abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149701724
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Punt is dat je mensen niet op basis van gedachten het land uit kan zetten. We moeten ermee leren leven dat we een extremistische religie hebben (notabene op uitnodiging van de autochtoon met destijds 0,1% aan Koran-kennis) en dat er binnen die religie groepen mensen zijn met abjecte denkbeelden. Helaas maar het is niet anders. Laten we er het beste van maken.
Nee hoor, daar wens ik NIET mee te leven. Ik ben voorstander van religieuze vrijheid, maar zoals elke vrijheid zitten daar wel grenzen aan. Extremisme hoeven we niet te dulden. Er valt ook niet "het beste van te maken". Dergelijke mensen zijn niet voor rede vatbaar en zijn ook niet van plan om westerse normen en waarden te accepteren. Ze willen hun eigen normen opdringen, zoals het gehuil over "belediging" van hun pedofiele held ook weer duidelijk maakt.

In Nederland, maar ook elders in Europa, moeten veel striktere grenzen worden gesteld aan religieus extremisme. Handhaven, optreden, waar nodig mensen preventief vastzetten of het land uitzetten. Weg met de tenenkrommende naïviteit, op naar een hard beleid waarbij we extremistisch volk een halt toeroepen.
pi_149701837
Wie bepaalt nu weer wie wel en niet een "extremist" is? Iemand met 11 letters? "jij mag blijven, jij niet!"

Op basis van denkbeelden alleen. Eng beleid. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149701853
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee hoor, daar wens ik NIET mee te leven. Ik ben voorstander van religieuze vrijheid, maar zoals elke vrijheid zitten daar wel grenzen aan. Extremisme hoeven we niet te dulden. Er valt ook niet "het beste van te maken". Dergelijke mensen zijn niet voor rede vatbaar en zijn ook niet van plan om westerse normen en waarden te accepteren. Ze willen hun eigen normen opdringen, zoals het gehuil over "belediging" van hun pedofiele held ook weer duidelijk maakt.

In Nederland, maar ook elders in Europa, moeten veel striktere grenzen worden gesteld aan religieus extremisme. Handhaven, optreden, waar nodig mensen preventief vastzetten of het land uitzetten. Weg met de tenenkrommende naïviteit, op naar een hard beleid waarbij we extremistisch volk een halt toeroepen.
Hoe wil je dat dan doen? Je kan niet iemand op basis van gedachten vastzetten. Wel iemand die reeds strafbare feiten heeft gepleegd maar een beetje slimme aspirant-terrorist let erop dat hij juridisch niet te pakken is.
pi_149701877
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:09 schreef Elfletterig het volgende:
In Nederland, maar ook elders in Europa, moeten veel striktere grenzen worden gesteld aan religieus extremisme
Waarom alleen religieus extremisme?
pi_149701892
"Europeanen maken zich zorgen over een goede toekomst voor hun nageslacht ivm de achterlijke, intolerante islam."
pi_149701916
quote:
11s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:13 schreef El_Matador het volgende:
Wie bepaalt nu weer wie wel en niet een "extremist" is? Iemand met 11 letters? "jij mag blijven, jij niet!"

Op basis van denkbeelden alleen. Eng beleid. :r
Je kan het met oneens zijn met Elfletterig. Maar Elfletterig komt met meer onderbouwing dan de mensen die zeggen dat het allemaal wel meevalt.
pi_149701971
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je kan het met oneens zijn met Elfletterig. Maar Elfletterig komt met meer onderbouwing dan de mensen die zeggen dat het allemaal wel meevalt.
Neo-nazi's kan je ook niet het land uitzetten of zomaar vastzetten. Toch hebben we wel het Nazisme tot een kleine marge weten terug te dringen. De vraag is: hoe hebben we dat gedaan? Door voorlichting over die haatzaaiende ideologie met voorbeelden uit de geschiedenis bijvoorbeeld?
pi_149702003
Internethelden zijn al aanwezig zie ik, spreken die ooit een moslim aan of Is t alleen keyboard warrior? :+
Zie!
pi_149702004
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat de meeste mensen niet zien is het kudde gedrag van religieuze, maar ook andersoortige groepen, zoals politieke en zelfs landen.

Neem het komflikt in Oekrainie. Er word zonder blikken of blozen soms opgeroepen om Rusland maar te verdelgen omdat die Russen allemaal schooiers zijn.
Indoctrinatie en kudde gedrag doen hun werk al prima. We laten elke keer flink wat anti Russische berichtgevingen er op los en hopla....we staan weer klaar om een paar miljoen mensen af te maken. Dat geld dus ook voor de andere kant, waar men ook lekker indoctrinerend bezig is.

Probleem bij geloof is dat je zelfs niet in oorlog hoeft te zijn met een ander land maar dat de inwoners zelf redenen vinden om de wapens op te pakken.
Het vervelende bij de Islam is dat die reden al snel gevonden kan worden als er ook maar een klein beetje weerstand/verzet word geboden tegen hun levenswijze.
Dat kan zijn door (voor ons ongewenste)scheidingen en minder rechten tussen vrouwen en mannen, of het 5 x gebed per dag, wat heel lastig kan zijn voor een westerse (werk)omgeving, of eet en kleed gewoontes.
En het "toeval" is nu dat deze godsdienst uit het Midden Oosten komt en een levens en zienswijze heeft wat totaal haaks staat op de Westerse zienswijze.
Komt er nog bij dat we vanaf het jaar 900 al oorlog hebben met de Islam als Christelijke wereld.

Lees maar eens goed wat deze man (Pala) zegt. "Wij worden aangevallen, wij worden bedreigd, wij kunnen onze godsdienst niet goed uitvoeren.... etc etc"
Het is wij, wij, wij....en dat is op zich al genoeg voor deze godsdienst om de wapens op te pakken....
Wel een goede post, compleet mee eens.
pi_149702012
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prima kerel. DAAR is het gat van de deur. :W

Ben die jankverhalen van moslims meer dan zat. De problemen die we hier hebben, komen uit de hoek van fundamentalistische tot radicale, maar hoe dan ook slecht geïntegreerde moslims, waarvan we er hier te veel hebben. Daar lijden trouwens de goede moslims onder; des te kwalijker is het.

Ik maak me ook zorgen over de toekomst van bepaalde groepen moslims in Nederland, maar niet op een manier die eigenbelang van onaangepaste moslims centraal stelt. Ik maak me meer zorgen over het in ere houden van onze westerse normen en waarden en het hebben van een logische, hechte samenleving, zonder allerlei parallelle mini-samenlevingen.
Pala is toch een goed geïntegreerde, hoogopgeleide moslim? Hij zit n.b. bij dat groepje academisch opgeleide moslims van Al Furqan.
En hij stelt voor dat er een verbod moet komen op het beledigen van de profeet (vzmh). Hij kan niet langer meer samenleven met mensen die de profeet (vzmh) beledigen; hij ziet dat als onderdrukking.
I´m back.
  zondag 15 februari 2015 @ 19:18:54 #286
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_149702033
quote:
11s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:13 schreef El_Matador het volgende:
Wie bepaalt nu weer wie wel en niet een "extremist" is?
Ikke Ikke! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_149702066
quote:
5s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:14 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe wil je dat dan doen? Je kan niet iemand op basis van gedachten vastzetten. Wel iemand die reeds strafbare feiten heeft gepleegd maar een beetje slimme aspirant-terrorist let erop dat ze juridisch niet te pakken zijn.
Nee, mensen op basis van hun gedachten vastzetten zal lastig worden. Gedachten hebben is ook niet strafbaar. Je kunt alleen concreet gedrag aanpakken. Haatzaaien, bijvoorbeeld. Of mensen die ronselen voor de jihad. De huidige aanpak is veel te soft. Verder kun je ervoor zorgen dat overduidelijke haatpaleizen niet worden gebouwd.

Ook zul je herhaald crimineel gedrag van jongeren met een dubbele nationaliteit toch echt eens een keer moeten bestraffen door de Nederlandse nationaliteit van ze af te nemen. Dan gaan mensen misschien snappen dat de Nederlandse nationaliteit geen vanzelfsprekendheid is.

Ik wil af van het hypocriete gemekker in de categorie "ze zijn hier geboren". Boeien. Hun (groot)ouders zijn ook in een ander land geboren en emigreerden desondanks. Figuren die niet in Nederland passen en die niks met onze samenleving hebben, moeten worden gestimuleerd (of in sommige gevallen, bij notoire criminelen zelfs worden gedwongen) om de omgekeerde beweging te maken.

Er zit gewoon een plafond aan de hoeveelheid problemen, crimineel gedrag en religieus extremisme die een samenleving als de onze redelijkerwijs aankan. Het wordt hoog tijd dat we daar eens wat meer naar handelen.
pi_149702079
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Pala is toch een goed geïntegreerde, hoogopgeleide moslim? Hij zit n.b. bij dat groepje academisch opgeleide moslims van Al Furqan.
En hij stelt voor dat er een verbod moet komen op het beledigen van de profeet (vzmh). Hij kan niet langer meer samenleven met mensen die de profeet (vzmh) beledigen; hij ziet dat als onderdrukking.
Zo zie je maar dat het niet enkel werkloze, kansarme mensen in slechte buurten zijn die radicaal gedachtengoed aanhangen. Weer een fabeltje dat de prullenbak in kan. Maar dat terzijde.
pi_149702091
quote:

[..]

In het land der blinden, is eenoog koning.

Links-nihilisten die de werkelijkheid ontkennen vind ik weinig verschillen van mensen die zogenaamd het "vrije" Westen verdedigen en juist die westerse vrijheid met voeten treden en zich verlagen tot IS-gedachtes over "hoe je hoort te denken (en anders moet je weg)".

:{
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149702126
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom alleen religieus extremisme?
Ook andere vormen van extremisme, al zijn die bij lange na niet zo'n groot probleem. En mensen met alleen de Nederlandse nationaliteit kun je niet de Nederlandse nationaliteit afpakken.

quote:

[..]

Ik zou er gewoon helemaal niet op reageren als ik jou was.
pi_149702178
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, mensen op basis van hun gedachten vastzetten zal lastig worden. Gedachten hebben is ook niet strafbaar. Je kunt alleen concreet gedrag aanpakken. Haatzaaien, bijvoorbeeld. Of mensen die ronselen voor de jihad. De huidige aanpak is veel te soft. Verder kun je ervoor zorgen dat overduidelijke haatpaleizen niet worden gebouwd.

Ook zul je herhaald crimineel gedrag van jongeren met een dubbele nationaliteit toch echt eens een keer moeten bestraffen door de Nederlandse nationaliteit van ze af te nemen. Dan gaan mensen misschien snappen dat de Nederlandse nationaliteit geen vanzelfsprekendheid is.

Ik wil af van het hypocriete gemekker in de categorie "ze zijn hier geboren". Boeien. Hun (groot)ouders zijn ook in een ander land geboren en emigreerden desondanks. Figuren die niet in Nederland passen en die niks met onze samenleving hebben, moeten worden gestimuleerd (of in sommige gevallen, bij notoire criminelen zelfs worden gedwongen) om de omgekeerde beweging te maken.

Er zit gewoon een plafond aan de hoeveelheid problemen, crimineel gedrag en religieus extremisme die een samenleving als de onze redelijkerwijs aankan. Het wordt hoog tijd dat we daar eens wat meer naar handelen.
Het probleem bij jouw aanpak is dat je een hoogopgeleide niet-criminele religieuze extremist die prima binnen de lettertjes van de wet blijft, niet aan kan pakken.

Ja, je zet de straatcriminelen het land uit maar zij plegen geen aanslagen. De jihadronselaar zet je het land uit maar die pleegt meestal ook geen aanslagen (die recrutreert slechts).
pi_149702189
quote:
3s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat het niet enkel werkloze, kansarme mensen in slechte buurten zijn die radicaal gedachtengoed aanhangen. Weer een fabeltje dat de prullenbak in kan. Maar dat terzijde.
Het verhaal is nog niet af, want als je onderdrukt wordt dan mag je moreel gezien verzet bieden. En dat is o.m. gisteren gebeurd in Denemarken.
Dit verzwijgt hij echter.
I´m back.
pi_149702200
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:18 schreef johnson555 het volgende:
Internethelden zijn al aanwezig zie ik, spreken die ooit een moslim aan of Is t alleen keyboard warrior? :+
Dit "argument" mag zo onderhand ook wel een keer de prullenbak in. Waarom moet je moslims spreken om een mening te vormen over hun gedrag. De beschikbare cijfers over heersende opvattingen zeggen meer dan genoeg. Tientallen procenten zijn fundamentalist of radicaal.
pi_149702211
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Misschien dat een groot deel wel graag weg zou willen gaan maar het land van oorsprong in nog kutter en dus blijven we maar hier....dat is geen onbekend femomeen en dat komt onder elke emigranten laag voor....dat mag ik mijzelf ook aanrekenen want ik vind het hier (Canada) ook kut maar dan ga ik toch echt niet proberen om de dingen naar mijn zienswijze te veranderen of aanslagen plegen. Ik probeer dan ook weg te gaan....
Kan mij voorstellen aangezien Canada (samen met Australië( :') ) schijnbaar alles willen bepalen voor iedereen en beetje de boel liggen op te stoken om uiteindelijk militair te kunnen meedoen.
pi_149702237
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Neo-nazi's kan je ook niet het land uitzetten of zomaar vastzetten. Toch hebben we wel het Nazisme tot een kleine marge weten terug te dringen. De vraag is: hoe hebben we dat gedaan? Door voorlichting over die haatzaaiende ideologie met voorbeelden uit de geschiedenis bijvoorbeeld?
Het is strafbaar om met hakenkruizen te lopen, niet met streng religieuze islamitische vlaggen. Het is strafbaar om de holocaust te ontkennen, het is niet strafbaar de Armeense genocide te ontkennen. Een neonazi mag geen eigen school starten met zijn gedachtegoed, moslims wel.

Neonazi's worden totaal genegeerd. Voor linkse idioten is er altijd wel plek, niet alleen op donkere hoekjes van het internet maar ook in de mainstream media. Kortom, neonazi's worden harder aangepakt dan radicale moslims.
pi_149702255
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ook andere vormen van extremisme, al zijn die bij lange na niet zo'n groot probleem. En mensen met alleen de Nederlandse nationaliteit kun je niet de Nederlandse nationaliteit afpakken.

[..]

Ik zou er gewoon helemaal niet op reageren als ik jou was.
Zolang ze zich aan de wet houden zijn extremisten helemaal geen probleem. Er is zelfs behoorlijk wat vooruitgang te danken aan extremisten die zich niet conformeerden aan de gangbare mening ondanks veel tegenwerking.
pi_149702258
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:55 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dat ligt ook merendeels aan de moslims zelf he.
als je je constant presenteert als één groep kijk dan ook niet raar op als je aangesproken wordt als één groep.

Van de week werden 3 personen neergeschoten doe ook moslim zijn: moord, brand, freak modus van alle moslims om hun broeders.
Moslims knallen niet-moslims neer: stilte, niet mijn islam, geen echte moslim blabla.
Oh? Alle nog wel.
pi_149702275
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het verhaal is nog niet af, want als je onderdrukt wordt dan mag je moreel gezien verzet bieden. En dat is o.m. gisteren gebeurd in Denemarken.
Dit verzwijgt hij echter.
Extremistische moslims zullen ook nooit alles volledig zeggen. Daarom is het ook de taak van de autochtoon (in elk geval de 150 politici) dat men de Koran leert te begrijpen. Dan begrijp je pas hoe moslimextremisten denken.
pi_149702304
"Fundamentalist"
"Radicaal"
"Extremistisch"
"Staatsgevaarlijke :') denkbeelden"

Allemaal net zulke vage termen als IS gebruikt om andersdenkenden uit te sluiten.

pi_149702338
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is strafbaar om met hakenkruizen te lopen, niet met streng religieuze islamitische vlaggen. Het is strafbaar om de holocaust te ontkennen, het is niet strafbaar de Armeense genocide te ontkennen. Een neonazi mag geen eigen school starten met zijn gedachtegoed, moslims wel.

Neonazi's worden totaal genegeerd. Voor linkse idioten is er altijd wel plek, niet alleen op donkere hoekjes van het internet maar ook in de mainstream media. Kortom, neonazi's worden harder aangepakt dan radicale moslims.
Eens maar een beetje slimme aspirant-terrorist weet heel goed wat wel en niet strafbaar is. Tegenwoordig kan immers iedereen Nederlanda recht studeren. Als je weer dat de IS-vlak verboden is dan zwaai je er niet mee als aspirant-terrorist zijnde. En de politie vist dus op die manier achter het net.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')