abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149301766
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

En nogmaals vergeten mensen de ouders in dit verhaal.
Zelfs als ik vreemd zou gaan, waar mijn ouders erg tegen zijn, zouden ze me nooit laten vallen als dochter en het contact verbreken.
Of de ouders van TS dat doen is nog maar de vraag, ze weten ook van haar relatie en hebben haar daarvoor ook niet verstoten...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:20:07 #202
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149301798
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Of de ouders van TS dat doen is nog maar de vraag, ze weten ook van haar relatie en hebben haar daarvoor ook niet verstoten...
Ik kan natuurlijk alleen uitgaan van wat ze hier zegt, ik kan dan wel alles in twijfel gaan trekken maar dat komt de discussie niet ten goede.
Dus voor nu ga ik er vanuit dat TS op zijn minst echt denkt dat haar ouders haar zullen onteigenen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149301842
Daarnaast vraag ik me dus ook af in hoeverre die vriend in de praktijk ook daadwerkelijk 100% tegen abortus is. Ik bedoel .. TS was dat ook totdat het puntje bij paaltje kwam (of eerder het paaltje in het gaatje kwam).

Ik geloof ook best dat TS dat denkt, over haar ouders en vriend. Of het daadwerkelijk zo ís, is een tweede. Iets waar je alleen achter gaat komen door eerlijk te zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_149301928
Volgens mij weten we allemaal wel dat TS het, alleen al vanwege de sociale druk, zal gaan houden.
pi_149301934
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is alleen een wereld van verschil tussen het meeste te zeggen hebben erover en gewoon achter iemand rug om een abortus nemen terwijl je weet hoe hij erover denkt.

Dit klinkt zo ontzettend naar vreemdgaan is niet erg, want ik vertel het niet. Ik vind het smerig en laag. Wat voor respect en liefde voel je voor je partner als je dit soort dingen overweegt zeg? Dit gaat zelfs nog verder dan een keertje scheve schaats rijden.
[/quote]

Het gaat dan ook niet puur alleen over die vriend van haar, maar ook over haar ouders. Verder kan het kind houden ook haar leven een beetje verpesten en zij van het kind, want ze is er niet klaar voor, althans dat zegt ze. Tuurlijk moet ze het gewoon aan haar vriend vertellen, maar of hij bepaalt of zij het houdt of niet. Nee dat vind ik niet kunnen. Het is het zelfde met dat vreemd gaan. Het is not done. Maak het anders dan gewoon uit en leef dan je leven.
pi_149301989
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:08 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar je hoeft geen Einstein te zijn om te begrijpen dat het sowieso wel zwaar kan zijn en het wel wat langer duurt dan enkel die 9 maanden enzovoort. :P En het maakt je sowieso kwetsbaar, hormonen enz, dan moet het al helemaal vreselijk zijn als je wordt gedwongen om een kind te houden.
Dit gaat niet over dwingen, dat is hier in nederland niet echt aan de orde. Maar als je perongelijk zwanger wordt en je weet dat je partner wel heel graag dat kind zou willen hebben is het het overwegen waard om de zwangerschap te voldragen en het kind aan hem te geven.

Het zou op z'n minst een optie moeten zijn in de gesprekken. Geen gesprekken en gewoon achter zijn rug om dit doen is ronduit smerig te noemen, dat is echt heel erg not done.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149302117
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Ik weet niet in welk sub ik dit topic moet plaatsen..

Ik kom er vandaag achter dat ik zwanger ben. Ik heb de pil gebruikt en deed het dus altijd veilig met mijn partner. Echter was ik deze maand twee dagen te laat met mijn menstruatie en aangezien ik elke maand regelmatig ongesteld word, kreeg ik al vermoedens..
Sinds twee dagen voel ik mij ook misselijk en heb een raar gevoel. Ik besloot dus een test te kopen en ja hoor, positief uitslag, oftewel negatief voor mij, ik ben zwanger..

Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb nog zoveel plannen waarbij zwangerschap zeker nog niet aan bod kan komen.. Mijn vriend weet het nog niet, als hij het zou weten, zou ik geen abortus mogen plegen. Ik weet namelijk zijn ideeën daarover.

Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft.

Ik ben in de war, ik moet dit verwerken, ik weet niet wat ik moet doen en wilde het van mij afschrijven.

Graag alleen serieuze reacties, ik heb het al moeilijk genoeg op dit moment.
Ik ben een 'baas in eigen buik' adept.. Jij bent degene die beslist of je het houdt of niet, op basis van hoeveel je het te bieden hebt.
Als anderen moeilijk doen, hebben ze pech. Ik zou het niet eens bespreken, verder. Jij bent degene die zwanger wordt, ermee blijft zitten als partner of familie je in de steek laat, dus jij hebt ook het laatse woord. Zo simpel is dat.
pi_149302133
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:24 schreef qwerty789 het volgende:

Het gaat dan ook niet puur alleen over die vriend van haar, maar ook over haar ouders. Verder kan het kind houden ook haar leven een beetje verpesten en zij van het kind, want ze is er niet klaar voor, althans dat zegt ze. Tuurlijk moet ze het gewoon aan haar vriend vertellen, maar of hij bepaalt of zij het houdt of niet. Nee dat vind ik niet kunnen. Het is het zelfde met dat vreemd gaan. Het is not done. Maak het anders dan gewoon uit en leef dan je leven.
Je bepaald dat samen, maar ik vind werkelijk dat hierin alle mogelijkheden open gehouden moeten worden.
We hebben het hier over een afspraak die gemaakt is, een man die werkelijk dacht hierin op 1 lijn te zitten met zijn partner. Het is nogal een klap als dat niet zo blijkt te zijn.

Vind dat iedereen hier nogal snel over het gevoel van de man in kwestie heen stapt en heb het gevoel dat dat vooral door de de connectie met geloof komt.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:33:49 #209
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149302156
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit gaat niet over dwingen, dat is hier in nederland niet echt aan de orde. Maar als je perongelijk zwanger wordt en je weet dat je partner wel heel graag dat kind zou willen hebben is het het overwegen waard om de zwangerschap te voldragen en het kind aan hem te geven.

Het zou op z'n minst een optie moeten zijn in de gesprekken. Geen gesprekken en gewoon achter zijn rug om dit doen is ronduit smerig te noemen, dat is echt heel erg not done.
En haar dwingen het te houden terwijl ze niet wil is niet net zo smerig? Nee, dat mag volgens de wet niet maar laten we eerlijk zijn, niet iedereen houdt zich aan de wet...
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149302162
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

En haar dwingen het te houden terwijl ze niet wil is niet net zo smerig? Nee, dat mag volgens de wet niet maar laten we eerlijk zijn, niet iedereen houdt zich aan de wet...
Dit zit wel heel erg vol aannames en dingen ver door trekken
Dit is echt totaal nog niet aan de orde
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149302177
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waar wordt ze gedwongen dan? Omdat mensen misschien graag willen dat ze anders beslist en proberen haar mening te veranderen?

We wonen hier in nederland, ze kan en mag tot vrij laat gewoon een abortus doen en heeft daar niemands toestemming voor nodig. Je gaat wel heel ver door te suggereren dat ze illegale dwang zouden gaan gebruiken. Dat in een relatie die door de ts verder als vrij perfect wordt neergezet ipv een of andere overheersende eikel.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:35:05 #212
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149302182
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:34 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dit zit wel heel erg vol aannames en dingen ver door trekken
Dit is echt totaal nog niet aan de orde
Andersom net zo goed, wat waarheid is laten we maar in het midden houden.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:36:15 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149302205
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Waar wordt ze gedwongen dan? Omdat mensen misschien graag willen dat ze anders beslist en proberen haar mening te veranderen?

We wonen hier in nederland, ze kan en mag tot vrij laat gewoon een abortus doen en heeft daar niemands toestemming voor nodig.
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:45 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Dat weet ik niet.. Ik kan het niet maken het niet met hem te bespreken, aangezien het hem net zo goed aangaat. Aan de andere kant weet ik zijn reactie, hij zal abortus never nooit accepteren en het mij niet laten doen. Op alle manieren zou hij dat proberen tegen te houden. Hij is gelovig en zwanger betekent voor hem, de gevolgen accepteren.
Ik ga even hier vanuit, wat Ts heeft getypt.
pi_149302221
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Andersom net zo goed, wat waarheid is laten we maar in het midden houden.
Hoe bedoel je andersom net zo goed? Het is de ts zelf die in andere topics gewoon openlijk verteld over de struggle's met de ex heks en de familie, die hier dus allemaal vanaf weten.
pi_149302234
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

Ik ga even hier vanuit, wat Ts heeft getypt.
Waarbij ze zegt dat dat gaat over bv aan haar ouders vertellen, nergens zegt ze iets dat in de richting van illegaal gaat.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:38:04 #216
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149302239
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe bedoel je andersom net zo goed? Het is de ts zelf die in andere topics gewoon openlijk verteld over de struggle's met de ex heks de familie, die hier dus allemaal vanaf weten.
Ex-heks struggels staat hier toch compleet los van? :?
  maandag 2 februari 2015 @ 17:38:41 #217
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149302250
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarbij ze zegt dat dat gaat over bv aan haar ouders vertellen, nergens zegt ze iets dat in de richting van illegaal gaat.
'' Op alle manieren zou hij dat proberen tegen te houden.''

Dat spreekt voor zich lijkt me.
pi_149302335
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

'' Op alle manieren zou hij dat proberen tegen te houden.''

Dat spreekt voor zich lijkt me.
Waarbij ze dat uitlegt, het heeft over bv naar haar ouders stappen. Nergens staat iets dat neerkomt op haar gevangen houden ofzo.
pi_149302348
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:33 schreef erodome het volgende:
erin alle mogelijkheden open gehouden moeten worden.
We hebben het hier over een afspraak die gemaakt is, een man die werkelijk dacht hierin op 1 lijn te zitten met zijn partner. Het is nogal een klap als dat niet zo blijkt te zijn.

Vind dat iedereen hier nogal snel over het gevoel van de man in kwestie heen stapt en heb het gevoel dat dat vooral door de de connectie met geloof komt.
Dat is het dus. Zij als vrouw draagt het kind. Niet andersom. Je kunt niet verwachten dat zij het kind moet houden als zij dat niet wilt. Zoals je niet kunt verwachten dat de man voor dat kind gaat zorgen als hij dat niet wilt. We gaan we nu even vanuit dat dat allemaal van te voren goed is afgesproken.
pi_149302354
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ex-heks struggels staat hier toch compleet los van? :?
Ja, dat gaat dan ook om het feit dat de familie het wel degelijk al weet. Dat dit dus niet gaat om mag geen relatie voor het huwelijk hebben.
pi_149302381
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:43 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Dat is het dus. Zij als vrouw draagt het kind. Niet andersom. Je kunt niet verwachten dat zij het kind moet houden als zij dat niet wilt. Zoals je niet kunt verwachten dat de man voor dat kind gaat zorgen als hij dat niet wilt. We gaan we nu even vanuit dat dat allemaal van te voren goed is afgesproken.
Aangezien zij verdomde goed weet hoe hij erover denkt is dat besproken.

En waarom kan je niet verwachten dat zij dat kind voldraagt en aan hem geeft? Waarom is dat absoluut geen optie?
  maandag 2 februari 2015 @ 17:46:57 #222
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149302444
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarbij ze dat uitlegt, het heeft over bv naar haar ouders stappen. Nergens staat iets dat neerkomt op haar gevangen houden ofzo.
Ik dacht meer aan emotionele chantage maar oke. ;)
  maandag 2 februari 2015 @ 17:48:07 #223
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149302473
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, dat gaat dan ook om het feit dat de familie het wel degelijk al weet. Dat dit dus niet gaat om mag geen relatie voor het huwelijk hebben.
Voor zover ik weet zijn ze ook niet tegen de relatie ansich alleen wel tegen abortus en moet ze meteen trouwen als er sprake is van zwangerschap.
Gelovigen doen vaker aan cherry-picking.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:52:42 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149302578
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:44 schreef erodome het volgende:

[..]

En waarom kan je niet verwachten dat zij dat kind voldraagt en aan hem geeft? Waarom is dat absoluut geen optie?
Omdat je niet kan verwachten dat een vrouw ongewenst een zwangerschap gaat voldragen en vervolgens gaat bevallen, met eventueel alle gevolgen van dien.
Net als dat je een man niet kan dwingen ongewenst voor een kind te zorgen.

Ik heb gekozen voor mijn kinderen, en ik ben blij dat ik ze heb, maar het is allemaal niet geheel voorspoedig gegaan ( prenatale depressie, moeizame bevalling van 32 uur, extreem veel bloedverlies, gevolg ziekenhuisopname en een buikhernia waardoor ik nog een operatie nodig had waardoor ik 6 weken uit de running was en nu nog last van heb).
Ja, sommige zwangerschappen en bevallingen zijn heel makkelijk, maar de meerderheid in mijn omgeving toch helaas niet.
Als je een kind wil hebben, is het het dat allemaal waard, draag je ongewenst een kind is dat een hel!
pi_149302582
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Een optie is het zeker, maar ik doel vooral op het feit dat zij het in de hand heeft en niet andersom. Mensen mogen leuk verwachtingen van haar hebben, maar zij maakt het besluit zelf achteraf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')