Dat is inderdaad ook mijn afweging op dit moment. Ik ben nu geteld vanaf mijn eerste dag menstruatie vorige maand, 4 weken, 4 dagen zwanger. Ik las dat er op dit moment nog niet eens een hartklopping is, dat begint vanaf week 6. Maar ja, blijft natuurlijk wel iets afbreken wat in mij probeert te groeien.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Ik weet niet in welk sub ik dit topic moet plaatsen..
Ik kom er vandaag achter dat ik zwanger ben. Ik heb de pil gebruikt en deed het dus altijd veilig met mijn partner. Echter was ik deze maand twee dagen te laat met mijn menstruatie en aangezien ik elke maand regelmatig ongesteld word, kreeg ik al vermoedens..
Sinds twee dagen voel ik mij ook misselijk en heb een raar gevoel. Ik besloot dus een test te kopen en ja hoor, positief uitslag, oftewel negatief voor mij, ik ben zwanger..
Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb nog zoveel plannen waarbij zwangerschap zeker nog niet aan bod kan komen.. Mijn vriend weet het nog niet, als hij het zou weten, zou ik geen abortus mogen plegen. Ik weet namelijk zijn ideeën daarover.
Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft.
Ik ben in de war, ik moet dit verwerken, ik weet niet wat ik moet doen en wilde het van mij afschrijven.
Graag alleen serieuze reacties, ik heb het al moeilijk genoeg op dit moment.
Heeft er niks mee te maken, als dit zo'n onoverkomelijke situatie is hadden ze misschien (beiden) er meer aan moeten doen om te zorgen dat je daar nooit in verzeild raakt. Mag wellicht een dooddoener zijn, maakt het niet minder waar. Zeker gezien nú het gelovige wél ineens een halszaak wordt, maar bij alle eerdere beslissingen op het gebied van seks dus niet?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:59 schreef Re het volgende:
[..]
da's een beetje flauw hoor, en makkelijk scoren zoals altijd
beetje zo'n mosterd na de maaltijd opmerking.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heeft er niks mee te maken, als dit zo'n onoverkomelijke situatie is hadden ze misschien (beiden) er meer aan moeten doen om te zorgen dat je daar nooit in verzeild raakt. Mag wellicht een dooddoener zijn, maakt het niet minder waar. Zeker gezien nú het gelovige wél ineens een halszaak wordt, maar bij alle eerdere beslissingen op het gebied van seks dus niet?
Maar jij raad haar dus aan vooral niks te zeggen en het weg te laten halen zonder zijn medeweten? Ze kan het er op z'n minst met hem over hebben, overleg is wat anders dan direct maar te doen wat hij wil. Ze kan daarna alsnog voor abortus kiezen, ook al is hij het er niet mee eens.
Kleerhanger? Beetje makkelijk scoren Re.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:18 schreef Re het volgende:
[..]
beetje zo'n mosterd na de maaltijd opmerking.
maar nee, dit is iets waar je samen verantwoordelijk voor bent dus samen de beslissing anders ga je maar met een kleerhanger aan de slag of zo
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:24 schreef 10minuteman het volgende:
Bij zwangerschap komt veel kijken. En een kind kan makkelijk tot z'n 21ste levensjaar één ton kosten. Zorg komt bij kijken. Papieren en regelingen. Kortom een boel positief maar ook negatieve ellende.
Behalve dat er een partner is met wie afgesproken was dat een ongepland kind zou blijven. Waarbij er blijkbaar nagedacht wordt hem dit niet eens te vertellen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:29 schreef Inaithnir het volgende:
Een mier doodtrappen is erger dan nu voor abortus gaan.
Lol viel mij net ook op inderdaad.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]je noemt werkelijk waar niet 1 positief punt!
![]()
Volgens mij heb je al besloten TS. Vind t echt niet netjes van jemaar goed.
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat de aarde plat is? Ik denk van wel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat haploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van niet.
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat diploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van wel.
Het verschil is niet zo moeilijk.
Ik heb een gesprek gehad met vriendinnen en een 'lotgenoot'. Zij zijn overigens niet gelovig en denken er waarschijnlijk daarom ook makkelijker over.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:08 schreef Elvi het volgende:
Heb je al met een instantie gepraat? Een maatschappelijk werker, of iemand van een christelijke organisatie?
Hoe sterk is jouw geloof? Sta je er net zo in als je ouders of ben je wat losser en geloof je meer in 'iets'?
Het is misschien ook wel een beetje schijnheilig, ik snap je reactie heel goed. Alleen hebben we beiden een leeftijd bereikt waarbij onthouding heel lastig is. Klinkt een beetje als wel de lusten, niet de lasten, maar de afspraak met hem was dat we de eventuele 'lasten' ook zouden accepteren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kleerhanger? Beetje makkelijk scoren Re.![]()
En het is uiteraard mosterd na de maaltijd, ben ik met je eens. Maar goed, het is toch wel een dingetje vind ik. Waarom is het 'ene' (zwangerschap) vanuit geloofsoptiek onoverkomelijk, waar er voor de andere twee (seks voor het huwelijk en anticonceptie) wél uitzonderingen mogelijk waren? Wie zegt ons dat die vriend na een goed gesprek en nachtje slapen abortus ook niet zou overwegen? Schijnbaar kon hij voor deze twee ook van z'n geloof afstappen?
Vooral als je dat praten niet doet als die werkelijkheid er is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:07 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Het is misschien ook wel een beetje schijnheilig, ik snap je reactie heel goed. Alleen hebben we beiden een leeftijd bereikt waarbij onthouding heel lastig is. Klinkt een beetje als wel de lusten, niet de lasten, maar de afspraak met hem was dat we de eventuele 'lasten' ook zouden accepteren.
Praten en afspreken is makkelijk, maar wanneer het in werkelijkheid is, is het opeens een stuk lastiger.
Als ik aangeef dat ik abortus wil, ben ik mijn meest dierbaren kwijt. Ik ken ze goed genoeg om te weten wat ik kan verwachten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:24 schreef 10minuteman het volgende:
Godverdomme.
25 jaar, en je bent niet in staat om deze afweging te maken?
Ik vind je echt een zwaktebod.
Sorry dat ik zo bot overkom maar na het eerste topic met welgeteld veel goed en slechte reacties ben je nog steeds niet in staat om een beslissing te maken.
Als de situatie het je niet toelaat of je wilt het niet dan doe je het niet. Simpel, klaar en punt.
Bij zwangerschap komt veel kijken. En een kind kan makkelijk tot z'n 21ste levensjaar één ton kosten. Zorg komt bij kijken. Papieren en regelingen. Kortom een boel positief maar ook negatieve ellende.
Als je ouders dit niet willen, fuck it man. Jouw lichaam, jouw beslissing, jouw situatie op het moment.
Je vertelt gewoon dat je het weg wilt halen en duld geen discussie. Over X jaar kijk jij wel verder.
Deal with it!
als je ze daarom kwijtraakt ben jij hen niet zo dierbaar als dat zij dat voor jou zijn. Het is jouw leven, jouw lichaam, niet dat van hen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik aangeef dat ik abortus wil, ben ik mijn meest dierbaren kwijt. Ik ken ze goed genoeg om te weten wat ik kan verwachten.
Als ik het niet aangeef en stiekem doe, zal mijn schuldgevoel altijd aan me blijven knagen, want het was niet de afspraak die ik met mijn vriend had.
Als ik het kind houd, ben ik mijn toekomst voor de komende periode kwijt en zal ik halsoverkop allerlei dingen moeten regelen en doen waar ik nog niet aan toe ben.
als je gaat trouwen met een man die al kinderen heeft moet je ook een opvoeder worden he, zij het in mindere mate...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik het kind houd, ben ik mijn toekomst voor de komende periode kwijt en zal ik halsoverkop allerlei dingen moeten regelen en doen waar ik nog niet aan toe ben.
Maar dit zijn wel de 3 keuzes die je hebt. Meer smaken zijn er niet en hoe langer je wacht, des te groter de kans dat de natuur de beslissing voor je gaat maken (namelijk optie 3quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik aangeef dat ik abortus wil, ben ik mijn meest dierbaren kwijt. Ik ken ze goed genoeg om te weten wat ik kan verwachten.
Als ik het niet aangeef en stiekem doe, zal mijn schuldgevoel altijd aan me blijven knagen, want het was niet de afspraak die ik met mijn vriend had.
Dat weet ik, maar soms valt het toch erg mee en maak je het 'in je hoofd' groter dan het uiteindelijk blijkt te zijn. Als je beiden deze afspraak hebt gemaakt ben je wel gewoon min of meer verplicht hem op z'n minst op de hoogte te stellen. Je wil ook niet dat dit later uitkomt, dan ben je dubbel genaaid.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:07 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Het is misschien ook wel een beetje schijnheilig, ik snap je reactie heel goed. Alleen hebben we beiden een leeftijd bereikt waarbij onthouding heel lastig is. Klinkt een beetje als wel de lusten, niet de lasten, maar de afspraak met hem was dat we de eventuele 'lasten' ook zouden accepteren.
Praten en afspreken is makkelijk, maar wanneer het in werkelijkheid is, is het opeens een stuk lastiger.
Die komen elke woensdag en om het weekend langs. Ze zijn ook oud genoeg om zelf al alles te kunnen doen. Natuurlijk ben ik ook een extra opvoeder voor hen, maar dat is toch anders voor mijn gevoel..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
als je gaat trouwen met een man die al kinderen heeft moet je ook een opvoeder worden he, zij het in mindere mate...
Tjah, je zegt het alsof het een voettocht naar Siberie is. Het is niet dat er niet al miljarden vrouwen je zijn voorgegaan ofzo...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:24 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Die komen elke woensdag en om het weekend langs. Ze zijn ook oud genoeg om zelf al alles te kunnen doen. Natuurlijk ben ik ook een extra opvoeder voor hen, maar dat is toch anders voor mijn gevoel..
Als ik zelf een kind krijg, ben ik 1e verantwoordelijke samen met de vader en zal ik een zwangerschap en bevalling moeten doorstaan.
Maar hoe kun je het dan hebben over 'eerst rustig aan ons huwelijk/samenwonen wennen?'quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:24 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Die komen elke woensdag en om het weekend langs. Ze zijn ook oud genoeg om zelf al alles te kunnen doen. Natuurlijk ben ik ook een extra opvoeder voor hen, maar dat is toch anders voor mijn gevoel..
Als ik zelf een kind krijg, ben ik 1e verantwoordelijke samen met de vader en zal ik een zwangerschap en bevalling moeten doorstaan.
R&P / Vriend met kinderen/ vervelende exquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:30 schreef Loveless85 het volgende:
Ik snap er geen kut meer van, de vriend heeft dus al 'volwassen' kinderen? Hoe oud is hij en hoe oud zijn zij?
Maar wat zijn nu de gevolgen als je abortus doorzet en dat tegen je vriend verteld en je ouders die er achter komen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:02 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb een gesprek gehad met vriendinnen en een 'lotgenoot'. Zij zijn overigens niet gelovig en denken er waarschijnlijk daarom ook makkelijker over.
Zelf ben ik gelovig en was dus ook tegen abortus. Totdat ik zelf in zo'n situatie terecht kwam. Ik weet dat het heel dubbel is, maar het is de waarheid. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik wat 'losser' ben in vergelijking met mijn ouders en vriend.
Ik eigenlijk ook wel bij een boel details. Niet het geheelquote:
Ik denk dat ze gewoon erg geschrokken is van de uitkomst van de testquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook wel bij een boel details. Niet het geheel
Ik denk dat TS dingen misschien wat groter maakt dan ze zijn. In verschillende topics
Daarom zei ik ook niet alleen hier maar in verschillende topics. Ik denk dat ze gewoon zo isquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:35 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon erg geschrokken is van de uitkomst van de testen niet iedereen is even volwassen op je 25ste.
Daarom denk ik dat ze beter met een stichting ofzo kan praten, en wellicht eentje die bij haar christelijke visie past. Maar dan zal abortus waarschijnlijk wel afvallen.
ze zijn 9 en 5quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:24 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
En ditquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ze zijn 9 en 5niet 18+
Echt hoor, denk even goed na of je wel echt wilt doorgaan met je verloving want volgens mij weet je totaal niet waar je aan begint
Ik was ook wel dramatisch op mn 25ste hoorquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook niet alleen hier maar in verschillende topics. Ik denk dat ze gewoon zo is
Ditquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ze zijn 9 en 5niet 18+
Echt hoor, denk even goed na of je wel echt wilt doorgaan met je verloving want volgens mij weet je totaal niet waar je aan begint
Dan konden we er rustig aan wennen en eerst genieten van het huwelijk, voordat er een baby komt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar hoe kun je het dan hebben over 'eerst rustig aan ons huwelijk/samenwonen wennen?'
Er zijn al kinderen in het spel. Helemaal rustig zal het nooit worden
Je hebt volgens mij inderdaad al besloten (en dat is je goed recht). Ik heb verder geen morele bezwaren tegen abortus dus als jij dat kind niet wil moet je het vooral doen maar ik snap je argumenten niet zo?
Je hebt bewust een risico genomen, onder de afspraak dat je de gevolgen zelf gaat dragen en nu het zo ver is komt je met argumenten die niet echt hout snijden?
Ik snap gewoon niet zo goed waarom? Heb je iets voor jezelf nodig om die abortus te kunnen ondergaan?
Want een studie is prima te voltooien met een kind, miljoenen mensen beginnen het getrouwde leven met een kind (en zo veel veranderd er niet, vooral niet als er al kinderen in het spel zijn), je bent geen 16 meer, etc
Een 9 en 5 jarige is wel wat anders dan een baby, wij hebben hier een 10,9, 7 en 6 jarige, dat klinkt heel druk maar een baby is drukker dan deze vier bij elkaar.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ze zijn 9 en 5niet 18+
Cherry-picking is iets waar gelovigen vaak ook wel bekend om staan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Sarasi het volgende:
Je vent mocht wel scheiden, maar een abortus is hel op aarde? Lekker selectief christen zijn dan.
Je moet niet trouwen he, dat kan je helemaal zelf bepalen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dan konden we er rustig aan wennen en eerst genieten van het huwelijk, voordat er een baby komt.
Ik zie het meest tegenop om binnen een aantal maanden te moeten trouwen en verhuizen en daarna binnen een paar maanden te bevallen. Ik heb het gevoel dat ik tijd nodig heb. Het valt niet onder mijn toekomstplanning.
Dat snap ik, en nogmaals ik ben niet tegen abortus. Als je het kind om wat voor reden niet wil moet je het in mijn ogen gewoon niet doen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dan konden we er rustig aan wennen en eerst genieten van het huwelijk, voordat er een baby komt.
Ik zie het meest tegenop om binnen een aantal maanden te moeten trouwen en verhuizen en daarna binnen een paar maanden te bevallen. Ik heb het gevoel dat ik tijd nodig heb. Het valt niet onder mijn toekomstplanning.
Soms loopt het leven nu eenmaal anders dan geplanned, deal with it.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
En dit natuurlijkquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Je moet niet trouwen he, dat kan je helemaal zelf bepalen.
In de eerste plaats mijn ouders als support inschakelen om mij over te halen. Waarschijnlijk mij schuldgevoelens aanpraten dat ik dat kind echt niet kan weghalen. Praten met de mensen uit de kerk en hun laten inpraten op mij. Uiteindelijk dreigen dat hij weg is als ik abortus pleeg, omdat ik geen rekening wil houden met zijn emoties en me niet aan onze afspraak houd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar wat zijn nu de gevolgen als je abortus doorzet en dat tegen je vriend verteld en je ouders die er achter komen?
Je had het er eerder over dat je vriend er alles aan zou doen om je te stoppen abortus te plegen, wat is alles in dit geval?
Maar dat laatste doe je ook niet dus dat zou niet geheel onterecht zijnquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
In de eerste plaats mijn ouders als support inschakelen om mij over te halen. Waarschijnlijk mij schuldgevoelens aanpraten dat ik dat kind echt niet kan weghalen. Praten met de mensen uit de kerk en hun laten inpraten op mij. Uiteindelijk dreigen dat hij weg is als ik abortus pleeg, omdat ik geen rekening wil houden met zijn emoties en me niet aan onze afspraak houd.
En je ouders?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
In de eerste plaats mijn ouders als support inschakelen om mij over te halen. Waarschijnlijk mij schuldgevoelens aanpraten dat ik dat kind echt niet kan weghalen. Praten met de mensen uit de kerk en hun laten inpraten op mij. Uiteindelijk dreigen dat hij weg is als ik abortus pleeg, omdat ik geen rekening wil houden met zijn emoties en me niet aan onze afspraak houd.
Praat dan ook met die stichtingen die ik je een paar posts terug aanraadde. Hier kom je niet verder en het is misschien niet leuk om te horen, maar je hebt niet eeuwig de tijd. Straks kan een abortus niet meer.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dus dat ze niet meer zo afhankelijk zijn als een baby. Die moet je constant in de gaten houden, zelf voeden, aankleden, wassen etc weet je wel.. en dan heb ik het nog niet eens over een zwangerschap uitzitten en een bevalling meemaken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ze zijn 9 en 5niet 18+
Maar de zwangerschap kan ook heel goed gaan, dat weet je niet van te voren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dus dat ze niet meer zo afhankelijk zijn als een baby. Die moet je constant in de gaten houden, zelf voeden, aankleden, wassen etc weet je wel.. en dan heb ik het nog niet eens over een zwangerschap uitzitten en een bevalling meemaken.
Het is wel een beetje vreemd dat je vriend dus kinderen heeft (gescheiden ofzo?) en dan ineens principieel gaat doen als het op jou aan komt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dus dat ze niet meer zo afhankelijk zijn als een baby. Die moet je constant in de gaten houden, zelf voeden, aankleden, wassen etc weet je wel.. en dan heb ik het nog niet eens over een zwangerschap uitzitten en een bevalling meemaken.
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
En je ouders?
Want zijn reactie van weggaan omdat je je niet aan de afspraak hebt gehouden is niet zo vreemd, dat is namelijk ook zo.
Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar de zwangerschap kan ook heel goed gaan, dat weet je niet van te voren.
Sommige hebben nergens last van en lopen een week overtijd nog vrolijk rond te springen, een bevalling is maar van relatief korte duur.
Maar nogmaals, als je niet achter een zwangerschap zelf staat dan kan het hel zijn, het is maar net hoe je er zelf in staat natuurlijk, als het kindje gewenst is kan je veel meer hebben.
Ik denk alleen dat studie geen reden hoeft te zijn, of je nu studeert of werkt dat maakt geen verschil.
Waar ze ergens wel een punt hebben. Daden, consequenties en dergelijke. Het had ook zo makkelijk voorkomen kunnen worden, als je iets verstandiger was geweest.. Wie weet nou niet dat je met de pil een groot risico loopt als je ziek (inc. Braken en\of diarree) bent geweest?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Ik ook ondertussen. TS wil gewoon geen kind maar weet dat haar vriend het er niet mee eens is als ze het weg laat halen, dat kan best kloppen. Dat hele geloofsgelul is óf onzin, óf intens hypocriet.quote:
Je hebt vooral veel stress nu, dat is niet goed.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik in zo'n vroeg stadium al bepaalde veranderingen merk. Ik heb een opgezwollen buik al, soort constante pijn/ krampen in mijn onderbuik en 's ochtends misselijkheid. Ook ontzettend moe en hoofdpijn. Is dat normaal?
Vertel je ouders dat ze 7 jaar te laat zijn met je uithuwelijken, en dat ze 400 jaar te laat zijn met hun denkbeelden. Vertel ze vervolgens dat ze wellicht opa en oma worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef Wondertjex het volgende:
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan.
Tsja, je bent 25, wie bepaalt jouw leven?quote:Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik.
Je mist een vertrouwensbasis in je relatie.quote:Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Juist ja. Zodra het over godjes gaat valt elke logica en zelfstandig nadenken weg...quote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
Hij is lief en begripvol, maar zijn mening hierover staat vast. Welke fase het ook van een zwangerschap mag zijn, het mag niet afgebroken worden. Grootste zonde dat een mens kan begaan en je accepteert niet het cadeautje van God als je zoiets doet.
Ditquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Keltie het volgende:
[..]
Waar ze ergens wel een punt hebben. Daden, consequenties en dergelijke. Het had ook zo makkelijk voorkomen kunnen worden, als je iets verstandiger was geweest.. Wie weet nou niet dat je met de pil een groot risico loopt als je ziek (inc. Braken en\of diarree) bent geweest?
Ze heeft allang besloten wat ze met het kind wil; weghalen. Ze zoekt alleen naar een reden/manier/oplossing om dit zo te brengen dat niemand kwaad op haar wordt of haar 'in de steek laat'. En die is er niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dit
En het is heel onaardig van mij om te zeggen maar ik word een beetje moe van steeds nieuwe excuses van jouw kant. Nu weer zou je een zwangerschap lichamelijk niet aan kunnen terwijl je nog geen dokter hebt gesproken?
Beslis gewoon of je dit kind wil en draag de gevolgen van die beslissing. Het is kinderachtig om met van die halfbakken excuses als 'dan kan ik mijn studie niet af maken' aan te komen
Kan allemaal prima, alleen wat harder werken. Maar dat zijn de gevolgen van jouw daden
Nogmaals ik ben niet tegen abortus maar zie gewoon onder ogen waar je het over hebt ipv excuus op flauw excuus
Ik sta op de een of andere manier ook dichter bij het aan mijn vriend vertellen en kind houden op dit moment. Het enige waarom ik het niet door wil laten gaan is namelijk de tijd, omdat ik het vroegtijdig vind.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou geen toekomst zien in een relatie waarin ik een abortus mijn leven lang geheim zou moeten houden. Die optie zou voor mij afvallen.
Liever wel eerlijk zijn, met de consequentie dat verloofde en ouders mij laten vallen als ik toch voor abortus kies.
Al zou ik eerder kiezen voor kind houden en trouwen. Je bent toch verloofd omdat je een lange toekomst met eigen kinderen voor je ziet met deze man?
Afspraak heeft ze al, wettelijke bedenktijd is 5 dagen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:14 schreef Wondertjex het volgende:
Toch neem ik nog even een paar dagen de tijd om een weloverwogen beslissing te nemen, de stappen die ik nu zou zetten hebben namelijk geen terugkeer meer.
Toch wel ironisch om zoiets te lezen van opnieuw iemand die een eed aflegt om niet te neuken voor het huwelijk en het vervolgens alsnog doet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Ik heb je nu al 2 keer naar 2 instanties verwezen. Ga je daar nog iets mee doen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:14 schreef Wondertjex het volgende:
Toch neem ik nog even een paar dagen de tijd om een weloverwogen beslissing te nemen, de stappen die ik nu zou zetten hebben namelijk geen terugkeer meer.
Jij zou moord goed keuren?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:21 schreef robin007bond het volgende:
Als je familie of vriend je zouden afstoten bij een abortus zijn ze dus echt geen knip voor de neus waard.
Maar zo zien die mensen het wel. Daar kun je alles van vinden.quote:
Je relatie is zo goed dat je dit niet met hem kan bespreken en je serieus overweegt maar je verdere leven erover te blijven liegenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:04 schreef Wondertjex het volgende:
Verder is de relatie goed, we wonen niet samen, maar hij heeft een huis en goed werk waar we samen kunnen wonen. Ook al zou ik studeren of thuis blijven, kan hij het financieel gezien alsnog aan allemaal
Jouw waarheid, prima. Maar zijn waarheid vindt je dus minder relevant en jou het recht geven om te liegen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:02 schreef Wondertjex het volgende:
Zelf ben ik gelovig en was dus ook tegen abortus. Totdat ik zelf in zo'n situatie terecht kwam. Ik weet dat het heel dubbel is, maar het is de waarheid. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik wat 'losser' ben in vergelijking met mijn ouders en vriend.
Omgekeerd leren ze jou dus niet kennen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Wondertjex het volgende:
Volkomen terecht dat schuldgevoel.quote:Als ik het niet aangeef en stiekem doe, zal mijn schuldgevoel altijd aan me blijven knagen, want het was niet de afspraak die ik met mijn vriend had.
Dat geeft al aan dat je zelfreflectie mbt ouderschap wel snor zit. Je relatie zit niet goed, lees nog eens terug hoeveel keer je we en wij schrijft en hoeveel ik.quote:Als ik het kind houd, ben ik mijn toekomst voor de komende periode kwijt en zal ik halsoverkop allerlei dingen moeten regelen en doen waar ik nog niet aan toe ben.
Afspraak heb ik inderdaad al, omdat ik na week 6 sowieso niet meer ga laten weghalen wegens start van de hartkloppingen. Dat is dan wel mijn grens.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Afspraak heeft ze al, wettelijke bedenktijd is 5 dagen.
Ja, de een heeft dat eerder dan de ander, ik had dat ook altijd al heel snel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik in zo'n vroeg stadium al bepaalde veranderingen merk. Ik heb een opgezwollen buik al, soort constante pijn/ krampen in mijn onderbuik en 's ochtends misselijkheid. Ook ontzettend moe en hoofdpijn. Is dat normaal?
Tjah, dan komen we terug bij de mosterd naar de maaltijd; als die mensen er zo instaan hadden ze er alles aan moeten een zwangerschap te voorkomen, en niet alleen op de pil vertrouwen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar zo zien die mensen het wel. Daar kun je alles van vinden.
Ik denk ook dat TS alles flink chargeert.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:25 schreef Loveless85 het volgende:
Maar kom op, dit zijn dezelfde mensen die ondertussen de volgende zondes wel prima vinden
- Scheiding
- Seks voor huwelijk
- Gebruik van anticonceptie
Dus ik gok dat ze ook hier wel een oogje toe willen knijpen hoor...
Ik ben al aan het lezen en kijken, bedankt voor je tipquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:16 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb je nu al 2 keer naar 2 instanties verwezen. Ga je daar nog iets mee doen?
Jullie toekomstplannen bedoel je? Oh wacht...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
want als je in een relatie zit mag je je alleen nog maar in meervoud uiten?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Jullie toekomstplannen bedoel je? Oh wacht...
Ja, dat schreef ik inderdaad, heel goed!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
want als je in een relatie zit mag je je alleen nog maar in meervoud uiten?
je bent sneu. Of 13, kan ook.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:37 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, dat schreef ik inderdaad, heel goed!
Asjeblieft, een sticker voor op je begrijpend lezenopdrachtje:
Hij is bereid zijn toekomstplannen te verschuiven, kan ook wat makkelijker voor hem, hij heeft al een vaste goede baan, alles is goed geregeld en hij heeft zelfs ervaring met alles.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Jullie toekomstplannen bedoel je? Oh wacht...
Jullie?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:53 schreef Scary_Mary het volgende:
Ook bij verschillende levensfases kun je samen een toekomst plannen. Na 3 jaar in een goede en serieuze relatie (jouw dixit), zou dit enigszins logisch moeten zijn m.i. Of probeer je met die verloving niet alleen je omgeving wijs te maken dat het serieus is?
Verstandig dat je een paar vrije dagen hebt genomen, ik wens jullie veel wijsheid toe!
Ah toch fijn, ben benieuwd wat hij ermee gaat doen, extra boost op z'n werk, even die oude hobby weer nieuw leven inblazen ofzo. Hier heeft hij het immers niet voor nodig, want hij weet nu niks, en misschien nooit niks.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:55 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, ik wens haar partner ook wijsheid toe.
Gelukkig snap je wat ik hen dan ook toe wensquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah toch fijn, ben benieuwd wat hij ermee gaat doen, extra boost op z'n werk, even die oude hobby weer nieuw leven inblazen ofzo. Hier heeft hij het immers niet voor nodig, want hij weet nu niks, en misschien nooit niks.
Dit. Maar aangezien TS niet eens de moeder van haar stiefkinderen kent en daar al geen verantwoordelijkheid over af wil/kan leggen, zie ik dat in deze ook niet gauw gebeuren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dit
En het is heel onaardig van mij om te zeggen maar ik word een beetje moe van steeds nieuwe excuses van jouw kant. Nu weer zou je een zwangerschap lichamelijk niet aan kunnen terwijl je nog geen dokter hebt gesproken?
Beslis gewoon of je dit kind wil en draag de gevolgen van die beslissing. Het is kinderachtig om met van die halfbakken excuses als 'dan kan ik mijn studie niet af maken' aan te komen
Kan allemaal prima, alleen wat harder werken. Maar dat zijn de gevolgen van jouw daden
Nogmaals ik ben niet tegen abortus maar zie gewoon onder ogen waar je het over hebt ipv excuus op flauw excuus
De moeder van haar stiefkinderen wil haar niet kennen, dat is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:20 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit. Maar aangezien TS niet eens de moeder van haar stiefkinderen kent en daar al geen verantwoordelijkheid over af wil/kan leggen, zie ik dat in deze ook niet gauw gebeuren.
Kom op je ziet toch wel dat het verschil tussen zaadlozing of ovulatie aan de ene kant en conceptie aan de andere kant immens is. Als er geen conceptie plaats zou vinden zou er nooit een baby van komen. Zaadlozingen of ovulatie kun je dan moeilijk een (massa)moord noemen, aangezien deze als de conceptie uitblijft gegarandeerd afsterven. Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:52 schreef Deckard het volgende:
[..]
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat de aarde plat is? Ik denk van wel.
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat evolutie niet bestaat? Ik denk van wel.
Zoek het woord "moord" eens op... De betekenis wordt bepaald door de wetgever, niet door jou.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
Please jij komt ook behoorlijk vaak met dit soort 'volwassen' reacties, dan moet je niet boos worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
je bent sneu. Of 13, kan ook.
Belachelijk. Dan verschilt moord per land en per wetboek wat gebruikt wordt. Neem niet aan dat je dat serieus meent. Anders vind ik het behoorlijk triest.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zoek het woord "moord" eens op... De betekenis wordt bepaald door de wetgever, niet door jou.
Om van het leven te beroven, moet er leven zijn. Zo kort na conceptie is er geen sprake van leven.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:35 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Belachelijk. Dan verschilt moord per land en per wetboek wat gebruikt wordt. Neem niet aan dat je dat serieus meent. Anders vind ik het behoorlijk triest.
''Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.''
Als de wet aangepast is, dan verandert ook meteen wat moord is hè.![]()
Jurisprudentie en het wetboek zijn geen morele kompassen hè.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar mijn grens ligt bij week 6, aangezien er dan pas een hartje ontstaat met hartkloppingen. Zo ver ben ik gelukkig nog niet, op dit moment zijn het een aantal cellen die zich aan het ontwikkelen zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Kom op je ziet toch wel dat het verschil tussen zaadlozing of ovulatie aan de ene kant en conceptie aan de andere kant immens is. Als er geen conceptie plaats zou vinden zou er nooit een baby van komen. Zaadlozingen of ovulatie kun je dan moeilijk een (massa)moord noemen, aangezien deze als de conceptie uitblijft gegarandeerd afsterven. Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
Je weet zeker dat je nog maar een week of 4 a 5 zwanger bent? Of is dat vastgesteld door een prof?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zijn drogredenering, dat omdat andere vrouwen moeilijk zwanger kunnen worden moet ze het maar houden?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:00 schreef den85 het volgende:
Daarnaast hoor je ook zoveel vrouwen waarbij het niet lukt en helemaal stuk zitten.
Nog niet door een prof. Ik ga uit van de eerste dag van mijn laatste menstruatie.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:04 schreef BeltaneFire het volgende:
[..]
Je weet zeker dat je nog maar een week of 4 a 5 zwanger bent? Of is dat vastgesteld door een prof?
Not to raise panic, maar toen ik zwanger was bloedde ik in de eerste weken, dus ik zou het snel 'officieel' laten nakijken...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Nog niet door een prof. Ik ga uit van de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
Buikgriep/overgeven was ongeveer twee/drie weken terug, dus waarschijnlijk raakte ik toen zwanger.
hahahahaha zou leuk zijn als ze al 4 maanden zwanger blijktquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:19 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Not to raise panic, maar toen ik zwanger was bloedde ik in de eerste weken, dus ik zou het snel 'officieel' laten nakijken...
Gewoon met hem overleggen!!!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:04 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook mijn afweging op dit moment. Ik ben nu geteld vanaf mijn eerste dag menstruatie vorige maand, 4 weken, 4 dagen zwanger. Ik las dat er op dit moment nog niet eens een hartklopping is, dat begint vanaf week 6. Maar ja, blijft natuurlijk wel iets afbreken wat in mij probeert te groeien.
Ik zit echt in een dilemma, beide keuzes wil ik niet, maar ik zal iets moeten beslissen en het liefst voor week 6, zodat ik niet te laat ben.
Verder is de relatie goed, we wonen niet samen, maar hij heeft een huis en goed werk waar we samen kunnen wonen. Ook al zou ik studeren of thuis blijven, kan hij het financieel gezien alsnog aan allemaal
Ik raad het je ten zeerste aan om je zwangerschapsduur zo snel mogelijk door een prof te laten inschatten. Het is een vervelende boodschap nu maar een pil-menstruatie zegt weinig in die zin.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Nog niet door een prof. Ik ga uit van de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
Buikgriep/overgeven was ongeveer twee/drie weken terug, dus waarschijnlijk raakte ik toen zwanger.
Helemaal met je eens! Goed gezegdquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zijn drogredenering, dat omdat andere vrouwen moeilijk zwanger kunnen worden moet ze het maar houden?
Eet jij ook iedere dag droog brood omdat er miljoenen mensen zijn die honger hebben?
Nee, ik eet juist elke dag lekker omdat er miljoen zijn die honger hebben.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zijn drogredenering, dat omdat andere vrouwen moeilijk zwanger kunnen worden moet ze het maar houden?
Eet jij ook iedere dag droog brood omdat er miljoenen mensen zijn die honger hebben?
inderdaad, hoe dan ook, die mensen hebben nog steeds honger.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, ik eet juist elke dag lekker omdat er miljoen zijn die honger hebben.
Dat is een betere analogie, maar voegt nog steeds weinig toe.
Ik gooi er nog een optie in; laat het kind door je ouders opvoeden alsof het van hun was. Kun jij voor de gemeenschap als maagd het huwelijk in en hoef je geen abortus te plegen en niet zelf voor het kind te zorgen. Schijnt vaker te gebeurenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:34 schreef qwerty789 het volgende:
Iig TS je hebt alle keuzes en all het advies van ons gekregen. Wij kunnen jou niet echt meer verder helpen (tenzij iemand met iets geheel nieuws komt).
Die laatste zin is al belachelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Kom op je ziet toch wel dat het verschil tussen zaadlozing of ovulatie aan de ene kant en conceptie aan de andere kant immens is. Als er geen conceptie plaats zou vinden zou er nooit een baby van komen. Zaadlozingen of ovulatie kun je dan moeilijk een (massa)moord noemen, aangezien deze als de conceptie uitblijft gegarandeerd afsterven. Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
Ik ga dan maar inderdaad zo snel mogelijk een echo laten maken om de duur van de zwangerschap te laten bepalen. Het blijft namelijk raar dat ik gelijk al een soort van constante druk/pijn/kramp voel en een opgezwollen buikje heb lijkt mij. Maar misschien is dat ook wel normaal, heb sowieso nooit een zwangerschap meegemaakt, dus ik heb geen flauw idee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:35 schreef BeltaneFire het volgende:
[..]
Ik raad het je ten zeerste aan om je zwangerschapsduur zo snel mogelijk door een prof te laten inschatten. Het is een vervelende boodschap nu maar een pil-menstruatie zegt weinig in die zin.
Zeker gezien de keuze waar je nu voor staat.
Even over een andere boeg bekeken, hoe gewenst is een baby nu voor jouw gevoel? Zou je besluiten het te houden om wat voor reden dan ook, kun je er dan ook van houden of is er de kans dat je het kindje als ongewenst/gedwongen blijft zien? Kun jij in deze fase van je leven en op de manier waarop het nu gaat een kindje de liefde geven die het verdient?
Houdt er rekening mee dat er niks zo schadelijk is voor een kind om door te hebben dat het ongewenst is...
Dit zijn ook zaken die je met een huisarts of verloskundige kan bespreken, waarbij het t beste is je partner daar echt bij te betrekken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:52 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik ga dan maar inderdaad zo snel mogelijk een echo laten maken om de duur van de zwangerschap te laten bepalen. Het blijft namelijk raar dat ik gelijk al een soort van constante druk/pijn/kramp voel en een opgezwollen buikje heb lijkt mij. Maar misschien is dat ook wel normaal, heb sowieso nooit een zwangerschap meegemaakt, dus ik heb geen flauw idee.
Verder denk ik dat als ik besluit het kind te houden en het eenmaal heb geaccepteerd, wel ervan kan houden en ervoor zorgen. Ik houd van kinderen en je eigen baby is toch wel iets heel bijzonders en moois. Het komt alleen zo ongepland en vroegtijdig dat ik op dit moment moeite heb met tot een besluit komen.
Mwa. Ik ben TS niet, maar ik heb wel een keer gehad dat ik ziek was geworden icm pil inname. En toen maakte ik me ook zorgen. En dat heb ik meteen aan mijn vriend verteld. En die steunde mij onvoorwaardelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef Postbus100 het volgende:
Als ik TS was, zou ik er eerst een nacht over slapen (dat heeft ze inmiddels gedaan), dan al mijn moed bij elkaar rapen en het aan mijn vriend vertellen, en dan samen tot een besluit komen. Vriendlief heeft ook inspraak en je zult er toch samen uit moeten komen, want dit heeft ook betekenis voor je relatie.
Ik ga maar inderdaad zo snel mogelijk in gesprek met een professional om alles op een rijtje te kunnen zetten en alles zwart op wit te krijgen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:55 schreef BeltaneFire het volgende:
[..]
Dit zijn ook zaken die je met een huisarts of verloskundige kan bespreken, waarbij het t beste is je partner daar echt bij te betrekken.
Succes met wat waarschijnlijk 1 van de moeilijkste beslissingen in je leven zal zijn.
Ik ben zelf zwanger op dit moment en was elke ochtend misselijk in het eerste trimester. Had een enorm gezwollen en 'strakke' buik van al het lucht en het minder makkelijk naar toilet kunnen (hormonen zijn van invloed op je darmen en heb al darmklachten) waardoor ik ook steeds krampen en buikpijn had.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:52 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik ga dan maar inderdaad zo snel mogelijk een echo laten maken om de duur van de zwangerschap te laten bepalen. Het blijft namelijk raar dat ik gelijk al een soort van constante druk/pijn/kramp voel en een opgezwollen buikje heb lijkt mij. Maar misschien is dat ook wel normaal, heb sowieso nooit een zwangerschap meegemaakt, dus ik heb geen flauw idee.
Dit.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:04 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Mwa. Ik ben TS niet, maar ik heb wel een keer gehad dat ik ziek was geworden icm pil inname. En toen maakte ik me ook zorgen. En dat heb ik meteen aan mijn vriend verteld. En die steunde mij onvoorwaardelijk.
Ik heb het idee dat TS ook beren op de weg ziet. Als je van iemand houdt kom je er samen wel uit. Als zijn principes zoveel sterker zijn dan zijn liefde is het sowieso geen top relatie. Dan beperk je elkaar.
Mee eens. Als je dat andere topic er dan nog bij pakt zie je de scheuren in de relatie zitten. Communicatie, TS.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef Myrr het volgende:
[..]
Dit.
Vind het wat laf en vraag me af wat voor relatie je hebt, als je dit niet direct (eigenlijk als eerste, meteen al) met je partner kunt bespreken (ongeacht principes).
Dit soort dingen pak je mijnziens met je relatie aan, niet met vreemden op het internet en vriendinnen. Daarnaast gaat het al helemaal ver dat het überhaupt in je op komt het weg te laten halen zonder zijn medeweten.
Het liefst wil ik het ook gewoon vertellen en dat ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ik zie hem pas in het weekend en wil dit sowieso niet aan de telefoon vertellen en eerder afspreken kan ook niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef Myrr het volgende:
[..]
Dit.
Vind het wat laf en vraag me af wat voor relatie je hebt, als je dit niet direct (eigenlijk als eerste, meteen al) met je partner kunt bespreken (ongeacht principes).
Dit soort dingen pak je mijnziens met je relatie aan, niet met vreemden op het internet en vriendinnen. Daarnaast gaat het al helemaal ver dat het überhaupt in je op komt het weg te laten halen zonder zijn medeweten.
waarom ben je met hem? Ik zie aan je toon dat dit niet is wat je wil. Waarom dan met iemand zijn die zo is?quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:51 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Hij gaat werken, komt in de avonden beetje spelen met zijn kind en verder zal ik de totale zorg hebben als moeder. Het is dus een beetje oneerlijk als ik het laat afhangen van zijn besluit.
Dan zeg je dat tegen hem, dat je best de baby wil houden op voorwaarde dat de verzorging toch echt 50/50 zal moeten zijn zodat jij je studie gewoon af kan maken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:51 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Overigens raden mijn vriendinnen mij aan, die mij en mijn vriend kennen en weten hoe alles zit, het niet te vertellen, omdat ik dan gewoon geen keus meer heb en omdat dit mijn lichaam is en ik de komende maanden/ jaren de meeste gevolgen ga onderzien. Hij gaat werken, komt in de avonden beetje spelen met zijn kind en verder zal ik de totale zorg hebben als moeder. Het is dus een beetje oneerlijk als ik het laat afhangen van zijn besluit.
Dit ja!quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:15 schreef CherryLips het volgende:
Nou, of de baby er nou komt of niet, die relatie gaat niet lang mee
dat, maak daar maar een ander topic voor, hier gaat het over 1 persoon die een beslissing moet nemen over de rest van d'r levenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:53 schreef Postbus100 het volgende:
Please, dit is niet de plek voor discussie moord/geen moord
Gelovigenquote:Op woensdag 4 februari 2015 09:07 schreef Loveless85 het volgende:
Maar lekker christelijk hoor, deze oplossing
Je hebt je prioriteiten lekker op orde TSquote:
ik weet dat je dat er graag met de haren bijsleept, maar de mens is gewoon by default hypocriet, dat is een gegeven dus de ene regel volg je wel de andere nietquote:Op woensdag 4 februari 2015 09:07 schreef Loveless85 het volgende:
Wat een bullshit, je bent gewoon pussy. Zelfs al vertel je het en is hij het er niet mee eens kan je het nog weg laten halen.
Maar lekker christelijk hoor, deze oplossing
Ik sleep het er niet graag bij hoor, ze komt zelf met dat dat DE reden is waardoor het niet aan haar omgeving vertelt kan worden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:36 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet dat je dat er graag met de haren bijsleept, maar de mens is gewoon by default hypocriet, dat is een gegeven dus de ene regel volg je wel de andere niet
Daarmee wilde ik hem niet zwart maken, maar ik bedoel dat het wel zo gaat zijn. Hij heeft een goede functie, maar dat houdt in dat hij ook weg moet af en toe en dat hij er veel tijd in moet investeren. Ik heb nog niet eens een normale baan die past bij mijn studie, dus het meest logische zal zijn dat ik tijdelijk parttime huisvrouw en parttime studente word en hij de kostwinner.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom ben je met hem? Ik zie aan je toon dat dit niet is wat je wil. Waarom dan met iemand zijn die zo is?
kun je nu zelf niet teruglezen Hoe je over je relatie en je partner praat? (Ik hoop dat hij het niet kan want dan is het vast zo over)quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Daarmee wilde ik hem niet zwart maken, maar ik bedoel dat het wel zo gaat zijn. Hij heeft een goede functie, maar dat houdt in dat hij ook weg moet af en toe en dat hij er veel tijd in moet investeren. Ik heb nog niet eens een normale baan die past bij mijn studie, dus het meest logische zal zijn dat ik tijdelijk parttime huisvrouw en parttime studente word en hij de kostwinner.
Is het óóit in je opgekomen dat je niet móét luisteren naar hemquote:Op woensdag 4 februari 2015 08:51 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Het liefst wil ik het ook gewoon vertellen en dat ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ik zie hem pas in het weekend en wil dit sowieso niet aan de telefoon vertellen en eerder afspreken kan ook niet.
Het probleem is dat ik dan al weet wat er gaat gebeuren, dat we het kind gewoon gaan houden aangezien dat de afspraak was en we beiden eens waren dat abortus gewoon niet als een optie gezien mocht worden.
Ik weet dat ik het ook hoor te vertellen, maar ja ik weet dan ook wat mij te wachten staat en daarom neem ik er tijd voor.
Overigens raden mijn vriendinnen mij aan, die mij en mijn vriend kennen en weten hoe alles zit, het niet te vertellen, omdat ik dan gewoon geen keus meer heb en omdat dit mijn lichaam is en ik de komende maanden/ jaren de meeste gevolgen ga onderzien. Hij gaat werken, komt in de avonden beetje spelen met zijn kind en verder zal ik de totale zorg hebben als moeder. Het is dus een beetje oneerlijk als ik het laat afhangen van zijn besluit.
Er zijn al stappen genomen, ik heb een afspraak bij een kliniek, maar er geldt een wettelijke bedenktijd van een week. Voor mij overigens anderhalve week omdat ik extra bedenktijd nodig had.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:15 schreef Leandra het volgende:
Gewoon nog langer niets doen zodat een overtijdbehandeling geen optie meer is...
Het met vriendinnen bespreken, er een topic over openen, maar niet naar de huisarts gaan.
Misschien wil je het eigenlijk toch wel.
Ik vond dit wel een hele goede tip. Ik houd de opties nog open, dus het kan inderdaad niet kwaad extra vitamines/ voedingsstoffen in te nemen voor het geval dat..quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gelovigen![]()
Hoog tijd dat dat gewoon Europees afgeschaft wordt.
[..]
Je hebt je prioriteiten lekker op orde TS![]()
Slik je nou ondertussen al foliumzuur? Of wil je bewust meer kans op een kind met open ruggetje?
Nou dit is niet een 'gelovigen' kwestie iedereen doet gewoon aan cherry picking als het hen goed uitkomtquote:Op woensdag 4 februari 2015 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gelovigen![]()
Hoog tijd dat dat gewoon Europees afgeschaft wordt.
[..]
Je hebt je prioriteiten lekker op orde TS![]()
Slik je nou ondertussen al foliumzuur? Of wil je bewust meer kans op een kind met open ruggetje?
Komt er wel op neer jaquote:Op woensdag 4 februari 2015 09:15 schreef CherryLips het volgende:
Nou, of de baby er nou komt of niet, die relatie gaat niet lang mee
Die bedenktijd geldt niet voor een overtijdbehandeling...quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:53 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Er zijn al stappen genomen, ik heb een afspraak bij een kliniek, maar er geldt een wettelijke bedenktijd van een week. Voor mij overigens anderhalve week omdat ik extra bedenktijd nodig had.
Verder ga ik vandaag maar even kijken of ik extra vitamines kan krijgen om in te nemen, stel dat ik het kind toch besluit te houden, heeft het tenminste een goede basis qua voedingsstoffen, dat kan nooit kwaad zoals een forumgenoot dat zei.
Ik wil eigenlijk ook wel best weten wat jij dan studeert, waardoor dit zo onmogelijk wordt. Als je bijv. een studie geneeskunde doet waarbij je verplichte alle 60 studiepunten per jaar moet halen, dan snap ik dit, maar je laat wel heel veel in de donker liggen zo. Wij kunnen alleen maar gokken op basis van wat jij weggeeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Daarmee wilde ik hem niet zwart maken, maar ik bedoel dat het wel zo gaat zijn. Hij heeft een goede functie, maar dat houdt in dat hij ook weg moet af en toe en dat hij er veel tijd in moet investeren. Ik heb nog niet eens een normale baan die past bij mijn studie, dus het meest logische zal zijn dat ik tijdelijk parttime huisvrouw en parttime studente word en hij de kostwinner.
Ik ben nog niet zo ver dat het een overtijdbehandeling wordt. Dat is dacht ik pas na 8 of 12 weken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die bedenktijd geldt niet voor een overtijdbehandeling...
Wegens herkenbaarheid wil ik dat liever niet vertellen. Ik kan alleen vertellen dat het valt onder de pittigere studies en dat ik na de zomervakantie eigenlijk intern moet solliciteren en daar gaat enorm veel tijd in zitten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:09 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk ook wel best weten wat jij dan studeert, waardoor dit zo onmogelijk wordt. Als je bijv. een studie geneeskunde doet waarbij je verplichte alle 60 studiepunten per jaar moet halen, dan snap ik dit, maar je laat wel heel veel in de donker liggen zo. Wij kunnen alleen maar gokken op basis van wat jij weggeeft.
Sorry hoor, maar er zijn genoeg mensen die jouw studie en die in jouw situatie zitten, dus dit is een beetje en slap excuus, maar goed ik laat het voor wat het is. Je wilt er duidelijk niets over kwijt en dat is je goed recht.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:13 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Wegens herkenbaarheid wil ik dat liever niet vertellen. Ik kan alleen vertellen dat het valt onder de pittigere studies en dat ik na de zomervakantie eigenlijk intern moet solliciteren en daar gaat enorm veel tijd in zitten.
Ooh ok, hier heb ik geen informatie over gehad. Maar ik zit ook nog niet op dag 12, dus met bedenktijd erbij komt het nu op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eeh, nee?
http://www.casaklinieken.(...)/overtijdbehandeling
Nee.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:11 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik ben nog niet zo ver dat het een overtijdbehandeling wordt. Dat is dacht ik pas na 8 of 12 weken.
Bij mij wordt het de abortuspil of curettage, afhankelijk van wat ik wil.
Pilcyclus, dus niet uitgaan van eerste dag laatste menstruatie. Ga naar de verloskundige/huisarts en kom erachter hoe ver je bent.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Zwangerschapsdementie? Hoe oud ben je echt? Andere topic had ik al eerder gelezen en als dat klopt, heb je in mijn ogen geen goede relatie.quote:
Daarom is er geen bedenktijd voor een overtijdbehandeling...quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:21 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ooh ok, hier heb ik geen informatie over gehad. Maar ik zit ook nog niet op dag 12, dus met bedenktijd erbij komt het nu op hetzelfde neer.
Ditquote:Op woensdag 4 februari 2015 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee.
Ga naar je huisarts, want ondanks je leeftijd en het feit dat je studeert begrijp je duidelijk niet wat het verschil is tussen een abortus en een overtijdbehandeling.
De keuze voor een curettage of abortuspil is afhankelijk van je zwangerschapsduur, niet van wat jij wilt.
En geloof me, je wilt niet zolang wachten dat een pil geen optie meer is en het sowieso een curettage wordt.
Inderdaad, ik heb er de ballen verstand van, maar die link die ik gaf was de eerste hit op google. Sowieso kun je op de naam al afgaan dat een overtijdbehandeling vrij rap moet gebeuren.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:31 schreef Leandra het volgende:
Ik geloof er eigenlijk al niet zoveel meer van, je strooit met termen en termijnen waar je niet mee zou strooien als je werkelijk al contact met een arts of kliniek had gehad, of zelfs maar even serieus gegoogled had.
Je voelt er niet veel van, het idee is alleen niet prettig.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:29 schreef CherryLips het volgende:
Zo'n curettage lijkt me zo ontzettend onprettig
Beslis. Gewoon. Iets.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:56 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik vond dit wel een hele goede tip. Ik houd de opties nog open, dus het kan inderdaad niet kwaad extra vitamines/ voedingsstoffen in te nemen voor het geval dat..
Ik ga er vandaag achteraan, gisteren en eergisteren had ik geen puf om iets te doen en uit huis te komen.
De reden dat ik hem niet eerder kan zien, is overigens omdat hij op dit moment in het buitenland is voor zijn werk. Heeft verder niks met prioriteiten te maken.
Dat dus.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:31 schreef Leandra het volgende:
Ik geloof er eigenlijk al niet zoveel meer van, je strooit met termen en termijnen waar je niet mee zou strooien als je werkelijk al contact met een arts of kliniek had gehad, of zelfs maar even serieus gegoogled had.
Ik heb het gehad vanwege een miskraam die maar niet vanzelf en met pillen op gang wilde komen, en dat viel wel mee, maar ik wist dat ik een dood kindje liet weghalen, en ik denk dat het verplegend personeel daar iets anders mee omgaat dan met een abortus omdat je er geen zin in hebt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:29 schreef CherryLips het volgende:
Zo'n curettage lijkt me zo ontzettend onprettig
Ze is zelfs 2 jaar jonger in een week, kloppen die spotjes op TV toch. Snel zo'n potje halen voor m'n verloofde.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nu komt het gebruikelijke 'om herkenbaarheid te voorkomen' smoesje.
Slakkenslijm?quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:36 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ze is zelfs 2 jaar jonger in een week, kloppen die spotjes op TV toch. Snel zo'n potje halen voor m'n verloofde.
Ik ook niet meer eigenlijk. Straks is het weer een excuus om niet meer herkend te wordenquote:Op woensdag 4 februari 2015 10:31 schreef Leandra het volgende:
Een goede vriendin van me had precies hetzelfde en haar verhaal klonk toch vrij onprettigquote:Op woensdag 4 februari 2015 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb het gehad vanwege een miskraam die maar niet vanzelf en met pillen op gang wilde komen, en dat viel wel mee, maar ik wist dat ik een dood kindje liet weghalen, en ik denk dat het verplegend personeel daar iets anders mee omgaat dan met een abortus omdat je er geen zin in hebt.
Maar goed, in een kliniek doen ze niet anders.
Ja omiegiedquote:
Ik denk dat het heel persoonlijk is, als je je kan ontspannen is dat al het halve werk.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Een goede vriendin van me had precies hetzelfde en haar verhaal klonk toch vrij onprettig
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:04 schreef Wondertjex het volgende:
Verder is de relatie goed, we wonen niet samen, maar hij heeft een huis en goed werk waar we samen kunnen wonen.
*gaap*quote:Op zondag 1 februari 2015 22:19 schreef Wondertjex het volgende:
maar ja gedeeltelijk samenwonen met je vriend kan ook irritaties opleveren (wat ik nu ervaar)
grensgevalletjequote:Op woensdag 4 februari 2015 10:52 schreef 2NutZ het volgende:
Nogmaals (dit is mijn mening, mag gewoon blijven staan Re) dit is gewoon weer een van de zoveelste geestezieken die aandacht nodig hebben. COnstant verhalen verzinnen om zich beter te voelen ofzo? zoek gewoon eens mensen buiten internet om op joh, stuk meer voldoening haal je daar uit.
Suffe verzonnen verhalen
Prima, maar hoef je niet gelijk mensen de mond te snoeren.quote:
ze is daar elk weekend dacht ik gelezen te hebben, misschien kan je dat in een optimistische bui interpreteren als half-samenwonenquote:
Het heeft er in zo verre mee te maken dat je dus niet echt op je woord te geloven bent en de neiging hebt dingen in het voordeel van je verhaal aan te passen dus dat we dat gemiep over 'zware studie, niet af te maken' en 'ik word gedwongen' al met een korrel zout namen maar nu met een schepquote:Op woensdag 4 februari 2015 11:36 schreef Wondertjex het volgende:
Nou sorry hoor, zoals de meesten hier heb ik bepaalde dingen een beetje aangepast om herkenbaarheid te voorkomen. Als ik niet anoniem kan blijven op dit forum had ik dit topic hier niet geplaatst, kan ik net zo goed van de daken schreeuwen. Ik kan het resultaat van de test hier posten, maar ja ik hoef me niet te bewijzen en geloof je het niet dan hoef je niet mee te lezen of reageren.
Ik ben in ieder geval 20+, vriend 30+. Hij is gescheiden en heeft twee kinderen. Ik weet sinds maandag dat ik ongepland zwanger ben. De rest van het verhaal kan je in het topic lezen.
Ik snap niet wat mijn exacte leeftijd en studie er verder mee te maken hebben.
Nee dat is het nietquote:Op woensdag 4 februari 2015 11:38 schreef Wondertjex het volgende:
Tevens logeer ik in het weekend en in sommige vakanties bij mijn vriend en dat is gedeeltelijk samenwonen voor mij.
Ik kan trouwens het resultaat ook wel naar de mod sturen als ik per se iets moet verifiëren.
Dat is logeren, niet samenwonen, zoals je zelf al zegtquote:Op woensdag 4 februari 2015 11:38 schreef Wondertjex het volgende:
Tevens logeer ik in het weekend en in sommige vakanties bij mijn vriend en dat is gedeeltelijk samenwonen voor mij.
Ik kan trouwens het resultaat ook wel naar de mod sturen als ik per se iets moet verifiëren.
Stephen Fry over Godquote:Op woensdag 4 februari 2015 11:46 schreef Lastpost het volgende:
Ik denk trouwens dat God wel een oogje dichtknijpt in dit specifieke wonderlijke geval. Zo kwaadaardig kan ie nou ook weer niet zijn.
Een consistent verhaal doet wonderen voor je geloofwaardigheid.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:36 schreef Wondertjex het volgende:
Ik snap niet wat mijn exacte leeftijd en studie er verder mee te maken hebben.
Maar het is gewoon niet het zelfde... En als je dit soort dingen serieus zegt gaan mensen wel twijfelen aan je inschattingsvermogenquote:Op woensdag 4 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:
Als ik wist dat ik een makkelijke vriend en makkelijke ouders had wat betreft dit onderwerp, had ik niet eens behoefte gehad om zo'n persoonlijk topic hier te openen en maar te lezen wat anderen zeggen. Leeftijd klopt niet helemaal, maar voor de rest is dit het verhaal.
Logeren of gedeeltelijk samenwonen, maakt niet uit hoe je het noemt, maar ik ben in ieder geval elk weekend daar en kan irritaties hebben ja over zijn thuisgedrag (wat ik in een andere topic had aangegeven).
Als je nu al irritaties hebt, hoe moet dat dan dadelijk als je echt samen woont?quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:
Als ik wist dat ik een makkelijke vriend en makkelijke ouders had wat betreft dit onderwerp, had ik niet eens behoefte gehad om zo'n persoonlijk topic hier te openen en maar te lezen wat anderen zeggen. Leeftijd klopt niet helemaal, maar voor de rest is dit het verhaal.
Logeren of gedeeltelijk samenwonen, maakt niet uit hoe je het noemt, maar ik ben in ieder geval elk weekend daar en kan irritaties hebben ja over zijn thuisgedrag (wat ik in een andere topic had aangegeven).
Met een kind.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je nu al irritaties hebt, hoe moet dat dan dadelijk als je echt samen woont?
Het zijn kleine irritaties wat in elk huishouden wel voorkomen, zoals de afwas opstapelen en blikjes en zakjes niet weggooien. Geen dingen waardoor een relatie stuk zouden gaan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je nu al irritaties hebt, hoe moet dat dan dadelijk als je echt samen woont?
En een groot verschil in waarden en normenquote:
Menig relatie sneuvelt hier op hoorquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:01 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Het zijn kleine irritaties wat in elk huishouden wel voorkomen, zoals de afwas opstapelen en blikjes en zakjes niet weggooien. Geen dingen waardoor een relatie stuk zouden gaan.
Als het kleine irritaties zijn, waarom dan benoemen in een topic?quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:01 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Het zijn kleine irritaties wat in elk huishouden wel voorkomen, zoals de afwas opstapelen en blikjes en zakjes niet weggooien. Geen dingen waardoor een relatie stuk zouden gaan.
quote:Op maandag 19 januari 2015 13:25 schreef Wondertjex het volgende:
Wij zijn nu drie jaar samen, zij vier jaar uit elkaar. Tijd dat ze dus mag opdonderen met haar liefdesverklaringen aan hem.
Koop een goede kalender.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:23 schreef Wondertjex het volgende:
4 jaar terug werkte ik ook achter de kassa en werd vaak versierd en werd er naar mijn nummer gevraagd, nummers achtergelaten enzo.. alleen bij 1 persoon ben ik erin meegegaan en ben met hem gaan daten, maar hij deed dan ook echt zijn best en bleef proberen. Die jongen is nu nog steeds mijn vriend
quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:05 schreef Tamashii het volgende:
Een kind ontneemt jou je eigen leven. Ontneemt jou kansen. .
Kan je zo op reageren, maar ze kan moeilijk verder gaan met studeren of fulltime werken wanneer ze een kind heeft en de man loopt weg he....quote:
ze wil juist een abortus en ze weet dat haar vriend en ouders tegen abortus zijn. Ze moet dan dus meteen samenwonen, trouwen, stoppen met studie enz.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:08 schreef Amarantha het volgende:
Enige wat ik kan zeggen (mocht dit waar zijn): Ga gewoon je gevoel achterna. Als je het wilt houden doe je dat toch? Je ouders zullen zich er vast wel bij neerleggen op den duur en dan zijn ze vast super blij dat ze een kleinkind krijgen.
Ze zullen er ook best zijn, en het is ook best mogelijk. Maar hoe zwaar is dat? Als je nu al twijfelt of je het moet houden?quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:12 schreef Amarantha het volgende:
Ik ken genoeg vrouwen met een kind (sommige ook nog eens alleenstaand) die gewoon een studie volgen of werken.
Het leven loopt anders met een kind, niet per se slechter. Ik ken voorbeelden waarbij het volledig is misgelopen en ook waarbij het heel goed is gegaan (2 kinderen, studie afgemaakt, gepromoveerd, succesvolle carriere).quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Kan je zo op reageren, maar ze kan moeilijk verder gaan met studeren of fulltime werken wanneer ze een kind heeft en de man loopt weg he....
Klopt. Helemaal gelijk. Dat is ook zeker zo.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Het leven loopt anders met een kind, niet per se slechter. Ik ken voorbeelden waarbij het volledig is misgelopen en ook waarbij het heel goed is gegaan (2 kinderen, studie afgemaakt, gepromoveerd, succesvolle carriere).
Het ligt niet aan het kind, maar aan de moeder wat de toekomst brengt. Sommige dingen zullen anders gepland moeten worden. Familie kan een goede bijdrage leveren als het om opvang gaat.
Stel dat haar man onder de trein komt, zelfde gevolg. Moet je daarop anticiperen? Het leven doet niet altijd wat je wilt.
Nee gisteren wilde ze het kind opeens houden. Wel op blijven lettenquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
ze wil juist een abortus en ze weet dat haar vriend en ouders tegen abortus zijn. Ze moet dan dus meteen samenwonen, trouwen, stoppen met studie enz.
Hoewel niks van dat alles moet natuurlijk.
oh, dat stukje info heb ik weer gemist.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:17 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nee gisteren wilde ze het kind opeens houden. Wel op blijven letten
Ik heb vier kinderen(onder de 10) en ik studeer, het is te doen hoor.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:13 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ze zullen er ook best zijn, en het is ook best mogelijk. Maar hoe zwaar is dat? Als je nu al twijfelt of je het moet houden?
Ze zijn verloofd, willen trouwen en dan kinderen (neem ik aan). Relatie is stabieler dan menig relatie op en buiten fok (oh dearquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:16 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Klopt. Helemaal gelijk. Dat is ook zeker zo.
Maar ik probeer ook aan te geven, dat als zij nu al twijfelt het echt lastig word icm dit soort dingen. Je kunt niet met alles rekening houden. Maar als je relatie al vrij instabiel is en je niet de middelen hebt om een kind op te voeden, tsja...
Naja gaandeweg blijkt toch dat die relatie niet zo stabiel is als je het mij vraagtquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze zijn verloofd, willen trouwen en dan kinderen (neem ik aan). Relatie is stabieler dan menig relatie op en buiten fok (oh dear). Ze snappen dat je van sex zwanger kunt worden. Als je die toekomstplannen echt hebt, wat is er erg als de volgorde verandert? Ze hebben de middelen om het kind op te voeden. 3 jaar een relatie is een normale periode voor je aan een huwelijk en een gezin begint.
Ik heb daar nog wel een beetje mijn twijfels bij, of deze relatie echt wel zo stabiel is. Als ik lees over de beweegredenen om te verloven (vooral voor het plaatje naar de buitenwereld), als ik de aarzeling bij TS zie om dit als hun gezamenlijk probleem te zien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze zijn verloofd, willen trouwen en dan kinderen (neem ik aan). Relatie is stabieler dan menig relatie op en buiten fok (oh dear). Ze snappen dat je van sex zwanger kunt worden. Als je die toekomstplannen echt hebt, wat is er erg als de volgorde verandert? Ze hebben de middelen om het kind op te voeden. 3 jaar een relatie is een normale periode voor je aan een huwelijk en een gezin begint.
Nouja, ik weet van iemand anders dat diegene 1 kind had, zij werkte en savonds studeerde en dat dat een tijd was die onwijs heftig en moeilijk was.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb vier kinderen(onder de 10) en ik studeer, het is te doen hoor.
Denk ook niet dat de relatie stabiel is, wel stabieler dan menig relatie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb daar nog wel een beetje mijn twijfels bij, of deze relatie echt wel zo stabiel is. Als ik lees over de beweegredenen om te verloven (vooral voor het plaatje naar de buitenwereld), als ik de aarzeling bij TS zie om dit als hun gezamenlijk probleem te zien.
Dit dus. Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Naja gaandeweg blijkt toch dat die relatie niet zo stabiel is als je het mij vraagt
Je kunt altijd willen trouwen/je verloven. Dat maakt je relatie nog niet stabiel
Van wat ik begrijp verdiend haar vriend voldoende om haar te ondersteunen tijdens haar studie zodat ze in die tijd niet hoeft te werken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:25 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nouja, ik weet van iemand anders dat diegene 1 kind had, zij werkte en savonds studeerde en dat dat een tijd was die onwijs heftig en moeilijk was.
De grap is dan ook dat de meesten haar een serieus antwoord hebben gegeven. Meerdere malen zelfs. Ze blijft erom heen draaien en gooit er nog een paar leugens tussendoor. Daardoor neemt zij ons niet serieus. Ja dan is het nog moeilijk om serieus te antwoorden, dus dit is niet meer hard. Hier kiest zij bijna zelf voor.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:05 schreef Tamashii het volgende:
Hoewel ik ook graag hard en onaardig zou willen zijn, zal ik even proberen om een serieuze inhoudelijke reactie te geven. Na het topic gelezen te hebben zijn er al zovelen die mij voor zijn gegaan, maar goed. Lekker yolo.
Luister TS, schattepetat, lieverd, honey, je bent in de 20. Nou, in principe kan je dus zwanger worden, in principe kan je er dus klaar voor zijn, in principe is het allemaal mogelijk. Maar.....
Je geeft aan dat je familie + gezin het niet leuk vindt als je abortus laat plegen, vanwege geloofsredenen. Maar familie + gezin mag nooit de dienst uitmaken voor jouw lichaam. Het is jouw lichaam en jouw leven. Zometeen als je dit doorzet, ga jij die zwangerschap door, ga jij die bevalling door. Probeer je even voor te stellen hoe dat is, 9 maanden lang en dan dat kind er nog uit wippen ook.
Je geeft aan dat je student bent. Dat je eigenlijk door wilt studeren en dat je het niet ziet zitten op die manier. Goed, dat denk je nu sowieso al. Hoe denk je dat het over 5/10/15 jaar is. Als je het kind wel hebt en je opleiding niet afgemaakt hebt? Je hebt geen toekomst als je man je verlaat en je zit met een kind. Je hebt geen diploma, geen werk, je bent afhankelijk. Is dat hoe God het wilt? En als God het al zo wilt. Wil jij dit dan wel?
Laat staan dat dit kind al met een achterstand op de wereld komt. Overduidelijk grensgevalletje; ja ik ben er omdat het moest van God? Ik ben er omdat het per ongeluk was? Wat ga je je kind later vertellen? Wat als de relatie stuk loopt, wat ga je je kind vertellen over de vader? Hoe ga je het kind opvoeden, waar haal je het geld vandaan?
Ik kan nog duizend argumenten geven, vanuit maatschappelijk oogpunt zou ik het kind niet houden. Vanuit persoonlijk oogpunt ook niet, want je bent er niet klaar voor geef je hier eigenlijk heel duidelijk aan.
Maar de keuze is aan jou TS. Ik kan je niet vertellen welke plezieren een kind geeft. Ik heb zelf geen kind, studeer ook nog, woon wel samen, maar dat doet er allemaal niet toe. Een kind ontneemt jou je eigen leven. Ontneemt jou kansen. Als jij dat wilt, prima. Maar denk aub na over de langere termijn. En dan de langere termijn alsin 10-20-30 jaar.....
Ze is zelf ook tegen abortus.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:29 schreef MotherFoker het volgende:
Dit is wat ik er zeg maar van vind want ik had gelezen dat je ouders tegen Abortus zijn?
Maar je krijgt er ook zo'n hoop voor terugquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:05 schreef Tamashii het volgende:
Een kind ontneemt jou je eigen leven. Ontneemt jou kansen.
Of 25quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:29 schreef loveli het volgende:
En voor we het weer vergeten, ze is 27, geen puber.
Of stiekum 55 en kan ze helemaal geen kinderen krijgenquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Of 25
Maar ik zou 19 ook geloven eigenlijk
Of ze heeft niet eens een baarmoeder!quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:33 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Of stiekum 55 en kan ze helemaal geen kinderen krijgen
Of is het een manquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of ze heeft niet eens een baarmoeder!
quote:
quote:Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft.
quote:Op maandag 2 februari 2015 12:14 schreef Wondertjex het volgende:
Wat moet ik nou doen, ik kan geen kant op. Abortus wil ik niet, kind houden wil ik ook niet.
Flauw, als je alles door leest kun je ook genoeg quotes vinden waarin TS al 180 graden gedraaid isquote:
Ik had nog ergens idd vaag gelezen dat zij het voor de 6 weken weg wou hebben, omdat het daarna een hart vormt en dat vond ze dan niet meer kunnen.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:53 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar mijn grens ligt bij week 6, aangezien er dan pas een hartje ontstaat met hartkloppingen. Zo ver ben ik gelukkig nog niet, op dit moment zijn het een aantal cellen die zich aan het ontwikkelen zijn.
Maar ik dacht voordat ik zwanger bleek te zijn ook hetzelfde als jij, dus ik snap je reactie.
Principes hebben de neiging het onderspit te delven als je zelf toch andere dingen liever wilt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:37 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik had nog ergens idd vaag gelezen dat zij het voor de 6 weken weg wou hebben, omdat het daarna een hart vormt en dat vond ze dan niet meer kunnen.
Er klopt iets niet, hè?quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dan moet ze vooral wachten tot die 6 weken (bijna) voorbij zijn.
Um het was dit topic nog he? Wel heel vreemd dan he.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Principes hebben de neiging het nderspit te delven als je zelf toch andere dingen lieverwilt.
En ze weet nog niet eens hoe ver ze zwanger is.
Mwah... Misschien dat ze over 5 weken bij het keuzemenu tussen een abortuspil en curettage even een blik op de echo werpt, het kloppende hartje ziet en dan spontaan volstroomt met liefde voor haar ongeboren kind.quote:
Ze vertelt dat het nu te vroeg is voor een overtijdbehandeling, straks kan kiezen tussen overtijdbehandeling en curettage en met 4w4d zwangerschap een bedenktijd van 5 dagen zou hebben...quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Op zich snap ik eigenlijk deze discussie niet zo goed. Mij maakt het niet bijster veel uit of ze helemaal eerlijk is of niet. Ik loog ook in m'n drama topic, maar over dat waar het om ging was ik wel eerlijk. Uiteindelijk. In t begin niet.
Ik schaamde me enzo.
Anyway. Of ze abortus pleegt of niet moet ze ook zelf weten, maar ik vind wel dat haar vriend dit moet weten. Zeker nadat ze er eerder gesprekken over hebben gehad wat te doen enzo.
Ik weet niet, ik vind het gewoon een beel naar idee om met zo'n geheim te moeten leven, én om over zoiets voorgelogen te worden..
Ik heb in eerste instantie met behulp van vriendinnen een kliniek gebeld. Daar vroegen ze naar de eerste dag van mn menstruatie en rekenden ze uit dat ik iets meer als vier weken zwanger ben. Verder zei ze dat ik over een week terecht kon, aangezien er een wettelijke bedenktijd geldt. Of ik een roesje wilde of niet. Daarna vroeg ik naar de abortuspil, dat kon namelijk ook, maar ze legde uit dat daar de kansen wat lager liggen en dat er complicaties kunnen optreden dus dat ik dan niet alleen mag zijn, terwijl het bij een zuigcurettage ongeveer 2 uur in totaal duurt inclusief uitrusten etc.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze vertelt dat het nu te vroeg is voor een overtijdbehandeling, straks kan kiezen tussen overtijdbehandeling en curettage en met 4w4d zwangerschap een bedenktijd van 5 dagen zou hebben...
Dan heb je erg slecht gegoogled.
Heb je verteld dat je de pil slikte? Laatste menstruatie is alleen relevant voor de termijnberekening als je geen pil slikt. Met pil heb je een heel andere cyclus.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:08 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb in eerste instantie met behulp van vriendinnen een kliniek gebeld. Daar vroegen ze naar de eerste dag van mn menstruatie en rekenden ze uit dat ik iets meer als vier weken zwanger ben.
Heb je het je partner al verteld?quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:08 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb in eerste instantie met behulp van vriendinnen een kliniek gebeld. Daar vroegen ze naar de eerste dag van mn menstruatie en rekenden ze uit dat ik iets meer als vier weken zwanger ben. Verder zei ze dat ik over een week terecht kon, aangezien er een wettelijke bedenktijd geldt. Of ik een roesje wilde of niet. Daarna vroeg ik naar de abortuspil, dat kon namelijk ook, maar ze legde uit dat daar de kansen wat lager liggen en dat er complicaties kunnen optreden dus dat ik dan niet alleen mag zijn, terwijl het bij een zuigcurettage ongeveer 2 uur in totaal duurt inclusief uitrusten etc.
Er is een afspraak gemaakt en daar heb ik verder geen problemen mee. Misschien had ik zonder bedenktijd kunnen doen, waar ze mij niet op geattendeerd hebben, maar ik verkies toch even een aantal dagen verwerken boven dingen gelijk doen.
dat klopt, dat is gewoon raar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze vertelt dat het nu te vroeg is voor een overtijdbehandeling, straks kan kiezen tussen overtijdbehandeling en curettage en met 4w4d zwangerschap een bedenktijd van 5 dagen zou hebben...
Dan heb je erg slecht gegoogled.
Ze moet het haar vriend vertellen, want het is ook zijn kind.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:10 schreef CherryLips het volgende:
Ze moet niksDaar komt het eigenlijk op neer. Nee wacht, ze moet doen wat ze zelf wil, en zich niet verstoppen achter haar familie/vriend.
Dit dus.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb je het je partner al verteld?
Er staat namelijk al een afspraak voor de abortus, wordt het dan niet een keertje hoog tijd om hem te vertellen wat je gaat doen?
O ja, dat eerst.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze moet het haar vriend vertellen, want het is ook zijn kind.
Dat moet ze.
Ik vind niet dat ze dat moet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze moet het haar vriend vertellen, want het is ook zijn kind.
Dat moet ze.
Als je voor niet vertellen en abortus gaat, dan inderdaad ook zeker bij hem weggaan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ze dat moet.
Als ik in haar situatie zat en ik zou het kind niet willen, zou ik er niets over zeggen tegen hem, abortus plegen en bij hem weggaan.
Tja het is hoe dan ook laf. Het veranderd niet dat het beter is voor haar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Als je voor niet vertellen en abortus gaat, dan inderdaad ook zeker bij hem weggaan.
Maar niet hem de rest van zijn leven voorliegen over zijn gezin, terwijl je lekker mooi weer speelt.
Dus jullie hebben vooraf nagedacht over eventuele gevolgen van julie samenzijn? Wat was de afspraak die jullie hadden en waarom denk je daar nu anders over?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Wondertjex het volgende:
Als je abortus pleegt ben je ook je toekomst voor de komende periode kwijt, want dat is het einde van je relatie. Als je er eerlijk over bent is die meteen afgelopen, als je het verzwijgt leg je zelf een bom onder je relatie.quote:Als ik het kind houd, ben ik mijn toekomst voor de komende periode kwijt en zal ik halsoverkop allerlei dingen moeten regelen en doen waar ik nog niet aan toe ben.
Dat ze in deze situatie zit waarin ze hem dingen niet wil vertellen is al genoeg reden om bij hem weg te gaan, blijkbaar zit het niet zo goed met hun communicatie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Als je voor niet vertellen en abortus gaat, dan inderdaad ook zeker bij hem weggaan.
Maar niet hem de rest van zijn leven voorliegen over zijn gezin, terwijl je lekker mooi weer speelt.
Al denk ik dat TS voor dat laatste gaat. En ik denk ook dat ze dat nooit volhoudt.
Dat is een heel heel heel heel erg goed punt dat je daar maakt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat ze in deze situatie zit waarin ze hem dingen niet wil vertellen is al genoeg reden om bij hem weg te gaan, blijkbaar zit het niet zo goed met hun communicatie.
Het gaat sowieso uitkomen ja. En dan zijn de gevolgen, terecht, niet te overzien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:38 schreef Leandra het volgende:
Niet vertellen dat je zwanger bent kan alleen maar als je de relatie beëindigt....
Als je de relatie wilt laten voortbestaan is niet vertellen geen optie, want zo'n leugen is drijfzand, en daar wil je een relatie niet op bouwen.
Niet bepaald. Dat zij iets zo ervaart betekent niet dat het zo is. Terwijl het uitmaken van de relatie al wel veel invloed kan hebben op wat er gaat gebeuren met het kind. Wat dan weer niet eerlijk is voor haar vriend.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is een heel heel heel heel erg goed punt dat je daar maakt.
hoi Requote:Op woensdag 4 februari 2015 14:38 schreef Re het volgende:
aan de andere kant (hoi loveless), het wonder van de conceptie is een gift van God, dat kun je Hem niet onthouden
Dat, of een list van de duivel. Wie weet het?quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:38 schreef Re het volgende:
aan de andere kant (hoi loveless), het wonder van de conceptie is een gift van God, dat kun je Hem niet onthouden
Dat vooral, want echt strenge Gristenen zouden ten eerste niet scheiden terwijl er kleine kinderen zijn, en ten tweede zouden ze zeker geen 3 jaar half om half verkering/part-time samenwonen met de volgende.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
hoi Re
En dit zijn flinke mix en match christenen, gewoon beetje kijken wat je uitkomt, ja toch
Iemand op z'n teentjes getrapt. Anyway het is niet eens christenenbash. Ze is gewoon heel hypocriet bezig. En ja iedereen doet het zelfs atheisten, moslims en noem het maar op.quote:
Haar verhaal is incoherent. Ze veranderd steeds dingen tussendoor. Ik denk dat de meesten daar vooral last van hebben.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:02 schreef Musil het volgende:
Ps: jongens, het is toch logisch dat ze met een vraagstuk als dit wat irrelevante feiten fingeert ivm herkenbaarheid?
Eerder omgekeerd. Volgens mij zegt er niemand een onvertogen woord over christenen, maar kom op, mensen die het zogezegd héél zwaar opnemen maar wel scheiden, semi-samenwonen, seksen voor het huwelijk en aan anti-conceptie deden?quote:
Tja zo zijn er genoeg mensen die hypocriet zijn. Zelfs onder de 'ongelovigen'. Het is gewoon iets wat mensen doen dat cherrypicken, omdat het lekker even goed uitkomt. Als je dus iets de schuld wilt geven, dan blame humans.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Eerder omgekeerd. Volgens mij zegt er niemand een onvertogen woord over christenen, maar kom op, mensen die het zogezegd héél zwaar opnemen maar wel scheiden, semi-samenwonen, seksen voor het huwelijk en aan anti-conceptie deden?
zal best waar zijn Leandra, maar wat heeft TS aan die constatering?quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vooral, want echt strenge Gristenen zouden ten eerste niet scheiden terwijl er kleine kinderen zijn, en ten tweede zouden ze zeker geen 3 jaar half om half verkering/part-time samenwonen met de volgende.
Met andere woorden: TS doet toch al jaren wat God, haar ouders en haar overtuigingen verboden hebben.
Mjah is zeker waar, maar goed, het geloof wordt hier niet door anderen bijgesleept hé, TS komt ermee dat dat de reden is dat het zo'n onoverkoombaar issue voor die vriend gaat zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:10 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tja zo zijn er genoeg mensen die hypocriet zijn. Zelfs onder de 'ongelovigen'. Het is gewoon iets wat mensen doen dat cherrypicken, omdat het lekker even goed uitkomt. Als je dus iets de schuld wilt geven, dan blame humans.
Geloof is ook bijna nooit in de schuld he. Het zijn mensen die het gewoon leuk vrij interpreteren voor hun gebruik. Gewoon lekker als een makkelijk excuus om zo dingen voor elkaar te krijgen. Tis hoe dan ook een beetje achter dingen schuilen. Begrijpelijk, maar triest.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah is zeker waar, maar goed, het geloof wordt hier niet door anderen bijgesleept hé, TS komt ermee dat dat de reden is dat het zo'n onoverkoombaar issue voor die vriend gaat zijn.
Jij weet al wat TS gaat doen? Vertel!quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:13 schreef 2NutZ het volgende:
Sowieso mooi van die mensen keihard iets afkeuren maar dan als ze zelf in een dergelijke situatie zitten dan is het in ene 180 graden omdraaien![]()
kan zulken sowieso niet echt serieus nemen. Grappig dom volk.
Niks. Want het is verzonnen. Denk dat niemand hier de conclusie nog gaat lezen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij weet al wat TS gaat doen? Vertel!
En ook nog helderziend! Toe maar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:19 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Niks. Want het is verzonnen. Denk dat niemand hier de conclusie nog gaat lezen.
Indigokind hequote:Op woensdag 4 februari 2015 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ook nog helderziend! Toe maar.
Nou ja, er zijn gewoon dingen waar je eigenlijk niets over kunt zeggen zonder er daadwerkelijk voor te hebben gestaan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:13 schreef 2NutZ het volgende:
Sowieso mooi van die mensen keihard iets afkeuren maar dan als ze zelf in een dergelijke situatie zitten dan is het in ene 180 graden omdraaien![]()
kan zulken sowieso niet echt serieus nemen. Grappig dom volk.
Daarom een wijze les voor al die schreeuwerts, hou je mening lekker voor je als je het niet snapt en het niet hebt mee gemaaktquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn gewoon dingen waar je eigenlijk niets over kunt zeggen zonder er daadwerkelijk voor te hebben gestaan.
Ik kan ook wel tegen jou zeggen dat je je mening ook maar lekker voor je moet houden als je het hele verhaal toch niet gelooft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:25 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Daarom een wijze les voor al die schreeuwerts, hou je mening lekker voor je als je het niet snapt en het niet hebt mee gemaakt
Trek ik me niets van aan natuurlijk.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan ook wel tegen jou zeggen dat je je mening ook maar lekker voor je moet houden als je het hele verhaal toch niet gelooft.
Gaat leuk zo!
Ik raad alle 'schreeuwerds' aan om zich niks van jou aan te trekken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:29 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Trek ik me niets van aan natuurlijk.
Als je klakkeloos alles geloofd kan je beter van internet gaan.
Trekken ze zich niets van aan, Lienekien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik raad alle 'schreeuwerds' aan om zich niks van jou aan te trekken.
Daarom.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:32 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Trekken ze zich niets van aan, Lienekien.
De afspraak was dat als er ooit sprake mocht zijn van een zwangerschap, we zo spoedig mogelijk zouden trouwen en het kindje welkom was.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:24 schreef loveli het volgende:
Nog even dit:
[..]
Dus jullie hebben vooraf nagedacht over eventuele gevolgen van julie samenzijn? Wat was de afspraak die jullie hadden en waarom denk je daar nu anders over?
[..]
Als je abortus pleegt ben je ook je toekomst voor de komende periode kwijt, want dat is het einde van je relatie. Als je er eerlijk over bent is die meteen afgelopen, als je het verzwijgt leg je zelf een bom onder je relatie.
Makkelijk beoordelen he voor een buitenstaander. Ik denk dat je bepaalde dingen pas snapt als je het zelf meemaakt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vooral, want echt strenge Gristenen zouden ten eerste niet scheiden terwijl er kleine kinderen zijn, en ten tweede zouden ze zeker geen 3 jaar half om half verkering/part-time samenwonen met de volgende.
Met andere woorden: TS doet toch al jaren wat God, haar ouders en haar overtuigingen verboden hebben.
Bedankt voor je reactie, je hebt helemaal gelijk..quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:02 schreef Musil het volgende:
Ik snap de harde reacties wel, maar vanuit het perspectief van TS: dit is een heel lastige situatie, en bij dergelijk nieuws ben je, met name de eerste dagen, ook nogal overrompeld en spelen emoties je parten. Ik begrijp best dat het dan lastig is om helder na te denken, en dat je schippert in wat je nu wil. Zeker ook gezien de houding van ouders en vriend.
TS, dit is een probleem zonder ideale oplossing. Elke optie heeft zware minpunten. Ik zou mezelf als eerste afvragen: hoe zeker weet je dat je met je vriend op de lange termijn een toekomst wil opbouwen? Je bent verloofd voor de buitenwereld, niet omdat je zelf al wil trouwen. Je houdt van hem, maar hoe overtuigd ben je ervan dat hij degene is met wie je de rest van je leven wil delen? Als je dat nl niet zeker weet, dan is het kind houden terwijl je het zelf nog niet wil, alleeb omdat je hem niet kwijt wil, een groot risico. Wat als het na een jaar uitgaat? Bedenk dit eerst.
Dan stap 2: jij wil het kind nu niet, dat is duidelijk. Wat is je meer waard? Je relatie, of de opoffering van een kind, eerder dan je wil.
Dan het praktische deel: in hoeverre kun je je plannen uitvoeren? In hoeverre is je vriend bereid om je de ruimte te geven carrière te maken met kind?
Ik denk dat het niet vertellen geen optie is. Allereerst moreel gezien, tevens omdat als je kiest voor abortus een verborgen feit als dit gaat drukken op je relatie (en aangezien daar sowieso al wat druk op staat is dat wellicht het doosvonnis). Bovendien, als je na de eerste twee vraagstukken het kind houden nog als een optie ziet, dan gaan de praktische factoren meewegen en je weet pas of je je doelen kunt nastreven met kind als je weet hoe je vriend hierin staat. Dat lijkt me zeer relevant voor je definitieve beslissing.
Een ding: het is jouw leven. Elke keuze heeft verregaande consequenties voor jouw leven. Denk goed na over van welke keuze je het meeste spijt zou kunnen krijgen.
Succes!
Ps: jongens, het is toch logisch dat ze met een vraagstuk als dit wat irrelevante feiten fingeert ivm herkenbaarheid?
Ik denk dat je jezelf niet kent als je mening totaal omslaat zodra het zo ver is... En je kan je afvragen waar je relatie dan op gebouwd is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:22 schreef Wondertjex het volgende:
Ik denk dat je bepaalde dingen pas snapt als je het zelf meemaakt.
Gun je geliefde dan ook die kans en praat met hem, ipv hem hier buiten te laten staan. Wie weet verrast hij je wel.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:22 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Makkelijk beoordelen he voor een buitenstaander. Ik denk dat je bepaalde dingen pas snapt als je het zelf meemaakt.
In het begin van de relatie was ik nog niet aan de pil en hadden we een ongeluk met de condoom. Wel morning after enzo ingenomen, maar hij zei dat stel dat ik toch zwanger was, het kind niet weggehaald mocht worden, want ons kindje, van de vrouw waar hij van houdt, een geschenk van God.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:11 schreef Lovechild het volgende:
Jij veranderde toch ook van mening over abortus toen je zwanger bleek? Hoe weet je nou zo zeker dat hij dat niet zal doen?
Ja.. Ik zou vooral aannames doen dat ik niet weet hoe het is om ongewenst zwanger te zijnquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:22 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Makkelijk beoordelen he voor een buitenstaander. Ik denk dat je bepaalde dingen pas snapt als je het zelf meemaakt.
Verder ben ik niet zo nauw met de christelijke regels, ik geloof wel en ga naar de kerk, maar dat is het wel zo'n beetje.
Doen ze bij de abortuskliniek sowieso voor ze tot actie overgaan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:35 schreef loveli het volgende:
Ga je ook nog naar de dokter/verloskundige/echopraktijk/abortuskliniek om een echo te laten maken om zodat je weet hoe ver je bent?
Ik heb eind volgende week een afspraak bij een kliniek. Waarschijnlijk ga ik begin volgende week eerst even langs een verloskundige om de daadwerkelijk duur van de zwangerschap te laten bepalen. De komende dagen in ieder geval even oriënteren wat ik precies kan en moet doen en waar ik terecht kan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:35 schreef loveli het volgende:
Ga je ook nog naar de dokter/verloskundige/echopraktijk/abortuskliniek om een echo te laten maken om zodat je weet hoe ver je bent?
Er is geen noodzaak om langs een verloskundige te gaan, denk ik zo. Of de vrucht 4 of 6 weken oud is, maakt voor het beëindigen van de zwangerschap niet zoveel uit qua curretage.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:47 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb eind volgende week een afspraak bij een kliniek. Waarschijnlijk ga ik begin volgende week eerst even langs een verloskundige om de daadwerkelijk duur van de zwangerschap te laten bepalen. De komende dagen in ieder geval even oriënteren wat ik precies kan en moet doen en waar ik terecht kan.
Van vriendinnen kreeg ik alleen informatie over abortus en hoe dat werkt, maar over het kind houden en wat de stappen zijn, werd er niet gepraat
Het maakt voor TS uit of er een hartslag is of niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:02 schreef agter het volgende:
Er is geen noodzaak om langs een verloskundige te gaan, denk ik zo. Of de vrucht 4 of 6 weken oud is, maakt voor het beëindigen van de zwangerschap niet zoveel uit qua curretage.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |