Het gaat er om dat hij zijn hele post baseert op het feit dat je even het emotionele buiten beschouwing moet laten, óf dit voor de man niet zo zwaar weegt. Wat het hier dus wel doet, want gelovig.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:17 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Die opmerking van jouw raakt kant nog wal. Wat heeft het feit dat iemand neergestoken wordt er mee te maken dat zij eventueel abortus neemt? Dat eerste is levenbedreigend, terwijl het tweede niet zo is. In ieder geval. Ik zie die link niet.
Lekker boeiend hoe je het noemt of wat het is. Het is gewoon van hun beiden. Dus gaan ze er beiden over.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tja of het echt nog een kind is is een ander verhaal. Het heeft het potentieel om een kind te worden. Het is pas een kind als het geboren is, dus tegen die tijd lijkt mij het niet meer dan normaal dat zij als vrouw het meest te zeggen heeft. Dat jij het oneerlijk vindt is een ander verhaal.
dan ben je idd je bevruchte ei wel kwijt jaquote:Op maandag 2 februari 2015 13:27 schreef WvdL het volgende:
Zou je het kunnen vertellen onder de nom van miskraam. dan kun je toch nog soort van je ei kwijt
Voor zo ver ik weet is zij niet per se gelovig, maar haar vriend en haar ouders. Dat haar vriend hypocriet bezig is, is een ander verhaal.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat hij zijn hele post baseert op het feit dat je even het emotionele buiten beschouwing moet laten, óf dit voor de man niet zo zwaar weegt. Wat het hier dus wel doet, want gelovig.
Je weet niet eens of die vriend hypocriet bezig is? Je weet niet wat zijn bezwaar tegen abortus is?quote:Op maandag 2 februari 2015 16:20 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet is zij niet per se gelovig, maar haar vriend en haar ouders. Dat haar vriend hypocriet bezig is, is een ander verhaal.
Tuurlijk is het van hun beiden, maar of ze er evenveel over hebben te zeggen? Nee. Ik vind van niet. Alleen al om de reden dat de vrouw bijna alles moet dragen zowel letterlijk als figuurlijk.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoe je het noemt of wat het is. Het is gewoon van hun beiden. Dus gaan ze er beiden over.
Dus? Je roept van alles maar gaat dus steeds compleet voorbij aan het feit dat het iets van hun beiden is, hoe je het iets ook wil noemen. En hoe wel/niet gelovig zij, hij, of de familie is.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:20 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet is zij niet per se gelovig, maar haar vriend en haar ouders. Dat haar vriend hypocriet bezig is, is een ander verhaal.
Daar heb je zeker een puntquote:Op maandag 2 februari 2015 16:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je weet niet eens of die vriend hypocriet bezig is? Je weet niet wat zijn bezwaar tegen abortus is?
Maar volgens jouw theorie zou de vrouw dan ook meer verantwoordelijkheid moeten dragen over de anticonceptie (als je het door trekt) maar dat heeft ze ook niet gedaan...quote:Op maandag 2 februari 2015 16:21 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het van hun beiden, maar of ze er evenveel over hebben te zeggen? Nee. Ik vind van niet. Alleen al om de reden dat de vrouw bijna alles moet dragen zowel letterlijk als figuurlijk.
Normaal gezien zou ik het net je eens zijn, maar niet in deze situatie waar bekend is hoe vriend en ouders gaan reageren en de uitkomst dus zal zijn dat ze haar relatie en ouders kwijt raakt.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoe je het noemt of wat het is. Het is gewoon van hun beiden. Dus gaan ze er beiden over.
ja joh, neem alle verantwoordelijkheid van de man weg en leg alle verantwoordelijkheid op de vrouw.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar volgens jouw theorie zou de vrouw dan ook meer verantwoordelijkheid moeten dragen over de anticonceptie (als je het door trekt) maar dat heeft ze ook niet gedaan...
Dat had ze eigenlijk moeten doen ja. Anders zit zij eventueel met de gebakken peren om het zo even te brengen. Zeker, omdat ze eigenlijk al weet wat de consequenties eventueel zijn. Mannen hebben eenmaal niet evenveel verantwoordelijkheid wat betreft het baren van het kind. Dat neemt niet weg dat zo'n condoom een kleine moeite is.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar volgens jouw theorie zou de vrouw dan ook meer verantwoordelijkheid moeten dragen over de anticonceptie (als je het door trekt) maar dat heeft ze ook niet gedaan...
Leer lezen, ik vind dat juist nietquote:Op maandag 2 februari 2015 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
ja joh, neem alle verantwoordelijkheid van de man weg en leg alle verantwoordelijkheid op de vrouw.
Hoewel dat in dit geval al was gezien hij geen condooms gebruikte.
quote:Op maandag 2 februari 2015 11:49 schreef Rectum het volgende:
[..]
Je hebt nu in ieder geval een 'creatief' cadeautje voor je vriend.
Ik denk dat rhubarbje bedoelt, dat ze beter op haar pil had kunnen letten. Als dat zo is, dan ben ik het zeker met rhubarbje eens.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
ja joh, neem alle verantwoordelijkheid van de man weg en leg alle verantwoordelijkheid op de vrouw.
Hoewel dat in dit geval al was gezien hij geen condooms gebruikte.
ik bedoelde het meer als aanname dat hij het met die stelling eens zou zijn, wat dus ook zo is..quote:Op maandag 2 februari 2015 16:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Leer lezen, ik vind dat juist niet
Maar wat dan? Maar 'stiekem' abortus doen, hopen dat hij niks merkt, en hem zo voor de gek houden?quote:Op maandag 2 februari 2015 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Normaal gezien zou ik het net je eens zijn, maar niet in deze situatie waar bekend is hoe vriend en ouders gaan reageren en de uitkomst dus zal zijn dat ze haar relatie en ouders kwijt raakt.
Nee ik bedoel dat als je denkt zoals jij denkt dat je dan zelf ook moet zorgen dat je absoluut niet zwanger word en dat niet gebeurd is en dat je dan achteraf niet kunt veranderen hoe je er in staatquote:Op maandag 2 februari 2015 16:29 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik denk dat rhubarbje bedoelt, dat ze beter op haar pil had kunnen letten. Als dat zo is, dan ben ik het zeker met rhubarbje eens.
Daar ben ik het niet mee eens, wil hij zekerheid hebben dat ze niet zwanger wordt moet hij een condoom gebruiken, vind hij dat niet lekker genoeg aanvoelen of is er te lamlendig voor dan zijn de gevolgen van een eventuele zwangerschap ook voor haar, als in haar lichaam, haar verantwoording, haar keuze.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:29 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik denk dat rhubarbje bedoelt, dat ze beter op haar pil had kunnen letten. Als dat zo is, dan ben ik het zeker met rubarbje eens.
Dat is toch haast wat ze haar dwingen te doen? Eerlijkheid zal in dit geval niet gewaardeerd worden.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar wat dan? Maar 'stiekem' abortus doen, hopen dat hij niks merkt, en hem zo voor de gek houden?
Hoezo dwingen? Je wist toch altijd al dat dit zou gebeuren bij een zwangerschap? Als jij beslist om seks te hebben en onder welke omstandigheden qua anticonceptie dan accepteer je ook de consequenties (als je het mij vraagt) en kun je niet achteraf gaan zeggen dat je ergens in gedwongen bent. Het was een bewuste keus om op deze manier een bepaald risico te nemen. Of niet, maar dan is het je eigen fout en kun je dat ook niet afschuivenquote:Op maandag 2 februari 2015 16:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is toch haast wat ze haar dwingen te doen? Eerlijkheid zal in dit geval niet gewaardeerd worden.
Niemand dwingt hé, het is nu puur aannames van haar kant, en aannames hier dat 'hij condooms wel niet zou hebben gewild'. Als ze nu gewoon eens gaan praten om te beginnen...quote:Op maandag 2 februari 2015 16:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is toch haast wat ze haar dwingen te doen? Eerlijkheid zal in dit geval niet gewaardeerd worden.
Dat mogen ze allebei doen, zoals ik dat al heb gezegd. Het verandert het feit niet dat zij als vrouw de meeste verantwoordelijkheid heeft om daar zeker van te zijn. Zij draagt het kind immers. Gewoon duidelijk maken als jij geen condoom om hebt, dan krijg jij geen seks. Niet echt vreemd vind ik.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, wil hij zekerheid hebben dat ze niet zwanger wordt moet hij een condoom gebruiken, vind hij dat niet lekker genoeg aanvoelen of is er te lamlendig voor dan zijn de gevolgen van een eventuele zwangerschap ook voor haar, als in haar lichaam, haar verantwoording, haar keuze.
Als je als man de complete verantwoording bij haar neer wil leggen is het ook haar keuze wat er met haar lichaam gebeurd.
Dat had ze ook moeten doen, maar dat veranderd niet het feit dat zij het meest te zeggen heeft over het feit of ze het kind houdt of niet.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat als je denkt zoals jij denkt dat je dan zelf ook moet zorgen dat je absoluut niet zwanger word en dat niet gebeurd is en dat je dan achteraf niet kunt veranderen hoe je er in staat
Deze baby is samen gemaakt, ze besloten samen om seks te hebben (en ik hoop dat ze samen hebben besloten op welke manier ze een zwangerschap gingen voorkomen), bestaat even veel uit de man en de vrouw dus hebben ze evenveel beslissingsrecht. Dat kun je dan achteraf niet opeens veranderen
Natuurlijk wel. Je kunt er niet ingaan onder het mom 'we beslissen samen hoe/of/op welke manier we dit doen' en als de shit de fan hit zeggen 'fuck jou, ik beslis het toch zelf'quote:Op maandag 2 februari 2015 16:42 schreef qwerty789 het volgende:
Op maandag 2 februari 2015 16:35 schreef rhubarbje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |