abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149322271
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Ik weet niet in welk sub ik dit topic moet plaatsen..

Ik kom er vandaag achter dat ik zwanger ben. Ik heb de pil gebruikt en deed het dus altijd veilig met mijn partner. Echter was ik deze maand twee dagen te laat met mijn menstruatie en aangezien ik elke maand regelmatig ongesteld word, kreeg ik al vermoedens..
Sinds twee dagen voel ik mij ook misselijk en heb een raar gevoel. Ik besloot dus een test te kopen en ja hoor, positief uitslag, oftewel negatief voor mij, ik ben zwanger..

Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb nog zoveel plannen waarbij zwangerschap zeker nog niet aan bod kan komen.. Mijn vriend weet het nog niet, als hij het zou weten, zou ik geen abortus mogen plegen. Ik weet namelijk zijn ideeën daarover.

Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft.

Ik ben in de war, ik moet dit verwerken, ik weet niet wat ik moet doen en wilde het van mij afschrijven.

Graag alleen serieuze reacties, ik heb het al moeilijk genoeg op dit moment.
Dat is inderdaad ook mijn afweging op dit moment. Ik ben nu geteld vanaf mijn eerste dag menstruatie vorige maand, 4 weken, 4 dagen zwanger. Ik las dat er op dit moment nog niet eens een hartklopping is, dat begint vanaf week 6. Maar ja, blijft natuurlijk wel iets afbreken wat in mij probeert te groeien.

Ik zit echt in een dilemma, beide keuzes wil ik niet, maar ik zal iets moeten beslissen en het liefst voor week 6, zodat ik niet te laat ben.

Verder is de relatie goed, we wonen niet samen, maar hij heeft een huis en goed werk waar we samen kunnen wonen. Ook al zou ik studeren of thuis blijven, kan hij het financieel gezien alsnog aan allemaal

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2015 12:06:41 ]
pi_149322312
Ik weet trouwens niet hoe ik mijn op van vorige topic hier kan plaatsen. Kan iemand mij daarbij helpen?
pi_149322335
OP geüpdatet met OP van vorig deel en topic gekoppeld aan vorig deel.
pi_149322360
Heb je al met een instantie gepraat? Een maatschappelijk werker, of iemand van een christelijke organisatie?

Hoe sterk is jouw geloof? Sta je er net zo in als je ouders of ben je wat losser en geloof je meer in 'iets'?
pi_149322380
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:59 schreef Re het volgende:

[..]

da's een beetje flauw hoor, en makkelijk scoren zoals altijd
Heeft er niks mee te maken, als dit zo'n onoverkomelijke situatie is hadden ze misschien (beiden) er meer aan moeten doen om te zorgen dat je daar nooit in verzeild raakt. Mag wellicht een dooddoener zijn, maakt het niet minder waar. Zeker gezien nú het gelovige wél ineens een halszaak wordt, maar bij alle eerdere beslissingen op het gebied van seks dus niet?

Maar jij raad haar dus aan vooral niks te zeggen en het weg te laten halen zonder zijn medeweten? Ze kan het er op z'n minst met hem over hebben, overleg is wat anders dan direct maar te doen wat hij wil. Ze kan daarna alsnog voor abortus kiezen, ook al is hij het er niet mee eens.
pi_149322585
Ik weet niet zo goed wat je van ons verwacht hier met dit topic. Dit is namelijk heel persoonlijk en hoe dan ook moet je zelf die keuze maken, wat men hier ook gaat zeggen. Je hebt er helemaal niks aan. Het enige wat ik je mee wil geven is dat je heel goed naar je eigen gevoel moet luisteren en je niet laten beinvloeden door anderen. Het is jouw lichaam en jij bent daar verantwoordelijk voor. Niet te veel gaan nadenken over "als ik dit doe dan denkt men dit en dit"! Succes!
ik verzamel dooie vlinders.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:18:22 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149322610
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Heeft er niks mee te maken, als dit zo'n onoverkomelijke situatie is hadden ze misschien (beiden) er meer aan moeten doen om te zorgen dat je daar nooit in verzeild raakt. Mag wellicht een dooddoener zijn, maakt het niet minder waar. Zeker gezien nú het gelovige wél ineens een halszaak wordt, maar bij alle eerdere beslissingen op het gebied van seks dus niet?

Maar jij raad haar dus aan vooral niks te zeggen en het weg te laten halen zonder zijn medeweten? Ze kan het er op z'n minst met hem over hebben, overleg is wat anders dan direct maar te doen wat hij wil. Ze kan daarna alsnog voor abortus kiezen, ook al is hij het er niet mee eens.
beetje zo'n mosterd na de maaltijd opmerking.

maar nee, dit is iets waar je samen verantwoordelijk voor bent dus samen de beslissing anders ga je maar met een kleerhanger aan de slag of zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149322659
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:18 schreef Re het volgende:

[..]

beetje zo'n mosterd na de maaltijd opmerking.

maar nee, dit is iets waar je samen verantwoordelijk voor bent dus samen de beslissing anders ga je maar met een kleerhanger aan de slag of zo
Kleerhanger? Beetje makkelijk scoren Re. B-)

En het is uiteraard mosterd na de maaltijd, ben ik met je eens. Maar goed, het is toch wel een dingetje vind ik. Waarom is het 'ene' (zwangerschap) vanuit geloofsoptiek onoverkomelijk, waar er voor de andere twee (seks voor het huwelijk en anticonceptie) wél uitzonderingen mogelijk waren? Wie zegt ons dat die vriend na een goed gesprek en nachtje slapen abortus ook niet zou overwegen? Schijnbaar kon hij voor deze twee ook van z'n geloof afstappen?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:24:54 #9
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_149322774
Godverdomme.

25 jaar, en je bent niet in staat om deze afweging te maken?

Ik vind je echt een zwaktebod.
Sorry dat ik zo bot overkom maar na het eerste topic met welgeteld veel goed en slechte reacties ben je nog steeds niet in staat om een beslissing te maken.

Als de situatie het je niet toelaat of je wilt het niet dan doe je het niet. Simpel, klaar en punt.

Bij zwangerschap komt veel kijken. En een kind kan makkelijk tot z'n 21ste levensjaar één ton kosten. Zorg komt bij kijken. Papieren en regelingen. Kortom een boel positief maar ook negatieve ellende.

Als je ouders dit niet willen, fuck it man. Jouw lichaam, jouw beslissing, jouw situatie op het moment.

Je vertelt gewoon dat je het weg wilt halen en duld geen discussie. Over X jaar kijk jij wel verder.

Deal with it!
pi_149322841
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:24 schreef 10minuteman het volgende:
Mooi. Stil.
pi_149322914
Je zegt zelf dat je nog niet in staat bent om de kind te geven wat het verdient. Wil je echt een kind op de wereld zetten dat meteen al in een achterstand terecht komt? Wil je echt jezelf en je partner zo'n zware last op de schouders leggen terwijl jullie daar beiden niet klaar voor zijn?

Als je nu abortus zou doen, is wat je weghaalt niet meer dan een cyste of kanker. Het is niet bewust, leeft niet, het zuigt alleen een zooi voedingsstoffen naar binnen. Het klinkt cru, en vanuit jouw geloof gezien al helemaal, maar puur objectief en medisch is dat de stand van zaken.

Een mier doodtrappen is erger dan nu voor abortus gaan.
pi_149323020
quote:

Bij zwangerschap komt veel kijken. En een kind kan makkelijk tot z'n 21ste levensjaar één ton kosten. Zorg komt bij kijken. Papieren en regelingen. Kortom een boel positief maar ook negatieve ellende.

:D je noemt werkelijk waar niet 1 positief punt! :')

Volgens mij heb je al besloten TS. Vind t echt niet netjes van je :N maar goed.
compact en kleverig.
pi_149323142
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:29 schreef Inaithnir het volgende:

Een mier doodtrappen is erger dan nu voor abortus gaan.
Behalve dat er een partner is met wie afgesproken was dat een ongepland kind zou blijven. Waarbij er blijkbaar nagedacht wordt hem dit niet eens te vertellen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:47:22 #14
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_149323372
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

:D je noemt werkelijk waar niet 1 positief punt! :')

Volgens mij heb je al besloten TS. Vind t echt niet netjes van je :N maar goed.
Lol viel mij net ook op inderdaad.

Maar ik zou het wel je partner vertellen. Dingen achterhouden zou ik niet doen. Moedig ik ook niet aan.
pi_149323505
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:14 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat haploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van niet.
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat diploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van wel.

Het verschil is niet zo moeilijk.
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat de aarde plat is? Ik denk van wel.
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat evolutie niet bestaat? Ik denk van wel.
pi_149323541
ja dit is R&P

[ Bericht 89% gewijzigd door Re op 03-02-2015 13:01:03 ]
pi_149323693
.

[ Bericht 99% gewijzigd door erodome op 03-02-2015 13:01:15 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149323721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:08 schreef Elvi het volgende:
Heb je al met een instantie gepraat? Een maatschappelijk werker, of iemand van een christelijke organisatie?

Hoe sterk is jouw geloof? Sta je er net zo in als je ouders of ben je wat losser en geloof je meer in 'iets'?
Ik heb een gesprek gehad met vriendinnen en een 'lotgenoot'. Zij zijn overigens niet gelovig en denken er waarschijnlijk daarom ook makkelijker over.

Zelf ben ik gelovig en was dus ook tegen abortus. Totdat ik zelf in zo'n situatie terecht kwam. Ik weet dat het heel dubbel is, maar het is de waarheid. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik wat 'losser' ben in vergelijking met mijn ouders en vriend.
pi_149323836
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kleerhanger? Beetje makkelijk scoren Re. B-)

En het is uiteraard mosterd na de maaltijd, ben ik met je eens. Maar goed, het is toch wel een dingetje vind ik. Waarom is het 'ene' (zwangerschap) vanuit geloofsoptiek onoverkomelijk, waar er voor de andere twee (seks voor het huwelijk en anticonceptie) wél uitzonderingen mogelijk waren? Wie zegt ons dat die vriend na een goed gesprek en nachtje slapen abortus ook niet zou overwegen? Schijnbaar kon hij voor deze twee ook van z'n geloof afstappen?
Het is misschien ook wel een beetje schijnheilig, ik snap je reactie heel goed. Alleen hebben we beiden een leeftijd bereikt waarbij onthouding heel lastig is. Klinkt een beetje als wel de lusten, niet de lasten, maar de afspraak met hem was dat we de eventuele 'lasten' ook zouden accepteren.

Praten en afspreken is makkelijk, maar wanneer het in werkelijkheid is, is het opeens een stuk lastiger.
pi_149323950
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:07 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Het is misschien ook wel een beetje schijnheilig, ik snap je reactie heel goed. Alleen hebben we beiden een leeftijd bereikt waarbij onthouding heel lastig is. Klinkt een beetje als wel de lusten, niet de lasten, maar de afspraak met hem was dat we de eventuele 'lasten' ook zouden accepteren.

Praten en afspreken is makkelijk, maar wanneer het in werkelijkheid is, is het opeens een stuk lastiger.
Vooral als je dat praten niet doet als die werkelijkheid er is.

Ga met je partner praten!
pi_149323957
quote:
Godverdomme.

25 jaar, en je bent niet in staat om deze afweging te maken?

Sorry dat ik zo bot overkom maar na het eerste topic met welgeteld veel goed en slechte reacties ben je nog steeds niet in staat om een beslissing te maken.

Als de situatie het je niet toelaat of je wilt het niet dan doe je het niet. Simpel, klaar en punt.

Als je ouders dit niet willen, fuck it man. Jouw lichaam, jouw beslissing, jouw situatie op het moment.

Je vertelt gewoon dat je het weg wilt halen en duld geen discussie. Over X jaar kijk jij wel verder.

Deal with it!
Als ik aangeef dat ik abortus wil, ben ik mijn meest dierbaren kwijt. Ik ken ze goed genoeg om te weten wat ik kan verwachten.

Als ik het niet aangeef en stiekem doe, zal mijn schuldgevoel altijd aan me blijven knagen, want het was niet de afspraak die ik met mijn vriend had.

Als ik het kind houd, ben ik mijn toekomst voor de komende periode kwijt en zal ik halsoverkop allerlei dingen moeten regelen en doen waar ik nog niet aan toe ben.
pi_149323988
Wees je er wel van bewust dat nu meerdere mensen het weten, en het dus heel goed mogelijk is dat het viavia bij hem komt, achteraf. En dan denk ik dat je je er niet uit kunt lullen...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_149324034
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Als ik aangeef dat ik abortus wil, ben ik mijn meest dierbaren kwijt. Ik ken ze goed genoeg om te weten wat ik kan verwachten.

Als ik het niet aangeef en stiekem doe, zal mijn schuldgevoel altijd aan me blijven knagen, want het was niet de afspraak die ik met mijn vriend had.

Als ik het kind houd, ben ik mijn toekomst voor de komende periode kwijt en zal ik halsoverkop allerlei dingen moeten regelen en doen waar ik nog niet aan toe ben.
als je ze daarom kwijtraakt ben jij hen niet zo dierbaar als dat zij dat voor jou zijn. Het is jouw leven, jouw lichaam, niet dat van hen.
Ja doei.
pi_149324039
quote:

[..]

als je gaat trouwen met een man die al kinderen heeft moet je ook een opvoeder worden he, zij het in mindere mate...
pi_149324201
quote:

[..]

Maar dit zijn wel de 3 keuzes die je hebt. Meer smaken zijn er niet en hoe langer je wacht, des te groter de kans dat de natuur de beslissing voor je gaat maken (namelijk optie 3 ;) )

Dus met welke van de 3 kan jij leven?
pi_149324217
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:07 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar soms valt het toch erg mee en maak je het 'in je hoofd' groter dan het uiteindelijk blijkt te zijn. Als je beiden deze afspraak hebt gemaakt ben je wel gewoon min of meer verplicht hem op z'n minst op de hoogte te stellen. Je wil ook niet dat dit later uitkomt, dan ben je dubbel genaaid.
pi_149324280
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]

als je gaat trouwen met een man die al kinderen heeft moet je ook een opvoeder worden he, zij het in mindere mate...
Die komen elke woensdag en om het weekend langs. Ze zijn ook oud genoeg om zelf al alles te kunnen doen. Natuurlijk ben ik ook een extra opvoeder voor hen, maar dat is toch anders voor mijn gevoel..

Als ik zelf een kind krijg, ben ik 1e verantwoordelijke samen met de vader en zal ik een zwangerschap en bevalling moeten doorstaan.
pi_149324286
Niet aan toe ben :')
Je bent verdomme 25

Neem gewoon wat verantwoordelijkheden.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_149324304
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:24 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Die komen elke woensdag en om het weekend langs. Ze zijn ook oud genoeg om zelf al alles te kunnen doen. Natuurlijk ben ik ook een extra opvoeder voor hen, maar dat is toch anders voor mijn gevoel..

Als ik zelf een kind krijg, ben ik 1e verantwoordelijke samen met de vader en zal ik een zwangerschap en bevalling moeten doorstaan.
Tjah, je zegt het alsof het een voettocht naar Siberie is. Het is niet dat er niet al miljarden vrouwen je zijn voorgegaan ofzo...
pi_149324320
Vraag anders een gesprek aan bij 1 van deze stichtingen:

FIOM: https://fiom.nl/ deze staat neutraal tegenover abortus
Siriz: http://www.siriz.nl/ een christelijke organisatie die tegen abortus is. Dus in het gesprek zullen ze je waarschijnlijk overhalen om toch je kind te houden.
pi_149324344
quote:

[..]

Maar hoe kun je het dan hebben over 'eerst rustig aan ons huwelijk/samenwonen wennen?'
Er zijn al kinderen in het spel. Helemaal rustig zal het nooit worden

Je hebt volgens mij inderdaad al besloten (en dat is je goed recht). Ik heb verder geen morele bezwaren tegen abortus dus als jij dat kind niet wil moet je het vooral doen maar ik snap je argumenten niet zo?
Je hebt bewust een risico genomen, onder de afspraak dat je de gevolgen zelf gaat dragen en nu het zo ver is komt je met argumenten die niet echt hout snijden?
Ik snap gewoon niet zo goed waarom? Heb je iets voor jezelf nodig om die abortus te kunnen ondergaan?
Want een studie is prima te voltooien met een kind, miljoenen mensen beginnen het getrouwde leven met een kind (en zo veel veranderd er niet, vooral niet als er al kinderen in het spel zijn), je bent geen 16 meer, etc
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149324421
Ik snap er geen kut meer van, de vriend heeft dus al 'volwassen' kinderen? Hoe oud is hij en hoe oud zijn zij? En waarom dan de hele geloofsproblematiek als je dus al voor het huwelijk met een gescheiden man ligt te ketsen en anticonceptie gebruikt?
pi_149324484
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:30 schreef Loveless85 het volgende:
Ik snap er geen kut meer van, de vriend heeft dus al 'volwassen' kinderen? Hoe oud is hij en hoe oud zijn zij?
R&P / Vriend met kinderen/ vervelende ex
pi_149324506
Ik call bullshit
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:33:22 #35
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149324519
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:02 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik heb een gesprek gehad met vriendinnen en een 'lotgenoot'. Zij zijn overigens niet gelovig en denken er waarschijnlijk daarom ook makkelijker over.

Zelf ben ik gelovig en was dus ook tegen abortus. Totdat ik zelf in zo'n situatie terecht kwam. Ik weet dat het heel dubbel is, maar het is de waarheid. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik wat 'losser' ben in vergelijking met mijn ouders en vriend.
Maar wat zijn nu de gevolgen als je abortus doorzet en dat tegen je vriend verteld en je ouders die er achter komen?
Je had het er eerder over dat je vriend er alles aan zou doen om je te stoppen abortus te plegen, wat is alles in dit geval?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149324533
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:32 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik call bullshit
Ik eigenlijk ook wel bij een boel details. Niet het geheel
Ik denk dat TS dingen misschien wat groter maakt dan ze zijn. In verschillende topics
(misschien niet eens bewust)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324573
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik eigenlijk ook wel bij een boel details. Niet het geheel
Ik denk dat TS dingen misschien wat groter maakt dan ze zijn. In verschillende topics
Ik denk dat ze gewoon erg geschrokken is van de uitkomst van de test ;) en niet iedereen is even volwassen op je 25ste.
Daarom denk ik dat ze beter met een stichting ofzo kan praten, en wellicht eentje die bij haar christelijke visie past. Maar dan zal abortus waarschijnlijk wel afvallen.
pi_149324601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:35 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gewoon erg geschrokken is van de uitkomst van de test ;) en niet iedereen is even volwassen op je 25ste.
Daarom denk ik dat ze beter met een stichting ofzo kan praten, en wellicht eentje die bij haar christelijke visie past. Maar dan zal abortus waarschijnlijk wel afvallen.
Daarom zei ik ook niet alleen hier maar in verschillende topics. Ik denk dat ze gewoon zo is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324610
quote:

[..]

ze zijn 9 en 5 :') niet 18+

Echt hoor, denk even goed na of je wel echt wilt doorgaan met je verloving want volgens mij weet je totaal niet waar je aan begint :r
pi_149324624
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Echt hoor, denk even goed na of je wel echt wilt doorgaan met je verloving want volgens mij weet je totaal niet waar je aan begint :r
En dit :+
pi_149324626
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook niet alleen hier maar in verschillende topics. Ik denk dat ze gewoon zo is
Ik was ook wel dramatisch op mn 25ste hoor :P Komt vanzelf wel goed en met een kind groei je zo snel op :P
pi_149324694
quote:

[..]

Dit
5 kan niet voor zichzelf zorgen

Ik snap sowieso niet echt waarom TS verloofd is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324700
Je vent mocht wel scheiden, maar een abortus is hel op aarde? Lekker selectief christen zijn dan. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_149324719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:27 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar hoe kun je het dan hebben over 'eerst rustig aan ons huwelijk/samenwonen wennen?'
Er zijn al kinderen in het spel. Helemaal rustig zal het nooit worden

Je hebt volgens mij inderdaad al besloten (en dat is je goed recht). Ik heb verder geen morele bezwaren tegen abortus dus als jij dat kind niet wil moet je het vooral doen maar ik snap je argumenten niet zo?
Je hebt bewust een risico genomen, onder de afspraak dat je de gevolgen zelf gaat dragen en nu het zo ver is komt je met argumenten die niet echt hout snijden?
Ik snap gewoon niet zo goed waarom? Heb je iets voor jezelf nodig om die abortus te kunnen ondergaan?
Want een studie is prima te voltooien met een kind, miljoenen mensen beginnen het getrouwde leven met een kind (en zo veel veranderd er niet, vooral niet als er al kinderen in het spel zijn), je bent geen 16 meer, etc
Dan konden we er rustig aan wennen en eerst genieten van het huwelijk, voordat er een baby komt.

Ik zie het meest tegenop om binnen een aantal maanden te moeten trouwen en verhuizen en daarna binnen een paar maanden te bevallen. Ik heb het gevoel dat ik tijd nodig heb. Het valt niet onder mijn toekomstplanning.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:41:14 #45
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149324732
quote:

[..]

Een 9 en 5 jarige is wel wat anders dan een baby, wij hebben hier een 10,9, 7 en 6 jarige, dat klinkt heel druk maar een baby is drukker dan deze vier bij elkaar.
Maar het is zeker wel te doen studeren met een baby, dat is echt niet onoverkomelijk. Zeker niet als de vader ook nog eens goed helpt.

Is dat een idee TS, dat je met de vader afspreekt dat als de baby er is hij zeker 50% verantwoordelijkheid neemt voor de baby zodat jij je studie af kan maken?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:42:01 #46
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149324748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Sarasi het volgende:
Je vent mocht wel scheiden, maar een abortus is hel op aarde? Lekker selectief christen zijn dan. :')
Cherry-picking is iets waar gelovigen vaak ook wel bekend om staan. ;)
pi_149324750
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Dan konden we er rustig aan wennen en eerst genieten van het huwelijk, voordat er een baby komt.

Ik zie het meest tegenop om binnen een aantal maanden te moeten trouwen en verhuizen en daarna binnen een paar maanden te bevallen. Ik heb het gevoel dat ik tijd nodig heb. Het valt niet onder mijn toekomstplanning.
Je moet niet trouwen he, dat kan je helemaal zelf bepalen.
pi_149324811
quote:

[..]

Dat snap ik, en nogmaals ik ben niet tegen abortus. Als je het kind om wat voor reden niet wil moet je het in mijn ogen gewoon niet doen.
Maar is 'ik had graag meer tijd gewild' nou echt een reden om in jouw situatie (die gewoon niet het zelfde is als die van mij want als ik in jouw situatie zou zitten zou ik niet iedereen kwijt raken) nou echt genoeg reden om voor abortus te kiezen? Om echt iedereen kwijt te raken (zoals je zelf aangeeft) of de rest van je leven met een schuldgevoel te zitten?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:44:05 #49
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149324820
quote:

[..]

Soms loopt het leven nu eenmaal anders dan geplanned, deal with it. ;)
Maar trouwen kan je ook snel op het stadhuis en later wanneer je er aan toe bent het groots vieren, e bent al verloofd met hem ondanks dat jullie nog niet samen wonen, dat is dan wel weer een beetje vreemd.
Je ouders denken toch niet echt dat jij maagd bent?
pi_149324824
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Je moet niet trouwen he, dat kan je helemaal zelf bepalen.
En dit natuurlijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324848
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar wat zijn nu de gevolgen als je abortus doorzet en dat tegen je vriend verteld en je ouders die er achter komen?
Je had het er eerder over dat je vriend er alles aan zou doen om je te stoppen abortus te plegen, wat is alles in dit geval?
In de eerste plaats mijn ouders als support inschakelen om mij over te halen. Waarschijnlijk mij schuldgevoelens aanpraten dat ik dat kind echt niet kan weghalen. Praten met de mensen uit de kerk en hun laten inpraten op mij. Uiteindelijk dreigen dat hij weg is als ik abortus pleeg, omdat ik geen rekening wil houden met zijn emoties en me niet aan onze afspraak houd.
pi_149324864
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:45 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

In de eerste plaats mijn ouders als support inschakelen om mij over te halen. Waarschijnlijk mij schuldgevoelens aanpraten dat ik dat kind echt niet kan weghalen. Praten met de mensen uit de kerk en hun laten inpraten op mij. Uiteindelijk dreigen dat hij weg is als ik abortus pleeg, omdat ik geen rekening wil houden met zijn emoties en me niet aan onze afspraak houd.
Maar dat laatste doe je ook niet dus dat zou niet geheel onterecht zijn
Als jullie daarin zo verschillen passen jullie misschien gewoon niet zo goed bij elkaar?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:46:01 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149324871
quote:

[..]

En je ouders?
Want zijn reactie van weggaan omdat je je niet aan de afspraak hebt gehouden is niet zo vreemd, dat is namelijk ook zo.
pi_149324909
quote:

[..]

Praat dan ook met die stichtingen die ik je een paar posts terug aanraadde. Hier kom je niet verder en het is misschien niet leuk om te horen, maar je hebt niet eeuwig de tijd. Straks kan een abortus niet meer.
pi_149324938
TS heeft in haar 25 jaar nog niet geleerd dat je geen toekomstplanning kan maken, omdat je nooit weet wat er op je pad komt etc.

TS beter neem je abortus
pi_149324961
quote:

[..]

Daarmee bedoel ik dus dat ze niet meer zo afhankelijk zijn als een baby. Die moet je constant in de gaten houden, zelf voeden, aankleden, wassen etc weet je wel.. en dan heb ik het nog niet eens over een zwangerschap uitzitten en een bevalling meemaken.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:51:59 #57
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149325063
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik dus dat ze niet meer zo afhankelijk zijn als een baby. Die moet je constant in de gaten houden, zelf voeden, aankleden, wassen etc weet je wel.. en dan heb ik het nog niet eens over een zwangerschap uitzitten en een bevalling meemaken.
Maar de zwangerschap kan ook heel goed gaan, dat weet je niet van te voren.
Sommige hebben nergens last van en lopen een week overtijd nog vrolijk rond te springen, een bevalling is maar van relatief korte duur.
Maar nogmaals, als je niet achter een zwangerschap zelf staat dan kan het hel zijn, het is maar net hoe je er zelf in staat natuurlijk, als het kindje gewenst is kan je veel meer hebben.

Ik denk alleen dat studie geen reden hoeft te zijn, of je nu studeert of werkt dat maakt geen verschil.
pi_149325077
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Het is wel een beetje vreemd dat je vriend dus kinderen heeft (gescheiden ofzo?) en dan ineens principieel gaat doen als het op jou aan komt.

Als ik in jou schoenen stond zou ik het kind houden trouwens.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:55:17 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149325162
Ik zou geen toekomst zien in een relatie waarin ik een abortus mijn leven lang geheim zou moeten houden. Die optie zou voor mij afvallen.

Liever wel eerlijk zijn, met de consequentie dat verloofde en ouders mij laten vallen als ik toch voor abortus kies.

Al zou ik eerder kiezen voor kind houden en trouwen. Je bent toch verloofd omdat je een lange toekomst met eigen kinderen voor je ziet met deze man?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:57:15 #60
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149325216
Even praktisch
Zorg voor je baby! Slik dus minimaal dagelijks foliumzuur, maar beter is volledige multivitaminen. Koop die vandaag nog, en begin er vandaag nog mee.
Je kan ook niet meer alles eten (rauwe melk/vis etc.), geen alcohol/sigaretten, etc. Een afspraak bij een verloskundige (=kosteloos!) kan je hier meer over vertellen.

De eventuele keuze voor abortus hoef je niet vandaag te besluiten. Als je daarvoor kiest, kan bovenstaande hoe dan ook geen kwaad. En als je daar niet voor kiest, geeft bovenstaande betere kansen voor je baby.
censuur :O
pi_149325455
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

En je ouders?
Want zijn reactie van weggaan omdat je je niet aan de afspraak hebt gehouden is niet zo vreemd, dat is namelijk ook zo.
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
pi_149325572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar de zwangerschap kan ook heel goed gaan, dat weet je niet van te voren.
Sommige hebben nergens last van en lopen een week overtijd nog vrolijk rond te springen, een bevalling is maar van relatief korte duur.
Maar nogmaals, als je niet achter een zwangerschap zelf staat dan kan het hel zijn, het is maar net hoe je er zelf in staat natuurlijk, als het kindje gewenst is kan je veel meer hebben.

Ik denk alleen dat studie geen reden hoeft te zijn, of je nu studeert of werkt dat maakt geen verschil.
Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.

Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik in zo'n vroeg stadium al bepaalde veranderingen merk. Ik heb een opgezwollen buik al, soort constante pijn/ krampen in mijn onderbuik en 's ochtends misselijkheid. Ook ontzettend moe en hoofdpijn. Is dat normaal?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:09:19 #63
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_149325574
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Waar ze ergens wel een punt hebben. Daden, consequenties en dergelijke. Het had ook zo makkelijk voorkomen kunnen worden, als je iets verstandiger was geweest.. Wie weet nou niet dat je met de pil een groot risico loopt als je ziek (inc. Braken en\of diarree) bent geweest?

Is adoptie geen optie voor je?
pi_149325592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:32 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik call bullshit
Ik ook ondertussen. TS wil gewoon geen kind maar weet dat haar vriend het er niet mee eens is als ze het weg laat halen, dat kan best kloppen. Dat hele geloofsgelul is óf onzin, óf intens hypocriet.

Wel trouwen, scheiden, neuken voor huwelijk, én anticonceptie gebruiken. Maar oh wee als je dan zwanger raakt hoor, dan ben je ineens de antichrist zelve en gaat je vriend er ALLES aan doen abortus te voorkomen :')
pi_149325613
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.

Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik in zo'n vroeg stadium al bepaalde veranderingen merk. Ik heb een opgezwollen buik al, soort constante pijn/ krampen in mijn onderbuik en 's ochtends misselijkheid. Ook ontzettend moe en hoofdpijn. Is dat normaal?
Je hebt vooral veel stress nu, dat is niet goed.

Praat nu gewoon met je partner.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:11:57 #66
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149325662
quote:
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan.
Vertel je ouders dat ze 7 jaar te laat zijn met je uithuwelijken, en dat ze 400 jaar te laat zijn met hun denkbeelden. Vertel ze vervolgens dat ze wellicht opa en oma worden.

quote:
Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik.
Tsja, je bent 25, wie bepaalt jouw leven?

quote:
Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Je mist een vertrouwensbasis in je relatie.

quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
Hij is lief en begripvol, maar zijn mening hierover staat vast. Welke fase het ook van een zwangerschap mag zijn, het mag niet afgebroken worden. Grootste zonde dat een mens kan begaan en je accepteert niet het cadeautje van God als je zoiets doet.
Juist ja. Zodra het over godjes gaat valt elke logica en zelfstandig nadenken weg...
Vraag: wat zou je doen als jouw leven afhangt van een abortus? Dus zonder abortus haalt je baby het niet, maar jijzelf ook niet! Mislukt cadeautje van je god zeg maar... Geef jij dan je leven voor een kind dat er nooit zal zijn? Dit scenario komt niet vaak voor, maar het bestaat wel degelijk!
pi_149325664
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Keltie het volgende:

[..]

Waar ze ergens wel een punt hebben. Daden, consequenties en dergelijke. Het had ook zo makkelijk voorkomen kunnen worden, als je iets verstandiger was geweest.. Wie weet nou niet dat je met de pil een groot risico loopt als je ziek (inc. Braken en\of diarree) bent geweest?

Dit
En het is heel onaardig van mij om te zeggen maar ik word een beetje moe van steeds nieuwe excuses van jouw kant. Nu weer zou je een zwangerschap lichamelijk niet aan kunnen terwijl je nog geen dokter hebt gesproken?

Beslis gewoon of je dit kind wil en draag de gevolgen van die beslissing. Het is kinderachtig om met van die halfbakken excuses als 'dan kan ik mijn studie niet af maken' aan te komen
Kan allemaal prima, alleen wat harder werken. Maar dat zijn de gevolgen van jouw daden
Nogmaals ik ben niet tegen abortus maar zie gewoon onder ogen waar je het over hebt ipv excuus op flauw excuus
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149325723
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dit
En het is heel onaardig van mij om te zeggen maar ik word een beetje moe van steeds nieuwe excuses van jouw kant. Nu weer zou je een zwangerschap lichamelijk niet aan kunnen terwijl je nog geen dokter hebt gesproken?

Beslis gewoon of je dit kind wil en draag de gevolgen van die beslissing. Het is kinderachtig om met van die halfbakken excuses als 'dan kan ik mijn studie niet af maken' aan te komen
Kan allemaal prima, alleen wat harder werken. Maar dat zijn de gevolgen van jouw daden
Nogmaals ik ben niet tegen abortus maar zie gewoon onder ogen waar je het over hebt ipv excuus op flauw excuus
Ze heeft allang besloten wat ze met het kind wil; weghalen. Ze zoekt alleen naar een reden/manier/oplossing om dit zo te brengen dat niemand kwaad op haar wordt of haar 'in de steek laat'. En die is er niet.

Sowieso moet je gewoon asap iets beslissen, wachten is zeker in dit geval geen optie.
pi_149325743
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou geen toekomst zien in een relatie waarin ik een abortus mijn leven lang geheim zou moeten houden. Die optie zou voor mij afvallen.

Liever wel eerlijk zijn, met de consequentie dat verloofde en ouders mij laten vallen als ik toch voor abortus kies.

Al zou ik eerder kiezen voor kind houden en trouwen. Je bent toch verloofd omdat je een lange toekomst met eigen kinderen voor je ziet met deze man?
Ik sta op de een of andere manier ook dichter bij het aan mijn vriend vertellen en kind houden op dit moment. Het enige waarom ik het niet door wil laten gaan is namelijk de tijd, omdat ik het vroegtijdig vind.

Misschien doe ik het kind en mijn vriend dan onrecht aan om egoïstisch te beslissen en daar wil ik geen schuldgevoelens van overhouden.

Toch neem ik nog even een paar dagen de tijd om een weloverwogen beslissing te nemen, de stappen die ik nu zou zetten hebben namelijk geen terugkeer meer.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:15:16 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149325759
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:14 schreef Wondertjex het volgende:
Toch neem ik nog even een paar dagen de tijd om een weloverwogen beslissing te nemen, de stappen die ik nu zou zetten hebben namelijk geen terugkeer meer.
Afspraak heeft ze al, wettelijke bedenktijd is 5 dagen.
pi_149325770
quote:

[..]

Toch wel ironisch om zoiets te lezen van opnieuw iemand die een eed aflegt om niet te neuken voor het huwelijk en het vervolgens alsnog doet. :') Ik begrijp dat je angstig bent voor je ouders. Zelf vind ik 25 jong, zeker als je nog niet stabiel genoeg bent (je gaf zelf aan nog bezig te zijn met je studie, geen vaste baan te hebben etc.)

Er rest nu maar een vraag: zie jij een kindje in dit plaatje? Anderzijds, voor je kinderen maak je tijd. Dus ik snap dat sommige users jouw argumenten niet sterk genoeg vinden.

Luister naar je hart, Wondertje. :) En niet naar je angst! Wat zegt je gevoel?
pi_149325798
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:14 schreef Wondertjex het volgende:

Ik heb je nu al 2 keer naar 2 instanties verwezen. Ga je daar nog iets mee doen?
pi_149325973
Als je familie of vriend je zouden afstoten bij een abortus zijn ze dus echt geen knip voor de neus waard. Kun je beter met andere mensen een sociaal leven opbouwen en "opnieuw beginnen".
pi_149325994
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:21 schreef robin007bond het volgende:
Als je familie of vriend je zouden afstoten bij een abortus zijn ze dus echt geen knip voor de neus waard.
Jij zou moord goed keuren?
pi_149326006
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:22 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Jij zou moord goed keuren?
Please, niet dit gewauwel weer :')
pi_149326019
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Please, niet dit gewauwel weer :')
Maar zo zien die mensen het wel. Daar kun je alles van vinden.
pi_149326038
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:04 schreef Wondertjex het volgende:
Verder is de relatie goed, we wonen niet samen, maar hij heeft een huis en goed werk waar we samen kunnen wonen. Ook al zou ik studeren of thuis blijven, kan hij het financieel gezien alsnog aan allemaal
Je relatie is zo goed dat je dit niet met hem kan bespreken en je serieus overweegt maar je verdere leven erover te blijven liegen :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:02 schreef Wondertjex het volgende:
Jouw waarheid, prima. Maar zijn waarheid vindt je dus minder relevant en jou het recht geven om te liegen.
Wat losser? Je geeft aan nu significant anders te denken over grote onderwerpen. Dat is je goed recht, maar sta daar dan ook als een volwassene achter en geef degene die je zogenaamd het liefste is de waarheid om zelf te kiezen of hij wel met zo iemand door wil.
Hoe zie je het uberhaupt voor je dat je als gelovige straks in de kerk je geloftes aflegt met zo'n leugen...

quote:
Omgekeerd leren ze jou dus niet kennen.
Het is echt egoistisch gelul dat jij vanuit een soort zelfbescherming hierover denkt te kunnen liegen. Wees de grote meid die haar broek niet aan kon houden en nu wel begrip heeft voor een abortus. Sta volwassen achter je keuze en geef hen de vrijheid om hetzelfde te doen. En dan met name je partner, waarmee je in liefde dit gedaan hebt.

quote:
Volkomen terecht dat schuldgevoel.

quote:
Dat geeft al aan dat je zelfreflectie mbt ouderschap wel snor zit. Je relatie zit niet goed, lees nog eens terug hoeveel keer je we en wij schrijft en hoeveel ik.
pi_149326044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Afspraak heeft ze al, wettelijke bedenktijd is 5 dagen.
Afspraak heb ik inderdaad al, omdat ik na week 6 sowieso niet meer ga laten weghalen wegens start van de hartkloppingen. Dat is dan wel mijn grens.

Ik heb wel gevraagd om een langere bedenktijd, de afspraak is binnen anderhalve week.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:24:53 #79
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149326064
quote:

[..]

Ja, de een heeft dat eerder dan de ander, ik had dat ook altijd al heel snel.
pi_149326070
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:23 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Maar zo zien die mensen het wel. Daar kun je alles van vinden.
Tjah, dan komen we terug bij de mosterd naar de maaltijd; als die mensen er zo instaan hadden ze er alles aan moeten een zwangerschap te voorkomen, en niet alleen op de pil vertrouwen.

Maar kom op, dit zijn dezelfde mensen die ondertussen de volgende zondes wel prima vinden

- Scheiding
- Seks voor huwelijk
- Gebruik van anticonceptie

Dus ik gok dat ze ook hier wel een oogje toe willen knijpen hoor... :')
pi_149326094
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:25 schreef Loveless85 het volgende:

Maar kom op, dit zijn dezelfde mensen die ondertussen de volgende zondes wel prima vinden

- Scheiding
- Seks voor huwelijk
- Gebruik van anticonceptie

Dus ik gok dat ze ook hier wel een oogje toe willen knijpen hoor... :')
Ik denk ook dat TS alles flink chargeert.
pi_149326129
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:16 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb je nu al 2 keer naar 2 instanties verwezen. Ga je daar nog iets mee doen?
Ik ben al aan het lezen en kijken, bedankt voor je tip :)
pi_149326148
quote:

[..]

Jullie toekomstplannen bedoel je? Oh wacht...
pi_149326347
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:27 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

want als je in een relatie zit mag je je alleen nog maar in meervoud uiten?
pi_149326495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

want als je in een relatie zit mag je je alleen nog maar in meervoud uiten?
Ja, dat schreef ik inderdaad, heel goed!

Asjeblieft, een sticker voor op je begrijpend lezenopdrachtje: :')
pi_149326591
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja, dat schreef ik inderdaad, heel goed!

Asjeblieft, een sticker voor op je begrijpend lezenopdrachtje: :')
je bent sneu. Of 13, kan ook.
pi_149326787
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:27 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hij is bereid zijn toekomstplannen te verschuiven, kan ook wat makkelijker voor hem, hij heeft al een vaste goede baan, alles is goed geregeld en hij heeft zelfs ervaring met alles.

Ik daarentegen ben nog een studente en zit in een andere levensfase.
pi_149326929
Ook bij verschillende levensfases kun je samen een toekomst plannen. Na 3 jaar in een goede en serieuze relatie (jouw dixit), zou dit enigszins logisch moeten zijn m.i. Of probeer je met die verloving niet alleen je omgeving wijs te maken dat het serieus is?

Verstandig dat je een paar vrije dagen hebt genomen, ik wens jullie veel wijsheid toe!
pi_149326985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:53 schreef Scary_Mary het volgende:
Ook bij verschillende levensfases kun je samen een toekomst plannen. Na 3 jaar in een goede en serieuze relatie (jouw dixit), zou dit enigszins logisch moeten zijn m.i. Of probeer je met die verloving niet alleen je omgeving wijs te maken dat het serieus is?

Verstandig dat je een paar vrije dagen hebt genomen, ik wens jullie veel wijsheid toe!
Jullie?
pi_149327016
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jullie?
Ja, ik wens haar partner ook wijsheid toe.
pi_149327215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:55 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja, ik wens haar partner ook wijsheid toe.
Ah toch fijn, ben benieuwd wat hij ermee gaat doen, extra boost op z'n werk, even die oude hobby weer nieuw leven inblazen ofzo. Hier heeft hij het immers niet voor nodig, want hij weet nu niks, en misschien nooit niks.
pi_149327273
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ah toch fijn, ben benieuwd wat hij ermee gaat doen, extra boost op z'n werk, even die oude hobby weer nieuw leven inblazen ofzo. Hier heeft hij het immers niet voor nodig, want hij weet nu niks, en misschien nooit niks.
Gelukkig snap je wat ik hen dan ook toe wens O+
pi_149327307
Oww :')
pi_149327752
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dit

Dit. Maar aangezien TS niet eens de moeder van haar stiefkinderen kent en daar al geen verantwoordelijkheid over af wil/kan leggen, zie ik dat in deze ook niet gauw gebeuren.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 15:23:20 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149327833
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:20 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Dit. Maar aangezien TS niet eens de moeder van haar stiefkinderen kent en daar al geen verantwoordelijkheid over af wil/kan leggen, zie ik dat in deze ook niet gauw gebeuren.
De moeder van haar stiefkinderen wil haar niet kennen, dat is nogal een verschil.
pi_149331501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:52 schreef Deckard het volgende:

[..]

Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat de aarde plat is? Ik denk van wel.
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat evolutie niet bestaat? Ik denk van wel.
Kom op je ziet toch wel dat het verschil tussen zaadlozing of ovulatie aan de ene kant en conceptie aan de andere kant immens is. Als er geen conceptie plaats zou vinden zou er nooit een baby van komen. Zaadlozingen of ovulatie kun je dan moeilijk een (massa)moord noemen, aangezien deze als de conceptie uitblijft gegarandeerd afsterven. Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 19:19:20 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149335828
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
Zoek het woord "moord" eens op... De betekenis wordt bepaald door de wetgever, niet door jou.
pi_149336381
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

je bent sneu. Of 13, kan ook.
Please jij komt ook behoorlijk vaak met dit soort 'volwassen' reacties, dan moet je niet boos worden.
pi_149336456
Iig TS je hebt alle keuzes en all het advies van ons gekregen. Wij kunnen jou niet echt meer verder helpen (tenzij iemand met iets geheel nieuws komt). Je moet gewoon goed nadenken over deze kwestie en het voor jezelf beslissen, want anders blijf je de hele tijd piekeren en voor je het weet is het kind er al.
pi_149336495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zoek het woord "moord" eens op... De betekenis wordt bepaald door de wetgever, niet door jou.
Belachelijk. Dan verschilt moord per land en per wetboek wat gebruikt wordt. Neem niet aan dat je dat serieus meent. Anders vind ik het behoorlijk triest.

''Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.''

Als de wet aangepast is, dan verandert ook meteen wat moord is hè. :')

Jurisprudentie en het wetboek zijn geen morele kompassen hè.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 19:38:07 #101
5428 crew  miss_sly
pi_149336613
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:35 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Belachelijk. Dan verschilt moord per land en per wetboek wat gebruikt wordt. Neem niet aan dat je dat serieus meent. Anders vind ik het behoorlijk triest.

''Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.''

Als de wet aangepast is, dan verandert ook meteen wat moord is hè. :')

Jurisprudentie en het wetboek zijn geen morele kompassen hè.
Om van het leven te beroven, moet er leven zijn. Zo kort na conceptie is er geen sprake van leven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149337285
quote:

[..]

Kom op je ziet toch wel dat het verschil tussen zaadlozing of ovulatie aan de ene kant en conceptie aan de andere kant immens is. Als er geen conceptie plaats zou vinden zou er nooit een baby van komen. Zaadlozingen of ovulatie kun je dan moeilijk een (massa)moord noemen, aangezien deze als de conceptie uitblijft gegarandeerd afsterven. Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar mijn grens ligt bij week 6, aangezien er dan pas een hartje ontstaat met hartkloppingen. Zo ver ben ik gelukkig nog niet, op dit moment zijn het een aantal cellen die zich aan het ontwikkelen zijn.

Maar ik dacht voordat ik zwanger bleek te zijn ook hetzelfde als jij, dus ik snap je reactie.
pi_149337292
Please, dit is niet de plek voor discussie moord/geen moord :')
Somebody that I used to know
pi_149337507
Snap niet dat je overweegt het weg te laten halen. Er zijn genoeg voorbeelden van vrouwen die ondanks hun studie prima een kind kunnen opvoeden. Daarnaast hoor je ook zoveel vrouwen waarbij het niet lukt en helemaal stuk zitten.

Stel dat je het weg laat halen en het lukt je nooit meer. Dan hoop ik dat je nog met jezelf kan leven. Ook dat je het niet bespreekt met je vriend is echt schandalig. Luister tenminste eens wat hij te zeggen heeft....
pi_149337637
quote:

[..]

Je weet zeker dat je nog maar een week of 4 a 5 zwanger bent? Of is dat vastgesteld door een prof?
live like tomorrow doesn't exist
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:08:31 #106
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149337791
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:00 schreef den85 het volgende:
Daarnaast hoor je ook zoveel vrouwen waarbij het niet lukt en helemaal stuk zitten.

Dat vind ik altijd zijn drogredenering, dat omdat andere vrouwen moeilijk zwanger kunnen worden moet ze het maar houden?
Eet jij ook iedere dag droog brood omdat er miljoenen mensen zijn die honger hebben?
pi_149338039
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:04 schreef BeltaneFire het volgende:

[..]

Je weet zeker dat je nog maar een week of 4 a 5 zwanger bent? Of is dat vastgesteld door een prof?
Nog niet door een prof. Ik ga uit van de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
Buikgriep/overgeven was ongeveer twee/drie weken terug, dus waarschijnlijk raakte ik toen zwanger.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:19:12 #108
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_149338179
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Nog niet door een prof. Ik ga uit van de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
Buikgriep/overgeven was ongeveer twee/drie weken terug, dus waarschijnlijk raakte ik toen zwanger.
Not to raise panic, maar toen ik zwanger was bloedde ik in de eerste weken, dus ik zou het snel 'officieel' laten nakijken...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_149338567
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:19 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Not to raise panic, maar toen ik zwanger was bloedde ik in de eerste weken, dus ik zou het snel 'officieel' laten nakijken...
hahahahaha zou leuk zijn als ze al 4 maanden zwanger blijkt _O- _O-
pi_149338679
quote:

[..]

Dat is inderdaad ook mijn afweging op dit moment. Ik ben nu geteld vanaf mijn eerste dag menstruatie vorige maand, 4 weken, 4 dagen zwanger. Ik las dat er op dit moment nog niet eens een hartklopping is, dat begint vanaf week 6. Maar ja, blijft natuurlijk wel iets afbreken wat in mij probeert te groeien.

Ik zit echt in een dilemma, beide keuzes wil ik niet, maar ik zal iets moeten beslissen en het liefst voor week 6, zodat ik niet te laat ben.

Gewoon met hem overleggen!!!
anders loop je de rest van je leven met een schuld gevoel en dat wil je niet neem ik aan?
pi_149338803
quote:

[..]

Ik raad het je ten zeerste aan om je zwangerschapsduur zo snel mogelijk door een prof te laten inschatten. Het is een vervelende boodschap nu maar een pil-menstruatie zegt weinig in die zin.
Zeker gezien de keuze waar je nu voor staat.

Even over een andere boeg bekeken, hoe gewenst is een baby nu voor jouw gevoel? Zou je besluiten het te houden om wat voor reden dan ook, kun je er dan ook van houden of is er de kans dat je het kindje als ongewenst/gedwongen blijft zien? Kun jij in deze fase van je leven en op de manier waarop het nu gaat een kindje de liefde geven die het verdient?

Houdt er rekening mee dat er niks zo schadelijk is voor een kind om door te hebben dat het ongewenst is...
pi_149339003
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zijn drogredenering, dat omdat andere vrouwen moeilijk zwanger kunnen worden moet ze het maar houden?
Eet jij ook iedere dag droog brood omdat er miljoenen mensen zijn die honger hebben?
Helemaal met je eens! Goed gezegd ^O^
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:23:51 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149340666
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, ik eet juist elke dag lekker omdat er miljoen zijn die honger hebben.

Dat is een betere analogie, maar voegt nog steeds weinig toe.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:31:23 #114
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149340960
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ik eet juist elke dag lekker omdat er miljoen zijn die honger hebben.

Dat is een betere analogie, maar voegt nog steeds weinig toe.
inderdaad, hoe dan ook, die mensen hebben nog steeds honger.
pi_149341841
Laat het weghalen en leef de rest van je leven in diepe schaamte dat je niet meer moeite hebt gedaan om dit tegen te gaan TS.
pi_149342754
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:34 schreef qwerty789 het volgende:
Iig TS je hebt alle keuzes en all het advies van ons gekregen. Wij kunnen jou niet echt meer verder helpen (tenzij iemand met iets geheel nieuws komt).
Ik gooi er nog een optie in; laat het kind door je ouders opvoeden alsof het van hun was. Kun jij voor de gemeenschap als maagd het huwelijk in en hoef je geen abortus te plegen en niet zelf voor het kind te zorgen. Schijnt vaker te gebeuren ;)

Maar even serieus...wat je ook gaat doen, bespreek het met je partner. Samen moeten jullie tot een oplossing kunnen komen.
Wees eerlijk over jou bezwaren en de beren die je op de weg ziet, maar luister ook naar hem. Misschien heeft hij uiteindelijk wel een oplossing waar jij je ook in kunt vinden.
pi_149343349
quote:

[..]

Die laatste zin is al belachelijk voor woorden.
Jij hebt het over potentie. Conceptie is slechts een volgende stap na een eventueel leven, verder niets. Als er nooit een eicel zou zijn, zou er ook geen baby kunnen komen.
pi_149343531
Als ik TS was, zou ik er eerst een nacht over slapen (dat heeft ze inmiddels gedaan), dan al mijn moed bij elkaar rapen en het aan mijn vriend vertellen, en dan samen tot een besluit komen. Vriendlief heeft ook inspraak en je zult er toch samen uit moeten komen, want dit heeft ook betekenis voor je relatie.
Somebody that I used to know
pi_149344155
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:35 schreef BeltaneFire het volgende:

[..]

Ik raad het je ten zeerste aan om je zwangerschapsduur zo snel mogelijk door een prof te laten inschatten. Het is een vervelende boodschap nu maar een pil-menstruatie zegt weinig in die zin.
Zeker gezien de keuze waar je nu voor staat.

Even over een andere boeg bekeken, hoe gewenst is een baby nu voor jouw gevoel? Zou je besluiten het te houden om wat voor reden dan ook, kun je er dan ook van houden of is er de kans dat je het kindje als ongewenst/gedwongen blijft zien? Kun jij in deze fase van je leven en op de manier waarop het nu gaat een kindje de liefde geven die het verdient?

Houdt er rekening mee dat er niks zo schadelijk is voor een kind om door te hebben dat het ongewenst is...
Ik ga dan maar inderdaad zo snel mogelijk een echo laten maken om de duur van de zwangerschap te laten bepalen. Het blijft namelijk raar dat ik gelijk al een soort van constante druk/pijn/kramp voel en een opgezwollen buikje heb lijkt mij. Maar misschien is dat ook wel normaal, heb sowieso nooit een zwangerschap meegemaakt, dus ik heb geen flauw idee.

Verder denk ik dat als ik besluit het kind te houden en het eenmaal heb geaccepteerd, wel ervan kan houden en ervoor zorgen. Ik houd van kinderen en je eigen baby is toch wel iets heel bijzonders en moois. Het komt alleen zo ongepland en vroegtijdig dat ik op dit moment moeite heb met tot een besluit komen.
pi_149344308
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:52 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik ga dan maar inderdaad zo snel mogelijk een echo laten maken om de duur van de zwangerschap te laten bepalen. Het blijft namelijk raar dat ik gelijk al een soort van constante druk/pijn/kramp voel en een opgezwollen buikje heb lijkt mij. Maar misschien is dat ook wel normaal, heb sowieso nooit een zwangerschap meegemaakt, dus ik heb geen flauw idee.

Verder denk ik dat als ik besluit het kind te houden en het eenmaal heb geaccepteerd, wel ervan kan houden en ervoor zorgen. Ik houd van kinderen en je eigen baby is toch wel iets heel bijzonders en moois. Het komt alleen zo ongepland en vroegtijdig dat ik op dit moment moeite heb met tot een besluit komen.
Dit zijn ook zaken die je met een huisarts of verloskundige kan bespreken, waarbij het t beste is je partner daar echt bij te betrekken.

Succes met wat waarschijnlijk 1 van de moeilijkste beslissingen in je leven zal zijn.
pi_149344650
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef Postbus100 het volgende:
Als ik TS was, zou ik er eerst een nacht over slapen (dat heeft ze inmiddels gedaan), dan al mijn moed bij elkaar rapen en het aan mijn vriend vertellen, en dan samen tot een besluit komen. Vriendlief heeft ook inspraak en je zult er toch samen uit moeten komen, want dit heeft ook betekenis voor je relatie.
Mwa. Ik ben TS niet, maar ik heb wel een keer gehad dat ik ziek was geworden icm pil inname. En toen maakte ik me ook zorgen. En dat heb ik meteen aan mijn vriend verteld. En die steunde mij onvoorwaardelijk.

Ik heb het idee dat TS ook beren op de weg ziet. Als je van iemand houdt kom je er samen wel uit. Als zijn principes zoveel sterker zijn dan zijn liefde is het sowieso geen top relatie. Dan beperk je elkaar.
pi_149344664
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:55 schreef BeltaneFire het volgende:

[..]

Dit zijn ook zaken die je met een huisarts of verloskundige kan bespreken, waarbij het t beste is je partner daar echt bij te betrekken.

Succes met wat waarschijnlijk 1 van de moeilijkste beslissingen in je leven zal zijn.
Ik ga maar inderdaad zo snel mogelijk in gesprek met een professional om alles op een rijtje te kunnen zetten en alles zwart op wit te krijgen.

Bedankt, ik hoop dat ik de juiste beslissingen zal maken uiteindelijk..
pi_149344704
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:52 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik ben zelf zwanger op dit moment en was elke ochtend misselijk in het eerste trimester. Had een enorm gezwollen en 'strakke' buik van al het lucht en het minder makkelijk naar toilet kunnen (hormonen zijn van invloed op je darmen en heb al darmklachten) waardoor ik ook steeds krampen en buikpijn had.
Al jou 'klachten' kunnen dus heel normaal zijn. Ik had dat vanaf het moment dat mijn menstruatie weer had moeten beginnen. Dus ook rond de 4-5 wkn.

Bij de eerste echo (had ik met 8 wkn) konden ze alleen nog niet met zekerheid de zwangerschapsduur bepalen. Die kreeg ik pas bij de 10 wkn echo te horen. Daarvoor berekenen ze het toch vooral nav je laatste menstruatie.
pi_149345740
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:04 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Mwa. Ik ben TS niet, maar ik heb wel een keer gehad dat ik ziek was geworden icm pil inname. En toen maakte ik me ook zorgen. En dat heb ik meteen aan mijn vriend verteld. En die steunde mij onvoorwaardelijk.

Ik heb het idee dat TS ook beren op de weg ziet. Als je van iemand houdt kom je er samen wel uit. Als zijn principes zoveel sterker zijn dan zijn liefde is het sowieso geen top relatie. Dan beperk je elkaar.
Dit.

Vind het wat laf en vraag me af wat voor relatie je hebt, als je dit niet direct (eigenlijk als eerste, meteen al) met je partner kunt bespreken (ongeacht principes).

Dit soort dingen pak je mijnziens met je relatie aan, niet met vreemden op het internet en vriendinnen. Daarnaast gaat het al helemaal ver dat het überhaupt in je op komt het weg te laten halen zonder zijn medeweten.
pi_149348414
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef Myrr het volgende:

[..]

Dit.

Vind het wat laf en vraag me af wat voor relatie je hebt, als je dit niet direct (eigenlijk als eerste, meteen al) met je partner kunt bespreken (ongeacht principes).

Dit soort dingen pak je mijnziens met je relatie aan, niet met vreemden op het internet en vriendinnen. Daarnaast gaat het al helemaal ver dat het überhaupt in je op komt het weg te laten halen zonder zijn medeweten.
Mee eens. Als je dat andere topic er dan nog bij pakt zie je de scheuren in de relatie zitten. Communicatie, TS.
pi_149349035
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef Myrr het volgende:

[..]

Dit.

Het liefst wil ik het ook gewoon vertellen en dat ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ik zie hem pas in het weekend en wil dit sowieso niet aan de telefoon vertellen en eerder afspreken kan ook niet.

Het probleem is dat ik dan al weet wat er gaat gebeuren, dat we het kind gewoon gaan houden aangezien dat de afspraak was en we beiden eens waren dat abortus gewoon niet als een optie gezien mocht worden.

Ik weet dat ik het ook hoor te vertellen, maar ja ik weet dan ook wat mij te wachten staat en daarom neem ik er tijd voor.

Overigens raden mijn vriendinnen mij aan, die mij en mijn vriend kennen en weten hoe alles zit, het niet te vertellen, omdat ik dan gewoon geen keus meer heb en omdat dit mijn lichaam is en ik de komende maanden/ jaren de meeste gevolgen ga onderzien. Hij gaat werken, komt in de avonden beetje spelen met zijn kind en verder zal ik de totale zorg hebben als moeder. Het is dus een beetje oneerlijk als ik het laat afhangen van zijn besluit.
pi_149349132
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 08:51 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Hij gaat werken, komt in de avonden beetje spelen met zijn kind en verder zal ik de totale zorg hebben als moeder. Het is dus een beetje oneerlijk als ik het laat afhangen van zijn besluit.
waarom ben je met hem? Ik zie aan je toon dat dit niet is wat je wil. Waarom dan met iemand zijn die zo is?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 4 februari 2015 @ 09:04:09 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149349227
quote:

[..]

Overigens raden mijn vriendinnen mij aan, die mij en mijn vriend kennen en weten hoe alles zit, het niet te vertellen, omdat ik dan gewoon geen keus meer heb en omdat dit mijn lichaam is en ik de komende maanden/ jaren de meeste gevolgen ga onderzien. Hij gaat werken, komt in de avonden beetje spelen met zijn kind en verder zal ik de totale zorg hebben als moeder. Het is dus een beetje oneerlijk als ik het laat afhangen van zijn besluit.
Dan zeg je dat tegen hem, dat je best de baby wil houden op voorwaarde dat de verzorging toch echt 50/50 zal moeten zijn zodat jij je studie gewoon af kan maken.
Zo niet, dat je het dan weg wil laten halen.
pi_149349268
Wat een bullshit, je bent gewoon pussy. Zelfs al vertel je het en is hij het er niet mee eens kan je het nog weg laten halen.

Maar lekker christelijk hoor, deze oplossing :')
  woensdag 4 februari 2015 @ 09:15:27 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149349394
Gewoon nog langer niets doen zodat een overtijdbehandeling geen optie meer is...
Het met vriendinnen bespreken, er een topic over openen, maar niet naar de huisarts gaan.

Misschien wil je het eigenlijk toch wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149349395
Nou, of de baby er nou komt of niet, die relatie gaat niet lang mee :@
Tap tap tap
  woensdag 4 februari 2015 @ 09:21:31 #132
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_149349488
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:15 schreef CherryLips het volgende:
Dit ja!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  woensdag 4 februari 2015 @ 09:33:58 #133
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149349731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:53 schreef Postbus100 het volgende:
Please, dit is niet de plek voor discussie moord/geen moord :')
dat, maak daar maar een ander topic voor, hier gaat het over 1 persoon die een beslissing moet nemen over de rest van d'r leven
  woensdag 4 februari 2015 @ 09:35:52 #134
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149349753
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:07 schreef Loveless85 het volgende:
Gelovigen :N :N
Hoog tijd dat dat gewoon Europees afgeschaft wordt.

quote:
en eerder afspreken kan ook niet.
Je hebt je prioriteiten lekker op orde TS :')
Slik je nou ondertussen al foliumzuur? Of wil je bewust meer kans op een kind met open ruggetje?
  woensdag 4 februari 2015 @ 09:36:21 #135
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149349768
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:07 schreef Loveless85 het volgende:
Wat een bullshit, je bent gewoon pussy. Zelfs al vertel je het en is hij het er niet mee eens kan je het nog weg laten halen.

ik weet dat je dat er graag met de haren bijsleept, maar de mens is gewoon by default hypocriet, dat is een gegeven dus de ene regel volg je wel de andere niet
pi_149349943
quote:
3s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:36 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet dat je dat er graag met de haren bijsleept, maar de mens is gewoon by default hypocriet, dat is een gegeven dus de ene regel volg je wel de andere niet
Ik sleep het er niet graag bij hoor, ze komt zelf met dat dat DE reden is waardoor het niet aan haar omgeving vertelt kan worden.
pi_149349984
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 08:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

waarom ben je met hem? Ik zie aan je toon dat dit niet is wat je wil. Waarom dan met iemand zijn die zo is?
Daarmee wilde ik hem niet zwart maken, maar ik bedoel dat het wel zo gaat zijn. Hij heeft een goede functie, maar dat houdt in dat hij ook weg moet af en toe en dat hij er veel tijd in moet investeren. Ik heb nog niet eens een normale baan die past bij mijn studie, dus het meest logische zal zijn dat ik tijdelijk parttime huisvrouw en parttime studente word en hij de kostwinner.
pi_149350039
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:50 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Daarmee wilde ik hem niet zwart maken, maar ik bedoel dat het wel zo gaat zijn. Hij heeft een goede functie, maar dat houdt in dat hij ook weg moet af en toe en dat hij er veel tijd in moet investeren. Ik heb nog niet eens een normale baan die past bij mijn studie, dus het meest logische zal zijn dat ik tijdelijk parttime huisvrouw en parttime studente word en hij de kostwinner.
kun je nu zelf niet teruglezen Hoe je over je relatie en je partner praat? (Ik hoop dat hij het niet kan want dan is het vast zo over)
Dat hij kostwinner is is wel even wat anders dan dat gemekker van net

Is je relatie zo slecht/verschillen jullie zo erg of moet ik dit gewoon weer lezen in het rijtje van je excuses?
Ik gok het eerste gezien je eerdere topics

Wat studeer je eigenlijk dat zo onmogelijk te combineren is?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 4 februari 2015 @ 09:53:54 #139
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149350061
quote:

[..]

Het liefst wil ik het ook gewoon vertellen en dat ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ik zie hem pas in het weekend en wil dit sowieso niet aan de telefoon vertellen en eerder afspreken kan ook niet.

Het probleem is dat ik dan al weet wat er gaat gebeuren, dat we het kind gewoon gaan houden aangezien dat de afspraak was en we beiden eens waren dat abortus gewoon niet als een optie gezien mocht worden.

Ik weet dat ik het ook hoor te vertellen, maar ja ik weet dan ook wat mij te wachten staat en daarom neem ik er tijd voor.

Is het óóit in je opgekomen dat je niet móét luisteren naar hem :? Als jij abortus wil dan wil je dat en heeft hij daar geen beslissing in. Zeggen de reacties van de mensen je hier niet genoeg?

Je hebt echt geen keus meer dan? Word je mishandeld door hem? Dreigt hij met geweld?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_149350062
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:15 schreef Leandra het volgende:
Gewoon nog langer niets doen zodat een overtijdbehandeling geen optie meer is...
Het met vriendinnen bespreken, er een topic over openen, maar niet naar de huisarts gaan.

Misschien wil je het eigenlijk toch wel.
Er zijn al stappen genomen, ik heb een afspraak bij een kliniek, maar er geldt een wettelijke bedenktijd van een week. Voor mij overigens anderhalve week omdat ik extra bedenktijd nodig had.

Verder ga ik vandaag maar even kijken of ik extra vitamines kan krijgen om in te nemen, stel dat ik het kind toch besluit te houden, heeft het tenminste een goede basis qua voedingsstoffen, dat kan nooit kwaad zoals een forumgenoot dat zei.
pi_149350067
Ik weet nog dat er in het eerste jaar van m'n studie een jaargenootje zwanger raakte, zelfde situatie denk ik. Gelovig en alles, nog niet getrouwd. Die zijn getrouwd, kind gekregen, en ze was nog eerder afgestudeerd dan ik _O-
Tap tap tap
pi_149350124
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

Slik je nou ondertussen al foliumzuur? Of wil je bewust meer kans op een kind met open ruggetje?
Ik vond dit wel een hele goede tip. Ik houd de opties nog open, dus het kan inderdaad niet kwaad extra vitamines/ voedingsstoffen in te nemen voor het geval dat..

Ik ga er vandaag achteraan, gisteren en eergisteren had ik geen puf om iets te doen en uit huis te komen.

De reden dat ik hem niet eerder kan zien, is overigens omdat hij op dit moment in het buitenland is voor zijn werk. Heeft verder niks met prioriteiten te maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Wondertjex op 04-02-2015 10:09:11 ]
pi_149350293
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

Nou dit is niet een 'gelovigen' kwestie iedereen doet gewoon aan cherry picking als het hen goed uitkomt :'). Zelfs jij en ik. Het verandert het feit niet dat zij er nogal om heen draait ja.
pi_149350300
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:15 schreef CherryLips het volgende:
Komt er wel op neer ja :D :@ .
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:05:52 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149350317
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:53 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Er zijn al stappen genomen, ik heb een afspraak bij een kliniek, maar er geldt een wettelijke bedenktijd van een week. Voor mij overigens anderhalve week omdat ik extra bedenktijd nodig had.

Verder ga ik vandaag maar even kijken of ik extra vitamines kan krijgen om in te nemen, stel dat ik het kind toch besluit te houden, heeft het tenminste een goede basis qua voedingsstoffen, dat kan nooit kwaad zoals een forumgenoot dat zei.
Die bedenktijd geldt niet voor een overtijdbehandeling...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149350379
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:50 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk ook wel best weten wat jij dan studeert, waardoor dit zo onmogelijk wordt. Als je bijv. een studie geneeskunde doet waarbij je verplichte alle 60 studiepunten per jaar moet halen, dan snap ik dit, maar je laat wel heel veel in de donker liggen zo. Wij kunnen alleen maar gokken op basis van wat jij weggeeft.
pi_149350405
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die bedenktijd geldt niet voor een overtijdbehandeling...
Ik ben nog niet zo ver dat het een overtijdbehandeling wordt. Dat is dacht ik pas na 8 of 12 weken.

Bij mij wordt het de abortuspil of curettage, afhankelijk van wat ik wil.
pi_149350457
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:09 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk ook wel best weten wat jij dan studeert, waardoor dit zo onmogelijk wordt. Als je bijv. een studie geneeskunde doet waarbij je verplichte alle 60 studiepunten per jaar moet halen, dan snap ik dit, maar je laat wel heel veel in de donker liggen zo. Wij kunnen alleen maar gokken op basis van wat jij weggeeft.
Wegens herkenbaarheid wil ik dat liever niet vertellen. Ik kan alleen vertellen dat het valt onder de pittigere studies en dat ik na de zomervakantie eigenlijk intern moet solliciteren en daar gaat enorm veel tijd in zitten.
pi_149350510
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:11 schreef Wondertjex het volgende:
overtijdbehandeling
Eeh, nee?
http://www.casaklinieken.(...)/overtijdbehandeling
Tap tap tap
pi_149350557
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:13 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Wegens herkenbaarheid wil ik dat liever niet vertellen. Ik kan alleen vertellen dat het valt onder de pittigere studies en dat ik na de zomervakantie eigenlijk intern moet solliciteren en daar gaat enorm veel tijd in zitten.
Sorry hoor, maar er zijn genoeg mensen die jouw studie en die in jouw situatie zitten, dus dit is een beetje en slap excuus, maar goed ik laat het voor wat het is. Je wilt er duidelijk niets over kwijt en dat is je goed recht.
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:20:29 #151
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_149350604
niet nodig

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 04-02-2015 10:21:26 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_149350629
quote:
Ooh ok, hier heb ik geen informatie over gehad. Maar ik zit ook nog niet op dag 12, dus met bedenktijd erbij komt het nu op hetzelfde neer.
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:28:53 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149350763
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:11 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik ben nog niet zo ver dat het een overtijdbehandeling wordt. Dat is dacht ik pas na 8 of 12 weken.

Bij mij wordt het de abortuspil of curettage, afhankelijk van wat ik wil.
Nee.
Ga naar je huisarts, want ondanks je leeftijd en het feit dat je studeert begrijp je duidelijk niet wat het verschil is tussen een abortus en een overtijdbehandeling.
De keuze voor een curettage of abortuspil is afhankelijk van je zwangerschapsduur, niet van wat jij wilt.
En geloof me, je wilt niet zolang wachten dat een pil geen optie meer is en het sowieso een curettage wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 10:29:20 #154
70532 loveli
N
pi_149350773
quote:

[..]

Pilcyclus, dus niet uitgaan van eerste dag laatste menstruatie. Ga naar de verloskundige/huisarts en kom erachter hoe ver je bent.

On topic: Als jullie echt zo'n toffe relatie hebben... Jullie zijn verloofd, willen trouwen en in de toekomst kinderen. Alleen de volgorde is nu iets anders.
Pleeg je abortus en lieg je erover, dan is dat niet echt een goede basis voor een huwelijk. Daar tegenover: een kind is geen reden om per se te trouwen. Dus als je niet om een domme reden verloofd bent, wat is het probleem?

Nu hoe ik er echt over denk: Ik heb twijfels bij je verhaal.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 00:34 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Hij 33 en ik 27.
Zwangerschapsdementie? Hoe oud ben je echt? Andere topic had ik al eerder gelezen en als dat klopt, heb je in mijn ogen geen goede relatie.

Stond ik in jouw schoenen (en ben je geen trol), dan hield ik het kind, maar trouwde ik niet (meteen). Dat gedoe met de ex en dat jij haar nog nooit hebt gezien staat me niet aan. Dat jij totaal niet weet hoe alles met die ex zit, zorgt bij mij voor wantrouwen of je echt bent of een trol.
crap in = crap out
pi_149350776
Zo'n curettage lijkt me zo ontzettend onprettig :X
Tap tap tap
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:31:09 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149350801
Ik geloof er eigenlijk al niet zoveel meer van, je strooit met termen en termijnen waar je niet mee zou strooien als je werkelijk al contact met een arts of kliniek had gehad, of zelfs maar even serieus gegoogled had.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:31:45 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149350811
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:21 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ooh ok, hier heb ik geen informatie over gehad. Maar ik zit ook nog niet op dag 12, dus met bedenktijd erbij komt het nu op hetzelfde neer.
Daarom is er geen bedenktijd voor een overtijdbehandeling...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149350817
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee.
Ga naar je huisarts, want ondanks je leeftijd en het feit dat je studeert begrijp je duidelijk niet wat het verschil is tussen een abortus en een overtijdbehandeling.
De keuze voor een curettage of abortuspil is afhankelijk van je zwangerschapsduur, niet van wat jij wilt.
En geloof me, je wilt niet zolang wachten dat een pil geen optie meer is en het sowieso een curettage wordt.
Dit
Ik snap niet waarom je niet een afspraak hebt gemaakt met je huisarts? Dat is al meerdere keren gezegd?

Naja, ik snap hier eigenlijk allemaal geen zak van
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149350825
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:31 schreef Leandra het volgende:
Ik geloof er eigenlijk al niet zoveel meer van, je strooit met termen en termijnen waar je niet mee zou strooien als je werkelijk al contact met een arts of kliniek had gehad, of zelfs maar even serieus gegoogled had.
Inderdaad, ik heb er de ballen verstand van, maar die link die ik gaf was de eerste hit op google. Sowieso kun je op de naam al afgaan dat een overtijdbehandeling vrij rap moet gebeuren.
Tap tap tap
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:32:21 #160
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149350829
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:29 schreef CherryLips het volgende:
Je voelt er niet veel van, het idee is alleen niet prettig.
Hoewel bij mij het vruchtje zelf al gestopt was met groeien, alleen mijn lichaam wilde het niet afstoten.
Dat maakt het natuurlijk wat minder beladen.
pi_149350842
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:56 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik vond dit wel een hele goede tip. Ik houd de opties nog open, dus het kan inderdaad niet kwaad extra vitamines/ voedingsstoffen in te nemen voor het geval dat..

Ik ga er vandaag achteraan, gisteren en eergisteren had ik geen puf om iets te doen en uit huis te komen.

De reden dat ik hem niet eerder kan zien, is overigens omdat hij op dit moment in het buitenland is voor zijn werk. Heeft verder niks met prioriteiten te maken.
Beslis. Gewoon. Iets.

Serieus, hoe langer hoe slechter, je hebt maar een beetje op een huis-, tuin- en keukenmanier zelf zitten tellen hoe ver je bent, totaal onbetrouwbaar. Verder weten al vriendinnen het, dit forum, en wat denk je dat er gebeurt als je straks bij de ETOS loopt met je mandje vol foliumzuur en je komt een bekende tegen?
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 10:33:53 #162
70532 loveli
N
pi_149350855
quote:
Dat dus.
crap in = crap out
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:34:20 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149350863
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:29 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb het gehad vanwege een miskraam die maar niet vanzelf en met pillen op gang wilde komen, en dat viel wel mee, maar ik wist dat ik een dood kindje liet weghalen, en ik denk dat het verplegend personeel daar iets anders mee omgaat dan met een abortus omdat je er geen zin in hebt.

Maar goed, in een kliniek doen ze niet anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:34:38 #164
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_149350874
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 00:34 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Hij 33 en ik 27.
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:43 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

25 jaar.
Jaren gaan snel bij TS. :D
pi_149350893
quote:
10s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:34 schreef Lastpost het volgende:

[..]

[..]

Nu komt het gebruikelijke 'om herkenbaarheid te voorkomen' smoesje.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 10:36:05 #166
70532 loveli
N
pi_149350904
quote:

[..]

[..]

*insert flutexcuus over niet herkend willen worden*
crap in = crap out
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:36:07 #167
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_149350906
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:35 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nu komt het gebruikelijke 'om herkenbaarheid te voorkomen' smoesje.
Ze is zelfs 2 jaar jonger in een week, kloppen die spotjes op TV toch. Snel zo'n potje halen voor m'n verloofde.
pi_149350925
quote:
6s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:36 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ze is zelfs 2 jaar jonger in een week, kloppen die spotjes op TV toch. Snel zo'n potje halen voor m'n verloofde.
Slakkenslijm? :o
Tap tap tap
pi_149350927
quote:
Ik ook niet meer eigenlijk. Straks is het weer een excuus om niet meer herkend te worden :D :') .
pi_149350938
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb het gehad vanwege een miskraam die maar niet vanzelf en met pillen op gang wilde komen, en dat viel wel mee, maar ik wist dat ik een dood kindje liet weghalen, en ik denk dat het verplegend personeel daar iets anders mee omgaat dan met een abortus omdat je er geen zin in hebt.

Maar goed, in een kliniek doen ze niet anders.
Een goede vriendin van me had precies hetzelfde en haar verhaal klonk toch vrij onprettig :')
Tap tap tap
pi_149350943
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Slakkenslijm? :o
Nu met extra Q102++++++ :o
pi_149350951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:37 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Nu met extra Q102++++++ :o
Placentazalf :o
Tap tap tap
pi_149350992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Placentazalf :o
Ja omiegied :o! We zijn wel lekker bezig he :D, maar goed hoe serieus is dit topic nog met de leugens en gaten in het verhaal van TS :').
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:44:23 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149351112
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Een goede vriendin van me had precies hetzelfde en haar verhaal klonk toch vrij onprettig :')
Ik denk dat het heel persoonlijk is, als je je kan ontspannen is dat al het halve werk.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 10:49:03 #175
70532 loveli
N
pi_149351223
quote:
Verder is de relatie goed, we wonen niet samen, maar hij heeft een huis en goed werk waar we samen kunnen wonen.
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:19 schreef Wondertjex het volgende:
maar ja gedeeltelijk samenwonen met je vriend kan ook irritaties opleveren (wat ik nu ervaar) :P
*gaap*

doei
crap in = crap out
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:52:52 #176
64831 2NutZ
pi_149351339
Nogmaals (dit is mijn mening, mag gewoon blijven staan Re :) ) dit is gewoon weer een van de zoveelste geestezieken die aandacht nodig hebben. COnstant verhalen verzinnen om zich beter te voelen ofzo? zoek gewoon eens mensen buiten internet om op joh, stuk meer voldoening haal je daar uit.
Suffe verzonnen verhalen :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:55:23 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149351409
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:52 schreef 2NutZ het volgende:
Nogmaals (dit is mijn mening, mag gewoon blijven staan Re :) ) dit is gewoon weer een van de zoveelste geestezieken die aandacht nodig hebben. COnstant verhalen verzinnen om zich beter te voelen ofzo? zoek gewoon eens mensen buiten internet om op joh, stuk meer voldoening haal je daar uit.
Suffe verzonnen verhalen :')
grensgevalletje }:|
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:57:27 #178
64831 2NutZ
pi_149351463
quote:
3s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:55 schreef Re het volgende:

[..]

grensgevalletje }:|
Prima, maar hoef je niet gelijk mensen de mond te snoeren.
Ontopic weer.
  woensdag 4 februari 2015 @ 11:02:09 #179
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149351587
Way to go om voor je geloofbaarheid, TS. :') Zal overigens wel lachen als je een vierling krijgt of zo. _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149352366
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:49 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

*gaap*

doei
ze is daar elk weekend dacht ik gelezen te hebben, misschien kan je dat in een optimistische bui interpreteren als half-samenwonen
pi_149352474
Nou sorry hoor, zoals de meesten hier heb ik bepaalde dingen een beetje aangepast om herkenbaarheid te voorkomen. Als ik niet anoniem kan blijven op dit forum had ik dit topic hier niet geplaatst, kan ik net zo goed van de daken schreeuwen. Ik kan het resultaat van de test hier posten, maar ja ik hoef me niet te bewijzen en geloof je het niet dan hoef je niet mee te lezen of reageren.

Ik ben in ieder geval 20+, vriend 30+. Hij is gescheiden en heeft twee kinderen. Ik weet sinds maandag dat ik ongepland zwanger ben. De rest van het verhaal kan je in het topic lezen.

Ik snap niet wat mijn exacte leeftijd en studie er verder mee te maken hebben.
pi_149352505
Tevens logeer ik in het weekend en in sommige vakanties bij mijn vriend en dat is gedeeltelijk samenwonen voor mij.

Ik kan trouwens het resultaat ook wel naar de mod sturen als ik per se iets moet verifiëren.
pi_149352511
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:36 schreef Wondertjex het volgende:
Nou sorry hoor, zoals de meesten hier heb ik bepaalde dingen een beetje aangepast om herkenbaarheid te voorkomen. Als ik niet anoniem kan blijven op dit forum had ik dit topic hier niet geplaatst, kan ik net zo goed van de daken schreeuwen. Ik kan het resultaat van de test hier posten, maar ja ik hoef me niet te bewijzen en geloof je het niet dan hoef je niet mee te lezen of reageren.

Ik ben in ieder geval 20+, vriend 30+. Hij is gescheiden en heeft twee kinderen. Ik weet sinds maandag dat ik ongepland zwanger ben. De rest van het verhaal kan je in het topic lezen.

Het heeft er in zo verre mee te maken dat je dus niet echt op je woord te geloven bent en de neiging hebt dingen in het voordeel van je verhaal aan te passen dus dat we dat gemiep over 'zware studie, niet af te maken' en 'ik word gedwongen' al met een korrel zout namen maar nu met een schep
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149352523
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:38 schreef Wondertjex het volgende:
Tevens logeer ik in het weekend en in sommige vakanties bij mijn vriend en dat is gedeeltelijk samenwonen voor mij.

Ik kan trouwens het resultaat ook wel naar de mod sturen als ik per se iets moet verifiëren.
Nee dat is het niet
Als je zo naief bent zou ik dat kind maar niet laten komen. Een keer oppassen is ook niet te vergelijken met een baby hebben
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149352569
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:38 schreef Wondertjex het volgende:

Dat is logeren, niet samenwonen, zoals je zelf al zegt :P
Tap tap tap
  woensdag 4 februari 2015 @ 11:46:02 #186
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_149352713
Ik denk trouwens dat God wel een oogje dichtknijpt in dit specifieke wonderlijke geval. Zo kwaadaardig kan ie nou ook weer niet zijn.
pi_149352923
Als ik wist dat ik een makkelijke vriend en makkelijke ouders had wat betreft dit onderwerp, had ik niet eens behoefte gehad om zo'n persoonlijk topic hier te openen en maar te lezen wat anderen zeggen. Leeftijd klopt niet helemaal, maar voor de rest is dit het verhaal.

Logeren of gedeeltelijk samenwonen, maakt niet uit hoe je het noemt, maar ik ben in ieder geval elk weekend daar en kan irritaties hebben ja over zijn thuisgedrag (wat ik in een andere topic had aangegeven).
pi_149352930
quote:
17s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:46 schreef Lastpost het volgende:
Ik denk trouwens dat God wel een oogje dichtknijpt in dit specifieke wonderlijke geval. Zo kwaadaardig kan ie nou ook weer niet zijn.
Stephen Fry over God
Tap tap tap
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 11:54:43 #189
70532 loveli
N
pi_149352932
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:36 schreef Wondertjex het volgende:
Een consistent verhaal doet wonderen voor je geloofwaardigheid.

Nogmaals, ik denk dat je vooral om aandacht verlegen zit (ook gezien je postgeschiedenis). Maar als je echt zwanger bent en je relatie echt is zoals je die hebt beschreven, zou ik niet (in ieder geval niet te snel en niet vanwege een zwangerschap) trouwen.

Succes bij de huisarts. Maak vandaag een afspraak.

Wat mijn overgrootvader tegen zijn dochters zei: wees niet zo stom om ongewenst zwanger te worden. Maar als je dan toch zwanger bent, wees dan niet nog stommer door het niet te vertellen.

Je ouders zouden je kunnen verrassen. Ze weten best hoe het gaat als je verliefd bent.
crap in = crap out
pi_149352965
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:
Als ik wist dat ik een makkelijke vriend en makkelijke ouders had wat betreft dit onderwerp, had ik niet eens behoefte gehad om zo'n persoonlijk topic hier te openen en maar te lezen wat anderen zeggen. Leeftijd klopt niet helemaal, maar voor de rest is dit het verhaal.

Logeren of gedeeltelijk samenwonen, maakt niet uit hoe je het noemt, maar ik ben in ieder geval elk weekend daar en kan irritaties hebben ja over zijn thuisgedrag (wat ik in een andere topic had aangegeven).
Maar het is gewoon niet het zelfde... En als je dit soort dingen serieus zegt gaan mensen wel twijfelen aan je inschattingsvermogen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 4 februari 2015 @ 11:56:51 #191
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149352995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:

Als je nu al irritaties hebt, hoe moet dat dan dadelijk als je echt samen woont?
pi_149353090
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je nu al irritaties hebt, hoe moet dat dan dadelijk als je echt samen woont?
Met een kind.
Tap tap tap
pi_149353148
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het zijn kleine irritaties wat in elk huishouden wel voorkomen, zoals de afwas opstapelen en blikjes en zakjes niet weggooien. Geen dingen waardoor een relatie stuk zouden gaan.
pi_149353151
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Met een kind.
En een groot verschil in waarden en normen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149353167
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:01 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Het zijn kleine irritaties wat in elk huishouden wel voorkomen, zoals de afwas opstapelen en blikjes en zakjes niet weggooien. Geen dingen waardoor een relatie stuk zouden gaan.
Menig relatie sneuvelt hier op hoor :D Juist omdat mensen zich verkijken op samen wonen en wat er nodig is om een relatie te laten slagen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149353176
Jezus je bent echt erg naïef....
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149353282
Hoewel ik ook graag hard en onaardig zou willen zijn, zal ik even proberen om een serieuze inhoudelijke reactie te geven. Na het topic gelezen te hebben zijn er al zovelen die mij voor zijn gegaan, maar goed. Lekker yolo.

Luister TS, schattepetat, lieverd, honey, je bent in de 20. Nou, in principe kan je dus zwanger worden, in principe kan je er dus klaar voor zijn, in principe is het allemaal mogelijk. Maar.....

Je geeft aan dat je familie + gezin het niet leuk vindt als je abortus laat plegen, vanwege geloofsredenen. Maar familie + gezin mag nooit de dienst uitmaken voor jouw lichaam. Het is jouw lichaam en jouw leven. Zometeen als je dit doorzet, ga jij die zwangerschap door, ga jij die bevalling door. Probeer je even voor te stellen hoe dat is, 9 maanden lang en dan dat kind er nog uit wippen ook.

Je geeft aan dat je student bent. Dat je eigenlijk door wilt studeren en dat je het niet ziet zitten op die manier. Goed, dat denk je nu sowieso al. Hoe denk je dat het over 5/10/15 jaar is. Als je het kind wel hebt en je opleiding niet afgemaakt hebt? Je hebt geen toekomst als je man je verlaat en je zit met een kind. Je hebt geen diploma, geen werk, je bent afhankelijk. Is dat hoe God het wilt? En als God het al zo wilt. Wil jij dit dan wel?

Laat staan dat dit kind al met een achterstand op de wereld komt. Overduidelijk grensgevalletje; ja ik ben er omdat het moest van God? Ik ben er omdat het per ongeluk was? Wat ga je je kind later vertellen? Wat als de relatie stuk loopt, wat ga je je kind vertellen over de vader? Hoe ga je het kind opvoeden, waar haal je het geld vandaan?

Ik kan nog duizend argumenten geven, vanuit maatschappelijk oogpunt zou ik het kind niet houden. Vanuit persoonlijk oogpunt ook niet, want je bent er niet klaar voor geef je hier eigenlijk heel duidelijk aan.

Maar de keuze is aan jou TS. Ik kan je niet vertellen welke plezieren een kind geeft. Ik heb zelf geen kind, studeer ook nog, woon wel samen, maar dat doet er allemaal niet toe. Een kind ontneemt jou je eigen leven. Ontneemt jou kansen. Als jij dat wilt, prima. Maar denk aub na over de langere termijn. En dan de langere termijn alsin 10-20-30 jaar.....
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:06:06 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149353288
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:01 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Als het kleine irritaties zijn, waarom dan benoemen in een topic?
Ik bedoel iedereen ergert zich wel eens aan de ander, dat is normaal. Maar die zijn dan vaak zo klein dat ze het benoemen niet waard zijn.
Ik heb steeds met het idee dat jullie misschien toch niet zo goed bij elkaar passen.
het is jouw leven natuurlijk maar zorg er voor dat je je niet vastlegt voor je echt zeker bent van je relatie.
Hij is niet de enige man in de wereld en om zo'n stap te zetten moet je toch wel head over heels zijn en niet genoegen nemen met.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:06:30 #199
70532 loveli
N
pi_149353300
Als je op je vrije dag niks beters te doen hebt ga je een PoHi crosschecken...
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:25 schreef Wondertjex het volgende:
Wij zijn nu drie jaar samen, zij vier jaar uit elkaar. Tijd dat ze dus mag opdonderen met haar liefdesverklaringen aan hem.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:23 schreef Wondertjex het volgende:
4 jaar terug werkte ik ook achter de kassa en werd vaak versierd en werd er naar mijn nummer gevraagd, nummers achtergelaten enzo.. alleen bij 1 persoon ben ik erin meegegaan en ben met hem gaan daten, maar hij deed dan ook echt zijn best en bleef proberen. Die jongen is nu nog steeds mijn vriend O+
Koop een goede kalender.
crap in = crap out
  roze woensdag 4 februari 2015 @ 12:06:59 #200
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149353316
quote:

[..]

[..]

_O-
Your beauty never ever scared me.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:07:35 #201
70532 loveli
N
pi_149353327
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:05 schreef Tamashii het volgende:
Een kind ontneemt jou je eigen leven. Ontneemt jou kansen. .
:')
crap in = crap out
  roze woensdag 4 februari 2015 @ 12:08:47 #202
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149353374
Enige wat ik kan zeggen (mocht dit waar zijn): Ga gewoon je gevoel achterna. Als je het wilt houden doe je dat toch? Je ouders zullen zich er vast wel bij neerleggen op den duur en dan zijn ze vast super blij dat ze een kleinkind krijgen.
pi_149353402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:07 schreef loveli het volgende:

[..]

:')
Kan je zo op reageren, maar ze kan moeilijk verder gaan met studeren of fulltime werken wanneer ze een kind heeft en de man loopt weg he....
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:10:22 #204
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149353414
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:08 schreef Amarantha het volgende:
Enige wat ik kan zeggen (mocht dit waar zijn): Ga gewoon je gevoel achterna. Als je het wilt houden doe je dat toch? Je ouders zullen zich er vast wel bij neerleggen op den duur en dan zijn ze vast super blij dat ze een kleinkind krijgen.
ze wil juist een abortus en ze weet dat haar vriend en ouders tegen abortus zijn. Ze moet dan dus meteen samenwonen, trouwen, stoppen met studie enz.

Hoewel niks van dat alles moet natuurlijk.
pi_149353424
Ze moet niks :{w Daar komt het eigenlijk op neer. Nee wacht, ze moet doen wat ze zelf wil, en zich niet verstoppen achter haar familie/vriend.
Tap tap tap
  roze woensdag 4 februari 2015 @ 12:12:32 #206
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149353485
Ik ken genoeg vrouwen met een kind (sommige ook nog eens alleenstaand) die gewoon een studie volgen of werken.
pi_149353518
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:12 schreef Amarantha het volgende:
Ik ken genoeg vrouwen met een kind (sommige ook nog eens alleenstaand) die gewoon een studie volgen of werken.
Ze zullen er ook best zijn, en het is ook best mogelijk. Maar hoe zwaar is dat? Als je nu al twijfelt of je het moet houden?
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:13:56 #208
70532 loveli
N
pi_149353543
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:10 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Kan je zo op reageren, maar ze kan moeilijk verder gaan met studeren of fulltime werken wanneer ze een kind heeft en de man loopt weg he....
Het leven loopt anders met een kind, niet per se slechter. Ik ken voorbeelden waarbij het volledig is misgelopen en ook waarbij het heel goed is gegaan (2 kinderen, studie afgemaakt, gepromoveerd, succesvolle carriere).

Het ligt niet aan het kind, maar aan de moeder wat de toekomst brengt. Sommige dingen zullen anders gepland moeten worden. Familie kan een goede bijdrage leveren als het om opvang gaat.

Stel dat haar man onder de trein komt, zelfde gevolg. Moet je daarop anticiperen? Het leven doet niet altijd wat je wilt.
crap in = crap out
pi_149353636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Het leven loopt anders met een kind, niet per se slechter. Ik ken voorbeelden waarbij het volledig is misgelopen en ook waarbij het heel goed is gegaan (2 kinderen, studie afgemaakt, gepromoveerd, succesvolle carriere).

Het ligt niet aan het kind, maar aan de moeder wat de toekomst brengt. Sommige dingen zullen anders gepland moeten worden. Familie kan een goede bijdrage leveren als het om opvang gaat.

Stel dat haar man onder de trein komt, zelfde gevolg. Moet je daarop anticiperen? Het leven doet niet altijd wat je wilt.
Klopt. Helemaal gelijk. Dat is ook zeker zo.
Maar ik probeer ook aan te geven, dat als zij nu al twijfelt het echt lastig word icm dit soort dingen. Je kunt niet met alles rekening houden. Maar als je relatie al vrij instabiel is en je niet de middelen hebt om een kind op te voeden, tsja...
pi_149353657
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

ze wil juist een abortus en ze weet dat haar vriend en ouders tegen abortus zijn. Ze moet dan dus meteen samenwonen, trouwen, stoppen met studie enz.

Hoewel niks van dat alles moet natuurlijk.
Nee gisteren wilde ze het kind opeens houden. Wel op blijven letten :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:19:33 #211
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149353717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:17 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee gisteren wilde ze het kind opeens houden. Wel op blijven letten :P
oh, dat stukje info heb ik weer gemist. :P
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:20:48 #212
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149353762
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:13 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Ze zullen er ook best zijn, en het is ook best mogelijk. Maar hoe zwaar is dat? Als je nu al twijfelt of je het moet houden?
Ik heb vier kinderen(onder de 10) en ik studeer, het is te doen hoor.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:21:42 #213
70532 loveli
N
pi_149353793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:16 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Klopt. Helemaal gelijk. Dat is ook zeker zo.
Maar ik probeer ook aan te geven, dat als zij nu al twijfelt het echt lastig word icm dit soort dingen. Je kunt niet met alles rekening houden. Maar als je relatie al vrij instabiel is en je niet de middelen hebt om een kind op te voeden, tsja...
Ze zijn verloofd, willen trouwen en dan kinderen (neem ik aan). Relatie is stabieler dan menig relatie op en buiten fok (oh dear :') ). Ze snappen dat je van sex zwanger kunt worden. Als je die toekomstplannen echt hebt, wat is er erg als de volgorde verandert? Ze hebben de middelen om het kind op te voeden. 3 jaar een relatie is een normale periode voor je aan een huwelijk en een gezin begint.
crap in = crap out
pi_149353813
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Ze zijn verloofd, willen trouwen en dan kinderen (neem ik aan). Relatie is stabieler dan menig relatie op en buiten fok (oh dear :') ). Ze snappen dat je van sex zwanger kunt worden. Als je die toekomstplannen echt hebt, wat is er erg als de volgorde verandert? Ze hebben de middelen om het kind op te voeden. 3 jaar een relatie is een normale periode voor je aan een huwelijk en een gezin begint.
Naja gaandeweg blijkt toch dat die relatie niet zo stabiel is als je het mij vraagt
Je kunt altijd willen trouwen/je verloven. Dat maakt je relatie nog niet stabiel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:22:38 #215
70532 loveli
N
pi_149353818
Neemt niet weg dat het op mij ook niet overkomt als een goede relatie...
crap in = crap out
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:24:02 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149353855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik heb daar nog wel een beetje mijn twijfels bij, of deze relatie echt wel zo stabiel is. Als ik lees over de beweegredenen om te verloven (vooral voor het plaatje naar de buitenwereld), als ik de aarzeling bij TS zie om dit als hun gezamenlijk probleem te zien.
pi_149353893
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb vier kinderen(onder de 10) en ik studeer, het is te doen hoor.
Nouja, ik weet van iemand anders dat diegene 1 kind had, zij werkte en savonds studeerde en dat dat een tijd was die onwijs heftig en moeilijk was.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:25:22 #218
70532 loveli
N
pi_149353898
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb daar nog wel een beetje mijn twijfels bij, of deze relatie echt wel zo stabiel is. Als ik lees over de beweegredenen om te verloven (vooral voor het plaatje naar de buitenwereld), als ik de aarzeling bij TS zie om dit als hun gezamenlijk probleem te zien.
Denk ook niet dat de relatie stabiel is, wel stabieler dan menig relatie.

Een beetje zoals dat de bof beter is dan de mazelen.
crap in = crap out
pi_149353908
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Naja gaandeweg blijkt toch dat die relatie niet zo stabiel is als je het mij vraagt
Je kunt altijd willen trouwen/je verloven. Dat maakt je relatie nog niet stabiel
Dit dus. Dat denk ik ook.
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:26:32 #220
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149353930
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:25 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nouja, ik weet van iemand anders dat diegene 1 kind had, zij werkte en savonds studeerde en dat dat een tijd was die onwijs heftig en moeilijk was.
Van wat ik begrijp verdiend haar vriend voldoende om haar te ondersteunen tijdens haar studie zodat ze in die tijd niet hoeft te werken.
pi_149353992
quote:
Hoewel ik ook graag hard en onaardig zou willen zijn, zal ik even proberen om een serieuze inhoudelijke reactie te geven. Na het topic gelezen te hebben zijn er al zovelen die mij voor zijn gegaan, maar goed. Lekker yolo.

Luister TS, schattepetat, lieverd, honey, je bent in de 20. Nou, in principe kan je dus zwanger worden, in principe kan je er dus klaar voor zijn, in principe is het allemaal mogelijk. Maar.....

Je geeft aan dat je familie + gezin het niet leuk vindt als je abortus laat plegen, vanwege geloofsredenen. Maar familie + gezin mag nooit de dienst uitmaken voor jouw lichaam. Het is jouw lichaam en jouw leven. Zometeen als je dit doorzet, ga jij die zwangerschap door, ga jij die bevalling door. Probeer je even voor te stellen hoe dat is, 9 maanden lang en dan dat kind er nog uit wippen ook.

Je geeft aan dat je student bent. Dat je eigenlijk door wilt studeren en dat je het niet ziet zitten op die manier. Goed, dat denk je nu sowieso al. Hoe denk je dat het over 5/10/15 jaar is. Als je het kind wel hebt en je opleiding niet afgemaakt hebt? Je hebt geen toekomst als je man je verlaat en je zit met een kind. Je hebt geen diploma, geen werk, je bent afhankelijk. Is dat hoe God het wilt? En als God het al zo wilt. Wil jij dit dan wel?

Laat staan dat dit kind al met een achterstand op de wereld komt. Overduidelijk grensgevalletje; ja ik ben er omdat het moest van God? Ik ben er omdat het per ongeluk was? Wat ga je je kind later vertellen? Wat als de relatie stuk loopt, wat ga je je kind vertellen over de vader? Hoe ga je het kind opvoeden, waar haal je het geld vandaan?

Ik kan nog duizend argumenten geven, vanuit maatschappelijk oogpunt zou ik het kind niet houden. Vanuit persoonlijk oogpunt ook niet, want je bent er niet klaar voor geef je hier eigenlijk heel duidelijk aan.

Maar de keuze is aan jou TS. Ik kan je niet vertellen welke plezieren een kind geeft. Ik heb zelf geen kind, studeer ook nog, woon wel samen, maar dat doet er allemaal niet toe. Een kind ontneemt jou je eigen leven. Ontneemt jou kansen. Als jij dat wilt, prima. Maar denk aub na over de langere termijn. En dan de langere termijn alsin 10-20-30 jaar.....
De grap is dan ook dat de meesten haar een serieus antwoord hebben gegeven. Meerdere malen zelfs. Ze blijft erom heen draaien en gooit er nog een paar leugens tussendoor. Daardoor neemt zij ons niet serieus. Ja dan is het nog moeilijk om serieus te antwoorden, dus dit is niet meer hard. Hier kiest zij bijna zelf voor.
pi_149354000
Ik weet niet of dit al eerder genoemd is maar waarom probeer je dan geen openlijke adoptie? Dan is er een koppel dat waarschijnlijk met alle liefde voor je kindje zou kunnen zorgen, en zo kan jouw familie ook het kindje nog zien.

Dit is wat ik er zeg maar van vind want ik had gelezen dat je ouders tegen Abortus zijn?
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:29:28 #223
70532 loveli
N
pi_149354004
En voor we het weer vergeten, ze is 27, geen puber.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:30:13 #224
70532 loveli
N
pi_149354020
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:29 schreef MotherFoker het volgende:
Dit is wat ik er zeg maar van vind want ik had gelezen dat je ouders tegen Abortus zijn?
Ze is zelf ook tegen abortus.
crap in = crap out
pi_149354043
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Oké dat verklaard het ik had alles namelijk ff snel doorgelezen.
pi_149354096
quote:
Een kind ontneemt jou je eigen leven. Ontneemt jou kansen.
Maar je krijgt er ook zo'n hoop voor terug :P
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149354102
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:29 schreef loveli het volgende:
En voor we het weer vergeten, ze is 27, geen puber.
Of 25

Maar ik zou 19 ook geloven eigenlijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149354110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Of 25

Maar ik zou 19 ook geloven eigenlijk
Of stiekum 55 en kan ze helemaal geen kinderen krijgen :o
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:34:49 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149354141
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Tenzij in de eerste zes weken.
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:35:15 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149354153
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:33 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Of stiekum 55 en kan ze helemaal geen kinderen krijgen :o
Of ze heeft niet eens een baarmoeder!
pi_149354173
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of ze heeft niet eens een baarmoeder!
Of is het een man :o ! Serieus nemen we het iig niet meer. :')
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:36:59 #232
70532 loveli
N
pi_149354194
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft.
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:14 schreef Wondertjex het volgende:
Wat moet ik nou doen, ik kan geen kant op. Abortus wil ik niet, kind houden wil ik ook niet.
crap in = crap out
pi_149354208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:36 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

[..]

Flauw, als je alles door leest kun je ook genoeg quotes vinden waarin TS al 180 graden gedraaid is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:37:54 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149354216
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dan moet ze vooral wachten tot die 6 weken (bijna) voorbij zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149354218
quote:

[..]

[..]

[..]

Ik had nog ergens idd vaag gelezen dat zij het voor de 6 weken weg wou hebben, omdat het daarna een hart vormt en dat vond ze dan niet meer kunnen.
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:38:29 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149354234
quote:

[..]

[..]

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:53 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar mijn grens ligt bij week 6, aangezien er dan pas een hartje ontstaat met hartkloppingen. Zo ver ben ik gelukkig nog niet, op dit moment zijn het een aantal cellen die zich aan het ontwikkelen zijn.

Maar ik dacht voordat ik zwanger bleek te zijn ook hetzelfde als jij, dus ik snap je reactie.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:39:08 #237
70532 loveli
N
pi_149354252
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:37 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Ik had nog ergens idd vaag gelezen dat zij het voor de 6 weken weg wou hebben, omdat het daarna een hart vormt en dat vond ze dan niet meer kunnen.
Principes hebben de neiging het onderspit te delven als je zelf toch andere dingen liever wilt.

En ze weet nog niet eens hoe ver ze zwanger is.
crap in = crap out
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:39:17 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149354259
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, dan moet ze vooral wachten tot die 6 weken (bijna) voorbij zijn.
Er klopt iets niet, hè?
pi_149354272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Principes hebben de neiging het nderspit te delven als je zelf toch andere dingen lieverwilt.

En ze weet nog niet eens hoe ver ze zwanger is.
Um het was dit topic nog he? Wel heel vreemd dan he.
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:44:26 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149354367
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er klopt iets niet, hè?
Mwah... Misschien dat ze over 5 weken bij het keuzemenu tussen een abortuspil en curettage even een blik op de echo werpt, het kloppende hartje ziet en dan spontaan volstroomt met liefde voor haar ongeboren kind.

Maar omdat termijnen, data en leeftijden bij TS variabel zijn zal over een paar dagen wel blijken dat ze geen 4,5 week zwanger is, maar ruim 9 weken, en dan kan ze gelijk verder op de variant met het kloppende hartje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149354635
Op zich snap ik eigenlijk deze discussie niet zo goed. Mij maakt het niet bijster veel uit of ze helemaal eerlijk is of niet. Ik loog ook in m'n drama topic, maar over dat waar het om ging was ik wel eerlijk. Uiteindelijk. In t begin niet.
Ik schaamde me enzo.

Anyway. Of ze abortus pleegt of niet moet ze ook zelf weten, maar ik vind wel dat haar vriend dit moet weten. Zeker nadat ze er eerder gesprekken over hebben gehad wat te doen enzo.
Ik weet niet, ik vind het gewoon een beel naar idee om met zo'n geheim te moeten leven, én om over zoiets voorgelogen te worden..
compact en kleverig.
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:01:09 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149354731
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Op zich snap ik eigenlijk deze discussie niet zo goed. Mij maakt het niet bijster veel uit of ze helemaal eerlijk is of niet. Ik loog ook in m'n drama topic, maar over dat waar het om ging was ik wel eerlijk. Uiteindelijk. In t begin niet.
Ik schaamde me enzo.

Anyway. Of ze abortus pleegt of niet moet ze ook zelf weten, maar ik vind wel dat haar vriend dit moet weten. Zeker nadat ze er eerder gesprekken over hebben gehad wat te doen enzo.
Ik weet niet, ik vind het gewoon een beel naar idee om met zo'n geheim te moeten leven, én om over zoiets voorgelogen te worden..
Ze vertelt dat het nu te vroeg is voor een overtijdbehandeling, straks kan kiezen tussen overtijdbehandeling en curettage en met 4w4d zwangerschap een bedenktijd van 5 dagen zou hebben...
Dan heb je erg slecht gegoogled.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149354909
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze vertelt dat het nu te vroeg is voor een overtijdbehandeling, straks kan kiezen tussen overtijdbehandeling en curettage en met 4w4d zwangerschap een bedenktijd van 5 dagen zou hebben...
Ik heb in eerste instantie met behulp van vriendinnen een kliniek gebeld. Daar vroegen ze naar de eerste dag van mn menstruatie en rekenden ze uit dat ik iets meer als vier weken zwanger ben. Verder zei ze dat ik over een week terecht kon, aangezien er een wettelijke bedenktijd geldt. Of ik een roesje wilde of niet. Daarna vroeg ik naar de abortuspil, dat kon namelijk ook, maar ze legde uit dat daar de kansen wat lager liggen en dat er complicaties kunnen optreden dus dat ik dan niet alleen mag zijn, terwijl het bij een zuigcurettage ongeveer 2 uur in totaal duurt inclusief uitrusten etc.

Er is een afspraak gemaakt en daar heb ik verder geen problemen mee. Misschien had ik zonder bedenktijd kunnen doen, waar ze mij niet op geattendeerd hebben, maar ik verkies toch even een aantal dagen verwerken boven dingen gelijk doen.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 13:10:38 #244
70532 loveli
N
pi_149354969
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:08 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik heb in eerste instantie met behulp van vriendinnen een kliniek gebeld. Daar vroegen ze naar de eerste dag van mn menstruatie en rekenden ze uit dat ik iets meer als vier weken zwanger ben.
Heb je verteld dat je de pil slikte? Laatste menstruatie is alleen relevant voor de termijnberekening als je geen pil slikt. Met pil heb je een heel andere cyclus.
crap in = crap out
pi_149354982
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:08 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik heb in eerste instantie met behulp van vriendinnen een kliniek gebeld. Daar vroegen ze naar de eerste dag van mn menstruatie en rekenden ze uit dat ik iets meer als vier weken zwanger ben. Verder zei ze dat ik over een week terecht kon, aangezien er een wettelijke bedenktijd geldt. Of ik een roesje wilde of niet. Daarna vroeg ik naar de abortuspil, dat kon namelijk ook, maar ze legde uit dat daar de kansen wat lager liggen en dat er complicaties kunnen optreden dus dat ik dan niet alleen mag zijn, terwijl het bij een zuigcurettage ongeveer 2 uur in totaal duurt inclusief uitrusten etc.

Er is een afspraak gemaakt en daar heb ik verder geen problemen mee. Misschien had ik zonder bedenktijd kunnen doen, waar ze mij niet op geattendeerd hebben, maar ik verkies toch even een aantal dagen verwerken boven dingen gelijk doen.
Heb je het je partner al verteld?

Er staat namelijk al een afspraak voor de abortus, wordt het dan niet een keertje hoog tijd om hem te vertellen wat je gaat doen?
pi_149355031
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

dat klopt, dat is gewoon raar.
compact en kleverig.
pi_149355082
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:10 schreef CherryLips het volgende:
Ze moet niks :{w Daar komt het eigenlijk op neer. Nee wacht, ze moet doen wat ze zelf wil, en zich niet verstoppen achter haar familie/vriend.
Ze moet het haar vriend vertellen, want het is ook zijn kind.

Dat moet ze.
"Pools are perfect for holding water"
pi_149355130
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb je het je partner al verteld?

Er staat namelijk al een afspraak voor de abortus, wordt het dan niet een keertje hoog tijd om hem te vertellen wat je gaat doen?
Dit dus.

Maar ik ben bang dat haar vriendinnen haar overgehaald hebben om het weg te laten halen én niet te vertellen.
pi_149355162
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat moet ze.
O ja, dat eerst.
Tap tap tap
pi_149355208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat moet ze.
Ik vind niet dat ze dat moet.
Als ik in haar situatie zat en ik zou het kind niet willen, zou ik er niets over zeggen tegen hem, abortus plegen en bij hem weggaan.
pi_149355299
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:20 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik vind niet dat ze dat moet.
Als ik in haar situatie zat en ik zou het kind niet willen, zou ik er niets over zeggen tegen hem, abortus plegen en bij hem weggaan.
Als je voor niet vertellen en abortus gaat, dan inderdaad ook zeker bij hem weggaan.

Maar niet hem de rest van zijn leven voorliegen over zijn gezin, terwijl je lekker mooi weer speelt.

Al denk ik dat TS voor dat laatste gaat. En ik denk ook dat ze dat nooit volhoudt.
pi_149355339
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Als je voor niet vertellen en abortus gaat, dan inderdaad ook zeker bij hem weggaan.

Maar niet hem de rest van zijn leven voorliegen over zijn gezin, terwijl je lekker mooi weer speelt.
Tja het is hoe dan ook laf. Het veranderd niet dat het beter is voor haar.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 13:24:55 #253
70532 loveli
N
pi_149355353
Nog even dit:
quote:
Dus jullie hebben vooraf nagedacht over eventuele gevolgen van julie samenzijn? Wat was de afspraak die jullie hadden en waarom denk je daar nu anders over?
quote:
Als je abortus pleegt ben je ook je toekomst voor de komende periode kwijt, want dat is het einde van je relatie. Als je er eerlijk over bent is die meteen afgelopen, als je het verzwijgt leg je zelf een bom onder je relatie.
crap in = crap out
pi_149355380
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Al denk ik dat TS voor dat laatste gaat. En ik denk ook dat ze dat nooit volhoudt.
Dat ze in deze situatie zit waarin ze hem dingen niet wil vertellen is al genoeg reden om bij hem weg te gaan, blijkbaar zit het niet zo goed met hun communicatie.
pi_149355404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:26 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat ze in deze situatie zit waarin ze hem dingen niet wil vertellen is al genoeg reden om bij hem weg te gaan, blijkbaar zit het niet zo goed met hun communicatie.
Dat is een heel heel heel heel erg goed punt dat je daar maakt.
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:38:29 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149355750
Niet vertellen dat je zwanger bent kan alleen maar als je de relatie beëindigt....
Als je de relatie wilt laten voortbestaan is niet vertellen geen optie, want zo'n leugen is drijfzand, en daar wil je een relatie niet op bouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149357075
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:38 schreef Leandra het volgende:
Niet vertellen dat je zwanger bent kan alleen maar als je de relatie beëindigt....
Als je de relatie wilt laten voortbestaan is niet vertellen geen optie, want zo'n leugen is drijfzand, en daar wil je een relatie niet op bouwen.
Het gaat sowieso uitkomen ja. En dan zijn de gevolgen, terecht, niet te overzien.
pi_149357259
Het is netjes om als je een kind kan krijgen, waaraan beide hebben bijgedragen en beide uiteindelijk verantwoordelijkheid voor hebben, mits geboren, het te melden.

Wettelijk gezien hoef je de ander niet te informeren.

Het is een vorm van etiquette en van waardebepaling. Subjectief. Geen goed of fout in de praktijk. Maar overal zitten consequenties aan, zeker als het op zoiets fundamenteels aankomt als het krijgen of niet van een baby en het informeren daarover.
Fylax is op televisie geweest
pi_149357291
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is een heel heel heel heel erg goed punt dat je daar maakt.
Niet bepaald. Dat zij iets zo ervaart betekent niet dat het zo is. Terwijl het uitmaken van de relatie al wel veel invloed kan hebben op wat er gaat gebeuren met het kind. Wat dan weer niet eerlijk is voor haar vriend.
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:38:08 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149357361
aan de andere kant (hoi loveless), het wonder van de conceptie is een gift van God, dat kun je Hem niet onthouden
pi_149357406
quote:
3s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:38 schreef Re het volgende:
aan de andere kant (hoi loveless), het wonder van de conceptie is een gift van God, dat kun je Hem niet onthouden
hoi Re :W

En dit zijn flinke mix en match christenen, gewoon beetje kijken wat je uitkomt, ja toch
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:41:29 #262
64831 2NutZ
pi_149357407
quote:
3s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:38 schreef Re het volgende:
Dat, of een list van de duivel. Wie weet het?
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:44:22 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149357449
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

hoi Re :W

En dit zijn flinke mix en match christenen, gewoon beetje kijken wat je uitkomt, ja toch
Dat vooral, want echt strenge Gristenen zouden ten eerste niet scheiden terwijl er kleine kinderen zijn, en ten tweede zouden ze zeker geen 3 jaar half om half verkering/part-time samenwonen met de volgende.

Met andere woorden: TS doet toch al jaren wat God, haar ouders en haar overtuigingen verboden hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 15:00:40 #264
70532 loveli
N
pi_149357856
Ah, christenbashen. I'm out.
crap in = crap out
pi_149357915
Ik snap de harde reacties wel, maar vanuit het perspectief van TS: dit is een heel lastige situatie, en bij dergelijk nieuws ben je, met name de eerste dagen, ook nogal overrompeld en spelen emoties je parten. Ik begrijp best dat het dan lastig is om helder na te denken, en dat je schippert in wat je nu wil. Zeker ook gezien de houding van ouders en vriend.

TS, dit is een probleem zonder ideale oplossing. Elke optie heeft zware minpunten. Ik zou mezelf als eerste afvragen: hoe zeker weet je dat je met je vriend op de lange termijn een toekomst wil opbouwen? Je bent verloofd voor de buitenwereld, niet omdat je zelf al wil trouwen. Je houdt van hem, maar hoe overtuigd ben je ervan dat hij degene is met wie je de rest van je leven wil delen? Als je dat nl niet zeker weet, dan is het kind houden terwijl je het zelf nog niet wil, alleeb omdat je hem niet kwijt wil, een groot risico. Wat als het na een jaar uitgaat? Bedenk dit eerst.

Dan stap 2: jij wil het kind nu niet, dat is duidelijk. Wat is je meer waard? Je relatie, of de opoffering van een kind, eerder dan je wil.

Dan het praktische deel: in hoeverre kun je je plannen uitvoeren? In hoeverre is je vriend bereid om je de ruimte te geven carrière te maken met kind?

Ik denk dat het niet vertellen geen optie is. Allereerst moreel gezien, tevens omdat als je kiest voor abortus een verborgen feit als dit gaat drukken op je relatie (en aangezien daar sowieso al wat druk op staat is dat wellicht het doosvonnis). Bovendien, als je na de eerste twee vraagstukken het kind houden nog als een optie ziet, dan gaan de praktische factoren meewegen en je weet pas of je je doelen kunt nastreven met kind als je weet hoe je vriend hierin staat. Dat lijkt me zeer relevant voor je definitieve beslissing.

Een ding: het is jouw leven. Elke keuze heeft verregaande consequenties voor jouw leven. Denk goed na over van welke keuze je het meeste spijt zou kunnen krijgen.

Succes!

Ps: jongens, het is toch logisch dat ze met een vraagstuk als dit wat irrelevante feiten fingeert ivm herkenbaarheid?

[ Bericht 6% gewijzigd door Musil op 04-02-2015 15:11:08 ]
pi_149357944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:00 schreef loveli het volgende:
Iemand op z'n teentjes getrapt. Anyway het is niet eens christenenbash. Ze is gewoon heel hypocriet bezig. En ja iedereen doet het zelfs atheisten, moslims en noem het maar op.
pi_149357987
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:02 schreef Musil het volgende:

Ps: jongens, het is toch logisch dat ze met een vraagstuk als dit wat irrelevante feiten fingeert ivm herkenbaarheid?
Haar verhaal is incoherent. Ze veranderd steeds dingen tussendoor. Ik denk dat de meesten daar vooral last van hebben.
pi_149358064
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:00 schreef loveli het volgende:
Eerder omgekeerd. Volgens mij zegt er niemand een onvertogen woord over christenen, maar kom op, mensen die het zogezegd héél zwaar opnemen maar wel scheiden, semi-samenwonen, seksen voor het huwelijk en aan anti-conceptie deden? :')
pi_149358149
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:07 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Eerder omgekeerd. Volgens mij zegt er niemand een onvertogen woord over christenen, maar kom op, mensen die het zogezegd héél zwaar opnemen maar wel scheiden, semi-samenwonen, seksen voor het huwelijk en aan anti-conceptie deden? :')
Tja zo zijn er genoeg mensen die hypocriet zijn. Zelfs onder de 'ongelovigen'. Het is gewoon iets wat mensen doen dat cherrypicken, omdat het lekker even goed uitkomt. Als je dus iets de schuld wilt geven, dan blame humans.
pi_149358177
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vooral, want echt strenge Gristenen zouden ten eerste niet scheiden terwijl er kleine kinderen zijn, en ten tweede zouden ze zeker geen 3 jaar half om half verkering/part-time samenwonen met de volgende.

Met andere woorden: TS doet toch al jaren wat God, haar ouders en haar overtuigingen verboden hebben.
zal best waar zijn Leandra, maar wat heeft TS aan die constatering?
Ze geeft zelf al toe niet zo streng in de leer te zijn als haar partner en haar ouders. Ze geeft aan dat ze bang is voor hun reactie.
pi_149358179
Jij veranderde toch ook van mening over abortus toen je zwanger bleek? Hoe weet je nou zo zeker dat hij dat niet zal doen?
Don't you love her madly?
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:13:12 #272
64831 2NutZ
pi_149358215
Sowieso mooi van die mensen keihard iets afkeuren maar dan als ze zelf in een dergelijke situatie zitten dan is het in ene 180 graden omdraaien :') _O- kan zulken sowieso niet echt serieus nemen. Grappig dom volk.
pi_149358276
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:10 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Tja zo zijn er genoeg mensen die hypocriet zijn. Zelfs onder de 'ongelovigen'. Het is gewoon iets wat mensen doen dat cherrypicken, omdat het lekker even goed uitkomt. Als je dus iets de schuld wilt geven, dan blame humans.
Mjah is zeker waar, maar goed, het geloof wordt hier niet door anderen bijgesleept hé, TS komt ermee dat dat de reden is dat het zo'n onoverkoombaar issue voor die vriend gaat zijn.
pi_149358344
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah is zeker waar, maar goed, het geloof wordt hier niet door anderen bijgesleept hé, TS komt ermee dat dat de reden is dat het zo'n onoverkoombaar issue voor die vriend gaat zijn.
Geloof is ook bijna nooit in de schuld he. Het zijn mensen die het gewoon leuk vrij interpreteren voor hun gebruik. Gewoon lekker als een makkelijk excuus om zo dingen voor elkaar te krijgen. Tis hoe dan ook een beetje achter dingen schuilen. Begrijpelijk, maar triest.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:19:22 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149358402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:13 schreef 2NutZ het volgende:
Sowieso mooi van die mensen keihard iets afkeuren maar dan als ze zelf in een dergelijke situatie zitten dan is het in ene 180 graden omdraaien :') _O- kan zulken sowieso niet echt serieus nemen. Grappig dom volk.
Jij weet al wat TS gaat doen? Vertel!
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:19:50 #276
64831 2NutZ
pi_149358415
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij weet al wat TS gaat doen? Vertel!
Niks. Want het is verzonnen. Denk dat niemand hier de conclusie nog gaat lezen.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:21:01 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149358458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:19 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Niks. Want het is verzonnen. Denk dat niemand hier de conclusie nog gaat lezen.
En ook nog helderziend! Toe maar.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:21:34 #278
64831 2NutZ
pi_149358479
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En ook nog helderziend! Toe maar.
Indigokind he ;)
pi_149358531
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:13 schreef 2NutZ het volgende:
Nou ja, er zijn gewoon dingen waar je eigenlijk niets over kunt zeggen zonder er daadwerkelijk voor te hebben gestaan.
Don't you love her madly?
pi_149358548
arme baby trouwens
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:25:46 #281
64831 2NutZ
pi_149358602
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn gewoon dingen waar je eigenlijk niets over kunt zeggen zonder er daadwerkelijk voor te hebben gestaan.
Daarom een wijze les voor al die schreeuwerts, hou je mening lekker voor je als je het niet snapt en het niet hebt mee gemaakt ;)
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:28:56 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149358710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:25 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Daarom een wijze les voor al die schreeuwerts, hou je mening lekker voor je als je het niet snapt en het niet hebt mee gemaakt ;)
Ik kan ook wel tegen jou zeggen dat je je mening ook maar lekker voor je moet houden als je het hele verhaal toch niet gelooft.

Gaat leuk zo!
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:29:42 #283
64831 2NutZ
pi_149358727
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik kan ook wel tegen jou zeggen dat je je mening ook maar lekker voor je moet houden als je het hele verhaal toch niet gelooft.

Gaat leuk zo!
Trek ik me niets van aan natuurlijk.

Als je klakkeloos alles geloofd kan je beter van internet gaan.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:31:10 #284
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149358769
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:29 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Trek ik me niets van aan natuurlijk.

Als je klakkeloos alles geloofd kan je beter van internet gaan.
Ik raad alle 'schreeuwerds' aan om zich niks van jou aan te trekken.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:32:36 #285
64831 2NutZ
pi_149358808
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik raad alle 'schreeuwerds' aan om zich niks van jou aan te trekken.
Trekken ze zich niets van aan, Lienekien.
pi_149358824
'Je toekomst kwijt door een kind'.

Wat een fucking bullshit. Beetje aanpassen, en je kan alles gewoon verder doen. MIETJE!

En ik lees iets over 'gelovig'.. alsjeblieft, gooi dat ook eerst even over de schutting. Ik ben zelf fanatiek atheïst, maar als ik gelovig zou zijn, zou ik me schamen voor je.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:33:54 #287
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149358852
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:32 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Trekken ze zich niets van aan, Lienekien.
Daarom.
pi_149362024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:24 schreef loveli het volgende:
Nog even dit:

[..]

Dus jullie hebben vooraf nagedacht over eventuele gevolgen van julie samenzijn? Wat was de afspraak die jullie hadden en waarom denk je daar nu anders over?

[..]

Als je abortus pleegt ben je ook je toekomst voor de komende periode kwijt, want dat is het einde van je relatie. Als je er eerlijk over bent is die meteen afgelopen, als je het verzwijgt leg je zelf een bom onder je relatie.
De afspraak was dat als er ooit sprake mocht zijn van een zwangerschap, we zo spoedig mogelijk zouden trouwen en het kindje welkom was.
Ik denk er nu anders over, omdat ik nooit had verwacht dat ik zwanger zou worden zonder dat ik daar klaar voor zou zijn. En nu is alles wel heel benauwd geworden en denk ik na over wat er allemaal gaat gebeuren.

Dingen afspreken wanneer er nog helemaal geen sprake van is, is makkelijker.

Aangezien hij deze week weg is heb ik hem nog niet persoonlijk gezien, alleen contact via whatsapp. Wanneer ik hem eind deze week zie, denk ik niet dat ik het geheim kan houden. Ik ben daar slecht in en al helemaal als het om hem gaat.
pi_149362113
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Makkelijk beoordelen he voor een buitenstaander. Ik denk dat je bepaalde dingen pas snapt als je het zelf meemaakt.

Verder ben ik niet zo nauw met de christelijke regels, ik geloof wel en ga naar de kerk, maar dat is het wel zo'n beetje.
pi_149362183
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:02 schreef Musil het volgende:
Ik snap de harde reacties wel, maar vanuit het perspectief van TS: dit is een heel lastige situatie, en bij dergelijk nieuws ben je, met name de eerste dagen, ook nogal overrompeld en spelen emoties je parten. Ik begrijp best dat het dan lastig is om helder na te denken, en dat je schippert in wat je nu wil. Zeker ook gezien de houding van ouders en vriend.

TS, dit is een probleem zonder ideale oplossing. Elke optie heeft zware minpunten. Ik zou mezelf als eerste afvragen: hoe zeker weet je dat je met je vriend op de lange termijn een toekomst wil opbouwen? Je bent verloofd voor de buitenwereld, niet omdat je zelf al wil trouwen. Je houdt van hem, maar hoe overtuigd ben je ervan dat hij degene is met wie je de rest van je leven wil delen? Als je dat nl niet zeker weet, dan is het kind houden terwijl je het zelf nog niet wil, alleeb omdat je hem niet kwijt wil, een groot risico. Wat als het na een jaar uitgaat? Bedenk dit eerst.

Dan stap 2: jij wil het kind nu niet, dat is duidelijk. Wat is je meer waard? Je relatie, of de opoffering van een kind, eerder dan je wil.

Dan het praktische deel: in hoeverre kun je je plannen uitvoeren? In hoeverre is je vriend bereid om je de ruimte te geven carrière te maken met kind?

Ik denk dat het niet vertellen geen optie is. Allereerst moreel gezien, tevens omdat als je kiest voor abortus een verborgen feit als dit gaat drukken op je relatie (en aangezien daar sowieso al wat druk op staat is dat wellicht het doosvonnis). Bovendien, als je na de eerste twee vraagstukken het kind houden nog als een optie ziet, dan gaan de praktische factoren meewegen en je weet pas of je je doelen kunt nastreven met kind als je weet hoe je vriend hierin staat. Dat lijkt me zeer relevant voor je definitieve beslissing.

Een ding: het is jouw leven. Elke keuze heeft verregaande consequenties voor jouw leven. Denk goed na over van welke keuze je het meeste spijt zou kunnen krijgen.

Succes!

Bedankt voor je reactie, je hebt helemaal gelijk..
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:27:49 #291
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149362220
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:22 schreef Wondertjex het volgende:
Ik denk dat je bepaalde dingen pas snapt als je het zelf meemaakt.
Ik denk dat je jezelf niet kent als je mening totaal omslaat zodra het zo ver is... En je kan je afvragen waar je relatie dan op gebouwd is.
pi_149362328
quote:

[..]

Makkelijk beoordelen he voor een buitenstaander. Ik denk dat je bepaalde dingen pas snapt als je het zelf meemaakt.
Gun je geliefde dan ook die kans en praat met hem, ipv hem hier buiten te laten staan. Wie weet verrast hij je wel.
pi_149365148
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:11 schreef Lovechild het volgende:
Jij veranderde toch ook van mening over abortus toen je zwanger bleek? Hoe weet je nou zo zeker dat hij dat niet zal doen?
In het begin van de relatie was ik nog niet aan de pil en hadden we een ongeluk met de condoom. Wel morning after enzo ingenomen, maar hij zei dat stel dat ik toch zwanger was, het kind niet weggehaald mocht worden, want ons kindje, van de vrouw waar hij van houdt, een geschenk van God.

Het was niet mijn vruchtbare periode en ik had een map ingenomen, dus toen wist ik dat ik toch niet zwanger kon zijn en zei dus ja je hebt gelijk.

Voor die gebeurtenis hadden we trouwens ook dit soort gesprekken en heeft hij duidelijk gemaakt dat abortus voor hem no go is.
pi_149365410
Maar ja ik wacht het even af tot het weekend wanneer ik hem weer zie. Dan zie ik wel wat er gaat gebeuren als ik oog in oog sta en of ik het dan kan vertellen of niet.

Ik ben vandaag in ieder geval begonnen met vitamine b11 (foliumzuur) en vitamine d3. Even het zekere voor het onzekere nemen voor het geval mijn besluit daarop valt.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 19:35:59 #295
70532 loveli
N
pi_149366091
Ga je ook nog naar de dokter/verloskundige/echopraktijk/abortuskliniek om een echo te laten maken om zodat je weet hoe ver je bent?
crap in = crap out
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:39:37 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149366248
quote:

[..]

Verder ben ik niet zo nauw met de christelijke regels, ik geloof wel en ga naar de kerk, maar dat is het wel zo'n beetje.
Ja.. Ik zou vooral aannames doen dat ik niet weet hoe het is om ongewenst zwanger te zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:41:11 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149366322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:35 schreef loveli het volgende:
Ga je ook nog naar de dokter/verloskundige/echopraktijk/abortuskliniek om een echo te laten maken om zodat je weet hoe ver je bent?
Doen ze bij de abortuskliniek sowieso voor ze tot actie overgaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149366648
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:35 schreef loveli het volgende:
Ik heb eind volgende week een afspraak bij een kliniek. Waarschijnlijk ga ik begin volgende week eerst even langs een verloskundige om de daadwerkelijk duur van de zwangerschap te laten bepalen. De komende dagen in ieder geval even oriënteren wat ik precies kan en moet doen en waar ik terecht kan.

Van vriendinnen kreeg ik alleen informatie over abortus en hoe dat werkt, maar over het kind houden en wat de stappen zijn, werd er niet gepraat :')
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 20:00:10 #299
70532 loveli
N
pi_149367237
Zoek een verloskundige die ook echo's doet, niet elke prakijk heeft de apparatuur of expertise. Echopraktijk wel, kost je 3 tientjes.

Kind houden: die stap is vrij simpel. Abortuskliniek afzeggen en op controle bij de verloskundige.

Iets moeilijker: je pa/ma/schoonpa/schoonma/vriend (in willekeurige volgorde) vertellen dat een zwangerchap geen reden is om te trouwen en dat je het besluit om de rest van je leven met iemand te delen los staat van het wel of niet krijgen van een kind.

Bespreken met vriend hoe jullie omgaan met ex. Dat is de olifant in de kamer. Er niet over praten betekent niet dat 'ie er niet is of dat niemand 'em ziet. De olifant staat in de weg, beter bespreek je het, anders staat de olifant er volgend jaar nog.

Aan je relatie werken. De vraag beantwoorden of dit degene is met wie je de rest van je leven wilt zijn. Zo ja, gefeliciteerd. Zo nee, ook gefeliciteerd, want dan heb je zelfstandig nagedacht en de regie genomen.

En foto's posten in het buikentopic van OUD, liefst foto's met een stopcontact erop.

Succes.
crap in = crap out
pi_149367364
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:47 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik heb eind volgende week een afspraak bij een kliniek. Waarschijnlijk ga ik begin volgende week eerst even langs een verloskundige om de daadwerkelijk duur van de zwangerschap te laten bepalen. De komende dagen in ieder geval even oriënteren wat ik precies kan en moet doen en waar ik terecht kan.

Van vriendinnen kreeg ik alleen informatie over abortus en hoe dat werkt, maar over het kind houden en wat de stappen zijn, werd er niet gepraat :')
Er is geen noodzaak om langs een verloskundige te gaan, denk ik zo. Of de vrucht 4 of 6 weken oud is, maakt voor het beëindigen van de zwangerschap niet zoveel uit qua curretage.
Make my day!
  Manager PR/Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 21:17:10 #301
269689 crew  Viv
pi_149370486
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:02 schreef agter het volgende:
Er is geen noodzaak om langs een verloskundige te gaan, denk ik zo. Of de vrucht 4 of 6 weken oud is, maakt voor het beëindigen van de zwangerschap niet zoveel uit qua curretage.
Het maakt voor TS uit of er een hartslag is of niet.

edit: oeps ik gooide het topic dicht, TS mag een nieuw deel openen als ze wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')