Je hebt gelijk, is ook zo.. Ik dacht er blijkbaar te makkelijk over.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus precies wat ik bedoel. Veel mensen weten niet dat bij overgeven of diaree de pil al niet meer betrouwbaar is en gebruiken dan dus geen condoom. Staat wel duidelijk in de bijsluiter
Niet om je een schuldgevoel aan te praten maar zoals ik al zei voor de mensen die mee lezen. En misschien ook wel een beetje om het hele 'het is niet mijn schuld' te ontkrachten
Het is heul geen baby, het is een klontje stamcellen.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:15 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als hij het weet kan ik geen abortus doen. Hij zou op mijn ouders afstappen om mij tegen te houden, er alles aan doen. Niet vertellen kan ik hem ook niet aandoen, het is wel zijn baby ook.
Onbenulligs?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het is heul geen baby, het is een klontje stamcellen.
Echt vertyft dat er nog steeds mensen bestaan die het nodig vinden om voor tig mensen het leven te verpesten om zoiets onbenulligs. Maar goed daar heb je natuurlijk niets aan. Als ik het zo hoor heb je je keuze al lang gemaakt (al dan niet vrijwillig) door met zulke gelovige mensen om te gaan.
quote:Op maandag 2 februari 2015 11:54 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ja, meer in de zin van dat ze me niet meer hoeven te zien als ze het weten. Dan heb ik een zonde begaan en ben een slechte vrouw geworden. Behalve natuurlijk als ik per direct ga trouwen met mijn vriend.
Dat lijkt me emotioneel heel zwaar.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:18 schreef Loveless85 het volgende:
Niemand die falcon punch zegt? RLY?
Maar goed, je houdt alleen weggeven ter adoptie over. Wat dus wel inhoudt dat je de zwangerschap moet voldragen.
Jup, plus is volgens mij vooral het punt dat 'niemand het mag weten'. Dat vervalt dan ook een beetje zeg maar.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:24 schreef Beauke het volgende:
[..]
Dat lijkt me emotioneel heel zwaar.
Ja, nee het is best heftig natuurlijk. Maar in verhouding tot een verplicht huwelijk of het breken van familie banden (kortom het ruïneren van iemands leven), vind ik een overtijdbehandeling toch vrij onbenullig ja.quote:
Is ze daar niet al te laat voor dan?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja, nee het is best heftig natuurlijk. Maar in verhouding tot een verplicht huwelijk of het breken van familie banden, vind ik een overtijdbehandeling toch vrij onbenullig ja.
Toch een keuze maken tussen die 2. Het zijn namelijk je enige opties (samen met kind laten komen en afstaan, maar ik denk dat dat ook geen optie voor je vriend en familie is).quote:Op maandag 2 februari 2015 12:14 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Zouden ze doen en ze zouden zich schamen voor mij.
Wat moet ik nou doen, ik kan geen kant op. Abortus wil ik niet, kind houden wil ik ook niet.
Chanteren niet, maar goed, het is wel de vader, dus het lijkt me dat hij wel iets in de melk te brokkelen heeft.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:29 schreef Lilliesleaf het volgende:
Heel veel sterke en wijsheid de komende weken om deze beslissing te maken, het is geen makkelijke keuze die je te wachten staat.
Hoe dan ook: op FOK zullen heel veel mensen je geloofsovertuiging opzij schuiven en niet meewegen als overwegingsfactor in deze beslissing, terwijl dit gevoelsmatig juist een belangrijk punt voor je kan zijn. En dat is ook niet erg, dus laat het in je hoofd praten dat je geloof een onbenullig iets is wat je maar buiten beschouwing moet laten. Het kan misschien handig zijn om bijvoorbeeld op zoek te gaan naar fora waar andere gelovige vrouwen in dezelfde situatie hebben gezeten, zodat je kunt praten met mensen die alle 3 (houden, adoptie, abortus) hebben meegemaakt en hoe ze die keuze hebben verwerkt i.c.m. hun geloof.
Los daarvan, iets wat ik je héél erg graag op het hart wil drukken: je zegt 'als ik het mijn vriend vertel, dan laat hij me geen abortus doen'. Laat je alsjeblieft niet chanteren tot een bepaalde beslissing door wie dan ook, het is jouw lichaam, jouw leven en jouw toekomst waar het hier om gaat en ik kan je wel vertellen.. als je het kind toch houdt vanwege de druk van je vriend en ouders zonder dat je daar zelfs 100% achter staat, dan gaat het zwaar worden om alles te verwerken en weer je leven op te pakken, want jij bent alsnog dan degene die alle gevolgen en verantwoordelijkheid draagt voor dat kind.
In zo'n geval had je hem in je reet moeten laten schuiven.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:14 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Wat moet ik nou doen, ik kan geen kant op. Abortus wil ik niet, kind houden wil ik ook niet.
Hoe stabiel is je relatie?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:14 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik besluit het te houden, ga ik het kind niet ter adoptie afstaan. Mijn afweging is zelf houden of abortus.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:16 schreef jodelahity het volgende:
Dan geef je het kind op ter adoptie. Krijgt het kind een leven en jij je zin.
En abortus was volgens jou in de OP ook geen optie. Al lijkt het mij de enige optie.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:00 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Als ik besluit het te houden, ga ik het kind niet ter adoptie afstaan. Mijn afweging is zelf houden of abortus.
Tegen iemand zeggen: als jij niet x doet, dan doe ik y. is toch écht chanteren in mijn boekje.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Chanteren niet, maar goed, het is wel de vader, dus het lijkt me dat hij wel iets in de melk te brokkelen heeft.
Ditquote:Op maandag 2 februari 2015 11:47 schreef LelijKnap het volgende:
Mooi is dit. Vrouw is zwanger en rent als eerste naar FOK!
Die kans is wel te verwaarlozen, tenzij TS zelf met een breinaald gaat knoeien,quote:Op maandag 2 februari 2015 13:03 schreef StretchingKoala het volgende:
Denk je dat je kan leven met de leugen naar je partner en ouders wanneer je abortus hebt gepleegd.
Wat als je over 3-4 jaar wel kinderen wilt en door de abortus kan het niet meer, hoe ga je dat dan uitleggen? Als je vriend het niet accepteerd dat je een abortus wilt moet je je wellicht afvragen of je wel een leven lang met hem voor je kan zien.
Dingen die verzwegen worden hebben altijd de neiging naar boven te komen gezien je de leugen altijd moet blijven onthouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |