Of gewoon aangeven, je hoeft geen condoom te gebruiken als je dat niet wil, maar mocht het misgaan dan ligt de keuze van wat daar mee gaat gebeuren bij mij.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:41 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat mogen ze allebei doen, zoals ik dat al heb gezegd. Het verandert het feit niet dat zij als vrouw de meeste verantwoordelijkheid heeft om daar zeker van te zijn. Zij draagt het kind immers. Gewoon duidelijk maken als jij geen condoom om hebt, dan krijg jij geen seks. Niet echt vreemd vind ik.
Ze kan duidelijk niet bij haar ouders of vriend zijn, dan kan een forum vol met 'vreemde' mensen wel eens helpen. Met de nadruk op wel eensquote:Op maandag 2 februari 2015 16:46 schreef Nammie het volgende:
Toch bijzonder dat je bij zo'n schokkende ontdekking ervoor kiest om als eerst een topic op een forum te openen.
Ze heeft drie keuzes.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Hoezo dwingen? Je wist toch altijd al dat dit zou gebeuren bij een zwangerschap? Als jij beslist om seks te hebben en onder welke omstandigheden qua anticonceptie dan accepteer je ook de consequenties (als je het mij vraagt) en kun je niet achteraf gaan zeggen dat je ergens in gedwongen bent. Het was een bewuste keus om op deze manier een bepaald risico te nemen. Of niet, maar dan is het je eigen fout en kun je dat ook niet afschuiven
Ik ga er vanuit dat TS heel goed weet hoe haar vriend denkt en zal reageren in bepaalde situaties, er is geen reden om aan te nemen dat dit niet zo zal zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Niemand dwingt hé, het is nu puur aannames van haar kant, en aannames hier dat 'hij condooms wel niet zou hebben gewild'. Als ze nu gewoon eens gaan praten om te beginnen...
Ik zie nergens sprake van enige dwang. Ze heeft net zoveel keuze als eerst. Je kan zelfs stellen dat ze nu een meer geïnformeerde keuze heeft, daar ze al weet (of dat iig denkt) hoe haar vriend gaat reageren.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is toch haast wat ze haar dwingen te doen? Eerlijkheid zal in dit geval niet gewaardeerd worden.
Als je nergens andere terecht kan vind ik dat niet zo heel vreemd, daarnaast kunnen reacties van buitenstaanders vaak wel helpen.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:46 schreef Nammie het volgende:
Toch bijzonder dat je bij zo'n schokkende ontdekking ervoor kiest om als eerst een topic op een forum te openen.
Ja sorry hoor ik vind niet dat je een vrouw kunt dwingen om een kind te houden of weg te doen als ze daar geen behoefte aan heeft. Zolang zij ook niets af kan dwingen van de man. Tenzij er duidelijk een gesprek over is gehouden, want dan hebben ze beide de verantwoordelijkeheid ervoor. Een kind is niet een speeltje dat je even weg doet als je daar zin in hebt, want anders schiet het ook niet echt op.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je kunt er niet ingaan onder het mom 'we beslissen samen hoe/of/op welke manier we dit doen' en als de shit de fan hit zeggen 'fuck jou, ik beslis het toch zelf'
En zonder ouders verder, dat lijken velen hier nog te vergeten, dat het niet alleen haar vriend is maar ook haar ouders en dat haar ouders er sowieso achter gaan komen als ze eerlijk is gezien haar vriend dan hun hulp in zal schakelen om het stop te zetten.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zie nergens sprake van enige dwang. Ze heeft net zoveel keuze als eerst. Je kan zelfs stellen dat ze nu een meer geïnformeerde keuze heeft, daar ze al weet (of dat iig denkt) hoe haar vriend gaat reageren.
En na die eerlijkheid kan iedereen (al dan niet los van elkaar) door met hun eigen leven.
Lijkt me beter dan je toekomstige gezin baseren op een leugen.
Mhua. Dwingen kun je het niet noemen. Dat er een grote druk op haar heerst. Jazeker.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is toch haast wat ze haar dwingen te doen? Eerlijkheid zal in dit geval niet gewaardeerd worden.
Daarom staat er ook ''het is toch haast...''quote:Op maandag 2 februari 2015 16:52 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Mhua. Dwingen kun je het niet noemen. Dat er een grote druk op haar heerst. Jazeker.
Klopt, maar dwingen vind ik hier wel een sterk woord. Ze heeft inderdaad een paar vervelende keuzes die ze tegemoet moet komen. In haar situatie zou een 'stiekeme' abortus het beste uitkomst zijn qua vrijetijd, haar studie en noem het maar op.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarom staat er ook ''het is toch haast...''
Maar waarom geld dat alleen voor de vrouw? Als een man dat kind wil kun je hem toch ook niet dwingen om het op te geven?quote:Op maandag 2 februari 2015 16:51 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ja sorry hoor ik vind niet dat je een vrouw kunt dwingen om een kind te houden of weg te doen als ze daar geen behoefte aan heeft. Zolang zij ook niets af kan dwingen van de man. Tenzij er duidelijk een gesprek over is gehouden, anders schiet het ook niet op.
Dat gebeurt vaker dan je denkt.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar wat dan? Maar 'stiekem' abortus doen, hopen dat hij niks merkt, en hem zo voor de gek houden?
Klopt.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
En zonder ouders verder, dat lijken velen hier nog te vergeten, dat het niet alleen haar vriend is maar ook haar ouders en dat haar ouders er sowieso achter gaan komen als ze eerlijk is gezien haar vriend dan hun hulp in zal schakelen om het stop te zetten.
Ja en dan?quote:
Is toch simpel? Hij draagt het kind niet, heeft de lichamelijke ongemakken en wat er 9 maanden lang bij komt kijken niet. Dát is het onderscheid.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar waarom geld dat alleen voor de vrouw? Als een man dat kind wil kun je hem toch ook niet dwingen om het op te geven?
Naja, technisch gezien kun je dat wel doen ja omdat het in jouw lijf zit maar dat maakt het niet moreel goed
Als hij dat kind wil en jullie hebben samen het risico genomen kun je dat kind toch voldragen en daarna aan hem geven? Technisch gezien. Dat is het zelfde als andersom (de als de vrouw het wil houden) maar dat is dan weer niet oke?
Ik snap dat onderscheid niet
Maar als je zo echt denkt dan moet je onder die voorwaarden een seksuele relatie aan gaan en niet achteraf de voorwaarden bijstellenquote:Op maandag 2 februari 2015 16:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Is toch simpel? Hij draagt het kind niet, heeft de lichamelijke ongemakken en wat er 9 maanden lang bij komt kijken niet. Dát is het onderscheid.
Omdat gelijkheid (want biologische verschillen) tussen de seksen niet bestaat, mag je enige vorm van gelijkwaardigheid (samen beslissen over het kind, of iig beide op de hoogte zijn van ..) ook overboord gooien als dat makkelijker uitkomt?quote:Op maandag 2 februari 2015 16:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Is toch simpel? Hij draagt het kind niet, heeft de lichamelijke ongemakken en wat er 9 maanden lang bij komt kijken niet. Dát is het onderscheid.
Omdat andere mensen een bepaalde beslissing maken is het een optie?quote:
De 'macht' zit dan ook vooral bij de vrouw in deze kwestie, althans dat vind ik dan. Zij draagt het kind met alle gevolgen vandien. Klinkt een beetje dramatisch, maar ze gaat wel bijna een jaar uit de roulatie. Dat is niet echt weinig. Ze kon in die tijd werken, haar studie afmaken en noem het maar op tot ze klaar is voor een kind. Tuurlijk heeft de man wel wat te zeggen, maar het gewicht van zijn woord is een stuk minder, dat maakt ook zijn verantwoordelijkheid een stuk minder.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar waarom geld dat alleen voor de vrouw? Als een man dat kind wil kun je hem toch ook niet dwingen om het op te geven?
Naja, technisch gezien kun je dat wel doen ja omdat het in jouw lijf zit maar dat maakt het niet moreel goed
Als hij dat kind wil en jullie hebben samen het risico genomen kun je dat kind toch voldragen en daarna aan hem geven? Technisch gezien. Dat is het zelfde als andersom (de als de vrouw het wil houden) maar dat is dan weer niet oke?
Mee eens.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:56 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Klopt, maar dwingen vind ik hier wel een sterk woord. Ze heeft inderdaad een paar vervelende keuzes die ze tegemoet moet komen. In haar situatie zou een 'stiekeme' abortus het beste uitkomst zijn qua vrijetijd, haar studie en noem het maar op.
Gezien een baby nog altijd in het lichaam van de vrouw groeit is het 100% de keuze van de vrouw.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad heel makkelijk, 9 maanden een kind in je buik terwijl je er niet achterstaat. Groei je zo overheen en na de bevalling is het allemaal zo gepieptquote:Op maandag 2 februari 2015 17:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar als je zo echt denkt dan moet je onder die voorwaarden een seksuele relatie aan gaan en niet achteraf de voorwaarden bijstellen
En het valt allemaal wel mee hoor. Het is 9 maanden. Daar groei je wel weer overheen
Prima, maar nogmaals als je er zo in staat dan moet je dat vanaf het begin zo regelen en niet achterafquote:Op maandag 2 februari 2015 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Gezien een baby nog altijd in het lichaam van de vrouw groeit is het 100% de keuze van de vrouw.
Ik weet niet of je wel eens een zwangerschap hebt voldragen, maar dat wil je niet met tegenzin doen, zelfs als het een bewuste keuze is en heel erg gewenst kan het nog steeds heel erg zwaar zijn. Zelfs dodelijk.
Dat is dan pech voor hem maar zo werkt het nu eenmaal, haar lijf, haar keuze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |