abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149315724
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:44 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Lekker makkelijk gezegd.
Dat zou ik ook doen bij een chick waar ik niet meer mee ga.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_149317647
quote:
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_149318489
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:02 schreef Shockwave12 het volgende:

[..]

Mwa, het ís leven. Waarom zou een klompje van enkele honderden cellen geen recht op leven hebben, waar een klompje van enige miljarden dat wel heeft? Wat bepaald het verschil? De hoeveelheid cellen?
Waar haal je het recht vandaan om voor ander leven te beslissen dat het niet het recht heeft om te leven?
Ga je nu ook beweren dat iedere menstruatie genocide is?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:14:09 #279
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_149318505
Kwam het door de ruige seks?
pi_149318591
TS, of je nu wel of neit het kind houdt, in beide gevallen ga je je schuldig voelen. Dus daar hoef je het niet voor te laten.
Je hebt er voor gekozen om sex te hebben en dus vind je dus ook dat het geloof wat je ouders je hebben opgelegd niet altijd even zwaar zou moeten geleden.
Uiteindelijk zal je je moeten richten op je eigen verantwoordelijkheid en niet naar wat ouders willen of je geloof.
pi_149318604
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:12 schreef Deckard het volgende:

[..]

Het is wel een bloedbad :')
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 09:24:52 #282
5428 crew  miss_sly
pi_149318638
quote:

[..]

Mwa, het ís leven. Waarom zou een klompje van enkele honderden cellen geen recht op leven hebben, waar een klompje van enige miljarden dat wel heeft? Wat bepaald het verschil? De hoeveelheid cellen?
Waar haal je het recht vandaan om voor ander leven te beslissen dat het niet het recht heeft om te leven?
Het is potentieel leven. Het kan echter nog helemaal niets en op het moment dat je het uit de baarmoeder haalt, is het niet eens meer potentieel leven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:25:38 #283
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_149318646
Tsja, je hebt 2 keuzes: abortus of houden.

Ik ben ook anti-abortus maar pas vanaf een bepaald stadium. Aan het begin is het een papje zonder enige menselijke vormen. Dan kan ik mij er nog wat bij voorstellen.

Houden spreekt voor zich. Maar hoe stabiel is de relatie met jullie vriend en kunnen jullie financieel een kind onderhouden? Als je denkt dat dit niet kan, zou ik zeer snel voor abortus kiezen.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:27:17 #284
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_149318661
Moeten we nu allemaal medelij tonen voor iets wat toch echt haar eigen probleem is en waar wij weinig in kunnen sturen :? Uiteindelijk is er maar 1 optie als ik de situatie zo bekijk O-)

Misschien helpt dit nog?
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:41 schreef Myrr het volgende:
Iemand al gezegd dat de pil ook niet mag volgens het geloof? Beetje hypocriet.

Tevens; Veel vitamine C, en nog wat andere kruiden die je niet mag nemen tijdens een zwangerschap omdat ze je lichaam aanzetten tot menstruatie (de kans op een miskraam aanzienlijk vergroten).

Al met al hoop ik dat jullie er samen uit komen, lijkt me heel moeilijk dit. Sterkte!
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:28:16 #285
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_149318672
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:25 schreef Trankilo het volgende:
Tsja, je hebt 2 keuzes: abortus of houden.

Ik ben ook anti-abortus maar pas vanaf een bepaald stadium. Aan het begin is het een papje zonder enige menselijke vormen. Dan kan ik mij er nog wat bij voorstellen.

Houden spreekt voor zich. Maar hoe stabiel is de relatie met jullie vriend en kunnen jullie financieel een kind onderhouden? Als je denkt dat dit niet kan, zou ik zeer snel voor abortus kiezen.
Dit.

Dus gewoon weghalen die meuk en klaar.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:32:26 #286
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_149318722
quote:

[..]

Dan is mijn zaad ook leven. Dus elke keer dat ik mijn vriendin onderblaf ontneem ik miljoenen levende wezens het recht op 'echt' leven??!!
OH GOD IK BEN VERSCHRIKKELIJK
pi_149318931
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:49 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Afstuderen, normaal werk vinden, bij mijn vriend intrekken en trouwen, eerst genieten van ons huwelijk.
Nou, je gaat trouwen over 37 weken. Uiteraard beginnen juist dan de weeën en beval je ter plekke.

Zo hebben de gasten weer een smeuïg verhaal over een bruiloft :9
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149319289
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is potentieel leven. Het kan echter nog helemaal niets en op het moment dat je het uit de baarmoeder haalt, is het niet eens meer potentieel leven.
Dus als ik een pistool voor je neus haal dan ben je potentieel dood en moeten we alvast het uitvaartcentrum bellen.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 10:13:12 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149319403
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik voel me er nog niet klaar voor. Ik ben iemand die niet halsoverkop in dingen wil belanden, maar op dit moment kan ik bijna niet anders. Binnen een aantal maanden voorrdat mijn buik groot is, trouwen, na een aantal maanden bevallen en kind opvoeden.

Ik ben nog niet afgestudeerd, heb geen normale baan en ben bang dat ik diep ongelukkig en zelfs depressief word als ik al die fases zo halsoverkop moet doorstaan.
Je kunt het ook eerlijk met je vriend gaan bespreken en dan samen langzaam aan het idee wennen dat dit misschien niet is zoals je gepland had, maar dat het kind wel welkom is.

Soms lopen dingen anders in het leven en dan stel je je plannen en verwachtingen bij. Dit is misschien wel zo'n gebeurtenis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149320043
Ik wil ook graag m'n eerdere tip afraden. Straks neem je die shit, maar gebeurt er verder niets behalve dat het schade aanbrengt aan de vrucht. ;( Totaal onverantwoord.

Verder wat Lienekien zegt, bespreek het met je vriend en wen aan het idee. Ook met een kindje kun je nog heel veel, en het is denk ik niet zo dat jullie weekenden lang aan het feesten zijn, dus dat hoef je ook niet op te geven.

Afstuderen kan nog prima, zo lang je vriend je voldoende helpt en je tijdens je tentamens je kindje ergens anders onder kunt brengen zodat jij je hoofd op het leren kunt zetten en ik zie niet in waarom je niet zou kunnen genieten van je huwelijk wanneer je een kind hebt? }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2015 10:41:13 ]
pi_149320962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:12 schreef Deckard het volgende:

[..]

Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat haploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van niet.
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat diploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van wel.

Het verschil is niet zo moeilijk.
pi_149321446
Degenen die beweren dat het 'maar een klompje cellen' is, hebben er denk ik nog nooit van de andere kant tegenaan gekeken. Stel je voor dat je graag kinderen wilt en na een aantal maanden proberen ben je (of is je vriendin) zwanger. Vanaf het moment dat je het weet, ben je er blij mee en is het al je kindje.

Er is niemand die dan zegt: pfff, waar ben je blij mee, het is nog maar een klompje cellen!?

Of wanneer je (of je vriendin) later een miskraam krijgt. Jullie zijn daar verdrietig over en ook op dat moment is er (gelukkig!) niemand die zegt 'joh, het was maar een klompje cellen!'.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik tegen abortus ben. Ik vind het goed dat de mogelijkheid er is en iedereen moet die keuze voor zichzelf maken. Ik denk alleen dat de redenen van TS niet heel sterk zijn: je geeft aan dat het niet uitkomt, omdat je nog andere dingen eerst wilt doen. Dat begrijp ik wel, aangezien ik op hetzelfde moment in mijn leven ben. Ik ben wel al langer samen met mijn vriend, maar ik ben ook nog niet klaar voor kinderen. Echter weet ik wel, en daar hebben we het ook al over gehad, dat mocht ik zwanger raken, we gewoon onze plannen veranderen.

Je moet het misschien niet zien als iets dat je huidige plannen verstoort, maar als iets dat een ánder (dus niet beter of slechter) plan is.

Verder lijkt me de situatie met je ouders en je religie wel erg lastig. Ik denk alleen dat je je over alle opties niet helemaal lekker voelt, dus misschien is het dan beter om het kindje te houden. Dan sta je er ook niet alleen voor. Het is wellicht makkelijker om een lastige situatie het hoofd te bieden met de steun van je vriend en je ouders, dan om alleen met een andere, net zo lastige, situatie om te moete n gaan.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 11:38:27 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149321580
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:14 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat haploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van niet.
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat diploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van wel.

Het verschil is niet zo moeilijk.
een diploïde zygote dan bedoel je, neem ik aan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 3 februari 2015 @ 11:40:27 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149321632
en het neerzetten van een nieuw leven waar jij verantwoordelijk voor bent vergt gewoon een stabiele zekere situatie, anders moet je het gewoon niet doen
pi_149321635
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:18 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik voel me er nog niet klaar voor. Ik ben iemand die niet halsoverkop in dingen wil belanden, maar op dit moment kan ik bijna niet anders. Binnen een aantal maanden voorrdat mijn buik groot is, trouwen, na een aantal maanden bevallen en kind opvoeden.

Ik ben nog niet afgestudeerd, heb geen normale baan en ben bang dat ik diep ongelukkig en zelfs depressief word als ik al die fases zo halsoverkop moet doorstaan.
Lees dit eens terug en stel jezelf dan nog eens de vraag of je een kind moet nemen nu... Ik zou het wel weten.
Ja doei.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 11:47:33 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149321846
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Lees dit eens terug en stel jezelf dan nog eens de vraag of je een kind moet nemen nu... Ik zou het wel weten.
jij weet het sowieso :6
pi_149321920
True, maar woorden als ongewenst, depressief, diep ongelukkig. Ik snap niet dat mensen dat soort risico's met een kind nemen, want het gaat niet alleen om het welzijn van TS, maar ook om het welzijn van het kind in kwestie...
Ja doei.
pi_149322035
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
True, maar woorden als ongewenst, depressief, diep ongelukkig. Ik snap niet dat mensen dat soort risico's met een kind nemen, want het gaat niet alleen om het welzijn van TS, maar ook om het welzijn van het kind in kwestie...
Een abortus lijkt me geen slecht idee, maar het niet vertellen aan haar partner vind ik wel een gruwelijk slecht idee.

Ja, de ts kan hem kwijtraken hierom, maar hij heeft gewoon simpelweg het recht om dit te weten. De pijn die ze hem hiermee doet hoort ook bij de keuze voor abortus.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149322063
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
Daar is iedereen het over eens volgens mij, maar om dat dan maar te verzwijgen. Sowieso, ze zijn zogezegd zo gelovig, maar is wél aan de pil en neuken voor het huwelijk. Tjah :')
pi_149322132
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Daar is iedereen het over eens volgens mij, maar om dat dan maar te verzwijgen. Sowieso, ze zijn zogezegd zo gelovig, maar is wél aan de pil en neuken voor het huwelijk. Tjah :')
Zwijgen is beter dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')