Ben je van plan om het met hem te bespreken? (Voordat je iets permanents onderneemt.)quote:Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Mijn vriend weet het nog niet, als hij het zou weten, zou ik geen abortus mogen plegen. Ik weet namelijk zijn ideeën daarover.
Je slikte de pil en jullie gebruikten ook een condoom? Ik snap die 'dus' niet zo.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Ik heb de pil gebruikt en deed het dus altijd veilig met mijn partner
Dat weet ik niet.. Ik kan het niet maken het niet met hem te bespreken, aangezien het hem net zo goed aangaat. Aan de andere kant weet ik zijn reactie, hij zal abortus never nooit accepteren en het mij niet laten doen. Op alle manieren zou hij dat proberen tegen te houden. Hij is gelovig en zwanger betekent voor hem, de gevolgen accepteren.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ben je van plan om het met hem te bespreken? (Voordat je iets permanents onderneemt.)
Alleen pil.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je slikte de pil en jullie gebruikten ook een condoom? Ik snap die 'dus' niet zo.
Heb je verder iemand waar je dit mee kunt bespreken? Je moeder, bijvoorbeeld?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.. Ik kan het niet maken het niet met hem te bespreken, aangezien het hem net zo goed aangaat. Aan de andere kant weet ik zijn reactie, hij zal abortus never nooit accepteren en het mij niet laten doen. Op alle manieren zou hij dat proberen tegen te houden. Hij is gelovig en zwanger betekent voor hem, de gevolgen accepteren.
Dat is dus geen 'veilig vrijen'. Maar goed...quote:
Je hebt nu in ieder geval een 'creatief' cadeautje voor je vriend.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:
Hoi,
Zoals jullie weten is het bijna valentijnsdag en moet iedereen die in een relatie zit, weer even extra zijn/ haar best doen.
Ik ben al een aantal dagen aan het brainstormen, maar ik kom er niet uit.. ik heb al zoveel cadeautjes gegeven, van goedkoop tot duur, mijn ideeën zijn op.
Op valentijnsdag willen wij elkaar liever wat 'creatievere' dingen geven, aangezien we tegen commercie zijn op die dag. Maar ook mijn creatieve ideeën zijn op.
Heb al gedaan:
- speciale fotoalbum
- kopjes
- kistje gevuld met kaartjes
- zelf ontworpen ipad hoes
Iemand anders nog creatieve ideeën?
Afstuderen, normaal werk vinden, bij mijn vriend intrekken en trouwen, eerst genieten van ons huwelijk.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat voor plannen heb je dan dat het niet uitkomt?
Lekker anoniem.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:47 schreef LelijKnap het volgende:
Mooi is dit. Vrouw is zwanger en rent als eerste naar FOK!
Ik heb ook gelovige ouders. Als ze hier achter komen, heb ik al helemaal problemen. Als ik dit kind wil houden, heb ik geen andere keus dan trouwen met mijn vriend.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je verder iemand waar je dit mee kunt bespreken? Je moeder, bijvoorbeeld?
Neem in ieder geval de tijd om het eerst te laten bezinken en zo.
[..]
Dat is dus geen 'veilig vrijen'. Maar goed...
behalve dat laatste zijn het niet echt dingen die je met baby niet kunt doen?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:49 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Afstuderen, normaal werk vinden, bij mijn vriend intrekken en trouwen, eerst genieten van ons huwelijk.
Je krijgt op je 25ste nog problemen met je ouders als blijkt dat je seks had zonder getrouwd te zijn?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb ook gelovige ouders. Als ze hier achter komen, heb ik al helemaal problemen. Als ik dit kind wil houden, heb ik geen andere keus dan trouwen met mijn vriend.
Ik ga straks langs bij mijn beste vriendin. Even paar dingen op een rijtje zetten..
Auch... Botst nogal wel, ja.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb ook gelovige ouders. Als ze hier achter komen, heb ik al helemaal problemen. Als ik dit kind wil houden, heb ik geen andere keus dan trouwen met mijn vriend.
Ik ga straks langs bij mijn beste vriendin. Even paar dingen op een rijtje zetten..
Je kunt prima afstuderen, werken, intrekken en trouwen met een baby erbij? Je zal een aantal aanpassingen moeten maken, maar een baby houdt dat niet tegen?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:49 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Afstuderen, normaal werk vinden, bij mijn vriend intrekken en trouwen, eerst genieten van ons huwelijk.
Geen fouten, ik nam het netjes in. Ik was wel een aantal weken geleden beetje ziek en had een beetje overgegeven.. Ik las dat daardoor het effect ook afgenomen kan zijn..quote:Op maandag 2 februari 2015 11:47 schreef rhubarbje het volgende:
Tja de pil nemen luistert best nauw. Je hebt helemaal geen fout daarin gemaakt? (Niet om jou aan te vallen hoor, maar er lezen hier veel mensen mee en weinig mensen beseffen hoe beïnvloedbaar de pil is)
En ik begrijp dat je nu zoiets hebt van 'het komt te vroeg' maar zijn de dingen die je nog wil doen echt onmogelijk met een baby? En is je relatie stabiel?
Misschien kun je eerst zelf even een paar dagen nemen om dat soort dingen voor jezelf op een rijtje te krijgen?
Hue? Ik lees daar heel wat anders. Dat ze moet trouwens als ze een kind heeft, dus los van seks hebben met haar vriend.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je krijgt op je 25ste nog problemen met je ouders als blijkt dat je seks had zonder getrouwd te zijn?
Ja, meer in de zin van dat ze me niet meer hoeven te zien als ze het weten. Dan heb ik een zonde begaan en ben een slechte vrouw geworden. Behalve natuurlijk als ik per direct ga trouwen met mijn vriend.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je krijgt op je 25ste nog problemen met je ouders als blijkt dat je seks had zonder getrouwd te zijn?
quote:Op maandag 2 februari 2015 11:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hue? Ik lees daar heel wat anders. Dat ze moet trouwens als ze een kind heeft, dus los van seks hebben met haar vriend.
Dus niet.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ja, meer in de zin van dat ze me niet meer hoeven te zien als ze het weten. Dan heb ik een zonde begaan en ben een slechte vrouw geworden. Behalve natuurlijk als ik per direct ga trouwen met mijn vriend.
Huh? Hoe staat dat los van elkaar?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hue? Ik lees daar heel wat anders. Dat ze moet trouwens als ze een kind heeft, dus los van seks hebben met haar vriend.
Fantastisch dit!quote:Op maandag 2 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ja, meer in de zin van dat ze me niet meer hoeven te zien als ze het weten. Dan heb ik een zonde begaan en ben een slechte vrouw geworden. Behalve natuurlijk als ik per direct ga trouwen met mijn vriend.
Nou, ze hebben toch ook nog een paar maanden om aan het idee te wennen? Ik kan me niet voorstellen dat je ouders je zouden laten vallen..quote:Op maandag 2 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Nou ja, de betekenis van de term 'gelovig' kan nogal verschillen per persoon. Dacht dat het samenzijn prima is, maar bij een kind dus wel stappen ondernomen moeten worden. Ik zat ernaast.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Huh? Hoe staat dat los van elkaar?
Nou, you're damned if you do and damned if you don't. Een stiekeme abortus is ook niks, voor je geweten.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus precies wat ik bedoel. Veel mensen weten niet dat bij overgeven of diaree de pil al niet meer betrouwbaar is en gebruiken dan dus geen condoom. Staat wel duidelijk in de bijsluiterquote:Op maandag 2 februari 2015 11:53 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Geen fouten, ik nam het netjes in. Ik was wel een aantal weken geleden beetje ziek en had een beetje overgegeven.. Ik las dat daardoor het effect ook afgenomen kan zijn..
Verder wel een stabiele relatie, maar ik kan het nu nog niet aan voor mijn gevoel.. Het is echt nog te vroeg..
God ziet alles toch? Dus ze kan hier op aarde wel doen alsof maar aan den hemelse poort heeft ze toch wat uit te leggen.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, you're damned if you do and damned if you don't. Een stiekeme abortus is ook niks, voor je geweten.
Je moet je eigen beslissingen nooit alleen nemen omdat je bang bent voor reacties van anderen. Denk er goed over. Als je er zelfstandig voor kiest een abortus te plegen zonder het je vriend te vertellen houd er dan wel rekening mee dat je de rest van de relatie (misschien wel altijd dus) dit zal moeten blijven verzwijgen. Kan je dat aan?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat dat kan in deze westerse maatschappij, hè?!quote:Op maandag 2 februari 2015 12:06 schreef jodelahity het volgende:
25 jaar en dan nog over ouders spreken als belangrijkste factor.
Zouden ze doen en ze zouden zich schamen voor mij.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou, ze hebben toch ook nog een paar maanden om aan het idee te wennen? Ik kan me niet voorstellen dat je ouders je zouden laten vallen..
Als hij het weet kan ik geen abortus doen. Hij zou op mijn ouders afstappen om mij tegen te houden, er alles aan doen. Niet vertellen kan ik hem ook niet aandoen, het is wel zijn baby ook.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, you're damned if you do and damned if you don't. Een stiekeme abortus is ook niks, voor je geweten.
Heb je een trap?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:14 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Zouden ze doen en ze zouden zich schamen voor mij.
Wat moet ik nou doen, ik kan geen kant op. Abortus wil ik niet, kind houden wil ik ook niet.
Nou als die opties voor jou niet kunnen heb je er dus 1 over he?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:15 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als hij het weet kan ik geen abortus doen. Hij zou op mijn ouders afstappen om mij tegen te houden, er alles aan doen. Niet vertellen kan ik hem ook niet aandoen, het is wel zijn baby ook.
Ja dacht ik ook, maar ik weet niet of een relatie daar tegen opgewassen is.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:16 schreef jodelahity het volgende:
Dan geef je het kind op ter adoptie. Krijgt het een kind een leven en jij je zin.
Nee ik zeg ook maar wat. Denk zelf dat ze gewoon even een paar dagen moet nadenken en wat praten met mensen en dan al wat helderder en anders denkt. Maar anders is dat altijd nog een optie in ieder geval jaquote:Op maandag 2 februari 2015 12:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook, maar ik weet niet of een relatie daar tegen opgewassen is.
Je hebt gelijk, is ook zo.. Ik dacht er blijkbaar te makkelijk over.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus precies wat ik bedoel. Veel mensen weten niet dat bij overgeven of diaree de pil al niet meer betrouwbaar is en gebruiken dan dus geen condoom. Staat wel duidelijk in de bijsluiter
Niet om je een schuldgevoel aan te praten maar zoals ik al zei voor de mensen die mee lezen. En misschien ook wel een beetje om het hele 'het is niet mijn schuld' te ontkrachten
Het is heul geen baby, het is een klontje stamcellen.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:15 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als hij het weet kan ik geen abortus doen. Hij zou op mijn ouders afstappen om mij tegen te houden, er alles aan doen. Niet vertellen kan ik hem ook niet aandoen, het is wel zijn baby ook.
Onbenulligs?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het is heul geen baby, het is een klontje stamcellen.
Echt vertyft dat er nog steeds mensen bestaan die het nodig vinden om voor tig mensen het leven te verpesten om zoiets onbenulligs. Maar goed daar heb je natuurlijk niets aan. Als ik het zo hoor heb je je keuze al lang gemaakt (al dan niet vrijwillig) door met zulke gelovige mensen om te gaan.
quote:Op maandag 2 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat lijkt me emotioneel heel zwaar.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:18 schreef Loveless85 het volgende:
Niemand die falcon punch zegt? RLY?
Maar goed, je houdt alleen weggeven ter adoptie over. Wat dus wel inhoudt dat je de zwangerschap moet voldragen.
Jup, plus is volgens mij vooral het punt dat 'niemand het mag weten'. Dat vervalt dan ook een beetje zeg maar.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:24 schreef Beauke het volgende:
[..]
Dat lijkt me emotioneel heel zwaar.
Ja, nee het is best heftig natuurlijk. Maar in verhouding tot een verplicht huwelijk of het breken van familie banden (kortom het ruïneren van iemands leven), vind ik een overtijdbehandeling toch vrij onbenullig ja.quote:
Is ze daar niet al te laat voor dan?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja, nee het is best heftig natuurlijk. Maar in verhouding tot een verplicht huwelijk of het breken van familie banden, vind ik een overtijdbehandeling toch vrij onbenullig ja.
Toch een keuze maken tussen die 2. Het zijn namelijk je enige opties (samen met kind laten komen en afstaan, maar ik denk dat dat ook geen optie voor je vriend en familie is).quote:Op maandag 2 februari 2015 12:14 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Wat moet ik nou doen, ik kan geen kant op. Abortus wil ik niet, kind houden wil ik ook niet.
Chanteren niet, maar goed, het is wel de vader, dus het lijkt me dat hij wel iets in de melk te brokkelen heeft.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:29 schreef Lilliesleaf het volgende:
Heel veel sterke en wijsheid de komende weken om deze beslissing te maken, het is geen makkelijke keuze die je te wachten staat.
Hoe dan ook: op FOK zullen heel veel mensen je geloofsovertuiging opzij schuiven en niet meewegen als overwegingsfactor in deze beslissing, terwijl dit gevoelsmatig juist een belangrijk punt voor je kan zijn. En dat is ook niet erg, dus laat het in je hoofd praten dat je geloof een onbenullig iets is wat je maar buiten beschouwing moet laten. Het kan misschien handig zijn om bijvoorbeeld op zoek te gaan naar fora waar andere gelovige vrouwen in dezelfde situatie hebben gezeten, zodat je kunt praten met mensen die alle 3 (houden, adoptie, abortus) hebben meegemaakt en hoe ze die keuze hebben verwerkt i.c.m. hun geloof.
Los daarvan, iets wat ik je héél erg graag op het hart wil drukken: je zegt 'als ik het mijn vriend vertel, dan laat hij me geen abortus doen'. Laat je alsjeblieft niet chanteren tot een bepaalde beslissing door wie dan ook, het is jouw lichaam, jouw leven en jouw toekomst waar het hier om gaat en ik kan je wel vertellen.. als je het kind toch houdt vanwege de druk van je vriend en ouders zonder dat je daar zelfs 100% achter staat, dan gaat het zwaar worden om alles te verwerken en weer je leven op te pakken, want jij bent alsnog dan degene die alle gevolgen en verantwoordelijkheid draagt voor dat kind.
In zo'n geval had je hem in je reet moeten laten schuiven.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:14 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Hoe stabiel is je relatie?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:14 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik besluit het te houden, ga ik het kind niet ter adoptie afstaan. Mijn afweging is zelf houden of abortus.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:16 schreef jodelahity het volgende:
Dan geef je het kind op ter adoptie. Krijgt het kind een leven en jij je zin.
En abortus was volgens jou in de OP ook geen optie. Al lijkt het mij de enige optie.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:00 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik besluit het te houden, ga ik het kind niet ter adoptie afstaan. Mijn afweging is zelf houden of abortus.
Tegen iemand zeggen: als jij niet x doet, dan doe ik y. is toch écht chanteren in mijn boekje.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Chanteren niet, maar goed, het is wel de vader, dus het lijkt me dat hij wel iets in de melk te brokkelen heeft.
Ditquote:Op maandag 2 februari 2015 11:47 schreef LelijKnap het volgende:
Mooi is dit. Vrouw is zwanger en rent als eerste naar FOK!
Die kans is wel te verwaarlozen, tenzij TS zelf met een breinaald gaat knoeien,quote:Op maandag 2 februari 2015 13:03 schreef StretchingKoala het volgende:
Denk je dat je kan leven met de leugen naar je partner en ouders wanneer je abortus hebt gepleegd.
Wat als je over 3-4 jaar wel kinderen wilt en door de abortus kan het niet meer, hoe ga je dat dan uitleggen? Als je vriend het niet accepteerd dat je een abortus wilt moet je je wellicht afvragen of je wel een leven lang met hem voor je kan zien.
Dingen die verzwegen worden hebben altijd de neiging naar boven te komen gezien je de leugen altijd moet blijven onthouden.
Eens. Ik zou hier ook verder niet meer lezen, want ze zullen eerst ter discussie stellen dat de pil niet betrouwbaar is en daarna je gaan lopen bashen omdat je gelovig bent.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:29 schreef Lilliesleaf het volgende:
Heel veel sterke en wijsheid de komende weken om deze beslissing te maken, het is geen makkelijke keuze die je te wachten staat.
Hoe dan ook: op FOK zullen heel veel mensen je geloofsovertuiging opzij schuiven en niet meewegen als overwegingsfactor in deze beslissing, terwijl dit gevoelsmatig juist een belangrijk punt voor je kan zijn. En dat is ook niet erg, dus laat het in je hoofd praten dat je geloof een onbenullig iets is wat je maar buiten beschouwing moet laten. Het kan misschien handig zijn om bijvoorbeeld op zoek te gaan naar fora waar andere gelovige vrouwen in dezelfde situatie hebben gezeten, zodat je kunt praten met mensen die alle 3 (houden, adoptie, abortus) hebben meegemaakt en hoe ze die keuze hebben verwerkt i.c.m. hun geloof.
Los daarvan, iets wat ik je héél erg graag op het hart wil drukken: je zegt 'als ik het mijn vriend vertel, dan laat hij me geen abortus doen'. Laat je alsjeblieft niet chanteren tot een bepaalde beslissing door wie dan ook, het is jouw lichaam, jouw leven en jouw toekomst waar het hier om gaat en ik kan je wel vertellen.. als je het kind toch houdt vanwege de druk van je vriend en ouders zonder dat je daar zelfs 100% achter staat, dan gaat het zwaar worden om alles te verwerken en weer je leven op te pakken, want jij bent alsnog dan degene die alle gevolgen en verantwoordelijkheid draagt voor dat kind.
Ik vind het 1 van de beste redenen. Bovendien is het nogal stemmingmakerij om over het 'doodmaken van een kind' te spreken, als ze in de eerste weken van haar zwangerschap zit.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:27 schreef Elan het volgende:
Je bent 25, "het komt even niet uit" is geen legitieme reden om je kindje dood te maken.
Zwak dus.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft.
Als je gelovig bent is het sowieso geen discussiepunt wat TS zou moeten doen.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bovendien is het nogal stemmingmakerij om over het 'doodmaken van een kind' te spreken, als ze in de eerste weken van haar zwangerschap zit.
quote:Op maandag 2 februari 2015 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je gelovig bent is het sowieso geen discussiepunt wat TS zou moeten doen.
Er staat niets over haar geloof (of gebrek daaraan)quote:Op maandag 2 februari 2015 11:45 schreef Wondertjex het volgende:
Hij is gelovig en zwanger betekent voor hem, de gevolgen accepteren.
Ze zegt wel dat ze principieel tegen abortus is.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
[..]
Er staat niets over haar geloof (of gebrek daaraan)
Niet 100% waar overigens. Als je al langer dan 1 maand de pil slikt heeft 1 pil geen invloed (ook zonder condoom ben je dan nog veilig). Nog even voor de meelezers:quote:Op maandag 2 februari 2015 12:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus precies wat ik bedoel. Veel mensen weten niet dat bij overgeven of diaree de pil al niet meer betrouwbaar is en gebruiken dan dus geen condoom. Staat wel duidelijk in de bijsluiter
Niet om je een schuldgevoel aan te praten maar zoals ik al zei voor de mensen die mee lezen. En misschien ook wel een beetje om het hele 'het is niet mijn schuld' te ontkrachten
Klopt, maar de pil is ook al minder betrouwbaar als je hem niet continue op het zelfde tijstip neemt. Als dit het enige is dat je die maand minder goed hebt gedaan is er je was maar 1 dag ziek dan is er niks aan de hand. Maar dat is gewoon bijna nooitquote:Op maandag 2 februari 2015 13:47 schreef Yesse het volgende:
[..]
Niet 100% waar overigens. Als je al vaker dan 1 maand de pil slikt heeft 1 pil geen invloed (ook zonder condoom ben je dan nog veilig). Nog even voor de meelezers:
Als u binnen drie uur na het innemen van de pil moet overgeven of waterdunne diarree krijgt, is het niet zeker of de pil werkt. Het kan zijn dat de pil nog niet (helemaal) in het lichaam is opgenomen en u de rest kwijt bent geraakt via braken of diarree. Neem enkele uren later een nieuwe pil in uit een reservestrip. Wacht daar liefst mee tot de misselijkheid wat is afgenomen. Hebt u een meerfasenpil met verschillend gekleurde pillen in een strip, neem dan dezelfde kleur uit een reservestrip. Als u de pil al langere tijd (langer dan 1 maand) gebruikt, is het ook mogelijk één pil over te slaan en de volgende dag verder te gaan met de pilstrip.
Als u 36 uur na de vorige pil nog moet braken of nog dunne diarree hebt, of als het de eerste maand is dat u de pil gebruikt, kan dan voor meer informatie bij de tekst over uw eigen anticonceptiepil elders op deze site. Daar staat bij elk anticonceptiemiddel het advies wat u moet doen bij het kopje 'Hoe' en het kopje 'Dosis vergeten'.
Bron
Eens, daarom zei ik ook 'chanteren niet'. Das nooit goed. Maar hij heeft er wel een zegje over lijkt me.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:03 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Tegen iemand zeggen: als jij niet x doet, dan doe ik y. is toch écht chanteren in mijn boekje.
Natuurlijk, het is de vader, maar als volwassenen er een open discussie over houden en samen tot een conclusie komen (zelfs al is de conclusie dat je het niet eens kunt worden) is echt een ander iets dan tegen je vriendin/vrouw zeggen 'nee mag niet, en als je het wel doet heb je een probleem' en dat is het gevoel dat ik van TS krijg op het moment.
Je neukt toch om zwanger te worden :Squote:Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Ik weet niet in welk sub ik dit topic moet plaatsen..
Ik kom er vandaag achter dat ik zwanger ben. Ik heb de pil gebruikt en deed het dus altijd veilig met mijn partner. Echter was ik deze maand twee dagen te laat met mijn menstruatie en aangezien ik elke maand regelmatig ongesteld word, kreeg ik al vermoedens..
Sinds twee dagen voel ik mij ook misselijk en heb een raar gevoel. Ik besloot dus een test te kopen en ja hoor, positief uitslag, oftewel negatief voor mij, ik ben zwanger..
Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb nog zoveel plannen waarbij zwangerschap zeker nog niet aan bod kan komen.. Mijn vriend weet het nog niet, als hij het zou weten, zou ik geen abortus mogen plegen. Ik weet namelijk zijn ideeën daarover.
Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft.
Ik ben in de war, ik moet dit verwerken, ik weet niet wat ik moet doen en wilde het van mij afschrijven.
Graag alleen serieuze reacties, ik heb het al moeilijk genoeg op dit moment.
Hij kan je niet fysiek tegenhouden. Dat mag niet. De consequentie van een abortus zou zijn dat je relatie met je vriend (en wellicht ook je ouders) stuk loopt. Dat is wat anders dan 'het kan niet'.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:15 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Mhua. Niet echt eigenlijk. Het is haar lichaam. Zij moet dit allemaal verdragen. Ze loopt hier studievertraging door op en noem het maar op. Zij heeft hier dus wat mij betreft het voor het zeggen.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Chanteren niet, maar goed, het is wel de vader, dus het lijkt me dat hij wel iets in de melk te brokkelen heeft.
Het is niet de enige optie voor haar, maar wel het beste in haar situatie als je kijkt naar het feit dat ze zoveel nog moet doen, voordat ze werkelijk er klaar voor is.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
En abortus was volgens jou in de OP ook geen optie. Al lijkt het mij de enige optie.
Prima, gaat ze het dan ook alleen doen op financieel en emotioneel gebied? Of dat dan weer niet zeker hé?quote:Op maandag 2 februari 2015 14:36 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Mhua. Niet echt eigenlijk. Het is haar lichaam. Zij moet dit allemaal verdragen. Ze loopt hier studievertraging door op en noem het maar op. Zij heeft hier dus wat mij betreft het voor het zeggen.
Overigens wil ik op geen enkele manier voorbij gaan aan het feit dat dit erg kut voor je is.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:40 schreef wouter456 het volgende:
Dus je hebt twee opties:
Aborteren: kan niet van je geloof, maar daar kun je je over heen zetten (hoe ongevoelig ik nu ook klink). Het is nu nog maar een klompje cellen wat in principe nog niet veel voorstelt.
Doorgaan: met alle ellende van dien, ook omdat je zegt dat je het zelf nog veel te vroeg vindt.
Ik zou het wel weten, maar goed ik ben niet gelovig en geen vrouw.
Heh, grappig. Dat zei mijn moeder ook altijd tegen mijn vader als ze het niet eens waren over iets qua opvoeding. "Dat joch is in mij gegroeid, dus jij hebt er helemaal niets over te zeggen!"quote:Op maandag 2 februari 2015 14:36 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Mhua. Niet echt eigenlijk. Het is haar lichaam. Zij moet dit allemaal verdragen. Ze loopt hier studievertraging door op en noem het maar op. Zij heeft hier dus wat mij betreft het voor het zeggen.
Daar gaat het dus niet over ze wilt het kind eigenlijk JUIST niet. Jouw voorbeeld gaat daar dus niet op.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prima, gaat ze het dan ook alleen doen op financieel en emotioneel gebied? Of dat dan weer niet zeker hé?
Dat is dan ook bullshitquote:Op maandag 2 februari 2015 14:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Heh, grappig. Dat zei mijn moeder ook altijd tegen mijn vader als ze het niet eens waren over iets qua opvoeding. "Dat joch is in mij gegroeid, dus jij hebt er helemaal niets over te zeggen!"
Ow wacht ..
Is dat de maatstaf ja? Dus als moeder het kind eigenlijk niet wil, maar vader wel, is hij de baas over de opvoeding / het kind?quote:Op maandag 2 februari 2015 14:47 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat is dan ook bullshitzijn centjes komen toch in het spel. Iig Ik ga er dan vanuit dat jouw ouders beiden er over eens waren om jou te houden, dan hebben ze evenveel te zeggen over jouw opvoeding. Het is een andere verhaal als dat kind er uberhaupt niet is
.
Ik vind van wel ja. Als de moeder het kind niet wilt, hoeft ze het kind niet te houden om wat voor reden dan ook. Als ze het toch besluit te houden, omdat de vader het wilt, dan hoeft zij niets met dat kind te maken hebben. Maar eenmaal afstand genomen is dan ook afstandgenomen. Kinderen zijn geen speeltjes. Maar goed dat is mijn mening en we gaan nu wel een beetje off-topic.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat de maatstaf ja? Dus als moeder het kind eigenlijk niet wil, maar vader wel, is hij de baas over de opvoeding / het kind?
Huh, je was toch verloofd met hem om te zorgen dat de familie je serieus nam, die wisten toch allemaal van je relatie? Zijn familie die bv dacht dat je het om zijn geld deed en omdat jullie elkaar zo weinig zien dat beide kanten het niet serieus namen?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Maar hij is wel de vader van die vrucht, aan hem en zijn gevoel hierbij mag ook best gedacht worden.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:29 schreef Lilliesleaf het volgende:
Eens, maar het punt blijft hetzelfde; het is ook zijn kind, en die hele feministische MIJN LIJF MIJN BESLISSING blabla slaat nergens op. Ze kan het op z'n minst met hem overleggen en hem proberen te overtuigen dat het gewoon écht niet uitkomt nu.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:46 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Daar gaat het dus niet over ze wilt het kind eigenlijk JUIST niet. Jouw voorbeeld gaat daar dus niet op.
Ik ben het opmerkelijk vaak met je eens. Ik mag jou en je mening wel.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar hij is wel de vader van die vrucht, aan hem en zijn gevoel hierbij mag ook best gedacht worden.
Voor een man die wel dat kind graag wilde is het ook niet zonder gevolgen als die vrucht weggehaald wordt. Hoe moet hij dat verwerken?
Als ze echt geen kind groot wil brengen en hij wel kan ze er ook voor kiezen dat kind te baren en hem dat kind alleen op te laten voeden. Ze wist waar ze aan begon, kende zijn zienswijze op dit gebied, deelde die zelfs. Dat nu zo even terugdraaien zonder dat de ander daar enig gewicht in heeft is best laag.
quote:Op maandag 2 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Je ziet geen onoverkomelijke bezwaren in het bedriegen van je partner?quote:Op maandag 2 februari 2015 15:47 schreef snakelady het volgende:
Wil je het echt niet houden dan zou ik het toch stiekem weg laten halen, anders ben je vriend en ouders kwijt. Het is overigens verschrikkelijk dat ze wegens geloof je voor die onmogelijke keuze zetten.
Zou ook wel een beetje hypocriet zijn van haar vriend, niet tegen seks voor het huwelijk maar wel tegen abortus.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:54 schreef probeer het volgende:
Dat alles los van het feit dat TS nog helemaal niet weet hoe haar vriend echt gaat reageren, en maar invult dat hij haar gaat proberen te chanteren.
Klopt.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zou ook wel een beetje hypocriet zijn van haar vriend, niet tegen seks voor het huwelijk maar wel tegen abortus.
Jawel, maar het is het ene kwaad tegen het andere kwaad.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Je ziet geen onoverkomelijke bezwaren in het bedriegen van je partner?
Dan had hij niet hypocriet moeten zijn en wel seks voor het huwelijk moeten willen. Dat mag namelijk ook niet volgens zijn geloof, sterker, hij mag niet eens anticonceptie gebruiken van zijn geloof.quote:En waarom is dat verschrikkelijk dat ze hun geloof hier in betrekken? Hij is van mening dat abortus iets slechts is. Is geloof dan soms erger, of minder valide, dan andere levensvisies en of principes, die iedereen heeft en zijn/haar acties op baseert? Als hij extreem veganistisch zou zijn, en om die reden geen abortus wil, zou het dan wel ok zijn?
Ze hebben het duidelijk vaak genoeg over dit onderwerp gehad, ik weet ook hoe mijn vriend zou reageren, gezien we dit onderwerp ook met dan eens hebben besproken.quote:Dat alles los van het feit dat TS nog helemaal niet weet hoe haar vriend echt gaat reageren, en maar invult dat hij haar gaat proberen te chanteren.
Tjah, als je zo'n beetje het belangrijkste element hier (geloof/emotionele consequenties) buiten beschouwing laat is er idd niet zoveel aan de hand.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:43 schreef Gamesua het volgende:
Ik vind het een makkelijkere beslissing wanneer de man in kwestie de baby (nou ja, embryo) wil houden, dan andersom. Natuurlijk heeft hij hier een belang bij, maar abortus gepleegd betekent voor hem een gemiste kans op een baby, niets meer (even emotionele/mentale schade vanwege "het vermoorden van een baby" (als je daarin gelooft) achterwege gelaten). Andersom, als hij juist wel abortus wilde plegen en jij helemaal niet, is het een ander verhaal: dan baart de moeder dus een baby tegen de wens in van de vader, die daar helemaal niet op zit te wachten, maar wel met de consequenties moet zitten.
Niet dat ik hiermee een standpunt wil innemen, maar ik wil jouw situatie even in perspectief zetten. Als jij hem niks vertelt en gewoon abortus pleegt, merkt hij hier niks van (andersom zit hij met de lasten van een baby).
Als tweede punt wilde ik zeggen, als je beslist het wel te doen, vertel hem dit echt nooit. Ik heb een vriend die een relatie van zeven jaar had met een geweldige meid die ver boven zijn level was (qua uiterlijk, intelligentie en success), ze waren heel gelukkig samen, maar ze heeft abortus gepleegd en hem na een paar maanden (uit spijt) verteld. Hij heeft het meteen uitgemaakt terwijl ze de volgende jaar zouden gaan trouwen.
Als laatste, iets minder sterk dan shifto, het is inderdaad niet echt een baby op dit moment. De embryo is hooguit anderhalf a twee maanden oud, en dan is het echt niet groter dan een erwt. Ik snap dat de lijn best vaag is, maar voor mij persoonlijk vind ik dat geen groot verschil met een losse eicel + spermacel.
Typisch trouwens. Nu komt het misschien toch wel goed uit en dan worden de principes ineens toch wat gemakkelijk opzij geschoven.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Dit heeft ook niet echt iets met het 'feminisme' te maken. Het is ook haar lichaam punt. Tuurlijk is het netjes dat ze met hem praat, maar dat hoeft ze eigenlijk niet te doen. Als ze van het kind af wil, dan heeft ze die optie gewoon.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Eens, maar het punt blijft hetzelfde; het is ook zijn kind, en die hele feministische MIJN LIJF MIJN BESLISSING blabla slaat nergens op. Ze kan het op z'n minst met hem overleggen en hem proberen te overtuigen dat het gewoon écht niet uitkomt nu.
Het is gewoon hun beider kind, dus ze heeft heus de mogelijkheid zonder zijn medeweten of goedkeuring iets te doen, maar dat maakt niet meteen acceptabel.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:11 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dit heeft ook niet echt iets met het 'feminisme' te maken. Het is ook haar lichaam punt. Tuurlijk is het netjes dat ze met hem praat, maar dat hoeft ze eigenlijk niet te doen. Als ze van het kind af wil, dan heeft ze die optie gewoon.
Die opmerking van jouw raakt kant nog wal. Wat heeft het feit dat iemand neergestoken wordt er mee te maken dat zij eventueel abortus neemt? Dat eerste is levenbedreigend, terwijl het tweede niet zo is. In ieder geval. Ik zie die link niet.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, als je zo'n beetje het belangrijkste element hier (geloof/emotionele consequenties) buiten beschouwing laat is er idd niet zoveel aan de hand.
Als je neergestoken bent, ben je eigenlijk ook prima in orde, als je even niet kijkt naar de steekwond.
Dit! Ik snap ook echt niet dat je als vrouw zo kunt denkenquote:Op maandag 2 februari 2015 16:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is gewoon hun beider kind, dus ze heeft heus de mogelijkheid zonder zijn medeweten of goedkeuring iets te doen, maar dat maakt niet meteen acceptabel.
Tja of het echt nog een kind is is een ander verhaal. Het heeft het potentieel om een kind te worden. Het is pas een kind als het geboren is, dus tegen die tijd lijkt mij het niet meer dan normaal dat zij als vrouw het meest te zeggen heeft. Dat jij het oneerlijk vindt is een ander verhaal.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is gewoon hun beider kind, dus ze heeft heus de mogelijkheid zonder zijn medeweten of goedkeuring iets te doen, maar dat maakt niet meteen acceptabel.
Het gaat er om dat hij zijn hele post baseert op het feit dat je even het emotionele buiten beschouwing moet laten, óf dit voor de man niet zo zwaar weegt. Wat het hier dus wel doet, want gelovig.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:17 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Die opmerking van jouw raakt kant nog wal. Wat heeft het feit dat iemand neergestoken wordt er mee te maken dat zij eventueel abortus neemt? Dat eerste is levenbedreigend, terwijl het tweede niet zo is. In ieder geval. Ik zie die link niet.
Lekker boeiend hoe je het noemt of wat het is. Het is gewoon van hun beiden. Dus gaan ze er beiden over.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tja of het echt nog een kind is is een ander verhaal. Het heeft het potentieel om een kind te worden. Het is pas een kind als het geboren is, dus tegen die tijd lijkt mij het niet meer dan normaal dat zij als vrouw het meest te zeggen heeft. Dat jij het oneerlijk vindt is een ander verhaal.
dan ben je idd je bevruchte ei wel kwijt jaquote:Op maandag 2 februari 2015 13:27 schreef WvdL het volgende:
Zou je het kunnen vertellen onder de nom van miskraam. dan kun je toch nog soort van je ei kwijt
Voor zo ver ik weet is zij niet per se gelovig, maar haar vriend en haar ouders. Dat haar vriend hypocriet bezig is, is een ander verhaal.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat hij zijn hele post baseert op het feit dat je even het emotionele buiten beschouwing moet laten, óf dit voor de man niet zo zwaar weegt. Wat het hier dus wel doet, want gelovig.
Je weet niet eens of die vriend hypocriet bezig is? Je weet niet wat zijn bezwaar tegen abortus is?quote:Op maandag 2 februari 2015 16:20 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet is zij niet per se gelovig, maar haar vriend en haar ouders. Dat haar vriend hypocriet bezig is, is een ander verhaal.
Tuurlijk is het van hun beiden, maar of ze er evenveel over hebben te zeggen? Nee. Ik vind van niet. Alleen al om de reden dat de vrouw bijna alles moet dragen zowel letterlijk als figuurlijk.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoe je het noemt of wat het is. Het is gewoon van hun beiden. Dus gaan ze er beiden over.
Dus? Je roept van alles maar gaat dus steeds compleet voorbij aan het feit dat het iets van hun beiden is, hoe je het iets ook wil noemen. En hoe wel/niet gelovig zij, hij, of de familie is.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:20 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet is zij niet per se gelovig, maar haar vriend en haar ouders. Dat haar vriend hypocriet bezig is, is een ander verhaal.
Daar heb je zeker een puntquote:Op maandag 2 februari 2015 16:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je weet niet eens of die vriend hypocriet bezig is? Je weet niet wat zijn bezwaar tegen abortus is?
Maar volgens jouw theorie zou de vrouw dan ook meer verantwoordelijkheid moeten dragen over de anticonceptie (als je het door trekt) maar dat heeft ze ook niet gedaan...quote:Op maandag 2 februari 2015 16:21 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het van hun beiden, maar of ze er evenveel over hebben te zeggen? Nee. Ik vind van niet. Alleen al om de reden dat de vrouw bijna alles moet dragen zowel letterlijk als figuurlijk.
Normaal gezien zou ik het net je eens zijn, maar niet in deze situatie waar bekend is hoe vriend en ouders gaan reageren en de uitkomst dus zal zijn dat ze haar relatie en ouders kwijt raakt.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoe je het noemt of wat het is. Het is gewoon van hun beiden. Dus gaan ze er beiden over.
ja joh, neem alle verantwoordelijkheid van de man weg en leg alle verantwoordelijkheid op de vrouw.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar volgens jouw theorie zou de vrouw dan ook meer verantwoordelijkheid moeten dragen over de anticonceptie (als je het door trekt) maar dat heeft ze ook niet gedaan...
Dat had ze eigenlijk moeten doen ja. Anders zit zij eventueel met de gebakken peren om het zo even te brengen. Zeker, omdat ze eigenlijk al weet wat de consequenties eventueel zijn. Mannen hebben eenmaal niet evenveel verantwoordelijkheid wat betreft het baren van het kind. Dat neemt niet weg dat zo'n condoom een kleine moeite is.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar volgens jouw theorie zou de vrouw dan ook meer verantwoordelijkheid moeten dragen over de anticonceptie (als je het door trekt) maar dat heeft ze ook niet gedaan...
Leer lezen, ik vind dat juist nietquote:Op maandag 2 februari 2015 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
ja joh, neem alle verantwoordelijkheid van de man weg en leg alle verantwoordelijkheid op de vrouw.
Hoewel dat in dit geval al was gezien hij geen condooms gebruikte.
quote:Op maandag 2 februari 2015 11:49 schreef Rectum het volgende:
[..]
Je hebt nu in ieder geval een 'creatief' cadeautje voor je vriend.
Ik denk dat rhubarbje bedoelt, dat ze beter op haar pil had kunnen letten. Als dat zo is, dan ben ik het zeker met rhubarbje eens.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
ja joh, neem alle verantwoordelijkheid van de man weg en leg alle verantwoordelijkheid op de vrouw.
Hoewel dat in dit geval al was gezien hij geen condooms gebruikte.
ik bedoelde het meer als aanname dat hij het met die stelling eens zou zijn, wat dus ook zo is..quote:Op maandag 2 februari 2015 16:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Leer lezen, ik vind dat juist niet
Maar wat dan? Maar 'stiekem' abortus doen, hopen dat hij niks merkt, en hem zo voor de gek houden?quote:Op maandag 2 februari 2015 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Normaal gezien zou ik het net je eens zijn, maar niet in deze situatie waar bekend is hoe vriend en ouders gaan reageren en de uitkomst dus zal zijn dat ze haar relatie en ouders kwijt raakt.
Nee ik bedoel dat als je denkt zoals jij denkt dat je dan zelf ook moet zorgen dat je absoluut niet zwanger word en dat niet gebeurd is en dat je dan achteraf niet kunt veranderen hoe je er in staatquote:Op maandag 2 februari 2015 16:29 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik denk dat rhubarbje bedoelt, dat ze beter op haar pil had kunnen letten. Als dat zo is, dan ben ik het zeker met rhubarbje eens.
Daar ben ik het niet mee eens, wil hij zekerheid hebben dat ze niet zwanger wordt moet hij een condoom gebruiken, vind hij dat niet lekker genoeg aanvoelen of is er te lamlendig voor dan zijn de gevolgen van een eventuele zwangerschap ook voor haar, als in haar lichaam, haar verantwoording, haar keuze.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:29 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik denk dat rhubarbje bedoelt, dat ze beter op haar pil had kunnen letten. Als dat zo is, dan ben ik het zeker met rubarbje eens.
Dat is toch haast wat ze haar dwingen te doen? Eerlijkheid zal in dit geval niet gewaardeerd worden.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar wat dan? Maar 'stiekem' abortus doen, hopen dat hij niks merkt, en hem zo voor de gek houden?
Hoezo dwingen? Je wist toch altijd al dat dit zou gebeuren bij een zwangerschap? Als jij beslist om seks te hebben en onder welke omstandigheden qua anticonceptie dan accepteer je ook de consequenties (als je het mij vraagt) en kun je niet achteraf gaan zeggen dat je ergens in gedwongen bent. Het was een bewuste keus om op deze manier een bepaald risico te nemen. Of niet, maar dan is het je eigen fout en kun je dat ook niet afschuivenquote:Op maandag 2 februari 2015 16:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is toch haast wat ze haar dwingen te doen? Eerlijkheid zal in dit geval niet gewaardeerd worden.
Niemand dwingt hé, het is nu puur aannames van haar kant, en aannames hier dat 'hij condooms wel niet zou hebben gewild'. Als ze nu gewoon eens gaan praten om te beginnen...quote:Op maandag 2 februari 2015 16:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is toch haast wat ze haar dwingen te doen? Eerlijkheid zal in dit geval niet gewaardeerd worden.
Dat mogen ze allebei doen, zoals ik dat al heb gezegd. Het verandert het feit niet dat zij als vrouw de meeste verantwoordelijkheid heeft om daar zeker van te zijn. Zij draagt het kind immers. Gewoon duidelijk maken als jij geen condoom om hebt, dan krijg jij geen seks. Niet echt vreemd vind ik.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, wil hij zekerheid hebben dat ze niet zwanger wordt moet hij een condoom gebruiken, vind hij dat niet lekker genoeg aanvoelen of is er te lamlendig voor dan zijn de gevolgen van een eventuele zwangerschap ook voor haar, als in haar lichaam, haar verantwoording, haar keuze.
Als je als man de complete verantwoording bij haar neer wil leggen is het ook haar keuze wat er met haar lichaam gebeurd.
Dat had ze ook moeten doen, maar dat veranderd niet het feit dat zij het meest te zeggen heeft over het feit of ze het kind houdt of niet.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat als je denkt zoals jij denkt dat je dan zelf ook moet zorgen dat je absoluut niet zwanger word en dat niet gebeurd is en dat je dan achteraf niet kunt veranderen hoe je er in staat
Deze baby is samen gemaakt, ze besloten samen om seks te hebben (en ik hoop dat ze samen hebben besloten op welke manier ze een zwangerschap gingen voorkomen), bestaat even veel uit de man en de vrouw dus hebben ze evenveel beslissingsrecht. Dat kun je dan achteraf niet opeens veranderen
Natuurlijk wel. Je kunt er niet ingaan onder het mom 'we beslissen samen hoe/of/op welke manier we dit doen' en als de shit de fan hit zeggen 'fuck jou, ik beslis het toch zelf'quote:Op maandag 2 februari 2015 16:42 schreef qwerty789 het volgende:
Op maandag 2 februari 2015 16:35 schreef rhubarbje het volgende:
Of gewoon aangeven, je hoeft geen condoom te gebruiken als je dat niet wil, maar mocht het misgaan dan ligt de keuze van wat daar mee gaat gebeuren bij mij.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:41 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat mogen ze allebei doen, zoals ik dat al heb gezegd. Het verandert het feit niet dat zij als vrouw de meeste verantwoordelijkheid heeft om daar zeker van te zijn. Zij draagt het kind immers. Gewoon duidelijk maken als jij geen condoom om hebt, dan krijg jij geen seks. Niet echt vreemd vind ik.
Ze kan duidelijk niet bij haar ouders of vriend zijn, dan kan een forum vol met 'vreemde' mensen wel eens helpen. Met de nadruk op wel eensquote:Op maandag 2 februari 2015 16:46 schreef Nammie het volgende:
Toch bijzonder dat je bij zo'n schokkende ontdekking ervoor kiest om als eerst een topic op een forum te openen.
Ze heeft drie keuzes.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Hoezo dwingen? Je wist toch altijd al dat dit zou gebeuren bij een zwangerschap? Als jij beslist om seks te hebben en onder welke omstandigheden qua anticonceptie dan accepteer je ook de consequenties (als je het mij vraagt) en kun je niet achteraf gaan zeggen dat je ergens in gedwongen bent. Het was een bewuste keus om op deze manier een bepaald risico te nemen. Of niet, maar dan is het je eigen fout en kun je dat ook niet afschuiven
Ik ga er vanuit dat TS heel goed weet hoe haar vriend denkt en zal reageren in bepaalde situaties, er is geen reden om aan te nemen dat dit niet zo zal zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Niemand dwingt hé, het is nu puur aannames van haar kant, en aannames hier dat 'hij condooms wel niet zou hebben gewild'. Als ze nu gewoon eens gaan praten om te beginnen...
Ik zie nergens sprake van enige dwang. Ze heeft net zoveel keuze als eerst. Je kan zelfs stellen dat ze nu een meer geïnformeerde keuze heeft, daar ze al weet (of dat iig denkt) hoe haar vriend gaat reageren.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je nergens andere terecht kan vind ik dat niet zo heel vreemd, daarnaast kunnen reacties van buitenstaanders vaak wel helpen.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:46 schreef Nammie het volgende:
Toch bijzonder dat je bij zo'n schokkende ontdekking ervoor kiest om als eerst een topic op een forum te openen.
Ja sorry hoor ik vind niet dat je een vrouw kunt dwingen om een kind te houden of weg te doen als ze daar geen behoefte aan heeft. Zolang zij ook niets af kan dwingen van de man. Tenzij er duidelijk een gesprek over is gehouden, want dan hebben ze beide de verantwoordelijkeheid ervoor. Een kind is niet een speeltje dat je even weg doet als je daar zin in hebt, want anders schiet het ook niet echt op.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je kunt er niet ingaan onder het mom 'we beslissen samen hoe/of/op welke manier we dit doen' en als de shit de fan hit zeggen 'fuck jou, ik beslis het toch zelf'
En zonder ouders verder, dat lijken velen hier nog te vergeten, dat het niet alleen haar vriend is maar ook haar ouders en dat haar ouders er sowieso achter gaan komen als ze eerlijk is gezien haar vriend dan hun hulp in zal schakelen om het stop te zetten.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zie nergens sprake van enige dwang. Ze heeft net zoveel keuze als eerst. Je kan zelfs stellen dat ze nu een meer geïnformeerde keuze heeft, daar ze al weet (of dat iig denkt) hoe haar vriend gaat reageren.
En na die eerlijkheid kan iedereen (al dan niet los van elkaar) door met hun eigen leven.
Lijkt me beter dan je toekomstige gezin baseren op een leugen.
Mhua. Dwingen kun je het niet noemen. Dat er een grote druk op haar heerst. Jazeker.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarom staat er ook ''het is toch haast...''quote:Op maandag 2 februari 2015 16:52 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Mhua. Dwingen kun je het niet noemen. Dat er een grote druk op haar heerst. Jazeker.
Klopt, maar dwingen vind ik hier wel een sterk woord. Ze heeft inderdaad een paar vervelende keuzes die ze tegemoet moet komen. In haar situatie zou een 'stiekeme' abortus het beste uitkomst zijn qua vrijetijd, haar studie en noem het maar op.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarom staat er ook ''het is toch haast...''
Maar waarom geld dat alleen voor de vrouw? Als een man dat kind wil kun je hem toch ook niet dwingen om het op te geven?quote:Op maandag 2 februari 2015 16:51 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ja sorry hoor ik vind niet dat je een vrouw kunt dwingen om een kind te houden of weg te doen als ze daar geen behoefte aan heeft. Zolang zij ook niets af kan dwingen van de man. Tenzij er duidelijk een gesprek over is gehouden, anders schiet het ook niet op.
Dat gebeurt vaker dan je denkt.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar wat dan? Maar 'stiekem' abortus doen, hopen dat hij niks merkt, en hem zo voor de gek houden?
Klopt.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
En zonder ouders verder, dat lijken velen hier nog te vergeten, dat het niet alleen haar vriend is maar ook haar ouders en dat haar ouders er sowieso achter gaan komen als ze eerlijk is gezien haar vriend dan hun hulp in zal schakelen om het stop te zetten.
Ja en dan?quote:
Is toch simpel? Hij draagt het kind niet, heeft de lichamelijke ongemakken en wat er 9 maanden lang bij komt kijken niet. Dát is het onderscheid.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar waarom geld dat alleen voor de vrouw? Als een man dat kind wil kun je hem toch ook niet dwingen om het op te geven?
Naja, technisch gezien kun je dat wel doen ja omdat het in jouw lijf zit maar dat maakt het niet moreel goed
Als hij dat kind wil en jullie hebben samen het risico genomen kun je dat kind toch voldragen en daarna aan hem geven? Technisch gezien. Dat is het zelfde als andersom (de als de vrouw het wil houden) maar dat is dan weer niet oke?
Ik snap dat onderscheid niet
Maar als je zo echt denkt dan moet je onder die voorwaarden een seksuele relatie aan gaan en niet achteraf de voorwaarden bijstellenquote:Op maandag 2 februari 2015 16:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Is toch simpel? Hij draagt het kind niet, heeft de lichamelijke ongemakken en wat er 9 maanden lang bij komt kijken niet. Dát is het onderscheid.
Omdat gelijkheid (want biologische verschillen) tussen de seksen niet bestaat, mag je enige vorm van gelijkwaardigheid (samen beslissen over het kind, of iig beide op de hoogte zijn van ..) ook overboord gooien als dat makkelijker uitkomt?quote:Op maandag 2 februari 2015 16:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Is toch simpel? Hij draagt het kind niet, heeft de lichamelijke ongemakken en wat er 9 maanden lang bij komt kijken niet. Dát is het onderscheid.
Omdat andere mensen een bepaalde beslissing maken is het een optie?quote:
De 'macht' zit dan ook vooral bij de vrouw in deze kwestie, althans dat vind ik dan. Zij draagt het kind met alle gevolgen vandien. Klinkt een beetje dramatisch, maar ze gaat wel bijna een jaar uit de roulatie. Dat is niet echt weinig. Ze kon in die tijd werken, haar studie afmaken en noem het maar op tot ze klaar is voor een kind. Tuurlijk heeft de man wel wat te zeggen, maar het gewicht van zijn woord is een stuk minder, dat maakt ook zijn verantwoordelijkheid een stuk minder.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar waarom geld dat alleen voor de vrouw? Als een man dat kind wil kun je hem toch ook niet dwingen om het op te geven?
Naja, technisch gezien kun je dat wel doen ja omdat het in jouw lijf zit maar dat maakt het niet moreel goed
Als hij dat kind wil en jullie hebben samen het risico genomen kun je dat kind toch voldragen en daarna aan hem geven? Technisch gezien. Dat is het zelfde als andersom (de als de vrouw het wil houden) maar dat is dan weer niet oke?
Mee eens.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:56 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Klopt, maar dwingen vind ik hier wel een sterk woord. Ze heeft inderdaad een paar vervelende keuzes die ze tegemoet moet komen. In haar situatie zou een 'stiekeme' abortus het beste uitkomst zijn qua vrijetijd, haar studie en noem het maar op.
Gezien een baby nog altijd in het lichaam van de vrouw groeit is het 100% de keuze van de vrouw.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad heel makkelijk, 9 maanden een kind in je buik terwijl je er niet achterstaat. Groei je zo overheen en na de bevalling is het allemaal zo gepieptquote:Op maandag 2 februari 2015 17:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar als je zo echt denkt dan moet je onder die voorwaarden een seksuele relatie aan gaan en niet achteraf de voorwaarden bijstellen
En het valt allemaal wel mee hoor. Het is 9 maanden. Daar groei je wel weer overheen
Prima, maar nogmaals als je er zo in staat dan moet je dat vanaf het begin zo regelen en niet achterafquote:Op maandag 2 februari 2015 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Gezien een baby nog altijd in het lichaam van de vrouw groeit is het 100% de keuze van de vrouw.
Ik weet niet of je wel eens een zwangerschap hebt voldragen, maar dat wil je niet met tegenzin doen, zelfs als het een bewuste keuze is en heel erg gewenst kan het nog steeds heel erg zwaar zijn. Zelfs dodelijk.
Dat is dan pech voor hem maar zo werkt het nu eenmaal, haar lijf, haar keuze.
Je gaat helemaal niet een jaar uit de roulatie? Wat een complete onzinquote:Op maandag 2 februari 2015 17:02 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
De 'macht' zit dan ook vooral bij de vrouw in deze kwestie, althans dat vind ik dan. Zij draagt het kind met alle gevolgen vandien. Klinkt een beetje dramatisch, maar ze gaat wel bijna een jaar uit de roulatie. Dat is niet echt weinig. Ze kon in die tijd werken, haar studie afmaken en noem het maar op tot ze klaar is voor een kind. Tuurlijk heeft de man wel wat te zeggen, maar het gewicht van zijn woord is een stuk minder, dat maakt ook zijn verantwoordelijkheid een stuk minder.
Natuurlijk is het niet zo makkelijk. Maar het is ook niet makkelijk om een kind te verliezen dat jij wilde hebben als vader. Waarom weegt dat minder zwaar dan het belang van de vrouw?quote:Op maandag 2 februari 2015 17:02 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad heel makkelijk, 9 maanden een kind in je buik terwijl je er niet achterstaat. Groei je zo overheen en na de bevalling is het allemaal zo gepiept
Keuze, ja. Maar dat is nog heel wat anders dan het de ander niet eens vertellen.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Gezien een baby nog altijd in het lichaam van de vrouw groeit is het 100% de keuze van de vrouw.
Ik weet niet of je wel eens een zwangerschap hebt voldragen, maar dat wil je niet met tegenzin doen, zelfs als het een bewuste keuze is en heel erg gewenst kan het nog steeds heel erg zwaar zijn. Zelfs dodelijk.
Helemaal mee eens. Het verandert het feit niet dat jullie het samen moet bespreken.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Dát is juist simplistisch. De man heeft evenveel recht op het kind als de vrouw. Daar doen die 9 maanden zwangerschap niets aan af. Hij zal in die tijd voor het brood op de plank moeten zorgen als mevrouw met zwangerschapsverlof is. Dat compenseert zich wel. Bovendien is het genetisch materiaal van het toekomstige baby'tje 50/50.quote:Is toch simpel? Hij draagt het kind niet, heeft de lichamelijke ongemakken en wat er 9 maanden lang bij komt kijken niet. Dát is het onderscheid.
Tjah, een kind houden terwijl 1 van beiden het niet wil zal ook vaak zat gebeuren, maar dan is het meestal andersom. Dus het is een beetje een drogreden.quote:
Jij hebt gelukkig lieve en zorgzame ouders, ik heb dat geluk ook (tenminste mijn moeder), ze zou me nooit laten vallen.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt.
Al is dat iets wat ik me maar echt moeilijk voor kan stellen. Mijn ouders zouden zoiets nooit doen, wat er zich dan ook voorvalt.
Wellicht zou ik zelf (als vrouw) voor optie 3 gaan (stiekeme abortus). Maar ik ken mezelf ook goed genoeg om te weten dat ik zoiets niet met me mee zou kunnen dragen. Zeker niet als ik verder nog met dezelfde persoon een leven op zou willen bouwen. Je weet hoe je partner is, denkt, voelt, en dat is iets waar je aan het begin van je relatie voor gekozen hebt. Elke keer dat je naast hem wakker wordt zou voor mij ondraaglijk bedrog zijn.
Dus dan zou die relatie stuk lopen, maar heb ik iig mijn ouders nog.
Al redeneer ik daar dus ook dat ik dan 'mijn ouders' nog heb. En dat zijn verschrikkelijk lieve en accepterende mensen. Je kan je namelijk ook afvragen hoeveel de relatie met je ouders echt voorstelt wanneer je zeker weet dat ze je verstoten wanneer je iets doet wat niet in goede aarde valt bij hun sprookjesboek.
Jij bent nooit zwanger geweest en bent nooit bevallen of wel?quote:Op maandag 2 februari 2015 17:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
En het valt allemaal wel mee hoor. Het is 9 maanden. Daar groei je wel weer overheen
Maar het is jouw lichaam niet. Jij hebt niet 9 maanden lang een kind in je buik groeien waar je ook na een zwangerschap nog wel 'last' van gaat hebben. Hoe noemen ze dat? Ook nazwangeren (oid..) duurt weer een aantal maanden. Als jij als man graag een kind wil, zoek je een vrouw met een kinderwens of adopteer je er 1. Maar het moet niet zo zijn dat een vrouw ongewenst een zwangerschap moet voltooien (dat moet echt vreselijk zijn trouwens..) als er sprake is van een ongelukje. En gelukkig werkt het in 2015 anders en mag de vrouw zelf keuzes maken.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat gelijkheid (want biologische verschillen) tussen de seksen niet bestaat, mag je enige vorm van gelijkwaardigheid (samen beslissen over het kind, of iig beide op de hoogte zijn van ..) ook overboord gooien als dat makkelijker uitkomt?
Tuurlijk ligt het er aan wat voor een studie het is. Ik ging gelijk van een WO studie, waardoor je dan bijna een jaar over moet doen, maar dat veranderd het punt niet. Je verliest gewoon een boel tijd, dan hebben we het niet eens over het feit dat zij het dan nog vervelend zou vinden om het kind te dragen.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je gaat helemaal niet een jaar uit de roulatie? Wat een complete onzin
Alsof je na 4 weken zwangerschap opeens niet meer kunt studeren?
En soms gaan dingen anders dan geplanned, of heb je de gevolgen onderschat of je gevoelens onderschat omdat je je nog niet kon indenken hoe dat echt zou zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Prima, maar nogmaals als je er zo in staat dan moet je dat vanaf het begin zo regelen en niet achteraf
Als je dat vervelend zou vinden had je beter zorg moeten dragen voor je anticonceptie. Je kunt niet eerst de verantwoordelijkheid op een bepaalde manier inrichten en achteraf veranderen als het je te heet onder je voeten wordquote:Op maandag 2 februari 2015 17:06 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tuurlijk ligt het er aan wat voor een studie het is. Ik ging gelijk van een WO studie, waardoor je dan bijna een jaar over moet doen, maar dat veranderd het punt niet. Je verliest gewoon een boel tijd, dan hebben we het niet eens over het feit dat zij het dan nog vervelend zou vinden om het kind te dragen.
Ik ook niet, maar je hoeft geen Einstein te zijn om te begrijpen dat het sowieso wel zwaar kan zijn en het wel wat langer duurt dan enkel die 9 maanden enzovoort.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij bent nooit zwanger geweest en bent nooit bevallen of wel?
Ja leuk en zo.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:06 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar het is jouw lichaam niet. Jij hebt niet 9 maanden lang een kind in je buik groeien waar je ook na een zwangerschap nog wel 'last' van gaat hebben. Hoe noemen ze dat? Ook nazwangeren (oid..) duurt weer een aantal maanden. Als jij als man graag een kind wil, zoek je een vrouw met een kinderwens of adopteer je er 1. Maar het moet niet zo zijn dat een vrouw ongewenst een zwangerschap moet voltooien (dat moet echt vreselijk zijn trouwens..) als er sprake is van een ongelukje. En gelukkig werkt het in 2015 anders en mag de vrouw zelf keuzes maken.
Omdat een vrouw 9 maanden lang een kind in haar buik heeft. Daar doe jij best luchtig over, maar ik denk dat een zwangerschap nogal wat is. En al helemaal als je er niet achterstaat. Maar dat zei ik al.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet zo makkelijk. Maar het is ook niet makkelijk om een kind te verliezen dat jij wilde hebben als vader. Waarom weegt dat minder zwaar dan het belang van de vrouw?
Die verrasding komt later ook regelmatig uit omdat het mokkel dan niet meer zwanger te krijgen is.quote:
Dat had ze zeker moeten doen. Daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar om nou het kind te dragen als zij dat niet wilt, gaat gewoon te ver naar mijn mening. Die man draagt het kind niet punt. Er zijn eenmaal lichamelijke verschillen.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Als je dat vervelend zou vinden had je beter zorg moeten dragen voor je anticonceptie. Je kunt niet eerst de verantwoordelijkheid op een bepaalde manier inrichten en achteraf veranderen als het je te heet onder je voeten word
Maar ik val in herhaling dus ik geef het op
Inderdaad, en daarnaast kan het voor blijvende ongemaken zorgen, ik heb er bv een buikhernia aan over gehouden waar aan ik geopereerd moest worden en nu een litteken van 40cm op mijn buik heb en nog steeds niet al het gevoel is terug en dat zal ook nooit gebeuren.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:06 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar het is jouw lichaam niet. Jij hebt niet 9 maanden lang een kind in je buik groeien waar je ook na een zwangerschap nog wel 'last' van gaat hebben. Hoe noemen ze dat? Ook nazwangeren (oid..) duurt weer een aantal maanden. Als jij als man graag een kind wil, zoek je een vrouw met een kinderwens of adopteer je er 1. Maar het moet niet zo zijn dat een vrouw ongewenst een zwangerschap moet voltooien (dat moet echt vreselijk zijn trouwens..) als er sprake is van een ongelukje. En gelukkig werkt het in 2015 anders en mag de vrouw zelf keuzes maken.
Volgens mij overdrijft de TS dat geloof een beetje.... Want die verloofde van haar heeft een ex met al kinderen uit die relatie en uit andere topics blijkt dat familie wel van deze relatie weet, alleen maar problemen had met het serieus te nemen omdat ze niet vaak samen zijn. De ts verteld in andere topics dat ze hierom verloofd is met hem, om te zorgen dat de hele familie de relatie serieus nam en zijn familie niet dacht dat het om het geld was.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zou ook wel een beetje hypocriet zijn van haar vriend, niet tegen seks voor het huwelijk maar wel tegen abortus.
Dat is altijd een beetje het 'cherry-picking' van de moderne christen. Scheiden en daarna seks voor het huwelijk met een andere vrouw is natuurlijk geen enkel probleem, maar bij abortus wordt god boos.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij overdrijft de TS dat geloof een beetje.... Want die verloofde van haar heeft een ex met al kinderen uit die relatie en uit andere topics blijkt dat familie wel van deze relatie weet, alleen maar problemen had met het serieus te nemen omdat ze niet vaak samen zijn. De ts verteld in andere topics dat ze hierom verloofd is met hem, om te zorgen dat de hele familie de relatie serieus nam en zijn familie niet dacht dat het om het geld was.
Die familie zit er blijkbaar niet mee dat ze een relatie hebben.
Er is alleen een wereld van verschil tussen het meeste te zeggen hebben erover en gewoon achter iemand rug om een abortus nemen terwijl je weet hoe hij erover denkt.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tja of het echt nog een kind is is een ander verhaal. Het heeft het potentieel om een kind te worden. Het is pas een kind als het geboren is, dus tegen die tijd lijkt mij het niet meer dan normaal dat zij als vrouw het meest te zeggen heeft. Dat jij het oneerlijk vindt is een ander verhaal.
Want gelovig is een nogal boute opmerking, misschien is die man wel gek op kinderen. Hij ziet zijn kinderen van de vorige relatie nog maar eens per 2 weken, wie weet hoeveel pijn dan doet bij deze man.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat hij zijn hele post baseert op het feit dat je even het emotionele buiten beschouwing moet laten, óf dit voor de man niet zo zwaar weegt. Wat het hier dus wel doet, want gelovig.
En nogmaals vergeten mensen de ouders in dit verhaal.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is alleen een wereld van verschil tussen het meeste te zeggen hebben erover en gewoon achter iemand rug om een abortus nemen terwijl je weet hoe hij erover denkt.
Dit klinkt zo ontzettend naar vreemdgaan is niet erg, want ik vertel het niet. Ik vind het smerig en laag. Wat voor respect en liefde voel je voor je partner als je dit soort dingen overweegt zeg? Dit gaat zelfs nog verder dan een keertje scheve schaats rijden.
Of de ouders van TS dat doen is nog maar de vraag, ze weten ook van haar relatie en hebben haar daarvoor ook niet verstoten...quote:Op maandag 2 februari 2015 17:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
En nogmaals vergeten mensen de ouders in dit verhaal.
Zelfs als ik vreemd zou gaan, waar mijn ouders erg tegen zijn, zouden ze me nooit laten vallen als dochter en het contact verbreken.
Ik kan natuurlijk alleen uitgaan van wat ze hier zegt, ik kan dan wel alles in twijfel gaan trekken maar dat komt de discussie niet ten goede.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Of de ouders van TS dat doen is nog maar de vraag, ze weten ook van haar relatie en hebben haar daarvoor ook niet verstoten...
Dit gaat niet over dwingen, dat is hier in nederland niet echt aan de orde. Maar als je perongelijk zwanger wordt en je weet dat je partner wel heel graag dat kind zou willen hebben is het het overwegen waard om de zwangerschap te voldragen en het kind aan hem te geven.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:08 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar je hoeft geen Einstein te zijn om te begrijpen dat het sowieso wel zwaar kan zijn en het wel wat langer duurt dan enkel die 9 maanden enzovoort.En het maakt je sowieso kwetsbaar, hormonen enz, dan moet het al helemaal vreselijk zijn als je wordt gedwongen om een kind te houden.
Ik ben een 'baas in eigen buik' adept.. Jij bent degene die beslist of je het houdt of niet, op basis van hoeveel je het te bieden hebt.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Ik weet niet in welk sub ik dit topic moet plaatsen..
Ik kom er vandaag achter dat ik zwanger ben. Ik heb de pil gebruikt en deed het dus altijd veilig met mijn partner. Echter was ik deze maand twee dagen te laat met mijn menstruatie en aangezien ik elke maand regelmatig ongesteld word, kreeg ik al vermoedens..
Sinds twee dagen voel ik mij ook misselijk en heb een raar gevoel. Ik besloot dus een test te kopen en ja hoor, positief uitslag, oftewel negatief voor mij, ik ben zwanger..
Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb nog zoveel plannen waarbij zwangerschap zeker nog niet aan bod kan komen.. Mijn vriend weet het nog niet, als hij het zou weten, zou ik geen abortus mogen plegen. Ik weet namelijk zijn ideeën daarover.
Ik ben in de war, ik moet dit verwerken, ik weet niet wat ik moet doen en wilde het van mij afschrijven.
Graag alleen serieuze reacties, ik heb het al moeilijk genoeg op dit moment.
Je bepaald dat samen, maar ik vind werkelijk dat hierin alle mogelijkheden open gehouden moeten worden.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:24 schreef qwerty789 het volgende:
Het gaat dan ook niet puur alleen over die vriend van haar, maar ook over haar ouders. Verder kan het kind houden ook haar leven een beetje verpesten en zij van het kind, want ze is er niet klaar voor, althans dat zegt ze. Tuurlijk moet ze het gewoon aan haar vriend vertellen, maar of hij bepaalt of zij het houdt of niet. Nee dat vind ik niet kunnen. Het is het zelfde met dat vreemd gaan. Het is not done. Maak het anders dan gewoon uit en leef dan je leven.
En haar dwingen het te houden terwijl ze niet wil is niet net zo smerig? Nee, dat mag volgens de wet niet maar laten we eerlijk zijn, niet iedereen houdt zich aan de wet...quote:Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit gaat niet over dwingen, dat is hier in nederland niet echt aan de orde. Maar als je perongelijk zwanger wordt en je weet dat je partner wel heel graag dat kind zou willen hebben is het het overwegen waard om de zwangerschap te voldragen en het kind aan hem te geven.
Het zou op z'n minst een optie moeten zijn in de gesprekken. Geen gesprekken en gewoon achter zijn rug om dit doen is ronduit smerig te noemen, dat is echt heel erg not done.
Dit zit wel heel erg vol aannames en dingen ver door trekkenquote:Op maandag 2 februari 2015 17:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
En haar dwingen het te houden terwijl ze niet wil is niet net zo smerig? Nee, dat mag volgens de wet niet maar laten we eerlijk zijn, niet iedereen houdt zich aan de wet...
Waar wordt ze gedwongen dan? Omdat mensen misschien graag willen dat ze anders beslist en proberen haar mening te veranderen?quote:Op maandag 2 februari 2015 17:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
En haar dwingen het te houden terwijl ze niet wil is niet net zo smerig? Nee, dat mag volgens de wet niet maar laten we eerlijk zijn, niet iedereen houdt zich aan de wet...
Andersom net zo goed, wat waarheid is laten we maar in het midden houden.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dit zit wel heel erg vol aannames en dingen ver door trekken
Dit is echt totaal nog niet aan de orde
quote:Op maandag 2 februari 2015 17:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Waar wordt ze gedwongen dan? Omdat mensen misschien graag willen dat ze anders beslist en proberen haar mening te veranderen?
We wonen hier in nederland, ze kan en mag tot vrij laat gewoon een abortus doen en heeft daar niemands toestemming voor nodig.
Ik ga even hier vanuit, wat Ts heeft getypt.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.. Ik kan het niet maken het niet met hem te bespreken, aangezien het hem net zo goed aangaat. Aan de andere kant weet ik zijn reactie, hij zal abortus never nooit accepteren en het mij niet laten doen. Op alle manieren zou hij dat proberen tegen te houden. Hij is gelovig en zwanger betekent voor hem, de gevolgen accepteren.
Hoe bedoel je andersom net zo goed? Het is de ts zelf die in andere topics gewoon openlijk verteld over de struggle's met de ex heks en de familie, die hier dus allemaal vanaf weten.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Andersom net zo goed, wat waarheid is laten we maar in het midden houden.
Waarbij ze zegt dat dat gaat over bv aan haar ouders vertellen, nergens zegt ze iets dat in de richting van illegaal gaat.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
Ik ga even hier vanuit, wat Ts heeft getypt.
Ex-heks struggels staat hier toch compleet los van?quote:Op maandag 2 februari 2015 17:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe bedoel je andersom net zo goed? Het is de ts zelf die in andere topics gewoon openlijk verteld over de struggle's met de ex heks de familie, die hier dus allemaal vanaf weten.
'' Op alle manieren zou hij dat proberen tegen te houden.''quote:Op maandag 2 februari 2015 17:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarbij ze zegt dat dat gaat over bv aan haar ouders vertellen, nergens zegt ze iets dat in de richting van illegaal gaat.
Waarbij ze dat uitlegt, het heeft over bv naar haar ouders stappen. Nergens staat iets dat neerkomt op haar gevangen houden ofzo.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
'' Op alle manieren zou hij dat proberen tegen te houden.''
Dat spreekt voor zich lijkt me.
Dat is het dus. Zij als vrouw draagt het kind. Niet andersom. Je kunt niet verwachten dat zij het kind moet houden als zij dat niet wilt. Zoals je niet kunt verwachten dat de man voor dat kind gaat zorgen als hij dat niet wilt. We gaan we nu even vanuit dat dat allemaal van te voren goed is afgesproken.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:33 schreef erodome het volgende:
erin alle mogelijkheden open gehouden moeten worden.
We hebben het hier over een afspraak die gemaakt is, een man die werkelijk dacht hierin op 1 lijn te zitten met zijn partner. Het is nogal een klap als dat niet zo blijkt te zijn.
Vind dat iedereen hier nogal snel over het gevoel van de man in kwestie heen stapt en heb het gevoel dat dat vooral door de de connectie met geloof komt.
Ja, dat gaat dan ook om het feit dat de familie het wel degelijk al weet. Dat dit dus niet gaat om mag geen relatie voor het huwelijk hebben.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ex-heks struggels staat hier toch compleet los van?
Aangezien zij verdomde goed weet hoe hij erover denkt is dat besproken.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:43 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat is het dus. Zij als vrouw draagt het kind. Niet andersom. Je kunt niet verwachten dat zij het kind moet houden als zij dat niet wilt. Zoals je niet kunt verwachten dat de man voor dat kind gaat zorgen als hij dat niet wilt. We gaan we nu even vanuit dat dat allemaal van te voren goed is afgesproken.
Ik dacht meer aan emotionele chantage maar oke.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarbij ze dat uitlegt, het heeft over bv naar haar ouders stappen. Nergens staat iets dat neerkomt op haar gevangen houden ofzo.
Voor zover ik weet zijn ze ook niet tegen de relatie ansich alleen wel tegen abortus en moet ze meteen trouwen als er sprake is van zwangerschap.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, dat gaat dan ook om het feit dat de familie het wel degelijk al weet. Dat dit dus niet gaat om mag geen relatie voor het huwelijk hebben.
Omdat je niet kan verwachten dat een vrouw ongewenst een zwangerschap gaat voldragen en vervolgens gaat bevallen, met eventueel alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Aangezien zij verdomde goed weet hoe hij erover denkt is dat besproken.
En waarom kan je niet verwachten dat zij dat kind voldraagt en aan hem geeft? Waarom is dat absoluut geen optie?
Een optie is het zeker, maar ik doel vooral op het feit dat zij het in de hand heeft en niet andersom. Mensen mogen leuk verwachtingen van haar hebben, maar zij maakt het besluit zelf achteraf.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Aangezien zij verdomde goed weet hoe hij erover denkt is dat besproken.
En waarom kan je niet verwachten dat zij dat kind voldraagt en aan hem geeft? Waarom is dat absoluut geen optie?
Je had het over dat niet iedereen zich aan de wet houdt... Dat gaat wel wat verder dan emotionele chantage.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan emotionele chantage maar oke.
Chantage is ook bij de wet verboden.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Je had het over dat niet iedereen zich aan de wet houdt... Dat gaat wel wat verder dan emotionele chantage.
Hoe is het emotionele chantage als hij echt graag dat kind wil houden trouwens?
peer-pressure is een bekend fenomeenquote:Op maandag 2 februari 2015 18:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Chantage is ook bij de wet verboden.
En weet ik veel, haar het leven zuur maken, verstoten, verzin eens iets, het kan allemaal.
als ze er van overtuigd is dat haar vriend alles zal doen om haar tegen te houden zal het niet bij een pittig gesprek blijven?
Als mijn vriendin dat zou flikken dan is het direct over en uit. No matter what. Echt zwaar aso om zonder overleg met je vriend zoiets te doen.quote:Ik ben een 'baas in eigen buik' adept.. Jij bent degene die beslist of je het houdt of niet, op basis van hoeveel je het te bieden hebt.
Als anderen moeilijk doen, hebben ze pech. Ik zou het niet eens bespreken, verder. Jij bent degene die zwanger wordt, ermee blijft zitten als partner of familie je in de steek laat, dus jij hebt ook het laatse woord. Zo simpel is dat.
Probleem is dus dat wanneer ze het stiekem weg zou laten halen, die vriend het waarschijnlijk nooit te weten komt.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:22 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Als mijn vriendin dat zou flikken dan is het direct over en uit. No matter what. Echt zwaar aso om zonder overleg met je vriend zoiets te doen.
Opmerkelijk hoe goed je jezelf kan verplaatsen in de situatie van TS, terwijl het lijkt alsof je dat bij TS' vriend op geen enkele manier doet of enige rekening houdt met hoe zoiets voor hem is.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben een 'baas in eigen buik' adept.. Jij bent degene die beslist of je het houdt of niet, op basis van hoeveel je het te bieden hebt.
Als anderen moeilijk doen, hebben ze pech. Ik zou het niet eens bespreken, verder. Jij bent degene die zwanger wordt, ermee blijft zitten als partner of familie je in de steek laat, dus jij hebt ook het laatse woord. Zo simpel is dat.
Dat idd. Maar er zijn hier dus een paar mensen die dus zwaar in de feministische kant zitten met baas in eigen buik bla bla. Ergens zit er wel een kern van waarheid in, maar je moet ze eens horen piepen als de man dan ineens staat voor baas in eigen portemonnee.. Dan zijn de rapen gaar.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:22 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Als mijn vriendin dat zou flikken dan is het direct over en uit. No matter what. Echt zwaar aso om zonder overleg met je vriend zoiets te doen.
Ik vind het bizar om überhaupt te vragen of iemand een zwangerschap wil voltooien tegen haar zin in. Dat is echt onmenselijk in mijn ogen. Als iemand dat niet wil voor 9 maanden lang, om wat voor reden dan ook, dan hoeft ze helemaal geen kind te houden omdat partner het wel wil. Dan ben je geen goede match en moet de partner iemand zien te vinden met een kinderwens op dat moment.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit gaat niet over dwingen, dat is hier in nederland niet echt aan de orde. Maar als je perongelijk zwanger wordt en je weet dat je partner wel heel graag dat kind zou willen hebben is het het overwegen waard om de zwangerschap te voldragen en het kind aan hem te geven.
Het zou op z'n minst een optie moeten zijn in de gesprekken. Geen gesprekken en gewoon achter zijn rug om dit doen is ronduit smerig te noemen, dat is echt heel erg not done.
Je spreekt nu denk ik een beetje langs elkaar heen.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:58 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik vind het bizar om überhaupt te vragen of iemand een zwangerschap wil voltooien tegen haar zin in. Dat is echt onmenselijk in mijn ogen. Als iemand dat niet wil voor 9 maanden lang, om wat voor reden dan ook, dan hoeft ze helemaal geen kind te houden omdat partner het wel wil. Dan ben je geen goede match en moet de partner iemand zien te vinden met een kinderwens op dat moment.
En dat is zeker niet netjes, ik had het zelf niet zo aangepakt als ik in zo'n situatie zou zitten. Ik had gewoon eerlijk gezegd dat ik echt (nog) geen kind wil hebben. En onderbouwen waarom niet. En als iemand dat niet kan accepteren dan is het voor mij een goede reden om de relatie te verbreken, want het is mijn lichaam.
Ben het (weer eens) helemaal met jou eens.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Helemaal mee eensquote:Op maandag 2 februari 2015 18:52 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat idd. Maar er zijn hier dus een paar mensen die dus zwaar in de feministische kant zitten met baas in eigen buik bla bla. Ergens zit er wel een kern van waarheid in, maar je moet ze eens horen piepen als de man dan ineens staat voor baas in eigen portemonnee.. Dan zijn de rapen gaar.
Je hebt zelf het risico genomen om te krikken zonder condoom. Samen was je het eens over wat de keuze zou zijn als je dan zwanger zou raken. Dan raak je zwanger en dan ga je piepen dat je het tóch niet wilt. Berouw komt na de zonde.
Maar goed. De man en vrouw hebben in overleg met elkaar gesproken wat de gevolgen zouden zijn. Dan moet je ook samen praten als je toch ben veranderd van gedachten. Ook al is de situatie nu anders geworden dan hoe hij was.
Dat een man niet mag dwingen dat de vrouw een vrucht houdt tegen haar zin in, is logisch. Dat een vrouw mag beslissen over de vrucht zonder de man te informeren, zou even logisch moeten zijn. Kan me zeer goed vinden in Rhubarbje.
dit is wel een heel boude aannamequote:Op maandag 2 februari 2015 18:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Probleem is dus dat wanneer ze het stiekem weg zou laten halen, die vriend het waarschijnlijk nooit te weten komt.
De rest van zijn leven, een mogelijk nieuw gezin, gebaseerd op een schandalige leugen.
En mocht het ooit uit komen (en logischerwijs de relatie eindigen) zal ze de rest van haar leven ook nog eens over dat moeten liegen. Want geen enkele vent die een vrouw wil die zoiets geflikt heeft bij haar ex-partner.
Ik hoop dat jij snapt dat de vrouw degene is die zit met de brokken, als de zwangerschap heel ongelukkig uitkomt.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Opmerkelijk hoe goed je jezelf kan verplaatsen in de situatie van TS, terwijl het lijkt alsof je dat bij TS' vriend op geen enkele manier doet of enige rekening houdt met hoe zoiets voor hem is.
Ik hoop serieus voor je dat je zelf een partner hebt die snapt wat een relatie inhoudt en wat het belang van openheid en eerlijkheid daarin is.
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aahhhh arme drommel. ook jij veel sterkte toegewenst
Over abortus staat sowieso minder in de bijbel dan over seks voor het huwelijk.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is altijd een beetje het 'cherry-picking' van de moderne christen. Scheiden en daarna seks voor het huwelijk met een andere vrouw is natuurlijk geen enkel probleem, maar bij abortus wordt god boos.
Dit dus.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het is heul geen baby, het is een klontje stamcellen.
Echt vertyft dat er nog steeds mensen bestaan die het nodig vinden om voor tig mensen het leven te verpesten om zoiets onbenulligs. Maar goed daar heb je natuurlijk niets aan. Als ik het zo hoor heb je je keuze al lang gemaakt (al dan niet vrijwillig) door met zulke gelovige mensen om te gaan.
Dat is juist het probleem dat er teveel gegroeid wordt in de breedte en om het gewicht terug te schalen naar de kappersmes gegrepen.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:00 schreef rhubarbje het volgende:
Mwa, het ís leven. Waarom zou een klompje van enkele honderden cellen geen recht op leven hebben, waar een klompje van enige miljarden dat wel heeft? Wat bepaald het verschil? De hoeveelheid cellen?quote:Het is heul geen baby, het is een klontje stamcellen.
Niet veel bijzonders.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:11 schreef NotYou het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd wat er stond voor de edit.
Dat gaat je opbrekenquote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
Of ik vertel het hem niet, probeer om te gaan met de schuldgevoelens en probeer door te gaan met mijn leven.
maar wat is er erg aan nu al trouwen dan?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
Bedankt voor de (nuttige/fijne) reacties. Ik heb net alles gelezen en nagedacht over bepaalde dingen die gezegd zijn.
Ik heb sowieso een aantal dagen nodig om dit te verwerken en alles goed op een rijtje te zetten, voor de zekerheid is er al een afspraak gemaakt bij een kliniek,
maar gelukkig wel met ruime bedenktijd aangezien ik er vroegtijdig achter ben gekomen.
Ik ga overwegen wat het beste is in mijn geval. Ik houd van mijn vriend en van mijn ouders en wil ze niet kwijt of kwetsen/ pijn doen. Als ik stiekem een abortus onderga achter de rug van mijn vriend om, ben ik bang dat ik schuldgevoelens zal hebben en het mezelf niet kan vergeven.
Hij is lief en begripvol, maar zijn mening hierover staat vast. Welke fase het ook van een zwangerschap mag zijn, het mag niet afgebroken worden. Grootste zonde dat een mens kan begaan en je accepteert niet het cadeautje van God als je zoiets doet. We waren natuurlijk ook al van plan om te trouwen (binnen twee jaar), dus dan gaat hij alles proberen te verschuiven en zijn we waarschijnlijk binnen twee maanden al getrouwd.
Of ik vertel het hem niet, probeer om te gaan met de schuldgevoelens en probeer door te gaan met mijn leven.
Die schuldgevoelens komen er denk ik zeker weten, ondanks wat sommigen in dit topic aangeven het is wel een begin van een mens en er zijn gevoelens aan verbonden.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
[...]
Als ik stiekem een abortus onderga achter de rug van mijn vriend om, ben ik bang dat ik schuldgevoelens zal hebben en het mezelf niet kan vergeven.
Of je houdt het gewoon.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:05 schreef Wondertjex het volgende:
Verder weten mijn ouders natuurlijk van de relatie, maar aangezien hij dezelfde religieachtergrond heeft, vertrouwen ze erop dat we geen sex hebben. Als ze nu horen dat ik zwanger blijk te zijn, zouden ze ons eerst voor van alles en nog wat uitmaken en dan zo snel mogelijk aan bruiloft voorbereidingen beginnen, voordat anderen erachter komen.
Als ik zeg dat ik een abortus ga laten uitvoeren (of als mijn vriend dat aan ze vertelt om support van hun kant te krijgen), mag ik waarschijnlijk opdonderen (en dat weet ik eigenlijk wel zeker).
Leef je voor jezelf of voor anderen? Zou je gelukkig zijn met het moederschap en al dat daarbij komt kijken over zo'n 40 weken?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:05 schreef Wondertjex het volgende:
Verder weten mijn ouders natuurlijk van de relatie, maar aangezien hij dezelfde religieachtergrond heeft, vertrouwen ze erop dat we geen sex hebben. Als ze nu horen dat ik zwanger blijk te zijn, zouden ze ons eerst voor van alles en nog wat uitmaken en dan zo snel mogelijk aan bruiloft voorbereidingen beginnen, voordat anderen erachter komen.
Als ik zeg dat ik een abortus ga laten uitvoeren (of als mijn vriend dat aan ze vertelt om support van hun kant te krijgen), mag ik waarschijnlijk opdonderen (en dat weet ik eigenlijk wel zeker).
Uit schijnheiligheid, om maar geen rare blikken te krijgen van de geloofsgemeenschap? Wat zou daar niet erg aan zijn?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar wat is er erg aan nu al trouwen dan?
Ik voel me er nog niet klaar voor. Ik ben iemand die niet halsoverkop in dingen wil belanden, maar op dit moment kan ik bijna niet anders. Binnen een aantal maanden voorrdat mijn buik groot is, trouwen, na een aantal maanden bevallen en kind opvoeden.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar wat is er erg aan nu al trouwen dan?
je kunt gewoon doorstuderen hoor? Ik ken genoeg mensen die dat gecombineerd hebben. Je raakt niet gehandicapt of zoquote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik voel me er nog niet klaar voor. Ik ben iemand die niet halsoverkop in dingen wil belanden, maar op dit moment kan ik bijna niet anders. Binnen een aantal maanden voorrdat mijn buik groot is, trouwen, na een aantal maanden bevallen en kind opvoeden.
Ik ben nog niet afgestudeerd, heb geen normale baan en ben bang dat ik diep ongelukkig en zelfs depressief word als ik al die fases zo halsoverkop moet doorstaan.
Dan lijkt een kind baren inderdaad geen goed idee nee. Dat je vriend het hier niet mee eens gaat zijn is naar, maar geen excuses om erover te liegen. Als het tot een breuk lijdt, hoeven jullie niet per se de exacte reden er van bij jullie ouders aan te geven.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik voel me er nog niet klaar voor. Ik ben iemand die niet halsoverkop in dingen wil belanden, maar op dit moment kan ik bijna niet anders. Binnen een aantal maanden voorrdat mijn buik groot is, trouwen, na een aantal maanden bevallen en kind opvoeden.
Ik ben nog niet afgestudeerd, heb geen normale baan en ben bang dat ik diep ongelukkig en zelfs depressief word als ik al die fases zo halsoverkop moet doorstaan.
Na de zomervakantie moet/wil ik solliciteren naar een interne opleiding. Met een dikke buik denk ik dat ik geen kans maak en dan zou ik na twee maanden bevallen en ben ik ook weer 6/8 weken niet beschikbaar.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je kunt gewoon doorstuderen hoor? Ik ken genoeg mensen die dat gecombineerd hebben. Je raakt niet gehandicapt of zo
en waarom verloofd zijn als je nog niet wil trouwen?
quote:Op maandag 2 februari 2015 22:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je kunt gewoon doorstuderen hoor? Ik ken genoeg mensen die dat gecombineerd hebben. Je raakt niet gehandicapt of zo
en waarom verloofd zijn als je nog niet wil trouwen?
disclaimer: geen idee of dit ook werkelijk zo is.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij overdrijft de TS dat geloof een beetje.... Want die verloofde van haar heeft een ex met al kinderen uit die relatie en uit andere topics blijkt dat familie wel van deze relatie weet, alleen maar problemen had met het serieus te nemen omdat ze niet vaak samen zijn. De ts verteld in andere topics dat ze hierom verloofd is met hem, om te zorgen dat de hele familie de relatie serieus nam en zijn familie niet dacht dat het om het geld was.
Die familie zit er blijkbaar niet mee dat ze een relatie hebben.
Het kan ook goed gaan.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:01 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Na de zomervakantie moet/wil ik solliciteren naar een interne opleiding. Met een dikke buik denk ik dat ik geen kans maak en dan zou ik na twee maanden bevallen en ben ik ook weer 6/8 weken niet beschikbaar.
Trouwen wil ik op zich wel, maar gewoon rustig opbouwen binnen een jaar, niet nu gelijk binnen twee maanden op zo'n chaotische manier.
Het is altijd even wennen als je samenwoont, dan leer je elkaar pas echt kennen namelijk. Nu zou er binnen een paar maanden gelijk ook een baby erbij komen, ik weet niet of dat überhaupt goed is voor de relatie dan.
hele generaties deden dat zo. En danog schort je de studie toch even op? Ga met iemand praten op school, er is vaak veel mogelinkquote:Op maandag 2 februari 2015 23:01 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Na de zomervakantie moet/wil ik solliciteren naar een interne opleiding. Met een dikke buik denk ik dat ik geen kans maak en dan zou ik na twee maanden bevallen en ben ik ook weer 6/8 weken niet beschikbaar.
Trouwen wil ik op zich wel, maar gewoon rustig opbouwen binnen een jaar, niet nu gelijk binnen twee maanden op zo'n chaotische manier.
Het is altijd even wennen als je samenwoont, dan leer je elkaar pas echt kennen namelijk. Nu zou er binnen een paar maanden gelijk ook een baby erbij komen, ik weet niet of dat überhaupt goed is voor de relatie dan.
Dat dus.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:27 schreef Postbus100 het volgende:
[...blaat..]
Neem de tijd voor alle beslissingen en trap niet in drogredeneringen. Doe wat je hart je ingeeft.
Zo mooi en fijn om dit te lezen, bedankt voor je reactie..quote:Op maandag 2 februari 2015 23:27 schreef Postbus100 het volgende:
Kom zelf ook uit een christelijk nest. Heb om me heen gezien hoe sommige jongeren tot een huwelijk werden 'gedwongen' toen ze zwanger waren. Heb toen bedacht: wat een kromme redenering dat je van zwanger naar trouwen moet. Alsof daar niets tussen zit... Ik zou mezelf niet tot een huwelijk laten dwingen, en zeker niet vanwege een kind. Een keuze voor een huwelijk moet er zijn vanwege de liefde, niet vanwege een kind.
Wat ik hiermee wil zeggen: als je besluit het kind te houden, betekent het niet meteen dat je moet trouwen, ook al willen alle ouders dat. Als het echt je vent is, dan kan dat ook wel wachten. En anders is het je vent niet. Neem de tijd voor alle beslissingen en trap niet in drogredeneringen. Doe wat je hart je ingeeft.
maak er maar 16 weken van.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:01 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ga je nu ook beweren dat iedere menstruatie genocide is?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:02 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Mwa, het ís leven. Waarom zou een klompje van enkele honderden cellen geen recht op leven hebben, waar een klompje van enige miljarden dat wel heeft? Wat bepaald het verschil? De hoeveelheid cellen?
Waar haal je het recht vandaan om voor ander leven te beslissen dat het niet het recht heeft om te leven?
Het is wel een bloedbadquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:12 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ga je nu ook beweren dat iedere menstruatie genocide is?
Het is potentieel leven. Het kan echter nog helemaal niets en op het moment dat je het uit de baarmoeder haalt, is het niet eens meer potentieel leven.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:02 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Mwa, het ís leven. Waarom zou een klompje van enkele honderden cellen geen recht op leven hebben, waar een klompje van enige miljarden dat wel heeft? Wat bepaald het verschil? De hoeveelheid cellen?
Waar haal je het recht vandaan om voor ander leven te beslissen dat het niet het recht heeft om te leven?
quote:Op maandag 2 februari 2015 23:41 schreef Myrr het volgende:
Iemand al gezegd dat de pil ook niet mag volgens het geloof? Beetje hypocriet.
Tevens; Veel vitamine C, en nog wat andere kruiden die je niet mag nemen tijdens een zwangerschap omdat ze je lichaam aanzetten tot menstruatie (de kans op een miskraam aanzienlijk vergroten).
Al met al hoop ik dat jullie er samen uit komen, lijkt me heel moeilijk dit. Sterkte!
Dit.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:25 schreef Trankilo het volgende:
Tsja, je hebt 2 keuzes: abortus of houden.
Ik ben ook anti-abortus maar pas vanaf een bepaald stadium. Aan het begin is het een papje zonder enige menselijke vormen. Dan kan ik mij er nog wat bij voorstellen.
Houden spreekt voor zich. Maar hoe stabiel is de relatie met jullie vriend en kunnen jullie financieel een kind onderhouden? Als je denkt dat dit niet kan, zou ik zeer snel voor abortus kiezen.
Dan is mijn zaad ook leven. Dus elke keer dat ik mijn vriendin onderblaf ontneem ik miljoenen levende wezens het recht op 'echt' leven??!!quote:Op maandag 2 februari 2015 22:02 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Nou, je gaat trouwen over 37 weken. Uiteraard beginnen juist dan de weeën en beval je ter plekke.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:49 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dus als ik een pistool voor je neus haal dan ben je potentieel dood en moeten we alvast het uitvaartcentrum bellen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is potentieel leven. Het kan echter nog helemaal niets en op het moment dat je het uit de baarmoeder haalt, is het niet eens meer potentieel leven.
Je kunt het ook eerlijk met je vriend gaan bespreken en dan samen langzaam aan het idee wennen dat dit misschien niet is zoals je gepland had, maar dat het kind wel welkom is.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat haploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:12 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ga je nu ook beweren dat iedere menstruatie genocide is?
een diploïde zygote dan bedoel je, neem ik aanquote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat haploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van niet.
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat diploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van wel.
Het verschil is niet zo moeilijk.
Lees dit eens terug en stel jezelf dan nog eens de vraag of je een kind moet nemen nu... Ik zou het wel weten.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
jij weet het sowiesoquote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Lees dit eens terug en stel jezelf dan nog eens de vraag of je een kind moet nemen nu... Ik zou het wel weten.
Een abortus lijkt me geen slecht idee, maar het niet vertellen aan haar partner vind ik wel een gruwelijk slecht idee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
True, maar woorden als ongewenst, depressief, diep ongelukkig. Ik snap niet dat mensen dat soort risico's met een kind nemen, want het gaat niet alleen om het welzijn van TS, maar ook om het welzijn van het kind in kwestie...
Daar is iedereen het over eens volgens mij, maar om dat dan maar te verzwijgen. Sowieso, ze zijn zogezegd zo gelovig, maar is wél aan de pil en neuken voor het huwelijk. Tjahquote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
True, maar woorden als ongewenst, depressief, diep ongelukkig. Ik snap niet dat mensen dat soort risico's met een kind nemen, want het gaat niet alleen om het welzijn van TS, maar ook om het welzijn van het kind in kwestie...
Zwijgen is beter dan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Daar is iedereen het over eens volgens mij, maar om dat dan maar te verzwijgen. Sowieso, ze zijn zogezegd zo gelovig, maar is wél aan de pil en neuken voor het huwelijk. Tjah
da's een beetje flauw hoor, en makkelijk scoren zoals altijdquote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Daar is iedereen het over eens volgens mij, maar om dat dan maar te verzwijgen. Sowieso, ze zijn zogezegd zo gelovig, maar is wél aan de pil en neuken voor het huwelijk. Tjah
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |