Of de ouders van TS dat doen is nog maar de vraag, ze weten ook van haar relatie en hebben haar daarvoor ook niet verstoten...quote:Op maandag 2 februari 2015 17:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
En nogmaals vergeten mensen de ouders in dit verhaal.
Zelfs als ik vreemd zou gaan, waar mijn ouders erg tegen zijn, zouden ze me nooit laten vallen als dochter en het contact verbreken.
Ik kan natuurlijk alleen uitgaan van wat ze hier zegt, ik kan dan wel alles in twijfel gaan trekken maar dat komt de discussie niet ten goede.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Of de ouders van TS dat doen is nog maar de vraag, ze weten ook van haar relatie en hebben haar daarvoor ook niet verstoten...
Op maandag 2 februari 2015 17:15 schreef erodome het volgende:
Dit gaat niet over dwingen, dat is hier in nederland niet echt aan de orde. Maar als je perongelijk zwanger wordt en je weet dat je partner wel heel graag dat kind zou willen hebben is het het overwegen waard om de zwangerschap te voldragen en het kind aan hem te geven.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:08 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar je hoeft geen Einstein te zijn om te begrijpen dat het sowieso wel zwaar kan zijn en het wel wat langer duurt dan enkel die 9 maanden enzovoort.En het maakt je sowieso kwetsbaar, hormonen enz, dan moet het al helemaal vreselijk zijn als je wordt gedwongen om een kind te houden.
Ik ben een 'baas in eigen buik' adept.. Jij bent degene die beslist of je het houdt of niet, op basis van hoeveel je het te bieden hebt.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Ik weet niet in welk sub ik dit topic moet plaatsen..
Ik kom er vandaag achter dat ik zwanger ben. Ik heb de pil gebruikt en deed het dus altijd veilig met mijn partner. Echter was ik deze maand twee dagen te laat met mijn menstruatie en aangezien ik elke maand regelmatig ongesteld word, kreeg ik al vermoedens..
Sinds twee dagen voel ik mij ook misselijk en heb een raar gevoel. Ik besloot dus een test te kopen en ja hoor, positief uitslag, oftewel negatief voor mij, ik ben zwanger..
Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb nog zoveel plannen waarbij zwangerschap zeker nog niet aan bod kan komen.. Mijn vriend weet het nog niet, als hij het zou weten, zou ik geen abortus mogen plegen. Ik weet namelijk zijn ideeën daarover.
Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft.
Ik ben in de war, ik moet dit verwerken, ik weet niet wat ik moet doen en wilde het van mij afschrijven.
Graag alleen serieuze reacties, ik heb het al moeilijk genoeg op dit moment.
Je bepaald dat samen, maar ik vind werkelijk dat hierin alle mogelijkheden open gehouden moeten worden.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:24 schreef qwerty789 het volgende:
Het gaat dan ook niet puur alleen over die vriend van haar, maar ook over haar ouders. Verder kan het kind houden ook haar leven een beetje verpesten en zij van het kind, want ze is er niet klaar voor, althans dat zegt ze. Tuurlijk moet ze het gewoon aan haar vriend vertellen, maar of hij bepaalt of zij het houdt of niet. Nee dat vind ik niet kunnen. Het is het zelfde met dat vreemd gaan. Het is not done. Maak het anders dan gewoon uit en leef dan je leven.
En haar dwingen het te houden terwijl ze niet wil is niet net zo smerig? Nee, dat mag volgens de wet niet maar laten we eerlijk zijn, niet iedereen houdt zich aan de wet...quote:Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit gaat niet over dwingen, dat is hier in nederland niet echt aan de orde. Maar als je perongelijk zwanger wordt en je weet dat je partner wel heel graag dat kind zou willen hebben is het het overwegen waard om de zwangerschap te voldragen en het kind aan hem te geven.
Het zou op z'n minst een optie moeten zijn in de gesprekken. Geen gesprekken en gewoon achter zijn rug om dit doen is ronduit smerig te noemen, dat is echt heel erg not done.
Dit zit wel heel erg vol aannames en dingen ver door trekkenquote:Op maandag 2 februari 2015 17:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
En haar dwingen het te houden terwijl ze niet wil is niet net zo smerig? Nee, dat mag volgens de wet niet maar laten we eerlijk zijn, niet iedereen houdt zich aan de wet...
Waar wordt ze gedwongen dan? Omdat mensen misschien graag willen dat ze anders beslist en proberen haar mening te veranderen?quote:Op maandag 2 februari 2015 17:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
En haar dwingen het te houden terwijl ze niet wil is niet net zo smerig? Nee, dat mag volgens de wet niet maar laten we eerlijk zijn, niet iedereen houdt zich aan de wet...
Andersom net zo goed, wat waarheid is laten we maar in het midden houden.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dit zit wel heel erg vol aannames en dingen ver door trekken
Dit is echt totaal nog niet aan de orde
quote:Op maandag 2 februari 2015 17:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Waar wordt ze gedwongen dan? Omdat mensen misschien graag willen dat ze anders beslist en proberen haar mening te veranderen?
We wonen hier in nederland, ze kan en mag tot vrij laat gewoon een abortus doen en heeft daar niemands toestemming voor nodig.
Ik ga even hier vanuit, wat Ts heeft getypt.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.. Ik kan het niet maken het niet met hem te bespreken, aangezien het hem net zo goed aangaat. Aan de andere kant weet ik zijn reactie, hij zal abortus never nooit accepteren en het mij niet laten doen. Op alle manieren zou hij dat proberen tegen te houden. Hij is gelovig en zwanger betekent voor hem, de gevolgen accepteren.
Hoe bedoel je andersom net zo goed? Het is de ts zelf die in andere topics gewoon openlijk verteld over de struggle's met de ex heks en de familie, die hier dus allemaal vanaf weten.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Andersom net zo goed, wat waarheid is laten we maar in het midden houden.
Waarbij ze zegt dat dat gaat over bv aan haar ouders vertellen, nergens zegt ze iets dat in de richting van illegaal gaat.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
Ik ga even hier vanuit, wat Ts heeft getypt.
Ex-heks struggels staat hier toch compleet los van?quote:Op maandag 2 februari 2015 17:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe bedoel je andersom net zo goed? Het is de ts zelf die in andere topics gewoon openlijk verteld over de struggle's met de ex heks de familie, die hier dus allemaal vanaf weten.
'' Op alle manieren zou hij dat proberen tegen te houden.''quote:Op maandag 2 februari 2015 17:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarbij ze zegt dat dat gaat over bv aan haar ouders vertellen, nergens zegt ze iets dat in de richting van illegaal gaat.
Waarbij ze dat uitlegt, het heeft over bv naar haar ouders stappen. Nergens staat iets dat neerkomt op haar gevangen houden ofzo.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
'' Op alle manieren zou hij dat proberen tegen te houden.''
Dat spreekt voor zich lijkt me.
Dat is het dus. Zij als vrouw draagt het kind. Niet andersom. Je kunt niet verwachten dat zij het kind moet houden als zij dat niet wilt. Zoals je niet kunt verwachten dat de man voor dat kind gaat zorgen als hij dat niet wilt. We gaan we nu even vanuit dat dat allemaal van te voren goed is afgesproken.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:33 schreef erodome het volgende:
erin alle mogelijkheden open gehouden moeten worden.
We hebben het hier over een afspraak die gemaakt is, een man die werkelijk dacht hierin op 1 lijn te zitten met zijn partner. Het is nogal een klap als dat niet zo blijkt te zijn.
Vind dat iedereen hier nogal snel over het gevoel van de man in kwestie heen stapt en heb het gevoel dat dat vooral door de de connectie met geloof komt.
Ja, dat gaat dan ook om het feit dat de familie het wel degelijk al weet. Dat dit dus niet gaat om mag geen relatie voor het huwelijk hebben.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ex-heks struggels staat hier toch compleet los van?
Aangezien zij verdomde goed weet hoe hij erover denkt is dat besproken.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:43 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat is het dus. Zij als vrouw draagt het kind. Niet andersom. Je kunt niet verwachten dat zij het kind moet houden als zij dat niet wilt. Zoals je niet kunt verwachten dat de man voor dat kind gaat zorgen als hij dat niet wilt. We gaan we nu even vanuit dat dat allemaal van te voren goed is afgesproken.
Ik dacht meer aan emotionele chantage maar oke.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarbij ze dat uitlegt, het heeft over bv naar haar ouders stappen. Nergens staat iets dat neerkomt op haar gevangen houden ofzo.
Voor zover ik weet zijn ze ook niet tegen de relatie ansich alleen wel tegen abortus en moet ze meteen trouwen als er sprake is van zwangerschap.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, dat gaat dan ook om het feit dat de familie het wel degelijk al weet. Dat dit dus niet gaat om mag geen relatie voor het huwelijk hebben.
Omdat je niet kan verwachten dat een vrouw ongewenst een zwangerschap gaat voldragen en vervolgens gaat bevallen, met eventueel alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Aangezien zij verdomde goed weet hoe hij erover denkt is dat besproken.
En waarom kan je niet verwachten dat zij dat kind voldraagt en aan hem geeft? Waarom is dat absoluut geen optie?
Een optie is het zeker, maar ik doel vooral op het feit dat zij het in de hand heeft en niet andersom. Mensen mogen leuk verwachtingen van haar hebben, maar zij maakt het besluit zelf achteraf.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Aangezien zij verdomde goed weet hoe hij erover denkt is dat besproken.
En waarom kan je niet verwachten dat zij dat kind voldraagt en aan hem geeft? Waarom is dat absoluut geen optie?
Je had het over dat niet iedereen zich aan de wet houdt... Dat gaat wel wat verder dan emotionele chantage.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan emotionele chantage maar oke.
Chantage is ook bij de wet verboden.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Je had het over dat niet iedereen zich aan de wet houdt... Dat gaat wel wat verder dan emotionele chantage.
Hoe is het emotionele chantage als hij echt graag dat kind wil houden trouwens?
peer-pressure is een bekend fenomeenquote:Op maandag 2 februari 2015 18:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Chantage is ook bij de wet verboden.
En weet ik veel, haar het leven zuur maken, verstoten, verzin eens iets, het kan allemaal.
als ze er van overtuigd is dat haar vriend alles zal doen om haar tegen te houden zal het niet bij een pittig gesprek blijven?
Als mijn vriendin dat zou flikken dan is het direct over en uit. No matter what. Echt zwaar aso om zonder overleg met je vriend zoiets te doen.quote:Ik ben een 'baas in eigen buik' adept.. Jij bent degene die beslist of je het houdt of niet, op basis van hoeveel je het te bieden hebt.
Als anderen moeilijk doen, hebben ze pech. Ik zou het niet eens bespreken, verder. Jij bent degene die zwanger wordt, ermee blijft zitten als partner of familie je in de steek laat, dus jij hebt ook het laatse woord. Zo simpel is dat.
Probleem is dus dat wanneer ze het stiekem weg zou laten halen, die vriend het waarschijnlijk nooit te weten komt.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:22 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Als mijn vriendin dat zou flikken dan is het direct over en uit. No matter what. Echt zwaar aso om zonder overleg met je vriend zoiets te doen.
Opmerkelijk hoe goed je jezelf kan verplaatsen in de situatie van TS, terwijl het lijkt alsof je dat bij TS' vriend op geen enkele manier doet of enige rekening houdt met hoe zoiets voor hem is.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben een 'baas in eigen buik' adept.. Jij bent degene die beslist of je het houdt of niet, op basis van hoeveel je het te bieden hebt.
Als anderen moeilijk doen, hebben ze pech. Ik zou het niet eens bespreken, verder. Jij bent degene die zwanger wordt, ermee blijft zitten als partner of familie je in de steek laat, dus jij hebt ook het laatse woord. Zo simpel is dat.
Dat idd. Maar er zijn hier dus een paar mensen die dus zwaar in de feministische kant zitten met baas in eigen buik bla bla. Ergens zit er wel een kern van waarheid in, maar je moet ze eens horen piepen als de man dan ineens staat voor baas in eigen portemonnee.. Dan zijn de rapen gaar.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:22 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Als mijn vriendin dat zou flikken dan is het direct over en uit. No matter what. Echt zwaar aso om zonder overleg met je vriend zoiets te doen.
Ik vind het bizar om überhaupt te vragen of iemand een zwangerschap wil voltooien tegen haar zin in. Dat is echt onmenselijk in mijn ogen. Als iemand dat niet wil voor 9 maanden lang, om wat voor reden dan ook, dan hoeft ze helemaal geen kind te houden omdat partner het wel wil. Dan ben je geen goede match en moet de partner iemand zien te vinden met een kinderwens op dat moment.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit gaat niet over dwingen, dat is hier in nederland niet echt aan de orde. Maar als je perongelijk zwanger wordt en je weet dat je partner wel heel graag dat kind zou willen hebben is het het overwegen waard om de zwangerschap te voldragen en het kind aan hem te geven.
Het zou op z'n minst een optie moeten zijn in de gesprekken. Geen gesprekken en gewoon achter zijn rug om dit doen is ronduit smerig te noemen, dat is echt heel erg not done.
Je spreekt nu denk ik een beetje langs elkaar heen.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:58 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik vind het bizar om überhaupt te vragen of iemand een zwangerschap wil voltooien tegen haar zin in. Dat is echt onmenselijk in mijn ogen. Als iemand dat niet wil voor 9 maanden lang, om wat voor reden dan ook, dan hoeft ze helemaal geen kind te houden omdat partner het wel wil. Dan ben je geen goede match en moet de partner iemand zien te vinden met een kinderwens op dat moment.
En dat is zeker niet netjes, ik had het zelf niet zo aangepakt als ik in zo'n situatie zou zitten. Ik had gewoon eerlijk gezegd dat ik echt (nog) geen kind wil hebben. En onderbouwen waarom niet. En als iemand dat niet kan accepteren dan is het voor mij een goede reden om de relatie te verbreken, want het is mijn lichaam.
Ben het (weer eens) helemaal met jou eens.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Helemaal mee eensquote:Op maandag 2 februari 2015 18:52 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat idd. Maar er zijn hier dus een paar mensen die dus zwaar in de feministische kant zitten met baas in eigen buik bla bla. Ergens zit er wel een kern van waarheid in, maar je moet ze eens horen piepen als de man dan ineens staat voor baas in eigen portemonnee.. Dan zijn de rapen gaar.
Je hebt zelf het risico genomen om te krikken zonder condoom. Samen was je het eens over wat de keuze zou zijn als je dan zwanger zou raken. Dan raak je zwanger en dan ga je piepen dat je het tóch niet wilt. Berouw komt na de zonde.
Maar goed. De man en vrouw hebben in overleg met elkaar gesproken wat de gevolgen zouden zijn. Dan moet je ook samen praten als je toch ben veranderd van gedachten. Ook al is de situatie nu anders geworden dan hoe hij was.
Dat een man niet mag dwingen dat de vrouw een vrucht houdt tegen haar zin in, is logisch. Dat een vrouw mag beslissen over de vrucht zonder de man te informeren, zou even logisch moeten zijn. Kan me zeer goed vinden in Rhubarbje.
dit is wel een heel boude aannamequote:Op maandag 2 februari 2015 18:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Probleem is dus dat wanneer ze het stiekem weg zou laten halen, die vriend het waarschijnlijk nooit te weten komt.
De rest van zijn leven, een mogelijk nieuw gezin, gebaseerd op een schandalige leugen.
En mocht het ooit uit komen (en logischerwijs de relatie eindigen) zal ze de rest van haar leven ook nog eens over dat moeten liegen. Want geen enkele vent die een vrouw wil die zoiets geflikt heeft bij haar ex-partner.
Ik hoop dat jij snapt dat de vrouw degene is die zit met de brokken, als de zwangerschap heel ongelukkig uitkomt.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Opmerkelijk hoe goed je jezelf kan verplaatsen in de situatie van TS, terwijl het lijkt alsof je dat bij TS' vriend op geen enkele manier doet of enige rekening houdt met hoe zoiets voor hem is.
Ik hoop serieus voor je dat je zelf een partner hebt die snapt wat een relatie inhoudt en wat het belang van openheid en eerlijkheid daarin is.
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aahhhh arme drommel. ook jij veel sterkte toegewenst
Over abortus staat sowieso minder in de bijbel dan over seks voor het huwelijk.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is altijd een beetje het 'cherry-picking' van de moderne christen. Scheiden en daarna seks voor het huwelijk met een andere vrouw is natuurlijk geen enkel probleem, maar bij abortus wordt god boos.
Dit dus.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het is heul geen baby, het is een klontje stamcellen.
Echt vertyft dat er nog steeds mensen bestaan die het nodig vinden om voor tig mensen het leven te verpesten om zoiets onbenulligs. Maar goed daar heb je natuurlijk niets aan. Als ik het zo hoor heb je je keuze al lang gemaakt (al dan niet vrijwillig) door met zulke gelovige mensen om te gaan.
Dat is juist het probleem dat er teveel gegroeid wordt in de breedte en om het gewicht terug te schalen naar de kappersmes gegrepen.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:00 schreef rhubarbje het volgende:
En het valt allemaal wel mee hoor. Het is 9 maanden. Daar groei je wel weer overheen
Mwa, het ís leven. Waarom zou een klompje van enkele honderden cellen geen recht op leven hebben, waar een klompje van enige miljarden dat wel heeft? Wat bepaald het verschil? De hoeveelheid cellen?quote:Het is heul geen baby, het is een klontje stamcellen.
Echt vertyft dat er nog steeds mensen bestaan die het nodig vinden om voor tig mensen het leven te verpesten om zoiets onbenulligs. Maar goed daar heb je natuurlijk niets aan. Als ik het zo hoor heb je je keuze al lang gemaakt (al dan niet vrijwillig) door met zulke gelovige mensen om te gaan.
Niet veel bijzonders.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:11 schreef NotYou het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd wat er stond voor de edit.
Dat gaat je opbrekenquote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
Of ik vertel het hem niet, probeer om te gaan met de schuldgevoelens en probeer door te gaan met mijn leven.
maar wat is er erg aan nu al trouwen dan?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
Bedankt voor de (nuttige/fijne) reacties. Ik heb net alles gelezen en nagedacht over bepaalde dingen die gezegd zijn.
Ik heb sowieso een aantal dagen nodig om dit te verwerken en alles goed op een rijtje te zetten, voor de zekerheid is er al een afspraak gemaakt bij een kliniek,
maar gelukkig wel met ruime bedenktijd aangezien ik er vroegtijdig achter ben gekomen.
Ik ga overwegen wat het beste is in mijn geval. Ik houd van mijn vriend en van mijn ouders en wil ze niet kwijt of kwetsen/ pijn doen. Als ik stiekem een abortus onderga achter de rug van mijn vriend om, ben ik bang dat ik schuldgevoelens zal hebben en het mezelf niet kan vergeven.
Hij is lief en begripvol, maar zijn mening hierover staat vast. Welke fase het ook van een zwangerschap mag zijn, het mag niet afgebroken worden. Grootste zonde dat een mens kan begaan en je accepteert niet het cadeautje van God als je zoiets doet. We waren natuurlijk ook al van plan om te trouwen (binnen twee jaar), dus dan gaat hij alles proberen te verschuiven en zijn we waarschijnlijk binnen twee maanden al getrouwd.
Of ik vertel het hem niet, probeer om te gaan met de schuldgevoelens en probeer door te gaan met mijn leven.
Die schuldgevoelens komen er denk ik zeker weten, ondanks wat sommigen in dit topic aangeven het is wel een begin van een mens en er zijn gevoelens aan verbonden.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
[...]
Als ik stiekem een abortus onderga achter de rug van mijn vriend om, ben ik bang dat ik schuldgevoelens zal hebben en het mezelf niet kan vergeven.
Of je houdt het gewoon.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:05 schreef Wondertjex het volgende:
Verder weten mijn ouders natuurlijk van de relatie, maar aangezien hij dezelfde religieachtergrond heeft, vertrouwen ze erop dat we geen sex hebben. Als ze nu horen dat ik zwanger blijk te zijn, zouden ze ons eerst voor van alles en nog wat uitmaken en dan zo snel mogelijk aan bruiloft voorbereidingen beginnen, voordat anderen erachter komen.
Als ik zeg dat ik een abortus ga laten uitvoeren (of als mijn vriend dat aan ze vertelt om support van hun kant te krijgen), mag ik waarschijnlijk opdonderen (en dat weet ik eigenlijk wel zeker).
Leef je voor jezelf of voor anderen? Zou je gelukkig zijn met het moederschap en al dat daarbij komt kijken over zo'n 40 weken?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:05 schreef Wondertjex het volgende:
Verder weten mijn ouders natuurlijk van de relatie, maar aangezien hij dezelfde religieachtergrond heeft, vertrouwen ze erop dat we geen sex hebben. Als ze nu horen dat ik zwanger blijk te zijn, zouden ze ons eerst voor van alles en nog wat uitmaken en dan zo snel mogelijk aan bruiloft voorbereidingen beginnen, voordat anderen erachter komen.
Als ik zeg dat ik een abortus ga laten uitvoeren (of als mijn vriend dat aan ze vertelt om support van hun kant te krijgen), mag ik waarschijnlijk opdonderen (en dat weet ik eigenlijk wel zeker).
Uit schijnheiligheid, om maar geen rare blikken te krijgen van de geloofsgemeenschap? Wat zou daar niet erg aan zijn?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar wat is er erg aan nu al trouwen dan?
Ik voel me er nog niet klaar voor. Ik ben iemand die niet halsoverkop in dingen wil belanden, maar op dit moment kan ik bijna niet anders. Binnen een aantal maanden voorrdat mijn buik groot is, trouwen, na een aantal maanden bevallen en kind opvoeden.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar wat is er erg aan nu al trouwen dan?
je kunt gewoon doorstuderen hoor? Ik ken genoeg mensen die dat gecombineerd hebben. Je raakt niet gehandicapt of zoquote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik voel me er nog niet klaar voor. Ik ben iemand die niet halsoverkop in dingen wil belanden, maar op dit moment kan ik bijna niet anders. Binnen een aantal maanden voorrdat mijn buik groot is, trouwen, na een aantal maanden bevallen en kind opvoeden.
Ik ben nog niet afgestudeerd, heb geen normale baan en ben bang dat ik diep ongelukkig en zelfs depressief word als ik al die fases zo halsoverkop moet doorstaan.
Dan lijkt een kind baren inderdaad geen goed idee nee. Dat je vriend het hier niet mee eens gaat zijn is naar, maar geen excuses om erover te liegen. Als het tot een breuk lijdt, hoeven jullie niet per se de exacte reden er van bij jullie ouders aan te geven.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik voel me er nog niet klaar voor. Ik ben iemand die niet halsoverkop in dingen wil belanden, maar op dit moment kan ik bijna niet anders. Binnen een aantal maanden voorrdat mijn buik groot is, trouwen, na een aantal maanden bevallen en kind opvoeden.
Ik ben nog niet afgestudeerd, heb geen normale baan en ben bang dat ik diep ongelukkig en zelfs depressief word als ik al die fases zo halsoverkop moet doorstaan.
Na de zomervakantie moet/wil ik solliciteren naar een interne opleiding. Met een dikke buik denk ik dat ik geen kans maak en dan zou ik na twee maanden bevallen en ben ik ook weer 6/8 weken niet beschikbaar.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je kunt gewoon doorstuderen hoor? Ik ken genoeg mensen die dat gecombineerd hebben. Je raakt niet gehandicapt of zo
en waarom verloofd zijn als je nog niet wil trouwen?
quote:Op maandag 2 februari 2015 22:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je kunt gewoon doorstuderen hoor? Ik ken genoeg mensen die dat gecombineerd hebben. Je raakt niet gehandicapt of zo
en waarom verloofd zijn als je nog niet wil trouwen?
disclaimer: geen idee of dit ook werkelijk zo is.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij overdrijft de TS dat geloof een beetje.... Want die verloofde van haar heeft een ex met al kinderen uit die relatie en uit andere topics blijkt dat familie wel van deze relatie weet, alleen maar problemen had met het serieus te nemen omdat ze niet vaak samen zijn. De ts verteld in andere topics dat ze hierom verloofd is met hem, om te zorgen dat de hele familie de relatie serieus nam en zijn familie niet dacht dat het om het geld was.
Die familie zit er blijkbaar niet mee dat ze een relatie hebben.
Het kan ook goed gaan.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:01 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Na de zomervakantie moet/wil ik solliciteren naar een interne opleiding. Met een dikke buik denk ik dat ik geen kans maak en dan zou ik na twee maanden bevallen en ben ik ook weer 6/8 weken niet beschikbaar.
Trouwen wil ik op zich wel, maar gewoon rustig opbouwen binnen een jaar, niet nu gelijk binnen twee maanden op zo'n chaotische manier.
Het is altijd even wennen als je samenwoont, dan leer je elkaar pas echt kennen namelijk. Nu zou er binnen een paar maanden gelijk ook een baby erbij komen, ik weet niet of dat überhaupt goed is voor de relatie dan.
hele generaties deden dat zo. En danog schort je de studie toch even op? Ga met iemand praten op school, er is vaak veel mogelinkquote:Op maandag 2 februari 2015 23:01 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Na de zomervakantie moet/wil ik solliciteren naar een interne opleiding. Met een dikke buik denk ik dat ik geen kans maak en dan zou ik na twee maanden bevallen en ben ik ook weer 6/8 weken niet beschikbaar.
Trouwen wil ik op zich wel, maar gewoon rustig opbouwen binnen een jaar, niet nu gelijk binnen twee maanden op zo'n chaotische manier.
Het is altijd even wennen als je samenwoont, dan leer je elkaar pas echt kennen namelijk. Nu zou er binnen een paar maanden gelijk ook een baby erbij komen, ik weet niet of dat überhaupt goed is voor de relatie dan.
Dat dus.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:27 schreef Postbus100 het volgende:
[...blaat..]
Neem de tijd voor alle beslissingen en trap niet in drogredeneringen. Doe wat je hart je ingeeft.
Zo mooi en fijn om dit te lezen, bedankt voor je reactie..quote:Op maandag 2 februari 2015 23:27 schreef Postbus100 het volgende:
Kom zelf ook uit een christelijk nest. Heb om me heen gezien hoe sommige jongeren tot een huwelijk werden 'gedwongen' toen ze zwanger waren. Heb toen bedacht: wat een kromme redenering dat je van zwanger naar trouwen moet. Alsof daar niets tussen zit... Ik zou mezelf niet tot een huwelijk laten dwingen, en zeker niet vanwege een kind. Een keuze voor een huwelijk moet er zijn vanwege de liefde, niet vanwege een kind.
Wat ik hiermee wil zeggen: als je besluit het kind te houden, betekent het niet meteen dat je moet trouwen, ook al willen alle ouders dat. Als het echt je vent is, dan kan dat ook wel wachten. En anders is het je vent niet. Neem de tijd voor alle beslissingen en trap niet in drogredeneringen. Doe wat je hart je ingeeft.
maak er maar 16 weken van.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:01 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ga je nu ook beweren dat iedere menstruatie genocide is?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:02 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Mwa, het ís leven. Waarom zou een klompje van enkele honderden cellen geen recht op leven hebben, waar een klompje van enige miljarden dat wel heeft? Wat bepaald het verschil? De hoeveelheid cellen?
Waar haal je het recht vandaan om voor ander leven te beslissen dat het niet het recht heeft om te leven?
Het is wel een bloedbadquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:12 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ga je nu ook beweren dat iedere menstruatie genocide is?
Het is potentieel leven. Het kan echter nog helemaal niets en op het moment dat je het uit de baarmoeder haalt, is het niet eens meer potentieel leven.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:02 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Mwa, het ís leven. Waarom zou een klompje van enkele honderden cellen geen recht op leven hebben, waar een klompje van enige miljarden dat wel heeft? Wat bepaald het verschil? De hoeveelheid cellen?
Waar haal je het recht vandaan om voor ander leven te beslissen dat het niet het recht heeft om te leven?
quote:Op maandag 2 februari 2015 23:41 schreef Myrr het volgende:
Iemand al gezegd dat de pil ook niet mag volgens het geloof? Beetje hypocriet.
Tevens; Veel vitamine C, en nog wat andere kruiden die je niet mag nemen tijdens een zwangerschap omdat ze je lichaam aanzetten tot menstruatie (de kans op een miskraam aanzienlijk vergroten).
Al met al hoop ik dat jullie er samen uit komen, lijkt me heel moeilijk dit. Sterkte!
Dit.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:25 schreef Trankilo het volgende:
Tsja, je hebt 2 keuzes: abortus of houden.
Ik ben ook anti-abortus maar pas vanaf een bepaald stadium. Aan het begin is het een papje zonder enige menselijke vormen. Dan kan ik mij er nog wat bij voorstellen.
Houden spreekt voor zich. Maar hoe stabiel is de relatie met jullie vriend en kunnen jullie financieel een kind onderhouden? Als je denkt dat dit niet kan, zou ik zeer snel voor abortus kiezen.
Dan is mijn zaad ook leven. Dus elke keer dat ik mijn vriendin onderblaf ontneem ik miljoenen levende wezens het recht op 'echt' leven??!!quote:Op maandag 2 februari 2015 22:02 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Nou, je gaat trouwen over 37 weken. Uiteraard beginnen juist dan de weeën en beval je ter plekke.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:49 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Afstuderen, normaal werk vinden, bij mijn vriend intrekken en trouwen, eerst genieten van ons huwelijk.
Dus als ik een pistool voor je neus haal dan ben je potentieel dood en moeten we alvast het uitvaartcentrum bellen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is potentieel leven. Het kan echter nog helemaal niets en op het moment dat je het uit de baarmoeder haalt, is het niet eens meer potentieel leven.
Je kunt het ook eerlijk met je vriend gaan bespreken en dan samen langzaam aan het idee wennen dat dit misschien niet is zoals je gepland had, maar dat het kind wel welkom is.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat haploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:12 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ga je nu ook beweren dat iedere menstruatie genocide is?
een diploïde zygote dan bedoel je, neem ik aanquote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat haploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van niet.
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat diploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van wel.
Het verschil is niet zo moeilijk.
Lees dit eens terug en stel jezelf dan nog eens de vraag of je een kind moet nemen nu... Ik zou het wel weten.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
jij weet het sowiesoquote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Lees dit eens terug en stel jezelf dan nog eens de vraag of je een kind moet nemen nu... Ik zou het wel weten.
Een abortus lijkt me geen slecht idee, maar het niet vertellen aan haar partner vind ik wel een gruwelijk slecht idee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
True, maar woorden als ongewenst, depressief, diep ongelukkig. Ik snap niet dat mensen dat soort risico's met een kind nemen, want het gaat niet alleen om het welzijn van TS, maar ook om het welzijn van het kind in kwestie...
Daar is iedereen het over eens volgens mij, maar om dat dan maar te verzwijgen. Sowieso, ze zijn zogezegd zo gelovig, maar is wél aan de pil en neuken voor het huwelijk. Tjahquote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
True, maar woorden als ongewenst, depressief, diep ongelukkig. Ik snap niet dat mensen dat soort risico's met een kind nemen, want het gaat niet alleen om het welzijn van TS, maar ook om het welzijn van het kind in kwestie...
Zwijgen is beter dan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Daar is iedereen het over eens volgens mij, maar om dat dan maar te verzwijgen. Sowieso, ze zijn zogezegd zo gelovig, maar is wél aan de pil en neuken voor het huwelijk. Tjah
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |