abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2015 @ 08:37:46 #56
13973 ranja
image means nothing
pi_149718479
Toch snap ik L_R wel, al lijkt het meer over de manier van discusseren of argumenteren te gaan dan wat er gezegd wordt.
Alleen ben ik het qua Beatles niet met hem eens (ondanks dat er geen Beatles album op 1 staat in mijn albumlijst, geen Beatles song op 1 in mijn singleslijst en waarschijnlijk niet eens op 1 in m'n binnenkort te maken 609s lijst).
Maar ik zou vergelijkbaar kunnen reageren als het over bv Bob Dylan of Jimi Hendix zou gaan. Leuk dat ze zoveel bands en artiesten die ik goed vind hebben beïnvloed maar hun muziek doet mij niks (dylan) tot weinig (hendix).
Maar zonder Jimi hadden we dit niet gehad en dit is zó geweldig O+
  maandag 16 februari 2015 @ 08:44:21 #57
13973 ranja
image means nothing
  maandag 16 februari 2015 @ 08:52:14 #58
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_149718644
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 01:31 schreef DO2 het volgende:
Wat een belachelijke video, trouwens.
Ze is ook gewoon lelijk.
  maandag 16 februari 2015 @ 08:52:53 #59
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_149718652
Ik kan lord-ronddraai toch enigszins volgen in deze discussie. Veel mensen slaan toch wat door als het de Beatles betreft. Over elk nummer is bijna een encyclopedie geschreven. Maar om een of andere reden moeten we van muziekcritici NRS als yellow submarine vergeven, terwijl ZE er andere bands genadeloos voor zouden afkraken.
Pas op, ik ben fan. Maar Voor mij verdienen ZE ook niet die goddelijke status die iedereen ZE toekent.
En ik kan Me ook moeilijk van de subjectieve indruk ontdoen dat als revolver nu pas zou uitkomen het onopgemerkt zou passeren, terwijl een Harvest nog steeds als een bom zou inslaan.
  maandag 16 februari 2015 @ 09:35:27 #60
13973 ranja
image means nothing
pi_149719331
Nou... Revolver ken ik nog maar een jaar of 2, minder misschien, en de eerste keer dat ik die opzette sloeg-ie bij nog wel in. Terwijl ik op basis van de tracklist het album altijd als niet zo interessant had afgedaan, als geheel is het een geweldig sterk album. Ondanks YS :+
Harvest ga ik niet eens aan beginnen zo niet-interessant is dat voor mij :)
pi_149719698
Er zijn genoeg mensen die nu voor het eerst Beatles luisteren en meteen zeggen "wtf wat goed". Maar of dat door indoctrinatie komt of door het feit dat je in je achterhoofd ergens al weet dat je ze goed moet vinden....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 16 februari 2015 @ 09:59:02 #62
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149719740
Ik ken veel singles van The Beatles en die vind ik goed, maar jullie vinden sommige albums blijkbaar masterlijk. Wat kunnen jullie me aanraden?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_149719757
Voor mij dus Abbey Road....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 16 februari 2015 @ 10:23:24 #64
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149720173
Waardeloos dat Spotify ze niet heeft.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_149720411
Oké, ik ben toch te koppig om het te laten gaan. :')

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 02:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik heb het over objectiviteit omdat jij zegt dat je in het geval van de Beatles wel over smaak kunt twisten.
Ik had dus inderdaad verwacht dat je met wetenschappelijk bewijs zou komen waarom ze de beste waren. Dus met verschillende criteria die meetbaar en herhaalbaar zijn en waar consensus over is.
Oké, fair enough. Ik chargeerde, dus dit kun je zeggen. Als je er alsnog over wil lezen, hier heb ik wat musicologische werken voor je opgeduikeld:

https://books.google.co.u(...)ge&q=beatles&f=false
https://books.google.co.u(...)ge&q=beatles&f=false
http://sciencewatch.com/a(...)journal-today-oh-boy

quote:
Rolling Stone is een mastodont ik neem hun mening niet zo serieus,
quote:
Soort van schaken tegen een gans: maakt geen reet uit wat je doet, uiteindelijk flikkert ie toch wel het bord om.
quote:
ik heb zelf voor een BBC 2 lijst gekozen omdat ik daarvan verwachtte dat we het er beide wel mee eens zijn dat die een aardige voorkeur hebben voor muziek als de Beatles.
Aha.

quote:
Dat heb ik niet gezegd
Misschien is het wel zo dat populariteit wat over de kwaliteit van bands zegt. Ik denk zelf van niet, er is meer dan genoeg heel populaire zooi . One Direction zou 1 Miljard plays hebben op spotify.
Bij nummers is het al zeker niet het geval anders zou Gangnam Style het beste nummer ooit zijn omdat dat schijnbaar op meer plekken ter wereld aan slaat.
Die opmerking was cynisch, maar ik had het mis dat het je niet boeide.

quote:
Ja als je kwaliteit aan de top2000 spiegelt is er inderdaad weinig discussie mogelijk.
Beter lezen. Ik had het over de gemiddelde duur van nummers, niet kwaliteit. Al geldt ook hier:

quote:
Soort van schaken tegen een gans: maakt geen reet uit wat je doet, uiteindelijk flikkert ie toch wel het bord om.
quote:
Da's een lekker nummer, ja.

quote:
Als alle artiesten die nu de Beatles aanbidden morgen zeggen dat ze een fout hebben gemaakt en ze nu Kane de beste ooit vinden. Dan maakt dat nummers van Kane toch niet beter en nummers van de Beatles toch niet slechter?
Als.

quote:
quote:
Ik heb al gezegd dat ze goede nummers hebben,
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Aardige nummers, maar zal er nooit een album van opzetten.
quote:
andere bands kunnen aan deze criteria wat mij betreft ook aan voldoen. Behalve dan dat ze riffs van Harrison hebben.
Ik heb behalve een vlugge verwijzing naar The Kinks nog steeds niet gehoord wie dan.

quote:
Het is voor hoe ik iets vind klinken weinig relevant wat iemand anders ervan vind ja.
Ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik niet beïnvloed word door mijn omgeving, dus het zal vast wel iets doen. Maar dat is dan sowieso niet de muziek die het doet
Oké. Blijf ik erbij dat ik heus wel argumenten heb gegeven en jij niet verder bent gekomen dan 'ik vind iets anders leuker'.
pi_149720475
Deze post is bijna een jaar later nog relevant:

quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:34 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik ben een Beatles-fundamentalist, dus ik pareer gewoon alles met een passief-agressieve houding.
pi_149720580
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:41 schreef Maxerazzi het volgende:
Deze post is bijna een jaar later nog relevant:

[..]

_O-
pi_149720909
De nieuwe Janne O+ is echt leuk.
  Redactie Sport maandag 16 februari 2015 @ 11:10:48 #69
274204 crew  Mexicanobakker
pi_149721042
Ik vind dat de Beatles het eigenlijk zonder uitzondering hebben gepresteerd zwakke liedjes op albums te zetten.

Revolution 9 :') Honey Pie :') Obladi :') Yellow Submarine :') Michelle :') Getting Better :')

Maar over de breedte zijn er altijd maar 2 of 3 liedjes slecht. En dat compenseren ze vaak met 2/3 topliedjes.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 16 februari 2015 @ 11:11:27 #70
pi_149721060
Roos Rebergen heeft even uitgehaald naar de Nederlandse muziekindustrie in de volkskrant. Die is ook wat gefrustreerd heb ik het gevoel :') De reacties vanuit het 3fm kamp zijn al minstens zo lachwekkend.
  maandag 16 februari 2015 @ 11:23:08 #71
159761 Arn0
Abbey Road
pi_149721288
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Roos Rebergen heeft even uitgehaald naar de Nederlandse muziekindustrie in de volkskrant. Die is ook wat gefrustreerd heb ik het gevoel :') De reacties vanuit het 3fm kamp zijn al minstens zo lachwekkend.
Net het interview gelezen en ik zie totaal niet wat je bedoelt :D

Edit: Oh, de Kensington en Jett Rebel disjes. Ja, wel verrassend.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_149721296
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
:D
En terecht.
Roos _O_
pi_149721408
Ik mag het niet zien op vk.nl van de Volkskrant :'(
Robert Moog died for our synths
  maandag 16 februari 2015 @ 11:30:12 #74
159761 Arn0
Abbey Road
pi_149721433
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:28 schreef Gehenna het volgende:
Ik mag het niet zien op vk.nl van de Volkskrant :'(
https://blendle.com/i/de-(...)vkn-20150216-3951412

Blendle _O_ Maar echt "uithalen" zou ik het niet noemen, gewoon een goed antwoord op een vraag van de journalist. Ik onthoud vooral dit stukje:
"Inmiddels is de vriend ex-vriend"
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Sport maandag 16 februari 2015 @ 11:31:25 #75
pi_149721449
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:23 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Net het interview gelezen en ik zie totaal niet wat je bedoelt :D

Edit: Oh, de Kensington en Jett Rebel disjes. Ja, wel verrassend.
"Ik vind kensington geen muziek" vind ik wel een drogreden
pi_149721456
Ja, ze zegt gewoon dat ze zich niet op haar gemak voelt in Nederland. Kan ik begrijpen. En die opmerkingen over Kensington en Jett Rebel zijn wat gechargeerd/gefrustreerd, maar op zich wel een beetje terecht.
pi_149721538
quote:
:D ik was toevallig net een account aan het maken :P
quote:
Maar echt "uithalen" zou ik het niet noemen, gewoon een goed antwoord op een vraag van de journalist. Ik onthoud vooral dit stukje:
"Inmiddels is de vriend ex-vriend"
ah, maar toch even lezen.

Ben ook net het nieuwe album aan het luisteren op de luisterpaal. Eerste 3 nummers zijn al O+ Als die plaat dat vol houdt, wordt het weer eindlijstjesmateriaal :D
pi_149721843
Om ook nog even mijn visie aan de discussie toe te voegen:

De Beatles zijn zo verschrikkelijk belangrijk voor de muziek in zijn totaliteit dat je haast niet om de kwaliteit heen kunt. Hun invloed is echt niet te overdrijven, en dat meen ik serieus. Van akkoordschema's tot koortjes tot intro's tot speelstijl... Ze hebben dingen bedacht die vandaag de dag zo normaal zijn dat je je amper voor kunt stellen dat ooit iemand ze moest bedenken.

Wil dat zeggen dat je het per se leuke muziek moet vinden? Nee, natuurlijk niet. Maar je moet ook niet uit het oog verliezen dat je lievelingsplaten nooit gemaakt zouden zijn zonder de fab four, en dan doe je ze wat mij betreft veel te kort door te zeggen dat het een singletjesband is of dat ze "wel een paar aardige nummers hebben".
pi_149721877
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind dat de Beatles het eigenlijk zonder uitzondering hebben gepresteerd zwakke liedjes op albums te zetten.

Revolution 9 :') Honey Pie :') Obladi :') Yellow Submarine :') Michelle :') Getting Better :')

Maar over de breedte zijn er altijd maar 2 of 3 liedjes slecht. En dat compenseren ze vaak met 2/3 topliedjes.
Bungalow Bill :') :'(
pi_149722122
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bungalow Bill :') :'(
Ze hebben ook echt veel (naja....veel...) troep uitgebracht ja _O-
pi_149722175
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:04 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ze hebben ook echt veel (naja....veel...) troep uitgebracht ja _O-
Volgens mij zijn dat vaak de niet-vooruitstrevende nummers. Gewoon standaard jaren 60-troep die de tand des tijds niet goed heeft doorstaan.
  maandag 16 februari 2015 @ 12:14:20 #82
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_149722343
Ik heb wel een zwak voor die 'kinderachtige' liedjes, eigenlijk. Jullie moeten gewoon het kind in jezelf weer omarmen.

ALL THE CHILDREN SING!
HEEEY, BUNGALOW BILL, WHAT DID YOU KILL? BUNGALOW BILL!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_149722390
quote:
6s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:14 schreef DO2 het volgende:
Ik heb wel een zwak voor die 'kinderachtige' liedjes, eigenlijk. Jullie moeten gewoon het kind in jezelf weer omarmen.

ALL THE CHILDREN SING!
HEEEY, BUNGALOW BILL, WHAT DID YOU KILL? BUNGALOW BILL!

I AM THE WALRUS GOO GOOO GOOO JOOOB
pi_149722454
Ik snap de haat tegen bijv. Yellow submarine ook niet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 16 februari 2015 @ 12:22:35 #85
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_149722507
Overigens zijn ze vaak wel zeer strategisch geplaatst. Het ene moment zit je nog mee te bleren met Bungalow Bill, en het volgende moment word je meegesleurd in het wonderschone en dramatische While My Guitar Gently Weeps. Alleen daarom al is Bungalow Bill een geslaagd nummer. Een betere aanloop naar dat nummer is er niet.

Da's ook meteen de meerwaarde van een album, trouwens.
  maandag 16 februari 2015 @ 12:23:11 #86
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_149722515
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:19 schreef Felagund het volgende:
Ik snap de haat tegen bijv. Yellow submarine ook niet.
Ik ook niet. Prima nummer.
pi_149722534
quote:
2s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:22 schreef DO2 het volgende:
Overigens zijn ze vaak wel zeer strategisch geplaatst. Het ene moment zit je nog mee te bleren met Bungalow Bill, en het volgende moment word je meegesleurd in het wonderschone en dramatische While My Guitar Gently Weeps. Alleen daarom al is Bungalow Bill een geslaagd nummer. Een betere aanloop naar dat nummer is er niet.

Da's ook meteen de meerwaarde van een album, trouwens.
Daarom heeft België de beste wegen van Europa, want als je thuis komt valt het dan ineens op hoe glad ons wegdek is.

Sorry DO2, ik vind het een irritant zeurnummer. Had meer van het album genoten als het er niet op stond.
  maandag 16 februari 2015 @ 12:25:58 #88
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_149722572
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:24 schreef Tchock het volgende:

Sorry DO2, ik vind het een irritant zeurnummer. Had meer van het album genoten als het er niet op stond.
Het is je vergeven, zoon.
  maandag 16 februari 2015 @ 12:41:13 #89
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_149722938
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daarom heeft België de beste wegen van Europa, want als je thuis komt valt het dan ineens op hoe glad ons wegdek is.
:D
pi_149723176
The Beatles zijn een van mijn favoriete groepen, maar ik vind wel dat hun invloed nogal eens wordt overdreven, omdat er vaak tijdgenoten en invloeden van hun buiten beschouwing worden gelaten.

In het begin borduurden ze vooral op het succes van hun idolen (Buddy Holly vooral), met nogal zwakke platen als gevolg. En met/na Revolver werden ze nogal beïnvloed door hun tijdgenoten. Die koortjes en harmonieën keken ze af bij The Beach Boys, net als het idee om albums als geheel te zien en liedjes in elkaar te laten overvloeien. Het psychedelische was een cultureel evenement waar ze (net als bijna iedere muzikant) aan mee deden, en toegegeven Sgt. Pepper was een mijlpaal, maar de beweging was al een tijdje bezig. En binnen no-time werd dat album geëvenaard en voorbijgestreven door tijdgenoten als Love, The Zombies etc..

Hun invloed zou je denk ik moeten schatten op de albums Hard day's night, Beatles for Sale, Help, Rubber Soul en Revolver. Die stonden met kop en schouders boven hun tijdgenoten uit, daarna liepen ze 'gewoon' weer synchroon met de rest. Terwijl juist die periode vaak wordt aangehaald als 'kijk eens hoe vooruitstrevend ze waren".

Ik heb Abbey Road altijd vrij hoog in mijn top100 staan, maar dat komt omdat ik dat gewoon een fantastisch mooi album vind. Maar ik vraag me af hoe invloedrijk dat album (of het witte album) eigenlijk is geweest.

Ik denk zelf dat een band als Kraftwerk een meer rigoreuze impact heeft gehad in hoe mensen muziek maken en hoe er over muziek gedacht wordt. :)
  maandag 16 februari 2015 @ 13:13:35 #91
13973 ranja
image means nothing
pi_149723695
Nou, volgens mij is vrijwel elk nummer van the White Album meerdere keren gecovered.
Dat zegt ook wel iets.
De enige andere die daar in de buurt komt zou Tapestry zijn behalve dat daarvan een hoop covers eerder waren dan dat album :P
pi_149723741
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:50 schreef Gehenna het volgende:
The Beatles zijn een van mijn favoriete groepen, maar ik vind wel dat hun invloed nogal eens wordt overdreven, omdat er vaak tijdgenoten en invloeden van hun buiten beschouwing worden gelaten.
Mwoah, dat is dus die context waar ik het over heb. Ze waren natuurlijk geen mannetjes van Mars, en onderdeel van verschillende stromingen, maar qua samensmelting van stijlen, studio-experimenten en sowieso de artistieke profilering als band, daarin valt hun invloed vrijwel niet te overdrijven. Ze waren het absolute ijkpunt voor publiek en muzikanten. David Crosby heeft dat toentertijd goed verwoord, toen hem iets werd gevraagd over Sgt. Pepper:

quote:
You couldn't help but have it change your whole world. Think about where we were coming from, man – the kind of things you expected from bands before was...you know...Paul Revere And The Raiders. It was dim. And then here was this blazing, glorious panoply of colour and sounds – it was fantastic. No-one had done an album where the songs felt so right together. They were way ahead of us. When I was a kid, we'd be standing around in some burger joint and somebody would put Day Tripper on, and I would get competive about it. I would feel we were almost nipping at their heels. But by the time they got Sgt Pepper – man, they were so far ahead of everybody... they hadn't stretched the envelope, they’d thrown the envelope away. But it was inspiring, all I wanted to do was approach my music with the same freedom."
quote:
In het begin borduurden ze vooral op het succes van hun idolen (Buddy Holly vooral), met nogal zwakke platen als gevolg.
Ik luister ook amper het werk van voor Rubber Soul. Ben het hier wel mee eens.

quote:
En met/na Revolver werden ze nogal beïnvloed door hun tijdgenoten. Die koortjes en harmonieën keken ze af bij The Beach Boys, net als het idee om albums als geheel te zien en liedjes in elkaar te laten overvloeien.
Het eerste klopt, en dat hebben ze zelf ook altijd gezegd. De koortjes en harmonieën hebben ze echter absoluut niet van The Beach Boys afgekeken, als in gekopieerd, maar ze waren wel onder de indruk van Pet Sounds, en McCartney vindt tot op de dag van vandaag God Only Knows het beste popnummer ooit. Maar ik vind het bovenstaande eerlijk gezegd juist één van de grotere kwaliteiten van The Beatles: ze waren zich enorm bewust van hun omgeving, en gingen er dan vervolgens mee aan de slag. Ze absorbeerden die Zeitgeist en brachten 'm vervolgens verder én naar een groter publiek; dat was die artistieke rol waar ze zich heel bewust van waren. Ook met het promoten van nieuwe muziek, zo heeft McCartney ervoor gezorgd dat Syd Barretts Pink Floyd een platencontract kreeg.

quote:
Het psychedelische was een cultureel evenement waar ze (net als bijna iedere muzikant) aan mee deden, en toegegeven Sgt. Pepper was een mijlpaal, maar de beweging was al een tijdje bezig. En binnen no-time werd dat album geëvenaard en voorbijgestreven door tijdgenoten als Love, The Zombies etc..
Ja, maar de psychedelica van de mid jaren '60 was nog heel erg gericht op garage rock. Luister maar naar die eerste Nuggets-plaat. Het concept van Sgt. Pepper heeft de hele muziek op z'n kop gezet. En hoe goed ik ook Forever Changes en Odessey muzikaal vind, ze vallen voor mij een beetje in het niet bij het conceptuele experiment wat Sgt. Pepper was.

quote:
Hun invloed zou je denk ik moeten schatten op de albums Hard day's night, Beatles for Sale, Help, Rubber Soul en Revolver. Die stonden met kop en schouders boven hun tijdgenoten uit, daarna liepen ze 'gewoon' weer synchroon met de rest. Terwijl juist die periode vaak wordt aangehaald als 'kijk eens hoe vooruitstrevend ze waren".
Dan doe je de invloed van Sgt. Pepper, Magical Mystery Tour en The White Album echt tekort. Abbey Road vind ik zelf hun beste plaat, maar daar zijn ze niet zozeer meer vooruitstrevend.

quote:
Ik heb Abbey Road altijd vrij hoog in mijn top100 staan, maar dat komt omdat ik dat gewoon een fantastisch mooi album vind. Maar ik vraag me af hoe invloedrijk dat album (of het witte album) eigenlijk is geweest.
Alleen al Helter Skelter heeft een gigantische invloed gehad.

quote:
Ik denk zelf dat een band als Kraftwerk een meer rigoreuze impact heeft gehad in hoe mensen muziek maken en hoe er over muziek gedacht wordt. :)
Kraftwerk heeft ook een enorme impact gehad, ja. :)
pi_149723769
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:13 schreef ranja het volgende:
Nou, volgens mij is vrijwel elk nummer van the White Album meerdere keren gecovered.
Dat zegt ook wel iets.
De enige andere die daar in de buurt komt zou Tapestry zijn behalve dat daarvan een hoop covers eerder waren dan dat album :P
De Beatles zijn sowieso de meest gecoverde band ooit. Nummers als Blackbird, Yesterday en Eleanor Rigby hebben letterlijk duizenden uitvoeringen.
pi_149723830
Helter Skelter _O_ Één passage uit één nummer heeft een hele muziekstroming in het leven geroepen. :D
pi_149726043
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:15 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ja, maar de psychedelica van de mid jaren '60 was nog heel erg gericht op garage rock. Luister maar naar die eerste Nuggets-plaat. Het concept van Sgt. Pepper heeft de hele muziek op z'n kop gezet. En hoe goed ik ook Forever Changes en Odessey muzikaal vind, ze vallen voor mij een beetje in het niet bij het conceptuele experiment wat Sgt. Pepper was.

Nouja de popmuziek, er is meer dan alleen popmuziek natuurlijk ;)
pi_149726048
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:18 schreef Tchock het volgende:
Helter Skelter _O_ Één passage uit één nummer heeft een hele muziekstroming in het leven geroepen. :D
Welke muziekstroming dan? :?
  maandag 16 februari 2015 @ 14:27:58 #97
13973 ranja
image means nothing
pi_149726079
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:26 schreef Gehenna het volgende:

Ja, in klassiek en jazz hebben ze weinig teweeg gebracht :)
pi_149726151
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:27 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Heavy Metal _O_

Helter Skelter _O_
pi_149726167
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:27 schreef ranja het volgende:

[..]

Ja, in klassiek en jazz hebben ze weinig teweeg gebracht :)
Terwijl Miles Davis een behoorlijk invloed heeft gehad op de rockwereld :)
pi_149726178
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:27 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Heavy metal. :D
pi_149726183
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:26 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oeps. Ja, klopt.
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 14:31:44 #102
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_149726222
Maar jongens, zonder Bach geen Beatles. Bach is de oppergod van de muziek.
pi_149726253
quote:
6s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:31 schreef Slobeend het volgende:
Maar jongens, zonder Bach geen Beatles. Bach is de oppergod van de muziek.
quote:
McCartney explained on Chaos and Creation at Abbey Road, aired in 2005, that the guitar accompaniment for "Blackbird" was inspired by J.S. Bach's Bourrée in E minor, a well known lute piece, often played on the classical guitar.

As teenagers, he and George Harrison tried to learn Bourrée as a "show off" piece. The Bourrée is distinguished by melody and bass notes played simultaneously on the upper and lower strings. McCartney adapted a segment of the Bourrée (reharmonised into the original's relative major key of G) as the opening of "Blackbird", and carried the musical idea throughout the song.
  maandag 16 februari 2015 @ 14:38:13 #104
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_149726410
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:29 schreef Norrage het volgende:

[..]

Heavy Metal _O_

Helter Skelter _O_
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heavy metal. :D
Tof nummer hoor, maar Heavy metal is echt niet ontstaan uit door alleen 'Helter Skelter' hoor..

Ik bedoel HS is uit November '68, deze was uit januari:
pi_149726417
Ah, The Beatles. Vroeg me al af wanneer die weer eens langskwamen.

Vergeet The Kinks en Buddy Holly ook niet. The Kinks, als bandje dat gelijktijdig en in de schaduw van The Beatles ook fijne albums heeft gemaakt. En Buddy Holly als voorloper van de blanke popmuziek zoals we die nu kennen. Buddy Holly was al overleden toen McCartney amper 18 was.

[ Bericht 4% gewijzigd door Moody op 16-02-2015 14:44:25 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  maandag 16 februari 2015 @ 14:40:28 #106
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_149726475
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:38 schreef Moody het volgende:
Ah, The Beatles. Vroeg me al af wanneer die weer een langskwamen.

Vergeet The Kinks en Buddy Holly ook niet. The Kinks, als bandje dat gelijktijdig en in de schaduw van The Beatles ook fijne albums heeft gemaakt. En Buddy Holly als voorloper van de blanke popmuziek zoals we die nu kennen.
The Kinks, niemand die zo mooi een verhaal in een liedje kon pakken als de Davies broertjes O+

Buddy Holly -> all-round held _O_
pi_149726521
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:38 schreef Gehenna het volgende:

[..]

[..]

Tof nummer hoor, maar Heavy metal is echt niet ontstaan uit door alleen 'Helter Skelter' hoor..

Ik bedoel HS is uit November '68, deze was uit januari:
Er zijn altijd liedjes die ervoor zijn uitgekomen, maar of die nou het genre hebben beinvloed? Er was ook punk voor de Ramones/Sex Pistols, maar zij hebben het genre neergezet.

Anyway. Nieuwe Sufjan *O*

maandag 16 februari 2015 @ 14:44:19 #108
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_149726593
Mooie anekdote mbt Helter Skelter:

On 9 September, eighteen takes of approximately five minutes each were recorded, and the last one is featured on the original LP. After the eighteenth take, Ringo Starr flung his sticks across the studio and screamed, "I've got blisters on my fingers!" The Beatles included Starr's shout on the stereo mix of the song (available on CD); the song completely fades out around 3:40, then gradually fades back in, fades back out partially, and quickly fades back in with three cymbal crashes and Ringo's scream (some sources erroneously credit the "blisters" line to Lennon; in fact, Lennon can be heard asking "How's that?" before the outburst)

Redactie Sport maandag 16 februari 2015 @ 14:48:25 #109
pi_149726720
quote:
2s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:44 schreef DO2 het volgende:
Mooie anekdote mbt Helter Skelter:

On 9 September, eighteen takes of approximately five minutes each were recorded, and the last one is featured on the original LP. After the eighteenth take, Ringo Starr flung his sticks across the studio and screamed, "I've got blisters on my fingers!" The Beatles included Starr's shout on the stereo mix of the song (available on CD); the song completely fades out around 3:40, then gradually fades back in, fades back out partially, and quickly fades back in with three cymbal crashes and Ringo's scream (some sources erroneously credit the "blisters" line to Lennon; in fact, Lennon can be heard asking "How's that?" before the outburst)

Ringo Starr was niet zo'n sterk drummer
  maandag 16 februari 2015 @ 14:51:47 #110
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_149726830
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:41 schreef Norrage het volgende:

[..]

Er zijn altijd liedjes die ervoor zijn uitgekomen, maar of die nou het genre hebben beinvloed? Er was ook punk voor de Ramones/Sex Pistols, maar zij hebben het genre neergezet.
Het gaat er meer om dat alles onderhevig is aan syncretisme, er staan niet 1 nummer/album/band aan de begin van de volgende beweging. Die hadden altijd meer invloeden, die ook nog eens per muzikant weer verschillen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')