abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149311763
Bedankt voor de (nuttige/fijne) reacties. Ik heb net alles gelezen en nagedacht over bepaalde dingen die gezegd zijn.

Ik heb sowieso een aantal dagen nodig om dit te verwerken en alles goed op een rijtje te zetten, voor de zekerheid is er al een afspraak gemaakt bij een kliniek,
maar gelukkig wel met ruime bedenktijd aangezien ik er vroegtijdig achter ben gekomen.

Ik ga overwegen wat het beste is in mijn geval. Ik houd van mijn vriend en van mijn ouders en wil ze niet kwijt of kwetsen/ pijn doen. Als ik stiekem een abortus onderga achter de rug van mijn vriend om, ben ik bang dat ik schuldgevoelens zal hebben en het mezelf niet kan vergeven.

Hij is lief en begripvol, maar zijn mening hierover staat vast. Welke fase het ook van een zwangerschap mag zijn, het mag niet afgebroken worden. Grootste zonde dat een mens kan begaan en je accepteert niet het cadeautje van God als je zoiets doet. We waren natuurlijk ook al van plan om te trouwen (binnen twee jaar), dus dan gaat hij alles proberen te verschuiven en zijn we waarschijnlijk binnen twee maanden al getrouwd.

Of ik vertel het hem niet, probeer om te gaan met de schuldgevoelens en probeer door te gaan met mijn leven.
pi_149311764
quote:
Het is heul geen baby, het is een klontje stamcellen.

Echt vertyft dat er nog steeds mensen bestaan die het nodig vinden om voor tig mensen het leven te verpesten om zoiets onbenulligs. Maar goed daar heb je natuurlijk niets aan. Als ik het zo hoor heb je je keuze al lang gemaakt (al dan niet vrijwillig) door met zulke gelovige mensen om te gaan.
Mwa, het ís leven. Waarom zou een klompje van enkele honderden cellen geen recht op leven hebben, waar een klompje van enige miljarden dat wel heeft? Wat bepaald het verschil? De hoeveelheid cellen?
Waar haal je het recht vandaan om voor ander leven te beslissen dat het niet het recht heeft om te leven?
pi_149311843
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:11 schreef NotYou het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd wat er stond voor de edit.
Niet veel bijzonders.
pi_149311880
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
Of ik vertel het hem niet, probeer om te gaan met de schuldgevoelens en probeer door te gaan met mijn leven.
Dat gaat je opbreken
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_149311917
Verder weten mijn ouders natuurlijk van de relatie, maar aangezien hij dezelfde religieachtergrond heeft, vertrouwen ze erop dat we geen sex hebben. Als ze nu horen dat ik zwanger blijk te zijn, zouden ze ons eerst voor van alles en nog wat uitmaken en dan zo snel mogelijk aan bruiloft voorbereidingen beginnen, voordat anderen erachter komen.

Als ik zeg dat ik een abortus ga laten uitvoeren (of als mijn vriend dat aan ze vertelt om support van hun kant te krijgen), mag ik waarschijnlijk opdonderen (en dat weet ik eigenlijk wel zeker).
pi_149311993
Gewoon houden.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_149311996
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
Bedankt voor de (nuttige/fijne) reacties. Ik heb net alles gelezen en nagedacht over bepaalde dingen die gezegd zijn.

Ik heb sowieso een aantal dagen nodig om dit te verwerken en alles goed op een rijtje te zetten, voor de zekerheid is er al een afspraak gemaakt bij een kliniek,
maar gelukkig wel met ruime bedenktijd aangezien ik er vroegtijdig achter ben gekomen.

Ik ga overwegen wat het beste is in mijn geval. Ik houd van mijn vriend en van mijn ouders en wil ze niet kwijt of kwetsen/ pijn doen. Als ik stiekem een abortus onderga achter de rug van mijn vriend om, ben ik bang dat ik schuldgevoelens zal hebben en het mezelf niet kan vergeven.

Hij is lief en begripvol, maar zijn mening hierover staat vast. Welke fase het ook van een zwangerschap mag zijn, het mag niet afgebroken worden. Grootste zonde dat een mens kan begaan en je accepteert niet het cadeautje van God als je zoiets doet. We waren natuurlijk ook al van plan om te trouwen (binnen twee jaar), dus dan gaat hij alles proberen te verschuiven en zijn we waarschijnlijk binnen twee maanden al getrouwd.

maar wat is er erg aan nu al trouwen dan?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149312003
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
[...]
Als ik stiekem een abortus onderga achter de rug van mijn vriend om, ben ik bang dat ik schuldgevoelens zal hebben en het mezelf niet kan vergeven.

Die schuldgevoelens komen er denk ik zeker weten, ondanks wat sommigen in dit topic aangeven het is wel een begin van een mens en er zijn gevoelens aan verbonden.

Sterkte TS.
pi_149312017
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:05 schreef Wondertjex het volgende:
Verder weten mijn ouders natuurlijk van de relatie, maar aangezien hij dezelfde religieachtergrond heeft, vertrouwen ze erop dat we geen sex hebben. Als ze nu horen dat ik zwanger blijk te zijn, zouden ze ons eerst voor van alles en nog wat uitmaken en dan zo snel mogelijk aan bruiloft voorbereidingen beginnen, voordat anderen erachter komen.

Als ik zeg dat ik een abortus ga laten uitvoeren (of als mijn vriend dat aan ze vertelt om support van hun kant te krijgen), mag ik waarschijnlijk opdonderen (en dat weet ik eigenlijk wel zeker).
Of je houdt het gewoon.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  maandag 2 februari 2015 @ 22:08:31 #260
236046 NotYou
tigerblood
pi_149312091
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:05 schreef Wondertjex het volgende:

Leef je voor jezelf of voor anderen? Zou je gelukkig zijn met het moederschap en al dat daarbij komt kijken over zo'n 40 weken?
Je suis Charlie Sheen
  maandag 2 februari 2015 @ 22:09:04 #261
236046 NotYou
tigerblood
pi_149312120
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Uit schijnheiligheid, om maar geen rare blikken te krijgen van de geloofsgemeenschap? Wat zou daar niet erg aan zijn?
Je suis Charlie Sheen
pi_149312543
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik voel me er nog niet klaar voor. Ik ben iemand die niet halsoverkop in dingen wil belanden, maar op dit moment kan ik bijna niet anders. Binnen een aantal maanden voorrdat mijn buik groot is, trouwen, na een aantal maanden bevallen en kind opvoeden.

Ik ben nog niet afgestudeerd, heb geen normale baan en ben bang dat ik diep ongelukkig en zelfs depressief word als ik al die fases zo halsoverkop moet doorstaan.
pi_149313922
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik voel me er nog niet klaar voor. Ik ben iemand die niet halsoverkop in dingen wil belanden, maar op dit moment kan ik bijna niet anders. Binnen een aantal maanden voorrdat mijn buik groot is, trouwen, na een aantal maanden bevallen en kind opvoeden.

Ik ben nog niet afgestudeerd, heb geen normale baan en ben bang dat ik diep ongelukkig en zelfs depressief word als ik al die fases zo halsoverkop moet doorstaan.
je kunt gewoon doorstuderen hoor? Ik ken genoeg mensen die dat gecombineerd hebben. Je raakt niet gehandicapt of zo
en waarom verloofd zijn als je nog niet wil trouwen?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149313984
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Dan lijkt een kind baren inderdaad geen goed idee nee. Dat je vriend het hier niet mee eens gaat zijn is naar, maar geen excuses om erover te liegen. Als het tot een breuk lijdt, hoeven jullie niet per se de exacte reden er van bij jullie ouders aan te geven.
Maar als je echt van hem houdt, dan gun je hem ook de keuze om jouw keuze te leren kennen en of hij dan nog wel met je door wil. Liegen van de huwelijkseed tot in het oneindige gaat je zwaar vallen als je enig moreel besef hebt en dat zou volkomen terecht zijn ook.
pi_149314045
Godsdienst :')
pi_149314154
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

je kunt gewoon doorstuderen hoor? Ik ken genoeg mensen die dat gecombineerd hebben. Je raakt niet gehandicapt of zo
Na de zomervakantie moet/wil ik solliciteren naar een interne opleiding. Met een dikke buik denk ik dat ik geen kans maak en dan zou ik na twee maanden bevallen en ben ik ook weer 6/8 weken niet beschikbaar.

Trouwen wil ik op zich wel, maar gewoon rustig opbouwen binnen een jaar, niet nu gelijk binnen twee maanden op zo'n chaotische manier.

Het is altijd even wennen als je samenwoont, dan leer je elkaar pas echt kennen namelijk. Nu zou er binnen een paar maanden gelijk ook een baby erbij komen, ik weet niet of dat überhaupt goed is voor de relatie dan.
  maandag 2 februari 2015 @ 23:02:43 #267
236046 NotYou
tigerblood
pi_149314191
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Volgens mij overdrijft de TS dat geloof een beetje.... Want die verloofde van haar heeft een ex met al kinderen uit die relatie en uit andere topics blijkt dat familie wel van deze relatie weet, alleen maar problemen had met het serieus te nemen omdat ze niet vaak samen zijn. De ts verteld in andere topics dat ze hierom verloofd is met hem, om te zorgen dat de hele familie de relatie serieus nam en zijn familie niet dacht dat het om het geld was.

Die familie zit er blijkbaar niet mee dat ze een relatie hebben.
disclaimer: geen idee of dit ook werkelijk zo is. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_149314196
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:01 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Na de zomervakantie moet/wil ik solliciteren naar een interne opleiding. Met een dikke buik denk ik dat ik geen kans maak en dan zou ik na twee maanden bevallen en ben ik ook weer 6/8 weken niet beschikbaar.

Trouwen wil ik op zich wel, maar gewoon rustig opbouwen binnen een jaar, niet nu gelijk binnen twee maanden op zo'n chaotische manier.

Het is altijd even wennen als je samenwoont, dan leer je elkaar pas echt kennen namelijk. Nu zou er binnen een paar maanden gelijk ook een baby erbij komen, ik weet niet of dat überhaupt goed is voor de relatie dan.
Het kan ook goed gaan. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_149314346
quote:

[..]

hele generaties deden dat zo. En danog schort je de studie toch even op? Ga met iemand praten op school, er is vaak veel mogelink
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149314953
Kom zelf ook uit een christelijk nest. Heb om me heen gezien hoe sommige jongeren tot een huwelijk werden 'gedwongen' toen ze zwanger waren. Heb toen bedacht: wat een kromme redenering dat je van zwanger naar trouwen moet. Alsof daar niets tussen zit... Ik zou mezelf niet tot een huwelijk laten dwingen, en zeker niet vanwege een kind. Een keuze voor een huwelijk moet er zijn vanwege de liefde, niet vanwege een kind.
Wat ik hiermee wil zeggen: als je besluit het kind te houden, betekent het niet meteen dat je moet trouwen, ook al willen alle ouders dat. Als het echt je vent is, dan kan dat ook wel wachten. En anders is het je vent niet. Neem de tijd voor alle beslissingen en trap niet in drogredeneringen. Doe wat je hart je ingeeft.
Somebody that I used to know
pi_149315025
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:27 schreef Postbus100 het volgende:
[...blaat..]
Neem de tijd voor alle beslissingen en trap niet in drogredeneringen. Doe wat je hart je ingeeft.
Dat dus.
pi_149315231
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:27 schreef Postbus100 het volgende:
Kom zelf ook uit een christelijk nest. Heb om me heen gezien hoe sommige jongeren tot een huwelijk werden 'gedwongen' toen ze zwanger waren. Heb toen bedacht: wat een kromme redenering dat je van zwanger naar trouwen moet. Alsof daar niets tussen zit... Ik zou mezelf niet tot een huwelijk laten dwingen, en zeker niet vanwege een kind. Een keuze voor een huwelijk moet er zijn vanwege de liefde, niet vanwege een kind.
Wat ik hiermee wil zeggen: als je besluit het kind te houden, betekent het niet meteen dat je moet trouwen, ook al willen alle ouders dat. Als het echt je vent is, dan kan dat ook wel wachten. En anders is het je vent niet. Neem de tijd voor alle beslissingen en trap niet in drogredeneringen. Doe wat je hart je ingeeft.
Zo mooi en fijn om dit te lezen, bedankt voor je reactie..
pi_149315315
Iemand al gezegd dat de pil ook niet mag volgens het geloof? Beetje hypocriet.

Tevens; Veel vitamine C, en nog wat andere kruiden die je niet mag nemen tijdens een zwangerschap omdat ze je lichaam aanzetten tot menstruatie (de kans op een miskraam aanzienlijk vergroten).

Al met al hoop ik dat jullie er samen uit komen, lijkt me heel moeilijk dit. Sterkte!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2015 23:44:10 ]
pi_149315325
quote:

[..]

maak er maar 16 weken van.
Geen dank voor mijn genade.
pi_149315369
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef Aiciu het volgende:
Gewoon houden.
Lekker makkelijk gezegd.
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: