abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149721456
Ja, ze zegt gewoon dat ze zich niet op haar gemak voelt in Nederland. Kan ik begrijpen. En die opmerkingen over Kensington en Jett Rebel zijn wat gechargeerd/gefrustreerd, maar op zich wel een beetje terecht.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_149721538
quote:
:D ik was toevallig net een account aan het maken :P
quote:
Maar echt "uithalen" zou ik het niet noemen, gewoon een goed antwoord op een vraag van de journalist. Ik onthoud vooral dit stukje:
"Inmiddels is de vriend ex-vriend"
ah, maar toch even lezen.

Ben ook net het nieuwe album aan het luisteren op de luisterpaal. Eerste 3 nummers zijn al O+ Als die plaat dat vol houdt, wordt het weer eindlijstjesmateriaal :D
Robert Moog died for our synths
pi_149721843
Om ook nog even mijn visie aan de discussie toe te voegen:

De Beatles zijn zo verschrikkelijk belangrijk voor de muziek in zijn totaliteit dat je haast niet om de kwaliteit heen kunt. Hun invloed is echt niet te overdrijven, en dat meen ik serieus. Van akkoordschema's tot koortjes tot intro's tot speelstijl... Ze hebben dingen bedacht die vandaag de dag zo normaal zijn dat je je amper voor kunt stellen dat ooit iemand ze moest bedenken.

Wil dat zeggen dat je het per se leuke muziek moet vinden? Nee, natuurlijk niet. Maar je moet ook niet uit het oog verliezen dat je lievelingsplaten nooit gemaakt zouden zijn zonder de fab four, en dan doe je ze wat mij betreft veel te kort door te zeggen dat het een singletjesband is of dat ze "wel een paar aardige nummers hebben".
pi_149721877
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind dat de Beatles het eigenlijk zonder uitzondering hebben gepresteerd zwakke liedjes op albums te zetten.

Revolution 9 :') Honey Pie :') Obladi :') Yellow Submarine :') Michelle :') Getting Better :')

Maar over de breedte zijn er altijd maar 2 of 3 liedjes slecht. En dat compenseren ze vaak met 2/3 topliedjes.
Bungalow Bill :') :'(
pi_149722122
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bungalow Bill :') :'(
Ze hebben ook echt veel (naja....veel...) troep uitgebracht ja _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_149722175
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:04 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ze hebben ook echt veel (naja....veel...) troep uitgebracht ja _O-
Volgens mij zijn dat vaak de niet-vooruitstrevende nummers. Gewoon standaard jaren 60-troep die de tand des tijds niet goed heeft doorstaan.
  maandag 16 februari 2015 @ 12:14:20 #82
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_149722343
Ik heb wel een zwak voor die 'kinderachtige' liedjes, eigenlijk. Jullie moeten gewoon het kind in jezelf weer omarmen.

ALL THE CHILDREN SING!
HEEEY, BUNGALOW BILL, WHAT DID YOU KILL? BUNGALOW BILL!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_149722390
quote:
6s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:14 schreef DO2 het volgende:
Ik heb wel een zwak voor die 'kinderachtige' liedjes, eigenlijk. Jullie moeten gewoon het kind in jezelf weer omarmen.

ALL THE CHILDREN SING!
HEEEY, BUNGALOW BILL, WHAT DID YOU KILL? BUNGALOW BILL!

I AM THE WALRUS GOO GOOO GOOO JOOOB
pi_149722454
Ik snap de haat tegen bijv. Yellow submarine ook niet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 16 februari 2015 @ 12:22:35 #85
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_149722507
Overigens zijn ze vaak wel zeer strategisch geplaatst. Het ene moment zit je nog mee te bleren met Bungalow Bill, en het volgende moment word je meegesleurd in het wonderschone en dramatische While My Guitar Gently Weeps. Alleen daarom al is Bungalow Bill een geslaagd nummer. Een betere aanloop naar dat nummer is er niet.

Da's ook meteen de meerwaarde van een album, trouwens.
  maandag 16 februari 2015 @ 12:23:11 #86
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_149722515
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:19 schreef Felagund het volgende:
Ik snap de haat tegen bijv. Yellow submarine ook niet.
Ik ook niet. Prima nummer.
pi_149722534
quote:
2s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:22 schreef DO2 het volgende:
Overigens zijn ze vaak wel zeer strategisch geplaatst. Het ene moment zit je nog mee te bleren met Bungalow Bill, en het volgende moment word je meegesleurd in het wonderschone en dramatische While My Guitar Gently Weeps. Alleen daarom al is Bungalow Bill een geslaagd nummer. Een betere aanloop naar dat nummer is er niet.

Da's ook meteen de meerwaarde van een album, trouwens.
Daarom heeft België de beste wegen van Europa, want als je thuis komt valt het dan ineens op hoe glad ons wegdek is.

Sorry DO2, ik vind het een irritant zeurnummer. Had meer van het album genoten als het er niet op stond.
  maandag 16 februari 2015 @ 12:25:58 #88
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_149722572
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:24 schreef Tchock het volgende:

Sorry DO2, ik vind het een irritant zeurnummer. Had meer van het album genoten als het er niet op stond.
Het is je vergeven, zoon.
  maandag 16 februari 2015 @ 12:41:13 #89
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_149722938
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daarom heeft België de beste wegen van Europa, want als je thuis komt valt het dan ineens op hoe glad ons wegdek is.
:D
pi_149723176
The Beatles zijn een van mijn favoriete groepen, maar ik vind wel dat hun invloed nogal eens wordt overdreven, omdat er vaak tijdgenoten en invloeden van hun buiten beschouwing worden gelaten.

In het begin borduurden ze vooral op het succes van hun idolen (Buddy Holly vooral), met nogal zwakke platen als gevolg. En met/na Revolver werden ze nogal beïnvloed door hun tijdgenoten. Die koortjes en harmonieën keken ze af bij The Beach Boys, net als het idee om albums als geheel te zien en liedjes in elkaar te laten overvloeien. Het psychedelische was een cultureel evenement waar ze (net als bijna iedere muzikant) aan mee deden, en toegegeven Sgt. Pepper was een mijlpaal, maar de beweging was al een tijdje bezig. En binnen no-time werd dat album geëvenaard en voorbijgestreven door tijdgenoten als Love, The Zombies etc..

Hun invloed zou je denk ik moeten schatten op de albums Hard day's night, Beatles for Sale, Help, Rubber Soul en Revolver. Die stonden met kop en schouders boven hun tijdgenoten uit, daarna liepen ze 'gewoon' weer synchroon met de rest. Terwijl juist die periode vaak wordt aangehaald als 'kijk eens hoe vooruitstrevend ze waren".

Ik heb Abbey Road altijd vrij hoog in mijn top100 staan, maar dat komt omdat ik dat gewoon een fantastisch mooi album vind. Maar ik vraag me af hoe invloedrijk dat album (of het witte album) eigenlijk is geweest.

Ik denk zelf dat een band als Kraftwerk een meer rigoreuze impact heeft gehad in hoe mensen muziek maken en hoe er over muziek gedacht wordt. :)
  maandag 16 februari 2015 @ 13:13:35 #91
13973 ranja
image means nothing
pi_149723695
Nou, volgens mij is vrijwel elk nummer van the White Album meerdere keren gecovered.
Dat zegt ook wel iets.
De enige andere die daar in de buurt komt zou Tapestry zijn behalve dat daarvan een hoop covers eerder waren dan dat album :P
pi_149723741
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:50 schreef Gehenna het volgende:
The Beatles zijn een van mijn favoriete groepen, maar ik vind wel dat hun invloed nogal eens wordt overdreven, omdat er vaak tijdgenoten en invloeden van hun buiten beschouwing worden gelaten.
Mwoah, dat is dus die context waar ik het over heb. Ze waren natuurlijk geen mannetjes van Mars, en onderdeel van verschillende stromingen, maar qua samensmelting van stijlen, studio-experimenten en sowieso de artistieke profilering als band, daarin valt hun invloed vrijwel niet te overdrijven. Ze waren het absolute ijkpunt voor publiek en muzikanten. David Crosby heeft dat toentertijd goed verwoord, toen hem iets werd gevraagd over Sgt. Pepper:

quote:
You couldn't help but have it change your whole world. Think about where we were coming from, man – the kind of things you expected from bands before was...you know...Paul Revere And The Raiders. It was dim. And then here was this blazing, glorious panoply of colour and sounds – it was fantastic. No-one had done an album where the songs felt so right together. They were way ahead of us. When I was a kid, we'd be standing around in some burger joint and somebody would put Day Tripper on, and I would get competive about it. I would feel we were almost nipping at their heels. But by the time they got Sgt Pepper – man, they were so far ahead of everybody... they hadn't stretched the envelope, they’d thrown the envelope away. But it was inspiring, all I wanted to do was approach my music with the same freedom."
quote:
In het begin borduurden ze vooral op het succes van hun idolen (Buddy Holly vooral), met nogal zwakke platen als gevolg.
Ik luister ook amper het werk van voor Rubber Soul. Ben het hier wel mee eens.

quote:
En met/na Revolver werden ze nogal beïnvloed door hun tijdgenoten. Die koortjes en harmonieën keken ze af bij The Beach Boys, net als het idee om albums als geheel te zien en liedjes in elkaar te laten overvloeien.
Het eerste klopt, en dat hebben ze zelf ook altijd gezegd. De koortjes en harmonieën hebben ze echter absoluut niet van The Beach Boys afgekeken, als in gekopieerd, maar ze waren wel onder de indruk van Pet Sounds, en McCartney vindt tot op de dag van vandaag God Only Knows het beste popnummer ooit. Maar ik vind het bovenstaande eerlijk gezegd juist één van de grotere kwaliteiten van The Beatles: ze waren zich enorm bewust van hun omgeving, en gingen er dan vervolgens mee aan de slag. Ze absorbeerden die Zeitgeist en brachten 'm vervolgens verder én naar een groter publiek; dat was die artistieke rol waar ze zich heel bewust van waren. Ook met het promoten van nieuwe muziek, zo heeft McCartney ervoor gezorgd dat Syd Barretts Pink Floyd een platencontract kreeg.

quote:
Het psychedelische was een cultureel evenement waar ze (net als bijna iedere muzikant) aan mee deden, en toegegeven Sgt. Pepper was een mijlpaal, maar de beweging was al een tijdje bezig. En binnen no-time werd dat album geëvenaard en voorbijgestreven door tijdgenoten als Love, The Zombies etc..
Ja, maar de psychedelica van de mid jaren '60 was nog heel erg gericht op garage rock. Luister maar naar die eerste Nuggets-plaat. Het concept van Sgt. Pepper heeft de hele muziek op z'n kop gezet. En hoe goed ik ook Forever Changes en Odessey muzikaal vind, ze vallen voor mij een beetje in het niet bij het conceptuele experiment wat Sgt. Pepper was.

quote:
Hun invloed zou je denk ik moeten schatten op de albums Hard day's night, Beatles for Sale, Help, Rubber Soul en Revolver. Die stonden met kop en schouders boven hun tijdgenoten uit, daarna liepen ze 'gewoon' weer synchroon met de rest. Terwijl juist die periode vaak wordt aangehaald als 'kijk eens hoe vooruitstrevend ze waren".
Dan doe je de invloed van Sgt. Pepper, Magical Mystery Tour en The White Album echt tekort. Abbey Road vind ik zelf hun beste plaat, maar daar zijn ze niet zozeer meer vooruitstrevend.

quote:
Ik heb Abbey Road altijd vrij hoog in mijn top100 staan, maar dat komt omdat ik dat gewoon een fantastisch mooi album vind. Maar ik vraag me af hoe invloedrijk dat album (of het witte album) eigenlijk is geweest.
Alleen al Helter Skelter heeft een gigantische invloed gehad.

quote:
Ik denk zelf dat een band als Kraftwerk een meer rigoreuze impact heeft gehad in hoe mensen muziek maken en hoe er over muziek gedacht wordt. :)
Kraftwerk heeft ook een enorme impact gehad, ja. :)
pi_149723769
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:13 schreef ranja het volgende:
Nou, volgens mij is vrijwel elk nummer van the White Album meerdere keren gecovered.
Dat zegt ook wel iets.
De enige andere die daar in de buurt komt zou Tapestry zijn behalve dat daarvan een hoop covers eerder waren dan dat album :P
De Beatles zijn sowieso de meest gecoverde band ooit. Nummers als Blackbird, Yesterday en Eleanor Rigby hebben letterlijk duizenden uitvoeringen.
pi_149723830
Helter Skelter _O_ Één passage uit één nummer heeft een hele muziekstroming in het leven geroepen. :D
pi_149726043
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:15 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ja, maar de psychedelica van de mid jaren '60 was nog heel erg gericht op garage rock. Luister maar naar die eerste Nuggets-plaat. Het concept van Sgt. Pepper heeft de hele muziek op z'n kop gezet. En hoe goed ik ook Forever Changes en Odessey muzikaal vind, ze vallen voor mij een beetje in het niet bij het conceptuele experiment wat Sgt. Pepper was.

Nouja de popmuziek, er is meer dan alleen popmuziek natuurlijk ;)
pi_149726048
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:18 schreef Tchock het volgende:
Helter Skelter _O_ Één passage uit één nummer heeft een hele muziekstroming in het leven geroepen. :D
Welke muziekstroming dan? :?
  maandag 16 februari 2015 @ 14:27:58 #97
13973 ranja
image means nothing
pi_149726079
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:26 schreef Gehenna het volgende:

Nouja de popmuziek, er is meer dan alleen popmuziek natuurlijk ;)
Ja, in klassiek en jazz hebben ze weinig teweeg gebracht :)
pi_149726151
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:27 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Heavy Metal _O_

Helter Skelter _O_
pi_149726167
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:27 schreef ranja het volgende:

[..]

Ja, in klassiek en jazz hebben ze weinig teweeg gebracht :)
Terwijl Miles Davis een behoorlijk invloed heeft gehad op de rockwereld :)
pi_149726178
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:27 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Heavy metal. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')