SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Eigenlijk net Radiohead.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:19 schreef DO2 het volgende:
Ja, nee... Het is ook allemaal gelul. Ik geloof dat er nu inmiddels al 4 albums van The Beatles zijn waarvan ik overtuigd was dat het absoluut hun beste was. Zo belachelijk goed zijn ze dus. Dat is uiteindelijk de conclusie.
quote:Op zondag 15 februari 2015 21:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De Beatles is voor mij toch meer een singles band. Aardige nummers, maar zal er nooit een album van opzetten.
Ik heb toch wel het idee dat alles wat ze gemaakt hebben ondertussen door anderen beter is gedaan.quote:
Nou nou nou, jij bent wel van de duidelijke meningen hè.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb toch wel het idee dat alles wat ze gemaakt hebben ondertussen door anderen beter is gedaan.
http://forum.fok.nl/fok/logoutquote:Op zondag 15 februari 2015 21:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De Beatles is voor mij toch meer een singles band. Aardige nummers, maar zal er nooit een album van opzetten.
Ik zeg toch helemaal niet dat ik geen kwaliteit hoor. Alleen dat er andere bands betere albums gemaakt hebben als we alleen al naar de 60's en dezelfde stijl muziek kijken vind ik The Kinks Are The Village Green Preservation Society toffer dan de Beatles albums uit die tijd.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Qua popnummers staan The Beatles na al die jaren nog op eenzame hoogte. Ik heb al zo vaak deze discussie gehad, dat ik er wel klaar mee ben, maar mensen die zeggen dat 'anderen het ondertussen wel beter hebben gedaan', weten gewoon niet waar ze het over hebben. Met alle respect, maar als je de kwaliteit van The Beatles niet hoort, dan laat maar. Ik vind dat echt een aanklacht tegen de muziek. Over smaak valt wel te twisten in deze.
Oké, ik begin wel even met de énorme invloed die The Beatles hadden (en nog hebben) op de popmuziek. Daar valt nog namelijk iets 'objectief' over te zeggen. Vanaf Rubber Soul werden continu de grenzen verlegd en ze waren echt de absolute pioniers op het gebied van popmuziek. Iedereen hobbelde er wat hopeloos achteraan, en alleen al qua studio-experimenten (ik noem even Tomorrow Never Knows en Strawberry Fields Forever als voorbeeldjes) kun je The Beatles 'objectief' boven de rest scharen, omdat iedereen rond hun magnetische veld cirkelde. Overal vind je de invloed van the Beatles. Of het nou de revolutionaire basstijl van McCartney was, het eerste conceptalbum ooit (Sgt. Pepper's), of Helter Skelter dat wordt gezien als zo'n beetje de bakermat van de Heavy Metal...echt overal. Ik kan serieus tot in den oneindigheid doorgaan.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vertel mij maar waarom objectief de Beatles een beter album hebben gemaakt.
Niet volgens deze post MUZ / FOK! singles-top 100 allertijden 2014quote:Op zondag 15 februari 2015 22:48 schreef Norrage het volgende:
De enige reden dat the Beatles in toplijsten nooit op 1 staan, is omdat je niet kan kiezen. Ze hebben teveel pop-klassiekers uitgebracht.
Aha, maar toch hebben ze volgens jou alleen wat 'aardige nummers' gemaakt.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hun belang voor de popmuziek hoef ik ook niet te betwisten daarin zijn ze de grootste.
Ja, laten we inderdaad de hele historische context overboord gooien, want lekker boeiend.quote:Maar de geschiedenis van de Beatles vind ik weinig relevant als we gaan bepalen wat nú de beste popnummers zijn.
Nee, maar dat komt, zoals Norrage al zegt, omdat er teveel keus is. Ieder jaar staan ze bijvoorbeeld met veruit de meeste nummers in de Top 2000, maar iedereen stemt op een ander nummer, dus staan ze alsnog niet op plek 1.quote:Dan zijn er gewoon zat albums/nummers die ik hoger aansla dan nummers van de Beatles. Daarin ben ik niet alleen, als we de FOK single/album top 100 van vorig jaar bekijken staan ze in beide niet op 1.
Da's fijn voor je.quote:Je kan ook wel zeggen dat de Bijbel onbetwist het beste boek is want de hele wereld is er door beïnvloed. Maar dan zal ik je zeggen dat ik ondanks dat meer plezier heb gehaald uit andere boeken.
Hier kom ik nog even op terug. Er worden altijd heel veel redenen gegeven waarom The Beatles zo'n instituut zijn, dat jij ervoor kiest om het te negeren, omdat je 'andere dingen beter vindt klinken', moet je zelf weten. Maar dit lijkt in de verre verte niet op een discussie. Ik geef je genoeg argumenten, maar je reageert er verder niet op.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik snap wel dat mensen grote moeite hebben om een eigen mening te vormen over de Beatles. Ze worden meestal op een voetstuk geplaatst alsof het goden zijn. Dat heeft invloed op hoe je ze ziet en is denk ik een belangrijke reden waarom mensen denken dat die band objectief beter is dan andere.
Zonder The Beatles en Bob Dylan zou het songwriterlandschap er écht heel anders uitzien. Jij snapt werkelijk niet waarom de historische context zo belangrijk is?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik snap het geschiedenis argument gewoon niet zo goed.
Ja Bob Dylan heeft gepionierd, maar nee dat maakt zijn concerten nu niet beter dan die van andere singer-songwriters
Ik vind dit nogal een zwaktebod. Je móet die Beatles geweldig vinden of je word niet serieus genomen als muziekliefhebber. Waarom dan heeft de muziekpolitie bepaald ofzo?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:59 schreef DO2 het volgende:
Iemand die zegt dat The Beatles een paar aardige nummers gemaakt hebben, kan ik als muziekliefhebber niet echt serieus nemen. Dan haak ik af. En dat heeft geen zak te maken met de eindeloze adorering die The Beatles genieten van ontelbaar veel mensen.
Ik snap wel waarom historische context in sommige gevallen belangrijk is.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:03 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Zonder The Beatles en Bob Dylan zou het songwriterlandschap er écht heel anders uitzien. Jij snapt werkelijk niet waarom de historische context zo belangrijk is?
Je moet niks. Ik zeg alleen dat ik onmogelijk mee kan gaan in je bevindingen.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal een zwaktebod. Je móet die Beatles geweldig vinden of je word niet serieus genomen als muziekliefhebber. Waarom dan heeft de muziekpolitie bepaald ofzo?
Een Ford T is gewoon objectief gezien de beste auto ooit.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:07 schreef Maxerazzi het volgende:
Galileo is overschat, want we weten nu echt veel meer van het heelal.
Alan Turing, allemaal leuk en aardig dat gepioneer van 'm, maar de computers van nu zijn veel beter.
Nee, jij doet wat uitspraken waar mensen het niet mee eens zijn. Dan krijg je wat tegenwerpingen, en je ouwehoert er gewoon overheen zonder ook maar met één argumentje te komen wat verder gaat dan de 'ik vind het andere leuker'. Soort van schaken tegen een gans: maakt geen reet uit wat je doet, uiteindelijk flikkert ie toch wel het bord om.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal een zwaktebod. Je móet die Beatles geweldig vinden of je word niet serieus genomen als muziekliefhebber. Waarom dan heeft de muziekpolitie bepaald ofzo?
Nu heb ik Geschiedenis gestudeerd, dus ik zal het hoe dan ook oneens zijn met je op dit gebied. Als je historische context niet in ogenschouw wil nemen bij het bepalen van kwaliteit, weet je, prima, da's jouw keuze, maar als je het mij vraagt, getuigt het van een enorme beperkte gedachtengang. Jouw argument komt echt nergens verder dan 'ik vind dat mooier, lekker puh'.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom historische context in sommige gevallen belangrijk is.
Bijvoorbeeld bij hoe mensen zich gedragen tegen anderen.
Maar om kwaliteit te bepalen is het niet belangrijk.
Ja super man dat het Colloseum een geniaal gebouw was voor toen. Als ik het nu vergelijk met sommige torens in Dubai is het totaal shit.
Ik kijk uit naar je argumenten. Weet geen zak van auto's, dus geloof je meteen.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een Ford T is gewoon objectief gezien de beste auto ooit.
Als je het daar niet mee eens bent kan ik je gewoon niet serieus nemen als auto kenner.
Geschiedenisstudenten hebben vaak een goeie muzieksmaak!quote:Op zondag 15 februari 2015 23:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Nu heb ik Geschiedenis gestudeerd, dus ik zal het hoe dan ook oneens zijn met je op dit gebied. Als je historische context niet in ogenschouw wil nemen bij het bepalen van kwaliteit, weet je, prima, da's jouw keuze, maar als je het mij vraagt, getuigt het van een enorme beperkte gedachtengang. Jouw argument komt echt nergens verder dan 'ik vind dat mooier, lekker puh'.
Ik heb juist het idee dat jij op die manier argumenteert. Je lijkt de discussie ook in te gaan met de intentie je standpunt sowieso vast te houden. Ik kom toch met de FOK lijst singles waar je kan zien dat de Beatles niet bovenaan staan. Ik geef je ook gelijk dat de Beatles in de popgeschiedenis de populairste en meest invloedrijke zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:19 schreef Maxerazzi het volgende:
LR, hierna kap ik ermee, want ik vind het echt doodvermoeiend hoe jij "discussieert". Tering.
[..]
Nee, jij doet wat uitspraken waar mensen het niet mee eens zijn. Dan krijg je wat tegenwerpingen, en je ouwehoert er gewoon overheen zonder ook maar met één argumentje te komen wat verder gaat dan de 'ik vind het andere leuker'. Soort van schaken tegen een gans: maakt geen reet uit wat je doet, uiteindelijk flikkert ie toch wel het bord om.
[..]
Nu heb ik Geschiedenis gestudeerd, dus ik zal het hoe dan ook oneens zijn met je op dit gebied. Als je historische context niet in ogenschouw wil nemen bij het bepalen van kwaliteit, weet je, prima, da's jouw keuze, maar als je het mij vraagt, getuigt het van een enorme beperkte gedachtengang. Jouw argument komt echt nergens verder dan 'ik vind dat mooier, lekker puh'.
[..]
quote:Op zondag 15 februari 2015 23:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat jij op die manier argumenteert. Je lijkt de discussie ook in te gaan met de intentie je standpunt sowieso vast te houden. Ik kom toch met de FOK lijst singles waar je kan zien dat de Beatles niet bovenaan staan. Ik geef je ook gelijk dat de Beatles in de popgeschiedenis de populairste en meest invloedrijke zijn.
Jij blijft maar gaan over historische context,
Nee, is goed. En lijkt me nogal wiedes dat ik even inging op je punt over historische context, omdat ik het daar *tromgeroffel* niet mee eens was.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:30 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dan nu waarom hun popnummers ongenaakbaar zijn: in nummers van amper drie à vier minuten zitten een rijkdom aan tempo- en akkoordenwisselingen, volstrekt geniale riffjes, überhaupt bizar complexe akkoordenschema's, ongelooflijke koortjes en briljante teksten. Iedere muzikant zweert bij The Beatles, omdat er zo ontzettend veel gebeurt in hun nummers, maar tegelijkertijd zijn het perfect gesmeden nummers die in je kop blijven zitten en er niet meer uit vertrekken. Het is serieus pure kunst.
Hier, ik gebruik dit voorbeeld. Dit nummer, luister nou, het schiet alle kanten op, maar ze smeden het tot één geheel. Volstrekt geniaal.
Het is mij ook een volstrekt raadsel waarom jij zo hamert op objectiviteit in een muziekinhoudelijke discussie. Dat kan helemaal niet. Wil je dat ik met statistieken ga smijten? Om je nog enigszins te pleasen, schrijf ik letterlijk dit:quote:Op maandag 16 februari 2015 01:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Je komt met allemaal subjectieve criteria inderdaad.
Moet ik dan dit soort lijstjes voor je gaan aanhalen: http://www.rollingstone.c(...)the-beatles-20110420quote:Op zondag 15 februari 2015 22:30 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Oké, ik begin wel even met de énorme invloed die The Beatles hadden (en nog hebben) op de popmuziek. Daar valt nog namelijk iets 'objectief' over te zeggen.
Dat boeit je geen reet.quote:The best-selling band in history, the Beatles have sold between 600 million and (at EMI estimates) over 1 billion units worldwide. They have had more number-one albums on the British charts, fifteen,[359] and sold more singles in the UK, 21.9 million, than any other act.]In 2004, Rolling Stone ranked the Beatles as the best artist of all time. They ranked number one on Billboard magazine's list of the all-time most successful Hot 100 artists, released in 2008 to celebrate the US singles chart's 50th anniversary. As of 2012, they hold the record for most number-one hits on the Billboard Hot 100, with twenty.The Recording Industry Association of America certifies that the Beatles have sold 178 million units in the US, more than any other artist.They were collectively included in Time magazine's compilation of the twentieth century's 100 most influential people. In 2014, they received the Grammy Lifetime Achievement Award.
Het is voor popmuziek vrij relevant, omdat de nummers gemiddeld rond die koers zitten. Om maar even de Top 2000, een behoorlijk goede afspiegeling, als voorbeeld te pakken:quote:Ik weet niet waarom je een tijdsduur van 3a 4 minuten belangrijk vind om de kwaliteit van muziek te bepalen.
quote:De gemiddelde lengte van een nummer in de Top 2000 is 3 minuten en 39 seconden.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-top-2000~a3066080/
Heb ik al gezegd. De kwaliteit van The Beatles was een scala complexe zaken in simpel klinkende popnummers te gieten:quote:Of muziek beter word naarmate het complexer word valt te betwisten, Math-rock en Jazz lijken me ingewikkelder schemas hebbben dan de Beatles
Of zoals Dave Grohl zegt:quote:Iedere muzikant zweert bij The Beatles, omdat er zo ontzettend veel gebeurt in hun nummers, maar tegelijkertijd zijn het perfect gesmeden nummers die in je kop blijven zitten en er niet meer uit vertrekken.
quote:“Even in Nirvana – the Beatles [were] such a huge influence. Kurt loved the Beatles because it was just so simple. Well, it seemed simple… they sound easy to play, but you know what? They’re hard!”
http://www.rockcellarmaga(...)sthash.VSMgt0kg.dpbs
quote:Riffjes waren misschien in je geliefde historische context geweldig
Ik somde op wat er allemaal in hun nummers zat. The Beatles zijn voor mij en heel veel anderen nog steeds ongenaakbaar, omdat ze zo ontzettend veelzijdig waren en heel veel zaken in geoliede songs kwijt konden. Daar zaten ook een heel legio aan legendarische riffs bij. Het is de combinatie van al die elementen die ik heb opgesomd. Ik zal niet beweren dat ze de allerbeste riffs hebben, maar de riffs van Harrison passen iedere keer wel als een perfecte schoen in de nummers.quote:maar ik hoor een hoop riffs die ik een stuk beter vind tegenwoordig. De BBC vind er trouwens ook al 27 beter dan de beste van de Beatles http://www.bbc.co.uk/radio2/chart/guitar-riffs
Natuurlijk is alles subjectief. Duh. En dat laatste insinueer ik nergens. Maak je er zelf van.quote:Briljante teksten is subjectief, ik hecht daar eigenlijk niet zo veel aan, het insinueert verder dat muziek zonder teksten automatisch minder is.
Dan gaat een belangrijk element van The Beatles aan je voorbij, ja. Dan kan ik me voorstellen dat het allemaal al een stuk minder is.quote:Koortjes geld hetzelfde voor, ik mis ze niet als ze er niet zijn meestal.
Heel flauw dit. Mensen die er muzikaal verstand van hebben zijn opeens zogenaamd niet meer relevant.quote:Dan het punt dat artiesten er mee weg lopen. Volgens mij verandert dat niks aan het geluid op de albums van de Beatles dus ik snap niet hoe dit relevant is.
quote:Op maandag 16 februari 2015 01:27 schreef DO2 het volgende:
Ik stel voor dat we allemaal in een kringetje gaan zitten, onze monden even houden en ons allerAngel
het woord laten voeren. Dat zal de gemoederen vast tot bedaren brengen. Ja, toe maar Angel. Je mag:
Ik heb het over objectiviteit omdat jij zegt dat je in het geval van de Beatles wel over smaak kunt twisten.quote:Op maandag 16 februari 2015 01:53 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het is mij ook een volstrekt raadsel waarom jij zo hamert op objectiviteit in een muziekinhoudelijke discussie. Dat kan helemaal niet. Wil je dat ik met statistieken ga smijten? Om je nog enigszins te pleasen, schrijf ik letterlijk dit:
Rolling Stone is een mastodont ik neem hun mening niet zo serieus, ik heb zelf voor een BBC 2 lijst gekozen omdat ik daarvan verwachtte dat we het er beide wel mee eens zijn dat die een aardige voorkeur hebben voor muziek als de Beatles.quote:Moet ik dan dit soort lijstjes voor je gaan aanhalen: http://www.rollingstone.c(...)the-beatles-20110420
Dat heb ik niet gezegdquote:Of dit dan maar voor je van Wikipedia kopieer:
Dat boeit je geen reet.
Ja als je kwaliteit aan de top2000 spiegelt is er inderdaad weinig discussie mogelijk.quote:Het is voor popmuziek vrij relevant, omdat de nummers gemiddeld rond die koers zitten. Om maar even de Top 2000, een behoorlijk goede afspiegeling, als voorbeeld te pakken:
Zoiets?quote:Heb ik al gezegd. De kwaliteit van The Beatles was een scala complexe zaken in simpel klinkende popnummers te gieten:
Als alle artiesten die nu de Beatles aanbidden morgen zeggen dat ze een fout hebben gemaakt en ze nu Kane de beste ooit vinden. Dan maakt dat nummers van Kane toch niet beter en nummers van de Beatles toch niet slechter?quote:Of zoals Dave Grohl zegt:
Ik heb al gezegd dat ze goede nummers hebben, andere bands kunnen aan deze criteria wat mij betreft ook aan voldoen. Behalve dan dat ze riffs van Harrison hebben.quote:Ik somde op wat er allemaal in hun nummers zat. The Beatles zijn voor mij en heel veel anderen nog steeds ongenaakbaar, omdat ze zo ontzettend veelzijdig waren en heel veel zaken in geoliede songs kwijt konden. Daar zaten ook een heel legio aan legendarische riffs bij. Het is de combinatie van al die elementen die ik heb opgesomd. Ik zal niet beweren dat ze de allerbeste riffs hebben, maar de riffs van Harrison passen iedere keer wel als een perfecte schoen in de nummers.
Het is voor hoe ik iets vind klinken weinig relevant wat iemand anders ervan vind ja.quote:Heel flauw dit. Mensen die er muzikaal verstand van hebben zijn opeens zogenaamd niet meer relevant.
Oké, fair enough. Ik chargeerde, dus dit kun je zeggen. Als je er alsnog over wil lezen, hier heb ik wat musicologische werken voor je opgeduikeld:quote:Op maandag 16 februari 2015 02:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb het over objectiviteit omdat jij zegt dat je in het geval van de Beatles wel over smaak kunt twisten.
Ik had dus inderdaad verwacht dat je met wetenschappelijk bewijs zou komen waarom ze de beste waren. Dus met verschillende criteria die meetbaar en herhaalbaar zijn en waar consensus over is.
quote:Rolling Stone is een mastodont ik neem hun mening niet zo serieus,
quote:Soort van schaken tegen een gans: maakt geen reet uit wat je doet, uiteindelijk flikkert ie toch wel het bord om.
Aha.quote:ik heb zelf voor een BBC 2 lijst gekozen omdat ik daarvan verwachtte dat we het er beide wel mee eens zijn dat die een aardige voorkeur hebben voor muziek als de Beatles.
Die opmerking was cynisch, maar ik had het mis dat het je niet boeide.quote:Dat heb ik niet gezegd
Misschien is het wel zo dat populariteit wat over de kwaliteit van bands zegt. Ik denk zelf van niet, er is meer dan genoeg heel populaire zooi . One Direction zou 1 Miljard plays hebben op spotify.
Bij nummers is het al zeker niet het geval anders zou Gangnam Style het beste nummer ooit zijn omdat dat schijnbaar op meer plekken ter wereld aan slaat.
Beter lezen. Ik had het over de gemiddelde duur van nummers, niet kwaliteit. Al geldt ook hier:quote:Ja als je kwaliteit aan de top2000 spiegelt is er inderdaad weinig discussie mogelijk.
quote:Soort van schaken tegen een gans: maakt geen reet uit wat je doet, uiteindelijk flikkert ie toch wel het bord om.
Da's een lekker nummer, ja.quote:Zoiets?
Als.quote:Als alle artiesten die nu de Beatles aanbidden morgen zeggen dat ze een fout hebben gemaakt en ze nu Kane de beste ooit vinden. Dan maakt dat nummers van Kane toch niet beter en nummers van de Beatles toch niet slechter?
quote:Ik heb al gezegd dat ze goede nummers hebben,
quote:Op zondag 15 februari 2015 21:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Aardige nummers, maar zal er nooit een album van opzetten.
Ik heb behalve een vlugge verwijzing naar The Kinks nog steeds niet gehoord wie dan.quote:andere bands kunnen aan deze criteria wat mij betreft ook aan voldoen. Behalve dan dat ze riffs van Harrison hebben.
Oké. Blijf ik erbij dat ik heus wel argumenten heb gegeven en jij niet verder bent gekomen dan 'ik vind iets anders leuker'.quote:Het is voor hoe ik iets vind klinken weinig relevant wat iemand anders ervan vind ja.
Ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik niet beïnvloed word door mijn omgeving, dus het zal vast wel iets doen. Maar dat is dan sowieso niet de muziek die het doet
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik ben een Beatles-fundamentalist, dus ik pareer gewoon alles met een passief-agressieve houding.
quote:Op maandag 16 februari 2015 10:41 schreef Maxerazzi het volgende:
Deze post is bijna een jaar later nog relevant:
[..]
Net het interview gelezen en ik zie totaal niet wat je bedoeltquote:Op maandag 16 februari 2015 11:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Roos Rebergen heeft even uitgehaald naar de Nederlandse muziekindustrie in de volkskrant. Die is ook wat gefrustreerd heb ik het gevoelDe reacties vanuit het 3fm kamp zijn al minstens zo lachwekkend.
quote:Op maandag 16 februari 2015 11:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Roos Rebergen heeft even uitgehaald naar de Nederlandse muziekindustrie in de volkskrant. Die is ook wat gefrustreerd heb ik het gevoelDe reacties vanuit het 3fm kamp zijn al minstens zo lachwekkend.
https://blendle.com/i/de-(...)vkn-20150216-3951412quote:Op maandag 16 februari 2015 11:28 schreef Gehenna het volgende:
Ik mag het niet zien op vk.nl van de Volkskrant
"Ik vind kensington geen muziek" vind ik wel een drogredenquote:Op maandag 16 februari 2015 11:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Net het interview gelezen en ik zie totaal niet wat je bedoelt
Edit: Oh, de Kensington en Jett Rebel disjes. Ja, wel verrassend.
quote:Op maandag 16 februari 2015 11:30 schreef Arn0 het volgende:
[..]
https://blendle.com/i/de-(...)vkn-20150216-3951412
Blendle![]()
ah, maar toch even lezen.quote:Maar echt "uithalen" zou ik het niet noemen, gewoon een goed antwoord op een vraag van de journalist. Ik onthoud vooral dit stukje:
"Inmiddels is de vriend ex-vriend"
Bungalow Billquote:Op maandag 16 februari 2015 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind dat de Beatles het eigenlijk zonder uitzondering hebben gepresteerd zwakke liedjes op albums te zetten.
Revolution 9Honey Pie
Obladi
Yellow Submarine
Michelle
Getting Better
Maar over de breedte zijn er altijd maar 2 of 3 liedjes slecht. En dat compenseren ze vaak met 2/3 topliedjes.
Ze hebben ook echt veel (naja....veel...) troep uitgebracht jaquote:
Volgens mij zijn dat vaak de niet-vooruitstrevende nummers. Gewoon standaard jaren 60-troep die de tand des tijds niet goed heeft doorstaan.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ze hebben ook echt veel (naja....veel...) troep uitgebracht ja
I AM THE WALRUS GOO GOOO GOOO JOOOBquote:Op maandag 16 februari 2015 12:14 schreef DO2 het volgende:
Ik heb wel een zwak voor die 'kinderachtige' liedjes, eigenlijk. Jullie moeten gewoon het kind in jezelf weer omarmen.
ALL THE CHILDREN SING!
HEEEY, BUNGALOW BILL, WHAT DID YOU KILL? BUNGALOW BILL!
Ik ook niet. Prima nummer.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:19 schreef Felagund het volgende:
Ik snap de haat tegen bijv. Yellow submarine ook niet.
Daarom heeft België de beste wegen van Europa, want als je thuis komt valt het dan ineens op hoe glad ons wegdek is.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:22 schreef DO2 het volgende:
Overigens zijn ze vaak wel zeer strategisch geplaatst. Het ene moment zit je nog mee te bleren met Bungalow Bill, en het volgende moment word je meegesleurd in het wonderschone en dramatische While My Guitar Gently Weeps. Alleen daarom al is Bungalow Bill een geslaagd nummer. Een betere aanloop naar dat nummer is er niet.
Da's ook meteen de meerwaarde van een album, trouwens.
Het is je vergeven, zoon.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:24 schreef Tchock het volgende:
Sorry DO2, ik vind het een irritant zeurnummer. Had meer van het album genoten als het er niet op stond.
quote:Op maandag 16 februari 2015 12:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom heeft België de beste wegen van Europa, want als je thuis komt valt het dan ineens op hoe glad ons wegdek is.
Mwoah, dat is dus die context waar ik het over heb. Ze waren natuurlijk geen mannetjes van Mars, en onderdeel van verschillende stromingen, maar qua samensmelting van stijlen, studio-experimenten en sowieso de artistieke profilering als band, daarin valt hun invloed vrijwel niet te overdrijven. Ze waren het absolute ijkpunt voor publiek en muzikanten. David Crosby heeft dat toentertijd goed verwoord, toen hem iets werd gevraagd over Sgt. Pepper:quote:Op maandag 16 februari 2015 12:50 schreef Gehenna het volgende:
The Beatles zijn een van mijn favoriete groepen, maar ik vind wel dat hun invloed nogal eens wordt overdreven, omdat er vaak tijdgenoten en invloeden van hun buiten beschouwing worden gelaten.
quote:You couldn't help but have it change your whole world. Think about where we were coming from, man – the kind of things you expected from bands before was...you know...Paul Revere And The Raiders. It was dim. And then here was this blazing, glorious panoply of colour and sounds – it was fantastic. No-one had done an album where the songs felt so right together. They were way ahead of us. When I was a kid, we'd be standing around in some burger joint and somebody would put Day Tripper on, and I would get competive about it. I would feel we were almost nipping at their heels. But by the time they got Sgt Pepper – man, they were so far ahead of everybody... they hadn't stretched the envelope, they’d thrown the envelope away. But it was inspiring, all I wanted to do was approach my music with the same freedom."
Ik luister ook amper het werk van voor Rubber Soul. Ben het hier wel mee eens.quote:In het begin borduurden ze vooral op het succes van hun idolen (Buddy Holly vooral), met nogal zwakke platen als gevolg.
Het eerste klopt, en dat hebben ze zelf ook altijd gezegd. De koortjes en harmonieën hebben ze echter absoluut niet van The Beach Boys afgekeken, als in gekopieerd, maar ze waren wel onder de indruk van Pet Sounds, en McCartney vindt tot op de dag van vandaag God Only Knows het beste popnummer ooit. Maar ik vind het bovenstaande eerlijk gezegd juist één van de grotere kwaliteiten van The Beatles: ze waren zich enorm bewust van hun omgeving, en gingen er dan vervolgens mee aan de slag. Ze absorbeerden die Zeitgeist en brachten 'm vervolgens verder én naar een groter publiek; dat was die artistieke rol waar ze zich heel bewust van waren. Ook met het promoten van nieuwe muziek, zo heeft McCartney ervoor gezorgd dat Syd Barretts Pink Floyd een platencontract kreeg.quote:En met/na Revolver werden ze nogal beïnvloed door hun tijdgenoten. Die koortjes en harmonieën keken ze af bij The Beach Boys, net als het idee om albums als geheel te zien en liedjes in elkaar te laten overvloeien.
Ja, maar de psychedelica van de mid jaren '60 was nog heel erg gericht op garage rock. Luister maar naar die eerste Nuggets-plaat. Het concept van Sgt. Pepper heeft de hele muziek op z'n kop gezet. En hoe goed ik ook Forever Changes en Odessey muzikaal vind, ze vallen voor mij een beetje in het niet bij het conceptuele experiment wat Sgt. Pepper was.quote:Het psychedelische was een cultureel evenement waar ze (net als bijna iedere muzikant) aan mee deden, en toegegeven Sgt. Pepper was een mijlpaal, maar de beweging was al een tijdje bezig. En binnen no-time werd dat album geëvenaard en voorbijgestreven door tijdgenoten als Love, The Zombies etc..
Dan doe je de invloed van Sgt. Pepper, Magical Mystery Tour en The White Album echt tekort. Abbey Road vind ik zelf hun beste plaat, maar daar zijn ze niet zozeer meer vooruitstrevend.quote:Hun invloed zou je denk ik moeten schatten op de albums Hard day's night, Beatles for Sale, Help, Rubber Soul en Revolver. Die stonden met kop en schouders boven hun tijdgenoten uit, daarna liepen ze 'gewoon' weer synchroon met de rest. Terwijl juist die periode vaak wordt aangehaald als 'kijk eens hoe vooruitstrevend ze waren".
Alleen al Helter Skelter heeft een gigantische invloed gehad.quote:Ik heb Abbey Road altijd vrij hoog in mijn top100 staan, maar dat komt omdat ik dat gewoon een fantastisch mooi album vind. Maar ik vraag me af hoe invloedrijk dat album (of het witte album) eigenlijk is geweest.
Kraftwerk heeft ook een enorme impact gehad, ja.quote:Ik denk zelf dat een band als Kraftwerk een meer rigoreuze impact heeft gehad in hoe mensen muziek maken en hoe er over muziek gedacht wordt.
De Beatles zijn sowieso de meest gecoverde band ooit. Nummers als Blackbird, Yesterday en Eleanor Rigby hebben letterlijk duizenden uitvoeringen.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:13 schreef ranja het volgende:
Nou, volgens mij is vrijwel elk nummer van the White Album meerdere keren gecovered.
Dat zegt ook wel iets.
De enige andere die daar in de buurt komt zou Tapestry zijn behalve dat daarvan een hoop covers eerder waren dan dat album
Nouja de popmuziek, er is meer dan alleen popmuziek natuurlijkquote:Op maandag 16 februari 2015 13:15 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja, maar de psychedelica van de mid jaren '60 was nog heel erg gericht op garage rock. Luister maar naar die eerste Nuggets-plaat. Het concept van Sgt. Pepper heeft de hele muziek op z'n kop gezet. En hoe goed ik ook Forever Changes en Odessey muzikaal vind, ze vallen voor mij een beetje in het niet bij het conceptuele experiment wat Sgt. Pepper was.
Welke muziekstroming dan?quote:Op maandag 16 februari 2015 13:18 schreef Tchock het volgende:
Helter SkelterÉén passage uit één nummer heeft een hele muziekstroming in het leven geroepen.
Ja, in klassiek en jazz hebben ze weinig teweeg gebrachtquote:Op maandag 16 februari 2015 14:26 schreef Gehenna het volgende:
Nouja de popmuziek, er is meer dan alleen popmuziek natuurlijk
Heavy Metalquote:
Terwijl Miles Davis een behoorlijk invloed heeft gehad op de rockwereldquote:Op maandag 16 februari 2015 14:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, in klassiek en jazz hebben ze weinig teweeg gebracht
Oeps. Ja, klopt.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nouja de popmuziek, er is meer dan alleen popmuziek natuurlijk
quote:Op maandag 16 februari 2015 14:31 schreef Slobeend het volgende:
Maar jongens, zonder Bach geen Beatles. Bach is de oppergod van de muziek.
quote:McCartney explained on Chaos and Creation at Abbey Road, aired in 2005, that the guitar accompaniment for "Blackbird" was inspired by J.S. Bach's Bourrée in E minor, a well known lute piece, often played on the classical guitar.
As teenagers, he and George Harrison tried to learn Bourrée as a "show off" piece. The Bourrée is distinguished by melody and bass notes played simultaneously on the upper and lower strings. McCartney adapted a segment of the Bourrée (reharmonised into the original's relative major key of G) as the opening of "Blackbird", and carried the musical idea throughout the song.
quote:
Tof nummer hoor, maar Heavy metal is echt niet ontstaan uit door alleen 'Helter Skelter' hoor..quote:
The Kinks, niemand die zo mooi een verhaal in een liedje kon pakken als de Davies broertjesquote:Op maandag 16 februari 2015 14:38 schreef Moody het volgende:
Ah, The Beatles. Vroeg me al af wanneer die weer een langskwamen.
Vergeet The Kinks en Buddy Holly ook niet. The Kinks, als bandje dat gelijktijdig en in de schaduw van The Beatles ook fijne albums heeft gemaakt. En Buddy Holly als voorloper van de blanke popmuziek zoals we die nu kennen.
Er zijn altijd liedjes die ervoor zijn uitgekomen, maar of die nou het genre hebben beinvloed? Er was ook punk voor de Ramones/Sex Pistols, maar zij hebben het genre neergezet.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:38 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
Tof nummer hoor, maar Heavy metal is echt niet ontstaan uit door alleen 'Helter Skelter' hoor..
Ik bedoel HS is uit November '68, deze was uit januari:
Ringo Starr was niet zo'n sterk drummerquote:Op maandag 16 februari 2015 14:44 schreef DO2 het volgende:
Mooie anekdote mbt Helter Skelter:
On 9 September, eighteen takes of approximately five minutes each were recorded, and the last one is featured on the original LP. After the eighteenth take, Ringo Starr flung his sticks across the studio and screamed, "I've got blisters on my fingers!" The Beatles included Starr's shout on the stereo mix of the song (available on CD); the song completely fades out around 3:40, then gradually fades back in, fades back out partially, and quickly fades back in with three cymbal crashes and Ringo's scream (some sources erroneously credit the "blisters" line to Lennon; in fact, Lennon can be heard asking "How's that?" before the outburst)
Het gaat er meer om dat alles onderhevig is aan syncretisme, er staan niet 1 nummer/album/band aan de begin van de volgende beweging. Die hadden altijd meer invloeden, die ook nog eens per muzikant weer verschillen.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Er zijn altijd liedjes die ervoor zijn uitgekomen, maar of die nou het genre hebben beinvloed? Er was ook punk voor de Ramones/Sex Pistols, maar zij hebben het genre neergezet.
Nee, maar je hebt wel de belangrijkste katalysators, die zo'n proces in een stroomversnelling brengen.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat alles onderhevig is aan syncretisme, er staan niet 1 nummer/album/band aan de begin van de volgende beweging.
quote:Op maandag 16 februari 2015 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ringo Starr was niet zo'n sterk drummer
Het is er eentje uit mijn repertoirequote:Op maandag 16 februari 2015 14:55 schreef DO2 het volgende:
Jezus, Mex, het was gewoon een mooie anekdote, dacht ik.
Laat het aub niet 'n aanleiding zijn om nog een eindeloze discussie te gaan voeren over Ringo z'n drumkwaliteiten.
quote:
Back in the USSR is hun best gedrumde liedje.quote:
De drums in Tomorrow never knowsquote:Op maandag 16 februari 2015 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Back in the USSR is hun best gedrumde liedje.
Dat is een geniaal nummer. Mijn favoriete Beatles-song. Vager kan bijna niet, maar daardoor weer zo geweldig.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
I AM THE WALRUS GOO GOOO GOOO JOOOB
Ik dacht dat het coo coo ca choo oid wasquote:Op maandag 16 februari 2015 12:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
I AM THE WALRUS GOO GOOO GOOO JOOOB
Behalve dan door Oasisquote:Op maandag 16 februari 2015 20:08 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik dacht dat het coo coo ca choo oid was
Maar wat een nummer he. Die is serieus onovertroffen.
EverythingEverything, die een paar jaar geleden het leuke liedje "Cough Cough" had, komt met een nieuwe single. Die gaat morgenavond in première. Het album "Get To Heaven" verschijnt 15 juni. Onder anderen Stuart Price werkt daar als producer aan mee.twitter:E_E_ twitterde op maandag 16-02-2015 om 20:00:447/8. Our new single 'Distant Past' premieres tomorrow night on @BBCR1 at 7.30pm, and the video goes online at 7.45pm http://t.co/BDoNAYPWfa reageer retweet
Dat hele album is ondertussen al uit met singeltjesquote:
Drie toch "maar", of heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat hele album is ondertussen al uit met singeltjes
Hmm, ik heb het gevoel dat dit al #5 is...maar misschien heb ik het zelf misquote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Drie toch "maar", of heb ik iets gemist?
Ik heb ook niets geluisterd na de leadsingle, maar ik volg zo veel muzieknieuws dat ik wel elke aankondiging langs zie komenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, ik heb het gevoel dat dit al #5 is...maar misschien heb ik het zelf mis(heb niet alle youtubes geluisterd gezien ik liever wil wachten tot het hele album)
Volgens mij is dit al de vierde?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Drie toch "maar", of heb ik iets gemist?
Even opgezocht, iedereen heeft gelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij is dit al de vierde?
Speciaal voor Slobeend helemaal op het eind een uitvoering van Bored in the USA zonder de lachband.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:58 schreef Heufd het volgende:
Father John Misty live bij KCRW
http://www.kcrw.com/music(...)VbXgTCnDfl2YL-HbefUy
Viel me ook op jaquote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:58 schreef Kerftminister het volgende:
Drake aka de slechtste muzikant OOIT heeft nu een album met throwaway tracks samengesteld om snel onder zijn platencontract uit te komen, dat betekent dat de meuk dus waarschijnlijk nog vele malen slechter is dan normaal en dan rate Pitchfork het BNM?![]()
![]()
Ben er helemaal klaar mee die site, ga er nooit meer een woord over zeggen.
Genotquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:41 schreef Heufd het volgende:
[..]
Speciaal voor Slobeend helemaal op het eind een uitvoering van Bored in the USA zonder de lachband.
Nice!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
Kakelvers, de nieuwe single van Everything Everything:
Dit. Daarnaast is een 8.3 op p4k naar mijn mening slechts een semi-BNMquote:Op woensdag 18 februari 2015 00:24 schreef DO2 het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat wanneer Pitchfork weer eens wordt verweten dat ze een belachelijk hoog cijfer hebben gegeven en vervolgens op Metacritic kijk, een cijfer zie dat nauwelijks afwijkt van dat compleet belachelijke cijfer van Pitchfork. Misschien moeten jullie het gevecht aangaan met alle recensenten, jongens. Waarom je beperken tot die ene.
Awesome.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:58 schreef Heufd het volgende:
Father John Misty live bij KCRW
http://www.kcrw.com/music(...)VbXgTCnDfl2YL-HbefUy
quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:24 schreef DO2 het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat wanneer Pitchfork weer eens wordt verweten dat ze een belachelijk hoog cijfer hebben gegeven en vervolgens op Metacritic kijk, een cijfer zie dat nauwelijks afwijkt van dat compleet belachelijke cijfer van Pitchfork. Misschien moeten jullie het gevecht aangaan met alle recensenten, jongens. Waarom je beperken tot die ene.
Als P4K eenmaal een cijfer heeft gegeven, volgen alle andere recensie-sites natuurlijk dat cijfer. Zo groot is P4Ks invloed.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:24 schreef DO2 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Kwam er te laat achter. Hopelijk doen ze nog een festivalletjequote:Op woensdag 18 februari 2015 08:18 schreef Maxerazzi het volgende:
Wie hier is er trouwens nog meer van de partij over een paar weken bij FJM in De Tolhuistuin? Zag dat het zowaar is uitverkocht.
Zit je niet meer in Berlijn? Of kom je over?quote:Op woensdag 18 februari 2015 08:18 schreef Maxerazzi het volgende:
Wie hier is er trouwens nog meer van de partij over een paar weken bij FJM in De Tolhuistuin? Zag dat het zowaar is uitverkocht.
Mee eens hoor, mja hoge bomen vangen veel wind.quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:24 schreef DO2 het volgende:
Alles hoger dan een 3 is al teveel voor Drake.quote:Op woensdag 18 februari 2015 07:42 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Dit. Daarnaast is een 8.3 op p4k naar mijn mening slechts een semi-BNM.
Ben terug in NL sinds een paar weken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zit je niet meer in Berlijn? Of kom je over?
Voor de zekerheid TicketSwap in de gaten houden. Wie weet kun je nog een kaartje bemachtigen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:25 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Kwam er te laat achter. Hopelijk doen ze nog een festivalletje.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:01 schreef Norrage het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
twitter:stomphorst twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 19:53:45Bij #dwdd is altijd alles van Bob Dylan geweldig. Durft nou niemand eens te zeggen dat t niet om aan te horen is wat die man nu maakt? reageer retweet
Jep.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:18 schreef Maxerazzi het volgende:
Is dat die knakker van Studio Sport?
Je mist vooral de Bootleg series danquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:23 schreef DO2 het volgende:
Ik geloof niet dat ik ooit een album van Bob dat na 1976 is uitgebracht meer dan 1x heb geluisterd,.
Desire is in mijn beleving zijn laatste album, dus. Waarmee ik niet wil zeggen dat ie daarna nooit meer iets fatsoenlijks heeft uitgebracht, overigens. Vast wel. Maar de interesse voor een nieuw album van Bob is er hier niet meer.
Man man man Stompiequote:Op woensdag 18 februari 2015 15:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
twitter:stomphorst twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 19:53:45Bij #dwdd is altijd alles van Bob Dylan geweldig. Durft nou niemand eens te zeggen dat t niet om aan te horen is wat die man nu maakt? reageer retweet
Wat een onzin, iedere artiest moet gewoon beoordeeld worden op hun nieuwerk ongeacht hun ouder werk. Als het slecht is, dan is het ook gewoon slecht.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:18 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Man man man StompieVan Dylan moet je afblijven.
Je hebt gelijk. Ik had het woord 'nu' in die tweet niet goed gelezen. Dacht dat het over het hele oeuvre van Dylan ging. My bad.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Wat een onzin, iedere artiest moet gewoon beoordeeld worden op hun nieuwerk ongeacht hun ouder werk. Als het slecht is, dan is het ook gewoon slecht.
Heb de man in de HMH gezien en dat was toen ook bar en bar slecht. In soort van lopende poliep wat daar op het podium stond en niet om aan te zien was. Dan kan hij wel mooie liedjes gemaakt hebben in het verleden, maar dat was gewoon slecht en dan mag dat gezegd worden.
Queen heeft dat ook behoorlijk over zich, daar mag je ook niets fouts over zeggen volgens sommige. Wat in mijn optiek onzin is.
Dan mis je wel Street-legal, stiekem misschien wel een van zijn vijf beste albums. Of drie, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:23 schreef DO2 het volgende:
Ik geloof niet dat ik ooit een album van Bob dat na 1976 is uitgebracht meer dan 1x heb geluisterd,.
Desire is in mijn beleving zijn laatste album, dus. Waarmee ik niet wil zeggen dat ie daarna nooit meer iets fatsoenlijks heeft uitgebracht, overigens. Vast wel. Maar de interesse voor een nieuw album van Bob is er hier niet meer.
Haar laatste tour wel wel solo, dat was erg saai. Hopelijk nu weer met bandquote:Op woensdag 18 februari 2015 23:39 schreef Arn0 het volgende:
Voor de liefhebbers (er zijn er wel een paar geloof ik): Laura Marling komt naar Paradiso, 13 mei. Laatste keer dat ik haar zag was het echt goed, en met de nieuwe tracks die al beschikbaar zijn, denk ik dat het nieuwe album + tour ook weer top wordt.
Ranja? Ben jij het?quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haar laatste tour wel wel solo, dat was erg saai. Hopelijk nu weer met band
[/quote]quote:[quote]Blur will return on April 27th with The Magic Whip, the band’s first new album in 12 years. The Magic Whip marks the band’s eighth album to date and first since 2002’s Think Tank.
Additionally, Blur will reunite for a performance at London’s Hyde Park on June 20th as part of the British Summer Time festival.
As recently as July 2014, Albarn downplayed the prospects of a new Blur album, explaining that a recording session in Hong Kong ended prematurely due to the studio being too hot. “Sometimes, if you can’t do it all at once, it dissipates really and I don’t know what I’d sing about now with that record,” Albarn explained at the time. “There’s some great tunes on there, but it may just be one of those records that never comes out.”
The news is especially surviving given Damon Albarn’s recent proclamation that he was “in the process of reactivating” Gorillaz for a new studio album in 2016.
Ik heb echt een tyfushekel aan solo singer-songwriters. Zelden een leuk concert gezien. Enkel damien Rice maar die had er nog wel allemaal effecten bij.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ranja? Ben jij het?Ik zag haar in 2011 solo en dat was echt prachtig, ze kan echt wel gevarieerd spelen met haar gitaar. Maar je hebt geluk: deze keer is het met band!
Ik begrijp wat je bedoeld, nu ik 'm hoor.quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:46 schreef BoerBert het volgende:
Nieuwe single is wel geinig. Vooral heel erg Blur.
Laatste een paar youtubes gezien, doe vond ik wel goed. Nu luister ik het hele album maar dat is toch wat te saai allemaal om lang te boeien.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:41 schreef Slobeend het volgende:
Over Laura Marling gesproken, het debuut van Marika Hackman is uit, heeft met Laura getourd. Erg mooi. Krijgt triple A rating van Kicking the Habit.
Oeh weer eentje voor het lijstje eigenzinnige harpistesquote:Op donderdag 19 februari 2015 18:40 schreef DO2 het volgende:
Joepie. Ik heb - naast Joanna Newsom - nog een intrigerende harpplukster ontdekt, met een net zo eigenzinnige stijl.
Daar houdt de vergelijking ook wel 'n beetje op, want het lijkt in niets op het werk van Joanna.
Haar laatste album The Moths Are Real is alvast 'n zeer gevarieerde verzameling van heel charmante nummers, iig:.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:34 schreef Gehenna het volgende:
Naast Joanna, stond Dorothy Ashby er ook in![]()
Heerlijk zeg DO2quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:40 schreef DO2 het volgende:
Joepie. Ik heb - naast Joanna Newsom - nog een intrigerende harpplukster ontdekt, met een net zo eigenzinnige stijl.
Daar houdt de vergelijking ook wel 'n beetje op, want het lijkt in niets op het werk van Joanna.
Haar laatste album The Moths Are Real is alvast 'n zeer gevarieerde verzameling van heel charmante nummers, iig:.
Geen sinécure nee.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:00 schreef Maxerazzi het volgende:
Deze cover is wel zo schandalig mooi, hè.
Ik denk dat deze woordgrap niet zo geslaagd is, alle voors en tegens meegewogen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Misschien had ik beter kunnen zeggen: "Wel Sinécure, ja."
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat deze woordgrap niet zo geslaagd is, alle voors en tegens meegewogen.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:14 schreef Maxerazzi het volgende:
Of wacht, het is Sin-é. Is dit een taalgrapje wat ik gewoon niet begrijp?
Wist je dat Yorke de vocalen van Fake Plastic Trees heeft opgenomen na geïnspireerd te zijn door een concert van Buckley waar ze met de hele band heen gingen?quote:
Hmm....meeh.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:16 schreef Inverted_World het volgende:
En dit weer een mooie cover van Tim Buckley, sterker, ik durf te zeggen mooier dan het origineel, al is dat natuurlijk wat gedateerd.
iddquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:16 schreef Inverted_World het volgende:
En dit weer een mooie cover van Tim Buckley, sterker, ik durf te zeggen mooier dan het origineel, al is dat natuurlijk wat gedateerd.
Je begint het te leren, T.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:36 schreef Tchock het volgende:
Zoals een nomade in de woestijn, door pure pech en onverwachte tegenslagen al dagen zonder water, snakt naar de verkoelende verfrissing van een oase of zoals datzelfde water uit de oase zich vele jaren later hemelsbreed honderden kilometers verwijderd tegen een stuwdam beukt waaruit ten lange leste een afvoerkanaal wordt geopend, zó hunkerde ik naar de aankomst van deze CD's. Wat zeg ik, de parels der techniek en muzikale briljantie die zij vertegenwoordigen.
Dát is de DO2-modus.
Nagel op de kopquote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:36 schreef Tchock het volgende:
Zoals een nomade in de woestijn, door pure pech en onverwachte tegenslagen al dagen zonder water, snakt naar de verkoelende verfrissing van een oase of zoals datzelfde water uit de oase zich vele jaren later hemelsbreed honderden kilometers verwijderd tegen een stuwdam beukt waaruit ten lange leste een afvoerkanaal wordt geopend, zó hunkerde ik naar de aankomst van deze CD's. Wat zeg ik, de parels der techniek en muzikale briljantie die zij vertegenwoordigen.
Dát is de DO2-modus.
Deze vind ik persoonlijk nog steeds mooier.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:16 schreef Inverted_World het volgende:
Damn,quote:Op maandag 23 februari 2015 06:44 schreef Beregd het volgende:
Het beste van de oscars dit jaar
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Een anderhalf uur Jaarquote:Op maandag 23 februari 2015 10:46 schreef Tchock het volgende:
Als iemand nog fijn wil trippen: Nicolas Jaar heeft een 80 minuten durende Russische film uit de jaren '60 voorzien van een nieuwe soundtrack. Het is raar en heel erg mooi.
Norr, het is zo mooiquote:
Ik ga vanavond naar The Decemberists. Staat zij verdomme als voorprogrammaquote:
Bizar.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ga vanavond naar The Decemberists. Staat zij verdomme als voorprogramma![]()
![]()
quote:
Track op 1 uur is geweldig.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:46 schreef Tchock het volgende:
Als iemand nog fijn wil trippen: Nicolas Jaar heeft een 80 minuten durende Russische film uit de jaren '60 voorzien van een nieuwe soundtrack. Het is raar en heel erg mooi.
quote:Op maandag 23 februari 2015 12:39 schreef Maxerazzi het volgende:
Colin Stetson en Sarah Neufeld komen met een plaat. Deze track klinkt alvast a. waanzinnig b. fenomenaal of c. hemels. U mag kiezen.
https://soundcloud.com/co(...)rs-into-view/s-aJvmR
Dat einde inderdaadquote:Op maandag 23 februari 2015 11:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Norr, het is zo mooiminutenlang heerlijke Jaar-minimal, afgewisseld met Aphex Twinesque pianostukken. Rond 56 minuten is prachtig en rond 44 en het einde en ooooh
Shitquote:Op maandag 23 februari 2015 11:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ga vanavond naar The Decemberists. Staat zij verdomme als voorprogramma![]()
![]()
Heel mooi.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:51 schreef Moody het volgende:
Ben ook blij dat de nieuwe Sufjan de oude Sufjan weer is
Zoveel onnodige bliepjes de laatste jaren
Mooi nummer idd. Helemaal mijn dingquote:Op maandag 23 februari 2015 19:13 schreef Beregd het volgende:
Mooiste nr van het jaar is nog steeds het volgende. Ik ben er verslaafd aan
http://www.rtbf.be/video/(...)sic-video?id=1987164
Fuck me, I'm falling apartquote:Op maandag 23 februari 2015 18:51 schreef Moody het volgende:
Niet weten dat Sufjan telkens weer met wat anders komtquote:Op maandag 23 februari 2015 18:51 schreef Moody het volgende:
Niet iets anders, maar als vanouds deze keerquote:Op maandag 23 februari 2015 22:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niet weten dat Sufjan telkens weer met wat anders komt
Definieer vanouds? Zoals Illinois?quote:Op maandag 23 februari 2015 22:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Niet iets anders, maar als vanouds deze keer
Dat is wel het laatste album dat klonk als Sufjan imo. Al leunde dat album ook stevig op de productie. Een van mijn favoriete albums ever. Live kon hij dit moeilijk evenaren. Maar goed, daarna deed hij er nog een flinke schep productie bovenop, maar de nummers bleven achter. Hopelijk gaat dit nieuwe album terug naar "de basis"; tijdloze nummers maken.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Definieer vanouds? Zoals Illinois?
Lekker plaatje ja. Voor de eerste 2 nrsquote:Op zondag 22 februari 2015 23:31 schreef Norrage het volgende:
Will Butler plaat is werkelijk geweldig
Goeie setlist?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:12 schreef Norrage het volgende:
Decemberists hoe fucking vetVer boven verwachting
Wist niet dat Colin zo'n melige baas is
Miste wel wat van mijn favorieten, maar ze speelden The Island (altijd wle geloof ik) en Rake Songquote:
geluid bij Decemberists vond ik ook niet echt goed. Vooral de 'snellere' nummers vond ik niet goed uit de verf komen. Maar verder een leuk concertquote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:48 schreef Norrage het volgende:
Geen harp gezien, geluid stond kut en was ronduit slecht.
Maar het was haar wel echt....heel raar, leek echt nergens opDacht dat het een vervangende act was, zat af en toe tegen dance aan. Echt drama...maar als geluid goed had gestaan had het wellicht wat kunnen worden...
Die meligheid sloeg bij een vorige show in 2008 (2009?) wel door richting het irritante. Werd nu weer 20 minuten van de show gevuld met publieksspelletjes?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:12 schreef Norrage het volgende:
Decemberists hoe fucking vetVer boven verwachting
Wist niet dat Colin zo'n melige baas is
Ik begon er op een gegeven moment ook wel genoeg van te krijgen. Maar alsnog liever dit dan iemand die niets zegt, het riedeltje doet, en weer naar huis gaat.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die meligheid sloeg bij een vorige show in 2008 (2009?) wel door richting het irritante. Werd nu weer 20 minuten van de show gevuld met publieksspelletjes?
Kan me voorstellen dat als je ze te vaak ziet, het gaat vervelen. Die walviszang en alle meligheid aan het einde bij Marine Revenge song is geloof ik altijd hetzelfde . Maar was enorm grappig, en voor een toegift wel acceptabelquote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die meligheid sloeg bij een vorige show in 2008 (2009?) wel door richting het irritante. Werd nu weer 20 minuten van de show gevuld met publieksspelletjes?
Geluid was inderdaad niet echt fantastisch, maar gelukkig was de zang goed te verstaan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:58 schreef Zocalo het volgende:
[..]
geluid bij Decemberists vond ik ook niet echt goed. Vooral de 'snellere' nummers vond ik niet goed uit de verf komen. Maar verder een leuk concert
Dan ben je niet zoveel gewend. Zeker in Paradiso bij dit soort folk/country-bands. Vond het opvallend jong eigenlijkquote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:10 schreef Zocalo het volgende:
Ik voelde me met mijn 30 jaar wel vrij jong daar moet ik zeggen, ook apart. Nog nooit gehad.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Oeh, Sam Beam heeft zijn zolder opgeruimd en is zo sympathiek geweest om wat onuitgebracht materiaal op een schijfje voor ons te zetten.
Na het tweede album werd het minder maar ze kunnen best goede pop songs schrijvenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vond bij Maximo Park dat eerste albums een paar toppers hebben.
2e album middelmaat, daarna leek het uberhaupt niet meer op wat ik er goed aan vond.
Books from Boxes is een indieklassiekertje.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:56 schreef Vatta het volgende:
Heb dit altijd wel een onderschat bandje gevonden. Die kerel heeft best een mooie en bijzondere stem.
Ja heb je gelijk in, die nummers die je post zijn ook wel goed maar niet mijn stijl.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:14 schreef Vatta het volgende:
[..]
Na het tweede album werd het minder maar ze kunnen best goede pop songs schrijven
Ik snap oprecht niet wat mensen met Steven Wilson hebben. En zeker MM niet.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:45 schreef Moody het volgende:
Nieuwe Steven Wilson ist fabelhaft
1x vluchtig geluisterd, absoluut een plaat die ik de komende tijd vaak ga opzetten.
Gelukkig sta ik niet alleen: http://www.musicmeter.nl/album/470328
Zo goedquote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:19 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Books from Boxes is een indieklassiekertje.
Jup. Welkom! Wat vind je van de Beatles en Radiohead?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:09 schreef Leonos het volgende:
Hey, dus dit het verzameltopic van toffe muziekjes
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup. Welkom! Wat vind je van de Beatles en Radiohead?
Zeker een klassiekertje.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:19 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Books from Boxes is een indieklassiekertje.
Prachtigquote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup. Welkom! Wat vind je van de Beatles en Radiohead?
Ik stel een hele normale vraag hoor. Probeer alleen maar te voorkomen dat DO2 en Maxerazzi je lynchen later.quote:
Oké, Paul McCartney shows zijn altijd wel baas.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stel een hele normale vraag hoor. Probeer alleen maar te voorkomen dat DO2 en Maxerazzi je lynchen later.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stel een hele normale vraag hoor. Probeer alleen maar te voorkomen dat DO2 en Maxerazzi je lynchen later.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |