abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2015 @ 18:01:05 #251
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149699729
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Islam brengen
Het word tijd voor een Westerse aangepaste Islam.
Maar dan gaan ze onderling elkaar afmaken...
  zondag 15 februari 2015 @ 18:03:47 #252
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149699828
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:59 schreef MPC60 het volgende:
Wat doe je hier als alles toch niet goed is, het weer is kut, het eten is kut, nederlanders zijn kut, de politie is kut, het winkelcentrum is kut, de bomen zijn kut en zelfs de lucht is niet zo mooi blauw als in het droomland waar ze vandaan komen. Als alles kut is wat doe je hier dan!?
Misschien dat een groot deel wel graag weg zou willen gaan maar het land van oorsprong in nog kutter en dus blijven we maar hier....dat is geen onbekend femomeen en dat komt onder elke emigranten laag voor....dat mag ik mijzelf ook aanrekenen want ik vind het hier (Canada) ook kut maar dan ga ik toch echt niet proberen om de dingen naar mijn zienswijze te veranderen of aanslagen plegen. Ik probeer dan ook weg te gaan....
pi_149700301
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het word tijd voor een Westerse aangepaste Islam.
Maar dan gaan ze onderling elkaar afmaken...
Er zou een speciale islamwetgeving moeten komen zoals dat ook al gebeurd in landen als Oostenrijk en Zwitserland.
  zondag 15 februari 2015 @ 18:18:55 #254
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149700339
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Er zou een speciale islamwetgeving moeten komen zoals dat ook al gebeurd in landen als Oostenrijk en Zwitserland.
Zoals?
pi_149700430
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:57 schreef MouzurX het volgende:

[..]

De PVV wordt helemaal niet serieus genomen. Overigens is die 10% niet alleen maar om het standpunt van de PVV over moslims, grotendeels ook door Europa.
Daar denk ik anders over de PVV met hun zetels en achterban wordt erg serieus genomen. Alleen hun teksten worden terecht weinig serieus genomen door mensen die werken aan serieuze oplossingen.
pi_149700628
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat de meeste mensen niet zien is het kudde gedrag van religieuze, maar ook andersoortige groepen, zoals politieke en zelfs landen.

Neem het komflikt in Oekrainie. Er word zonder blikken of blozen soms opgeroepen om Rusland maar te verdelgen omdat die Russen allemaal schooiers zijn.
Indoctrinatie en kudde gedrag doen hun werk al prima. We laten elke keer flink wat anti Russische berichtgevingen er op los en hopla....we staan weer klaar om een paar miljoen mensen af te maken. Dat geld dus ook voor de andere kant, waar men ook lekker indoctrinerend bezig is.

Probleem bij geloof is dat je zelfs niet in oorlog hoeft te zijn met een ander land maar dat de inwoners zelf redenen vinden om de wapens op te pakken.
Het vervelende bij de Islam is dat die reden al snel gevonden kan worden als er ook maar een klein beetje weerstand/verzet word geboden tegen hun levenswijze.
Dat kan zijn door (voor ons ongewenste)scheidingen en minder rechten tussen vrouwen en mannen, of het 5 x gebed per dag, wat heel lastig kan zijn voor een westerse (werk)omgeving, of eet en kleed gewoontes.
En het "toeval" is nu dat deze godsdienst uit het Midden Oosten komt en een levens en zienswijze heeft wat totaal haaks staat op de Westerse zienswijze.
Komt er nog bij dat we vanaf het jaar 900 al oorlog hebben met de Islam als Christelijke wereld.

Lees maar eens goed wat deze man (Pala) zegt. "Wij worden aangevallen, wij worden bedreigd, wij kunnen onze godsdienst niet goed uitvoeren.... etc etc"
Het is wij, wij, wij....en dat is op zich al genoeg voor deze godsdienst om de wapens op te pakken....
Goede post! ^O^
pi_149700675
Godsdiensten pakken geen wapens op, mensen doen dat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149700689
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daar denk ik anders over de PVV met hun zetels en achterban wordt erg serieus genomen. Alleen hun teksten worden terecht weinig serieus genomen door mensen die werken aan serieuze oplossingen.
Op welke manier wordt de PVV dan serieus genomen?
Ze worden nu zelfs permanent uitgesloten door alle partijen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_149700749
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:29 schreef El_Matador het volgende:
Godsdiensten pakken geen wapens op, mensen doen dat.
Het gedachtegoed van de nazi's zorgde niet voor de concentratiekampen, die kwamen er door de bouwaannemers.
  zondag 15 februari 2015 @ 18:33:03 #260
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149700782
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat de meeste mensen niet zien is het kudde gedrag van religieuze, maar ook andersoortige groepen, zoals politieke en zelfs landen.

Neem het komflikt in Oekrainie. Er word zonder blikken of blozen soms opgeroepen om Rusland maar te verdelgen omdat die Russen allemaal schooiers zijn.
Indoctrinatie en kudde gedrag doen hun werk al prima. We laten elke keer flink wat anti Russische berichtgevingen er op los en hopla....we staan weer klaar om een paar miljoen mensen af te maken. Dat geld dus ook voor de andere kant, waar men ook lekker indoctrinerend bezig is.

Probleem bij geloof is dat je zelfs niet in oorlog hoeft te zijn met een ander land maar dat de inwoners zelf redenen vinden om de wapens op te pakken.
Het vervelende bij de Islam is dat die reden al snel gevonden kan worden als er ook maar een klein beetje weerstand/verzet word geboden tegen hun levenswijze.
Dat kan zijn door (voor ons ongewenste)scheidingen en minder rechten tussen vrouwen en mannen, of het 5 x gebed per dag, wat heel lastig kan zijn voor een westerse (werk)omgeving, of eet en kleed gewoontes.
En het "toeval" is nu dat deze godsdienst uit het Midden Oosten komt en een levens en zienswijze heeft wat totaal haaks staat op de Westerse zienswijze.
Komt er nog bij dat we vanaf het jaar 900 al oorlog hebben met de Islam als Christelijke wereld.

Lees maar eens goed wat deze man (Pala) zegt. "Wij worden aangevallen, wij worden bedreigd, wij kunnen onze godsdienst niet goed uitvoeren.... etc etc"
Het is wij, wij, wij....en dat is op zich al genoeg voor deze godsdienst om de wapens op te pakken....
Heb je hem weer met z'n waanbeelden. koekoek 8)7

Helemaal niemand heeft hier zin in oorlog met Rusland. Er is geen anti-russische propaganda.
pi_149700791
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 16:18 schreef Toga het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel mee eens, aan de andere kant wel een beetje het "kind en badwater" verhaal. Christelijke scholen hebben in Nederland voor zover ik me kant herinneren niet voor dit soort problemen gezorgd. Moeten we nu wegens een andere religie ONZE gang van zaken omgooien?

Ik heb je onderste zin weggelaten want die is zo belachelijk dat ik daar geen woorden aan vuil wil maken.

Ik ben al heel lang voor alleen maar openbare scholen, al voordat dit gedoe met moslims begon
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149700827
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:29 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Op welke manier wordt de PVV dan serieus genomen?
Ze worden nu zelfs permanent uitgesloten door alle partijen.
Andere partijen willen heel graag de achterban overtuigen niet PVV te stemmen, als politieke tegenstander wordt de PVV dus heel serieus genomen. Ze zijn duidelijk veel belangrijker dan bijv CD want niemand deed zijn best die achterban te overtuigen, die werden pas echt genegeerd.

De PVV vindt vooral zelf dat ze genegeerd worden, die slachtofferrol past hun goed. In wekelijkheid luistert men aandachtig en volgen ook interrupties in debatten. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat serieus nemen resulteert in instemming met standpunten en moties waar men het niet mee eens is.
pi_149700875
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Misschien dat een groot deel wel graag weg zou willen gaan maar het land van oorsprong in nog kutter en dus blijven we maar hier....dat is geen onbekend femomeen en dat komt onder elke emigranten laag voor....dat mag ik mijzelf ook aanrekenen want ik vind het hier (Canada) ook kut maar dan ga ik toch echt niet proberen om de dingen naar mijn zienswijze te veranderen of aanslagen plegen. Ik probeer dan ook weg te gaan....
Wat is er kut aan Canada?
pi_149700912
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat is er kut aan Canada?
Vroeg ik me ook af. Het enige wat ik me kan bedenken is de kou.
pi_149700936
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:31 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Het gedachtegoed van de nazi's zorgde niet voor de concentratiekampen, die kwamen er door de bouwaannemers.
_O_
pi_149700981
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:37 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook af. Het enige wat ik me kan bedenken is de kou.
Het lijkt me daar dan ook echt prima vertoeven. Prachtig land. Wil ik ook ooit nog eens bezoeken. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2015 18:40:20 ]
pi_149700996
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat is bij veel mensen zo, ze willen geld, drugs, seks, macht of weet ik wat en dat is reden te bedreigen, te mishandelen en te moorden. In de hele geschiedenis van de mensheid heeft men ook altijd gevochten tegen andere groepen, geloof heeft er minder mee te maken dan veel mensen denken, elke reden om als groep te vechten tegen een andere groep voldoet.
pi_149701008
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is bij veel mensen zo, ze willen geld, drugs, seks, macht of weet ik wat en dat is reden te bedreigen, te mishandelen en te moorden. In de hele geschiedenis van de mensheid heeft men ook altijd gevochten tegen andere groepen, geloof heeft er minder mee te maken dan veel mensen denken, elke reden om als groep te vechten tegen een andere groep voldoet.
Dat schreef ik helemaal niet. :D
pi_149701039
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat schreef ik helemaal niet. :D
Je had het toch over redenen om de wapens op te pakken. Dat doen mensen om vele redenen. Wij vechten zelfs om massavernietigingswapens die er niet zijn te vernietigen,
pi_149701207
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je had het toch over redenen om de wapens op te pakken. Dat doen mensen om vele redenen. Wij vechten zelfs om massavernietigingswapens die er niet zijn te vernietigen,
Nee, daar had DUTCHKO het over.
pi_149701271

[ Bericht 50% gewijzigd door luxerobots op 15-02-2015 19:26:46 ]
pi_149701318
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:51 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, daar had DUTCHKO het over.
En jij vond het een goede post.
pi_149701423
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voornamelijk omdat ze het niet doen in naam van hun Nederlanderschap. Als mensen in naam van Nederland of Nederlanderschap zooi uitvreten, mag je mij daar best op aanspreken hoor.
Het verschil of:

1. je ongekozen bij een groep hoort: Nederlander zijn, bruin haar hebben, een laag IQ hebben.

2. Je kiest zelf een groep uit om daar bij te horen: een religie, een voetbalclub, een Breivik-aanhanger, PVV stemmen.

Aan het eerste kan je weinig doen; aan het tweede wel.
pi_149701438
quote:
'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Prima kerel. DAAR is het gat van de deur. :W

Ben die jankverhalen van moslims meer dan zat. De problemen die we hier hebben, komen uit de hoek van fundamentalistische tot radicale, maar hoe dan ook slecht geïntegreerde moslims, waarvan we er hier te veel hebben. Daar lijden trouwens de goede moslims onder; des te kwalijker is het.

Ik maak me ook zorgen over de toekomst van bepaalde groepen moslims in Nederland, maar niet op een manier die eigenbelang van onaangepaste moslims centraal stelt. Ik maak me meer zorgen over het in ere houden van onze westerse normen en waarden en het hebben van een logische, hechte samenleving, zonder allerlei parallelle mini-samenlevingen.
pi_149701558
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prima kerel. DAAR is het gat van de deur. :W

Ben die jankverhalen van moslims meer dan zat. De problemen die we hier hebben, komen uit de hoek van fundamentalistische tot radicale, maar hoe dan ook slecht geïntegreerde moslims, waarvan we er hier te veel hebben. Daar lijden trouwens de goede moslims onder; des te kwalijker is het.

Ik maak me ook zorgen over de toekomst van bepaalde groepen moslims in Nederland, maar niet op een manier die eigenbelang van onaangepaste moslims centraal stelt. Ik maak me meer zorgen over het in ere houden van onze westerse normen en waarden en het hebben van een logische, hechte samenleving, zonder allerlei parallelle mini-samenlevingen.
Punt is dat je mensen niet op basis van gedachten het land uit kan zetten. We moeten ermee leren leven dat we een extremistische religie hebben (notabene op uitnodiging van de autochtoon met destijds 0,1% aan Koran-kennis) en dat er binnen die religie groepen mensen zijn met abjecte denkbeelden. Helaas maar het is niet anders. Laten we er het beste van maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')