Geluidsoverlast is heel subjectief hoor.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Domme opmerking dit. Als ik verhaal ga halen vanwege keiharde muziek, dan doen mijn buren iets dat niet mag, namelijk geluidsoverlast veroorzaken. Mensen die kritiek op religie uiten, doen iets dat wél mag. En daarnaast ook nog iets dat de "gedupeerde" gewoon kan negeren.
Bah. Onder de mantel van 'alles mag ik' je ook alles permitteren.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En nu komt de grote schok voor je: ik eis dezelfde rechten op. Ik wil mijn ongezouten mening over de islam, het christendom, Mohammed, Jezus, Jozef, Mozes, Judas en de hele bende gewoon kunnen geven. Het zijn essentiële, zwaarbevochten rechten die in een boel minder-beschaafde, -ontwikkelde landen lang niet zo vanzelfsprekend zijn.
Bij de vrijheid van meningsuiting hoort het debat om tot een goed standpunt te komen. Als je een debat ontloopt met dergelijke dooddoeners dan tast je in mijn ogen wel de vrijheid van meningsuiting aan, je ontneemt de ander immers de kans te debatteren.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als hij die mensen gedwongen uitzet, is het een beperking van die vrijheid. Als hij suggereert dat die mensen wellicht beter kunnen verkassen naar een ander land, is dat geenszins een beperking. Net zo min als het een beperking van de vrijheid van meningsuiting is om tegen iemand die afgeeft op McDonalds te zeggen dat hij dan beter naar de Burger King kan gaan.
Dit inderdaad. Daarmee hoort deze "discussie" ook gewoon afgesloten te zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima kerel. Dan leef je toch niet met ons samen? Niemand eist dat van je. Als die religieuze principes van je zo zwaar wegen, handel daar dan naar. Geef je Nederlandse nationaliteit op, ga wonen in een islamitisch land. Doe-hoei.
Welke plichten heb je het dan over?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Geluidsoverlast is heel subjectief hoor.
Mijn punt is dat je een ander niet het bos in moet sturen als iemand je vraagt ergens rekening mee te houden. Zo simpel is het gewoon. Je hebt niet per definitie overal récht op. Dat is een fabeltje.
Dat is een debiele opvatting. Volstrekt debiel.
Kom eens met je plichten aanzetten. Laten we het dáár eens over hebben.
Jouw plichten ten opzichte van de samenleving. Waarin draag jij je steentje bij...?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Welke plichten heb je het dan over?
Als ik geen zin heb om met iemand te debatteren omdat ze een plaat voor hun kop hebben, dan tast ik ze niet aan in hun vrijheid van meningsuiting, maar maak ik gebruik van het mijne. De vrijheid om je mening te uiten is dezelfde vrijheid die je ook ervaart om dit niet te doen. Je tast hiermee niemand aan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij de vrijheid van meningsuiting hoort het debat om tot een goed standpunt te komen. Als je een debat ontloopt met dergelijke dooddoeners dan tast je in mijn ogen wel de vrijheid van meningsuiting aan, je ontneemt de ander immers de kans te debatteren.
Nou zo interpreteer jij dat, maar ik doe dit uit respect voor God. Ik zou bij wijze van spreken vrouwen zonder hoofddoek als hoeren kunnen zien die hun lichaam aan andere mannen willen laten zien. Ik zou 'ze' kunnen zien als immorele personen die geen normen en waarden hebben.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Staat dat er, dat het niet mag? Nee, dat staat er niet. Ik vroeg waarom je dat komt melden. Waar ben je precies zo trots op? Je draagt een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking dat volgens de koran helemaal niet verplicht is.
Wat is de reden dat je in Nederland bent? Kun je mij dat eens uitleggen? Ik snap het namelijk niet.
Je zit idiote vergelijkingen te maken en verwacht daar dan een serieuze reactie op. Ik heb twee pogingen gedaan, maar het wil niet doordringen. Jammer dan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Geluidsoverlast is heel subjectief hoor.
Mijn punt is dat je een ander niet het bos in moet sturen als iemand je vraagt ergens rekening mee te houden. Zo simpel is het gewoon. Je hebt niet per definitie overal récht op. Dat is een fabeltje.
Dat is een debiele opvatting. Volstrekt debiel.
Kom eens met je plichten aanzetten. Laten we het dáár eens over hebben.
Waar slaat dit nu weer op?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jouw plichten ten opzichte van de samenleving. Waarin draag jij je steentje bij...?
1) als mijn moeder geld heeft voor seks, kun je haar best een hoer noemen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat een profeet, die voor ánderen heilig is, een pedofiel wordt genoemd.
En dan zonder enige terughoudendheid. Gewoon een pedofiel.
Zoiets zeg je als je écht niets anders meer weet, niet te allen tijde. Want dit is behoorlijk heftig. Of het waar is of niet.
Ik zeg toch ook niet over jouw moeder dat ze een h**r is? Of heb je daar geen enkel probleem mee omdat dit een vrij land is?
Ook in een vrij land heb je je aan fatsoensnormen te houden.
Hier heb jij overigens geen HOUT voor gedaan. Maar dat terzijde.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zijn essentiële, zwaarbevochten rechten die in een boel minder-beschaafde, -ontwikkelde landen lang niet zo vanzelfsprekend zijn.
Goede inhoudelijke weerlegging. Nu snap ik precies waarom het hetzelfde is om iemand een nacht lang uit z'n slaap te houden en een tekening te maken.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op de één of andere manier kan ik moeilijk met jou discussiëren. Je vraagstellingen zijn heel beleefd maar je bedoelt dat helemaal niet volgens mij. En dat vind ik verwarrend.
Wil je echt dat ik op zo'n domme vraag een antwoord geef? Je bent bekend met zaken als de Grondwet (artikel 1) en het Wetboek van Strafrecht?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Bah. Onder de mantel van 'alles mag ik' je ook alles permitteren.
Ik ga eens een hele rare vraag stellen: heb jij ook ergens plichten...? Of flip jij nu...?
Zolang je deze gedachten niet (gewelddadig) wenst op te dringen aan anderen en er naar streeft om jouw respect helemaal voor jouzelf in praktijk te brengen, zal het mij een worst zijn wat je vind of doet.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef selen het volgende:
[..]
Nou zo interpreteer jij dat, maar ik doe dit uit respect voor God. Ik zou bij wijze van spreken vrouwen zonder hoofddoek als hoeren kunnen zien die hun lichaam aan andere mannen willen laten zien. Ik zou 'ze' kunnen zien als immorele personen die geen normen en waarden hebben.
En ik ben in Nederland geboren, waarom ben jij hier?
Als ik vraag om een beetje respect voor gelovigen, dan flip je ook al.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je zit idiote vergelijkingen te maken en verwacht daar dan een serieuze reactie op. Ik heb twee pogingen gedaan, maar het wil niet doordringen. Jammer dan.
Verder getuigt je opmerking van een boel kortzichtigheid. Voor je het weet, doen gelovigen niks anders meer dan anderen vragen om "rekening te houden" met ze. Alsof wij daar slaafs en vol eerbied steeds gehoor aan moeten geven.
Wel als je elke opmerking van mensen gaat afdoen met "dan rot je maar op" omdat de opmerking je niet bevalt. Je kunt pas na het debat concluderen dat je van mening blijft verschillen maar dan nog hoort dat geaccepteerd te worden en hoort de opmerking dat de ander dan maar moet vertrekken niet. De vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je accepteert dat je het niet eens bent en toch samen kunt leven. Anders zou je een mening sanctioneren en is er geen vrijheid meer die mening te hebben.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef Drinky het volgende:
[..]
Als ik geen zin heb om met iemand te debatteren omdat ze een plaat voor hun kop hebben, dan tast ik ze niet aan in hun vrijheid van meningsuiting, maar maak ik gebruik van het mijne. De vrijheid om je mening te uiten is dezelfde vrijheid die je ook ervaart om dit niet te doen. Je tast hiermee niemand aan.
Hoezo? Die ander kan er perfect op inhaken, bijvoorbeeld door aan te tonen dat het verbieden van bepaalde uitingen niet onwesters is. Daarnaast is het veelal een reactie op een andere debatvernietigende dooddoener, namelijk: "jij mag dat niet zeggen want ik voel mij daardoor beledigd."quote:Op zondag 15 februari 2015 21:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij de vrijheid van meningsuiting hoort het debat om tot een goed standpunt te komen. Als je een debat ontloopt met dergelijke dooddoeners dan tast je in mijn ogen wel de vrijheid van meningsuiting aan, je ontneemt de ander immers de kans te debatteren.
Welk respect betoon je door jezelf te verhullen?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef selen het volgende:
[..]
Nou zo interpreteer jij dat, maar ik doe dit uit respect voor God. Ik zou bij wijze van spreken vrouwen zonder hoofddoek als hoeren kunnen zien die hun lichaam aan andere mannen willen laten zien. Ik zou 'ze' kunnen zien als immorele personen die geen normen en waarden hebben.
In deze discussie over de islam zijn er mensen die lopen te blaten dat ze alles mogen. Alles mag.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:24 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op?
We hebben een discussie over de islam fanaten en het hebben van rechten en het uitdragen hier van en jij komt met plichten aankakken.
Zeg nu eens wat voor plichten je op het oog hebt aangaande deze discussie?
Nou nee, de functie van de boerka en niqaab is toch echt heel duidelijk dat vrouwen geen lusten opwekken bij de man. Je kunt prima respect voor God / Allah hebben, zonder zo'n gedrocht.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef selen het volgende:
[..]
Waar staat die plicht precies beschreven?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In deze discussie over de islam zijn er mensen die lopen te blaten dat ze alles mogen. Alles mag.
Oh ja...?
Nou, ik zal je iets heel raars vertellen: je hebt recht op veel, maar je hebt ook de plicht om je áán te passen aan anderen. Maar zodra ik het over plichten heb, flippen er mensen hier. Vandaar dat ik daar naar ga vragen.
Ik begrijp dat ik jouw moeder gewoon intens kan beledigen en dat jou dat weinig zou boeien.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1) als mijn moeder geld heeft voor seks, kun je haar best een hoer noemen.
2) je moet het in de context zien: moslims zeggen dat Mohammed hét voorbeeld voor moreel gedrag was. Als hij dan seks heeft met een negenjarige, is dat een beetje raar. Ofwel is hij toch niet zo'n goed voorbeeld, ofwel is seks met minderjarigen moreel goed. Kortom: hij wordt geen pedo genoemd om moslims kwaad te maken, maar om een nogal groot gat in hun religie aan te wijzen.
3) zelfs als mijn moeder geen seks zou hebben voor geld, zou het me vrij weinig kunnen boeien als jij haar een hoer noemt. Ik weet wel beter dan me iets aan te trekken van het gebazel van labiele domoren. Misschien moet jij daar ook eens mee stoppen. En je moslimvriendjes ook.
Ik spreek vaak met mijn Turkse buurman.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:18 schreef johnson555 het volgende:
Internethelden zijn al aanwezig zie ik, spreken die ooit een moslim aan of Is t alleen keyboard warrior?
Ik snap 'm nie... ?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke weerlegging. Nu snap ik precies waarom het hetzelfde is om iemand een nacht lang uit z'n slaap te houden en een tekening te maken.
(dat was sarcasme)
Je kunt niet eens een voorbeeld noemen begrijp ik....? Of is mijn vraag al stuitend genoeg?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wil je echt dat ik op zo'n domme vraag een antwoord geef? Je bent bekend met zaken als de Grondwet (artikel 1) en het Wetboek van Strafrecht?
Als dat is wat je hebt onthouden van die post, moet je ook even punt 2 lezen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ik jouw moeder gewoon intens kan beledigen en dat jou dat weinig zou boeien.
Ja, omdat het altijd weer dezelfde eenrichtingsweg is. Gelovigen die respect opeisen (niet vragen, maar opeisen), terwijl dat respect omgekeerd bijzonder gebrekkig is.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als ik vraag om een beetje respect voor gelovigen, dan flip je ook al.
Niemand zegt hier dat je alles mag. Dat kan je natuurlijk proberen en dan komt de NL wetgeving in aktie.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In deze discussie over de islam zijn er mensen die lopen te blaten dat ze alles mogen. Alles mag.
Oh ja...?
Nou, ik zal je iets heel raars vertellen: je hebt recht op veel, maar je hebt ook de plicht om je áán te passen aan anderen. Maar zodra ik het over plichten heb, flippen er mensen hier. Vandaar dat ik daar naar ga vragen.
Nóg erger, het moet ergens staan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar staat die plicht precies beschreven?
Je vraag is niet stuitend, je vraag is bijzonder dom, want je hoort het antwoord gewoon te weten. En het belerende toontje is trouwens ook bizar. Stel je dezelfde vragen trouwens ook aan de religieuze fanatici die in de OP staan genoemd?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt niet eens een voorbeeld noemen begrijp ik....? Of is mijn vraag al stuitend genoeg?
Wat is er mis met mijn conclusie? Je schreef het zelf.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als dat is wat je hebt onthouden van die post, moet je ook even punt 2 lezen.
Weet je wat ook een essentiële plicht is? Tolereren dat anderen dingen zeggen die voor jou beledigend kunnen zijn. Sterker nog, die plicht is zo essentieel dat 'ie is opgenomen in de grondwet.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nóg erger, het moet ergens staan.
Op een oude buurvrouw letten, dat staat nergens als plicht vermeld. Toch is het een ding wat je gewoon zou kunnen doen. Naastenliefde, de plicht om iets voor een ander te doen ook al schiet je er zelf geen bal mee op.
Het hoeft niet ergens beschreven te staan, om waardevol te zijn. Essentieel zelfs.
Oh dat ben ik met je eens. Absoluut! Laat daar geen misverstand over bestaan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Het is niet zo dat gelovig-zijn automatisch betekent dat je meer respect moet krijgen dan mensen die niet gelovig zijn.
Mensen die niet gelovig zijn, zijn meestal immoreel. Geloof is er juist om immorele praktijken te voorkomen (zoals alcohol, drugs, prostitutie, homoseksualiteit/pedoseksualiteit). Gelovige personen hebben een veel kleinere kans om in verkeerde handen te vallen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, omdat het altijd weer dezelfde eenrichtingsweg is. Gelovigen die respect opeisen (niet vragen, maar opeisen), terwijl dat respect omgekeerd bijzonder gebrekkig is.
Ik heb geen enkel respect voor gelovigen. Ik heb respect voor mensen om wie ze zijn, vanwege dingen die ze doen, hoe ze zich gedragen. Niet vanwege hun geloof. Het is niet zo dat gelovig-zijn automatisch betekent dat je meer respect moet krijgen dan mensen die niet gelovig zijn.
Elfletterig roept dat.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niemand zegt hier dat je alles mag. Dat kan je natuurlijk proberen en dan komt de NL wetgeving in aktie.
Ja dat weten we allemaal. Nog steeds een vaag punt.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op een oude buurvrouw letten, dat staat nergens als plicht vermeld. Toch is het een ding wat je gewoon zou kunnen doen. Naastenliefde, de plicht om iets voor een ander te doen ook al schiet je er zelf geen bal mee op.
Het hoeft niet ergens beschreven te staan, om waardevol te zijn. Essentieel zelfs.
Ik dacht al dat het moeilijk zou zijn voor jou om wat plichten te noemen. Ik kan ze inderdaad niet in deze post terugvinden.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je vraag is niet stuitend, je vraag is bijzonder dom, want je hoort het antwoord gewoon te weten. En het belerende toontje is trouwens ook bizar. Stel je dezelfde vragen trouwens ook aan de religieuze fanatici die in de OP staan genoemd?
Punt 1 en 2 zijn in deze context behoorlijk wat belangrijker dan punt 3. Je hebt je gefocust op het verkeerde.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn conclusie? Je schreef het zelf.
quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef selen het volgende:
[..]
Mensen die niet gelovig zijn, zijn meestal immoreel. Geloof is er juist om immorele praktijken te voorkomen (zoals alcohol, drugs, prostitutie, homoseksualiteit/pedoseksualiteit). Gelovige personen hebben een veel kleinere kans om in verkeerde handen te vallen.
Ook hier de vraag: hoeveel naastenliefde stelt die meneer Pala tentoon? Die wil maar één ding: een Nederland dat op islamitische leest is geschoeid. Vervolgens is het een kleine stap om iedereen die niet aan de moslim-standaarden voldoet, te vervolgen. Ga je anders even verdiepen in de praktijk van mensenrechten in veruit de meeste moslimlanden.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Formeel zijn er 3 burgerplichten:quote:Op zondag 15 februari 2015 21:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jouw plichten ten opzichte van de samenleving. Waarin draag jij je steentje bij...?
Tolereren, ja inderdaad. Maar alles wat ik vraag is: ga niet STAMPEN op andermans gevoeligheden. Om het stampen. Om het kwetsen. Kwetsen om te kwetsen. Onnodig kwetsen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Weet je wat ook een essentiële plicht is? Tolereren dat anderen dingen zeggen die voor jou beledigend kunnen zijn.
Dus gelovigen moeten evenveel respect krijgen, maar zeggen dat Mohammed een pedo is omdat hij een negenjarige heeft geneukt, dat mag dan weer niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh dat ben ik met je eens. Absoluut! Laat daar geen misverstand over bestaan.
Ik bedoel niet specifiek gelovigen trouwens. Laat ik het andersdenkenden noemen. Respect voor andersdenkenden. Waaronder gelovigen zoals moslims, christenen, whatever.
Oh nee, dat ben ik totáál niet met je eens. Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Héél weinig zelfs.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef selen het volgende:
[..]
Mensen die niet gelovig zijn, zijn meestal immoreel.
Het lijkt mij dat deze meneer Pala stampt op onze humanistische grondwet en het liefst een islamitische staat wenst te stichten....quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tolereren, ja inderdaad. Maar alles wat ik vraag is: ga niet STAMPEN op andermans gevoeligheden. Om het stampen. Om het kwetsen. Kwetsen om te kwetsen. Onnodig kwetsen.
quote:Op zondag 15 februari 2015 18:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Heb je hem weer met z'n waanbeelden. koekoek
Helemaal niemand heeft hier zin in oorlog met Rusland. Er is geen anti-russische propaganda.
Ah, je gebruikt afleidingsmanoeuvresquote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Punt 1 en 2 zijn in deze context behoorlijk wat belangrijker dan punt 3. Je hebt je gefocust op het verkeerde.
Dat gebeurt meestal ook niet. Het probleem is dat jij het al kwetsend vindt als mensen het niet met elkaar eens zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tolereren, ja inderdaad. Maar alles wat ik vraag is: ga niet STAMPEN op andermans gevoeligheden. Om het stampen. Om het kwetsen. Kwetsen om te kwetsen. Onnodig kwetsen.
Als iemand met die laatste opmerking een debat ontloopt heb je inderdaad gelijk.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoezo? Die ander kan er perfect op inhaken, bijvoorbeeld door aan te tonen dat het verbieden van bepaalde uitingen niet onwesters is. Daarnaast is het veelal een reactie op een andere debatvernietigende dooddoener, namelijk: "jij mag dat niet zeggen want ik voel mij daardoor beledigd."
Het lijkt wel een soort virus dat hier op het forum rondwaart. Mensen die mij woorden in de mond leggen die ik helemaal niet heb gezegd. Ik word er strontziek van.quote:
Meneer Pala ken ik verder niet. Ik heb het over moslims in het algemeen. Dat Nederland op islamitische leest geschoeid moet worden is een walgelijk standpunt overigens. Debiel. Mallotig. He zal alle religies bij elkaar moeten zijn of meneer Pala heeft een probleem.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook hier de vraag: hoeveel naastenliefde stelt die meneer Pala tentoon? Die wil maar één ding: een Nederland dat op islamitische leest is geschoeid. Vervolgens is het een kleine stap om iedereen die niet aan de moslim-standaarden voldoet, te vervolgen. Ga je anders even verdiepen in de praktijk van mensenrechten in veruit de meeste moslimlanden.
Laatst was toch onderzocht dat er 100.000 potentiële terroristen zijn in Nederland.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat het niet enkel werkloze, kansarme mensen in slechte buurten zijn die radicaal gedachtengoed aanhangen. Weer een fabeltje dat de prullenbak in kan. Maar dat terzijde.
En plichten ten opzichte van je medemens in het dagelijks leven...?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Formeel zijn er 3 burgerplichten:
1) belastingplicht.
2) leerplicht tot 18 (?)
3) plicht de wet te kennen.
Jee wat kun jij zuigen zegquote:Op zondag 15 februari 2015 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En plichten ten opzichte van je medemens in het dagelijks leven...?
Ik weet niet wat het is maar ik word confuus van jouw vragen en antwoorden.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dus gelovigen moeten evenveel respect krijgen, maar zeggen dat Mohammed een pedo is omdat hij een negenjarige heeft geneukt, dat mag dan weer niet.
Hypocriet much?
Ik weet niet of dhr. Pala kwetst om te kwetsen. Als het z'n mening is, dan mag ie die uiten. Maar het is volstrekt debiel.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat deze meneer Pala stampt op onze humanistische grondwet en het liefst een islamitische staat wenst te stichten....
Ja wat is daar mee?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Ik ben het niet met jou eens, al heel lang niet, maar ik vind jou niet kwetsend. Helemaal niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat gebeurt meestal ook niet. Het probleem is dat jij het al kwetsend vindt als mensen het niet met elkaar eens zijn.
Nee.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ah, je gebruikt afleidingsmanoeuvres
Een bijzonder dubieuze uitspraak, die door mij als niet-gelovige dan maar gewoon moet worden geïncasseerd en geaccepteerd, of niet? Want zo werkt het toch bij iets te veel gelovigen en hun ziekelijke, misplaatste superioriteit.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef selen het volgende:
[..]
Mensen die niet gelovig zijn, zijn meestal immoreel. Geloof is er juist om immorele praktijken te voorkomen (zoals alcohol, drugs, prostitutie, homoseksualiteit/pedoseksualiteit). Gelovige personen hebben een veel kleinere kans om in verkeerde handen te vallen.
Pertinente onzin.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef selen het volgende:
[..]
Waarom mag ik dan Mohammed niet tekenen? Mijn mening, mijn artistieke vrijheid in een westers progressief seculier land.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet niet of dhr. Pala kwetst om te kwetsen. Als het z'n mening is, dan mag ie die uiten. Maar het is volstrekt debiel.
De plicht om vrouwen voor hoer uit te schelden omdat ze een ander geloof hebben of geen doek dragen?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens mij maar één je aan de wetten houden.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Formeel zijn er 3 burgerplichten:
1) belastingplicht.
2) leerplicht tot 18 (?)
3) plicht de wet te kennen.
We dwalen af. Ik bedoel dit helemaal niet in een religieuze context. We dwalen af.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja wat is daar mee?
Je bedoelt waarschijnlijk om geen zaken aan te dragen die gelovigen mogen beledigen zoals een beeld tekenen of tonen van Mohammed of een spotprent over de Paus?
Of slechte jeugd.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Laatst was toch onderzocht dat er 100.000 potentiële terroristen zijn in Nederland.
Heeft weinig met opleiding te maken.
Of stageplaats.
Formeel is daarover niets vastgelegd, volgens mij.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hola, absoluut niet. Deze hele discussie gaat over religie en ene Mnr. Pala die zich aangevallen voelt in zijn religie.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We dwalen af. Ik bedoel dit helemaal niet in een religieuze context. We dwalen af.
Het is dapper dat je het probeert, maar met figuren als selen kun je eigenlijk geen zinnige discussie meer voeren. Zulke types, compleet gehersenspoeld, moet je als verloren beschouwen. Je kunt alleen nog hopen dat ze vroeg en laat inzien dat hun toekomst niet in Nederland ligt, maar in een land waar de islam de norm is.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:45 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Pertinente onzin.
Alsof je een fictief persoon, of een tweeduizend jaar oud boek nodig hebt om je te vertellen wat goed en fout is. Je doet goede dingen omdat je een mens bent. Punt.
Bekijk ook dit onderzoek eens naar de percentages religieuzen in Amerikaanse gevangenissen.. 99,93% van de gevangen in de VS is gelovig. Slechts 0,07% is atheist.
Waarom zouden atheisten niet in gevangenissen zitten.. met hun immorele praktijken?
http://www.patheos.com/bl(...)an-we-ever-imagined/
Nou, ik hoor die term 'pedo' in combinatie met de profeet Mohammed toch echt ook buiten een debat hoor. Elflettering heeft weer zo'n opmerking hierboven waarvan ik denk: zowwww, alsof je een emmer leeggooit zeg.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kortom, er wordt niet zomaar gezegd dat hij een pedo is, het is onderdeel van een debat.
Wat een oneindig dom standpunt. Ik heb geen boodschap aan de sharia, en wens me daar ook niet aan te houden. Dat is namelijk waar we het hier over hebben. Dat jij dat niet weet zegt me eigenlijk alweer genoeg. Misschien moet je gewoon je mond houden als je er geen verstand van hebt, en de discussie aan de grote mensen over laten.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dat is het vervelende hé, je hebt te maken met andere mensen. Tenzij je in een hutje op de hei gaat wonen. Maar daar heb jij kennelijk niet voor gekozen. Dus zul je rekening moeten houden met anderen.
Ja, dat is even schrikken hé?
Nee, je snapt nu onderhand wel wat ik bedoelquote:Op zondag 15 februari 2015 21:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waarom mag ik dan Mohammed niet tekenen? Mijn mening, mijn artistieke vrijheid in een westers progressief seculier land.
De koran ken ik helemáál niet. Ik ga af op m'n gezonde verstand.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De plicht om vrouwen voor hoer uit te schelden omdat ze een ander geloof hebben of geen doek dragen?
Dat staat in de koran, maar die ken jij vast wel.
Ik wil je nog weleens horen als jou nichtje van 7 uitgehuwelijkt werd aan een dikke oude vent van 40.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik hoor die term 'pedo' in combinatie met de profeet Mohammed toch echt ook buiten een debat hoor. Elflettering heeft weer zo'n opmerking hierboven waarvan ik denk: zowwww, alsof je een emmer leeggooit zeg.
Daar gaat het niet om lieve schat.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Formeel is daarover niets vastgelegd, volgens mij.
Ik ken die hele man niet. Dus ik heb geen idee hoe of wat. En ik ga me er nu ook niet in verdiepen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hola, absoluut niet. Deze hele discussie gaat over religie en ene Mnr. Pala die zich aangevallen voelt in zijn religie.
Niet ontwijken aub!
Shariaquote:Op zondag 15 februari 2015 21:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat een oneindig dom standpunt. Ik heb geen boodschap aan de sharia, en wens me daar ook niet aan te houden. Dat is namelijk waar we het hier over hebben. Dat jij dat niet weet zegt me eigenlijk alweer genoeg. Misschien moet je gewoon je mond houden als je er geen verstand van hebt, en de discussie aan de grote mensen over laten.
Ok dus je weet eigenlijk niet eens waar we hier over discussieren en waarom?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ken die hele man niet. Dus ik heb geen idee hoe of wat. En ik ga me er nu ook niet in verdiepen.
Je pakt een uiterste om de hele islam weg te vagen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik wil je nog weleens horen als jou nichtje van 7 uitgehuwelijkt werd aan een dikke oude vent van 40.
Jij vond toch dat we als Westerse samenleving veel konden leren van hechte familiebanden uit Islamistische landen?
Ik doe wel vaker gek.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ok dus je weet eigenlijk niet eens waar we hier over discussieren en waarom?
Da's grappig....
Noem eens iets wat we van de islam kunnen leren?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je pakt een uiterste om de hele islam weg te vagen.
En ja: we kunnen van de islam leren. De islam kan óók (!!) van het westen leren. Wat betreft die uithuwelijking bijvoorbeeld.
Sociaal wenselijk is wel vrouwen zonder doek uitschelden, lastig vallen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om lieve schat.
Het gaat erom dat je niet gaat lopen blaten over dat je overal recht op hebt. Dat je alles mag, alles mag zeggen. In straattaal: dat je denkt dat je overal JE GROTE MOND over open kunt doen.
Het kán wel. Opentrekken kan altijd.
Maar of het wenselijk is, sociaal is, ménselijk is, dat bedoel ik.
En nu MOET HET SODEJU duidelijk zijn. Ik ga niet in herhaling vallen.
Het is een hele goeie vraag maar ik heb geen zin meer. Ik ben gewoon echt heel boos.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Noem eens iets wat we van de islam kunnen leren?
Prima! Eerlijk gezegd denk ik dat je een prima kerel/vrouw bent...niet te beroerd om ieder geval mee te discussieren en haar/zijn zegje te doen. En dat mag ook wel eens gezegd worden...quote:
Ah, dat vind ik wel lief! Ik ben trouwens een vrouw hoor! Nou, dank je wel.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Prima! Eerlijk gezegd denk ik dat je een prima kerel/vrouw bent...niet te beroerd om ieder geval mee te discussieren en haar/zijn zegje te doen. En dat mag ook wel eens gezegd worden...
Het enige dat een beetje in de buurt komt is dit:quote:Op zondag 15 februari 2015 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om lieve schat.
Het gaat erom dat je niet gaat lopen blaten over dat je overal recht op hebt. Dat je alles mag, alles mag zeggen. In straattaal: dat je denkt dat je overal JE GROTE MOND over open kunt doen.
Het kán wel. Opentrekken kan altijd.
Maar of het wenselijk is, sociaal is, ménselijk is, dat bedoel ik.
En nu MOET HET SODEJU duidelijk zijn. Ik ga niet in herhaling vallen.
Maar ik denk dat het onderwijs schromelijk faalt in de opzet van deze wet. In de eerste plaats is de betrokkenheid tussen verschillende bevolkingsgroepen aan het verschralen en in de politiek zie je dat de kiezer zich naar de uiteinden van het politieke spectrum begeeft, daarnaast bestaat er sinds de verschillende crises die elkaar de afgelopen jaren hebben opgevolgd steeds minder vertrouwen in de politiek. In de tweede plaats wil het in het onderwijs met die omvangrijke allochtone populatie ook niet echt vlotten als het les geven alleen al over de Holocaust bepaald geen sinecure is. En juist uit de lessen van tweede wereldoorlog halen wij veel van onze moderne westerse humane waarden........quote:Nederlandse scholen voor primair en voortgezet onderwijs zijn sinds 1 februari 2006 wettelijk verplicht om actief burgerschap en sociale integratie te bevorderen (Wet op het primair onderwijs, artikel 8 lid 3). Aanleiding hiervoor zijn twee maatschappelijke ontwikkelingen die kenmerkend zijn voor de afgelopen decennia. De eerste is individualisering, waardoor de betrokkenheid op elkaar, en op de politiek in het bijzonder is afgenomen. De tweede is de omvangrijke allochtone populatie, die minder bekend is met de burgerschapstraditie.
No problemo. Niet boos worden aub.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ah, dat vind ik wel lief! Ik ben trouwens een vrouw hoor! Nou, dank je wel.
Beetje jammer, want ik was wel nieuwsgierig.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is een hele goeie vraag maar ik heb geen zin meer. Ik ben gewoon echt heel boos.
Waar denk je dat al deze moslimeisen mbt zgn beledigingen vandaag komen? Je denkt toch niet dat ze dat zelf verzinnen obv hun eigen ervaren emoties? Daar heeft het niets mee te maken. Er worden rechtsregels uit de sharia geschonden, en men poogt dan met veel misbaar de kudde tot sharia compliant handelen te bewegen. Mocht dat niet goedschiks lukken, is er natuurlijk altijd nog kwaadschiks (Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, maar ook Charlie Hebdo, Westergaard, Vilks enz enz, en ook in de moslimwereld liggen de voorbeelden (uiteraard) voor het oprapen).quote:Op zondag 15 februari 2015 21:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Sharia![]()
Jij ziet spookjes. Daar had ik het totáál niet over.
Precies.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:02 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Waar denk je dat al deze moslimeisen mbt zgn beledigingen vandaag komen? Je denkt toch niet dat ze dat zelf verzinnen obv hun eigen ervaren emoties? Daar heeft het niets mee te maken. Er worden rechtsregels uit de sharia geschonden, en men poogt dan met veel misbaar de kudde tot sharia compliant handelen te bewegen. Mocht dat niet goedschiks lukken, is er natuurlijk altijd nog kwaadschiks (Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, maar ook Charlie Hebdo, Westergaard, Vilks enz enz, en ook in de moslimwereld liggen de voorbeelden (uiteraard) voor het oprapen).
Nou moet ik eerlijk zeggen dat, de islamitische mensen die ik ken dan, heel gastvrij zijn, heel behulpzaam en alles zullen delen wat in hun vermogen ligt....quote:Op zondag 15 februari 2015 22:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat kunnen we van de islam leren?
Laat ik hier eens inhaken.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Noem eens iets wat we van de islam kunnen leren?
Snel, vort met die bunker bouwen, CNN zegt dat de Russen dit jaar nog nukes gaan gooien.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou moet ik eerlijk zeggen dat, de islamitische mensen die ik ken dan, heel gastvrij zijn, heel behulpzaam en alles zullen delen wat in hun vermogen ligt....
En nu ga ik weer verder met klussen...want dat is mijn plicht als vader en hoofd van de huishouding!![]()
![]()
Geen SEX!!!??????quote:Op zondag 15 februari 2015 22:03 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Laat ik hier eens inhaken.
Een periode van onthouding is niet verkeerd. Hoeft geen full-on ramadan te zijn, maar matigen qua eten, drinken, seks kan op zijn tijd niet slecht zijn.
Ook het geven van giften is een goede eigenschap.
5 keer bidden per dag is too much, maar een periode van meditatie (of tien minuten geen tv/smartphone, maar rust) is niet verkeerd.
Dan heb je volgens mij drie pilaren van de islam gehad. Hadj is nutteloos, jihad zelfs kwalijk.
Overigens vind ik niet dat zulke zaken opgelegd moeten worden door een geloof.
Intelligente mensen kunnen zelf ook wel bedenken dat het helpen van naasten, een gezonde levensstijl en rust op zijn tijd goed zijn voor een mens.
Oh ja das waar ook.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Snel, vort met die bunker bouwen, CNN zegt dat de Russen dit jaar nog nukes gaan gooien.
In hoeverre heeft dat met de islam te maken. Ik ken genoeg niet-moslims die ook zo zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou moet ik eerlijk zeggen dat, de islamitische mensen die ik ken dan, heel gastvrij zijn, heel behulpzaam en alles zullen delen wat in hun vermogen ligt....
Ook in het westen heb je nu een trend als de porn-off.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |