abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149302705
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan emotionele chantage maar oke. ;)
Je had het over dat niet iedereen zich aan de wet houdt... Dat gaat wel wat verder dan emotionele chantage.

Hoe is het emotionele chantage als hij echt graag dat kind wil houden trouwens?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 2 februari 2015 @ 18:03:30 #227
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149302788
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Je had het over dat niet iedereen zich aan de wet houdt... Dat gaat wel wat verder dan emotionele chantage.

Hoe is het emotionele chantage als hij echt graag dat kind wil houden trouwens?
Chantage is ook bij de wet verboden.

En weet ik veel, haar het leven zuur maken, verstoten, verzin eens iets, het kan allemaal.
als ze er van overtuigd is dat haar vriend alles zal doen om haar tegen te houden zal het niet bij een pittig gesprek blijven?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 2 februari 2015 @ 18:06:15 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149302850
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Chantage is ook bij de wet verboden.

En weet ik veel, haar het leven zuur maken, verstoten, verzin eens iets, het kan allemaal.
als ze er van overtuigd is dat haar vriend alles zal doen om haar tegen te houden zal het niet bij een pittig gesprek blijven?
peer-pressure is een bekend fenomeen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149303089
nvm, al aan de orde gekomen ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_149303199
Kan begrijpen dat het je overvalt, maar waarom vind je dit met het oog op je geloof geen teken van God eigenlijk?
Ook kun je je afvragen of je uberhaupt wel een relatie met een man moet hebben, waarmee je over zulke grote beslissingen zo enorm mee verschilt. Als je dit niet eerlijk en open kan bespreken, waar baseer je een huwelijk dan op?
pi_149303244
quote:
Ik ben een 'baas in eigen buik' adept.. Jij bent degene die beslist of je het houdt of niet, op basis van hoeveel je het te bieden hebt.
Als anderen moeilijk doen, hebben ze pech. Ik zou het niet eens bespreken, verder. Jij bent degene die zwanger wordt, ermee blijft zitten als partner of familie je in de steek laat, dus jij hebt ook het laatse woord. Zo simpel is dat.
Als mijn vriendin dat zou flikken dan is het direct over en uit. No matter what. Echt zwaar aso om zonder overleg met je vriend zoiets te doen.
pi_149303297
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:22 schreef Shockwave12 het volgende:

[..]

Als mijn vriendin dat zou flikken dan is het direct over en uit. No matter what. Echt zwaar aso om zonder overleg met je vriend zoiets te doen.
Probleem is dus dat wanneer ze het stiekem weg zou laten halen, die vriend het waarschijnlijk nooit te weten komt.

De rest van zijn leven, een mogelijk nieuw gezin, gebaseerd op een schandalige leugen.

En mocht het ooit uit komen (en logischerwijs de relatie eindigen) zal ze de rest van haar leven ook nog eens over dat moeten liegen. Want geen enkele vent die een vrouw wil die zoiets geflikt heeft bij haar ex-partner.
pi_149303423
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ben een 'baas in eigen buik' adept.. Jij bent degene die beslist of je het houdt of niet, op basis van hoeveel je het te bieden hebt.
Als anderen moeilijk doen, hebben ze pech. Ik zou het niet eens bespreken, verder. Jij bent degene die zwanger wordt, ermee blijft zitten als partner of familie je in de steek laat, dus jij hebt ook het laatse woord. Zo simpel is dat.
Opmerkelijk hoe goed je jezelf kan verplaatsen in de situatie van TS, terwijl het lijkt alsof je dat bij TS' vriend op geen enkele manier doet of enige rekening houdt met hoe zoiets voor hem is.

Ik hoop serieus voor je dat je zelf een partner hebt die snapt wat een relatie inhoudt en wat het belang van openheid en eerlijkheid daarin is.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 02-02-2015 18:36:23 ]
  maandag 2 februari 2015 @ 18:52:35 #234
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_149304062
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:22 schreef Shockwave12 het volgende:

[..]

Dat idd. Maar er zijn hier dus een paar mensen die dus zwaar in de feministische kant zitten met baas in eigen buik bla bla. Ergens zit er wel een kern van waarheid in, maar je moet ze eens horen piepen als de man dan ineens staat voor baas in eigen portemonnee.. Dan zijn de rapen gaar.

Je hebt zelf het risico genomen om te krikken zonder condoom. Samen was je het eens over wat de keuze zou zijn als je dan zwanger zou raken. Dan raak je zwanger en dan ga je piepen dat je het tóch niet wilt. Berouw komt na de zonde.

Maar goed. De man en vrouw hebben in overleg met elkaar gesproken wat de gevolgen zouden zijn. Dan moet je ook samen praten als je toch ben veranderd van gedachten. Ook al is de situatie nu anders geworden dan hoe hij was.

Dat een man niet mag dwingen dat de vrouw een vrucht houdt tegen haar zin in, is logisch. Dat een vrouw mag beslissen over de vrucht zonder de man te informeren, zou even logisch moeten zijn. Kan me zeer goed vinden in Rhubarbje.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_149304208
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit gaat niet over dwingen, dat is hier in nederland niet echt aan de orde. Maar als je perongelijk zwanger wordt en je weet dat je partner wel heel graag dat kind zou willen hebben is het het overwegen waard om de zwangerschap te voldragen en het kind aan hem te geven.

Het zou op z'n minst een optie moeten zijn in de gesprekken. Geen gesprekken en gewoon achter zijn rug om dit doen is ronduit smerig te noemen, dat is echt heel erg not done.
Ik vind het bizar om überhaupt te vragen of iemand een zwangerschap wil voltooien tegen haar zin in. Dat is echt onmenselijk in mijn ogen. Als iemand dat niet wil voor 9 maanden lang, om wat voor reden dan ook, dan hoeft ze helemaal geen kind te houden omdat partner het wel wil. Dan ben je geen goede match en moet de partner iemand zien te vinden met een kinderwens op dat moment.

En dat is zeker niet netjes, ik had het zelf niet zo aangepakt als ik in zo'n situatie zou zitten. Ik had gewoon eerlijk gezegd dat ik echt (nog) geen kind wil hebben. En onderbouwen waarom niet. En als iemand dat niet kan accepteren dan is het voor mij een goede reden om de relatie te verbreken, want het is mijn lichaam.
pi_149304596
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:58 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ik vind het bizar om überhaupt te vragen of iemand een zwangerschap wil voltooien tegen haar zin in. Dat is echt onmenselijk in mijn ogen. Als iemand dat niet wil voor 9 maanden lang, om wat voor reden dan ook, dan hoeft ze helemaal geen kind te houden omdat partner het wel wil. Dan ben je geen goede match en moet de partner iemand zien te vinden met een kinderwens op dat moment.

En dat is zeker niet netjes, ik had het zelf niet zo aangepakt als ik in zo'n situatie zou zitten. Ik had gewoon eerlijk gezegd dat ik echt (nog) geen kind wil hebben. En onderbouwen waarom niet. En als iemand dat niet kan accepteren dan is het voor mij een goede reden om de relatie te verbreken, want het is mijn lichaam.
Je spreekt nu denk ik een beetje langs elkaar heen.

Erodome heeft het, volgens mij, over het uitdragen van een zwangerschap, terwijl je het kind zelf niet wil. In die situatie vindt de persoon het zwanger-zijn niet het grootste obstakel en wil ze dat dan eventueel wel doen voor haar partner, die het kind wel wil. Ze wil gewoon zelf, naderhand, het kind niet.

Jij hebt het over de zwangerschap zelf, en neemt aan dat die persoon ook dat, helemaal en absoluut, nu niet wil.

Daarbij vind ik zoiets altijd op zijn minst bespreekbaar. Net zoals elke andere optie die je je maar voor kan stellen. Met de nadruk op bespreekbaar. Als in, met élkaar praten (TS lees je mee?).

En ik ben het helemaal eens met je tweede alinea :).
pi_149305005
TS ik zou het tegen niemand vertellen en weg laten halen
pi_149305094
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit gaat niet over dwingen, dat is hier in nederland niet echt aan de orde. Maar als je perongelijk zwanger wordt en je weet dat je partner wel heel graag dat kind zou willen hebben is het het overwegen waard om de zwangerschap te voldragen en het kind aan hem te geven.

Het zou op z'n minst een optie moeten zijn in de gesprekken. Geen gesprekken en gewoon achter zijn rug om dit doen is ronduit smerig te noemen, dat is echt heel erg not done.
Ben het (weer eens) helemaal met jou eens.
Tails tell tales
pi_149305150
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:52 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dat idd. Maar er zijn hier dus een paar mensen die dus zwaar in de feministische kant zitten met baas in eigen buik bla bla. Ergens zit er wel een kern van waarheid in, maar je moet ze eens horen piepen als de man dan ineens staat voor baas in eigen portemonnee.. Dan zijn de rapen gaar.

Je hebt zelf het risico genomen om te krikken zonder condoom. Samen was je het eens over wat de keuze zou zijn als je dan zwanger zou raken. Dan raak je zwanger en dan ga je piepen dat je het tóch niet wilt. Berouw komt na de zonde.

Maar goed. De man en vrouw hebben in overleg met elkaar gesproken wat de gevolgen zouden zijn. Dan moet je ook samen praten als je toch ben veranderd van gedachten. Ook al is de situatie nu anders geworden dan hoe hij was.

Dat een man niet mag dwingen dat de vrouw een vrucht houdt tegen haar zin in, is logisch. Dat een vrouw mag beslissen over de vrucht zonder de man te informeren, zou even logisch moeten zijn. Kan me zeer goed vinden in Rhubarbje.
Helemaal mee eens :). Je bent ook als man baas in eigen beurs, hetzelfde geldt ook voor vrouwen. Zoals vrouwen baas in eigen buik zijn, ben jij dat ook als man. Verder heeft dit niet echt iets te maken met het feminisme. Als je echt wilt hekelen aan het feminisme, dan moet je het vooral hebben over die banen quota's. Dat is pas belachelijk :'). Daar in zijn wij pas in doorgedraafd. Maar goed dat allemaal even terzijde ;) .
pi_149306049
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Probleem is dus dat wanneer ze het stiekem weg zou laten halen, die vriend het waarschijnlijk nooit te weten komt.

De rest van zijn leven, een mogelijk nieuw gezin, gebaseerd op een schandalige leugen.

En mocht het ooit uit komen (en logischerwijs de relatie eindigen) zal ze de rest van haar leven ook nog eens over dat moeten liegen. Want geen enkele vent die een vrouw wil die zoiets geflikt heeft bij haar ex-partner.
dit is wel een heel boude aanname :')
compact en kleverig.
pi_149306418
Overigens zou ik het er wel met hem over hebben. Om meerdere redenen.
Sowieso dat je een relatie met hem hebt en hij dat gewoon verdient.
Maar ook omdat je t pas net weet en je rot geschrokken bent.
Nu is je eerste paniekgedachte: NEE! Ik ben hier niet aan toe! maar wellicht als je t wat laat bezinken en bespreekt, dat je beseft dat jullie het samen wél kunnen. (En willen)
compact en kleverig.
pi_149306463
Laat ook maar.....

[ Bericht 97% gewijzigd door Juup© op 02-02-2015 20:02:21 (Gezeik van sommige users altijd.) ]
pi_149306582
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Opmerkelijk hoe goed je jezelf kan verplaatsen in de situatie van TS, terwijl het lijkt alsof je dat bij TS' vriend op geen enkele manier doet of enige rekening houdt met hoe zoiets voor hem is.

Ik hoop serieus voor je dat je zelf een partner hebt die snapt wat een relatie inhoudt en wat het belang van openheid en eerlijkheid daarin is.
Ik hoop dat jij snapt dat de vrouw degene is die zit met de brokken, als de zwangerschap heel ongelukkig uitkomt.
Dan moet je gewoon even nuchter zijn en sentimenten van anderen, die er minder of niet mee te maken hebben, laten voor wat ze zijn.
pi_149306648
quote:
17s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:00 schreef Juup© het volgende:
Laat ook maar.....
Aahhhh arme drommel. ook jij veel sterkte toegewenst
pi_149306710
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aahhhh arme drommel. ook jij veel sterkte toegewenst
:')
  maandag 2 februari 2015 @ 20:11:13 #247
236046 NotYou
tigerblood
pi_149306879
Nu ben ik wel benieuwd wat er stond voor de edit.
Je suis Charlie Sheen
pi_149307082
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is altijd een beetje het 'cherry-picking' van de moderne christen. Scheiden en daarna seks voor het huwelijk met een andere vrouw is natuurlijk geen enkel probleem, maar bij abortus wordt god boos.
Over abortus staat sowieso minder in de bijbel dan over seks voor het huwelijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149307747
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:21 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Het is heul geen baby, het is een klontje stamcellen.

Echt vertyft dat er nog steeds mensen bestaan die het nodig vinden om voor tig mensen het leven te verpesten om zoiets onbenulligs. Maar goed daar heb je natuurlijk niets aan. Als ik het zo hoor heb je je keuze al lang gemaakt (al dan niet vrijwillig) door met zulke gelovige mensen om te gaan.
Dit dus.
Gewoon weghalen, klaar.
pi_149307862
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:00 schreef rhubarbje het volgende:

En het valt allemaal wel mee hoor. Het is 9 maanden. Daar groei je wel weer overheen :')
Dat is juist het probleem dat er teveel gegroeid wordt in de breedte en om het gewicht terug te schalen naar de kappersmes gegrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')