Ik snap 'm nie... ?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke weerlegging. Nu snap ik precies waarom het hetzelfde is om iemand een nacht lang uit z'n slaap te houden en een tekening te maken.
(dat was sarcasme)
Je kunt niet eens een voorbeeld noemen begrijp ik....? Of is mijn vraag al stuitend genoeg?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wil je echt dat ik op zo'n domme vraag een antwoord geef? Je bent bekend met zaken als de Grondwet (artikel 1) en het Wetboek van Strafrecht?
Als dat is wat je hebt onthouden van die post, moet je ook even punt 2 lezen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ik jouw moeder gewoon intens kan beledigen en dat jou dat weinig zou boeien.
Ja, omdat het altijd weer dezelfde eenrichtingsweg is. Gelovigen die respect opeisen (niet vragen, maar opeisen), terwijl dat respect omgekeerd bijzonder gebrekkig is.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als ik vraag om een beetje respect voor gelovigen, dan flip je ook al.
Niemand zegt hier dat je alles mag. Dat kan je natuurlijk proberen en dan komt de NL wetgeving in aktie.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In deze discussie over de islam zijn er mensen die lopen te blaten dat ze alles mogen. Alles mag.
Oh ja...?
Nou, ik zal je iets heel raars vertellen: je hebt recht op veel, maar je hebt ook de plicht om je áán te passen aan anderen. Maar zodra ik het over plichten heb, flippen er mensen hier. Vandaar dat ik daar naar ga vragen.
Nóg erger, het moet ergens staan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar staat die plicht precies beschreven?
Je vraag is niet stuitend, je vraag is bijzonder dom, want je hoort het antwoord gewoon te weten. En het belerende toontje is trouwens ook bizar. Stel je dezelfde vragen trouwens ook aan de religieuze fanatici die in de OP staan genoemd?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt niet eens een voorbeeld noemen begrijp ik....? Of is mijn vraag al stuitend genoeg?
Wat is er mis met mijn conclusie? Je schreef het zelf.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als dat is wat je hebt onthouden van die post, moet je ook even punt 2 lezen.
Weet je wat ook een essentiële plicht is? Tolereren dat anderen dingen zeggen die voor jou beledigend kunnen zijn. Sterker nog, die plicht is zo essentieel dat 'ie is opgenomen in de grondwet.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nóg erger, het moet ergens staan.
Op een oude buurvrouw letten, dat staat nergens als plicht vermeld. Toch is het een ding wat je gewoon zou kunnen doen. Naastenliefde, de plicht om iets voor een ander te doen ook al schiet je er zelf geen bal mee op.
Het hoeft niet ergens beschreven te staan, om waardevol te zijn. Essentieel zelfs.
Oh dat ben ik met je eens. Absoluut! Laat daar geen misverstand over bestaan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Het is niet zo dat gelovig-zijn automatisch betekent dat je meer respect moet krijgen dan mensen die niet gelovig zijn.
Mensen die niet gelovig zijn, zijn meestal immoreel. Geloof is er juist om immorele praktijken te voorkomen (zoals alcohol, drugs, prostitutie, homoseksualiteit/pedoseksualiteit). Gelovige personen hebben een veel kleinere kans om in verkeerde handen te vallen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, omdat het altijd weer dezelfde eenrichtingsweg is. Gelovigen die respect opeisen (niet vragen, maar opeisen), terwijl dat respect omgekeerd bijzonder gebrekkig is.
Ik heb geen enkel respect voor gelovigen. Ik heb respect voor mensen om wie ze zijn, vanwege dingen die ze doen, hoe ze zich gedragen. Niet vanwege hun geloof. Het is niet zo dat gelovig-zijn automatisch betekent dat je meer respect moet krijgen dan mensen die niet gelovig zijn.
Elfletterig roept dat.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niemand zegt hier dat je alles mag. Dat kan je natuurlijk proberen en dan komt de NL wetgeving in aktie.
Ja dat weten we allemaal. Nog steeds een vaag punt.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op een oude buurvrouw letten, dat staat nergens als plicht vermeld. Toch is het een ding wat je gewoon zou kunnen doen. Naastenliefde, de plicht om iets voor een ander te doen ook al schiet je er zelf geen bal mee op.
Het hoeft niet ergens beschreven te staan, om waardevol te zijn. Essentieel zelfs.
Ik dacht al dat het moeilijk zou zijn voor jou om wat plichten te noemen. Ik kan ze inderdaad niet in deze post terugvinden.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je vraag is niet stuitend, je vraag is bijzonder dom, want je hoort het antwoord gewoon te weten. En het belerende toontje is trouwens ook bizar. Stel je dezelfde vragen trouwens ook aan de religieuze fanatici die in de OP staan genoemd?
Punt 1 en 2 zijn in deze context behoorlijk wat belangrijker dan punt 3. Je hebt je gefocust op het verkeerde.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn conclusie? Je schreef het zelf.
quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef selen het volgende:
[..]
Mensen die niet gelovig zijn, zijn meestal immoreel. Geloof is er juist om immorele praktijken te voorkomen (zoals alcohol, drugs, prostitutie, homoseksualiteit/pedoseksualiteit). Gelovige personen hebben een veel kleinere kans om in verkeerde handen te vallen.
Ook hier de vraag: hoeveel naastenliefde stelt die meneer Pala tentoon? Die wil maar één ding: een Nederland dat op islamitische leest is geschoeid. Vervolgens is het een kleine stap om iedereen die niet aan de moslim-standaarden voldoet, te vervolgen. Ga je anders even verdiepen in de praktijk van mensenrechten in veruit de meeste moslimlanden.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Formeel zijn er 3 burgerplichten:quote:Op zondag 15 februari 2015 21:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jouw plichten ten opzichte van de samenleving. Waarin draag jij je steentje bij...?
Tolereren, ja inderdaad. Maar alles wat ik vraag is: ga niet STAMPEN op andermans gevoeligheden. Om het stampen. Om het kwetsen. Kwetsen om te kwetsen. Onnodig kwetsen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Weet je wat ook een essentiële plicht is? Tolereren dat anderen dingen zeggen die voor jou beledigend kunnen zijn.
Dus gelovigen moeten evenveel respect krijgen, maar zeggen dat Mohammed een pedo is omdat hij een negenjarige heeft geneukt, dat mag dan weer niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh dat ben ik met je eens. Absoluut! Laat daar geen misverstand over bestaan.
Ik bedoel niet specifiek gelovigen trouwens. Laat ik het andersdenkenden noemen. Respect voor andersdenkenden. Waaronder gelovigen zoals moslims, christenen, whatever.
Oh nee, dat ben ik totáál niet met je eens. Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Héél weinig zelfs.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef selen het volgende:
[..]
Mensen die niet gelovig zijn, zijn meestal immoreel.
Het lijkt mij dat deze meneer Pala stampt op onze humanistische grondwet en het liefst een islamitische staat wenst te stichten....quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tolereren, ja inderdaad. Maar alles wat ik vraag is: ga niet STAMPEN op andermans gevoeligheden. Om het stampen. Om het kwetsen. Kwetsen om te kwetsen. Onnodig kwetsen.
quote:Op zondag 15 februari 2015 18:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Heb je hem weer met z'n waanbeelden. koekoek
Helemaal niemand heeft hier zin in oorlog met Rusland. Er is geen anti-russische propaganda.
Ah, je gebruikt afleidingsmanoeuvresquote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Punt 1 en 2 zijn in deze context behoorlijk wat belangrijker dan punt 3. Je hebt je gefocust op het verkeerde.
Dat gebeurt meestal ook niet. Het probleem is dat jij het al kwetsend vindt als mensen het niet met elkaar eens zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tolereren, ja inderdaad. Maar alles wat ik vraag is: ga niet STAMPEN op andermans gevoeligheden. Om het stampen. Om het kwetsen. Kwetsen om te kwetsen. Onnodig kwetsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |