gelovige personen hebben een veel kleinere kans om in verkeerde handen te vallen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, omdat het altijd weer dezelfde eenrichtingsweg is. Gelovigen die respect opeisen (niet vragen, maar opeisen), terwijl dat respect omgekeerd bijzonder gebrekkig is.
Ik heb geen enkel respect voor gelovigen. Ik heb respect voor mensen om wie ze zijn, vanwege dingen die ze doen, hoe ze zich gedragen. Niet vanwege hun geloof. Het is niet zo dat gelovig-zijn automatisch betekent dat je meer respect moet krijgen dan mensen die niet gelovig zijn.
Elfletterig roept dat.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niemand zegt hier dat je alles mag. Dat kan je natuurlijk proberen en dan komt de NL wetgeving in aktie.
Ja dat weten we allemaal. Nog steeds een vaag punt.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op een oude buurvrouw letten, dat staat nergens als plicht vermeld. Toch is het een ding wat je gewoon zou kunnen doen. Naastenliefde, de plicht om iets voor een ander te doen ook al schiet je er zelf geen bal mee op.
Het hoeft niet ergens beschreven te staan, om waardevol te zijn. Essentieel zelfs.
Ik dacht al dat het moeilijk zou zijn voor jou om wat plichten te noemen. Ik kan ze inderdaad niet in deze post terugvinden.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je vraag is niet stuitend, je vraag is bijzonder dom, want je hoort het antwoord gewoon te weten. En het belerende toontje is trouwens ook bizar. Stel je dezelfde vragen trouwens ook aan de religieuze fanatici die in de OP staan genoemd?
Punt 1 en 2 zijn in deze context behoorlijk wat belangrijker dan punt 3. Je hebt je gefocust op het verkeerde.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn conclusie? Je schreef het zelf.
quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef selen het volgende:
[..]
Mensen die niet gelovig zijn, zijn meestal immoreel. Geloof is er juist om immorele praktijken te voorkomen (zoals alcohol, drugs, prostitutie, homoseksualiteit/pedoseksualiteit). Gelovige personen hebben een veel kleinere kans om in verkeerde handen te vallen.
Ook hier de vraag: hoeveel naastenliefde stelt die meneer Pala tentoon? Die wil maar n ding: een Nederland dat op islamitische leest is geschoeid. Vervolgens is het een kleine stap om iedereen die niet aan de moslim-standaarden voldoet, te vervolgen. Ga je anders even verdiepen in de praktijk van mensenrechten in veruit de meeste moslimlanden.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Formeel zijn er 3 burgerplichten:quote:Op zondag 15 februari 2015 21:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jouw plichten ten opzichte van de samenleving. Waarin draag jij je steentje bij...?
Tolereren, ja inderdaad. Maar alles wat ik vraag is: ga niet STAMPEN op andermans gevoeligheden. Om het stampen. Om het kwetsen. Kwetsen om te kwetsen. Onnodig kwetsen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Weet je wat ook een essentile plicht is? Tolereren dat anderen dingen zeggen die voor jou beledigend kunnen zijn.
Dus gelovigen moeten evenveel respect krijgen, maar zeggen dat Mohammed een pedo is omdat hij een negenjarige heeft geneukt, dat mag dan weer niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh dat ben ik met je eens. Absoluut! Laat daar geen misverstand over bestaan.
Ik bedoel niet specifiek gelovigen trouwens. Laat ik het andersdenkenden noemen. Respect voor andersdenkenden. Waaronder gelovigen zoals moslims, christenen, whatever.
Oh nee, dat ben ik totl niet met je eens. Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Hl weinig zelfs.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef selen het volgende:
[..]
Mensen die niet gelovig zijn, zijn meestal immoreel.
Het lijkt mij dat deze meneer Pala stampt op onze humanistische grondwet en het liefst een islamitische staat wenst te stichten....quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tolereren, ja inderdaad. Maar alles wat ik vraag is: ga niet STAMPEN op andermans gevoeligheden. Om het stampen. Om het kwetsen. Kwetsen om te kwetsen. Onnodig kwetsen.
quote:Op zondag 15 februari 2015 18:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Heb je hem weer met z'n waanbeelden. koekoek
Helemaal niemand heeft hier zin in oorlog met Rusland. Er is geen anti-russische propaganda.
Ah, je gebruikt afleidingsmanoeuvresquote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Punt 1 en 2 zijn in deze context behoorlijk wat belangrijker dan punt 3. Je hebt je gefocust op het verkeerde.
Dat gebeurt meestal ook niet. Het probleem is dat jij het al kwetsend vindt als mensen het niet met elkaar eens zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tolereren, ja inderdaad. Maar alles wat ik vraag is: ga niet STAMPEN op andermans gevoeligheden. Om het stampen. Om het kwetsen. Kwetsen om te kwetsen. Onnodig kwetsen.
Als iemand met die laatste opmerking een debat ontloopt heb je inderdaad gelijk.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoezo? Die ander kan er perfect op inhaken, bijvoorbeeld door aan te tonen dat het verbieden van bepaalde uitingen niet onwesters is. Daarnaast is het veelal een reactie op een andere debatvernietigende dooddoener, namelijk: "jij mag dat niet zeggen want ik voel mij daardoor beledigd."
Het lijkt wel een soort virus dat hier op het forum rondwaart. Mensen die mij woorden in de mond leggen die ik helemaal niet heb gezegd. Ik word er strontziek van.quote:
Meneer Pala ken ik verder niet. Ik heb het over moslims in het algemeen. Dat Nederland op islamitische leest geschoeid moet worden is een walgelijk standpunt overigens. Debiel. Mallotig. He zal alle religies bij elkaar moeten zijn of meneer Pala heeft een probleem.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook hier de vraag: hoeveel naastenliefde stelt die meneer Pala tentoon? Die wil maar n ding: een Nederland dat op islamitische leest is geschoeid. Vervolgens is het een kleine stap om iedereen die niet aan de moslim-standaarden voldoet, te vervolgen. Ga je anders even verdiepen in de praktijk van mensenrechten in veruit de meeste moslimlanden.
Laatst was toch onderzocht dat er 100.000 potentile terroristen zijn in Nederland.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat het niet enkel werkloze, kansarme mensen in slechte buurten zijn die radicaal gedachtengoed aanhangen. Weer een fabeltje dat de prullenbak in kan. Maar dat terzijde.
En plichten ten opzichte van je medemens in het dagelijks leven...?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Formeel zijn er 3 burgerplichten:
1) belastingplicht.
2) leerplicht tot 18 (?)
3) plicht de wet te kennen.
Jee wat kun jij zuigen zegquote:Op zondag 15 februari 2015 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En plichten ten opzichte van je medemens in het dagelijks leven...?
Ik weet niet wat het is maar ik word confuus van jouw vragen en antwoorden.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dus gelovigen moeten evenveel respect krijgen, maar zeggen dat Mohammed een pedo is omdat hij een negenjarige heeft geneukt, dat mag dan weer niet.
Hypocriet much?
Ik weet niet of dhr. Pala kwetst om te kwetsen. Als het z'n mening is, dan mag ie die uiten. Maar het is volstrekt debiel.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat deze meneer Pala stampt op onze humanistische grondwet en het liefst een islamitische staat wenst te stichten....
Ja wat is daar mee?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Ik ben het niet met jou eens, al heel lang niet, maar ik vind jou niet kwetsend. Helemaal niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat gebeurt meestal ook niet. Het probleem is dat jij het al kwetsend vindt als mensen het niet met elkaar eens zijn.
Nee.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ah, je gebruikt afleidingsmanoeuvres
Een bijzonder dubieuze uitspraak, die door mij als niet-gelovige dan maar gewoon moet worden gencasseerd en geaccepteerd, of niet? Want zo werkt het toch bij iets te veel gelovigen en hun ziekelijke, misplaatste superioriteit.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef selen het volgende:
[..]
Mensen die niet gelovig zijn, zijn meestal immoreel. Geloof is er juist om immorele praktijken te voorkomen (zoals alcohol, drugs, prostitutie, homoseksualiteit/pedoseksualiteit). Gelovige personen hebben een veel kleinere kans om in verkeerde handen te vallen.
Pertinente onzin.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef selen het volgende:
[..]
Waarom mag ik dan Mohammed niet tekenen? Mijn mening, mijn artistieke vrijheid in een westers progressief seculier land.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet niet of dhr. Pala kwetst om te kwetsen. Als het z'n mening is, dan mag ie die uiten. Maar het is volstrekt debiel.
De plicht om vrouwen voor hoer uit te schelden omdat ze een ander geloof hebben of geen doek dragen?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens mij maar n je aan de wetten houden.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Formeel zijn er 3 burgerplichten:
1) belastingplicht.
2) leerplicht tot 18 (?)
3) plicht de wet te kennen.
We dwalen af. Ik bedoel dit helemaal niet in een religieuze context. We dwalen af.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja wat is daar mee?
Je bedoelt waarschijnlijk om geen zaken aan te dragen die gelovigen mogen beledigen zoals een beeld tekenen of tonen van Mohammed of een spotprent over de Paus?
Of slechte jeugd.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Laatst was toch onderzocht dat er 100.000 potentile terroristen zijn in Nederland.
Heeft weinig met opleiding te maken.
Of stageplaats.
Formeel is daarover niets vastgelegd, volgens mij.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hola, absoluut niet. Deze hele discussie gaat over religie en ene Mnr. Pala die zich aangevallen voelt in zijn religie.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We dwalen af. Ik bedoel dit helemaal niet in een religieuze context. We dwalen af.
Het is dapper dat je het probeert, maar met figuren als selen kun je eigenlijk geen zinnige discussie meer voeren. Zulke types, compleet gehersenspoeld, moet je als verloren beschouwen. Je kunt alleen nog hopen dat ze vroeg en laat inzien dat hun toekomst niet in Nederland ligt, maar in een land waar de islam de norm is.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:45 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Pertinente onzin.
Alsof je een fictief persoon, of een tweeduizend jaar oud boek nodig hebt om je te vertellen wat goed en fout is. Je doet goede dingen omdat je een mens bent. Punt.
Bekijk ook dit onderzoek eens naar de percentages religieuzen in Amerikaanse gevangenissen.. 99,93% van de gevangen in de VS is gelovig. Slechts 0,07% is atheist.
Waarom zouden atheisten niet in gevangenissen zitten.. met hun immorele praktijken?
http://www.patheos.com/bl(...)an-we-ever-imagined/
Nou, ik hoor die term 'pedo' in combinatie met de profeet Mohammed toch echt ook buiten een debat hoor. Elflettering heeft weer zo'n opmerking hierboven waarvan ik denk: zowwww, alsof je een emmer leeggooit zeg.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kortom, er wordt niet zomaar gezegd dat hij een pedo is, het is onderdeel van een debat.
Wat een oneindig dom standpunt. Ik heb geen boodschap aan de sharia, en wens me daar ook niet aan te houden. Dat is namelijk waar we het hier over hebben. Dat jij dat niet weet zegt me eigenlijk alweer genoeg. Misschien moet je gewoon je mond houden als je er geen verstand van hebt, en de discussie aan de grote mensen over laten.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, je snapt nu onderhand wel wat ik bedoelquote:Op zondag 15 februari 2015 21:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waarom mag ik dan Mohammed niet tekenen? Mijn mening, mijn artistieke vrijheid in een westers progressief seculier land.
De koran ken ik heleml niet. Ik ga af op m'n gezonde verstand.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De plicht om vrouwen voor hoer uit te schelden omdat ze een ander geloof hebben of geen doek dragen?
Dat staat in de koran, maar die ken jij vast wel.
Ik wil je nog weleens horen als jou nichtje van 7 uitgehuwelijkt werd aan een dikke oude vent van 40.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik hoor die term 'pedo' in combinatie met de profeet Mohammed toch echt ook buiten een debat hoor. Elflettering heeft weer zo'n opmerking hierboven waarvan ik denk: zowwww, alsof je een emmer leeggooit zeg.
Daar gaat het niet om lieve schat.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Formeel is daarover niets vastgelegd, volgens mij.
Ik ken die hele man niet. Dus ik heb geen idee hoe of wat. En ik ga me er nu ook niet in verdiepen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hola, absoluut niet. Deze hele discussie gaat over religie en ene Mnr. Pala die zich aangevallen voelt in zijn religie.
Niet ontwijken aub!
Shariaquote:Op zondag 15 februari 2015 21:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat een oneindig dom standpunt. Ik heb geen boodschap aan de sharia, en wens me daar ook niet aan te houden. Dat is namelijk waar we het hier over hebben. Dat jij dat niet weet zegt me eigenlijk alweer genoeg. Misschien moet je gewoon je mond houden als je er geen verstand van hebt, en de discussie aan de grote mensen over laten.
Ok dus je weet eigenlijk niet eens waar we hier over discussieren en waarom?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ken die hele man niet. Dus ik heb geen idee hoe of wat. En ik ga me er nu ook niet in verdiepen.
Je pakt een uiterste om de hele islam weg te vagen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik wil je nog weleens horen als jou nichtje van 7 uitgehuwelijkt werd aan een dikke oude vent van 40.
Jij vond toch dat we als Westerse samenleving veel konden leren van hechte familiebanden uit Islamistische landen?
Ik doe wel vaker gek.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ok dus je weet eigenlijk niet eens waar we hier over discussieren en waarom?
Da's grappig....
Noem eens iets wat we van de islam kunnen leren?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je pakt een uiterste om de hele islam weg te vagen.
En ja: we kunnen van de islam leren. De islam kan k (!!) van het westen leren. Wat betreft die uithuwelijking bijvoorbeeld.
Sociaal wenselijk is wel vrouwen zonder doek uitschelden, lastig vallen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om lieve schat.
Het gaat erom dat je niet gaat lopen blaten over dat je overal recht op hebt. Dat je alles mag, alles mag zeggen. In straattaal: dat je denkt dat je overal JE GROTE MOND over open kunt doen.
Het kn wel. Opentrekken kan altijd.
Maar of het wenselijk is, sociaal is, mnselijk is, dat bedoel ik.
En nu MOET HET SODEJU duidelijk zijn. Ik ga niet in herhaling vallen.
Het is een hele goeie vraag maar ik heb geen zin meer. Ik ben gewoon echt heel boos.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Noem eens iets wat we van de islam kunnen leren?
Prima! Eerlijk gezegd denk ik dat je een prima kerel/vrouw bent...niet te beroerd om ieder geval mee te discussieren en haar/zijn zegje te doen. En dat mag ook wel eens gezegd worden...quote:
Ah, dat vind ik wel lief! Ik ben trouwens een vrouw hoor! Nou, dank je wel.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Prima! Eerlijk gezegd denk ik dat je een prima kerel/vrouw bent...niet te beroerd om ieder geval mee te discussieren en haar/zijn zegje te doen. En dat mag ook wel eens gezegd worden...
Het enige dat een beetje in de buurt komt is dit:quote:Op zondag 15 februari 2015 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om lieve schat.
Het gaat erom dat je niet gaat lopen blaten over dat je overal recht op hebt. Dat je alles mag, alles mag zeggen. In straattaal: dat je denkt dat je overal JE GROTE MOND over open kunt doen.
Het kn wel. Opentrekken kan altijd.
Maar of het wenselijk is, sociaal is, mnselijk is, dat bedoel ik.
En nu MOET HET SODEJU duidelijk zijn. Ik ga niet in herhaling vallen.
Maar ik denk dat het onderwijs schromelijk faalt in de opzet van deze wet. In de eerste plaats is de betrokkenheid tussen verschillende bevolkingsgroepen aan het verschralen en in de politiek zie je dat de kiezer zich naar de uiteinden van het politieke spectrum begeeft, daarnaast bestaat er sinds de verschillende crises die elkaar de afgelopen jaren hebben opgevolgd steeds minder vertrouwen in de politiek. In de tweede plaats wil het in het onderwijs met die omvangrijke allochtone populatie ook niet echt vlotten als het les geven alleen al over de Holocaust bepaald geen sinecure is. En juist uit de lessen van tweede wereldoorlog halen wij veel van onze moderne westerse humane waarden........quote:Nederlandse scholen voor primair en voortgezet onderwijs zijn sinds 1 februari 2006 wettelijk verplicht om actief burgerschap en sociale integratie te bevorderen (Wet op het primair onderwijs, artikel 8 lid 3). Aanleiding hiervoor zijn twee maatschappelijke ontwikkelingen die kenmerkend zijn voor de afgelopen decennia. De eerste is individualisering, waardoor de betrokkenheid op elkaar, en op de politiek in het bijzonder is afgenomen. De tweede is de omvangrijke allochtone populatie, die minder bekend is met de burgerschapstraditie.
No problemo. Niet boos worden aub.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ah, dat vind ik wel lief! Ik ben trouwens een vrouw hoor! Nou, dank je wel.
Beetje jammer, want ik was wel nieuwsgierig.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is een hele goeie vraag maar ik heb geen zin meer. Ik ben gewoon echt heel boos.
Waar denk je dat al deze moslimeisen mbt zgn beledigingen vandaag komen? Je denkt toch niet dat ze dat zelf verzinnen obv hun eigen ervaren emoties? Daar heeft het niets mee te maken. Er worden rechtsregels uit de sharia geschonden, en men poogt dan met veel misbaar de kudde tot sharia compliant handelen te bewegen. Mocht dat niet goedschiks lukken, is er natuurlijk altijd nog kwaadschiks (Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, maar ook Charlie Hebdo, Westergaard, Vilks enz enz, en ook in de moslimwereld liggen de voorbeelden (uiteraard) voor het oprapen).quote:Op zondag 15 februari 2015 21:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Sharia![]()
Jij ziet spookjes. Daar had ik het totl niet over.
Precies.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:02 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Waar denk je dat al deze moslimeisen mbt zgn beledigingen vandaag komen? Je denkt toch niet dat ze dat zelf verzinnen obv hun eigen ervaren emoties? Daar heeft het niets mee te maken. Er worden rechtsregels uit de sharia geschonden, en men poogt dan met veel misbaar de kudde tot sharia compliant handelen te bewegen. Mocht dat niet goedschiks lukken, is er natuurlijk altijd nog kwaadschiks (Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, maar ook Charlie Hebdo, Westergaard, Vilks enz enz, en ook in de moslimwereld liggen de voorbeelden (uiteraard) voor het oprapen).
Nou moet ik eerlijk zeggen dat, de islamitische mensen die ik ken dan, heel gastvrij zijn, heel behulpzaam en alles zullen delen wat in hun vermogen ligt....quote:Op zondag 15 februari 2015 22:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat kunnen we van de islam leren?
Laat ik hier eens inhaken.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Noem eens iets wat we van de islam kunnen leren?
Snel, vort met die bunker bouwen, CNN zegt dat de Russen dit jaar nog nukes gaan gooien.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou moet ik eerlijk zeggen dat, de islamitische mensen die ik ken dan, heel gastvrij zijn, heel behulpzaam en alles zullen delen wat in hun vermogen ligt....
En nu ga ik weer verder met klussen...want dat is mijn plicht als vader en hoofd van de huishouding!![]()
![]()
Geen SEX!!!??????quote:Op zondag 15 februari 2015 22:03 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Laat ik hier eens inhaken.
Een periode van onthouding is niet verkeerd. Hoeft geen full-on ramadan te zijn, maar matigen qua eten, drinken, seks kan op zijn tijd niet slecht zijn.
Ook het geven van giften is een goede eigenschap.
5 keer bidden per dag is too much, maar een periode van meditatie (of tien minuten geen tv/smartphone, maar rust) is niet verkeerd.
Dan heb je volgens mij drie pilaren van de islam gehad. Hadj is nutteloos, jihad zelfs kwalijk.
Overigens vind ik niet dat zulke zaken opgelegd moeten worden door een geloof.
Intelligente mensen kunnen zelf ook wel bedenken dat het helpen van naasten, een gezonde levensstijl en rust op zijn tijd goed zijn voor een mens.
Oh ja das waar ook.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Snel, vort met die bunker bouwen, CNN zegt dat de Russen dit jaar nog nukes gaan gooien.
In hoeverre heeft dat met de islam te maken. Ik ken genoeg niet-moslims die ook zo zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou moet ik eerlijk zeggen dat, de islamitische mensen die ik ken dan, heel gastvrij zijn, heel behulpzaam en alles zullen delen wat in hun vermogen ligt....
Ook in het westen heb je nu een trend als de porn-off.quote:
Ramadan is zeer ongezond. De Hadj is ook gevaarlijk en vertraagt de groei van achtergebleven gebieden, omdat mensen liever een slechte kut reis boeken ipv te investeren in een bedrijfje.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:03 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Laat ik hier eens inhaken.
Een periode van onthouding is niet verkeerd. Hoeft geen full-on ramadan te zijn, maar matigen qua eten, drinken, seks kan op zijn tijd niet slecht zijn.
Ook het geven van giften is een goede eigenschap.
5 keer bidden per dag is too much, maar een periode van meditatie (of tien minuten geen tv/smartphone, maar rust) is niet verkeerd.
Dan heb je volgens mij drie pilaren van de islam gehad. Hadj is nutteloos, jihad zelfs kwalijk.
Overigens vind ik niet dat zulke zaken opgelegd moeten worden door een geloof.
Intelligente mensen kunnen zelf ook wel bedenken dat het helpen van naasten, een gezonde levensstijl en rust op zijn tijd goed zijn voor een mens.
Porn off?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ook in het westen heb je nu een trend als de porn-off.
Als seks een verslaving wordt, of je je eigenwaarde moet halen uit het aantal jongens/meisjes dat je in bed hebt gehad, gaat er toch iets mis.
Niemand pleit voor geen seks.. Behalve de RK kerk dan, maar dat is een ander verhaal. En ook geen succes.
Het is inderdaad doodeenvoudig, het staat in alle (sharia) handboeken, en wie zijn ogen niet sluit voor de werkelijkheid kan het werkelijk overal zelf waarnemen. Echter zijn er nogal wat westerlingen die last hebben van de dubieuze (religieuze) overtuiging dat alle mensen en culturen hetzelfde zijn en dat ze ook hetzelfde willen. Dit belemmert hen om de werkelijkheid waar te nemen, met dit soort onnozelarij tot gevolg.quote:
Pssst. Artikel 1 is gelijkheidsbeginsel. VvM is meer artikel 7.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wil je echt dat ik op zo'n domme vraag een antwoord geef? Je bent bekend met zaken als de Grondwet (artikel 1) en het Wetboek van Strafrecht?
Waar wordt dit gezegd dan? Zij kunnen dit soort uitspraken niet gewoon ontwijken?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat een profeet, die voor nderen heilig is, een pedofiel wordt genoemd.
En dan zonder enige terughoudendheid. Gewoon een pedofiel.
Zoiets zeg je als je cht niets anders meer weet, niet te allen tijde. Want dit is behoorlijk heftig. Of het waar is of niet.
Ik zeg toch ook niet over jouw moeder dat ze een h**r is? Of heb je daar geen enkel probleem mee omdat dit een vrij land is?
Ook in een vrij land heb je je aan fatsoensnormen te houden.
In plaats van het 'recht op vrijheid van meningsuiting', iets als de 'plicht om een ander nooit in zijn/haar meningsuiting te beperken'?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh ja...?
Goed punt. Als het zeggen of tekenen van nare dingen over de profeet niet meer mag - moeten moslims dan ook beperkt worden in wat voor nare dingen zij mogen zeggen over bijv. ongelovigen, joden, homoseksuelen enzovoorts ? En moeten die passages dan ook uit de Koran geschrapt worden ?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:12 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waar wordt dit gezegd dan? Zij kunnen dit soort uitspraken niet gewoon ontwijken?
Ik krijg met dezelfde frequentie te horen dat ik naar de hel zal gaan omdat ik niet in god geloof.
Interessant punt.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Goed punt. Als het zeggen of tekenen van nare dingen over de profeet niet meer mag - moeten moslims dan ook beperkt worden in wat voor nare dingen zij mogen zeggen over bijv. ongelovigen, joden, homoseksuelen enzovoorts ? En moeten die passages dan ook uit de Koran geschrapt worden ?
En val je vooral niemand anders mee lastig inderdaad.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:55 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Daarom overal openbaar onderwijs, geloof vieren doe je in je eigen huis
Nou daar kan ik kort over zijn: dat vind ik stuitend. Heel simpel. Ik kan me voorstellen dat dat wel ff te ver gaat ja!quote:Op zondag 15 februari 2015 22:12 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik krijg met dezelfde frequentie te horen dat ik naar de hel zal gaan omdat ik niet in god geloof.
Interessant argument inderdaad.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Goed punt. Als het zeggen of tekenen van nare dingen over de profeet niet meer mag - moeten moslims dan ook beperkt worden in wat voor nare dingen zij mogen zeggen over bijv. ongelovigen, joden, homoseksuelen enzovoorts ? En moeten die passages dan ook uit de Koran geschrapt worden ?
Het gaat er ook om he je iets zegt. Je kunt je mening op twee manieren verkondigen:quote:Op zondag 15 februari 2015 22:16 schreef probeer het volgende:
[..]
In plaats van het 'recht op vrijheid van meningsuiting', iets als de 'plicht om een ander nooit in zijn/haar meningsuiting te beperken'?
Zelfde effect (iedereen mag zeggen wat hij/zij wil), maar het beschermen van de mening van de ander zit er wel meteen een stuk duidelijker bij ingebakken. Ok, toegegeven, dat is natuurlijk impliciet nu ook al zo, want zo'n wettelijk recht geldt natuurlijk voor ieder individu. Maar met dat besef ('ow, een ander mag k zeggen wat hij/zij wil) hebben sommige mensen nu dus nogal veel moeite.
3. Mensen vermoorden en dan roepen dat het begrijpelijk is.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het gaat er ook om he je iets zegt. Je kunt je mening op twee manieren verkondigen:
1. "Kunt u uw auto even verderop zetten, dan kan ik m'n oprit uitrijden? Heel fijn, alvast bedankt!"
2. "Weg met die grafauto van je!"
Nummer 2 mg, is toegestaan. Maar wordt doorgaans niet aangeraden.
Nee hoor, dat gaat helemaal niet te ver. Zoals ik al zeg: in een vrije samenleving bouw je daar een schild voor op. En zolang de frequentie van dit soort opmerkingen binnen de perken blijf is daar niks mee mis.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou daar kan ik kort over zijn: dat vind ik stuitend. Heel simpel. Ik kan me voorstellen dat dat wel ff te ver gaat ja!
Nice one.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Als het je niet had geraakt, was je er niet over begonnen.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:25 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gaat helemaal niet te ver. Zoals ik al zeg: in een vrije samenleving bouw je daar een schild voor op. En zolang de frequentie van dit soort opmerkingen binnen de perken blijf is daar niks mee mis.
Als het kwetsend bedoeld is, wel ja.quote:Goed punt. Als het zeggen of tekenen van nare dingen over de profeet niet meer mag - moeten moslims dan ook beperkt worden in wat voor nare dingen zij mogen zeggen over bijv. ongelovigen, joden, homoseksuelen enzovoorts ? [...]
Hoe maak je dat onderscheid ? Als er letterlijk in de Koran zou staan dat homo's en ongelovigen naar de hel gaan (ik weet niet of dat er in staat) is dat natuurlijk net zo beledigend voor deze groepen als een tekening van Mohammed die een schaap neukt voor moslims is.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als het kwetsend bedoeld is, wel ja.
Ik ben er over begonnen om een vergelijking te geven met jouw voorbeeld voor een moslim, om aan te geven dat het absurd is boos te worden wanneer je beledigd wordt met zo'n lage frequentie.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als het je niet had geraakt, was je er niet over begonnen.
Heel kort door de bocht: Het humanisme leunt inderdaad op waarden waarvan sommigen heel ver terug gaan. Maar het humanisme als stroming (of .. instituut?) in Nederland, vindt zijn oorsprong na de tweede wereldoorlog, voornamelijk in de vorm van het Humanistisch Verbond. Google Jan van Praag.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
uhhhh... ongeveer 500 jaar oud het humanisme...
Oorspronkelijk verstond men onder humanisme:
een teruggrijpen op voornamelijk de Griekse oudheid als cultuur- en vormingsideaal.
een levensbeschouwing die zich niet beroept op een goddelijke openbaring, maar vertrouwt op het vermogen van de mens om zelf zijn leven zin te geven, zich baserend op westerse universele waarden zoals menselijke waardigheid, mondigheid, vrijheid, tolerantie en verantwoordelijkheid.
Een passage laten schrappen is geen optie. Een mens heeft zelf k de verplichting na te denken. Er kan wel staan: schop je buurman het balkon af, maar zoiets doe je dus niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:31 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoe maak je dat onderscheid ? Als er letterlijk in de Koran zou staan dat homo's en ongelovigen naar de hel gaan (ik weet niet of dat er in staat) is dat natuurlijk net zo beledigend voor deze groepen als een tekening van Mohammed die een schaap neukt voor moslims is.
Zou je die passage dan om fatsoensredenen uit de Koran moeten schrappen of niet ?
Prachtig argument, die houden we er in.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:31 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoe maak je dat onderscheid ? Als er letterlijk in de Koran zou staan dat homo's en ongelovigen naar de hel gaan (ik weet niet of dat er in staat) is dat natuurlijk net zo beledigend voor deze groepen als een tekening van Mohammed die een schaap neukt voor moslims is.
Zou je die passage dan om fatsoensredenen uit de Koran moeten schrappen of niet ?
Homo's worden niet belachelijk gemaakt, maar blijkbaar beledigd en bedreigd dat ze naar de hel gaan. Ik vind dat nogal heftig.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een passage laten schrappen is geen optie. Een mens heeft zelf k de verplichting na te denken. Er kan wel staan: schop je buurman het balkon af, maar zoiets doe je dus niet.
Maar inderdaad is de scheidslijn moeilijk te trekken. Wanneer geef je je mening, wanneer geef je je mening om te kwetsen, om een ander herhaaldelijk belachelijk te maken. Ik typ dit en ik voel nu al hoe wankel dit is. Want je zult maar homosexueel zijn en belachelijk gemaakt worden.
Nou ja, ik weet het ook niet. Count me out, ik ben nu te moe
In Syri en Irak worden homo's gewoon van een gebouw gegooid en de menigte staat er naar te kijken als zijnde vermaak.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:56 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Homo's worden niet belachelijk gemaakt, maar blijkbaar beledigd en bedreigd dat ze naar de hel gaan. Ik vind dat nogal heftig.
Soms vraag ik me af wat er mis is bij die mensen. Gebrek aan empathie misschien. Het laat in ieder geval zien dat mensen zich ook als beesten kunnen gedragen.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In Syri en Irak worden homo's gewoon van een gebouw gegooid en de menigte staat er naar te kijken als zijnde vermaak.
Zondebokken gekozen? Islamitische terreurcellen plegen de ene naar de andere terreurdaad in Europa en daarbuiten. En onze politici roepen om het hardst dat het helemaal niks met de islam te maken heeft. Welke idiote Nederlandse politicus riep twee weken terug dat nog geen 3% moslimterreur was? Enfin, de moslims wordt ondanks hun daden de hand boven het hoofd gehouden. Als er zondebokken aangewezen zouden moeten worden dan was dat toch heel gemakkelijk geweest.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:29 schreef Szikha het volgende:
Vrijheid van meningsuiting?
Nee , dat is verpakte leugentje. Onder het mom van.
De werkelijke reden is niet de vrijheid van meingsuiting! het gaat ook niet om de moslims of de profeet of welk ander religie dan ook. Nee
Wat wel gaande is : het gaat niet goed met Nederland/wereld.
In tijden van sociale en economische onzekerheden worden er zondebokken gekozen.
Dat is altijd zo en zal altijd zo blijven totdat de mens begint te beseffen (wat niet makkelijk is want de mens loopt achter de feiten aan anders zou de geschiedenis niet zo angstig steeds herhalen)
Er geldt een regel in de natuur: na kapitalisme komt er facisme.
Dit is altijd geweest en zal altijd blijven totdat we er genoeg van hebben.
Maar de mens is hardleers.
In plaats van mensen of dingen de schuld te geven zouden mensen eens naar hun zelf kijken.
Kunnen we (nog) niet
Ik hoop dat je niqaab vlekken oploopt die je er met geen mogelijkheid uit kan krijgen en je een nieuwe moet kopen.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:25 schreef selen het volgende:
Lijkt me een simplistische verklaring. In een land als Turkije gaat het al jaren prima qua economische groei, maar het volk heeft daar een islamist aan de macht geholpen die het land stukje bij beetje verder islamiseert.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:29 schreef Szikha het volgende:
Vrijheid van meningsuiting?
Nee , dat is verpakte leugentje. Onder het mom van.
De werkelijke reden is niet de vrijheid van meingsuiting! het gaat ook niet om de moslims of de profeet of welk ander religie dan ook. Nee
Wat wel gaande is : het gaat niet goed met Nederland/wereld.
In tijden van sociale en economische onzekerheden worden er zondebokken gekozen.
Dat is altijd zo en zal altijd zo blijven totdat de mens begint te beseffen (wat niet makkelijk is want de mens loopt achter de feiten aan anders zou de geschiedenis niet zo angstig steeds herhalen)
Er geldt een regel in de natuur: na kapitalisme komt er facisme.
Dit is altijd geweest en zal altijd blijven totdat we er genoeg van hebben.
Maar de mens is hardleers.
In plaats van mensen of dingen de schuld te geven zouden mensen eens naar hun zelf kijken.
Kunnen we (nog) niet
Ik deel inhoudelijk je mening.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:55 schreef chroestjov het volgende:
Niets mis met dergelijke bijeenkomsten, erg handig voor de inlichtingendiensten om radicalen te signaleren en in kaart te brengen.
Toch wel, we geven ze namelijk alle ruimte, we zouden zelfs kunnen zeggen dat Europa een basis gecreerd heeft waarop het extremisme kan groeien met als gevolg duizenden extremisten die richting Syri gaan en hier in Europa aanslagen willen plegen.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
Het is me allemaal iets te makkelijk hoe je de schuld in dit geval in de schoenen schuift van westerse landen.
Ik deel je mening dat we het in Europa veel te veel laten gebeuren. Dat is ook waarom ik radicalisme veel harder aangepakt wil zien worden. Maar ja, dat wordt meestal door poco's weggelachen.quote:Op maandag 16 februari 2015 01:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Toch wel, we geven ze namelijk alle ruimte, we zouden zelfs kunnen zeggen dat Europa een basis gecreerd heeft waarop het extremisme kan groeien met als gevolg duizenden extremisten die richting Syri gaan en hier in Europa aanslagen willen plegen.
Tot zover het zogenaamde geciviliseerde multiculturele Europa waar joden niet meer veilig zijn omdat de politiek weg kijkt voor antisemitisme en het zelfs aandurft om tijdens de holocaust herdenking te spreken over dat de holocaust een waarschuwing is van wat er kan gebeuren als we wegkijken voor antisemitisme.
Je kan het ook verbieden, maar dan organiseren ze het bij iemand thuis of ergens anders waar jij geen weet van hebt en valt er helemaal niets te signaleren en in kaart te brengen.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel inhoudelijk je mening.
Tegelijk voel ik de behoefte om een stuk of honderd van deze jongens te plaatsen:
Want laten we wel zijn: als de recente gebeurtenissen in Parijs en Kopenhagen n de vele vertrokken jihadstrijders vanuit Belgi en Nederland n ding laten zien, is het wel een gebrek aan lef en daadkracht om daadwerkelijk in te grijpen.
We signaleren radicalen. En daar blijft het dan ook bij. Als er binnen afzienbare tijd iemand in Nederland om zich heen gaat schieten, zul je zien dat de politie later zegt: we hadden de dader al een tijdje in het vizier. Fijn joh, dat je 'm in het vizier had...
Hier een beetje waarom het draait: de activistische da'wa als eilanden in een zee van ongeloof.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:50 schreef Elfletterig het volgende:
Dezelfde dubieuze club als die in de OP staat genoemd, organiseert volgende week dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het laat zich raden welke kant de aanwezige moslims op worden gepraat.
bronquote:Activistische da’wa in een zee van ongeloof
17 december 2014 | 10:30
Gisteren presenteerden Martijn de Koning, Ineke Roex, Carmen Becker en Pim Aarns een boeiend onderzoek naar de aard en omvang van militant islamitisch activistische netwerken in Nederland, Belgi en Duitsland. Die netwerken zijn klein; over de drie landen verspreid gaat het om enkele honderden aanhangers. Hun invloed is door de continue aandacht van de overheid en de media echter vele malen groter. De focus ligt daarbij momenteel vooral op de Syri-gangers. ‘Een groot deel van onze contacten is vertrokken naar Syri of is daar al gestorven….Het verbaasde ons niet dat ze gingen, maar het zijn er wel veel meer dan we dachten’, vertelde Martijn de Koning gisterenavond bij Dit is de Dag op Radio 1.
Onderzoekers van de Radboud Universiteit en de Universiteit van Amsterdam hebben in 2012 en 2013 onderzoek gedaan naar islamitisch activisme in Belgi, Nederland en Duitsland. Ze hebben onder meer gekeken naar groepen als Sharia4Belgium, Sharia4Holland, Team Free Saddik / Behind Bars. Straat Dawah, Tauhid Germany (voorheen Millatu Ibrahim), Die Wahre Religion en het Pierre Vogel-netwerk.
Voor alle duidelijkheid: in het onderzoek, dat als rapport is uitgegeven bij het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (IMES), staan processen van radicalisering of motieven van mensen om naar Syri te vertrekken niet centraal. De focus ligt op de ontwikkeling van activisme en de inbedding daarvan in de samenleving en de internationale context. Zo vormen de interventies van de VS en Europese landen in landen van moslims (Afghanistan, Jemen, Irak, Somali) een voortdurende bron van inspiratie, propaganda en mobilisatie van de activisten, evenals islamofobe tendensen in nationaal beleid en debat.
De opkomst van dit type islamitisch activisme is volgens de onderzoekers nieuw: moslims zijn geen kleine minderheid meer en jonge moslims laten hun eigen stem horen, waarbij ze de oudere generaties juist een zwijgende en onderdanige houding verwijten. De houding van de activisten is samen te vatten als: met de vuist op tafel slaan om te zeggen ‘Wij pikken niet alles meer’, en ‘Laat ons met rust’. Maar dat laatste doen ze op zo’n manier dat ze daardoor juist meer kritiek krijgen en meer aandacht; wat ze voor een deel ook willen om hun boodschap te verspreiden. De toenemende aandacht heeft echter ook geleid tot de val van deze netwerken. Tegelijkertijd blijven hun acties en de daarmee gepaard gaande retoriek en symboliek het overheidsbeleid ontregelen.
Da’wa activisme in de drie onderzochte landen
Sharia4Belgium kwam voor het eerst in het nieuws door het verstoren van een debat aan de Universiteit van Antwerpen. Het netwerk was vanaf de oprichting vooral gericht op het trekken van de aandacht van media door bewust te provoceren. Met deze provocaties wilde Sharia4Belgium, net als Sharia4Holland, de democratie en ‘westerse’ normen en waarden ontmaskeren als hypocriet en vijandig aan de islam. Daartegenover zetten de activisten de islam als ideale alternatieve levenswijze.
De Nederlandse netwerken Behind Bars en Straat Dawah zijn meer in de luwte opgekomen en richtten zich eerst vooral op solidariteitsacties voor gevangen en het verrichten van missiewerk op straat. Net als in Duitsland is er in Nederland sprake van verschillende vormen van verzet tegen de heersende orde en de internationale politiek, die vormkrijgt in ‘onderdrukking, onderwerping en vernedering door de ongelovigen’.
De activisten kiezen voor een alternatief waarin hun ideaalvisie op de islam en de samenleving centraal staat. Daarbij daat het om het creren van eigen ruimtes waar zij vrij zijn van inbreuken op hun privsfeer door een vijandelijke omgeving. Of zoals n van de activisten in het onderzoek het formuleerde: ‘een eiland in een zee van ongeloof’.
Hoewel de activisten allemaal grote thema’s proberen aan te snijden, lopen hun motieven om in verzet te komen sterk uiteen. Martijn de Koning: ‘Het verschilt sterk wat het doel is van deze mensen: de n wil op jihad, maar een ander wil gewoon in Nederland leven en met rust gelaten worden, zonder vervelend islamdebat’.
Goed stuk. Alleen doet de overheid niet veel meer dan signaleren.quote:Op maandag 16 februari 2015 01:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hier een beetje waarom het draait: de activistische da'wa als eilanden in een zee van ongeloof.
[..]
bron
1 meisje, niet meisjes (meervoud). Dit verraadt toch wel je gebrek aan islamitische basiskennis. Verder was een echtgenote van de profeet 15 jaar ouder dan hem en een zakenvrouw, andere echtgenotes van hem waren weduwen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je zo tegen immorele zaken bent, stop je trouwens onmiddellijk met het vereren van Mohammed: een gewelddadige man die meisjes van 9 jaar neukte. Laat me niet lachen met je opmerkingen over pedoseksualiteit.
Dat lijkt wel erg op het meten met 2 maten. UIt Charlie Hebdo zouden beledigende prenten en teksten geschrapt moeten worden, maar uit de Koran niet ?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een passage laten schrappen is geen optie.
Als je seks hebt met een nog niet geslachtsrijp kind ben je per definitie pedoseksueel. Dus dat gold inderdaad ook voor deze mensen.quote:Op maandag 16 februari 2015 05:07 schreef Montana_ir het volgende:
Het leeftijdsvereiste werd in het Romeinse recht bepaald aan de hand van geslachtsrijpheid. De man moest de leeftijd van veertien en de vrouw die van twaalf jaar bereikt hebben om in het huwelijk te mogen treden. Een Romein had wel toestemming nodig van de familie.[1] Het leeftijdsvereiste was aanvankelijk niet voor de man van toepassing; zijn geslachtsrijpheid werd specifiek onderzocht.[1]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Huwelijksleeftijd
Tot bijna het eind van 19de eeuw, was in bijna alle staten van Amerika, trouwen met 10 jarige meisjes, TOEGESTAAN.
http://www.buddybuddy.com/peters-1.html
Tot 1973 was volgens de wet in Delaware (Amerika) het leeftijd waarop een meisje mocht trouwen 7 jaar!
http://www.buddybuddy.com/peters-1.html
Dus waren zij allemaal pedofielen?
Dat maakt het goed inderdaad. Misschien was de stichting Martijn niet verboden als ze naast sex met kinderen ook benadrukten dat sex met volwassenen ook hartstikke fijn is.quote:Op maandag 16 februari 2015 04:12 schreef Irakees het volgende:
[..]
1 meisje, niet meisjes (meervoud). Dit verraadt toch wel je gebrek aan islamitische basiskennis. Verder was een echtgenote van de profeet 15 jaar ouder dan hem en een zakenvrouw, andere echtgenotes van hem waren weduwen.
Dat is de hele discussie al duidelijkquote:
Stichting Martijn zou in die tijd niet verboden zijn, nee.quote:Op maandag 16 februari 2015 07:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat maakt het goed inderdaad. Misschien was de stichting Martijn niet verboden als ze naast sex met kinderen ook benadrukten dat sex met volwassenen ook hartstikke fijn is.
Ik bedoel meer over zijn goedpraatredenatie naar de huidige maatstaven. We zeggen nu toch ook niet bij het monument van de slavernij (hoewel dat wel een nzijdige slavenhandel suggereert, maar dat terzijde) dat er naast mishandelde slaven ook vrije zwarten bestonden dus dat het allemaal wel meeviel?quote:Op maandag 16 februari 2015 08:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Stichting Martijn zou in die tijd niet verboden zijn, nee.
Als je een striptekeningetje al als een belediging ziet want ben je dan voor een zielige mierenneuker ? En hoe denk je dat de rest van de wereld de dagelijkse beledigingen, racisme en terreur vanuit de islam zien ? Homo's vervolgen, vrouwen onderdrukken, onthoofdingen, dictatuur, terreur, racisme etc. Het gedrag vanuit de islam is een belediging voor de mensheid en de menselijkheid.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Oh, dan ben ik in de war.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kritiek op de islam is niet hetzelfde als islamofobie.
In elk geval degenen die al bijkans een toeval krijgen of spontaan schuimbekken als ze bepaalde tekeningen zien. Of sowieso moeite hebben met het idee dat er mensen zijn die niets met de islam hebben en/of het wagen er kritiek op te hebben. Zulke figuren kunnen we hier werkelijk missen als ebola.quote:Op maandag 16 februari 2015 01:11 schreef bascross het volgende:
Ik ben ook bezorgd over de toekomst van moslims in Europa. Ik raad ze van harte aan om te vertrekken naar de woestijn.
In een zekere politieke hoek maakt dat geen enkel verschil.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Is al helemaal propaganda.quote:Op maandag 16 februari 2015 09:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik bedoel meer over zijn goedpraatredenatie naar de huidige maatstaven. We zeggen nu toch ook niet bij het monument van de slavernij (hoewel dat wel een nzijdige slavenhandel suggereert, maar dat terzijde) dat er naast mishandelde slaven ook vrije zwarten bestonden dus dat het allemaal wel meeviel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 februari 2015 12:41 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Is al helemaal propaganda.Domste tekst die ik in lange tijd gelezen heb... wat een bozeblankemannen-gereutel weer...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Heb je een bron voor die beweringen, Henk? Ik weet wel dat het in jouw partij gebruikelijk is om het stukje bewijslast over te slaan, maar ik ben nu wel benieuwd.quote:Op maandag 16 februari 2015 07:15 schreef Maharajah het volgende:
E
En ja moslims worden zo achtergesteld door deze overheid... Krijgen alleen voorrang bij sociale huurwoningen, bij de politie en zo nog wel een paar voorbeelden.
Zie je? Selectief voorbeelden noemen om je eigen standpunt te verdedigen is heel makkelijk.
is potentieel & in de dop een tautologie?quote:Op zondag 15 februari 2015 19:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Potentieel terroristje in de dop dus.
Bozeblankemannen-gereutel?quote:Op maandag 16 februari 2015 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Domste tekst die ik in lange tijd gelezen heb... wat een bozeblankemannen-gereutel weer...
Nee, het is bozeblankemannengereutel overgewaaid uit de Verenigde Staten.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:52 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Bozeblankemannen-gereutel?
Wat heeft dat met blank of boos zijn te maken?
Ze moeten recht doen aan de geschiedenis daar gaat het mij om. Het is belangrijk om de nuances te leggen. Maar het lijkt wel alsof daar geen ruimte voor mag zijn en mensen moeten meegaan in het verhaal dat verteld wordt.
Vergelijkbare problemen heb ik met de holocaust en hoe mensen hier op terugkijken. Het wordt al snel het verhaal van de Joden, terwijl dat natuurlijk een simplificatie van het gebeuren is.
Laat maar, trouwens... heb je postgeschiedenis even gecheckt... Zegt genoeg.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:52 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Bozeblankemannen-gereutel?
Wat heeft dat met blank of boos zijn te maken?
Ze moeten recht doen aan de geschiedenis daar gaat het mij om. Het is belangrijk om de nuances te leggen. Maar het lijkt wel alsof daar geen ruimte voor mag zijn en mensen moeten meegaan in het verhaal dat verteld wordt.
Vergelijkbare problemen heb ik met de holocaust en hoe mensen hier op terugkijken. Het wordt al snel het verhaal van de Joden, terwijl dat natuurlijk een simplificatie van het gebeuren is.
Niet helemaal. De eenzijdige weergave dat alleen blanken zich met slavenhandel bezig hielden is pijnlijk incorrect.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Domste tekst die ik in lange tijd gelezen heb... wat een bozeblankemannen-gereutel weer...
Dat ontken ik ook niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet helemaal. De eenzijdige weergave dat alleen blanken zich met slavenhandel bezig hielden is pijnlijk incorrect.
Welke religieuze oorzaken? Doel je erop dat slavernij van Afrikanen geoorloofd was volgens blanke christenen destijds omdat deze geen christenen waren maar animisten? Vervolgens leefden slaaf en slavenhouder afgesloten van elkaar. In tegenstelling tot Brazili waar slaaf en meester zelfs vrienden konden zijn. Iets wat destijds een flinke cultuurschok was voor Europeanen als ze Brazili bezochten. In Amerika zij uiteindelijk de Afro-Amerikaanse slaven ook merendeel christen geworden. Maar de blanke bevolking wilde hen niet in hun kerken. Dus stichtten na verloop van tijd de afro-Amerikaanse bevolking zijn eigen kerken. Het waren twee bevolkingsgroepen die redelijk gesoleerd van elkaar leefden door angst of racisme in tegenstelling dus tot Brazili waar ze op een bepaald moment juist trots waren op het feit dat zij zich wel gemengd hadden.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het is bozeblankemannengereutel overgewaaid uit de Verenigde Staten.
Nuance aanbrengen? Ik zou eerst eens diepgaander onderzoek doen naar de religieuze oorzaken van de verhoudingen blank/zwart in de Westerse wereld, vooral de Verenigde Staten. Dan zul je zien dat er wel degelijk een groot verschil zat in 'vormen van slavernij'. En dat een zwarte huidskleur daar wel degelijk mee te maken had.
En de Holocaust: als je werkelijk denkt dat de connotatie met 'de Joden' overdreven is, heb je inderdaad geen flauw idee waar het over gaat.
'Nuance'... riekt meer naar letterlijk witwassen van de geschiedenis.
Ik vraag me af waarop dit gebaseerd is?quote:Uit de OP
Zo worden moslims die zich uitlaten over niet-moslims eerder opgepakt dan mensen die hun mening uiten over moslims
Nee, niet 'dat soort' religieuze oorzaken. Ga dieper dan dat. Bestudeer de exegese van het verhaal van Noach en zijn zonen Jafet, Sem en Cham, en de wijze waarop dit bijbelverhaal de westerse variant van de slavernij heeft 'geracialiseerd'. Bestudeer vervolgens hoe zelfs na de slavernij deze hardnekkige interpretatie heeft bijgedragen aan de algemene beeldvorming van 'de neger' in het Westen, zoals zich dat o.m. uitte in de segregatie (VS) en de apartheid (ZA). Je denkt hier veel te simplistisch over. Het heeft niets met 'christendom versus animisme' te maken.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:27 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Welke religieuze oorzaken? Doel je erop dat slavernij van Afrikanen geoorloofd was volgens blanke christenen destijds omdat deze geen christenen waren maar animisten? Vervolgens leefden slaaf en slavenhouder afgesloten van elkaar. In tegenstelling tot Brazili waar slaaf en meester zelfs vrienden konden zijn. Iets wat destijds een flinke cultuurschok was voor Europeanen als ze Brazili bezochten. In Amerika zij uiteindelijk de Afro-Amerikaanse slaven ook merendeel christen geworden. Maar de blanke bevolking wilde hen niet in hun kerken. Dus stichtten na verloop van tijd de afro-Amerikaanse bevolking zijn eigen kerken. Het waren twee bevolkingsgroepen die redelijk gesoleerd van elkaar leefden door angst of racisme in tegenstelling dus tot Brazili waar ze op een bepaald moment juist trots waren op het feit dat zij zich wel gemengd hadden.
De vervolging van andere bevolkingsgroepen als zigeuners krijgt vrijwel geen aandacht. Porajmos: 400.000 slachtoffers. Als ik het over de holocaust heb, dan bedoel ik daar niet alleen de sjoa mee. Maar trek ik het naar brede zin incluis andere slachtoffers. Veel Joden zijn het slachtoffer geworden van het nazi-regime maar de Serven, quakers, homoseksuelen, gehandicapten, Jehova's getuigen enzovoort zijn daar ook het slachtoffer van geworden. Als het nazi-beleid ter sprake komt dan gaat het veelal niet over de andere slachtoffers. De focus op Joden is logisch omdat de aantallen daar gigantisch waren. Maar zonder aandacht te geven aan de andere slachtoffers geef je geen volledig beeld. Ook moet je ervoor waken om niet 'de Duitser' als boeman weg te zetten. Dus ook daar moet je nuances bij aanbrengen.
Bij alles zou je naar mijn mening nuances aan moeten brengen. Anders krijg je verhalen over goed tegen kwaad. Terwijl dat een simplistische vorm van geschiedenis is. Er is namelijk nooit een 'goede' en een 'slechte' kant. Je moet geschiedenis beoordelen in zijn tijds Nu wil dat niet zeggen dat nuances altijd geschikt zijn voor de doelgroep. Nuances aanbrengen bij slavernij, nazi-Duitsland en de kruistochten zou niet bepaald geslaagde actie voor het onderwijs. In dat geval zou je dit ook het beste kunnen versimpelen.
Maar als ik jou hoor praten dan lijkt het mij dat je vindt dat je geen nuances aan moet brengen.
Lijkt mij geen correcte manier, maar je bent vrij om te doen wat je wilt
Ik weet meer van de islam dan me lief is.quote:Op maandag 16 februari 2015 04:12 schreef Irakees het volgende:
[..]
1 meisje, niet meisjes (meervoud). Dit verraadt toch wel je gebrek aan islamitische basiskennis. Verder was een echtgenote van de profeet 15 jaar ouder dan hem en een zakenvrouw, andere echtgenotes van hem waren weduwen.
Volledig met je eens.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:24 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Als je een striptekeningetje al als een belediging ziet want ben je dan voor een zielige mierenneuker ? En hoe denk je dat de rest van de wereld de dagelijkse beledigingen, racisme en terreur vanuit de islam zien ? Homo's vervolgen, vrouwen onderdrukken, onthoofdingen, dictatuur, terreur, racisme etc. Het gedrag vanuit de islam is een belediging voor de mensheid en de menselijkheid.
Hoewel ze zichzelf "religie van de vrede" noemen, is de islam een religie die zich op tal van plekken steeds bijzonder gewelddadig heeft verspreid. Dat proces is eigenlijk nog steeds volop gaande. Door middel van excessief geweld worden mensen gedwongen om zich tot de islam te bekeren.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft christendom en animisme hiermee te maken. Er waren vroeger in die tijden ook debatten over slavernij. Een argument van rechtvaardiging voor slavernij van Afrikanen destijds was dat het mocht omdat het heidenen waren. Maar op hetzelfde moment werd slavernij van indianen verboden in Brazili. Deze waren van oorsprong ook heidenen volgens hen. Waarom telde dit niet voor indianen maar wel voor Afrikanen? Slavernij van Afrikanen werkte beter. Ze konden meer krachtige arbeid verrichten. Daarbij vergeleken konden de indiaanse slaven lang niet zoveel werk verrichten en stierven ze nog vaak aan Europese ziekten. Dus dat ze voor behoud van Afrikaanse slaven kozen had veel te maken met economische motieven.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, niet 'dat soort' religieuze oorzaken. Ga dieper dan dat. Bestudeer de exegese van het verhaal van Noach en zijn zonen Jafet, Sem en Cham, en de wijze waarop dit bijbelverhaal de westerse variant van de slavernij heeft 'geracialiseerd'. Bestudeer vervolgens hoe zelfs na de slavernij deze hardnekkige interpretatie heeft bijgedragen aan de algemene beeldvorming van 'de neger' in het Westen, zoals zich dat o.m. uitte in de segregatie (VS) en de apartheid (ZA). Je denkt hier veel te simplistisch over. Het heeft niets met 'christendom versus animisme' te maken.
Ben jij bekend met het hitlerisme?quote:En wat betreft de Holocaust: noem mij n dodenkamp dat door de Nazis opgezet werd specifiek voor het systematisch uitmoorden van een bepaald volk anders dan het Joodse volk. Dat er miljoenen andere slachtoffers zijn gevallen, ontkent niemand. Dat de Joden derhalve niet het hoofdslachtoffer maar een 'slachtoffer als alle anderen' waren, is desalniettemin een grove leugen. Het Nazisme was vanaf het begin doordrenkt van antisemitisme, hetgeen zich ook voor de machtsgreep al manifesteerde.
Ze schatte het gevaar van de Joden veel hoger in. De rest van dit alles vloeit daaruit voor. Als ze zigeuners als de dreiging gezien hadden dan was het propaganda-materiaal over de zigeuners gegaan enz.quote:Er waren geen blaadjes als 'Der Strmer' gericht tegen homoseksuelen of zigeuners; de Neurenbergse wetten spraken continu over de Joden, films als "Der Ewige Jude" en "Jud Suss" waren schering en inslag. Himmler zelf noemde de meest 'roemrijke' pagina uit de geschiedenis van het Nazisme de uitroeiing van het Joodse volk (Poznan rede).
Nee, ben niet voor een 'kleurenblindheid'.quote:Als ik jou hoor praten hoor ik de zoveelste boze blanke man die tracht de geschiedenis te bleken, die dolgraag een vorm van 'kleurenblindheid' wil invoeren waar die totaal niet aan de orde was.
Voor de Russen werden weliswaar geen kampen opgezet, maar de doelbewuste zuiveringen van miljoenen Russen in veroverd gebied komt erbij in de buurt. Overigens werden Russen ook naar de kampen gestuurd. Er zijn veel meer Russen dan Joden omgekomen in WO2, en dat heeft lang niet alleen met oorlogshandelingen te maken.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, niet 'dat soort' religieuze oorzaken. Ga dieper dan dat. Bestudeer de exegese van het verhaal van Noach en zijn zonen Jafet, Sem en Cham, en de wijze waarop dit bijbelverhaal de westerse variant van de slavernij heeft 'geracialiseerd'. Bestudeer vervolgens hoe zelfs na de slavernij deze hardnekkige interpretatie heeft bijgedragen aan de algemene beeldvorming van 'de neger' in het Westen, zoals zich dat o.m. uitte in de segregatie (VS) en de apartheid (ZA). Je denkt hier veel te simplistisch over. Het heeft niets met 'christendom versus animisme' te maken.
En wat betreft de Holocaust: noem mij n dodenkamp dat door de Nazis opgezet werd specifiek voor het systematisch uitmoorden van een bepaald volk anders dan het Joodse volk. Dat er miljoenen andere slachtoffers zijn gevallen, ontkent niemand. Dat de Joden derhalve niet het hoofdslachtoffer maar een 'slachtoffer als alle anderen' waren, is desalniettemin een grove leugen. Het Nazisme was vanaf het begin doordrenkt van antisemitisme, hetgeen zich ook voor de machtsgreep al manifesteerde.
Er waren geen blaadjes als 'Der Strmer' gericht tegen homoseksuelen of zigeuners; de Neurenbergse wetten spraken continu over de Joden, films als "Der Ewige Jude" en "Jud Suss" waren schering en inslag. Himmler zelf noemde de meest 'roemrijke' pagina uit de geschiedenis van het Nazisme de uitroeiing van het Joodse volk (Poznan rede).
Als ik jou hoor praten hoor ik de zoveelste boze blanke man die tracht de geschiedenis te bleken, die dolgraag een vorm van 'kleurenblindheid' wil invoeren waar die totaal niet aan de orde was.
Absoluut, zo ook de 1,5 miljoen Polen en de ettelijke miljoen Servirs. Niemand ontkent die genocide; edoch is en was het voor de goede verstaander reeds in 1933 duidelijk dat de Jood gezien werd als absolute bedreiging. Niet voor niets dat Operation Reinhard (Belzec, Treblinka en Sobibor) als enige doel het uitroeien van Joden hadden.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor de Russen werden weliswaar geen kampen opgezet, maar de doelbewuste zuiveringen van miljoenen Russen in veroverd gebied komt erbij in de buurt. Overigens werden Russen ook naar de kampen gestuurd. Er zijn veel meer Russen dan Joden omgekomen in WO2, en dat heeft lang niet alleen met oorlogshandelingen te maken.
Overigens: http://en.wikipedia.org/w(...)iet_prisoners_of_war
3.3 miljoen van de 5.7 miljoen krijgsgevangene Russen omgekomen, veelal in kampen. Dat duidt toch wel degelijk op doelbewuste etnische zuivering.
Ik ben benieuwd hoeveel rondjes ik, met een keppeltje op mijn kop, kan lopen door het winkelcentrum in de wijk waarin ik woon: Kanaleneiland.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:42 schreef Toga het volgende:
"Moslims in Nederland maken zich zorgen over hun toekomst."
Nou, volgens mij valt het wel mee, als ik deze beelden zie van een jood die z'n leven waagt om door de achterbuurten van Parijs te lopen, hebben moslims hier helemaal niets te vrezen als ze door hartje Wassenaar lopen.
In het topic van Pizza wisten de Xa1pt's en andere usual suspects niet snel genoeg hoe ze het moesten bagatelliseren. Walgelijk dit filmpje.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:42 schreef Toga het volgende:
Nou, volgens mij valt het wel mee, als ik deze beelden zie van een jood die z'n leven waagt om door de achterbuurten van Parijs te lopen, hebben moslims hier helemaal niets te vrezen als ze door hartje Wassenaar lopen.
2 minuten?quote:Op maandag 16 februari 2015 16:28 schreef Jack_is_Back het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel rondjes ik, met een keppeltje op mijn kop, kan lopen door het winkelcentrum in de wijk waarin ik woon: Kanaleneiland.
Geld inzetten kan vanaf vijf uur.
Sterker nog. In bepaalde behoorlijk islamitische landen wordt slavernij gewoon oogluikend toegestaan. Want als je geen Arabisch ubermensch bent, dan hoef je ook niet als mens te worden behandeld.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet helemaal. De eenzijdige weergave dat alleen blanken zich met slavenhandel bezig hielden is pijnlijk incorrect.
Dat zijn 'no go'gebieden. Dat is absoluut niet te vergelijken met Wassenaar.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:42 schreef Toga het volgende:
Je kletst uit je nek. Deze man wordt tuig keer hak of bedreigd en zelfs bespuugd omdat hij jood is.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:17 schreef Szikha het volgende:
[..]
Dat zijn 'no go'gebieden. Dat is absoluut niet te vergelijken met Wassenaar.
En daar in die Parijse achterbuurten kun je als moslim ook niet normaal lopen zonder bedreigd te worden overigens.
Ze gebruiken daar drugs en overvallen je met of zonder hoofddeksel of hoofddoek. Ze houden geen enkel reden mee met je afkomst of religieuze geloofsovertuiging hoor.
En dit soort wijken komen er steeds meer in Frankrijk.
Zeg maar gerust het nazisme.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:21 schreef Spanky78 het volgende:
Moslims kunnen wel zeiken, maar zie dit anders even
http://www.geenstijl.nl/m(...)oor_parijs.html#more
Ik ben geen fan van geenstijl, maar zie hier wat moslims zich zorgen over zouden moeten maken. Het fascisme in hun eigen gelederen.
Die cartoon in dat artikelquote:Op maandag 16 februari 2015 19:21 schreef Spanky78 het volgende:
Moslims kunnen wel zeiken, maar zie dit anders even
http://www.geenstijl.nl/m(...)oor_parijs.html#more
Ik ben geen fan van geenstijl, maar zie hier wat moslims zich zorgen over zouden moeten maken. Het fascisme in hun eigen gelederen.
Hoe je het ook noemt. Nu kunnen we een tweede holocaust nog voorkomen.quote:
Eerst waren het de Duiters en nu de Russen.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor de Russen werden weliswaar geen kampen opgezet, maar de doelbewuste zuiveringen van miljoenen Russen in veroverd gebied komt erbij in de buurt. Overigens werden Russen ook naar de kampen gestuurd. Er zijn veel meer Russen dan Joden omgekomen in WO2, en dat heeft lang niet alleen met oorlogshandelingen te maken.
Overigens: http://en.wikipedia.org/w(...)iet_prisoners_of_war
3.3 miljoen van de 5.7 miljoen krijgsgevangene Russen omgekomen, veelal in kampen. Dat duidt toch wel degelijk op doelbewuste etnische zuivering.
Als ik, als athest, zeg dat God/Allah niet bestaat en zijn profeet alles uit z'n duim heeft gezogen, ben ik dan aan het beledigen en hierdoor aan het onderdrukken?quote:'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Moslims zien zich helemaal niet superieur. Let eens op dat filmpje. Wat zie je? Allemaal jonge jongens , de generatie die allemaal in Frankrijk geboren zijn.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je kletst uit je nek. Deze man wordt tuig keer hak of bedreigd en zelfs bespuugd omdat hij jood is.
Durf dan Godverdomme nog eens te beginnen over racisme. Het is gewoon andersom. De meeste moslims vinden zichzelf superieur aan niet moslims en dat zorgt voor dit soort walgelijk gedrag.
quote:Op maandag 16 februari 2015 11:24 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Als je een striptekeningetje al als een belediging ziet want ben je dan voor een zielige mierenneuker ? En hoe denk je dat de rest van de wereld de dagelijkse beledigingen, racisme en terreur vanuit de islam zien ? Homo's vervolgen, vrouwen onderdrukken, onthoofdingen, dictatuur, terreur, racisme etc. Het gedrag vanuit de islam is een belediging voor de mensheid en de menselijkheid.
Waarom zijn die mocrotjes hier dan zo antisemitistisch en haatdragend als de pleuris?quote:Op maandag 16 februari 2015 21:55 schreef Szikha het volgende:
Het gekke is: je kan als Jood zonder problemen in Marokko rondlopen met je kipa
Samen feest vieren, de synagoge binnen lopen
Van wat ik een keer op tv heb gezien is dat mensen in Marokko bv wel vooruit gaan maar mensen die emigreren naar een ander land zich blijven vasthouden aan de ideen van hun oude land. Dus niet met de tijd mee gaanquote:Op maandag 16 februari 2015 22:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zijn die mocrotjes hier dan zo antisemitistisch en haatdragend als de pleuris?
Uit soort van nostalgie en heimwee naar hun roots?quote:Op maandag 16 februari 2015 22:05 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Van wat ik een keer op tv heb gezien is dat mensen in Marokko bv wel vooruit gaan maar mensen die emigreren naar een ander land zich blijven vasthouden aan de ideen van hun oude land. Dus niet met de tijd mee gaan
Ja misschien, zal eens kijken of ik die uitzending nog kan vinden. Was wel interessantquote:Op maandag 16 februari 2015 22:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Uit soort van nostalgie en heimwee naar hun roots?
Bewijst dus eigenlijk dat ze in twee leugens leven. Die van hun sprookjesgeloof en van hun nostalgisch land wat ook niet meer waarheid is.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:08 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ja misschien, zal eens kijken of ik die uitzending nog kan vinden. Was wel interessant
Klinkt logisch. Nederlanders in het buitenland willen ook graag klompjes aan de muur en hagelslag op hun brood. Terwijl dat hier eigenlijk nauwelijks meer voorkomt.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Uit soort van nostalgie en heimwee naar hun roots?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |