quote:
Op zondag 15 februari 2015 19:18 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Pala is toch een goed geïntegreerde, hoogopgeleide moslim? Hij zit n.b. bij dat groepje academisch opgeleide moslims van Al Furqan.
En hij stelt voor dat er een verbod moet komen op het beledigen van de profeet (vzmh). Hij kan niet langer meer samenleven met mensen die de profeet (vzmh) beledigen; hij ziet dat als onderdrukking.
Hoogopgeleid zijn zegt me geen ene fuck in dit soort discussies. Je kunt prima hoogopgeleid zijn en toch bizarre tot ziekelijke opvattingen hebben. Ik woon in een land waar het recht op vrije meningsuiting een groot goed is. Een heel groot goed. Ik heb het recht om de door hem vereerde gewelddadige pedofiel te bekritiseren of te bespotten, als ik daar zin in heb. Ik heb het recht om flinke kritiek op zijn religie (en andere religies) te uiten en om religieuze hypocrisie aan de kaak te stellen.
Als deze hoogopgeleide meneer dat niet kan verkroppen, kan hij vertrekken naar een land waar kritiek op religie niet wordt geduld. Het barst van de landen waar de islam gelijkstaat aan de wet. Veel plezier daar.